Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Mama's april 2014 !

Mama's april 2014 !
cindy85

Posting Freak

Topics: 7
12-05-2014 10:53
Et voila, ons mama-topic is er ook!

Nog even een link naar ons zwanger-zijn-topic.
http://www.zwangerworden.nu/showthread.p...April-2014!!

Misschien handig om straks ook ons aangevulde lijstje hier nog eens te plaatsen. Probeer ik anders straks wel eens, tenzij andere vrijwilligers die handiger zijn met pc Smile
loesm

Senior Member

Topics: 1
12-05-2014 11:07
Nou dan doe ik maar de eerste update :-)

Navelstreng is eraf!
Gehoortest was goed!
Hielprik viel ontzettend mee. Waar mijn dochter constant gilde gad Jurre maar 1 kreet :-)
Dib

Senior Member

Topics: 2
12-05-2014 14:36

[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]Gebruikersnaam:[/TD]
[TD]Bevallen op:[/TD]
[TD]Termijn:[/TD]
[TD]Naam baby:[/TD]
[TD]Lengte[/TD]
[TD]Gewicht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Zahra[/TD]
[TD]28 februari[/TD]
[TD]35w2d[/TD]
[TD]Z.a.y.n.[/TD]
[TD]46[/TD]
[TD]2600[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]10 april[/TD]
[TD]39w6d[/TD]
[TD]L.a.r.a.[/TD]
[TD]49,5[/TD]
[TD]3435[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]BB[/TD]
[TD]10 april[/TD]
[TD]40w5d[/TD]
[TD]M.e.g.a.n. J.o.s.e.p.h.i.n.e.[/TD]
[TD][/TD]
[TD]4725[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna[/TD]
[TD]13 april[/TD]
[TD]40w3d[/TD]
[TD]T.i.m.m.e.[/TD]
[TD]54[/TD]
[TD]3880[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]16 april[/TD]
[TD]41w5d[/TD]
[TD]J.i.t.s.e.[/TD]
[TD]59[/TD]
[TD]4800[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Beebielove[/TD]
[TD]18 april[/TD]
[TD]39w3d[/TD]
[TD]N.e.m.a.r.r.a.[/TD]
[TD]49[/TD]
[TD]2998[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel[/TD]
[TD]22 april[/TD]
[TD][/TD]
[TD]R.o.o.s.[/TD]
[TD][/TD]
[TD]4905[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Loesm[/TD]
[TD]6 mei[/TD]
[TD]40w6d[/TD]
[TD]J.u.r.r.e.[/TD]
[TD]51[/TD]
[TD]3240[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Belle[/TD]
[TD]10 mei[/TD]
[TD]42w0d[/TD]
[TD]H.e.n.r.y.[/TD]
[TD][/TD]
[TD]4030[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

kan iedereen even kijken of alles klopt?
Dib

Senior Member

12-05-2014 14:39
oh hier is de gehoortest ook mislukt de eerste keer, maar dat kwam omdat Jitse teveel aan het pruttelen en mopperen was. En later toen hij wel stil was haalde hij te zwaar adem Tongue oftewel teveel omgevingsgeluid hihi
Rowel

Senior Member

12-05-2014 17:31
Mijn gegevens kloppen. Ik was 41w5d en ons meisje is ongeveer 57 cm mocht iemand de mogelijkheid hebben om de gegevens aan te vullen Wink.
Beebielove

Posting Freak

Topics: 8
12-05-2014 18:24
Hier ben ik ook weer! En de gegevens in het lijstje kloppen.
Waarom staan er eigenlijk puntjes tussen de letters van de namen? Zie dat heel vaak op babysites, maar heb nooit begrepen waarvoor dat is.

Zal gelijk even updaten aangezien dat al een poosje geleden is.

Hier gaat alles super, Nemarra doet het super goed. Vorige week dinsdag is het cb langs geweest en ze heeft Nemarra gelijk gewogen.
Laatste keer was toen ze een week oud was met 1 week, ze woog toen 3080 gram en dus anderhalve week later woog ze 3460 gram!
Ze doet het dus keurig op de borstvoeding.
Enige is dat ze last heeft van krampjes, zo sneu altijd. Geef haar telkens druppeltjes van Cinababy en drink zelf elke avond netjes een kopje venkelthee, maar het helpt volgens mij niet echt.
Een vriendin heeft een hittepit en die helpt bij haar zoontje erg goed tegen de krampjes, dus heb er nu zelf ook 1 en het lijkt inderdaad goed te helpen als ik die lekker warm op haar buikje leg.
Slapen s nachts gaat ook goed, meestal komt ze s avonds rond 11 uur en dan s nachts rond half 3 en dan s ochtends tegen kwart over 6. Natuurlijk ook wel eens een uurtje eerder of later, maar over het algemeen om en nabij die tijden.
Ze heeft wel al sinds ze een week oud was spruw, heb daar Nystatine voor gekregen en gebruikt maar nu nog niet helemaal over. Kan morgen weer een nieuw receptje Nystatine halen, en mocht het deze keer nog niet over gaan moet ik toch even op spreekuur komen.
Verder is ze nog steeds een heel tevreden en rustig meisje.
Nyah is ook nog steeds heel lief voor haar. Ze helpt me nu zelfs soms mee met luiertjes verschonen wat enorm schattig is!
En ze geeft Nemarra steeds kusjes en knuffels en doet het speentje in haar mondje.
Alleen Nyah is zelf sinds een maandje ongeveer echt in de peuterpuberteit, wat heeeeel vervelend is. Ze kan echt dwars doen nu, wat soms heel lastig is. Maar goed het hoort erbij en het zal ook vast wel ooit weer overgaan.

Las nog over het vloeien? Hier vloeide ik de eerste dagen rood, daarna heel weinig licht roze, paar dagen daarna werd het weer meer en roder. Maar vond dat helemaal niet erg omdat ik bij Nyah gelijk maar heel weinig lichtroze vloeide en na 1 week ineens een flink bloedbad kreeg. Deze keer is dat dus gelukkig niet gebeurd. Vloei nu nog maar heel weinig, beetje licht rood/bruinig.

Oh en hier was de gehoortest wel gelijk goed, en met de hielprik gaf Nemarra geen kik, sliep gewoon rustig door.
Nyah deed toendertijd hetzelfde, ook nooit een kik gegeven. Nyah kreeg die eerste week toen ook elke ochtend een bilirubineprik in haar hiel voor de geligheid, dat heeft Nemarra gelukkig niet gehad.

Cindy, jullie lopen dus nog steeds flink te tobben met Lara? Zijn jullie nu wel weer thuis?
Wel sneu voor je meisje dat ze steeds zo last houdt van die slijmpjes..

Ehm nu weet ik even zo uit mijn hoofd niet meer wat iedereen getypt heeft, sorry daarvoor.

Morgen zelf naar de huisarts voor een gesprekje over een mirena spiraaltje.
Wil die over een paar weken nemen, nog geen ervaring mee dus ben heel benieuwd!

Zijn jullie eigenlijk al weer aan de anticonceptie of hebben jullie er al plannen voor?

Liefs Beebielove.
Beebielove

Posting Freak

Topics: 8
12-05-2014 18:30
Dib is bij Jitse de gehoortest nu al wel weer opnieuw gedaan of doen ze dat later nog een keer?
loesm

Senior Member

12-05-2014 20:32
Alleen termijn klopt bij mij niet. Moet 41w0d zijn. Kan iemand dat aanpassen?
anna

Posting Freak

Topics: 0
13-05-2014 08:22
Bij mij klopt het!

BL wat fijn om te lezen dat alles goed gaat en mama slagroom heeft Smile heerlijk, he, die peuteronderwijs Sad m'n dochter is er vroeg bij en al flink bezig. Met name aankleden en verschonen is een drama. Mag ook alleen mama doen, heeeel blij mee.

Spiraaltje: denk ik ook over na, geen ervaring mee, maar wellicht de meest handige keuze voor ons. Voorlopig nog ff condooms gebruiken.

Hielprik: beide kindjes hebben alleen even bewogen met het zetten en zijn gewoon blijven slapen.

Gisteren zijn wij naar het cb geweest, toch even nagevraagd over koemelkallergie, want de kleine kreeg naast het vele spugen en verwerken vd voeding ook bultjes in zijn gezicht. Maar hij was 2 ons gegroeid in 11 dagen, dus dat past daar niet bij. Nu jbpm bij zijn voeding en anders medicatie. Daar gisteren mee begonnen, maar vannacht 3 uur na z'n fles wakker, spugen en maagzuur dat pijn deed. En dat na de fles van 11 uur en na de fles van 3 uur. En na de 3 uur fles om kwart voor 4 weer en bed en toch weer rommelen en spugen tot over 4en, dus het zit duidelijk nog niet lekker Sad
adniL

Posting Freak

13-05-2014 09:45
* breek even in *

Dames GEFELICITEERD met alle mooie kindjes! Vergeet niet te genieten tussen alle chaos in!

Beebielove die puntjes ertussen zijn zodat het minder makkelijk te vinden is via Google. :-)

* breek weer uit *
Rowel

Senior Member

13-05-2014 11:46
Zo, derde poging hoortest is geslaagd gelukkig!

Anna, wat vervelend dat jullie mannetje zoveel last heeft en spuugt! Ons meisje spuugt ook behoorlijk maar lijkt er niet echt last van te hebben.. Al lijkt ze niet echt aan te komen. Ben vorige week wezen wegen en toen was ze wat afgevallen. Nu dring ik er meer op aan dat ze langer eet. Ze is wel heel tevreden dus ze lijkt geen honger te lijden. Maar ben nu een uur tot anderhalf bezig met iedere voeding en dat vind ik toch wel erg lang. Bovendien wil ze er steeds bij zijn als ze wakker is. Voor mijn gevoel zit ik bijna heel de dag met haar in m'n armen. Donderdag weer wegen. Als ze dan niet is aangekomen stap ik misschien maar over op flesvoeding. Erg jammer maar het moet wel leuk blijven..

Anticonceptie nog niet over nagedacht. Eerst condooms.
Dib

Senior Member

13-05-2014 14:23
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]Lengte[/TD]
[TD]Gewicht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Zahra[/TD]
[TD]28 februari[/TD]
[TD]35w2d[/TD]
[TD]Z.a.y.n.[/TD]
[TD]46[/TD]
[TD]2600[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]10 april[/TD]
[TD]39w6d[/TD]
[TD]L.a.r.a.[/TD]
[TD]49,5[/TD]
[TD]3435[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]BB[/TD]
[TD]10 april[/TD]
[TD]40w5d[/TD]
[TD]M.e.g.a.n. J.o.s.e.p.h.i.n.e.[/TD]
[TD][/TD]
[TD]4725[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna[/TD]
[TD]13 april[/TD]
[TD]40w3d[/TD]
[TD]T.i.m.m.e.[/TD]
[TD]54[/TD]
[TD]3880[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]16 april[/TD]
[TD]41w5d[/TD]
[TD]J.i.t.s.e.[/TD]
[TD]59[/TD]
[TD]4800[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Beebielove[/TD]
[TD]18 april[/TD]
[TD]39w3d[/TD]
[TD]N.e.m.a.r.r.a.[/TD]
[TD]49[/TD]
[TD]2998[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel[/TD]
[TD]22 april[/TD]
[TD][/TD]
[TD]R.o.o.s.[/TD]
[TD][/TD]
[TD]4905[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Loesm[/TD]
[TD]6 mei[/TD]
[TD]41w0d[/TD]
[TD]J.u.r.r.e.[/TD]
[TD]51[/TD]
[TD]3240[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Belle[/TD]
[TD]10 mei[/TD]
[TD]42w0d[/TD]
[TD]H.e.n.r.y.[/TD]
[TD][/TD]
[TD]4030[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Beebielove, wat sneu van de krampjes! helpt Infacol ook niet? Een paar meiden van mijn centering clubje hebben er echt baat bij Smile en wat fijn dat ze zo lekker aan het groeien is! De tweede gehoortest ging gelukkig wel goed, ze hebben 2 dagen later weer getest. Ook toen was hij aan het mopperen maar gelukkig tussentijds wel lang genoeg stil om goed te kunnen testen Smile
Anna; zijn het niet gewoon babypukkeltjes? Jitse heeft er ook last van. Finne heeft kma en eczeem dus ik ben wel extra alert of ze wel weer weg gaan met een weekje oid. Maar vooralsnog zijn het echt pukkeltjes Smile
Rowel; wat vervelend zeg! ik had hetzelfde met Finne, maar heb hem toen veel vaker aangelegd, echt elke 2 uur. Langer per keer aanleggen was net als bij jou een kwestie van uren rondsjouwen en daar had ik echt geen zin in met nog een dreumes erbij..

anticonceptie; ik ben weer begonnen met de minipil, volgend jaar laat H zich helpen en verder overweeg ik toch ook een spiraal.. lijkt me ook heerlijk om (bijna) niet meer ongesteld te worden! meer kinderen komen hier toch niet, het is prima zo met 3 aapjes SmileSmile
anna

Posting Freak

13-05-2014 15:31
Dib, cb dacht idd aan baby acne. Ik heb zelf KMA gehad vroeger, dus ben ook extra alert Wink

Rowel, vermoeiend om zo lang te voeden lijkt me! Ik vind een half uur na de voeding de kleine omhoog houden al lang Smile Snap trouwens ook wel wat je bedoelt met baby in je armen. T hier vindt het heerlijk op je arm of in de box erbij. Begint bijna al te huilen als-ie z'n bedje voelt. Maar probeer nu wel goed op z'n slaapsignalen te gaan letten, zodat hij in z'n eigen bed in slaap valt, maar ach hij is nog zo klein...
Ik hoop dat ze goed gegroeid is donderdag! T was na 2w en 5 dagen pas terug op geboortegewicht en maakt nu een spurtje. Begreep dat ze bij het cb kijken naar het laagste gewicht en het groeien daarvan meten! Is ze veel afgevallen?

BL, zielig idd die darmkrampjes! Mn dochter had het ook zo erg, uiteindelijk huilde ze van 10-22 met hazenslaapjes tussendoor. Vanalles geprobeerd (ook infacol). Osteopaat heeft uiteindelijk heel goed geholpen. T heeft er ook wat last van, maar veel minder.
anna

Posting Freak

13-05-2014 15:35
Ik wilde nog wat kwijt Wink
Cindy, hoe gaat het met Lara?

O en Rowel, je zoon spuugde ook toch? Heb je bij hem nog medicatie gehad oid? Bij m'n dochter hebben we jbpm gebruikt, spuugde ook vaak en soms veel, maar had er geen last van en groeide goed...
Brabants Boerinneke

Senior Member

14-05-2014 10:23
Hee een mama forum!!

Heel goed! Ik zit nu op de laptop, dus mijn reactie zal wel weer geen spaties bevatten.... grr..

Bah, dacht ik sinds ongeveer een week klaar te zijn met vloeien, ben ik volgens mij nu ongesteld geworden.. En het doet pijn!!! Auw! En ik geef nog wel borstvoeding, niet leuk! Net met mn dokter gebeld, want hier heb ik eigenlijk weinig zin in.. ik had hele zware menstruaties toen ik 12/13 jaar was en ben om die reden ook destijds aan de pil gegaan. Mn dokter gaf aan, dat ik, ook met bv, wel paracetamol mag. 3 x daags 2 stuks? Mag schijnbaar zelfs ibuprofen, maar dat zullen we nog maar niet doen.

Grappig, ik heb hier ook na zitten denken over een spiraaltje. Ook nog geen ervaring mee, maar ben na 18 jaar slikken eigenlijk wel een beetje klaar met de hormonen van de pil. Volgens de gyn vorige week woensdag mag je dat eigenlijk wel pas een halfjaar na de bevalling? Vk zei me 10 weken/ 3 maanden na de bevalling. Nou ja, eerst maar deze menstruatie uitzitten en dan kijken we wel verder...

Rowel, wat naar dat je borstvoeding juist wel goed lijkt te gaan (tevreden baby), maar dat ze toch niet aangekomen was. Ik snap je twijfel goed. Ik hoop dat je komende donderdag verbetering ziet..
Hier inmiddels ook een baby onder de pukkeltjes. Typisch he, kan me dat van Hannah toch niet zo herinneren.
Ik moet Megan trouwens na een voeding ook best een tijd goed rechtop houden. Anders ook het risico van behoorlijk veel teruggeven/ spugen. En echt goed boeren doet ze ook niet.
En met name in de avond lijken de krampjes het ergst. We zijn toch vanaf het avondeten tot aan de voeding van 22/23u ongeveer wel veel met haar in de weer ivm de krampjes/ clusteren of wat het ook moge zijn. Heb haar nu een paar keer s avonds in bad gedaan en daarna (dus rond 20u) voeding gegeven en dan lijkt ze de avond wat rustiger door te komen.

Hoe is het bij jullie met de kraamvisite?
Hier begint het nu echt wel te komen. Vind ik wel best. Ben er nu veel meer aan toe, dan meteen zo in het begin. Ik kom voor mijn werk op verschillende locaties en in verschillende teams en dat is nu ook wel leuk. Daardoor komen er iedere keer verschillende collega's langs, en die nemen natuurlijk ook weer allemaal cadeautjes mee :-) Oh en als het goed is, hoef ik pas half augustus weer terug aan het werk. Gisteren was mn leidinggevende op visite en hebben we dit eindelijk even door kunnen spreken. Lekker hoor, ik vind t prima om pas over 3 maanden weer aan het werk te gaan!

Was jij dat nou, Anna, die zei dat je het gevoel hebt weer meer te kunnen onthouden enzo ;-) ? Verjaardagen bijv? Dat gevoel heb ik hier ook inderdaad. Ik weet zelfs alweer welke dag en datum het vandaag is :-) Maar heeft echt even een tijdje geduurd en ik vergeet nog steeds best veel. Maar goed.

Ik hoop dat het met de mama's goed gaat! En met de baby's natuurlijk ook. Hier straks weer kraamvisite, dus nog maar even een beetje opruimen etc.... En hopelijk wat minder menstruatiekrampen!
Brabants Boerinneke

Senior Member

14-05-2014 10:27
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]Lengte[/TD]
[TD]Gewicht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Zahra[/TD]
[TD]28 februari[/TD]
[TD]35w2d[/TD]
[TD]Z.a.y.n.[/TD]
[TD]46[/TD]
[TD]2600[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]10 april[/TD]
[TD]39w6d[/TD]
[TD]L.a.r.a.[/TD]
[TD]49,5[/TD]
[TD]3435[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]BB[/TD]
[TD]10 april[/TD]
[TD]40w5d[/TD]
[TD]M.e.g.a.n. (J.o.s.e.p.h.i.n.e)[/TD]
[TD]52[/TD]
[TD]4725[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna[/TD]
[TD]13 april[/TD]
[TD]40w3d[/TD]
[TD]T.i.m.m.e.[/TD]
[TD]54[/TD]
[TD]3880[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]16 april[/TD]
[TD]41w5d[/TD]
[TD]J.i.t.s.e.[/TD]
[TD]59[/TD]
[TD]4800[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Beebielove[/TD]
[TD]18 april[/TD]
[TD]39w3d[/TD]
[TD]N.e.m.a.r.r.a.[/TD]
[TD]49[/TD]
[TD]2998[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel[/TD]
[TD]22 april[/TD]
[TD]41w5d[/TD]
[TD]R.o.o.s.[/TD]
[TD]57[/TD]
[TD]4905[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Loesm[/TD]
[TD]6 mei[/TD]
[TD]41w0d[/TD]
[TD]J.u.r.r.e.[/TD]
[TD]51[/TD]
[TD]3240[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Belle[/TD]
[TD]10 mei[/TD]
[TD]42w0d[/TD]
[TD]H.e.n.r.y.[/TD]
[TD][/TD]
[TD]4030[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Brabants Boerinneke

Senior Member

14-05-2014 10:29
Heb nog even het lijstje aangepast. Megan was niet echt gemeten bij de geboorte, maar een schatting. Vraag me wel af, of dat klopt, aangezien ze vorige week (met 4 weken oud) op 59,5 cm werd gemeten en 7, bijna 8 cm in 4 weken tijd groeien lijkt me behoorlijk veel...
En ik heb Megan's 2e naam even tussen haakjes gezet, haar roepnaam is echt Megan.
loesm

Senior Member

14-05-2014 15:55
@rowel
Jurre doet ook erg lang over voedingen en heeft ook van half 7 tot 23 clusterfrdrag...
Ik ben nu overgestapt op kolven en dan met de fles geven. (Kan het zelfs tegenlijk haha). Dan ben ik met een kwartiertje klaar en weet ik hoeveel hij binnenkrijgt. (Terwijl het nog borstvoeding is)
Alleen snachts geef ik nog rechtstreeks uit de borst, omdat ik dan te lui ben een flesje op te warmen haha.

Spiraaltje heb ik voor mijn 1e zwangerschap gehad en beviel heel goed. Blijft 5 jaar zitten en was al die tijd niet ongesteld. Ga ik straks weer doen denk ik.
Rowel

Senior Member

14-05-2014 16:26
Mijn zoon spuugde inderdaad ook heel veel. Hij had ook veel krampjes. Daar heb ik infacol voor gebruikt. Dat hielp echt super. Ben ook naar een osteopaat geweest maar kan niet zeggen dat ie daar echt baat bij had.

Ons meisje was iets meer dan 200gr afgevallen tov haar geboortegewicht. Terwijl ze aan het eind van de kraamtijd weer bijna op haar geboortegewicht was. Ben erg benieuwd morgen. Heb er net weer een voedingsessie van een uur op zitten..

Dib, heb jij het toen wel volgehouden om borstvoeding te geven?
Anna, ze zijn inderdaad nog zo klein. Dan ben je al gauw geneigd om ze er maar weer bij te pakken. Slapen in bed wil overdag hier nog niet zo lukken. Dat gebeurt meestal in de box..
BB, balen dat die maandelijkse perikelen nu alweer begonnen zijn zeg! Hier begint de kraamvisite ook steeds meer te komen. Maar gelukkig komt het allemaal mooi verdeeld.
Rowel

Senior Member

14-05-2014 16:28
Loes, dat zou ook nog een optie zijn. Ik heb alleen een handkolf dus weet niet of het dan heel lang gaat duren. Misschien kan ik het eens proberen.
Dib

Senior Member

14-05-2014 20:29
Ff snel; maar ik heb Finne 13m2w bv gegeven, ben gestopt omdat ik zwanger bleek te zijn (had niks meer) Anders ws met 18 mnd gestopt. Ben nu van plan om weer min een jaar te geven. Moet wel zeggen dat ik tot 6 mnd op zijn verzoek en vanaf toen op vaste tijden ben gaan voeden.
loesm

Senior Member

15-05-2014 11:05
@dib jee wat lang! Ik bij m'n dochter bijna 4 maanden. Voelde me net een koe op een gegeven moment. Met een fulltime baan ernaast hield ik geen tijd meer voor mezelf over.
Nu ga ik waarschijnlijk stoppen voordat ik naar het werk ga. (Als hij. 2,5 maand is)
Zahra

Senior Member

15-05-2014 12:25
Ha mama's!!

Fijn om te lezen dat het, op hier en daar wat krampjes en spugen na, goed met iedereen gaat! Met ons gaat het ook goed. Z. is qua gewicht al ruim verdubbeld en ook alweer ruim 10 cm gegroeid! Infacol heeft bij Z ook niet echt gewerkt. Heb een soort kruikje met pitjes erin gekocht wat je in de magnetron kan opwarmen, dit lijkt wel enigszins te helpen. Verder lijkt het nu gelukkig ook wat minder te worden dus ik hoop dat hij er overheen aan het groeien is.

Hier na de 1e de mirena spiraal gehad. Is op zich prima bevallen, alleen ik vond het vervelend dat ik de eerste maanden zo'n beetje constant last had van licht bloedverlies. Maar.. daarna was het ook helemaal over, dat was dan wel weer super relaxed! Nu voorlopig de minipil gekozen, bevalt tot nu toe prima. Alleen al wel 2 x ongesteld geweest en soms tussendoor ook licht bloedverlies en ik merk dat ik echt moet opletten dat ik 'em niet vergeet!
cindy85

Posting Freak

15-05-2014 12:29
verveel me!! Zitten 24u in zh voor reflux test. Heb nog maar half bijgelezen wnt nu ff op mn oude gsm. Las wat over borstvoeding dus was es benieuwd hoe lang willen de andere bv mama's bv willen geven? Ik heb lucas 12mnd gegeven, lisa net geen 16mnd. Nu graag min 12mnd weer, mr zie mezelf wel 18mnd geven als het goed blijft lopen. Morgen uitgebreider als ik deftig kan typen!
cindy85

Posting Freak

16-05-2014 19:05
Ff snel ego. Test wees duidelijk op reflux wat we wel verwacht hadden na het steeds vaker spugen en vooral duidelijke verbetering in hoestbuien alleen al door enkel gaviscon te gebruiken. Nu dus medicatie (omeprazole) en hopelijk straks weer een slijm vrij kind :-) (slijm en hoest buien dus gevolg van reflux, wist tot voor enkele dagen niet dat dat verband kon houden).

Best gek want ik hoor altijd maar mama's met reflux kindjes vertellen over het vele krijsen en over strekken etc. Dat doet Lara dus echt helemaal niet, Lara huilt echt nooooooit. Ze trekt hoogstens wat grimassen en wordt iets on rustiger en gaat ten slotte heel ongeduldig op zoek naar melk. Wel handig om zo eens 24u dat toestelletje met meetgegevensvte kunnen volgen. Zo heb ik nu ook duidelijk gezien bij welk gedrag ze echt veel zuur heeft en kan ik er beter op inspelen door ff kort aan te leggen want dan zag je binnen de 2 seconden de waardes weer normaliseren. Op huilen kan ik niet af gaan want blijkbaar nogal hoge pijngrens die dochter van mij :-)
cindy85

Posting Freak

16-05-2014 19:11
Oja eerste vijandigheid van Lisa tgo Lara is een feit. Sloeg ze Lara opeens op haar hoofdje. Niet zo hard gelukkig maar volgende keer doet ze het misschien een pak harder. Ze was wel flink geschrokken toen ik haar in de hoek zwierde dus ging een hoop gebrul mee gepaard, maar achteraf toch weer een lief kusje voor zusje :-)

Morgen schoolfeestje van Lucas, dus zal pas zondag eens beter kunnen bij lezen.
Rowel

Senior Member

17-05-2014 08:06
Dib, dat is wel echt lang! Goed bezig. Ik heb vorige keer 3 mond borstvoeding gegeven. Nu wil ik doorgaan zolang het goed gaat.

Cindy, fijn dat nu duidelijk is dat het reflex is en er wat aan gedaan kan worden! Daar heb je die 24 uur vervelen in het ziekenhuis wel voor over Wink.

Ons meisje was weer 140g aangekomen dus gaat de goede kant op. Dinsdag afspraak bij cb dus dan wordt ze meteen weer gewogen en kan ik zien of ze weer aangekomen is. Ben alleen bang dat we nu spruw te pakken hebben Confused. Vandaag kijken bij apotheek of je zonder recept medicijnen kan krijgen. Nu eet ze heel onrustig en doet het bij mij pijn dus dan eet ze waarschijnlijk weer minder..
belle

Posting Freak

Topics: 10
22-05-2014 11:48
Nou t heeeeelllleee verhaal staat bij 'nieuwe bevallingsverhalen' hoor..... Tis wel heeeuuuull uitgebreid haha, maar goed ben benieuwd of jullie er wat in herkennen...
Rowel

Senior Member

22-05-2014 14:16
Belle, inderdaad een heel verhaal Wink. Altijd goed om het ook even van je af te schrijven. Hoe gaat het met jullie mannetje? En met jou? Weer een beetje op de been? Er komt zeker veel op je af bij een eerste. Vergeet in ieder geval niet te genieten van deze tijd!
belle

Posting Freak

23-05-2014 09:23
Dames ik wou jullie eerst nog ff bedanken voor alle felicitaties!!! Erg fijn!! Zal [proberen hier weer wat meer in te haken ;-)

Rowel met mij en de baby is alles goed, ben al wat ter been hoor, moet alleen oppassen dat ik niet teveel in 1 keer wil, want dan krijg je me der van langs joh ;-) Dus daarom loesm hoe doe je dat dezelfde dag nog koken???? Respect voor jou dame ;-)

Heeft iemand van jullie hier ook ervaring met de beroemde en beruchte kraamtranen?? Wanneer gaat zoiets over? Ik ben al een aantal dagen hele dagen aan t janken, ben niet mezelf voel me zooooo naar.... Kan mezelf niet beheersen, heb al gejankt terwijl schoonouders er bij waren (geloof me dat zijn wel de laatsten bij wie dat gebeuren moet ;-) ) en toen de verpleegkundige van t consultatiebureau mij een confronterende vraag stelde wat mij erg overviel, bah bah bah dat wil je echt niet hoor dat je dan moet huilen ieuwwww..... Nah ik hoop maar dat t gauw klaar is want je kan je echt verdomde kut en alleen voelen zeg, terwijl dit niet zo is......
En ik begin ook nog eens spijt te krijgen van de flesvoeding..... Heb ik hem borstvoeding ontnomen, ben ik zo slecht.... Mensen zeggen wel dat je dan bij een eventuele tweede dat alsnog kan doen, maar dat zou ik dan gek genoeg oneerlijk vinden tegenover hem, gek he.... Waar een vrouw zichzelf t hoofd wel niet gek mee kan krijgen.... Maar goed voor borstvoeding is t te laat.... de bevalling is al bijna 2 weken geleden, ik begin er enorm van te balen zeg........ What did I do..... Ik baal van mezelf....
Sorry dames voor dit deprimerende bericht, hoop dat t over een paar dagen (liefst vandaag nog) allemaal wat weggetrokken is, dan ben ik mezelf weer en zal ik weer een stuk positiever zijn.......

En natuurlijk wens ik iedereen hier vandaag wel alsnog een hele fijne dag hoor!!! Hoop dat t jullie allemaal goed gaat en jullie beebjes natuurlijk ook!!!!
Brabants Boerinneke

Senior Member

23-05-2014 11:02
Ooh lieve Belle, even op je reageren hoor.
Want wat je schrijft is echt heeeeeel erg herkenbaar. Zeker bij mijn eerste duurde t me ook allemaal te lang voordat ik me weer 'normaal' voelde. Maar wat is normaal? Je hebt net een kind op de wereld gezet, misschien wel het heftigste wat je in je leven gaat doen?!
Mijn moeder gaf me toen een tip. Ze zei; schrijf al je onzekerheden en gedachten eens op. Zet er de datum boven en kijk er over een week of 2/3 nog eens naar.
Dat heb ik gedaan en zo merkte ik heel goed, dat idd de meeste onzekerheden (en daarmee ook de kraamtranen) een heel eind weg waren getrokken. Ik heb dat papiertje nog steeds bewaard, ik kijk er nu soms nog wel eens naar. :oops: Geen idee of zoiets voor jou zou kunnen werken? Maar ik dacht, ik deel t toch maar even :-D

Verder respect voor je bevallingsverhaal. Pfoe dat je dat allemaal nog wist en ook opgeschreven hebt!
En wb bv en flesvoeding; jij hebt toch gekozen wat t beste bij jou (en daarmee je zoontje) past? Jij bent de beste mama voor je kindje hoor, je hebt m al 9 maanden bij je gedragen. En wie weet, idd, zou je bij een 2e wel voor bv gaan. Dat maakt het nu echt niet slechter voor je mannetje! En dan spreek ik ook even uit ervaring. Mijn oudste kreeg flesvoeding en deed het er prima op. Gezonde sterke dame die een enorme kroelkont met d'r mama is Smile En nu geef ik bv en vind ik dit ook weer heel bijzonder om te ervaren. Maar m'n dochter met flesvoeding sliep nu al wel door hoor, dat mis ik wel een beetje :oops: *gaap*.
En met het risico nu erg bemoederend over te komen... Gun jezelf aub tijd om dit door te komen. Zal misschien nog niet vandaag zijn Wink maar t wordt echt wel beter.

Hoe doet je zoontje het verder? Lijkt ie erg op mama of juist op papa? Of zie je er nog niks van gelijkenis in?
Brabants Boerinneke

Senior Member

23-05-2014 11:17
Sorry dames dat het verder alweer even geleden was dat ik hier reageerde.. Kleine dame is alweer 6 weken oud en groeit prima. Alweer 6,3 kilo en de 60cm gepasseerd. Volg week dinsdag eerste bezoek bij cb-arts en naar verwachting dan ook de eerste prikjes... Hebben jullie ook nog steeds nachtvoedingen? Vind t soms wel best vermoeiend.. Afgelopen week 1 nacht dat ze om 01.00u kwam en daarna pas 6.30u dus dat was echt super. En 1 nacht dat ze tussen 20-21 voeding had gehad en dat ik zelf om 2.45u wakker schrok omdat ze nog niet geweest was. Was met die warmte, dus vond t toch wel belangrijk om d'r wakker te maken voor voeding. Maar meestal drinkt ze tussen 20-21u (na een paar huiluurtjes, echt rustig eten is er nog niet bij Smile ) en daarna om 01.00 en dan weer om 05.00u.

Verder hier druk bezig met het huis waar we al een hele tijd mee bezig zijn. Nogal wat rompslomp eromheen waardoor t me allemaal veeeeeel te lang duurt. Ik wil verhuisd zijn voordat Hannah in oktober 4 wordt, ivm de basisschool maar zoals t nu gaat..
Rowel; hoe gaat t nu verder met jullie dame? Is ze intussen weer meer aangekomen?
Cindy; schrok je niet ontzettend toen Lisa uithaalde naar Lara? Hannah heeft al 2 keer tegen Megan's hoofdje aangestoten, maar meer omdat ze zelf zo onhandig is Smile Hoe gaat t verder met de reflux van Lara?
Zahra; mooi dat t bij jullie ook zo lekker gaat! En vergeet die pil maar niet of je moet ook voor een 3e willen gaan Wink

Oh, ik geloof dat er hier weer een dametje wakker aan het worden is. Ze is wel meer wakker momenteel. Echt van alles aan het bekijken enzo. Mobile boven de box vindt ze geweldig. Beginnen jullie kindjes ook steeds meer te kletsen en te lachen? Lekker hè Smile Ik ben er vandoor!
anna

Posting Freak

28-05-2014 13:16
Hoi dames!

Van mij ook al lang geleden! Iedereen ws ontzettend druk met de kindjes, ik ook!

Belle, hoe gaat het nu met jou en de kleine? Kun je je emoties al een beetje de baas? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen kraamtranen heb gelaten, dus kan je daar niet bij helpen ... Ik was trouwens op beide kindjes niet direct verliefd oid. Voelde wel direct een ontzettende verantwoordelijkheid, maar het leren kennen en verliefd worden is in ongeveer 2 weken gegroeid.
Hoop dat het iig beter gaat!

Cindy, hoe gaat het met Lara? En haar reflux? Heb je medicatie gehad?

Doorslapen: dochter met 4 weekjes, maar zoon wil nog niet. Laat nu max 5 uur tussen zijn flessen 's nachts. Hij maakt er momenteel een beetje een potje van sinds een week. Spuugt meer, heeft er meer last van en gaat dan krijsen en overstekken, kan ineens slecht poepen en is een stuk onrustiger. In overleg met cb vandaag begonnen met ha voeding en barleduc ipv kraanwater. Hoop dat het helpt, vannacht was hel voor zowel T, papa als mama. Heeft gebrult van half 3-half 7. Echt pijn, geen onrust, Prulleke. Heb trouwens ook de osteopaat gebeld, hoop dat ik daar snel terecht kan.
O en ik heb hem nu op z'n buik gelegd om te slapen. Durf ik 's nachts nog niet, maar hij ligt nu al een uur heel rustig te slapen. Zijn er nog meer buikslapers? Hoe doen jullie dat?
cindy85

Posting Freak

28-05-2014 13:48
Hey meiden even heel erg kort. Regeer wel ff wat uitgebreider op julle als ik wat meer puf heb. Maar nog steeds op de sukkel met haar luchtwegen. Reflux wordt ondanks medicatie alleen maat erger. Spuugt steeds vaker en steeds krachtiger. Nooit geweten dat spuug zover kon vliegen :-) . Nachten ook niet bepaald leuk. Heb wel vaak maar 1 echte nachtvoeding maar zit daar wel makkelijk 2u aaneen op eer alle hoest en spuugbuien voorbij zijn. ach ooit wordt het beter zeker. Trek me eraan op dat ik met Lisa ook ruim een jaar gesukkeld heb met van alles en nu heeft het kind nooit meer dan een simpele verkoudheid :-)
adniL

Posting Freak

28-05-2014 14:15
* breek even in*

Anna hier ook 2 buik slapers. Overdag vanaf dag 1 op dr buikje tijdens middag slaap en savonds eerst om een om op de zij met kruik in de rug/buik voor stabielere ligging. Daarna in de nacht op de rug. Nu slaapt onze mini altijd op dr buik. Ze draait gewoon vanzelf om. Als ze gezond en uitgerust zijn dan kan er weinig gebeuren. Maar snap de spanning.
Succes Cindy! Hopelijk snel verbetering

* breek weer uit*
Rowel

Senior Member

31-05-2014 10:08
Dames, even een vraagje voor de borstvoedende mama's. Hoe lang drinken jullie kleintjes per keer? Volgens mij is iets van 20-30 minuten ongeveer normaal. Ons meisje drinkt meestal maar 10 minuten. Wel erg kort of niet?
Brabants Boerinneke

Senior Member

31-05-2014 20:19
@ Rowel; hier idd ook steeds korter. 10 minuten per borst is geen uitzondering. Toevallig van de week met cb-arts over gehad, deze zei dat t normaal is. Ze krijgen steeds krachtiger zuigreflex. Deze arts had zelf ook pas een kleintje en vertelde dat haar baby met 3 mnd soms zelfs maar 5 minuten dronk. Ze vertelde me dat als je baby goed groeit, maar vooral genoeg goede plasluiers heeft, t prima is. Dus ik voelde me wel weer gerustgesteld.
Hoe is het verder met jullie dametje?
cindy85

Posting Freak

31-05-2014 21:38
Lucas dronk makkelijk minimum een uur per keer, Lisa van in het begin steeds maar 10 a 15 min (slechts 1 borst per voeding) en Lara zit er beetje tussenin en is ca. 40min (20min per borst), hoewel ze nu idd ook opvallend vaker korter drinkt. Ik dacht dat het mss aan de extra medicatie lag dat ze sneller moe was ofzo maar lijkt dus normaal te zijn die verandering als ik dit lees?
Hihi maar dus wel al 2 nachten op rij amper 15min opgezeten s nachts. Heeeeeerlijk!

Vandaag is lara gedoopt en daarna familiefeestje gehad dus druk druk druk. Morgen opruimen en daarna tijd voor jullie!
Dib

Senior Member

01-06-2014 07:44
Jitse drinkt nu 15 min per keer. Soms sneller maar dan komt hij 1.5u later weer. Anders ong 2.5u later. Ach snachts slaapt hij ong 8u aaneen dus dan overdag maar wat vaker met hem bezig zijn hoor Smile laatste voeding 9.30 dan meteen slapen tot 5.30.. hoe doen jullie ukkies het snachts? Zodra de eerste voeding om 6.30 is gaat hij trouwens volledig naar zn eigen kamertje. Nu slaapt hij snachts nog naast me en overdag in zn eigen kamer.
cindy85

Posting Freak

01-06-2014 08:07
Wow dib wat een luxenachten zeg!!! Hiernu 3 dagen op rij dat ze lara om 23u30 in bed ligt, komt dan om 3u voor een korte vieding en dan om ca. 6u30 opnieuw. En ik dus dit al luxe vond haha. Wel ook 1x gehad dat ze er om 22u30 in lag en pas om 4u weer kwam. Geeft hoop dat ze ook wel niet al te lang met nachtvoedingen zal zitten.
Brabants Boerinneke

Senior Member

01-06-2014 08:37
Hier zijn de nachten enorm wisselend. Denk dat dat echt bij voeden op verzoek hoort?
Meestal gaat ze wel rond 21.30u de nacht in zeg maar. En dan komt ze soms om 2-3u en dan weer 4 uur later. Maar laatst kwam ze ook een keer pas om 4u.
Of om middernacht en daarna sliep ze tot 5.30u. Die nacht was ik wel heel blij Wink
Afgelopen nacht was het 00.30 daarna 3.45u en toen 7u weer. *Geeuw*

Maar die van 00.30 stelde eigenlijk niks voor. Vind t soms nog wel lastig inschatten op welke momenten ik haar misschien ook had kunnen laten liggen.. Ze slaapt erg onrustig en heeft ook vaak een verstopt neusje (ben op advies van cb met neusdruppels aan de slag), daardoor ligt ze eigenlijk al een tijdje op haar eigen kamertje. Anders kwam ik helemaal niet meer in slaap zelf...
belle

Posting Freak

01-06-2014 11:06
Dames ben ik ook weer eventjes, we zijn er allemaal maar druk mee he ;-)
Mijn kraamtranen zijn gelukkig over, althans t ergste, soms zijn er nog wel momentjes dat t je even aanvliegt en/of heel boos word... maar t hoort derbij en ik kom daar absoluut overheen hoor........
Over borstvoeding kan ik helaas niet meepraten, wel over de tijden van de voedingen zelf, de kleine komt s'nachts om de 3 a 4 uurtjes, lijkt wel steeds langer te worden dat wel..... Ik heb alleen wel dat t soms heeeeeeelll lang duurt en dan ben je zelf toch weer klaarwakker, maar goed ook daar is overheen te komen, en hebben jullie dat niet dat als die een boertje moet doen, dat t gewoon niet lukt omdat die slaapt en dan ben je een half uur bezig geweest om m te laten boeren en leg je m in t bedje om er later achter te komen dat ie alsnog heeft gespuugd..... Dat is soms wel frustrerend, omdat t in t begin prima ging maar nu wil die bijna niet meer boeren wat je ook doet, ik vind dat wel zielig voor hem, maar krijg t niet voor mekaar.......
Hij wordt wel al heeeeell helder, ligt overdag mooi om hem heen te kijken en mag graag overal bij zijn, logisch natuurlijk de hele dag liggen is ook niks aan :-) Vind t nog wel moeilijk om de balans te vinden tussen het huishouden totaal voor mekaar te krijgen en met hem bezig zijn, t huishouden komt echt maar half af steeds haha, vast wel herkenbaar.....

Cindy hoe gaat t nu met jou en de kleine? Gaat t al wat beter... ik hoop t wel meis.......

BB nog bedankt voor je woorden, heeft me geholpen hoor t gaat al beter en sta gelukkig al weer achter mn keuze voor flesvoeding, die twijfels waren echt drama....

Anna over dat buikslapen, ik las ook in een folder dat je je baby elke dag een paar minuten op de buik moet leggen, maar zelfs dat durf ik niet, ik vind t zooooo eng.... hij ligt wel eens bij mij op mijn buik te slapen op zijn buik dan, want das t enige wat ik dan wel aandurf..... Dus ik snap t wat je bedoeld.... Heb zelf ook t idee dat ie dan beter slaapt, maar goed ik durf dat dus ook absoluut niet aan ;-)

Nou dames fijne zondag en tot gauw weer!!!!
Rowel

Senior Member

01-06-2014 16:59
Ons meisje drinkt meestal maar aan één kant en dan dus maar 10 minuten. Soms zelfs korter. Het is ook heel verschillend hoe snel ze weer voor een volgende voeding komt. Ik zit meestal op 7 voedingen en dan om de 3-4 uur. Na de voeding laat ze er meestal 5,5 uur tussen maar dan kan ze zich daarna alweer na 2-3 uur melden. Dus als de laatste voeding te vroeg is komt het zo uit dat ik er 's nachts twee keer uit moet. Zou willen dat ze wat langer dronk en er wat meer tijd tussen zou laten Wink.
Ze spuugt trouwens echt heel veel na voedingen. Steeds meer heb ik het idee.. Ze heeft ook een speentje dat ik haar na de voeding geef omdat ik het gevoel heb dat ze dat prettig vindt om de spuug tegen te gaan. Vind het soms ook moeilijk in te schatten of ze honger heeft of gewoon zuigbehoefte. Dan heeft ze gegeten en gespuugd en dan huilt ze maar als ik haar weer aanleg laat ze meteen weer los. Dan maar een speentje he..

BB, genoeg natte luiers hier dus dan zou het wel goed moeten zitten dus.
Dib, 8 uur slapen 's nachts!? Wat heerlijk! Hoop dat ons meisie dat ook gauw gaat doen.
Anna, ons zoontje is ook een echte buikslaper. Al slaapt hij pas op z'n buik vanaf het moment waarop hij er zelf op kon draaien. Voor die tijd sliep hij in een Puck-a-baby omdat hij zichzelf wakker sloeg. Ons meisje leg ik 's nachts vaak op haar zij. Tijdens de voeding valt ze op haar zij in slaap en dan leg ik haar zo ook in de wieg. Heb het idee dat ze dit fijner vindt dan op haar rug. Als je overdag. Goed oefent met op de buik liggen zodat hij z'n hoofd goed op kan tillen en je er een goed gevoel bij hebt moet je het gewoon doen. Gaat het al wat beter met jullie mannetje?
cindy85

Posting Freak

01-06-2014 17:39
buikslapen: lucas en lisa hier allebei van in het begin echte buikslapertjes. Bij Lucas durfde ik eerst ook niet op de buik te leggen maar na 1,5mnd max 30min per keer slapen, dan toch maar geprobeerd en ineens had ik vaste middagdutjes van 3u (ook wel het enige dutje overdag) en s nachts tussen de (3) voedingen in sliep hij ook. Bij Lucas wou kinderarts wiegedoodtest (wegens geval van wiegedood in mij familie het jaar ervoor) en mocht hem daar ook gewoon op zijn buikje leggen omdat het belangrijk was dat hij sliep zoals hij thuis sliep. Die test was perfect dus stelt dan wel wat gerust. Lucas was ook wel beresterk in zijn nekje en kon vanaf dag 1 zijn hoofdje optillen.
Bij Lisa hielp in het pille begin wel om in een lakentje te wikkelen of op haar zij te leggen. Wou nog niet meteen naar buikslapen overschakelen omdat zij echt geen sterk nekje had. Maar van zodra dat beter werd zijn we ook bij haar overgeschakeld op buikslapen.

Lara is helemaal geen buikslaper. Ik probeer haar hier wel minstens 1x per dag een paar uur op de buik te laten slapen. Is ook goed om afplatting van hoofdje tegen te gaan als je op die manier afwisselt. Maar omdat zij dus eigenlijk bijna beter op de rug slaapt dan op de buik moet ik er wel aan denken om haar overdag ook wat op de buik te leggen in de box om nekje te oefenen. Bij de andere twee niet zoveel gedaan om ze dat oefenen wel hadden tussen het wakker worden en uit bed halen Smile

oja. Ik heb wel sensormatjes onder het matrasje liggen. Helpt voor gemoedsrust Smile

nu wafeltjes bakken met Lucas nu lara eindelijk stil is (regeldagje vandaag !). Morgen weer alleen met haar dus dan lees ik eens deftig bij hier
cindy85

Posting Freak

01-06-2014 17:47
Nog even pronken met mijn meisje ook Smile

[Afbeelding: 33a9egy.jpg]
belle

Posting Freak

02-06-2014 12:04
Aaawwwww Cindy wat heb je een mooi en ook helder meissie.... Heeeeelllll schattig!!!
Brabants Boerinneke

Senior Member

03-06-2014 13:23
Heel mooie foto, Cindy, en inderdaad wat kijkt ze alert! Smile
belle

Posting Freak

08-06-2014 11:33
Dames ik weet dat iedereen druk is en dat is juist hartstikke goed, maar heb toch ff 2 vraagjes......

De kleine is nu 4 weekjes en t naveltje is nog steeds niet opgedroogd, is dit wel ok???

En dan nu een hele fijne vraag van meer ahum 'huishoudelijke' aard: ik begin me zo zwaar aan mn je weet wel te irriteren..... maar durf er nog niet met een scheermes in de buurt te komen, durf niet eens te kijken eigenlijk haha, zag eens iemand op tv die net was bevallen die zei: whatever you do do'nt look down there, because it's a freaking warzone and you wish you'dd never look...... En daarom wou ik daar absoluut niet kijken ;-)
Wanneer hebben jullie dat weer aangedurfd om de boel daar te kortwieken zeg maar??? Want t begint nu te jeuken als een gek en ik wil t gewoon weer 'fris' hebben down there.....

Nou dames een fijne vraag weer op deze vroege ochtend nah ja middag van mij!!! Een hele fijne dag allemaal!!! xxx
cindy85

Posting Freak

08-06-2014 14:35
hey belle, zo erg is dat daar beneden echt niet hoor, toch niet meer na 4 weken. Ik zou gewoon es kijken als je het je afvraagt. Ik had bij Lucas ook hechtingen en dacht ook dat het daar verschrikkelijke moest uitzien omdat het zo aanvoelde maar was eigenlijk 10x beter dan ik verwacht had.
Eerste keer dat ik bij alledrie weer scheerde was de dag dat ik mijn postnatale controle bij de gynaecoloog had, op 6 weken dus, en dan echt heel voorzichtjes.

4 weken lijkt me idd wel lang hoor voor naveltje. Hier telkens na ong een week afgevallen en opgedroogd. Ruikt het wel gewoon of hangt er een geurtje aan? Bij Lara op dag 5 (of 6) nog steeds erg nat naveltje en begon toen e ruiken en ging al snel over in een erg rotte geur, bah echt vies. Moest toen gewoon meermaals per dag ontsmetten met compresje en compresje er mooi op laten liggen zodat de kleertjes er niet tegenaan zaten. zolang het goed ruikt, denk ik niet dat het kwaad kan maar als je twijfelt mss vlug es arts bellen en navragen?

verder genieten van het mooie weer dames, ik nu naar mijn ouders gaan barbeque'en Smile
Rowel

Senior Member

09-06-2014 12:48
Belle, hier was bij beide binnen een week de navelstreng eraf. Bij ons meisje ook gauw genoeg opgedroogd maar bij mijn zoon hebben ze bij het cb de navel nog aangestipt omdat er nog een stukje zat. Moet je niet binnenkort naar het consultatiebureau? Daar kijken ze ernaar.
Wat scheren betreft, ik heb het ook rond zes weken weer grondig gedaan en daarvoor een beetje om de knip heen. Gewoon even kijken hoe het eruit ziet. Valt reuze mee. Ik ben een echt held op sokken maar vond het juist fijn om het te zien. Dan weet je het tenminste.
anna

Posting Freak

15-06-2014 19:03
Hoi dames!

Rustig hier op het forum. Komt dat door het mooie weer, de drukte, of doordat de site via je mobiel niet meer bereikbaar is?

Anyway, hier zijn we inmiddels in wat rustiger vaarwater beland. 2 weken geleden naar de osteopaat met T geweest en vlak daarna naar de ha. Beide omdat hij zo’n last heeft van reflux en maagzuur. Zijn middenrif bleek zo erg geïrriteerd dat hij ook nog eens heel veel pijn daarvan had bij het ontlasten. Hij kon ook niet meer normaal hikken, het was mer schokken. Nu gaat het met name ’s avonds en ’s nachts erg goed, en ook tussen de middag slaapt hij prima. Nu ’s ochtends en ’s middags nog wat meer ritme en we zijn helemaal blij! O ja, en als het kan ook nog doorslapen Wink. Hij komt nu na 5,5 soms 6 uur en dat met HA voeding, dat verteerd sneller. Morgen weer terug naar de osteopaat, ben benieuwd wat hij zegt. En uiteindelijk wil ik toch terug naar de normale voeding.

Hoe gaat het bij jullie met doorslapen?

Eerste prikjes zijn ook al weer achter de rug bij de meeste denk ik. Hoe hebben de kids gereageerd? Kleine hier was de hele dag ontzettend zielig. Slechts 38,2 dus dat viel mee, maar je kon aan het huiltje en het schrap zetten als hij opgepakt werd merken dat het zeer deed, prulleke.

@belle: ik heb vanaf de eerste dag gekeken hoe het er down under uit zag. Ben te nieuwsgierig en het is toch mijn lijf J Bij beide keren voelde het 2 weken na de bevalling weer helemaal als vanouds en ben ik er ook maar weer als vanouds mee omgegaan, if you know what I mean Wink Maar goed, dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Nou, ik ga me weer eens op de was storten, pfffff, wordt dat ooit nog minder ?!?!
anna

Posting Freak

15-06-2014 19:03
Mooi meisje trouwens Cindy!
Rowel

Senior Member

20-06-2014 07:41
Anna, wat fijn dat het wat beter gaat. Wel echt zielig dat jullie mannetje er zoveel last van heeft! Hoe was het bij de osteopaat?

Hier eindelijk wat meer een ritme te pakken. Helaas trekt ze de nachten nog net niet zonder voeding. Ze komt nu meestal tussen 5 en 6 voor een voeding. Vandaag weer naar het consultatiebureau. Ook voor eerste prik. Ben benieuwd!

Hoe gaat het met de andere dames? Drukjes??
belle

Posting Freak

28-06-2014 08:49
Dames hoe gaat het hier met iedereen? Ontzettend druk waarschijnlijk net als ik ;-)

Nou dames nog bedankt voor de tips, heb eindelijk het boeltje durven scheren hihi en er was eigenlijk helemaal niks te zien, ja de boel was alleen wat opgezwollen, maar verder heb ik niet echt wat kunnen ontdekken, dus zal wel goed geheeld zijn dan niet waar ;-)

Nou dikke 2 weken terug naar t con-bureau geweest, daar is t naveltje aangestipt gelukkig, want t werd steeds erger, er puilde zelfs een stukje vlees uit op een gegeven moment, dan krijg je t toch wel ff spaans benauwd, maar bleek wild vlees te zijn en daarom werd t naveltje dus ook niet beter...... Dat is een naar goedje trouwens wat ze derop doen, niet echt uit te wassen, maar anywhoo ik ben er blij mee..... Hij heeft ook gelijk 2 prikken gehad in beide bovenbeentjes, och zielie zielie, ik moest zelf ook al bijna huilen hoor, t gaat wel even door alles heen zeg, het lieve popje..... Over 2 weken weer heen en dan krijgt ie weer, dan 1 prik, maar goed ik kan er nu al om huilen hoor ;-)

Anna hoe gaat het nu ondertussen met de kleine?

En Rowel hoe ist bij jou?

Cindy hoe ist met jou meis en alle kindjes, zijn ze nog wat lief voor mekaar?

Dames een hele fijne dag en dan tot gauw!!!!
Brabants Boerinneke

Senior Member

29-06-2014 09:40
Hey allemaal,

hier inderdaad ook best behoorlijk druk, het normale leven doet weer steeds meer zn intrede en lekker alleen met het gezinnetje op de roze wolk zitten kan dus niet meer Wink. Normaal gesproken was dit ook altijd onze drukste periode, als je in het onderwijs werkt is het altijd ff aanpoten voordat de vakantie begint. Dus vriendlief zit daar ook volop in. Daarnaast zijn we nog altijd bezig met de aankoop van het huis wat hij nog met zn ex heeft... is intussen een heeeeeeel lang verhaal en gaat ook best wat energie inzitten.

Maar het gaat hier echt super.. zeker met Megan. We hebben absoluut niks te klagen. We noemen haar ons beertje, die meid gaat superhard. Ze is nu 11 weken. Afgelopen donderdag weer eens naar het weeguurtje geweest.. ze is nu 7,5 kg :lol: Bovenlijfje draagt ze kleertjes maatje 68 en zelfs daarvan worden er al te klein... Waar dat heen moet, geen idee. Ze zal straks vast ineens een stuk minder hard groeien, dat kan bijna niet anders?

Verder is ze heel tevreden en gaan de nachten erg goed. Ik maak haar s avonds laat niet wakker, want dan drinkt ze amper en ze heeft t ook echt niet nodig ;-) en het maakt geen verschil met hoe laat ze komt. Maar 's avonds gaat ze ergens tussen 20u en 21.30u haar nacht in. En dan wordt ze rond 5.30u weer wakker. Ik vind dat dus echt helemaal super.
Daarnaast begint ze haar handjes te gebruiken, zo cool. En trots dat ze is, als ze iets gepakt heeft. Volop kletsen ook, heerlijk. Rollen doet ze nog niet echt, soms een beetje op haar zij, maar ze vindt het ook maar niks als we haar op dr buik leggen. Daarentegen wil ze het liefst wel de hele dag zitten en rechtop. Ze is er het liefst bij.
Er begint hier ook een beetje meer ritme te komen in het wakker zijn en slapen. Ze kan ongeveer 1,5 uur wakker zijn, inclusief eten en spelen en gaat daarna meestal weer slapen. Ik geef nog steeds borstvoeding, ben heel benieuwd hoelang ik dat kan blijven geven. Zeker als ik eind augustus weer terug aan het werken ga.
Hebben ze op jullie werkplekken trouwens goede kolfplekken ingericht?
En willen jullie kindjes de fles een beetje pakken? Megan in het begin wel, maar nu eigenlijk steeds minder goed. Zeker als ik m zelf probeer te geven aan haar, dat accepteert ze echt niet...

We zijn onlangs een avondje zonder Megan weg geweest, of eigenlijk al 2 keer. Eerste keer was om te oefenen en 2e keer was een 40-jarig huwelijksfeest. Gelukkig pakt ze de fles van mn schoonouders wel, want daar was ze. Alleen drinkt ze niet echt superveel, zeker niet voor haar gewicht. Per voeding misschien 100cc. Max. En ze zit dan totaal op ongeveer 5 à 6 voedingen per dag..
Maar ja, verder lijkt ze er niet onder te lijden, dus ik moet me er maar geen zorgen over maken... Was wel raar om zonder haar weg te zijn, maar ik zal er toch ook weer aan moeten wennen.

Hier dinsdag weer naar het cb, alweer het 2e prikje op de planning. Hopelijk huilt ze dan minder zielig dan bij de 1e :-(

Hoe gaat het met jullie zelf, dames? Ik merk wel dat de vermoeidheid hier bijna erger lijkt te worden. Maar ik ga denk ik s avonds ook net te laat naar bed, als je de dag erna altijd tussen 5 en 6 gewekt wordt.
Lichamelijk gaat het wel goed, mn herstel is veel sneller en beter dan na de eerste. Ik kan lekker al weer hele stukken lopen, paar weken terug zijn we een hele dag naar de Beekse Bergen geweest en dat ging ook heel erg goed. Daar ben ik erg blij om.
En ik had tijdens de zwangerschap op het laatst rare haartje op mn buik gekregen. Donkere, stugge haartjes. Gelukkig zijn die nu aan het verdwijnen, maar daarbij begint nu ook het haar op mn hoofd uit te vallen. Zo irritant, vind ik telkens plukken haar van mezelf terug, of Megan heeft ze lekker vast in haar vuistje. Ik snap nog steeds niet waarom dat nou moet, al die haaruitval na een zwangerschap :|

@ Belle; fijn dat het naveltje van je beeb beter gaat. Gelukkig viel het mee om jezelf 'down-under' te bekijken ;-) Geen trauma's daar..
@ Rowel; hoe is het verder met je meisje? Hoe groeit ze momenteel?
@ Anna; wat fijn dat het beter gaat met jullie ventje. Heel sneu dat ie zo'n pijn had, maar wel goed dat het opgelost is.
@ Cindy; hoe gaat het met Lara en haar 'opstartproblemen'? Wordt de reflux al minder?
@ Dib; hoe is het met jullie mannetje? Ben even benieuwd of hij ook zo'n groeispurten heeft?

Fijn weekend en fijne zondag verder, allemaal!
Rowel

Senior Member

29-06-2014 13:32
Ladies,

Hier gaat alles goed. Erg vermoeiend Wink De oudste wil niet meer echt luisteren en kan erg vervelend zijn dus dat maakt het er ook niet makkelijker op. Hij is iedere ochtend al vroeg wakker en wil niet meer altijd een middagdutje doen dus heel veel slaap krijg ik niet meer.

Hier ook steeds een duidelijker slaap- en wakker ritme. Eten, spelen in de box en dan naar bed. We zitten op 6 voedingen per dag. Helaas zijn de nachten nog steeds heel wisselend. De ene nacht komt ze gewoon om de 4 uur en de andere nacht laat ze 5,5 uur tussen twee voedingen. Ze eet nog steeds maar 10 minuutjes per keer en aan één borst.

Ons meisje is nog niet heel veel aangekomen. Nog geen kilo. Maar ze is super tevreden en ze groeit wel goed (4 cm in een maand). Ze lacht heel veel en begint al gezellig te kletsen. Wel verveelt ze zich heel snel als ze alleen in de box ligt. Ze is er het liefste steeds bij. Ook ons meisje wil niet liggen. Ze tilt steeds haar hoofd op alsof ze wil gaan zitten. Ben er ook achter dat ze een buikslaper is. Dan slaapt ze veel rustiger.

Ik wil 3 maanden volledig borstvoeding geven en daarna rustig aan de rest afbouwen. Eventueel nog een tijdje de ochtend en avond borstvoeding blijven doen. Maar bij mijn zoontje is dat niet lang gelukt. We hebben al verschillende keren een flesje gegeven en dat vindt ze prima. Laatst had ze in 10 min 135ml weggewerkt. Ze vindt het overigens ook geen probleem als ik het flesje geef.

Belle, heeft jullie mannetje al prikjes gehad? Hier met 2 maanden de eerste twee prikjes. Ze heeft meer heel even gehuild en ook geen last gehad van bijwerkingen. Fijn dat het naveltje is aangestipt.

BB, jeetje wat groeit jullie meisje hard!! Dan heb je gewoon super borstvoeding. Fijn dat het ook met jou zo goed gaat. Met mij gaat het ook weer prima. Ik moet eigenlijk wel echt beginnen met buikspieroefeningen en wat meer opletten met eten maar ik ben nog niet genoeg gemotiveerd en te moe om te sporten.. Zijn jullie alweer terug op gewicht? Ik was bijna 20 kilo aangekomen maar die laatste 4-5 kilo zijn nog blijven hangen. Als ik gestopt ben met borstvoeding toch maar lijnen denk ik Confused.

Hoe is het met de andere dames? Volgens mij heeft iedereen het druk. Het is hier zo rustig.
cindy85

Posting Freak

29-06-2014 16:28
Hey dames, echt veels te druk met 3 kids om veel tijd aan het forum te besteden :-)
Met lara nog steeds zonder eens een rustpauze op de sukkel. Reflux wordt er niet bepaald beter op dus wil niet weten wat het zonder medicatie dan zou zijn. Verder is het nog steeds een harde tante en dus geen gekrijs of lastig gedoe met haar. Alleen dus bergen was en altijd vier paar reservekleren overal mee sleuren, ook voor mezelf :-) Groter probleem is wel dat siroop geven wel een moeilijk karwei is. Net 10 dagen AB kuur erop zitten maar de helft van de keren lag die AB met alle melk er weer uit. AB was voor nog steeds aanslpende luchtwegproblemen. Verschrikkelijke hoest buien nu wel weg en meisje pak vrolijker maar hoor wel nog wat losse slijmpjes zitten. -als ze nu weer hervalt, dan volgen een resm onderzoeken in UZ Gent (vorige week al eens moeten langsgaan voor soort van intake en daarna). Test op taaislijmziekte al wel gehad en dat was gelukkig negatief. Hadden we ook wel gedacht want ze groeit veel te goed wat normaal niet zo is bij taaislijmziekte.

Intussen weegt ze net geen 6kg en ca. 60cm, lekker bolletje dus ! Lacht steeds van zodra ze mij ziet of wanneer haar speeltjes bewegen haha. Sinds vorige week speelt ze ook echt mooi met haar speeltjes en gaat ze zich ook mooi naar haar zij draaien . 1 keer heb ik haar erop 'betrapt' dat ze steeds bleef proberen om over haar armpje heen te raken maar lukte niet. Wil ook allen maar zitten en maakt ze dan ook wel heel duidelijk door steeds haar hoofd vooruit te duwen met de nodige kreungeluidjes erbij. Als ik dan haar handjes vastgrijp, trekt ze zich zo recht. Moet wel oppassen als ik haar hafliggend - halfzittend op de bank leg, dan duwt ze zichzelf zo vooruit dan ze dan uiteindelijk vooruit op haar buik valt .

Nachten gaan ook goed tegenwoordig. Ligt rond 23u in bed en komt dan sinds deze week ineens meestal pas om 4u weer, dus 5 uurtjes slaap. 2x zelfs al 6 uurtjes slaap, dus perfect voor haar leeftijd denk ik zo !

Ik reageer in een volgend berichtje op jullie maar wordt te lang nu!
Rowel

Senior Member

11-09-2014 06:46
Dames!
Hoe gaat het met jullie en jullie kleintjes? Allemaal super druk? Ben benieuwd of er nog iemand tijd heeft voor het forum.

Ons meisje doet het heel goed! Ze is lekker vrolijk, kletst veel en vindt haar grote broer hilarisch. Hij maakt haar steeds aan het schateren. Sinds 2 weken draait ze steeds op haar buik. Alleen het terugdraaien gaat nog niet zo makkelijk. Met 4 maanden begonnen met groente en dat vind ze erg lekker. Nu ook begonnen met fruit en ook dat gaat al goed.
cindy85

Posting Freak

22-09-2014 00:02
Fijn dat het zo goed gaat rowel !! Lekker genieten dan he :-)

Idd superdruk, zo druk dat ik het hele forum gewoon vergeten was haha. Maar nu bezig met eerste nachtvoeding (gaap) en schoot me ineens te binnen.

Hier met lara nog steeds erg op de sukkel mer reflux, darmkrampen, luchtweginfecties en onlangs ziekenhuisopname door nierontsteking maar desondanks is ze mijn heerlijke kanjer van een meid en kan ze tussen de huilbuien door wel ontzettend deugnietje zijn en heerlijk lachen. Maakt veel goed dus we genieten extra van die momenten !!
cindy85

Posting Freak

19-01-2015 23:12
Hoe gaat het hier eigenlijk met alle mama's en kindjes ???
Rowel

Senior Member

13-02-2015 21:59
Hier alles goed. Ons meisje groeit als kool. Helaas zijn de nachten nog niet helemaal ideaal. Tegenwoordig wordt ze iedere nacht minimaal één keer wakker en wil ze een fles. Ze heeft wel vaker van die fases als haar voedingsschema moet veranderen. Nu zou ik echter niet weten wat er overdag anders moet. Dus hopelijk is deze fase weer snel voorbij.

Hoe gaat het bij jou Cindy?
belle

Posting Freak

20-02-2015 14:23
Ah leuk om te zien dat er hier nog een pietsie activiteit is ;-) Hier gaat alles heel goed, wij gaan voor een 2de yeeeaaaahhhh vind ik zo bijzonder en spannend weer!!
Rowel wat jij schrijft herken ik wel, maar bij ons mannetje ist meer overdag, vooral als je ergens op visite moet dan ineens slapen ze niet volgens vaste prik hoor, gooit heel vaak vanuit t niks alles in de war... En heb ondertussen maar gewoon Go with the flow gedaan, anders ben ik nergens haha!!
Cindy hoe gaat het met jou en je kindjes?
Brabants Boerinneke

Senior Member

21-02-2015 09:00
Hee wat leuk dat jullie af en toe nog wat schrijven hier!! Ik heb zelf nog maar een paar keer gekeken op de site en ben t verder vooral eigenlijk vergeten :-)
We hebben t behoorlijk druk zo met alles.

Maar nu ben ik toch weer wat meer met dit soort sites bezig, want we zijn onlangs enorm verrast.. Ik blijk weer in verwachting :-)
Ben zelf op 3 sept jarig en rond die datum, op m'n 33e verjaardag verwacht ik mijn 3e kindje. De verrassing van 2015 voor ons. Samen hebben we dan 4 kids, met recht een full house ;-)

Maar wat spannend Belle, dat jullie voor een 2e willen gaan! Als je eenmaal die kriebels hebt, is het super als het snel raak mag zijn..
Gaat t verder oke? Behalve met omgooien van ritme enzo :-), heel herkenbaar idd. Alhoewel Megan hier gewoon mee gaat in het ritme van de oudste (2) en dat zal straks met de nieuwe baby niet anders zijn. Merk dat ik daar wel makkelijker in geworden ben nu.

Megan doet t ook echt super. Ons beertje. We zijn alweer hard op weg naar de eerste verjaardag allemaal he. Ben benieuwd of ze tegen die tijd loopt, ze is zo bezig met staan, optrekken en aan de hand stapjes zetten.
Nog meer kindjes hier ook zo actief met stappen etc? En lekker babbelen he, dat doet ze ook de hele dag. Oja en we hebben een kleine kattenkop in de dop. Ze bijt nu al flink van d'r af naar d'r broer en zus, dus dat wordt nog wat...

Nou ja, zo gaat t hier dus zo'n beetje. Wie weet tot laters weer :-)
belle

Posting Freak

21-02-2015 10:02
Heeeeeeyyy BB nah super gefeliciteerd, wat ontzettend gaaf om te lezen dat je weer zwanger bent zeg... Hoe gaat t met de kwaaltjes en wanneer heb je de intake enz enz... In ieder geval een hele fijne verrassing...
Met de kleine man gaat t goed, ik kan niet geloven dat ie over minder dan 3 maand al 1 wordt.... Hij doet nog totaal geen optrekken of stappen, denk dat ieder zn eigen tempo heeft, al hoewel die lui van t consultatiebureau soms wel een stelletje zeuren zijn niet waar? Die willen nog wel es vergeten dat de ouders de baas zijn.... Nou dames fijn weekend allemaal xxx
xxx
Rowel

Senior Member

21-02-2015 12:01
Belle, wat leuk dat jullie al voor een tweede gaan! Spannend. Hoop dat het snel raak mag zijn.
BB, gefeliciteerd!! Wat een leuke verrassing (tenminste ik hoop dat jullie het leuk vinden Wink).

Ons meisje is ook een echte kattenkop, haha. Ze heeft haar grote broer al verschillende keren gekrast en geslagen. Ze is ook niet de snelste wat betreft optrekken en benen eronder zetten. Ze heeft pas een paar weken geleden uitgevonden hoe ze kan kruipen en zitten vindt ze leuk. Nu zet ze af en toe haar beentjes eronder als je haar optilt maar ze is er nog niet echt mee bezig. Wel veel brabbelen/zingen en dansen (lees: wiebelen met haar hoofd zoals zo'n hondje in auto's). Erg schattig!
cindy85

Posting Freak

26-02-2015 23:33
ah wat leuk weer wat van jullie te horen !!!

Alleereerst wauw BB wat een geweldig nieuws !!! gefeliciteerd joh!! Gaat een lekker drukke boel worden bij jullie Smile
Jullie meisje dus ook zo druk bezig met ontwikkelen. Blijft toch leuk he die verandering van baby naar dreumes!

En Belle, jullie ook weer voor een 2e ukje! Leuk en spannend weer he!

Rowel, ah niet leuk he die onderbroken nachten. Is het tijdelijk wel goed gegaan of altijd al onderbroken nachten gehad?

Hier: Druuuuuuuuuuuuuuuk!!!! Ik ben sinds half november opnieuw aan het werk, maar man wat is het zo ontzettend druk om met twee fulltime te werken in combinatie met 3 kleine kindjes!
Helpt ook niet dat Lara nog veel nachtvoedingen/mama's nabijheid nodig heeft. Ze drinkt zeker nog zo'n 4-tal keer tussen 00u en 6u. Eigenlijk moeilijk om er een aantal op te zetten want eigenlijk geef ik die voedingen slapend samen in het grote bed, is veel minder vermoeiend dan rechtop in de schommelstoel zitten Big Grin. Waarschijnlijk heeft ze fysiek zoveel nachtvoedingen niet meer nodig, maar het is natuurlijk wel meer dan dat, het gaat hem deels natuurlijk ook om het feit dat mijn kleine pruts tijd wil inhalen met mama want het zijn natuurlijk ook lange dagen in kdv voor haar (7u30 tot 18u, 5x/week) na meer dan 7mnd thuis bij mama dus dan eist ze 's nachts gewoon terecht haar tijd met mij op Smile. Komt ooit wel goed haha.

Het is dat Lara zo'n ongelooflijk geweldig kind is dat die nachten mij niets uitmaken Smile. Ik heb gewoon een lachebekje eerste klas waardoor je gewoon vrolijk wordt gewoon door bij haar in de buurt te zijn. Ook uit kdv krijg ik die opmerking, gek zijn ze daar van mijn kleine meid. Helemaal anders dan met Lisa, toen kreeg ik steeds maar opmerkingen over haar humeur hahaha.

Ze is nu ook heel druk bezig met stappen. Kan sinds deze week langs de bank stappen en overstappen van tafeltjen naar stoeltje achter haar bvb. En stond vandaag ineens gewoon los !!!!!!!!! Ik schrok me een ongeluk om haar daar ineens zo te zien staan haha.

Verder ook zo'n kattekopje, maar dan in het bijzonder tgo Lisa. Vliegt altijd op Lisa, slaat recht in haar gezicht, gaat opzettelijk aan haar haren trekken. Terwijl ze dan weer keilief is met Lucas haha.
Ook zie je haar nu duidelijk nadenken voor ze iets doet. Ze had daarstraks bvb iets laten vallen achter 'make-up tafeltje' van Lisa. Nu zag je haar dus gewoon dat tafeltje netjes verschuiven om er dan acher te kruipen om haar speeltje te halen. Paar weken geleden was ze gewoon kwaad geworden of op het tafeltje gevlogen Big Grin

Lisa gaat trouwens sinds begin november (voltijds) naar school en gaat prima. Ze vindt het daar zoveel leuker dan in kdv want kdv was echt niet haar ding. 9mrt alweer 3jr dus dat komt ook dichterbij. En dan op naar 1e verjaardag van Lara!
Lucas ook prima, niets bijzonders te melden. Doet het geweldig op school, kwebbelt non-stop, gaat steeds de discussie aan met ons haha. En zooooooooo trots ben ik op hem als grote broer, hoe hij voor Lara zorgt, geweldig gewoon, echt een lieve mini-papa Smile Smile

Zo, maar nu ga ik mijn bed in want Lara is daar waarschijnlijk over een klein uurtje alweer Smile

trusten meiden!
Brabants Boerinneke

Senior Member

28-02-2015 16:47
Bedankt voor de felicitaties!

Afgelopen week aan de buitenwereld bekend gemaakt, gek genoeg zijn er maar weinig die echt kunnen feliciteren. We krijgen vooral veel opmerkingen (vergelijkingen met konijnen) en of dit toch onderhand de laatste is. En dat t vast niet gepland was. Nee dat laatste klopt maar beetje raar dat iedereen zo graag z'n mening verkondigt. Ach ja.

Ben nu dus zo'n 3 mnd zwanger en ben er zelf vrij laat achter gekomen. Vandaar ook al 4 echo's gehad om o.m. de termijn goed te kunnen bepalen.
Woensdag voor de 2e keer naar de vk en ook meteen naar de gyn, ivm mijn geschiedenis met bevallingen. Zal wel weer zkh-verhaal worden... Als deze maar niet nog zwaarder wordt, vond 9,5 pond bij Megan wel genoeg :-)

Heftig hoor meiden, die nachtvoedingen. Zeker met fulltime werk erbij, Cindy, Pff.
Hier heb ik Megan nog tot ruim 9 mnd bv gegeven en op t laatst kwam ze ook eigenlijk alleen maar s nachts. Idd toch die mamatijd denk ik.
Maar dat ik wist dat ik zwanger ben, maakte dat ik bv geven ineens heel raar vond. Dus daardoor eigenlijk versneld afgebouwd. En nu madame dat weet, kan ze de nachten ineens wel doorslapen. Boefje ;-)
Ze krijgt nu nog best wel wat aan flesvoeding, maar vond t ff lastig om daar goed op over te stappen. Over 2 wkn weer naar het cb, die zullen vast eea daar op aan te merken hebben :-) Ach, ik volg lekker haar ritme, gaat super.

Hoe zien jullie ritmes er ruwweg uit?
Hier beginnen we de ochtend met een flesje. Wil wel binnenkort dan ook boterham ofzo gaan geven, ipv flesje. Dit is meestal rond 7/7.30. Aangezien ze ook tussen 6/6.30u wakker is.
Dan tegen 9.30u fruit en wat water.
Rond 11.30u boterham en aansluitend de fles.
Dan gaat ze slapen, zo'n 2,5 uur (in de ochtend doet ze vaak ook nog een kort dutje)
Rond 15/16u nog wat fruit, of een cracker, stukje boterham etc met wat water. Soms een half flesje.
Madame moet dan rond 17.30u wel haar avondeten. Anders wordt ze echt al te moe. Ze eet het liefst zelf..Pff :-)
En dan rond 19u uiterlijk nog de laatste fles en dan naar bed. Dan is ze ook echt wel moe.
Wel grappig om te lezen dat die boeven van jullie ook zo kattig kunnen reageren. Hier een bijtertje in de dop... Ik vind dat Megan wel sneller gaat dan Hannah destijds, denk echt dat het komt doordat ze oudere broer en zus heeft om bij af te kijken. Oh en het is hier de hele dag "mama, mama, mama" :-) Ze is zo blij dat ze dat uit kan spreken lijkt t wel.
belle

Posting Freak

01-03-2015 16:51
Cindy ja is zeker weer spannend en super leuke tijd hihi!! Respect joh dat je het zo goed volhoud met al dat harde werken (baan en gezin) 24/7!!! Ooit zal het idd vast wel wat gemakkelijker gaan, maar jij komt der wel hoor!!

BB, nou wat heb ik daar nou eens even een schijthekel aan als mensen op die manier gaan reageren..... Zal ik je wat zeggen: het klinkt mij als 'oud zeer' in de oren hoor, ze hadden graag zelf meer kindjes gehad maar kon om de een of andere reden niet en dan zullen ze een ander het licht in de ogen nooit gunnen!! Ze zijn neonnetje-groen van jaloezie op je hahaaaaa, niks van aantrekken, ik dacht altijd maar zo: zolang ik er niet mee hoef samen te wonen.... gna gna gna....
Waaauuuww dus 3 maandjes, dan heb je de termijnecho ook al gehad denk ik? Waaaaa gaat nu al snel, je houdt me op de hoogte hoor, wil lekker meegenieten hihi, hoe bijzonder zo'n fijne verrassing toch :-)
Je wou nog graag een ritme weten, tsja in principe als ik andere lijstjes lees van andere dames, ga ik wel eens aan mezelf twijfelen, maar dan denk ik ook weer: ho ho, hij groeit en doet t hartstikke goed, dus ok vooruit zal t er s op wagen met ons ritme ;-)

8.00 fles of papfles (die wissel ik nog wel s om met de tussen-de-middag-fles)
9.00 brood met boter (als ik er geprakte banaan of ander beleg op doe dan eet ie t niet, of krijgt t gewoon niet weg)
10.00 ochtendslaapje
12.00 papfles of fles
14.00 fruithap of yoghurt met mini rijstwafeltje
16.00 middagslaapje
18.00 warm eten of een potje maar net of Belle zin heeft gehad om te koken ;-)
20.00 fles daarna op bedje

Nou schrijf ik die tijdstippen op, maar tis elke dag anders hoor, kan zo een uur verschillen, het is in ieder geval zo dat hij 2 uurtjes slaapt, 2 uurtjes wakker is overdag en s'nachts al heel lang door slaapt (Yup I know I'm a lucky Basterd) en dat hij altijd een uur na de maaltijd een tussendoortje krijgt......
Nah ben benieuwd naar de ritme's van de andere dames en wat jullie van de mijne vinden hihi.....
Maar zo zie je maar dat het echt bij iedereen anders is, maar dat alle kindjes t toch prima doen hoor!!! :-)
belle

Posting Freak

01-03-2015 16:54
Oh ja en hij heeft natuuuuuurrrrlijk altijd nog water of venkelthee of roosvice over de gehele dag, voordat jullie denken: wat zielig dat kindje krijgt noooooiiiitttt drinken hihi ;-)
Rowel

Senior Member

01-03-2015 20:36
Pff Cindy, hoe houd je het vol?! Respect inderdaad! Snap dat je druk hebt en dan ook nog die nachtelijke voedingen.

BB, wat een belachelijke reacties zeg! Laat ze maar praten. Al zijn dat natuurlijk niet de reacties die je wil horen.

Ons schema ziet er ongeveer zo uit:
07.30/08.00u: Boterham met boter en beleg, fles van 150+5
09.30/10.00u: Fruit en dan naar bed
12.30/13.00u: 2 boterhammen met boter en beleg, fles van 120+4
14.30/15.00u: Soepstengel of koekje en water. Daarna weer naar bed
17.30/18.00u: Avondeten, water en een bakje yoghurt of kwark
's Avonds vaak nog een fles van 180+6. Ze zit nu weer in een fase waarin ze haar fruit niet wil en ook haar avondeten niet dus dan geef ik maar een boterham en een toetje. Ja het is een eigenwijze tante. Daarnaast is ze vaak na het avondeten al erg moe dus dan leggen we haar in bed. De ene keer wordt ze dan 's avonds nog wakker voor de fles en de andere keer midden in de nacht en soms helemaal niet. We zijn dus nog zoekende Wink.
Rowel

Senior Member

01-03-2015 20:38
O en Belle, er lijkt me niks mis met je schema hoor! Als jullie uk er blij mee is, is het goed toch? Ieder kind is anders!
cindy85

Posting Freak

01-03-2015 23:31
Nou BB wat stom zeg die reacties! Waar moeien mensen zich toch altijd mee, snap dat echt niet.Laat ze maar lekker lullen joh, wat telt is dat jullie gelukkig zijn met zoveel gezellig en drukte rond jullie !!
Oh en kan er me iets bij voorstellen dat voeden tijdens zwangerschap niet evident is. Ik gaf Lucas ook nog bv toen ik zwanger werd van Lisa, maar ik vond dat toch een steeds vervelender gevoel aan mijn tepels. Melkproductie liep toen ook heel snel terug. Heb het toen nog wat kunnen rekken tot zijn eerste verjaardag maar toen was het echt wel op.

hmmm schema, hahahahaha dat bestaat hier nog altijd niet Big Grin. Mijn schema is 'als ze heftig met wijdopen mond tussen mijn borsten wild tekeer gaat is het etenstijd en dat kan op elk moment van de dag zijn al is het soms pas nog geen half uur geleden Big Grin.
In de creche is er wel soort van schema maar die uren kunnen erg schelen van dag tot dag. Ze volgen daar Lara gelukkig wel vrij goed in (met af en toe wat bijsturen van mijn kant). 'Gemiddeld' zal het zoiets zijn:

6u30 tot 7:00: borstvoeding
9u: 100cc mm ingedikt met Biobim
11u30: GP
14u30: 100cc mm ingedikt met Biobim
16u30: FP (paar hapjes, is ze geen fan van)
18u: borstvoeding
18u30: rapley: eet gewoon wat stukjes aardappel/groente/vlees/fruit/brood met haar handjes al naargelang wat wij op dat moment eten
19u: borstvoeding
20u tot 23u: borstvoeding
tussen 23u en 6u30: 4x borstvoeding

Ze slaapt in de crèche in de voormidag een klein uurtje en in de namiddag een 2-tal uur. Soms in de late namiddag nog eens een uurtje maar ik heb 2 weken geleden gevraagd om dat 3e slaapje alleen nog maar te doen als ze echt moe is, nachten zijn al zwaar genoeg zo. Weekends doet ze alleen namiddagdutje, heel soms ook eens 2e dutje.

In de weekends ligt 'schema' dan ook helemaal anders. Dan eet ze eigenlijk weinig vaste voeding, gewoon wanneer wij aan tafel gaan krijgt zij ook wat stukjes waar ze zelf mee aan de slag kan, maar geen papjes. Papjes is ze toch nooit grote fan van geweest en op bijna 11mnd beetje zinloos om dat dan nog te pushen dus dan maar zo. Maar weekends zijn voor ons allebei eigenlijk één langgerekt knuffelmoment met heel vaak aanliggen (zal 10 a 12 voedingen zijn denk ik) terwijl we tussendoor proberen broer en zus nog wat aandacht te geven en giga achterstand in huishouden weg te werken. Maar sinds deze week zie ik wel een lichte verandering in voorkeur bij haar. Ze begint nu af en toe voorkeur te geven aan bvb een banaan of een koekje/boterham en daarna borst, terwijl dat een week geleden nog ondenkbaar was. Gisterenavond tijde familiefeest was ze bvb ineens ook geïnteresseerd in mijn soep en was uiteindelijk met helft van mijn bord weg haha. Vanavond ook voor het eerst een yoghourtje volledig opgegeten terwijl ze anders niet verder komt dan 3 minischepjes. Dus komt gewoon vanzelf goed, alleen op haar eigen eigenwijze tempo. Heb intussen allang door dat dametje zich niet laat pushen haha Smile

Zo, maar nu spring ik in de douche, schoolspullen en kleertjes voor de kindjes klaarleggen en dan eindelijk mijn bed in !

Trusten !
belle

Posting Freak

15-03-2015 12:54
Ooooohhh BB, ik kom effies heel goed nieuws brengen hier, ik ga je achterna, wij zijn weer zwanger!!! Wat een enorm geschenk...... :-)
Rowel

Senior Member

15-03-2015 19:22
Belle, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!! Fijn dat het zo snel gelukt is. Geniet ervan meid!
belle

Posting Freak

19-03-2015 18:03
En daar ben ik al weer, ik heb vandaag een miskraam gekregen, dus het is even over en uit...... Ga ik je toch niet achterna BB....

Rowell jij nog wel bedankt voor je felicitatie, heel lief......
Rowel

Senior Member

19-03-2015 20:29
Ah meisie, wat vervelend.. Hoe voel je je? Veel sterkte!
belle

Posting Freak

20-03-2015 10:59
Voel me belabberd, een big fail.... en heb erg veel pijn en bloed als een rund, dus weet wel zeker dat t klaar is.... We nemen de komende tijd veel rust om dit te kunnen verwerken.... Bedankt Rowell
Brabants Boerinneke

Senior Member

20-03-2015 13:50
Oh ik had t nog helemaal niet gelezen... Damn wat ontzettend naar voor jullie, Belle...
Natuurlijk ga je mij echt nog achterna en je bent zeker geen big fail! (Ik weet ik heb makkelijk praten vanaf hier...)
Sterkte. Hoop dat je je snel weer beter voelt en met hernieuwde energie verder gaat!
Brabants Boerinneke

Senior Member

20-03-2015 13:54
Voelt beetje cru om t er dan nu verder over te hebben... Maar ik vind t toch leuk om jullie nog wel te laten weten dat wij zeer waarschijnlijk nu een jongetje verwachten. Wordt voor mij even omschakelen, ik ben 2 meiden gewend. Maar dan hebben we straks samen 2 jongens en 2 meiden.
Vorige week dachten ze trouwens nog een meisje, maar was wel onzeker. Vandaag was er eea zeg maar duidelijker te zien. Maar ik hou nog een kleine slag om de arm!
belle

Posting Freak

22-03-2015 13:19
een jongen, feli feli.... jongens zijn cool (aaah meisjes ook offcourse)
Rowel

Senior Member

24-03-2015 21:48
Leuk dat jullie er een jongetje bij krijgen BB! Hoe ver ben je nu?
cindy85

Posting Freak

13-12-2015 14:44
hey meiden , wel heeeeel erg stil hier!

@ BB, weet niet meer goed wanneer je uitgerekend was, maar ik veronderstel dat beebje er intussen wel is Smile Hopelijk alles goed daar?

@ Belle, meid hoe gaat het bij jullie? Ik hoop zo hard dat het je na de laaste mk inmiddels opnieuw gelukt is ??

Hier trouwens ook nieuws te melden want beebje n°4 op komst hier Smile
belle

Posting Freak

13-12-2015 17:50
Heeeeyyy CINDY WAT EEN VERRASSING!!! Onwijs gefeliciteerd meid, waaaaauuuww wat zou het worden? Hoe ist met de kwaaltjes, al volop aanwezig? Hihiiii megagaaf meid, wat een verrassing vandaag. Met mij gaat t best. Nog geen tweede, nogal lang verhaal, maar check mn posts maar effies, tis gewoon tzelfde liedje als met nr 1.... Maar vind t goed zo, ik ga voor 2016 gewoon.... Het ironische is wel dat manlief altijd een 'grappige' toevoeging heeft op de spreuk : wie niet waagt wie niet wint.... hij zegt altijd: wie niet waagt wie niet wint, wie niet neukt krijgt geen kind.... Naaaaa toch erg toepasselijk op m zelf niet haha Sorry voor de aso-spreuk die ik hier nu zit te schrijven, maar moest daar ineens heel hard aan denken.... Geen zorgen, dit is ons jaar op dat gebied gewoon nog niet, volgend jaar ga ik de strijd wel weer aan, al zou het geen strijd moeten zijn.... Cindy ben megablij voor je, je weet natuurlijk wel dat je nu verplicht bent om mij updates te geven hahahaaaa

Hoe ist met de rest? Zweven jullie hier nog wel s rond?

Xxxxxxx Belle
cindy85

Posting Freak

13-12-2015 19:21
hey Belle, wat sta je er ongelooflijk positief in zeg! Zou het je niet nadoen hoor, want het zou idd geen strijd hoeven te zijn. Sterke vrouw !!
Haha wel grappig die toevoeging van je man Smile Smile Smile

Nou 2016 moet gewoon jullie jaar worden !!!

Kwaaltjes gaan op en af hier. Al een aantal keer dat ik middenin mijn eten opeens geen hap meer door mijn keel krijg en dan zit te kokhalzen terwijl 5min ervoor alles gewoon prima was.
Waar ik het meest last van heb is zwangerschapsdementie, echt zoooooooooooo erg. Zoontje vroeg me vandaag al 2x "waarom ik toch zo'n vergeetkous ben" en "of ik het nu weeral vergeten was" haha. Betweter!

Voor de rest voel ik me wel ok, alleen tijdelijk weer zware en vervelende bijwerkingen van utrogestan die ik moet nemen (wegens progesterontekort) . Kan me niet concentreren (niet handig om auto te rijden!), moe, futloos, zweterig, duizelig. Maar ach, ik ben al reuzeblij dat die utro bestaat dus dat neem ik er dan wel ff bij tot 1e kwartaal voorbij is.
cindy85

Posting Freak

13-12-2015 19:30
Hoe gaat het trouwens met je kereltje? Ook al in die leuke peuterpuberteit ?
Hier dus volop haha. Zo heeel veel praat Lara nog niet, maar wat ze dan wel kan zeggen is: "Neen", "Wil niet", "Mag niet", "Kan niet", "Ga weg". Dat zijn dan ook zowat de meest gebruikte woordjes hier Smile. Maar wel een superlief ding maar geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Staat haar mannetje wel bij broer en zus.

Hier trouwens ff fotootje van haar. Wel al 2mnd geleden maar moet mijn recentere foto's weer eens op mijn laptop zetten.

[Afbeelding: 2h7kkko.jpg]
belle

Posting Freak

15-12-2015 15:53
Aawwww wat n schatje Cindy, waar heb je die 'gekocht'? Ik wil er ook zo een kopen in die fijne winkel hoor hihi!!! Supermooi dametje......
Oooeeehhh dat is echt zwaar he om misselijk te zijn en jeetje ik wist niet dat jij aan de utro zat, heb er wel eens wat over gelezen dat dat gebruikt wordt bij vruchtbaarheidsbehandelingen, hmmmmm lijkt me erg naar..... Nou hopelijk gauw op die 12 weken en de eerste echo offcourse... Heb je al een idee van wanneer je die krijgt? AAaaahhhh kan nu al niet wachten hoor hihi!!
Met mij kereltje gaat het prima, hij zegt eigenlijk nog geen woorden, ik ga er maar vanuit dat dat vanzelf komt en dan ineens heel veel, tot nu toe doet ie alles op zijn tijd, maar dan wel met enorme sprongen haha, dus ik zit er niet zo over in..............
Hoe gaat het vandaag met je? Wanneer ben je van plan om the big news te gaan vertellen enzo en zit je al te denken op wat voor manier? Leuk leuk leuk ik ben zeer benieuwd!!!
xxxxx
cindy85

Posting Freak

27-12-2015 12:16
hihi thanks Smile

Eerste echo ligt inmiddels vast ....4 januari. Dan zou ik als het goed is 7w6d moeten zijn.
Nee idd alles op zijn tijd. Lara ook duidelijk stukken trager met praten dan Lucas die op 12mnd al flink wat kon zeggen. Ach ik mis het niet eigenlijk. Eens ze echt beginnen, stoppen ze niet meer hahaha. Lisa was ook een pak later met praten dan Lucas. Zij begon op 18mnd maar dan wel vrij vlug heel veel kunnen zeggen. Maar daarvoor was ze erg gefrustreerd omdat ze zich niet kon uitdrukken. Met Lara heb ik dat dan weer niet. Ze zegt wel niet veel, maar kan zich perfect op andere manieren uitdrukken. Is altijd wel heel duidelijk wat ze bedoelt , dus ook weinig frustraties hier bij haar daarover en daarom waarschijnlijk minder gehaast om echt te gaan praten.

weten eigenlijk nog niet goed wanneer we het gaan vertellen aan familie. Kerstdag goed doorgekomen bij mijn familie. Had het 1 zus verteld, die dan telkens stiekem mijn champagne met kinderchampagne omwisselde haha. Niemand iets gemerkt. Oudejaar bij schoonfamilie wordt waarschijnlijk lastiger om te verbergen omdat het in veel kleinere groep is. Is namelijk enkel wij en dan mijn schoonouders. Als je dan aperitief afslaat én wijn bij eten terwijl je niet hoeft te rijden (we blijven daar overnachten) tja dan wordt het moeilijk verbergen. Kan alleen mss nog wel excuus inroepen dat ik DL nog moet voeden (ik geef nog steeds bv aan Lara) maar ik drink anders ook wel eens een glaasje dus weet niet of dat genoeg is als excuus haha. Ach ja in noodgeval zeggen we het gewoon en vragen we om het wel strikt voor hun beiden te houden nog.

Mijn leidinggevende op het werk weet het wel al en HR breng ik maandag na de echo op de hoogte dus dan weet management het ook meteen. Maar aan mijn directe collega's wil ik het nog niet bekendmaken. We zijn het laatste jaar qua aantal gehalveerd en draaien dus eigenlijk al een jaar dubbele dienst wat heel veel stress met zich meebrengt en waar sommigen iets minder goed mee kunnen omgaan dan anderen. Burn-out ligt dan ook op de loer bij een aantal. Als ik dan ineens mijn nieuws in de groep ga gooien dat ik van augustus tot maart/april thuis ben, zullen er een paar panikeren denk ik. Dus eerst kijken of leidinggevende snel met een plan op de proppen kan komen die we dan tegelijkertijd met mijn nieuws kunnen vertellen .

Twee ideeën om het aan vrienden bekend te maken (via Facebook):

1/ alle drie de kindjes op een rij op een stoeltje terwijl ze een bordje vasthouden met daarop hun geboortedatum en daarnaast dan een leeg stoeltje met een bordje erop met de uitgerekende datum op.
2/ Lucas een tekening laten maken van papa, mama met baby in buik, Lucas, Lisa en Lara. Net als test eens gevraagd aan Lucas of hij eens tante kon tekenen toen ze haar kindje nog in de buik had en is best heel leuk geworden haha Smile

Jij leuke kerstdagen gehad? Wat doe je met oud en nieuw?
belle

Posting Freak

31-12-2015 10:10
Iedereen hier alvast een fijn oud en nieuw en tot posts in t nieuwe jaar 😉
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care