Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Jongens en meisjesnamen

Jongens en meisjesnamen
ezzie

Unregistered

14-03-2008 10:16
Hier kun je alle leuke meiden en jongensnamen noteren, wie weet zit er 1 leuke tussen! Hieronder alvast een begin!

Meisjes
Evi / Evy
Sophie
Daphne

Jongens
Mika
Erwin
Menno
Arjen
Amber wagner

Unregistered

14-03-2008 11:04
Meisje:

-lisa (natuurlijk)
-emma
-eva
-ilse
-sanne
-sophie

Jongen:

-manus
-rinus
-nelus
(erg he...)
Mariella24

Unregistered

14-03-2008 13:03
Hoi... ( leuk onderwerp)

Jongens:
Duke / Luke
Brady
Don / Donny
Dion
Dani

Meisjes:
Luna
Jacklin
Fenna
Chinoe

Grt,
Mariella
Syl

Posting Freak

Topics: 50
14-03-2008 14:30
Jongens:

Bas
Joshua
Noa
Tijn
Thijmen
Martijn
Tygo
Thies

Meisjes:

Eva
Emma
Evy
isa
Tara
Sanna
Esmee
Sara
Sophie
Ilana
nathalie77

Unregistered

14-03-2008 17:16
meisje:
Famke
Melanie
Inge
Myrthe
Melissa

jongen:
Ryder
Buddy
Buck
Lenny

kan nog heel erg veranderen....
Saskia15

Unregistered

14-03-2008 17:27
Heel leuk onderwerp, kan ik gelijk even spieken en mijn man mee laten lezen..

Jongens:
Tijn
Tim
Mika
Luuk

Meisjes
Zoë
Isa
Noa
Sofi

Heb dit alleen nog niet besproken met mijn man..hihi
Moi

Posting Freak

Topics: 4
14-03-2008 21:41
Zeker leuk onderwerp, vind het allemaal erg lastig!

Meisjesnamen
Cecile
Angelina
Marissa
Noa

Jongensnamen
Roy
Milan
Leroy
karin26

Posting Freak

Topics: 30
15-03-2008 09:54
Jongens:

Bas
Joshua
Noa
Tijn
Thijmen
Martijn
Tygo
Thies
Bram
Stan
Stein
Stijn
Maikel
Meisjes:

Eva
Emma
Evy
isa
Tara
Sanna
Esmee
Sara
Sophie
Ilana
Janneke :mrgreen:
Sanne
Eline
ezzie

Unregistered

15-03-2008 11:00
Er zitten leuke namen tussen! Moelijk te kiezen hè.. Wink
Moi

Posting Freak

15-03-2008 11:16
ezzie schreef:Er zitten leuke namen tussen! Moelijk te kiezen hè.. Wink

Zo echt wel, voor een jongen weet ik hem al... elke keer als ik die naam ergens ziet krijg ik de kriebels hihi

voor een meisje moeten we alleen nog de knoop doorhakken
Lenteding

Posting Freak

Topics: 17
15-03-2008 11:28
Wij hebben het net andersom. We hebben al een meisjesnaam, daar waren we eigenlijk nog wel vrij snel uit. Alleen nu nog de jongensnaam, daar hebben we er nu nog 2 over. Beiden voorstellen van mn man, alleen vinden we nu net allebei niet dezelfde leuk. Grappig he, kiest hij 2 namen, en dan vind ik er 1 leuk en hij dan eigenlijk de andere van de 2 Tongue Maar daar zullen we nog wel uitkomen denk ik. Zal er straks weer eens overbeginnen. Wil het toch wel vast hebben staan voor de bevalling!! Niet dan we dan nog moeten gaan bedenken wat de naam wordt!!
Moi

Posting Freak

15-03-2008 11:39
haha ik heb al een paar keer gedroomd dat de kleine geboren was en dat we nog geen naam hadden, vond ik echt zo vreselijk erg!

Ik wil het ook binnenkort ook definitief klaar hebben hebben zegmaar
Amber wagner

Unregistered

15-03-2008 12:20
Daan is ook weer helemaal op de friese toer sinds gisteren voor jongens dan:

abe
bouwe

mmmhhh...arm kindje ik hoopdat we over een poosje toch een wat betere naam hebben dan die daan of die ik (met mijn oerhollandse namen) verzinnen
ezzie

Unregistered

15-03-2008 12:53
Abe vind ik wel leuk hoor!

Wij laten het nog maar even zitten, even rustpauze zeg maar. .
kaatje85

Unregistered

17-03-2008 11:06
Wij hebben voor een jongen ook Daan, echt een stoere nederlandse naam!!

Verder hebben we voor een jongen:

Tom
Sven

Voor een meid hebben we:

Naomi
Iza

En ik vind Ami of Amy erg mooi, i.v.m. met mijn overleden broertje die Emiel heette, vernoemen dus!!
Amber wagner

Unregistered

17-03-2008 11:24
we hebben een nieuwe.....en geen oerhollandse of andere interesant op over te discusieren namen....voor een jongetje.

maar ik zeg het lekker niet.
Amber wagner

Unregistered

17-03-2008 11:25
kaatje85 schreef:Wij hebben voor een jongen ook Daan, echt een stoere nederlandse naam!!

ja die naam vind ik ook leuk, maar anders krijgen we een senior en een junior he.....zo heet vaders namelijk al Wink
kaatje85

Unregistered

17-03-2008 11:56
Amber wagner schreef:
kaatje85 schreef:Wij hebben voor een jongen ook Daan, echt een stoere nederlandse naam!!

ja die naam vind ik ook leuk, maar anders krijgen we een senior en een junior he.....zo heet vaders namelijk al Wink

Ok, ja ik weet idd niet of ik dat zou doen!!
Net zoals Jeroen, zo heet mijn man dan, vind ik een echt stoere naam, maar dan zou het junior en senior worden maar mijn broertje heet ook Jeroen, dus het is geen optie voor ons om dat te doen!!
Dan wordt het Jeroen Senior, Jeroen Junior en Ome Jeroen, :roll: :roll:
Nee doe maar niet, hihi!!
Saskia15

Unregistered

17-03-2008 12:02
hihi dat wordt wel erg ingewikkeld allemaal. Het is natuurlijk ook nog eens zo dat je ook rekening houdt met mensen in je omgeving, kinderen van vriendinnen die al een bepaalde naam hebben of iets dergelijks.
Ik heb afgelopen weekend vast mijn mannetje er over na laten denken en ik denk dat we er wel uit gaan komen.
Smile
Lenteding

Posting Freak

Topics: 17
17-03-2008 15:35
Is idd zo, ik vond Chris ook altijd een hele leuke naam. Maar dat is ook niet echt mogelijk bij ons, want zo heet mn jongste broertje en mn zwager. Wel grappig dat een vriendin bij een jongetje ook die naam evt wil gebruiken. Ze zei al tegen me: We zullen niet dezelfde naam kiezen voor een jongetje Tongue
Amber wagner

Unregistered

19-03-2008 22:33
dat had ik met jorrit die had ik bewaard van lisa voor als ze een jochie werd, maar ja krijgt me vriendin een vriend die zo heet...moeten we iets anders zoeken
Murley

Unregistered

20-03-2008 10:24
Hallo,

Ik heb nou precies hetzelfde.
Wat zouden jullie doen?

Ik heb al jaren lang een lijstje waarop ik alle namen heb opgeschreven.
Daarop staat 1 meisjes naam die ik echt helemaal geweldig vind en mn vriend ook, zou die naam graag aan onze dochter geven (als het een meisje wordt haha)

Nu is een zus van een vriendin van ons een half jaar terug bevallen, en heeft haar dochter die naam gegeven. zouden jullie die naam dan nog gaan gebruiken voor je eigen dochter. (er nog even op op benadrukken dat het niet de makkelijkste mensen zijn.)
ezzie

Unregistered

20-03-2008 11:08
Ik persoonlijk zou het niet doen Mer..

Wij zijn nu ook (nogsteeds) bezig met namen, hebben leuke namen, maar bij sommigen heb je een gezicht bij een naam, dat is niet leuk.. Daarom is het ook zo moeilijk!!
Syl

Posting Freak

20-03-2008 12:48
Hoe die mensen ook zijn, heb je iets persoonlijks met ze te maken? Staan ze dichtbij of ver af?

Mijn ex en zijn vriendin hebben een kindje die dezelfde naam die wij willen en een collega ook. toch gebruiken wij de naam die we graag willen. Mijn ex woont een eind uit de buurt en met mijn collega heb ik overlegd. We hadden blijkbaar voor jongen en meisje dezelfde naam. Zijn kindje is ook al een jaar of twee dus het kan wel. En de naam is anders gespeld..
Moi

Posting Freak

20-03-2008 19:45
Murley schreef:Hallo,

Wat zouden jullie doen?

Daarop staat 1 meisjes naam die ik echt helemaal geweldig vind en mn vriend ook, zou die naam graag aan onze dochter geven (als het een meisje wordt haha)

Nu is een zus van een vriendin van ons een half jaar terug bevallen, en heeft haar dochter die naam gegeven. zouden jullie die naam dan nog gaan gebruiken voor je eigen dochter. (er nog even op op benadrukken dat het niet de makkelijkste mensen zijn.)

Hoi,

Ik heb een soort gelijk iets. Ik heb ook al een hele poos een naam die ik wil voor een jongen. Mn schoonzus was bevallen van een docter en noemde ook de naam hou het had geheten als het een jongen zou zijn.

precies dezelfde naam dus. En haar man, is nogal een zeikerd en weet nu al dat hij gaat zeggen van... o jullie hebben die naam van ons!

maar ik trek me daar lekker niks van aan, want ik had die naam al en wil dat niet veranderen voor anderen.

In jou geval, zou ik ook gewoon die naam doen. het zou anders zijn als het echt in je familie zou voorkomen, zoals bv dat je broer of zus een kindje heeft die zo heet..
Lowietje

Unregistered

21-03-2008 00:35
we hebben het pas ook over namen gehad en mijn man is echt van de hollandse namen. Een jongen wil hij Piet noemen en dat vind ik dus echt helemaal niets (sorry voor degene die deze naam wel mooi vinden... :oops: .
Nu noemen we zolang de baby in de buik zit hem/haar Piet, heeft ie toch een beetje zijn zin en gaan we nog maar eens verder praten over de uiteindelijke naam.

Wel lastig hoor die namen.
groetjes,'
Lowie
twente

Member

Topics: 2
22-03-2008 20:06
Wij waren er een paar jaar geleden al over uit hoe een jongetje zou gaan heten.Joep.
Alleen over een miesje hebben we nog even getwijfeld,maar dat word een Renske.
We hebben zelf echter het idee dat het een jongetje gaat worden,dus noemen we ons ongeboren spruitje nu al Joep.

Ja,alweer iets minder om je druk over te maken.hmmmmmmm.
kaatje85

Unregistered

22-03-2008 22:32

Verder hebben we voor een jongen:

Tom
Sven

Voor een meid hebben we:

Naomi
Iza

En ik vind Ami of Amy erg mooi, i.v.m. met mijn overleden broertje die Emiel heette, vernoemen dus!!

We hebben dus nu:
Jongen:
Daan
Tom
Sven

Meisje:
Naomi
Iza

En vanavond zijn we uit de 3e gekomen:

Bo
Amber wagner

Unregistered

27-03-2008 10:58
eigenlijk zijn we er dus al uit....snel he?

bij lisa was het pas een van de laatste dingen die nog moesten....
Saskia15

Unregistered

27-03-2008 12:50
Murley schreef:Hallo,

Wat zouden jullie doen?

Is en blijft lastig Murly, ik vind dat het afhangt van hoe dicht iemand bij je staat. Als het een vriendin is die je zo af en toe ziet dan zou ik het wel doen denk ik, als ze heel vaak komt dan weer niet.. (nee hioer heb je iets aan, sorry) Wel denk ik dat zij het ook als compliment kunnen zien dat ze een mooie naam hebben gekozen..
Succes er mee!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
27-03-2008 15:22
Ik zou het ook niet doen, tenzij je diegene inderdaad haast nooit ziet. Ik vind een naam hier in de familie ook erg mooi, (Fenna) maar dat gaan we ook niet doen want het staat te dichtbij ons en dat vind ik nie tzo leuk. Maar het is hoe je je er zelf bij voelt, misschien vinden ze het helemaal niet erg en juist wel erg leuk. En anders kan je het ook gewoon vragen, dan weten ze het wel maar dan hoef je je ook geen zorgen te maken als ze het niet erg vinden toch?!
kaatje85

Unregistered

28-03-2008 23:20
Wij hadden Naomi al een hele tijd in ons hoofd en toen beviel een meisje die ik nog kende van de basis school van een meisje en die gaf haar de naam NAOMI, ik was boos, stom natuurlijk maar goed.
Nu staat Naomi nog wel op het lijstje alleen zijn de andere 2 namen naar boven geschoven en is Naomi onderaan gekomen!!
Tuurlijk kunnen die personen het zien als compliment maar ik zou het niet zo snel meer doen, net of je geen andere naam kon bedenken, zo komt het bij mij over!!
Moi

Posting Freak

29-03-2008 10:49
kaatje85 schreef:Wij hadden Naomi al een hele tijd in ons hoofd en toen beviel een meisje die ik nog kende van de basis school van een meisje en die gaf haar de naam NAOMI, ik was boos, stom natuurlijk maar goed.
Nu staat Naomi nog wel op het lijstje alleen zijn de andere 2 namen naar boven geschoven en is Naomi onderaan gekomen!!
Tuurlijk kunnen die personen het zien als compliment maar ik zou het niet zo snel meer doen, net of je geen andere naam kon bedenken, zo komt het bij mij over!!

zolang de naam niet in de familie of schoonfamilie of naaste vriendenkring zit maakt het toch niks uit..

Als ik echt al tijden een naam zou hebben, zou ik daar niet van afwijken tenzij het voor komt wat ik hierboven schreef
Iuno

Senior Member

Topics: 0
19-05-2008 11:45
kaatje85 schreef:Net zoals Jeroen, zo heet mijn man dan, vind ik een echt stoere naam, maar dan zou het junior en senior worden maar mijn broertje heet ook Jeroen, dus het is geen optie voor ons om dat te doen!!
Dan wordt het Jeroen Senior, Jeroen Junior en Ome Jeroen, :roll: :roll:
Nee doe maar niet, hihi!!

Haha, in mijn man's familie zijn er zo ook een stuk of 4 namen, die steeds weer terugkomen (opa, vader, kind, oom, neef,... :roll: ). Vernoemen (iig met voornaam) is bij ons dan ook definitief een 'no-go'! :lol:

Wel hebben wij ons zoontje met z'n 2e naam vernoemd naar een vriend van mijn man, die 1 jaar eerder rond mijn uitgerekende datum was verongelukt (dodelijk)... Sad Toevallig heten een neefje van me en een zoontje van een hele goede vriendin zo met 1e naam, maar die vinden het alleen maar leuk (maar ja, 2e naam is denk ik ook wel weer wat anders)!

Ikzelf ben gek op finse namen. Heb al jàren 2 jongensnamen die ik echt super vind. Eentje is inmiddels al in gebruik en als nr. 2 weer een jongetje wordt, ziet het er naar uit dat ik de 2e naam ook eindelijk in gebruik zal gaan mogen nemen... Big Grin
Meisjesnaam hebben we de vorige keer wel bedacht (kwam voor allebei maar 1 in aanmerking, gelukkig dezelfde :lol: ), maar is geen finse naam, dus hoop ik eigenlijk de komende maanden ergens nog een finse meisjesnaam tegen te komen, waarvan ik ook denk 'wow, dit is het!'

Mijn zus heeft trouwens voor de 2e namen van haar kinderen zo'n beetje al mijn favoriete '2e namen' gekozen (wist ze niets van). Inmiddels weet ze dat (stond er wel van te kijken :lol: ) en m'n moeder ook. Volgens m'n moeder, zou m'n zus het prima vinden als wij die 2e namen toch ook zouden gaan gebruiken, maar persoonlijk vind ik dat niets. Ook al gaat het daarbij 'maar' om 2e namen.
daisymakkink

Unregistered

19-05-2008 12:35
bij ons stond de jongens naam al vast.
die hadden we al toen ik zwanger raakte van onze dochter.
dus dit keer hoefde we ons alleen te richten op een meiden naam.
maar toen we met 26 weken wisten dat het een jongen is hoefde dat ook niet meer.
scheelde weer brainstormen.
nu is het afwachten wanneer onze kleine man zich aanbied.
mama is het ZATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT hihi
Moi

Posting Freak

19-05-2008 12:49
daisymakkink schreef:bij ons stond de jongens naam al vast.
die hadden we al toen ik zwanger raakte van onze dochter.
dus dit keer hoefde we ons alleen te richten op een meiden naam.
maar toen we met 26 weken wisten dat het een jongen is hoefde dat ook niet meer.
scheelde weer brainstormen.
nu is het afwachten wanneer onze kleine man zich aanbied.
mama is het ZATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT hihi

Jongensnaam heb ik ook al, alleen de meisjesnaam vind ik nog erg lastig!
daisymakkink

Unregistered

19-05-2008 13:01
onze dochter heeft 3 namen:

Ashley Nomi Christall
roepnaam Ashley
als we nu een dochter zouden krijgen (wat dus niet het geval is)
dan zou ze komen te heten

Tara Sanne
Syl

Posting Freak

19-05-2008 15:00
Wij hadden ook tara voor een meisje
karin26

Posting Freak

Topics: 30
20-05-2008 21:07
Onze dochter heeft 4 namen: Janneke, Engelina (naar mijn oma), Marja (naar mijn moeder), Silvia (naar mijn schoonmoeder).

Als we een jongen zouden hebben zou hij Bram, gerardus (naar mijn schoonvader), Ron (naar mijn vader) gaan heten.
Dakota

Unregistered

28-05-2008 15:59
Wij zitten gelukkig op 1 lijn wat de namen betreft.

Dus die hebben we nu al.

Eigenlijk hebben we er 4, 2 meisjesnamen en 2 jongensnamen.
Maar een tweede naam vind ik ook leuk dus kunnen we die ook mooi gebruiken Smile
Moi

Posting Freak

28-05-2008 18:39
Wij hebben de namen nu ook definitief. bij het ebstellen gisteren van de geboortekaartjes heb ik ook al beide namen doorgegeven..
amy-baby

Posting Freak

28-05-2008 21:23
Hey,

Oh namen altijd een leuk onderwerp. Wij waren over een jongensnaam heel snel uit. Maar....we krijgen een meisje, dus.... We zijn hier inmiddels ook uit, maar het lastige is wel dat mijn beste vriendin ook zwanger is, en inmiddels al 37 weken is. Zij weten nog niet wat ze krijgen, dus hopelijk niet dezelfde naam. Wij hebben wel gezegd dat we hoe dan ook ons meisje zo gaan noemen.
Heb best veel meegemaakt tijdens de zwangerschap en 2 keer in het ziekenhuis gelegen, daardoor noem je je kindje ook elke keer zo (helemaal bij de eerste opnamen, i.v.m. bloeding e.d.). Naar mijn gevoel kunnen we het niet maken om haar een andere naam te geven als ze geboren is. Maar ik denk dat het wel heel toevallig moet zijn dat zij en een meisje krijgen en het dan ook nog dezelfde naam geven,,....maar het kan wel....

Groetjes Amy
Moi

Posting Freak

29-05-2008 07:36
amy-baby schreef:Hey,

Oh namen altijd een leuk onderwerp. Wij waren over een jongensnaam heel snel uit. Maar....we krijgen een meisje, dus.... We zijn hier inmiddels ook uit, maar het lastige is wel dat mijn beste vriendin ook zwanger is, en inmiddels al 37 weken is. Zij weten nog niet wat ze krijgen, dus hopelijk niet dezelfde naam. Wij hebben wel gezegd dat we hoe dan ook ons meisje zo gaan noemen.
Heb best veel meegemaakt tijdens de zwangerschap en 2 keer in het ziekenhuis gelegen, daardoor noem je je kindje ook elke keer zo (helemaal bij de eerste opnamen, i.v.m. bloeding e.d.). Naar mijn gevoel kunnen we het niet maken om haar een andere naam te geven als ze geboren is. Maar ik denk dat het wel heel toevallig moet zijn dat zij en een meisje krijgen en het dan ook nog dezelfde naam geven,,....maar het kan wel....

Groetjes Amy

Is best lastig, maar zou zowiezo dezelfde naam houden! Wat je eventueel zou kunnen doen, is haar het vertellen..maar dat doe je ook niet zo gauw natuurlijk. Wel kan je zeggen van, nou ik hoop niet dat wij dezelfde meisjesnamen hebben en dan kijken hoe zij daarop reageerd..
amy-baby

Posting Freak

29-05-2008 10:46
Hey moi; ja wil ik op zich wel doen, alleen zij niet......en vind het niet leuk om het dan al verteld te hebben..
Volgens mij hebben wij dezelfde jongensnaam??? ik meen dat een keertje gelezen te hebben.....tenminste je hebt er toen meerdere opgeschreven.

Groetjes Amy
Moi

Posting Freak

29-05-2008 14:00
amy-baby schreef:Hey moi; ja wil ik op zich wel doen, alleen zij niet......en vind het niet leuk om het dan al verteld te hebben..
Volgens mij hebben wij dezelfde jongensnaam??? ik meen dat een keertje gelezen te hebben.....tenminste je hebt er toen meerdere opgeschreven.

Groetjes Amy

de jongensnaam die wij hebben begint met de letter M. meisjesnaam begint trouwens ook met de letter M.
amy-baby

Posting Freak

29-05-2008 14:46
hey moi; nee dan is het toch niet dezelfde als die van ons.... Ben heel benieuwd.
Mijn vriendin zat hier net en vertelde dat ze een jongens en een meisjesnaam hebben, en dat de ene een duitse naam is en de andere engels/iers......nou die van ons is hollands, dus dat zit wel goed.....
Kan me overigens niets voorstellen bij een duitse en een ierse naam....Suggesties....???

Groetjes Amy
Moi

Posting Freak

29-05-2008 14:56
amy-baby schreef:hey moi; nee dan is het toch niet dezelfde als die van ons.... Ben heel benieuwd.
Mijn vriendin zat hier net en vertelde dat ze een jongens en een meisjesnaam hebben, en dat de ene een duitse naam is en de andere engels/iers......nou die van ons is hollands, dus dat zit wel goed.....
Kan me overigens niets voorstellen bij een duitse en een ierse naam....Suggesties....???

Groetjes Amy

nou gelukkig dan dan het dan in ieder geval niet hetzelfde is als jou meisjesnaam! maar iers en duits, kan mij er ook niks bij voorstellen hoor..
Dakota

Unregistered

29-05-2008 15:01
amy-baby schreef:hey moi; nee dan is het toch niet dezelfde als die van ons.... Ben heel benieuwd.

Groetjes Amy
Ierse namen zijn prachtig Smile

Sinead
Maeve
Caelum
Leanah
Finbar
Ninnoc
Isle
enz.

en duits, tsja

Helmich
Heinz
Grettel
Tongue
Dakota

Unregistered

29-05-2008 15:04
Ik ben trouwens dol op dit soort namen:

Billy
Amy
Anna
Rune
Sunna
Maddy (madison)
Ally ( Allison)
Juno
Isis
Jenna
Elin
Lane

jongens:

Lucas
Logan
Maddox
Pax
Finn
Aidan

De namen die wij kiezen staan hier in ieder geval tussen Smile
Amber wagner

Unregistered

29-05-2008 15:18
als het een jongetje werd was het rens geworden

nu weet ik het niet

we hebben:

sofie
maud
ilse

maar de volgorde veranderd steeds......
amy-baby

Posting Freak

29-05-2008 15:49
Hey amber; hoe kwam je destijds op lisa? Ik vind je namen wel leuk hoor! is sophie de nummer 1?
Zo heet de dochter van een vriendin van mij ook die net bevallen is. Zo ken ik nog 2 meiden die bevallen zijn van een meisje:
Marit en Lotte....

Groetjes Amy
Moi

Posting Freak

30-05-2008 07:49
amy-baby schreef:Hey amber; hoe kwam je destijds op lisa? Ik vind je namen wel leuk hoor! is sophie de nummer 1?
Zo heet de dochter van een vriendin van mij ook die net bevallen is. Zo ken ik nog 2 meiden die bevallen zijn van een meisje:
Marit en Lotte....

Groetjes Amy

ik en mn vriend vinden lisa ook mooi, maar denk dat een hoop mensen die naam hebben..
amy-baby

Posting Freak

30-05-2008 11:00
@moi; staat al vanaf het begin op ons lijstje...
Moi

Posting Freak

30-05-2008 11:51
ja wij hadden hem ook tussen ons lijstje staan... maar eindelijk hebben we nu een andere definitieve naam gekozen. Voor een jongen wisten we al een tijdje, alleen een meid hebben we vorige week de knoop doorgehakt... we twijfelden steeds tussen een paar namen..
Syl

Posting Freak

30-05-2008 11:56
ik vind sophie een erg mooie naam! Emma en eva ook.
marsje124

Unregistered

15-06-2008 18:02
namen pfff dat vind ik echt lastig vooral een leuke meisjes naam kan ik niet vinden. Ook vind ik dat je moet kijken of het met de achternaam klopt.
Mijn vriend heet dion dat vind ik een mooie naam maar als ik een zoon krijg en dan hem ook dion laat heten vind ik gek.
Wat vinden jullie daarvan??

verder vind ik deze jongens namen leuk
lucas
milan
dylan

meisjes namen heb ik alleen deze gevonden maar ben er nog niet helemaal zeker over
eleyna

Groetjes van mascha
Moi

Posting Freak

15-06-2008 19:03
marsje124 schreef:namen pfff dat vind ik echt lastig vooral een leuke meisjes naam kan ik niet vinden. Ook vind ik dat je moet kijken of het met de achternaam klopt.
Mijn vriend heet dion dat vind ik een mooie naam maar als ik een zoon krijg en dan hem ook dion laat heten vind ik gek.
Wat vinden jullie daarvan??

verder vind ik deze jongens namen leuk
lucas
milan
dylan

meisjes namen heb ik alleen deze gevonden maar ben er nog niet helemaal zeker over
eleyna

Groetjes van mascha

Leuke namen hoor!!!!! Wij hebben een jongens en een meisjes naam omdat we nog niet wetenwat het is... en laat nou 1 van de twee namen in jou rijtje staan hihi Smile
Donna2

Unregistered

17-06-2008 07:54
Dakota schreef:

Groetjes Amy
Ierse namen zijn prachtig Smile

Sinead
Maeve
Caelum
Leanah
Finbar
Ninnoc
Isle
enz.

en duits, tsja

Helmich
Heinz
Grettel
Tongue

Mijn vriend is Iers, en hij heet Colm Smile erg leuke naam, maar als kind vond hij het lastig omdat niemand meteen wist hoe je het moest schrijven of uitspreken. En hij wordt ook vaak Collin genoemd.

Nu ben ik nog maar net een paar weekjes zwanger, maar voor een meisje vind ik leuk:

- Liv
- Phoebe
- Yentl

En voor een jongen:

- Vos
- Ian
- Pablo

Niks pikken he! Wink Big Grin

Liefs, Donna
Amber wagner

Unregistered

18-06-2008 11:27
amy-baby schreef:Hey amber; hoe kwam je destijds op lisa? Ik vind je namen wel leuk hoor! is sophie de nummer 1?
Marit en Lotte....

Groetjes Amy

nee nu is maud weer een hahahaha maar dat verandert per week dus....wel nog steeds dat lijstje dus het wordt waarschijnlijk een van de 3 hahahaha

Lisa is van Elisabeth, zo heet ik (amber elisabeth) mijn moeder mijn oma, en wat moeders en omas en tantes her en der in onze en daan's familie...

net als toen vond ik een meisjes naam erg moeilijk, en lisa vonden we al een mooie leuke naam voor ik ooit zwanger was, en het feit dt het van elisabeth komt, vond ik ook erg leuk.
Amber wagner

Unregistered

18-06-2008 11:31
Syl schreef:ik vind sophie een erg mooie naam! Emma en eva ook.

ik ook ik hou van zulke namen,
net als
sanne
lotte
enz enz
Syl

Posting Freak

18-06-2008 12:38
Benthe vind ik ook erg leuk
Moi

Posting Freak

18-06-2008 17:47
Ik vind cecile, Lisa en Marissa heel erg leuk Smile
Donna2

Unregistered

27-06-2008 08:09
Lief en ik zijn er al uit na 6 weken zwangerschap Big Grin

Liv voor een meisje en Ian voor een jongetje 8-) Ik heb zelfs al wat ontwerpjes voor geboortekaartjes (ik maak ze voor mijn werk ook veel, ben namelijk grafisch vormgever van beroep) :lol:

Liefs, Donna
Pixxie

Posting Freak

Topics: 16
27-06-2008 08:40
Mooi namen Donna Smile Ik geloof zelfs dat Liv van Scandinavische origine is..? Naam komt hier vrij veel voor namelijk. Net zoals Benthe. Ik ben nog geeneens zwanger maar over de namen zijn wij het al eens Big Grin
Donna2

Unregistered

27-06-2008 09:00
Liv is inderdaad Scandinavisch, maar het is ook een verbastering/afkorting van Olivia, en dat vind ik ook erg mooi Smile Ik vind het stoer, lief en mooi en het betekent ook 'leven' Wink Alleen al voor de naam hoop ik dat het een meisje wordt Big Grin
Donna2

Unregistered

27-06-2008 09:01
Jenta87 schreef:Ik ben nog geeneens zwanger maar over de namen zijn wij het al eens Big Grin

En wat wordt het als het zover is? :roll:
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
27-06-2008 09:08
Namen ja.... moeilijk moeilijk....
We zijn druk in onderhandeling met elkaar Wink
Dakota

Unregistered

24-07-2008 13:47
Voor een meisje Elin Rose en voor een jongen komen we tot nu toe niet verder dan Aidan.

Maar die is niet zeker Tongue
tammyke1

Unregistered

24-07-2008 15:13
ook eventjes mijn voorkeurtjes hier zette
aloewel ik er echt niet uit ben maar zal ook rap eventjes neerpennen waarom 8 dagen voor mijn verjaardag op 8 julie is mijn hond gestorven of liever hebbe hem moeten laten inslapen tijdens operatie wat er voor de dierenarts hopeloos uitzag hij ging in september 4 jaar worden omda hij larco heete vond ik het symbolish om met de letter l te beginne ter herinnering aan hem ^^ hehe dus hier gaan we

meisje : lara larissa of laslo

jongen: lars of lazlo
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
24-07-2008 15:41
Meisje:
Nyna
Yaël
Myra
Robyn
Jahaa ik heb wat met de Y Wink

Jongen:
Sam
Thijs
Reza
Terry

Als ik ooit een kindje mag krijgen en het word een meisje word het een Nyna, de jongensnaam daar moeten hubby en ik nog over strijden Wink

liefs
meisje25

Unregistered

28-07-2008 11:11
Ik zoek nog een meisjesnaam! Wij willen graag vernoemen, dus het valt nog niet echt mee om een leuke naam met 'logische' vernoeming te vinden Confusedhock:
Dus spuien maar allemaal. Misschien zit er voor mij ook nog iets bij.

Onze jongensnaam wordt Thijmen.

Groetjes Meisje
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
28-07-2008 14:38
Leuke naam meisje! En leuk dat je wilt vernoemen, ik hou wel van vernoemen Big Grin
meisje25

Unregistered

29-07-2008 10:28
Ik vind vernoemen ook echt leuk! Voor de stamboom Wink

We zoeken een meisjesnaam met 'an' erin... Sanne vinden we erg leuk, maar we hebben een kennisje die zo heet. Dus daar twijfelen we nog over Wink Andere suggesties?

Meisje
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
29-07-2008 10:40
Anna, Jonna, Annemieke, Nathalie (an wel omgedraaid!)
babytje

Unregistered

29-07-2008 10:54
wat leuk om al die namen te lezen.

met hubbie ben ik er nog niet actief mee bezig we willen denk ik eerst zwanger raken hihi
maar we roepen wel steeds bij een leuke naam ja dat is wel iets.

ik heb een hele poos terug een leuke site gevonden als je opzoek bent naar een naam van een bepaald land of je wilt vernoemen.
http://www.all-babynames.com/

Ik vind zelf dat ik een naam goed moet kunnen roepen en dat die internationaal te gebruiken is, lijkt me zo vervelend als niemand je naam kan uitspreken :lol:

Donna2 mooie namen ben blij dat je niet gekozen hebt voor Vos lijkt me dat je daar als kind mee gepest kan worden.
meisje25

Unregistered

29-07-2008 11:15
Bedankt Vicky

Anna zit ook al in de 'kring', maar misschien kan ik er Anne van maken Big Grin
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
30-07-2008 17:53
meisje25 schreef:Bedankt Vicky

Anna zit ook al in de 'kring', maar misschien kan ik er Anne van maken Big Grin

Hanna(h), Hanne, Anke, uuhh... er zijn er nog veel meer, maar ik kan even niks meer bedenken. Maar Anne vind ik ook erg leuk!

Wij hebben ook vernoemd, ik heb toen gewoon een namenboekje doorgespit om zo ideetjes op te doen.
m@rjon

Unregistered

30-07-2008 19:30
Janne , Jojan,Jojanneke , rianne,sanna,

Succes met namen zoeken .!!!!!

Ps leuke jongensnaam (mijn zoontje heet Thijme)
Dakota

Unregistered

31-07-2008 11:59
meisje25 schreef:Ik vind vernoemen ook echt leuk! Voor de stamboom Wink

We zoeken een meisjesnaam met 'an' erin... Sanne vinden we erg leuk, maar we hebben een kennisje die zo heet. Dus daar twijfelen we nog over Wink Andere suggesties?

Meisje

Nanda Joanne Joan Jana Janai Naomi Lana Jenna Diana Yanan
Pixxie

Posting Freak

04-08-2008 11:50
Zoals ik al eerder schreef waren wij er helemaal uit voor de namen terwijl het nog geeneens zover is :oops: voor een meisje is het Nikki Leana en een jongen Noah Ryan.

Maarrrrrr, ik heb inmiddels een aardige waslijst opgebouwd met andere namen.

Meisje:

Moira
Sterre
Merel
Nikki
Kiani
Regan

Jongen:

Noah
Ryan
Lorcan
Nolyn

Daarnaast hebben wij nog een lastige kwestie. Mijn vriend is de enige kleinzoon die zijn achternaam kan voorzetten. Zijn 2e naam (Martijn) word al 4 generaties vernoemd. Nu heb ik alleen een zeer vervelend (netjes uitgedrukt) ex vriendje gehad met die naam. Terwijl ik zo graag de traditie zou willen voortzetten..

Owhja, en ik kwam op een site erachter dat Leana wilde koe betekend, ook niet echt charmant..
Syl

Posting Freak

04-08-2008 11:58
Van martijn zou je ook tijn kunnen maken...
Pixxie

Posting Freak

04-08-2008 12:01
Syl schreef:Van martijn zou je ook tijn kunnen maken...

Opzich een goed idee, maar dan is toch het effect weg... Ik probeer de naam Martijn niet meer te associeren (??) met mn ex, maar dat is wel lastig, aangezien de schade die hij me heeft aangedaan..
babytje

Unregistered

04-08-2008 13:42
Volgens mij moet je als ouders in eerste instantie blij zijn met de gekozen naam. En er voor zorgen dat je kindje dat ook kan zijn. Als je een leuk verhaal hebt zal zelfs een dolle koe om te lachen zijn. toch?

Soms kun je nare herinneringen laten vervagen door ze te vervangen door mooie. Wat is er nou een mooiere herinnering dan jouw zoon?

Veel succes met kiezen.
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
04-08-2008 14:06
Helemaal mee eens. Ik wil graag een naam met een bijzondere betekenis, maar mijn zegt: als je een naam geeft aan je kind, wordt ie (die naam) vanzelf bijzonder van betekenis. En ja, da's eigenlijk ook wel waar. Smile
Pixxie

Posting Freak

05-08-2008 08:50
Susanna schreef:Helemaal mee eens. Ik wil graag een naam met een bijzondere betekenis, maar mijn zegt: als je een naam geeft aan je kind, wordt ie (die naam) vanzelf bijzonder van betekenis. En ja, da's eigenlijk ook wel waar. Smile

Ik ben groot fan van naam betekenissen opzoeken, en zal hier toch ook echt rekening meehouden wanneer wij hopelijk snel de definitieve namen kunnen bepalen! Smile
Donna2

Unregistered

05-08-2008 09:57
Okee nou Liv staat nog steeds vast, dat verandert ook niet meer. Maar nu twijfel ik weer aan Ian... Denk toch dat we daar iets anders voor moeten bedenken. Ik zit nu te denken aan Sil of Liam... Big Grin Jongensnamen vind ik veel moeilijker!
Donna2

Unregistered

05-08-2008 14:05
meisje25 schreef:Ik vind vernoemen ook echt leuk! Voor de stamboom Wink

Meisje

Mijn zusje heet Maran, vind je dat geen mooie naam? Verder Anaïs, Tanja, Annabel, Lana, Andy...
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
05-08-2008 14:11
Wat dacht je van Milan? Heb ik altijd een mooie naam gevonden. En de betekenis: De voornaam Milan is afkomstig uit ex Tsjecho-Slowakije en Joegoslavië. Milan is de verkorting van de voornaam Miloslaw (milu en slav betekenen lief en roem. Maar als dat nog niet genoeg is, in het Hindi betekent Milan … feestje!

Donna2 schreef:Okee nou Liv staat nog steeds vast, dat verandert ook niet meer. Maar nu twijfel ik weer aan Ian... Denk toch dat we daar iets anders voor moeten bedenken. Ik zit nu te denken aan Sil of Liam... Big Grin Jongensnamen vind ik veel moeilijker!
Dakota

Unregistered

05-08-2008 22:54
Jenta87 schreef:Zoals ik al eerder schreef waren wij er helemaal uit voor de namen terwijl het nog geeneens zover is :oops: voor een meisje is het Nikki Leana en een jongen Noah Ryan.

Maarrrrrr, ik heb inmiddels een aardige waslijst opgebouwd met andere namen.

Meisje:

Moira
Sterre
Merel
Nikki
Kiani
Regan

Jongen:

Noah
Ryan
Lorcan
Nolyn

Daarnaast hebben wij nog een lastige kwestie. Mijn vriend is de enige kleinzoon die zijn achternaam kan voorzetten. Zijn 2e naam (Martijn) word al 4 generaties vernoemd. Nu heb ik alleen een zeer vervelend (netjes uitgedrukt) ex vriendje gehad met die naam. Terwijl ik zo graag de traditie zou willen voortzetten..

Owhja, en ik kwam op een site erachter dat Leana wilde koe betekend, ook niet echt charmant..

Leana is ook iers voor 'wijs kind 'Smile
Donna2

Unregistered

06-08-2008 13:27
[quote="Susanna"]Wat dacht je van Milan? Heb ik altijd een mooie naam gevonden. En de betekenis: De voornaam Milan is afkomstig uit ex Tsjecho-Slowakije en Joegoslavië. Milan is de verkorting van de voornaam Miloslaw (milu en slav betekenen lief en roem. Maar als dat nog niet genoeg is, in het Hindi betekent Milan … feestje!

Er is al een Milan in mijn naaste omgeving, dus dat wil ik niet. Wel een leuke naam idd Smile
Monatoetjuh

Unregistered

31-08-2008 17:14
ik heb al een paar jaar een lijstje op me pc staan met namen voor als wij een kindje krijgen.
Zal ze straks even hier neerzetten.

Liefs
Monatoetjuh

Unregistered

31-08-2008 17:38
Meisjes namen Jongens namen

Bibi Aiden
Caitlin Barry
Donna Brandon
Feyona Bryan
Ghislaine Beau/Bo
Indyra Dani
Jadyra Dean
Jenisa Desmond
Jill Duncan
Jolijn Ferry
Kealyn Jari
Leanne Jordy
Luna Kian
Lynzie Levi
Mackenzie Luke/Luc
Milou Marat
Megan Maurice
Morgan Noah
Nikka Noud
Nurlaila Rafael
Nuraila Renzo
Xaviera Seth
Yinthe Sylvan
Thijn/Tijn
Tobias
Monatoetjuh

Unregistered

31-08-2008 22:34
Monatoetjuh schreef:Meisjes namen Jongens namen

Bibi Aiden
Caitlin Barry
Donna Brandon
Feyona Bryan
Ghislaine Beau/Bo
Indyra Dani
Jadyra Dean
Jenisa Desmond
Jill Duncan
Jolijn Ferry
Kealyn Jari
Leanne Jordy
Luna Kian
Lynzie Levi
Mackenzie Luke/Luc
Milou Marat
Megan Maurice
Morgan Noah
Nykka Noud
Nurlaila Rafael
Nuraila Renzo
Xaviera Seth
Yinthe Sylvan
Thijn/Tijn
Tobias

Lekker irritant zo, alles netjes naast elkaar neergezet staat het meteen zonder spaties naast elkaar Cry
nog maar even een keertje goed en netjes onder elkaar.

Meisjes namen:
Bibi, Caitlin, Donna, Feyona, Ghislaine, Indyra
Jadyra, Jenisa, jill, Kealyn, Leanne
Luna, Lynzie, Mackenzie, Milou,
Megan, Morgan, Nykka, Nurlaila
Nuraila, Xaviera, Yinthe

Jongens namen:
Sylvan, Thijn/Tijn, Tobias, Seth, Renzo
Rafael, Noud, Noah, Maurice, Marat
Luke/luc, Levi, Kian, Jordy, Jari,
Ferry, Duncan, Desmond, Dean, Dani,
Beau/Bo, Bryan, Brandon, Barry, Aiden
Donna2

Unregistered

01-09-2008 07:51
Donna... mooie naam hoor! Big Grin
bstipdonk

Unregistered

01-09-2008 11:22
monatoetjuh dacht al dat jullie allemaal dubbele namen hadden haha... maar vond het vreemd en jongens en een meisjesnaam achter elkaar
Monatoetjuh

Unregistered

01-09-2008 12:43
bstipdonk schreef:monatoetjuh dacht al dat jullie allemaal dubbele namen hadden haha... maar vond het vreemd en jongens en een meisjesnaam achter elkaar

Ik dach ik maak ff nieuwe mode Wink
Dakota

Unregistered

02-09-2008 10:43
Nu ik toch weet dat het een meisje wordt

Kain (jaja uitspreken zoals kain en abel ) vond ik een mooie jongensnaam!
Donna2

Unregistered

02-09-2008 13:23
Hihihihi, ik heb ons geboortekaartje al ontworpen Tongue In twee kleuren en met 2 namen omdat we niet willen weten of het een jongetje of een meisje wordt. Smile
Lotte.B

Unregistered

05-09-2008 18:56
@ Monatoetjuh: Wat een hoop originele namen! Marat vind ik erg mooi, heb je misschien enig idee wat die naam betekent?
Pixxie

Posting Freak

06-09-2008 11:08
De naam Nikki is van ons lijstje. Als meisjesnaam staat nu Marit bovenaan Smile Maar goed, eerst maar es zwanger worden :oops:
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (29): 1 2 3 4 5 ... 29 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave