Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Ovulatietesten! Wanneer best testen?

Ovulatietesten! Wanneer best testen?
karenJelke

Unregistered

25-03-2008 20:25
Ik ga binnenkort beginnen met ovulatietesten en ik heb ergens gelezen dat het dan het beste is om dat iedere dag op hetzelfde uur te doen. Is er een moment van da dag dat hiervoor het meest geschikt is?
Groetjes
Karen
lenny

Administrator

Topics: 668
25-03-2008 21:03
Hoi Karen,

Ja, dat klopt hoor, je kunt het beste iedere dag op het zelfde tijdstip testen, anders is de kans groot dat je de eispring misloopt.
Het beste tijdstip is rond de lunch.

Gebruik geen ochtendurine om mee te testen, dat bevat het minste LH hormoon (waar de ovulatietest op reageert) omdat LH gedurende de nacht oplost in je lichaam. Aan het einde van de ochtend is het LH level het meest optimaal, vandaar het testen rond de lunch.

Test in ieder geval tussen 10:00 en 22:00 uur. Daarvoor en daarna zijn de LH levels te laag.
Probeer ten minste 2 uur niet te plassen en wat minder te drinken, anders wordt je urine te waterig en kan er te weinig LH in zitten.
Test elke dag rond hetzelfde tijdstip, als je langer dan 24 uur tussen twee testen hebt, is er kans dat je de piek mist. Korter dan 24 uur tussen testen, dat kan wel.

Al deze dingen zijn per persoon verschillend, want de ene vrouw die toch met ochtendurine test, die krijgt keurig een positieve test. Terwijl de andere vrouw zich overal strak aan moet houden en soms wel 2x per dag moet testen...

Ik hoop dat je hier mee uit de voeten kan, veel geluk!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave