Zwanger Worden .NU forum [Archief] Complicaties Miskraam Miskraam of toch niet?

Miskraam of toch niet?
Maria

Junior Member

Topics: 1
21-01-2013 13:26
Hier komt het dan, mijn vreemde verhaal. Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ik kreeg een tip van iemand om dit forum eens te proberen. Misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

28 Januari vertelde ik mijn partner; "heel gek, maar ik ben al zeker een maand overtijd, zou het stress zijn oid?" Gek was het omdat dit nog nooit eerder was gebeurt, en ik gewoon aan de pil was. Ik ben namelijk 6 maanden terug bevallen van mijn eerste kind en zat even niet te wachten op nog een zwangerschap. Mijn partner, die mijn vreemde gewoontes van de afgelopen weken was opgevallen, kocht gelijk een zwangerschapstest. Ja hoor: zwanger! Eerst ongeloof maar toch ook vreugde want man, dit kindje zal wel heel graag bij ons willen zijn. Het heeft er moeite genoeg voor gedaan.
29 Januari, s'avonds buikkrampen. Ik zocht er niets achter, ik dacht immers dat ik gewoon te druk was geweest. We hadden een hele lading commentaar over ons heen gehad van onze ouders, die dag, omdat ze vol ongeloof waren dat we daadwerkelijk blij konden zijn met dit nieuws.
30 Januari, bloed, heel veel bloed! In paniek en twijfel. Ik was nog immers niet bij een verloskundige geweest die mijn zwangerschap bevestigde. Misschien was die test niet goed? Maar gek, want ik voelde me ook zwanger. Misschien omdat ik het nu wist, dat ik er te veel op lette? Er te veel achter zocht. Maar tergelijkertijd ook stolsels in het bloed en een hoeveelheid veel erger dan mijn normale menstruatie. Het kon niet anders, een miskraam.
31 Januari arts gebeld en deze bevestigde dat het waarschijnlijk inderdaad om een miskraam ging. Testen geven vrijwel nooit onterecht aan dat je zwanger bent. Je mag er dus vanuit gaan dat je zwanger bent of was. Het advies gekregen om even af e wachten en als de klachten aanhielden even weer contact op te nemen.
Nu, 3 weken later nog steeds dat op en top zwanger gevoel. Misselijkheidsvlagen, gespannen buiken, een soort van bandenpijn, witverlies, noem maar op. En het neemt niet af, maar alleen toe. De huisarts heeft bloed afgenomen, morgen mag ik bellen voor de uitslag maar ik wordt gek van de spanning. Ik kan toch niet nog steeds zwanger zijn? Ik heb ruim een week echt heftig gebloed! Mijn verstand zeg dat het niet kan maar tegerlijkertijd hoop ik natuurlijk dat het vruchtje er nog ongedeerd zit. Emotioneel vlieg ik dus alle kanten op. En weer die twijfel: Misschien voel je je wel zwanger omdat je dit wilt zijn? Ik weet dat het hormoon nog lang in je systeem kan zitten na een miskraam maar volgens mijn arts horen de symptomen toch wel aanzienlijk minder te worden als het bloeden gestopt is. Ik ben zo bang om morgen te bellen en dan weer een teleurstelling moeten te verwerken.
Zijn er mensen die dit hebben meegemaakt of tips hebben om kalm te blijven, of te verwerken?

Alvast bedankt.......
Prinses88

Posting Freak

Topics: 2
21-01-2013 13:56
Heftig allemaal, ik zou je vk bellen en vragen om een echo. Zij kan bevestigen of je zwanger bent en het kindje in leven is, zo heb jij duidelijkheid! Je weet niet precies hoe lang je zwanger bent neem ik aan, dus dit is de kotste klap. Met een bloedtest kunnen ze wel zien of je HCG in je bloed hebt, maar het wil niks zeggen over een zwangerschap of miskraam omdat je de termijn niet weet.

Sterkte en hopelijk valt het mee!
Anna77

Posting Freak

21-01-2013 14:10
Jee Maria, wat heftig! Ik heb twee weken terug een miskraam gehad, ook flink bloeden en stolsels, maar ik kreeg wel een week erna een echo om te kijken of ik inderdaad een MK had gehad en of ik 'schoon' was. Bij mij waren de klachten vrijwel direct weg, in de dagen erna nog heel klein beetje gevoelige borsten, maar het zwanger gevoel was weg. Ik las dat dat met een week of 2 toch wel weg zou moeten zijn.
Ik heb altijd begrepen dat bij een bloeding in 50% van de gevallen dit ook een MK is, dus het hoeft niet zo te zijn. Lijkt me dat die bloedtest toch wel goed aan kan geven of je zwanger bent of niet. Ik neem aan dat die bloedtest een gehalte aangeeft, aan de hand daarvan kunnen ze je denk ik wel vertellen of dat normaal is na een MK of toch bij een zwangerschap hoort? Maar daar heb ik geen ervaring mee. En bij twijfel toch gewoon een echo vragen? Dus ik zou morgen even afwachten en anders een echo vragen als die test niet duidelijk is.

Jemig meid, sterkte!! Hoop dat het een mooie uitslag is morgen!
Maria

Junior Member

21-01-2013 21:54
Inderdaad morgen maar even de uitslag van het bloed afwachten. Volgens de arts kunnen ze aan de hoogte van het HCG gehalte zien of ik nog wel of niet zwanger ben. Ik ben alleen op van de zenuwen...... Ik weet inderdaad niet hoe ver ik ben (geweest). De ene keer denk ik dat ik al best ver ben omdat ik mijn buik zie " bewegen" net zoals ik dat zag bij mijn eerste zwangerschap rond de 18/19 weken, de andere keer denk ik: je bent hartstikke gek, hoe kun je nu 18 weken zwanger zijn zonder dat te weten?! Het zit gewoon tussen je oren. Een echo zou makkelijker geweest zijn: direct antwoord, maar er zit ook een stukje " schaamte" aan vast. Ik ben immers 5,5 maand geleden bevallen en nu al weer zwanger? Na die lading opmerkingingen van onze ouders had ik even geen zin in nog meer belangstelling. Ik weet wel dat dit onzin is, ik ben immers een volwassen vrouw en een vk zit er ook niet om je te veroordelen maar toch.... Ik wordt gewoon heel onzeker van al dit gedoe.
Madelief1980

Posting Freak

Topics: 10
21-01-2013 22:01
Hoi! Ik zou morgen zeker de VK bellen! Bloeding kan een miskraam zijn geweest, hoeft niet. En als de bloedtest positief is, wil dat nog niet zeggen dat je nog zwanger bent, want er kan ook nog wat achter gebleven zijn. Daarom is het hoe dan ook goed een echo te laten maken.

En meid, trek je niets aan van wat mensen zeggen. Ik snap überhaupt niet dat ze zo tegen jullie doen! Ongelofelijk onaardig zelfs. Sterkte!
cindy85

Posting Freak

Topics: 7
21-01-2013 22:06
he meid echt jezelf helemaal geen schaamtegevoel laten aanpraten hoor! Als dit kindje er zit, hoe onverwachts ook, dan is dat voor een reden, en als jij en je man daar gelukkig mee zijn, dan prima toch. Heeft de rest niets mee te maken!!
Ik zou ook zeggen alleen echo kan je echt zekerheid zeggen. Want hcg waarde zegt ook niet echt veel als je zelf niet weet hoe ver je was/bent. Het is even niet leuk maar dan heb je wel zekerheid...
Natas

Posting Freak

Topics: 4
22-01-2013 00:24
He, wat was de uitslag van de bloedtest?
Zou ook voor een echo gaan want er kan idd een stukje weefsel zijn achter gebleven.

Bloedverlies hoeft niet altijd een mk te zijn. Werkgeefster van m'n moeder was zwanger van hun 2e kindje en opeens ook bloedverlies en niet een beetje, maansverandering vol. Weken lang. Heeft tot ongeveer 13 weken zwangerschap dagelijks flink gebloed. Elke week een echo en elke week een kloppend hartje en een groeiend kindje. Dus het kan!

En een oud collega van mij vertelde (na mijn mk) dat ze tijdens har zwangerschap ook veel bloed was verloren en stolsels enzo en dat ze zich ook zwanger bleef voelen en symptomen had en de test bleef ook positief. Heeft ze een echo gehad en bleek ze zwanger te zijn geweest van een tweeling waarvan er 1 nog leefde en de ander naar buiten was gekomen.

M'n nichtje heeft t met deze zwangerschap ook. Ook bloedverlies (weet niet hoeveel) en met de echo zagen ze ook een 'wand' tussen het kindje met hartslag en een lege ruimte die er bij een eenling zwangerschap niet hoort te zitten.
mdtje

Posting Freak

Topics: 19
22-01-2013 08:12
Was ook het eerste wat ik dacht, als de symptomen aanhouden was het misschien een tweeling geweest? Maar ik wil je niet valse hoop geven. Je zult wel niet veel geslapen hebben vannacht. Hoop voor je dat je de uitslag nu snel krijgt.

En wil me bij de anderen aansluiten: niemand heeft het recht om je hiervoor te veroordelen. Je slikte nota bene de pil. Maar dan nog, als dat niet zo was geweest, blijft het nog altijd jullie eigen keuze. En man, stel dat je nog zwanger bent, wat mag dit baby'tje dan blij zijn dat jullie hem/haar met open armen ontvangen!
Anna77

Posting Freak

22-01-2013 09:15
Hoe is t Maria? Ik hoop op een goede uitslag! En ik bedacht me, als je nou al redelijk ver bent, dan daalt het hcg weer, volgens mij heb je dat alleen de eerste 15 weken... Maar misschien ga ik te hard vooruit.
En trek je toch niks aan van die andere mensen, hoe moeilijk ook. Je verwoordde het zelf al zo mooi, als je zwanger bent dan heeft dit kindje er zoveel moeite voor gedaan, dan moet het gewoon zo zijn.

Ik duim voor je! x
Trotsemama

Posting Freak

22-01-2013 09:47
Pfff wat een verhaal. Ik ven benieuwd hoe het gaat
Raatje2010

Posting Freak

Topics: 17
22-01-2013 10:53
gelijk voor een inwendige echo vragen!!!
ik zit nu midden in een mk, het vruchtje is er nog niet uit, dus een rotperiode
maar die onzekerheid is minstens zo erg. een inwedige echo is zo gepiept en je hebt gelijk antwoord....

en dat je zwanger bent " zo snel"is niet iets wat andere mensen/familie aangaat dus zeker je daardoor niet laten belemmeren stappen te zetten!
Madelief1980

Posting Freak

22-01-2013 13:28
Maria, weet je al meer? Spannend hoor....
Maria

Junior Member

22-01-2013 14:29
Pfff net gebeld, moet om 16:00 uur terugbellen omdat de assistente de enveloppe niet open mag maken. Lekker hoor. Nog een uurtje spanning.
Anna77

Posting Freak

22-01-2013 14:36
Wat naar Maria, ff volhouden nog!!
Maria

Junior Member

22-01-2013 17:04
Nou uitslag gehad, niet zwanger. Morgen weer een afspraak bij de ha om te kijken wat er nu wel aan de hand is. Misschien ben ik schijnzwanger (?)....... Ik snap er niets meer van.
cindy85

Posting Freak

Topics: 7
22-01-2013 17:10
ow dat was een verrassend antwoord eerlijk gezegd. Ik had verwacht dat het aan de hand van de hcg waardes op zn minst nog onduidelijk zou zijn geweest.
Jeetje sterkte hoor, dit is waarschijnlijk ook niet wat je zelf had verwacht?
Madelief1980

Posting Freak

22-01-2013 17:13
OK.... vaag.... Ik zou toch voor de zekerheid die echo willen laten maken als ik jou was. Hoe lang geleden ben je wel ongesteld geweest? Kun je al langer dan 16 weken zwanger zijn? Oh, je slikte de pil natuurlijk. Dan kun je wel een bloeding hebben als je toch zwanger bent. Iemand schreef het hier al, na een aantal weken neem theet HCG af. Iig zou ik op die echo willen zien dat er niks zit. En als er echt niks zit heeft je lijf je onwijs voor de gek gehouden!! Sterkte, want dit is toch even verwerken lijkt me...
Maria

Junior Member

22-01-2013 20:04
Stomverbaasd, ik wist het voor mijn gevoel al wel zeker: zo heb ik me namelijk alleen gevoeld tijdens de zwangrschap van mijn zoon. Ik zal een plaatje proberen te schetsen:
-Ik ben 6 maand terug bevallen.
-Sindsdien aan de ' mini' pil, omdat ik borstvoeding geef.
-Sindsdien alleen 'licht' ongesteld en maar 2 dagen (licht) bloeden
-Nu last van o.a. misselijkheid, witverlies enz.
-Last van stekende pijntjes (geen erge pijn maar wel aanwezig) bij o.a. mijn navel, liezen en onderin rug (voorheen alleen gehad als 'banden pijn' )
-Buik wordt dikker (eet ook meer, maar dit kan ook van de borstvoeding komen), maar niet alleen het onderbuikgedeelte zoals bij ' vet ophoping' maar netjes een soort ' peer' vorm van ribben tot schaambeen.
-Of ik wordt serieus gek, maar ik zie onder de warme douche, duidelijk de vrom van mijn buik veranderen. Beweging van links naar rechts en mijn buik wordt ook ineens puntig en dan weer platter. Schokkerige ongeconrtoleerde bewegingen. Ook dit ken ik alleen van zwangerschap, mijn zoon deed dit ook al van een week of 16 bij warm water.
-En natuurlijk de belangrijkste indicatie dat ik iig zwanger ben geweest, een positieve urine test (3 weken terug).

De assistente kwam enkel met het antwoord: aan de waarden is te zien dat je NIET zwanger bent.

Even nadenken, hergroeperen, die sympromen zijn zo passend bij een zwangerschap. En dan die bewegingen en de vorm van mijn buik hoe kan dit?

Gelijk teruggebeld voor een afspraak met de ha. Morgen om 14:40 een afspraak. Komt hier niets uit of weer ' vage' ideeen laat ik absoluut een echo maken. Gewoon om het 100% zeker te weten. Ik snap er helemaal niets meer van. Ik ben toch niet echt gek? Ik wordt zo onzeker van dit gedoe.
Madelief1980

Posting Freak

22-01-2013 20:18
Zou ook heel erg aan mezelf twijfelen als ik jou was! Maar je hebt duidelijk redenen. Maar waarom bel je niet morgen vroeg gelijk je vk? Ik zou zsm voor die echo gaan! Als ik jou was zou ik zsm duidelijkheid willen, hier wordt je idd heel onzeker van!
Anna77

Posting Freak

22-01-2013 20:19
Ik sluit me aan bij madelief, bel je vk morgen. Ha word je misschien niks wijzer van. Succes!!
Maria

Junior Member

22-01-2013 20:25
Ik heb net (nogmaals) even gegoogeld. Ik heb bandenpijn (anders kan ik het ook niet omschrijven, het verschil tussen kramp, opspelende darmen ken ik nu ook wel). Dit blijkt heftiger te zijn bij een 2e zwangerschap dan bij de eerste omdat je spieren de baarmoeder niet zo goed ondersteunen, dit is ook zo. Het is heftiger als bij de eerste keer zwanger en treed op na lichamelijke inspanning (tegen de avond). Dit is met ongeveer 20 weken op een hoogtepunt. Met 17 weken is HCG zo goed als uit je bloed. Dus in principe zou ik dan tussen de 17 en de 20 weken zwanger kunnen zijn. Omdat ik natuurlijk aan de pil was, weet ik echt niet hoe ver ik ben (geweest) maar dit beeld komt aardig overeen met wat ik nu voel. Helemaal met die ' bewegingen' meegerekend. Ik ga morgen zeker een afspraak maken voor een echo. ik loop mezelf zo alleen maar gek te maken natuurlijk. Het enige, ik snap hoe (rest)hormonen voor misselijkheid en overgevoeligheid kunnen zorgen, maar hoe kunnen ze die bandenpijn, en buikgroei veroorzaken? We wachten weer af.
Anna77

Posting Freak

23-01-2013 09:02
En Maria, al gebeld? Ik vind het, nu ik er over nadenk, ook wel een beetje vreemd van je ha, dat je alleen maar 'niet zwanger' te horen kreeg. Hopelijk kan je snel een echo laten maken!
Het zou wel wat zijn Maria, als je al 16-20 weken bent, dan ben je al nagenoeg op de helft!
Prinses88

Posting Freak

23-01-2013 09:52
Jeetje, wat een ellende zeg.. Moet zeggen dat ik de reactie van je ha raar vindt, op basis van het niet weten hoe lang je zwanger zou zijn kunnen ze wel een bloedtest doen maar alleen de eerste weken is HCG hoog en daarna zakt dat weer.. Dus dan zeggen dat je niet zwanger bent? Dat kan nu dus een miskraam zijn maar denk dat je alleen met een echo er nu achter komt hoe en wat.. Heb je gebeld?
Maria

Junior Member

23-01-2013 16:16
Goed, huisarts geweest. Ik heb geen hcg in mijn bloed en de klachten moeten vanzelf weggaan. Mn lichaam gelooft nog gewoon dat je zwanger bent. Met een week moet het afnemen, anders kom je maar weer terug. Mijn eigen vk was vandaag niet aanwezig dus morgen ochtend belt ze me even terug, kijken wat zij ervan zegt. Als ik daadwerkelijk "schijnzwanger" zou zojn dan moet na het zien van een lege baarmoeder mijn lichaam weer normaal moeten worden toch? Ik moet zeggen, mijn ha heeft me niet eens onderzocht. Ging gewoon van de diagnose uit. Ik hoop morgen nou eindelijk eens uitsluitsel te hebben van wat het nu wel is dan, want ik verbeeld me dit echt niet.
Anna77

Posting Freak

23-01-2013 16:23
Pfff Maria, niet echt een meelevende HA. Ben benieuwd wat je VK zegt, zou toch aandringen op een echo, kleine moeite lijkt me!
En je hebt zelf toch wel een positieve test gehad? Heb je dan een miskraam gehad volgens hem/haar?
Sterkte meid, jammer genoeg dus nog steeds geen uitsluitsel!
Madelief1980

Posting Freak

23-01-2013 16:25
Wat een zak! Hij heeft niet eens je buik gevoeld? Tja, die echo is het enige wat jou zekerheid kan geven. Ik hoop dat je eigen VK die gewoon snel bij je maakt. Sterkte met de onzekerheid. Maar oef, dat zou wat zijn zeg, gewoon zo ver zwanger al! Ik zou het persoonlijk heeeeeeerlijk vinden!!!
Raatje2010

Posting Freak

Topics: 17
23-01-2013 16:25
Rare gang van zaken hoor.gewoon een echo eisen en anders gewoon overdrijven dat je overal last heb.....
Prinses88

Posting Freak

23-01-2013 20:18
Nah, wat een rare snuiter die ha! Ik zou echt om een echo vragen en anders op aan dringen, het is toch raar.. Sterkte!
Maria

Junior Member

24-01-2013 18:22
Niu contact gehad met vk en deze zegt hetzelfde, geen hcg geen zwangerschap. Wanneer de klachten aanhouden laten doorverwijzen naar gynecoloog. Ik ben dr ff klaar mee. Ik ga maar proberen te accepteren en verwerken dat ik een miskraam heb gehad en dat ik gek geworden ben.
Madelief1980

Posting Freak

24-01-2013 18:24
Sterkte..... Apart zeg, die reacties. Lijkt alsof ze vasthouden aan theorie en niet een verder willen kijken dan de theorie. Als je wel zwanger bent, zou je dat toch met een paar weken zeker moeten weten.
suus1

Posting Freak

Topics: 16
25-01-2013 12:02
Hey Maria,

Ik heb alles net gelezen en vind het echt heel raar hoe je ha en vk reageren.
Ten eerste: het is toch een kleine moeite dat je even bij de vk langs komt en ze even een echo maakt of je buik onderzoekt? Mocht het een schijnzwangerschap zijn, kan je het iig accepteren en gaan de symptomen dan misschien weg.
Ten tweede: als je mk gehad hebt is het toch normaal dat je een nacontrole echo krijgt om te zien of je wel helemaal leeg bent?
Wat nu als er wat achtergebleven is en je lichaam er nog vanuit gaat dat je zwanger bent? Als dat maar lang genoeg duurt zou je denken dat bij 17 weken je lichaam stopt met hcg aanmaken en daarom de bloedtest negatief is.
Ik zou er ook vanuit gaan dat het mis is gegaan, maar omdat je geen bewijs hebt gezien kan ik me voorstellen dat het enorm moeilijk is dit te gaan verwerken.

Ik heb zelf mijn baarmoeder leeg gezien op de controle echo na mijn mk en dat was voor mij zo'n geruststelling dat alles weer normaal was.
Dan weet je 100% zeker dat alles weer schoon is.
Iig heel veel sterkte met dit verlies, het is niet niks!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave