Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Uitgerekend in April 2014!!

Uitgerekend in April 2014!!
Dib

Senior Member

Topics: 2
29-07-2013 11:43
Omstreeks eind maart/ begin april verwachten wij ons 3e kindje Smile
als alles goed gaat natuurlijk Smile

wie kletst er mee??

Voor ons was het een hele grote verrassing aangezien we net besloten hadden dat we 2 kindjes voorlopig wel genoeg vonden. Maar dit kleine wonder is echt onwijs welkom en we zijn er ook super blij mee Smile
myka27

Posting Freak

Topics: 9
29-07-2013 12:32
Gefeliciteerd Dib 😃
Ik hoop dat ik me over een paar dagen bij je mag aansluiten!!!
adniL

Posting Freak

Topics: 7
29-07-2013 12:33
Dat hoop ik ook voor jou myka!
Dib in ieder geval gefeliciteerd!
Dib

Senior Member

30-07-2013 08:39
dank jullie wel Smile spannend Myka! ik duim voor je!
Zahra

Senior Member

Topics: 0
31-07-2013 15:11
Hai Dib!

Ten eerste allemaal van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap!!! Wat leuk nog zo'n verrassing!

Zou ik mij "onder voorbehoud" mogen melden hier? Waarom onder voorbehoud? Door mijn pcos zijn mijn cycli langer..nu was mijn eerste ong.dag van mijn laatste ronde op 17-6, als ik daar vanuit ga ben ik al 6 weken en ben ik uitgerekend op 24 mrt.. maar cb gaf gisteren 2-3 aan.. als ik er vanuit ga dat de bevruchting pas 2 weken geleden heeft plaatsgevonden, dan ben ik nu pas 4 weken en dan ben ik pas uitgerekend op 7 apr.. Ga met mijn banner maar even van dat laatste uit dan kan het hopelijk alleen maar meevallen Maar goed.. zou t dus voorlopig toch leuk vinden om een beetje met je mee te kletsen

Zahra2, 30 jr., 2e kindje, 11e maand (ronde 7 door pcos)
19 augustus: Intake/1e echo bij gyn.
Tijger1

Unregistered

31-07-2013 15:15
Dib gefeliciteerd!!
Zahranogmaals gefeliciteerd.

Ik hoop dat ik mij ook over paar dagen bij jullie mag aansluiten!!
cindy85

Posting Freak

31-07-2013 18:06
ja ik ben ook van de partij!!!

@ Zahra: gefeliciteerd! Hoe oud is je eerste kindje? Zoon of dochter?
@ Myka & Tijger: Hopelijk mogen jullie hier ook straks aansluiten. Wat denken jullie zelf?

@ Dib: nogmaals proficiat hier ook Smile

Even schetsen voor de andere meiden: Dib en ik zijn voor de 3e keer samen zwanger. Waren allebei uitgerekend in september 2010 van ons 1e kindje. Onze 2de kindjes schelen 3mnd en nu zijn we weer ongeveer tegelijkertijd uitgerekend, dus best Smile

Even over mezelf: Ik ben Cindy, 27jr en zwanger van ons derde kindje nu. Was ook wel even een verrassing, maar dolbij want wij gingen sowieso voor een 3de gaan, gingen alleen nog een maandje langer wachten. Natuur heeft daar blijkbaar anders over beslist!
Bati

Posting Freak

Topics: 4
31-07-2013 18:18
* ff inbreken *
Cindy lees dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd!! Geniet ervan.
Ook aan de rest van de meiden hier: gefeliciteerd!!
* breekt uit*
cindy85

Posting Freak

31-07-2013 18:29
Hoi Bati, wat lief van je! Bedankt!!!
Tijger1

Unregistered

31-07-2013 18:38
Cindy gefeliciteerd.

Denk soms wel dat het raak kan zijn.
Maar dat duw ik snel weer weg die gedachten. Durf niet zo goed hoop te hebben.
Dib

Senior Member

31-07-2013 18:54
Oh tijger! wij zaten ook samen in het uitgerekend in juni 2012 topic volgens mij.. mijn duimen draaien voor je!
zahra en cindy natuurlijk ook gefeliciteerd Smile

zahra bij mij precies hetzelfde "probleem" op cyclusdag 8 zijn wij behoorlijk slordig geweest.. en vanaf dag 26 dachten we dat we in de veilige zone zaten en hebben we de rubbers achterwege gelaten (normaal een cyclus rond de 32 dagen) dus ik heb geen idee wanneer het is gebeurd :S dus ik ben ergens tussen 22 maart en 3 april uitgerekend haha

weet iemand hoe je zo'n mooi lijstje op kunt stellen?

dit zijn mijn gegevens:

Dib, 27 jr., 3e kindje, ronde 1 (maar eigenlijk 0), 5 aug vk bellen voor intake
Tijger1

Unregistered

31-07-2013 18:56
Dib dat kan inderdaad kloppen.
Dat was toen denk ik mijn eerste mk
cindy85

Posting Freak

02-08-2013 19:41
lijkt wel een rustig topic te gaan worden hier zo Smile

hoe gaat het met de zwangeren? Al opkomende klachtjes?

En degenen die nog in spanning waren: inmiddels al duidelijkheid??
Tijger1

Unregistered

02-08-2013 20:48
Helaas ongi gewordenConfusedad:
Zahra

Senior Member

02-08-2013 22:04
Tijger knuffel, het is je zo gegund meid!

Cindy van harte gefeliciteerd! Wat leuk dat jij en Dib zo gelijk lopen zeg!

Mijn zoon is net 6 geworden Big Grin

Haha Dib, we zullen t zien bij de echo!
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
02-08-2013 22:26
Hoi meiden...heel voorzichtig kom ik me hier ook melden. Hoop dat het deze keer goed mag gaan! Spannend hoor. UD id 12 april.
cindy85

Posting Freak

03-08-2013 07:29
he Tijger wat jammer zeg, het is je zo gegund meid!

@ ruthje: welkom!!!!!!!! Ik hoop zo voor jou dat na die hele lange weg dit eindelijk eens gewoon goed mag gaan, dat heb je nu wel eens eindelijk verdiend!!

@ zahra: wel een vrij groot leeftijdsverschil dus. Maar wel leuk, kan je zoontje dan een beetje mee 'zorgen' voor zjjn zusje of broertje!

Ik vind het ook wel leuk dat Lucas 'al' 3.5jr zal zijn als deze uk geboren wordt en hij het toch wel allemaal veel bewuster zal meemaken dan vorige keer. Toen ben ik zwanger geworden toen hij 9 of 10mnd was en is Lisa geboren toen hij 1.5jr was, dus veel te jong om hem ook maar enigszins te kunnen voorbereiden, voor hem was die baby er ineens van de ene dag op de andere en hoewel hij echt heel erg lief kon zijn voor haar, heeft het toen toch heel veel jaloezie veroorzaakt. Mijn dochter zal 2jr1mnd zijn als deze uk geboren wordt dus dat zou ook net moeten lukken om toch een beetje te kunnen uitleggen tegen die tijd...
ruthje

Posting Freak

03-08-2013 11:17
Dank!! Is het normaal dat ik zo'n 3x per dag enorm kramp in mn baarmoeder heb? Bij opstaan en naar bed gaan heb ik dat...maar ook als ik een grote boodschap heb gedaan...net of de boel dat terug op zijn plek zakt.
Erg spannend hoor!!
Dib

Senior Member

03-08-2013 13:27
gefeliciteerd ruthje! leuk nog een friezin Big Grin
ja hoor is vrij normaal Smile ik had dat bij mijn zoon ook, er gebeurt ook zo veel in je lijf nu en vooral in die regionen Smile

balen tijger Sad zit je ook in de mmm of laat je de natuur zijn gang gaan? je hebt wel mooie cycli

cindy; ik vind dat ook hoor, Myla was 1j9m toen Finne kwam en straks 3.5, en F is dan als alles goed gaat 1j10m. vind het wel fijn dat M het wat bewuster mee zal krijgen, het is al zo'n moedertje Big Grin. in haar beleving was F er zo maar ineens. Ik denk dat het proces nu toch echt wat geleidelijker zal gaan voor haar Smile
hebben jullie het al aan lucas verteld? wij wachten iig tot na de echo want madam is best een flapuit Wink

kwaaltjes; ik ben 's ochtends heel misselijk (maar gelukkig niet met spugen), ben heel moe en kan daar niet echt aan toegeven met twee van die aapjes. en 's avonds heb ik al een behoorlijke buik. Maar verder mag ik niet klagen Wink
ruthje

Posting Freak

03-08-2013 13:33
Oh ja wat leuk dat jij ook uit frl komt Dib!

Kwaaltjes...ik ben alleen misselijk als ik lege maag heb, en mn tepels staan gewoon in de fik....autch. Verder naast die krampen nergens last van. Maar tis nog vroeg, dat kan nog wel komen allemaal natuurlijk.
cindy85

Posting Freak

03-08-2013 13:49
@ ruthje: ja is idd vrij normaal hoor, maar best wel eng soms. Is nu de derde keer en nog schrik ik ervan of maak ik me nog zorgen als ik zo'n erge ongi-achtige krampen heb. Of zoals vanmorgen ineens zo'n vreselijke steek in de zijkant van mn onderbuik, stond ff helemaal verstijfd ervan, maar hoort er gelukkig gewoon bij, is hoe vroeg ook, gewoon de banden die oprekken en vanalles en nog wat die gebeurt in de baarmaarder.

@ dib: nee hoor nog niet aan lucas verteld, B wees me er zelfs op dat ik misschien niet al te duidelijk erover bezig moet zijn als Lucas erbij is, om dezelfde reden als jij hebt met Myla. Lucas zou het ook gewoon nazeggen dan vrees ik Smile Dus hier ook wachten tot na de eerste echo of tot mijn buik niet te verbergen is (wat wel weer niet lang zal duren als ik aan de 2e zwangerschap denk Smile).
Ik moet maandag wel even dringend mijn gyn bellen met het zwangerschapsnieuws, maar sowieso zal de 1e afspraak (waarbij je sowieso echo krijgt) waarschijnlijk wel weer erg vroeg zijn aangezien ik vorige 2 zwangerschappen aan de utrogestan moest. Dus nu ook wel weer bloedtest nodig om progesteron te bepalen en indien nodig ook voorschrift. Vorige keer heb ik de resultaten van de bloedtest eigenlijk nooit geweten, moest gewoon meteen uit voorzorg er weer aan, dus zal nu niet anders zijn vermoed ik.

kwaaltjes hier: hoofdpijn, vlug duizelig, moe, weinig eetlust (al 2kg kwijt in 1.5 wk). Maar voor de rest voel ik me echt super. Tot nu toe geen 'vervelende' kwaaltjes zoals continue plassen, erge jeuk, bloedend tandvlees, en noem maar op wat ik de vorige keren nog zo allemaal had van in het prille begin. Dus dit mag wel even blijven duren hoor zo haha. Enig echt vervelende is dat ik net zoals bij Lisa weer iedere morgen last heb van diarree. Sorry voor het onsmakelijk detail haha. Maar echt niet leuk dus want zo kan ik niet naar mijn werk vertrekken en maak ik mezelf zenuwachtig en wordt het nog erger en ben ik gegarandeerd te laat op mijn werk Smile Duurt gelukkig meestal maar een halfuurtje maar leuker was geweest als ik het niet had Smile
Dib

Senior Member

04-08-2013 08:45
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]23 juli[/TD]
[TD]omstreeks 1 april[/TD]
[TD]denk meisje[/TD]
[TD]5 aug vk bellen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
beter goed gejat... Wink
cindy85

Posting Freak

04-08-2013 09:27
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]23 juli[/TD]
[TD]omstreeks 1 april[/TD]
[TD]denk meisje[/TD]
[TD]5 aug vk bellen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[TD]27 juli
[/TD]
[TD]ca. 8 april
[/TD]
[TD]denk jongen
[/TD]
[TD]5 aug gyn bellen
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

voila, ook aangevuld Smile

pff weet niet of het aan de hormonen ligt of aan Lucas, maar mijn god ik kan hem de laatste dagen echt achter het behang plakken, moet telkens tot 10 tellen of ik doe hem echt wat!!
ruthje

Posting Freak

04-08-2013 11:17
[TR]
[TD]naam
[/TD]
[TD]leeftijd
[/TD]
[TD]kindje
[/TD]
[TD]positieve test
[/TD]
[TD]uitgerekend
[/TD]
[TD]geslacht
[/TD]
[TD]afspraken
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[TD]23 juli
[/TD]
[TD]omstreeks 1 april
[/TD]
[TD]denk meisje
[/TD]
[TD]5 aug vk bellen
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[TD]27 juli
[/TD]
[TD]ca. 8 april
[/TD]
[TD]denk jongen
[/TD]
[TD]5 aug gyn bellen
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ruthje[/TD]
[TD]34[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1 aug[/TD]
[TD]ca. 12 april 2014[/TD]
[TD]denk meid[/TD]
[TD]5 aug gyn bellen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Hoe bijzonder....ik sta er ook in.....hoe eng is dat? Big Grin
cindy85

Posting Freak

04-08-2013 12:15
iedereen gaat 5aug aan het bellen gaan denk ik whahahaha
ruthje

Posting Freak

04-08-2013 12:53
Zou mooie grap zijn als we dan allemaal dezelfde gyn bellen haha!!
myka27

Posting Freak

Topics: 9
04-08-2013 13:03
Heey meiden, wens jullie een voorspoedige zwangerschap toe!!
Hier helaas door naar de volgende ronde :-(
cindy85

Posting Freak

04-08-2013 13:06
he Myka wat jammer, het was je nochtans zo gegund want je hebt zo te zien ook al heel wat meegemaakt. Veel succes, ik hoop dat de volgende ronde DE ronde wordt!!
Dib

Senior Member

04-08-2013 13:21
Balen Myka Sad hopelijk nu snel 2 streepjes voor je en dan 9 mnd later een wolk van een baby! het is je gegund!

cindy; ik heb de laatste tijd ook van die dagen hoor dat ik alleen maar aan het mopperen ben op ze Big Grin ligt gewoon aan de hormonen hahaha bijkomend voordeel van deze hormonen is dat ons huis nu spik en span is.. ik heb echt verschrikkelijke opruimwoede!
wel balen dat je waarschijnlijk weer aan die medicijnen moet hoor.. bestaat er ook een goede kans dat het dit keer niet nodig is?

ruthje; hartstikke leuk toch Big Grin maakt het allemaal weer wat echter Smile maar ik begrijp wel dat je het spannend vind hoor! krijg jij ook meteen een echo bij je eerste afspraak net als cindy?
ruthje

Posting Freak

04-08-2013 13:28
Myka wat jammer!!!

@ echo...ik zou als het goed gaat de eerste echo met 6 weken krijgen. Om te kijken of het op de goede plek zit. Maar helaas ben ik dan met vakantie....het word dus vlak voor mn vakantie met 5w en paar dagen of na mn vakantie met 7.5 week.
Ik krijg zo vroeg een echo omdat je met de vruchtbaarheidsbehandelingen een vergrote kans op BBZ hebt. Vandaar...

Dib als je opruimwoede hebt, kom je mijn huis dan ook ff doen? Ik ben niet voorruit te branden....zit ook in de nachtdienst en kan bijna niet slapen. Mn laatste nachtdiensten want als je zwanger bent hoef je ze niet meer te doen. Ik wil geen risico nemen...

@utrogestan, ik ben een week na eisprong begonnen met utrogestan. Ik gebruik het tot 12 w zwangerschap. Lekker smerig met dit weer al die utroresten in je inlegkruis hahaha. bah!!!
buddha

Posting Freak

04-08-2013 14:05
Ruthje écht te gek dat je zwanger mag zijn!! Gefeliciteerd en vol vertrouwen erin blijven staan!
cindy85

Posting Freak

04-08-2013 14:13
@ ruthje: ja echt niets aan aan die vieze troep haha. Maar goed als het helpt dan neem je dat wel voor lief natuurlijk, maar blijft een smerig gedoe Smile

@ Dib: hahah mijn huis ligt er ook alweer heel netjes bij Smile
geen idee ivm utro. Ik denk dat ik dit keer misschien wel ga vragen om eerst de resultaten van de bloedtest af te wachten voor ik ermee moet beginnen, maar je weet nooit natuurlijk, voor hetzelfde geld is het dan al te laat, of toch nemen uit voorzorg en als de resultaten erg goed zijn, dan te mogen stoppen ermee. Bij Lucas was het gewoon nodig, had al van voor mn NOD bloedingen en bleef maar duren tot ik bij 8w5d zware bloedingen kreeg en ik naar het ziekenhuis gegaan ben omdat ik al 2mk'en gehad had. Gyn had toen een heel sterk vermoeden waar het aan lag dus toen meteen aan de utro gemoeten en bleek dat de progesteronwaarden idd net op de minimumgrens zaten. Bij Lisa eigenlijk nooit bloedingen gehad dus ik denk zelf dat het daar wel goed zat, maar gyn wou dat ik er toch voor de veiligheid aan ging. Ik heb toen eigenlijk nooit om de waardes gevraagd, en nu eigenlijk wel stom achteraf gezien want heb nu geen idee wat te verwachten. Maar nu ook nog geen bloedingen dus ik heb hoop, maar ik vind die eerste weken toch echt wel heel zenuwslopend hoor Smile

Ik hoop iig dat de utro dit keer niet hoeft, ook al omwille van die vieze smurrie, maar heeft gewoon erg veel invloed op heel mijn lijf, heb dan bonkende koppijn, kan wel 20 van de 24u slapen, duizelig, misselijk, emo-uitbarstingen, chagrijnig, etc. Wel te doen als je zoals ik bij Lucas had 2 weken plat moet liggen, maar bij Lisa moest ik gewoon de volle 40u blijven werken. Met de fiets gaan werken (12km) had ik toen echt de kracht niet voor en met de auto, tja echt zo veilig of verantwoord vond ik dat toen toch ook niet want ik voelde mij half versuft Smile Maar goed is vooral die eerste week dat het echt zo zwaar weegt en eigenlijk ook de eerste week na het stoppen (aan 12-13 weken dus).

Deze week wel eens aan mijn leidinggevende vertellen dat ik zwanger ben, als ze het al niet zelf ziet, want vorige keer had ze het eerder door dan ikzelf haha. Is wel erg vroeg om te vertellen maar omdat ik in een chemisch bedrijf werk, kan ik natuurlijk niet meer alle gebouwen binnen nu. Bovendien is volgende week mijn jaarlijkse evaluatie en dan wordt besproken waar je naartoe wilt etc het volgende jaar/de volgende jaren. Misschien wel zo handig voor haar dat ze weet dat ik er volgend jaar minstens 7mnd niet ben voor ze allerlei plannen gaat uitwerken. Vind het wel zo eerlijk haar overbodig werk te besparen (scheelt wel dat ze meer dan alleen mijn baas is, intussen toch ook wel een vriendin geworden).

En dan ook deze week meteen maar met mijn leidinggevende mijn verlof voor de rest van het jaar bespreken. Omdat we wisten dat we vanaf augustus weer voor een derde gingen, heb ik best wat verlof opgespaard voor het najaar zodat als ik zwanger zou blijken te zijn (wat ik ben, jeeej Smile) ik wat rustdagen kon inplannen tijdens mn zwangerschap. Heb nu genoeg dagen om vanaf september wekelijks 1 dag op te nemen zodat ik maar 4 dagen moet werken ipv 5 per week. Hoop op deze manier toch 1 zwangeschap lang niet vroegtijdig aan de bank gekluisterd te zitten aan de weeënremmers maar eens gewoon vrolijk te kunnen blijven ronddartelen zoals andere normale zwangeren Smile

Zo en nu even languit in bad gaan liggen terwijl man en zoonlief weg zijn en dochterlief nog ligt te slapen!!
ruthje

Posting Freak

04-08-2013 19:22
Ciny, ik begrijp niet zo goed waarom je nu al niet gestart bent met de utro? Gewoon uit voorzorg? Benieuwd of je het deze keer ook moet gebruiken, lijkt me wel dan.
Als je lichaam zelf onvoldoende progesteron aanmaakt zul je wel moeten. Spannend nog even! Wel naar dat je er zulke bijwerkingen van hebt. Ik heb er alleen gevoelige boobs van...maar dat krijg je zowieso als je zwanger bent meende ik? Dus of dat nou speciaal van de utro komt?

Buddha, bedankt!!

Vertellen aan baas, ik doe dat ook vrij vroeg omdat ik geen nachtdiensten wil werken als ik zwanger ben. En omdat door onze jarenlange vruchtbaarheidsbehandelingen de baas ook weet dat we bezig zijn, en erg meeleef altijd.
Werk je met chemische stoffen cindy? In een apotheekachtige setting oid?

Dib, in welke hoek van frl woon je? Moet je ook naar de gyn of kan je nhaar de vk?
cindy85

Posting Freak

04-08-2013 19:52
@ ruthje, ik dacht dat ik er nog een hoop liggen had, maar heb me daar blijkbaar zwaar in vergist want al alles afgezocht waar ze hadden kunnen liggen. Vandaar....
dus morgen even gyn bellen.
gevoelige boobs idd ook typisch zwangerschapssymptoom. Heb ik geen last van maar denk dat dat ook eerder is omdat ik pas een maand geleden gestopt ben met borstvoeding, dus is niet dat mijn borsten zich nog echt moeten voorbereiden op melkproductie Smile

normaal heb ik geen contact met chemische stoffen zelf hoor, ik werk in het administratief gebouw van het bedrijf dus daar geen chemicaliën, alleen moet ik wel vaak naar het magazijn met douanepapieren voor bepaalde zendingen of moet ik wel eens door het labo of door de fabriek, en deze 3 dingen zijn dus absoluut uitgesloten voor mij nu.
is trouwens een bedrijf die chemicaliën maakt voor papier en leder enzo, niet echt apotheek-achtig dus.

gelijk heb je hoor dat je geen nachtdiensten meer wilt draaien nu!
Dib

Senior Member

04-08-2013 20:30
Ik woon in zwf en jij? Ik ga "gewoon" naar de vk, mijn zwangerschappen zijn steeds zonder complicaties geweest ben alleen 2x in het ziekenhuis bevallen met medische indicatie omdat ze beide in het water hadden gepoept. Moet jij sowieso bij de gyn blijven of mag je ook naar een vk als alles goed gaat?

Ik ben gewoon thuis en dus eigen baas Smile
ruthje

Posting Freak

04-08-2013 20:35
Cindy, idd dan morgenochtend maar bellen dan kan je meteen starten.

Dib ik woon 5km van leeuwarden. Ik ga straks eerst naar gyn hier in zh. Loop nu nog in arnhem, waar ze me zwanger hebben gemaakt. Lang verhaal maar het komt erop neer dat ik zwanger ben van een spermadonor. mijn man si onvruchtbaar. Spermabank zit in Arnhem, vandaar dat we daar heen gingen. Moet eerste echo nog in arnhem en daarna mag ik naar eigen gyn. Omdat ik mbv hormonen zwanger ben geraakt en al 3 miskramen heb gehad ga ik eerst naar de gyn. Misschien later naar de verloskundige, als ik wat verder in de zwangerschap ben.
Dib

Senior Member

05-08-2013 11:43
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]23 juli[/TD]
[TD]ca. 1 april[/TD]
[TD]denk meisje[/TD]
[TD]20 aug 14.30 intake bij vk[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]27 juli[/TD]
[TD]ca. 8 april[/TD]
[TD]denk jongen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ruthje[/TD]
[TD]34[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1 aug[/TD]
[TD]ca. 12 april 2014[/TD]
[TD]denk meid[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

het is kennelijk super druk bij de vk ik heb pas 20 augustus een intake en dan bespreken we pas een datum voor de echo dus dat zal wel september worden denk ik..
ze vroeg me of dit mijn eerste zwangerschap was en ik zei zo zonder er bij na te denken: nee hoor ik val jullie elk jaar al lastig sinds 2010. moest ze wel lachen haha
Dib

Senior Member

05-08-2013 11:52
maar jeetje ruthje dat is best heftig! wat een traject moeten jullie dan al achter de rug hebben zeg! maar wel lekker dat je snel een echo krijgt, weet je ook waar je aan toe bent Smile
voel me wel bijna schuldig omdat wij heel makkelijk zwanger raken :S
ruthje

Posting Freak

05-08-2013 11:54
Hier is het weer niet goed....net een hardstikke negatieve test gehad. Sad
De positieve test was met ochtendurine en deze met middagurine. Maar dat zou op deze termijn toch niet mogen uitmaken?
JoLi

Senior Member

Topics: 1
05-08-2013 12:01
Ruthje, heb je met dezelfde test getest als vorige keer? Toevallig heel veel gedronken van tevoren?
Bij mijn laatste zwangerschap heb ik ook wel eens van een heel dik streepje naar een veel minder duidelijk streepje getest. Had toen net heel veel gedronken en een hele volle blaas bij het testen, waardoor de test veel negatiever uit viel.

Ik duim voor je... het is je zó gegund dat het nu eindelijk eens goed gaat!!
ruthje

Posting Freak

05-08-2013 12:05
Ik heb zowel een kv gedaan als de digi. Ben de digi gaan halen toen kv negatief was. Wel met middagurine na een kopje thee en een keertje plassen maar dat moet toch niet uitmaken als je al 4w2d bent? De digi heb ik gedaan na nog een keer plassen omdat ik de urine al weg gegooid had...daar zat mss 15 minuten tussen... met 4w2d dan hoor je op elk moment van de dag te kunnen testen. Dan zou er mss een licht lijntje komen maar hij is nu hardstikke negatief. Met héél veel fantasie is op kv een schaduwstreepje te zien...maar dan moet je veel fantasie hebben...
JoLi

Senior Member

05-08-2013 12:09
Digi was dus ook negatief?
Weet niet, als je nog niet heel veel HCG hebt (je hebt nog geen echte knaltest gehad, toch?) dan kan het wel degelijk veel uitmaken of je behoorlijk wat gedronken hebt..
Kun je die test op de foto krijgen of lukt dat niet denk je?
ruthje

Posting Freak

05-08-2013 12:17
digi ook negatief ja....krijg kv test niet op foto zo licht ist lijntje...tis echt een schaduw...
JoLi

Senior Member

05-08-2013 12:18
He get..
Ik zou toch morgenochtend nog even testen met ochtendurine!! Kan me niet voorstellen dat je HCG zo snel helemaal weg kan zijn!

Sterkte meid!
ruthje

Posting Freak

05-08-2013 12:20
[Afbeelding: 2dv1rp1.jpg]
JoLi

Senior Member

05-08-2013 12:28
Ik zie wel degelijk een streepje, hoor! Wel licht inderdaad, maar goed zichtbaar...
Dib

Senior Member

05-08-2013 12:29
oh jee meid ik duim voor je hoor! volgens mij zie ik daar nog wel een streepje staan.. test je morgenochtend weer?
ruthje

Posting Freak

05-08-2013 12:46
Ja ik doe morgenvroeg de andere kv test met ochtendurine...maar ik denk dat die ook negatief zal zijn. Dat lichtje streepje is er mss wel...maar dat bzou met 4w2d toch duidelijker moeten zijn dat de test van 13 dpo lijkt me. Ondanks dat het middagurine is...
ruthje

Posting Freak

05-08-2013 15:46
ik ga jullie verlaten, in mn bloed geen hcg meer. 2.4
Nu wachten tot ik ga bloeden....
cindy85

Posting Freak

05-08-2013 17:36
oh neen Ruthje, ben echt helemaal geschrokken van je berichten! Hoe is het in godsnaam mogelijk! Onwijs veel sterkte hoor meid! x
JoLi

Senior Member

05-08-2013 17:40
Wat afschuwelijk klote zeg!
Heel veel sterkte meid en een dikke knuffel!
Rowel

Senior Member

05-08-2013 20:43
Ruthje wat ontzettend balen!

Dames, ik wil me graag bij jullie aansluiten. Ik heb zaterdag positief getest dus het is nog erg pril! Natuurlijk hopen dat alles goed gaat. Ik ben trouwens 28 en heb een zoontje van bijna 2.
cindy85

Posting Freak

05-08-2013 20:48
welkom rowel!! Hoe voel je je?
Rowel

Senior Member

05-08-2013 21:08
Dank je. Ik voel me goed. Alleen al last van m'n stuitje helaas.. Voor de rest nog geen kwaaltjes. Maar is ook nog vroeg natuurlijk.

Jullie veel last van kwaaltjes?
Dib

Senior Member

06-08-2013 09:15
ik had gehoopt op goed nieuws maar helaas ruthje wat ontzettend jammer Sad((

welkom rowel! heb je de vorige keer bekkenklachten gehad?
ik ben (gelukkig alleen maar) ontzettend moe en misselijk 's ochtends.. heb nog niet hoeven spugen maar afgelopen zondag waren we op de kermis in de stad en toen werd ik me toch misselijk! echt heel maf.. bij de andere twee echt nooit misselijk geweest :S
Dib

Senior Member

06-08-2013 09:19
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]23 juli[/TD]
[TD]ca. 1 april[/TD]
[TD]denk meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]27 juli[/TD]
[TD]ca. 8 april[/TD]
[TD]denk jongen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
ruthje er maar uit gehaald Sad

blijft hier trouwens wel extreem rustig Wink misschien dat de aanloop nog komt..
Rowel

Senior Member

06-08-2013 12:10
Vorige keer had ik bekkenpijn vanaf de 9 weken tot ongeveer 30 weken. Nu had ik al bekkenpijn voordat ik wist dat ik zwanger was.. Wist niet dat het al zo vroeg kon beginnen Wink Maar we klagen niet!

[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]23 juli[/TD]
[TD]ca. 1 april[/TD]
[TD]denk meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]27 juli[/TD]
[TD]ca. 8 april[/TD]
[TD]denk jongen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]3 aug[/TD]
[TD]ca. 11 april[/TD]
[TD]??[/TD]
[TD]nog geen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Dib

Senior Member

07-08-2013 08:31
oeh dat is vervelend ja, ik had de vorige keer bekkenklachten van week 14 tot ongeveer twee weken na de bevalling toen ging het steeds beter.. nu gelukkig nog geen last daarvan. denk niet dat het bij mij instabiliteit was maar eerder een beknelde zenuw oid.

hier; myla heeft net haar hele bed onder gespuugd bah en dan ben ik 's ochtends ook nog es behoorlijk misselijk :S leuk is dat haha
volgens mij is ze niet ziek ofzo want ze heeft ook alweer een broodje op.. weet niet wat het was. nou ja maar rustig aan doen vandaag Smile
Zahra

Senior Member

07-08-2013 09:28
Mezelf even toegevoegd.. heb t maar op volgorde van bevallingsdatum gedaan.

[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]23 juli[/TD]
[TD]ca. 1 april[/TD]
[TD]denk meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Zahra[/TD]
[TD] 30[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]28 juli[/TD]
[TD]ca. 7 april[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD]19 aug intake en 1e echo bij gyn[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]27 juli[/TD]
[TD]ca. 8 april[/TD]
[TD]denk jongen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]3 aug[/TD]
[TD]ca. 11 april[/TD]
[TD]??[/TD]
[TD]nog geen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Zahra

Senior Member

07-08-2013 09:32
Ruth wat verschrikkelijk zeg ; ( echt een hele dikke knuffel voor jou! Veel sterkte..
Zahra

Senior Member

07-08-2013 09:38
Hopelijk vinden jullie t niet erg als ik niet zo veel reageer? Want heb t erg druk Wink maar vind t wel leuk om jullie te volgen en af en toe mee te kletsen.. Smile

Is het trouwens een idee om een apart afsprakenlijstje te maken? Want dan kan je die ook op volgorde van datum zetten en dan kan je in 1 oogopslag zien wie er als eerste aan de beurt is.. het lukt mij alleen niet vanaf mijn tel. En onze laptop is kapot.. misschien dat 1 van jullie dat wil/kan aanpassen?
Zahra

Senior Member

07-08-2013 09:45
Rowel nog gefeliciteerd!!

@kwaaltjes.. grotere Big Grin en soms pijnlijke borsten, soms obstipatie, vooral gisterenavond wel pijn in mijn onderbuik(vind ik een beetje eng, maar probeer er maar vanuit te gaan dat dat een goed teken isWink), slecht/onrustig slapen, maar ik mag verder absoluut niet klagen.. ik voel me best goed eigenlijk!
cindy85

Posting Freak

07-08-2013 18:11
@ Zahra: gefeliciteerd! !!
wbt apart afsprakenlijstje: misschien als de groep wat groter wordt? Nu vind ik het met 4 mensen wel nog overzichtelijk zo haha Smile

@ rowel: wow dat is wel vroeg om nu al last van je bekken te hebben. Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook bekkeninstabiliteit en droeg vanaf iets meer dan 20 weken een bekkengordel.
Bij Lisa in het begin vrij vlug last van gehad maar eigenlijk niet lang geduurd en toen nooit meer last van gehad. Scheelt misschien wel dat ik al vanaf 23w platte rust moest houden dus bekken werd ook niet belast Smile

Oh vandaag als ik mij uitrek of echt diep ademhalen krijg ik soms van die trekkende steken in mijn baarmoeder. Herken ik wel van vorige keer, want na een paar dagen zo'n trekkende steken had ik opeens een buikje hihi.
Benieuwd of het nu ook weer zo gaat
Ik moet wel zeggen dat dit tot nu toe wel e gemakkelijkste zwangerschap is. Heb wel hoofdpijn, maar veel minder dan vorige keren, duizeligheid ook veel minder last van, eetlust komt alweer terug, ben wel moe, maar ook niet zo extreem moe. Mag wel even zo blijven duren hoor, liefst voor de volle 40 weken Smile
cindy85

Posting Freak

07-08-2013 18:12
Wel even mijn afspraak aanvullen

[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]23 juli[/TD]
[TD]ca. 1 april[/TD]
[TD]denk meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Zahra[/TD]
[TD] 30[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]28 juli[/TD]
[TD]ca. 7 april[/TD]
[TD]?[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]27 juli[/TD]
[TD]ca. 8 april[/TD]
[TD]denk jongen[/TD]
[TD]19 aug 1e echo bij gyn
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]3 aug[/TD]
[TD]ca. 11 april[/TD]
[TD]??[/TD]
[TD]nog geen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Dib

Senior Member

07-08-2013 18:55
@cindy; wij hebben natuurlijk ook wel minder tijd om moe te zijn he met twee van die aapjes Big Grin
@zahra; we hanteren hier een strikt "2 posts per dag beleid" Tongue haha tuurlijk maakt het niet uit dat je meer een lezer dan een schrijver bent Smile moet je helemaal zelf weten Smile

zo toch maar ff een ticker aangemaakt voor 1 april.. nu nog een week of 3 a 4 wachten tot ik het echt weet.. stiekem wel jaloers op die echo data van jullie hoor :S
cindy85

Posting Freak

07-08-2013 20:30
aapjes is idd wel de goeie omschrijving haha.

ik ga er trouwens maar vanuit hoor dat ik een echo krijg, is eigenlijk niet besproken, maar is bij die gyn (en ook degene die ik in mn 1e zwangerschap had) de gewoonte om zeker bij de eerste afspraak een echo te maken gewoon ter geruststelling vn de zwangere dame dat alles wel degelijk goed zit Smile Op dat vlak zijn ze wel erg meelevend! Maar bij deze gyn heb ik eigenlijk heel mn vorige zwangerschap door echo's gehad, deels ook omdat ik zo vroeg al last had vn eerst gewoon veel baarmoederkrampen en daarna weeën, en toen ook omdat Lisa erg klein/fijntjes ingeschat werd.

ik zit hier wat in dubio wat betreft opvang voor kind 3. Zowel Lucas als Lisa gaan naar een kdv op wandelafstand (300m van onze deur). Nu gaat op het moment dat ukje 3 naar het kdv moet gaan, Lisa naar school gaan. Dan gaan zowel Lucas en Lisa dus samen naar school in de gemeente hier verderop (3km van thuis). Dus nu aan het twijfelen of we dan niet beter meteen ook in die buurt een kdv zoeken voor ukje 3. Voor-en nadelen:

KDV NU:
nadelen
- duur want zelfstandig kdv die zelf haar prijzen mag bepalen
- qua luierhygiëne niet helemaal tevreden want 3 op de 5 keren dat we haar ophalen zit ze met een vieze luier en soms rode billen
voordelen:
- héééél dichtbij, dus ook handig tijdens schoolvakanties of vrije dagen. Hoeven we dan ook niet express verderop te gaan zeulen met 3 kids mee.
- niet alleen dichtbij, maar we passeren er sowieso op weg naar school
- verschillende vrienden en straatbewoners sturen hun kindjes daar ook, dus makkelijk om eens elkaars kindjes mee te brengen indien noodzakelijk of gewoon leuk om een praatje te kunnen maken én de kindjes kennen elkaar dan ook zowel in als buiten het kdv
- we kunnen de leidsters en de gewoontes intussen erg goed want al 2 kids gestuurd

EVENTUEEL NIEUW KDV
nadelen:
- helemaal nieuw, vertrouwen moet opnieuw geschept worden etc.
- geen kennissen meer die ook hun kindjes daar sturen
- op schoolvrije dagen of vakanties moet je alsnog tot ginder gaan
voordelen:
- optie voor erkend K&G kdv waarvan de prijs op inkomen gebaseerd is (en je ook dagen waarop je kindje ziek is of gewoon afwezig is ook niet betaalt): zou volgens eerste inschatting zo'n €60 per maand schelen

Bij een eventueel nieuw kdv is er dus maar 1 echt voordeel maar het is wel een erg belangrijk voordeel natuurlijk want het scheelt best wat geld denk ik. Alleen blijf ik het moeilijk te berekenen vinden.
Wij betalen nu voor het kdv €425, maar werkelijk alles zit inbegrepen (luiers, lunch (warm eten!), fruitpap, boterham, koortswerende producten etc).
Volgens inkomen gerelateerd systeem zou dat ca. €360 zijn, maar dat is ook maar relatief want daar zijn normaal geen luiers bij verrekend, ook niet alle maaltijden dacht ik. In veel gevallen moet je dan fruithapje enzo zelf meegeven. Dus denk als je dat verrekent , het verschil al best wat kleiner is.

Hoe zit dat bij jullie met opvang? Zit bij jullie alles inbegrepen? En indien niet, hoeveel ben je dan zo nog extra 'kwijt' aan luiers/voeding/etc. die je moet meegeven?

Ik vind het best een heel erg moeilijke afweging en geld is bij mij ook niet per sé DE doorslaggevende factor, toch niet als het niet erg veel scheelt (bij mijn man wel haha). Alleen moeten we wel erg snel gaan beslissen want wachtlijsten zijn belachelijk lang en moet je al bijna aanvragen al voor je zwanger bent tegenwoordig als je nog plaats wilt hebben.

heel relaas, maar zo hebben jullie ook leesvoer Smile
Rowel

Senior Member

07-08-2013 21:34
Wat een dilemma Cindy. Ik heb geen ervaring met kdv. Ons mannetje gaat 3 dagen naar een gastouder en dat kost bijna niks. Nemen wel eigen luiers en eten en drinken mee maar omdat we dat altijd gedaan hebben weet ik niet wat dat aan kosten zal schelen. Persoonlijk ben ik wel erg voor dichtbij huis. En de andere 2 kids zijn daar al vertrouwd mochten ze er in schoolvakanties nog naartoe gaan. Maar maandelijks minder geld kwijt zijn is ook mooi meegenomen natuurlijk.. Succes met je keuze!
Dib

Senior Member

08-08-2013 10:19
hey cindy ik begrijp je dilemma, maar ik denk dat ik uk3 naar de dichtstbijzijnde kdv zou brengen. in principe ben je zo ver ik het lees wel tevreden anders had je lisa ook al naar die andere gebracht of op zijn minst ingeschreven toch? heb je ze al eens aangesproken over de vieze luiers en rode billen? dat lijkt me niet de bedoeling namelijk..
verder heb ik geen ervaring met kdv of andersoortig opvang (behalve dan een psz of mijn ouders) dus ik weet ook niet wat de kosten daarvan zijn..
cindy85

Posting Freak

09-08-2013 09:17
@ rowel: beide andere kindjes gaan in de zomervakantie niet naar die opvang. Kdv's zijn bij ons maar tot max 3jr. Tussen 2.5jr en 3jr gaan kindjes hier naar school en vanaf dat moment stopt kdv opvang voor hen, en moet je aparte buitenschoolse opvang gaan zoeken voor schoolgaande kindjes of 'dagkampen'. Beetje jammer want was natuurlijk wel handig geweest als ze alledrie naar dezelfde plaats hadden kunnen gaan.

@ dib, ik ben idd wel tevreden met het kdv van nu. Ze zijn erg begaan met de kindjes en leren hen echt wel veel. Alleen is de kost wel hoog, en is een vast bedrag per maand, dus ook als ze 3 weken gesloten zijn in juli en Lisa dus maar 1 week gaat die maand betalen we alsnog 425 euro die maand, wat natuurlijk belachelijk veel is voor 1 week. Wat betreft luierhygiëne hebben we ze er idd al dikwijls op gewezen dat Lisa weeral eens met een vieze luier zit. Dan horen we steevast dat ze echt nog maar pas gekeken hebben maar dat Lisa gewoon de gewoonte heeft van telkens rond dat uur te poepen. Kan ik enerzijds best geloven want heeft ze 's morgens ook een handje van weg om dat te doen als iedereen klaar staat om te vertrekken. Maar anderzijds verklaart het de rode billen niet, die ze nooit heeft als ze thuis is, dus is niet dat ze er extra gevoelig voor is, is puur van te lang met een vieze luier te lopen. En met Lucas hadden we net hetzelfde probleem.

Nou ja ik heb gisteren alvast aangegeven in het kdv dat ik zwanger ben en bij deze een plekje gereserveerd. Dan ben ik daar al zeker van een plaatsje en gaan we toch nog eens informeren in andere crèches en dan de knoop doorhakken.

zo en nu een alles klaarleggen voor deze middag en morgen want best een hectische 2 dagen voor de boeg met het huwelijk van mijn zusje, vandaag voor de wet en morgen voor de kerk!
Rowel

Senior Member

09-08-2013 15:45
Veel plezier vandaag en morgen Cindy!

Wilde m'n intake bij vk op 13-9 in het lijstje zetten maar ik krijg m niet goed gekopieerd via iPad..
cindy85

Posting Freak

09-08-2013 17:57
Ik probeer het anders straks es vr je op mn laptop , nu op de smartphone onderweg nr huis dus kan ook ff niet
Dib

Senior Member

10-08-2013 13:13
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]23 juli[/TD]
[TD]ca. 1 april[/TD]
[TD]denk meisje[/TD]
[TD]20 aug intake bij vk[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Zahra[/TD]
[TD]30[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]28 juli[/TD]
[TD]ca. 7 april[/TD]
[TD]?[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]27 juli[/TD]
[TD]ca. 8 april[/TD]
[TD]denk jongen[/TD]
[TD]19 aug 1e echo bij gyn[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]3 aug[/TD]
[TD]ca. 11 april[/TD]
[TD]??[/TD]
[TD]13 sep intake[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Rowel

Senior Member

10-08-2013 20:15
Thanks Dib!
Dib

Senior Member

11-08-2013 08:47
graag gedaan hoor Smile heb je de intake bij de vk of de gyn? en krijg je dan ook meteen een echo?
Rowel

Senior Member

11-08-2013 09:13
Bij de vk. Helaas nog geen echo. Kan pas na die afspraak een echo plannen...
cindy85

Posting Freak

12-08-2013 17:39
hey meiden hier wat rustig geweest dit weekend op het forum want mijn zusje is getrouwd dit weekend!!! Wat was ze prachtig! Plaats straks mss nog even een foto'tje als ik kan uploaden op mn laptop.
En ook helemaal trots op Lucas, want heel netjes vooropgelopen als bruidsjongen en de ringen aangegeven. Erg schattig! Ook op het feest was hij echt om trots op te zijn. Netjes gegeten, dan showtje opgevoerd door alleen te staan dansen op de dansvloer voor de ganse zaal - inclusief breakdancen hahaha. En daarna gewoon in een hoekje op een campingmatje willen slapen te midden van al het feestgedruis!

Nu wel erg moe en zwanger zijn helpt daar natuurlijk niet bij Wink
Brabants Boerinneke

Senior Member

13-08-2013 09:57
Hee dames...

na even twijfelen (en lange tijd afwezigheid van t forum, vorige keer meekletsen is alweer 3 jaar geleden) lijkt het me toch leuk om me hier te komen aanmelden. April is nog een rustige maand, zo te zien :-) ??
Meiden gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.
Ik weet sinds 26 juli dat ik ook zwanger ben.. superspannend natuurlijk. Ik geloof dat de uitgerekende datum rond 4 april ligt, maar heb vrijdag a.s. de eerste afspraak bij VK.
Ik ben ook wisselend in hoe vaak ik kan reageren/ lezen, maar toch lijkt het me leuk om ervaringen uit te wisselen. Ik merk namelijk nu al, dat ik toch behoorlijk wat dingen vergeten ben, na de zwangerschap van mn dochter (en ik maar denken dat ik dat soort dingen nooit vergeten zou :-) ).
Dib

Senior Member

13-08-2013 17:37
hoi welkom en gefeliciteerd Smile
ja april is zeker nog een rustige maand Smile nog maar 4 dames tot dusver en jij bent de 5e. oh jij had ook al zo'n vreselijk lange zwangerschap! erg he!

cindy; ik had al een prachtige foto van je dametje voorbij zien komen op fb wat een geweldig jurkje had ze aan zeg! fijn dat je een leuk weekend hebt gehad, zo te zien zat het weer ook mee Smile knap trouwens dat lucas daar gewoon ging slapen! kan ik bij myla wel vergeten hoor!

nou hier; moe moe moe moe moe en super misselijk 's ochtends... pfff ik moet mezelf soms vooruit slepen maar de kinderen zijn blij gevoed en schoon Wink de hond krijgt zijn wandelingen en mijn huis is netjes dus ik zal wel iets goed doen haha maar wat ben ik blij dat ze 's avonds op bed liggen en ik mijn beentjes kan strekken en lekker niks meer hoef!
hier bij de vk hebben ze wat nieuws; een soort zwangerschapscursus ipv de standaard controles. het begint bij 12 weken en eindigt bij 34 weken, het lijkt me wel wat. enige nadeel is dat het 's avonds is maar het is niet elke week dus ja.. elke bijeenkomst heb je dan een thema en van te voren krijg je even een prive controle buik voelen hartslag bloeddruk etc.. dinsdag hoor ik er meer over maar mijn buurvrouw doet hier ook aan mee dus ik heb er al even over na kunnen denken Wink lijkt me iig erg leuk voor de afwisseling! heb het standaard traject al 2x doorlopen immers Big Grin
cindy85

Posting Freak

13-08-2013 19:31
@ Dib: idd wel leuk Dib eens wat afwisseling. Zou ik ook wel overwegen als ik jou was, het andere traject ken je inmiddels idd al goed genoeg Smile
hihi ja he ik vond Lisa ook zo geweldig mooi, en ik moest de foto er gewoon even op zetten. Jurkje heb ik namelijk gekregen van een collega/vriendin, haar dochtertje had die gedragen op haar 1e verjaardag, dus leek me wel mooi voor haar eens terug te zien op een ander meisje Smile
Lucas trouwens altijd een slechte slaper geweest qua aantal uren slaap (als baby 9u op een ganse dag&nacht) maar kon/kan dan wel echt overal slapen dus maakt ook niet uit waar we heen gaan met hem. Lisa net omgekeerd, leuk voor thuis maar vervelend als we ergens zijn Smile

Wat vervelend dat je zo erg moe en misselijk bent. Had je dat de vorige keren ook? Kan ik me namelijk niet meer echt herinneren van je. Ik heb gelukkig niets te klagen, mijn beste zwangerschap tot nu toe! Behalve steeds dat ongi gevoel en na een paar happen eten al vol zitten, eigenlijk helemaal niets wat opvalt aan kwaaltjes, terwijl ik anders wel een hele resem had. Doet me soms wel wat stressen zelfs. Bvb ook mijn buik, ben nu 6 weken, bij mijn 2e zwangerschap moest ik de grootste moeite van de wereld doen om te verbergen en zag ik mensen echt al vragend staren naar mijn buikje. Nu draag ik gewoon nog mijn spannende truitjes van anders en ok als ik neerzit voelt het wel ongemakkelijk aan met mijn jeansbroek maar je moet echt al weten dat ik zwanger ben om toch een minibuikje te spotten. Zo gek, je zou denken dat het bij de 3e nog erger is dan de 2e maar blijkbaar helemaal niet. Of het is gewoon Lisa die me zo 'dik' maakte en krijg ik nu weer een jongen haha.

@brabants boerinnetje: welkom en gefeliciteerd!! Wat leuk, je oudste is ongeveer net zo oud als die van Dib en mij! Alleen van ons iets verser in het geheugen omdat er nog eentje tussenin zat ook haha. Waren jullie al lang aan het proberen voor een brusje of vrij snel gegaan?
Rowel

Senior Member

13-08-2013 20:30
Welkom BB, gezellig! Last van kwaaltjes?

Dib, balen zeg dat je misselijk bent. Moe ben ik ook heel erg..

Claudia, fijn dat ze het zo goed gedaan hebben op de bruiloft! Is toch altijd even afwachten.

Wij gaan eind van de week lekker op vakantie!
cindy85

Posting Freak

13-08-2013 20:43
whahaha Rowel, mijn naam is Cindy hoor Smile Eerste keer dat iemand mij Claudia noemt haha.

Leuk op vakantie! Waar ga je?

Hier kreeg ik net een berichtje van mijn oudste zus of we zin hebben eind september begin oktober samen naar centerparks te gaan met de kindjes (zij hebben 3 kindjes). Zie ik best wel zitten!
Rowel

Senior Member

13-08-2013 20:57
Haha, zit gewoon te slapen Cindy.. Sorry! Zei al dat ik steeds moe ben toch :p
Rowel

Senior Member

13-08-2013 20:59
We gaan lekker een paar weekjes kamperen in Frankrijk.
Gezellig samen naar Centerparcs!
cindy85

Posting Freak

13-08-2013 21:15
oh ook leuk zeg. Wij zijn juli 11 dagen gaan camperen in Z-Frankrijk (Ardèche), waar trouwens ukje 3 verwekt werd haha
Brabants Boerinneke

Senior Member

14-08-2013 09:08
Thanks ladies..
Ik weet nog wel van 3 jaar geleden dat ik het September forum ook goed in de gaten hield, toch leuk om te lezen wat ons nog allemaal te wachten stond. Dus ik zal jullie verhalen ook ongetwijfeld gelezen hebben, Dib en Cindy :-) Oja en noem mij gerust BB, dat deden ze 3 jaar geleden ook en typt toch wat makkelijker dan "Brabants Boerinneke" (niet over nagedacht :-D)

Het verhaal zit hier alleen even iets anders in elkaar, denk ik...
Ik ben namelijk niet meer samen met de vader van mijn dochter. Hoewel ik ergens altijd wel wist wat voor een onverantwoordelijke egoïstische z*k het was, werd me dat pas pijnlijk duidelijk na de geboorte van onze dochter Hannah (voorbeelden te over helaas..). En ik wilde dat echt niet voor haar. Dus heb ik er een punt achter gezet, vlak na haar eerste verjaardag (we waren toen 12 jaar samen geweest). Helaas bewijst hij nog steeds keer op keer hoe weinig zijn dochter hem interesseert, door afspraken etc veelvuldig niet na te komen. Hij heeft haar 'maar' 1 weekend in de 3 weken (regeling op zijn verzoek, van mij zou het vaker mogen hoor) en doordeweeks ook nog een avond (als het lukt). Maar hij zegt zo vaak af en als hij haar dan wel heeft, dropt ie haar meestentijds ook nog bij zn ouders. Zo heeft hij haar nu ook al weer 6 weekenden niet gezien. Ik zou echt gek worden, al die tijd zonder mn meisje!
Als Hannah zelf om papa vraagt, mag ze ook altijd naar hem bellen oid. En op vakantie heeft ze een kaartje naar m gestuurd. Maar andersom komt er nooit een belletje oid om te vragen hoe het met haar gaat bijv. Ik vergelijk hem naar buitenstaanders toe wel eens met Sinterklaas. Dochterlief weet nooit of en wanneer tie komt, maar als tie er is, neemt ie cadeautjes mee en mag ze alles. Totdat ie daarna weer verdwijnt. Ik zeg alleen ook; er komt ooit een dag, dat ze niet meer in 'Sinterklaas' gelooft. En dan kan er volgens mij maar 1 persoon spijt hebben...

Maar goed. Tot zover dit verbitterde relaas over mn ex :-) ;-)

Want het hele leuke is, dat ik ongeveer een half jaar na de breuk 'officieel' iets kreeg met mijn huidige vriend. Nu alweer een jaar geleden. Hij ligt helaas nog steeds in scheiding, duurt allemaal veel langer dan zou hoeven zeg maar, maar heeft zelf ook een kindje. Van bijna 4. En het klikt heel goed tussen ons 4-tjes. De twee kids hebben zelf bedacht dat ze 'broertje' en 'zusje' van elkaar zijn en zo zijn ze ook echt naar elkaar.
En we wisten eigenlijk al heel snel, dat niets ons zo leuk zou lijken, als er nog een broertje of zusje bij.
We hebben nog een tijd in dubio gezeten, zeker omdat hij nog steeds niet officieel gescheiden is, maar dat duurt inmiddels allemaal al zo lang. Als we daarop blijven wachten...

Dus in juni de knoop doorgehakt; ik zou gewoon stoppen met de pil en we zouden wel zien. En toen had ik ineens op 26 juli een positieve test in mn handen (en 28 juli nog een keer en begin augustus ook nog een keer :-) )! Dat hadden we echt niet verwacht, dat het al zo snel zou gaan!
En sowieso, als je mij 10 jaar geleden verteld zou hebben, dat ik misschien wel 2 kinderen van verschillende vaders zou krijgen... dan had ik je ook hartelijk uitgelachen. Zo loopt t leven toch heel anders, dan je ooit zelf bedenkt he?

Hoe is het bij jullie met de kwaaltjes?
Hier erg wisselend. Zo deden gisteren de boobies ineens weer heel veel meer pijn. Maandag was ik de hele dag ineens heel erg misselijk. Heb wel het idee dat de buik al sneller groeit, maar dat kan natuurlijk van alles zijn.
Heb zelf wel het idee dat ik pas echt kan wennen aan het idee 'zwanger zijn', als ik een eerste echo heb gehad. Denk omdat het zo veel sneller gegaan is, dan ik zelf had verwacht. Geen idee wanneer de eerste echo zal zijn. Vrijdag eerst intake bij de VK (doen helaas niet zelf echo's).

Alvast veel plezier voor de dames die (bijna) op vakantie gaan!
Hier is de vakantie helaas alweer voorbij.. het normale leven gaat al weer bijna zn gangetje.
spitsmoes

Senior Member

Topics: 5
14-08-2013 20:56
Hallo meiden,

Ik mag me ook melden hier. Gister positief getest.
Ik ken Dib al van het juni 2012 forum.Nu weer samen samen zwanger.
Ben uitgerekend op 21 April. Van de 2de dus. Ben 27 jaar.
Ik heb niet zo heel veel klachten had het ook totaal niet zien aankomen dat ik zwanger zou zijn.
Ben wel veel duizelig afgelopen dagen, vandaag de hele dag door de Efteling gelopen en meteen weer pijn in mijn onderrug, heup en linker bil en bovenbeen.
Had ik vorige zwangerschap ook al vroeg last van.
Vorige zwangerschap heb ik zwangerschapsvergifting gehad in de ernstigste vorm Hellp! Vanaf 30 weken en uiteindelijk moeten bevallen met precies 35 weken.
Daardoor moet ik nu onder controle blijven bij de Gyn. Waar ik de 29 aug. al een afspraak heb voor de eerste echoBig Grin
Ik viel alleen gister avond van mijn wolk toen ik besefte dat ik deze hele zwangerschap tot 6 weken na de bevalling pillen moet gaan slikken en dagelijkse trombose spuiten moet gaan zetten. Ik haat naalden. Maar het is voor het goede doel. Ik denk dat ik het mijn man maar laat zetten want ik kan daar echt niet naar kijken.
Vrijdag naar de dokter om alles te bespreken hoe en wat. En hopen dat de voorzorgmaatregelen helpen en ik niet weer zwangerschapsvergiftiging krijg.
En onze spruit nu wel mag vast houden na de bevalling en ik hem zo lang vast mag houden en bewonderen als ik dat wil. En geen zuster naast me staat die zegt leg hem nu maar terug. Alleen een flesje geven en wegwezen. En dan weer met lege handen naar huis! Vond het verschrikkelijk!

Zo nu weten jullie denk ik wel het belangrijkste over mij haha.
Op naar april dames!
cindy85

Posting Freak

14-08-2013 21:28
@ BB: zo wat een verhaal zeg! Nee tuurlijk denk je als je jong bent niet dat je ooit kinderen van verschillende vaders zult hebben. Maar ach het gebeurt nu eenmaal en als je zo gelukkig bent nu wat maakt het dan uit. Wel geweldig dat jouw dochtertje en zijn zoontje elkaar echt al broer en zus zien! wat moet dat lief zijn om te zien. Jij dus ook heel snel zwanger geraakt. Mogen we hier toch wel in onze handjes wrijven dat het bij ons allemaal zo vlot lukt!

qua kwaaltjes eigenlijk erg weinig hier, wat ik soms wel wat nerveus maakt omdat ik vorige zwangerschappen een overdaad aan kwaaltjes had en nu eigenlijk helemaal niets, behalve dus al vol gevoel na paar hapjes eten en erge zwangerschapsdementie. Als ik plots rechtsta ook wel vlug last van draaiierigheid maar ook helemaal niet zo erg als vorige keren. Ook buikje groeit helemaal niet zoals vorige keer, toen moest ik nu echt al gaan verstoppen hoor en viel het al zwaar op bij mensen die me kenden. Bonkende koppijn et. heb ik dit keer ook niet. Dus ik denk dat ik daardoor ook nog wel iets terughoudend ben en toch eerst moet zien en dan pas geloven, dus kan voor mij niet snel genoeg maandag zijn, dan heb ik mijn eerste echo en kan ik daarna gewoon helemaal blij zijn dat ik geen stomme kwaaltjes heb haha.

@ Spitsmoes: welkom en proficiat!!! He zeg wat een naar einde van je zwangerschap en vooral naar begin van je kraamtijd heb je gehad. Bah zeg kan me niet voorstellen dat je je kindje gewoon niet bij je kan hebben of moet achterlaten. Denk dat ik heel het ziekenhuis bijeen zou huilen haha (terwijl ik echt geen jankerd ben hoor). Wel flink balen idd dat je nu zolang pillen moet gaan slikken en vooral spuiten zetten. Ik heb na een heupoperatie enkele weken lang zo'n spuiten moeten zeggen en vond ik al helemaal niets. Deed ik toen wel zelf want vertrouwde mijn man dat niet toe, hij zou het te voorzichtjes willen doen wat het dan alleen maar erger maakt.
Ik kan gelukkig zelf niet meespreken van zwangerschapsvergiftiging. Mijn zus heeft het wel 3x gehad. Oudste en jongste heeft ze wel kunnen dragen tot de uitgerekende datum. Bij haar 2e wel iets ander verhaal en werd haar kleintje met 33.5wk gehaald. Dus zij ook zonder kleintje naar huis gemoeten en enkele weken lang dagelijks heen en terug naar het ziekenhuis. Daar heeft ze het toch ook lange tijd erg moeilijk mee gehad.

zo nu genoeg voor vanavond. Naar bed want morgen fris op staan want ga vriendin bezoeken. Is al jaren mijn beste vriendin maar is wat ver weg gaan wonen en laatste 1.5jr hebben we telkens onze geplande afspraken moeten afzeggen omdat Lisa weer eens ziek was of weer eens in het zh lag enzo, maar morgen dus eindelijk zover en zie ik haar nog eens!! NOg wel aan het twijfelen of ik ga vertellen over mijn zwangerschap omdat we het nog geheim wilden houden maar ik moet het haar gewoon zeggen haha, verdient ze wel na zo lang Smile
cindy85

Posting Freak

14-08-2013 21:37
[COLOR=#333333][TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
cindy85

Posting Freak

14-08-2013 21:38
he nou doet ie het niet...ik had ons lijstje aangevuld Sad
Beebielove

Posting Freak

Topics: 8
14-08-2013 21:48
Hallo meiden, ik wil mij ook graag toevoegen aan jullie clubje als jullie dat goed vinden! Mijn naam is Mariska, ik wordt over 2,5 week 22 jaar, heb een super man van 36 jaar en een super lief en prachtig dochtertje van bijna 1,5 jaar. Bij mijn dochtertje hebben we er toendertijd 15 maanden over gedaan om zwanger te worden, ook meer van we zien wel wanneer het komt en mijn cyclus was erg onregelmatig (tussen de 27 en de 39 dagen) dus ja het was moeilijk om mijn ei te bepalen. De laatste 3 maanden hebben we toen wat intensiever geklust rond het ei en dat heeft goed gewerkt! Bij mij kriebelde het nu al wel weer even, manlief wilde graag nog wat langer wachten tot ons dochtertje ietsje ouder zou zijn. Dus we waren er voorlopig nog helemaal niet mee bezig. We hebben 1!! keertje seks gehad, ik dacht dat ik 4 dagen daarvoor mijn ei al had gehad, maar 1 dag na de seks spotte ik toch mijn ei! Ik heb 2 weken lang, vanaf 1 dag na mijn ei ontzettende buikpijn gehad, bij de ha nog urine afgeleverd maar geen blaasontsteking en toen ging er een lichtje op dat ik wel eens zwanger kon zijn. En ja hoor, vorige week donderdag testte ik positief! Mijn man moest ontzettend lachen en vind het nu eigenlijk ook wel leuk, voor mijzelf was het ook echt een verrassing, maar ook wel een hele aangename verrassing! Nou dat was wel mijn verhaaltje denk ik hahaha! Liefs Beebielove.
Beebielove

Posting Freak

14-08-2013 21:49
Cindy, ik zag jouw naam al ertussen staan, wij zaten samen in het topic uitgerekend in maart 2012. Onze dochtertjes zijn 2 dagen na elkaar geboren. Vind het wel grappig dat we nu weer tegelijk zwanger zijn!
cindy85

Posting Freak

14-08-2013 22:09
@ beebielove: he welkom!! Wat een leuke verrassing dat we weer samen zwanger zijn! Hoe gaat het met je mooie Nyah?? Wel wat jammer dat je wat kwijtgeraakt zijn in ons maart topic. Kun je je 'schade' dubbel en dik inhalen weer hier Smile
Het maart topic is trouwens nog steeds wel actief hoor, maar dan een heel beperkt clubje op fb (geheime groep). Als je zin hebt weer wat contact te hebben met de andere dames kun je altijd wel toegevoegd worden hoor, dan moet je me maar een pb'tje sturen.
cindy85

Posting Freak

14-08-2013 22:10
en nu ga ik echt gaan slapen Smile
Beebielove

Posting Freak

14-08-2013 22:29
Cindy, ja ik had er af en toe geen puf of tijd meer voor om ook nog mee te doen met het geboren in maart topic dus toen maar niet gedaan. Zo'n eerste was ook wel erg wennen en ben je in het begin heel veel mee bezig! Wel leuk dat er nog een groepje van over is! Ik zal je morgen ofzo nog wel even een pbtje doen voor de fb pagina, ben nu wel even benieuwd hoe het met iedereen gaat! Nyah is een ontzettende schatje, maar ook een heel pittig meisje hahahaha. Ze heeft sinds kort de driftbuitjes ontdekt, als ze haar zin niet krijgt gaat ze gewoon op de grond zitten huilen of ik zeg 100 keer nee en dan alles nog 101 keer doen. Het is wel elke dag weer een uitdaging en je leert ook elke dag zelf weer nieuwe dingen nu. Ik ben echt helemaal gek op haar en wordt nog steeds elke dag verliefder op haar. Ze is wel een kleintje, qua lengte wel aardig op schema (77,5 cm halverwege juli en 8,7 kilo) Vorige week woog ze ineens 9,3 kilo dus ze heeft even een groeispurtje gemaakt. Verder ben ik huismama en werk ik 1 dagje in de week op vrijdags gewoon voor de extraatjes en om er even een dagje tussen uit te zijn. Mijn schoonouders passen dan altijd op, dus dat is wel fijn en ook hartstikke leuk voor Nyah. We zijn in mei verhuisd naar een koophuis, hebben nu een heerlijke grote tuin en 3 slaapkamers en een grote zolder dus qua ruimte zijn we er mooi op vooruit gegaan! We hebben het enorm naar onze zin hier.
Beebielove

Posting Freak

14-08-2013 22:32
Kwaaltjes heb ik nu sinds twee dagen haast niet meer. Ik kreeg een dag voor mijn positieve test enorme misselijkheid, vooral s nachts extreem en kon ook niet in slaap komen elke keer. Dat een paar dagen gehad en toen begon de hele dag door de misselijkheid, gelukkig niet overgeven. En ja plassen moest ik ook heel erg veel, al vanaf een dag na mijn ei. De buikpijn is een dag voor de posi test ongeveer overgegaan. Maar nu sinds gisteren eigenlijk haast nergens meer last van, geen krampjes, steekjes, bijna niet meer misselijk, eigenlijk niks meer dus. Aan de ene kant wel een beetje eng, geef mij maar honderd klachten tot ik een mooie echo krijg! Vandaag wel de donkerste test van allemaal gehad.
Beebielove

Posting Freak

14-08-2013 22:35
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]23 juli[/TD]
[TD]ca. 1 april[/TD]
[TD]denk meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Zahra[/TD]
[TD]30[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]28 juli[/TD]
[TD]ca. 7 april[/TD]
[TD]?[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]27 juli[/TD]
[TD]ca. 8 april[/TD]
[TD]denk jongen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]3 aug[/TD]
[TD]ca. 11 april[/TD]
[TD]??[/TD]
[TD]13 sep intake[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mariska [/TD]
[TD]22[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]8 aug[/TD]
[TD]ca. 19 april[/TD]
[TD]Geheim[/TD]
[TD]10 sept intake + echo vk[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

spitsmoes

Senior Member

Topics: 5
15-08-2013 11:11
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]23 juli[/TD]
[TD]ca. 1 april[/TD]
[TD]denk meisje[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Zahra[/TD]
[TD]30[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]28 juli[/TD]
[TD]ca. 7 april[/TD]
[TD]?[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]3[/TD]
[TD]27 juli[/TD]
[TD]ca. 8 april[/TD]
[TD]denk jongen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]3 aug[/TD]
[TD]ca. 11 april[/TD]
[TD]??[/TD]
[TD]13 sep intake[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mariska[/TD]
[TD]22[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]8 aug[/TD]
[TD]ca. 19 april[/TD]
[TD]Geheim[/TD]
[TD]10 sept intake + echo vk[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Spitsmoes
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]13 aug
[/TD]
[TD]ca. 21 april
[/TD]
[TD]??
[/TD]
[TD]29 aug. 1ste echo Gyn.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zo hopelijk is het lijstje gelukt. Want gisteren kreeg ik hem niet gekopieert.
Beebielove

Posting Freak

15-08-2013 19:18
Ok ik neem terug wat ik gisteren zei, vandaag de godganse dag misselijk geweest en ben al wel een paar dagen continue chaggerijnig.. Vandaag was wel heel erg, kan er nu ook slecht tegen als Nyah aan het mopperen is. En ben nu echt uitgeteld. Hopelijk maar een beetje op tijd op bed.
Brabants Boerinneke

Senior Member

16-08-2013 10:08
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam
[/TD]
[TD]leeftijd
[/TD]
[TD]kindje
[/TD]
[TD]positieve test
[/TD]
[TD]uitgerekend
[/TD]
[TD]geslacht
[/TD]
[TD]afspraken
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dib

[/TD]
[TD]27

[/TD]
[TD]3

[/TD]
[TD]23 juli

[/TD]
[TD]ca. 1 april
[/TD]
[TD]denk meisje
[/TD]
[TD]20 aug intake bij vk
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]BB
[/TD]
[TD]31
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]26 juli
[/TD]
[TD]ca. 4 april
[/TD]
[TD]??
[/TD]
[TD]16 aug intake bij vk
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Zahra
[/TD]
[TD]30
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]28 juli
[/TD]
[TD]ca. 7 april
[/TD]
[TD]?
[/TD]
[TD]19 aug intake en 1e echo bij gyn
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Cindy
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[TD]27 juli
[/TD]
[TD]ca. 8 april
[/TD]
[TD]denk jongen
[/TD]
[TD]19 aug 1e echo bij gyn
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rowel
[/TD]
[TD]28
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]3 aug
[/TD]
[TD]ca. 11 april
[/TD]
[TD]??
[/TD]
[TD]13 sep intake
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mariska
[/TD]
[TD]22
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]8 aug
[/TD]
[TD]ca. 19 april
[/TD]
[TD]Geheim
[/TD]
[TD]10 sept intake + echo vk
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Spitsmoes
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]13 aug
[/TD]
[TD]ca. 21 april
[/TD]
[TD]??
[/TD]
[TD]29 aug. 1ste echo
Gyn.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Brabants Boerinneke

Senior Member

16-08-2013 10:12
Zo, heb het lijstje ook maar even aangevuld. Wist niet of t me zou lukken (ben nooit zo goed met tabellen etc), maar zo te zien toch wel aardig gelukt. Heb trouwens bij mn leeftijd alvast maar 31 neergezet, ik ben binnen een paar weken jarig (nu dus nog eigenlijk 30), maar aangezien ik het grootste deel van mn zwangerschap 31 zal zijn.. :-)
Is het gelukt met op tijd naar bed gaan, Beebielove? Maf he, hoe dat zo ineens van dag tot dag kan verschillen. Hier gisteren ook de hele dag heel veel last van maagzuur, terwijl ik vanochtend ineens door heftige misselijkheid overvallen werd (lekker, precies toen ik dochterlief naar het kdv aan het brengen was, heel handig dus).

Vanmiddag de intake bij de vk. Deze vk kan niet zelf echo's maken, geloof ik, dus das wel jammer. Maar toch altijd weer even spannend, zo'n eerste afspraak. Ben benieuwd....
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (9): 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave