Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden regelmatige cyclus maar niet zwanger... ervaringen?

regelmatige cyclus maar niet zwanger... ervaringen?
Rabia

Junior Member

Topics: 2
06-04-2014 17:50
Hallo,

Mijn man en ik, beide 25 jaar oud, zijn 26 maanden actief bezig om onze kinderwens in vervulling te laten gaan.

Ik heb vanaf het begin een regelmatige cyclus. Het wil wel eens 1 tot 3 dagen verschillen, maar het is altijd rond de 30 dagen. Na 1 jaar zijn we naar de huisarts gegaan en zijn doorverwezen naar het ziekenhuis, voortplantingskliniek EMC. Hier is het sperma van mijn man onderzocht, wat boven gemiddeld goed bleek te zijn. Ook ik heb de (vast bekende) eerste onderzoeken gehad. Inwendig onderzoek en bloedonderzoek. Ook bij mij bleek alles normaal te zijn.
Na die tijd ben ik begonnen met ovulatietesten en temperaturen. Ik reageerde weinig tot niet op deze testen. 7 maanden na ons eerste ziekenhuisbezoek heb ik weer gebeld voor een afspraak. Ik vond het vreemd dat ik niet reageerde op de testen. Na dit gesprek bij de gyno moest ik 3 maanden de testen van het ziekenhuis gebruiken. Als ik weer geen resultaat had, ging de gyno in overleg voor eventuele onderzoeken. Weer had ik die 3 maanden geen goede ovu-testen.
Hierna hebben ze d.m.v. inwendige echo`s een eisprong gevolgd. Ik ovuleerde in principe goed, alleen wel alleen aan de rechterkant. Daarna weer bloedgeprikt en ook het hormoongehalte was weer goed. Ik heb nu een termijn van 6 maanden gekregen. In septembermag ik weer bellen, mits ik (hopelijk) zwanger word.

De onmacht en onbegrip en oneerlijkheid wegen onwijs zwaar. Heeft er iemand hetzelfde meegemaakt? Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen. Soms denk je dat je de enige bent, ook omdat iedereen om mij heen wel zwanger wordt.

Lieve groet
Daveigh

Posting Freak

Topics: 6
06-04-2014 18:30
Allereerst van harte welkom :ad
Wat een verhaal zeg, ik snap je je onzeker voelt.
Hebben ze je ovulatie maar 1x gevolgd? Weten ze zeker dat je altijd ovuleert? En zo ja, is je ei dan "groot" genoeg?
Weet niet wat jullie kluspatroon is.. Waarschijnlijk heb je alles al geprobeerd Wink
Heb je geen tips van het ziekenhuis gekregen?
Rabia

Junior Member

06-04-2014 18:58
Bedankt!
Ze hebben maar 1 x de eisprong gevolgd. Alle onderzoeken die er zijn gewest waren goed dus is er voor het ziekenhuis nog geen reden genoeg om vaker de eisprong te volgen. Volgens de arts zag de eisprong ergoed uit dus ga ervan uit dat het eitje groot genoeg was. Mijn gevoel zegt dat het steeds toeval is dat ik ovuleerde bij de onderzoeken want nu ook alweer 2 maanden geen reactie op de ovu-testen.
Kluspatroon (geweldige benaming!) Ja alles al geprobeerd. Dagelijks, om de dag, ochtenden, avonden, middagen... van alles. Zelfs een tijdje met de benen de lucht in gehangen haha!

Heb jij hier zelf ook ervaring mee of iets soort gelijks?
Daveigh

Posting Freak

06-04-2014 19:09
Rabia schreef:Bedankt!
Ze hebben maar 1 x de eisprong gevolgd. Alle onderzoeken die er zijn gewest waren goed dus is er voor het ziekenhuis nog geen reden genoeg om vaker de eisprong te volgen. Volgens de arts zag de eisprong ergoed uit dus ga ervan uit dat het eitje groot genoeg was. Mijn gevoel zegt dat het steeds toeval is dat ik ovuleerde bij de onderzoeken want nu ook alweer 2 maanden geen reactie op de ovu-testen.
Kluspatroon (geweldige benaming!) Ja alles al geprobeerd. Dagelijks, om de dag, ochtenden, avonden, middagen... van alles. Zelfs een tijdje met de benen de lucht in gehangen haha!

Heb jij hier zelf ook ervaring mee of iets soort gelijks?

Nee niet echt.. Zoals je ziet onderaan m'n berichtje is het ons na 4,5 maand al gelukt.
Maar heb een aantal mensen in m'n omgeving die niet of moeilijk op natuurlijke wijze zwanger kunnen worden en ook allerlei pogingen hebben ondernomen en dergelijke.
Als je al zolang bezig bent en ook al ondersteboven hebt geklust zou ik me niet meer af laten schepen. Wat je zegt is dat ze "er vanuit gaan" dat je gewoon ovuleert.
Misschien dat je eitje bij deze ene keer wel groot genoeg was maar dat hoeft dus niet altijd te zijn. Je hebt wel een regelmatige cyclus dus dat is positief. Nu nog grote eiers.
Kun je geen second opinion aanvragen?
Rabia

Junior Member

06-04-2014 19:52
Als ik volgende maand weer een negatieve ovu-test heb bel ik inderdaad weer. De stress die het met zich mee brengt is ook niet goed voor een mens en wil nu gewoon geholpen worden inderdaad.
Hoe werkt dat met een second opinion? Via de huisarts of... heb niet de financiele middelen om zoiets zelf te bekostigen dus zal wel via de verzekering moeten :-)
Daveigh

Posting Freak

06-04-2014 19:54
Rabia schreef:Als ik volgende maand weer een negatieve ovu-test heb bel ik inderdaad weer. De stress die het met zich mee brengt is ook niet goed voor een mens en wil nu gewoon geholpen worden inderdaad.
Hoe werkt dat met een second opinion? Via de huisarts of... heb niet de financiele middelen om zoiets zelf te bekostigen dus zal wel via de verzekering moeten :-)

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.npcf.nl/index.php?option=com_...%20opinion

Je moet nog wel even klikken op "lees meer" Wink
Rabia

Junior Member

06-04-2014 20:08
Bedankt. Ik ga het op me gemak doorlezen!
Sapphire

Senior Member

Topics: 9
07-04-2014 08:05
Ik wil je echt niet bang maken, maar mijn zus is inmiddels alweer 2 jaar bezig en zit ook in het medische circuit. Zij had wel wat problemen, maar die zijn inmiddels opgelost, maar nog steeds geen succes. Ze hebben al IUI gehad en gaan hoogstwaarschijnlijk door naar IVF.

Maar haar gyn vertelde haar dat er ook 1% van de stellen die zwanger proberen te worden, door hun bloedtype niet compatible zijn. Heeft iets te maken met als de een negatief is en de ander positief kan het vrouwen lichaam er voor zorgen dat het niet tot een bevruchting komt. Lees: de kans is klein, maar 1%, maar misschien toch ook wel iets om je op te laten testen.

Je hebt wettelijk recht op een second opinion, dus je staat compleet in je recht als je die wilt.
Daveigh

Posting Freak

07-04-2014 17:55
Sapphire schreef:?....

Je hebt wettelijk recht op een second opinion, dus je staat compleet in je recht als je die wilt.

Eens!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave