Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Dikkiedik en zwanger.....

Dikkiedik en zwanger.....
belle

Posting Freak

Topics: 10
24-08-2013 11:03
Hallo dames,

ik ben Belle, 29 jaar en na 1 jaar net 5 weekjes in verwachting van ons eerste kindje......
Het leek mij wel fijn om deze discussie te starten omdat ik er hier eigenlijk maar weinig tot niets over lees.
Ik heb namelijk mijn hele leven al overgewicht en niet zo'n beetje ook. De laatste paar jaren blijft het gewicht gelukkig wel hetzelfde....
Ik weeg nu zo'n 113 kilo en ik denk dat ik 1.75 lang ongeveer ben (ben niet in t bezit van een weegschaal en meet mezelf ook nooit, vast wel herkenbaar ;-) )
Nu zijn we dus in verwachting eindelijk en ik ben er ontzettend blij mee... Maar in mn hoofd is het wel een emotionele rollercoaster, omdat ik ook bang ben.
Heb helaas vorig jaar al een miskraam gehad dus dat speelt natuurlijk ook absoluut mee, maar ik kijk er ook zo enorm tegenop om naar de verloskundige te gaan, omdat ik eigenlijk mijn hele leven al veroordeeld ben omdat ik dik ben en dan ben ik bang dat dat daar ook gebeurt. Ik zal er sowieso met een positieve instelling heen gaan, en zal ze eerst aanhoren en zien wat ik er van vind. Heb al weer veel te veel horrorverhalen gelezen op internet, moet ik ook niet doen I know, maar je wil t toch weten :oops:
Aan de andere kant kan ik natuurlijk ook niet wachten om er heen te gaan want dan kunnen we voor t eerst ons kindje zien als alles goed gaat natuurlijk.....
Ik zou heel graag wat ervaringen van andere dames willen lezen die ook overgewicht hadden en hoe ze met je om zijn gegaan bij de verloskundigen en het ziekenhuis natuurlijk...... En natuurlijk als er dames zijn die in t zelfde schuitje zitten op dit moment als mij, kom er vooral bij, schroom vooral niet ;-) Kunnen we elkaar er doorheen slepen.....

Veel liefs,
Belle........
butterfly1984

Posting Freak

Topics: 1
24-08-2013 12:04
Het Belle,

Hier ook iemand met overgewicht... Normaal weeg ik rond de 98 nu intussen. Met 34 weken 113 kilo.. Opzich heeft mijn vk er nooit echt moeilijk over gedaan... Ik heb wel meer kans op zwangerschapszuiker door mijn overgewicht daarom moest ik 2 x een dagcurve bloedproeven op suiker.. En ik heb extra echo's om de groei van de kleine in de gaten te houden... Maar ja dat is toch alleen maar een voordeel haha:razz:
butterfly1984

Posting Freak

24-08-2013 12:05
Kik ben trouwens rond de 1.70
belle

Posting Freak

24-08-2013 12:19
eeeeeyyyy butterfly..... wat fijn om van je te horen zeg!!! Hoe gaat dat precies in zijn werk die dagcurve bloedproeven? Hoe gaat zoiets?
Hoe ging dat bij jou met de echo's... Want daar zit ik ook over in, heb namelijk een verhaal van iemand gelezen die van de echoscopist haar buik maar even omhoog moest houden, anders kon ze niks zien... naaaaahhh hoe erg, gelukkig heeft deze persoon wel gelijk na die afspraak om een ander gevraagd.... Gat moet er niet aan denken.... En dan was er nog een, die kreeg een inwendige echo omdat de uitwendige niet lukte bij 12 weken, en die gyn had er ook in om zitten wroeten met die staaf en steeds maar opmerkingen gemaakt over het overgewicht dat het daardoor kwam en daardoor wou het niet echt zooooooo asociaal.... Ook deze persoon heeft godzijdank om een andere gyn gevraagd daarna, maar ja t kwaad is dan al lang geschied.... moet er niet aan denken dat mensen zo met je omgaan zeg.....
Hoe gaat het nu verder met jou? Hoe is het met je harde buiken meis..... hopelijk komt de boel weer wat tot rust....
Wij hebben veel dingen gemeen meid, meende iets te lezen over je mannetje met een bepaald probleem, ik weet hier alles van heb dit zelf ook met mn man, maar we kunnen er ook eventueel over pb-en hoor als je dat liever hebt.....
Dikke knuffel van mij!!!
butterfly1984

Posting Freak

24-08-2013 13:15
Bij mij zit het meeste gewicht aan mijn bips dus met echo geen problemen gehad... Weet wel dat die echo zijn omdat de vk/ gyn moeite hebben met het voelen van de kleine als de buik dikker is... Bloedprikken is 8 uur nuchter prikken 11 uur dan mag je wat gegeten hebben en om 2 uur dacht ik.. En dan gaan ze kijken wat je suikerspiegel doet hoe het reageert op voedsel... Gelukkig is het bij mij altijd nog goed geweest... Wat ik wel een keer bij de gyn heb gehad na mijn keizersnede ik heb daarvan juist een vetribbel gekregen dus ik vroeg gaat dat nog wel in loop van tijd... Nou dan moest ik maar wat afvallen daar kwam het door... Grrr nooit last van gehad.. Maar ja laat ze mooi lullen ik ben happy zoals ik ben...

Bedoel je het probleem met de alcohol?
belle

Posting Freak

24-08-2013 13:34
o jee heb altijd al een buikje gehad, zal wel een inwendige worden dan vrees ik Confusedhock:
Jazeker dat met de alcohol...... Ik praatte er op t september topic sowieso niet echt over, omdat ik geen zin heb in mensen die alles altijd beter weten..... Zij zullen nooit inzien hoe veel hoop je kunt hebben en dat je t niet zomaar opgeven wil.... Een verslaving is echt een ziekte die ontzettend zwaar is, en zwaarder voor degenen die proberen de verslaafde te helpen..... Ik krijg altijd het zelfde te horen: waarom ga je niet bij hem weg, hoezo dit hoezo dat en daar heb ik geen zin meer in..... Ik weet hoe de persoon is die nuchter is, een hart van goud echt waar, het is de dronkelap die persoon die kan ik wel wat doen....... die is niet zo lief..... Maar dat snappen anderen niet... Gelukkig heb ik een hele lieve familie die er van af weet en we praten er ook open over met elkaar, ik ga niet meer zijn 'rotzooi' opruimen of excuses voor hem maken of voor hem liegen zoals ik heel lang heb gedaan, want dat helpt vooral niet heb ik geleerd..... Maar goed ik heb nog steeds de goeie hoop dat t een keer afgelopen is met die alcohol....
En met jou? Hoe gaat het met jou?
butterfly1984

Posting Freak

24-08-2013 13:46
Ik herken je precies... Liegen voor hem doe ik ook niet meer.. En idd dronken is hij niet leuk... Maar nuchter wel... Hebben jullie ook helpt daarvoor? En volgens mij had jij ook het probleem van een laag libido van zijn kant... Hier ook... Frustrerend... Sowieso al maar vooral als je voor een kleine wild gaan.. Het moeilijk vind ik de egoïstischheid hij kan zich moeilijk in mij plaatsen en ook in anderen... Hij heeft geen idee wat het met mij doet... Gelukkiig drinkt mijn man niet overdag en gaat hij ook Niet zover dat hij volledig de weg kwijt is of ziek is... Zijn werk wordt er dus niet door beïnvloed... Maar hij drinkt wel zo 10 flesjes bier ten minste dat deed hij sinds hij hulp heeft gaat het een stuk beter hij drinkt minder maar vaak gaat het nog wel 2 keer in de week mis...maar dan gaat het gelukkig niet meer om 10 flesjes... Maar je kunt ze toch alleen maar helpen als ze het zelf willen... Gelukkig krijgen wij nu beginnen met relatie gesprekken en ga ik met andere partners van verslaafden praten... Let wel op jezelf ik merk dat het heel zwaar is een zwangerschap en al die andere zorgen.. Heb niets voor niets die harde buiken...
Saskia1977

Member

Topics: 3
24-08-2013 14:01
Hoi Belle,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb een zoontje van bijna 16 maanden en heb en heb/had ook flink overgewicht. Aan het begin van mijn zwangerschap woog ik 103 kilo en aan het eind 120, met een lengte van 1.70m. De eerste echo was een inwendige met 8w4d, maar de termijnecho was uitwendig. Met overgewicht heb je wel medische indicatie, dus wordt het wel een ziekenhuisbevalling.
Ik heb ondanks mijn leeftijd en overgewicht een hele goede zwangerschap en bevalling gehad en heb nooit het idee dat ik om mijn overgewicht veroordeeld ben. Mijn zoon is ook helemaal gezond en dat is toch het allerbelangrijkst!
belle

Posting Freak

24-08-2013 14:05
oh meis ik herken het in jou ook...... och zo zie je maar weer niet? Wij hebben er geen hulp in, want dat wil hij natuurlijk niet, maar het scheelt al heel veel dat de hele familie + schoonfamilie er ook van af weet van zijn probleem, al moet ik zeggen dat je er alsnog zelf me zit hoor als het weer eens zover is....
Die van mij drinkt overdag ook niet en zijn werk lijdt er ook absoluut niet onder, hij is een echte keiharde werker altijd al geweest.... Maar het is vooral sávonds en dan altijd die eeuwige halve liter blikken.... Dan zeg ik niet zoveel drinken en hij zegt ach heb er maar 4 gehad, ahum das wel 2 liter hoor, en 4 op een avond? Tis meestal minstens 6..... En inderdaad ze hebben een soort van 'goeie' en 'slechte' periodes.... in de goeie periodes is het misschien 1 keer in de 2 maand dat er niet mee om valt te gaan en in de slechte periodes is er bijna elke week wel wat..... Op dit moment weer even in een goeie periode voor hoe lang dat duurt ;-)
Maar goed we zijn al zo lang samen op een gegeven moment leer je er mee om te gaan, maar dat wil absoluut niet zeggen dat dat makkelijk is, de momenten als het weer zover is dat je eigenlijk wil opgeven dat je bijna stikt zeg maar die blijven, en de ene keer ga je er prima mee om en de andere keer kan je geen kant op...
Inderdaad we moeten goed om ons zelf denken, en vooral niet in een isolement terecht komen, had op een gegeven moment zoiets van ik moet zorgen dat ik zoveel mogelijk thuis ben want dan heb ik meer controle en gaat ie niet zo ver (heulemaal niet waar) maar goed je probeert alles, daardoor kon ik mn eigen dingen niet meer doen en het hielp ook niks niet dus dat heb ik ook al goed afgeleerd.....
Nee meis wij komen er wel hoor en anderen zullen daar nooooooiiittt wat van begrijpen..... In ieder geval heel fijn om een lotgenoot te treffen, kunnen we misschien nog tips delen en de meest idiote verhalen delen, want als ze zo ver heen zijn maak je toch wel de gekste dingen ook mee ;-) Wel triest natuurlijk maar ik hou nog altijd veel humor en positiviteit er in anders was ik nooit zover gekomen....
O ja dat lage libido, jaaaaa hoe frustrerend, komt ook voor t grootste gedeelte door alcohol hoor maar dat willen ze dan ook absoluut niet horen....
Nah dikke knuffel en ik zal echt ff wat gaan doen in huis, kom nooit weer achter de pc weg ;-)
belle

Posting Freak

24-08-2013 14:08
saskia bedankt voor je snelle reactie zeg!! Dat stelt mij hartstikke gerust, hoop dat t bij mij ook zo zal gaan..... Ik zie dat je nu bezig bent voor een tweede? Oooeeeehhhhh spannend en zo leuk weer..... Hou me op de hoogte hoor!!! Heel veel succes en plezier met zwanger worden!!!
butterfly1984

Posting Freak

24-08-2013 15:53
Dat thuis blijven dat herken ik wel, maar bij is het wel degelijk een verschil.. Want hij drinkt dus niet als ik erbij ben.. Alleen maar stiekem... Heb ook geen drank in huis... Hij mag ook niet drinken nu... Het gaat vaak alleen mis als hij wee dat ik niet in huis ben.. Gelukkig zie hij nu wel dat hij een probleem heeft en dat wij alleen samen daar niet uit gaan komen... Maar nu wij hulp hebben kom ik er pas achter hoe groot het probleem eigenlijk is... En hij ook... Maar wij hebben wel een kleine al rond lopen waar hij ook verantwoordelijk voor is... Mijn man had dit probleem ook al voordat hij me mij liep... Ik heb het alleen altijd onderschat... Hij drinkt al wel 12 jaar... En vaak stiekem... Maar ja daar heb ik nu wel een radar voor haha heb het meteen door..
belle

Posting Freak

25-08-2013 12:04
butterfly wel heel erg fijn dat jullie hulp hebben nu..... Maar het blijft moeilijk lijkt mij....
Haha ja dat van die radar herken ik meteen, ik kan het aan hem al horen als die me belt en hij heeft er misschien net 2 biertjes op... En dan houden ze vaak eerst ook nog vol he dat het niet zo is, wanneer zouden ze dat nou eens leren dat wij niet helemaal op ons achterhoofd gevallen zijn ;-)
Hoe gaat het verder vandaag met jou en met de beeb? Ben je al even lekker van het zonnetje aan het genieten? Ga ik zo ook maar even doen denk ik heerlijk!!!
butterfly1984

Posting Freak

25-08-2013 12:56
Met mij en de kleine meid gaat het wel goed.. Heb goed last van nesteldrang, dus echt mijn rust pak ik nog niet.. Moet eigenlijk wel maar heb zoveel in mijn hoofd dat nog moet gebeuren... Dus ik doe elke dag wat... Net de badkamer een grote beurt gegeven 2 uur meebezig geweest en nu ook wel kapot... En dan kom je beneden is er een bom ontploft.. En daarna ben ik ontploft haha :oops: kan ik heel slecht tegen ben ik heel druk geweest de hele week... En voor niks en meneer ligt alweer lekker op de bank... Grr kan hem soms wel wurgen.. En dan ook nog zeggen dat ik doordraai met dat schoonmaken... Maar goed morgen is hij weer aan het werk kan ik het al netjes houden...

Ja ze zijn wel een beetje achterlijk dat ze denken dat wij er ook nog intrappen dat ze niets hebben gedronken... Ik kan het inderdaad aan de tel ook al horen... Soms had ik liever dat ik het niet door had... Waar ik wel veel moeite mee heb dat hij mij beloofd niet met drank op te rijden en al helemaal niet met mijn zoon erbij maar ik weet niet of ik hem daarin kan geloven :-( en ik kan niet alles zelf doen zoals ophalen van oppas en crèche dat red ik niet.....
Gisteren was een situatie waarvan ik had verwacht dat het wel mis zou gaan maar is het toch goed gegaan.. Wel maakte hij een grapje dat hij er 1tje had gehad dus ik helemaal boos had hem zo buiten laten staan haha... Stom grapje...

Maar ik voel me de laatste tijd goed.. Heb wat meer energie nu ik deze week verlof heb gekregen... Kan ik alles wat beter verdelen en het scheelt dat ik niet meer de hele dag hoef te zitten dat trekt mijn rug niet... En heb een goede kleine hulp thuis... Haha mijn zoontje helpt me overal mee.. Wel schattig... Poetsen stofzuigen, was je draaien... Geeft me de was aan met ophangen... Niet altijd handig die hulp maar wel schattig...

Pff moet nog maar 6 weken.. Begin nu wel wat zenuwachtiger te worden... Krijg ook wat flashbacks van vorige bevalling en die was niet echt helemaal geweldig maar goed... Hier komen we ook wel weer doorheen...

Nou heb vanmiddag nog een verjaardag dus ik ga me maar eens klaar maken... Gelukkig zijn de mensen op de hoogte en krijgt hij geen bier... Geeft mij rust
belle

Posting Freak

26-08-2013 10:31
Hey butterfly, wat rot dat je daar nog niet op kunt vertrouwen met dat drank-rijden..... Ik begrijp je totaal... Wat zal je het moeilijk hebben met sommige mensen in je omgeving die altijd hen woordje wel klaar hebben, niks van aantrekken hoor, doe ik ook niet meer.
Mijn mannetje heeft daar ook jaren lang een handje van gehad om met drank op te rijden, helaas is het bij hem zo dat het bij hem eerst een paar keer fout moet gaan voordat ie het leert (met meerdere alcohol-gerelateerde dingen trouwens), hij drinkt nu geen druppel meer als die moet rijden, maar het heeft wel eerst 3 keer fout moeten gaan en veel centjes gekost... Hij is 3 keer gepakt met drank en ik kan je vertellen dat de straf die daar op staat niet mals is.... Kwa boetes is het sneu maar is het te overzien, maarrrrr als je een verplichte cursus moet doen, die je zelf moet betalen, kan je er vanuit gaan dat je met de boete er bij op zo'n 1200 euro uitkomt + een half jaar t rijbewijs ook weg he, dus veel gesodemieter...... Ik hoop voor jou echt waar dat hij het op tijd in zal zien dat ie echt geen druppel moet nemen achter t stuur, ik kan t weten meid het is zulk sneu geld en er komt nog bij dat jij het de hele familie en omgeving nog eens mag uitleggen en dan krijg je van sommigen veel onbegrip zeg..... En er zit ook wel iets in maar ik zit daar gewoon niet op te wachten en jij ook niet, wij weten wel hoe het zit.....
Nou meid das mijn preek van vandaag voor jou mannetje dan weer haha ;-)

Fijn dat je wat meer rust hebt meid en zo leuk dat je zoontje zo 'meehelpt' ;-) En het is denk ik wel logisch dat je de zenuwen krijgt nu voor de bevalling... Zelfs ik heb zo nu en dan een momentje dat mn hart ff overslaat en ik ben nog maar net in verwachting, kan je nagaan wat jij wel niet moet hebben..... En je hebt ook nog een moeilijke eerste bevalling gehad zei je, wil je mij misschien dat hele bevallingsverhaal vertellen? Want ik ben altijd zeer geinterresseert in bevallingsverhalen.....
Maar goed meid kop op you can do it hoor!!!!! De 2e bevalling schijnt sneller en 'makkelijker' (een bevalling lijkt me nooit makkelijk) te zijn, dus daar gaan we gewoon voor hoor :-)
Hoe was gisteren de verjaardag gegaan? Hebben jullie het gezellig gehad? Ik heb dat ook inderdaad, dat is zo lekker als je naar mensen gaat die er vanaf weten, dan hoef je niet de hele avond op je tenen te lopen en heb je inderdaad veel meer rust.... Al krijg je dat die kerels ook nooooooit aan het verstand ;-)

Knuffel en een fijne dag vandaag!!!
butterfly1984

Posting Freak

26-08-2013 12:02
Natuurlijk wil ik je mijn bevallingsverhaal wel vertellen... Het is alleen al wel meer als 2 jaar geleden weet niet of ik alles nog weet (gelukkig haha)

Het begon 3 augustus bij de vk zij heeft mij gestript... Een dag later op donderdag verloor ik in deel. In slijmprop en toen begonnen de krampen... Maar deze waren nog niet echt super heftig... Beetje pijnlijk... Hele dag beetje thuis rond gehangen.. En s avonds rond 10 uur kwamen ze al om de 5 min nog steeds niet echt super pijnlijk, maar toch maar eens de vk gebeld... Die kwam langs en ze gaf al aan dat dit nog niet echt weeën waren die voor ontsluiting zouden zorgen... Ik moest maar onder douche gaan staan dan kon het of echt doorzetten of het zou afzakken... Dus ik onder de douche... Nou toen begon het... Ik voelde dat de weeën steeds hoger in mijn buik kwamen zoals dE vk mij had gezegd en ze werden steeds pijnlijker... Mijn man was een paar dagen daarvoor geopereerd aan zijn hand dus die kon mij niet helpen qua masseren in de rug en zo... Ik kon tijdens een wee niet liggen dus ging met mijn hoofd tegen de muur aan staan... En mijn man elke keer maar zeggen kom nou liggen... Nou dat ging echt niet... Dus ik maar weer in de douche... Mijn man bleef op bed liggen... Hij had mij beloofd om niet te gaan slapen want hij had natuurlijk gedronken en als hij dan in slaap valt dan krijg ik hem niet wakker... Ik elke keer roepen ben je nog wakker... Zo heb ik wel een aantal uur gezeten... Op een gegeven moment reageerde mij man niet meer dus ik in paniek... Nou dat moet je dus niet doen als je weeën hebt want dan kun je ze niet meer opvangen en dan worden ze nog pijnlijker... Na een hoop geschreeuw reageerde mijn man gelukkig toch... Dus ik gezegd ga de vk maar bellen want ik trek dit niet meer. We waren toen i tussen al 6 uur bezig met heftige weeën... Toen de vk kwam ging ze voelen had ik nog maar 3 cm... Nou wat domper dus heb ik aangegeven dat ik naar het ziekenhuis wil voor verdoving... Om half 8 waren we daar gingen ze eerst mijn vliezen breken en moest ik een half uur aan de ctg scan kijken hoe mijn zoon het deed... Maar ik was al in paniek en intussen had ik rugweeen buikweeen en beenweeen mijn hele benen werden keihard... Nou die kun je dus echt niet opvangen... Gelukkig was mijn zus mee gereden naar het ziekenhuis omdat mijn man niet mocht rijden met gips... En die masseerde mijn benen.. (Zij gaat met deze bevalling ook mee) maar ze wilden dus eerst mijn vliezen breken.. Maar dat wilde ik niet want had gehoord dat de weeën dan nog heftiger zouden komen... Kreeg ik een snauw van een verpleegster nou wil je bevallen of niet... Dus toen werden mijn vliezen gebroken gelukkig was het vruchtwater helder... Ze kwamen er toen dus wel achter dat hij een sterrenkijker was.. Tijdens een bevalling ligt de kleine normaal met zijn hoofd kijkend naar de grond maar mijn zoon keek omhoog waardoor hij niet met de goede kant op de ontsluiting drukte en de ontsluiting dus maar moeilijk vorderde... Dit is mij achteraf allemaal pas verteld tijdens de bevalling hoorde ik het de verpleegster wel tegen elkaar zeggen... Toen was het wachten op een vk voor de ctg scan natuurlijk waren ze op dat moment allemaal druk en duurde het nog even dus nog geen verdoving... Uit eindelijk 2 uur aan de ctg gelegen de kleine deed het goed en kreeg ik een spuitje in mijn bil met verdoving wordt je beetje high van dat zou niet de gehele pijn weg halen maar de scherpe randjes... Nou wat een opluchting... Tussen de weeën door doezelde ik een beetje weg.. Schijnt dat er nog iemand heeft gevraagd of ik nog onder de douche wou kon mijn man mij wel helpen... Toen heb ik blijkbaar gezegd heb je mijn man gezien (ik woog op dat moment richting de 120 en mijn man is echt een sprietje van 60 kilo) dat sprietje kan mij echt niet tillen haha... Maar intussen hadden ze op mijn zoon zijn hoofdje een plakkertje geplakt zodat ze zijn hartslag in de gaten konden houden... Blijkbaar deed hij het op een gegeven moment niet zo goed meer... Toen hebben ze een sneetje in zijn hoofd gemaakt en bloed afgenomen terwijl hij nog in mijn zat om te kijken hoeveel zuurstof erin zijn bloed zat... Maar dat was nog goed al heb ik wel mijn twijfels gehad na de tijd... Heb niet het idee dat ze mij op dat moment alles vertelden... Intussen. Was de verdoving al weer aardig uitgewerkt.... Maar had nog maar 6 cm... Dus aan de weeën opwekkers ik natuurlijk weer beetje in paniek wil ik wel weer verdoving... Zou ik een ruggenprik krijgen... Maar daarvoor moet je naar de ok dacht ik in ieder geval kon dat niet op de kamer... Dus ik met mijn bedje door het ziekenhuis langs allemaal wachtkamers vol met mensen... Iedereen gaapt je aan kom ik er puffend langs geraced... Had de vk nog een discussie met degene die de ruggenprik moest zetten dat ze eigenlijk geen tijd hadden nu... Nou de ruggenprik werd gezegd... Kreeg ik in eens een wee begin ik in eens gek te kreunen... Kwam er zo uit...nou even later weer... Wat doe je zegt de vk ja weet ik veel... Bleek ik in eens presweeen Te hebben... Dus wij weer zoef terug naar de kamer... De ruggenprik was wel gezet maar nog niet toegediend want dat is niet handig met persen... Valt in eens de hartslag weg bij mijn zoon... Ze bleven eerst rustig ik natuurlijk niet hun zoeken naar kabeltjes misschien was er een kabeltje los geraakt en hun werden ook steeds onrustiger... Toen uiteindelijk bleek dat het plakkertje op zijn hoofdje was losgelaten... Gelukkig was het dat... Gynaecoloog erbij ging ze voelen had ik 9,5 cm mocht ik proberen te persen dan ging zij proberen het randje weg te drukken... Intussen had ik geen persweeen meer maar dacht ik probeer te toch... Maar was geen beweging in te krijgen... Kreeg ik te horen dat ze even ging overleggen maar dat het waarschijnlijk een keizersnede ging worden... Ik moest nog maar een Paar keer proberen te persen... Nou ik zei doe mij maar meteen die keizersnede was echt helemaal op... Dat was rond tien voor 5 Ook mijn zoontje kon het niet zo goed meer aan dus werd mij aangekondigd dat ze een keizersnede gingen doen... Ik zou een blaaskatether krijgen, oh zegt mijn man kan ik nog snel even een Sigaretje roken... Nee zegt die zuster als we gaan dan gaan we ook meteen... Nou dat heb ik geweten... Daar ging ik weer zoef door de gangen naar de ok... Moest ik afscheid nemen van mijn man hij ging zich omkleden en ik kreeg de ruggenprik... Wat was dat fijn pijn vrij.. Voelde helemaal niks meer... Mijn man kwam naast me zitten en ze begonnen meteen... Binnen no time en het is een jongen...gelukkig huilde hij meteen... (Wisten wij niet van te voren.) kreeg hem snel heel even te zien en daar gingen ze mijn zoon en mijn man er achteraan... Nou lig je daar te wachten... Na een tijdje kwam hij aangekleed terug... Heb ik hem nog even kunnen kussen en toen Moest ik naar de vercouverkamer voor een half uur werd mij verteld... Werd dik 2 uur omdat de afdeling geen tijd had om mij op te halen... :evil: intussen zat mijn man met een schreeuwend kind waar hij niks mee kon omdat hij zijn arm in het gips had... Lekker begin dus haha... 17;18 is hij trouwens geboren.. Achteraf dus wel een spoedkeizersnede... Dus in totaal bijna 2 dagen gedaan... Mijn man had intussen ook de familie nog niet ingelicht... Want ik had gezegd dat ik samen wou Bellen.. Maar hij had wel rond 5 uur gezegd dat het een keizersnede werd daarna niks meer laten horen was intussen. Half 8 zei al je had toch wel even kunnen appen dat alles goed was maar dat we straks zouden bellen... Die hebben dus ook een spannende tijd gehad haha... We zouden tot maandag in net zieke huis moeten blijven maar mijn zoontje kreeg koorts en dus moest hij aan de antibiotica en blijven tot woensdag... Ik ben wel maandag Naar huis gegaan mocht wel blijven maar ik lag niet bij hem op de kamer dus ben. Lekker naar huis gegaan.. Heb ook maar 4 dagen kraamzorg gehad samen met mij zoon eerst zou ik maar 2 dagen krijgen maar dat was veels te kort...

Nou erg lang verhaald geworden....
Cindy1977

Senior Member

Topics: 4
26-08-2013 17:33
Nou even een inbraakje van mijn kant op jullie topic....

RESPECT! Hoor chickies! Heel knap hoe jullie met alles omgaan, ik had al lang ergens jankend vol zelfmedelijden in de goot gelegen. Jullie pakken het sterk en humoristisch op.

XC
Semmie

Posting Freak

Topics: 0
26-08-2013 18:26
pffff ladies... ik zit hier alles met mond open te lezen. Stelletje stoere meiden zijn jullie zeg!!

En hoe lief ze ook zijn als ze nuchter zijn.... jullie zitten met de zorgen.

Hoop dat de hulp goed aanslaat, en Belle, hopelijk ziet je vent straks in dat hij toch wel hulp nodig heeft...
gun jullie een relatie die een stuk stabieler is, dan afwachten wanneer het nu weer mis gaat...

dikke knuffel!
Twinkle

Member

26-08-2013 19:04
Hallo ik ben ook een dame met overgewicht ik ben 1.71 en weeg nu 107 kilo ongeveer.

De 1e echo hebben ze eerst geprobeerd om een gewone echo te maken maar ze zeiden al wel van tevoren dat het zou kunnen zijn dat het dan niet te zien zou zijn en dat ze dan een inwendige echo zouden maken , ik was toen pas 7.5 week zwanger en het werd bij mij uiteindelijk wel een inwendige.

De 2e echo was geen geen probleem om hem uitwendig te vinden , en ik heb wel een buik ( niet te overdreven ) maar die hoefde ik niet op te tillen ofzo.
En t voelen was ook geen probleem toen ik bij de vk was.

Bij de VK deden ze ook niet moeilijk over mijn gewicht het enigste wat ze zijden was dat ik extra werd getest op zwangerschapssuiker.

Dit is pas mn eerste ukkie dus ik kan je helaas nog niks vertellen over de bevalling Tongue, maar ze hebben mij ook overigens niks gezegd dat ik in een ziekenhuis moet bevallen , want ik heb doorgegeven dat ik naar een kraamhotel ga.
butterfly1984

Posting Freak

26-08-2013 20:31
Twinkel ik kon ook gewoon thuis bevallen alleen moest er wel een bed beneden komen mocht het niet goed gaan met mijn gewicht kunnen de ambulance broeders mij niet van de trap aftillen... Maar uit eindelijk dus toch in het ziekhuis bevallen...

Waarom had je al zo vroeg een echo? Ik had dat pas bij 12 weken... Heb in totaal 4 echo's 12, 20, 28 en 34 weken... Dus heb as donderdag weer een echo... Neem ik oma maar een keer mee en mijn zoontje... Mijn man kan niet nog eens vrij vragen op zijn werk... Gebeurt al zo vaak de laatste tijd en zijn baas weet niet waarom...
Lynn

Senior Member

27-08-2013 10:18
Hey Belle,

Ook ik heb overgewicht, 175 en weeg 110.
Nu nog niets aangekomen.
Eerste echo was met 8 weken inwendig, zo wie zo omdat dat uitwendig nog niet lukt.
Tweede echo bij 11 weken gewoon uitwendig geen probleem en mijn buik mocht ook gewoon blijven liggen.
Wel advies gekregen om een dieetiste in te schakelen voor wat je beter wel kan eten en wat niet, maar daar doe ik nog niets mee. Ik let zelf wel op met wat ik naar binnen schuif.
Bij de volgende controle's hebben ze gevoeld aan de buik en naar het hartje geluisterd ook geen problemen.
Donderdag de 20 weken echo, gaven ze wel aan dat ze misschien minder beeld kunnen hebben i.v.m. de BMI maar dat zie of hoor ik donderdag wel hoe hun reageren.
En ik word vaker op de bldsuiker getest (bij 24 weken weer). dit is gewoon een vinger prikje. Het moet onder de 6. nuchter blijven en om 11.00 weer terug komen wel iets gegeten hebben en dan mag die niet boven de 8. zitten. Daar maak ik me altijd toch wat zorgen om, maar hij is nog nooit te hoog geweest maar met de zwangerschap zou dat wel kunnen. Maar ik ben als de dood voor spuiten en zie mezelf toch echt geen insuline toe dienen.
Je bloeddruk word ook meer in de gaten gehouden, maar ook die is altijd netjes.
Ik heb wel besloten om naar het ziekenhuis te gaan, ze rade dat me ook wel aan i.v.m. evt. meer bloedverlies. Maar niets gehoord of het dan medische reden is.
Verder gaat alles gewoon zoals bij andere volgens mij, ik heb gelukkig nog geen rare opmerkingen gehad.
belle

Posting Freak

27-08-2013 10:23
Butterfly, zoooooo hey wat een verhaal joh... Ik hoop echt voor je dat het dit keer anders zal gaan, en dat het heel erg gaat meevallen.... Ik las dat stukje van dat ze je eerst zo lang hadden laten liggen op de verkoever omdat niemand tijd voor je had, de nekharen stonden bij mij ook spontaan overeind zeg, oeeeeehhhh mn bloed kookte al ;-) dat soort dingen zouden niet mogen gebeuren, bah je wilt zo snel mogelijk naar je gezinnetje toe lijkt mij.....
En daar komt nog bij, heb op tv wel eens gezien dat iemand een keizersnee kreeg en die bleef ook op de verkoever en ondertussen had de hele familie en vrienden de kleine al gezien en zij zelf nog niet eens, omdat ze compleet onder narcose was, ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar dat zou ik ook niet willen, wil het eerst zelf zien en delen met mijn mannetje, wat jij........
Hoe gaat het vandaag met je? Nog een beetje rustig alles? Wij gaan vandaag naar mn schoonouders om het te vertellen, heb de zenuwen ervan haha, maar wel leuke zenuwen.... We hebben het gister aan onze beste vrienden verteld (die hebben 3 kinderen, waarvan een tweeling waarvan er 1 het vorig jaar maar 2,5 maand mocht leven ze waren 3 maand te vroeg geboren heel heftig allemaal wat we met hen hebben meegemaakt), en dat was zo speciaal, ze gingen helemaal uit hun dak echt super, ze wisten er ook wel van dat we al heel lang bezig waren..... Maar was echt zo leuk, had vorige week al een buikband gekocht (ja erg he) met 2 kleine glitterhandjes erop en die had ik gister aan gedaan en gewacht tot ze het zagen, ze zagen het en ze sprongen echt een gat in het plafond ;-) Geweldig...... Ben benieuwd hoe het vandaag met schoonouders gaat, kom het hier wel ff vertellen..... Had het eerst mn eigen ouders willen vertellen, maar die zijn natuurlijk net weer op vakantie, dus ach die vertellen we t volgende week..... De reden dat ik het toch zo vroeg al alleen aan hun vertel is omdat ik vorig jaar een mk heb gehad, en voelde me toch wel heel alleen met het verwerken daarvan omdat niemand er van af wist.... Dus wil er nu gewoon van genieten en alleen de naasten toch wel op de hoogte brengen ervan.....
Fijne dag allemaal!!!!
belle

Posting Freak

27-08-2013 10:31
Twinkle heey wat fijn, bedankt voor je snelle reactie, stelt me echt al een stuk geruster allemaal.... Wees welkom hier en blijf hier vooral gezellig ervaringen uit wisselen en auwehoeren natuurlijk ;-) daar kunnen wij niet zonder......

Lynn ook jij heeeeelll erg welkom hier, en bedankt doet me goed hoor, t stelt erg gerust.... Vind het toch wel supertof om te zien dat ik niet de enige ben, en dan ook nog een paar dames uit ons 'september'-topic...... Het wordt hier hartstikke gezellie...... Hoe gaat het verder vandaag met jou en de mini???
Twinkle

Member

27-08-2013 10:38
@Butterfly , iemand anders had dat hier getypt dat je dan een medische indicatie hebt om in het ziekenhuis te bevallen ( ivm gewicht) maar bij mij hebben ze daar niks over gezegt , ik woon zelf in een flatje ( zonder lift ) en omdat het mn 1e ukkie is dacht ik ik ga wel naar een kraamhotel Big Grin.
En waarom de 1e echo zo vroeg was weet ik niet ik had gewoon opgebeld met de melding ik ben zwanger en ze wilde weten wneer mn nod was enzo en toen zeiden ze zelf dat de 1 echo rond de 8 weken was , de 2e echo was bij mij bij de 11 weken en de 3e krijg ik met de 20 weken
Twinkle

Member

27-08-2013 10:41
@Belle , Geen probleem Big Grin ik snapte helemaal wat je bedoelde want ik was daar zelf stiekem ook wel bang voor Tongue.

En ik heb zoeen zin in de 20 wkn echo op 5 sept Tongue wil weten wat het word hihi ( al denk ik nog steeds een jongetje )maar ja eerst bewijs zien voordat ik alles in jongensstijl maak haha
Lynn

Senior Member

27-08-2013 11:40
Met mij en de kleine gaat alles goed, ik voel de kleine nu echt dagelijks zo apart. aan de buitenkant kan je volgens mij nog niets voelen, maar dat zal ook wel niet lang meer duren. Donderdag dus de 20 weken echo is toch echt wel spannend is alles wel goed??? Wij willen het niet weten wat het word, dus blijf 9 maanden in spanning.

Ben benieuwd hoe je schoonouders reageren.

Wat een verhaal van butterfly Qua bevalling.
Maar ook jullie verhaal samen over de thuissituatie, lijkt me heel lastig.
Ik erger me al dood als mijn ouders veel drinken. Ik ben zelf een beetje anti alcohol. Dus kan lekker tegen ze te keer gaan als ik merk dat de flesjes bier en de pakken wijn er flink door heen gaan. Maar goed ik ga dan weer eens naar huis en heb er geen last van. niet dat ze lastig worden en ze rijden ook echt niet met drank op.
Lijkt me dus heel lastig voor jullie, en heel moedig om zo er mee om te kunnen gaan.
butterfly1984

Posting Freak

27-08-2013 12:45
Belle daar was ik ook bang voor dat de familie de kleine eerder zouden zien als ik... Maar dat wist mijn man dat ik dat niet zou willen... Maar had wel even kunnen meldenswaard alles goed was haha...

Ik had geen medische indicatie voor mijn overgewicht... Wilde ik in het ziekenhuis bevallen dan moest ik zelf betalen... Maar omdat ik een keizersnede heb gekregen is het uiteindelijk toch vergoed... En nu heb ik dus een medische indicatie omdat ik een keizersnede heb gehad.. Moet nog 1 x naar de vk morgen en dan wordt ik overgedragen aan de gynaecoloog... Hoop dat het dit keer wel gaat lukken om normaal t bevallen lijkt mij een hele bijzondere ervaring... Al is de keizersnede mij ook niet tegengevallen... Was zo weer op de been... Maar dan mag je alleen 6 weken niet rijden en dat is wel vervelend...

Leuk Belle je schoonouders vertellen... Ik vond dat zo bijzonder het nieuws vertellen dat je zwanger bent... Vooral bij de eerste bij een tweede verwachten de meesten het wel... Doe je weer de buikband om? Ik heb het toen verteld met een gedichtje in en fotolijst... Maar weet niet meer hoe deze precies ging... N bij deze zwangerschap had ik een bad eendje door mijn zoontje laten geven met de tekst straks ben ik niet meer in mijn.... En dan moest daar eendje (eentje) worden ingevuld... Kan me nog wel herinneren dat je vorig jaar een miskraam had... Of was jij dat niet.. Dat je bij de dokter was geweest was toch allemaal beetje verwarrend... Maar het hoe verhaal weet ik net meer... Wij hebben het ook vroeg verteld ook met de achterliggende gedachte dat mocht het misgaan je toch mensen hebt om er over te praten...
War erg voor je vrienden ben je 2,5 maand aan het strijden moet je het alsnog opgeven... Lijkt mij niet te doen... Krijg nu al tranen in mijn ogen... De andere heeft het wel gehaald van de tweeling?
butterfly1984

Posting Freak

29-08-2013 19:17
Belle hoe reageerde iedereen op je leuke nieuws?
belle

Posting Freak

29-08-2013 21:17
Butterfly: jaaaaa ze vonden het nieuws geweldig!!!! We hadden ons fototoestel meegenomen, want hadden daar toch nog de wereld foto's op staan die zij nog nooit hadden gezien en achter die foto's aan heb ik die 2 foto's van mn testen geplakt... Haha zijn moeder eerst mooi die foto's bekijken, geeft ze hem opeens door aan zijn stiefvader... ik nog denken hoe kan dat nou en we keken mekaar nog aan... en t was 2 seconden en toen vroeg ze: Zag ik daar nou een zwangerschapstest?? Ik dacht dat ik dat misschien niet had mogen zien maar vraag het toch maar even..... Hahahaaa heb zo gelachen en zij gelijk: Ben jij zwanger?? En toen was t feest natuurlijk, ze waren zo blij..... Jaaa echt fijn hoor.... Nou mijn eigen ouders nog vertellen, maar die zijn nu natuurlijk net op vakantie dus niet eerder dan volgende week...... Kijk ik ook erg naar uit, maar ook met de zenuwen haha!!
Die dingen die jij hebt bedacht om het te vertellen vond ik ook erg leuk!!!! Hoe reageerden ze bij jou allemaal???

Ja nog over de miskraam, dat was ik inderdaad.... Mijn huisarts is toen gelukkig erg lief voor me geweest, ze hield alleen vol dat het geen miskraam was, terwijl ik nu ik inverwachting ben helemaal 100% zeker ben dat er dus wel wat heeft gezeten, omdat ik dezelfde kwaaltjes in het begin heb als toen........ Die ik anders nooit had.... En daar komt nog bij dat ik toen ook een vage positieve test in handen had, en de eerste test van deze zwangerschap zag er bijna eng hetzelfde uit......
De huisarts hield vol dat ik waarschijnlijk een valse test gedaan had, nooooouuuuuu neeeeee dacht het niet..... Gelukkig is manlief mijn getuige wat dat aan gaat en hij geeft mij hierin 100% gelijk......
Daarom blijf ik wel zeggen wat ik mn hele leven al zeg: jij weet zelf het beste wat je voelt en dokters hebben niet altijd gelijk.....
Waarom heb ik toen vorig jaar anders drie-en-een-halve-week lopen bloeden wat me ook nog nooit gebeurd is.........
We hebben dat nu ook aan schoonouders verteld en dat was wel even verdrietig maar ook wel fijn..... In die tijd dat het gebeurt is wist behalve mn moeder niemand het en dan is het toch wel heel eenzaam om daar mee te moeten dealen terwijl in die tijd zijn broer met vriendin zwanger waren van de 2e....... Die hebben we het trouwens ook vertels, haha manlief kon niet wachten en had ze gebeld... Ook hen hebben we van de mk verteld en dat we eigenlijk ook al een tijdje bezig waren, zij reageerden gelijk heel begripvol hoor heel erg lief.....

Over mijn vrienden met de tweeling, ja een heeft het gelukkig overleefd...... Maar het blijft heel erg verdrietig..... En heel heftig om mee te maken... Ik heb ze naast elkaar zien liggen en ik vond het zo hard, zo oneerlijk, echt zo van: jij wel en jij krijgt de kans niet.... Ik ben er meerdere keren geweest, het kindje die het niet overleefd heeft, heeft maar liefst 3 operaties moeten doorstaan..... Zo klein.... zo'n vechtertje......... om je een indicatie te geven hoe klein: kijk maar eens naar je vingernagel...zulke kleine handjes hadden ze..... ongelooflijk..... hij heeft het uiteindelijk niet gered omdat zn longetjes door de beademing voor 80% beschadigd waren, maar het kon niet anders, zonder beademing hadden ze sowieso niet overleefd..... Keihard leven daar, en de keuzes die ouders en dokters moeten maken daar, onvoorstelbaar.... Ik heb de zalen gezien en ben geschrokken hoeveel kindjes er daar wel niet zo kritiek lagen, als je daar niet komt dan zie je zulke dingen niet en heb je er geen weet van hoe vaak het wel niet mis kan gaan....Nou weet ik het, heb het gezien en meegemaakt....

oooohhhh ik wil echt geen keizersnee, ben er doodsbenauwd voor..... al helemaal voor een ruggeprik, wil ik niet hoor dat die er ingejast wordt... Ik hoop echt als dat zou moeten dat ze me dan onder narcose willen brengen, want zo'n ruggeprik brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr nooooooooo ;-)
Ik hoop voor jou butterfly dat je natuurlijk mag bevallen.... Rommelt het al wat by the way????
belle

Posting Freak

29-08-2013 21:20
butterfly wij zijn trouwens errug goed met lange verhalen hahaha.... Maar wel fijn, hebben we mooi wat te lezen allemaal....
belle

Posting Freak

29-08-2013 21:25
Twinkle aaaahhh 5 sept is volgende week al...... oooeeeehhh spannend, ben heel benieuwd, kom het hier maar gauw allemaal vertellen hoor!!!!

Lynn aaaawwww daar kijk ik ook heeeeelll erg naar uit dat je je baby kan voelen.... Het voelt nu allemaal zo gek, zo van is dit wel echt zo? Maar dan voel ik die pijnlijke nipples wel ;-) en dan denk ik dat t zeker nog goed zit... Maar toch is het gek, ik denk dat t pas echter word in stappen, nu eerst al met het vertellen aan familie en dan de eerste echo dan het voelen van je kindje..... Wat gaaf allemaal, ik kan niet wachten hoor haha!!! Gelukkig is je echo goed gegaan las ik op septembertopic, had daar ook al ff gereageerd....
butterfly1984

Posting Freak

30-08-2013 11:57
Haha leuke reactie van je schoonmoeder... Had mijn vader ook toen wij het nieuws vertelde van deze zwangerschap met een badeendje... Keek me echt zo aan wat moet ik met een badeendje haha...
Ga je het jou ouders op dezelfde manier vertellen?

Jeetje wat klein dan hè... Het nichtje van mijn man is met 29 weken geboren... Gelukkig heeft zij er niks aan overgehouden. Echt een pienter meisje... Ze had ook al snel de achterstand ingehaald... Maar dat wil je echt niet mee maken... Zo kwetsbaar volgens mij breekt je moederhart als je je kleintjes zo ziet leiden... Gelukkig maar dat ik mij dat niet kan voorstellen...

Maar een keizersnede en ruggenprik stelt echt niet zoveel voor hoor... Ja stelt wel veel voor is natuurlijk wel een buikoperatie maar ik bedoel je voelt er niet zoveel van... En daarbij als je volop in de weeën zit dan heb je echt geen tijd om bang daar voor te zijn... Niet te veel nadenken over zulke dingen... Gewoon de bevalling over je heen laten komen... Je kunt zoiets toch niet plannen en angstig zijn van te voren heeft toch geen zin het gaat zoals het gaat... Voor jet het weet is alles al weer achter de rug... En dat zeg ik die er2 dagen over heeft gedaan haha... Maar beetje gezonde spanning hoort er natuurlijk bij... Niemand doet een bevalling met plezier... Maar je weet waarvoor je het doet en dat trekt je er wel doorheen... Elke wee die je hebt gehad komt niet weer terug en brengt je dichter bij je doel...

Moet wel zeggen dat ik nooit een roze wolk heb gehad... En ik zeg dit omdat ik graag had gehad dat mensen dit mij van te voren hadden verteld... Ik had mijn zus als voorbeeld en de had 2 voorbeeldige baby'tjes... Wij kwamen thuis met de kleine man en de ellende begon en heeft 3 maanden geduurd... De kraamweek was trouwens nog wel leuk.. Maar de kraamzorg deed de deurachter zicht dicht en wij hadden een schreeuwend mannetje... Bleek hij zijn teentje ontstoken te hebben onder de nagel kwamen we naar 2 dagen achter... Nou dat weer op orde komen we op consultatie bureau en zijn naveltje was elke keer wat vochtig dus die hadden ze daar aangestipt met iets van zwavel nog wat om het dicht te Branden... S avonds wil ik hem in bad doen dus ik haal het doekje wat ze erop gedrukt hebben uit de navel.. Loopt in eens de hele navel vol met pus... Ontsteking! Onze kleine man heeft ook extreem last gehad van darmkrampjes 3 maanden lang... Dus het was een paar uur per dag rlke dag hard krijssen en compleet ontroostbaar.. Hij was heel onrustig met slapen dus hebben wij hem ingebakerd... En oorontstekingen waren ook van de partij... Dus we hadden een strippenkaart bij de dokter de eerste tijd... En daar word je best onzeker van... En dit soort dingen denk je niet aan als je zwanger bent... Dan denk je alleen maar aan de leuke knuffel momentjes... Dus dan is het wel even heel heftig... Het is zowiezo al lastig dat Je jezelf in eens compleet moet wegcijferen... Want alles gaat in het ritme van de kleine... Dus na 4 maanden als je weer aan het werk mag.. Ben je net aan het genieten haha.. Zo was het bij mij in ieder geval..
butterfly1984

Posting Freak

30-08-2013 11:58
En idd lange verhalen haha
belle

Posting Freak

30-08-2013 20:38
Heeeyy butterfly, ja ga het waarschijnlijk maandag aan mn ouders vertellen op dezelfde manier.... oeh heb nu al de zenuwen haha ;-)
Bedankt voor je verhaal over de ruggeprik en keizersnee, stelt wel weer ietsje geruster moet ik zeggen, denk inderdaad dat ik vanaf nu alles maar moet laten gebeuren.... ben zelfs al zenuwachtig voor de intake, kan je nagaan wat een stresskip haha....
Jeetje wat een verhaal over die roze wolk waar je eerst absoluut niet op zat zeg.... Zo had ik het nog niet bekeken... Jaaaa natuurlijk wel dat er ook moeilijke momenten zouden zijn dat je je haren uit je kop wil trekken enzo, maar dat er zo veel dingen achter elkaar kunnen gebeuren daar had ik nog niet aan gedacht... Wat ik ook wel weer gek vind, want ik ben er wel weer mee bezig dat het kindje ook veel te vroeg kan komen en dat je ook weken in het ziekenhuis kunt komen te liggen doordat wat ik met mijn vrienden meemaakte.... Maar goed ik probeer mezelf wel altijd weer in de realiteit te zetten zeg maar, want geen enkele zwangerschap verloopt hetzelfde.....
Maar wel heel erg bedankt voor dit verhaal, wil het liefst op alles voorbereid zijn, maar dat willen wij vrouwen allemaal ;-)
Hoe is het vandaag met jou en beeb?
Bij mij is alles goed, heb gelukkig nog geen kotsneigingen, weet al wel dat ik me s'avonds op mijn best voel terwijl ik dan wel doodmoe ben vooral na werken....Overdag moet ik veel plassen, en vaak hele kleine beetjes.... Als ik vrij ben maakt het niet zoveel uit, maar op mijn werk kan ik soms wel even gillen hoor als er dan maar een drupje komt en een half uur later mag ik weer zitten, niet echt handig in de horeca, waar eigenlijk nooit ergens tijd voor is..... Maar goed, ik denk maar liever dit dan kotsen lijkt mij.....
butterfly1984

Posting Freak

31-08-2013 17:43
Heb ik gelukkig ook nooit last van gehad kotsen... Wel wat misselijk geweest.. Bij deze zwangerschap meer als bij mijn zoontje... En heel erg moe in het begin...

Spannend maandag... Laat je even weten hoe het was? Vind ik altijd leuk om te horen... Weten je ouders dat je bezig bent?

Zenuwachtig voor de intake? Stelt niet veel voor... Elke afspraak bij de vk stelt eigenlijk niet zoveel voor.. Bij mij dan in ieder geval.. Het is vragen hoe het gaat... Bloeddruk opmeten hartje luisteren... Voelen naar de baarmoeder... En dan vaak nog dingen die je moet regelen als echo's bloeddruk..

Hier vandaag poten als een olifant... Haha helemaal opgezwollen... Merk wel dat lopen moeilijker gaat... Ook met mijn buik... Wordt elke keer hard... En bandensteken.. Nog 5 weekjes ben echt aan het aftellen...
butterfly1984

Posting Freak

03-09-2013 11:05
Hey Belle, ben even nieuwsgierig hoe je ouders reageerden? Of heb je het nog niet verteld?
Mikkie85

Posting Freak

Topics: 2
03-09-2013 18:31
Jeetje belle (en butterfly) wat een verhalen over jullie thuissituatie. Belle ken ik uit een ander topic maar meiden, wat een respect voor jullie hoe jullie ermee omgaan!
belle

Posting Freak

04-09-2013 13:23
Mikkie thanks meid, waardeer het zeer :-)

Butterfly, jeeeeeejjj heb het eergister verteld, heb toch samen met mn moesje staan huilen hoor..... Maar wat waren ze blij, ze hebben erna de hele nacht niet eens geslapen door de adrenaline haha!! Echt geweldig, moet er nu zelf nog steeds ook heel erg aan wennen, ik was gister met hen shoppen en dan voelt het toch zo gek op de een of andere manier, ik kan het niet plaatsen dat gevoel, ook als moesje je de hele tijd dromerig zit te bekijken hihi, maar moet echt heel erg wennen nog, kan t nog steeds niet bevatten........
Hoe gaat het vandaag met jou meid!!! En hoe gaat t deze week met je man? Mijn man heeft helaas gister weer een 'uitspatting' gehad, heb het maar weer totaal genegeerd en ben vroeg gaan slapen, alhoewel ik wel 4 keer ben wakker geworden door zijn gestommel en lawaai, op de een of andere manier slaap je dan sowieso nooit goed alsje weet dat t weer raak is met manlief en dat die niet te stoppen is..... Maar goed, vanavond ben ik dan verzekerd van goeie rust, daa altijd na een slechte nacht, draai je de volgende nacht een hele goeie ;-)
butterfly1984

Posting Freak

04-09-2013 20:04
Leuk hè als je moeder het zo leuk vind... Is het haar eerste kleinkind?

Hier gaat het goed... Wel zit de kleine erg hoog... Heb het idee dat mijn maag in mijn keel zit... Het gevoel dat ik de hele dag een dikke boer moet... En daardoor dus ook veel last van maagzuur...

Met manlief gaat het (redelijk) goed... Hij is nu 3 weken nuchter op een twijfel gevalletje (misschien 1 biertje bepaalde dagen) na.. Gisteren wel betrapt... Hij wist dat ik wegging s avonds en dan wil hij wel eens de mist in gaan.. Wij hebben nooit geen drank ik huis... Maar dan haalt hij dat van te voren... Dus mijn intuïtie was goed ik ben op zoektocht gegaan en vond 8 blikjes bier in de kist waar het stro van het konijn in zit... Natuurlijk eerst ontkennen dus ik zeg hallo ik heb het hier in mij hand... Nou ja dan kan hij er niet meer onderuit... Maar hij had toen nog niks gehad.. Heb het meegenomen naar mijn ouders... Was hij zelf ook wel blij om.. Maar hij gaat nu beginnen met medicijnen ... Moet van de week bloedprikken om te kijken of hij gezond is.. Dan krijgt hij tabletten als hij dan drinkt wordt hij heel ziek... 1 dag hartkloppingen en 4 dagen migraine... Dus dan laat je het drinken wel.. Die moet hij een half jaar gebruiken.. Verder zit hij bij groepstherapie.. We zullen zien wat de toekomst brengt...

Hoe voel jij je? Voel je je al zwanger?
Twinkle

Member

05-09-2013 13:31
Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en die was helemaal goed Big Grin , ze hebben alles kunnen zien wat ze wilde nakijken , en ook hier is er geen probleem ofzo geweest ivm mijn gewicht :d , en ik krijg idd een jongetje Big Grin
butterfly1984

Posting Freak

05-09-2013 19:01
Gefeliciteerd twinkle... Wat een super nieuws! En een jongetje leuk!
belle

Posting Freak

06-09-2013 18:06
Twinkle gefeliciteerd hoor een babyboy!!! Fijn dat de echo zo goed gegaan is!!

Butterfly het is idd mn moeder's eerste kleinkind.....
Zo hey dat verhaal met die tabletten klinkt ook zeer interessant zeg, das ook wel wat voor mijn man...... Goh dat ontkennen herken ik ook meteen, bijvoorbeeld als ze dronken zijn dan houden ze gewoon recht in je gezicht vol dat ze nuchter zijn en dat soort dingen.... mannen.....
Voel me nog steeds raar, heb wel het idee dat er wat gaande is, maar t is zo gek allemaal....
s'avonds ben ik snel moe, maar komt ook doordat ik een zeer stressvolle baan heb in de horeca, en ik moet eigenlijk niet zoveel meer weten van eten, wat echt idioot is want eten is normaal mijn alles..... Maar ik eet nu een paar happen en dan ben ik er eigenlijk al klaar mee, maar eet t wel op omdat t wel moet, maar soms met warm eten ook joh echt de helft maar en daarna staat het me echt niet aan, dan weet ik zeker dat t verkeerd gaat vallen.... Naaaahhhh zo gek, warm eten nog wel mn favoriet.....
Aaahh minder dat jij zo veel last hebt van maagzuur, dan zal jou het eten vast ook niet zo zeer aanstaan ;-)
butterfly1984

Posting Freak

06-09-2013 20:55
Herken het wel met dat eten.. Had ik de eerste 12 weken ook.. Niet misselijk maar gewoon niet helemaal.. Nergens trek in..

Maar jou man wil absoluut geen hulp? Vindt hij zelf wel dat hij een probleem heeft dan? Want daar begint het natuurlijk wel mee.. Misschien als de kleine bij jullie er straks is dat hij in gaat zien waar hij mee bezig is... Is voor mijn man wel een eye opener geweest... Toen hij ook aan heeft gegeven een probleem te hebben heb ik ook meteen doorgepakt.. Hij wilde ht alleen met mij doen.. Maar dat gaat niet.. Ik sta te dichtbij... En heb ook geen idee hoe ik dat moet aanpakken.. Ben er nu ook wel achter dat dat nooit was gelukt... Hoop voor jou dat jou man ook ooit zo ver komt... Geeft wel rust nu ik weet dat er wat aan gedaan wordt...
belle

Posting Freak

07-09-2013 18:41
Nope mijn man is nog niet echt op dat punt dat die hulp wil, maar ik denk dat dat nog wel komt..... Het lijkt mij ook zo heerlijk die rust die je dan krijgt als er eindelijk wat aan gedaan wordt en je er niet meer alleen mee blijft zitten......
Alvast een heel fijn weekend meid, maar mooi rustig aan doen lekker je rust pakken hoor!!!!
butterfly1984

Posting Freak

07-09-2013 21:52
Maar jou man wil geen hulp omdat hij niet vind da hij een probleem heeft? Of denkt hij dat hij het alleen wel kan?

Blijft moeilijk wat jij ook zegt of doet het helpt toch niet... Hoeveel sorry's je wel niet krijg... Ook vaak wel gemeende... Maar het gebeurt toch weer... Hoeveel ruzies waarvan je denkt ik ben tot hem doorgedrongen en dan toch gebeurt het weer... Het enigste wat je kunt doen is het hem niet te makkelijk maken... Niet gaan liegen of excuses voor hem gaan maken... En laten voelen dat je Echt teleurgesteld bent in hem... Niet uit de weggaan want dan maak je het gebruik alleen maar gemakkelijk voor hem... Vaak is schaamte het probleem toegeven dat je het zelf niet kunt is heel moeilijk.. Toekijken zonder iets te kunnen doen net zo moeilijk... Maar vooral aan jezelf denken.. Ook je eigen leven houden.. Hoe moeilijk dat ook is hè?
belle

Posting Freak

09-09-2013 11:04
Haha butterfly it's so true wat je zegt.... Al die dingen heb ik ook gehad.... Ik maak het hem absoluut niet makkelijk hoor echt niet, maar soms moet je echt aan jezelf denken en nu al helemaal natuurlijk en dan negeer ik het en ga ik slapen of in ieder geval wil ik dan niet in dezelfde ruimte zijn.... Hij maakt soms dat mn bloed kookt en dat trek ik nu echt niet..... Maar zal het hem zeker niet gemakkelijk maken.... Ik blijf ook zorgen dat iedereen in de familie er van af weet en ook zijn familie dat die alles gewoon krijgt te horen..... Al hoe kinderachtig dat lijkt, maar ik kan niet anders... Soms ben ik zelfs kwaad op zijn familie (terwijl ze er niks aan kunnen doen) maar dan vind ik t zo oneerlijk, zij hoeven niet met hem samen te wonen, zij zitten mooi niet met die rotzooi iedere keer...... Maar goed das ook niet eerlijk dat ik wel eens zo denk, maar op mijn slechte momenten heeft iedereen het wel eens gedaan ;-)
Uiteindelijk zal t allemaal vast wel goed komen, ookal lijkt t lang te duren, ben niet iemand die zomaar opgeeft en jij ook niet!!! Nou dat zegt al heel wat en daar kunnen we gewoon trots op zijn meid!!!
Oooeeeehh ik zat even je ticker te bekijken, nog 26 dagen, jeetje wat spannend allemaal...... Hou me op de hoogte meid!!!
butterfly1984

Posting Freak

09-09-2013 12:37
Nou hier ook wel hetzelfde met zijn familie hoor.. Ze kunnen makkelijk praten zij trekken de deur achter zich dicht en gaan naar huis en jij zit er mee.. Inderdaad gewoon soms naar een andere kamer vluchten wil al helpen.. Maar ja je moet er s avonds wel weer naast liggen in bed... En mijn man als hij gedronken heeft ligt echt niet stil... Het kreunt, snurkt, praat en slaapwandelden zelf bij... Ik kan mijn man heel slecht verdragen als hij gedronken heeft... Irriteer me aan zijn gedrag... Aan het feit dat hij niet uit zijn woorden komt (praten met dubbele tong), dat hij alles 10x dubbel verteld en een half uur later het zo weer verteld.. Geen verantwoordelijkheid neemt... En dan ben je zwanger moet je rustig houden terwijl de hormonen door je lijf gieren... Ik heb ook niet echt een uit laadklep jij wel? Dat je. Even alle woede eruit kunt gooien.. Kan wel weglopen inderdaad maar die confrontatie komt er toch... Ik schiet toch uit mijn slof... Maar vaak lucht het daarna ook wel weer eventjes op en kun je er weer eventjes tegenaan...
belle

Posting Freak

10-09-2013 10:25
Ooohh butterfly, het is echt zo zwaar triest bij ons, ik moest eigenlijk gewoon lachen toen ik het las van jou, terwijl het helemaal niet om te lachen is, maar heb gewoon echt precies hetzelfde.... En inderdaad ook niet echt een uitlaatklep...... Kan hem ook niet verdragen als die zo is, je probeert je rustig te houden maar je bloed blijft wel koken hoor en je slaapt inderdaad sowieso niet.... En dat slaapwandelen, jaaaaahhh weet ik alles van ook, heb de meest idiote dingen meegemaakt met hem... Heel triest maar ook heel grappig eigenlijk als je er later op terug kijkt dan, op t moment zelf kan ik hem wel slaan hoor..... Hij heeft er een handje van als het echt heel erg verkeerd is gevallen, om dan in zn slaap op gekke plaatsen te plassen, overal behalve op de wc.... Wat hebben we ondertussen al gehad: de douche (das nog ok, want zo opgeruimd), tegen kast in de slaapkamer, in het aanrecht, in de kelderkast wel nog in een emmer toevallig.... naaaahhhhh is toch niet best... Maar dit gebeurt echt misschien 2 x in t jaar, maar toch... Heb hem er al op aangesproken, had wel een goeie opmerking vond ik zelf ;-) Ik zei: je bent toch niet een of ander dominant alfa-hondje die zijn territorium moet afbakenen? Hij zei van niet, nou ik zei: t lijkt er anders wel verdomd veel op, hoe gestoord.... Hahaha.... jaaa niet best hoor dit soort dingen, maar goed moet er toch ook weer om lachen en ik laat t ook gerust liggen tot hij t de volgende dag lekker zelf mag opruimen. Dat doe die ook wel en dan krijg je ook weer een 100 duizendste sorry waar je niet zoveel meer mee kan, maar goed......
Had ook een keer dat ie het hele bed ondergekotst had en dat die tegen mij stond te roepen dat ik t op moest ruimen, ja dikke daaaaaaggggg, heb ik mooi niet gedaan, ben mooi op de bank gaan liggen en had zoiets van doe het lekker zelf, nou wat denk je, hij was zover heen dat ie er gewoon in heeft liggen slapen de hele nacht... hmmmmm lekker hoorrrr.... Alsnog mocht ie dat lekker zelf opruimen haha ;-)
En jij, jij hebt ook vast wel van die trieste maar achteraf lachwekkende situaties gehad???
En inderdaad die confrontatie komt er sowieso altijd, maar 9 van de 10 keer lukt het me nu wel om dat de volgende dag te doen als die weer nuchter is, dan grijp ik hem.... Niet dat t altijd helpt...... Soms is die zelfs de volgende dag nog half in zo'n bui, kan je er nog niks mee.... Bah kerels!!!
butterfly1984

Posting Freak

10-09-2013 12:25
Plassen dat herken ik ook... Maar gelukkig nog niet op die gekke plekken... Bij ons is het inderdaad 1 keer in de douche geweest en de tuin... Kotsen nee gelukkig niet... Hij heeft nog nooit het bed ondergekotst... Moet er ook niet aandenken.. Dan was ik heel snel weggeweest.. Heb echt een gruwelijke hekel aan kotsen... Maar dat hoeft hij gelukkig bijna nooit.. We hebben nu meer als 5 jaar een relatie maar denk dat dat nog wel op 2 handen te tellen is... Maar echt rare situaties... Laatst liep hij bij onze zoon naar binnen en deed zo de lamp aan... Kind overstuur... En hij gaat dan ook roken terwijl hij er niks meer vanaf weet... Meestal wordt ik dan wel wakker en wacht ik hem op als hij naar de wc gaat stuur ik hem weer terug naar bed... Nou dan wordt hij toch boos... Hij is een volwassen man en kan zelf wel bepalen wanneer hij rookt... Dag erna weer hij niks meer ervan... En zegd de raarste dingen... Maar echt gekke situaties nee kan ik mij niet voorstellen... Is voor mij al gewoon geworden haha... Maar ik spreek hem de dag erna ook wel op aan maar dan doet hij net of er niks gebeurt is... Dus meestal ga ik hem zo lang irriteren tot dat hij gek van mij wordt... Sorry maar je moet mijn nachtrust niet verstoren... Kijk mijn man komt alleen boven op mij liggen als hij gedronken heeft en dan niet met het doel wat ik dan wel weer leuk zou vinden (dat gebeurt dus nooit) maar gewoon om dat hij niet inde gaten heeft dat ik er ook nog ben... Grr dan ben je bij mij aan het verkeerde adres... Maar gaat gelukkig heel goed de laatste tijd... Heeft sinds 4 weken 1 fout gemaakt... Maar op het vrijgezellenfeest van zijn broertje heeft hij niks gedronken en dat vind ik heel knap... Hopelijk blijft het zo doorgaan... En dan binnenkort de medicijnen erbij... Heb er wel een goed gevoel over... En nu maar hopen dat zijn libido ook nog een beetje terug komt...
loesm

Senior Member

10-09-2013 15:32
Hey buttrfly! Ik zag je naam staan en herkende je van 2,5 jaar geleden. We waren tegelijkertijd zwanger van de 1e! Wat leuk om je weer tegen te komen (al zit ik nu pas in het begin en jij al aan het einde van de zwangerschap).

Xxx
Loesm
butterfly1984

Posting Freak

10-09-2013 20:18
Loesm klopt inderdaad had stiekem ook al een keer op je profiel gekeken zag je naam staan bij uitgerekend in april! Hoe gaat het met jullie dochtertje ook lekker in de peuterpuber fase? Onze zoon is lekker opstandig haha maar heeft ook wel weer wat... Ja ik zit alweer aan het einde van de zwangerschap.. Ben alweer aan het aftellen.. Heb alweer 2,5 week verlof erop zitten... Nog een halve week en ik mag alweer gaan biben en buben haha...
loesm

Senior Member

11-09-2013 10:11
ja hier ook vreselijk eigenwijs. maar wel al lekker veel praten, zingen en dansen. Lekker gezellig in huis dus haha. Spannend joh, bijna weer een kleintje erbij!
butterfly1984

Posting Freak

13-09-2013 07:09
Hoe is het Belle? Kun je het volhouden? En je eetlust?
belle

Posting Freak

13-09-2013 17:29
Hey butterfly, met mij is alles goed hoor, met t eten lijkt t nou al beter te worden, dat vind ik helemaal niet erg haha, alleen het warme eten s;avonds staat mij nog steeds niet zo aan eigenlijk.....
Vind mijn werk wel heel erg langdurig en pittig worden, maar het is nu ook steeds smoor en smoordruk dus het gaat echt dubbelop.....
Hoe gaat t met jou en de kleine? Duurt niet lang meer, spannend hoor, heb je al zenuwen?
butterfly1984

Posting Freak

13-09-2013 18:25
Hier gaat het goed... Rustig afwachten tot ze zich meld... Zenuwen ja voor de bevalling maar ook voor mogelijke krampjes.. Hopelijk blijft dat ons bespaart dit keer.. Maar voor de bevalling een gezonde spanning... Zien wel hoe het loopt..

Fijn dat je eetlust beetje terug komt... Eerste periode is ook zwaar ben je veel moe... 2e trimester krijg je meestal wel wat energie terug... En dan is het laatste trimester weer een stukje zwaarder haha... Maar ja wat wil je met een toeter hè haha.. Bij de eerste vond ik het niet zo zwaar.. Kun je lekker gaan liggen als je op bent.. Nu moet ik helaas door... Dus s avonds ben ik zo gesloopt dat ik echt met pijnlijke buik en rug op de bank lig en niks meer kan... Geen houding meer weet soms.. Smorgens gelukkig alle pijntjes weer weg...
belle

Posting Freak

15-09-2013 14:34
Hey butterfly, hoe gaat t meis, ben je al druk aan het bibben en t bubben ;-)
Oeh lijkt me zwaar zeg dat je de godganse dag en avond in touw bent.... Misschien is het een idee om de kleine zo nu en dan ff bij opa en oma te laten logeren? Alhoewel eigenlijk wil je ze natuurlijk lekker bij je houden dat snap ik ook wel.....
Nou vandaag heb ik een echte wrak-dag haha ;-) Moet nog van alles doen maar heb er geen kracht meer voor...... Toch maar even doorzetten ben ik bang anders zit ik sowieso niet lekker..... Maar heb nu echt nu ik weekend heb dat ik niet uit de eind kan komen, alles gaat langzaam.... Ontbijten tvhangen en zit nu nog in de badjas oops.....
Maar ach vast herkenbaar..... Nah zal eindelijk maar s douchen omkleden en opruimen ;-)
Een fijne zondag toegewenst meid!!!!
butterfly1984

Posting Freak

15-09-2013 16:35
Ja ben sindsgisteren aan het biben maar nog niet aan het buben haha..

De kleine man gaat gelukkig wel 1 dag naar de crèche en een halve dag naar mijn moeder.. Had gehoopt dat mijn schoonmoeder ook gewoon haar dag hield maar die heeft niet meer opgepast sinds ik verlof heb... Helaas ben allang blij dat ze het wil als ik werk... Logeren hebben we van het weekend gedaan bij mijn ouders.. Maar mijn man vind het niks als de kleine man er s morgens niet is.. I ook wel beetje saai... Geen geklets haha.. Ach we laan er ons wel doorheen gewoon de rust pakken wanneer dt wel kan..

Wrakdagen zijn er hier niet meer bij een dag op de bank doorbrengen is hier geen optie... Een half uur is alveel.. Dan wil de kleine man wel wat anders haha... Mis het wel hoor ern lekkere hangdag...
belle

Posting Freak

20-09-2013 10:18
Hey butterfly hoe gaat het vandaag met je meis.... Heb al op je andere forum wat spannende dingen gelezen, dus zit er vast wel wat aan te komen..... Ik wens je heel veel succes en you can do it!!!
butterfly1984

Posting Freak

21-09-2013 20:16
Nog rustig hier hoor.. Alleen maar voorwerk niks wat door zet :evil:ben er wel klaar voor.. Hoe gaat het met jou? Al wat eet lust en energie terug?
belle

Posting Freak

22-09-2013 09:00
Met mij is alles goed, heb inderdaad wel wat eetlust terug maar energie nog niet echt.... Had eergisteravond een hele zak chips opgegeten, want daar had ik zo'n zin in haha.... Nou dat heb ik geweten hoor, heb niet gekotst maar wel de hele avond last gehad van een veel te volle en opgeblazen buik..... Dus zal niet zoveel meer snoepen want t valt gewoon verkeerd ;-)
Dus bij jou allemaal voorwerk, spannend hoor... Kan me wel voorstellen dat je er klaar voor bent......
belle

Posting Freak

22-09-2013 09:21
Ooohh butterfly ik lees net op oktobertopic dat je in het ziekenhuis ligt...... Oh meis ik wil je heel veel sterkte wensen, ik vind het allemaal heel erg eng klinken.... Gelukkig ben je daar in goeie handen, hoop dat t gauw allemaal goed komt en dat je mag bevallen of juist lekker naar huis lekker in je eigen huissie..... Lijkt me zo zwaar in het ziekenhuis... Sterkte meis!!!! Knuffel!!!
butterfly1984

Posting Freak

24-09-2013 19:18
Hoi hoi hier een buber... We hebben een gezonde dochter Eva Hanna 3070 gram en 48 cm... Bevalling was helaas minder succes heb weer een keizersnede gekregen hele bevalling gedaan tot 10 cm zelfs persen past het niet.. Blijkbaar is er iets met mijn bekken waardoor de kids niet passen alleen als het een 5 ponder of kleiner is... Nou ik heb een 6 ponder.. Daarom duurde het ook zolang denk ik voor dat de ontsluiting kwam...
Twinkle

Member

24-09-2013 19:31
Oww dat is iets minder idd , maar gelukkig dat alles verder goed is en natuurlijk Gefeliciteerd met je dochter Big Grin
belle

Posting Freak

25-09-2013 08:48
Yeeeeaaaaaaahhhhhh butterfly supergefeliciteerd met je dochter en wat een mooie naam hebben jullie gekozen.......
Wel ontzettend balen van de bevalling weer, maar gelukkig godzijdank heb je dat maar mooi weer achter de rug en is alles goed met jullie.....
Nou meis maar fijn genieten en rustig aan herstellen, heel veel beterschap toegewenst hoor!!!!
loesm

Senior Member

26-09-2013 05:32
Ik zat stiekem nog even het te kijken hoe het met butterfly gaat, ben je bevallen!!! Super gefeliciteerd!!!!!!! (Rn wat een mooie naam zeg) ik hoop dat je snel weer de oude bent! Xxx
Twinkle

Member

30-09-2013 09:32
Nou bij mij was mn GTT test ( glucose tolerantietest) mislukt vanmorgen , je moest 2 witte bekers met een suikeroplossing drinken ( binnen 5 minuten en ik had er toen nog niet eens 1 beker leeg ) , maar ik hield het dus niet binnen Sad , dus nu ff telefoontje afwachten voor een andere manier
Twinkle

Member

30-09-2013 10:00
Gelukkig is t opgelost , moet volgende week gewoon ff na mijn ontbijt ff laten bloedprikken
Lynn

Senior Member

30-09-2013 14:11
Wat is dat dan weer voor een test, ja ik snap om de bloedsuiker te meten, maar 2 bekers drinken?? Was dat om te kijken hoe je blds. stijgt??
Mocht je niet gewoon een druppel bloed afgeven na ontbijt gehad te hebben, ik lees dat je dat de volgende keer moet doen.
Twinkle

Member

30-09-2013 23:04
Het is gewoon om te kijken of ik zwangerschapssuiker heb ontwikeld , dat drankje was ongeveer 400 cl en moest helemaal op. En dat is dus 2 van die witte bekers . En de manier hoe ik t strax moet doen noemen ze de ouwewetse manier , doen ze schijnbaar alleen als je t drankje niet binnen kan houden
Lynn

Senior Member

01-10-2013 16:40
Ik word ook extra gecontroleerd, maar dus op de oude manier.
Ik moest nuchter komen en na 2 uur na het ontbijd gegeten te hebben weer terug. Is wel prettiger dan zo'n goedje te drinken.
Alles was onder de grens, zeer netjes gelukkig. Volgens mij met 32 weken moet het weer. Gelukkig niet zo'n drankje, ik rij wel ff op en neer.
Twinkle

Member

01-10-2013 17:54
Ze hadden bij mij wel mn bloed nuchter getest maandag ( was gelukkig ook goed ) dus aankomende dinsdag hoef ik niet nuchter te komen alleen na een uur na mn ontbijt ff bloedprikken
Mikkie85

Posting Freak

02-10-2013 22:01
Ben weer in aan t breken hoor, maar jullie ook nog niks van belle gehoord?
belle

Posting Freak

03-10-2013 10:35
Mikkie ouwe inbreekster haha, jij mag hier altijd komen, je hoeft niet meer in te breken hoor ;-)

Met ons babytje is godzijdank alles goed hoor... De echo was erg mooi om te zien, maar ook totaal maf, vooral toen het ging bewegen dacht ik: zit dit nou echt in mijn buik? Zo gek, kan t nog niet geloven.... Het is nu 3.75 cm, je zag echt al een klein mini-mensje, het hartje krijgen we pas te horen op de volgende afspraak (is dat normaal?) Maar we hebben het wel goed kunnen zien kloppen in ieder geval... Dus pffiieeeewwww allemaal....... Het is trouwens ook al gelijk bekend waar ik moet bevallen in t ziekenhuis dus vanwege mn bmi.... Dat vond ik wel een beetje jammer dat ik geen keuze meer heb want ik zat eigenlijk al zwaar te denken aan thuis, fijn (nou ja fijn?) in mijn eigen omgeving.... Maar goed was te verwachten.....
Nou dames de reden dat ik hier een tijdje niet kon zijn is dat t met mijzelf niet zo goed gaat. Ik heb sinds vorige week hartkloppingen waar ik een tijdje mee gelopen heb... En die zijn uiteindelijk zo erg geworden dat ik naar t ziekenhuis moest midden in de nacht omdat ik t niet meer trok (nou ik ga niet snel naar dokter laat staan ziekenhuis dus zat er goed doorheen).... Eenmaal daar toch uiteindelijk doorverwezen naar ha, ben ik daar maandag geweest, heeft een hartfilmpje gemaakt (lig je daar half naakt op tafel ;-) )
Nou gelukkig is mijn hart gezond, maar hij kon duidelijk meten dat hij wel versneld was en oversloeg en dat er dus sprake van zeer hoge stress was.... Ik moet nu de komende 2 weken rust nemen, niet werken en veel wandelen (want jahaaa ik ben een echte wandelaar not ;-) ) Maar dat zal ik dan dus ook doen.... Nou eergister dus de echo gehad, gelijk daarna maar doorgezet en naar t ziekenhuis weer om bloed teprikken want daar was ik ook als de dood voor, maar is me erg meegevallen... Ze tapten maar liefst 6 buisjes van mij af, die zag ik ff niet aankomen haha... Nou dames vandaar dus, ben de afgelopen dagen goed door de medische mangel gehaald al, elke dag wel iets... En ik kan je vertellen da hartkloppingen geen pretje zijn, t gaat je niet in de koude kleren zitten, tis echt doodeng en ik hoop echt dat t weg gaat... Als het over 2 weken niet weg is grijpt ha in en krijg ik medicijnen.... Nah we zullen zien.....
Lynn

Senior Member

03-10-2013 15:33
Jeetje Belle dat is wel ff schrikken, hopelijk gaat je hart het toch wel wat rustiger aan doen. Lekker op de bank filmpje kijken, een beetje wandelen, het is er wel weer voor. (kan je alvast wennen om dat straks ook te doen maar dan met de kleine). Maar gelukkig is met de kleine alles goed. Ik had ook pas later het hartje te horen gekregen. Maar jij krijg geen keuze waar je wilt bevallen. Ik had die wel maar ik wilde zelf al naar het ziekenhuis. Ze raadde me dat ook wel aan gezien mijn lengte en gewicht heb je sneller kans op bloedingen zeiden ze. Heb je dus ook een medische indicatie dan?? Dat weet ik dus nog niet, maar ja ben denk ik wel goed verzekerd. En het moet er toch uit.
butterfly1984

Posting Freak

03-10-2013 18:16
Belle fijn om te horen dat het met jullie Ukkel helemaal goed zit... Is toch wel een geruststelling... En nu is het gewoon echt je bent zwanger je hebt het gezien... Gek is dat hè...

Vervelend dat het met jezelf wat minder gaat zeg... Hopelijk ben je er snel van af! Hoe is het verder thuis? Dat zorgt toch niet voor extra stress?

Hier gaat het langzamerhand weer wat beter.. Begin wat te herstellen van de keizersnede en de windroos... Heb alleen nog eens 5 dagen antibiotica dus zo langerzamer hand al 2 weken..

Gelukkig doet onze kleine meid het ontzettend goed... Vandaag ook voor het laatst de kraamzorg gehad... Nu dus alles weer zelf doen... Nou ja alles zelf dat is niet helemaal waar mag de komende weken nog niet veel.. Mag nog geen stofzuiger aanpakken en tillen ook niet... Ook heb ik een taxi chauffeur nodig aangezien ik pas weer na 6 weken na de keizersnede zelf mag rijden.. Wel ben ik heel snel moe en dat terwijl ik elke middag ook nog 2 uur slaap en dan ben ik om 6 uur alweer op... Gelukkig slaap ik tussen de voedingen door wel goed s'nachts hopelijk zitten we snel op 1 voeding per nacht nu zijn het er nog 2...
belle

Posting Freak

05-10-2013 13:02
Hey butterfly, fijn om te horen dat t zo goed gaat met jou en de kleine..... Hier gaat t ook steeds beter gelukkig, die stress kwam door vorige week omdat er zoveel achter elkaar gebeurde: eerst lieve oude kat laten inslapen, daarna gelijk werken volgende dag, en dus de hele week, daarna nog een bruiloft van sóchtends vroeg tot laat en die nacht was het dus ook mis gegaan..... Ik kreeg gewoon de kans niet om mijn emotionele dingen te verwerken en ik denk dat dat t is geweest.... Manlief heeft em wel redelijk gedragen gelukkig maar heb hem ook gewaarschuwd dat ik daar nu niet mee kan dealen...... Neemt niet weg dat die wel elke dag gewoon doorgaat met drinken, maar ik kan er nu niet tegen strijden en heb er geen zin in.... Dus die zoekt t maar even uit.....

Lynn en Twinkle, ja toch best naar al die xtra onderzoeken moet ik zeggen.... Ik heb blijkbaar wel een medische indicatie want ze hebben me ook gelijk al verteld dat ik ook xtra suikeronderzoeken moet en sowieso 2 xtra groei-echo's (alhoewel das nog wel leuk als alles goed gaat natuurlijk) Maar baal er nog wel van dat omdat wij blijkbaar dik zijn en niet t ideaalplaatje zijn, dat we dan niet meer mogen kiezen waar je wil bevallen, had echt graag thuis gewild in mijn eigen omgeving.... :-( Mijn moeder zei ook al: tssss gaat dat zo tegenwoordig?? Ja gelukkig was de vk wel aardig, maar t steekt me toch dat t tegenwoordig zo moet omdat je net een te hoog bmi hebt (wie heeft dat woord bedacht bmi, jaren terug wist niemand wat dat was en nu slaan ze je om de oren met hun bmi) Heb een hekel aan t woord bmi........
Nah ja goed, dat was mijn preek voor vandaag weer, moest ff wat frustraties kwijt hoor ;-)
butterfly1984

Posting Freak

06-10-2013 13:45
Ik mocht hier gewoon thuis bevallen hoor ondanks mijn BMI van 33 destijds... Wel heb ik inderdaad ook 2 keer een dagcurve moeten prikken op suikers dus 3x op een dag bloedprikken.. 8 uur 11 uiur en 2 uur.. Hoor ook wel eens dat mensen een speciaal drankje krijgen maar die heb ik nooit gehad... En die groei echo's heb ik gehad met 28 weken en 34 weken... Maar heb ik deze zwangerschap wel zoveel echo's gehad vooral de laatste week haha... Zelf 1 x 3 op een dag... Maar dat was omdat ik geen leven meer voelde en s avonds omdat ik met windroos was opgenomen...

Ik moest volgens mij ook nog mijn bevallingsverhaal vertellen of niet nou bij deze:

Zaterdagmiddag had ik een pijnlijk plekje op mijn been dus been hoog maar werd steeds erger s'nachts nog naar de huisartsen post had ik celulite onstevig van de huid.. Aan de antibioticatabketeen... Volgende dag werd het alleen maar erger Zondag nacht werd ik opgenomen was dus windroos Had koorts en voelde me ziek... Dus direct aan een antibiotica infuus werd wel opgenomen op het moeder en kind centrum omdat ik zo ver in mijn zwangerschap zat kunnen ze dat ook goed in de vaten houden.. S'nachts kreeg ik wat krampen... Dus de zuster gezegd... En aan het ctg.. Smorgens naar de verloskamers mijn man en zus gebeld en daar lag ik dan te puffen hebben ze mij getoucheerd 1 cm na een paar uur namen de weeën juist af qua tijd en weer getoucheerd niks erbij dus werd ik weer terug gebracht naar mijn kamer met de mededeling bevalling was nog niet begonnen waren voorweeen... Nou heb de hele dag gelegen met 5 min een wee waren volgens mij echt geen voorweeen maar ja s middags weer getoucheerd en bleek ik nog helemaal geencm te hebben hadden ze vanmorgen verkeerd gevoeld... Ook lag de kleine nog te hoog... Dit kon nog wel een aantal dagen tot zelfs 2 weken duren... Inleiden willen ze niet en verdoving kreeg ik niet want de bevalling was ten slotte niet begonnen en dat deden ze alleen tijdens een bevalling... Nou heb echt zitten huilen... De hele middag nog zo gelegen heb s avonds gezegd dag ik niet getoucheerd wilde worden want dan kwamen de krampen alleen maar erger... Savond mijn man nog gespot dat het wat rustiger werd ze kwamen nu om de 10 min... Toen kwam de zuster in kon toch wat verdoving krijgen in de vorm van wat slaapmiddel en pijnbestrijding nou dat wilde ik wel maar dan moesten ze wel eerst weer toucheren en een ctg scan... Nou daar lag ik weer aan de ctg... En toen. Rak het in eens los.. Ik had hevige rugweeen in eens die ik bijna niet kon wegpuffen eist niet meer hoe ik moest zitten na een tijdje kwam de arts assistent om te toucheren had ik al 4 cm het was dus begonnen naar de verloskamers mijn zus en man gebeld kreeg ik mijn man niet wakker mijn zus was intussen al onderweg... Toen zij aankwam had ik al 7 cm dus dat ging snel.. De weeën kon ik niet meer opvangen had intussen rug, buik en been weeën... Gelukkig kreeg ik toen verdoving (was toen al 24 uur bezig incl de weeën die niet voor ontsluiting zorgden) nou ik was lekker high kreeg elke keer wat via het infuus en met een wee kon ik zelf drukken en dan kreeg ik wat bij.. Nou ik heb gedrukt hoor haha.. Zelfs nog ruzie gezocht met mijn man toen de spuit leeg was.. Er moest en zal een nieuwe komen haha... Nou rond 6 uur kreeg ik persweeen maar die moest ik eerst een tijdlang wegpuffen... Nou dat is niet te doen zeg.. Wat een overdraag haha... Toen mocht ik mee persen maar er zat volgens de arts assistent nog een randje die ze wou proberen wegte drukken.. Dat lukte volgens mij niet en ze ging de gynaecoloog erbij halen... Nou die voelde 1 keer toen moest ik persen nou dat gaat niet lukken zegd ze.. Dus ik dacht moet nog even een tijdje de weeën wegpuffen voor dat randje.. Maar nee wordt een keizersnede nou daar gingen we in ale haast weer naar de ok... Ik volop in de weeën en in paniek... Nou wat was ik blij dat de ruggenprik zat... De operatie duurde wellanger dan bij mijn eerste maar om kwart over 7 is dus onze dochter geboren... Heb haar pas om half 10 vast kunnen houden.. Helaas maar dat was gewoon niet anders... Heb ook wel wat langer over mijn herstel gedaan maar gaat nu de goede kant op.. Heb in toehaal een week in het ziekenhuis gelegen...
KSC91

Junior Member

14-10-2013 10:20
Goedemorgen dames,

Voor de zwangere dames: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap..
Voor de bevallen dames: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon/dochter..

Ik heb misschien een rare vraag, maar is dit de juiste topic over zwanger & overgewicht?

Groetjes KS
belle

Posting Freak

14-10-2013 11:19
Ks heeyyy welkom meid en ook gefeli met je zwangerschap..... Dit is inderdaad 1 van de topics over zwanger en overgewicht... Er zijn er vast wel meerdere, maar er wordt hier op t gehele forum gewoon niet zoveel over geschreven, dus heb ik deze een tijdje terug geopend. Ik ben zelf namelijk ook te zwaar en meestal gaat de zwangerschap dan ietsje anders, en ik was benieuwd naar anderen hen ervaring om ook wat gerustgesteld te worden. Ben namelijk mijn hele leven al te zwaar en vooral bij artsen en schoolartsen altijd zwaar veroordeeld om mijn overgewicht en daar was ik nu ook weer bang voor.... Nu valt het tot nu toe redelijk mee, maar we zijn er dan ook nog niet haha ;-)
Verder moet je vaak extra onderzoeken en dergelijke, zo moet ik binnenkort suiker prikken en extra groei-echo's en ben nu al verplicht om in het ziekenhuis te bevallen... Dat vind ik nog steeds erg jammer, had thuis gewild maar goed, zal er maar gauw aan moeten wennen niet?
Nou hoe zit t met jou meid? Ben benieuwd naar jou verhaal en ervaringen en als je vragen hebt stel ze gerust hoor, heb er zelf hier ook heel veel aan gehad.......
belle

Posting Freak

14-10-2013 11:23
Butterfly jeetjemineetje wat een bevallingsverhaal weer zeg..... Oeh oeh oeh wat ben ik blij voor je dat je dit nu weer achter de rug hebt..... Ik word er zelf al bang van... 1 van mijn grootste angsten is dat ik een ruggeprik moet, zal er alles aan doen om t niet te hoeven... Ik zal er met mn vk over praten want zit me echt hoog nu al ;-) Nee ik hoop echt dat mocht het een keizersnee worden (hopelijk niet) dat ik dan helemaal onder narcose mag want die ruggeprik staat me zo tegen, heb er nachtmerries over.....
Hoe gaat het nu verder met jou en je kindjes en je man, gedraagt die zich een beetje??
KSC91

Junior Member

14-10-2013 14:50
Belle: Dank je wel...
Ok dan, interessant om allemaal te weten...

Ik ben nu 22, 102 kg..
Ben ook altijd te zwaar geweest.
Mijn nieuwe vriend en ik zijn deze maand 3 maanden samen en ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger..
Dus het is wel heel snel gegaan, binnen 1 maand.
Want in de eerste maand was ik ook gelijk gestopt met de pil..
Vind het zo bijzonder, want mijn ex man en ik hebben 2 jaar geprobeerd om zwanger te raken, maar zonder enig resultaat.
Liep ook bij de gyn..
Met zijn zaad was niks mis mee, het lag aan mij.
Bleek PCOS te hebben, maar nadat het weg was, lukte het alsnog niet..
Vind het echt wonderbaarlijk..

Maar kan je mij ook vertellen wat de verloskundige als eerste vraagt enzo?
Twinkle

Member

14-10-2013 18:52
Hey KS , ik heb ook gereageerd in dit topic omdat ik ook in t zelfde '' schuitje '' zit.

Ik heb er 7 maanden over gedaan om zwanger te worden.

Bij mij hebben ze niet moeilijk gedaan over mn gewicht ik ben 25 en woog 106 toen ik net zwanger was.
En bij mij hebben ze niks gezegt over dat ik in t ziekenhuis moest bevallen. ( heb er wel zelf voor gekozen om in t kraamhotel te bevallen).

En tot nu toe is t enigste wat ik extra heb moeten doen is die suiker test meer nog niet, zover ik weet moet ik nu nog 1 echo krijgen tussen de 30 en 34 weken.

Groetjes twinkle
KSC91

Junior Member

14-10-2013 19:51
Hoi Twinkle,

Wel een beetje apart dat ze er bij de één wel een beetje "moeilijk" doen en bij de ander niet..
Ben echt zoo benieuwd hoe en wat ze tegen mij gaan zeggen.
Wat houdt die suikertest precies in?
Maar een extra echo is altijd 'leuk'...

Hoe verloopt jou zwangerschap tot nu toe?

Groetjes KS
Twinkle

Member

14-10-2013 20:18
Bij mij gaat t wel lekker hoor , niet egt veel te klagen beetje last van mn bekken maar met beetje aangepast werk is dat geen probleem.

De suiker test , is een test om te kijken hoe je lichaam omgaat met suiker ( dus om te kijken of je geen zwangerschapssuiker hebt opgelopen , de test heet GTT - Glucose Toleranie Test ) dat werd bij mij gedaan bij de 24 weken zwangerschap. Al moet ik wel zeggen dat t '' spul '' wat je moet opdrinken ik dus niet binnen hield dus ik heb t op de '' ouwewetse '' manier gedaan daarna en dat was ff een ontbijtje eten en dan na een uur ofzo bloed laten prikken.

en een extra echo zou ik idd helemaal niet erg vinden Tongue kan ik mn ukkie nog een keer zien maar ik weet dus niet of ik dat krijg.

En idd stom dat ze bij de een wel moeilijk doen en bij de ander niet , want ik was idd ook bang dat ze moeilijk tegen me zouden doen ivm mijn gewicht dus was blij dat t niet zo was, hoop dat t bij jou ook mee valt.
butterfly1984

Posting Freak

14-10-2013 20:29
Hallo dames...

Belle die ruggenprik in echt niks hoor.. Ik was echt blij dat ik deze kreeg... Wat een opluchting.. Je voelt er niks van en hij is ook zo weer uitgewerkt.. Maar onder narcose moet je niet willen volgens mij want dan is je herstel veel minder snel en je bent er niet bij als de kleine geboren wordt... Maar is natuurlijk helemaal aan jezelf... Jammer dat je er zo angstig voor bent is echt niet nodig...

Ik heb tijdens mijn 2 zwangerschappen en door mijn overgewicht ook 2 keer een dagcurve moeten prikken . Dus smorgens nuchter om 11 uur na de maaltijd en om 2 uur... Is altijd goed geweest maar minder is dat ik die zelf moest betalen dus 2x 64 euro kwijt.. Ook 2 x een echo extra gehad met 28 weken en 34 weken... Das dan wel weer leuk... Ik mocht ook thuis bevallen maar moest wel een bed beneden hebben... Want mocht ik flauw vallen dan konden de ambulance mensen mij niet naar beneden tillen.. Maar ja ben toch 2x in het ziekenhuis bevallen omdat het een keizersnede werd... Voor de rest nooit commentaar gehad op mijn gewicht...

Nou dus 3 weken geleden bevallen en moet nog maar 2 kilo en dan zit ik weer op mijn startgewicht van 98 kilo... Dus geen extra erbij gelukkig.. Over3,5 maand ga ik weer rennen wat ik valk voor mijn zwangerschap mee was begonnen en echt super leuk vind.. Hopelijk dan ooit eens wat kilo's meer eraf...

Belle mijn man gedraagd zich echt keurig staat als sinds 12 september droog.. Ben super trots op hem...hoe gaat het met jou? Nog last van de hartritme stoornissen?
Druifje

Posting Freak

14-10-2013 20:36
Sorry dames dat ik hier even inspring.

@Belle, ik raad je het echt af om onder narcose te willen bevallen!! Ik heb dat helaas moeten mee maken, spoedkeizersnede. Ik heb me hele bevalling gemist, zag me zoontje uren later. Ik heb er maanden mee gelopen, ik voelde echt niet een goede mama, alsof ik me zoontje in de steek had gelaten, ik had niet voor hem gezorgd, ik was er niet toen hij net geboren was. Please meid denk er echt nog over na, okay!
Twinkle

Member

15-10-2013 11:38
Hoi hoi , ik moet tog ff zegge dat ik wel 2 groei echo's krijg maar dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg Big Grin zie ik mn ukkie nog een keer extra Big Grin
Mikkie85

Posting Freak

15-10-2013 18:51
Belle, zou ook niet onder narcose doen hoor. Ze zeggen dat ht minder toerbus voor de band en net wat druifje zegt het herstel duurt langer. Ik heb ook een ruggenprik gehad en heb er geen seconde iets van gevoeld! Echt meis, bedenk t je goed. Ikzelf zou doodsbang zijn voor narcose.
belle

Posting Freak

17-10-2013 08:35
Dames bedankt voor jullie reacties over de ruggeprik!! Jullie hebben me aan het twijfelen gebracht ;-) Voor de dames die hem moesten ondergaan: Waarmee kan je dat gevoel vergelijken? Doet het bijvoorbeeld even zeer als bloedprikken? Of 10 x zo erg? Of meer of minder? Of misschien met iets anders te vergelijken? Een wespesteek? Ja t klinkt misschien allemaal gek, maar wil echt een beetje voorbereid zijn als ik het alsnog zou aandurven......

Butterfly wat ontzettend fijn van je man zeg, super ben trots op jullie!!!! Maar fijn van genieten met zijn allen hoor, hebben jullie wel verdiend!!!
Dus voor bloedprikken 2 x 64 euro kwijt? Das dan wel gek, als je medische indicatie hebt wordt t toch vergoed? Nou ja ik kom er vanzelf wel achter... Ik ben trouwens alleen basis verzekerd... wie nog meer?
Mikkie85

Posting Freak

17-10-2013 09:19
Belle, eerlijk gezegd weet ik niet meer hoe t voelt. Ik weet ook niet waar je het mee kunt vergelijken aangezien het in je rug is en bloedprikken in je arm. Maar ik weet t dus niet meer, zoveel is t me meegevallen. Ik denk dat je het mss kunt vergelijken met een vaccinatie.

Echt meis, narcose tijdens een ks lijkt me geen pretje. Toen ze Bente uit mijn buik haalden kon ik haar zien, mn vriend was er bij. Als je onder narcose gaat zie je je kleine pas een hele tijd later en dat is echt niet leuk. Ondanks dat ik een hel van een ks heb gehad waar ik je niet mee lastig val, zou ik m nooit onder narcose willen.
Juudje81

Senior Member

17-10-2013 09:34
Ik lees al even mee hier, maar door prille zwangerschap geen puf om te reageren.
Wil nu alleen even reageren op de ruggeprik

@ belle: hier ruggeprik gehad en daar voel je echt bijna niks van! Ze verdoven je eerst en dat is zo'n dun naaldje, dat je daar íets van voelt (vergelijk het met bloedprikken maar ik vond het nog minder pijnlijk). Daarna zetten ze de ruggeprik waar je dus niks van voelt.
Hier ooit pumbaalpunctie gehad: dan gaan ze zonder verdoving met een dikke holle naald in je rug richting ruggemerg. Geloof me: dat is hels! Maar op geen enkele manier te vergelijken met een ruggeprik. Zoals gezegd: ik heb alleen de verdovingsprik gevoeld bij de ruggeprik, de ruggeprik zelf voelde ik niks van.

Ga vanaf nu weer meelezen Wink
belle

Posting Freak

20-10-2013 12:20
Hmmm voel me er al een stuk beter onder jullie reacties, denk als t moet dat ik t dan doe maar voor nu hoop ik dat t helemaal niet nodig is ;-)

Juudje jij ook welkom hier en hartstikke logisch dat de puf er nog ff niet is.... Soms heb ik het zelf ook, maar is vooral doordeweek als ik werken moet, dan kan ik s'avonds niet meer aangezien het een lichamelijk en geestelijk stressvolle baan is.....
Mag ik vragen waarom je die helse punctie moest? Lijkt me heel erg zeg.......

Nou kleine dikkiedik-update van hier: Ben nu 13 weken en heb wel t idee dat mn buikje wat boller wordt, maar aangezien ik offcourse al blessed ben met een buikje van mn eigen blijft het toch nog even mysterieus ;-) Volgende week dinsdag eindelijk voor het eerst het hartje luisteren, daar kijk ik naar uit!!!
Mijn hartkloppingen zijn nagenoeg weg, alleen als ik te snel wil of te haastig ben dan begint t even, dus moet echt alles vooral 'rustig' blijven doen... Hmmmm dat lukt niet altijd eigenlijk, ben altijd iemand van snel snel snel, vooral met t huishouden, schoonmaken vind ik niet zo dus moet t vooral snel snel snel en makkelijk schoon zijn zodat je er af bent ;-)

Dames een fijne zondag allemaal!!!!
belle

Posting Freak

23-10-2013 12:18
En dan nog een dikkiedik-update van hier: heb gister mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht..... En dat was hell en devil!!! Er is hier in leeuwarden niets te krijgen, heb echt mazzel gehad want alleen de miss etam had een klein hoekje en de prenatal 1 rekje, maar bij de prenatal was t niks die zijn niet gebouwd op grote maten en gelukkig bij de missetam dus gelukt.... En ook nog is met korting, ik was 25 euri kwijt, nah beter kan niet.... Maar wat een hell voor de dames met een maatje meer, ik ben blij dat ik zelf nog wel leggings en jurkjes heb liggen want daar zal ik waarschijnlijk nog veel gebruik van gaan maken haha!!! O ja en online bestellen doe ik niet aan, want moet t echt even passen en hou niet van gedoe..... Hoe is dat bij jullie gegaan?
En dan nog een hele fijne shame-on-me -vraag: ik ben iemand die de boel daar onder altijd allemaal glad scheert want dan voel ik mij schoner en frisser.... Maar nou zat ik te denken: hoe moet dat straks nou als ik er niet meer goed bij kan? Ik wou eigenlijk niet met een grote bushbush bevallen, want hoe moet dat stel dat er gehecht moet worden... komt het haar er dan niet tussen??? Zijn er hier meer die hier mee zitten? Of anderen die hier een oplossing voor hebben? Sorry voor de genante vraag, maar goed dat soort dingen denk ik nou eenmaal.... ;-)
belle

Posting Freak

23-10-2013 12:53
Heeeeyyy druifje.... zag net wat in je onderschrift veranderen hihi!!! Super gefeli gefeli!!!! Foto foto foto van de test!!!!
Druifje

Posting Freak

23-10-2013 12:55
whahahaha lollig!! Wist niet dat het zo snel zou opvallen!!!! Ben niet thuis, dus test kan niet, sorry ;-)
maymar

Posting Freak

Topics: 7
23-10-2013 12:58
Hahahahaha ik moet ff inbreken hoor.

Belle wat hou jij je met heerlijke dingen bezig :mrgreen: Hier moet ik echt scheren op gevoel... er ijven her en der wat plukkies zitten maar dat zijn ze echt wel gewent. Het is al moeilijker omdat er een buik in de weg zit maar mn flamoes is ook nog es dikker dan norma dus het is dubbelop pret daaronder Wink. Maar ik ga eeeeecht niet met de benen wijd zitten en vriendlief het laten doen, dan maar wat graspolletjes hier en daar erop.

Wat betreft broeken is het bij mij ook altijd drama, ook met gewone spijkerbroeken aangezien ik "below the waist" ook een maatje meer heb... Ik ben geslaagd in Heerenveen bij een winkel die ZEI heet volgens mij. Dit is een zaakje die iemand zelf heeft opgezet en je onwijs goed helpt en alle tijd voor je neemt. Wel aardig prijzig maar dan heb je wel kwiliteit... Ik heb maar 1 zwangerschapsbroek en die is van love2wait echt een heeeeerlijke broek. Ze heeft ook een internetsite en desnoods kun je haar bellen of ze misschien broeken heeft in jou maat
belle

Posting Freak

23-10-2013 12:59
Jahaha zat toevallig net even wat dingen terug te lezen, vandaar dat ik ineens dacht: heeeeeyyy.... Nou meis dan wacht ik wel met smart op foto's tot je thuis bent hoor!!! ;-)
Druifje

Posting Freak

23-10-2013 13:00
hihi is goed hoor!
belle

Posting Freak

23-10-2013 13:04
Hahaha Maymar, dikke LOL!!! Maar het zijn toch echt van die dingen he..... Haha ja mn vriend zei ook al dat die dat wel voor mij wou doen, maar ik weet niet had ook zoiets van ahummmmmmmm nope ;-) Waar wij dames wel niet mee zitten niet ;-)
Nah zal t dan inderdaad dan ook maar op de gok doen, ik wil in ieder geval noway een bushbushrimboejungle over there at that place where the sun don't shine!!
Bedankt voor die tip met die broeken, kan altijd daar nog eens kijken... Voor nu ben ik heeeeulll blij dat ik in ieder geval gelukkig 1 goeie heb.... Kom er vast wel ver mee!!!
Marioni76

Posting Freak

Topics: 3
25-10-2013 20:20
Hoihoi, hier ook iemand met een maatje meer. Ben 1.68 en weeg nu zo rond de 108. Toen ik zwanger raakte van mn dochtertje was ik onder de 100 kilo en ben na mn bevalling de laatste zwangerschapskilo's niet kwijtgeraakt en nog steeds niet kwijt.
Ik ben ook al mn hele leven te zwaar geweest.

Ik heb mn hele zwangerschap in het ziekenhuis gelopen, dit vanwege mn bbz en uiteindelijk op eigen verzoek en mn overgewicht was een indicatie om medisch te blijven. Tijdens mn zwangerschap heb ik bij 24 weken ook de GTT moeten doen en die was prima, dus verder geen testen meer gehad, maar wel meerdere groei-echo's.
Uiteindelijk ben ik met een spoedkeizersnede bevallen. Was in 1e instantie ene behoorlijke domper maar het ging hier om zowel mijn gezondheid als die van mn kleine meid. Uiteindelijk blij dat ik ervoor had gekozen om medisch te blijven.
Nu bezig om zwanger te raken voor een brusje. Zodra het raak is ga ik dit keer naar de vk, maar zal met 36 weken worden overgedragen aan de gyn en ben ik wederom medisch.

Belle en Butterfly heel veel respect voor jullie in de situatie met jullie mannen. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, alleen ik trok het uiteindelijk niet meer en heb toen de stekker uit ons huwelijk getrokken. Dat is inmiddels alweer 7 jaar geleden en ben nu heel gelukkig met mn vriend.
butterfly1984

Posting Freak

25-10-2013 21:48
Marioni76 welkom hier...

Wat knap van jou dat je voor jezelf hebt gekozen... Die keuze lijkt me heel erg moeilijk... Hier gaat het nu gelukkig heel goed.. Hopelijk blijft dat ook zo...

Waarom is het de vorige keer een spoedkeizersnede gewordn? Zo uit het niets dan of was je al wel met de bevalling bezig?

Succes met het zwanger worden!

Belle hoe is het met jou? Alweer 14 weekjes! Over 6 weken weer een echo... Wil je eigenlijk weten wat het wordt?

Hier gaat het goed.. Niet veel kilo's bij gekomen tijdens de zwangerschap... Maar ben nu wel aan het vreten.. Komt omdat ik weinig energie heb door slaap gebrek in de nachten merk echt dat ik ga eten om wat energie op te doen... Hopelijk slaapt ze snel door...
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave