Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn April 2015 uitgerekend

April 2015 uitgerekend
mijke

Posting Freak

Topics: 4
31-07-2014 12:49
Hallo allemaal

Super leuk om dit topic te kunnen openen !!
Ik heb vandaag positief getest en kom na wat rekenen op 9 april uit!
April topic was er nog niet, dus bij deze.
Als het goed is vandaag 4 weken zwanger.

Hopelijk volgen er snel meer meiden hier en kunnen we lekker samen kletsen !
Aske

Member

Topics: 3
31-07-2014 13:13
Gefeliciteerd Mijke!!
mijke

Posting Freak

31-07-2014 13:25
Dankjewel Aske !!
kim88

Posting Freak

31-07-2014 21:55
Super weer een nieuwe uitgerekend maand.
Van harte gefeliciteerd. Hopelijk komen er snel een hoop dames je vergezellen om er een super gezellig topic van te maken.
Lekker veel kletsen over alle kwaaltjes, echo`s en nog veel meer heerlijk toch.
Geniet ervan.
Dikke knuffel!
alex

Senior Member

Topics: 0
01-08-2014 07:09
Hoi Mijke!
Ik wil dan heel graag de eerste zijn die je komt vergezellen in dit forum!!
Al sinds woensdag positieve testen van KV die elke dag mooier oploopt en vanochtend werd het bevestigd met de Clear blue: Zwanger 1/2 weken! Jippie!!!
Ik ben zo ontzettend blij en dankbaar. Aan je handschrift te zien hebben we er beiden eventjes op mogen wachten maar nu is het dan eindelijk zover.

Ik zit officieel nog 2 dagen voor me nod, aankomende zondag is het 2 weken na me eisprong (had me ei op 20 juli) maar ben helemaal blij met me positieve testen.
Uitgerekende datum zal ergens rond 11 april zijn. Ik kijk er naar uit om samen deze leuke periode in te gaan en van harte gefeliciteerd!
mijke

Posting Freak

01-08-2014 08:40
Hoi Alex, Gefeliciteerd !!!
Die clearblue testen zijn mooi he.
Zwanger is toch leuker om te zien dan 2 streepjes

Gezellig hoor zijn we iig al met zn tweetjes : D !!

Is het jou eerste kindje ??

Ik heb een zoontje van bijna 3.
Die gaat het echt zo leuk vinden hij is helemaal gek op baby's.

Wanneer ga jij bellen voor afspraak bij de vk/gyn ?

En voel je je al anderd (buiten mega blij Wink )

Wat een vragen he, maar ben helemaal enthousiast !!
alex

Senior Member

01-08-2014 10:21
Ja echt hoor, die tekst is zo fijn om te lezen, dan kan er geen onduidelijkheid meer zijn: BAM! ZWANGER!! Hahah.

Wanneer heb jij positief getest? Ik zie dat jij ook lange rondes achter de rug hebt, laatste ronde 70?? ik had ook hele onregelmatige cyclussen, elke keer wel rond de 40 ergens. Ik ben 2 maanden geleden begonnen met ovu-testen omdat we toen al bijna een half jaar bezig waren en ik ben zo blij dat ik dat toen heb gedaan want daardoor echt gericht kunnen klussen en nu dus gewoon zwanger na me 2e ronde met ovu-testen!

Het is idd ons eerste kindje en dus echt heel spannend. Wat leuk dat jij al een kindje hebt zeg, weet je zoontje het al dat hij een broertje of zusje krijgt? En hoe voel jij je? We liggen ook heel dicht bij elkaar, super leuk.
Ik wist eigenlijk wel dat ik zwanger was, ik kreeg steeds meer last van me borsten, die zijn echt gevoelig vooral 's avonds, daarnaast heel erg moe, en echt hele erge honger hele tijd, en als ik niet op tijd eet dan echt een onwennig gevoel. Nu ook wat steekjes zo nu en dan. Heerlijk al die symptomen!! Jij al last van je klachtjes?

Het moet dit weekend echt nog even landen bij mijzelf maar dan wil ik denk ik ergens volgende week de VK is bellen om een afspraak in te plannen, ik ga me dit weekend is verdiepen in welke VK er bij ons in de buurt zijn.

Ik ben ook zooooo blij dus ik stel ook een hoop vragen en klets graag Wink, ben benieuwd wanneer er meer meiden ons komen vergezellen.

Laatste vraag: hoe en wanneer heb jij het je man/vriend verteld?
En wanneer willen jullie het aan je ouders/ fam/vrienden vertellen?
Sam89

Member

Topics: 1
01-08-2014 11:37
Hoi Mijke en Alex,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap Smile
Zelf heb ik 30 juli positief getest, eerst s ochtens een extra gevoelige test en toen verschenen er twee streepjes Smile
Super blij maar ook nog zoiets van zou t kloppen haha. Na het werk even langs de drogist gereden en daar een clearblue gehaald. Wel voor de zekerheid voor t testen van de clearbleu nog eens een extra gevoelige test gedaan gewoon voor de zekerheid haha en daarna de clearblue erachter aan en beide gaven aan Zwanger!! 2-3 weken volgens de clearblue digital SmileSmile

Gisteren eens gemaild met de verloskundige en volgens haar zou ik nu (dus vandaag 1-8-2014) 4 weken en 2 dagen zwanger zijn. Ik zou dan uitgerekend zijn op 08-04-2015 Smile

Zo te zien zitten we dus alle drie mooi bij elkaar in de buurt met zwanger zijn Smile Smile

Hopelijk mag ik met jullie hier mee kletsen en kunnen we onze ervaringen etc delen Smile

Veel liefs,

Samantha
alex

Senior Member

01-08-2014 12:42
Hoi Sam, welkom!!!
Van harte meis en welkom hier. Leuk dat je mee komt schrijven en super gaaf dat we alle 3 zo dicht op elkaar zitten!! Spannend he. Ook 1e kindje zie ik?
Hoe voel je je? Al ergens last van? Je hebt je dus al ingeschreven bij de VK?

Hoe oud zijn jullie dames?
Even over mijzelf: Ik ben dus Alex, 24 jaar en getrouwd en woon samen met een super lieve hond in het midden van het land.
silke

Posting Freak

01-08-2014 13:07
Gefeliciteerd meiden! Zelf heb ik alweer VIJF jaar geleden meegeschreven in het topic uitgerekend april 2010, het lijkt als de dag van gisteren.

Ik hoop dat er nog heel veel meiden hier mogen aanschuiven en dat jullie allemaal over 5 jaar ook zo´n gezellige eigenwijze kleuter in huis hebben rondlopen!
Sam89

Member

01-08-2014 13:43
alex schreef:Hoi Sam, welkom!!!
Van harte meis en welkom hier. Leuk dat je mee komt schrijven en super gaaf dat we alle 3 zo dicht op elkaar zitten!! Spannend he. Ook 1e kindje zie ik?
Hoe voel je je? Al ergens last van? Je hebt je dus al ingeschreven bij de VK?

Hoe oud zijn jullie dames?
Even over mijzelf: Ik ben dus Alex, 24 jaar en getrouwd en woon samen met een super lieve hond in het midden van het land.

Hoi Alex,
Ik had inderdaad al eens gemaild na de verloskundige over het hoe en wat en aangezien ik wat vraagjes had aangezien ik 13 augustus 10 dagen op wandelvakantie ga in Oostenrijk. We hebben toen ook al meteen een afspraak gemaakt voor 2 september ben dan als goed is 9 weken zwanger voor kennismakingsgesprek en eerste echo.

Zelf ben ik 24 jaar en woon ik samen met mijn vriend en ons hondje in Limburg en dit wordt ons eerste kindje Smile
mijke

Posting Freak

01-08-2014 22:56
Oh leuk leuk wordt gezellig hier.
Ik kom even heel kort want op vakantie en geen wifi.

Sam gefeliciteerd en welkom !!!!

Ik ben 25 en woon met mijn vriend en zoontje in de achterhoek.
Leuk allemaal lekker jong Smile

Gisteren was mijn gewone action test positief en vandaag de clearblue

Ik heb alleen wel steeds krampend gevoel in mn onderbuik schijnt er wel bij te horen maar maakt me erg onzeker.
alex

Senior Member

02-08-2014 07:44
Mijke wat lekker dat je op vak bent, lekker in eigen land?
Ik heb dat ook wel is zo nu en dan, wat steekjes in me onderbuik en ook wel is links en rechts en net toen ik moest niezen ook een felle steek rechtsonderin maar volgens mij hoort dit er echt bij hoor meis, groeipijntjes worden ze ook wel genoemd en ik geniet er stiekem ook wel van omdat het als een soort van bevestiging voelt.

Hoe voel jij je Sam!? Al klachtjes?
En tot wanneer blijven jullie doortesten of stoppen jullie nu met testen haha het voelt nog zo onwerkelijk!!! Ben zo gelukkig!!
Ik ga me dit weekend is verdiepen in de VK en die maandag denk ik is bellen.

Zo leuk hoe dicht bij drietjes bij elkaar zitten met de uitgerekende datum!
Sam89

Member

02-08-2014 16:19
Hey dames,

Mijke geniet lekker van je vakantie Smile
Ik heb ook af en toe wel eens last van wat steekjes en ook af en toe rondom mijn navel een klein steekje.
Weet niet of het normaal is die steekjes maar als het groeisteekjes neem ik ze zeer voor lief haha..

Voor de rest alleen beetje gevoelige borsten maar niet pijnlijk zeg maar en voor de rest nog nergens echt las van.
Hebben jullie wel al verschillende zwangerschapsverschijnseltjes? Ik weet niet precies qua testen heb sinds de 30e geen testje meer gedaan maar of ik dat nog ga doen. Doen jullie dat wel dan?

Net trouwens een klein beetje zuurvlees gegeten aangezien ik ergens was waar ze dit te eten hadden. Weet iemand van jullie of dit verantwoord was? Heb maar klein beetje gehad kon namelijk nergens terug vinden of t mocht of niet, ben daar toch beetje onzeker over. Maar aangezien hun t niet weten dat ik zwanger ben heb ik toch een klein beetjegegeten.

Hoe voelen jullie jullie?

Fijn weekend nog!

En idd heel leuk dat we ongeveer rond dezelfde datum zitten Smile spannend!!
buddha

Posting Freak

Topics: 2
02-08-2014 20:40
Ik hoop je te mogen vergezellen hier mijke Wink

Hoe voel je je nu? En kun je 't al geloven?
alex

Senior Member

04-08-2014 12:00
Hoi meiden!
Hier net me ingeschreven bij de VK jeeeej!! Zo leuk!
Ik krijg morgen per brief me afspraakdatum, ben zo benieuwd.
Zullen we hier ook een tabelletje maken met leeftijd, afspraken etc? Wie is daar goed in? Wink

Jullie al ingeschreven en al een afspraak staan?
Sam89

Member

04-08-2014 13:09
Hey meiden,

Ja zo'n tabelletje is wel leuk zal eens kijken of t me lukt dalijk een tabelletje te maken Smile

@alex top dat je je hebt aangemeld ben benieuwd wanneer je afspraak zal zijn.

Echt spannend allemaal he Smile
Sam89

Member

04-08-2014 13:20
[TABLE="class: cms_table_grid"]
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Hoeveelste kindje[/TD]
[TD]Uitgerekende datum[/TD]
[TD]VK/gyn - echo[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]1ste kindje[/TD]
[TD]08-04-2015[/TD]
[TD]02-09[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]2e kindje[/TD]
[TD]09-04-2015[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]1ste kindje[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Bedoelde je zo'n tabel Alex?
Sam89

Member

04-08-2014 13:56
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid, align: left"]
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Positieve test[/TD]
[TD]Echo/VK[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Jongen/Meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]08-04-2015[/TD]
[TD]30-7-2014[/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke [/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]09-04-2015[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Of deze tabel?
alex

Senior Member

04-08-2014 19:57
Haha wat goed Sam!! Ik vind ze allebei leuk en bedoelde dat idd!!
Ik denk dat ik morgen mijn datum van me 1e echo/intake gesprek weet. Zo spannend!! Is t besef bij je al geland? Ik ben zo intens moe, heb jij dat ook? Tevens ook wel wat last van rugpijn, maar dat niet zoveer hele lage rugpijn maar midden middenin. Ik hoop echt zo dat de dagen voorbij vliegen want ondanks dat je natuurlijk eindelijk die langverwachte positieve test hebt breekt dan ook weer je ongeduld en onzekerheid aan tot aan de 1e echo om te horen dat alles ok is en het hartje klopt. Zo spannend allemaal..

Ben benieuwd wanneer er meer dames ons komen vergezellen!!
alex

Senior Member

04-08-2014 19:57
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid, align: left"]
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Positieve test[/TD]
[TD]Echo/VK[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Jongen/Meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]08-04-2015[/TD]
[TD]30-7-2014[/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]09-04-2015[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]01-08-14[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Of deze tabel?[/QUOTE]
mijke

Posting Freak

04-08-2014 20:32
Ik ben weer terug meiden !!!!
Was in belgië in center parcs dus niets bijzonders
Wel heel leuk, zeker voor ons zoontje
Waren met mijn hele familie (is 11 man) dus wel druk
Was echt telkens om 13.00 al helemaal kapot en ben ook 2 x gewoon echt 's middags gaan liggen.
Maar dus bijna niet alleen geweest met mijn vriend dus konden het er ook bijna niet over hebben Sad Wel jammer
Toen ik vanmiddag thuis kwam meteen nog een zw test gedaan en die was meteen knal positief Big GrinBig Grin toch weer extra zekerheid.
Had nog testen van de action liggen, die dingen kosten toch niets, en na zooooo veel omo witte testen zijn die 2 strepen ook wel eens heel leuk !!!

Mijn buikpijn/kramp is gelukkig verdwenen, was uiteindelijk maar 3 dagen, maar was telkens bang om na het toilet te gaan en bloed te zien.
Kan net als jullie niet wachten tot de eerste echo.
Ga morgen de gynaecoloog bellen en hoop dat ik er snel terrecht kan, mijn eerste dag laatste menstruatie was 15 mei, dus daar kunnen ze dan niet zo veel mee Wink
Op internet stond dat ze de eerste afspraak rond de 7 weken inplannen, dus hoop dat het misschien nog wel iestjes eerder kan, omdat het dus niet zo duidelijk is ???
Jullie mogen allebij gewoon na de verloskundige he ? Of jullie hebben iig daar de afspraken gepland.

Wanneer denken jullie het aan familie en vrienden ed te gaan vertellen ??

Wat is zuurvlees trouwens ? Dat ken ik helemaal niet.
Dingen waar ik over twijfel eet ik nu gewoon niet.
Probeer ook zo gezond mogelijk te eten.

Ga morgen eens mijn zwangerschaps dagboek van de eerste opzoeken.
Lijkt echt eeeeuwen geleden en voel mijn nu volgends mij nog onzekerder als toen...

Volgens mij zijn mijn berichten helemaal niet zo goed te volgen.
Ik wil zo veel vragen en zeggen, zo enthousiast dat het allen voor mezelf te begrijpen is :p

Maar meeeen we hadden gewoon een afsrpaak staan om met vruchtbaarheidsbehandelingen te starten en dat is gewoon niet nodig.
Ik hoop echt zoo dat het goed blijft gaan en we alleen maar voor controle's na het ziekenhuis hoeven.
Geweldig lijkt me dat
mijke

Posting Freak

04-08-2014 20:35
Ik vind het lijstje heel mooi trouwens !!!
Mijn test datum was ook 31 juli
mijke

Posting Freak

04-08-2014 20:39
[TR]
[TD]Naam
[/TD]
[TD]Leeftijd
[/TD]
[TD]Uitgerekend
[/TD]
[TD]Positieve test
[/TD]
[TD]Echo/VK
[/TD]
[TD]Kindje
[/TD]
[TD]Jongen/Meisje
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89
[/TD]
[TD]24
[/TD]
[TD]08-04-2015
[/TD]
[TD]30-7-2014
[/TD]
[TD]02-09
[/TD]
[TD]1
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke
[/TD]
[TD]25
[/TD]
[TD]09-04-2015
[/TD]
[TD]31-7-2014[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex
[/TD]
[TD]24
[/TD]
[TD]12-04-2015
[/TD]
[TD]01-08-14
[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Bloempie86

Senior Member

04-08-2014 20:42
Hierbij meld ik mij aan.

Ik ben 27 jaar en dit wordt ons 2e kindje. Onze zoon is net vorige week 2 jaar geworden.
Vanochtend positief getest. Volgens internet op 12 april uitgerekend, maar zelf denk ik een paar dagen later (ivm voelen eisprong).
Bloempie86

Senior Member

04-08-2014 20:44
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Positieve test[/TD]
[TD]Echo/VK[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Jongen/Meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]08-04-2015[/TD]
[TD]30-7-2014[/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]09-04-2015[/TD]
[TD]31-7-2014[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]01-08-14[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bloempie86[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]04-08-14[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
mijke

Posting Freak

04-08-2014 21:00
Hoi Bloempie

Welkom en hartstikke gefeliciteerd !!
(ook nog met de verjaardag van je zoontje Smile )

waren jullie al lang bezig om zwanger te worden ?
Bloempie86

Senior Member

04-08-2014 21:04
Hoi Mijke,

Nee, helemaal niet lang bezig. In mei is mijn spiraal verwijderd en nu dus zwanger..

Hoe oud is jullie 1e?
mijke

Posting Freak

04-08-2014 21:06
Oh, das lekker snel !!!

Mijn zoontje wordt eind september 3 !
Heb jij al idee wanneer je het je zoontje wil gaan vertellen ?
Meteen na n goede echo, of nog wat langer wachten ?
Bloempie86

Senior Member

04-08-2014 21:12
Ook een zoontje dus, leuk! En iets ouder...

Het moet allemaal nog even landen. Ik denk dat ik volgende week ofzo de verloskundige even ga bellen om alvast een afspraak in te plannen. Een eerste echo vindt toch pas plaats rond de 10 weken dus heb er niet zoveel haast mee haha.
Mijn zoontje snapt er toch nog niks van haha. Ik moet ook nog maar niet teveel zeggen, want straks gaat hij het herhalen bij opa en oma's. We zien wel hoe lang we het volhouden om ons mond te houden tegen onze ouders.

Hoe doet de rest dit?

Heb jij al gebeld?
mijke

Posting Freak

04-08-2014 21:30
Ik ga morgen bellen voor afspraak, moet na de gyn.
En daar is de eerste afspraak rond de 7 weken.

Denk dat mijn zoontje het al best wel gaat begrijpen
In onze vriendengroep laatst tijd paar kindjes geboren (vriendjes van hem die broertje of zusje kregen)
En hij zei laatst tegen mij ook dat hij een zusje wou en of ik dan een baby in mijn buik had.
Voor zo ver je dat begrijpen dan noemt he, want hij zegt ook dat hij n poes in zn buik heeft omdat hij graag een poesje wil :p
Bloempie86

Senior Member

04-08-2014 21:44
Haha, een poes in je buik lijkt me wat onhandig haha.

Krijgen jullie ook direct een echo bij de gyn? En mag ik vragen waren direct bij een gyn ipv vk?
mijke

Posting Freak

04-08-2014 21:57
Ja eerste afsp is dan bij de gyn met echo.
En 2e afspraak bij vk van ziekenhuis en die doet dan de termijn echo en intake gedoe.
Em daarna weet ik niet
Meestal om en om gyn/vk.

Moet bij de gyn ivm ziekte van crohn en medicijnen daarvoor.
Niet echt heel spannend verder maar wel lekker veel echo's !
Vorige zwangerschap verliep prima en had makkelijk bij vk gekund maar die stuurde me direct door.
Ik vind het wel goed zo.
mijke

Posting Freak

05-08-2014 08:02
[TR]
[TD]Naam
[/TD]
[TD]Leeftijd
[/TD]
[TD]Uitgerekend
[/TD]
[TD]Positieve test
[/TD]
[TD]Echo/VK
[/TD]
[TD]Kindje
[/TD]
[TD]Jongen/Meisje
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89
[/TD]
[TD]24
[/TD]
[TD]08-04-2015
[/TD]
[TD]30-7-2014
[/TD]
[TD]02-09
[/TD]
[TD]1
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke
[/TD]
[TD]25
[/TD]
[TD]09-04-2015
[/TD]
[TD]31-7-2014
[/TD]
[TD]11/08
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex
[/TD]
[TD]24
[/TD]
[TD]12-04-2015
[/TD]
[TD]01-08-14
[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bloempie86
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]12-04-2015
[/TD]
[TD]04-08-14
[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[/QU

Nou mijn eerste afspraak staat !
En al heel snel, dat was eigenlijk niet de bedoeling maar goed.
De mw aan de telefoon snapte het niet helemaal, ze wou de eerste dag van mijn laatste menstruatie en dat is echt al 3 mnden geleden, omdat ik hartstikke onregelmatig ben.
Dus ik hoop dat er al wel wat te zien is.
Zo ja , dan is het natuurlijk alleen maar fijn zo snel, even extra bevestiging !
Nu moet me vriend allleen nog zien te regelen dat hij ook mee kan.
Sam89

Member

05-08-2014 08:14
Welkom Bloempie,

En gefeliciteerd met je zwangerschap Smile
En nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje Smile

Ik zelf heb 2 sept een afspraak bij de vk en zal dan 9 weken zwanger zijn, en dan krijg ik ook mijn eerste echo spannend!!

Ben benieuwd wanneer jij terecht kan bij de vk.

@mijke dat is inderdaad al vrij snel, hopelijk krijgt je man nog geregeld dat hij met je mee kan gaan die dag. Ben wel benieuwd wat ze met je gaan doen de 11e augustus aangezien je dan pas rond de 5 a 6 weken zit toch? Heeft t dan al nut om een echo te maken? Geen idee hoe dat precies zit misschien weten jullie er meer vanaf aangezien jullie al een zoontje hebben Smile

Geniet allemaal van jullie zwangerschap!

xx
mijke

Posting Freak

05-08-2014 08:26
De eerste echo's zijn altijd inwendig, dus ze kunnen dan wel al wat zien
Ze kunnen iig zien of het goed op zn plek zit.
En vanaf 5/6 weken kan er hartactie zijn
Sam89

Member

05-08-2014 08:35
mijke schreef:De eerste echo's zijn altijd inwendig, dus ze kunnen dan wel al wat zien
Ze kunnen iig zien of het goed op zn plek zit.
En vanaf 5/6 weken kan er hartactie zijn

Ok haha ja wist wel dat er al hartactie zou kunnen zijn idd. Ok dan ben ik eens benieuwd voor je de 11e zo'n eerste echo lijkt me eigenlijk wel het aller spannendste want je hoopt natuurlijk dat t goed zit en dat t hartje klopt etc..

Heel veel succes alvast Smile

Hebben jullie al last van zwangerschapskwaaltjes? Ik had in t weekend wat steekjes rond mijn navel en vanmorgen toen ik op de bank zat onder werd ik me toch opeens even een partij misselijk maar was iets van 5min en toen trok het weer weg haha.

Xxx
mijke

Posting Freak

05-08-2014 09:09
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap weinig kwaaltjes gehad, iig geen misselijkheid e.d.
Nu wel hele gevoelig borsten
En bij snel opstaan soms wat steken in mn zei die op bandenpijn lijken ,maar daar lijkt het me nog veeel te vroeg voor.
Verder merk ik eigenlijk helemaal niks
Sam89

Member

05-08-2014 09:18
Zo heb ik ook nog niet echt ergens last van, alleen van het weekend kleine steekjes rondom me navel, maar echt heel af en toe.
Maar wij hadden met de vereniging een fietsdriedaagse georganiseerd dit weekend en toen moest ik het hele weekend aan de inschrijving zitten, dus heb veel gezeten weet niet of het daar iets mee te maken kan hebben.
En de misselijkheid was vanmorgen heel ff iets van 5 min en toen was het weer weg. En voor de rest ook nog helemaal nergens last van. Wel merk ik dat mijn borsten inderdaad ook iets gevoeliger zijn dan normaal..

Ben benieuwd wat er nog allemaal aan gaat zitten komen, maar kan inderdaad ook zo zijn dat je er weinig van zult merken. zoals je bijvoorbeeld al zei dat je tijdens je eerste zwangerschap weinig last had van zwangersschapskwaaltjes.
alex

Senior Member

05-08-2014 11:54
Gefeliciteerd bloempie!! Geniet van dit geweldige nieuws!! Allebei 12 april Wink

Wat snel Mijke dat je al een afspraak hebt!!! Heerlijk dat je niet zo lang meer hoeft te wachten. Bij ons zal de echo rond 8 weken zijn en krijg vandaag per brief de datum.
Ik kan niet zeggen hoe erg ik uitkijk naar dat moment omdat je dan iig weet of het goed is ingenesteld en of het hartje klopt. Zo spannend he deze tijd.

Mijn klachtjes zijn vooralsnog: moe! Wat gespannen borsten en zo nu en dan ongesteldheids weeig gevoel en soms wat rugpijn. Maar ik teken ervoor!!

Mijn ouders en zusje weten het al en waren door t dolle heen. De rest vertellen we echt pas met 12 weken. Schoonouders wonen niet in NL dus die zullen ook nog even moeten wachten want willen het wel persoonlijk vertellen dus hopelijk na een goede echo weten zij het ook.

Jullie al mensen ingelicht?
mijke

Posting Freak

05-08-2014 12:19
Nee wij nog niemand.
Wil nu zeker even afwachten tot maandag.
Dan maar eens even over hebben hoe of wat.
Hebben het bij de eerste wel met 6 weken al verteld aan de directe familie.
Sam89

Member

05-08-2014 13:17
Wij hebben het ook nog tegen niemand gezegd.
Willen wachten tot 2sept dat we bij de vk zijn geweest. Daarna willen wij het aan onze ouders gaan vertellen.
Bloempie86

Senior Member

05-08-2014 18:59
3 vriendinnen weten het en de meiden van het uitgerekend in juli 2012 topic ;-)
Verder niet.

Enige wat ik heb zijn gevoelige darmen (sowieso al door PDS) en ben wat moe. Verder gelukkig nog nergens last van.
Bij de 1e wel veel misselijk geweest met veel kokhalzen, hoop dat dat niet weer gebeurt.

@Mijke: joh, lekker snel een afspraak. Ik ben erg benieuwd!

Werken jullie en zo ja, wat voor werk?

Vandaag via de website van de vk aangemeld. Krijg toevallig net bevestiging. Ze gaan me vrijdag bellen, maar een eerste echo gebeurt hier pas rond de 10 weken. Nog even geduld dus haha.
mijke

Posting Freak

05-08-2014 19:15
Geduld is echt niet mijn sterkste punt maar vind nu de afspraak wel heel snel hoor.
Wil er echt niet over zeuren en vond de vorige keer die weken wachten verschrikkelijk, maar toch hoort dat er een beetje bij.
Ben wel heel benieuwd wat we kunnen zien nog en het is echt zo maandag.

Heb me vandaag ook aangemeld bij moeders voor moeders.
Gaan jullie daar ook aan mee doen ???

Ik werk ja ! 20 uur p week (afgewisseld 2 of 3 dagen)
Als doktersassistente leuk en goed te combineren Smile
Wat doen jullie ??
Bloempie86

Senior Member

05-08-2014 19:21
Het hoort er inderdaad wel een beetje bij dat je moet afwachten tot de eerste echo. Ik weet dat ik het de vorige keer echt irritant vond om zo lang te wachten.
Maken ze echo's bij je vk? Hier gebeurt dat in een apart 'centrum'(weet zo even niet hoe ik het moet noemen).

MvM.. geen idee. Vorige keer wel aan meegedaan, maar vond de lucht die uit die flessen kwam verschrikkelijk misselijkmakend haha. Denk dat ik me er wel voor ga aanmelden. Kleine moeite!

Ik werk 32 uur. Werk als secretaresse.
mijke

Posting Freak

05-08-2014 19:27
Ik ga niet na de vk, na de gyn Wink

Ja die lucht hoor ik er meer over.
Ik heb eerste keer niet mee gedaan, was toen zo verbaasd dat ik al zwanger was dat ik t tot de echo niet kon geloven.
En toen was ik al te laat
Wil het nu wel doen mede omdat we zelf ook traject met die medicijnen in zouden gaan, gelukkig niet nodig maar toch fijn dat het kan
Bloempie86

Senior Member

05-08-2014 19:35
ja, dat is ook zo. Sorry hoor, mag toch hopen dat het toeval is dat ik het vergeet hahah.

Heel erg spannend voor jullie. En lekker snel al. Is het eventueel mogelijk dat je al langer zwanger bent dan je zelf denkt?
mijke

Posting Freak

05-08-2014 19:49
Nee dat verwacht ik eigenlijk niet.
Heb elk weekend getest en niet eerder positief.
En denk mijn eisprong gevoeld te hebben, precies 2 weken voor positieve test.

Mocht het wel zo zijn mooi mee genomen maar eigenlijk haast onmogelijk
alex

Senior Member

05-08-2014 20:18
Zo fijn Mijke al zo snel je echo!! ben ook echt heel benieuwd of ze al wat zien omdat je dan 5/6 weken bent? Vanaf wanneer hoort een hartje te kloppen ongeveer?
Wel bizar he dat je gewoon een cyclus had van 70 dagen en dan zo laat nog je eisprong, ongelofelijk vind ik dat, echt heel bijzonder.

Ik werk fulltime (rond de 40+ uur) in een winkel, ben filiaal manager dus het is af en toe best wel pittig met me vermoeidheid en veel lopen en actief bezig zijn. Ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.

Ik heb me net ook aangemeld voor moeders voor moeders, wil heel graag mijn steentje bijdragen aan moeders die moeilijk zwanger kunnen raken. Voor mij heeft het ook een dubbele betekenis omdat ik zelf ook 'bang' was dat wij ook het medische traject indienden te gaan gezien het feit dat mijn man toen die jong was een levensbedreigende ziekte heeft gehad en daardoor vele chemo's heeft gekregen, dit heeft natuurlijk gevolgen voor de kwaliteit van het sperma, dus wij zijn nu zo dankbaar en vol ongeloof nog dat het ons gelukt is om zelfstandig zwanger te raken, dat ik alles en iedereen wilt helpen waar nodig om zwanger te raken!!

Zoiets moois gun je iedereen, ook al is het nog zo pril.

@Sam: doe jij ook mee met MvM?
Sam89

Member

06-08-2014 07:27
Het meiden,

Ik wil ook mee gaan doen aan moeders voor moeders, want ik heb zoiets dat als ik in dat moeilijke traject zat ik ook heel blij was als andere dat deden om ons en alle andere moeders waar t moeilijk gaat willen helpen.

Wat werken betreft ik werk fulltime op een laboratorium, waar we gelukkig niet met schadelijke stoffen werken Smile dus dat scheelt haha
mijke

Posting Freak

06-08-2014 08:06
Hartactie kan er volgens mij vanaf einde week 5 zijn, maar hoeft er dan nog niet te zijn dacht ik.
Maar zou ook goed kunnen dat dat nog niet is, dus we gaan het beleven
Ben benieuwd.
Vorige keer was mijn eerste echo met 9 weken, en die was best al wel duidelijk.
We horen vanzelf wel wat ze zegt, en anders gewoon een nieuwe afspraak en kijken we wat vaker !
Ga dan maar vast weer een echo boek aanschaffen, vorige keer had ik er ook zo veel
Heb ze gelukkig allemaal ingescand want nu 3 jaar later zijn ze allemaal bijna vervaagd Sad

Phoe ik was gister net voor ik ging slapen in eens een partij misselijk, echt niet te zuinig.
Heb mijn vriend de kots bak laten brengen :p Die was gelukkig niet nodig, maar prettig was anders.
Maar nu nergens meer last van ?
Ergens toch wel ook een beetje een fijn gevoel, want dat weet je iig dat er wat gebeurd in je lichaam !
Sam89

Member

06-08-2014 08:37
Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat er rond week 6 hartactie gaat plaats vinden. Dus ben eens benieuwd als je na de gyn gaat.. Toch heel spannend lijkt me ik verheug me nu ook al op 2 sept (ben dan 8weken+6 als goed is) maar voor jou mijke is dat al vrij snel. Voordat je het weet is het maandag Smile Zal aan je denken want dat is mijn eerste vakantie dag Smile
Vind het echt spannend voor je Smile

Ja dat had ik gister ochtend dat ik ff flink misselijk was, en inderdaad een beetje een gevoel van er is vanalles bezig daaronder haha Smile

Wanneer lijkt het jullie het beste om op je werk aan je baas te vertellen dat je zwanger bent. Kan dat gewoon als je zeker weet dat je de 1e 12weken erop hebt zitten? Of willen jullie het eerder vertellen? Ik weet niet precies wanneer ik het hem zou moeten vertellen namelijk.

Gr
alex

Senior Member

06-08-2014 08:44
Ja dat dacht ik ook ja zo rond de 6 weken. Bijzonder he!!
Volgens mij krijg je idd een inwendige echo zodat ze het zeker het beste kunnen zien/horen. Bij mij zei de verloskundige wel kom met een volle blaas wat suggereert dat het eerst uitwendig geprobeerd gaat worden maar mocht dit niet duidelijk genoeg zijn dan lekker inwendig. Is dat ook met een eendenbek Mijke? Jij hebt vaker inwendige echo's gehad Wink

Ik verwacht ook mijn 1e echo zo rond de 1e week van september, ze doen de echo met 8 weken en ben officieel op zondag 31 augustus 8 weken dus ik zal de echo ook wel rond de eerste week van september hebben. Hoop dat de dagen echt voorbij vliegen want ik kan niet meer wachten!!!! Slikken jullie ook foliumzuur of iets anders? Ik slik de Davitamon mama compleet plus met vis-olie capsules, net aangeschaft en bevalt me prima, merk ook echt verschil want als ik ze niet neem heb ik veel meer last van me moeheid.

Ik ben echt totaal nog niet misselijk, (afkloppen) maar wel ontzettend moe de hele dag en heb soms ook last van wat steekjes onderin maar dit is maar heel kort, soms als ik wakker wordt etc. en ook wel last van me rug en me boobies, dat is het eigenlijk. Ik vind het heerlijk om het te voelen als bevestiging die 'kleine klachtjes'.

Gisteravond dus ingeschreven voor MvM ben benieuwd wanneer ik gebeld wordt.

@Sam, ik zou het pas met 12 weken vertellen, of rond de 10/11 weken want als het goed is krijg je rond de 10 weken al de termijn echo en zou je het dus daarna of rond de 12 weken kunnen vertellen, bijna niemand vertelt het vaak eerder tenzij dat noodzakelijk is omdat je bijv je werk moet aanpassen ivm veiligheid maar dat is niet het geval toch?
Sam89

Member

06-08-2014 09:44
Ik heb ook ooit een inwendige echo gehad ivm controle of het spiraaltje wel goed zat (omdat ik er last van had) en dat was niet met een eendenbek. Gewoon met een staafvormige probe met daar een uit te kluiten gewassen condoom erover heen haha. Neem aan dat hiervoor ook zoiets wordt gebruikt haha..

Zelf slik ik al foliumzuur van mama compleet sinds ik zwanger wil worden, heb nog een strip hiervan thuisliggen en ga daarna ook de mama compleet halen +visolie capsules.

Ja klopt inderdaad daar had ik ook meer over nagedacht het pas met 12weken te vertellen want qua veiligheid ivm werk is het niet echt noodzakelijk Smile

Vind het wel echt leuk dat we allemaal rond de zelfde periode zitten want dan kun je toch met elkaar goed mee kletsen over alles aangezien het allemaal qua tijd mooi bij elkaar in de buurt zit.

xx

xx
evelien

Junior Member

06-08-2014 10:20
Hallo allemaal,

Gefeliciteerd iedereen.
Vandaag als goed is 6 weken en zou de uitgerekende datum 1 april 2015 moeten zijn.
Erg benieuwd naar alles allemaal.
alex

Senior Member

06-08-2014 10:36
Welkom Evelien!! Van harte!! Leuk dat je met ons mee komt praten.
Wanneer heb je je echo gepland staan?
alex

Senior Member

06-08-2014 10:38
Ik heb 27 aug me eerste echo al!! Jeeeej!! Ben dan als het goed is 7 + 3
Wilt iemand dat in het lijstje zetten zit op me telefoon en lukt niet
evelien

Junior Member

06-08-2014 10:46
Ik heb mijn 1ste echo op 2 september staan, maar wordt misschien nog een weekje naar voren gezet.
Ik had paar dagen geleden last van een beetje bloedverlies, waardoor ik bang was voor een miskraam.
Verloskundige hierover gesproken, maar gaf aan niets ernstigs te zijn.
Alleen als het op een menstruatie moest lijken.
Maar omdat ik het nu extra spannend vind, van als het maar goed is.
Gaf de verloskundige aan, dat ze het een week naar voren wilde zetten als ik het prettiger vind.
Dus dat zou ik wel fijner vinden, is toch allemaal wel spannend.
En lijkt me een stuk rustiger gevoel als je zeker weet dat je de baby ziet en het hartje kunt zien.
mijke

Posting Freak

06-08-2014 10:50
Hoi evelien welkom en gefeliciteerd !

Inwendige echo gaat idd zo als sam zegt.
Soms proberen ze eerst uitwendig als je slank bent is er dan ook al wel wat te zien.
Maar als ze alles op moeten meten meestal toch inwendig omdat dat beeld nog duidelijker is.
Ik moet altijd veel te nodig plassen in de wachtkamer dus met volle blaas lukt nooit :p
mijke

Posting Freak

06-08-2014 10:58
Ik gebruik trouwens mama vitamines die in de aanbieding zijn
Slik ze al t hele jaar.
Nu heb ik een doos met visolie erbij in gehaald die gebruik ik nu vanaf fe positieve test.
En daarna maak ik de doosjes leeg die ik nog heb staan.
Merk er helemaal niets van of ik ze wel of niet neem maar neem ze gewoon braaf elke dag in.
Sam89

Member

06-08-2014 11:29
Heb het lijstje weer even na bovengehaald en wat bijgewerkt.
Sam89

Member

06-08-2014 11:30
ow daar ging iets mis Sad
Sam89

Member

06-08-2014 11:38
Even kijken of het nu wel lukt Smile

[TABLE="class: grid"]
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Positieve test[/TD]
[TD]Echo/Vk/Gyn[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Jongen/Meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]08-04-2015[/TD]
[TD]30-07-2014[/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke [/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]09-04-2015[/TD]
[TD]31-07-2014[/TD]
[TD]11-08[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]01-08-2014[/TD]
[TD]27-08[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bloempie86[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-04-2014[/TD]
[TD]04-08-2014[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Evelien[/TD]
[TD][/TD]
[TD]01-04-2014[/TD]
[TD][/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Sam89

Member

06-08-2014 11:38
En nu zonder datum foutjes 2014 ipv 2015 Smile shame on me!!

[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Positieve test[/TD]
[TD]Echo/Vk/Gyn[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Jongen/Meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]08-04-2015[/TD]
[TD]30-07-2014[/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]09-04-2015[/TD]
[TD]31-07-2014[/TD]
[TD]11-08[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]01-08-2014[/TD]
[TD]27-08[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bloempie86[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]04-08-2014[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Evelien[/TD]
[TD][/TD]
[TD]01-04-2015[/TD]
[TD][/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
alex

Senior Member

06-08-2014 11:57
Thanks Sam!!
Hij doet het!
evelien

Junior Member

06-08-2014 12:02
oja mijn leeftijd is nu 24 maar over 11 dagen 25Wink
en mijn positieve test was op 24 juli.
En is ook bij mij het 1ste kindje.
alex

Senior Member

06-08-2014 12:03
Vinden jullie het soms ook zo lastig met eten wat wel en niet mag?
Ik ga vanavond bijv tapas eten met een vriendinnetje los dat ik nu al loop te bedenken wat ik zal zeggen als ik geen wijntje bestel vraag ik me af of ik bijv brood met aioli mag of mag dat niet ivm die rauwe eieren? En pesto etc?
alex

Senior Member

06-08-2014 12:04
Wat leuk dat we allemaal rond de 24/ 25 jaar zitten!
Jonge mamas to be! Hoe oud is jullie vriend/man?
evelien

Junior Member

06-08-2014 12:40
heel erg leuk dat iedereen rond deze leeftijd zitSmile!!
Mijn vriend is 28 jaar, erg leuk om zo met elkaar erover te kunnen praten.
Sam89

Member

06-08-2014 13:33
Bij deze weer even bijgewerkt Smile

[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Positieve test[/TD]
[TD]Echo/Vk/Gyn[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Jongen/Meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]08-04-2015[/TD]
[TD]30-07-2014[/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]09-04-2015[/TD]
[TD]31-07-2014[/TD]
[TD]11-08[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]01-08-2014[/TD]
[TD]27-08[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bloempie86[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]04-08-2014[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Evelien[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]01-04-2015[/TD]
[TD]24-07-2014[/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

@Alex, ik snap je probleem vind dat zelf ook heel moeilijk van wat je precies allemaal wel en niet mag. Maar nog moeilijker is om te verzinnen waarom je het niet mag tegenover andere mensen omdat ze t niet weten.

En inderdaad wat leuk dat we allemaal rond de zelfde leeftijds categorie zitten Smile

Mijn vriend is 27 jaar en we zijn nu 8,5 jaar samen waarvan we bijna 2 jaar samen wonen Smile
Sam89

Member

06-08-2014 13:36
alex schreef:Vinden jullie het soms ook zo lastig met eten wat wel en niet mag?
Ik ga vanavond bijv tapas eten met een vriendinnetje los dat ik nu al loop te bedenken wat ik zal zeggen als ik geen wijntje bestel vraag ik me af of ik bijv brood met aioli mag of mag dat niet ivm die rauwe eieren? En pesto etc?

@ Alex.. Ik zelf heb een app gedownload van zwangerenzo. (qua weekindicatie klopt ie niet helemaal zegt dat ik al ergens halverwege 5 weken ben terwijl 5wk+0 is momenteel) maar hij heeft ook een tabblad voedingswijzer. hierbij zie ik ook pesto staan hierbij staat het volgende : Normaal gebruik van pesto kan geen kwaad, dagelijkse grotere hoeveelheden kan schadelijk zijn.

Hopelijk heb je hier iets aan Smile
alex

Senior Member

06-08-2014 14:21
Dankje Sam!! Die app had ik ook idd maar kan aioli niet vinden.. Dus dat blijft een raadsel, ga zo is ff googlen.

Mijn man is ook 28, wij zijn getrouwd en hebben een hond, lekker burgerlijk! ik houd ervan Wink

Ik heb net brief ontvangen van verloskundige, 1e echo staat dus op 27 augustus om 11.00 en heb een intake gesprek op 4 september, wat houdt een intake gesprek precies in en waarom is de intake een week later?

Zo leuk dat er nu wat gepland staat, nu 3 weken aftellen tot aan de echo.

@evelien: kan me voorstellen dat je liever eerder een echo wenst, zeker als je nu al 6 weken bent.. kijk maar naar Mijke daar doen ze al een vroege echo met ong 6 weken, en ik al mag ook redelijk vroeg (niet zelf om gevraagd) maar ben dan rond de 7 + 3..
Heb je nu nog wel is last van bloedverlies? En heb je nog andere klachtjes?
evelien

Junior Member

06-08-2014 15:15
@ alex: nee heb hier gelukkig geen last van gehad.
Vandaag alleen een blaasontsteking, waardoor nu aan de antibiotica.
Overdag wel veel last van vermoeidheid, en s'avonds af en toe last van duizeligheid.
Maar trekt als ik gegeten heb wel weer weg.
evelien

Junior Member

06-08-2014 15:17
tussenn 18:00 en 19:00 vanavond de verloskundige bellen. Dus hoop inderdaad dat ik ook een vervroegde mag.
Zou mooi zijn als dat voor me verjaardag zou kunnen, dat zou toch een mooi kado zijnWink
Mij23

Senior Member

06-08-2014 15:21
Hallo meiden,

Ik kom me hier ook voorzichtig aanmelden want ik mag gaan geloven dat ik zwanger ben :-) We zijn zwanger geraakt na de 1e IUI behandeling (derest van mn verhaal btje globaal te zien in mn onderschrift). Vandaag bloed laten prikken en een super goed HCG van 260. Moest dat ff horen want heb heel de tijd krampen en steekjes en 2dgn klein beetje bruinige afscheiding gehad (inimini). Ga jullie verhalen nog is terug lezen.
Ik ben trouwens 25jr en gelukkig getrouwd, mn man is 26 jaar. En we hebben sinds half jaar een hondje Tommy ;-) We wonen in Zeeland!

Groetjes
Beebje2

Senior Member

Topics: 5
06-08-2014 15:32
*Breekt even in*

@Alex: soms hebben ze te weinig tijd om de intake en echo samen te doen. Dan krijg je even 2 afspraken ipv eentje omdat je anders langer moet wachten. Bij de echo kijken ze uiteraard hoe het met je kindje is. Bij de intake bespreken ze de medische geschiedenis van jou en je partner, of je van plan bent borstvoeding te geven of niet, geven ze je leef adviezen, folder van moeders voor moeders etc. Die eerste afspraak duurt vaak ook 30min terwijl de vervolgafspraken erna (zonder echo's) vaak maar 10 a 15min duren.
Geniet van je zwangerschap!

@Mijke: zie dat jij ook weer meekletst op het forum Wink. Is toch wel gezellig en handig zo he hihi

*breekt weer uit*
Bloempie86

Senior Member

06-08-2014 16:04
Spannend, en voor je het weet is de 1e echo.
Ik denk dat ik vrijdag ga bellen voor een afspraak.

Evelien en Mij: welkom!
alex

Senior Member

06-08-2014 16:47
Wow MJ van harte welkom, wat moet dit fijn zijn na zo'n heftige en intense periode.
Al bijna 2 jaar bezig? Zo fijn voor je!!! Heftig ook zeg een bbz, hoeveel weken was je toen en hoe kwam je erachter? Nu alle negativiteit achter je laten en hopelijk genieten van een hele voorspoedige zwangerschap. Het is je gegund!!

@beebje, bedankt voor je uitleg!! Helemaal helder!
mijke

Posting Freak

06-08-2014 18:43
Gefeliciteerd mij !!!!
En welkom hier fijn dat je nu eindelijk na dit clubje kunt verhuizen !!

Mijn vriend is n oude lul :p die is 34
En wij zijn vijf jaar samen

Echo doen vks vaak eerder om eerst tr checken of alles goed is.
Intake is lange vragen lijst van n uur en t is fijn omdat dat pas te hebben na goede echo.

Verder gewoon echt geen alcohol en rauwe dingen eten en verder niet al te druk om maken.
Van 3 broodjes aioli krijgt je kind echt niks !!
Mij23

Senior Member

06-08-2014 21:51
Dankje meiden! Jullie ook allemaal gefeliciteerd... We zijn idd ruim 2,5 jaar bezig geweest, dus dit is voor ons echt een wondertje! We durven alleen nog niet heel blij te zijn, omdat we de vorige keer ook later een klap in ons gezicht kregen 2x. Eerst niet door hebben datk zwanger was, omdat ik gewoon 3dgn bloedverlies had gehad (menstruatie). Maar omdat we in traject zaten kwamen we erachter bij echo dat bm slijmvlies nog dik was enz. Dus dan ben je ineens he zwanger??? Toen ging ik nog meer bloedverlies en krampen krijgen, heeft week geduurd en toen werd het bevestigd met laag hcg waarde. En die wilde daarna niet meer zakken dus bleek het bbm te zijn, bij 5,5/6wk ongeveer! Nu ziet het er al veel beter uit hoor, nu op nod geen bloed gezien en al hcg van 260. Vorige keer is het niet hoger geweest als 190. Dus we beginnen het eindelijk beetje te geloven....
Heb ook nogal krampen/steekjes steeds, herkennen jullie dat ook? Over 2,5 wk eerste echo. Het zou nog een tweeling kunnen zijn want door de hormonen had ik twee eitjes!
evelien

Junior Member

06-08-2014 22:07
de echo is toch naar voren mogen schuiven, en heb ik de echo 14 augustus.
maar wel een inwendige..
spannend
Sam89

Member

07-08-2014 09:25
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Positieve test[/TD]
[TD]Echo/Vk/Gyn[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Jongen/Meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]08-04-2015[/TD]
[TD]30-07-2014[/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]09-04-2015[/TD]
[TD]31-07-2014[/TD]
[TD]11-08[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]01-08-2014[/TD]
[TD]27-08[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bloempie86[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]04-08-2014[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Evelien[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]01-04-2015[/TD]
[TD]24-07-2014[/TD]
[TD]14-08[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mij23[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

@Mij23 welkom meid en van harte gefeliciteerd!

@evelien ohh spannend 14 augustus is het zo, ben benieuwd Smile
alex

Senior Member

07-08-2014 17:21
Vandaag MvM aan de lijn gehad en ze komt dinsdag ochtend bij me langs.
Ze zei aan de telefoon dat ze uit dezelfde stad komt haha oh jeeeeej straks ken ik r van gezicht. Spannend! Hope so not.

Jullie al benaderd voor een afspraak?
mijke

Posting Freak

07-08-2014 18:00
Mijn mvm contact persoon is op vakantie.
Kreeg mail dat ze na 15 augustus contact op neemt.

Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat en ik t allemaal moet doen.
Mijn moeder past bij ons in huis op, dus alles verstoppen ?
Of maandag na n goede echo gewoon al vertellen dat ik zwanger ben??
Ik weet t niet

Vorige keer heb ik t wel met 6 weken al verteld.
Mijn zus vertelde het pas toen ze 14 weken zwanger was alleen toen wisten we t allang.
Dus ik twijfel heel erg...
Zo eens horen wat mijn vriend vindt.
Maar na goede echo weet ik eigenlijk niet waarom we iig onze ouders t niet zouden vertellen.
mijke

Posting Freak

07-08-2014 18:01
Heeft er iemand trouwens al n leuke zwangerschaps app ontdekt ??
Bloempie86

Senior Member

07-08-2014 19:15
Mij: spannend hoor! Vooral ook omdat het een tweeling kan zijn. Hopen dat het nu goed gaat!

Evelien: fijn dat de echo naar voren is gehaald. Over precies een week heb je 'm al!

Mijke: MvM brengt idd de kratten. Je kunt ze natuurlijk gewoon verstoppen. Je plast wanneer jij wilt in een kan en deze giet je over in de flessen. Nu moet ik wel zeggen dat als je misselijk bent de flessen echt niet fijn ruiken ;-)

MvM heeft mij vanavond gebeld. Ze komen aanstaande dinsdag langs om de kratten af te leveren. Wordt een kort gesprekje, want ik ken het verhaal nog van de vorige keer.

Verder als de VK morgen belt ben ik in staat om te vragen of ik eerder een echo mag. Het is net of ik bij deze veel onzekerder ben en veel meer bewust ben van wat er allemaal mis kan gaan. De gedachte dat een echo nog 6 weken duurt pfff

Zwangerschapsapp:
ik heb die van zwanger.nl (Sanoma).

Klachten: hebben jullie kwaaltjes? Ik vrijwel niks. Voel me energievol, bijna niet misselijk. Maar ik klop dit uiteraard wel even af haha
alex

Senior Member

07-08-2014 19:19
Ik snap je helemaal Bloempie, ik zou dat ook zeker vragen als ik jou was, anders moet je nog zo lang wachten en blijkbaar kan het al veel eerder want anders plannen ze dat niet in bij Mijke en ik ook al met 7 weken ongeveer terwijl ik er niet om heb gevraagd dus gewoon vragen!!

Ik heb ook een hele onzekerheid over me heen hoor, ik kan je niet zeggen hoe erg ik uitkijk naar die echo. zo heb ik zo nu en dan wel last van me nek spier (zeurende pijn) en wat rugpijn en dan loop ik heel fout te googlen en kom ik alweer uit op een bbz, internet is echt je worst enemy want daar wordt je bloed onzeker van maar gatsie zeg, ik maak mezelf helemaal gek dus die echo kan mij niet snel genoeg komen...
alex

Senior Member

07-08-2014 19:20
Ps: hoe lang dien je ongeveer je plas te verzamelen voor MvM? Want wij gaan ook nog op vakantie en ga dan echt die stomme flessen niet meenemen hoor haha..
Bloempie86

Senior Member

07-08-2014 19:24
Alex, volgens mij kan je vanaf de 6e week tot en met week 16 (ik weet het niet zeker) mee doen. Ik heb vorige keer ook wel een paar weken overgeslagen omdat ik die geur echt NIET kon verdragen.
mijke

Posting Freak

07-08-2014 20:07
Ja, alles wat je plast is mooi mee genomen toch !
Bdl, op je werk plas je ook maar daar neem je die flessen ook niet mee na toe.
Dus die vakantie week, jammer dan....
Je doet je best al Smile

Ik denk dat wij het onze ouders gaan vertellen als we goede echo hebben maandag.
En dan voor de rest nog even stil houden.
Zit alleen te kijken wat ik met m'n zoontje doe....
Bloempie86

Senior Member

07-08-2014 20:29
Mijke, kan je hem niet eventueel bij een vriendin o.i.d. brengen onder het mom van bezoekje aan huisarts ofzo?
mijke

Posting Freak

07-08-2014 20:39
Oh nee dat bedoel ik niet Wink
Zoontje gaat maandag gewoon even na oma, die woont naast ons en die past heel vaak even een uurtje op.
Bedoel wanneer we het hem gaan vertellen
Ik weet zeker dat hij dolblij gaat zijn, want hij heeft al paar keer gevraagd of hij ook een broertje zusje mocht en of ik dan een baby in mijn buik wou.
Alleen bedacht ik me natuurlijk net dat als we het hem al vertellen dat hij het dan verder verteld, en daar is het nog wel heel vroeg voor...
Dus ja, als we het dan wel onze ouders gaan vertellen ben ik bang dat hij al wat opvang, hij praat zo veel na.
Even kijken wat dan handig is.
Maar eerst maandag maar eens kijken of alles goed zit
Bloempie86

Senior Member

08-08-2014 20:07
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Positieve test[/TD]
[TD]Echo/Vk/Gyn[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Jongen/Meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sam89[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]08-04-2015[/TD]
[TD]30-07-2014[/TD]
[TD]02-09[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mijke[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]09-04-2015[/TD]
[TD]31-07-2014[/TD]
[TD]11-08[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Alex[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]01-08-2014[/TD]
[TD]27-08[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bloempie86[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-04-2015[/TD]
[TD]04-08-2014[/TD]
[TD]01-09[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Evelien[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]01-04-2015[/TD]
[TD]24-07-2014[/TD]
[TD]14-08[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mij23[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Even lijstje een update gegeven.

Hoe gaat het verder met iedereen (en de (niet) aanwezige kwaaltjes)?
Zarafeena

Unregistered

08-08-2014 20:30
Hoi iedereen wil jullie laten weten dat ook ik positief heb getest op 1 augustus mooi verjaardag kado voor me hihi x
mijke

Posting Freak

08-08-2014 20:32
Ja leuk zarafeena.
Maar wil je dat alleen laten weten, of kom je hier actief mee kletsen ??
Sam89

Member

09-08-2014 06:04
@zarafeena van harte gefeliciteerd meid!

En goeiemorgen dames Smile

Vandaag vrijgezellenfeest van me beste vriendin (waar mijn vriend en ik ceremonie meesters van zijn) ben eens benieuwd wordt druk dagje.
Eerst moet ik s morgens (groeps)foto's gaan maken van de mannen hun beginnen om tien uur en daarna ok half een komen wij bij elkaar. En wij sluiten af in discotheek de starfish in Aachen dus zal latertje worden. Qua drankjes heb ik t goed opgelost want ik ben een van de drie bobs en had dit al aangeboden toen ik nog niet zwanger was dus valt ook niet op als ik niet drink haha. Maar starfish zal wel latertje worden dus beN benieuwd hoe me dat gaat bevallen aangezien ik wel wat sneller moe ben merk ik de afgelopen dagen haha..
Verder af en toe een beetje misselijk maar als ik dan iets eet of drink gaat t wel en wat gevoelige borsten voor de rest nergens echt last van. Hoe zit dat bij jullie? Zal morgen pas weer op t forum te vinden zijn dus ik zou zeggen fijn weekend en allemaal een mooie zaterdag Smile

Xxx
mijke

Posting Freak

09-08-2014 11:13
Fijne dag Sam, veel plezier !!

Hier beginnen de zenuwen voor maandag te komen.
kriebels in mn buik met af en toe n heeeel klein beetje misselijkheid, maar dat kan ik me ook verbeelden.
Verder nog steeds wel regelmatige krampende pijn in mijn buik, meestal maar heel kort maar vind dat toch steeds wel eng.
Heb eigenlijk verder ook niet veel te melden..

Had al wel wat 'nieuwe' zwangere verwacht hier, ben benieuwd hoe veel er nog bij komen
alex

Senior Member

09-08-2014 17:38
Veel plezier Sam!!

Ik herken je gevoel compleet hoor Mijke, al die dingetjes maken je dan zo onzeker.
Ik heb vandaag ook beetje krampend gevoel in onderbuik en dat maakt me ook wat onzeker haha. En ook al paar dagen soms wat pijn in me nek en dan ga je weer fout googelen en zie je weer enge dingetjes zoals bbz. Lang leven zwanger zijn en onzekerheid die daarbij komt. Is denk ik heel normaal allemaal en ik houd mijzelf maar voor dat zolang er geen bloed is vast alles goed is. Maar wat kijk ik ook uit naar die eerste echo zeg, lijkt me gewoon zo fijn te horen dat het iig goed ingenesteld zit etc.
Zekerheid houden we gewoon van.

Mj hoe is het met jou? Al op je roze wolk?

Ik had ook idd veel meer zwangeren verwacht, hopelijk mogen er nog veel vrouwen volgen!!
mijke

Posting Freak

09-08-2014 18:04
Pijn in je nek ? Dat lijkt mij eerder gewoon wat spanning dan dat het echt met je zwangerschap te maken heeft hoor.
Bij bbmz zijn er heel veel andere klachten die dan veel heviger zijn
Ik zou proberen je daar niet druk om te maken.
Maar das altijd makkelijk zeggen tegen een ander Wink

Ik wil dat het maandag 12:00 is !!!
Bloempie86

Senior Member

09-08-2014 18:09
Sam, veel plezier vandaag!

Mijke / Alex, herkenbaar van die krampen en onzekerheden. Gelukkig Mijke heb je maandag de echo, hoef je niet lang meer te wachten. Snap je zenuwen wel.

Ik had ook wel meer zwangeren verwacht, misschien komt dit nog ;-)
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (5): 1 2 3 4 5 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave