Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Ik zie het niet meer zitten Onzeker, stoppen?

Onzeker, stoppen?
Tinky2

Junior Member

Topics: 1
29-10-2014 12:07
Dag allemaal,

Wij zijn alweer aantal maanden bezig om zwanger te worden van een tweede maar de lol is er echt vanaf! Aan mijn cyclus is echt geen touw aan vast te knopen en ben er ook beetje klaar mee mezelf in de gaten te houden. In de 3e ronde had ik een licht positieve test dus enorm blij! Omdat de 1e extreem prematuur is geboren direct met de huisarts en ziekenhuis gebeld. Maar ik wilde (onderbuik gevoel) testen of die testjes donkerder werden. 6 testen verder werden ze alleen maar lichter en kreeg ik echt heel erge buikpijn en rugpijn. Mijn menstruatie kwam inneens door, volgens de artsen een vroege miskraam en daar was geen controle op nodig..

We hebben regelmatig gemeenschap, probeer relaxed door het leven te gaan en leef gezond maar nog steeds geen broertje of zusje op komst.

Mijn man praat er niet zo over en ik ben ook altijd degene van wie het afhangt of we gemeenschap hebben, hij komt vaak thuis met zn houding ik ben moe, zware dag enz enz
Heb daarom ook het gevoel dat de sex alleen voor de voortplanting is en vind dat echt jammer.

Mijn verlangen naar een tweede kindje is heel sterk, het lijkt wel of we niet compleet zijn met zn 3en. Maar na weer een negatieve zwangerschapstest ben ik er ook klaar mee. Het beheerst mijn leven gewoon.
Ik vroeg me af of er meiden zijn die dit herkennen of advies hebben?

Liefs!
rihanna

Senior Member

Topics: 0
29-10-2014 17:58
Hey tinky,

Herken een beetje je verhaal.

Hier al ruim een jaar bezig voor een 2e kindje helaas ook nog steeds niet zwanger (zitten nu in het ivf traject)

Weet niet hoelang je al bezig bent? Normaal staat er 1 jaar voor om zwanger te worden/raken.
Ik ben ook na een aantal maanden bij de huisarts geweest deze gaf mij het advies om vanaf het moment dat je menstruatie stopt en totdat hij weer begint gemeenschap te hebben klinkt niet heel ideaal want is best veel en het liefst om de dag.

Ik hou zelf een menstruatie kalender bij om inzicht te krijgen in mijn cyclus.
Voorderest Hoe moeilijk het ook is niet teveel mee bezig zijn.

Ik hoop dat je snel zwanger mag raken

Liefssss
Tinky2

Junior Member

29-10-2014 21:14
Hi Rihanna,

Dankje voor je bericht, ben zo op zoek naar dames die mijn gevoel delen! Wij zijn (pas) 6 maanden bezig. Het klinkt misschien aanstellerig dat ik er nu al echt helemaal doorheen zit maar ik doe er alles voor. Ik eet gezond, ben weer gaan sporten. Probeer innerlijk rustig te blijven en drink zelden.

We hebben idd al gemeenschap aan het einde van mijn menstruatie (sorry beetje vies) als er alleen af en toe wat bruinig is. Dan 2 daagjes ertussen en dan om de dag tot ongeveer het einde. Zodra ik kramperig gevoel krijg weet ik eigenlijk al dat het weer een menstruatie word.. ik test dan met zn vroege test en zoals vandaag dus helemaal wit. Ik voel me zo stom maar heb echt flink potje gehuild.

Onze 1e is door slechte begeleiding veel te vroeg geboren en heeft enorm lang in het ziekenhuis gelegen, is geopereerd, bloed transfusie gehad en restschade opgelopen.. mijn moedergevoel zou het zo graag ook eens goed willen doen maar het komt er maar niet van. Onwijs frustrerend, en ik gun mn ukkie zo graag een broer of zus :-)

Ik hoop dat er meer dames zijn die er met mij over willen praten.

Liefs
Semmie

Posting Freak

29-10-2014 21:51
Beste Tinky,

Ik herken je gevoel wel, en raad je aan gewoon door te gaan.
Als je wilt weten wanneer je de beste kans hebt om zwanger te worden, dan raad ik je ovulatietesten aan. Dan kun je het voor die tijd leuk houden en dan tijdens je piek wat meer plannen. Wel is het zo dat dan het leuke er dan idd helemaal vanaf is.
Ik gebruikte clearblue dual hormontesten. Heel duidelijke testen, maar wel duur.

Mijn man en ik hebben in het begin ook geworsteld naar een ritme om het toch een beetje leuk te houden. Toen we dat gevonden hadden bleek dat we de molen in moesten....
Nu na bijna twee en en half jaar bezig te zijn, lijkt ons geduld eindelijk beloond te worden.

Zet dus door, en tja.. dan is het misschien maar even functioneel sexen.. dat plezier komt dan later wel weer ;-)
johny5566

Junior Member

30-10-2014 06:22
We hebben idd al gemeenschap aan het einde van mijn menstruatie (sorry beetje vies) als er alleen af en toe wat bruinig is. Dan 2 daagjes ertussen en dan om de dag tot ongeveer het einde. Zodra ik kramperig gevoel krijg weet ik eigenlijk al dat het weer een menstruatie word???????????
Tinky2

Junior Member

30-10-2014 08:24
Hi Semmie,

Gister een heel gesprek gehad met mijn man, helaas houdt hij er niet van als ik oprecht zeg dat ik het zo niet prettig meer vind, zucht. Maar volgens mij kwam het wel binnen.
Ik zal van die ovulatie testen gaan halen, wat zijn nou echt goeie? En wanneer in een onregelmatige cyclud stel je voor ze te gebruiken?

Ik heb nog steeds die vervelende krampen, hoop dat die menstruatie nou eens goed op gang gaat komen. Misschien gekke vraag hoor maar begint je cyclus nou als je al wat bruine afscheiding hebt of pascals je echt bloed hebt? In dat geval tel ik telkens verkeerd!

Johnny lekker volwassen.

Groetjes!
Mickey2014

Posting Freak

Topics: 4
30-10-2014 08:43
WTF johny!!??
loes22

Posting Freak

10-11-2014 13:50
Hai tinky,
Ik herken je gevoel ook wel. Zie dat jullie nu zo'n 6 mnd bezig zijn. Was het bij de eerste sneller raak? Snap goed dat je er ongeduldig van wordt!
Wij zijn nu al vanaf eind augustus 2013 bezig voor een eerstje kindje en moet zeggen dat de lol er wel vanaf gaat.. Heb (zoals je bij mijn onderschrift kunt zien) ook een hele onregelmatige cyclus, maar door middel van ovulatie testen heb ik wel steeds mijn eisprong kunnen vaststellen. Ik bestel altijd de gevoelige van sensitest. Deze zijn niet duur, dus ik begin meestal met de testen zo rond dag 19 van de cyclus voor het geval dat ik eens wel een korte cyclus heb. Zo missen we mijn eisprong zeker niet. Maar dan krijg je dus wel echt het "verplichte" vrijen helaas. Ik probeer er ook alles aan te doen en het beheest ons leven ook dagelijks! Dat is ook niet gek, als je zo'n grote wens hebt toch? Zo eet ik ook gezond, drink nooit meer, rook niet en slik foliumzuur. Ben begonnen met voetreflextherapie om mijn cyclus korter proberen te krijgen en we zijn al naar de ha gestapt. Zaad van manlief moest onderzocht worden, maar na dat ze na een week nog geen uitslag hadden kwamen ze erachter dat ze het kwijt geraakt waren. Dit onderzoek moet dus weer opnieuw.. Ook ik heb al een paar keer licht positief getest en dat liep helaas ook steeds weer fout af. Heb ook een beetje het gevoel dat we dus steeds dikke pech hebben. Binnenkort weer opnieuw naar het zkh om het zaad te laten onderzoeken en hopelijk kunnen we dan van daaruit verder. Op de dag dat ik ongesteld wordt zit ik er ff helemaal doorheen en daarna gaan we weer volle goede moed verder. Hopelijk wordt het geduld beloond..
Jammer dan je mannetje er niet zo voor open staat om er over te praten.. Wens jullie veel geluk en succes en hopelijk snel goed nieuws!!
leonec

Posting Freak

Topics: 21
10-11-2014 21:06
Wij zijn al 2 jaar voor een tweede bezig
Voor onze dochter in 1 maand zwanger miskraam na 8 weken
Toen clomid ivm geen cyclus en in 1 keer zwanger.. Nu 4 miskramen verder en allerlei
Onderzoeken alles is oke..ik zie het soms ook niet meer zitten maar ik moet vol blijven houden

Xx
loes22

Posting Freak

10-11-2014 21:34
Leonec dat us ook ontzettend heftig zeg... Sterkte en veel kracht gewenst. Hopelijk mag jullie dochtertje snel grote zus worden!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave