Zwanger Worden .NU forum [Archief] Complicaties Miskraam Mola?

Mola?
Veggiemama

Member

Topics: 2
15-05-2013 19:10
Pril en ongeboren
Lang gewacht, snel verloren
Heel even zag ik je lichtje
En bijna kon ik je horen

Iets tastbaars is er niet
Onzichtbaar en stil verdriet
Een sterretje aan de hemel
Die verder niemand ziet…

---

Dit gedichtje heb ik zojuist geschreven. Na de 2e IUI was ik zwanger, zou gisteren 9 weken geweest zijn maar er was geen hartaktie meer en het vruchtje was ook niet gegroeid t.o.v. 2 weken geleden. Het zgn. bloedstolsel wat er zat is waarschijnlijk een mola. Naast de grote teleurstelling nu ook grote zorgen. Als het inderdaad een mola is mag ik het komende half jaar geen pogingen meer doen. En dat terwijl mijn klok hard doortikt, ik word 40 in november...had eind van het jaar zo graag ons eerste kindje in mijn armen gehad....vrijdag hoor ik wanneer de curretage is. En dan hopelijk snel de uitslag, ik hoop geen mola zodat het niet zo lang duurt voordat we weer kunnen starten met IUI....Zijn er verder mensen met ervaring met molazwangerschap?

Groetjes, Jet.
Koekie

Posting Freak

Topics: 7
15-05-2013 19:32
Hoi Jet, wat een mooi gedicht meis! Ik hoop zo voor je dat het iets anders is en dat je gewoon verder kunt. Het is al een klap op zich, als je dan ook nog een half jaar moet wachten terwijl je het gevoel hebt dat de klok doortikt... Ik duim heel erg hard voor je meis!
Koekie

Posting Freak

Topics: 7
15-05-2013 19:32
Ik heb overigens geen ervaring met een mola-zwangerschap, maar moest toch even op je reageren
Veggiemama

Member

15-05-2013 21:24
Dankjewel Koekie! We hopen maar op een goede uitslag!
An88

Posting Freak

Topics: 1
16-05-2013 11:39
Hoi Jet,

Heel mooi gedichtje.

Ik heb vorig jaar wel een (complete) mola-zwangerschap gehad. Die onzekerheid is killing. Gelukkig heb ik (toevallig) gister eindelijk groen licht gehad van de gynaecoloog. Mijn waarden zijn goed gedaald en ook laag gebleven.
Ik heb nog wel een vraag voor jou, aangezien je schrijft in je gedichtje dat je heel even het lichtje zag. Was er wel een vrucht? Want dan heb je een partiële mola (als het al een mola is geweest) en de richtlijnen daarvoor zijn anders dan voor een complete mola. Wat betekent voor jou dat als je waarden gedaald zijn tot <2 je weer zwanger mag worden.. Kijk maar op: http://www.oncoline.nl/molazwangerschap

Ik wil je veel sterkte wensen en als je meer informatie wilt of ervaringen wilt delen, dan kun je me altijd een pb sturen!
Veggiemama

Member

18-05-2013 09:33
Hoi An,

Dankjewel voor je reactie!
Sjonge, een complete mola...dan heb je lang moeten wachten zeker? Killing is dat ja...
Met de 7 weken echo is er een knipperend lichtje gezien, dat was in het Maasstad ZH. Dus dat gaf nog hoop...Ook gaf het hoop doordat het hCG hoog was. Maar dat zou passend zijn bij een mola?
Week daarna was er al niks meer te zien, dus is het vruchtje al afgestorven denk ik.
Gisteren nog een echo gehad waarop ook 'kringen' te zien waren. Rond het zgn vruchtje en ook daar weer omheen, een vreemd beeld.
Komende dinsdag word ik gecuretteerd en dan sturen ze het op, maar kunnen ze dan echt nog bepalen of het om een partiële of complete mola gaat?
Ik krijg de uitslag de week erna.
De gyn heeft trouwens gezegd dat de kans dat het nog een keer gebeurt iets groter is, weet jij of dat klopt? Als dat zo is ga ik toch vragen of het niet beter is om IVF te doen, dan kunnen ze misschien van te voren al zien of het om een goed eitje gaat...ik wil dit niet nog een keer meemaken en bovendien heb ik de tijd niet meer...

Groetjes, Jet.
noortje

Posting Freak

Topics: 0
21-05-2013 14:50
Jet, mooi gedichtje. Ik heb geloof ik al in het andere topic verteld dat ze bij mij ook het vermoeden hadden dat het om een mola ging. Een beetje vergelijkbaar als bij jou, ook een bloedstolsel alleen geen embryo te vinden, en later ook allemaal blaasjes. Maar toch ging het om 'gewoon' een miskraam, ik hoop dat dit voor jou ook zo is. En deze zwangerschap was ontstaan na ICSI, het was een mooi embryo want het was ingevroren geweest en dat doen ze alleen bij goede kwaliteit. Dus ik ben bang dat IVF dit niet kan voorkomen. Helaas is er idd een iets verhoogde kans op herhaling, 1% dacht ik. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop echt dat je nog een keer zwanger mag worden.
An88

Posting Freak

25-05-2013 17:31
@ Jet: ik baalde echt dat de website eruit lag! Hoe is de curettage gegaan? Viel het mee? En emotioneel? Sterkte meis!
Veggiemama

Member

26-05-2013 11:03
@ Noortje: Nou ik hoop het ook, hoor! Bij mij dachten ze wel een embryo te zien en een kloppend hartje. In het andere ziekenhuis twijfelen ze er aan. Op 6 juni dan horen we het. Bedankt voor je hart onder de riem!

@An: Ik baalde ook stevig, wilde mijn verhaal kwijt maar dat kon dus niet :-( De curretage (dinsdag) is goed verlopen, viel erg mee, had niet zo veel bloedverlies maar wel krampen. Woensdagavond hield het vloeien op maar vrijdagavond is het weer begonnen, net alsof ik weer ongesteld ben geworden. Zo voel ik het ook. Maar dat zou toch wel heel erg snel zijn?
Emotioneel gaat het wisselend. Vrijdag een flinke dipdag. Erover vertellen vind ik moeilijk, niet echt omdat ik niet meer zwanger ben maar omdat de toekomst nog zo onzeker is. Dit zorgt voor wat extra spanning.
Morgen ga ik toch weer werken, ik zie toch geen reden om thuis te blijven zitten en alles gaat gewoon weer door dus ik moet er doorheen, afleiding zal ook wel goed zijn.

Groetjes, Jet.
An88

Posting Freak

26-05-2013 15:25
@ Jet: ik vond de curettage ook heel erg mee vallen. Ik had de eerste 3 dagen eigenlijk geen bloedverlies. Toen ik dacht dat het klaar was, begon het bij mij eigenlijk pas. En dat was nog 3,5 week.. Omdat ik nog een deel van de mola moest verliezen. Ik had ook veel krampen, maar elke keer als ik kramp had, verloor ik ook wat zeg maar. Sorry voor de smerige verhalen Sad. Maar je kunt na een mola in elk geval absoluut niet ongesteld zijn. Een eigenschap van een mola zwangerschap is nl dat het HcG heel langzaam uit je bloed gaat. Veel langzamer dan bij een normale zwangerschap.
Een beetje afleiding is inderdaad misschien wel fijn. Lekker werken, even je zinnen verzetten. Als je je verhaal toch kwijt wilt, mag het hier altijd he! Ik snap dat er voor jou nog extra druk op ligt ivm je leeftijd en daarmee een onzekere toekomst, maar de kans is nog aanwezig dat je geen mola hebt gehad of een partiële. Dat maakt dat je toch alweer sneller mag proberen om zwanger te worden. Probeer positief te blijven meis.
Veggiemama

Member

26-05-2013 17:40
@An, ja natuurlijk...dom van me...totaal niet aan gedacht....hCG is natuurlijk nog te hoog....donderdag moet ik er weer op prikken. Nou, ben benieuwd hoe lang het vloeien aanhoudt..ik was nogal positief omdat het een paar dagen uit was gebleven. Maar als ik dit zo lees...hou ik er maar rekening mee. Ze raden trouwens af om tampons te gebruiken, maar ik vind het zo vervelend om naar mn werk maandverband te dragen...is het echt een probleem als ik tampons gebruik? Als ik het veel verschoon? Enne trouwens, ben wel wat smerigheid gewend hoor, ik werk met mensen met een verstandelijke beperking ;-)
Sja wat betreft mijn leeftijd...al ben ik dan 41 als ik zwanger word...dat gebeurt nog zo vaak op die leeftijd...je hoort ook zo vaak van mensen die op jonge leeftijd kinderen kregen dat ze het zo druk hadden dat ze vergaten te genieten van hun kind. Dat ze niet heel bewust met de opvoeding bezig waren. En dan heeft onze leeftijd toch ook wel weer een voordeel :-) Nou ik ben blij als het 6 juni is, die onzekerheid is heel vervelend.
Jij hebt nu groen licht he, nou ik ga voor je duimen dat je binnenkort positief mag testen :-)
An88

Posting Freak

27-05-2013 10:19
@ Jet: ik heb geen tampons gebruikt in die periode (hoewel ik ook een hekel heb aan mv). Ze raden dat inderdaad echt af. Net als in bad gaan. Volgens mij heeft dat te maken met infectiegevaar. En ik vond het wel prettig om te zien wat eruit kwam :S Elke keer toch de bevestiging dat de kramp in m'n buik niet voor niks was. En wat betreft het bloeden: het kan best zijn dat het bij jou veel korter duurt hoor.. Ik hoop het voor je Smile Het blijft inderdaad nog wel even spannend voor je, vooral die onzekerheid is niet leuk. Als je weet waar je aan toe bent, kun je je daar veel beter op instellen. Hopelijk is het snel 6 juni en zijn je bloeduitslagen goed.

Wij hebben inmiddels groen licht inderdaad! Echt zo'n fijn gevoel dat het nu eindelijk achter ons ligt. Nu maar hopen dat het snel weer raak is en dat we nu wel het geluk hebben om een wondertje te mogen krijgen.
Veggiemama

Member

27-05-2013 19:19
@An: mijn huisarts belde mij vanmiddag, echt een hele lieve vrouw...ze leefde zo mee..dus ik vertelde dat het allemaal nog zo onzeker was gezien ze een mola vermoedden, maar toen vertelde ze dat ze vandaag uitslagen had gezien en dat het geen mola is!! Ik was en ben helemaal verbijsterd! Morgen ga ik het ziekenhuis bellen, dan mogen ze het bevestigen! Dan geloof ik het pas!
Ohhhhh als het waar is.... :-)
An88

Posting Freak

27-05-2013 19:49
Waaaaauw!!!! Wat een goed nieuws. Idd eerst nog even checken met het zh, maar waaauw Wink Wat ben ik blij voor je joh! Laat je het morgen weten??
Veggiemama

Member

27-05-2013 20:01
Ja tuurlijk! Morgen laat ik het gelijk weten!
An88

Posting Freak

27-05-2013 20:45
Thanks. Wat een top nieuws Wink
Veggiemama

Member

28-05-2013 16:27
@An: het ZH heeft hetzelfde bevestigd, maar het kan dat er nog bloed is opgestuurd naar het Radboud. De assistente zou de gyn mij laten bellen vanmiddag maar ik heb helaas niks meer gehoord :-( Had het graag van hem gehoord....Maar ja, als ze zeggen dat er geen aanwijzingen zijn voor een mola dan ga ik daar maar van uit!
Hoe is het nu met jou? Je ms al doorgekomen? Hope not...
An88

Posting Freak

29-05-2013 07:18
Top zeg, ik snap dat je liever de uitslag van hem zelf had gehad. Maar wat fijn!! Nu kunnen jullie meteen door met zwanger worden. Moeten jullie meteen naar het ZH?
Ik ben nog niet ongesteld geworden. Gister een test gedaan en die was negatief. Heel misschien nog te vroeg, maar nu heb ik zoiets van laat dan nu maar doorbreken, dan kan ik verder met de volgende ronde Wink
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave