Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Uitgerekend februari 2016!

Uitgerekend februari 2016!
elsbeth86

Posting Freak

Topics: 5
03-06-2015 18:03
Ik durfde niet, maar nu toch maar wel een discussie gestart Smile gister positief getest en cb vandaag gaf aan 1-2 weken (dacht ik iets verder al was) maar zwanger is zwanger en we gaan van het positieve uit!
Hoop dat er snel nog meer durven aan te sluiten! Wink

Ik ben trouwens 29 en is het 2e kindje. Voor onze 1e dochter zijn we ruim 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden en nu "maar" een half jaar, heel blij mee en nu maar hopen dat alles goed blijft gaan Smile
Maud1989

Senior Member

Topics: 0
05-06-2015 07:10
Hoi Elsbeth,

Ik heb vanochtend positief getest en zal ergens in de eerste week van februari uitgerekend zijn als alles goed gaat!
Ben 25 en het is ons eerste kindje. Vind het erg spannend, maar ben echt super gelukkig haha!
Hopelijk volgen er snel meer :-)
Mowzy

Posting Freak

Topics: 8
05-06-2015 12:26
Nogmaals gefeliciteerd Maud!
En Elsbeth natuurlijk ook.
Hopen op mooie echo's. Hebben jullie al afspraken gemaakt?
elsbeth86

Posting Freak

05-06-2015 12:41
Welkom Maud! Heb je al last van klachtjes?
Ik ben echt doodmoe en bij vlagen misselijk. Ach teken dat er wat zit :-)
Ik ga vk over een week ofzo bellen. Wil na het weekend eerst weer een cb test doen die dan hopelijk meer weken aangeeft. Dan weet ik dat het goed gaat!
Mowzy bedankt!
Maud1989

Senior Member

06-06-2015 07:18
Ik ga pas na onze verhuizing volgende week de verloskundige bellen. Ik verhuis namelijk naar een andere gemeente dus moet nieuwe huisarts ook.
Enige wat ik merk is dat ik elke 2 uur een knorrende maag heb hihi. Lastig om nu niet voor twee te eten. Maar goed, gewoon gezonde snacks en steeds kleine beetjes :-D
Manlief wilde vandaag nog een keer samen testen, maar het liefst digitaal omdat hij de streepjes niet vertrouwd haha. Cb gaf nu 2-3 weken aan.
elsbeth86

Posting Freak

06-06-2015 13:25
Leuk verhuizen! Naar wat voor huis gaan jullie verhuizen?
Wij gaan eind augustus verhuizen naar een eengezinswoning, heel blij mee. Als alles goed gaat kunnen we daar gelijk een babykamertje inrichten en krijgt onze dochter een nieuwe kamer gelijk. Heeft ze ook niet het gevoel dat de baby haar kamer inpikt ;-)
Wel fijn dat cb test ook goed was!
Hier totaal geen behoefte om te snacken, misselijkheid wordt al steeds erger en heb juist last als ik veel eet dus dat vermijd ik nu juist.
Maud1989

Senior Member

06-06-2015 19:05
Wij verhuizen inderdaad ook naar een eengezinswoning! Met een heerlijke tuin. En kamers genoeg voor uitbreiding :-)
Ben blij dat de grootste klussen nu gedaan zijn.
Vandaag de verjaardag van mijn schoonvader gehad, mooi met ons geheimpje tussen de visite gezeten. Heel grappig (voor ons dan ;-) )
elsbeth86

Posting Freak

07-06-2015 08:41
Leuk is dat he als het nog jullie geheimpje is :-)
Hier vanochtend ook weer cb test gedaan en gaf ook 2-3 aan nu. We gaan gelijk op ;-)
Hier trouwens ouders volgend weekend al vertellen. Ik geef volgende week vrijdag mn afstudeeretentje en het gaat ontzettend opvallen als ik geen carpaccio biefstuk en alcohol neem. Dus dan maar alvast in kleine kring vertellen :-) etentje is ook alleen met onze ouders en mn zus, zus weet het al :-)
Maud1989

Senior Member

07-06-2015 14:17
Wij zijn er nog niet helemaal uit wanneer we het gaan vertellen. Mijn zus krijgt t sowieso over twee weken te horen omdat ze dan voor 4 weken in het buitenland zit en ze er anders pas bij 11 of 12 weken achter komt haha. Denk dat onze ouders en mijn zwager en schoonzus snel zullen volgen.
In ieder geval eerst verhuizen, gelukkig genoeg sterke mannen die komen helpen voor het zware til werk! Daarna afspraak met de verloskundige maken... En dan maar even verzinnen of we het op een speciale manier gaan vertellen of gewoon midden in een gesprek de bom droppen haha :-D

Ik vind t nog wel redelijk onwerkelijk omdat ik zo weinig voel! Sinds gisteren wat gevoeligere tepels, maar nog niet echt pijnlijk gelukkig.
elsbeth86

Posting Freak

07-06-2015 18:32
Ja normaal zouden wij ook pas wat later vertellen hoor. Ouders vorige keer met 7/8 weken verteld, rest na de goede echo bij 11 weken. Je kan het op allerlei manieren vertellen ja, wij hebben toen een boekje gegeven van nijntje bij opa en oma met stukje erin geschreven en foto van positieve test. Andere ouders stapel vakantie foto's gegeven en ertussen die test foto gedaan. Mn schoonmoeder was foto's aan het bekijken en zag toen ineens die foto. Was ook heel leuk
Nu gaan we wss onze dochter shirtje aantrekken met erop ik word grote zus :-)
Maar wees blij dat je nog geen klachtjes hebt, houden zo! Is hier wel anders ;-)
mam2kids

Unregistered

08-06-2015 12:42
Ik wil graag met jullie mee kletsen!

Ik heb gister positief getest, waarschijnlijk ben ik nu ongeveer 4 weken zwanger!
Ben erg blij maar vind het ook erg spannend! Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil en heb twee miskramen gehad... En bij de eerste mbv clomid.

Nu uitgaan van het positieve!! Had nu meteen een knal test, de vorige keren een lichte streep pas op dag 50... Terwijl ik cyclussen heb van ongeveer 37 dagen...

Ik klets graag met jullie mee :-)
mam2kids

Unregistered

08-06-2015 12:45
Wij willen graag eerst een goede echo zien en dan gaan we het vertellen. Denk dat we het vertellen als de termijnen is geweest. Dan hebben we ook een datum.
mam2kids

Unregistered

08-06-2015 12:46
Termijn echo bedoel ik..
elsbeth86

Posting Freak

08-06-2015 13:13
gefeliciteerd mam2kids! idd maar van het positieve uit gaan Smile hoeveelste kindje is het? en hoe voel je je?

hier vanochtend toch de sprong gewaagd en de vk gebeld. heb afspraak voor intake gemaakt en afspraak voor 1e echo in het centrum gekregen, beiden op 15 juli 's ochtends, als ik rond de 10 weken ben, spannend! maar heb nu iig een datum waar naartoe ik kan aftellen dus dat is al fijn, is maar ruim 5 weekjes Smile
Maud1989

Senior Member

08-06-2015 13:25
Jaaaa Mam2kids! Gefeliciteerd! Welkom!
mam2kids

Unregistered

08-06-2015 14:09
Thanks meiden!
Ik voel me goed, savonds wel moe.
Ben wel bang voor weer een miskraam.....
Ik heb 6 juli intake en echo... Spannend!!
Het is ons derde kindje, we hebben en al een jongen en een meisje :-)
elsbeth86

Posting Freak

08-06-2015 14:14
3maal is vast scheepsrecht! waren je vorige miskramen vrij snel of niet? lijkt mij echt heel naar om mee te maken!
ik vermoedde al dat het je 3e is gezien je naam, maar je weet maar nooit Wink ook fijn om te lezen dat je je prima voelt, houden zo Wink en al best vlot intake en echo, fijn Smile
elsbeth86

Posting Freak

08-06-2015 14:18
[TABLE="class: grid, align: left"]
[TR]
[TD]naam
[/TD]
[TD]leeftijd
[/TD]
[TD]uitgerekend
[/TD]
[TD]kindje
[/TD]
[TD]afspraak
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Maud1989
[/TD]
[TD]25
[/TD]
[TD]10 februari 2016
[/TD]
[TD]1e
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]elsbeth86
[/TD]
[TD]29
[/TD]
[TD]10 februari 2016
[/TD]
[TD]2e
[/TD]
[TD]15 juli echo +intake
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]mam2kids
[/TD]
[TD][/TD]
[TD]14 februari 2016
[/TD]
[TD]3e
[/TD]
[TD]6 juli echo + intake
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
elsbeth86

Posting Freak

08-06-2015 14:19
even eerste tabelletje gemaakt, vul aan / verbeter waar nodig Wink
mam2kids

Unregistered

08-06-2015 14:27
elsbeth86 schreef:3maal is vast scheepsrecht! waren je vorige miskramen vrij snel of niet? lijkt mij echt heel naar om mee te maken!
ik vermoedde al dat het je 3e is gezien je naam, maar je weet maar nooit Wink ook fijn om te lezen dat je je prima voelt, houden zo Wink en al best vlot intake en echo, fijn Smile
Ja het ging al best snel verkeerd, zo rond de 5 a 6 weken....
Zoiets gun je echt niemand, al was het nog zo pril, het is heel emotioneel...
elsbeth86

Posting Freak

08-06-2015 14:32
ja lijkt me zeker. wij hebben het (nog) nooit meegemaakt maar teleurstelling lijkt me echt heel groot! hoop echt dat dit wondertje jullie wel gegund is.
wij zijn zelf bij onze eerste wel heel lang bezig geweest om überhaupt zwanger te raken, heeft meer dan 2 jaar geduurd toen. ik stond al op de wachtlijst voor een kijkoperatie en daarna iui (onverklaard verminderd vruchtbaar) en toen ineens zwanger! al die tijd wachten was ook echt niet leuk. nu na ruim een half jaartje al zwanger, voor ons doen dus heel snel en best onverwacht dus ook, maar zeker ook heel erg blij Smile
mam2kids

Unregistered

08-06-2015 14:40
elsbeth86 schreef:ja lijkt me zeker. wij hebben het (nog) nooit meegemaakt maar teleurstelling lijkt me echt heel groot! hoop echt dat dit wondertje jullie wel gegund is.
wij zijn zelf bij onze eerste wel heel lang bezig geweest om überhaupt zwanger te raken, heeft meer dan 2 jaar geduurd toen. ik stond al op de wachtlijst voor een kijkoperatie en daarna iui (onverklaard verminderd vruchtbaar) en toen ineens zwanger! al die tijd wachten was ook echt niet leuk. nu na ruim een half jaartje al zwanger, voor ons doen dus heel snel en best onverwacht dus ook, maar zeker ook heel erg blij Smile
Is inderdaad niet leuk... :-( Dat is ook frustrerend als je zolang bezig bent.... :-( Wel fijn dat je toen toch in eens zwanger was! Voor mijn eerste zwangerschap had ik geen eisprong... tja dan kun je wachten tot je een ons weegt, uiteindelijk is het mbv clomid wel gelukt. Bij tweede wel lange cyclussen maar spontaan zwanger na een aantal maanden, was super snel! Nu waren we een jaar bezig, had afspraak bij gyn, maar deze gaat niet door omdat ik gister positief teste! :-) Zo blij!!! Maar ook beetje bang dat het weer verkeerd gaat. Ik ga er proberen niet aan te denken... nog 4 weken en dan afspraak bij VK... Super zin in!
mam2kids

Unregistered

08-06-2015 14:41
[TR]
[TD]naam
[/TD]
[TD]leeftijd
[/TD]
[TD]uitgerekend
[/TD]
[TD]kindje
[/TD]
[TD]afspraak
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Maud1989
[/TD]
[TD]25
[/TD]
[TD]10 februari 2016
[/TD]
[TD]1e
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]elsbeth86
[/TD]
[TD]29
[/TD]
[TD]10 februari 2016
[/TD]
[TD]2e
[/TD]
[TD]15 juli echo +intake
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]mam2kids
[/TD]
[TD]33[/TD]
[TD]14 februari 2016
[/TD]
[TD]3e
[/TD]
[TD]6 juli echo + intake
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Semmie

Posting Freak

08-06-2015 15:29
Mam2kids: fijn om jou weer in een lijstje te zien staan!!
Hopelijk gaat het deze keer wel allemaal goed!
Je mag op mijn uitgerekende datum naar je vk: dus hopelijk een goed teken!
mam2kids

Unregistered

08-06-2015 15:39
Semmie schreef:Mam2kids: fijn om jou weer in een lijstje te zien staan!!
Hopelijk gaat het deze keer wel allemaal goed!
Je mag op mijn uitgerekende datum naar je vk: dus hopelijk een goed teken!
Thanks meid!! Ja laten we het hopen! Succes met de laatste loodjes! Xx
Maud1989

Senior Member

08-06-2015 18:37
Owww wat super fijn dat jullie de eerste afspraak al hebben staan!
Ik ga maandag na de verhuizing direct bellen! Hebben we iets om naar af te tellen :-)
We waren gisteren alvast de kledingkast aan t uitruimen, maar heb de iets te grote broeken nu toch maar bewaard haha! :-D
mam2kids

Unregistered

08-06-2015 19:53
Maud1989 schreef:Owww wat super fijn dat jullie de eerste afspraak al hebben staan!
Ik ga maandag na de verhuizing direct bellen! Hebben we iets om naar af te tellen :-)
We waren gisteren alvast de kledingkast aan t uitruimen, maar heb de iets te grote broeken nu toch maar bewaard haha! :-D
Goed bezig :-)
Ik kijk zo uit naar de eerste echo!! Hopelijk niet eerder bloed verlies.... Daar begonnen de twee miskramen mee...
elsbeth86

Posting Freak

08-06-2015 21:14
Mam2kids wat fijn dat je gyn kan afbellen, leuk telefoontje! Bij jullie is het dus ook allemaal geen een tweetje geweest.
Maud, succes met alles verhuizen, en die broeken zou ik idd maar bewaren ;-) al zijn de positie broeken al snel toch fijner dan gewone maat broek groter was mijn ervaring. Elastische rokjes, die zijn ook echt ideaal! Maar hoop dat het nog even duurt voordat ik die doos tevoorschijn moet pakken. Al ben ik natuurlijk allang blij dat ik het nodig heb maar toch ;-) had bij de eerste al snel echt een buik en aan het einde echt een megabuik :-p
Vanavond vriendin op bezoek gehad, was wel moeilijk om mn mond te houden hoor! Vooral met praten over ons nieuwe huis, je zou het bijna hebben over het inrichten van de nieuwe babykamer ;-)
Maud1989

Senior Member

09-06-2015 07:59
Haha begrijp het! Wij hebben inderdaad ook zo'n 'babykamer' waarvan we wel heel bewust niet zo'n haast hadden om daar iets aan te doen in de hoop dat we niet direct al het behang zouden hoeven aanpassen! Nu weten we dat we de kamer alleen maar gaan witten en iets op de vloer gaan leggen tot we weten dat we het echt voor een kindje in kunnen gaan richten! :-D
Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik tegelijk zwanger ben met een collega. Zij is nu 6 weken en al doodziek dat arme kind. Ik probeer het vertellen op het werk nog even uit te stellen... Ben wel heel benieuwd nu Hoe ik er met 6 weken bij loop!
Nog steeds hartstikke fit en elk uur en drie kwartier een knorrende maag haha :-D Kan de klok er bijna op gelijk zetten! Stel het eten dan wel uit tot ik er buikpijn van heb, want anders vreet ik mij een ongeluk! :-D
mam2kids

Unregistered

09-06-2015 10:56
Ik slik davitamon mama met visolie... Zit ook folium in..
Nu ik dat weer slik heb ik last van hoofdpijn... Toeval?!
Hebben jullie daar ervaring mee?
elsbeth86

Posting Freak

09-06-2015 12:14
maud, wat leuk dat een collega tegelijkertijd zwanger is! je hoeft helemaal niet misselijk te worden he, verschilt echt per persoon. maar wat niet is kan nog komen natuurlijk
mam2kids, hoofdpijn had ik vorige week heel erg, komt volgens mij vooral door veranderingen in je hormonen en evt cafeïne ontwenning, weet niet of je daar al in geminderd bent?
let daar wel heel erg bewust op, bij eerste zwangerschap ook gelijk flink mee geminderd. als je er veel last van hebt mag je best paracetamol gebruiken he, maar dat weet je vast wel.
hier zijn borsten gevoelig aan het worden en af en toe ook maagzuur, misselijk gaat op dit moment ietsje beter.
ik slik zelf compleet mama van davitamon, alleen dan zonder visolie. vind het wel fijn om niet alleen de foliumzuur te slikken maar er zo ook voor te zorgen dat ik zeker weten alle vitamines ed goed binnen krijg. maar daar heb ik dus geen hoofdpijn van, slikte het ook al een paar maanden.
mam2kids

Unregistered

09-06-2015 12:41
elsbeth86 schreef:maud, wat leuk dat een collega tegelijkertijd zwanger is! je hoeft helemaal niet misselijk te worden he, verschilt echt per persoon. maar wat niet is kan nog komen natuurlijk
mam2kids, hoofdpijn had ik vorige week heel erg, komt volgens mij vooral door veranderingen in je hormonen en evt cafeïne ontwenning, weet niet of je daar al in geminderd bent?
let daar wel heel erg bewust op, bij eerste zwangerschap ook gelijk flink mee geminderd. als je er veel last van hebt mag je best paracetamol gebruiken he, maar dat weet je vast wel.
hier zijn borsten gevoelig aan het worden en af en toe ook maagzuur, misselijk gaat op dit moment ietsje beter.
ik slik zelf compleet mama van davitamon, alleen dan zonder visolie. vind het wel fijn om niet alleen de foliumzuur te slikken maar er zo ook voor te zorgen dat ik zeker weten alle vitamines ed goed binnen krijg. maar daar heb ik dus geen hoofdpijn van, slikte het ook al een paar maanden.
Ik drink niet echt drankjes waar dat in zit... Ik heb gisteren en vandaag nog geen davitamon op..
en geen hoofdpijn... Misschien moet ik wat anders proberen....
Ik heb nu alleen dat ik savonds moe ben en soms voel ik wat in mijn buik maar verder heb ik nergens last van....
elsbeth86

Posting Freak

09-06-2015 13:31
ja ik weet het ook niet, hier nu trouwens ook weer hoofdpijn hoor. het is ook wel echt een zwangerschapskwaaltje hoor, zeker aan het begin. zou me niet te veel zorgen maken, maar vervelend is het wel natuurlijk! ach, ieder klachtje is voor mij een bevestiging dat het goed zit, al heb ik nu al wel snel veel klachtjes, veel meer dan bij m'n dochter. misschien heb ik er wel 2 in m'n buik haha :p
Maud1989

Senior Member

09-06-2015 20:15
Ik slik davitamon mama met vis olie, maar geen last van hoofdpijn. Ik slik het al sinds we begonnen zijn met proberen.
Ik begin ook mijn borsten te voelen. Niet pijnlijk, maar gevoelig als iets erop drukt. Eindelijk! Kan niet wachten tot ik afscheid kan nemen van mijn cup A haha. Altijd al een maatje groter willen hebben :-D
Nog twee dagen werken en dan begint ons verhuis weekend. En daarna de vk bellen! Ben heel benieuwd wanneer ik langs mag komen.
mam2kids

Unregistered

09-06-2015 21:15
elsbeth86 schreef:ja ik weet het ook niet, hier nu trouwens ook weer hoofdpijn hoor. het is ook wel echt een zwangerschapskwaaltje hoor, zeker aan het begin. zou me niet te veel zorgen maken, maar vervelend is het wel natuurlijk! ach, ieder klachtje is voor mij een bevestiging dat het goed zit, al heb ik nu al wel snel veel klachtjes, veel meer dan bij m'n dochter. misschien heb ik er wel 2 in m'n buik haha :p
Wist niet dat dat ook een kwaaltje is bij zwangerschap..
Ook leuk een tweeling :-)
mam2kids

Unregistered

09-06-2015 21:16
Maud1989 schreef:Ik slik davitamon mama met vis olie, maar geen last van hoofdpijn. Ik slik het al sinds we begonnen zijn met proberen.
Ik begin ook mijn borsten te voelen. Niet pijnlijk, maar gevoelig als iets erop drukt. Eindelijk! Kan niet wachten tot ik afscheid kan nemen van mijn cup A haha. Altijd al een maatje groter willen hebben :-D
Nog twee dagen werken en dan begint ons verhuis weekend. En daarna de vk bellen! Ben heel benieuwd wanneer ik langs mag komen.
Denk dat je ook begin juli voor een eerste afspraak mag komen, dan ben je ongeveer 8 weken. :-)
elsbeth86

Posting Freak

09-06-2015 21:19
Maud laat die borsten dan maar lekker groeien haha. Hier al normaal cupd/e dus hoeft niet nog meer bij haha
Wanneer je voor het eerst mag komen verschilt heel erg per vk! Sommige idd al bij 8 weken andere pas bij 10 weken zoals bij mij. Ben benieuwd!
mam2kids

Unregistered

09-06-2015 21:58
elsbeth86 schreef:Maud laat die borsten dan maar lekker groeien haha. Hier al normaal cupd/e dus hoeft niet nog meer bij haha
Wanneer je voor het eerst mag komen verschilt heel erg per vk! Sommige idd al bij 8 weken andere pas bij 10 weken zoals bij mij. Ben benieuwd!
Ah ok. Heb je dan meteen de termijn echo?
Koekie

Posting Freak

Topics: 7
12-06-2015 08:43
Ik mag mij hier ook aansluiten. Vanmorgen positief getest! Het is ons tweede kindje Smile
Maud1989

Senior Member

12-06-2015 08:50
Gefeliciteerd Koekie! Welkom! Dat heb je snel voor elkaar! :-D

Hier sinds 2 dagen af en toe roze bij t afvegen. Verder helemaal geen buikpijn of wat dan ook en ik voel me nog steeds even zwanger als altijd. Dus probeer er niet te veel aandacht aan te besteden zolang het niet helder rood is en zo...
Begin t wel heel spannend te vinden. Heb gisteren het aanmeldformulier van de vk ingevuld. Hoop dat ze vandaag bellen voor de eerste afspraak. Op de website staat intake bij 8 weken en termijn echo tussen 10 en 12!
Koekie

Posting Freak

12-06-2015 08:52
Ja, dat had ik ook niet verwacht in ronde 1. Sterker nog, ik hield er rekening mee dat het niet ging gebeuren of lang ging duren. Haha. Nu hopen dat het goed blijft gaan Smile

Kan me voorstellen dat je je niet helemaal prettig voelt over het roze bij het afvegen. Hopelijk is het snel weg!
Mowzy

Posting Freak

Topics: 8
12-06-2015 10:22
Gefeliciteerd Koekie!
Koekie

Posting Freak

12-06-2015 10:31
Dank je wel!

[TR]
[TD]naam [/TD]
[TD]leeftijd [/TD]
[TD]uitgerekend [/TD]
[TD]kindje [/TD]
[TD]afspraak [/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Maud1989[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]10 februari 2016 [/TD]
[TD]1e [/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]elsbeth86[/TD]
[TD]29[/TD]
[TD]10 februari 2016[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]15 juli echo +intake [/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]mam2kids[/TD]
[TD]33[/TD]
[TD]14 februari 2016[/TD]
[TD]3e [/TD]
[TD]6 juli echo + intake[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Koekie[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]21 februari 2016[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]23 juni echo, 1 juli intake[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
mam2kids

Unregistered

12-06-2015 10:48
Koekie schreef:Ik mag mij hier ook aansluiten. Vanmorgen positief getest! Het is ons tweede kindje Smile
Gefeliciteerd meid!! Geniet ervan!
En welkom! Klets lekker mee!
Maud1989

Senior Member

12-06-2015 11:44
[TR]
[TD]naam [/TD]
[TD]leeftijd [/TD]
[TD]uitgerekend [/TD]
[TD]kindje [/TD]
[TD]afspraak [/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Maud1989[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]10 februari 2016 [/TD]
[TD]1e [/TD]
[TD]29 juni intake, 8 juli echo[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]elsbeth86[/TD]
[TD]29[/TD]
[TD]10 februari 2016[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]15 juli echo +intake [/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]mam2kids[/TD]
[TD]33[/TD]
[TD]14 februari 2016[/TD]
[TD]3e [/TD]
[TD]6 juli echo + intake[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Koekie[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]21 februari 2016[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]23 juni echo, 1 juli intake[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Verloskundige heeft gebeld! Spannend! Eindelijk een datum om naar uit te kijken. En zo snel al! :-D :-D
Even rondje door het huis stuiteren haha!
Koekie

Posting Freak

12-06-2015 11:59
Leuk Maud! Spannend ook, de eerste echo bij je eerste ukkie!

Voor de mensen die zich wellicht afvragen waarom ik al zo snel een echo heb, ik heb een medische indicatie en sta dus wat strikter onder controle in het ziekenhuis. Ik heb een autoimmuunziekte aan mijn schildklier en moest dus ook 'toestemming' hebben om te proberen zwanger te worden en heb vandaag gelijk moeten ophogen met medicatie. Nu elke 4 weken bloed laten prikken en steeds de medicatie aanpassen.
Maud1989

Senior Member

12-06-2015 12:23
Koekie, maakt die medicatie de zwangerschap ook extra spannend doordat het invloed heeft op t kindje ? Of is het meer dat de zwangerschap je stofwisseling beïnvloedt en daardoor de medicatie aangepast moet worden?
Koekie

Posting Freak

12-06-2015 12:29
De eerste 3 maanden leeft het kindje volledig van jouw schildklier en bij een gezond persoon past de schildklier zich dus aan. Bij mij is dat niet het geval en moet ik dus de medicatie aanpassen om te zorgen dat het kindje voldoende schildklierhormoon binnenkrijgt. Inmiddels is uit onderzoek wel redelijk duidelijk met hoeveel je daarvoor moet ophogen, dus heel spannend is het niet, maar daarom word ik dus wel elke maand gecontroleerd.

Hoe dan ook heb ik door mijn ziekte wel een grotere kans op herhaalde miskramen, maar gelukkig heb ik zonder problemen een gezond zoontje op de wereld gezet, dus we gaan nu ook van het goede uit Smile
elsbeth86

Posting Freak

12-06-2015 14:14
koekie, welkom en gefeliciteerd! idd van het positieve uitgaan!
maud, zolang het geen helder rood bloedverlies is geen zorgen maken, gebeurt wel vaker!
mam2kids, is bij mij idd gelijk termijnecho. bij 1e ook zo gegaan, maar 1 echo pas vrij laat, maar goed, als die goed is zitten we gelijk goed! het gaat hier verder wel prima, gevoelige tepels en vlagen van misselijkheid of maagzuur maar verder niets. in het weekend nog 1 laatste cb test doen of die 3+ aangeeft, dan stop ik met testen! dan weet ik zeker dat hcg goed is gestegen en moeten we dan gaan aftellen tot echo.
Maud1989

Senior Member

13-06-2015 06:22
Een zeer goeie morgen! Vandaag gaan we verhuizen!
Ik vind t echt heel spannend. Lig de afgelopen 2 dagen al om half negen voor pampus op de bank, dus ben benieuwd hoe ik al dat gesjouw en schoonmaak van ons oude huis doorsta. Daarnaast is er allemaal familie om mij heen die komt helpen die nog van niets weten en waarschijnlijk ook nog niks aan mij zien hihi :-D
Dinsdag uiteten met mijn zus, voordat ze voor een maand naar het buitenland gaat. Heb een voorlees boek met verhalen van annie m.g. schmidt voor dr gekocht :-) Onze ouders moeten tot na de echo wachten hihi :-D
mam2kids

Unregistered

13-06-2015 06:33
Maud1989 schreef:Een zeer goeie morgen! Vandaag gaan we verhuizen!
Ik vind t echt heel spannend. Lig de afgelopen 2 dagen al om half negen voor pampus op de bank, dus ben benieuwd hoe ik al dat gesjouw en schoonmaak van ons oude huis doorsta. Daarnaast is er allemaal familie om mij heen die komt helpen die nog van niets weten en waarschijnlijk ook nog niks aan mij zien hihi :-D
Dinsdag uiteten met mijn zus, voordat ze voor een maand naar het buitenland gaat. Heb een voorlees boek met verhalen van annie m.g. schmidt voor dr gekocht :-) Onze ouders moeten tot na de echo wachten hihi :-D
spannend!!! Succes en ook veel plezier!"
elsbeth86

Posting Freak

13-06-2015 06:37
Succes met het verhuizen maud! En leuk om je zus het zo te vertellen :-)
mam2kids

Unregistered

13-06-2015 06:38
Ik weet bijna zeker dat het nu gewoon goed zit, na twee miskramen, maar ik hoop zo dat de tijd snel gaat. Ik wil zo graag de echo dan hebben een bevestiging dat het echt goed zit... (maar dat wil iedereen natuurlijk)

Wij gaan het vertellen aan iedereen na de termijnecho, zo zin in!!! :-)
Koekie

Posting Freak

13-06-2015 06:41
Succes Maud!

Mam2, ik duim voor je! Maar fijn dat je gevoel zegt dat het goed zit!
mam2kids

Unregistered

13-06-2015 07:40
Koekie schreef:Succes Maud!

Mam2, ik duim voor je! Maar fijn dat je gevoel zegt dat het goed zit!
Thanks meid!! Xxx
elsbeth86

Posting Freak

13-06-2015 08:47
Mam2kids keep that feeling ;-)
Maud1989

Senior Member

13-06-2015 17:03
De verhuizing is een feit! Nu nog alle troep een plek geven haha!
Helaas wel de hele dag al licht bloedverlies. Naast roze slijm zat er af en toe ook wat helderder rood bij. Geen stolsels, geen krampen... Maar begin t toch spannend te vinden.
Denk dat ik het weekend afwacht en anders toch de verloskundige maar ga bellen. Had dr wel al over het super lichte bloedverlies verteld, en mocht bellen als het meer werd. Dan kon ik eerder voor een echo komen.

Nou ja, afwachten maar. Deze stress dag is in ieder geval geweest!
Koekie

Posting Freak

13-06-2015 17:22
O jee Maud, dat is echt niet fijn! Ik ga keihard duimen dat het stopt en zeker niet erger wordt. Dikke knuffel!
mam2kids

Unregistered

13-06-2015 17:40
Maud1989 schreef:De verhuizing is een feit! Nu nog alle troep een plek geven haha!
Helaas wel de hele dag al licht bloedverlies. Naast roze slijm zat er af en toe ook wat helderder rood bij. Geen stolsels, geen krampen... Maar begin t toch spannend te vinden.
Denk dat ik het weekend afwacht en anders toch de verloskundige maar ga bellen. Had dr wel al over het super lichte bloedverlies verteld, en mocht bellen als het meer werd. Dan kon ik eerder voor een echo komen.

Nou ja, afwachten maar. Deze stress dag is in ieder geval geweest!
Hopelijk ze het niet door.... Ik heb er geen goede ervaring mee... :-( Ik ga voor je duimen meid!!! Xxx
mam2kids

Unregistered

13-06-2015 17:41
Ik word hier gek van de jeuk tussen mijn benen.... Heb ik sinds ik zwanger ben. Jullie ervaring mee?? Xxx
Koekie

Posting Freak

13-06-2015 18:13
Alleen als reactie op antibiotica, een schimmelinfectie. Ik zou maandag de huisarts even bellen, want ik weet uit ervaring dat je daar gek van kunt worden. Sterkte!
mam2kids

Unregistered

13-06-2015 18:59
Koekie schreef:Alleen als reactie op antibiotica, een schimmelinfectie. Ik zou maandag de huisarts even bellen, want ik weet uit ervaring dat je daar gek van kunt worden. Sterkte!
Ja daar wordt je inderdaad 'gek' van, pffff
Ik heb nu geen onderbroekje aan, alleen een losse korte broek en dan gaat het wel...
Ik kijk het even aan en anders maandag even bellen inderdaad
elsbeth86

Posting Freak

13-06-2015 19:07
Och maud, hoop dat het hier bij blijft... zolang je geen krampen krijgt kan het nog goed blijven gaan maar zou zeker vk bellen als het blijft. Wel fijn dat jullie verhuizing achter de rug is.
Mam2kids, denk een schimmelinfectie?! Had ik bij vorige zwangerschap ook meerdere keren. Gewoon even ha bellen als je last blijft houden. Is nl simpel te verhelpen!
Hier vandaag weer behoorlijk misselijk. Kan momenteel even niet zo goed ook tegen de poepluiers van mn dochtertje :-p
elsbeth86

Posting Freak

14-06-2015 06:13
Wat ik me trouwens nog afvroeg maud. Je had een cb test gedaan ruim week geleden die 2-3 aangaf. Heb je hem recent nog een keer gedaan om te kijken of hij nu 3+ aangeeft? Hiermee kun je mooi kijken of je hcg meestijgt. Die van mij geeft inmiddels 3+ aan wat klopt met zwangerschapsduur van meer dan vijf weken. Misschien kan het jou ook meer duidelijkheid/ vertrouwen geven. Ik denk aan je!
mam2kids

Unregistered

14-06-2015 07:51
elsbeth86 schreef:Och maud, hoop dat het hier bij blijft... zolang je geen krampen krijgt kan het nog goed blijven gaan maar zou zeker vk bellen als het blijft. Wel fijn dat jullie verhuizing achter de rug is.
Mam2kids, denk een schimmelinfectie?! Had ik bij vorige zwangerschap ook meerdere keren. Gewoon even ha bellen als je last blijft houden. Is nl simpel te verhelpen!
Hier vandaag weer behoorlijk misselijk. Kan momenteel even niet zo goed ook tegen de poepluiers van mn dochtertje :-p
Als ik er niet aan kom heb ik er niet zo last van....
mam2kids

Unregistered

14-06-2015 07:55
Vandaag alweer 5 weken :-)
Ik had kruitvat test gekocht, zitten er twee in, gisteravond nog een test gedaan. Nou dat zit wel goed :-) had meteen een knal positieve test heel snel nadat ik de druppels er in had gedaan. Volgens mij bleef de test vorige keer beetje vaag, geen dikke knal test.
mam2kids

Unregistered

14-06-2015 07:57
@maud; hoe is het met je?
Maud1989

Senior Member

14-06-2015 08:27
Hey dames,
Het bloedverlies is een beetje af en aan, dus weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Het lijkt wel alsof er af en toe een vaatje kapot gaat waardoor het even beetje bloed en dat het vervolgens geneest waardoor het weer ophoudt. Alleen dat dus wel elke dag wat t erg spannend maakt. Gisteravond was het bloedverlies weer helemaal weg en vooral 'lekker' veel afscheiding :-) Borsten zijn echt mega stevig haha ben echt onder de indruk van de boobjob die mijn lijf zelf doet! Mijn vent kan er niet makkelijk van afblijven haha, maar moet wel zachtjes doen anders doet t zeer hihi.

@ Elsbeth, heb er ook aan zitten denken! Misschien dat ik maandag doe als ik me heel onzeker voel. Merk dat mijn gevoelens erg op en neer gaan. Ben er namelijk door de rest van mijn lijf wel weer heel erg van overtuigd dat het goed zit. Maar dan zou die maandag inderdaad absoluut 3+ aan moeten geven!

@ mam2kids, mag ik je vragen hoe het bloedverlies bij jouw mks verliep? Want ik heb hooguit één redelijke vlek in een inlegkruisje. Meestal roze, gisteren voor t eerst wat roder... En het stopt dus vlak daarna weer...
elsbeth86

Posting Freak

14-06-2015 09:11
Mam2kids, beetje vieze vraag maar heb je ook last van witte korrelige afscheiding? Dat past nl heel erg bij schimmelinfectie... door de hormoon veranderingen ben je daar nu gevoelig voor
Maud, fijn dat je lijf wel aangeeft dat je hartstikke zwanger bent. Ik zou voor de zekerheid lekker morgen die cb test doen, al is het maar ter geruststelling. Het bloedverlies lijkt dus niet bij je door te zetten, goed teken. Heb wel vaker gehoord dat sommige eerste weken bloedverlies beetje hebben en wat gewoon goed gaat. Vannacht voor het eerst in jullie nieuwe huis geslapen?
Maud1989

Senior Member

14-06-2015 09:19
Niet voor t eerst, tijdens de verbouwing ook vaak op een matras en slaapzakken hihi. Maar wel voor t eerst als definitieve bewoners.
Lekker beneden gekomen in een ontplofte troep haha!
Vandaag nog even terug om onze huurwoning schoon te maken en de laatste dingen weg te halen (plafonnière Enzo) en dan morgen tussen 11 en 12 er weer heen voor de eind inspectie.
elsbeth86

Posting Freak

14-06-2015 12:55
Succes met laatste dingetjes opruimen maud! Hoop dat de eindinspectie morgen in orde is.
Wij gaan vanavond bij mn schoonouders eten en vertellen dat ik zwanger ben, leuk! Begint het steeds een beetje echter te worden :-)
Koekie

Posting Freak

14-06-2015 20:41
@ Maud, fijn dat je lichaam aangeeft dat het gewoon goed zit. Als het bloedverlies blijft, zou ik zelf denk ik wel bellen, gewoon om even te horen dat het normaal is en eerder naar de uk te kunnen kijken. Is het trouwens gelukt met het schoonmaken vandaag?

@ Elsbeth, hoe hebben jullie het verteld en hoe werd er gereageerd?
elsbeth86

Posting Freak

14-06-2015 20:55
Ze vonden het heel erg leuk!
Hadden onze dochtertje shirtje aangetrokken met erop ik word grote zus met jasje erover. We kwamen binnen en toen iedereen gezellig zat zei ik goh dat jasje kan ook wel open. Vervolgens zaten ze te kijken en zeiden wat staat er op je shirt. Ik...word...grote...zus! Vonden het heel erg leuk! Wordt nu allemaal wat echter. Heel leuk!
mam2kids

Unregistered

14-06-2015 21:05
elsbeth86 schreef:Ze vonden het heel erg leuk!
Hadden onze dochtertje shirtje aangetrokken met erop ik word grote zus met jasje erover. We kwamen binnen en toen iedereen gezellig zat zei ik goh dat jasje kan ook wel open. Vervolgens zaten ze te kijken en zeiden wat staat er op je shirt. Ik...word...grote...zus! Vonden het heel erg leuk! Wordt nu allemaal wat echter. Heel leuk!
super leuk!!! Je hebt het wel vroeg verteld
Maud1989

Senior Member

14-06-2015 21:06
@ Elsbeth, wat leuk dat het nu geen geheimpje meer is voor iedereen!

@ Koekie, schoonmaak was nog een hele klus. 3 jaar zonder afzuigkap in een keuken is niet aan te raden ;-) Ben blij dat we van de sociale huur af zijn en gewoon ons eigen stekje hebben met een keuken waar we niet op bezuinigd hebben :-D

Ik ga morgen vroeg de vk bellen. Ik ga zo op en neer met mijn gevoel over dat bloedverlies! Momenteel erg pessimistisch over, terwijl mijn borsten gewoon nog stevig en gevoelig aanvoelen. Maar het bloedverlies lijkt elke dag meer en meer op menstruatie te lijken. Het is van super licht roze slijm naar toch wel echt ongi achtig bloedverlies gegaan. Het stopt dan wel elke keer, het is niet continu, maar het is er wel :-( Hopelijk kan ik dezelfde dag nog terecht...
Ik hou jullie op de hoogte!
mam2kids

Unregistered

14-06-2015 21:48
elsbeth86 schreef:Mam2kids, beetje vieze vraag maar heb je ook last van witte korrelige afscheiding? Dat past nl heel erg bij schimmelinfectie... door de hormoon veranderingen ben je daar nu gevoelig voor
Maud, fijn dat je lijf wel aangeeft dat je hartstikke zwanger bent. Ik zou voor de zekerheid lekker morgen die cb test doen, al is het maar ter geruststelling. Het bloedverlies lijkt dus niet bij je door te zetten, goed teken. Heb wel vaker gehoord dat sommige eerste weken bloedverlies beetje hebben en wat gewoon goed gaat. Vannacht voor het eerst in jullie nieuwe huis geslapen?
nee daar heb ik geen last van...
mam2kids

Unregistered

14-06-2015 21:52
Maud1989 schreef:Hey dames,
Het bloedverlies is een beetje af en aan, dus weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Het lijkt wel alsof er af en toe een vaatje kapot gaat waardoor het even beetje bloed en dat het vervolgens geneest waardoor het weer ophoudt. Alleen dat dus wel elke dag wat t erg spannend maakt. Gisteravond was het bloedverlies weer helemaal weg en vooral 'lekker' veel afscheiding :-) Borsten zijn echt mega stevig haha ben echt onder de indruk van de boobjob die mijn lijf zelf doet! Mijn vent kan er niet makkelijk van afblijven haha, maar moet wel zachtjes doen anders doet t zeer hihi.

@ Elsbeth, heb er ook aan zitten denken! Misschien dat ik maandag doe als ik me heel onzeker voel. Merk dat mijn gevoelens erg op en neer gaan. Ben er namelijk door de rest van mijn lijf wel weer heel erg van overtuigd dat het goed zit. Maar dan zou die maandag inderdaad absoluut 3+ aan moeten geven!

@ mam2kids, mag ik je vragen hoe het bloedverlies bij jouw mks verliep? Want ik heb hooguit één redelijke vlek in een inlegkruisje. Meestal roze, gisteren voor t eerst wat roder... En het stopt dus vlak daarna weer...
Ik had dezelfde dag soort buikpijn / ongi kampen maar het leken ook kampen die bij zwangerschap horen.... Vervolgens beetje bloed bij afvegen... Ik voelde toen al dat het fout zat... Dat had ik bij eerdere zwangerschappen nog nooit gehad... Niet veel zette het door.... En werd ik ongi, enige tijd later kwam het vruchtje er ook uit...
mam2kids

Unregistered

14-06-2015 21:54
mam2kids schreef:Ik had dezelfde dag soort buikpijn / ongi kampen maar het leken ook kampen die bij zwangerschap horen.... Vervolgens beetje bloed bij afvegen... Ik voelde toen al dat het fout zat... Dat had ik bij eerdere zwangerschappen nog nooit gehad... Niet veel zette het door.... En werd ik ongi, enige tijd later kwam het vruchtje er ook uit...
niet veel later zette het door bedoelde ik
Maud1989

Senior Member

15-06-2015 07:16
Ik word vanmiddag terug gebeld zodra ze de agenda voor zich heeft. Wordt sowieso dan volgende week ergens, omdat de termijn dan de kans vergroot dat er een kloppend hartje zichtbaar is. Nu zou dat heel waarschijnlijk nog niet te zien zijn en ze verwacht dat t vruchtje er wel nog zit gezien ik nog geen stolsels heb verloren. Het blijft dus nog even spannend hier! :-(
mam2kids

Unregistered

15-06-2015 07:24
Maud1989 schreef:Ik word vanmiddag terug gebeld zodra ze de agenda voor zich heeft. Wordt sowieso dan volgende week ergens, omdat de termijn dan de kans vergroot dat er een kloppend hartje zichtbaar is. Nu zou dat heel waarschijnlijk nog niet te zien zijn en ze verwacht dat t vruchtje er wel nog zit gezien ik nog geen stolsels heb verloren. Het blijft dus nog even spannend hier! :-(
Ik hoop zo voor je dat het gewoon goed is!!! Ik ga voor je duimen!! Denk aan je! Xxx
Maud1989

Senior Member

15-06-2015 08:10
Haha bij de vk is vanmiddag terugbellen blijkbaar al om 9 uur :-D
Dinsdag 23 juni om 10.45 uur!
Ze heeft me wel weer beetje gerust gesteld. Ze zegt dat t feit dat ik geen krampen heb en geen stolsels verlies echt positief is. Dat bloedverlies in de eerste weken heel vaak voorkomt, dat het eerder normaal is dan abnormaal en dat de mate van bloedverlies helemaal niets hoeft te zeggen.
Daarnaast doet ze liever de echo pas volgende week zodat er ook echt wat te zien is, waaronder een hartje dat moet kloppen!

Nou, ik ben voor nu wel weer even happy. Is vanavond misschien wel weer anders haha ;-) jullie moeten het maar even met mijn wispelturigheid doen :-D
elsbeth86

Posting Freak

15-06-2015 11:13
Wat fijn dat je een vervroegde echo krijgt, nu is er idd nog weinig te zien ja! Nog een weekje wachten en je mag de kleine gaan zien :-) deze week lekker veel afleiding zoeken in jullie nieuwe huis opruimen dan maar ;-)
elsbeth86

Posting Freak

15-06-2015 12:23
Mam2kids, dan lijkt het bij jou gewoon onschuldige jeuk, alleen maar fijn!
Wat betreft het vroege vertellen, volgens mij had ik het al gezegd maar heb vrijdag mn afstudeeretentje met familie en als ik geen alcohol drink valt het gelijk op dus vandaar! Ook vind ik het ook gewoon fijn als een aantal het weten. Als het fout gaat willik dat ook met mn familie kunnen delen! Maar ieder zn ding hoor ;-) alleen de ouders en mijn zus weten het, rest pas na echo!
Maud1989

Senior Member

15-06-2015 21:01
Ik ben vandaag zowaar zonder bloedverlies de dag door gekomen. Heel fijn!
Verder hebben we de zithoek in het nieuwe huis helemaal op orde. Tv, radio, Internet en telefoon doen het. 3 dozen uitgepakt. En we hebben een begin gemaakt met de keuken inruimen... Zo begint de troep langzaam aan te slinken. Nog even en we kunnen ook weer gezellig aan tafel eten ipv op de bank.
Vanaf morgen weer allebei werken. Voor het eerst met de auto naar mijn werk ipv de fiets :-D
Maud1989

Senior Member

16-06-2015 04:35
Vanochtend toch nog een cb digitaal gedaan. Gaf keurig 3+ aan!
mam2kids

Unregistered

16-06-2015 06:49
Maud1989 schreef:Vanochtend toch nog een cb digitaal gedaan. Gaf keurig 3+ aan!
Super fijn!!xxx
elsbeth86

Posting Freak

16-06-2015 07:42
Maud wat fijn, dat is vast een hele geruststelling!
elsbeth86

Posting Freak

16-06-2015 18:56
Hebben jullie trouwens ook last van lage bloeddruk? Had ik bij mn dochter helemaal niet maar nu wel. Licht in mn hoofd duizelig en misselijk komt ook daar vandaan volgens mij. Heb 110/60 nu en normaal 120/80 dus vooral onderdruk is lager. Op zich beter dan te hoge bloeddruk maar echt fijn is het niet. Bouillon helpt wel maar wil ook niet te veel zouten innemen. Jullie mss nog tips?
Koekie

Posting Freak

16-06-2015 20:20
@ Maud, wat fijn! Toch een extra bevestiging!

@ Elsbeth, hier wel misselijk en duizelig, maar volgens mij niet door een lage bloeddruk. Aan het einde van mijn vorige zwangerschap at ik regelmatig zoute drop omdat ik een lage bloeddruk had en daar beroerd van werd, dat hielp toen wel.

Hier gaat het even wat minder. Gisteravond echt krom gelegen van de pijn die als weeën kwam en ging om de minuut. Ik kon niet zitten of staan van de pijn en het zat alleen rechts onderin mijn buik. Uiteindelijk de huisartsenpost gebeld. Blijkt de blaasontsteking waarvoor ik vorige week klaar was met de antibiotica, niet volledig over te zijn gegaan en nu dus veel erger te zijn geworden. Jeetje, nooit geweten dat dat zoveel pijn kan doen... Nu dus weer antibiotica en heel veel paracetamol, dit wil ik zo niet hebben nu...
elsbeth86

Posting Freak

16-06-2015 21:20
Ah koekie dat klinkt niet fijn, Beterschap! Paracetamol en ab kuur snap ik dat je dat liefst niet wil maar gezondheid van jou is het belangrijkste.
Zoute drop eten kan idd ook ja. Bij mn vorige zwangerschap had ik aan het einde juist hoge bloeddruk als onderdeel van pre-eclampsie dus een juist lage bloeddruk ben ik niet zo mee bekend.
Maud1989

Senior Member

16-06-2015 21:32
@ Koekie, gatver! Beterschap! Hoop dat het snel over is zodat je de pillen weer kunt laten staan!

@ Elsbeth, appelsap kan ook wonderen doen! En dat beetje extra zout heeft je lijf dan gewoon nodig. Extra ijzer rijk voedsel om het transport van zuurstof in je bloed te bevorderen kan de effecten van lage bloeddruk wat verminderen. Verder toch een kwestie van beetje rustig aan doen vrees ik. Hoge bloeddruk is gevaarlijker, maar een lage is vervelender ;-)

Hier mijn zus het voorlees boek cadeau gedaan. Het kwartje viel meteen! Heb wel gezegd dat t nog even spannend is, maar dat ze volgende week dinsdag absoluut dr mail in de gaten moet houden :-D Ze is helemaal blij haha.
mam2kids

Unregistered

16-06-2015 23:08
Maud1989 schreef:@ Koekie, gatver! Beterschap! Hoop dat het snel over is zodat je de pillen weer kunt laten staan!

@ Elsbeth, appelsap kan ook wonderen doen! En dat beetje extra zout heeft je lijf dan gewoon nodig. Extra ijzer rijk voedsel om het transport van zuurstof in je bloed te bevorderen kan de effecten van lage bloeddruk wat verminderen. Verder toch een kwestie van beetje rustig aan doen vrees ik. Hoge bloeddruk is gevaarlijker, maar een lage is vervelender ;-)

Hier mijn zus het voorlees boek cadeau gedaan. Het kwartje viel meteen! Heb wel gezegd dat t nog even spannend is, maar dat ze volgende week dinsdag absoluut dr mail in de gaten moet houden :-D Ze is helemaal blij haha.
Wat leuk!!! :-)
elsbeth86

Posting Freak

17-06-2015 18:10
wat leuk Maud! Smile
en die appelsap, daar had ik echt nog nooit van gehoord, ik ga het eens proberen. vandaag voor de klas stond ik een beetje te tollen op m'n benen op een gegeven moment, niet echt heel fijn met mijn werk...
Maud1989

Senior Member

17-06-2015 18:26
Appelsap is ook niet zo zeer voor de bloeddruk, maar geeft wel je brein meer suiker waardoor je je misschien minder snel flauw en duizelig voelt. Ik heb een staand beroep en zwanger zijn blijft bij ons nooit lang geheim doordat meiden flauw vallen. Heel veel collega's hadden dan een pakje appelsap in de buurt :-D Hoop dat het snel beter wordt!
elsbeth86

Posting Freak

17-06-2015 18:32
dank je, ik hoop het ook, gelukkig heb ik over 3 1/2 week zomervakantie Smile daarna is het hopelijk voorbij!
mam2kids

Unregistered

17-06-2015 19:34
elsbeth86 schreef:dank je, ik hoop het ook, gelukkig heb ik over 3 1/2 week zomervakantie Smile daarna is het hopelijk voorbij!
Dat is niet fijn. Hoop ook dat het snel beter wordt!

Ik ben best moe, pfff vanmiddag was ik niet vooruit te branden.
Ik voel me ook dik.... Eet meer als anders.... Weeg ook meer als anders... Moet echt even op letten, wil niet nu al aankomen... :-(
elsbeth86

Posting Freak

17-06-2015 19:37
Hier voor mn gevoel ook echt een mega opgeblazen buik maar ben eerder wat afgevallen dan aangekomen gelukkig. Vervelend dat je je zo moe voelt mam2kids, maar lekker op tijd naar bed!
mam2kids

Unregistered

17-06-2015 20:10
elsbeth86 schreef:Hier voor mn gevoel ook echt een mega opgeblazen buik maar ben eerder wat afgevallen dan aangekomen gelukkig. Vervelend dat je je zo moe voelt mam2kids, maar lekker op tijd naar bed!
nu ben ik niet zo moe :-) vanmiddag wel. Ja ik ga even paar dagen op letten. Dan komt het wel weer goed :-)
Koekie

Posting Freak

17-06-2015 21:19
Hier inderdaad ook een lekker opgeblazen buik, zie er 's avonds na het eten uit alsof ik al 3 maanden zwanger ben, althans in vergelijking met de vorige keer. Heel bizar. Ik ben vanavond weer lekker gaan sporten, helpt ook goed tegen de misselijkheid tot nu toe. Hopelijk blijft dat zo.
Maud1989

Senior Member

17-06-2015 21:45
Hier ook de knoop los 's avonds. En vanochtend voor het eerst wel misselijk... Hopelijk blijft het bij dat kleine beetje misselijkheid haha. Ik maak echt niet graag kennis met de toiletpot!
Ik merk dat ik echt uit begin te kijken naar de echo, met wat meer enthousiasme. Er komen alleen maar kwaaltjes bij tot nu toe. Ook hele tijd BH lopen corrigeren vandaag :-D
Mijn man vindt het allemaal duidelijk wat onwerkelijker... Die wil eerst de echo afwachten.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (5): 1 2 3 4 5 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave