Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Twijfels en Angsten

Twijfels en Angsten
miranda_

Junior Member

Topics: 1
27-10-2013 19:39
Hallo allemaal,

Mijn man en ik praten sinds kort over gezinsuitbreiding.
Alleen heb ik erg veel angsten over het zwangerschap.
Is het ons gegund?
Verloopt de zwangerschap wel goed?
Hoelang duurt het voordat je cyclus weer normaal is?
Ben ik wel geschikt als moeder?
Hoe zit het met het slikken van foliumzuur?
Lukt het ons wel om dan rond te komen?
Waar gaan we alle babyspulletjes van betalen?
Waar moeten we rekening mee houden?
Wat voor effect heeft het medicijn (antidepressiva) wat mijn man slikt op onze kans op zwangerschap?

Mijn man is wat dat betreft heel erg makkelijk, en zegt dat het allemaal wel goed komt. En dat is misschien ook wel zo, maar door al deze vragen twijfel ik dus erg of ik er wel klaar voor ben.

Klinkt dit bekend?

En is het misschien verstandig om deze angsten eerst aan een professional voor te leggen voordat we er echt aan gaan beginnen?

(ik zou deze week, na mijn stop week, stoppen met het slikken van de pil, verstandig?)

x Miranda
pooh1986

Posting Freak

Topics: 5
27-10-2013 19:57
Ha miranda,

Heel herkenbaar! Ik kan helaas niet al jouw vragen beantwoorden...ik denk dat op veel vragen het antwoord zal moeten blijken. De angst dat het misschien niet gegund is heb je denk ik alleen maar als je het echt graag wilt...anders denk je daar nog niet over na Wink
Het is goed om 4 weken vantevoren te beginnen met het slikken van foliumzuur. Dit kun je zolang slikken als nodig is, heeft verder weinig effect op jouw lichaam.
Ik ben zelf ver vantevoren gestopt met de pil om te kijken wat mijn cyclus deed. Dus tjah...verstandig om te stoppen met de pil? Kan toch geen kwaad? Je hebt altijd nog condooms en hoeft er niet meteen voor te gaan.
Blijf goed praten met je man, probeer een berekening te maken voor de kosten (de grootste kosten zitten toch wel in het inleveren van salaris en de kinderopvang) dit maakt je misschien wat zekerder.

Succes!
buddha

Posting Freak

Topics: 2
28-10-2013 16:44
Miranda,
Bij veel verloskundige kun je een afspraak maken over het zwanger worden.
Bij dit bezoek kun je al je angsten en vragen bespreken.

Het is en blijft n gevoelskwestie zo"n kinderwens gevoel. Maar wat betreft t medicijn gebruik en wanneer foliumzuur slikken daar kunnen zij je antwoord opgeven.

Succes ermee!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave