Zwanger Worden .NU forum [Archief] Complicaties Buitenbaarmoederlijke zwangerschap Mijn verhaal - Buitenbaarmoederlijke Zwangerschap

Mijn verhaal - Buitenbaarmoederlijke Zwangerschap
Jov

Unregistered

01-04-2008 21:27
Op 13 december 2007 heb ik een zwangerschapstest gedaan en het is positief. Ik ben binnen 1 maand zwanger geraakt.
Ik was zo blij en ook nerveus voor de toekomst. Gedurende mijn zwangerschap had ik last van bruin bloedverlies voornamelijk wanneer ik ben geweest voor ontlasting. Dit bracht veel onzekerheid bij mij. Ik had met veel zwangere vrouwen in mijn omgeving over gesproken. Het blijkt dat veel zwangere vrouwen tijdens hun zwangerschap moeilijk naar het toilet gaan voor hun ontlasting. ( Men praat er niet veel over deze probleem)
Op 18 januari word ik wakker ik kan haast niet zitten of lopen. Of mijn onderbuik deed pijn. Ik dacht als het niet van het weekend over gaat, ga ik maandag naar de huisarts. Zaterdag ging het een stuk beter, ik kon beter lopen en zitten.
Maandagochtend 21 januari begon ik veel bruin bloedverlies te hebben. Ik dacht zolang het bruin bloed is, is het niet erg. Opeens rond 12.00 's middags begon ik helder bloed te verliezen. Rond 15.30 was het nog steeds niet over. Ik had mijn verloskundige gebeld en dit doorgegeven. ('s Woensdag 23 januari zou ik mijn eerste echo hebben en zou ik 10 weken zwager zijn). Ik had mijn verloskundige gebeld en die zei:”je kan beter tot woensdag wachten want dan heb je toch je eerste echo. Het heeft geen zin om eerder een afspraak te maken".
's Avonds kwam ik thuis en ben gaan zoeken op internet. Ik had op internet gelezen als je het toch niet vertrouwt kan je via huisarts onderzocht worden en doorverwezen worden naar de gynaecoloog.
's Dinsdagochtend heb ik mijn huisarts gebeld en afspraak gemaakt met mijn huisarts om 15.30. Mijn man gebeld met de mededeling of hij mee wilt gaan of niet. Hij zou mij later op die dag laten weten. Ik had nog steeds helder bloedverlies. Het is net alsof ik gewoon ongesteld was.
Mijn man belde mij rond 12.00 dat hij mij bij de dokter zou tegemoet komen.
Rond 14.45 vertrek ik vanuit mijn werk richting de huisarts. Dit is ongeveer 30 minuten rijden.
Omstreeks 15.05 begon ik hevig pijn te krijgen. Dit is tijdens het rijden. Het zorgt er zelfs voor dat ik mijn concentratie verlies op mijn rijgedrag. Ik bel mijn man en zeg ik:'ik weet niet of ik het red, ik heb zoveel pijn. Ik hang op en probeer mij te concentreren op het rijden". Ik doe alle ramen van de auto open, zodat ik verse lucht krijg. Uiteindelijk 15.20 kom ik bij de huisarts aan. Mijn man wachtte buiten op mij. Hij was heel erg bezorgd. Ik kon nog net naar binnen lopen.
Vanaf het moment dat ik bij de huisarts was, ben ik binnen 5 minuten in elkaar gevallen. Vandaar hebben ze mij opgetild en op het bed neergelegd. Mijn huisarts heeft aan mijn buik gevoeld en constateerde dat ik waarschijnlijk een miskraam kreeg. Daarna heeft hij mijn bloeddruk gemeten. Mijn bloeddruk was zo laag geworden. Huisarts constanteert dat ik stervende was. Hij ging snel de ambulance bellen. Hij maakte mij klaar zodat wanneer de ambulance er was dat ze mij meteen de infuus konden geven.
Na 10 minuten kwam de ambulance, ze brachten mij naar het ziekenhuis. Daar kwam meteen te liggen op de spoedafdeling. Daar hebben ze een interne echo gemaakt en gezien dat mijn baarmoeder leeg was en ze hebben mijn 'kind' in de eileider gevonden. Om zeker te zijn dat het om een eventuele buitenbaarmoederlijk zwangerschap ging, hebben ze bloed genomen om de HCG waarde te bepalen. We moesten 1 uur wachten voor het resultaat. Intussen maakt ze mij klaar voor de operatie. Het resultaat was dat ik zwanger ben. Ik werd gehaast naar de operatiekamer. Waar ik kennis maakte met de gynaecoloog en de anarchist. De gynaecoloog legde uit wat hij precies ging doen. Hij vertelde dat hij eerst een kijkoperatie gaat doen en daarna zal hij het weghalen. Ze doen alles eraan om mijn eileider te besparen.
Meteen vlak daarna ben ik onder narcose gebracht. Ik ben om 18.15 geopereerd en om 22.45 ben ik weer wakker geworden.
Om 11.00 ben ik naar de kamer gebracht. De gynaecoloog is daarna even bij mij geweest om te kijken hoe het met mij was. Ik was nog heel erg slaperig van de narcose. Hij vertelde mij dat hij de volgende ochtend om 10.00 weer bij mij zal komen om te vertellen wat hij heeft gedaan.
Intussen dat ze mij wakker maakte van de narcose heeft de gynaecoloog mijn man gebeld om te vertellen hoe de operatie goed verlopen was en dat hij mij kon komen bezoeken. Ik heb mijn man om 23.45 nog even gezien.
De volgende dag heeft de gynaecoloog mij uitgelegd wat er met was gebeurd.
Toen hij mij open had gemaakt had ik veel bloeding in mijn buikholte. Ik was zoveel bloed aan het verliezen dat hij meteen moest gaan opereren, want het kon mijn leven gaan kosten. Hij heeft het bloed weggezogen en de eileider eraf geknipt. Hij heeft mijn eierstok kunnen besparen. Hij heeft mij verteld dat ik een afwijking had in mijn linker eileider en waarschijnlijk daardoor een buitenbaarmoederlijk zwangerschap heb opgelopen. Hij heeft mij verteld dat mijn rechter eileider er goed uitziet. Dat ik in de toekomst gewoon zwanger kan raken. Ook heb ik 2 liter bloed verloren en heb bloedtransfusie gekregen. Ze hebben mij niet gehecht, maar 'nietjes' gebruikt (nietjes ziet uit als kleine klemmetjes). De gynaecoloog zei dat met deze methode er minder littekens overblijven.
Voor de pijn had ik paracetamol gekregen, omdat ik een blijvend lage bloeddruk had, vonden ze het te risicovol. Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis heb ik gewoon gemenstureerd met wat stolsel.
Na 5 dagen kon ik weer naar huis. Ik had een opgeblazen buik. Ik was wel heel erg blij dat ik weer naar huis kon. 6 weken lang mocht ik niks doen. Eerste 3 weken was ik heel erg snel moe. Ik kon niet goed lopen en niet lang staan.
Voor mijzelf had ik besloten om er niet over na te denken wat er met mij was gebeurd. Ik wilde op mijn herstel consenteren. Na 3 weken begon ik met mijn man over te praten. Mijn man had er veel moeite mee. Hij wilde 1 jaar mee wachten, want hij wilt niet nog een keer zoiets meemaken. Ik heb op internet gekeken om hierover iets te vinden.
En precies 4 weken na het stoppen van mijn bloeding in het ziekenhuis werd ik ongesteld. Ik was heel erg blij. Ik had op internet gelezen dat het van 4 - 10 weken kon duren voordat je normale ongesteldheid weer op gang kon komen.
Na 6 weken gingen wij weer voor controle bij de gynaecoloog. Hij had mij onderzocht en zei dat ik hersteld was en alles weer kon doen. Alleen zou ik 0.5 - 1 jaar niks voelen in mijn onderbuik. Door mijn operatie zijn mijn zenuwen doorgesneden en zal een tijdje duren totdat alles weer goed is.
Zelf wil ik zo snel mogelijk weer proberen. De gynaecoloog heeft ons geadviseerd om 3 menstruatiecyclus af te wachten en daarna kunnen we weer gaan proberen.
Volgende keer zodra ik weet dat ik zwanger ben, zullen ze vanaf het begin interne echo's maken totdat ik 12 weken zwanger ben. Dit zal wekelijks gebeuren. Mijn man vindt het jammer dat dit ons moet zijn gebeuren voordat ze ons gaan begeleiden. Ik zal ook in de toekomst onder behandeling blijven van de gynaecoloog. Mijn man heeft geen vertrouwen meer in de verloskundige.
Ik hoop dat ik jullie iets meer duidelijkheid heb gegeven over buitenbaarmoederlijk zwangerschap. Het is geen leuk ervaring, het maakt je zelfs bang om nog een keer zwanger te raken.
Mocht je nog meer vragen hebben laat mij weten.

Groetjes,
Jov.
kaatje85

Unregistered

02-04-2008 15:49
Tjeetje Jov,

Wat een verhaal, kan me goed indenken dat de angst om nu zwanger te raken erg groot is.
Heel veel sterkte en wat goed dat je je verhaal hier neetzet!!
Zo zie je maar dat iedereen wel iets heeft!!!

Liefs, Karin
karin26

Posting Freak

Topics: 30
02-04-2008 21:50
Potverdikkemme wat een verhaal, ik zat het met tranen in mijn ogen te lezen.
Mijn tante heeft namelijk ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en ook bij haar was het kantje boord.

Ik hoop dat als je weer zwanger word, het allemaal beter verloopt en je na 9 maanden gewoon een mooi kindje in je armen houd...

Veel sterkte en praat er veel over, dat helpt met de nare ervaring die je hebt meegemaakt...

dikke knuffel Karin (26)
Syl

Posting Freak

Topics: 50
02-04-2008 21:55
Hallo!

Wat een naar verhaal zeg! kan me voorstellen dat je bang bent! Nu wil ik je niet gaan vervelen met het verhaal van een ander en dat ga ik ook niet doen verder. Ik hou het dan ook gewoon kort, misschien heb je er iets aan.

Een collega van mij had ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat was ook heel heftig allemaal. Dat was vorig jaar augustus. ze is nu meer dan twintig weken zwanger en alles gaat prima!

ik hoop voor je dat het snel weer lukt en dat alles dan goed gaat!

groetjes syl
cb

Unregistered

13-06-2008 17:04
Jeetje Jov, wat een vreselijke ervaring. Het is al een tijdje geleden dat je dit hebt geschreven, maar las het net pas...
Wel heel erg goed dat je het op hebt geschreven ook voor anderen die het lezen. Toch belangrijk goed naar je eigen lichaam te luisteren!
Heb er wel vaker iets over gehoord, maar jouw verhaal geeft veel duidelijkheid
IK hoop dat het ondertussen weer wat beter met je gaat! Heel veel sterkte ermee!
Liefs cb
m@rjon

Unregistered

07-07-2008 20:09
Jeetje Jov, Wat een verhaal , ik ben zelf 2 weken geleden geopereerd aan bbz , was er gelukkig op tijd bij omdat ik van mijn huisarts een termijnecho moest maken , omdat mijn laatste menstruatie 6 dagen eerder was als normaal en dat kon volgens hem een innestelingsbloeding zijn geweest..Bij de echo bleek dat er niks in baarmoeder zat en mijn eileider was verdikt , ik had er rekening mee gehouden dat er iets , en niet goed was omdat ik echt veel pijn had . we zouden die dag daarna op vakantie gaan naar Turkije en moesten van gyneacoloog annuleren , en hcg controles doen,die ging wel omhoog maar niet veel.ik moest toen dmv medicatie een miskraam opwekken , was niet echt heftig geen pijn , bijna geen bloedverlies en daags erna weer gewoon pijn pijn en nog eens pijn ... Moest paar dagen later weer hcg controle doen , en toen was hcg zo verhoogd dat ik gelijk geopereerd moest worden..
Mijn eileider hebben ze wel kunnen sparen, ben nu nog bezig met hcg controles totdat die op 0 staat....
Dat was ff in het kort mijn verhaal , ik hoop dat ik snel weer zwanger ben en dat het wel goed gaat ..
Spannend want ik heb nu ongeveer de kans van 1 op 4 dat ik het weer krijg omdat mijn eileider beschadigd is .....

Ik vroeg me af hoe het nu met jou was ,hoop dat een keertje van je te vernemen ..

Groetjes Marjon :|
cb

Unregistered

07-07-2008 22:33
Hoi Marjon,
jouw verhaal is ook heftig om te lezen zeg! En dat zo vlak voor je vakantie, dat is wel heel erg balen. Hoop dat het nu met jou en je man weer allemaal goed gaat en dat jullie wanneer jullie er aan toe zijn weer snel zwanger raken.
Heel veel sterkte!
m@rjon

Unregistered

08-07-2008 06:53
Th@nx cb,

Bedankt voor je reactie , het was inderdaad wel allemaal vrij heftig, maar gelukkig heb ik al 2 kindjes rondrennen.
Een jongetje van 3 en een meisje van 2 , nummer 3 is natuurlijk net zo gewenst , maar die reacties krijg je wel , van ach je hebt er toch al 2 en ook nog een jongen en een meisje..

Maar ik denk dat dit de pijn wel heel erg verzacht, en je weet dat het ook goed kan gaan ik denk als dit bij de 1e zwangerschap was gebeurd dan had ik er denk ik niet zo goed mee om kunnen gaan ..

Het enige wat me nu opvalt is datje overal zwangere buikjes ziet !!!!!!

Maar ik ga er vanuit dat dat bij ons helemaal goed gaat komen ..

liefs,
M@rjon :roll:
Kelly1980

Unregistered

08-07-2008 19:44
Jeeh Marjon en Jov! Heftig....

Heel veel sterkte en hopelijk zijn jullie snel weer zwanger en dan normaal.
Jov

Unregistered

09-07-2008 17:51
Aan iedereen die afgelopen dagen heeft gereageerd,

Ik heb nog steeds dagen dat ik in dipie zit. Dit was namelijk mijn eerste zwangerschap. Bij mij speelt nog steeds in mijn hoofd of ik zwanger kan raken en en als het kan hoe lang gaat het duren.
Ik heb deze verhaal gezet, want toen ik op internet ging zoeken hierover. Had niemand volledig haar verhaal verteld en ik had zelf veel vragen. Daarom heb ik dit verhaal geschreven om anderen daarover te informeren. Ik hoop dat binnenkort mijn verhaal kan uitbreiden met een eventuele zwangerschap.

Bedankt,

Jov
m@rjon

Unregistered

09-07-2008 19:01
Hoi Jov,

Ik hoop het zeer zeker voor jullie dat je snel weer zwanger zult zijn en dat het dan goed gaat..

Het zal zeker niet meevallen als het bij je eerste zwangerschap gebeurd , bij mij wet ik dat het wel kan en dat is zeker een troost !!!

Veel liefs,

M@rjon Wink
cb

Unregistered

10-07-2008 08:35
Hoi Jov,
ik wens je ook heel veel succes bij een nieuwe zwangerschap en kan me heel goed voorstellen dat je daar heel onzeker van wordt!!!
Veel sterkte en ik hoop dat je ons binnenkort kan verblijden met goed nieuws!!!
wbloemje

Unregistered

11-01-2009 12:31
Beste Jov,

Ik heb in juli in bb zwangerschap gehad, ik begrijp je verhaal dus helemaal!
In het begin was ik heel nuchter, maar het heeft toch meer impact gemaakt dan dat ik gewild heb...

Ik hoop dat het je inmiddels gelukt is weer zwanger te worden!

Ik heb een aantal vraagjes, hoe lang duurde het voordat jouw cyclus weer in orde was? Bij mij is het nog
steeds een rommeltje, ik verlies regelmatig bruin/oud bloed. We wilden zo snel mogelijk opnieuw proberen
maar ik ben zo onzeker geworden over mn lichaam, mn cyclus en ben ook bang dat ik weer een bb zwangerschap krijg.
Bij elk pijntje in mn baarmoeder krijg ik weer de kriebels. Alle spontaniteit is er vanaf en heb ook besloten pas na aankomende
zomer weer te gaan proberen... maar toch erg jammer want het liefst was ik gister nog zwanger.

Ik kan heel weinig op internet vinden over het vervolg na een bb zwangerschap en hoe lang vrouwen pijn blijven houden, bloedverliezen en hoe lang ze er over gedaan hebben weer zwanger te worden... Misschien dat jij me wat wijzer kunt maken?
Jov

Unregistered

13-01-2009 22:22
Hallo Allemaal,

Een update hoe het met mij gaat.
Vandaag heb ik een zwangerschaptest gedaan en ik ben zwanger. Na 8 pogingen ben ik weer zwanger geraakt.

Sinds februari 2008 heb ik heel onzeker gevoeld of ik nog wel zwanger kan raken. Tot september 2008 had ik een onregelmatige cyclus. Ook geniet je minder van je leven, je gaat op alles letten wat je kan belemmeren om zwanger te worden.
Ook had ik veel gevolg van de narcose moeheid. Dit was tot en met juli. Met de kerstdagen in zicht heb ik tegen mijn man gezegd ik ga ervan genieten en dat heb ik ook gedaan.
En nu ben ik zwanger. Donderdag heb ik een afspraak met mijn huisarts, zodat ik doorverwezen word naar mijn gynaecoloog. Zodat ze met 6/7 weken een echo gaan maken dat het kind op de juiste plaats zit.

Hallo Wbloemje,
Ik begrijp hoe jij je voelt.
Toen ik zelf dit had meegemaakt, kon ik er niks vinden. En als er iets stond, was de informatie heel erg beperkt. Dit is een herinnering die je altijd met je mee draagt.
Het enige wat ik kan zeggen, probeer altijd positief te blijven. Het is heel erg moeilijk. Dit was ook voor mij.
In het begin toen mijn menstruatie op gang kwam begon het al 5 dagen van tevoren verloor ik oud bloed. Terwijl normaal was dit 1 dag van tevoren. Hoe maar de tijd verstrijkt des te meer heeft het lichaam tijd om te genezen.
Wat ik je kan aanraden ik op een agenda goed bijhouden wat je meemaakt omtrent je cyclus. Zo kom je ook achter wanneer je cyclus weer regelmatig wordt. Dat heb ik gedaan vanaf het moment dat mijn eerste menstruatie kreeg na mijn operatie. Dit zal je ook helpen om opnieuw te proberen zwanger te raken.
De gynaecoloog had ons geadviseerd om 3 menstruatiecyclussen te wachten. Als ik weer zwanger zou raken, zou het niet goed zijn voor mijn lichaam. En had mijn lichaam niet genoeg tijd gehad om te genezen. In het begin was het ook voor ons heel spannend of ik meteen zwanger zou raken.
Dan na loop van tijd gaat de spontaniteit ook van af.

Ik moet zeggen nu dat ik weer zwanger ben, heb ik tot nu toe geen bloed verloren. Ook niet oud bloed.

Donderdag zal ik een nieuwe update doen, wanneer ik bij de huisarts ben geweest.

Mocht iemand nog meer vragen hebben laat mij weten.

Groetjes,

Jov
amanda16

Posting Freak

Topics: 18
13-01-2009 22:37
Jeetje meid,

wat een verhaal. Knap dat je het hebt op geschreven. Maar dit is dus vorig jaar (begin 2008 gebeurt)? Hoe staat je man er nu tegen over met zwanger worden. Gelukkig word je nu wel goed in de gate gehouden alleen jammer dat het zover moet komen.

Heel veel sterkte en su6 met zwanger worden.

Amanda
Dollie

Unregistered

13-01-2009 22:42
Hoi Jov,

Een heel herkenbaar verhaal ook ik heb 3weken geleden een BBZ gehad... kantje boord geweest...
Meer hier over later....

Maar "fijn" dat jij je verhaal hebt geschreven dan ga ik het mijne ook maar eens op schriijven maar dat wordt zo lang daar heb ik nu even niet de puf voor...

Liefs Dollie
amanda16

Posting Freak

Topics: 18
13-01-2009 22:56
sorry had je update niet gelezen. :oops:

Gefeliciteerd met je zwangerschap hoop dat nu alles goed gaat en je straks een gezond kindje in je armen mag houden.

Veel su6 bij de gyn ook voor je man
m@rjon

Unregistered

14-01-2009 09:24
HEE JOV pROFICIAT !!!!!

Ik heb in juni een bbz gehad en met speod geopereerd , en ben jammer genoeg nog niet zwanger , kan nu pas zeggen dat mijn cyclus weer een beetje gaat lijken op die van voor de bbz..
Deze maand is mijn laatste kans om zwanger te worden voor mijn uitgerekende datum ....dat was toch wel mijn doel eigenlijk ....Maar ik ben er wel heilig van overtuigd dat als je lichaam er nog niet klaar voor is , dat je dan niet senl zwanger wordt .....
Die moeheid van die narcose is wel erg herkenbaar , heeft bij mij ook erg lang geduurd ..

Nou je bent een mooi voorbeeld , hoop dat ik je snel mag volgen !!!!! Mijn nod is de 24e !!!!!
m@rjon

Unregistered

14-01-2009 20:24
He dollie ,

Wat erg zeg dat dit bij je laatste ivf poging gebeurd is zeg !!!
Hebben ze je andere eileider nagekeken of die wel goed is ?
Je hebt wel iedere maand een eisprong als het goed is ,
de eileider moet het eitje opvangen , mij is verteld door mijn gyneacoloog is dat je met 1 eileider mits die gezond is en als je natuurlijk gewoon kindjes kan krijgen , na een jaar tijd 80% kans hebt op zwangerschap omdat de overgebleven eileider bijna de volledige functie overneemt van de andere eileider ..
Maar dat kan bij jullie natuurlijk wel een heel ander verhaal zijn , ik hoop voor jullie voor een wondertje !!!!

veel liefs m@rjon
m@rjon

Unregistered

14-01-2009 20:25
m@rjon schreef:He dollie ,

Wat erg zeg dat dit bij jullie ook gebeurd is zeg !!!
Hebben ze je andere eileider nagekeken of die wel goed is ?
Je hebt wel iedere maand een eisprong als het goed is ,
de eileider moet het eitje opvangen , mij is verteld door mijn gyneacoloog is dat je met 1 eileider mits die gezond is en als je natuurlijk gewoon kindjes kan krijgen , na een jaar tijd 80% kans hebt op zwangerschap omdat de overgebleven eileider bijna de volledige functie overneemt van de andere eileider ..
Maar dat kan bij jullie natuurlijk wel een heel ander verhaal zijn , ik hoop voor jullie voor een wondertje !!!!

veel liefs m@rjon
Dollie

Unregistered

15-01-2009 22:03
Dank je wel marjon voor jullie is het natuurlijk ook heel moeilijk geweest!!!

Maar over het hoe en wat nu verder dat hoor ik nog het is ook nog allemaal zo vers!!!
Maar de arts vertelde mij dat ik nu maar 1 x in de 2 maanden een eisprong heb... Ik weet het ook niet we wachten de controle maar af en horen dan wel van hoe en wat nu verder te doen???

Ook voor jullie hoop ik op een wondertje!!!

Liefs Dollie
m@rjon

Unregistered

16-01-2009 08:14
Hoi Theeleut , dat heb ik echt nog nooit gehoord , de eitjes komen toch uit de eierstokken en de eileiders moeten ze opvangen .....Ik zal een vriendinnetje van mij eens navragen .........Ik kom er nog op terug !!!

Veel liefs marjon
Dollie

Unregistered

16-01-2009 15:40
Dat was ook mijn huisarts hè en geen gyneacoloog daar moet ik nog heen...
Dus wacht het maar rustig af!!!

Maar toch bedankt Marjon !!!
m@rjon

Unregistered

16-01-2009 17:29
dan zal de gyneacoloog waarschijnlijk mijn verhaal bevestigen ,

groetjes Marjon
wbloemje

Unregistered

18-01-2009 13:31
Jov,

Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!! Big Grin Big Grin
Wat fijn om een positieve reaktie op mijn vraag te krijgen,
je zwangerschap bevestigd voor mij dat het waarschijnlijk allemaal wel goed komt! :lol:

De laatste 2 maanden verlies ik 2 weken oud bloed, vervolgens word ik, gepaard met heel veel pijn,
ongesteld, heel veel bloedverlies voor een dag of 3/4 en dan neemt het weer af. Maar heb dus
maar een paar dagen per maand dat ik geen bloed verlies heb. Ik hou het van nu af aan ook
heel keurig bij, bedankt voor die tip. Ik hield het bij met kruisjes, maar ik werd er geen wijs meer uit
omdat mn hele agenda vol met kruisjes staat inmiddels.

Sinds ik heb besloten tot het eind van de zomer te wachten heb ik wel meer positieve gedachten
en die gaan ook weer eens ergens anders over dan het krijgen van een kind. Ik moet mijn lichaam
nog even de tijd geven en dan komt het (hoop ik) allemaal goed als het onze tijd is.

Nogmaals bedankt voor je reaktie, heel erg fijn om er eens wat over te kunnen delen met iemand die ongeveer hetzelfde
meegemaakt heeft. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe, geniet ervan!
Jov

Unregistered

02-02-2009 19:13
Een Update
Vandaag had ik mijn eerste echo. Deze was een transvaginale echo om te zien of het "kind' op de juiste plek groeit. Het groeit op de juiste plek. Mijn man en ik zijn ook heel blij. Nu ben ik 7 weken en 3 dagen. Ik moet zeggen dat ik geen last heb van bloedingen en ook niet van mijn ontlasting. Alles gaat tot nu toe goed. Alleen veel last van misselijkheid. Ik heb ook besloten om onder behandeling te blijven bij mijn gynaecoloog. Ik heb bij hem een veiliger gevoel. Het zal nu anders verlopen dan bij de verloskundige. Volgende week donderdag heb ik mijn intake gesprek en moet ik ook bloed prikken.
Groetjes,
Jov
m@rjon

Unregistered

02-02-2009 20:15
Wat een goed nieuws Jov !!!!!!!!

Proficiat !!! Tongue
m@rjon

Unregistered

14-02-2009 14:23
Wessel en Hannelore ,

Wat een verdriet een mens wel niet allemaal op zijn bordje kan krijgen zeg ..
Goed dat jullie proffessionele hulp erbij gaan zoeken , het is ook niet niks wat jullie hebben meegemaakt ..
Een boel mensen zulen waarschijnlijk zeggen en dat weer ik uit eigen ervaring , wees toch blij je hebt toch al 2 gezonde kindjes en een jongen en een meisje ..Bull shit want een derde is net zo gewenst ......maar ja mensen die zoiets niet hebben meegemaakt kunnen helaas nogal bot uit de hoek komen .....................terwijl ze denken dat ze opbeurend bezig zijn ...

Voor ons is het zonnetje nu weer gaan schijnen ..
We hadden al 2 kanjers en vorig jaarjuni heb ik een bbz gehad en ben geopereerd en de eileider hebben ze gespaard ...
3 weekjes terug had ik weereen positieve test in handen , helemaal blij , dag erna een gigantische bloeding met stolsles en iets van een vliesje ....Groot verdriet , maar die week erna bleeef ik me slecht voelen en veel pijn op plek van bbz en toch nog maar een testje gedaan , complete shock , ik was gewoon nog zwanger ...
Naar het ziekenhuis geweest en wat bleek mijn bloeding was een innestelingsbloeding met waarschijnlijk het verlies van 1 vruchtje en ook nog een vruchtje in de baarmoeder ........................
Dus ik ben nu iets meer als 5 weken zwanger en hopelijk kan ik de 25e een kloppend hartje zien als we weer op controle mogen ..
Hop dat jullie ook weer snel het geluk mogen vinden en dat het zonnetje gaat schijnen ,

veel liefs ,

Marjon
Jov

Unregistered

26-03-2009 20:53
Een update hoe het met mij gaat.
A.s. zaterdag ben ik 15 weken zwanger. Afgelopen week heb ik de combinatietest gedaan. Alles is goed.
Het kindje is volop actief en groeit snel. Over 2 weken moet ik naar de gyneacoloog. Ik heb gekozen om onder toezicht te blijven in het ziekenhuis.

Mochten jullie vragen hebben laat mij weten.

Groetjes,

Jov
naatje83

Unregistered

26-03-2009 21:04
Hey Jov,

Ik zat net pas je verhaal te lezen, heavy hoor! Maar ik wou
je toch feliciteren met je zwangerschap.

Greetz
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
27-03-2009 09:21
Jov schreef:Een update hoe het met mij gaat.
A.s. zaterdag ben ik 15 weken zwanger. Afgelopen week heb ik de combinatietest gedaan. Alles is goed.
Het kindje is volop actief en groeit snel.

Wat goed! Zal wel een heel fijn gevoel zijn!
vlinder1

Unregistered

25-05-2009 18:17
woww wat een verhalen,
Nooit zat ik hier telezen,
omdat ik hier niet hoefde tezijn, en nu kies ik ervoor om hier tekomen na wat er een goede week geleden is gebeurd.zodat ook ik alles kan verwerken en een plaats kan geven.
Ik ga het binnenkort vertellen, maar vind het erg moeilijk.
Nu lig ik plat, en lees lees en lees. en de verhalen die hoop geven ... daar word ik dan weer een heel klein beetje blij van!!

en.............. super gefeliciteerd

groetjes Vlinder
mdtje

Posting Freak

26-05-2009 09:37
Vlinder, welkom op dit forum.
Heel veel sterkte, ik begrijp dat je ook iets naars hebt meegemaakt.
Denk goed aan jezelf en als je zover bent, zijn we hier om je verhaal aan kwijt te kunnen.
charythepooh

Unregistered

03-07-2009 12:59
hoi iedereen

jov; ik begrijp je heel goed!!! :roll:
ik ben nu 11 maanden aant proberen,
deze maand hadden we eindelijk prijs!

vorige week maandag waren we in verlof, en op maandag testte ik positief! Smile
maar ik had al vanaf dag 1 erge buikpijn!

nu ging ik deze maandag werken, en kmoes maar 4u werken, ik kwam thuis s'middags en heb me direct moeten plat leggen, want de buikpijn was nog erger dan anders! :roll:
ik belde mijn venteke op in volle paniek en zei het hem, er klopt iets nie, dit is ni meer normaal!!!
dus wij bellen de gynecoloog, en het was zijn assistente; ze zei das normaal das de aanpassing van het lichaam! zolang er geen bloedverlies is, geen zorgen maken!
dus ja, ik was iets geruster!

maar tegen da mijn venteke s'avonds omstreeks 18u thuis kwam lag ik nog steeds te creperen in de zetel en dit al sinds 14u!

dus we beslisten we gaan naar de spoed! (omstreeks 19u15)
daar toegekomen, zei die pippo achter de balie
plast in een potje, want tzal hoogstwaarschijnlijk een blaasontsteking zijn!

dan hebben ze nog bloed afgenomen, en ze zeiden een half uurtje in de wachtkamer te moeten wachten, op de resultaten!
een kwartier later kwamen ze ons al halen! direct na de gyne van wacht, en een inwendige echo laten doen!
daar begon het!

er was niks te zien en te horen in de baarmoeder!
dus direct onder volledige narcose gebracht, en de operatiezaal in voor een kijkoperatie!
gelukkig waren ze er op tijd bij en had ik goed naar mijn lichaam geluisterd, want had ik enkele uren later moeten zijn, was het gesprongen, en was ik mijn eileider kwijt en kon ik in coma gaan!
nu hebben ze ons "baby-tje" weggenomen, want het zat in de eileider! Sad
hadden we later moeten zijn, kon het dood tot gevolg hebben voor me! :o
dus omstreeks 20u30 ging ik binnen in de operatiekamer en om 11u was ik aant het wakker worden in de recovery-room!
om 11u30 lag ik op de kamer!

nu ben ik thuis, maar nog steeds aan het bekomen van de operatie, en ik mis mijn baby-ke zo verschrikkelijk erg!

ik hoop dat ik zeer rap terug zwanger ben, en dat het allemaal goe mag gaan, maar ik heb een doodse schrik opgedaan, om terug zwanger te raken! bang voor herhaling!

ik moet nu om de 2 weken op controle bij de dokter, bloed nemen tot HCG 0 is opnieuw
nu woensdag draadjes eruit laten halen,en dan begin augustus terug op controle bij de gyne, en dan zien we verder vanaf daar!

groetjes, chari

ik wou dak al een paar maanden later was!
mdtje

Posting Freak

03-07-2009 14:32
Wat heftig, Chari! Maar goed dat je je niet liet afschepen en naar de spoed bent gegaan, anders had het zelfs nog erger kunnen aflopen. Heel veel sterkte met het verwerken. Ik hoop dat je snel zult herstellen en binnenkort meer geluk hebt!
Trix

Unregistered

12-08-2009 14:17
Jeetje wat een verhalen allemaal.......

Ik zelf heb afgelopen maand ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap meegemaakt.
eerst 2 weken bloeden waarvan ik eerst dacht dat ik gewoon ongesteld was.
Na uitingen van omgeving toch zw test gedaan en toch.......positief!
Naar mijn huisarts geweest en onderzocht dat met veel pijn gepaart ging.
1 1/2 uur later geariveert bij gynaecoloog, echo gemaakt en niets gevonden.
Bloedonderzoek deze had wel het HCG hormoon maar in mindere mate dan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die actief is hoort te hebben. Na 2 dagen weer een bloedonderzoek HCG hormoon was gedaalt.
mijn lichaam was het zelf al aan het afstoten. Ik heb gelukkig geen operatie hoeven ondergaan.
mijn r-eierstok is erg gevoelig maar de pijn wordt elke dag een stukkie minder. Ik hoop dat ik nu het ergste heb gehad.
mijn omgeving zegt wel et komt door de natuur maar ik voel me er erg klote door.
Ik ben blij dat ik mijn dochter hebt want zij maakt me sterk. Ik hoop de volgende keer dat het op de normale plaats komt, en dat een broertje of zusje kan verwachten.

volgens mijn gynaecoloog had ik er meer kans op ivm dat ik eenblinde darm operatie heb ondergaan en een spiraal heb gehad.
mvg Trix
charythepooh

Unregistered

29-08-2009 07:11
:roll:
hoi iedereen,

ik wou eens weten, hoelang jullie na jullie BBZ hebben opnieuw moeten proberen vooraleer jullie zwanger waren Cry

ik ben vandaag exact 2 maanden geleden geopereerd, en heb sindsdien weer van die vorte cyclussen van 52 dagen!!!

hoelang hebben jullie moeten proberen??
hebben jullie ook nog een MK gehad daarna??
Trix

Unregistered

22-11-2009 11:35
Hey Hallo,

Ik ben al een tijdje niet online geweest.
Sinds mijn bb-zwangerschap is mijn cycles erg ontregelt had normaal cycles van 28 dagen, de eerste keer werd ik na 2 weken ongesteld, en keer daarna na 6 weken. als ik dan ongi wordt ben ik het 1 dag en erg minimaal. Afgelopen maand met ovulatietesten begonnen om onzekerheid weg te nemen. Werd deze maand eindelijk na vierweken ongi ( wel regelmatig)maar weer minimaal,niet eens de moeite om een mini tampon te gebruiken omdat hier nagenoeg bijna niets opzit.
De ovulatietest gaf wel een eisprong aan, heb evengoed een zw-test gedaan evengoed negatief. Ik wordt er zo onzeker van. Heb zelf het idee dat het van binnen door die bb-zw nog niet helemaal klopt, of er een 1 of andere verstopping zit.
Ik heb bij de way sinds bb-zw nog steeds zwangerschaps verschijnselen, misselijkheidsklachten, opvliegers, zere borsten., puistjes, gevoel dat bekken iets losser zit als anders, stemmingswisselingen, en janken om alles (dit alles had ik ook bij de zwangerschap van onze eerste).
Morgen ga ik maar weer een test doen, als deze negatief is ga ik maar weer op bezoek bij HA, en hopen dat de boel wordt onderzocht door de Gyn. Wordt er zo onzeker van.

Wist niet dat dit zo moeilijk kon zijn, weer een bewijs dat t niet vanzelfsprekend is dat je na de eerste "gewoon" zwanger kan worden!
Sas1979

Unregistered

25-01-2010 22:35
In december 2009 begon ik bruine afscheiding te krijgen, ik vertrouwde het niet maar mijn vk zei dat het vaker voorkwam tussen de 6 en 8 weken. Ik was toen 7 weken zwanger. Ik zou precies met 9 weken de eerste echo krijgen. Ik had een paar zwangerschapsverschijnselen, werd snachts standaard wakker om te gaan plassen en ook mijn borsten waren gevoelig. Mijn buik begon zich al een beetje op te zetten. Ook voelde ik sinds de eisprong iets aan de linkerkant onderin de buik. Ik ging er maar vanuit dat het goed zat!

Bij 8 weken en 2 dagen veranderde de bruine afscheiding in helderrood bloed, ik wist dat het niet goed zat en we hadden ons op het ergste voorbereid. Sinds deze dag waren de zwangerschapsverschijnselen ook verdwenen. Mijn vk wilde nog steeds van het positieve uitgaan, maar meestal weet jezelf al hoe het zit. 2 dagen later ben ik voor een spoedecho gegaan, ze wilde weten (en wij natuurlijk ook) wat er aan de hand was. Bij de inwendige echo was niks te zien, alleen baarmoederslijmvlies. Dit zag de vk aan als de miskraam, ze zei de miskraam is al bijna voorbij. Een nacontrole afspraak werd voor de week erna gepland.

Vlak voordat ik de nacontrole had wilde ik een ovutest doen, deze gaf gelijk een smiley aan, ik helemaal blij dat ik al zo snel een eisprong zou hebben. Bij de nacontrole was de baarmoeder helemaal schoon volgens de vk. Ik vertelde haar dat ik 2 dagen lang pijn had aan mijn onderbuik en ik ging er vanuit dat het met de eisprong te maken had. Ik vroeg haar of het verstandig was om nog een zwangerschapstest zou moeten doen. Maar volgens haar moest die negatief aangeven omdat er echt niks meer te zien was. Toen ik thuis kwam wilde ik weten of de zwangerschapstest inderdaad negatief aan zou geven, het resultaat was na 20 seconden positief. Een paar dagen na de nacontrole en de pijnscheuten begon ik weer helderrood te bloeden. Ik snapte er werkelijk niks meer van.

Gewoon weer hard aan het werk en ook daar merkte ik dat ik toch wel pijn bleef houden, er klopte iets niet. Op 31 december kreeg ik zo´n pijn aan de linkerkant dat ik niet meer van de bank af kon. Heb de hele avond gestrekt gelegen. De dag erna toch maar de vk gebeld, ze zei dat ik maar naar de huisartsenpost moest gaan, ze dacht dat het misschien een blaasontsteking kon zijn (de blaas deed pijn bij het plassen). De test op de blaasontsteking bleek negatief, dit was nu uitgesloten. Ik bleef pijn hebben aan mijn onderbuik, voornamelijk aan de linkerkant. Ze namen niet direct actie omdat de blinde darm aan de rechterkant zit. Dus ook dat werd uitgesloten. Op de echo was niks te vinden. Bloedonderzoek wees uit dat mijn HCG waarden 960 was. Omdat ze niks konden vinden konden ze niet met zekerheid zeggen waar het aan lag. Ik wist het al, er moest iets zijn dat ze niet konden vinden. Ik moest over 2 dagen terug komen voor een nieuw bloedonderzoek en controle.

2 dagen later konden ze weer niks vinden ik zou thuis gebeld worden voor de uitslag. Als ik wilde kon ik opgenomen worden. Op dat moment wilde ik het niet, was liever thuis totdat ze een resultaat zouden hebben. De uitslag van de HCG waarden was gedaald naar 830, dit was niet voldoende gedaald. Ik had met mijn partner afgesproken dat ik me de dag erna zou laten opnemen voor de zekerheid.

De dag van opnname werd er eindelijk iets gevonden aan de rechterkant van 3 cm. Nu maakten ze zich wel zorgen omdat ik eerst aangaf dat ik links het meeste pijn had. Een eileider is niet te zien op een echo alleen als er iets mis mee is. Er werd nog iemand bijgehaald. Ze vroeg of we een echo hadden gehad waar we een vruchtje hadden gezien, toen ik zei dat dit niet het geval was wist ze het zeker dat het om een bbz ging. Ik kon die nacht in het ziekenhuis blijven, ik was eigenlijk niet zenuwachtig of in paniek. Ik had me er al voorbereid en ging van het ergste uit. Wel kreeg ik flinke pijn in mijn rechterlies die doortrok naar mijn knie, erg vervelend en pijnlijk gevoel, je kunt niet eens meer op je zij liggen.

De dag na de opname werd er weer bloedgeprikt en de HCG waarden was gezakt naar 630, ook nog niet voldoende, we kregen 3 opties. Optie 1 een medicijn dat gebruikt wordt bij chemokuren zodat het vruchtje afsterft en dan toch nog de pech hebben dat er een kijkoperatie gedaan moest worden en tussen de 3 - 6 maanden niet zwanger mogen worden i.v.m afwijking aan de baby. Het medicijn en een zwangerschap konden absoluut niet samen. Dit risico wilden we absoluut niet nemen en om 6 maanden te wachten vonden we ook erg lang. Optie 2 afwachten en om de 2 dagen bloed te laten prikken en dan ook weer de pech hebben dat er alsnog een kijkoperatie gedaan moest worden. Of optie nummer 3, een kijkoperatie en het gelijk verhelpen. Mocht de eileider goed zijn dan zal deze gespaard blijven. Met de kijkoperatie konden ze direct de andere eileider nakijken en de eierstokken. Helaas was de eileider zodanig beschadigd dat ze deze weg hebben moeten halen, de andere eileider zag er goed uit en ook de eierstokken waren goed. Ze hebben wel nog een verkleving gezien aan de blinde darm, hier hebben ze een darmspecialst tijdens de operatie erbij moeten halen, gelukkig was het allemaal goed. Ook hebben ze een verkleving aan het bekken weggehaald, achteraf bleek dit te komen doordat de eierstok tegen het bekken begon aan te duwen door de spanning in de eileider. Achteraf gezien ben ik blij dat ik gelijk een kijkoperatie heb laten doen en dat ze het gelijk verholpen hebben. Stel dat ik gewoon had afgewacht dan was de eileider toch beschadigd en dan was het de volgende keer waarschijnlijk weer buiten de baarmoeder...

De gynaecoloog vertelde ons bij de controle vorige week dat de kans op zwangerschap gewoon normaal blijft, de linkereileider zal de taak van de rechter overnemen. Wel heb ik een verhoogde kans dat het nog eens gebeurd, maar de allergrootste kans is dat alles goed verloopt. En daar gaan we maar van uit!!

Bij een volgende zwangerschap willen we op controle in het ziekenhuis. De vk die wij hadden daar willen we nooit meer terug. Ze had met haar ervaring beter moeten schakelen en actie moeten ondernemen, we werden gewoon naar huis gestuurd met als advies dat als de pijn niet wegging we maar weer eens contact moesten opnemen. En daarbij heeft ze nooit meer contact opgenomen sinds ik werd opgenomen in het ziekenhuis, vind dat toch wel dat dat het minste is wat je kunt doen als vk en toch voor hun belangrijk om te weten bij mijn volgende zwangerschap zodat ze daar de volgende keer beter mee moeten uitkijken.
gladys

Unregistered

19-02-2010 18:34
Hallo iedereen,

Helaas kan ik ook over dit onderwerp mee praten en hier mijn verhaal.

In September 2008 met de pil gestopt en we gingen er voor! Maand na maand ging voorbij, maar zonder resultaat. We bleven goede moed houden, maar na 1 jaar proberen ga je je toch afvragen of er niet iets mis is. Totdat ik in January 2009 opeens een paar dagen overtijd was. Omdat ik een iets onregelmatige cyclus heb durfde ik niet aan de mogelijkheid te denken.... Na een paar dagen toch een test gedaan. Maar omdat ik door de tijd al een paar keer teleurgeteld was en omdat we al een tijd bezig waren nam ik me voor om niet teveel te hopen. We hebben samen boven de test gehangen en toen ik het 2e streepje zag verschijnen schrok ik me kapot. Mijn vriend zag mijn gezicht en dacht dat het weer negatief was. Met tranen in mijn ogen vertelde ik hem dat het tegendeel waar was. Samen een gat in de lucht gesprongen! Door ongeloof toch naar de huisarts gegaan en daar nog een test gedaan. Er was geen twijfel over: Ik was 5 weken zwanger!!!

Ook ik had last van d. bruine afscheiding. Maar de dokter stelde mij gerust dat dit mogelijk was. Op donderdag 28 Jan kreeg ik opeens hevige krampen en snel daarop begon ik helder te vloeien. Gelukkig was mijn vriend thuis, want ik was helemaal in paniek. Huisarts gebeld en we konden gelijk komen. Mogelijkheid van miskraam was al ter spraken gekomen en hij stuurde me door naar verloskundige. Daar een echo laten maken en daar constateerde zij dat ik idd zwanger was, maar dat het niet zat waar het hoorde te zitten. Bij twijfel toch doorgestuurt naar ziekenhuis. Zelfde echo, maar zij kon niets vinden. Haar concluse: ik was zwanger geweest, maar er zat niets meer. Bloed laten prikken en we konden naar huis. Natuurlijk waren we verdrietig, maar het had niet zo mogen zijn. En om het positieve in het negatieve te blijven zien.... het was ons wel gelukt!

Diezelfde avond kreeg ik heel erg last van buikpijn. Er was ons vertelt dat mijn lichaam de extra opbouw in mijn baarmoeder nog zou verwijderen en dat dat gepaart kon gaan met buikpijn. Dus die avond gewoon naar bed. Zo heb ik nog een aantal uur in bed gelegen. Helemaal krom gelegen van de pijn. Totdat ik het niet meer aankon. Ik kon niet eens meer fatsoenlijk staan. Toen samen naar het ziekenhuis gegaan. Vraag mezelf nog steeds af hoe ik daar met al die pijn heb kunnen komen. Personeel daar ingelicht over alles wat er die dag van te voren is gebeurt. Weer en echo en die zag gelijk dat er iets niet goed was. Het was idd een bbz. Ik moest met spoed geopereert worden. Opzet was om via kijkoperatie het vruchtje te verwijderen, maar later bleek de zaak al gesprongen te zijn en had ik inmiddels 2 liter bloed in mijn buik. Ze hebben vrucht en eileider moeten verwijderen. Het is mij nooit met zoveel woorden verteld, maar ik realiseer mij dat kantje boord heb gelegen en dat het niet veel had gescheelt....

Nu weer thuis en lichaamlijk herstel gaat goed. Maar zit nu op het punt dat het emotioneel zwaar is. Heb niet echt specifieke gedachtes die door mijn hoofd spoken, maar voel allerlei soorten emoties. Ben boos, verdrietig, teleurgesteld en ronduit pisssig. Ik weet dat het er bij hoort en ik onderga het ook allemaal, maar het is wel pittig. Had niet gedacht dat zoiets zo een impact op je kan hebben. Mijn andere eierstok zag er perfect uit, dus de kans op zwangerschap is er zeker nog. We houden goede moed voor de toekomst. Nogmaals..... het is ons wel gelukt. Voor de toekomst zullen we natuurlijk ook extra onder controle staan. Maar deze ervaring maakt me wel een beetje bang.

Ik weet dat het zo een lekkere afgezaagde is, maar ben ervan overtuigd dat tijd alles een plek geeft. En we blijven zeker goede moed houden!

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft en opmerkingen zijn altijd welkom.

Gladys
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave