Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden wie helpt twijfel kinderwens

wie helpt twijfel kinderwens
carlien

Junior Member

Topics: 1
21-10-2013 22:18
Wie helpt....
Hoi ik ben net 40 jaar geworden ben gescheiden en sinds een jaar een nieuwe relatie met een supervriend ik heb al een zoon van 6 en een dochtertje wat overleden is na 21 weken zwangerschap. Mijn relatie gaat heel erg goed en er is bij mijn vriend die zelf geen kinderen heeft zeker een kinderwens. Ik heb die wens ook maar twijfel. Ik kom maar niet tot een beslssing om er voor te gaan. Grootste twijfel is wil ikwelweer overnieuw beginnen.....
Aan de andere kant als ik besluit om ernietvoor te gaan zullen we samen nooit een kind hebben en krijg ik missch wel spijt.
Ik word nerveus dat ik de eindbeslissing moet maken. Mijn vriend weet wat hij wil maar zal mijniet pushen en accepteren als ik hetniet wil
Ik kan niet beslissen het vreet aan mij vindt het heel moeilijk.

Wie wil eens reageren op dat wat ik schrijf missch kan iemand mij raad geven.

Bedankt

Carlien
Liminous

Posting Freak

Topics: 9
21-10-2013 22:25
Hoi Carlien,

Je grootste twijfel is of je wel weer overnieuw wilt beginnen.. Maar overnieuw beginnen met wat? Weer in de luiers zitten, of??

Heb je voor jezelf al een lijstje gemaakt met de redenen waarom je niet nog een kindje wil? En andersom, een lijstje met de redenen om er wel weer voor te gaan? Misschien kan je die naast elkaar houden om zo tot een beslissing te komen.

Enige advies die ik je verder kan geven: Volg je eigen gevoel hierin en laat die niet (onbewust) beinvloeden doordat je weet dat je vriend het heel graag wil.

Succes!
carlien

Junior Member

Topics: 1
24-10-2013 07:00
Mijn gevoel zegt geen nee maar ook geen ja.....
pinkie

Posting Freak

Topics: 2
24-10-2013 15:10
Oei lastige keus. Misschien zit je met het gevoel dat je ook graag een kindje van jullie samen wilt, maar het is inderdaad wel weer "opnieuw" beginnen.
Een lijstje maken met de voors en tegens is wel een goed idee. Maar dan blijft er toch altijd dat gevoel. Ik kan zoveel redenen bedenken waarom ik geen tweede zou willen.....maar het gevoel van wel een tweede willen blijft overheersen. Dus een lijstje zegt ook niet alles.

Succes met je keus in elk geval. Praat er over met je vriend dat is belangrijk en ja........je leeftijd speelt nu ook een belangrijke rol. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het waarschijnlijk gaat worden. Welke keus je ook maakt.......je weet pas veel later of je er wel of geen spijt van zal hebben, dat is het vervelende ervan. Er is er maar een die de keus kan maken en dat ben jezelf.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave