Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen Ovulatietest

Ovulatietest
polle

Unregistered

08-05-2008 19:21
Lieve mensen,
Mijn man en ik willen dolgraag kindjes en natuurlijk zo snel mogelijk. Ik heb al gelezen over "standjes" die dan extra meewerken,ik slik foliumzuur en we slikken beiden visolie capsules. We doen er dus bewust vanalles voor. Nu heb ik ook ovulatietesten gehaald. Ik heb vandaag voor het eerst zo'n test gedaan en die was negatief, maar wil dat ook zeggen dat je dan niet zwanger kunt raken die dag? Of is het een indicatie wanneer je extra kans maakt op zwangerschap of juist niet? Hebben jullie nog tips hoe ik het snelst zwanger zou kunnen raken? Ook heb ik een zwangerschapstest gedaan en die geeft negatief. Maar ik heb wel pijnlijke borsten en heb stemmingswisselingen. Wij zijn direct begonnen met proberen toen ik de laatste pil had geslikt ik heb niet eerst gewacht tot ik een keer gemenstrueerd had, moet ik nu eerst wachten of de menstruatie uitblijft en dan pas testen of kan het gewoon wel voor die tijd? Veel vragen ik weet het, maar ik wil wel graag antwoorden zodat ik zeker weet dat we alles zo goed mogelijk doen.

Liefs Polle
Athena

Unregistered

08-05-2008 19:44
ik denk niet dat je meteen zwanger kan geraken na 1 dag stoppen met je pil Wink . Je lichaam is nl al jaren (neem ik aan) gewend geweest van een dagelijkse portie hormonen te krijgen. Je kan best wachten tot na je menstruatie om te beginnen met die testen. Meer info over ovulatietesten kan je denk ik wel vinden in het topic erover, zelf ken ik er niets van.

Veel succes alvast Smile
polle

Unregistered

08-05-2008 19:49
Nee ik ben niet nu 1 dag gestopt met de pil zeg maar, maar ik ben al paar weken gestopt. Vraag me af wanneer ik dan kan testen?
Lowiena

Unregistered

09-05-2008 09:45
Normaal begin je de eerste ronde van ovulatie testen op de 6e dag na je 1e menstruatiedag en meet je elke dag. Als je al weet hoelang je cyclussen zijn (dus als je al wat vaker mislukte rondes hebt gehad, kun je de 1e meet dag aanpassen aan je ongeveer verwachte ei. Kijk ook eens bij het topic over ovulatietesten http://www.zwangerworden.nu/forum/viewforum.php?f=2

Als je wilt weten of je al zwanger bent, kun je een zwangerschapstest doen vanaf 28 dagen na je 1e ongi dag (van na je pil stop). Als deze negatief is en je denkt dat je toch zwanger bent kun je na 3 dagen opnieuw testen. Vaak testen kost wel iedere keer een test. Je kunt dus ook gewoon een week wachten. Meestal is dan de ongi toch wel gekomen.

Bij een cyclus lengte langer dan 42 dagen en negatieve testen kun je een bezoekje HA overwegen, misschien kunnen ze dan een bloed test doen.

Gebruik verschillende merken zwangerschapstesten, niet elke merk werkt even goed, bij iedereen.

Succes
polle

Unregistered

09-05-2008 13:55
Het is allemaal nogal raar. Op de site van predictor heb ik getest. Daar zeggen ze dat ik waarschijnlijk de 7e goed vruchtbaar was, maar mijn ovulatietest zei iets anders....ik weet dat predictor een indicatie geeft, maar ik vraag me af of wij wel een ovulateitest moeten doen? Je kunt toch ook zonder goed zwanger raken? Als je 1x in de 2 a 3 dagen sex hebt? Dan heb je misschien nog wel meer kans of heb ik dat verkeerd? :?:
Athena

Unregistered

09-05-2008 14:07
natuurlijk kan je zonder die ovulatietests zwanger geraken als je op een regelmatige basis klust Big Grin . Die tests zijn eerder voor bvb mensen bij wie het na lange tijd nog niet is gelukt ofzo (vind ik) of waarvan 1 vd 2 problemen zou hebben
Lowiena

Unregistered

09-05-2008 14:21
Die ovulatie testen zijn vooral handig als je inderdaad wat langer bezig bent en je er onzeker bent/wordt. je weet dan tenminste dat je een eitje gehad hebt en of je op het juiste moment geklust hebt. Zeker als je onregelmatig bent is dat semie verplicht om de 2 a 3 dagen klussen op een gegeven moment natuurlijk niet leuk meer.
Klus liever wanneer je zin hebt en probeer je rond je vruchtbare periode ja aan die 2 a 3 dagen te houden.

De predictor site rekent op basis van de door jouw ingevoerde gemiddelde cyclus je eisprong uit. je kunt echter pas achteraf met zekerheid uitrekenen wanneer je eisprong was. Die was namelijk 14 dagen voor je ongi wordt. Met een positieve ovu test weet je dat binnen 48? uur je eisprong plaats vindt. En dan weet je ook dat je 14 dagen erna kunt testen (of dat je ongi kan komen).
Als jij dus cyclus is 28 invult maar het wordt 33 bijv. dan komt je ei dus 5 dagen later dan predictor uitrekent. Ovu testen kosten geld, dus je moet het zelf weten waar je je prettig bij voelt.

succes
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave