Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Uitgerekend oktober 2015!

Uitgerekend oktober 2015!
sharon24

Senior Member

Topics: 1
27-01-2015 11:18
Hoi dames,

Eindelijk na 9 maanden proberen heb ik voor het eerst een positieve test vast mogen houden! Ben zo blij maar ook zo bang voor alles wat er mis kan gaan! Terwijl stress nu wel het laatste is wat ik wil hebben. Hopelijk volgen er snel meer zwangere dames in deze groep.
Louise

Senior Member

28-01-2015 16:13
Hai Sharon,

Gefeliciteerd. Ik heb vandaag een positieve test mogen vasthouden. Zo fijn maar ook eng tegelijk. Zie dat je al een afspraak hebt gemaakt bij de verloskundige. Wilde ook al bellen vandaag maar dacht dat t misschien wat te vroeg zou zijn. Denk morgen toch maar bellen.

Ik ben trouwens moeder van een 2 jarig meisje. Hebben jullie al kindjes of is dit de eerste?

Dat er maar snel meer dames bij mogen komen!
sharon24

Senior Member

29-01-2015 10:40
Hay Louise, gefeliciteerd! Dit is ons eerste kindje en eerste zwangerschap! Dus allemaal heel spannend en nieuw. Ben nu na twee dagen een beetje aan het idee gewend al is het helemaal zo onwerkelijk. Hoe is het met jou? Al symptomen/klachten?
Louise

Senior Member

29-01-2015 11:00
Dankjewel! Wat een geduld heb je moeten hebben. 9 maanden is niet gek lang maar wel als je t graag wilt.
Hier is t al aardig geland hoor. Haha. Kijk al wel uit naar de 1e echo. Nog 4 wkjes wachten. Bevestiging is fijn. Zeker omdat ik nog 0 klachten heb. Wel voel ik me zwanger. Dat is niet echt uit te leggen. Wist net als bij de 1e dat de test positief zou zijn.

Hoe voel jij je? Al klachten oid?

Morgen is mn NOD en doe ik een 2e en laatste test. Clear Blue zwanger/niet zwanger test.
Enig idee wanneer jullie het aan vrienden/ familie gaan bekendmaken?
sharon24

Senior Member

29-01-2015 13:24
Symptomen komen en gaan merk ik. Dat is ook datgene wat onzeker maakt. Ik ben zooo bang om een miskraam te krijgen, terwijl ik verder jong (25) en gezond ben en er niet direct aanleiding voor is. Symptomen die ik tot nu toe heb zijn; gespannen/grotere/pijnlijke borsten, boeren na het eten, lichte menstruatiekrampjes en ik lig s nachts in een coma haha. Qua vertellen zittende echt te twijfelen, eerst wilde ik wachten tot na de echo maar dat duurt nog 5,5 weken. Dus zit nu te denken aan 7/8 weken? Wat doe jij en wat heb je bij je eerste gedaan? Bij ons weten alleen 1 stel vrienden het. Ouders dus misschien voor de echo en de rest sowieso na de echo. Ik heb vanmorgen nog een test gedaan van clearblue en die gaf binnen 15 sec een dikke zwanger aan gelukkig!!
Louise

Senior Member

29-01-2015 22:45
Ik snap t dat je bang bent voor een miskraam. Dat heb ik ook. Meer dan bij de 1e eigenlijk. Ik weet nu wat ik zou missen zeg maar. Maar tegelijk probeer ik realistisch en rustig te blijven. Vanmiddag maakte ik me zorgen en vanavond de CB digital plus gedaan. Zwanger 2-3 weken gaf hij aan en dat klopt. Morgen ben ik 4 weken zwanger. 😀 Fijn dat jouw test ook weer wat zekerheid gaf.

Ik heb ook al de behoefte om t te delen met anderen. Maar nog niet gedaan. Ik ben vrij actief op Fb maar daar meld ik t sowieso pas na de echo. Maar ws later, met 12 weken. Aan de ene kant wil ik wachten op de echo maar ik denk dat we t al eerder aan directe familie en goede vrienden zullen vertellen. Maar nog niets concreets besproken.

Ergens volgende week ga ik me weer aanmelden voor Moeders voor Moeders. Ga jij dat ook doen?
nina2009

Junior Member

Topics: 0
30-01-2015 19:20
Hoi sharon en louise,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik heb maandag een test gedaan Smile.
Volgens de berekening ben ik 5 oktober uitgerekend? En jullie?
Ik vind het eigenlijk super spannend. Want bij me andere 2 zwangerschappen was ik al misselijk. En nu helemaal niks! Ik heb dinsdag een afspraak bij de verloskundige.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen deze zwangerschap.
Groetjes
sharon24

Senior Member

30-01-2015 19:29
Hoi Nina, welkom en gefeliciteerd! Ik ben rond 6 oktober uitgerekend, mits de Termijnecho iets anders zegt! Hopen dat we een grote gezellige club krijgen hier.
Wopper

Posting Freak

Topics: 3
30-01-2015 20:14
Hoi meiden!

Allereerst van harte gefeliciteerd!
Mag ik me ook bij jullie voegen?

Na drie keer een vmk durf ik pas na een week overtijd langzaam te geloven dat het echt waar is! Nummer drie is onderweg!
Ik heb een korte LF dus ook al ben ik een week overtijd, ik zit nu pas op 14dpo.

Na de vorige keren ben ik ook erg bang dat het weer mis gaat maar de eerste 'kritieke week' waarin het de vorige keren mis ging is voorbij!

Hopelijk blijven ze allemaal bij ons plakken!!
Louise

Senior Member

30-01-2015 20:41
@nina gefeliciteerd! Leuk dat je je bij ons aanmeld. Welkom. Hoe komt het dat je zo snel al een afspraak hebt bij de verloskundige? Ik heb ook nog geen kwaaltjes trouwens.
@wopper Yes!! Van harte. Jemig jij hebt ook veel meegemaakt. Ik hoop zo voor je dat deze lekker blijft zitten.Kan t zijn dat je even in de aug/sept groep hebt gezeten? Je naam komt bekend voor.

Zodra ik achter een comp zit zal ik een lijstje opstellen voor ons. Wanneer ben je uitgerekend Wopper?
Wopper

Posting Freak

30-01-2015 21:29
@Louise, ik heb idd meegeschreven in dat topic! Na de derde mk kon ik het echter meer elke dag bijhouden en heb ik even afstand genomen :oops:

We hadden zelfs besloten dat dit de laatste 'echte' maand was waarin we gingen knuffelen op basis van ovulatietesten. We waren er van overtuigd dat we met zijn vieren ook compleet zouden zijn en we hadden het los gelaten. Nu dus toch zwanger! Het voelt echt als een cadeautje :-D
In de afgelopen 7 maanden had ik 4x een positieve test. Hopelijk is dit de laatste voor de komende tijd :lol:

@ Nina, is het voor jullie ook kindje nummer drie?

@ Vertellen, mijn vriendin en mijn zus weten het. Verder nog niemand. Nou ja, mijn ouders weten op de een of andere manier altijd dat ik zwanger ben. Vragen ruim voor ik aan testen toe ben gekomen of ik iets te delen heb :lol: maar dat hebben we nog niet officieel bevestigd.
We weten nog niet wanneer we het gaan vertellen. Sowieso na de termijnecho pas en dan waarschijnlijk op een verjaardag zodat iedereen er tegelijk is. (Maar de vorige twee keer dacht ik dat ook maar kon ik me niet inhouden en floepte ik het er zo uit :lol: dus dat kan ook nog :lol: )

Andere vrienden en collega's vertellen we het na de 12 weken.

Hoe voelen jullie je allemaal? Ik heb wat last van vage misselijkheid wat gelukkig te onderdrukken is met vaker kleine beetjes eten. En een strakke legging of broek voelt niet comfortabel bij mijn buik.
Wopper

Posting Freak

30-01-2015 21:30
Oh, ik ben op 7 oktober uitgerekend, 34 jaar en dit is ons derde kindje.
sharon24

Senior Member

31-01-2015 07:29
Gefeliciteerd Whopper! Duimen dat we over 8 maanden allemaal gezonde baby's gaan afleveren! Hier heb ik het gister aan m'n zusje verteld. Zij is normaal nog stug en afstandelijk maar ze moest helemaal huilen van schrik en blijdschap. En ik ook natuurlijk door die stomme hormonen haha. Dus dat was wel heel bijzonder om te doen vond ik.
sharon24

Senior Member

31-01-2015 07:30
Ow ja, mijn gegevens voor een tabel: ik ben op 6 oktober uitgerekend, 25 jaar en eerste kindje.
Louise

Senior Member

31-01-2015 09:19
[TABLE="class: grid, align: left"]
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Ronde[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Afspraken[/TD]
[TD]Info[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Nina2009[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD]05/10/2015[/TD]
[TD]03/02/2015[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sharon24[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[TD]06/10/2015[/TD]
[TD]23/02/2015 Intake
09/03/2015 Echo[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Wopper[/TD]
[TD]34[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD][/TD]
[TD]07/10/2015[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Louise[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]5[/TD]
[TD]09/10/2015[/TD]
[TD]27/02/2015 Intake/Echo[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Louise

Senior Member

31-01-2015 09:27
@sharon klinkt heel bijzonder inderdaad.
@wopper Wow, wat een toeval. En echt kadootje. We duimen dat dit je laatste positieve test is. Tenzij je natuurlijk ooit voor een 4e gaat... ;-)
@vertellen mijn vriend is een week voor de echo jarig. We gaan het dan wel vertellen denk ik. Ook al zou wachten tot na de echo het verstandigst zijn. Het is een mooi moment dat iedereen bij elkaar is en je het in persoon kan vertellen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik vrij snel een buikje. Ik gok omdat het de 2e is dat het nu ook zo zal gaan of misschien wel sneller. Onze ouders gaan we het wel eerder vertellen. Nog geen datum geprikt maar zal wel binnenkort gaan gebeuren.
@lijstje als je nog iets wilt toevoegen of juist eruit wilt halen vooral zeggen! Hopen dat er snel meer zwangeren bij komen. :-)
Wopper

Posting Freak

31-01-2015 10:07
@ Louise, nou laat die zwangeren idd maar komen! De eerste week van oktober blijft rustig tot nu toerusting haha.
Leuk moment om te vertellen! Met mijn verjaardag ben ik al 19 weken en die van mijn man nog maar 6 weken... Dus dan maar een andere verjaardag denk ik Hihi. Of gewoon los even naar m'n ouders aangezien mijn zus het toch al weet!
Wopper

Posting Freak

31-01-2015 10:13
@ afspraken, hebben jullie de vk meteen gebeld? Op de site van mijn vk staak dat je vanaf 6 weken kunt aanmelden dus dan wacht ik nog maar even
Louise

Senior Member

31-01-2015 10:54
Wopper schreef:@ afspraken, hebben jullie de vk meteen gebeld? Op de site van mijn vk staak dat je vanaf 6 weken kunt aanmelden dus dan wacht ik nog maar even

Op die van mij staat dat je zodra je een positieve test hebt je kan bellen. Vanaf de 8e week kun je terecht. Omdat ik woensdag mamadag hebt wil ik op een woensdag gaan ipv vrij vragen dus dat was ook een reden dat ik vroeg belde. Het is uiteindelijk toch een vrijdag geworden, mede omdat het al vrij vol zat rond de tijd dat ik 8 weken ben.
nina2009

Junior Member

31-01-2015 11:28
@louise: ik had de verloskundige gebeld om een afspraak te maken. Zei ook al ik ben nog maar heel pril. Maar toch al zo snel een afspraak gekregen. Denk dat het alleen om een intake gaat. Het is namelijk een afspraak van een uur lang.
Bij mijn eerste kindje was ik ook bij hun, maar halverwege ben ik medisch geworden. 2e zwangerschap ook medische. Nou kon ik gewoon bij een verloskundige omdat mijn 2e kindje gezond is. Dus misschien daarom zo snel omdat mij eerste kindje zwaar gehandicapt is

@wopper: dit word indd mijn derde kindje. Ik heb een dochter die 7 feb 6 jaar al word en nog een do chtertje van 2 jaar en 3 maanden.

Ik ben alleen bloed nerveus. Ik had gister weer een 2e test gedaan het streepje was veel lichter. Heb het gevoel dat het nu helemaal nist goed zit. Omdat ik ook niet echt zwangerschap kwalen heb. Waren jullie testen allemaal even donker de streepjes of hebben jullie een clearblue gedaan? En ka het zo zijn dat het kindje dan niet meer leeft als het streepje minder zichtbaar is?
nina2009

Junior Member

31-01-2015 11:30
Ik ben trouwens 28 jaar en dit word mijn derde. Voor het tabel zie ik Wink
Louise

Senior Member

31-01-2015 11:40
Dat zou heel goed kunnen verklaren waarom je meteen terecht kon. Lijkt me heel zwaar dat je kindje gehandicapt is.

Ik zelf heb 2 testen gedaan. 1 van Etos die deed ik smorgens en gaf binnen een minuut een lichte streep. De volgende dag heb ik savonds de Clearblue gedaan. Die gaf vrij snel zwanger aan. Hij moest alleen wat langer nadenken over hoeveel weken het is. Maar het klopte wel. Dus geen 2e test met streepjes gedaan. Ik weet niet of je je zorgen moet maken. Maar ik heb overigens ook geen kwaaltjes. Ik zou maandagochtend weer een testje doen en vergelijken. Als je je zorgen maakt misschien verloskundige dan bellen? Wat dat betreft wel fijn dat je haar dinsdag ziet.

Zodra het lijstje weer aangepast wordt kunnen de nieuwe gegevens erbij.
sharon24

Senior Member

31-01-2015 12:58
Ik heb twee testen van Kruidvat 2v5 gedaan. 10 minuten na elkaar met dezelfde urine (ik dacht vals positief of zo) en bij mij gaf de tweede test ook een lichtere streep dan de eerste. Dus streep is streep volgens mij hoor!
Wopper

Posting Freak

31-01-2015 14:41
Ik heb tig testen van KV gedaan en ze liepen maar ietsje op, bijna niet te zien. Wel was de streep steeds sneller zichtbaar. Heb vrijdag een laatste kv en een CB gedaan. De kv was iets donkerder (wel sneller zichtbaar dan de vorigen) en de termijn van de CB klopte. Sindsdien test ik niet meer.

Ik las op diverse fora dat vrouwen met kv bijna geen oplopende testen meer hebben en/of pas vanaf 5 (sommige zelfs 7) weken heel duidelijk positief testen. Ik zag iemand die met de action test mega positief testte en met kv heel lichtjes. En iemand anders testte met dezelfde urine met twee kv testen verschillende streepjes

Dus test ik niet meer... streep is streep en geen bloed = zwanger. Het hcg -gehalte s in die eerste weken nog zo wisselend en de testen kunnen zulke wisselende resultaten geven dat ik het wel prima vindt ;-)
Streep is streep en dan genieten. Verdrietig of angstig worden kan altijd nog als het echt mis is ;-)

@ Sharon, leuk nog iemand met een derde kindje :-D een gehandicapt kindje lijkt me wel zwaar. Is ze lichamelijk gehandicapt? (Als ik te nieuwsgierig ben, sorry)
nina2009

Junior Member

31-01-2015 16:55
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb maar de verloskundige gebeld. Hij zei dat je hormonen zo veranderen elke dag. Dat je hormoon dus de ene dag sterker is dan de andere. dus daardoor kan je een lichtere streep kan krijgen. Ben gelukkig weer gerustgesteld.

@wopper: Mijn dochter is lichamelijk en geestelijk gehandicapt. Ik heb in het begin van mijn zwangerschap een virus op gelopen. 80% van de mensen heeft die virus weleens gehad. Alleen als je het nog nooit heb gehad heeft het flinke gevolgen voor je ongeboren baby. Het virus heeft haar hersenen flink beschadigd. Waardoor ze cerebrale parese heeft. Ze kan niet lopen, zitten, niet praten. Ze is slechtziend, ze heeft scoliose, spasticiteit, ene kant van haar lichaam gebruikt ze niet of nauwelijks, epilepsie en nog wat dingen. Teveel om op te noemen. Het zijn zware jaren voor mij geweest, want ik heb haar alleen opgevoed. Ze moest vaak naar het ziekenhuis voor afspraken, vaak ziek waardoor ook vele ziekenhuis opnames. paar operaties. Het is zo moeilijk want het is zo'n sterk en vrolijk meisje. Ook zo sociaal. Ze vind het heerlijk om aandacht te krijgen.
Wopper

Posting Freak

31-01-2015 22:43
@ Nina, fijn dat de vk je kon geruststellen :-D Gewoon genieten nu!
Je schrijft heel liefdevol over je dochter. Mooi om te lezen :-)
Wist je tijdens de zwangerschap al dat je het virus had opgelopen?
Dat moet een zware tijd zijn geweest, er zo alleen voor staan! Dan mag je met recht trots zijn dat ze zo'n sterk, vrolijk en sociaal meisje is!

@ hier, vandaag wezen shoppen. We gaan het speelgoed van de kids in een aparte ruimte zetten en zo inrichten dat ze er ook kunnen spelen. Dus even wat mooie opbergbakken, planken, etc gehaald. Morgen kunnen we los :lol:

Het is hier nog wel rustig hè!
sharon24

Senior Member

01-02-2015 08:03
Er zullen er vast meer volgen 😊!
pinkcloud

Senior Member

01-02-2015 12:05
Hey ladies....

Voorzichtig meld ik me alvast hier. Vanmorgen 2x getest met dezelfde urine. 1x Clearblue en 1x kv. dinsdag NOD.
Ik ben enorm onzeker en twijfel enorm of ik nou wel of niet streepjes zie, ik ben bang om het mezelf in te beelden omdat ik het zo graag WIL zien...
Had de foto vanmorgen al op het baybytes forum geplaatst, maar daar zijn de dames duidelijk: zwanger.
Dus ik ben enorm blij, maar durf dat eigenlijk niet te zijn, het is allemaal nog zo pril.
Als dit dus allemaal klopt en alles goed mag gaan zou mijn uitgerekende datum 12 oktober zijn.

Hierbij de bewuste foto van de tests van vanmorgen:
[Afbeelding: 9969249-11953355.jpg]
Louise

Senior Member

01-02-2015 12:39
@pinkcloud Welkom! Ik zie op de Kv toch ook echt een streep. En de Clearblue geeft ook vaag een plus. Ik zou ook echt zeggen zwanger. Gefeliciteerd. Een soort van voorzichtig en bang voor slecht nieuws zijn we nog steeds allemaal hier. Join the club. ;-) Wil je nog wat meer over jezelf vertellen voor de lijst? Leeftijd, hoeveelste kindje, welke ronde raak. Als je niet in de lijst wil moet je t gewoon zeggen.
Oja ik qoute Wopper graag nog even:"Streep is streep en dan genieten. Verdrietig of angstig worden kan altijd nog als het echt mis is"

@nina Wat ben je sterk! Een gezond kindje in je eentje opvoeden is al een uitdaging denk ik laat staan een gehandicapt kindje. Ik heb veel respect voor jou

@wopper succes vandaag met het inrichten van de speelkamer.

@all Wie van jullie met meerdere kinderen heeft ook een keizersnede en hoe ging t daarmee de zwangerschap erna?
pinkcloud

Senior Member

01-02-2015 14:03
Ja natuurlijk wil ik wat meer vertellen Big Grin
Ik ben 29 jaar en nu dus zwanger van ons 2de wondertje.
In juni 2011 ben ik bevallen van een zoon.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar dit was ronde 1 waarin we er echt serieus voor gegaan zijn. In december ook wel, maar toen wist ik zelf eigenlijk al dat we niet op de juiste datum geklust hadden.
Daarom klinkt het ook eigenlijk `te mooi om waar te zijn`.
Bij de zwangerschap van mijn zoontje ging het namelijk ook makkelijk. Tenminste....het zwanger worden dan...Wink
Ik had toen voor t eerst zo`n ladiescalender als app op de smartphone waarin ik mijn cyclus ging bijhouden. Toen de app aangaf: dit is je vruchtbare dag, dacht ik: jaaaaa doei. Zou het? laten we t eens testen . En ja, het werkte nog ook Wink haha.
Daarom was ik nu een beetje zenuwachtig of ik wel zwanger zou worden, omdat de vorige zwangerschap dus min of meer niet gepland was.
Dat het nu weer in de eerste ronde raak is is dan ook echt een grote verassing!

Ik hoop op veel gezonde, fijne zwangerschappen en in oktober op wolken van gezonde baby`s!
Wopper

Posting Freak

01-02-2015 14:43
Helaas heb ik na bruinverlies vanochtend toch weer helderrood bloedverlies meiden. Dus ik ga dit topic toch weer verlaten :-(
Ik wens jullie allemaal heel veel geluk en een goede zwamgerschap! Zal zelf eerst even bijkomen van de tegenvaller en neem even wat afstand...
pinkcloud

Senior Member

01-02-2015 14:47
He wat ontzettend jammer wopper! Begrijpelijk dat je even afstand neemt. Sterkte xxx
sharon24

Senior Member

01-02-2015 14:58
Welkom pinkcloud! Ik zie toch echt een streep hoor. Gefeliciteerd! En het is toch gewoon boffen dat je meteen zwanger bent:-P! Hoe leuk is dat?

@Wopper, ow meid wat ontzettend naar! Heel veel sterkte aankomende tijd!
pinkcloud

Senior Member

01-02-2015 15:12
dank je @sharon24! Ja die kv is wel duidelijk, maar de clearblue is zo akelig vaag. Maar goed, misschien komt dat omdat het nog 2 dagen voor NOD is.
Ja, echt super, ik had nooit durven hopen dat het weer meteen raak zou zijn.
Louise

Senior Member

01-02-2015 15:35
@wopper Jemig wat ontzettend naar voor jullie. Heel veel sterkte.
sharon24

Senior Member

02-02-2015 09:37
M'n echo is naar 23 feb geschoven dus nog 'maar' 3 weken wachten ipv 5! Scheelt toch weer.
Lola1985

Senior Member

02-02-2015 13:28
Hallo meiden, mag ik me bij jullie aansluiten?? Ik heb er namelijk nog zweet oksels van, rode koontjes en ingetogen blijdschap (ben aan het werk) maar heb gewoon een positieve test in handen whaaaaaaaaaaaaaaaaaa, kan het gewoon nog niet bevatten
sharon24

Senior Member

02-02-2015 14:34
Gefeliciteerd Lola! Geniet ervan. Hier is het nieuws ook nog steeds niet helemaal geland hoor!
pinkcloud

Senior Member

02-02-2015 18:24
Jaaaa, gezellig Lola1985! Van harte gefeliciteerd!

Ik heb het vandaag verteld op mijn werk omdat ik voorlopig even geen rontgenfoto`s wil maken. Maar het voelt nog zooooooo onwerkelijk!
Ennuh...ik denk dat ik er nog wel op terug ga komen, maar waar blijven die kwaaltjes?! Heb bijna nergens last van. Behalve MOE en savonds pijnlijke borsten en een opgeblazen gevoel in mijn buik. Ik las wel dat de meeste kwaaltjes pas beginnen vanaf een week of 6, dus nog even geduld misschien Wink
Louise

Senior Member

02-02-2015 18:40
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Ronde[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Afspraken[/TD]
[TD]Info[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Nina2009[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD][/TD]
[TD]05/10/2015[/TD]
[TD]03/02/2015[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sharon24[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[TD]06/10/2015[/TD]
[TD]23/02/2015 Intake/Echo
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Louise[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]5[/TD]
[TD]09/10/2015[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1982[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD][/TD]
[TD]11/10/2015[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pinkcloud[/TD]
[TD]29[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]12/10/2015[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Louise

Senior Member

02-02-2015 18:46
@sharon wat fijn dat je eerder terecht kan!
@lola welkom en gefeliciteerd.
@pinkcloud hier tot vandaag ook geen klachten. En nog niet echt hoor. Vandaag voor het eerst vaag misselijk een soort van weeïgheid. En downunder is het heel gevoelig. Geen pijn maar ook niet prettig.
sharon24

Senior Member

02-02-2015 19:23
Hier alleen pijnlijke borsten en soms krampjes, waarvan ik denk; shit, ze zijn er niet meer, dat klopt niet! En als ze dan weer komen denk ik; ow nee, lijkt erger te worden.. Dus wordt eigenlijk alleen maar onzeker van die symptomen die de ene dag erger zijn dan de andere dag. Maar ik geniet er wel van zoas het nu is want als ik soms die verhalen hoor van het overgeven.. Brr! Wil er nog niet aan denken..
Lola1985

Senior Member

02-02-2015 19:59
Langzaam aan begint het nieuws te landen.....het is vrij snel, ronde 3 al dus dit had ik "nog"niet verwacht haha. Ik merkte wel dat ik de laatste 2/3 dagen vooral s'avonds wat misselijk/ naar ben en dat ik me avondeten moeilijk weg krijg. Net had ik zelfs dat er wat terug kwam....bahbah....
Nu is dit me 2e zwangerschap aangezien ik al een mooie dochter heb lopen maar daar ben ik geen seconde misselijk geweest, dus ik vrees dat dit al heel anders gaat! Vermoeidheid, ja wel een beetje maar niet extreem. Ben ook al een week aan het hoesten en stront verkouden dus dacht dat daarom me koffie niet zo smaakte de laatste dagen en me appel vanmorgen was zo niet lekker, toen dacht ik.....ik ben gewoon zwanger! Ik was 2 dagen overtijd maar merkte ook aan me buik/ buikpijn dat het anders was en herkende dit van de vorige keer. Ook moest ik om het half uur plassen, om er gek van te worden! Dus ik moest wel testen, en notabene niet eens met ochtendurine 2 dikke strepen.....:-)
Morgenochtend ga ik met de clearblue testen om te kijken hoever ik ben.
Dus heb ik al symptomen? Ja:
- veel plassen
- misselijk/ naar
- andere smaak
- opgeblazen buik
- buikpijn/ steken/ borrelen
- boeren

Ik heb op 6 maart de intake en mag die week daarna de echo laten maken, ga morgen terug bellen om de definitieve afspraak voor de echo te maken omdat ik even met manlief moest kijken wat haalbaar en handig is (agenda).
Volgens de vk ben ik op 10-10-2015 uitgerekend, volgens mezelf 11-10-2015.

Vind het super spannend, had ik vorige keer ook. Tot aan de echo blijf ik elke dag op toilet kijken of ik nog niks verlies.....raar maar waar.

Alle andere meiden, ook onwijs gefeliciteerd!!! Ik zie dat Louise en PinkCloud ook van de 2e zwanger zijn, al herkenbare dingen van de vorige keer??
Lola1985

Senior Member

02-02-2015 20:31
Heb me net ook maar aangemeld bij moeders voor moeders.....
jullie ook gedaan? Of gaan jullie het doen? Heb het vorige zwangerschap ook gedaan en het is een kleine moeite. Helaas heb ik veel vriendinnen om me heen die kampen met problemen/ ivf/ hormoonspuiten ed dus ik help graag waar ik kan.
Begint nu wel echt, echt te worden <3 WAUW
sharon24

Senior Member

03-02-2015 08:50
Alweer een week verder! Vijf weken zwanger. Is natuurlijk nog niks maar voelt al zo echt. Ik wil wel mee doen met moeders voor moeders maar wij hebben nogal nieuwsgierige over buurvrouw die een vriendin is van een vriendin van m'n moeder en aangezien wij het nog niet verteld hebben ga ik me aanmelden zodra m'n ouders het weten..
pinkcloud

Senior Member

03-02-2015 10:56
Ik wil eigenlijk ook meedoen met MvM maar ook hier errug nieuwsgierige buren. Hun bank staat voor het raam en elke keer als ze ook maar IETS zien bewegen buiten, zitten ze letterlijk omgedraaid op de bank. Kan natuurlijk afspreken dat ze langs de achtertuin komen, maar als hun iemand bij ons naar achteren zien gaan, zouden ze denk ik de politie bellen. Dus ja, zit echt in dubio....
sharon24

Senior Member

03-02-2015 11:02
Maar je kan tot 16 weken meedoen toch? Dan heb ik straks nog 8 weken. Als dat niet genoeg plas oplevert....
Semmie

Posting Freak

03-02-2015 11:38
Breekt in: je kunt bij mvm ook 1x per week de flessen wegbrengen naar een verzamelpunt.
op die manier heb je geen last van je nieuwsgierige buren.
oo de website van MvM staat volgens mij ook een telefoonnummer dat je kunt bellen. Zij kunnen je vertellen waar het verzamelpunt zit en wat de dag is dat het gebracht moet worden.
Breekt uit
pinkcloud

Senior Member

03-02-2015 19:16
Nou ladies, vandaag was mijn NOD.
Toen mijn moeder vanmiddag hier was zei ze: test nog een keer, misschien is de streep wat feller. Maar net voordat ze kwam was ik naar de wc geweest. Daarna dus expres veel gedronken, 3 volle glazen, ik denk ongeveer 750 ml. Toen ik vrij snel daarna moest plassen weer een kv2v5 test gedaan. En nu is het streepje heeeeeel licht, lichter dan dat ik zondag (2 dgn voor NOD) heb getest. Zou dit kunnen komen omdat de urine niet geconcentreerd genoeg was? Of is het nu aan `t misgaan? Begon net een beetje te landen vandaag en ik was zo blij....nu weer helemaal down en in de put door die stomme test.
Ik wil morgenochtend nog weer een keer proberen met ochtendurine, en dan hoop ik dat de streep veel feller is.
nina2009

Junior Member

03-02-2015 21:10
Hoi meiden,

@sharon: dank je wel

En welkom lola en pinkclaud! Leuk dat er steeds meer meiden bij komen.

@pinkclaud: ik had dat dus ook laatst dat mijn 2e test lichter was, en dacht toen ook van ohjee gaat het nu mis. Maar had mijn verloskundige gebeld en die zei dat de ene dag je hormoon meer kan zijn dan de andere dag. En dat hij nog nooit heeft gehoord dat je van een test een miskraam kan aflezen. een streepje is een streepje zei hij. ook heb ik indd op internet toen gelezen als je veel drinkt dat het dan minder word. Maar ik zou me geen zorgen maken.

@wopper: eh wat een naar nieuws, heel veel sterkte.

Ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben. soms heb ik last van afscheiding. Maar dan denk ik van ohjee volgens mij verlies ik bloed. Dus ben nog wel heel bang dat het mis kan gaan.
Ik heb ook echt nog geen kwalen, ja onwijs veel eetbuien en wat pijnlijke borsten. Maar ik ben nog niet misselijk. Zo gek vind ik dat! Bij mijn vorige 2 zwangerschappen was ik echt al meteen misselijk en moest ik veel overgeven. Vriendinnen zeggen tegen me oh dan zal het nu een jongentje worden ( ik heb 2 meiden).

Ik ben gewoon slank (platte buik), maar heb nu al een buik van 3 maanden. Zal denk wel komen omdat het me derde is en me darmen.
Ik had vandaag mijn intake, maar heb pas 11 maart me eerste echo. Vind het wel gek hoor om gewoon bij een verloskundige te lopen ipv medisch te zijn. want toen kreeg ik heel veel echo's.

Ohjaa meiden gaan jullie de combitest doen? Vind hem wel prijzig hoor! en word natuurlijk maar voor 3 dingen getest. Terwijl je duizenden syndromen heb.
Louise

Senior Member

03-02-2015 21:32
@lola ik blijf ook checken hoor op t toilet. Deed ik bij de 1e ook herinner ik me ineens. Het kan gewoon zomaar afgelopen zijn. Maar ik probeer ook te genieten. Zwanger zijn is gewoon zo wonderlijk. Sinds gisteren misselijk. Vlagen verspreid over de dag. Niets heftigs. Erg moe ook. Dat herken ik zeker van de 1e keer. Veel afscheiding. Na t werk doe ik al een tijdje een schoon slipje aan. Ik heb gehoord dat dat beter is dan inlegkruisjes. Ook wat vage buikpijn/steekjes. Dus al met al geen drama maar ik merk steeds meer dat ik zwanger ben. Oja mijn vriend heeft ook zwangerschapssymptonen. Hij is echt superlief. Dat is hij altijd al maar als ik zwanger ben is t echt erg. Haha. Ik geniet er maar van.

Ik heb me ook aangemeld voor Moeders voor Moeders. Eerlijk gezegd werd ik op t laatst erg misselijk van t conserveringsspul maar t is een kleine moeite die ik graag weer doe.

@semmie goeie tip.

@pinkcloud ik hoop dat Nina je een beetje gerust heeft kunnen stellen. Waarschijnlijk gaan we weer de combinatietest doen. Het is inderdaad prijzig en je hebt geen ja of nee. Dat is lastig. We hebben t nog niet besproken maar ik schat dat we t gaan doen.

@sharon de tijd vliegt he? Nu nog even doorvliegen naar de 1e echo. :-)

Meiden jullie kletsen wat af. Gezellig. Hoop niet dat ik iemand vergeten ben.
Lola1985

Senior Member

03-02-2015 22:15
Nou meiden, vanmorgen weer een test gedaan (clearblue digital) en ja hoor....ZWANGER 2-3 stond er hihihi
Het is nog steeds onwerkelijk en vind het nog eng maar aan de andere kant ben ik wel al aan het regelen, echo staat op maandagavond 9-3 :-) dus nu hebben we een datum om naartoe te dromen! Dus de intake 6-3 en de echo 9-3....YEAH!!! MAAR nog zoooooo ver weg.......grrr dat wachten. (ja ik ben ongeduldig)

@lousie, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo vaak naar het toilet gaat en soms nog een keer extra afveegt om te zien dat het oke is. Wel normaal ook lijkt me? Fijn, 11-3 de echo! Duurt nog zo lang he........ :-(

@pinkcloud, ja als je urine niet zo sterk geconcentreerd als je veel hebt gedronken daarvoor dus dan is het hormoon minder aanwezig dan bij je ochtend urine. Dus gewoon morgen nog eens testen ;-)

wbt MVM, ik breng het ook naar het verzamelpunt ('s avonds in het donker) ivm nieuwsgierige buren....

Wanneer gaan jullie het vertellen dames?? Hebben jullie het al met ouders/broer/zus gedeeld?
sharon24

Senior Member

04-02-2015 07:48
Ik ben ook heel nerveus hoor. Komt denk ik ook omdat ik bijna geen symptomen heb waardoor ik me sterk afvraag of er echt iets zit... Vind het heel moeilijk om met deze onzekerheid om te gaan. Hoe houden jullie dat vol? Hoop dat het na de echo minder wordt...
pinkcloud

Senior Member

04-02-2015 11:16
Wat herkenbaar, al die onzekerheid. Idd uitkijken naar een eerste echo. maar wachten duurt zo lang!
Ik weet het nog van bij mijn eerste zwangerschap, de dagen leken wel weken te duren. Ik had gehoopt dat het bij een volgende zwangerschap sneller zou gaan, je hebt dan toch al een kleine rondlopen en de tijd zou dan sneller voorbij gaan.....dacht ik..... nou, niet dus Big Grin Wink

Vanmorgen weer een test gedaan na mijn zenuwbericht van gisteren, en gelukkig nu wel een dikke felle streep Big Grin me so happy!!!! Big Grin

Combinatietest twijfel ik ook heel erg over. Betekend wel weer een extra echo denk ik? (bij mijn eerste niet gedaan, zo`n combi-test) Een extra echo is nooit verkeerd natuurlijk. twijfel twijfel twijfel.
sharon24

Senior Member

04-02-2015 11:38
Ik twijfel ook over de combinatietest want het geeft tenslotte alleen een kans.. Wat doe je als de kans verhoogd is? Gelijk de zwangerschap afbreken? Lijkt me niet.. Dus vraag me af wat het toevoegt. Misschien zaait het alleen nog maar meer onrust.
pinkcloud

Senior Member

04-02-2015 12:00
Helemaal mee eens @sharon24!
Voor dat geld gewoon een keer een mooie pretecho laten maken Wink
nina2009

Junior Member

04-02-2015 12:03
Pff ik heb pas 10 maart een afspraak weer. En dan een echo. Alleen zijn hun niet daarvoor opgeleid om te zien of er wat mis is. Ik wou dat ik nu ook weer medisch was. Dat voelt toch fijner, of het beter in de gaten word gehouden. Ik ga die combi test wel doen. Een cromosoon afwijking is echt verschrikkelijk. Ik zit nu ook in dat wereldje en zie dan ook weleens kindjes met een cromosoon afwijking. Ik wil toch wel zeker weten of me kindje dat niet heeft. Iig 3 dingen uitgesloten van de duizende enge dingen die je kindje kan krijgen.

Het is wel leuk ik heb bij mijn 2e zwangerschap een echo laten maken met 16 weken. Was 35 euro. En was een uur lang, heel uitgebreid. Omdat ik zo graag wou weten wat het werd. Maar dat ga ik dit keer weer doen als alles goed gaat natuurlijk.

Ten eerste het belangrijkste dat me kindje gezond is, maar hoop dat ik een meisje krijg. Wat zouden jullie graag willen?
sharon24

Senior Member

04-02-2015 15:03
Het maakt mij echt niet uit wat het wordt. Het is ook m'n eerste dus dat scheelt denk ik wel! Ben al blij als het over 35 weken gezond en wel ter wereld komt. Ik werk in het ziekenhuis en zie alle rare dingen op mijn afdeling (OK) voorbij komen, missed abortions, vrichtbaarheidsproblemen, buitenbaarmoederlijke zwangerschappen.. Stelt niet echt gerust kan ik zeggen. Nu baal ik echt dat ik op deze afdeling werk want je wordt er echt onrustig van.. Nu zie ik natuurlijk nooit de zwangerschappen die WEL goed gaan dus het geeft een heel vertekend beeld.
pinkcloud

Senior Member

04-02-2015 16:20
Heel cliche idd, maar toch het belangrijkste; als het kindje maar gezond is!
Ik ben wel heeeeeel nieuwsgierig, en als alles goed mag blijven gaan wil ik wel zsm een geslachtsbepalingsecho laten doen Big Grin
Maar jongen of meisje....Ik ben er sowieso heel blij mee.
Voor een jongen hebben we overigens ook al een naam Big Grin (al voordat ik uberhaupt zwanger was) voor een meisje verschillende namen die we mooi vinden, maar daar komen we vast nog uit
Lola1985

Senior Member

04-02-2015 19:01
Hier nog zo'n onzekere muts....deze tijd duurt zooooo lang tot de echo!Ik herken zo wat pinkcloud zegt.
Je blijft toch bang dat het mis gaat. Bij mij ging het met me dochter over toen ik het hartje zag kloppen op de echo, toen begon het echte genieten. Ik vind dit echt de moeilijkste en lastigste tijd van de zwangerschap!
Mij maakt het echt niet uit wat het word, me man zou heel graag een zoontje nog willen. We hebben al een meid dus voor de spullen zou het makkelijk zijn maar voor me man hoop ik ook dat het een jongen is eigenlijk. Dan hebben we een koningskoppel en dat is prima! We willen hierna ook geen kinderen meer dus. Maar zolang het idd maar gezond is, dat is het aller belangrijkste!
Wbt de test, nog niet over gehad eigenlijk. Vorige keer niet gedaan, zal het zo is vragen!
Ow ik had vandaag kibbeling gekocht, alleen die lucht onderin de kinderwagen deed me al geen goed. Toen we thuis kwamen en we gingen eten kreeg ik het moeilijk weg.....,.ben er de rest van de dag al naar van. Boeren, vieze smaak in me mond, vol gevoel en werkelijk niks smaakt me (zelfs thee niet). Heb wel me eten gegeten vanavond (chicken tonight) maar ging met moeite.....hoop niet dat dit voortekenen zijn van een bizar misselijke periode! Ik had dat bij me dochter nl helemaal niet. Heb dus vandaag ook alleen maar ontbijt, wat kibbeling en me avondeten op, meer niet.(en gedronken dan vooral water)
Jullie al last van dingen?
sharon24

Senior Member

04-02-2015 22:46
Hier vandaag voor het eerst echt bekaf aan het einde van de dag! Ik dacht; Wow zo kan het dus ook zijn. Verder pijnlijke boobies. Menstruatieachtige krampen zijn haast niet meer.. Wat ook weer onzeker maakt, zucht wat kan je moe worden van jezelf he. Heel af en toe ietsje misselijk als m'n maag leeg is, maar na eten totaal geen laat meer van.
Louise

Senior Member

05-02-2015 08:31
@pinkcloud Jeej. Geniet van je knaltest en probeer je echt minder zorgen te maken. Dat lukt mij gelukkig steeds beter. Ik ben wel realistisch dat ik besef dat t zo over kan zijn maar geniet steeds meer.
@hier Moe en misselijk. Net als Sharon vooral misselijk bij een lege maag.
@namen Wij hadden de vorige keer een jongens en meisjesnaam. Aangezien het een meisje is hebben we al een jongensnaam. Wij geven alleen weer 3 namen en zijn nog niet zeker over de andere 2 en de volgorde hiervan. Opties liggen er ook voor meisjesnamen (niet bewust gezocht maar wel onthouden als we iets leuks tegenkwamen). Maar we gaan hiermee pas echt aan de slag denk ik als we weten wat het word.
@voorkeur Een hele lichte voorkeur voor een jongen voor het koningskoppel. ;-) Maar een meid is bekend en we hebben alles bewaard. Dus ook een meisje is super welkom. Het belangrijkste is eigenlijk en natuurlijk de gezondheid.
Louise

Senior Member

05-02-2015 12:47
Moet bekennen dat mijn zwangerschapskleding al uit de berging gehaald is. Komende weken even wassen allemaal. En ik heb een te leuk jurkje van Mama Licious gekocht. Hij was zwaar afgeprijsd naar € 15,00 en kon het gewoon niet laten. Dus ja ik ben redelijk aan het doordraven.. :o Ben ik de enige?
sharon24

Senior Member

05-02-2015 15:04
@louise, ik heb inderdaad wel al flink gekeken op internet! Durf nog niks te kopen want ik weet niet zo goed waar ik op moet letten met het kopen van positiekleding.. Deze wereld is helemaal nieuw voor me! Ik was van de week even in de prenatal en ik werd er eigenlijk gewoon een beetje paniekerig van al die nieuw dingen. Vragen spoken ook door m'n hoofd; kan ik dit wel? straks ben ik een stomme moeder.. Kan ik wel zo'n zwangerschap aan? Ik weet helemaal niet waarvoor al die lieve baby dingetjes bedoeld zijn! Gelukkig hebben veel van jullie wel al kinderen dus jullie gaan vast goede tips gevenBig Grin! maar de kleding is inderdaad erg leuk. En ik vind het heel fijn dat het het zomerseizoen is! Scheelt weer winterjas, vesten, etc..
sharon24

Senior Member

05-02-2015 15:04
Kamertje en wagen hebben we wel besloten om dat via marktplaats te gaan kopen.
nina2009

Junior Member

06-02-2015 08:50
Pfff hier is de misselijkheid begonnen, waarvan ik eerst dacht wat raar dat ik nog niet misselijk was, en er erg onzeker van werd. denk ik nu ohja haha mag nu wel wegblijven.
Ik weet wel nu waarom ik het eerst niet was. Ik was nog niet met de foliumzuur pillen begonnen. en daar werd ik elke zwangerschap misselijk van.
Ik ga geen zwangerschapskleding kopen. Ik had bij mijn vorige zwangerschappen gewoon leggings gekocht en een jurkjes of een rok. Grote babyspullen heb ik al zoals de box, wiegje en bedje.

ik weet nog wel mijn eerste zwangerschap, was ik ook onzeker hoor. krijg je zo'n lijst mee. ik wist de helft niet wat het nou was. Maar wist wel bij de 2e dat je de helft niet nodig had. dus eigenlijk onzin is.

ik moet alleen een nieuwe kinderwagen, daarvoor ga ik ook op mp kijken.

hoe voelen jullie je meiden? Ik ben ook vreselijk moe, en vind het soms erg zwaar om de hele dag met mijn dochtertjes bezig te zijn.
sharon24

Senior Member

06-02-2015 09:40
Ow wat balen Nina van de misselijkheid! Ik ben nog helemaal niet misselijk wat inderdaad onzeker maakt. Misschien komt het nog. Ik gebruik multivitaminen voor zwangeren en daar zit het foliumzuur in, misschien scheelt dat?
Bianca

Member

06-02-2015 16:43
Hoi allemaal!

Ik wil me hier graag heel voorzichtig melden!
5 februari had ik eigenlijk ongesteld moeten worden!
heb toen 2 testen gedaan en die waren beide pisitief!
Kan ik gezellig met jullie mee kletsen?
sharon24

Senior Member

06-02-2015 18:42
Gefeliciteerd Bianca! Je bent van harte welkom. Een fijne zwangerschap gewenst.
Bianca

Member

06-02-2015 19:20
Dank je sharon!
Ik hoop echt dat het allemaal goed blijft gaan!
Het is ons eerste kindje dus we hebben eigenlijk nog nergens ervaring mee.
Heb vandaag de huisarts gebeld en heb een lijst gehad van verloskundige.
Nou nog een uitzoeken.
Hebben jullie al contact gehad met de verloskundige?
En hoe gaat dat dan.....
sharon24

Senior Member

06-02-2015 20:04
Ik heb ook geen idee haha. Voor mij ook de eerste! Dus een hoop onduidelijkheid en onzekerheid. Ik heb afspraak bij de vk op 23 feb voor intake en echo. Verder is het afwachten volgens mij.. En dat duurt langggggg!
Lola1985

Senior Member

06-02-2015 20:30
@ Bianca, WELKOM en natuurlijk GEFELICITEERD!!! Nu even de spannende tijd door en na de echo gaat het genieten beginnen :-) Ik heb dinsdag de vk gebeld na weer een positieve test. Heb de afspraak gemaakt voor de intake en de echo. Tijdens de intake word er vanalles gevraagd (of je erfelijke ziektes in de familie hebt, of dit de eerste is, of er afwijkingen voorkomen in familie, of je een soa heb gehad ed) dus bereid je voor op een informatief vragenuurtje :-) ook wel fijn om een band op te bouwen aangezien je er toch 9 maanden loopt en hun ook in je kraamweek veel langs komen. Je kan alles met ze delen en aan ze vragen. Van wat kan ik eten/ wat mag wel of niet/ wat kan ik verwachten. (dacht deel het even omdat ik de ervaring al heb gehad met me 1e zwangerschap van me dochter)

@ Louise, grappig ik heb gisteren ook me zwangerschapskleding van zolder gehaald. Me dochter is van augustus (deze baby wordt oktober) dus wbt kleding kan het allemaal prima. Ook heb ik veel lange tops met vesten gedragen of idd leggings met jurkjes zoals Nina ook zegt. Heb natuurlijk wel al zitten neuzen op het internet en heb alleen een basic zwarte positietop besteld en vandaag binnen gekregen, verder nog niks omdat ik ook veel heb. (er is wel veel uitverkoop op noppies en wehkamp ed)

@Nina, wat balen he die misselijkheid. Heb het zelf vooral met warm eten of met te lang wachten met eten. Moet echt elke 2 uur iets eten om het onder controle te houden. Merk nu wel dat ik moeier ben en vooral prikkelbaar. Niet altijd leuk voor me dochter idd.....vind dat wel lastig omdat ik zelf niet zo opvliegerig wil zijn maar ja.....puntje van aandacht voor mezelf zeg maar.

Hier sinds vanmiddag veel buik en rugpijn. Nu heb ik ook me weekboodschappen gedaan en dacht....ow ja dat is wel veel! Ik moet er even bij vertellen dat ik ook een vorm van reuma heb in mijn bekken. Hierdoor dus nu alleen paracetamol als pijnstillers en verder geen medicatie. Vorige zwangerschap had ik met 10 weken al enorme bandenpijn en bekkeninstabiliteit door me reuma, ik hou me hart dus vast hoe het nu gaat. Ik moet dus nu de "zware' dingen (zware boodschappen, stofzuigen en dweilen, ramen lappen, badkamer poetsen, dochter tillen ed) enorm gaan doseren en die wake-up call begint vandaag al....zucht....had gehoopt dat dit nog even zou duren maar helaas.
Lola1985

Senior Member

06-02-2015 20:32
Ho te snel ge-entert :-)

Heb mezelf wel al een klein cadeautje gegeven, of eigenlijk de baby! Heb het 9 maanden dagboek van Pauline Oud gekocht. Heb hem met me dochter ook bijgehouden met veel plezier en wil dat voor deze baby ook doen. Leuk met echo's en kaartjes en foto's en makkelijk met vragen zodat je geen hele verhalen hoeft te schrijven.

Hebben jullie het nieuws al met meerdere gedeeld behalve de vk en de ha? :-)
sharon24

Senior Member

07-02-2015 08:56
Dank voor je verhaal Lola, voor ons weer iets duidelijker wat we kunnen verwachten bij intake! Hier een griepje op komst, hele nacht keelpijn en kriebelhoest gehad. Vanmorgen ook echt misselijk maar weet nu niet of het zwangerschap of griep gerelateerd is. Hoop ook dat de griep geen kwaad kan voor de kleineSad!
sharon24

Senior Member

07-02-2015 19:06
Heeft iemand nog tips waar je betaalbare positiekleding kan kopen? En wanneer ga je dat ongeveer dragen, waar let je op met kopen? Thanks alvast!
Louise

Senior Member

07-02-2015 20:59
@Sharon de onzekerheid hoort er een beetje bij. Maar straks ga je het gewoon goed doen. Heel veel is en gaat heel natuurlijk. Gevoelsmatig doe je een hoop goed. Voor de dingen die je niet weet heb je straks ook een kraamverzorger. Die brengt je ook een hoop bij qua verzorging van je kleintje. De aankomende maanden zal je waarschijnlijk ook zelf veel (online) lezen. Dus mijn advies is: maak je vooral niet te druk. Het komt vast goed! :-) Wat betreft positiekleding; ik vrees dat je wel een jas nodig hebt hoor. Het is en blijft Nederland natuurlijk. Ik was vorige keer in november uitgerekend en heb echt wel een jas nodig gehad. Ook in de zomer! Maar ik had trouwens geen positiejas. Ik had zelf nog een jas die enorm ruim viel bij mijn buik en die paste gewoon. Nu ben ik van mezelf wat dikker en zal wel een echte positiejas aanschaffen. Een parka oid. De Prenatal is een enorm leuke winkel maar niet goedkoop. Dus als je goedkope kleding zoekt kan je beter verder kijken. Ik kijk zelf oa bij Wehkamp, Miss Etam Outlet, H&M. Er zijn nu overal best goedekope kleding te koop. ikenmijnkind.nl bijvoorbeeld. Als je een klein of juist een grote maat hebt kan je heel slagen in de sale overal. Marktplaats tenslotte is ook een goede alternatief. Maar je moet het natuurlijk wel willen 2e hands kleding. Beterschap trouwens. En het lijkt me niet dat de griep voor je kindje kwaad kan. Nog nooit van gehoord ieg.

Wat Nina trouwens zegt over de lijstjes is wat mij betreft ook helemaal waar. Heel veel heb ik nooit gebruikt. Zoals bijvoorbeeld veiligheidsspelden. Wel gekocht maar nooit gebruikt. Navelbandjes doen ze ook niet meer aan. Het moet juist drogen en de navel wordt niet meer afgedekt. volgens mij enkel de 1e of eerste 2 dagen een gaasje ofzo. Ook iets waar ik nooit iets mee heb gedaan zijn de luieremmers die bij een badje horen. Die gebruik je niet (ik en vriendinnen ieg) voor luiers omdat de lucht dan niet te harden zou zijn. Ik doe er nu speelgoed in. Haha.

@Bianca Welkom en gefeliciteerd! Natuurlijk ben je van harte welkom. Wil je wat meer over jezelf vertellen. Leeftijd bijvoorbeeld.

@lola Sterkte met je reuma. Vooral rustig aan doen en naar je lichaam luisteren. Handig dat je nog veel kleding hebt. Ik heb wel wat maar vind veel niet meer leuk. Heb ook wel wat van Marktplaats gehaald. En die vind ik nu echt wel gedateerd of gewoon te oud of niet leuk of... haha. Ik ga gewoon een selectie maken wat ik hou en de rest doe ik weg. Nu koop ik beetje bij beetje wat erbij. Ennuh Pauline Oud is inderdaad super leuk. Heb op een zwangerschapsbeurs haar reeks in een bewaarcassette gekocht. Ook een kraamvisite boek zit erbij. Super leuk. Op een gegeven moment kwam wel de klad in in het invullen. De boeken die ik heb gaan tot 4 jaar. Het is jammer dat ik het niet heb volgehouden. Want het lijkt me super leuk om later aan haar te geven. Ik heb er ieg 2 die ik kan geven. :-) Deze zwangerschap ga ik denk de Mile Stones Cards doen. Om op je vraag over bekendmaken terug te komen. Ik heb het aan een aantal directe collega's verteld. Klinkt gek maar we zijn goed met elkaar en je brengt zoveel tijd met elkaar door. Ze zitten dichterbij mij dan bepaalde familieleden. Familie weet het nog niet maar dat komt omdat wij het persoonlijk willen vertellen en iedereen woont ver weg. Over 2 weken hebben we een verjaardag bij ons en dan gaan we het bekendmaken. Ik ben dan 7 weken.

Jemig weer een heel verhaal getypt... Fijn weekend nog meiden.
Bianca

Member

07-02-2015 21:34
@lola bedankt voor je verhaal!
Zat het aandachtig te lezen!
Heel handig en interessant die info Big Grin
vond het allemaal wel heel spannend!
En stiekem ook super leuk!

@sharon hoop voor je dat het snel over is en dat de griep niet doorzet!
Keelpijn en hoesten zo vervelend!

Ben ook echt benieuwd over de vraag van sharon over de positiekleding!

Hier weer een dagje verder!
Hoop elke dag maar weer dat het goed gaat!
En zal ik nog zwanger zijn?
Hebben jullie dat ook zo erg?
Doen jullie tussendoor nog wel eens een test?
Bianca

Member

07-02-2015 21:46
@louise als eerste bedankt!
En over mezelf vertellen tuurlijk!

Ik ben bianca 27 en mijn vriend is 28
We hebben in december besloten om papa en mama te worden Big Grin
Dus ons eerste kindje! Big Grin
Ik ben in december gestopt met de pil en 8 jan voor het eerst weer zelf ongesteld geworden!
Zat precies op 28 dagen!
Vond dat mijn cyclus echt super snel goed zat!
Vanaf toen zijn we begonnen spannend hihihi!
Vooral de laatste 2 weken van de cyclus!
Ik heb echt geen geduld!
Afgelopen maandag een test gedaan en die was licht positief! Big Grin
Maar ja het was wel 3 dagen voor mijn nod.....
Donderdag de dag van mijn nod heb ik nog 2 testen gedaan en ja hoor beide pisitief!
Dus ik mag zeker niet klagen!
Al helemaal niet omdat het de eerste ronde is!

Hoop dat jullie me nu een beetje kennen!
Zo niet vraag gerust! Big Grin
sharon24

Senior Member

08-02-2015 06:41
Thanks Louise, voor je uitleg en geruststellende woorden! Wij gaan het volgend weekend vertellen. Ik ben dan bijna 7 weken zwanger. Week daarna hebben we echo en intake dus genoeg leuke / spannende dingen om naar uit te kijken. Overigens vertellen we het nu alleen de ouders en broers/zus en na de echo de rest van de wereld. Wij vertellen het m'n ouders (eerste kleinkind) door middel van een logeerpakketje wat we zelf hebben samengesteld met speen, romper, broekje, billendoekjes, voorleesboekje en knuffeltje. Mijn schoonmoeder krijgt een foto lijstje met gedichtje erin (zijn gescheiden) en m'n schoonvader+vriendin komen altijd hier in huis helpen als er behangen met worden oid. Dus die gaan we vragen of ze binnenkort kunnen helpen met behangen alleen dat we er nog niet uit zijn welke het precies wordt dus of zij hun mening willen geven. En dan halen we samples kinder behang uit m'n tas. Ben zo benieuwd naar ieders reactie! Alles ligt hier ook al helemaal start klaar haha! En m'n zwagers vertellen we het 'normaal' denk ik. Dus druk weekend volgende week.
sharon24

Senior Member

08-02-2015 06:43
Wat boffen Bianca dat je gelijk zwanger bent! Wij hebben er 9 maanden over gedaan. Niet extreem lang maar duurde voor m'n gevoel wel 9 jaar!
Bianca

Member

08-02-2015 09:05
@Sharon ja wij boffen idd!
Spannend dat je het aankomend weekend wil gaan vertellen!
Wel een originele manier!
Ben benieuwd naar de reacties!
Wij hebben het ook nog tegen niemand verteld!
Louise

Senior Member

08-02-2015 10:02
Hey wat leuk Sharon om het zo te vertellen. Ik heb een boek voor mn zusje gekocht. Tante! heet t. Voor mn broertje een slabbertje met de tekst: Ik knap? Dan heb je mijn oom nog niet gezien. Als het een jongen word zal mijn broertje trouwens ook vernoemd worden als 2e of 3e naam. Love my brother. <3 haha. De oma's krijgen een fotolijst met gedicht. Ik ben nog aan het broeden op iets leuks voor op Facebook. Maar daar heb ik nog tijd zat voor. Pas met 12 weken maken we t daar bekend.

Gaat er nog iemand naar 9maanden beurs?

Oja Bianca super fijn dat het zo snel gelukt is! Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend. Dan pas ik zometeen het tabel aan.
Bianca

Member

08-02-2015 10:16
Als ik zelf reken ben op uitgerekend op 15-10-15
Vind de datum echt super hahaha!
Wat hebben jullie toc allemaal leuke ideeën om het te vertellen!
Ben er zelf nog niet mee bezig geweest.
Hihihi nog tijd zat!
sharon24

Senior Member

09-02-2015 07:58
Nou dit was de niet misselijke periode. Ik zocht de hele tijd naar bevestiging van de zwangerschap, vanmorgen voor het eerst super misselijk en eigenlijk is dat helemaal niet leuk! Iemand nog tips?
Lola1985

Senior Member

09-02-2015 13:08
Hoi meiden, hier ff een korte reactie van mij reageer vanavond uitgebreider maar ik ben nu ook de gehele dag misselijk! Echt heel vervelend. Herken het niet van de vorige keer.....zucht :-( dus ik deel je gevoel sharon
Louise

Senior Member

09-02-2015 19:53
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Ronde[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Afspraken[/TD]
[TD]Info[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Nina2009[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD][/TD]
[TD]05/10/2015[/TD]
[TD]10/03/2015 Echo[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sharon24[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[TD]06/10/2015[/TD]
[TD]23/02/2015 Intake/Echo[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Louise[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]5[/TD]
[TD]09/10/2015[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1982[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]10-11/10/2015[/TD]
[TD]06/03/2015 Intake
09/03/2015 Echo [/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pinkcloud[/TD]
[TD]29[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]12/10/2015[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bianca[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]15/10/2015[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Louise

Senior Member

09-02-2015 19:58
@bianca wat fijn dat je cyclus meteen zo goed op orde was. Erg fijn. En dat het meteen raak was is ook wonderlijk. Super! Wij hebben er 5 rondes voor nodig gehad. Voelde heel lang, ook al weet ik dat het reuze meevalt. Mooie uitgerekende datum trouwens. :-)

@sharon ik ben de hele dag door misselijk en wat bij mij helpt is een klein beetje eten als ik misselijk ben. Nu ben ik het niet heel erg maar wel constant verspreid over de dag. Net als bij mijn dochter eigenlijk.

Succes allemaal met de kwaaltjes die nu toch echt de hoek om komen kijken.
Ik heb trouwens overmorgen afspraak met Moeders voor Moeders. Vind het wel spannend hoor. Dan ook weer een zwangerschapstest daarvan natuurlijk. Heb al visioenen van ineens een negatieve test ofzo.
Bianca

Member

10-02-2015 08:51
@sharon oei misselijk kan best vervelend zijn volgens mij!
Heb je het alleen 's ochtends?

@Lola jullie ook heel veel succes met het misselijk zijn.
Hebben jullie ook tips wat ertegen helpt?
Wie weet sluit ik me ook heel snel aan.......
Hoop het niet natuurlijk ;-)

@Louise Succes bij moeders voor moeders.
Wat houd het precies een en wat doen ze precies?

Ik heb gisteren contact gehad met de verloskundige.
Die bevestigde dat ik op 15-10-15 uitgerekend ben Big Grin
Vind de datum nog steeds super!
Er is meteen een afspraak gemaakt voor de intake en echo Big Grin
En dat gebeurt allemaal op 17 maart!
Ooh wat zal de tijd kruipen......
vind het allemaal echt super spannend!
ik heb trouwens tussendoor kleine steekjes in mijn buik.
En een soort van spierpijn in mijn buik.
Hebben jullie daar ook last van?
sharon24

Senior Member

10-02-2015 10:09
Nou het was vanmorgen weer later opde ochtend dus zeer wisselend. Maar ik heb ook keelontsteking dus dat helpt niet echt mee. Verder is de pijn in boobies ook toegenomen waardoor ik er last van heb als ik op m'n zij of buik lig. Maar alles voor het goed doel! Ik hoop dat ik over 13 dagen een mooie babe zie zwemmen met kloppend hartje! Ook ik ga me eindevan de week aanmelden bij moeders voor moeders want wij gaan het aankomend weekend vertellen dus dan mag de buurvrouw gluren wat ze wil haha. Hoe is het met jullie dames?
pinkcloud

Senior Member

10-02-2015 12:05
[TABLE="class: cms_table_grid, align: left"]
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Ronde[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Afspraken[/TD]
[TD]Info[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Nina2009[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD][/TD]
[TD]05/10/2015[/TD]
[TD]10/03/2015 Echo[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sharon24[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[TD]06/10/2015[/TD]
[TD]23/02/2015 Intake/Echo[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Louise[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]5[/TD]
[TD]09/10/2015[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1982[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]10-11/10/2015[/TD]
[TD]06/03/2015 Intake
09/03/2015 Echo[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pinkcloud[/TD]
[TD]29[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]12/10/2015[/TD]
[TD]03/03/2015 echo
12/03/2015 intake[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bianca[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]15/10/2015[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Even het lijstje aangevuld met mijn afspraken zojuist gemaakt.
Verder ben ik even niet zo actief, ik ben namelijk zo onzeker, en ik merk dat het er niet beter op wordt als ik lees dat zovelen al kwaaltjes hebben terwijl ik me eigenlijk wel goed voel. Ik voel me wel anders, maar echt zo misselijk dat ik moet overgeven enz.... dat heb ik niet. En juist in de week voor mijn NOD had ik enorm last van mijn boobies maar dat is nu eigenlijk ook verdwenen. Ben zo bang dat het mis is. En dan nog 3 weken wachten op een echo..... Killing.
Mijn vorige zwangerschap woonde ik in het midden van het land en nu 200 km verderop, dus andere verloskundigen-praktijk. Ze vertelde mij zojuist dat ze bij ieder consult de urine controleren...Sad blehhhh . Dat ben ik helemaal niet gewend van bij de eerste zwangerschap. Nog meer ervaringsdeskundigen hier? Wink waarom doen ze dat?
Ze wees me ook op MvM, misschien dat ik me toch maar ga aanmelden en dan alles naar een verzamelpunt breng.
Mickey129

Member

10-02-2015 18:42
Dag lieve dames,

Ik kom mij voorzichtig aanmelden hier. Afgelopen vrijdag positief getest (licht streepje). Vanochtend de test nog eens herhaald en de tweede streep knalde er vanaf! *voorzichtig blij* Ik weet dat er vanalles mis kan gaan, heb voor mijn eerste ook een miskraam gehad. Maar goed. Hol gevoel in maag, misselijk 's ochtends en zwaardere borsten zijn volop aanwezig, dus daar hou ik me aan vast. Ik ben Mickey129, 30 jaar, manlief 33 en dit wordt ons 3e kindje. Nooit gedacht dat we daar ooit aan zouden beginnen, maar we hebben het goed doorgesproken met elkaar en kwamem erachter dat we diep in ons hart heeeeel graag nog een kindje erbij zouden willen. Voor de 4e keer op rij (miskraam meegerekend) in de eerste ronde raak. Ik vind het bizar en kan het nog steeds niet goed geloven. Van mij mogen de 1e 12 weken snel voorbij gaan.

Hoe gaat ie met jullie? Ik las van 1 van jullie het verhaal over een gehandicapt kindje. Mijn man en ik werken beide in de gehandicaptenzorg, dus wat je omschreef komt me heel bekend voor. Mag ik vragen wat voor virus je hebt gehad toen in je zwangerschap?

Hopelijk voelt iedereen zich hier verder okee. Leuk als ik mag meekletsen.
Louise

Senior Member

10-02-2015 20:27
@sharon Las dit en moest aan je denken: http://www.mamaplaats.nl/advies/alles-ov...-296098885

@pinkcloud Jammer dat je je zo voelt. Eigenlijk zou je blij moeten zijn dat je geen klachten hebt maar helaas. Ik begrijp je maar je hoort vaak dat er geen kwaaltjes zijn hoor. Dat wachten is inderdaad zo killing. Als je toch behoefte hebt om je onzekerheid of iets anders te ventileren; doe dat vooral. Succes met het afwachten. Ik ben trouwens niet bekend met urine controle bij elk bezoek. Heeft ze niet gezegd waarvoor?

@mickey Gefeliciteerd en welkom. Leuk dat je mee kom kletsen.
Semmie

Posting Freak

10-02-2015 20:50
breekt in:
Pinkcloud: probeer niet te onzeker te worden omdat je "niets voelt" Onzekerheid is een veel voorkomende zwangerschapskwaal. Ikzelf ben ook totaal niet misselijk geweest. Had enkel wat vaker trek en werd hier ook erg onzeker van en dat is na 19 weken zwangerschap nog steeds mn grootste kwaal. Vriendinnen van me hebben ook nergens last van gehad.
We associeren zwangerschap allemaal met misselijk zijn, maar er zijn zoveel vrouwen die zwanger zijn en totaal niet misselijk zijn of waren.

Het kan natuurlijk zijn dat je klachten nog gaan komen, meestal is dat pas vanaf een week of zes. En anders ben je een gezegende zwangere!
Hopelijk wijst de echo straks uit dat alles gewoon goed zit.

breekt weer uit
sharon24

Senior Member

10-02-2015 21:20
@mickey, welkom en gefeliciteerd! Hoop dat je een goede zwangerschap hebt. @louise, dankjewel! Stelt me to h wel gerust want het is toch een beetje eng allemaal haha. @pinkcloud, bij mij heeft vk niks gezegd over urine. Neem aan dat ze dat doen om te checken op zw diabetes..
Bianca

Member

10-02-2015 21:35
@pinkcloud vervelend dat onzeker gevoel!
Heb ik ook wel last van.
Heb ook niet echt van veel kwalen last.
Jaren soort spierpijn en mijn buik n mijn rug doet wel eens zeer.
Maar ja dat kan ook van mijn werk komen.
Ben de hele dag een het sjouwen.
Denk ook elke keer hoop dat het goed gaat!

Hebben jullie daar ook last van? Die onzekerheid?
Dacht gisteren toen ik de afspraak had gemaakt voor de echo had ik
even de gedachte dadelijk lig ik daar en dan is er niets meer....
Dus ben zelf ook wel echt onzeker.
Dus denk ook echt dat het eeuwe duurt voor de echo is!

@mickey welkom!
Hoop dat jou voorzichtige blijheid omzet en ern fijne en mooie tijd!
Wat leuk een derde!
En ook fijn dat het elke keer in een keer raak is!
Nou maar hopen dat het bij die ene miskraam blijft!
Dat is al erg genoeg!
pinkcloud

Senior Member

10-02-2015 22:26
Bedankt voor de geruststellende berichten. Vanavond contact gehad met MvM, donderdagmiddag komt er iemand langs. En ik ben dan weer bang voor een negatieve test.... Dus van mij mag ze snel komen! De urine mag ik afleveren bij een depot, dus niets meer wat mij tegenhoud. Ik ben wel benieuwd hoe dat nou gaat. Bij de eerste zwangerschap niet gedaan, dus dit is nieuw voor mij.
sharon24

Senior Member

11-02-2015 06:25
@pinkcloud, ik herkenbaar onzekere hoor! Ik heb ook super weinig symptomen dus soms denk ik; het kan nooit dat ik zwanger ben. Maar ik denk ook elke keer; ik heb geen bloed gezien dus dan zal het wel goed zitten..
Spring

Posting Freak

Topics: 13
12-02-2015 07:39
Goedemorgen dames,

Ik wil me ook graag aanmelden hier. Ik had vorige week vrijdag een lichte streep en zondag een dikke streep, ik kan het nog niet echt geloven maar ons derde wondertje is onderweg. Ik ben 28 en wij hebben al twee prachtige dochters van net 4 en ruim 2 jaar oud. Ik ben uitgerekend op 17 oktober en voor ons wordt het duimen dat we oktober halen. Onze eerste was namelijk ruim 7 weken te vroeg en de tweede ruim vier weken. We hopen dus heel erg dat we dit keer ons baby'tje meteen mee naar huis mogen nemen ipv eerst een ziekenhuis periode. Vanwege de vroeggeboortes moet ik onder controle in het ziekenhuis. Voordeel daarvan is dat we de 27e al de eerste echo hebben, spannend! Daarna gaan we het bekendmaken als alles goed is. Ik denk dat we onze meiden hemdjes aandoen onder de truien met 1 en 2 en dat ik dan de drie onder mijn trui heb en de oudste vraag waar nummer drie is ��

Bij onze eerste hebben we een koffertje van EHBO (oppassen) gemaakt en fotolijstjes met gedichtjes gegeven. Bij de tweede had onze oudste een jurkje aan met 'psst ik heb een geheimpje (zoz)' en dan op de achterkant 'nee niet op mijn rug in mama's buik!' Hele leuke reacties gehad.

Ook wij hebben nu het geluk gehad dat het meteen de eerste ronde raak was. Bij de tweede ook, maar de eerste duurde 13 maanden. Nu blij verrast dus dat het weer zo snel ging.

Klachten nog weinig: wat steekjes af en toe en gevoelige tepels. Bin de eerste twee werd ik rond zes weken tot 10 weken af en toe misselijk. Ben benieuwd of dat nu ook komt. Bij mij hielpen lu crackertjes goed.

Leuk om te lezen dat meer meiden hier hun derde kindje verwachten. Ik vind t toch weer erg spannend allemaal. De vorige was toch best lang geleden.

Hopelijk vinden jullie t gezellig als ik meelees en klets.
pinkcloud

Senior Member

12-02-2015 07:47
Welkom Spring, en gefeliciteerd!
De een goede zwangerschap toegewenst. Fijn dat je al zo snel je eerste echo krijgt!
pinkcloud

Senior Member

12-02-2015 07:48
*en. Lang leve autocorrectie Grrrrrrr Wink
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (3): 1 2 3 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten