Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten 3 dagen overtijd.

3 dagen overtijd.
dgirl

Unregistered

17-10-2006 10:57
Ben al de hele morgen aan het zoeken en doen op internet. Heb inmiddels test 3 gedaan in 2 dagen, en 3 keer negatief.

Ik heb na mijn eitje soms wat wit vlies verloren, en honger als een paard. En soms misselijk in de avonduren. Maar ik wil mijzelf niet gek maken door te denken dat ik wel zwanger ben.

Ook omdat ik gisteravond flinke steken in mijn onderrug had.
Ging vanmorgen de dokter bellen om te vragen of ze testen verkopen, want hij heeft ook een apotheek in de praktijk. Maar dat was niet het geval. Alleen durf nu niet te bellen wat ik nu moet doen. Want ben dus daarna naar het andere dorp gefietst en een test gaan halen van Clear B. Negatief als maar zijn kan. En mijn cyclus is altijd gelijk, want die houdt ik heel zorgvuldig bij.

Hebben jullie tips of iets dergelijks?

Bedankt in ieder geval.
dgirl

Unregistered

19-10-2006 10:12
Ik had dus een dubbele test gekocht, en vanmorgen wil ik hem pakken voel ik de duiveltjes!

Dan had test 1 toch gelijk. Helaas maar waar.

Op naar de volgende ronde!
Bloemetje

Unregistered

26-11-2010 16:08
Ik ben nu 4 dagen overtijd.
heb gister 1 test gedaan maar was negatief.

ben nu 2 maanden gestopt met de pil en toen werdt ik 1 week eerder ongesteld dan dat ik dacht..
ik heb dus blijkbaar nu een onregematige cyclus..(hoop dat dat verranderd)

ik tel gewoon 4 weken erbij (vanaf de eerste dag dat ik ongesteld ben)
dus ben nu 4 dagen overtijd..

toch heb ik het gevoel dat de test niet gelijk heeft..
ten eerste het is denk ik te vroeg gedaan..
ten tweede ik heb grote borsten gekregen en hoofdpijn en rugpijn en mijn tepels zijn erg gevoelig!
en ten derde ik ken een paar vriendinnen die dat vaak gehad hebben dat de test eerst 3 keer nee zegt en bij de 4e keer wel (op een paardagen tijd).

ik hoop dat het raak is ! maar ik denk omdat ik er nu veel aan denk dat de ongesteldheid JUIST wegblijft..
als ik volgende week dinsdag of woensdag nog niet ongesteld ben, ga ik naar de huisarts.. of is dat nog steeds te vroeg ??

hoe zijn jullie ervaringen hiermee ?
Babii

Posting Freak

Topics: 48
26-11-2010 18:04
Hoi Bloemetje,

Hoe graag ik je erg blij wil maken met goed nieuws. Je bent net van de pil af, in eerste instantie zal je geheel moeten ontpillen, al deze symptomen van het ontpillen lijken op zwangerschapshormonen. Het kan ook zeker een jaar duren voordat je lichaam weer gereguleerd is in een goede cyclus met regelmaat.

Een test meet heel weinig HCG en die had echt wel positief moeten zijn als jij echt overtijd was. Ik denk en moet je helaas zeggen dat je waarschijnlijk aan het ontpillen bent en daarom deze klachten hebt Sad.

De huisarts zal overigens geen zwangerschapstest afnemen als je zelf niet positief getest hebt. Dan zeggen ze gewoon: je bent niet zwanger, want onze testen zijn hetzelfde als testen uit de drogist. Het gebeurd ook zeer zelden dat mensen heel laat HCG aanmaken, want vanaf het moment dat een embryo innesteld wordt er HCG aangemaakt en daar zou een zwangerschapstest al heel snel op reageren (25 MLU) en dat is binnen no time aangemaakt.

Succes!

PS tip voor de volgende keer: ovulatietesten bestellen en dan meten wanneer je eisprong is. Je weet dan exact je NOD en je weet dan exact dat je goed klust.
Dreamer

Unregistered

26-11-2010 18:58
Babii schreef:Hoi Bloemetje,

Hoe graag ik je erg blij wil maken met goed nieuws. Je bent net van de pil af, in eerste instantie zal je geheel moeten ontpillen, al deze symptomen van het ontpillen lijken op zwangerschapshormonen. Het kan ook zeker een jaar duren voordat je lichaam weer gereguleerd is in een goede cyclus met regelmaat.

Een test meet heel weinig HCG en die had echt wel positief moeten zijn als jij echt overtijd was. Ik denk en moet je helaas zeggen dat je waarschijnlijk aan het ontpillen bent en daarom deze klachten hebt Sad.

De huisarts zal overigens geen zwangerschapstest afnemen als je zelf niet positief getest hebt. Dan zeggen ze gewoon: je bent niet zwanger, want onze testen zijn hetzelfde als testen uit de drogist. Het gebeurd ook zeer zelden dat mensen heel laat HCG aanmaken, want vanaf het moment dat een embryo innesteld wordt er HCG aangemaakt en daar zou een zwangerschapstest al heel snel op reageren (25 MLU) en dat is binnen no time aangemaakt.

Succes!

PS tip voor de volgende keer: ovulatietesten bestellen en dan meten wanneer je eisprong is. Je weet dan exact je NOD en je weet dan exact dat je goed klust.

Dat is een misverstand, met ovulatietesten weet je dat je waarschijnlijk een eisprong krijgt 12-36 uur na de positieve test, maar dat hoeft niet...... vooral als je gestopt bent met de pil, na een miskraam of ziekte, stress etc kan het best zijn dat er geen ovulatie volgt na een negatieve test..... maar een paar dagen later...... het beste is om daarbij ook te temperaturen, dan weet je zeker dat je geovuleerd hebt en wanneer je een positieve test kunt verwachten indien zwanger.
Dreamer

Unregistered

26-11-2010 18:58
na een positieve test, bedoel ik ;-)
Babii

Posting Freak

26-11-2010 19:05
Lieve schat,

Als je ovulatietest positief is, weet je zeker dat er een ovulatie heeft plaatsgevonden, dat is gewoon een feit Wink. Ik heb het alleen in het laatste stuk over een ovulatietest he, daarboven heb ik het allemaal over zwangerschapstesten Wink.

Als die positief is, volgt je eisprong trouwens binnen 24 tot 36 uur en niet wat jij schrijft Wink. Vertel mij niks over hoe ovulatietesten werken, want oef.............................. Ik loop al meer als 1,5 jaar in de MMM en gebruik al meer als 2,5 jaar ovulatietesten.

Als die negatief zijn is er simpelweg geen ovulatie, als die positief wordt is er een ovulatietest en kan je OP TIJD klussen dus dag van positieve ovulatietest klussen en dag erna (vaak is ie 2 dagen positief). Tel nadat die weer negatief is er 14 dagen bij en je hebt je NOD.
Babii

Posting Freak

26-11-2010 19:08
Een ovulatietest meet overigens LH he Wink. Die maak je alleen aan met een ovulatie, vooral als je op je PIEK zit. En het is logisch dat als je een miskraam hebt gehad, je eerst met zwangerschapstesten blijft testen totdat die negatief zijn. Want anders test je inderdaad vals positief met een ovulatietest, maar ook dat heb je zo door, want als die meer als 2 dagen positief is klopt dat al niet.

En als je PCO hebt kan je inderdaad vals LH aanmaken. Na zikete kan je echt niet vals positief testen, want ken geen ziekte die zorgt dat je LH aanmaakt :|.
Bloemetje

Unregistered

27-11-2010 10:55
Hallo,

bedankt voor jullie reacties..

ik denk ook dat ik niet zwanger ben.. want ik had vanmorgen erge pijn in mijn onderbuik..
normaal heb ik NERGENS last van als ik ongesteld moet worden.. maar ik denk dat ik nu 'zonder' de pil alles ga voelen.. dus ik ga er van uit dat het ongesteld krampen zijn..

mocht ik woensdag toch niet ongesteld zijn.. bel ik gewoon effe naar de huisards. en dan hoor ik het wel wat ik doen moet..

maar ik denk idd dat jullie gelijk hebben..

af en toe zit ik te denken he,,
vrouwen die NIET zwanger willen worden.. die worden boem paf zwanger als ze 1 keertje de pil vergeten.. en vrouwen die juist WEL zwanger wille worden..en die volop klussen die worden dat juist niet.. dat vind ik echt bizar.. alsof je lichaam dat weet en dat alles in een keer anders gaat werken waardoor je juist niet in verwachting raakt..

majaaa... ik zie het woensdag wel.. dan ben ik 9 dagen overtijd (maar ik denk dat ik allang ong. ben dan)
Babii

Posting Freak

27-11-2010 13:39
Je bent pas overtijd als je weet wanneer je eisprong is geweest (door ovulatietesten en temperaturen) anders ben je dus niet over tijd. Het klinkt heel hard, maar is wel waar hihi. Anders was ik het eerste 1,5 jaar dus 1,5 jaar overtijd (geen cyclus).

Wat balen dat je z'n buikpijn hebt, kan wel kloppen wat je zegt over de pil en stoppen daarmee. De pil zorgt dat je minder pijn hebt bij menstruaties, kreeg hem zelf omdat ik altijd pijnlijke menstruaties had. Als ik daarmee stopte deed ook echt alles zeer tijdens een menstruatie Sad. Je moet jezelf dan lekker verwennen, kopje thee, kruikje, lekker een film kijken onder de dekens. Gewoon lief zijn voor jezelf.

En tsjah dat er vrouwen zijn die pats boem zwanger zijn weet ik. Probeer al ruim 2 jaar zwanger te worden zonder enige resultaat. Het leven is helaas oneerlijk Sad.

Heeeeellll veel succes meid en je kan op internet veel goedkope ovulatietesten bestellen en een thermometer. Zo weet je exact wanneer je eisprong is geweest en klus je goed (dat is alleen met ovulatietesten), want met temperaturen zie je de eisprong achteraf.

Liefs
Dreamer

Unregistered

02-12-2010 11:42
Babi, je ben echt verkeerd geinformeerd en je moet oppassen dat je geen verkeerde adviezen doorgeeft.
Een ovulatietest meet de LHpiek, die optreed voor de eisprong. Maar het is geen garantie die dat de eisprong volgt. een ziekte zorgt er niet voor dat je LH aan maakt, maar kan er wel voor zorgen dat het lichaam er als het ware voor kiest om na de piek het eitje niet lost te laten zeg maar, omdat de omstandigheden niet juist zijn. het LH verdwijnt dan weer en het lichaam probeerd het later weer en krijg je dus weer een piek. bij bepaalde aandoeningen, en bij mensen in de overgang is de LH spiegel altijd hoger en kan het zijn dat een test positief is, dan is het aan te raden om een test met een lagere gevoeligheid te nemen. Maar dit is hier niet aan de hand, maar je moet heel erg voorzichtig zijn met zulke adviezen, want een vetraagde ovulatie komt best regelmatig voor bij mensen die graag zwanger willen worden en als je blindelings uitgaat van de ovutest en daarna niet meer vrijt kan het dus zijn dat je te vroeg gevreeen hebt. als dat een keer gebeurt is dat niet erg, maar mensen die dit maanden achter elkaar hebben is zonde van de frustratie, alleen door het verkeerd interpreteren van testen.
Liminous

Posting Freak

Topics: 9
03-12-2010 08:55
* Ik haak ook maar even in *

Dreamer, ik herken me erg in jou beschrijving.. Ik ben 3 maanden na het stoppen met de pil begonnen met ovulatietesten.. Ik heb gewoon iedere maand een dikke-niet-verkeerd-te-interpreteren-streep en onlangs is uit bloedonderzoeken en temperatuurcurves gebleken dat er geen eisprong is. Heb deze maand weer moeten tempen omdat de arts na wil gaan of het eenmalig was in die cyclus of dat het vaker voorkomt. Ik moet als het goed is Maandag ongesteld worden en heb al een dikke positieve ovulatietest gehad, maar FF zegt nog steeds: Ovulation day not detected..

Daarbij mag ik van de gyn niet meer uitgaan van een positieve test omdat ik door de gehele maand een te hoog LH in mijn lichaam heb en de testen dus onbetrouwbaar zijn..
Mutsie

Posting Freak

Topics: 13
03-12-2010 09:01
Ik heb het idee dat dat wel klopt wat je zegt over ovulatie testen. Wij klusten ons suf de week voor ik een positieve ovulatietest had.. En zodra ie positief was deden we het nog een keer en dan had ik er voor de rest van de week wel genoeg van Wink Vanaf het moment dat wij door gingen na de positieve ovulatietest was ik gelijk zwanger en kreeg een vmk. De ronde er op weer doorgegaan na de ovulatietest en boem, het was raak. Kan ook gewoon toeval zijn maar ik vond het wel frappant!
Ingel

Posting Freak

Topics: 5
03-12-2010 09:34
@ Bloemetje; Hoe gaat het nu met je?
Bloemetje

Unregistered

03-12-2010 12:00
Hoi,

Ik ben ondertussen ongesteld geworden..(dindsdag de 1e,)
maar toch 8 dagen te laat..

Ik dacht eerst : Het zit wel goed, het zal wel raak zijn..
maar juist die dag erna was ik ongesteld,,
ik was super verdrietig en tegelijkertijd boos..
wat heb ik verkeerd gedaan waardoor het niet gelukt is ?
Natuurlijk ligt dat niet aan mij maar ik dacht zo !

ik heb me voorgenomen, niets meer te doen..
ik bedoel : geen ovulatie test of gewoon zwangerschapstest..

ik pak wel gewoon nog steeds foliumzuur.
maar als ik de volgende keer weer overtijd ben, wacht ik gewoon tot ik 2 weken overtijd ben, en ga ik dan naar de huisarts!

blijkbaar is mijn cyclus nu heel onregelmatig, sinds het stoppen van de pil..

lief dat je het vraagt Wink:mrgreen:

xxxx Bloemetje
Dreamer

Unregistered

03-12-2010 12:23
Liminous schreef:* Ik haak ook maar even in *

Dreamer, ik herken me erg in jou beschrijving.. Ik ben 3 maanden na het stoppen met de pil begonnen met ovulatietesten.. Ik heb gewoon iedere maand een dikke-niet-verkeerd-te-interpreteren-streep en onlangs is uit bloedonderzoeken en temperatuurcurves gebleken dat er geen eisprong is. Heb deze maand weer moeten tempen omdat de arts na wil gaan of het eenmalig was in die cyclus of dat het vaker voorkomt. Ik moet als het goed is Maandag ongesteld worden en heb al een dikke positieve ovulatietest gehad, maar FF zegt nog steeds: Ovulation day not detected..

Daarbij mag ik van de gyn niet meer uitgaan van een positieve test omdat ik door de gehele maand een te hoog LH in mijn lichaam heb en de testen dus onbetrouwbaar zijn..

ik heb het gehad na de miskraam, zo'n beetje alke week een dikke streep maar 4 maanden geen eisprong, dit is inderdaad ook uit wekelijks bloedtesten duidelijk geworden! ik ben toen inderdaad gaan temperaturen om te kijken wanneer ik wel een eisprong had. Ik had inderdaad ook een hoog LH en dan worden de testen al snel positief als het maar ietsje stijgt en dat is dan inderdaad geen piek. Wat je zou kunnen doen is testen met een lagere gevoeligheid bestellen (e-bay bijv) dan moet je echt een piek hebben wil hij positief uitslaan. Ik heb 40 gebruikt en ben er heel tevreden over.....zo kon ik toch de ovu voorspellen.

Nu is mijn lichaam weer op orde, maar ik heb onlangs een operatie gehad onder narcose en ik had netjes na 14 dagen een piek, maar geen eisprong temp steeg 2 dagen later een dag en daalde weer..... op dag 18 weer een LH piek en op dag 20 de eisprong.

Dit blijkt best regelmatig voor te komen, daarom raad men aan om na de vermoedelijke ovulatie nog even door te gaan met vrijen voor een baby tot ovulatie bevestigd is (3 dagen aanhoudende hogere temp)
Dreamer

Unregistered

03-12-2010 12:25
Mutsie schreef:Ik heb het idee dat dat wel klopt wat je zegt over ovulatie testen. Wij klusten ons suf de week voor ik een positieve ovulatietest had.. En zodra ie positief was deden we het nog een keer en dan had ik er voor de rest van de week wel genoeg van Wink Vanaf het moment dat wij door gingen na de positieve ovulatietest was ik gelijk zwanger en kreeg een vmk. De ronde er op weer doorgegaan na de ovulatietest en boem, het was raak. Kan ook gewoon toeval zijn maar ik vond het wel frappant!

Volgens mij zijn er heel veel mensen die er langer over doen om zwanger te worden door dit misverstand!
Ingel

Posting Freak

Topics: 5
03-12-2010 13:12
Lief Bloemetje,

Je cyclus kan onregelmatig zijn na het stoppen met de pil. Vervelend is dat, zeker als je zo graag wil! Helaas weet ik er alles van! Balen dat je ongesteld bent geworden... Hopelijk is het de volgende keer wel raak!! Veel sterkte!

Liefs Ingel
kimster

Senior Member

Topics: 1
07-12-2010 20:51
Hey Dreamer... ik vind dit een goede tip.....
Ik heb het soms ook wel even gehad na een hele week flink klussen en misschien stoppen ook wij wel te vroeg.
Super eye opener! Soms lees je te veel op het internet........
Thanks!!
Liefs Kim
Bloemetje

Unregistered

08-12-2010 01:30
jaa, het is wat allemaal..
Bloemetje

Unregistered

08-12-2010 01:31
jaa, het is was allemaal.. pfff
volhoudertje

Unregistered

13-12-2010 15:13
He bloemetje,
Ook ik wil even wat toevoegen. Heb namelijk nadat ik was gestopt met de pil erg veel last gehad van mwet name mijnborsten en darmen, ik was ervan overtuigd dat ik zwanger was. Dit was niet zo. Wil hiermee even aangeven dat de klachten die je kunt krijgen door het ontpillen heel erg kunnen lijken op zwangerschapskwaaltjes. Hopenlijk volgende ronde meer succes!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave