Zwanger Worden .NU forum [Archief] Product informatie Producten bespreken Zwangerschaps/geboorte/yoga/gym-bal

Zwangerschaps/geboorte/yoga/gym-bal
belle

Posting Freak

Topics: 10
05-01-2014 18:06
Dames ik zit me af te vragen of hier toevallig ook dames ervaringen hebben met zo'n zwangerschaps/bevalling/yoga-bal..... Het lijkt mij wel wat zo'n bal ook voor tijdens de weeen maar ook van te voren al dat je wat ahum 'soepel' kan blijven en na de tijd natuurlijk.... Heb eens even op google gesneupt en zag dat die dingen niet eens zo duur zijn... Ik moet dan uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen, maar zo'n bal kun je gewoon meenemen.... En mocht de bevalling zo lopen dat ik er niet meer op mag dan is daar overheen te komen aangezien je hem altijd wel gebruiken kan voor oefeningen....

Wat denken jullie daarvan? Ik ga er nog eens even een paar nachtjes over slapen, maar tot nu toe staat ie mij heeeeeeeeellll erg aan haha.....

Ben benieuwd wat jullie ideeen zijn hierover en of er ook iemand toevallig ervaring mee heeft al.......

Liefs Belle.
Koekie

Posting Freak

Topics: 7
05-01-2014 18:30
Ik heb zo'n bal en merk dat het nu in ieder geval heel fijn is bij rugpijn, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je er later ook iets aan hebt. Ik heb nu ook een zitstuk wat je op je stoel legt en wat hetzelfde effect heeft als de bal, dan train je ook je rugspieren. Ik ben er al erg blij mee Smile
E82

Posting Freak

Topics: 1
05-01-2014 18:41
Ik heb 9 jaar als fysio gewerkt, en wij gebruikte deze ballen in de praktijk ook om stabiliteit te trainen (dus ook buik en rugspieren) Tijdens de zwangerschapsyoga hier wordt hij ook gebruikt. Ik ben wel voor Big Grin
Cindy1977

Senior Member

Topics: 4
05-01-2014 19:57
Ik heb er 1 liggen....in de originele verpakking. Zo gekregen van familie die hem ook niet gebruikt hadden, vol goede plannen, maar gewoon geen tijd en nu al helemaal niet meer. Lekker nog even buikspieroefeningen doen als je om de 3 uur een uur zit voeden, is ineens geen prioriteit meer Smile Voor mij iig dan Smile
maantje

Posting Freak

07-01-2014 10:23
@ Belle volgens mij mogen die ballen maar een bepaald gewicht dragen, weet niet hoe zwaar je ben, maar met mijn vorige zwangerschap was ik (na 30 kilo aan te komen) boven de 100 kilo uitgekomen. Ik weet niet meer wat het grens gewicht was, maar met 100 kilo en meer mag je er niet op..... (kwam ik achter na aanschaf)
belle

Posting Freak

07-01-2014 13:34
Dames bedankt voor jullie reacties!! Ga er sowieso 1 aanschaffen.....

@ Maantje, ik ben een beetje zwaarder dan 100 kilo, maar heb er al op gelet op de sites, er zijn er gymballen bij die laadgewicht van 300 kilo hebben, zelfs eentje van 600 kilo.... dus dat moet wel goed komen.....
maantje

Posting Freak

07-01-2014 20:24
Wauw dat wist ik niet! Ik heb uiteindelijk wel op de bal gezeten (met enigszins wat onzekerheid) maar ik vond het uiteindelijk niks, ik kon niet echt gemakkelijk zitten of staan tijdens weeen, ik wilde alleen op mijn rug liggen.
aleida1990

Member

08-01-2014 19:30
Mijn moeder gaf mij gister de tip om zo 1 aan te gaan schaffen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet precies wat je er mee kan. Gewoon op zitten? en wat heen en weer bewegen ofzo?
E82

Posting Freak

08-01-2014 19:58
http://www.youtube.com/results?search_qu...t71JpJS9gg
belle

Posting Freak

10-01-2014 10:28
Nou dames ik heb er een besteld hoor, wel een roze/lila offcourse ;-) Hij is onderweg, denk dat ik hem morgen wel in handen heb..... Maar ik zal hier zeker nog even laten weten wat ik er van vind, wel handig voor anderen als die ook zitten te overwegen eentje te kopen.... Ik denk zelf dat ie wel heel erg fijn is om oefeningen op te doen, goed voor houding en rug en bekken niet geheel onbelangrijk in deze tijd..... Nah ben benieuwd, ik laat t nog weten....
Noa

Junior Member

Topics: 0
11-01-2014 19:00
@ Belle: je hebt de bal al gekocht dus misschien heb je er niks meer aan maar toch mijn ervaring.
Ik heb al jaren zo'n bal, ooit aangeschaft ivm een rugblessure voor het doen van oefeningen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik m eigenlijk nooit gebruikt maar met de bevalling des te meer. Ik kon tijdens de bevalling eigenlijk alleen maar op handen en knieën zitten en na uren in deze houding weeën op vangen krijg je best kramp in je armen kan ik je vertellen Wink. De verloskundige heeft me toen over zo'n bal heen gelegd, dit was wel in het bevalcentrum dus mijn eigen bal heb ik hiervoor niet gebruikt maar dat ga ik nu zeker wel doen als het weer hetzelfde is (nu 34 weken zwanger van de tweede). Ik steunde met mn borst op de bal om mijn armen te ontlasten en toen het echt pijnlijk werd had ik mijn handen vrij om in de handen van mijn vriend te knijpen. Ik vond het erg fijn dat die bal er was op dat moment! (hij moet dan overigens niet te groot zijn anders kun je er niet goed op liggen denk ik )
belle

Posting Freak

28-06-2014 09:10
Nou dames ik zal hier dan eindelijk mijn ervaring met die bal dan eens posten ;-)
Ik heb hem met mijn bevalling uiteindelijk helemaal niet gebruikt, ze hadden er in t ziekenhuis ook eentje en tijdens de weeen ben ik daar op gaan zitten en ook gelijk weer gaan staan, dit was helemaal niks....
Ongelooflijk maar na al die weken oefenen met die bal, bleek t voor mij tijdens mn weeen totaal niks te zijn.... Lees mn bevallingsverhaal maar eens onder t topic: nieuwe bevallingsverhalen.....
Maarrrr ervoor en nu na de tijd heb ik er nog steeds heel veel plezier van, het ontlast de boel echt hoor, tis een heel fijn ding, dus kan hem alsnog heel erg aanraden aan alle zwangeren maar ook net zo goed aan alle niet-zwangeren, je kan er alle kanten mee op......

Have a nice day dames!!!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave