Zwanger Worden .NU forum [Archief] Complicaties Miskraam weer mis?

weer mis?
sproeki

Unregistered

21-04-2008 19:54
Even mn verhaal kwijt hoor...
Ik denk dat het weer mis is...
In januari een miskraam gehad en vorige week vrijdag ontdekt dat we weer zwanger zijn...
Dolblij maar toch een beetje gereserveerd omdat de miskraam nog zo vers in je geheugen ligt.
Na een week verteld aan mn ouders en vanmorgen de verloskundige gebeld voor een afspraak en eerste echo.
Vanmiddag ging ik naar het toilet en zag dat ik wat bloed verloren had.
Ik had wel flink last van krampen vanmiddag maar dacht dat dat misschien de innestelling was.
Daarna nog wat bruin bloed verloren en daarna weer...
Is het nu weer mis? ben zo verdrietig, ik zit nu eigenlijk een beetje te wachten.
Vorige keer ben ik 2 dagen na de bloeding het vruchtje met veel pijn verloren, staat dat me nu weer te wachten?
Frummel

Unregistered

21-04-2008 21:50
Oh Sproekie, wat vreselijk!

Je kunt altijd bellen met de verloskundige en als je die inwendige echo wilt, niet ophangen voor ze die voor je regelt. Uiteraard geeft zelfs die echo alleen aan hoe het nu is en niet wat er in de toekomst gebeurt. Ik duim voor je dat het oud bloed, een innestelingsbloeding of een onschuldig bloedvaatje is geweest.

Heel, heel erg veel sterkte.

liefs,
Frummel
sproeki

Unregistered

22-04-2008 07:19
dank voor jullie lieve reacties... helaas heb ik ook flinke krampen in mn buik en vloei ik sinds vanmorgen helder rood bloed...
Ga wel even het echo centrum bellen of ze ook een echo achteraf doen om te kijken eof het wel weer goed schoon is zeg maar.
wat een teleurstelling...
kaatje85

Unregistered

22-04-2008 08:14
Hey Sproeki, hoesty nu met je??
Lowiena

Unregistered

22-04-2008 08:33
Meid heb je al een controle gehad, hoop zo voor je dat het onschuldig is.
sproeki

Unregistered

22-04-2008 08:47
ga nu langs de huisarts en morgen een echo om te kijken of alles schoon is... vloei weer hevig... Cry
Lowiena

Unregistered

22-04-2008 08:59
Dat klinkt inderdaad niet meer hoop vol.

Wat kan moedernatuur toch af en toe wreed zijn.

Een helle dikke knuffel en veel sterkte de komende dagen.
Janneke14

Posting Freak

Topics: 16
22-04-2008 09:26
Veel sterkte Sproeki!!

Liefs, Janneke
sproeki

Unregistered

22-04-2008 10:05
hai lieve meiden allemaal, ben net bij de huisarts geweest, en het is dubbel pech!
Bij een derde miskraam word je doorgestuurd naar de gynecoloog en dan gaan ze kijken of het in het dna zit. (maar dat wil je niet, want daar kan je niks mee doen). nu gewoon rusten en wachten tot het vruchtje los komt en extra ijzer nemen.
Bedankt voor jullie medeleven... x Sproekie
kaatje85

Unregistered

22-04-2008 10:25
He Bah wat een rot bericht!!!
Ik duim heel hard voor je dat je niet door wordt gestuurd!!

Liefs en heel veel sterkte,

Karin
Lenteding

Posting Freak

Topics: 17
22-04-2008 10:27
Heel veel sterkte Sproekie !!
sproeki

Unregistered

22-04-2008 16:01
hai allemaal... ondertussen zijn de krampen en het vloeien heviger, zo raar dat je zit te wachten. Ben het vruchtje nog niet verloren.
Heb in het verleden medicijnen geslikt maar de huisarts belde net om te zeggen dat dat gelukkig helemaal los staat van de medicatie, das dan wel weer fijn...
karin26

Posting Freak

Topics: 30
22-04-2008 17:32
Jeetje meid, veel sterkte..

en idd, moeder natuur is soms erg wreed!!!!!!!!!!!!!!!!!
sproeki

Unregistered

22-04-2008 18:08
de verloskundige belde net en wil toch contact opnemen met de gynecoloog voor eventueel wat onderzoekjes? heeft iemand hier ervaring mee? wat doen ze dan zoal?
Frummel

Unregistered

22-04-2008 19:23
Hoi Sproeki,

Ze kijkt denk ik met een inwendige echo of je baarmoeder leeg is en waarschijnlijk wil ze even bespreken wat je verloren bent. Dit doen ze om te controleren of er geen weefsel is achtergebleven. Dit kan namelijk ervoor zorgen dat je zwangerschap gewoon doorgaat, of leiden tot veel bloedverlies, infecties. In zeldzame gevallen komt voor dat bij een tweelingzwangerschap een van de twee kindjes wordt afgestoten. Verder kan het zijn dat ze nog onderzoeksmogelijkheden met je bespreekt, omdat dit voor jou de tweede keer is, dat zou ik haar - als je niet eerder geweest bent - dan ook wel meteen vertellen. Bij mij heeft ze tijdens de laatste inwendige echo meteen mijn baarmoeder en eierstokken nog eens bekeken om te zien of daar nog iets vreemds aan te zien was.

over achtergebleven weefsel:
Er is mij voor het opwekken van de miskraam verteld, dat als er weefsel achter zou blijven ik met medicijnen/ curretage (onder narcose) kon worden behandeld of alsnog af kon wachten, mits er geen complicaties zouden ontstaan. Toen bleek dat ik inderdaad niet alles verloren was, werd echter meteen voorgesteld het nogmaals te proberen. Dit vond ikzelf ook de fijnste optie, dus ik heb niet meer gevraagd of afwachten nu nog tot de mogelijkheden behoorde.
sproeki

Unregistered

22-04-2008 19:29
dank voor je antwoord, ondertussen nog niks verloren (behalve bloed, maar geen stolsels) dus niet morgen maar donderdag een echo.
Na de vorige miskraam heeft de verloskundige ook met een inwendige echo gekeken en alles zag er gelukkig verder prima uit.
Ik las wel dat je na 2 miskramen een verhoogde kans op nog een miskraam hebt... wacht denk wel even voor we het weer proberen...
jannie

Posting Freak

Topics: 4
22-04-2008 19:39
Wat naar Sproeki!! Ik duim ook voor je. Helemaal moeilijk dat het dan nog een keer gebeurt...
Zooooooooo moeilijk lijkt me dat!
Veel sterkte!
Frummel

Unregistered

22-04-2008 20:02
Hoi Sproekie,

Ja, dat is mij ook verteld, dat de kansen dan verhoogd zijn. Volgens mij komt dit omdat dan de kans dat er iets anders is dan "pech" (ik kan dat woord inmiddels niet meer horen!) groter wordt. Ik denk dus dat de verhoogde kans niet daalt, naarmate je langer wacht, maar dit is wellicht iets om met de gynaecoloog te overleggen.

Liefs en een hele dikke knuffel...
Frummel
sproeki

Unregistered

22-04-2008 21:33
dank voor jullie lieve mailtjes, die steun helpt echt!
frummel, begrijp ik hieruit dat jij ook meer dan 1 miskraam hebt gehad??
Kiekeboe

Unregistered

22-04-2008 22:24
Sproeki wat naar allemaal.
Heel veel sterkte en van mij ook een dikke knuffel.
Frummel

Unregistered

22-04-2008 23:59
Dat weet ik niet. Lichamelijk misschien (ook januari, twee dagen na mijn NOD, denk het vanwege wat ik nu met mijn miskraam heb gezien en gevoeld).
Emotioneel, in ieder geval niet.

Ik vind het oprecht heel erg voor je dat je hier nog een keer doorheen moet en kan niet de juiste woorden vinden...het is gewoon heel erg...

Mijn HA zei nu dat het toch wel belangrijk was daar rekening mee te houden en het te bespreken met de gynaecoloog. Daar wilde ik eigenlijk alleen nog maar horen dat alles eruit was en we het opnieuw mochten proberen, dus ik heb het niet ter sprake gebracht, toen het allemaal goed bleek wilde ik gewoon - ondanks het feit dat ze lief was hoor - weg. Waarschijnlijk ook omdat dit emotioneel gezien niets met me gedaan heeft.

Dat is met een bevestigde zwangerschap wel wat anders...Nogmaals, heel veel sterkte.
sproeki

Unregistered

23-04-2008 08:27
Dank je wel Kiekeboe...

Gister avond iets van een propje verloren de krampen werden alleen maar erger en het vloeien ook.
Nu is het wel weer oke, redelijk geslapen en buik is minder...

Ik vind het heel fijn dat de verloskundige zich zo voor me inzet en me toch graag naar de gynecoloog wil hebben, maar ergens beangstigd me dat ook wel! ik wil ook alleen maar horen dat alles goed is en dan gauw naar huis! het zal je maar gebeuren dat je hoort dat je een chromosoom afwijking hebt ofzo Sad maar goed, positief blijven! Wil nu alleen maar dat mn lijf weer goed schoon is en dat er morgen op de echo niks geks te zien is... en dan gaan we er gewoon weer voor!
Frummel

Unregistered

23-04-2008 10:31
Hey Meis: Dat krijg je niet zomaar te horen. Je moet zelf toestemming geven om de vrucht - indien mogelijk - te laten onderzoeken. Daarvoor moet het weefsel ook nog aan bepaalde voorwaarden voldoen. Dan nog weet je alleen of de vrucht iets mankeerde, niet hoe het met jou of je partner zit. Wil je dat laten onderzoeken, dan wordt er van beiden DNA verzameld. Dat gaat naar het lab, waar het dan verder wordt onderzocht. De uitslag kan geloof ik twee maanden duren? Het is dus niet zo dat dat even zonder aankondiging wordt medegedeeld.
ultra

Unregistered

23-04-2008 11:07
Hé balen sproeki. Ik denk aan je. Ik dacht eigenlijk dat bij 3 miskramen de grens lag. Sterkte in deze moeilijke tijd.
sproeki

Unregistered

23-04-2008 12:48
de verloskundige belde net dat ik nog niet wordt doorgestuurd naar de gynecoloog, gelukkig maar want dan voel ik me echt zo'n patient!
Nu komt allemaal los en de pijn is nu erg heftig en constant... morgen op 10.15 de echo...
bedankt lieve meiden allemaal voor jullie antwoorden en lieve teksten..
sproeki

Unregistered

24-04-2008 20:19
vanmorgen de echo gehad, Ik kon natuurlijk mee kijken en heel even dacht ik dat er nog wat zat! maar helaas, het was een leeg vruchtzakje... verder zag het er goed uit geen gekke dingen dus das wel weer prettig... in mei lekker twee weekjes op vakantie naar Spanje en daarna gaan we er weer voor! idereen heel erg bedankt voor de lieve woorden en antwoorden tijdens deze (voor mij) vervelende dagen.
Liefs Sproekie
Frummel

Unregistered

24-04-2008 21:20
Hey Sproekie, balen dat het dan echt opnieuw zo afloopt. Geniet maar lekker van je vakantie...dikke knuffel!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave