Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Onderzoeken Doodsbang bloedtest

Doodsbang bloedtest
mama1988

Unregistered

31-03-2008 08:17
Nu lees ik al een paar keer op internet dat mensen rond 6 of 8 weken al een echo hebben gehad. Lijkt mij erg geruststelend als je je vruchtje ziet. Dan staat er nog eens bij dat het alleen gebeurt wanneer je bloedverliest,erfelijke ziektes enzovoort dus voor mij geld het niet.
Helaas ik moet gewoon wachten tot ik wat verder ben.

Ik heb al een afspraak staan bij de verloskundige 22 april om half 3.
Dat wordt de eerste keer dat ik op controle gaat. Alleen 1 ding waar ik een beetje erg zenuwachtig van wordt is het onderzoek bloedprikken.

Ik heb als kind bijna alle kinderziektes gehad en moest dan ook vaak bloedprikken waar ik echt een trama van over heb gehouden, ik val namelijk flauw. Wordt hipper enzovoort.

Dus heb ik vanmorgen de dokter gebeld ik dacht als hij nou weet welke bloed groep ik heb dan hoef ik toch niet mee te werken met de bloedtest. Lijkt me niet verplicht(ervaringen mee hoor het graag??) De dokter gaat het uitzoeken en morgen hoor ik meer ben benieuwd.
Maar ik heb al zovaak moeten bloedprikken mijn bloedgroep moet toch bekend zijn of niet hoe werkt dit eigelijk???

Zijn er meerdere hier die het bloedonderzoek geweigerd hebben??
Heeft de dokter op papier staan welke bloedgroep je hebt??

Ik hoor graag van jullie
maha

Senior Member

Topics: 0
31-03-2008 08:35
Hai,,

Ik snap dat die bloedonderzoeken niet echt een pretje zijn....ben er zelf ook geen fan van! Ze kijken helaas niet alleen naar je bloedgroep...ze gaan ook je Hb ( ijzer gehalte) in je bloed controleren....en dat doen ze helaas een paar keer gedurende je zwangerschap. Dus om er zeker van te zijn dat behalve je baby jij ook gezond bent zou ik er toch voor kiezen om mee te werken aan de bloedtest....doen ze namelijk niet voor niets!

Succes en probeer lekker te genieten van je zwangerschap!

Liefs Maha
mama1988

Unregistered

31-03-2008 08:44
Hoi,
Ik zie dat je al ver bent in de zwangerschap.
Hoevaak hebben ze het tot nu toe geprikt bij jou? En vertellen ze wel van ten voren
wanneer ze bloedafnemen zodat ik wel iemand mee kan nemen..

En het ijzer halte heeft de dokter natuurlijk in de papieren staan..
Pff ik wordt nu al zenuwachtig maar de 1ste controle gaat mijn man gelukkig mee.
Syl

Posting Freak

Topics: 50
31-03-2008 10:43
Hoi!

Ik ben een keer naar het ziekenhuis moeten gaan om bloed te prikken. Dit onderzoek doen ze om verschillende redenen. voor het ijzergehalte heb ik daarna nog een keer een vingerprikje bij de vk gehad. Dus dat valt reuze mee. Begrijp dat het heel vervelend voor je is. Ik nam een paar jaar geleden ook mijn moeder nog mee om bloed te prikken en wordt er nu nog niet vrolijk van. Maar ja, is wel goed om het te laten checken.

succes!
Lenteding

Posting Freak

Topics: 17
31-03-2008 10:59
Ze bekijken idd meer dan alleen je bloedgroep en ijzergehalte. Ook of je bepaalde antistoffen hebt, ziektes enz. Dus wel verstandig om dit te laten doen. Ik ben alleen maar 1 keer in het ziekenhuis geweest, voordat uitgebreide onderzoek. En idd 1 keer bij de verloskundige in de vinger geprikt voor het ijzergehalte. En voor zover ik weet hoeft dat daarna niet meer, tenminste als je ijzergehalte goed is!!
Diana27

Unregistered

03-04-2008 08:57
Als je aangeeft daar dat je bang ben houden ze daar echt wel rekening mee en stellen ze je op je gemak. Je bent heus niet de enige die bang is voor het bloedprikken.

Komt echt wel goed hoor!
mama1988

Unregistered

03-04-2008 21:12
bedankt voor jullie reacties,

weet iemand hoelang het bloedprikken duurt, ik bedoel hoeveel buisje bloed ze afnemen voel je daar wat van???
Syl

Posting Freak

Topics: 50
03-04-2008 23:07
Je voelt een prikje en dat was het. hoeveel buisjes weet ik niet maar daar merk je verder niks van. Je staat binnen no time weer buiten. Zou wel even aangeven dat je het eng vindt en als je je niet goed voelt tijdens het prikken ook. Dan kun je daarna evt even gaan liggen
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
06-04-2008 20:45
Ik ben ook bij de verloskundige geweest afgelopen week en moet ook bloed laten prikken. Heb er zelf geen problemen mee, maar al je het eng vind is het goed om dit inderdaad aan te geven. Probeer toch rustig te blijven en het is niet gezegd dat je nu weer flauw valt, hou dit goed in je achterhoofd misschien stelt je dat wel wat gerust.

Het is in elk geval wel belangrijk dat je gaat, ik heb al een aantal keer bloed laten prikken maar ik heb ook geen idee wat mijn bloedgroep is en dit is ook niet bekend want hier moeten ze specifiek naar kijken net als alle andere dingen zoals het hb (hemoglobine, ijzergehalte in je bloed). Je hb kan ook veranderen tijdens de zwangerschap daarom word het vaker gecontroleerd.

Succes in elk geval!!
jorike

Unregistered

06-04-2008 21:22
Hi meid,
bij mij waren het 3 (kleine) buisjes! En de gedachte aan wat er gaat gebeuren is erger dan de prik zelf hoor... Relax!
Het gaat om de gezondheid van je kindje... Bij mij is een aparte bloedgroep geconstateerd (A negatief) waardoor ik met 30 weken ook weer moet laten prikken. Dat heeft met de resus factor te maken en met die van de vader.
En verder zijn soa's die je eventueel zou kunnen hebben ook schadelijk voor het vruchtje en dat moeten ze dan wel weten. Dus denk aan de positieve dingen en kop op.
Gewoon je hoofd afdraaien en aan je kindje denken...dan is het zo voorbij!
Succes!
Groetjes Jorike
mama1988

Unregistered

25-04-2008 13:49
Ik ben heel huids terug gekomen van de bloedtest Wink
het waren inderdaad 3 buisjes, ik mocht keurig op bed liggen mijn man was erbij niks aan het handje... hahah toen ging de verloskundige vragen stellen, over ziektes in de familie enzovoort en jahoor daar ging ik! NIet eens van het zien van de prik maar alle zenuweén bij elkaar.

Maar ik heb het overleefd, en niks gehoord van de uitslag dus het is goed.
WishU

Unregistered

27-04-2008 09:37
Nou gelukkig maar!
Ik ben zelf panisch voor naalden.
Toen ik op mijn 13e een beugel moest zijn er in 1 keer 4 goede kiezen getrokken door dr. Schade (echt zijn naam!) en daarvoor heeft hij mij 16 prikken gegeven (had mijn jas nog aan) Daarna heb ik twee keer een hernia gehad en dus twee keer een ruggenprik en daarnaast iedere dag prikken tegen de trombose. Nee... het is ook niet iets waar ik naar uit kijk.
mama1988

Unregistered

14-05-2008 18:45
NU ik de bloed test heb door staan bij de verloskundige is er uit gekomen dat ik A negatief heb.

Dus in week 30 van mijn zwangerschap moet ik dus weer bloed laten prikken om te kijken of mij lichaam al anti-cellen heeft aangemaakt, zo niet dan krijg ik een injectie en na de geboorte weer voor eventueel een 2de zwangerschap.

Laast zei ik al tegen mijn mannetje het is ons met ovulatietest zo gelukt om zwanger te worden dus er moet wat anders komen je kan niet alles mee hebben na ja dat blijkt ook wel weer ik heb dus een aparte bloedgroep! Gelukkig zijn ze tegenwoordig erg ver met zulke dingen maar op internet lees je soms rare dingen hier over maar daar wil ik liever niet bij na denken.

Morgen hebben we de echo en daar kijken we erg naar uit!
WishU

Unregistered

15-05-2008 20:12
Nou het bloedprikken ging bij mij ook gelukkig erg goed. Het moet opgestuurd worden naar het lab, dus volgende keer hoor ik wat mijn bloedgroep is. Het was voor mij de eerste keer bij de VK en ik was 9 weken en 6 dagen. Mijn eerste echo krijg ik eind mei dan ben ik 12 weken. Hoe kan het dat jij al een echo bij 8 weken hebt gehad dan? Was daar medische aanleiding voor? En was daar wel wat op te zien? Inwendig of uitwendig?

Ik zou me niet al te druk maken over je bloedgroep. Komt vast allemaal goed.
mama1988

Unregistered

16-05-2008 08:55
hallo wishu

ik kreeg met 8 weken en 5 dagen een echo omdat we dachten dat we al een flink stuk verder waren in de zwanger schap maar dat bleek niet zo te zijn. De echo is uitwendig gemaakt en je zit gewoon een kindje (zie mij profiel foto) je zag de vorm van een kindje en we hebben het hartje zien kloppen.

Gister was mijn 12 weken echo maar helaas hebben we moeten zien dat ons kindje overleden is. Het blijkt al 4 weken dood te zijn. Dus vlak na mijn eerste echo is ons kindje overleden en altijd die tijd tot nu zit ons kindje nog in mijn buik. Daar schrok ik het meest van..

Nu moeten we afwachten of het spontaan komt of niet.

Ik wil je veel succes wensen met je echo!
WishU

Unregistered

16-05-2008 18:36
Ik stuur je even een pb
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop