Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden bloedonderzoek voor zwangerschap

bloedonderzoek voor zwangerschap
pegah

Unregistered

18-03-2008 12:57
hi
ik ben nieuw ik al eerst me voorstellen k ben 29 en woon al 7 jaar samen , we hebben kinderwens!
maar me vraag is moet ik voor dat ik zwangerword bloedonderzoek doen?
of is dat helemaal niet nodig .
ik heb van me huisarts begrijpen dat ik gewoon kan proberen zonder onderzoek !
mama277

Unregistered

18-03-2008 13:03
hey pegah,

welkom op het forum!! Smile

ik heb nog nooit bloedonderzoeken gehad voor mn zwangerschappen.
deze worden weleens gedaan wanneer het niet wilt vlotten, dan checken ze de hoeveelheden van de hormonen via een bloedonderzoek.
maar je kan na het stoppen van de anticonceptie gewoon aan de slag gaan hoor naar mijn weten.

succes!!

groetjes mama277
kaatje85

Unregistered

18-03-2008 14:28
Waarom vraag je dat? Heb je dat ergens gehoord??

Vaak wordt er bloed geprikt om te kijken of je iets mankeert, dit wordt vaak gedaan bij stellen die al een tijdje bezig zijn met zwanger raken.
Of die al weten dat er iets mis is en doorgestuurd zijn door de Huisarts!!
pegah

Unregistered

18-03-2008 15:46
ja eingelijk doen ze in andere landen bloedonderzoek bij echtpaar voor zwangerchap.
Lowiena

Unregistered

18-03-2008 17:04
Volgens mij heeft dat te maken met bloedgroepen. Er zijn een aantal verschillende types denk maar aan A B AB en O maar er zijn nog meer verschillen zoals resus(?) factor positief of negatief. En nog een aantal.
Het babytje krijgt genetisch een combi van pa en ma. het kan zijn dat het een bloedgroep krijgt die niet samengaat met die van de moeder. Dit is (meestal) geen probleem bij de eerste. Bij de bevalling kan er dan bloed contact plaats vinden, waardoor moeders vervolgens antistoffen aan maakt voor een bepaald bloedgroep. bij de tweede als die dezelfde bloedgroep heeft als zijn broertje of zusje dan kan er na de bevalling een bloedvergiftiging bij de kleine optreden, mits deze dan tijdens de bevalling teveel van de antistoffen van moe in zijn bloed heeft gekregen. Daarom krijgen alle baby's bijgeboorte een bloedtestje, dan weten ze of ze het babytje moeten helpen, bij de afbraak van de verkeerde bloed (van moeders die in hem is gekomen). (Maar dit is wat ik dacht dus....)
Ik weet wel dat vroeger in nederland een bloedtest voor het trouwen gedaan werd, volgens mij omdezelfde reden (kunnen er kindjes komen).

Verder zijn er een aantal landen met verhoogde risico op bepaalde afwijkingen (genetisch bepaald) daarvoor vind ook een voor onderzoek plaats, moet je even kijken op http://www.zwangerwijzer.nl

Volgens mij kun je gewoon een verloskundige opbellen en om info vragen. Er zijn zelfs een aantal die van die spreekmiddagen hebben voor mensen met vragen, ook als je nog zwanger moet worden.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave