Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten Zwanger na miskraam

Zwanger na miskraam
Guest

Unregistered

29-08-2006 13:30
Na meer dan een jaar proberen ben ik door mijn huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis. Onderzoeken gehad en testen gedaan maar er was geen aanwijzbare reden te vinden (toch wel een opluchting)

Daarna hebben we een afspraak gemaakt voor een intake gesprek voor IUI.
De dag dat we op gesprek zouden gaan was ik al een paar dagen overtijd. Dus heb ik voor de zekerheid een test gedaan, met de gedachte erachter het zal toch wel niet zo zijn, maar wel even zeker weten dat het ook zo is.

En wat bleek ja hoor ZWANGER, mijn geluk kon niet op.
Wij naar het ziekenhuis, toch maar want die afspraak stond er toch en gezegd dat we dachten de ´hulp´ van het ziekenhuis niet meer nodig te hebben.
Toen kwam de eerste domper: want zegt die vrouw van dat intake gesprek je moet er niet zo zeker van zijn hoor want zo´n test uit de drogist zegt niet altijd iets.
Mijn mond viel open, zit je daar hartstikke blij te wezen want het eindelijk gelukt, wordt daar zoiets tegen je gezegd. En vooral nog door iemand die je eigenlijk verder zou gaan helpen.

Dus hebben we om een bloedtest gevraagd.
Uitslag: zwanger
Yes wij weer helemaal blij. Wordt de mededeling gedaan, ja maar je moet er niet te zeker van zijn dat het allemaal goed gaat, want je HCG waardes zijn erg laag. DOMPER

Een paar dagen later weer een bloedtest.
Uitslag: HCG waardes zijn goed doorgestegen.
Nu durfden we eigenlijk niet meer zo blij te zijn.
Mijn vriend was daarbij nog sceptischer dan ik.

Maar we mochten met 7 weken langskomen voor een echo.

Ik voelde me met de dag meer zwanger, mij borsten deden zeer (kon niet eens meer rennen) en de ochtenmisselijkheid kwam ook al om de hoek kijken.

De dag van de echo waren we super gespannen, maar dat bleek in eerste instantie alles goed te zijn. De Gyn moest alleen even overleggen, daar kreeg ik het al van....
Toen ze terug kwam, wilde mijn ´eigen´ gyn ook even kijken en vroeg toen hoe ver ik dacht te zijn. Wat bleek ze konden nog niet voldoende zien, dus moest ik na een week weer terug komen.

Al met al had ik met 7wk zwangerschap al 4 echo´s gehad.

Twee dagen later heb ik op mijn werk een miskraam gehad.
Ik voelde het meteen, zere borsten verdwenen als sneeuw voor de zon en instinctief ben ik naar de toilet gegaan.
Ja hoor, allemaal bloed. De verloskamers gebeld en ik mocht gelijk komen.

Daar bleek wat ik al vermoede, een miskraam.

Ik ben daar ontzettend goed opgevangen en heb na controles gehad.

De eerste paar weken hoefde ik niets te weten van een volgende zwangerschap, maar na 8wk begon het wel weer te jeuken.
Tot overmaat van ramp (voor mij en mijn vriend) was zijn zus ook zwanger. 3wk eerder uitgerekend dan ik zou zijn geweest.

Nu begint het allemaal wel weer lang te duren (het is nu 4mnd geleden dat ik de miskraam gehad heb), terwijl ik weet dat het best wel weer lang kan duren voordat ik weer zwanger ben.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurde het voordat je weer zwanger was na een miskraam?

Groetjes Joyce
Jo

Unregistered

01-09-2006 15:49
Ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad. Wij kwamen er met 11 weken achter toen ik een echo kreeg. Er werd ons heel bot medegedeeld dat het niet goed was. Nu zijn we echter alweer een jaar verder en nog niet zwanger. Nu ken ik echter ook meerdere stellen bij wie het wel snel lukte. Ik hoop voor jou dat je snel weer zwanger bent. Succes!!!
marxxx

Unregistered

05-11-2006 23:47
Ik heb in januari van dit jaar een miskraam gehad, na 7 weken zwangerschap. (ik was toen direct al na 2 maanden zwanger). Na de miskraam zijn wij ook meteen weer 'verder gegaan', maar tot op heden zonder resultaat.

Iedereen zegt wel dat je er niet teveel mee bezig moet zijn omdat het dan juist niet lukt en dat je er afstand van moet nemen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Om me heen heb ik alleen maar te maken met zwangere vriendinnen en familieleden, en da's best wel 's frustrerend Cry .

Jullie ook veel succes, ooit zal het voor ons ook zo ver zijn! Big Grin

groetjes, Mar
Maya

Unregistered

06-11-2006 16:52
De reactie op het berichtje van Joyce zou door mij geschreven kunnen zijn.
Ook ik heb in januari van dit jaar een miskraam gehad na 8 weken zwangerschap.
Een jaar geleden in oktober, hebben mijn vriend en ik besloten om te gaan proberen zwanger te worden. In november ben ik zwanger geraakt (met kerst ontdekt!)
Een hartewens van mij ging in vervulling. Ik heb wel is iemand horen zeggen dat je liefste wens tegelijkertijd ook je grootste angst is.
Dit klopt wel. Mijn hele leven lang heb ik moeder willen worden maar was ook bang dat het niet voor mij weg gelegd zou zijn. Stom he? :?
Ik moet erg mijn best doen om mijn vrees geen waarheid te zien worden.
Na de miskraam heeft mijn lichaam zo'n 6 weken nodig gehad om te herstellen en daarna raakte ik weer in mijn normale cyclus verzeild.
We blijven proberen, zo spontaan als mogelijk is met een ovulatietest :wink: maar ook tot op heden zonder resultaat.

Om de plaatster van het bericht te beantwoorden. Ik kreeg na mijn miskraam van heel veel mensen geruststellende en ondersteunende reacties dat heel veel vrouwen een miskraam gehad blijken te hebben en dat ze daarna "gewoon" gezonde kinderen hebben gekregen. Ik heb ervaringen gehoord van 1 maand na miskraam weer zwanger, 4 maanden na miskraam weer zwanger en 1 jaar op de kop af.

Inderdaad krijg je van die goedbedoelde adviezen dat je er juist afstand van moet nemen etcetera. Maar dat zou toch betekenen dat dit het beste voorbehoedsmiddel is die er maar te krijgen is te weten: erg graag zwanger willen worden!

Ik geef ons tot het einde van het jaar. Als het dan nog niet is gelukt, gaan we naar de huisarts. Hier zie ik als een berg tegenop. Je bent officieel "verminderd vruchtbaar" Sad en wordt onderworpen aan vernederende vragen en onderzoek.

Ondanks alles, moed houden. Smile
Groetjes, Maya
Jo

Unregistered

06-11-2006 18:42
Zo te zien ben ik echt niet de enige die hiermee zit.

Ik vraag me soms wel eens af of het wel zal lukken.... Waarom zou het de eerste keer wel meteen gelukt zijn?

Ik weet niet of wij naar de huisarts gaan... Mijn man en ik hebben zoiets van: we zien wel. Hoever wil je trouwens doorgaan als je wel gaat :?:

Groetjes en Succes ermee!!!

Jo
marxxx

Unregistered

15-11-2006 21:51
Het verhaal van Maya lijkt inderdaad wel heel erg veel op dat van ons.... eng hè :wink:

Ook wij hebben afgesproken dat mocht het aan het eind van dit jaar nog niet gelukt zijn, wij naar de huisarts gaan. Aan de ene kant wel eng om het over te geven maar aan de andere kant ook wel weer een fijn idee dat er nu eens verder gekeken wordt. Laat ze het maar nakijken, 't is namelijk ook wel weer zo geruststellend om te horen dat verder alles goed is en dat het een kwestie van geduld hebben is.

Toch blijf ik het zó raar vinden dat het de vorige keer met 2 maanden raak was en dat het nu zo lang moet duren Cry . Waar kan dat toch mee te maken hebben hè??

Ook wij (ik dus) gebruik de ovuluatie testen van o.a. Matcare en Persona. Maar tot nu toe nog niet veel wijzer van geworden...

Ik ben wel benieuwd hoe het straks met jullie verder gaat en hoop van harte dat het bij ons allemaal snel raak is!

Sterkte en geef inderdaad de moed niet op.

groetjes, Mar
Maya

Unregistered

20-11-2006 16:38
Tongue Ja, raar he? Ik moet ook zeggen dat Mar haar overpeinzingen mij ook bezig houden. Hoe kan het dat je na "de beslissing" vrij vlot zwanger raakt en dat het na een miskraam ineens heel lang duurt?! :?: Daar zouden de dames/heren wetenschappers is onderzoek naar moeten doen.
Wat de ovulatietesten betreft, las ik elders op deze site dat je kans om zwanger te worden dan nog maar 25 % is.
Ondertussen veel zwangeren om me heen. Echt heel veel, ik word er wel is moedeloos van. Cry
Ikzelf heb bedacht (moet het nog met mijn vriend bespreken) om in januari naar de huisarts te gaan. Het is dan een jaar na de miskraam.
Misschien inderdaad wel goed het is allemaal na te laten kijken, je haalt je nou ook van alles in je hoofd.
Laten we elkaar op de hoogte houden.
Veel succes allemaal, Maya
Britta

Unregistered

01-12-2006 15:20
Ik heb in 2002 in mei een miskraam gehad (10 wkn) , daarna raakte ik in november weer zwanger en ben in aug. 2003 bevallen van een gezonde zoon.
Wij wilden het liefste snel nog een kindje, maar dat lukte niet.
Eind 2004 was ik weer zwanger we hebben met 7 wkn het hartje zien kloppen, maar een week later leefde het niet meer, omdat het niet wilde loskomen is het in febr. 2005 weggehaald.
Daarna lukte het niet meer zwanger te worden tot ik een aantal weken geleden toch weer zwanger was.
Wat een vreugde!
Maar helaas weer een miskraam nu wel weer spontaan.

En nu? Ik weet het niet ben al wat ouder, van de gyn weinig hulp of advies.
Heb rondgesnuffeld op internet en een Fles met Aloe vera en ovulatiestrips van Matcare aangeschaft, een pot vit. B12 en een pot teunisbloemoliecapsules met o.a. vit E en B6 en ik ben begonnen met een hoge dosering foliumzuur.

Kan blijkbaar wel zwanger raken maar het blijft niet zitten, bovenstaande is allemaal goed voor het baarmoederslijmvlies.
Hoop dat het helpt.

P.S. Je kunt aan je baarmoedermond ook heel goed voelen of je vruchtbaar bent, hij is dan zacht en staat open, als je niet vruchtbaar bent zit ie helemaal dichtgeknepen.
Na de daad niet gelijk overeind en naar het toilet, maar 10 min. blijven liggen op je rug met je knieen tegen je kin.
Ik vang daarna het sperma ook weleens op en zuig het dan met een spuitje op en spuit het weer zover mogelijk naar binnen.
Maya

Unregistered

04-12-2006 13:40
Hallo meiden,

Blondie, bedankt voor je wijze woorden. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb dat ooit is ergens gelezen dat je automatisch "vermindered vruchtbaar bent" op het moment dat je na een jaar proberen naar de huisarts gaat. Maar het heeft idd iets naars over zich, veroordelend.

Britta, slechte zaak dat je van je gyn zo weinig hulp en advies ondervindt. Heb je tijdens het snuffelen op internet andere ervaringen van vrouwen gevonden die meerdere miskramen hebben gehad? Ik ben nl. wel benieuwd naar acties van andere vrouwen.

Heeft iemand nooit geopperd om te gaan kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Ik weet ook dat het "gewoon" veel voor komt en dat de kans groot is dat het ongelukkig toeval is. Maar toen ik zwanger was en door de miskraam helaas het hoofdstuk in mijn zwangerschapsboek moest gaan lezen over "en als het dan toch mis gaat..." , las ik dat "men" na 3 miskramen onderzoekjes gaat doen om een eventuele oorzaak te achterhalen.

Wat doen teunisbloemoliecapsules precies?
Ik slik trouw Etos "zwanger worden" pillen. (Slimme marketingnaam overigens)

Tot slot, hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ik zelf ben 34. Vriend en ik hebben er door persoonlijke omstandigheden lang naar deze beslissing toe moeten groeien.

Filmster Sandra Bullock is 42 en voor het eerst zwanger. Hoop doet leven! Smile
Britta

Unregistered

04-12-2006 15:49
Hoi Maya en alle anderen,

Teunisbloemolie schijnt goed te zijn voor een regelmatige cyclus, ik heb ze van de Etos, er zit ook vit. B6 en vit E olie in en omega 6 vetzuren.
Ik slik(te) ook die vit. zwanger worden van de Etos en toen ik zwanger was ben ik gelijk overgestapt op vit. zwanger zijn van de Etos.
Nu na de miskraam ben ik echt op internet gaan zoeken naar verhalen van vrouwen die ook meer miskramen hebben gehad en gaan kijken wat die hebben gedaan om toch een gezond kindje op de wereld te zetten en zo kwam ik o.a. op die vit. B12 en een hogere dosis vit B12.

Je kunt na 2 bewezen miskramen idd verder onderzoek laten doen er is in het AMC een speciaal spreekuur.

Ik ben 41, door omstandigheden zijn wij pas aan kinderen begonnen toen ik 37 was.
Eerst een miskraam, maar daarna na ruim een half jaar weer zwanger en dat ging goed.
Daarna weer een miskraam en nu dus weer.
Feit is gewoon dat ik nu 41 ben en dus een verhoogde kans op een miskraam heb 1 op 3 geloof ik, ik had alleen meer begrip van de gyn verwacht en gedacht dat hij bijv zou voorstellen mijn bloed te onderzoeken ofzo.

Moet zeggen dat ik emotioneel weer een stuk sterker ben en schiet niet gelijk meer vol als ik eraan denk of er over praat.
We proberen het gewoon nog een poosje en dan maar hopen dat het lukt en goed gaat.

Het is misschien een schrale troost voor degene die 1 miskraam hebben gehad, maar het schijnt dat bij heel veel het de eerste keer misgaat, ik heb ook een aantal vriendinnen die de eerste keer een miskraam kregen en nu 1, 2 of meer gezonde kinderen hebben.
Je weet in ieder geval dat je zwanger kunt raken, het is alleen zo frustrerend dat het soms weer zolang duurt voor het weer lukt.
Soms hadden we het precies op de goede momenten gedaan, en om de dag en had ik echt het gevoel nu moet ik toch zwanger worden dat kan gewoon niet anders, maar dan was het weer niet zo.

Ik zou zeggen: allemaal heel veel succes en ik wens het iedereen toe om snel zwanger te zijn en een gezond kindje op de wereld te zetten, want het is echt prachtig.
muppjee

Unregistered

19-07-2008 07:42
Ik heb een vraagje...

ben zwanger, al ongeveer 5 maanden. maar nu k vanmorgen (er net) naar t wc ging, bloedde ik. kan dit oplopen naar n miskraam? :roll:
kheb super veel krampen. echte harde buikpyn!

me vriend is er vandaag niet. kheb hem er wel van laten weten. wat moet k buiten naar t ziekenhuis gaan nog meer doen, na de miskraam bijvoorbeeld, voor als t zou gebeuren alsnog? want kvoel me er echt niet prettig by. Cry

Groetjes
jorike

Unregistered

19-07-2008 09:41
Hi,
heb je geen verloskundige? Ik zou als ik jou was gewoon even bellen en dan mag je vast langskomen. Het kan voorkomen dat je een bloeding hebt, dit kan veel oorzaken hebben en hoeft niet meteen een miskraam te zijn! Laat het voor de zekerheid even nakijken... Succes!
muppjee

Unregistered

19-07-2008 12:15
jaa kheb wel verloskundige.. heb al gebeld. maar kvoel me niet lekker erby, nog altyd niet.
mjaa..

Dankje!

Groetjes
tweety1982

Unregistered

18-11-2009 19:37
zitten jullier hier nog, ik herken veel

zijn jullie inmiddels zwanger? ik ben ook wel bang dat ik niet een baby kan krijgen.

werd in ronde 3 zwanger, miskraam. zit nu inmiddels weer opnieuw in rnde 4 ( offcieel ronde 7 dus) en ben nog niet zwanger,maar doe wel erg me best

ben benieuwd naar jullie!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave