Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Temperaturen, ik weet het echt niet meer..

Temperaturen, ik weet het echt niet meer..
Lowiena

Unregistered

10-03-2008 16:11
Hoi heb je al gekeken op Forumoverzicht » Zwanger worden » Forum clubje zwanger worden 2008 >> Lijstjes en grafiekjes.

Een daling van temperatuur kan plaatsvinden voor je ongi wordt, incombi met je buikpuin zou dat heel goed de oorzaak kunnen zijn. Hoop voor je dat het niet zo is maar ben bang van wel.

Zal voor je duimen.
Mariella24

Unregistered

10-03-2008 16:24
Hoi Nique,

Ik heb EXACT precies de zelfde probleem als jou! Ik ben nu met ronde 11 bezig... en ben vorige week ook voor het eerst naar de huisarts geweest en ik moest 2 maanden gaan temperaturen.
Bij mij ziet het als volgt eruit: 28 feb was mijn NOD ( deze cyclus was 37 dgn )
Do 6 mrt: 36.7
vr 7 mrt: 36.7
za 8 mrt 36.7
zo 9 mrt: 37, maar dat is s'middags opgemeten ivm s'nachts werken.
ma 10 mrt: 36.7

Heb gewoon 4 dagen de zelfde temperatuur... dus ik weet nou niet of dat een goed teken is!!
En ik geloof als mij temperatuur omhoog gaat dat mij eisprong dan moet komen.
Maar ik zie in jou grafiek dat jou temperatuur wel om hoog gaat.

Liefs,
Mariella
angelsvleugels

Unregistered

10-03-2008 17:54
hoi nique,ik heb een cyclus van 28 dagen ik heb ook getem,hier mijn dagen
1-36,5 ( had toen een positieve ovulatie test)
2-36,5
3-36,6 (vruchtbaar)
4-36,8
5-37
6-37,1
7-37
8-37,2
9-37,1
10-37,2
11-37,2
12-37,1
13-37,1
14-37
15-37
16-37
17-37 (ongesteld geworden)
18-36,7
19-36,7
20-36,9
21-36,8
22-36,8
rond dag twaalf vanaf mijn menstruatie had ik weer een positieve test en toen was mijn tem weer laag,en nu is hij alweer een tijdje rond de 37,1 en aan komende zaterdag hed ik mijn nod dag.hoop dat je hier wat aan heb en dat het duidelijk voor je is.rond je eisprong is je tempratuur laag.

sucees met zwanger worden groetjes angelsvleugels
angelsvleugels

Unregistered

10-03-2008 18:01
oja mariella je moet altijd op een vaste tijd stip tempraturen,morgens;voor het op staan en je moet anderhalf achter elkaar in bed gelegen hebben.

dat wou ik je nog even mee geven,
verder veel sucees met zwanger worden.
groetjes angelsvleugels
bloemke

Senior Member

Topics: 2
10-03-2008 19:42
Nique en Mariella Een vraagje voor jullie hebben jullie een termometer met 1 of 2 decimaal achter de komma? Als je er 2 hebt is je curve beter te peilen.
Voor beide dames is het mischien makkelijk als jullie de tempen in een curve zetten er zijn er verschillende. Ik hou de mijn bij bij http://www.fertilityfriend.com
Zij geven ook tips en uitleg wat het allemaal inhoud. Is wel een engelse site. Maar je kunt het vertalen. Hebben jullie vragen stel ze maar en stuur me maar een pbtje.
In het volgende topic kun je mij en andere dames vinden die ook tempen viewtopic.php?f=39&t=648
Lowiena zei het al maar dit is als het goed is een directe link.
Succes.
kaatje85

Unregistered

10-03-2008 21:03
Bij het temperaturen is niet zeker gezegd dat het allemaal precies klopt, bij de ene klopt het wel en bij de andere niet!!
Ik ben er mee gestopt, bij mij schommelde hij elke keer rond de 36,4 en dan 2 dagen 36,8 en dan daalde hij weer.
Ik werd er alleen maar heel chagerijnig van!!

Twee dagen voor je eisprong is je temp. laag, de dag van je eisprong spring hij minimaal 0.3 punten omhoog!!!
Iuno

Senior Member

Topics: 0
18-03-2008 15:28
kaatje85 schreef:Bij het temperaturen is niet zeker gezegd dat het allemaal precies klopt, bij de ene klopt het wel en bij de andere niet!!
Ik ben er mee gestopt, bij mij schommelde hij elke keer rond de 36,4 en dan 2 dagen 36,8 en dan daalde hij weer.
Ik werd er alleen maar heel chagerijnig van!!

Twee dagen voor je eisprong is je temp. laag, de dag van je eisprong spring hij minimaal 0.3 punten omhoog!!!

Temperatuurcurves kunnen best gevoelig voor 'afwijkingen' zijn (laat/slecht slapen, virusje, stress, etc.). De één heeft er meer last van dan de ander. Ook de curve zelf ziet er bij iedereen weer anders uit, zo had ikzelf afgelopen cyclus de 1e helft temperaturen die schommelden tussen de 36.26 en zo'n 36.60, helemaal geen 'eisprong-dipje' en ook geen abrupte stijging van min. 0.2, maar een geleidelijke stijging tot gemiddeld ietsje boven 36.62, dus meestal nog geen 0.1 boven m'n coverline (36.57)! En toch kreeg ik m'n ei van FF, eerst op dag 15 en later op dag 18.
Deze cyclus starte ik met hoge temp. door ziekte (buikgriep), maar zat daarna weer rond de 36.40-36.55. Op dag 14 positieve ovu-test en temp. 36.46. Dagen erna 36.47, 36.55 en vannochtend 36.70. Zou dus gisteren of eergisteren m'n ei moeten hebben gehad, maar zoals je ziet: weer geen temp. 'dipje' en geen abrupte stijging!

Verkoudheid of eens een keertje slecht/weinig geslapen heeft nauwelijks invloed bij mij, scheelt dus heel erg van persoon tot persoon. Ik vind tempen best prettig (krijg ik vooral beter idee wanneer de :twisted: :twisted: :twisted: gaan komen), maar ben wel blij dat ik deze maand toch ook ovu-tests ben gaan gebruiken.

Verder kun je zoals bloemke al schreef je curve heel makkelijk op http://www.FertilityFriends.com bijhouden (mits je engels aardig is), anders evt. ook op http://www.menstruatie.net (registreren is daar alleen wat ingewikkeld). http://www.urbia.com vind ik persoonlijk ook heel prettig, is alleen wel in het duits...
Anna82

Unregistered

19-03-2008 18:41
De stijging komt pas na je eisprong, temperaturen heeft ook pas nut als je het een paar maanden hebt volgehouden en niet al te onregelmatig bent. Ik gebruik de persona om mijn ei op te sporen want ik ben te onregelmatig. ik temp wel om te zien of ik :twisted: ga worden...
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave