Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Uitgerekend oktober / november 2016

Uitgerekend oktober / november 2016
MD1982

Member

Topics: 1
06-03-2016 17:56
De titel zegt het al...
Nog meiden die uitgerekend zijn voor oktober of november 2016 en gezellig willen kletsen en ervaringen uitwisselen?
Mowzy

Posting Freak

Topics: 8
06-03-2016 21:18
Hoi MD1982 gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik wil me wel bij je aansluiten!
Ik heb gister positief getest. Zou morgen mn NOD hebben.
Zijn jullie lang bezig geweest? Is het jullie 1e kindje?

Wij zijn helaas best een tijd bezig geweest, maar nu eindelijk na een hsg onderzoek toch een positieve test.
Het wordt ons 2e kindje.
vlinder84

Senior Member

Topics: 6
07-03-2016 10:35
Hoi meiden,
vind het nog wel super eng om me hier aan te sluiten...
Gisteren dus een lichte postieve test maar vanochtend bloedverlies gehad... Lijkt nu wel weer over maar voel me super onzeker, hoop dat het snel vrijdag is en dat ik dan een knaller van een test in mn handen heb....
Het wordt ons tweede kindje, onze zoon is aug 2013 geboren en is alweer een grote boef.
Met kerst hebben we helaas een miskraam gehad... Vorig jaar zomer hebben we besloten voor een tweede te willen gaan...
vlinder84

Senior Member

07-03-2016 14:35
Net toch ff verloskundige gebeld...
Geen echt bloedverlies meer maar nog wel roze slijm...
Ze zei idd dat het innesteling kan zijn en dat dat roze slijm wel een paar dagen kan duren...
Dat ik zei dat het een vaag streepje was gister reageerde ze ook met positief is positief dus dat was ook fijn om te horen...
Voor nu gelukkig dus ff gerust gesteld ☺️
MD1982

Member

07-03-2016 19:01
Hoi Mowzy, gefeliciteerd! Leuk dat het na een lange tijd proberen gelukt is! Kun je snel terecht bij een Gyn of vk om je nog wat meer zekerheid te geven? (Wat is trouwens een HSG-onderzoek? Is misschien een stomme vraag, maar het is allemaal erg nieuw voor me...).
Voor ons wordt het ons eerste kindje! Ik ben in november 2015 pas gestopt met de pil, dus we waren best verrast (en uiteraard super blij) dat het zo snel gelukt was! Ik heb 21/2 voor het eerst positief getest en sindsdien al wat bloedonderzoeken en een echo gehad. Hcg-waarden stijgen goed. Op de echo was er voorlopig enkel een leeg vruchtzakje te zien, maar dat zat volgens de Gyn wel op de goeie plek, dus alles verloopt prima... 25 maart opnieuw een echo, hopelijk zien
we dan meer... Voorlopig ben ik uitgerekend op 7 november! Spannend!!!
MD1982

Member

07-03-2016 19:07
Hoi vlinder, dat klinkt inderdaad eng! Ik snap heel goed dat dit je onzeker maakt! Zeker na een miskraam ben je waarschijnlijk extra op je hoede voor alles dat anders loopt...
Goed dat je even je verloskundige om raad hebt gevraagd, anders maak je jezelf helemaal gek!
Ik heb ook altijd gehoord dat "een streep een streep is" op een test en het zal dus idd wel positief zijn.
Hopelijk stopt het bloedverlies/roze slijm snel zodat je gewoon lekker kunt genieten van het idee dat jullie tweede kleintje er aan komt! Hou ons op de hoogte! X
vlinder84

Senior Member

08-03-2016 07:18
Ik kan me toch helaas niet hier aansluiten.
Net ongesteld wakker geworden, voor de zekerheid nog een test gedaan maar die was ook echt wit dus geen idee wat het zondag is geweest.
Nu behoorlijk van slag. Denk dat we er ff een periode mee gaan stoppen en rond mei / juni verder gaan kijken.
Ben nu ruim een half jaar bezig geweest met zwanger worden / zwanger zijn en weer zwanger worden en ben er echt ff helemaal klaar mee....
Ik wens jullie hele mooie november kindjes toe!
MD1982

Member

08-03-2016 17:06
Veel sterkte Vlinder!
Lekker even tijd voor jezelf nemen en alles een plaatsje geven!
Als je wilt kletsen, weet je ons te vinden! 😘
Jones

Posting Freak

Topics: 0
09-03-2016 19:50
Vlinder: veel sterkte!
flipje

Posting Freak

09-03-2016 22:31
Ein-de-lijk! Na ruim 16 maanden proberen, (wan)hopen en knokken kan ik nu ook echt zeggen dat ik zwanger ben!!!!!!! Big Grin
Ik kan het haast niet geloven. In de eerste ICSI behandeling meteen raak, wat een ongelooflijk geluk! Morgen is de 'officiële' bloedtest in het ziekenhuis.
Ik ben op 16 november uitgerekend.

[Afbeelding: qwyhxu.jpg]
Poko

Posting Freak

Topics: 2
10-03-2016 06:06
O wauw!! Flipje!!
Wat super!! Gefeliciteerd meis!!
Het is je zo gegund. Geniet ervan meis!!
Mowzy

Posting Freak

10-03-2016 07:32
Vlinder, wat ontzettend naar.. Als je positief getest hebt, is het waarschijnlijk een vmk.
Vreselijk Sad.. Heel veel sterkte!

Flipje, gefeliciteerd en welkom bij de club!
We lopen lekker gelijk op :-D
Zo zien je testen er nog duidelijker uit!
Ben benieuwd naar je bloedtest.

Bij een HSG wordt er contrastvloeostof door je eileiders gespoten om te zien of ze open staan. Op het moment dat het er in gespoten wordt maken ze een rontgenfoto.
Als ze niet open stonden, kunnen ze door de druk van het vloeistof openspringen en als ze dicht zijn kunnen ze dit behandelen.
Gelukkig waren ze bij mij open op de foto. Ook ben je 3-6maanden extra vruchtbaar na het onderzoek, omdat je eitjes er beter doorheen kunnen komen.

Ik heb gister de vk gebeld. Kan 2 april terecht voor de intake.
Ook werd ik 's avonds teruggebeld door de assistente. Ze vertelde dat er in het informatiepakketje wat opgestuurd wordt een labbrief zit om te prikken voor 5e ziekte. Ik werk in de kinderopvang en momenteel heerst de 5e ziekte her en der. Fijn dat ze mn dossier hebben nagekeken en me erop attenderen. Als het goed is kan ik morgen al prikken!
De 5e ziekte kan tot de 20e week gevaarlijk zijn en de kans op een mk vergroten.

Hebben jullie al "klachtjes"?
MD1982

Member

10-03-2016 16:24
Flipje, gefeliciteerd! Geniet maar van het zwanger zijn, dat hebben jullie na al jullie geduld zeker verdiend!

Poko, so we meet again :wink:

Mowzy, idd fijn om te merken dat ze je zo goed opvolgen! Dat onderzoek kan dus mede de reden zijn dat het deze ronde gelukt is bij jullie, mooi meegenomen!

Ik heb al drie weken ontzettend gespannen borsten! Naar mijn gevoel hangen er daar twee bowlingballen (ze zijn helemaal niet immens nochtans :winkSmile. Misselijkheid komt in vlagen maar gaat meestal snel over als ik wat kleins eet. Verder kan ik om het minste gaan janken de laatste dagen, terwijl ik anders echt niet zo emotioneel ben... Komt nog bij dat mijn grootvader gisteren is gestorven, dus alle sluizen staan open!
Poko

Posting Freak

10-03-2016 19:53
Ach jeetje MDSad dat is toch ook super verdrietig nieuwsSad
Heel veel sterkte meis!!
Loe1990

Member

Topics: 3
14-03-2016 15:28
Hoi allemaal. Het lijkt me leuk hier mee te mogen kletsen. Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest voor een echo en ik ben uitgerekend op 1 november is de verwachting nu. Dit zou betekenen dat ik de dag van mijn bruiloft (29 januari) toen ik gestopt ben met anticonceptie meteen zwanger ben geworden. Ik ga even al jullie berichtjes teruglezen om meer over jullie te weten te komen. Voor nu een fijne zwangerschap allemaal!
Liefs Loe
MD1982

Member

14-03-2016 17:31
Hoi Loe, welkom hier! Dat was gelijk raak dus bij jullie :wink:!
Mowzy

Posting Freak

15-03-2016 07:33
MD, wat een naar nieuws! Gecondoleerd.

Loe, welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap en ook nog met jullie bruiloft :-D
Hebben jullie een kloppend hartje gezien?

Ik heb 2 april mijn eerste echo gepland staan.
Gister heb ik me aangemeld voor moeders voor moeders.
Ik zat eerst te twijfelen, maar het is voor een goed doel. Ben benieuwd wanneer ik mag beginnen.
Loe1990

Member

15-03-2016 16:41
Hoi Mowzy.

Ja omdat ik 02/01 voor het laatst ongesteld was en ik 3/3 een positieve test in mijn handen had waren ze even bang dat ik al tien weken zwanger zou zijn haha. Dit leek mij al vreemd omdat ik pas op 29 januari gestopt ben met anticonceptiemiddelen maar daarom moest ik wel meteen komen voor een echo. Heb er inmiddels twee gehad, op de eerste was ik ongeveer vijf weken maar zag ik verder weinig. De week daarna moest ik terugkomen om te bekijken of er groei te zien was en hier was gelukkig een kloppend hartje te zien! Ik ben nu waarschijnlijk rond de zeven weken zwanger en sinds een paar dagen voel ik dit ook want ik ben erg moe!

Spannend, jij dus 2 april. Hoe ervaar je het wachten op de echo? Ben je er rustig onder? Ik wil zo graag dat het goed verloopt dat ik het moeilijk vind om niet op forums te lezen bij zwangerschappen waar het niet goed verloopt. Probeer dit nu niet meer te doen en gewoon te genieten maar vind dit wel lastig. Komt misschien ook omdat het mijn eerste is. Heb jij al meerdere kinderen? En al klachten?

Wanneer denk je dat je uitgerekend bent als je het zelf uitrekent?
Sorry voor alle vragen haha, ben nieuwsgierig aangelegd hoe andere moeders het ervaren! ;-)

Fijne avond alvast, x
Loe1990

Member

15-03-2016 16:45
Hi MD1982.
Ja natuurlijk erg fijn maar moet eerlijk bekennen dat ik wel lichtelijk in paniek was. Ik had namelijk net die dag een baan aangeboden gekregen die per 1 juni in zou gaan maar deze baan heb ik toch maar afgeslagen omdat deze en fulltime is en niet parttime kan en omdat ik tegen de tijd dat ik zou beginnen al in mijn vijfde zwangere maand zou zitten.
Ik besef me dat ik erg blij mag zijn dat het de eerste keer meteen raak is, maar omdat ik gerekend had op ongeveer 6 a 12 maanden moest ik toch even slikken.

Heeft het bij jou lang geduurd voordat je een positieve test in je handen had? X
MD1982

Member

15-03-2016 17:09
Hoi Loe,
Ik ben in november gestopt met anticonceptie om te gaan voor ons eerste kindje. We waren eigenlijk van plan om vanaf februari- maart er echt voor te gaan en te gaan rekenen wanneer we moesten knuffelen. Dat is niet nodig gebleken, want in ronde drie was het al raak! Wel vreemde situatie, want op 14/02 eigenlijk NOD, maar pas 21/02 positief getest. Eerste echo op 04/03 en toen bleek ik pas 4 weken en 4 dagen zwanger. Blijkbaar kwam m'n ei een stuk later dan gedacht of heeft de innesteling lang op zich laten wachten... Bij de eerste echo was er enkel een leeg vruchtzakje te zien, maar dat was normaal volgens de Gyn. Vrijdag 25/03 volgende echo. We hopen dan een hartje te zien!
Er komen trouwens vast nog wel andere jobs op je pad! Groot gelijk dat je nu aan jezelf en aan je ukje denkt!
Mowzy

Posting Freak

15-03-2016 17:49
Wat een bijzonder begin van jullie zwangerschappen en allebei gelukkig ook al vlot!

Voor ons wordt het de 2e. We hebben een dochter die 4 april 4 jaar wordt en hebben vorigjaar januari een miskraak gehad met 6w1d. We zijn nu 1,5 jaar bezig geweest, maar gelukkig na het HSG onderzoek (eileiders doorspoelen met contrastvloeistof) dan toch eindelijk weer zwanger geraakt. Het is zo ontzetten frustrerend om zo vaak die teleurstelling mee te moeten maken.
Ik ben dan ook wel een beetje bang op weer een miskraam. Als het me te veel word, mag ik bellen, al denk ik dat ik het vol houd tot 2april (op mn tenen lopend).
Zelf denk ik een vroege eisprong te hebben op dag 12 van mn cyclus, en aangezien mijn cyclus gemiddeld 27 dagen duurt schat ik op 14 november uitgerekend te zijn.

Mijn klachten, tjah.. Die wisselen zich een beetje af. Rommelende darmen, veel plassen, vermoeidheid, stemmingswisselingen (gelukkig niet extreem), steekjes in mn borsten en sinds vandaag hoofdpijn en opgeblazen gevoel.

Heb me gister trouwens opgegeven voor moeders voor moeders.
Doen jullie ook mee?
Loe1990

Member

16-03-2016 12:16
Ha MD1982.
Grappig hoe het kan lopen he.
Ja dat is wel herkenbaar ja want mijn menstruatie was 02/01 dus ik zou dan nu tien weken moeten zijn in plaats van zeven dus die ovulatie twee weken na je menstruatie gaat volgens mij lang niet altijd op... Ja klopt wij zagen ook pas bij de tweede echo een kloppend hartje. Spannend zeg!!!
Hoe voel je je onder de zwangerschap? Heb je het al veel mensen verteld?

Ik heb besloten het gewoon open aan familie en vrienden te vertellen, ondanks de prille termijn. Ik ben 25 en heb een groot sociaal netwerk waarin de zaterdagavond borrel centraal staat dus na één zaterdagavond niet drinken kreeg ik al de vraag of ik zwanger was haha. Ik heb nu zoiets, mocht het onverhoopt mis gaan dan vertel ik het ze ook dus ik heb zondag bij ons maandelijkse etentje met vrienden het toetje verzorgd: Een hema taart met de foto van de echo erop.

Moet zeggen dat ik sinds een week ook erg moe en misselijk ben, ondanks dat ik niet hoef over te geven, dus ik ben ook wel blij dat ik nu een reden heb om iets minder actief deel te nemen aan alle activiteiten haha. Sinds deze week werk ik nog maar 27 uur ipv 40 uur (toeval, mijn andere baan stopte net voor ik achter mijn zwangerschap kwam) en moet zeggen dat ik er ook niet aan zou moeten denken nu om fulltime te moeten werken haha. Wat doe jij voor werk als ik vragen mag?

X
Loe1990

Member

16-03-2016 12:23
Ha Mowzy.

Ik moet nog ff leren om in één bericht op jullie te reageren haha maar nu nog maar ff zo:

Wat leuk dat jullie al een dochter hebben. Hoe heet ze? Lijkt me erg pittig om zo lang bezig te moeten zijn, kan me voorstellen dat dit frustrerend is. Knap dat jullie er samen uit zijn gekomen en door hebben gezet en hopelijk hou je in november een gezond kindje in je handen!

Dat van de miskraam is herkenbaar, ondanks dat ik er zelf geen heb gehad. Ik heb van mijn man dan ook een preek gekregen dat ik niet elke keer op forums moet lezen over miskramen maar positief moet denken dus dat probeer ik nu maar. Het lijkt me erg moeilijk voor je als je een miskraam krijgt als je eindelijk na lang proberen zwanger bent. Had je al een echo gehad voor je de miskraam kreeg? Het is zo frustrerend dat je het niet in de hand hebt en alleen maar kunt afwachten.

De stemmingswisselingen herken ik vooral van de weken dat ik nog niet wist dat ik zwanger was haha. Nu ben ik vooral héél moe en de gehele dag misselijk zonder dat ik kan spugen. Heel irritant haha. Wat mij hielp als ik hoofdpijn had is even wat frisse lucht buiten krijgen. Hopelijk gaat het snel beter.

Moeders voor moeders moet ik me nog even in verdiepen maar wat ik er van weet is dat je heel vaak in potten moet plassen en ik moet nog even bedenken hoe ik dit op mijn werk ga doen haha. Het is natuurlijk wel een erg goed doel want ik gun iedere vrouw de kans om moeder te worden.

Een fijne zonnige dag en tot sprekens!
X
Jones

Posting Freak

16-03-2016 13:25
Loe: moeder voor moeders is idd een prachtig doel en zal ik eeuwig dankbaar voor zijn!!!!

Succes met jullie zwangerschappen!!!
MD1982

Member

17-03-2016 16:52
Ik woon in België, dus moeders voor moeders zegt me niet veel... Ik denk dat dat hier zelfs niet bestaat...

Ik werk voltijds in het voortgezet onderwijs. De laatste weken merk ik dat ik minder kan hebben van mijn leerlingen. Ik moet er echt op letten dat ik niet kortaf ga doen tegen ze. Ligt puur aan mezelf hoor, gewoon wat makkelijker moe en emotioneel... Het zal een opluchting zijn als ze het op school weten, dan begrijpen ze mijn reacties af en toe wat beter.

Wij hebben het voorlopig enkel aan onze ouders verteld en ik ook aan een goede vriendin. Ik was nl. de eerste week erg onzeker over die hcg-waarden en had haar toen om advies gevraagd. Het zal hier ook moeilijk te verzwijgen zijn, want wij gaan ook best vaak uit eten met vrienden. Als ik plots het aperitief oversla of Bob ben gaan ze er zeker gelijk iets achter zoeken! Nu ja, het zou ook geen ramp zijn als meer mensen het weten. Wij zijn gewoon een beetje bang dat het mss toch nog fout gaat en dan lijkt het me moeilijk om ook dat weer tegen iedereen te gaan vertellen...

Loe, Wel lekker dat je net nu wat minder kunt gaan werken! Lijkt me heerlijk!

We kijken enorm uit naar onze tweede echo! Die eerste echo was best een beetje een teleurstelling... We dachten al zeker zes weken zwanger te zijn en toen bleken het er maar vier te zijn en zagen we enkel een leeg vruchtzakje... Was dat ook het enige dat jullie zagen op jullie eerste echo? Ik merk dat ik nog steeds erg onzeker ben... Ik denk dat het pas echt zal doordringen als ik dat hartje zie kloppen volgende week!
flipje

Posting Freak

17-03-2016 17:14
Mijn eerste echo is pas als ik meer dan 7 weken zwanger ben.
En de dag van de bevruchting weten wij 100% zeker omdat dat in het lab is gedaan! ;-)
Dus als alles ok is zien we dan zeker wel een hartje kloppen. Heel spannend!
Nog ruim 2 weken wachten.
MD1982

Member

17-03-2016 17:31
Flipje, volgens de schatting van de Gyn ben ik volgende week, bij m'n tweede echo, 7 weken en 4 dagen, dus ongeveer even ver als jij zal zijn bij je echo... Word jij nu verder nog opgevolgd of moet je ook gewoon afwachten?
Jones

Posting Freak

17-03-2016 18:01
MD: ik woon ook in België en idd hier doen ze dat niet. Ik ken het echter wel en vindt het een prachtig gebaar naar alle wensouders toe!

Met 7 weken zag ik een kloppend hartje! Succes en je onzekerheid gaat nog wel even duren, vrees ik. Ik heb het ook nog elke dag!
flipje

Posting Freak

17-03-2016 19:41
Wat ik wel een beetje apart vind is dat het een beetje de schijn heeft van een goed doel, terwijl het gewoon een commercieel iets is. Maar daar schijnen ze zelf overigens heel open en eerlijk over te zijn.
Maar goed, hoe dan ook: vrouwen hebben die medicijnen nodig en dankzij dit initiatief kunnen die medicijnen geproduceerd worden.
Myy001

Member

18-03-2016 15:57
Wauw mowzy en Flipje wat super te lezen voor jullie gefeliciteerd!! Big Grin zo langzaamaan komen er steeds meer bij gelukkig Smile
Mowzy

Posting Freak

20-03-2016 09:32
dankjewel Myy001!

Flipje, ik wist niet dat MVM zo commercieel was. Ik krijg maandagavond bezoek, hoorde wel al dat je ze tegenwoordig niet meer in hoeft te leveren (thank god).

Onze dochter is bijna 4 jaar en is al 2x op de basisschool wezen wennen, ze heeft nog 2x gepland staan en vanaf 5 april gaat het dan toch echt gebeuren!
In verband met privacy zal ik haar naam niet gebruiken :-)

Wat betreft de miskraam, we zouden de week na de miskraam een echo krijgen.
Toen het vloeien begon heb ik meteen de vk gebeld. Ik kon de dag erna voor een echo langskomen, maar helaas was ik het vruchtje al verloren. Mijn baarmoeder was nagenoeg leeg.
Ik maak me steeds iets minder zorgen, maar blijf wel kijken met vegen.

Ik werk momenteel 24 uur in de kinderopvang op een peuterspeelzaal en buitenschoolse opvang.
Vrijdag heb ik echt met zware benen gewerkt en was ik blij dat het weekend was.
Ik lig ook gemiddeld om 21.30 in bed.
flipje

Posting Freak

20-03-2016 09:37
Het is commercieel, maar zonder MvM zou er een tekort zijn aan pregnyl, dus toch belangrijk en goed om mee te doen.

Ik ben ook wel heel erg moe 's avonds, maar overdag is het gelukkig heel goed te doen. Misselijk ben ik nog helemaal niet geweest.
Goodlife

Senior Member

20-03-2016 13:55
flipje schreef:Het is commercieel, maar zonder MvM zou er een tekort zijn aan pregnyl, dus toch belangrijk en goed om mee te doen.

Ik ben ook wel heel erg moe 's avonds, maar overdag is het gelukkig heel goed te doen. Misselijk ben ik nog helemaal niet geweest.

YES YES YES!!! Wat lees ik nu, ein-de-lijk!
Ik duim dat alles goed mag gaan en je over een aantal maanden volop kunt gaan genieten van dit wondertje!!!
liefs!
flipje

Posting Freak

20-03-2016 16:08
Goodlife schreef:YES YES YES!!! Wat lees ik nu, ein-de-lijk!
Ik duim dat alles goed mag gaan en je over een aantal maanden volop kunt gaan genieten van dit wondertje!!!
liefs!
Ja het is niet te geloven hè Goodlife? :-D
Hoe is het met jou?? Ik hoop zo dat het voor jullie ook snel mag lukken...
Mickey2014

Posting Freak

Topics: 4
20-03-2016 19:17
Gaat goodlife er ook weer voor dan??
Loe1990

Member

21-03-2016 13:15
Hoi Hoi.
Late reactie, drukke week gehad!
Ik kan me voorstellen dat de eerste echo een teleurstelling was. Als je zelf denkt verder te zijn al helemaal. Wanneer heb je de echo deze week?
Ik begrijp de telling ook nog niet helemaal hoor. Want aan de ene kant lees ik dat je "twee weken cadeau" krijgt maar volgens mij tellen ze bij mij ook zonder die twee weken want ik ben nu 7 weken zwanger volgens hun telling en twee weken meer kan niet (toen gebruikte ik nog anticonceptie) en twee weken minder lang kan niet want toen was ik weg voor mijn werk. Dus volgens mij is die zeven weken vanaf het moment van conceptie gerekend en niet vanaf het moment van mijn menstruatie zoals ik op internet lees dat ze tellen. Moet ik toch maar eens na gaan vragen haha. Ik heb 31 maart pas weer een echo en krijg dan ook de precieze duur te horen omdat ik dan waarschijnlijk rond de negen weken ben. Het wachten op de echo duurt wel lang hoor pff haha. Dat zul jij ook wel hebben denk ik of niet?

Maak je niet te druk om het lege vruchtzakje. Dit schijnt heel normaal te zijn als je zo kort zwanger bent. Bij ons zag ze de eerste echo ook geen hartje. Hierdoor raakte ik nogal in paniek maar de week erop zagen we een mooi kloppend hartje dus niks aan de hand. Om deze reden willen ze ook eigenlijk pas na zeven weken een echo maken, om onnodige onrust te voorkomen! Dus ik ga voor je duimen dat je deze week een hele mooie echo tegemoet gaat.

Ik merk wel onzekerheid. Als ik even een dag niet moe of misselijk ben heb ik meteen twijfels of het wel goed zit. En bij het afvegen ben ik elke keer bang dat ik ongesteld ben. Heel gek, hopelijk is dit na de 12 weken echo een stuk minder want ik vind het allemaal maar spannend!!!

Heb je al meer last van kwaaltjes? Werken in het onderwijs lijkt me pittig als je moe bent ja. Je moet toch continue alert zijn. Het lijkt me wel een interessant beroep.
Ik ben afgestudeerd aan het social work en hoop in de toekomst ooit nog les te geven in het vak leren loopbaan burgerschap (soort maatschappijleer/gedragsleer). Lijkt me altijd erg tof om ooit nog voor de klas te eindigen. Maar nu eerst maar ff van de zwangerschap genieten haha. Heb toevallig vorige week een baan afgewezen omdat dit me niet het ideale moment leek voor een nieuwe uitdaging dus ga nu maar even genieten van het "maar 28 uur per week" werken de komende maanden haha.

Even heel iets anders: Wil je weten wat het wordt? En zo ja, heb je al nagedacht over de kinderkamer? Ik vind het nog te vroeg om dingen te kopen maar ben wel al stiekem aan het rondkijken op internet haha!

Een fijne werkweek en laat je weten hoe de echo was?
Groetjes Loe
flipje

Posting Freak

21-03-2016 17:10
MD1982 schreef:Flipje, volgens de schatting van de Gyn ben ik volgende week, bij m'n tweede echo, 7 weken en 4 dagen, dus ongeveer even ver als jij zal zijn bij je echo... Word jij nu verder nog opgevolgd of moet je ook gewoon afwachten?
Ik heb toevallig vorige week naar het ziekenhuis gebeld omdat het mij ook niet helemaal duidelijk was. De eerste echo is in elk geval nog in het IVF-centrum. Bij die afspraak krijg ik te horen hoe het verder gaat. Als alles goed gaat mag je volgens mij kiezen om verder te gaan bij een verloskundige en als je in het ziekenhuis wilt blijven voor controles kan geloof ik ook.
Ik weet het niet zo goed hoe het na de echo zal gaan, maar ik kon ook niet echt veel info uit die telefoniste krijgen, behalve haar tactische opmerking: "Bel nu nog maar niet naar de verloskundige want als het niet goed is moet je weer afbellen."
Uhhh nou, bedankt voor dit hoopgevende advies! :lol:
Goodlife

Senior Member

21-03-2016 22:44
flipje schreef:Ja het is niet te geloven hè Goodlife? :-D
Hoe is het met jou?? Ik hoop zo dat het voor jullie ook snel mag lukken...

Echt zo super voor je!

Wij zijn in december gestopt. Helaas over 2 weken nog een operatie..
Maar daarna hopelijk een rustige fase in.

Geniet ervan!
flipje

Posting Freak

22-03-2016 07:21
Ah, ik zag die operatie in je onderschrift staan dus ik dacht dat jullie er misschien nog een beetje mee bezig waren.
Veel sterkte met de operatie in elk geval!

on topic: hoe is het met iedereen? Hier nog 10 dagen tot de eerste echo... Het komt langzaam maar zeker een beetje dichterbij. Zit de dagen echt af te tellen.... ;-)
Poko

Posting Freak

22-03-2016 07:46
Af en toe heb ik hier ook iets gepost.. Dus bij deze wil ik jullie ook op de hoogte stellen..
Mijn vriend en ik hebben gisteren te horen gekregen dat ons kindje niet meer leeft.
Ondanks dat onze kabouter vorige week nog naar ons zwaaide, klopte het hartje niet meer..

Zo onwerkelijk.. Nu wachten tot mijn lijf het oplost..
We worden nog geen ouders.. 7 weken lang wisten we dat we papa en mama zouden worden..
Helaas mocht het niet zo zijn.. Al vinden wij wel dat dit ons eerste kindje is..
Het mocht alleen niet leven.. We hebben het de naam Senna gegeven..

Meiden: geniet van jullie zwangerschap. Van alles. Zelfs van de kwaaltjes.
Ze geven aan dat het goed gaat met de kleine. Neem het niet voor vanzelfsprekend.
Het is een wonder als het mag lukken. En het is een wonder als het goed mag blijven gaan..
flipje

Posting Freak

22-03-2016 10:23
Oh nee poko wat vreselijk....
Heel erg veel sterkte!
fook

Senior Member

Topics: 7
22-03-2016 11:15
Ik breek even in vanuit het september-topic.. Poko, wat vreselijk. Heel veel sterkte meid.. En goodlife sterkte met je operatie, ook al rotnieuws..
Loe1990

Member

22-03-2016 15:06
Poko wat een vreselijk nieuws. Heel erg veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Geen woorden voor maar ik leef enorm met je mee!
MD1982

Member

22-03-2016 18:51
Poko, nogmaals erg veel sterkte!
Zoals je zelf al zei : probeer elkaar te steunen zodat jullie er met z'n tweetjes sterker uit komen! Ik denk aan jullie! X
MD1982

Member

22-03-2016 19:16
Hoi Loe,

Die eerste echo was dubbel... In eerste instantie teleurgesteld, maar daarna ook wel erg blij, dat het er verder wel goed uitzag...

Die telling is inderdaad vreemd en lijkt bij jou ook niet echt te kloppen... Ik mag vrijdagavond (eindelijk!) gaan voor m'n tweede echo en vraag het dan ook nog eens precies! Aftellen naar zo'n echo duurt echt ontzettend lang! Hopelijk kan ik je vrijdag goed nieuws geven en hoor jij hetzelfde op 31 maart!

Ik herken die onzekerheid heel erg! Ik hoop vrijdag iets meer zekerheid te krijgen, maar uiteindelijk blijft het onzeker... Iedereen zegt : probeer er zo veel mogelijk van te genieten, maar er spookt toch vanalles door je hoofd hé...

Lesgeven is inderdaad erg leuk, maar het is soms ook erg druk en stresserend. Toch zie ik mezelf niets anders doen, het is echt mijn ding! Wel lekker dat je nu tijdelijk wat minder moet werken, ideale timing!

Ik heb nog steeds erg gespannen borsten! Ik word er 's nacht soms wakker van als ik me in m'n slaap omdraai... Misselijkheid komt in vlagen. Kwaaltjes horen er nu eenmaal bij en het is een teken dat het allemaal goed gaat denk ik dan...

We willen heel graag weten of het een jongen of een meisje wordt! Het maakt ons op zich helemaal niet uit, maar willen wel bewust kunnen shoppen :wink: We hebben al een kamertje klaar eigenlijk... Er moet nog 1 muur geschilderd worden (daar hangt nu nog lelijk behang van de vorige eigenaars van ons huis). Als we eenmaal weten of het een jongen of een meisje wordt, kunnen we schilderen! Willen jullie het weten?

Liefs x
MD1982

Member

22-03-2016 19:22
Flipje, Met zo'n 'hoopvol advies' kun je inderdaad niet veel! Je moet dus voorlopig ook gewoon afwachten... Ik hoop dat je zo goed mogelijk opgevolgd wordt, want het heeft jullie blijkbaar veel tijd en moeite gekost om zwanger te worden! Weten dat je goed gevolgd wordt geeft je dan misschien wat meer zekerheid... Ik duim voor een goede echo voor je binnen tien dagen!
flipje

Posting Freak

23-03-2016 20:07
Vandaag 6 weken! :-D
MD1982

Member

23-03-2016 20:12
Hahaha, top! Ik herken mezelf daar heel erg in! Ik denk iedere ochtend bij mezelf : ... weken en ... dagen. Vraag me af hoe lang ik dat volhoud :wink:
flipje

Posting Freak

23-03-2016 20:19
Ik denk tot aan de weeën :lol:
MD1982

Member

23-03-2016 21:11
Hahaha de kans is groot ja! Ik heb al medelijden met mijn vriend, die wordt er nu al gek van! ;-)
StefJuuh01

Posting Freak

24-03-2016 08:41
*breekt even in*

Ik denk nog steeds in weken en dagen! Haha

*breekt weer uit*
BroBro

Member

24-03-2016 15:42
Ha meiden,

Als jullie het goed vinden kom ik hier meekletsen!
Afgelopen januari ben ik gestopt met de pil. Heb in totaal 15 jaar aan de anticonceptie gezeten waarvan de laatste 3 jaar aan de pil. Hield er dus rekening mee dat ik wat maanden nodig had om te ontpillen. Maar mijn eerste cyclus duurde zowaar maar 26 dagen! En tja... de ongi dáárna is nooit gekomen want ik ben al zwanger! Zou nu volgens de laatste menstruatie 5 weken precies zijn.
Het kwartje is nog niet helemaal gevallen, herkennen jullie dit? Je hebt dan wel een positieve test in handen maar heb stiekem toch een 'eerst zien dan geloven' gevoel...

Ik heb het 'geluk' dat ik over een week al een echo krijg. Tien jaar geleden was ik ongepland zwanger, ik kwam er pas achter toen het bij ca 7-8 weken fout ging en ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bleek te hebben. Vandaar dat ze nu extra vroeg gaan kijken bij 6 weken om te zien of het op de goede plek zit. Enorm spannend!

Qua kwaaltjes lijkt het tot nu toe wel mee te vallen geloof ik. Mijn huid lijkt op die van een puber, heb wat gevoeligere tepels en ik heb wat menstruatie-achtige krampjes. Die krampjes vind ik stiekem wat eng... Hebben jullie die ook?

Groetjes!
MD1982

Member

24-03-2016 16:03
Hoi brobro, leuk dat we elkaar hier opnieuw tegenkomen!
Ik mag morgen voor mijn tweede echo en ook bij mij lijkt het nog niet helemaal door te dringen... Ik herken dat gevoel dus heel goed! Ik hoop dat ik morgen een hartje zie kloppen en ik het dan echt ga beseffen! Leuk dat je al snel mag gaan voor een echo!
Ik zit sinds een paar weken ook opnieuw onder de pukkels... Niet leuk, maar ach, er zijn ergere dingen...
Die krampjesherken ik ook.. Je voelt duidelijk dat er daar vanbinnen vanalles gebeurt!

Ik begin intussen echt een buik te krijgen! Ik veronderstel dat het gewoon m'n darmen zijn, maar toch, ziet er echt zo'n zwangere buik uit! Meestal is die s avonds het duidelijkst. Zijn er hier nog meiden die dat hebben? Ik Ben nooit zwaar geweest (Woog voor m'n zwangerschap 55kilo), maar intussen al 3 (!) kg bijgekomen! Misschien valt het ook erg op omdat ik voordien best een strakke buik had? Ik ben bang dat ik het op deze manier niet lang meer verborgen kan houden... Iemand tips?
BroBro

Member

24-03-2016 16:20
Nou over een strakke buik kan ik helaas niet meepraten hoor... Ik ben te zwaar en heb dus al een buik van mezelf! Hahaha. Ik zou wat lossere kleding dragen of misschien iets met jasjes / vestjes die je over je buik heen kan slaan?

Fijn dat jij ook krampjes hebt. Vind het eng en geruststellend tegelijkertijd...
Ben jij ook zo moe? Ik sta 's ochtends echt totaal gesloopt op, heb de rest van de ochtend nodig om tot mezelf te komen. Neem mezelf dan voor om vroeg naar bed te gaan om dan 's avonds te liggen plafond staren. Zoooo irritant!
MD1982

Member

24-03-2016 17:07
Bij mij valt de vermoeidheid overdag mee, maar tegen de avond word ik erg moe en futloos en ik slaap 's nachts veel! Ik lig iedere avond om 21u30 te slapen, langer trek ik echt niet... Als m'n hoofd eenmaal mijn kussen raakt slaap ik binnen de minuut :wink:
Je weet natuurlijk nog maar een paar dagen dat je zwanger bent... Die eerste nachten sliep ik ook niet goed! Er ging steeds vanalles door m'n hoofd : blijdschap, ongerustheid, onzekerheid,... Lijkt me heel normaal... Je vermoeidheid zal het op den duur wel winnen en dan slaap je vast als een baby :lol:
Mowzy

Posting Freak

25-03-2016 07:35
Goedemorgen dames!

Poko, wat ontzettend naar.. Ik weet hoe het is om een mk te hebben, neem alstjeblieft de tijd om het een plekje te geven.
Je gaat van spanning, naar blijdschap en van blijdschap naar ongeloof en verdriet. Hormonen zitten ook nog in je lijf, dus onderschat het niet. Heel veel sterkte. Xx

BroBro, gefelciteerd en welkom! Wat is het snel gegaan bij jou, fijn zeg..
Wel fijn dat je snel een echo krijgt om te bepalen of het op de goede plek zit. Een bbm zwangerschap is vooral de eerste week wel eens door mn gedachten gegaan.

MD, wat betreft een buikje.. Ik heb het zelf vooral 's ochtends en 's avonds. Om het te verdoezelen draag ik een blouse of een wijd vallend shirt. Ik weeg ongeveer 62,5 en schommel nog een beetje. Moet er wel om denken, want wil nog wel eens wat ongezonds uit de kast pakken om mn misselijkheid te laten stoppen.

Dat vroege slapen is erg herkenbaar, ook om 21.30 en soms zelfs al eerder op de bank ;-)
Als ik een drukke ochtend heb gehad wil ik ook wel even inkakken, maar moet me er dan gewoon overheen zetten want s' middags moet ik gewoon werken, het huishouden doen of voor mn dochter zorgen.

Nog 8 nachtjes tot de echo!
BroBro

Member

25-03-2016 08:14
Spannend Mowzy, jij dus ook volgende week echo! Ik denk dat de kans best groot is dat jij al een kloppend hartje kan zien. Dat is dan bij mij nog maar af te wachten met precies 6 weken... Hoop het natuurlijk wel maar reken er maar op dat het nog net wat te vroeg is.

Trouwens nog even een stomme vraag. Jullie hebben allemaal zo'n leuke banner van nodapp. Ik wil dat ook! Heb het geprobeerd, en aangemaakt en dan krijg je zo'n BB code die ik dan toevoeg aan mijn handtekening maar ik krijg elke keer foutmeldingen zoals ongeldig bestand of dat het te groot is. Ik doe waarschijnlijk wat fout... Hoe hebben jullie dat gedaan?
BroBro

Member

25-03-2016 13:15
Sorry, even een test berichtje tussendoor. Hopelijk is namelijk mijn banner gelukt!
MD1982

Member

25-03-2016 13:20
Brobro, het is gelukt, je banner!

Ik draag nu inderdaad steeds ventjes/jasjes die ik (als een gestoorde) steeds dichttrek of dichthoud... Zal er ook wel verdacht uit zien denk ik :wink: Ik probeer ook gezonde snacks te nemen, maar af en toe zondig ik wel hoor...

Ik mag straks om 18u40 voor m'n tweede echo... Ik probeer maar de hele dag bezig te blijven en er niet te veel aan te denken...
BroBro

Member

25-03-2016 13:45
Ooh wat spannend en leuk MD, je tweede echo. Veel plezier!
Laat je weten hoe het is gegaan?
Mowzy

Posting Freak

25-03-2016 19:27
Hoe is het gegaan MD1982??
MD1982

Member

25-03-2016 19:53
Het was super spannend!!!! We hebben het hartje zien kloppen! Nu begint het toch wel heel echt te worden!! Ik dacht 7 weken en 4 dagen ver te zijn, maar de Gyn schatte 8 weken en 3 dagen, we hebben een week gewonnen, Hehe! Alles ziet er in ieder geval erg goed uit, dus we zijn super blij! Volgende echo binnen vier weken, voor de combinatie test!

Goe gaat het met jullie?
BroBro

Member

25-03-2016 20:14
Wat een fijn bericht! Lijkt me fantastisch om zo'n hartje te mogen zien kloppen. Heerlijk moment! En dan nog meteen een weekje gewonnen. Haha. Zou dat kunnen kloppen met je cyclus?
flipje

Posting Freak

25-03-2016 20:31
Zo hé MD,dan gaat je zwangerschap ineens een stukje sneller!
Poko

Posting Freak

25-03-2016 20:35
Super fijn nieuws MD!
Heel fijn dat het kindje zo goed gegroeid isSmile
Geniet ervan meis!
Mowzy

Posting Freak

25-03-2016 20:48
Wat fijn zeg MD1982!!
Nu lekker genieten :-) hebben jullie al mensen verteld over de zwangerschap?

Wij alleen onze naaste collega's en mijn schoonzus i.v.m. oppas voor de ochtend van de echo.
Als de echo goed is willen we langs de ouders en broers en zussen.
MD1982

Member

25-03-2016 23:16
Haha m'n zwangerschap gaat idd plots heel vlot! Die 8 weken lijkt inderdaad meer te kloppen met mijn cyclus, dus ik ga er van uit dat het ongeveer zoiets zal zijn.
Onze ouders weten het al en een goeie vriendin van me. Zij werkt bij de kinderopvang waar ik ons wil inschrijven, dus zij moest het hoe dan ook vroeg weten... We wachten nog een paar weken en gaan het dan overal rond bazuinen ;-) ik zal het ook niet veel langer kunnen verbergen vrees ik...
Goodlife

Senior Member

26-03-2016 23:57
Mowzy schreef:Goedemorgen dames!

Poko, wat ontzettend naar.. Ik weet hoe het is om een mk te hebben, neem alstjeblieft de tijd om het een plekje te geven.
Je gaat van spanning, naar blijdschap en van blijdschap naar ongeloof en verdriet. Hormonen zitten ook nog in je lijf, dus onderschat het niet. Heel veel sterkte. Xx

BroBro, gefelciteerd en welkom! Wat is het snel gegaan bij jou, fijn zeg..
Wel fijn dat je snel een echo krijgt om te bepalen of het op de goede plek zit. Een bbm zwangerschap is vooral de eerste week wel eens door mn gedachten gegaan.

MD, wat betreft een buikje.. Ik heb het zelf vooral 's ochtends en 's avonds. Om het te verdoezelen draag ik een blouse of een wijd vallend shirt. Ik weeg ongeveer 62,5 en schommel nog een beetje. Moet er wel om denken, want wil nog wel eens wat ongezonds uit de kast pakken om mn misselijkheid te laten stoppen.

Dat vroege slapen is erg herkenbaar, ook om 21.30 en soms zelfs al eerder op de bank ;-)
Als ik een drukke ochtend heb gehad wil ik ook wel even inkakken, maar moet me er dan gewoon overheen zetten want s' middags moet ik gewoon werken, het huishouden doen of voor mn dochter zorgen.

Nog 8 nachtjes tot de echo!

JAAAAAA! ZWANGER! gefeliciteerd! Ik duim dat alles goed gaat. X
flipje

Posting Freak

27-03-2016 14:52
*dansende banaan*
Mowzy

Posting Freak

28-03-2016 09:13
Dankjewel Goodlife! Nog maar 5 nachtjes tot de echo..
Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen :-)
MD1982

Member

28-03-2016 16:58
Vijf nachtjes, dat is niet lang meer!
Flipje, bij jou duurt het ook niet lang meer hé?
Ik hoop op goed nieuws van iedereen!
flipje

Posting Freak

28-03-2016 21:17
Klopt, nog maar 4 nachtjes!

Ik had een link van de nodapp-ticker naar mijn ouders gestuurd zodat ze een beetje kunnen zien hoe het verloopt qua groei en ontwikkeling, maar sinds 2 dagen klopt hij niet meer! :-( hij loopt nu 1 dag achter.
Ik ben nu 6w en 5d maar die ticker geeft 6w en 4d aan... jullie gebruiken die ticker ook allemaal in je handtekening, klopt die van jullie nog wel?
MD1982

Member

29-03-2016 05:56
Nu je t zegt, die van mij klopt ook niet meer... Ik loop ook een dag achter! Vreemd...
Mowzy

Posting Freak

29-03-2016 06:31
4 :-)
Bij mij klopt ie ook niet. Zou gister al 7 weken zijn
BroBro

Member

29-03-2016 07:40
He, mijn banner klopt inderdaad ook niet meer. Gek...

Leuk zeg, al die aanstaande echo's. Ik heb mijn eerste echo overmorgen al! Vind het stiekem best wel spannend... Ben dan precies 6 weken dus wie weet dat er al een kloppend hartje te zien is! Ik reken er niet op maar hoop het uiteraard wel...

Komend weekend gaan we het trouwens vertellen aan de opa's en oma's. Het gaat aan beide kanten het eerste kleinkind worden dus ben heel erg benieuwd naar de reacties!
Loe1990

Member

29-03-2016 13:50
Ha die MD.
Sorry weer late reactie. Ik werk op maandag tm woensdag achter een computer en vergeet dus de overige dagen om eens een laptop thuis aan te zetten haha. Toch eens ontdekken of reageren via mijn mobiel niet makkelijker is.
Maar om even te reageren op je buikje. Wij zijn ongeveer even lang zwanger (Ik waarschijnlijk vandaag acht weken en twee dagen) en ook ik kwam veel sneller aan dan volgens internet gebruikelijk is. Ik woog voor de zwangerschap ook "maar" 55 kilo en zat vanmorgen al op de 59 kilo. Ik denk dat dit bij mij vooral komt omdat ik voor de zwangerschap veel kwark/joghurt etc at en nu de hele dag door brood. Ik moet ook echt elke twee uur eten omdat ik anders misselijk wordt en ik heb alleen maar zin in brood met kaas en tosti's dus dit is mijn lichaam niet helemaal gewend. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet boven de 70 kilo uitkom maar ik begin nu toch een beetje te vrezen...
Ik sportte voor mijn zwangerschap veel (4 keer per week) en heb nu al acht weken niet gesport. Dit zal er ook mee te maken hebben.
Mijn voornemen is dan ook om na de volgende echo donderdag weer wat "normaler" te leven, dus niet alleen maar tosti's eten en lui op de bank liggen maar gewoon weer eens bewegen en normaal eten zoals altijd haha. Enig idee waar het bij jou aan kan liggen? Niet te druk om maken want komt vast helemaal goed!

Ik geef er maar gewoon aan toe dat geen een broek meer lekker zit dus ik heb net mijn eerste zwangerschapsbroek al besteld haha!!

Hoe is het verder met je? X
Loe1990

Member

29-03-2016 13:58
Oké ik ben vast heel dom maar hoe reageren jullie op meerdere mensen? Als ik heb gereageerd op één persoon ben ik al vergeten wat de andere berichten zijn die er waren getypt maar die kan ik niet meer lezen op het moment dat ik op reageren klik. En om nou op iedereen apart te reageren dan staan er straks 8 berichten van mij onder elkaar.
Het is vast heel logisch want ik zie hieronder een knopje staan met "op meerdere tegelijk reageren" maar toch werkt het op een of andere manier niet zoals ik wil haha!
Wat doe ik fout?

Hier dan even een algemeen berichtje voor iedereen: Wat fijn van de goede echo's en wat spannend voor de mensen die nog zitten te wachten.
Ik heb donderdag mijn derde echo alweer. Ik denk zelf dan ongeveer acht weken en vijf dagen te zijn maar dat blijft even afwachten. Ik vind het wachten tussen de echo's best pittig. Nadat we de vorige keer een kloppend hartje hadden gezien begon ik na enkele dagen toch weer te twijfelen of alles nog wel goed zou zijn. Herkent iemand deze onzekerheid? Ik ben elke keer op het toilet toch stiekem een beetje bang met afvegen al weet ik dat ik gewoon moet genieten in plaats van piekeren. Ik heb thuis een verbod gekregen om om forums te komen waar het alleen maar over miskramen gaat en gewoon te vertrouwen op mijn lichaam dus dat probeer ik nu, maar ik ben toch wel heel blij als donderdag alles weer goed blijkt te zijn...

Hoe is het met jullie kwaaltjes? Waar hebben jullie last van en hoe ervaren jullie de eerste weken tot nu toe? Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed.
Liefs Loe
BroBro

Member

29-03-2016 15:05
Hey Loe,

Als ik beneden klik op de 'Reageer op deze discussie' knop dan krijg ik een veld waarin ik kan typen. Maar daaronder kan ik nog gewoon alle reacties lezen. Dus zou reageer ik op meerdere personen, omdat ik dus wél kan teruglezen :-)

Ik ben een stukje minder ver zwanger dan jij maar ik denk dat het qua kwaaltjes bij mij vooralsnog meevalt. Ik ben met name erg moe, heb zeer gevoelige haast pijnlijke tepels en (sorry alvast...) ik boer me te pletter. En dan niet van die kleine binnensmondse maar echt van die harde. Hahaha. Vanochtend op de fiets had ik voor het eerst dat er met zo'n boer meer mee kwam dan alleen lucht. Met als gevolg dat ik langs de kant van de weg een deel van mijn ontbijt heb achtergelaten.... Hoop dat het hierbij blijft, heb geen zin in het dagelijks genoegen van overgeven. Afwachten maar.

Wat fijn dat jij ook al weer bijna een echo krijgt. Op dezelfde dag als mijn eerste echo! En bij jou al je derde bij 8 weken. Mag ik vragen hoe het komt dat je zo vroeg al zo frequent een echo krijgt?

Oh, ik herken het trouwens echt helemaal hoor, dat op de wc kijken of je niet toevallig toch stiekem bloedverlies hebt. Is bij mij ook nog een stukje ongeloof denk ik. Zo van; zie je nou dat ik niet zwanger ben, heb gewoon een onregelmatige cyclus. Maar goed, 2 positieve zwangerschapstesten zouden er ook niet om moeten liegen geloof ik :-)
Loe1990

Member

30-03-2016 11:31
Ha BroBro.
Natuurlijk mag je dat vragen. Ik begrijp van meerdere mensen dat dit best uitzonderlijk is, maar blijkbaar zijn ze hier nogal makkelijk met echo's haha.
Ik kwam er op 3 maart achter dat ik zwanger was. Mijn laatste menstruatie was 2 januari. Dit had kunnen betekenen dat ik op dat moment al acht weken zwanger was waardoor ik 8 maart al moest komen voor een echo. Ik bleek op dat moment pas vijf weken zwanger te zijn en op de echo was dan ook nog geen kloppend hartje te zien, waardoor ik een week later terug moest komen om te controleren of er nu wel een kloppend hartje zou zijn. De echo van morgen is dus eigenlijk de echo die de meeste zwangere vrouwen als eerste echo hebben omdat ze liever niet in een te vroeg stadium al echo's maken, juist om zorgen over niet kloppende hartjes etc te voorkomen.
Bij mij was het probleem dat ik in september stopte met de pil en pas in januari voor het eerst ongesteld werd (en tevens voor het laatst bleek later haha). Mijn cyclus was zo van slag dat er niet aan de hand van mijn laatste menstruatie bepaald kon worden hoelang ik zwanger zou zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf wel al aan gaf dat ik nooit lang zwanger kon zijn want wij zijn pas 29 januari, op onze bruiloft, gestopt met condooms. Achteraf blijkt dat ik die huwelijksnacht meteen zwanger ben geworden, dus het was in alle opzichten een mooie dag haha.

Jaa ik kreeg mijn eerste kwaaltjes ook op het eind van de vijfde week. Heb gelukkig nog niet hoeven overgeven, maar wel erg veel misselijk. Behalve als ik eet, met als resultaat dat ik na acht weken al vier kilo zwaarder ben. Oeps! Big Grin
Heb je meerdere kinderen of kun je wel toegeven aan de kwaaltjes en lekker rustig aan doen? Dat voordeel heb ik nu wel nog, als ik moe ben na het werk kan ik gaan pitten op de bank want ik heb nog geen andere kleintjes waar ik voor hoef te zorgen. Heb opeens stuk meer respect voor zwangere vrouwen met kinderen hihi!

Nee maak je niet druk, een zwangerschapstest liegt niet. Jij hebt morgen dus ook de eerste echo? Bijzonder moment! Hopelijk krijg je meteen een duidelijk beeld met een mooi kloppend hartje. Het kan trouwens zijn dat ze een inwendige echo willen maken. Ik geef het maar even mee als tip want ik wist dit dus niet en had het wel prettig gevonden als ik hier rekening mee had kunnen houden met scheren etc hahaha.

Laat je morgen weten hoe het is geweest? Ik ga voor je duimen.
Liefs x
BroBro

Member

30-03-2016 11:43
Hey Loe,

Wat bijzonder tijdens de huwelijksnacht zwanger raken. Fantastisch!

Nee, wij hebben (nog) geen kinderen, dit wordt onze eerste. Dus ik kan er inderdaad ook heerlijk aan toegeven als ik moe ben of gewoon ff geen zin heb in iets. Mijn man is ook heel erg lief, was ie altijd al en nu al helemaal. Hahaha.

Morgen inderdaad echo. Dank je voor de waarschuwing maar ik was er al vanuit gegaan dat ie inwendig zou zijn hoor. Ben wel heel erg benieuwd! Mijn man laat het normaal gesproken niet zo merken maar gisteravond zat ie op de bank en zei ie opeens: 'Oeh! Nog maar 2 dagen!!' Hij vind het dus stiekem toch ook best spannend... Jammere is alleen dat hij niet mee kan. Hij werkt 4 dagen in de week en is elke woensdag vrij maar op woensdagen hebben ze geen echospreekuur bij mijn verloskundige... Heb maar bedacht dat ik het ga filmen (mits de verloskundige dat goed vind). Kan ie het daarna toch nog zien :-)

Komende zondag gaan wij het trouwens vertellen aan beide ouders! We hebben voor beide een boek gekocht 'Handboek voor Opa's en Oma's'. Ben heel benieuwd of ze de hint snappen en vooral wat hun reacties gaan zijn. Het is voor beide het eerste kleinkind. Mijn schoonouders gaan allebei heel hard huilen vermoed ik. Mijn ouders zijn denk ik vooral verbaasd. Ik heb een hele goed band met mijn moeder en vertel haar normaal gesproken alles. Maar nu weet ze niet eens dat we aan het proberen waren, laat staan dat het raak is! Haha

Ik laat morgen na de echo uiteraard even van me horen!
MD1982

Member

30-03-2016 18:31
Laat zeker even weten hoe jullie echo's zijn geweest! Ik ben erg benieuwd!!
Mijn eerste twee echo's waren trouwens ook inwendig. Ik denk dat er zo vroeg met een uitwendige echo niet veel te zien is...

Ik heb intussen ook een zwangerschapsbroek gekocht, zaaaaaaalig!!! Ik liep al een paar weken constant mijn buik in te trekken en kan alles nu gewoon loslaten, voelt veel beter! Wel gevaarlijk, want zo ziet m'n buik er nog dikker uit... Ik denk dat ik ook wat verzwaard ben omdat ik nog niet zo lang geleden gestopt ben met roken. Ik heb wel het idee dat de extra kilo's allemaal in mijn buik zitten voorlopig en niet in m'n billen.
Loe, wat jij hebt met tosti's had ik vandaag met hotdogs. Man, ik had daar zin in! Zou anders nooit in m'n hoofd opkomen, maar nu was het heerlijk... Vreemd wat die hormonen met je doen... Verder probeer ik het gezond te houden, om niet al te veel extra kilo's te krijgen.

We zijn het stilaan tegen iedereen aan het vertellen... Mijn schoonzus wist het nl. al en zij is het vorige week zomaar tegen haar vriendinnen beginnen vertellen... Ze dacht dat het wel al kon... Ik baalde eerst enorm, maar zijn toen gewoon vrienden beginnen inlichten... Geen zin om me druk te maken...

Ik probeer ook enkel dit forum bij te houden, en niet meer op internet te kijken wat er nog allemaal kan misgaan... Stiekem doe ik het soms toch nog, omdat ik gewoon nog steeds erg onzeker ben... Betrappen jullie jezelf daar ook op?

Ik ben nog steeds af en toe misselijk, maar tot nu toe nog niet m'n ontbijt achter gelaten aan de kant van de weg :wink: meestal gaat de misselijkheid over als ik wat kleins eet of drink. Zorg er mss voor dat je vanaf nu steeds een crackertje en wat water bij de hand hebt? Bij mij helpt dat goed!

Succes met de echo's!
MD1982

Member

30-03-2016 18:34
Ouders inlichten is super leuk!! Veel plezier daarmee! Leuke manier ook om het te vertellen! Zal zeker voor je moeder dan een grote verrassing zijn! Ik voorspel traantjes :wink:

Voor ons wordt het trouwens ook ons eerste kindje! Gelukkig maar denk ik dan! Moet ontzettend zwaar zijn, zwanger zijn met een kleintje dat constant aandacht nodig heeft! Ik geniet na het werk ook erg van wat rust en stilte!
BroBro

Member

31-03-2016 10:30
Ha dames. Ben net terug van de echo. Ze heeft het eerst via de buik geprobeerd maar daar zag ze niet zo veel, was natuurlijk wel de verwachting. Daarna alsnog inwendig en alleen maar goed nieuws gekregen. Het zit dit keer op de goede plek, gewoon IN de baarmoeder daar waar het hoort. En... het hartje klopt!!! Had ik echt niet op gerekend, zoooo ontzettend gaaf om te zien! De termijn van 6 weken lijkt tot dusver wel te kloppen. Mijn man kon helaas niet mee maar die vrouw was wel heel lief. Ik heb het mogen filmen en ik heb een fotootje meegekregen. Superleuk, kunnen we dan zondag ook aan de ouders laten zien.
Voel me zo opgelucht!!! Vond het stiekem toch wat spannender dan ik durfde toe te geven denk ik....

Liefs
MD1982

Member

31-03-2016 13:03
Brobro, wat een goed nieuws!! Zalig om dat hartje te zien hé! Nu zal het gelijk een stuk echter gaan voelen! Geniet er van!
flipje

Posting Freak

31-03-2016 14:17
Gefeliciteerd brobro! Morgen mag ik! :-)
BroBro

Member

31-03-2016 15:28
Loe, hoe was jouw echo vandaag? Alles goed?

Veel plezier morgen flipje, laat je weten hoe het ging?
flipje

Posting Freak

31-03-2016 23:02
Lijkt het maar zo of kloppen de tickers nu weer? :-)
flipje

Posting Freak

31-03-2016 23:06
Oh nee ik zit nu zelf verkeerd te rekenen hahaha!
BroBro

Member

01-04-2016 07:49
Nee, ze kloppen nog steeds niet. Vind ik nogal irritant dus ik heb stiekem mijn ticker even veranderd zodat ie weer goed loopt. De tijden op het forum lopen trouwens ook niet goed. Komt vrees ik door de zomertijd. Als ik iets plaats op 10 voor 9 (zoals nu) dan staat er op het forum alsof ik het heb geplaatst om 10 voor 8... Undecided

Succes en plezier vandaag flipje met je echo!
flipje

Posting Freak

01-04-2016 12:53
Suf zeg!
Maar het kan mij allemaal niet schelen want wij hebben een kloppend hartje gezien! Joehoooeeeee!
BroBro

Member

01-04-2016 13:24
Jaaaaaa flipje wat ontzettend goed!! :-D Ben mega blij voor jullie!
Sorry, ben het ff kwijt maar was het voor jullie ook de eerste keer? Wel supertof om te zien he?

Mijn man en ik hadden het er gisteravond over dat het kwartje eigenlijk nog niet heel erg gevallen is dat we een kindje krijgen... We hebben nu nota bene het met eigen ogen kunnen zien dat ik zwanger ben en zelfs het hartje zien kloppen maar toch voelt het nog heel irreeel... Hebben jullie dat ook?

Loe, hoe was het bij jou? Hopelijk wel alles goed?
flipje

Posting Freak

01-04-2016 14:42
Ja het was de eerste echo. En ik voel verder zo weinig, dus nu geloof ik het pas echt... ;-)
MD1982

Member

02-04-2016 16:11
Volgens mij kloppen de banners nog steeds niet... Ik heb de mijne ook stiekem aangepast!

Leuk om te horen dat er goeie echo's waren! Is toch een opluchting hé als je ziet dat alles in orde is...

Bij ons begint het kwartje stilaan te vallen... Heb intussen ook al gebeld om kinderopvang te regelen en dat maakte het gelijk een stuk echter!

Ik ben sinds een paar dagen echt een stuk misselijker dan voordien! Op zo'n moment heb ik echt nergens zin in en wil ik gewoon op de bank liggen! Ook erg moe de laatste dagen! Gaat dat bij jullie ook zo in ups en downs?
Loe1990

Member

02-04-2016 18:43
Hoi hoi. Even een kort berichtje, reageer maandag weer uitgebreid want ben aan het klussen bij mijn ouders. BroBro en Flipje wat een super nieuws!!! Wat een geruststelling he een kloppend hartje. Erg fijn dat de echo positief was. Ik herken dat het soms nog zo onwerkelijk lijkt maar merk zelf dat het bij mij elke week groeit en ook echter wordt naarmate je omgeving op de hoogte is.
De kwaaltjes blijven hier beperkt tot vermoeidheid. Ik ben alleen misselijk met lege maag dus eet nog steeds elke twee uur een tosti haha. Helpt goed tegen de misselijkheid, wat minder tegen de kilo's hahaha.
Mijn echo was ook weer positief. 14-4 de termijn echo. Ik zit nu ongeveer op 8.5 week is de schatting. Tot de termijnecho reken ik dus maar gewoon elke maandag als nieuwe week!

Nog plannen dit weekend of lekker rustig aan? In elk geval geniet!
Ik ga straks op stap met vrienden. Toch raar zo zonder wijntje, maar om mezelf nou negen maanden op te sluiten leek me ook ongezellig dus hopelijk is het zo net zo gezellig haha.

X
BroBro

Member

04-04-2016 09:27
Hey Loe, wat fijn dat bij jou de echo ook goed was!

Wij hebben een heerlijk weekend gehad. We hebben het alle opa's en oma's verteld! Superleuk. Zoals verwacht heel veel tranen en dansjes door de woonkamer van blijdschap. Desondanks is bij mij nog steeds het kwartje niet heel erg gevallen. ik heb een hartje zien kloppen en de ouders weten het en toch voelt het nog heel onecht. Beide moeders vertelde meteen dat zijn dat ook hadden met hun zwangerschap en dat het pas echt begon te worden toen ze voor het eerst leven begonnen te voelen. Nou... dan heb ik dus nog wel ff. Hahaha.

Hoe was jullie weekend?
Loe1990

Member

04-04-2016 09:52
Wat leuk!!!! Hoe heb je het verteld? Hadden ze het verwacht? Altijd fijn als de reacties enthousiast zijn. Moet eerlijk zeggen dat mijn ouders (met name mijn vader) wel even een weekje aan het idee moesten wennen hihi. Ze waren wel vanaf het eerste moment blij hoor maar omdat ik volop in de race zat voor een baan als leidinggevende hadden ze het even niet zien aankomen. Ik ben met de bruiloft 29 januari gestopt met anticonceptie en had ook niet verwacht dat ik meteen zwanger zou worden, vandaar dat ik ook gewoon nog vrolijk aan het solliciteren was. De baan heb ik gekregen en afgewezen, wat op het begin even wennen was voor mijn ouders omdat ze wél wisten dat dit mijn droombaan was maar niét wisten dat ik al zwanger wilde worden. Dit was voor mij ff lastig want je verwacht toch vooral blijheid bij je ouders maar na een goed gesprek hierover zie ik nu gelukkig dat ze wel erg blij zijn alleen dat ze even verbaasd waren. Een huis kopen, Trouwen, een kind, en dat allemaal in één jaar. het is ook allemaal wel veel te verwerken voor die ouders van me haha.

Ik begrijp dat het nog niet helemaal bezonken is bij je. Moet eerlijk zeggen dat dit bij mij na negen weken ook nog steeds niet echt het geval is hoor. Ik denk zelf dat dit in het tweede trimester na de twaalf weken wel komt. Zou me er dus niet te druk om maken, want het komt vanzelf en doet niks af aan de blijdschap die je voelt.
Ik ben nu een beetje aan het kijken naar babykamers en andere spullen, hierdoor krijg ik wel meer besef. Maar het idee dat ik met kerst en oud en nieuw dit jaar een kleintje heb is ook voor mij nog een ver van mijn bed show haha.

Ik heb trouwens twee vriendinnen die ook zwanger zijn. (Wat best bizar is want in mijn vriendengroep leek het er echt niet op dat er iemand zwanger ging worden de komende vijf jaar). Ik vind dit eerlijk gezegd best moeilijk want ik merk aan de niet-zwangere vriendinnen dat ze het nogal vervelend beginnnen te vinden dat het alleen maar over baby's gaat. En terecht! Dus ik probeer het ook over andere dingen te hebben met ze maar helaas is een van de zwangere vriendinnetjes nogal zweverig waardoor het echt non-stop over baby's gaat, ze zichzelf met elke instagram zwangere buik vergelijkt en waardoor de vriendinnengroep zo langzamerhand niet meer met elkaar wil afspreken omdat ze knettergek worden. Dit beloofd nog wat voor als de kids er zo dadelijk zijn haha. Ik vind dit lastig om mee om te gaan, want ik vind ook dat het niet alleen maar over zwangerschappen moet gaan, maar aan de andere kant is dit nu wel een groot deel van ons leven. Herkennen jullie dit in je omgeving?
En een brutale vraag misschien, maar hoe oud zijn jullie? Smile Toch leuk een beetje een beeld te hebben van mijn mede-zwangere vrouwen haha!

Iemand nog een echo deze week? Zo ja, dan heel veel succes en ik ga voor je duimen! Hopelijk hebben de rest van de dames nog leuke plannen en niet teveel last van de kwaaltjes! Voor nu een fijne werkdag en tot sprekens.
X
BroBro

Member

04-04-2016 10:22
Hey Loe,

Over zwangeren in de omgeving kan ik gedeeltelijk meepraten. Op mijn werk barst het echt van de zwangeren. Vorige week zijn er in 2 dagen tijd 3 bevallen! En er lopen er nog 3 rond die later dit jaar nog gaan, met mij erbij dus 4. Met andere woorden; op het werk gaat het (helaas) al een tijd lang over niets anders dan zwangerschappen en baby's. Voordat ik zwanger was vond ik dat echt heel erg vervelend, elke keer weer de confrontatie dat zij wel hebben wat jij zo graag wilt. Nu ik zelf bij die club hoor vind ik het minder erg maar ik ben gelukkig niet vergeten hoe vervelend het kan zijn dus ik probeer inderdaad ook regelmatig het gespreksonderwerp te veranderen.

Qua familie en vriendengroep valt het reuze mee. In beide gezinnen zijn mijn man en ik de oudste, het wordt dus ook het eerste kleinkind aan beide kanten. Qua vrienden zijn we ook de eersten. Mijn man en ik zijn beide 31 maar desondanks is er maar 2 stellen die getrouwd zijn. De rest heeft net nieuwe relaties of zijn aan het daten. En (ik krijg er haast plaatsvervangende schaamte van), er zijn zelfs 2 die met hun 31 nog thuis wonen.... Daar dus totaal geen last van baby-praat :-)

Mijn ouders waren wat betreft carriere ook verbaasd. Ik was van dit jaar zo rond november / december van baan te gaan wisselen maar dat wordt nu ook uitgesteld aangezien ik eind november waarschijnlijk ga bevallen ;-) Die nieuwe baan komt dus wel in het nieuwe jaar. En die zagen zijn ook niet aankomen. Ze hadden bedacht dat we het pas over 6-12 maanden zouden gaan proberen. Ze moeten dus wennen aan het idee maar zijn wel superblij.

Wel schattig om te zien hoe ouders dan meteen gaan veranderen. Mijn ouders maakten al meteen plannen om de logeerkamer om te bouwen tot kinderkamertje als het kindje bij hun komt logeren. Marktplaats werd meteen genoemd om een tweedehand wiegje / box te gaan kopen. Superlief. Mijn schoonmoeder begon er meteen over dat ze dan 1 dag in de week minder gaat werken omdat ze heeeeeel graag 1 dag in de week wil oppassen. Haha. Graag! Scheelt ons weer geld aan kinderopvang ;-)

Zo, sorry voor het hele verhaal... Nu maar aan het werk!

Liefs
BroBro

Member

04-04-2016 10:23
Oh sorry, nou heb ik nog niet verteld hoe we het hebben verteld!

We hadden voor beide een boekje gekocht 'Handboek voor Opa's en Oma's'. De hint werd direct opgepakt, het cadeautje was nog niet helemaal uitgepakt of de verbaasde blikken met de open mond staarde al onze kant op. 'Echt?! Ben je zwanger? Echt waar?!' Hahaha, was een schot in de roos :-D
Loe1990

Member

04-04-2016 12:58
Wat geweldig. Dat boekje hadden wij inderdaad ook gekocht en was een groot succes. Leuk dat de omgeving enthousiast was. Toch altijd een beetje een opluchting om de bevestiging van je ouders te krijgen dat ze achter de keuze staan, ook al hebben ze er niks over te zeggen hahaha.
Misschien een tip voor je schoonmoeder: Ik zag net bij de kruidvat een campingbedje voor 30 eurp ipv 50 euro liggen. Wilde hem zelf ook meenemen maar vind het op een of andere manier doodeng om nu al iets te kopen! :p

31 en nog thuis wonen. Tja je hoort het vaker, moet zeggen dat ik het altijd wel lekker vond nog thuis wonen maar aangezien mijn man vijf jaar ouder is en al op zichzelf woonde ben ik redelijk vroeg het huis uit gegaan, geloof dat ik 21 ofzo was. Moet eerlijk zeggen dat als ik hem niet had ontmoet ik waarschijnlijk ook wel lang thuis zou wonen want vond het idee van op kamers gaan in een smerig gebouw echt vreselijk en vond het ook wel lekker thuiskomen in een schoon huisje haha.

Wat leuk dat jullie de eerste zijn. Dat is wel echt bijzonder lijkt me. In mijn man zijn vriendengroep is iedereen tussen de 30 en 35 en zie je een duidelijk splitsing: Iedereen die in ons dorp is blijven wonen heeft een kind en van de dorpse mensen zijn wij dan ook de een na laatste die aan kids beginnen (dan ben ik ook 5 a 7 jaar jonger dan de rest van de vrouwen in de vriendengroep). Alle vrienden die verhuist zijn naar Amsterdam en Zwolle zijn kinderloos. Ook alle tussen de 30 en 35 maar met een heel ander leven en nog veel uitgaan, stappen en lang leve de lol. In mijn eigen vriendinnengroep is iedereen tussen de 23 en 25 dus is het al een hele schok dat er drie zwanger zijn haha.

Fijn dat je schoonmoeder wilt oppassen. Hoeveel dagen werk je en wil je straks gaan werken als ik vragen mag? Kinderopvang is inderdaad schrikbarend duur!
Heb je er moeite mee om je banenswitch uit te stellen of valt dit mee?

Nou mijn pauze is ook weer voorbij dus ik ga ook maar weer eens hard aan het werk! X
BroBro

Member

04-04-2016 13:16
Wat leuk dat jullie hetzelfde boekje hadden!
Ik vind het ook nog wel een beetje eng om iets te kopen hoor. Hoe opgelucht ik ook was dat die eerste echo bij 6 weken goed was, toch hou ik nog een beetje de slag om de arm tot de termijnecho bij 11 weken. Als die goed is, dan ga ik het andere familie, vrienden en collega's vertellen en durf ik eigenlijk pas echt goed te hopen op een kindje. Zit toch aardig in mijn achterhoofd dat een miskraam bij iedereen kan gebeuren, dus ook bij mij...

Mijn man en ik werken beide 5 dagen in de week. Voor mij wordt het erg lastig om dat terug te dringen naar 4, laat staan nog minder. Dat is eigenlijk uitgesloten, ook naar mijn nieuwe baan volgend jaar. Voor mijn man is dat eigenlijk net zo. Die werkt nu 4 dagen in de week maar die gaat (hopelijk) vanaf september van baan wisselen. Daar willen ze dat hij het eerste jaar 5 dagen werkt, daarna zou hij naar 4 mogen. Met andere woorden, qua opvang hou ik er rekening mee dat we beide 5 dagen werken. Deels vind ik dat jammer. Aan de andere kant ben ik wel echt een carrierevrouw en haal ik ook veel voldoening uit mijn werk. We gaan het zien hoe dat zal zijn als de kleine er inmiddels is. Kan me voorstellen dat dan mijn prioriteiten totaal anders komen te liggen en dat ik dan toch op zoek ga naar mogelijkheden om minder te werken. En dat is dan uiteraard ook prima!

Mijn schoonmoeder zou 1 dag in de week willen oppassen. Maar ze zei er meteen bij dat mijn schoonvader misschien ook wel 1 dag zou willen. Dus dan zijn er al 2 dagen geregeld. Mijn ouders moeten even kijken of het lukt met hun eigen werk maar die zouden (indien mogelijk) ook wel bereid zijn tot 1 dag. Dus dan hoeven we slechts 2 dagen kinderopvang te regelen. Das dan nog te doen! En stel mijn man of ik gaan naar 4 dagen in de week dan wordt het zelfs nóg minder. Denk dat het goed komt :-)

Mijn banenswitch uitstellen vind ik geen probleem. Wil stiekem niet te veel in detail treden in wat ik doe, maar de baan die ik nu heb was altijd al tijdelijk voor 4 jaar. Voor mijn volgende functie ben ik eigenlijk al aangenomen. Ik zou daar november/december gaan starten maar er zijn zeker mogelijkheden om dit een half jaartje uit te stellen tot mei volgend jaar. Ik weet dat die baan er is, en ik weet dat ik hem krijg. Is voor mij dus echt geen enkel punt!

Hoe gaan jullie het doen met werken / kinderopvang en zo? Hebben jullie daar al over nagedacht?
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (4): 1 2 3 4 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave