Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden 1973 wil zwanger worden!

1973 wil zwanger worden!
kruimeltje

Posting Freak

Topics: 15
09-01-2010 12:09
Hallo allemaal,

Ik klets nu iets meer dan een maandje mee op dit forum en heb me o.a. aangesloten bij het clubje van rond de 31. Maar met bouwjaar '73 en 36 jaar op de kalender ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of er nog meer dames met bouwjaar 1973 proberen zwanger te worden. Wie heeft er zin om gezellig mee te komen kletsen?
leonie--73

Unregistered

09-01-2010 15:11
Hey Kruimeltje!!

Ik ben ook van bouwjaar 73 Wink en wil ook graag zwanger worden... Lukt nog niet echt!! Maar goed we blijven oefenen.. :lol: Wanneer word je 37 dan? Ik in mei! Hopelijk ben ik dan al zwanger... Zou wel lachen zijn en een mooi verjaardagskadootje! Groetjes van Leeuwtje

kruimeltje schreef:Hallo allemaal,

Ik klets nu iets meer dan een maandje mee op dit forum en heb me o.a. aangesloten bij het clubje van rond de 31. Maar met bouwjaar '73 en 36 jaar op de kalender ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of er nog meer dames met bouwjaar 1973 proberen zwanger te worden. Wie heeft er zin om gezellig mee te komen kletsen?
kruimeltje

Posting Freak

09-01-2010 20:14
Ik word in juni 37 en ik hoop ook dat ik dan zwanger ben. We zijn nog niet zo lang bezig. Dit is nog maar de tweede ronde maar ik ben nu eigenlijk al ongeduldig.

Is het voor jou ook de eerste? Of heb je al kinderen?
muisje32

Senior Member

Topics: 4
09-01-2010 23:57
hoi hoi. word 24 jan. 33 jaar. ben dus iets jonger dan julllie Wink
ben vanaf mei bezig en tot op heden nog geen geluk. heb wel een cyclus van ongeveer 28 dgn. ja,fijn maar ik schiet er zo :evil: weinig mee op. ben vandaag bar shaggie. oh,wat baal ik hier toch van Sad
heb vanavond nog ff geklust maar niet van harte :o
zal toch wel weer niet. ben niet shaggie van dit maar t zullen de mormonen wel weer zijn.
verder doe ik niet aan ovulatietesten of temp. gewoon op de gok Wink
meestal om de anderste dag tot ongeveer een week na mijn eisprong(denk ik) ik voel t wel altijd,denk ik.
hoe zit dat bij jullie?
liefs muisje32
Rebbe

Unregistered

10-01-2010 12:46
Hallo, ben 34 (bijna 35) en we gaan dit jaar voor ons eerste kindje.
Op 28 december met de pil gestopt, ongesteld geworden en wacht nu op mijn eerste 'echte' ongesteldheid en kan ik ook kijken wat mijn cyclus is. Vanaf die tijd gaat het echt beginnen!

Fijn om jullie hier te spreken en ervaringen te delen met 30+ Wink

Groet Rebbe
kruimeltje

Posting Freak

10-01-2010 13:20
Hoi Muisje en Rebbe,

Gezellig dat jullie hier ook mee komen kletsen.

Ik heb de eerste ronde wel ovulatietesten gebruikt en ik ga vanaf vandaag ook weer verder met de ovulatietesten. Ik voel zoveel verschillende dingen in mijn buik dat ik echt niet precies weet wanneer het nu mijn ei is of iets anders. Moet er ook weer helemaal aan wennen om ongesteld te zijn. De laatste twee jaar met mijn spiraaltje was ik helemaal niet meer ongesteld.

Hier sneeuwt het weer lekker buiten. Vinden jullie sneeuw ook altijd zo gezellig?
Rebbe

Unregistered

10-01-2010 13:42
Ontzettend gezellig en al helemaal als je de deur niet uit hoeft Big Grin

Ik wacht mijn eerste ongesteldheid af (ervan uitgaande 28 dagencyclus zou dat rond 28 januari moeten zijn..) en dan ga ik de persona gebruiken. Vriendlief wil het allemaal niet weten maar ik wil graag zien of dat alles werkt zoals het zou moeten 8-) Tot die tijd vrijen we veilig want ik wil de 4 weken foliumzuur netjes slikken voordat we beginnen...
kruimeltje

Posting Freak

10-01-2010 14:03
Gebruik je losse foliumzuurtabletjes of heb je een multivitamine met foliumzuur? Ik slik nu sinds eind november de multivitamine "Zwanger worden" van de ETOS. Het zijn wel grote capsules maar ik heb geen probleem met pillen slikken en alles wat je nodig hebt als je zwanger wilt worden zit erin.
Rebbe

Unregistered

10-01-2010 14:45
Ik slik gewone foliumzuur wat ik van de apotheek heb meegekregen. Zag trouwens gisteren dat in de multivitamine die ik normaal slikte ook 500 mg foliumzuur zit. Waarschijnlijk heb ik dus allang een hoeveelheid opgebouwd in mijn lichaam. Was daar wel mee gestopt want daar zit vitamine A in en had gelezen dat dat niet goed zou zijn. Zit in die ETOS tabletten dan ws geen vitamine A?

Hoor het graag want misschien zijn die tabletten wel een betere optie en heb geen problemen met wegkrijgen Big Grin
kruimeltje

Posting Freak

10-01-2010 15:36
Nee er zit geen Vitamine A in maar Bètacaroteen, daar kan het lichaam zelf vitamine A van maken als het nodig is.

Wat er verder allemaal inzit (per 2 capsules = dagelijkse dosis):
Biotine 150 mcg
choline 6,2 mg
inositol 15 mg
PAGA 5 mg
Vit. B1 1,4 mg
Vit. B2 4,8 mg
Vit. B3 18 mg
Vit. B5 6 mg
Vit. B6 6 mg
Vit. B12 12 mcg
Foliumzuur 400 mcg
Vit. C 60 mg
Vit. D3 5 mcg
Vit. E 150 mg
Vit. K1 80 mcg
chromium 25 mcg
fosfor 80 mg
ijzer 18 mg
jodium 75 mcg
kalium 30 mg
koper 50 mcg
magnesium 400 mg
mangaan 2,5 mg
molybdeen 30 mcg
selenium 70 mcg
zink 15 mg
biolavonoïden 30 mg
groene thee extract 20 mg
vitex agnus castus 40 mg
Rebbe

Unregistered

10-01-2010 15:41
Nou ik heb wat uit te zoeken Smile

Mijn foliumzuurtabletten zijn overigens 500 mcg zou dit veel verschil maken?

Ga morgen in mijn pauze maar eens op stap naar de ETOS

Dankjewel Kruimeltje voor je typewerk 8-)
kruimeltje

Posting Freak

10-01-2010 15:48
Ik kan heel snel typen met 10 vingers blind haal ik zo 400 aanslagen per minuut. Dus het was een kleine moeite voor mij. Wink
En die foliumzuur. Er wordt 400 tot 500 mcg aanbevolen als je zwanger wilt worden. Kijk ook eens op http://www.slikeerstfoliumzuur.nl
muisje32

Senior Member

12-01-2010 11:38
hoi. heb nu weer gewone losse foliumzuur pilletjes. heb ongeveer 3 mnd. etos zwanger worden gebruikt. maarja,mijn cyclus was al goed dus of ik er baat bij heb gehad weet ik niet.
ben na 2 mnd. weer overgestapt op gewone pilletjes. vond ze eerlijk gezegd ook behoorlijk aan de prijzige kant.(etos zwanger worden)
enja, een wondermiddel is er niet anders zou t natuurlijk heel goed verkopen!! Wink
je moet gewoon een flinke dosis geluk hebben!! daar ben ik wel achter.
nou de sneeuw is hier goed aan t dooien Sad jammer,vind t altijd wel gezellig. (als je lekker thuis kunt blijven)
verder hier ook niet veel meer nieuws.
liefs muisje32
leonie--73

Unregistered

12-01-2010 11:52
kruimeltje schreef:Ik word in juni 37 en ik hoop ook dat ik dan zwanger ben. We zijn nog niet zo lang bezig. Dit is nog maar de tweede ronde maar ik ben nu eigenlijk al ongeduldig.

Nee dit is me eerste keer!! Spannend allemaal! Ik wil dit echt graag! Me vriend trouwens ook! Dan heb je weer een doel met allemaal nieuwe spannende tijden!! Tongue Was, ben altijd al gek op kinderen geweest! :lol: Ik hoop dat het allemaal een beetje gaat lukken. Ben soms best ongeduldig, sommige hebben er een jaar over gedaan. :roll: Help hoop dat het niet zo lang duurt voor ik zwanger ben! Ik word in mei 37.. Ach wendy van dijk is 39 dus..... Maar goed we tikken wel door met ons klokje!

Groetjesssssssssssss
leonie--73

Unregistered

12-01-2010 13:07
hey Kruimel!!

Ik word in mei 37... :roll: help haha... Ik hoop dat ik voor me verjaardag zwanger ben! En idd het is mijn eerste!! Spannend allemaal. we zijn ook nog niet zo lang bezig... Maar we blijven oefenen! Hihihi...

kruimeltje schreef:Ik word in juni 37 en ik hoop ook dat ik dan zwanger ben. We zijn nog niet zo lang bezig. Dit is nog maar de tweede ronde maar ik ben nu eigenlijk al ongeduldig.

leeuwke73

Unregistered

13-01-2010 15:04
Hoi theeleut!
Ik ben ook van het bouwjaar 73. En het lijkt me leuk om met meiden van dezelfde leeftijd ervaringen uit te wisselen. Mijn man gaat binnenkort voor een herstel operatie, hij heeft zich in zijn vorige relatie laten steriliseren Sad
Maar er is goede hoop dat de operatie slaagt want ze hebben bij hem niet de zaadleiders door gebrand maar omgevouwen (dus een knoopje) Wink erin gedaan. Dus als de operatie achter de rug is gaan we ervoor!
Voor degene die ook bezig zijn om zwanger te raken: succes en ga er voor! Big Grin
kruimeltje

Posting Freak

13-01-2010 18:39
Hoi Leeuwke, gezellig dat je ook mee komt kletsen.
Wel heftig hoor dat je man voor een hersteloperatie moet. Hoe groot is de kans dat hij daarna weer volledig vruchtbaar is?

Heel veel succes. Ik hoop voor je dat het snel mag lukken. Wanneer wordt je man geholpen?
muisje32

Senior Member

13-01-2010 18:51
hoi. heb vandaag een beetje in dubio gezeten. als ik weer ongi word,zal ik dan naar de huisarts gaan of niet?
of zal ik gewoon t jaar vol maken?
ja, t balletje kan maar aan t rollen zijn.dadelijk is er echt iets en dan heb ik weer te veel kostbare tijd verspeeld!!!
maar t kan natuurlijk ook zijn tijd nodig hebben.
Pffffffff, wat kan ik t mezelf af en toe toch lekker moeilijk maken :geek:
alhoewel ik denk dat er meer deze mening delen Wink
verder nog 10 daagjes wachten weer!!!

liefs muisje32
kruimeltje

Posting Freak

13-01-2010 20:39
Muisje, ik heb elders op het forum gelezen dat ze vaak eerst gaan vragen om een temperatuurcurve bij te gaan houden. Misschien kun je daar alvast mee beginnen als je dat niet al gedaan hebt. Succes met het wachten en het nemen van je besluit.
muisje32

Senior Member

13-01-2010 20:55
kruimeltje schreef:Muisje, ik heb elders op het forum gelezen dat ze vaak eerst gaan vragen om een temperatuurcurve bij te gaan houden. Misschien kun je daar alvast mee beginnen als je dat niet al gedaan hebt. Succes met het wachten en het nemen van je besluit.

hoe werkt dat dan?
er staat me iets bij van elke morgen om dezelfde tijd of zoiets?
en moet dit dan vanaf mijn ongi of erna en tot wanneer?
kruimeltje

Posting Freak

13-01-2010 21:22
Er is een topic over temperatuurcurves http://www.zwangerworden.nu/forum/viewto...atuurcurve.
Ik heb het zelf niet gelezen hoor want het lijkt me een heel gedoe en ik ben pas anderhalve maand bezig.
muisje32

Senior Member

13-01-2010 21:36
gloeiende gloeiende, wat een werk.Pffffffffffffffff
word je niet vrolijk van. wat een werk dat temperaturen. begrijp me niet verkeerd maare, is weinig meer aan als t zo moet.
vind t nu al soms zo'n opgave om rond mijn ei te klussen.
je mag de natuur soms een handje helpen maar denk niet dat dit zo in mijn straatje past. en dan ben ik al bijna een jaar bezig maar dit trekt me ook niet zo,als ik zo vrij mag zijn. wil er best wel wat voor over hebben maar waarschijnlijk ben ik daar dus nog lange niet.
in ieder geval bedankt voor je verwijzing

groeten
kruimeltje

Posting Freak

13-01-2010 21:44
@ Muisje ... dat dacht ik dus ook toen ik hoorde wat je allemaal moet doen. Daarom ben ik er ook niet aan begonnen. Die ovulatietesten (ik gebruik die van Testjezelf) kosten dan misschien wel een paar centen, maar dat vind ik wel veel gemakkelijker. Even in een potje plassen, een paar druppels op de test en ik kan zien of mijn ei al in aantocht is of niet.
muisje32

Senior Member

13-01-2010 22:00
ja. misschien kan ik dat beter doen om mee te beginnen.
maar denk toch dat ik daar ook nog ff mee wacht.
vind t allemaal nog teveel moeite. hoop natuurlijk nog steeds stiekum dat t deze ronde raak zal zijn, alhoewel ik toe moet geven dat de tijd wel heel vlug voorbij is gegaan.
in t begin werkte t al vlug frustrerend dat ik niet zwanger werd. t lijkt wel of ik er nu toch meer in berust dat t niet 1,2,3 raak is.
maar nu moet ik ook wel zeggen dat ik de laatste 2 mnd. nogal aan t sukkelen was met mijn gezondheid.
en ben daar nog ff mee bezig dus dat zal ook wel meespelen.
vwelvira

Member

Topics: 0
14-01-2010 15:17
Hallo Meiden,

mijn bouwjaar is ook '73 en heb 13 augustus mijn laatste pil ingenomen. Het is nog niet gelukt maar we geven niet op.
Heb er helaas nog een probleempje bij nl een te traag werkende schildklier, heb gister bloed laten prikken om te kijken hoe hij op dit moment werkt,want dit kan ook een zwangerschap in de weg staan.

Ik ben vanaf het begin de zwanger worden vitaminen van de Etos aan het slikken en daardoor wel een hele regelmatige cyclus.

Wat leuk dat ik nu met dames van mijn leeftijd kan kletsen.

Volgende week alweer mijn NOD maar voel me zoals altijd dus het zal wel weer niet... Sad
ben van plan om te gaan temperaturen dan kan ik sneller naar het ziekenhuis.
Rebbe

Unregistered

14-01-2010 15:20
Nou ben op zoek gegaan naar een multivitamine en apotheek adviseerde Gravitamon. Nu heb ik natuurlijk wel mijn losse foiliumzuur tabletjes nog staan. Zou ik die niet om en om kunnen nemen? Ene dag de multivitamine met Foliumzuur en de andere dag een los tabletje. Vind het zo zonde :oops:

Wat een keuzes ineens te maken Tongue
vwelvira

Member

14-01-2010 15:36
hoi Rebbe,

zit er in die multivitamine dan foliumzuur? Ik dacht dat die multivitamine alles bevat maar geen foluimzuur, maar waarschijnlijk heb jij er een die wel foliumzuur bevat. Moeilijk he want het is inderdaad zonde van je losse tabletjes, kan de appotheek je daarin niet adviseren?
Rebbe

Unregistered

14-01-2010 15:58
Ja de multivitamine bevat foliumzuur.

Ik ging naar de apotheek voor advies maar daar lezen ze zelf ook de verpakkingen dus dacht bij mezelf dat ik dat ook wel zelf kon :roll:
Kreeg niet gelijk een duidelijk advies alleen wat verschillende merken gepresenteerd. In de multivitamine zit 400 mg foliumzuur en mijn losse tabletjes bevat 500 mg. Dit zou geen verschil maken volgens de apotheek 400 mg zou al voldoende zijn.

Ik dacht om en om dan krijg ik mijn foliumzuur binnen en om de dag wat extra vitamines....

Lastig hoor al die merken en verschillende adviezen Sad
kruimeltje

Posting Freak

14-01-2010 21:55
vwelvira, welkom hier. Leuk he dat we nu met meer dames zijn die ongeveer dezelfde leeftijd hebben. Als ik het goed heb zit jij nu in ronde zes? Of ronde vijf?
Wel vervelend een langzaamwerkende schildklier. Wat is het effect hiervan op het zwanger worden of heb je je daar nog niet helemaal in verdiept?
Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn.

Rebbe, ik weet niet of het handig is om om de dag te slikken. Op die manier gaat de spiegel van de stoffen in je bloed wel heel erg schommelen. Meestal wordt juist geadviseerd om regelmatig en langere tijd dezelfde vitaminen etc. te gebruiken om een constante spiegel in je bloed te krijgen. Dat zorgt voor de beste effecten.
vwelvira

Member

15-01-2010 11:40
Hallo Kruimeltje,

dank je wel.
Een te traag werkende schildklier gooit onder andere je hormoon huishouding in de war, waardoor je eventueel niet eens een eisprog hebt.
NU slik ik medicijnen voor de schildklier en dat gaat goed, alleen ben ik nu met de pil gestopt en die speelt ook met je hormomen :roll: Dus heb ik afglopen woensdag maar even bloed laten prikken en kan ik maandag bellen voor de uitslag. Als de waardes niet goed zijn moet ik mijn medicijnen aanpassen en dan maar duimen...
Volgens mij ben ik nu met ronde 5 bezig eind volgende week mijn NOD....
kruimeltje

Posting Freak

15-01-2010 20:12
Je hebt wel een hele mooie cyclus aan je onderschrift te zien. Ik hoop voor je dat de hormoonwaarden goed zijn. Heb je al geprobeerd om ovulatietesten te gebruiken om te kijken of je je eisprong kunt "vinden" of kunnen die door de schildklierafwijking ook een valse uitslag geven?
leeuwke73

Unregistered

18-01-2010 11:35
kruimeltje schreef:Hoi Leeuwke, gezellig dat je ook mee komt kletsen.
Wel heftig hoor dat je man voor een hersteloperatie moet. Hoe groot is de kans dat hij daarna weer volledig vruchtbaar is?

Heel veel succes. Ik hoop voor je dat het snel mag lukken. Wanneer wordt je man geholpen?
Hoi Kruimeltje.
Om antwoord te geven op jouw vraag: De kans is ongeveer 60% dat er levende zaadcellen worden gevonden. Ik weet nog niet wanneer de operatie is maar aankomende vrijdag 22 januari hebben we een afspraak bij de uroloog en dan weten we meer.
Ik hou jullie op de hoogte. Wink
vwelvira

Member

18-01-2010 13:26
hoi Kruimeltje,

die wil ik nog gaan proberen als mijn waardes in orde zijn, ben begonnen met temperaturen om te kijken hoe dat werkt. En die mooie cyclus komt waarschijnlijk door de Etos zwanger worden vitamine.
ga zo de dokter even bellen. je hoort nog van me
kruimeltje

Posting Freak

18-01-2010 21:34
Vandaag heerlijk een dagje naar de sauna geweest met mijn moeder. Nu volledig relaxed. Net even het bed verschoond, want na zo'n dagje in allerlei baden wil ik ook graag in een fris bed slapen. Maar eerst klussen, want mijn ei komt er weer aan. De ovulatietest geeft een streepje dat bijna even donker is als de controlestreep en ik heb ook het gevoel dat ik mijn eierstokken of eileiders al een beetje voel. Dus vandaag en morgen klussen voor het eitje!!
muisje32

Senior Member

18-01-2010 22:00
#kruimeltje:fijn he sauna. voel me daarna weer altijd herboren(na een hele goede nachtrust) en inderdaad , een lekker schoon bed hoort daar helemaal bij.
een nog niet NAAR seks stinkend bed. whoehaha Wink
dat is meestal 2 van de 4 weken.
klus ze in ieder geval en wie weet!!

vandaag weer een @#%$@dag!!!
nog een paar dgn. voor mijn nod.
zou wel mooi zijn want ik word 24 jan. 33 jaar.
mooi kado toch :!: :!:
hoop t toch zo(net als iedereen die bezig is).
wat zijn die laatste dagen toch ontzettend lang.
zou willen dat ik de laatste week kon overslaan wat betreft gevoel dan.
denk ook weer vanalles te voelen wat ik normaal niet voel,denk ik dan.Pfffffffffff
hoop dat t vlug zondag is. hoop alleen niet dat t zo'n domper word dat ik er mijn verjaardag door laat beinvloeden.
vier m niet maar ga s'avonds uit eten met mijn liefie.
heb mezelf ook weer voorgenomen om als ik niet zwanger ben weer te gaan lijnen!! :oops:
er zijn de nodige kilootjes weer bij gekomen de laatste 3 kwart jaar. :evil:
dus.... fijne avond allemaal en jullie horen wel hoe t is afgelopen.
liefs muisje32(bijna 33)
leeuwke73

Unregistered

22-01-2010 18:04
Hallo allemaal! Big Grin
Even een update!
Ik zou jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen omtrent de hersteloperatie van mijn man.
Vandaag zijn we naar de uroloog geweest en wat hem betreft hebben we groen licht! Smile
Woensdag kan mijn man al terecht bij de anesthesist en de wachttijd voor een operatie licht tussen de 2 en 6 weken. Dus dat valt wel mee!
En dan, tja dan kan het echte werk gaan beginnen! Wink
We zijn in ieder geval vol goede hoop dat het gaat lukkken!
kruimeltje

Posting Freak

22-01-2010 22:19
Die wachttijd valt inderdaad mee. Spannend hoor ... ik hoop dat het snel lukt.
vwelvira

Member

26-01-2010 11:02
Hallo meiden,

De uitkomst van mijn schildklier was verassend, hij werkt nu volgens de dokter te snel. :roll:
de waardes zijn nu perfect, dus had een beetje hoop op een positieve test. afgelopen woensdag mijn nod dag en inderdaad werd ik niet :twisted: , donderdag ook nog niet. dus test gedaan, helaas negatief en vrijdag :evil: . dus mijn cylcus is twee dagen langer geworden. Heb nu ook de ovu testen van matcare besteld om mijn ei te vinden en dan maar weer aan het klussen.

hoe is het met jullie?
kruimeltje

Posting Freak

26-01-2010 19:05
@ vwelvira, een cyclus van 28 dagen is toch keurig. Als je cyclus te kort is kan de innesteling moeilijkheden geven omdat je baarmoederslijmvlies dan nog minder is aangemaakt. Dus als hij niet nog langer gaat worden zou ik me daar geen zorgen over maken.

Fijn dat je schildklier-uitslag goed was.
vwelvira

Member

27-01-2010 10:02
@kruimeltje

mij hoor je ook niet klagen hoor ik ben zeer tevreden met 26 dagen. Was alleen de afgelopen maanden 24 dagen en vandaar dat ik een beetje hoop had :lol:

ben al druk bezig met temperaturen en vanaf zondag maar met de ovu testen beginnen kijken of ik mijn ei kan vinden vorige maand wist ik het zeker dat het 08-01 was want ik verloor kleine beetje donker slijm en en precies twee weken later :evil: dat moet wijzen op een eitje...

zal voor je duimen dat je volgende week positief nieuws hebt.
kruimeltje

Posting Freak

27-01-2010 20:53
@ vwelvira, Als jij nu duimt voor een positieve zwangerschapstest voor mij zal ik duimen dat jij je ei vindt! Wink
vwelvira

Member

27-01-2010 21:23
@ kruimeltje

dat vind ik een mooie deal. ik ben al begonnen... Wink
Rebbe

Unregistered

28-01-2010 20:27
Nou ook weer nieuws van mij Tongue

Ik ben vandaag voor het eerst ongesteld geworden. Had nu een cyclus van 28 dagen. Dus vooruit gerekend zou 24-2 mijn eerste NOD gaan worden.
Ben ook met de persona gestart. Ben benieuwd of alles werkt en kan ik het een beetje in de gaten houden...

Zo spannend allemaal !

Lees ook met jullie mee hoor! Kruimeltje ik hoop op een positieve test en vwelvira misschien dat je met die testen ook wat meer inzicht in je eisprong krijgt. Was ook mijn idee om met de persona te beginnen.

Wat een gezellige broedse boel zo hier met z'n allen 8-)
kruimeltje

Posting Freak

29-01-2010 07:01
Vanmorgen een Kruidvattestje (2 voor 4,99) gedaan maar nog geen streep te zien. Dus of te vroeg of het is nog niet gelukt. Dit weekend nog maar een keer proberen. Manlief was helemaal teleurgesteld en vroeg meteen wat we dan verkeerd hadden gedaan. Dus toen heb ik hem maar even uitgelegd dat je op onze leeftijd ongeveer 15% kans per keer hebt om zwanger te worden.

Ik zag dat we nog helemaal geen NOD-lijstje hebben in ons topic, dus ik zal er zo even eentje voor ons maken.
kruimeltje

Posting Freak

29-01-2010 07:15
Ik heb geprobeerd een lijstje te maken met dames die nu meekletsen. Willen jullie zelf de ?? verder invullen? Het lijkt mij handig als het lijstje op volgorde van NOD wordt bijgehouden. Kunnen we zien wie er het eerste aan de beurt is om te testen. Leeuwke, ik heb je even op ronde 0 gezet omdat je nog wacht op de operatie van je man.

Om het lijstje bij te werken ... even kopiëren en plakken in een nieuw antwoord en dan bijwerken.

NOD ... Naam ....................... Leeftijd ........ Ronde ..... Hoeveelste kindje
02/02 . Kruimeltje ................... 36 .............. 2 .......... 1e kindje
24-02 . Rebbe ........................ 34 .............. 1 .......... 1e kindje
?? ...... Vwelvira ..................... 36 .............. 6 .......... ?
?? ...... Muisje32 .................... 32 .............. 10 ......... ?
?? ...... Leeuwke73 .................. 36 .............. 0 .......... ?
?? ...... Leonie--73 .................. 36 .............. ? .......... 1e kindje
vwelvira

Member

29-01-2010 08:06
NOD ... Naam ....................... Leeftijd ........ Ronde ..... Hoeveelste kindje
02-02. Kruimeltje ................... 36 .............. 2 .......... 1e kindje
17-02. Vwelvira ..................... 36 .............. 6 ........... 1e kindje
?? ...... Leonie--73 .................. 36 .............. ? .......... 1e kindje

ik heb mijn gegevens aangepast, inderdaad leuk om in "ons" clubje te weten hoe of wat.

@kruimeltje, die van KV zijn inderdaad lekker geodkoop waaroor je eigenlijk snel wilt testen, heb ik ook gedaan hoor alleen kan je deze niet voor je NOD gebruiken, jammer he. Nog even proberen vol te houden, het is moeilijk maar ben nog steeds aan het duimen voor je.

@leeuwke73. Ik zal ook voor jullie duimen dat de operatie snel mag plaats vinden en jullie ook aan de "slag" kunnen Wink
muisje32

Senior Member

29-01-2010 09:32
02-02. .Kruimeltje ................... 36 .............. 2 .......... 1e kindje
17-02.. Vwelvira ..................... 36 .............. 6 ...........1e kindje
18-02...muisje33.......................33...............10...........1e kindje

hoi. heb me er ook ff bij gezet.

#kruimeltje,spannend voor jou.komt weer dichterbij de nod. zal duimen voor je!!
#leeuwke73, inderdaad hopen dat de operatie snel kan plaats vinden zodat je weer vlug aan de klus kunt.
iedereen weer succes!

liefs muisje33
Dannique

Unregistered

29-01-2010 11:47
Hoi allemaal,

Ik ben Dannique en ben 34 jaar jong Wink .
Ik ben ook deze maand gestopt met de pil.
Als het lukt zal dit mijn 3de kindje worden,ik heb al 2 fantische jongens van 15 en 11 jaar jong,ook zij vinden het leuk,dat we misschien weer een kleintje in huis krijgen.Mijn vriend is 35 jaar en heeft nog geen kinderen.Na een tijdje te hebben nagedacht leek het mij wel erg leuk om weer zo'n hummel in huis te hebben.Wel spannend om na elf jaar uit de luiers misschienweer in de luiers terecht te komen Smile .kom af en toe wat kletsten hier en kijken hoe het er met jullie voor staat.

Groetjes Dannique.
Dannique

Unregistered

29-01-2010 11:51
kruimeltje schreef:Vanmorgen een Kruidvattestje (2 voor 4,99) gedaan maar nog geen streep te zien. Dus of te vroeg of het is nog niet gelukt. Dit weekend nog maar een keer proberen. Manlief was helemaal teleurgesteld en vroeg meteen wat we dan verkeerd hadden gedaan. Dus toen heb ik hem maar even uitgelegd dat je op onze leeftijd ongeveer 15% kans per keer hebt om zwanger te worden.

Ik zag dat we nog helemaal geen NOD-lijstje hebben in ons topic, dus ik zal er zo even eentje voor ons maken.

Hoi Kruimeltje,

Kan idd nog te vroeg zijn voor positieve uitslag,hoop voor je dat die test alsnog goed komt.
Zal aan je denken.

Groetjes Dannique
Dannique

Unregistered

29-01-2010 11:56
[quote="vwelvira"]NOD ... Naam ....................... Leeftijd ........ Ronde ..... Hoeveelste kindje
17-02...Dannique.......................34...............1.............3e kindje na elf jaar

ik heb mijn gegevens er ook maar opgezet,idd wel leuk om te kijken en te horen hoe het verder gaat met jullie.

Groetjes Dannique
vwelvira

Member

29-01-2010 12:32
@Dannique, welkom bij de club.
kruimeltje

Posting Freak

29-01-2010 20:16
Ik weet dat ik eigenlijk nog te vroeg ben. Zondag maar een testje van Testjezelf proberen. Die kun je volgen hun site v.a. 4 dagen voor NOD gebruiken.
Zondag ga ik weer op bezoek bij mijn zusje en ik zou het leuk vinden als ik goed nieuws kan meebrengen naar Rotterdam. Boba, ga je ook voor me duimen???

Hoi Dannique, gezellig dat je ook komt meekletsen.
yoyo75

Senior Member

Topics: 7
29-01-2010 22:12
hallo,

Ik ben 35, leuk om wat meer leeftijdsgenoten te vinden; in de meeste andere topics zijn de meiden nog maar 25 of net dertig, of juist al 40, de rubriek voor halverwege de dertig ontbrak nog!
Ik heb helaas al een tijdje bezig, al 3 jaar geleden met de pil gestopt, maar toen had ik nog een lat-relatie, we zijn pas serieus bezig sinds we bijna 2 jaar samenwonen. Helaas in 2009 twee miskramen gehad, maar ik hoop dat 2010 ons jaar gaat worden!
kruimeltje

Posting Freak

29-01-2010 22:31
Hoi Yoyo, leuk dat je met ons mee komt kletsen. Er zijn inderdaad niet zoveel dames die rond de 35 zijn hier op het forum. Of ze hebben zich ergens verstopt, dat kan natuurlijk ook.
Je bent inderdaad al een poosje bezig zo te zien. Heftig hoor, twee miskramen in een jaar tijd. Dat gaat je vast niet in de koude kleren zitten. ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag raken en dat het deze keer dan wel goed zal gaan. Dat moet toch haast wel, 3 x is scheepsrecht toch?

Fijn weekend allemaal!

Yoyo, ik heb je even toegevoegd op ons lijstje.

NOD ... Naam ....................... Leeftijd ........ Ronde ........ Hoeveelste kindje
02-02 . Kruimeltje .................. 36 ............... 2 .............. 1e kindje
10-02 . Yoyo75 ...................... 35 .............. 18 (4 na mk) . 1e kindje
17-02 . Vwelvira .................... 36 ............... 6 ............... 1e kindje
17-02 . Dannique.................... 34............... 1................ 3e kindje na elf jaar
24-02 . Rebbe ....................... 34 .............. 1 ............... 1e kindje
?? ...... Muisje32 ................... 32 .............. 10 .............. ?
?? ...... Leeuwke73 ................. 36 .............. 0 ............... ?
?? ...... Leonie--73 ................. 36 ............... ? ............... 1e kindje
yoyo75

Senior Member

29-01-2010 22:46
kruimeltje schreef:Hoi Yoyo, leuk dat je met ons mee komt kletsen. Er zijn inderdaad niet zoveel dames die rond de 35 zijn hier op het forum. Of ze hebben zich ergens verstopt, dat kan natuurlijk ook.
Je bent inderdaad al een poosje bezig zo te zien. Heftig hoor, twee miskramen in een jaar tijd. Dat gaat je vast niet in de koude kleren zitten. ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag raken en dat het deze keer dan wel goed zal gaan. Dat moet toch haast wel, 3 x is scheepsrecht toch?

Fijn weekend allemaal!

Yoyo, ik heb je even toegevoegd op ons lijstje.

Hee bedankt: dat heb je snel uitgevogeld allemaal; de rondes en mijn NOD!
Inderdaad, twee miskramen gaat je niet in je koude kleren zitten. Al moet ik zeggen dat de tweede me minder zwaar viel; op een of andere manier heb ik die meer aanvoelen komen; en die was ook bij 5 weken al, dus in feite heb ik maar een week geweten dat ik zwanger was. Na de eerste MK ben ik wel een hele tijd van slag geweest emotioneel gezien.

Ja, ik hoop ook op 3 keer is scheepsrecht.En binnen nu en twee maanden moet het weer raak zijn, of in elk geval rond de datum dat ik uitgerekend was, dat wordt wel weer een moeilijke periode.

Spannend, Kruimeltje, jij bent de eerste met NOD. Ik hoop dat je positief test. Ik test alleen na de NOD, om teleurstelling te voorkomen.
kruimeltje

Posting Freak

29-01-2010 22:52
yoyo75 schreef:Hee bedankt: dat heb je snel uitgevogeld allemaal; de rondes en mijn NOD!

Gelukkig heb je een duidelijk onderschrift, dus dan is het uitvogelen niet zo heel moeilijk. Anders had ik het met ?? moeten doen.
muisje32

Senior Member

30-01-2010 10:00
even mezelf erbij gezet. was verdwenen.

NOD ... Naam ......................Leeftijd .......Ronde ........ ..Hoeveelste kindje
02-02 . Kruimeltje .................. 36 ...............2 .............. ..1e kindje
10-02 . Yoyo75 ...................... 35 ..............18 (4 na mk) .1e kindje
17-02 . Vwelvira .................... 36 ...............6 ............... 1e kindje
17-02 . Dannique.................... 34............... 1................ 3e kindje na elf jaar
18-02...muisje33......................33...............10................1e kindje
24-02 . Rebbe ....................... 34 .............. 1 ............... 1e kindje
?? ...... Leeuwke73 ................. 36 ..............0 ............... ?
?? ...... Leonie--73 ................. 36 ...............? ............... 1e kindje
kruimeltje

Posting Freak

30-01-2010 12:14
muisje32 schreef:even mezelf erbij gezet. was verdwenen.

Sorry muisje :oops: dat was niet de bedoeling.
muisje32

Senior Member

30-01-2010 13:29
Sorry muisje :oops: dat was niet de bedoeling.[/quote]

het is je vergeven Wink Wink hihi
vwelvira

Member

01-02-2010 08:34
@kruimeltje,

hoe is het nu? heb je al getest? ik heb mijn ovu test gister gedaan en knal positief. dus druk aan het klussen.

en hoe is het met de andere meiden?
kruimeltje

Posting Freak

01-02-2010 08:38
Ja wel getest gisteren, maar hij was negatief. Ik denk dat het deze ronde niet raak is en dat ik vandaag of morgen ongesteld ga worden. Gisteren ook een beetje roze/rood bij het afvegen. Dus nu gewoon wachten op mijn ongi en dan door naar ronde drie.

Goed dat je je ei hebt gevonden. Nu duimen dat je man/vriend raak heeft geschoten. Succes op het wachtbankje!
Dannique

Unregistered

02-02-2010 08:47
kruimeltje schreef:Ja wel getest gisteren, maar hij was negatief. Ik denk dat het deze ronde niet raak is en dat ik vandaag of morgen ongesteld ga worden. Gisteren ook een beetje roze/rood bij het afvegen. Dus nu gewoon wachten op mijn ongi en dan door naar ronde drie.

Goed dat je je ei hebt gevonden. Nu duimen dat je man/vriend raak heeft geschoten. Succes op het wachtbankje!

Kruimeltje : Vindt het vervelend voor je Kruimel,dat je test niet positief was.
Hoop dat je in ronde 3 wel geluk hebt Wink .
Dannique

Unregistered

02-02-2010 08:54
Heb vandaag mijn meest vruchtbare dag,het zal me benieuwen aand het eind van deze maand.
Moet wel zeggen dat ik enorm veel stemmingswisselingen heb,volgens mij heb ik faal angst ofzo,de ene dag denk ik dat het wel goed komt en de andere dag voel ik me down en loop ik met de gedachten:wat als het niet lukt,en ik mijn vriend niet kan geven wat hij zo vreselijk graag wil.Misschien ook wel de leeftijd,met de andere twee was ik jong en dan denk je dat het allemaal zo voor elkaar is,maar nu ben ik er veel meer mee bezig.We gaan gewoon door met proberen er zijn tenslotte genoeg vrouwen van mijn leeftijd die ook zwanger worden of zijn.Zo even mijn gal gespuugt en nu weer schouders eronder en op naar 17-02 voor mijn NOD.

Groetjes Danni.
vwelvira

Member

02-02-2010 11:19
@Dannique,

heel bekend verhaal hoor, zondag had ik een knalpositieve ovulatietest en dus s'avonds druk aan de klus. Gister een iets minder positieve test maar toch maar weer geklust en net met plassen een beetje bloed dus ik denk dat ik mijn ei heb gehad. Dus nu is het heel dubbel twee weken wachten. met inderdaad stemmings wisselingen en wat moet je daar nu van denken. Maar het forum kan daar bij helpen en is heerlijk om van je af te schrijven.
Je mag altijd je hart luchten bij ons...

@ kruimeltje

Hoe is het nu :?:
kruimeltje

Posting Freak

02-02-2010 20:35
@ Dannique, je mag best af en toe een beetje twijfelen hoor. Het is toch ook een wondertje als je zwanger wordt? Voor jou breekt dus weer de spannende tijd op het wachtbankje aan. Succes met wachten tot je NOD.

@ Vwelvira, goed dat je ovutest positief was. Jij dus ook weer op de wachtbank. Het helpt altijd wel als je het even op het forum kwijt kunt he?

Bij mij echt allemaal :?: :?: :?:
Ik dacht gisteravond dat mijn ongi echt op gang kwam en vanmorgen dacht ik dat ook nog, maar daarna is het echt bijna niets. Tampons ongeveer schoon als ik ze verwijder, dus maar weer overgestapt op inlegkruisjes. :? Confusedhock:
Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik had vanmorgen dus heel optimistisch mijn onderschrift/banner aangepast ... maar die klopt dus al niet meer. Ach, we zullen wel zien wat er komt. Gewoon geduld hebben, denk dat er weinig anders op zit.

Vandaag had ik nog even het idee om volgende week lekker vrij te nemen en samen met mijn mannetje een weekje naar Egypte te gaan om te duiken. Als ik nog niet zwanger ben mag/kan het nog. Helaas kan hij niet vrij krijgen op zijn werk. :roll: Balen hoor. Ik had best zin in een weekje duiken in de zon. Wel heb ik nu vrijdag maar een dagje vrij genomen, heb ik lekker lang weekend, want maandag is mijn vaste vrije dag. Even lekker tijd voor mezelf. Smile
yoyo75

Senior Member

02-02-2010 20:41
kruimeltje schreef:Vandaag had ik nog even het idee om volgende week lekker vrij te nemen en samen met mijn mannetje een weekje naar Egypte te gaan om te duiken. Als ik nog niet zwanger ben mag/kan het nog. Helaas kan hij niet vrij krijgen op zijn werk. :roll: Balen hoor. Ik had best zin in een weekje duiken in de zon. Wel heb ik nu vrijdag maar een dagje vrij genomen, heb ik lekker lang weekend, want maandag is mijn vaste vrije dag. Even lekker tijd voor mezelf. Smile

Da's altijd een goed idee vakantie; vooral als je op het wachtbankje zirt! Ik vind die twee weken na de eisprong altijd zoooo lang duren; dan kan je die tijd beter volplannen met leuke dingen zodat je veel afleiding hebt, en vakantie is helemaal top, want dat wil je juist dat de tijd niet te hard voorbij gaat.

Balen dat het nu wel zo onzeker is; het zou innestellingsbloed kunnen zijn, maar dat is dan wel laat en ook raar dat je dan niet positief getest hebt.
Ik moet nog een weekje wachten..
kruimeltje

Posting Freak

02-02-2010 20:44
In de periode na mijn eisprong durf ik niet op duikvakantie te gaan, mocht het raak zijn dan is duiken een risico. Als je zwanger bent mag je namelijk niet duiken. Maar op vakantie mag natuurlijk wel. Alleen dan wel graag samen met mijn man en die kan in februari geen vakantie nemen.
yoyo75

Senior Member

02-02-2010 20:51
kruimeltje schreef:In de periode na mijn eisprong durf ik niet op duikvakantie te gaan, mocht het raak zijn dan is duiken een risico. Als je zwanger bent mag je namelijk niet duiken. Maar op vakantie mag natuurlijk wel. Alleen dan wel graag samen met mijn man en die kan in februari geen vakantie nemen.

Oh ja jammer!! Dan is een duikvakantie wel een troost na een negatieve test, maar ik hoop voor je dat je in maart niet op duikvakantie kan omdat je zwanger bent Wink
vwelvira

Member

03-02-2010 10:17
@ kruimeltje,

wat spannend allemaal... En jammer dat je man geen vrij kan nemen, misschien wel een teken van bovenaf dat je misschien toch zwanger bent.. Ga je van de week nog een keer testen?

Wij hebben voor April een weekje Egypte geboekt maar wij duiken niet maar wel snorkelen en dat is in Egypte toch wel het mooist.

En heerlijk het forum om je verhaal van je af te schrijven.

Heb ik nog een vraagje

Ik had zondag en maandag een positieve ovu test en zondag 2x en maandaag 1x geklust.. Nu heb ik sinds gister dat ik bij afvegen bloed en vandaag zelfs een beetje vlokjes alleen bij het plassen. Kan dit passen bij een eisprong of????
kruimeltje

Posting Freak

03-02-2010 12:10
@ vwelvira, heerlijk dat je in april nog een weekje Egypte in het vooruitzicht hebt.

2 x per dag klussen rondom je eisprong wordt afgeraden omdat het zaad als je te vaak klust slechter van kwaliteit wordt. 1 x per dag of liever nog 1 x per 2 dagen wordt in bijna alle boeken aangeraden. En jouw vraag over dat bloed en vlokjes, ik weet het niet. Het lijkt me een beetje vroeg voor een innesteling, maar je weet maar nooit.

Hier is mijn ongi nu toch echt gekomen. Ik mag helemaal niet klagen, want nu ik even terugkijk op de kalender, zie ik dat ik gewoon veel te vroeg ben gaan testen. :oops: :oops: Mijn ovutest was op 19 jan. positief, dus eisprong op 19 of 20 jan. Dan moest mijn NOD dus ook 2 of 3 febr. zijn (14 dagen later) en vandaag is het pas 3 febr. Ik ben dus gewoon veel te ongeduldig geweest. :roll: :roll: Ik zal proberen volgende keer meer geduld te hebben. Maar dat vind ik wel HEEEEEEEL ERG MOEILIJK!
vwelvira

Member

03-02-2010 12:41
@kruimeltje,

ha dat is dan goed om te weten, ik dacht mijn ovu test is positief en aan de slag had ik beter maandag over kunnen slaan, nou ja volgende keer beter. Bebankt voor de tip.

Het is heel begrijpelijk dat je het heel moeilijk vind om te wachten :roll: , dat hebben we allemaal wel denk ik.
jammer dat de :evil: nu echt door zet, op voor de volgende poging.
leeuwke73

Unregistered

03-02-2010 15:02
Leuk dat ik mee mag doen, Big Grin we hebben woensdag een afspraak gehad met de anesthesist en nu is het wachten op een telefoontje van het ziekenhuis. De anesthesist zei als we aanstaande vrijdag nog niks hebben gehoord dat we dan zelf het afsprakenbureau moesten bellen om te vragen hoe het er mee staat. Dus spannend allemaal. Nog bedankt voor jullie steun.
Ik heb de lijst even ge-update.
Iedereen veel succes! Wink

[quote="vwelvira"]NOD ... Naam ....................... Leeftijd ........ Ronde ..... Hoeveelste kindje
17-02...Dannique.......................34...............1.............3e kindje na elf jaar
?? ...... Leeuwke73 .................. 36 .............. 0 .......... 2e kindje ( na 16 jaar)
kruimeltje

Posting Freak

04-02-2010 22:27
17-02 . Vwelvira ..................... 36 .............. 6 ........... 1e kindje
17-02 . Dannique.......................34...............1.............3e kindje na elf jaar
05-03 . Kruimeltje ................... 36 .............. 3 .......... 1e kindje
?? ...... Leeuwke73 .................. 36 .............. 0 .......... 2e kindje ( na 16 jaar)
Dannique

Unregistered

05-02-2010 09:33
leeuwke73 schreef:Leuk dat ik mee mag doen, Big Grin we hebben woensdag een afspraak gehad met de anesthesist en nu is het wachten op een telefoontje van het ziekenhuis. De anesthesist zei als we aanstaande vrijdag nog niks hebben gehoord dat we dan zelf het afsprakenbureau moesten bellen om te vragen hoe het er mee staat. Dus spannend allemaal. Nog bedankt voor jullie steun.
Ik heb de lijst even ge-update.
Iedereen veel succes! Wink

vwelvira schreef:NOD ... Naam ....................... Leeftijd ........ Ronde ..... Hoeveelste kindje

@leewke

Leuk om te zien dat ook jij na zoveel jaar nog een kindje zou willen hebben.
Hoe vindt je oudste het,om nog een kleine in huis te krijgen? Die van mij zouden heel erg leuk vinden als het lukt.Vondt het wel spannend om hen te vragen wat ze er van zouden vinden als ik zou proberen weer zwanger te raken,gelukkig was het positief van hun kant haha.
Hoop dat het jou ook lukt om weer te kunnen genieten van een zwangerschap en het wonder van een kindje erna.

Groetjes Danni.
Dannique

Unregistered

05-02-2010 09:45
@ allemaal

Nou de wachtbank is voor mij nu officieel aangebroken Smile .
Moet zeggen dat ik het maar niets vindt om tot 17 feb te moeten wachten.
Maar ja,hoort erbij he,en wachten duurt lang.

Groetjes Danni.
yoyo75

Senior Member

05-02-2010 11:03

10-02 . Yoyo75 ...................... 35 .............. 18 (4 na mk) . 1e kindje
17-02 . Vwelvira ..................... 36 .............. 6 ........... 1e kindje
17-02 . Dannique.......................34...............1.............3e kindje na elf jaar

Ik was van het lijstje verdwenen, dus heb hem er maar weer bij gezet
yoyo75

Senior Member

05-02-2010 11:07
deze hele week is het al heel moeilijk voor mij op mijn werk; een collega is vader geworden en trakteerde op beschuit met muisjes en vandaag had ie foto's mee. Heel mooi babytje, maar ik vind het weer zo confronterend, de helft van de collega's weet van mijn MK's, maar het is al weer bijna een half jaar geleden dus ik denk dat ze er niet bij stil staan. IK WIL OOK EEN BABY!!!!
kruimeltje

Posting Freak

05-02-2010 11:19
@ Yoyo, ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk en confronterend voor je was om dan een collega met beschuit met muisjes aan te zien komen. Sterkte. Ik hoop dat jouw wens ook snel werkelijkheid mag worden.
yoyo75

Senior Member

05-02-2010 15:16
kruimeltje schreef:@ Yoyo, ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk en confronterend voor je was om dan een collega met beschuit met muisjes aan te zien komen. Sterkte. Ik hoop dat jouw wens ook snel werkelijkheid mag worden.

Dankjewel kruimel ! Ik hoop dat voor ons allemaal onze wensen uitkomen!
yoyo75

Senior Member

08-02-2010 19:38
hee wat is het stil hier!
Ik heb gisteren getest; helaas negatief. Maar nog geen ongi, het is ook nog pas tot morgen of overmorgen dat ik op z'n vroegst ongi zou kunnen worden. Mijn temp is al wel wat naar beneden gegaan. Wie tempt er hier nog meer? Is wel handig om 's ochtends al te weten of je die dag :evil: :twisted: :evil: krijgt; bij mij is mijn temp dan altijd zo ongeveer een halve graad lager. En na de eisrpong een halve graad hoger; dat is alleen jammer dat je dat alleen achteraf kunt vast stellen (als temp hoog is, ben je over het algemeen niet meer vruchtbaar)
kruimeltje

Posting Freak

09-02-2010 07:02
Ik temp niet. Dat vind ik veel te veel gedoe. Ik gebruik wel ovu-testen. Dan kun je bij een positieve test nog klussen.

Ik ben zondagavond laat trouwens tante geworden van twee hele mooie jongens. Gisteren de hele dag in Rotterdam geweest. De kleintjes (1280 en 1930 gram) liggen samen met hun mama nog in het Sophia Kinderziekenhuis. Ze doen het echt heel goed met z'n drietjes. En ze zijn zoo lief en klein!

http://www.basenwim.nl
yoyo75

Senior Member

09-02-2010 09:35
kruimeltje schreef:Ik temp niet. Dat vind ik veel te veel gedoe. Ik gebruik wel ovu-testen. Dan kun je bij een positieve test nog klussen.

Ik ben zondagavond laat trouwens tante geworden van twee hele mooie jongens. Gisteren de hele dag in Rotterdam geweest. De kleintjes (1280 en 1930 gram) liggen samen met hun mama nog in het Sophia Kinderziekenhuis. Ze doen het echt heel goed met z'n drietjes. En ze zijn zoo lief en klein!

http://www.basenwim.nl

Gefeliciteerd!!!
Ik vond tempen eerst ook gedoe, maar als je ruim anderhalf jaar bezig bent ga je het vanzelf wel doen (tenminste ik wel). Vanochtend was mijn temp nog hoog, dus nog geen ongi vandaag.
leeuwke73

Unregistered

09-02-2010 19:42
@leewke

Leuk om te zien dat ook jij na zoveel jaar nog een kindje zou willen hebben.
Hoe vindt je oudste het,om nog een kleine in huis te krijgen? Die van mij zouden heel erg leuk vinden als het lukt.Vondt het wel spannend om hen te vragen wat ze er van zouden vinden als ik zou proberen weer zwanger te raken,gelukkig was het positief van hun kant haha.
Hoop dat het jou ook lukt om weer te kunnen genieten van een zwangerschap en het wonder van een kindje erna.

Groetjes Danni.[/quote]

@Danni, Fijn dat je kinderen het leuk vinden. Big Grin Ik heb het er nog niet met mijn 16 jarige puberzoon over gehad. We willen het hem vertellen als duidelijk is wanneer de herstel operatie plaats gaat vinden. Maar ik denk dat dat wel goed komt met mijn zoon. Hij is gek op kinderen, vooral op zijn neefjes en nichtjes. Ik vind het wel jammer dat er zoveel jaar tussen zit. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Ik heb nu na zoveel jaar eindelijk een man ontmoet met wie ik oud wil worden en een kindje wil. En op mijn leeftijd kan dat nog best.
Iedereen veel succes en ik hou julie op de hoogte.

Groetjes Leeuwke Wink
Sannieke

Unregistered

11-02-2010 21:14
Hallo meiden. Mijn vraag is of ik met jullie mee mag kletsen. Ik ben wel 37, hoop dat dat geen probleem is. Heb op een paar forums gekeken. Ik val tussen de wal en het schip. 30+ daar zitten 33-ers dus voel ik me te oud en bij de 40ers wil ik nog helemaal niet zitten want dan voel ik me te jong. We zijn nu in de 5e ronde en we gaan het eerst maar eens zo proberen. Toen ik naar de huisarts ging voor een gesprekje kreeg ik temperatuurkaarten mee, in eerste instantie heb ik daar niks mee gedaan maar ik ga dat nu toch maar invullen. Altijd goed om inzicht te krijgen in je cyclus en stel dat ik later naar een gyn moet vragen ze er toch naar. Ik heb een cyclus van 24, soms 25 dagen. Tovallig is vandaag mijn eerste dag ongi, 7 maart NOD. Als jullie het goed vinden zet ik mezelf erbij op het lijstje. Verder slik ik netjes foliumzuur. En ik denk dat ik er deze maand maar eens een ovulatietestje tegenaan gooi. Nu maar hopen dat het niet voor niks is. Ik zal duimen voor jullie allemaal!

greetz sannieke
Sannieke

Unregistered

11-02-2010 21:16

7-3 . Sannieke.......................37 :oops: .....5...............1e kindje
kruimeltje

Posting Freak

11-02-2010 21:31
@ Sannieke, natuurlijk mag je meekletsen. Je hoeft echt niet precies in 1973 geboren te zijn hoor. Ik heb dit topic vooral gestart om met leeftijdsgenoten te kunnen babbelen over zwanger worden. Er zitten zoveel jonge meiden op het forum dat ik mijzelf bijna een bejaarde ging voelen Wink Dus ging ik op zoek naar leeftijdsgenoten. En gelukkig zijn die er ook nog.

Spannend hoor, jullie gaan ook voor jullie eerste kindje zie ik. Over een paar maandjes ben ik ook 37 hoor! Ik temperatuur niet maar ik gebruik ovu-testen. Dat vind ik veel makkelijker.
Sannieke

Unregistered

11-02-2010 21:43
Hoi Kruimetje,

Dat vind ik fijn om te horen. Ja wij gaan voor ons eerste kindje. Denk dat ik ook een ovulatietest ga proberen. En verder maar veel klussen he. Je ziet wel, er zijn genoeg leeftijdsgenoten alleen moeten we elkaar een beetje vinden. Ben benieuwd wat mn lichaam deze ronde weer in petto heeft, het houdt je elke maand weer voor de gek he pffft. Deze maand had ik een clearblue test gedaan, 4 dagen voor NOD. Deze gaf een vaag kruisje, ik dacht, zal toch niet waar zijn he. Volgende dag weer een test (kon het niet laten) en toen was er alleen een streepje. Daarna kreeg ik bruinverlies en wist ik dat mn ongi eraan zat te komen, vandaag dus. Ben eigenlijk best een beetje chagarijnig doordat mn :evil: :evil: er zijn en vind het fijn dat ik wat van me af kan typen en mee kan lezen met de rest van jullie. Welke ovu testen gebruik jij?

greetz sannieke
yoyo75

Senior Member

11-02-2010 21:53
Welkom Sannieke!

We hebben dezelfde nod gehad deze maand; mijn cyclus is vandaag ook weer begonnen. ik moet alleen 5 dagen langer wachten dan jij, want mijn cyclus is 29 a 30 dagen.
Ik temperatuur alleen; het is handig om je ongi te zien aankomen en wanneer je ei is geweest; als temp hoog is kun je ophouden met klussen (tenminste in de zin van klussen, dan mag het natuurlijk wel voor het andere plezier dat je er aan beleeft Wink )
kruimeltje

Posting Freak

11-02-2010 21:57
Ik gebruik de extra gevoelige testen van testjezelf.nu Dat zijn cassettetesten in ik vind ze wel fijn.
Ze krijg twee dagen voor mijn ei een licht streepje die dan steeds donkerder wordt en daarna weer lichter. En de andere dagen gewoon helemaal geen streepje. Dus bij mij werken ze goed volgens mij.

Nu ik die twee kleintjes van mijn zusje heb gezien heb ik helemaal geen geduld meer en wil ik gewoon z.s.m. zwanger zijn! Volgende week heb ik weer mijn ei, dus ik ga denk ik zondag weer beginnen met de ovutesten. De vorige rondes heb ik echt heel veel testen gebruikt. De eerste ronde ben ik gewoon vanaf dat mijn spiraaltje was verwijderd begonnen met testen omdat ik al twee jaar niet meer ongi was geweest had ik geen idee hoe mijn cyclus was. Dat kostte me dus ruim 20 testen :oops: de tweede ronde ben ik op dag 7 al gaan testen omdat ik mijn ei niet wilde missen. En toen heb ik ongeveer 12 testen gebruikt. En nu ga ik op dag 12 beginnen met testen. Ik heb dus ook al twee keer ovutesten moeten bestellen. Bestel er steeds 28 tegelijk, dan heb je ze voor de beste prijs en hoef je geen verzendkosten te betalen.
vwelvira

Member

12-02-2010 07:50
@yoyo75,
volgens het nod lijstje zou jij nu wat moeten weten.... heb je al :evil: of niet????

@sannieke,
welkom, gezellig dat we er nog 1 bij hebben. succes met de ovu testen.

Ik heb zondag 30-1 voor het eerst een ovu test gedaan en die knalde van het schermpje af dus dat was aan de slag, maandag was het iets minder maar nog steeds prositief.

voor mij is het nog 5 dagen en dan weten we ook weer meer of mijn vriend raak heeft geschoten Big Grin

Groetjes Elvira
yoyo75

Senior Member

12-02-2010 09:12
vwelvira schreef:@yoyo75,
volgens het nod lijstje zou jij nu wat moeten weten.... heb je al :evil: of niet????

Ja ik had gister al :evil: :twisted: ik zal het lijstje updaten, was ik even vergeten:

7-3 . Sannieke.......................37 .....5...............1e kindje
12-03 . Yoyo75 ...................... 35 .............. 19 (4 na mk) . 1e kindje
yoyo75

Senior Member

12-02-2010 09:13

7-3 . Sannieke.......................37 .....5...............1e kindje
12-03 . Yoyo75 ...................... 35 .............. 19 (5 na mk) . 1e kindje
Dannique

Unregistered

12-02-2010 11:13
@ Elvira

Nou wij zijn de eerst volgenden om te kijken of het gelukt is,ik ben wel nieuwschierig moet ik zeggen.Heb steeds de gedachten om een vroege test te doen,maar daar kan ik me nog steeds van weer houden.Ik heb wel wat verschijnselen maar dat zegt ook weer nix, je lijf kan je goed voor de gek houden haha,nou we zullen zien,suc6 met wachten en hoop voor jou dat ie positief is.

Groetjes Danni.
kruimeltje

Posting Freak

12-02-2010 14:05
O, vwelvira en Dannique, nog een paar daagjes en dan hebben jullie je NOD. Spannend!!
Sannieke

Unregistered

12-02-2010 20:35
Hey Elvira en Danni, ik draai overuren met duimen haha. Ben zooooo benieuwd voor jullie. En Danni, ik begrijp helemaal dat je het liefst nu al zou testen, trouwens dat zal iedereen zo'n beetje wel herkennen. Ik heb ook telkens voor mijn NOD getest haha.
Sannieke

Unregistered

12-02-2010 20:46
Ik had al eerder op dit forum verteld dat je lijf elke maand wel iets anders in petto heeft. Nou, deze maand is ook weer een aparte. Mijn NOD dacht ik op 13-2 te hebben. Op 10-2 kreeg ik een klein beetje bruinverlies. Gister was het bruinrood (sorry voor de vieze praatjes) en ik dacht "nou, daar zijn de duiveltjes". Maar het was eigenlijk niet zo heel veel wat ik verloor. Maar genoeg om te denken dat dit misschien wel eens een wat vroegere ongi kon zijn. En dan vandaag, helemaal niks, nog geen drup niks. En eigenlijk baal ik wel want ik had gehoopt dat het door zou zetten, ik een cyclus van 24 dagen zou hebben en dat mn volgende NOD dan dus op 7 maart is. Ik snap er niks meer van. Ik ga echt met die ovulatietesten aan de slag want ben hardstikke de draad kwijt.

Daarbij heb ik vandaag al de hele dag last van steekjes links onder vlakbij het schaambeen. En ongipijn. Zijn er meer dames die dit wel eens hebben gehad. Eerst een dag een beetje verlies, dan een dag niks en dat het daarna toch doorzet?

Wordt er tuureluurs van.

greetz san
yoyo75

Senior Member

12-02-2010 21:41
Sannieke schreef:. Zijn er meer dames die dit wel eens hebben gehad. Eerst een dag een beetje verlies, dan een dag niks en dat het daarna toch doorzet?

Wordt er tuureluurs van.

greetz san

Zou het misschien ook innestellingsbloed kunnen zijn? Als het helemaal niet doorzet zou ik volgende week woensdag een zw. testje doen!
kruimeltje

Posting Freak

12-02-2010 22:50
Sannieke schreef:Hey Elvira en Danni, ik draai overuren met duimen haha. Ben zooooo benieuwd voor jullie. En Danni, ik begrijp helemaal dat je het liefst nu al zou testen, trouwens dat zal iedereen zo'n beetje wel herkennen. Ik heb ook telkens voor mijn NOD getest haha.
Hier nog zo één. Ik heb ook elke keer voor mijn NOD getest. Bij de kruidvat hebben ze 2 testen voor 4,99. En die schijnen zelfs 4 dagen voor NOD al iets te laten zien als je zwanger bent. Ik heb al 3 doosjes van die testen opgemaakt. Omdat ik steeds maar zo weinig ongesteld ben (veel minder dan voor mijn spiraaltje met de pil) heb ik er zelfs 2 keer een gedaan na mijn menstruatie om te kijken of ik toch niet stiekum zwanger was. Maar tot nu toe nog geen tweede streep gezien. :oops: Klink ik nu erg wanhopig? :oops: ik hoop van niet.

Ook het niet doorzetten van ongi komt me zeer bekend voor. Steeds een paar dagen voor mijn NOD al een beetje verlies en dan weer een dag niet en dan komt het weer, maar wel steeds heel weinig. Ik hoopte elke keer op een innestelingsbloeding, maar dat was het bij mij niet. Ik hoop voor jou dat het bij jou wel met de innesteling te maken heeft.
Sannieke

Unregistered

12-02-2010 22:51
Hey yoyo,

Tja, ik weet het niet. ik dacht dus mn NOD te hebben op 13-2. Op 11-2 krijg ik 1 dag bloeding. Stel nou dat ik er met het tellen naast heb gezeten waardoor mijn NOD eigenlijk later valt dan de 13e....We hebben wel een lange tijd geklust. Op een gegeven moment had ik het even gehad met klussen maar mijn vriend zei nog "kom nog even doorklussen, je weet maar nooit" haha eigenlijk best grsappig. Dadelijk heeft ie nog gelijk gehad ook en is die keer klussen THE MOMENT geweest. Wat een wishfull thinking he. Ik las ergens op het forum, je lijf wil zo graag zwanger zijn en je gedachten gaan met je mee. Denk dat dat bij mij zeker het geval is. Durf niks te hopen, nog niet eens aan te denken want ik ben dan bang dat ik wordt beloond met :evil: :evil:

Maar jij zegt dus volgende week woensdag nog een testje doen? Stel dat dit een innesteling zou zijn, klopt het dan dat je lichaam nog niet voldoende HCG hormoon heeft aangemaakt?

Sorry voor mn lap tekst en dat ik steeds over mezelf praat. Ben zo nieuwsgierig!

Liefs sannieke
Sannieke

Unregistered

12-02-2010 22:58
Hoi kruimeltje,

Dat is helemaal niet erg hoor. je wilt ook zo graag en dan ga je die dingen gewoon doen. mensen hebben makkelijk praten dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn en dat het dan vanzelf komt. Nou amehoela, intussen raakt iedereen om me heen in mijn omgeving maar zwanger en ikke niet Cry Uiteraard besef ik wel dat de mensen om me heen ook niet van vandaag op morgen zwanger zijn geraakt maar het lijkt alsof iedereen heel snel aantelt. En ik ben overigens ook hardstikke blij voor iedereen, hoop dat ze straks ook allemaal net zo blij zijn voor mij haha.

Ja, Yoyo dacht ook aan een innestelingsbloeding. Ik heb dit nog nooit gehad, dat er een dag tussen zit met mn ongi. Bij mij begint het met 2 tot 5 dagen bruinverlies, de volgende dag beetje rood, dan 2 dagen flinke bloeding met veel stolsels (sorrie) en de laatste dag dun helderrood. Wat de ongi zelf betreft weet ik precies hoe die verloopt, elke maand hetzelfde. Nu heb ik hele lage buikpijnen, steken meer.

pfffttt, heb zin in een portje haha....van de stress

liefs sannieke
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (11): 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest