Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden extreem lange cyclus

extreem lange cyclus
Jenn2014

Member

Topics: 1
29-08-2014 12:45
Hallo dames, wie heeft er net als mij een extreem lange cyclus ?
Ik heb 7 jaar de pil geslikt, ben 1 mei 2014 officieel gestopt en tot op de dag van vandaag nog niet ongesteld geworden. (Vandaag dus cyclusdag 123) en ben volgens de testen ook niet zwanger.
pooh1986

Posting Freak

Topics: 5
30-08-2014 11:36
Hoi Jenn,

Ben je al na de huisarts geweest? Na de 100 dgn sturen ze je vaak door naar de gyn.
Ik heb zelf geen extreem lange cyclussen daar kan je verder niet helpen. Succes ermee!
Jenn2014

Member

05-09-2014 15:13
zit vandaag op cyclus dag 130. ik ben zojuist bij de HA geweest. Ze heeft weer gevoeld en mijn baarmoedermond voelde goed zei ze. Wel moet ik maandag bloedprikken om te kijken of er iets mis in met de eierstokken ofzo en ook heb ik provera voorgeschreven gekregen, die ik mag gebruiken als ik een week voor de trouwen nog niet ongesteld ben geworden. Deze gaat dan een menstruatie opwekken en daarna zou ik zwanger moeten kunnen worden. Ik hoop dus zo dat het nu eindelijk snel gaat lukken. Hier nog meer dames die ervaring hebben met provera? Liefs
Moniek2

Junior Member

Topics: 0
06-09-2014 14:10
Hallo Jenn, Ik zit in dezelfde situatie als jij! Ik ben nu een half jaar met de pil gestopt en nog steeds niet ongesteld geweest (op een onttrekkingsbloeding een paar dagen na het stoppen van de pil na). Komende week ga ik een afspraak maken bij de huisarts. Ik dacht eerst dat mijn lichaam gewoon moest herstellen na 10 jaar pil gebruik, maar vind het nu toch wel te lang duren en begin me zorgen te maken dat er iets niet goed is. Ik vind het vooral heel moeilijk en frustrerend dat je niet weet waar je aan toe bent met zo'n lange cyclus en dat je na 6 maanden nog steeds in "ronde 1" zit. Wat leuk dat je gaat trouwen! Wanneer? Met provera heb ik (nog) geen ervaring. Maar provera is volgens mij bedoeld om je cyclus al het ware te resetten. In de hoop dat het lichaam het daarna zelf weer goed op pakt. Je krijgt er geen eisprong door, maar als het goed is wel een onttrekkingsbloeding (net als bij de pil). Ik hoop dat het bloed onderzoek allemaal goed is bij je! En hoop dat we allebei snel ongesteld worden of nog beter.. zwanger! Vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Zou het leuk vinden om elkaar op de hoogte te houden! Hoe oud ben jij? Ik 27. Gaan jullie ook voor een eerste kindje? Zijn er nog meer dames met hetzelfde probleem?
buddha

Posting Freak

Topics: 2
08-09-2014 21:55
Er staat een jaar voor ontpillen helaas..
Pas als je weer menstrueerd is er sprake van een cyclus.. maar als t niet goed voelt om een doorverwijzing vragen voor de gyn.
Jenn2014

Member

10-09-2014 21:28
Moniek2 schreef:Hallo Jenn, Ik zit in dezelfde situatie als jij! Ik ben nu een half jaar met de pil gestopt en nog steeds niet ongesteld geweest (op een onttrekkingsbloeding een paar dagen na het stoppen van de pil na). Komende week ga ik een afspraak maken bij de huisarts. Ik dacht eerst dat mijn lichaam gewoon moest herstellen na 10 jaar pil gebruik, maar vind het nu toch wel te lang duren en begin me zorgen te maken dat er iets niet goed is. Ik vind het vooral heel moeilijk en frustrerend dat je niet weet waar je aan toe bent met zo'n lange cyclus en dat je na 6 maanden nog steeds in "ronde 1" zit. Wat leuk dat je gaat trouwen! Wanneer? Met provera heb ik (nog) geen ervaring. Maar provera is volgens mij bedoeld om je cyclus al het ware te resetten. In de hoop dat het lichaam het daarna zelf weer goed op pakt. Je krijgt er geen eisprong door, maar als het goed is wel een onttrekkingsbloeding (net als bij de pil). Ik hoop dat het bloed onderzoek allemaal goed is bij je! En hoop dat we allebei snel ongesteld worden of nog beter.. zwanger! Vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Zou het leuk vinden om elkaar op de hoogte te houden! Hoe oud ben jij? Ik 27. Gaan jullie ook voor een eerste kindje? Zijn er nog meer dames met hetzelfde probleem?

Och ook al zo lang pff. Ik ga vrijdag bellen voor de bloed uitslag en als daar niks uitkomt ga ok vragen om een doorverwijzing naar de gynaecoloog denk ik. Idd fijn om te lezen dat we in hetzelfde schuitje zitten. Hopelijk zijn we allebei snel door deze ellende heen en zwanger Wink ja lijkt me ook leuk om elkaar op de hoogte te houden. Ik ben 22 en wij gaan idd ook voor ons eerste kindje. 8 oktober 2014 gaan we trouwen, dus nog een kleine maand. Ben jij ook al getrouwd? Liefs
Jenn2014

Member

16-09-2014 13:00
ik heb inmiddels de bloeduitslag. Mijn prolactine waarde is 244 en mag volgens de ha tussen de 100 en 500 zijn dus als ik na de bruiloft nog niet ongesteld ben geweest wordt ik door gestuurt naar de gynaecoloog. Afwachten weer dus. Liefs
Moniek2

Junior Member

21-09-2014 19:10
Hoi Jenn!

Fijn dat bloeduitslag in elk geval goed was! 8 oktober is al bijna! Spannend hoor!
Nee, wij zijn niet getrouwd.

Ik ben vorige week ook bij de huisarts geweest, hij heeft een verwijsbrief
geschreven voor de gynaecoloog. Ik krijg als het goed is begin van de week
een oproep thuisgestuurd, dus ben benieuwd!
In de tussentijd nog steeds geen menstruatie gehad! Dus maar afwachten
wanneer ik een afspraak op de poli krijg en wat daar uitkomt...
Jenn2014

Member

30-09-2014 16:16
Moniek2 schreef:Hoi Jenn!

Fijn dat bloeduitslag in elk geval goed was! 8 oktober is al bijna! Spannend hoor!
Nee, wij zijn niet getrouwd.

Ik ben vorige week ook bij de huisarts geweest, hij heeft een verwijsbrief
geschreven voor de gynaecoloog. Ik krijg als het goed is begin van de week
een oproep thuisgestuurd, dus ben benieuwd!
In de tussentijd nog steeds geen menstruatie gehad! Dus maar afwachten
wanneer ik een afspraak op de poli krijg en wat daar uitkomt...

Bij jou al wat nieuws? Hier nog niks veranderd. Volgende week eerst trouwen en daarna weer verder kijken pffff. Je wordt er moedeloos van. Liegs
Moniek2

Junior Member

01-10-2014 16:06
Hier ook nog niks veranderd aan de situatie! 16 oktober heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. Ben ondertussen maar begonnen met het bij houden van mijn temperatuur. Zodat als ik dan eindelijk eens, na ruim een half jaar, een eisprong krijg ik dit in elk geval weet! Begin me steeds meer ongerust te maken dat ik misschien PCO heb en er nog een lang traject te wachten staat. Maar goed ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn en het maar op me af te laten komen! Je hebt er immers toch geen invloed op! Tis alleen soms lastig omdat er zoveel mensen om mij heen zwanger of net bevallen zijn!
Hoe is het met jou? Alles klaar voor de grote dag?
Moniek2

Junior Member

16-10-2014 19:24
Hoi Jenn!

Heb je een mooie bruiloft gehad en witte broodsdagen?
Ik ben vandaag voor het eerste bij de gynaecoloog geweest. Ze heeft een echo gemaakt en ik heb inderdaad, waar ik al bang voor was, pco.
Dit geeft een dubbel gevoel enerzijds blij dat de oorzaak gevonden is anderzijds uiteraard niet blij me de uitkomst. Ik heb bloed laten prikken en mag beginnen met duphaston om een menstruatie op te wekken en dan op de 3de dag van de menstruatie beginnen met 5 dagen clomid om de eisprong op te wekken op dag 9t/m 11 wordt dan weer een echo gemaakt om de rijping van de eicellen te vervolgen. Dus ben benieuwd ik ga maandag met de duphaston beginnen.
Hoe gaat het verder bij jou? Al een menstruatie gekregen op de povera?

Groetjes
Moniek
Jenn2014

Member

22-10-2014 16:20
Hallo allemaal,
Sorry dat ik hier een poos niet ben geweest maar ik heb het heel erg druk gehad met alles rondom de bruiloft.
Op cyclusdag 159 (4 oktober) ben ik toch spontaan ongesteld geworden, wat wel een hele opluchting voor me was. Wel ging het gepaard met hele heftige buikpijn, ik kon niet meer op mijn benen staan.
Heb de ha gebeld om te vragen of ik nu wel of niet die provera moest gaan slikken. Ja moest wel gewoon werd mij verteld, dus 4 oktober ook daarmee begonnen.
Het bloeden stopte niet erg snel waar door ik toch helaas op mijn huwelijksdag (8 oktober) ongesteld was Sad
Maar ondanks dat hebben wij een super mooie dag gehad Wink Smile
9 oktober direct gestopt met provera slikken en de bloeding nam toen ook af, 13 oktober was ik niet meer ongesteld. (Na provera dus geen bloeding meer gehad)
Dus zit nu echt in ronde 1 na het stoppen met de pil.
Al met al heeft mijn lichaam dus ruim 5 maand nodig gehad om te ontpillen pffff
Druk aan de klus geweest.
19 oktober (cyclusdag 16) sex gehad waarbij ik tijdens de sex plotseling een heftige steek aan de linkerkant in mijn onderbuik kreeg. Hele dag verder buikpijn gehad en tot vandaag nog af en toe buikpijn (lichte buikpijn).
misschien dat het mijn eisprong is geweest, geen idee maar dat zien we wel wanneer ik weer ongesteld wordt.
Had eigenlijk weer naar de ha gemoeten wanneer ik een week gestopt was met de provera maar ben de hele week al grieperig dus wacht nog even, die onderzoeken zijn namelijk niet fijn en al helemaal niet als je al ziekig bent.
Vandaag dus cyclusdag 19. Zal mij benieuwen wanneer ik weer ongesteld wordt.
Tot zo ver mijn update.

Hoe is het hier verder? Vindt het altijd lastig zoveel verhalen terug te lezen dus neem me niet kwalijk als ik niet overal op reageer.

Liefs!
Jenn2014

Member

22-10-2014 16:59
Moniek2 schreef:Hoi Jenn!

Heb je een mooie bruiloft gehad en witte broodsdagen?
Ik ben vandaag voor het eerste bij de gynaecoloog geweest. Ze heeft een echo gemaakt en ik heb inderdaad, waar ik al bang voor was, pco.
Dit geeft een dubbel gevoel enerzijds blij dat de oorzaak gevonden is anderzijds uiteraard niet blij me de uitkomst. Ik heb bloed laten prikken en mag beginnen met duphaston om een menstruatie op te wekken en dan op de 3de dag van de menstruatie beginnen met 5 dagen clomid om de eisprong op te wekken op dag 9t/m 11 wordt dan weer een echo gemaakt om de rijping van de eicellen te vervolgen. Dus ben benieuwd ik ga maandag met de duphaston beginnen.
Hoe gaat het verder bij jou? Al een menstruatie gekregen op de povera?

Groetjes
Moniek

Och jeetje wat rot om te horen, als is het wel fijn dat je nu iig weet wat je hebt. Heel veel succes!
Ik heb net hier een bericht geplaatst met info betreft mijn situatie. (Zie onder)
Wij hebben een hele mooie bruiloft gehad Wink goed weer erbij gehad en super veel gekregen, dus we mogen niet klagen.

Liefs
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave