Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Moeders voor moeders

Moeders voor moeders
mama1988

Unregistered

25-04-2008 13:46
Welke zwangere dame doet mee met moeders voor moeders??

Toen ik niet zwanger was besefte ik helemaal niet hoeveel mensen (meer dan je denkt)
moeite hebben met zwanger worden, tuurlijk hoor je wel eens van mensen dat ze een paar maanden er over doen of zelf jaren.
Toen ik 2 weken terug bij de verloskundige zat hebben ze mij er op attent gemaakt dat ik mee kon doen met moeders voor moeders, ik dacht nog in een potje plassen nee niks voor mij.

Een week later kwam er een mevrouw bij mij thuis en heeft mijn veel informatie gegeven en ik hoefde er niet meer over na te denken ik ben ook lid geworden van moeders voor moeders.
Ik vind het fijn dat ik op deze manier toch mensen kan helpen. Ik zou het echt iedereen aanraden, soms is het niet zo fijn om je plas op te vangen maar ze hebben liters urine nodig voor een paar miligram hormoon. Dus ze kunnen niet gewoon zwangere vrouwen hebben die mee willen doen!

Denk er maar eens over na.

Ik ben benieuwd wie er allemaal mee doen met moeders voor moeders!
Ik ben al 'lid'
jorike

Unregistered

25-04-2008 15:44
Hi,
hier een inmiddels ex-MvM-er. Ik heb ook meegedaan en voelde me er idd ook goed bij! Het idee dat je met een kleine moeite mensen kan helpen die moeilijk zwanger kunnen raken, sprak mij ook erg aan. Ik ben inmiddels 18 weken zwanger en nu dus 2 weken 'pies-fles-vrij'. Ook wel weer lekker! Hahaha...
Absoluut aan te raden dames!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
25-04-2008 17:56
Ik doe ook mee, nog niet zo lang pas sinds de 11de week maar goed alle beetjes helpen. Ik vind het ook fijn dat ik anderen ermee kan helpen maar moet zeggen dat ik blij ben als het klaar is want vind het wel een gedoe met die litermaat.
Frummel

Unregistered

25-04-2008 20:57
Al voordat ik zwanger wilde worden, kende ik de organisatie van naam en ik wilde zeker meedoen. Een vriendin van mij geeft ieder jaar bloed en dat durf ik absoluut niet, dus zo dacht ik toch iets goed te kunnen doen. Vond het wel jammer om te horen, dat ik niet mee kon doen, omdat we enige tijd in het Verenigd Koninkrijk hadden gewoond (langer dan 180) dagen. Nu blijkt, dat al was ik wel met die vriendin meegegaan, ik ook helemaal geen bloed zou mogen geven, om dezelfde reden. Wat denk je: nu baal ik en ben ik vast overtuigd dat ik dat best zou durven.

Smile
karin26

Posting Freak

Topics: 30
26-04-2008 11:36
Ik heb altijd geroepen ik doe mee met MvM...

Maar helaas hier in mijn dorp halen ze het niet op...Sad
Dus heb helaas niemand kunnen helpen.
Liefke

Unregistered

26-04-2008 12:34
Waar ik tegenop zie, is dat iedereen die flessen dan aan de deur ziet staan, en een beetje slim iemand die wat van MvM af weet, weet dan ook meteen dat ik zwanger ben. En dat wil ik dus niet?
Zijn er andere oplossingen voor dat iemand weet?
Vickypreg

Posting Freak

26-04-2008 16:21
Liefke, ja ik had dat probleem ook en ben daarom pas begonnen na de echo en toen iedereen het dus mocht weten. Dat kan jij evt ook doen als je wil...
jorike

Unregistered

26-04-2008 16:56
Je kan de flessen ook zelf wegbrengen...daar zijn speciale punten voor..maar dat kunnen ze je allemaal zelf uitleggen hoor, gewoon even bellen!
jorike

Unregistered

26-04-2008 16:58
Was nog vergeten te vermelden dat je vanaf week 6 het meeste HCG aanmaakt...tot week 11 geloof ik en dan neemt het weer af...dus ik zou er zo vroeg mogelijk mee beginnen...
WishU

Unregistered

27-04-2008 08:23
Ik heb MVM altijd en prachtig initiatief gevonden. Nu ben ik zelf zwanger en ga ook zeker mee doen. Om heel eerlijk te zijn was ik er nog niet aan toe gekomen om ze te benaderen, maar ben met 7 weken toch nog aardig op tijd. Ik zal ze eerst zelf wegbrengen totdat ik aan iedereen bekend kan maken dat ik zwanger ben en daarna mogen ze het op komen halen, zal straks op het net even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Het is alleen jammer dat je 40 uur per week op je werk doorbrengt... Dan hou je alleen de ochtend en avond over, maar ja alle beetjes helpen toch?
mama1988

Unregistered

27-04-2008 09:02
Ik begrijp wel als sommige van jullie zeggen, ja maar niemand weet nog dat ik zwanger ben en dan zien ze die flessen bij de deur staan.

Ik ben altijd heel open en bloot en kan nooit mijn mond houden, iedereen in mijn omgeving weet gewoon dat ik een wondertje in mijn buik heb, ik wilde het gelijk aan iedereen vertellen zo blij dat we waren. De flessen worden bij mij gewoon aan huis opgehaald. Met een grote bestel bus alsware er staat GEEN reclame op van moeders van moeders bij mij is het gewoon een simpele blauw bus, niks aan het handje. De flessen worden voor half 8 s morgens op gehaald bij mij!! Heerlijk toch!

Je kunt inderdaad ook de flessen zelf wegbregen, en als je je belt kunnen ze zelf alles vertellen en uitleggen.
Ik vind het fijn dat ik mee doe, natuurlijk is het soms onhandig met je plas opvangen maar ja iedere plas die ik opvang kan ik iemand mee helpen.

Dames, je kunt de flessen ook bij je achterdeur laten ophalen of achter een afvalbak, je kunt dat gewoon afspreken met de chauffeur.
WishU

Unregistered

28-04-2008 20:08
Gisteren via internet aangemeld en vanavond ben ik al gebeld; a.s. vrijdag komt de informatrice langs voor een gesprekje.

Je ziet het meiden: Het kost je nauwelijks moeite om een ander te kunnen helpen!

Zal vrijdag even posten hoe het gegaan is.
mama1988

Unregistered

29-04-2008 07:20
zo is het, ik werk op dit moment in een super markt achter de kassa,
nou ik mag blij zijn als ik naar de wc kan omdat het druk is mag ik van de andere niet zovaak naar de wc dikke onzin natuurlijk vind ik, maar goed nog een week werken en dan stop ik heb ontslag genomen. Dus tot nu toe kan ik ook alleen maar ochtend en avond urine opvangen maar in het weekend kan het heel de dag, als het goed is begin ik eind mei met mijn nieuwe baan en daar ben ik s middags altijd vrij dus heb ik ook weer meer tijd op het op te vangen.

alle beetjes helpen
Saskia15

Unregistered

29-04-2008 07:49
Goedemorgen dames,

Ik heb ook vanaf het begin mee gedaan en inmiddels kan ik weer gewoon naar toilet zonder de opvangbak Big Grin
Wat ik afgesproken had met de dame van M voor M is dat ik elke vrijdagochtend (de ophaaldag bij ons) de poort open liet en zo kon ik alles gewoon achter in mijn tuin laten staan en zag niemand het. Is dus ook een optie

Wel een goed initiatief, ik vind het fijn dat zo veel meiden mee doen!
Goed!

Groeten Saskia
Fleur de Lys

Unregistered

29-04-2008 08:52
Heb me zondag online, een paar uur na mijn positieve test, meteen aangemeld.
Ben sinds mijn 18e bloeddonor geweest en voel me half schuldig dat ik dat het afgelopen jaar niet heb gedaan omdat ik alles voor mezelf wilde houden Wink en een eventueel kindje; ik vind dat ik op deze manier nu toch iets doe.
Mijn man staat er helemaal achter maar hij had wel een kleine kanttekening door te vertellen dat er wel een groot commercieel farmaceutisch bedrijf achter zit dat er uiteindelijk geld aan verdient. En weetje, dat zal best, maar ze moeten toch ergens aan dat hormoon komen?! Als wij het niet doen moet het synthetisch en dat is er volgens mij niet.
Bovendien: ziekenhuizen verdienen er vast ook aan als ze mijn bloed aan iemand geven...
Ik vind het gewoon een fijn gevoel dat ik zo iets voor een ander kan doen. Het kost mij erg weinig moeite, dus letterlijk kleine moeite groot plezier.

Overigens, ik had me dus zondag aangemeld, gisterenmiddag kreeg ik een telefoontje en gisteravond kwam er meteen iemand langs. Leuk!!
En het allerleukste: hertesten. Natuurlijk is een dag na een eigen positieve test de hertest niet negatief maar was wel spannend. En dan nog leuker: de reaktie van die mevrouw: zo die komt snel op, dat is tenminste duidelijk! Dat vruchtje zit daar wel goed ingenesteld. Bovendien is de teststreep donkerder dan de controlestreep, meer dan genoeg hCG. Meteen beginnen maar met urine verzamelen (in week 5!!!).
Leuk informatiepakketje erbij, dus zo 2 dagen na mijn positieve test ben ik helemaal heppie Big Grin

Bij de weg vertelde mevrouw mij ook dat ik fantastisch discreet mijn flessen kan parkeren in de minikast naast onze voordeur. Wij wonen in een maisonette (2 verdiepingen huis, maar dan 2 hoog) en de hele straat heeft zo ongeveer dit type huis dus daar was mevrouw MvM helemaal bekend mee. Nou zou ik er absoluut geen moeite mee hebben om die flessen gewoon voor de deur te zetten, maar dit is inderdaad ook wel erg handig. Die kast gebruiken we toch niet (ik meen dat er 2 bloempotten instaan, dat is ook meteen de diepte die je je erbij moet voorstellen - en heel wat spinrag Smile ), en inderdaad op de bussen staat geen MvM, bovendien komen ze 's morgens heel vroeg. Nu woon ik niet in het type buurt waar iedereen in de gaten gehouden wordt dus al zouden ze me met die bussen zien slepen zou niemand me vragen of het zo is.
Maarja zo sta ik erin. Ik snap van andere meiden heel goed als je het wat discreter zou willen de eerste weken - ikzelf heb immers ook nog bijna niemand in mijn omgeving verteld van mijn positieve test, laat staan de buren...!

Hoe dan ook, het voelt goed zo.
En ik zou het iedereen aanraden, gewoon meedoen!
Vickypreg

Posting Freak

29-04-2008 15:27
ja dat scheelt wel fleur dat het zo kan. Bij mij woont mijn schoonzus op het plein en die loopt regelmatig even langs dus dan had ze het meteen gezien en dat wilde ik toen nog niet.
Maar nu wel, schade inhalen haha.
WishU

Unregistered

01-05-2008 09:43
Wij wonen nu nog in een apartementencomplex (begin volgend jaar nieuw huis). Ik heb er geen problemen mee om die flessen voor mijn deur op de gallerij te moeten zetten, maar ons portiek is altijd op slot en dan kom je de gallerij niet op.

Dus ik ga de flessen zelf wegbrengen; het schijnt dat de chauffeur verderop bij ons woont en dat hij een kist in zijn achtertuin heeft waar je de krat in kunt zetten. Het voordeel is dat ik dat op elk tijdstip van de dag kan doen, dus dan ben ik hier helemaal vrij in.

Ben best wel een beetje nerveus voor morgen, want ja de mevrouw zal mijn urine testen en stel dat het niet goed is ofzo...
Liefke

Unregistered

19-05-2008 18:22
Me ook aangemeld, zojuist is er iemand hier geweest en heeft me een hoop kratten achter gelaten.

Nadeel is dat ik het een dorp verderop moet brengen omdat ze het hier niet komen halen... maar dat heb ik er wel voor over. Trouwens ook nog een mooi boek uit mogen kiezen (of een serviesje of een DVD).

Ben blij dat ik er zo iemand mee kan helpen en voor nu: drinken en plassen maar!!!
WishU

Unregistered

19-05-2008 20:10
Ik heb ook gekozen voor het boek!
Je zult versteld staan hoe snel je fles vol is; ik werk 5 dagen in de week, dus doneer alleen 's ochtends, 's avonds en in het weekend, maar toch heb ik een fles per dag!
Het is echt een hele kleine moeite voor een groot geluk van een ander!
Janneke14

Posting Freak

Topics: 16
21-05-2008 09:28
Hai,

Net precies iemand van moeders voor moeders op bezoek gehad! Ik mag ook vanaf nu direct meedoen!
Flessen staan klaar, maandag worden ze omgeruild.
Zit nu lekker te lezen in het 9 maanden magazine en af en toe te kijken naar de test die ze gedaan heeft.
Ook bij mij kwam de teststreep enorm snel naar boven!
De komende 10 weken wordt het dus plassen in een fles!!

Groetjes!
chunsa58

Unregistered

06-09-2008 22:00
Oei, ik heb net een nieuw topic gestart over moeders voor moeders. Ik had deze niet zien staan. Excuus.
Ik doe vanaf week 6 mee. Ik laat het gewoon thuis ophalen. Mijn buren mogen best weten dat ik zwanger ben. Mijn ouders en schoonouders weten het ook al en de andere familieleden wonen hier niet in de buurt.
Je kunt ook de flessen een beetje "verdekt opstellen?".
Ik zet ze achter een paar bosjes. Vanaf de weg niet te zien, maar vanaf de voordeur wel, dus de chauffeur vindt ze wel.
Zelf wegbrengen zie ik niet zo zitten. Ik heb geen auto. Twee kratten groene flessen achterop lijkt me niet zo handig. Ik ben ook geen held met een krat bier achterop de fiets en dit is bijna hetzelde. Hi, hi, de kleur in ieder geval.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave