Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Proberen zwanger te worden verminderde vruchtbaarheid.

Proberen zwanger te worden verminderde vruchtbaarheid.
Pooh

Member

Topics: 8
22-12-2014 23:51
Hallo dames.. Smile
September 2012 gestopt met de pil maar september 2014 nog niet zwanger en een bezoekje genomen in het ziekenhuis.
Hier te horen gekregen dat vriendlief een minder aantal heeft van 1.000.000 en minder waarvan maar 30% actief..
Er is bij hem een spadader in de (balzak) ontdekt, en hier heeft hij een ingreep voor gehad afgelopen Oktober.
Nu dus 'vast' kunnen niks doen als afwachten en zal tegen maart april terug mogen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek en of het misschien iets heeft mogen helpen.
Zijn hier mensen die zich erin herkennen?
Kan het zijn dat we geluk hebben en alsnog voor ik naar het ziekenhuis ga, alsnog spontaan zwanger zou kunnen worden?
Iemand bekend met het wachten.. wachten.. wachten.. Sad
Geen idee wat me te wachten staat, en of het lukt om in 2015 zwanger te raken.
Maar het is verschrikkelijk om zolang te wachten en machteloos staat!!
Ik hoopte hier misschien wat verhalen te kunnen uitwisselen en hopen dat er mensen zijn die begrijpen wat ik bedoel aangezien in mijn vriendenkring en familie dit nergens het geval is en alles perfect gaat.. Heb het daarom vrijwel niemand vertelt.
En hopen dat de mensen die zo in onzekerheid zitten heel snel weer beide voetjes op de grond hebben Smile
Semmie

Posting Freak

Topics: 0
23-12-2014 20:10
Beste Pooh.

Wij zijn in juli 2012 voor ons eerste kindje gegaan en in juni 2013 bleek dat mijn man ongeveer 1% actief zaad heeft en een heel laag volume. (onder 1 miljoen)
Bij hem is ook onderzocht of het misschien lag aan een spatader in zijn balzak, maar dit was niet het geval (heeft wel kijkoperatie daarvoor gehad) maar manlief is geboren met niet ingedaalde teelballen.
Het kan gebeuren dat als jouw cyclus goed en normaal is jullie alsnog spontaan zwanger raken. 30% is echt nog best wel goed als je dat vergelijkt met onze 1 %.
Maar jullie kunnen nu toch gewoon klussen? Of mogen jullie nu niet? Bij ons werd gezegd dat we meteen mochten klussen na de ingreep (als het niet meer pijnlijk was natuurlijk) en dat het heel goed mogelijk was dat de boel zich tegen die tijd al hersteld had en we voor die controle dus al zwanger zouden kunnen zijn.

Wij werden meteen doorverwezen voor een vruchtbaarheidsbehandeling en inmiddels ben ik 12 weken zwanger van ons eerste kindje.

Dus wanhoop nog niet teveel: zelfs al zou de zaadkwaliteit niet verbeteren: zelfs met 1% kun je zwanger raken ;-)
Het mmm-traject is geen pretje: maar als je de wens voor een kindje hebt dan ben je (merk ik) een heel stuk flexibeler in wat je aankunt!

Ik zou in ieder geval gewoon klussen en hopen dat die controle in april niet meer nodig is omdat het resultaat al duidelijk is.
Renee

Member

Topics: 0
31-12-2014 10:13
Hallo allemaal!*

Weer een tijdje geleden dat ik me op het forum heb begeven in de tussentijd weer veel gebeurd.. partner gecheckt eerst had hij een negatief zaad onderzoek via onze huisartsenpost.*
Onze gynaecoloog wilde een nieuw onderzoek en vandaag super nieuws gehad alles was goed, laatste keer moest het ook "anders" gebeuren
As maandag voor het eerst een ovulatie-indicatie echo ben benieuwd ze willen het in de gaten houden totdat ze weten of het hetzelfde is of weer langer duurt ivm geen regelmatige cyclus en aan de hand daarvan evt beginnen met medicijnen.*
Mijn bloed is 3 weken geleden nagekeken daarin konden ze zien dat ik net in een ovulatie piek zat er was ook een ander hormoon ( ben de naam kwijt) daar moet ik maandag ook opnieuw voor prikken want dat was iets aan de hoge kant..

Hihi nou ben het weer kwijt**ben toch wel blij met forums zoals deze waar je je verhaal kwijt kunt aan lotgenoten!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave