Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn uitgerekend in januari 2014

uitgerekend in januari 2014
dotcom

Senior Member

Topics: 2
06-05-2013 20:56
Volgens mij was er nog geen januari 2014, dus bijdeze geopend, wie kletst er mee

Gister was mijn NOD maar nog steeds geen bloed gezien. Vandaag een test gedaan en die gaf een dikke 2e streep, helemaal happy. :mrgreen:

Ik vind het nog wel heel spannend gezien mijn verleden met miskramen, hopelijk hebben we nu een plakkertje. Als het goed is ben ik 13 januari uitgerekend
CL1982

Posting Freak

Topics: 1
06-05-2013 23:25
Hee dotcom, wat fijn dat jij je al zo snel in een nieuw topic mag melden! Heel veel succes, plezier en sterkte deze komende spannende tijd!
(Ben van het oktober-topic)
mama2be

Posting Freak

Topics: 3
07-05-2013 08:59
wauw januari 2014 alweer!! onze meisjes zijn 31 januari geboren (2 weken te vroeg) maar tjee nu kun je zien hoe snel de tijd gaat!

gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk deze keer wel een plakbeeb!! succes!
Enchanting

Posting Freak

Topics: 5
07-05-2013 09:20
heyyyy dotcom,

gefeliciteerd meid en hoop een plakbaby.

Ik ben van starten in januari 2012 rn uitgerekend in januaru 2013.

Suces deze zwangerschap meid het is je van harte gegund.
Xxxx
knufknuf

Senior Member

Topics: 0
07-05-2013 12:20
@dotcom Gefeliciteerd ! spannend voor je.
voel je je ook zwanger?

ik ben 2/1 uitgerekend volgens eigen berekening. 2 weken en dan een echo. heb 5 testen gedaan wn denk dat het pas echt is als ik een hartje zie ;-)
voordat ik testte had ik enorm last van onderrug duurde tot vorige week. nu al best grote boorsten maar verder mag ik niet klagen :-)
dotcom

Senior Member

07-05-2013 13:12
@ CL1982, bedankt voor je bericht. ja, gelukkig weer snel zwanger. Je bent al op de helft, gaat snel nu he, heb je de 20 weken echo al gehad?

@ mama2be, bedankt!!

@ Enchanting, wat lief dat je hier even langs komt om te feliciteren. Bedankt!!

@ knufknuf, Bedankt!!

Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap, is dit je 1e kindje? Ik ben ook van het lekker veel testen hoor, en dan 100x op een dag naar de test kijken haha.. Ik heb nog niet echt kwaaltjes een heel klein beetje gespannen borsten en na het eten een opgeblazen gevoel.
We krijgen ongeveer gelijk een echo, spannend!!
knufknuf

Senior Member

07-05-2013 13:25
Ja is ons 1e kindje! Vorig jaart maart gestopt met de pil. Nu net voor de medische molen zwanger. '.Was er ook nog relaxed onder. Jij hebt veel verdrietige periodes meegemaakt zeg. Nu hopelijk alles goed heb je daarom ook vroege echo? Ik heb soms vlagen dath

et lijkt of ik ongi wordt ?! Maar lees dat dathet gevoel ongeveer hetzelfde is?
dotcom

Senior Member

07-05-2013 13:43
Dat ongi gevoel is normaal idd, je baarmoeder is lekker aan het werk. Ik heb ook zo af en toe van die steekjes, het geeft me wel een geruststellend gevoel. Leuk je 1e kindje, spannend hoor. We krijgen idd een vroege ivm de MK

Wij zijn nu ook zo'n 1.5 jaar bezig voor een brusje, ik werd best snel zwanger alleen het zwanger blijven was nog wel een ding. Toen gebeurde er 8 maanden nix meer en zijn we naar de gyn gegaan, in jan heb ik een HSG gehad en was meteen weer zwanger alleen helaas weer een MK. We stonden op het punt om iui te gaan doen, ik wilde einde van deze maand gaan bellen voor een afspraak als het nog niet raak was, Nou, hopelijk blijft het nu goed gaan en hebben we geen iui meer nodig
knufknuf

Senior Member

07-05-2013 13:49
@dotcom hopen idd dat het nu echt goed is. Je hebt een dochtertje lees ik. Geeft ook afleiding waarschijnlijk. Wachten duurt lang he. Tenminste vind ikwel. Wil het zo graag vertellen tegen iedereen maar wel pas na een goede echo :-)
dotcom

Senior Member

07-05-2013 14:13
We hebben idd een dochter van net 2, ze is in feb 2 geworden, heerlijk meisje. Ze geeft idd wel genoeg afleiding gelukkig. Wij gaan het pas vertellen na de 2e goede echo denk ik, dus dat duurt ook nog wel ff. Het zo graag willen vertellen herken ik wel, fijn dat er een forum is waar je je ei kwijt kan.

Ik ga mijn dochter wakker maken en dan gaan we even naar buiten, het is zo lekker weer. Fijne dag
Maggie

Senior Member

Topics: 4
07-05-2013 21:18
Wauw Dotcom, gefeliciteerd! Alweer januari 2014, jeetje... Een jaar geleden testte ik positief en kon ik mijn hele zwangerschap heerlijk hier mijn ei (of beter eieren haha) kwijt! Ik duim voor je meid! Probeer hoe dan ook ook te genieten van deze bijzondere tijd!
dotcom

Senior Member

08-05-2013 12:09
@ maggie, bedankt!! Ik zal zeker proberen te genieten hoewel ik dat soms best een beetje moeilijk vind

Vandaag maar eens een cb test gedaan en die gaf ZWANGER 2-3 weken aan, toch weer fijn om zwanger te zien staan, ik is weer blij :-D

Gister dacht ik even wat leuks met mijn dochter te gaan doen. We zitten nu een maandje in een ander huis en dat is om de hoek van Plaswijckpark, ik ben daar 2 uurtjes geweest, dochter helemaal blij en ik helemaal versleten, ik kon 's avonds echt helemaal nix meer zo moe was ik.

@ knufknuf, hoe is het met jou?
knufknuf

Senior Member

08-05-2013 17:23
@ dotcom Met mij gaat het prima. Wel ongeduldig :-)
Maar voor jou is het natuurlijk net zo of nog erger. Voel jij je goed?
tammy

Posting Freak

08-05-2013 19:03
Hallo dames! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ik ben ook heel pril zwanger en herken de test manie. Ik heb nu 4 testen erop zitten (wd12, 14 o/m,15) en maak mezelf alleen maar gek, maar het stelt me ook gerust. Mijn testen worden maar heel langzaam donkerder. Gekke is dat die van gisteren middag donkerder is dan die van vanmorgen. Maar goed het zal toch afwachten zijn tot aan de eerste echo. Ik neem ivm cryo tp nog medicatie dus als het mis gaat zal ik geen menstruatie krijgen. Ik heb met vlagen lage rugpijn, buikpijn en allerlei steekjes. Tot 2 dagen geleden ben ik ook beroerd geweest, maar dat heb ik nu niet meer. Hopelijk blijven we allemaal zwanger en hebben we in januari allemaal een prachtkindje!!
knufknuf

Senior Member

08-05-2013 19:41
@tammie gefeliciteerd!! spannend he ?! wanneer krijg je echo?
tammy

Posting Freak

08-05-2013 20:41
@knufknuf; Dat weet ik nog niet. Ik mag pas morgen officieel (16 dagen na tp) testen dus kan vrijdag met de kliniek bellen ivm Hemelvaart. Ik denk dat ik rond de 6weken een echo krijg. Weet jij het al?
dotcom

Senior Member

08-05-2013 22:11
@ knufknuf, ik voel me ook wel prima, alleen sneller vermoeid. Ik ben idd ook zo ongeduldig ook al heb ik de luxe dat ik maar 2 weken hoef te wachten op een echo

@ Tammy, welkom en gefeliciteerd. Spannend voor jullie na zo lange weg. Hopelijk mogen jullie een mooi wondertje vasthouden over 8 maamden. Ja, ik ben echt testverslaafd haha... Het geeft toch steeds weer een bevestiging en ik ben weer blij als het streepje weer een beetje donker wordt.

Die steekjes heb ik ook en soms wat opgeblazen na het eten en sneller vermoeid maar de kwaaltjes komen en gaan bij mij. Lastig vind ik dat, ik heb liever de hele dag door kwaaltjes Dan hoef ik ook niet zo vaak naar mijn testjes te Loeren voor bevestiging. :wink:
tammy

Posting Freak

09-05-2013 05:44
@Dotcom; Ja dat herken ik ook met die kwaaltjes, al ben ik wel blij dat ik nu niet meer zo beroerd ben. Ik zie dat jullie ook al het een en ander hebben meegemaakt met miskramen......

Vandaag is de officiële testdag, 16dgn na tp. Ik heb al even een cb thuis liggen. Ik wilde die zo graag doen als ik zwanger zou worden, maar nu het echt zo is heb ik het tot aan vandaag niet aangedurfd. Maar vandaag dus toch en jawel deze geeft 2-3 weken aan. Nog een kv 2v5 gedaan en deze is echt donkerder geworden dus ben heel blij. Ga vanaf nu proberen niet meer te testen.
knufknuf

Senior Member

09-05-2013 06:45
@ tammie Test van Cb vond vooral mijn vriend extra bevestigend. Ik had vroeg getest ivm rugpijn en goed gevoel dat het nu raak zou zijn. Streepje kwam na paar minuten maar licht en heb allerlei voorbeelden laten zien om hem te moeten overtuigen ;-)
En de cb is leuker voor de foto he.
Ja nog 1,5 week en dan echo. Ben dan 7 weken. Zal bij jou dan ook niet veel langer duren toch. Laten we hopen dat het goed is allemaal
Is het je eerste kindje?
@iedereen hihi het is ook al zo druk he?!
Fijne hopelijk vrije en zonnige dag
Lynn

Senior Member

09-05-2013 18:41
Hallo iedereen.

Ook ik ben zwanger, van mijn eerste. Ik ben nog erg onzeker omdat de vorige keer (2 rondes geleden) het bij 5 weken en 2 dagen mis gegaan was. Ik ben vandaag 5 weken en 2 dagen dus het zit nu al langer dan de vorige keer.
Ik heb erg gevoelige tepels en mijn borsten beginnen ook weer meer gevoelig te worden, ik jank echt heel snel, en ik ruik echt veel meer dan ik ooit gedaan heb. Verder heb ik nog regelmatig van die ongi steken. Vandaag had ik bij het afvegen wat wit draadslijm waardoor ik weer meer onzeker ben. Maar dat hoort er hopelijk gewoon bij.
Ik ben niet zo'n tester ik heb maandag getest (kruidvat) en deze werd na 2 minuten al vet positief. Terwijl mijn vorige positieve test pas na 5 min een licht streepje liet zien. Dus ga ik ervan uit dat dit echt een plakkert is.
Volgens internet berekeningen ben ik op 7 jan uit geteld.
Volgende week ga ik bellen voor een afspraak, omdat ik toch nog even wil afwachten of het blijft plakken.
dotcom

Senior Member

09-05-2013 21:22
@ Tammy, jeeej, een mooie cb test. Fijn hè om zwanger te zien staan. Fijn dat je streepjes test ook een stuk donkerder was, geeft toch een fijn gevoel.

We hebben idd een verdrietig verleden, dat zorgt er wel een beetje voor dat ik er wat voorzichtiger in sta. Eerst maar eens een goede echo. Ik gebruik nu wel voor het eerst progesteron bollen om de zwangerschap te ondersteunen, dat geeft me wel een beter gevoel bij deze zwangerschap.

@ knufknuf, heerlijk, nog 1.5 week tot de echo, dat is zo voorbij. Heb je nog van het zonnetje genoten?

@ Lynn, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk gaat alles goed dit keer.
Dat je meer afscheiding hebt is normaal, je baarmoeder zorgt voor die afscheiding om de vijanden buiten te houden. Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik ook van die dikke slierten (lekker praatje weer)

@ hier, was ik weer heel moe, toen mijn dochter haar middagslaapje deed heb ik ook ff een tukje gedaan op de bank. En ik moest vandaag ontzettend vaak naar de wc om te plassen
Marietje

Member

10-05-2013 08:53
hallo iedereen. Ik mag me hier ook melden! Heb 14 April mijn laatste dag van mijn menstruatie gehad. Daarna gestopt met de pil ( 1e ronde) en gisteren positief getest en vandaag weer. Kan het nog niet geloven in mijn eerste ronde wat eigenlijk een ontpil ronde zou moeten zijn gelijk raak!! Heb al 4 tests gedaan maar allemaal harstikke positief. Ik ga straks nog een cb test halen.Vind ik vooral leuk om te bewaren. Ik zou nu dus 4 weken en 3 dagen zwanger zijn oooeee ben zo blij maar ook zo verrast haha
dotcom

Senior Member

10-05-2013 09:12
@ marietje, welkom en gefeliciteerd!! Maak maar een mooie foto van de cb test, de tekst verdwijnt nl na 24 uur
tammy

Posting Freak

10-05-2013 09:25
Lynn gefeliciteerd! Hopelijk is dit kleintje een blijvertje!!!

Knufknuf ja dit is onze eerste zwangerschap.

Ik heb net met de kliniek gebeld en ze wilde me graag 30 mei zien. Wij zijn dan op vakantie dus we hebben pas na onze vakantie een eerste echo, 12 juni. Wel jammer, maar heb me nu ook wel bedacht dat een echo met 6-7 weken ook niet alle zekerheid biedt dus met een echo vanaf 9 weken zouden we ook al meer gerust kunnen zijn als deze goed is. De kliniek zei dat de kans nog te klein is om met 6 weken iets te kunnen zien dus daarom doen ze het pas vanaf 7 weken.
Net mijn ouders aan te telefoon gehad. Wilde het zondag vertellen op moederdag, maar mijn moeder was net al zo bezorgd en ik kan gewoon niet liegen dus heb het gezegd en de foto van de 2 testen gemaild!! Ze zijn onwijs blij natuurlijk.
tammy

Posting Freak

10-05-2013 09:27
Marietje gefeliciteerd. Zo hé de eerste ronde!! Wauw! We lopen dan precies gelijk!!
Marietje

Member

10-05-2013 10:37
@tammy dat is leuk precies gelijk.

Ik heb er even over nagedacht en denk dat ik over 1.5 de verloskundige etc ga bellen
. Die week hebben we vakantie kunnen we het samen doen zeg maar en eerste controle is toch pas rond de 8 weken toch?

Had helemaal nog niet verwacht zwanger te zijn zit dus nu heel de dag te denken wat moet ik doe haha. .
knufknuf

Senior Member

10-05-2013 11:41
Marietje wow gefeliciteerd!!! Super zeg!
:-)
Marietje

Member

11-05-2013 08:06
Ik heb vanmorgen cb test gedaan. Deze geeft aan 3+ . Dat zou betekenen 5 weken zwanger. Als ik ga terug rekenen heb ik vandaag 5 weken geleden voor het eerst geklust na menstruatie dat zou betekenen eerste keer raak haha. Maar hoe moet ik mijn weken nu tellen. Als ik uit.zou gaan van normale cyclus ben ik 4 weken en 3 dagen maar test geeft anders aan.
Lynn

Senior Member

11-05-2013 09:22
@ Marietje ik heb op babybytes mijn uitgerekende datum uitgerekend, ik zeg niet dat deze precies klopt. Maar zo kan je wel zien in welke week je zit en wanneer je ongeveer uitgerekend ben.
dotcom

Senior Member

11-05-2013 13:31
@ marietje, de cb is maar een indicatie, de ene vrouw maakt sneller hcg aan dan de ander. En misschien zijn het er wel 2 :wink:

Je kan het idd zo uitlaten rekenen op internet. Google maar eens uitgerekende datum en je vindt tientallen sites.

@ Tammy, fijn dat de afspraak voor de echo staat. Eerst lekker op vakantie en dan een mooie echo. Leuk dat je het je ouders al hebt verteld. Wij vertellen het pas na een goede echo.

@ hier, is mijn vriend de hele dag al geheimzinnig aan het doen, vast iets voor Moederdag. Ik moet morgen ook langer op bed blijven liggen. Hihi... Ik ben heel benieuwd
dotcom

Senior Member

12-05-2013 12:31
Vandaag lekker verwend door mijn vriend en dochter. Een lekker onbijtje en bongo bon voor een dagje sauna. Mijn dochter had een mooie tekening gemaakt. Dagje sauna moet nog wel even wachten. Dat kan je de eerste maanden beter niet doen. Maar het is wel een lekker vooruitzicht.

Hoe is het met jullie?
Lieve

Senior Member

12-05-2013 12:37
Gefeliciteerd allemaal... spannende tijden! Hier alweer bijna aan het einde! Probeer ondanks alle zorgen te genieten... het gaat zo snel.
X
Lynn

Senior Member

13-05-2013 12:27
Vandaag gebeld.
28 mei mag ik een echo maken en op 6 juni heb ik het intake gesprek, dus nu daar naar toe aftellen.
Waarschijnlijk is mijn uitgerekende datum 7 januari.

Hoe voel ik me:
Mijn tepels en toch ook mijn borsten zijn/blijven gevoelig. Ik blijf toch ook die ongi steken houden, maar hoor van meerdere kanten dat dat een goed teken is. Ik probeer me niet zo druk er over te maken, maar dat is soms wel lastig. Ik ga dan snel even voelen of ik mijn gevoelige borsten nog heb.
Lynn

Senior Member

13-05-2013 12:41
[TABLE="class: grid"]
[TR]
[TD]naam
[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lynn
[/TD]
[TD]32
[/TD]
[TD]1
[/TD]
[TD]06-05-2013
[/TD]
[TD]07-01-2014
[/TD]
[TD]?
[/TD]
[TD]28 mei echo 6 Juni intake
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tammy
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD]12 juni echo
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dotcom
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD]13-01-2014
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Lijkt me wel leuk om het bij te gaan houden.
P.S hoe je meer lijntjes krijg weet ik niet dit lijstje heb ik uit een ander bericht gekopieerd. Misschien is iemand anders er handiger mee.
knufknuf

Senior Member

13-05-2013 18:44
Naam Leeftijd Kindje Positieve test Uitgerekend Geslacht Afspraken
Knufknuf 31 1 23/4 02/01
Lynn 07/01 28/5 echo/6 juni intake
Dotcom 13/01
knufknuf

Senior Member

13-05-2013 18:47
[TR]
[TD]naam
[/TD]
[TD]leeftijd
[/TD]
[TD]kindje
[/TD]
[TD]positieve test
[/TD]
[TD]uitgerekend
[/TD]
[TD]geslacht
[/TD]
[TD]afspraken
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lynn
[/TD]
[TD]32
[/TD]
[TD]1
[/TD]
[TD]06-05-2013
[/TD]
[TD]07-01-2014
[/TD]
[TD]?
[/TD]
[TD]28 mei echo 6 Juni intake
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tammy
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD]12 juni echo
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dotcom
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD]13-01-2014
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR]
[TD]Knufknuf
[/TD]
[TD]31 [/TD]
[TD] 1 [/TD]
[TD]23-04-2013 [/TD]
[TD]02-01-2014
[/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

ik ben er ook niet zo handig mee ;-)
knufknuf

Senior Member

13-05-2013 19:14
[TABLE="class: MsoNormalTable"]
[TR]
[TD="bgcolor: transparent"]naam
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]leeftijd
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]kindje
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]positieve test
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]uitgerekend
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]geslacht
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]afspraken
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="bgcolor: transparent"]Lynn
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]32
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]1
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]06-05-2013
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]07-01-2014
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]?
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]28 mei echo 6 Juni intake
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="bgcolor: transparent"]Tammy
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"][/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]12 juni echo
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="bgcolor: transparent"]knufknuf
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]31
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]1
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]23-04-2013
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]02-01-2014
[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]?
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="bgcolor: transparent"]Dotcom
[/TD]
[/TR]
[TR]
[/TR]
[TR]
[/TR]
[/TABLE]
tammy

Posting Freak

13-05-2013 20:08
[TABLE="class: cms_table_MsoNormalTable"]
[TR]
[TD="bgcolor: transparent"]naam[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]leeftijd[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]kindje[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]positieve test[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]uitgerekend[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]geslacht[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="bgcolor: transparent"]Lynn[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]32[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]1[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]06-05-2013[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]07-01-2014[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]?[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]28 mei echo 6 Juni intake[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="bgcolor: transparent"]Tammy[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]28[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]05-05-2013[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]14-01-2014[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]12 juni echo[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="bgcolor: transparent"]knufknuf[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]31[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]23-04-2013[/TD]
[TD="bgcolor: transparent"]02-01-2014[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="bgcolor: transparent"]Dotcom[/TD]
[/TR]
[TR]
[/TR]
[TR]
[/TR]
[/TABLE]
Marietje

Member

13-05-2013 21:52
Wil iemand mij erbij zetten. Kan ik niet met mijn telefoon.

Marietje 27 1e kindje positieve test 9mei

Voel me nog zelfde ook kraampjes vooral s avonds en in de ochtend. Zware borsten en begin nu ook beetje misselijk te worden s morgens moet ik echt eerst klein beetje eten. Vind het wel fijn die kwaaltjes toch beetje extra bevestiging.

Lyn jij mag al best snel voor je echo leuk jo. Maar doen ze eerst echo en dan intake?

Ik kijk daar ook echt naar uit eerste echo. Eerst deze week het ziekenhuis bellen heb chronische darm ziekte dus wil eerst specialist op de hoogte brengen. Misschien moet ik wel naar een gynaecoloog ipv verloskundige hoop van niet.
dotcom

Senior Member

14-05-2013 08:12
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Knufknuf[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]23-04-2013[/TD]
[TD]02-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lynn[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]06-05-2013[/TD]
[TD]07-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD]28 mei echo 6 Juni intake[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dotcom[/TD]
[TD]40[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]06-05-2013[/TD]
[TD]13-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD]22 mei 1e echo[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tammy[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]05-05-2013[/TD]
[TD]14-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD]12 juni echo[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Marietje[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]09-05-2013[/TD]
[TD]14-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Goedemorgen, ik heb even het lijstje aangepast en op volgorde van uitgerekende datum gezet. Ik hoop dat ik alles goed heb gedaan
knufknuf

Senior Member

14-05-2013 08:20
@marietje ik zit nu ook op mijn tel. Ja krampjes horen erbij he. Je gebruikt veel kedcijnen voor je ziekte ? Goel je je goed? Voordeel van gynacoloog is dat je vaak wel eerder en meerdere echo's krijg. Kan ook zijn dat als het goed zit je dan naar verloskundige gaat. Ik krijg echo als ik net iets langer dan 7 weken.

Heb somsnog steeds het ongigevoel . Jullie ook?
En ook last van je darmen ?Ik vooral snachts maar gelukkig lucht het op als het eindelijk lukt om ' naar de wc te gaan ' doet echt pijn. En dan google ik even en zie ik dat er meer vrouwen zijn die er last van hebben.
knufknuf

Senior Member

14-05-2013 08:21
Goed gedaan dotcom
tammy

Posting Freak

14-05-2013 17:06
@knufknuf; Ik heb ook met vlagen die ongi gevoelens en lage rugpijn. Met name in de ochtend en de avond, maar lees dat het erbij kan horen. Ik heb vanmorgen nog een laatste test gedaan (nu zijn ze op) en meteen 2 dikke strepen dus hoop dat alles goed gaat en dat die krampen er gewoon bij horen.
knufknuf

Senior Member

14-05-2013 17:55
@tammie fijn he die bevestiging. op naar de echo !
Lynn

Senior Member

14-05-2013 18:28
@ knufknuf ook hier `s morgens echt pijnlijke buik/darmen, ik word er zelf wakker van. Maar als ik dan eenmaal een keer wat kwijt ben is het over. dus ook ik denk dat de darmen lekker bezig zijn, nu al.

@ Marietje, ik denk omdat ik toch wel onzeker ben na mijn vroege miskraam, dat ik daarom al met 8 weken op echo mag en met 10 weken heb ik dan mijn intake. Ik ben er blij om, om met 8 weken al een echo te krijgen.

@dotcom, je hebt het lijstje mooi verder ingevuld.
Marietje

Member

14-05-2013 18:36
@Dotcm en Tammy zo leuk he dat we bijna gelijk lopen.

Ik heb vandaag contact gehad met mijn arts. Ik krijg elke 8 weken medicijnen via een infuus deze blijf ik krijgen tot de 20e week daarna willen ze als het goed gaat de medicijnen tijdelijk staken. Ik moet een paar keer vaker bij hem langs op controle maar verder mag ik gewoon onder behandeling bij een verloskundige. Dat vindt ik wel super fijn eigenlijk. Morgen ga ik de verloskundige bellen.
Verder wordt het drukkende gevoel op mijn blaas wel minder nu. Wel af en toe lage rugpijn en heb ook echt zware borsten jo oja en s'ohtends moet ik echt ontbijten anders wordt ik misselijk . Stiekem ben ik heel blij met deze klachten voelt toch als een soort van bevestiging.
Ik hoop wel dat mijn borsten niet heel erg gaan groeien ik heb nu namelijk al cup f dus daar zit ik echt niet op te wachten. Echt leuk dat we elkaar op deze manier kunnen steunen en vragen aan elkaar kunnen stellen!!!
tammy

Posting Freak

14-05-2013 19:45
@marietje; Fijn dat je wel gewoon naar de verloskundige kan. Heb jezelf ook last van de medicatie?
@Lynn; Scheelt inderdaad toch om met 8 weken al een echo te mogen hebben. Begrijp dat je extra onzeker bent na je vmk.

Al die pijntjes zijn aan de ene kant fijn, omdat je mij het gevoel geeft dat mijn lichaam echt aan het werk is en het de testen bevestigd, maar aan de andere kant word ik er soms ook weer onzeker van. Het zal er wel bij horen. Hopelijk hebben we straks allemaal een mooie echo!!!
Marietje

Member

15-05-2013 18:39
@lynn wat fijn dat je dan al optijd echo mag begrijp je onzekerheid heb ik ook en heb niet eens een mk gehad.

@tammy gelukkig heb ik zelf verder geen last van medicijnen .

Morgen ga ik de vk bellen best spannend ik hoop 2e week van juni echo dan zit ik op 9 weken. Wat is een beetje normaal??
sennah

Member

15-05-2013 19:22
Zo dan kom ik hier ook gezellig meekletsen! Ik ben nu 5 weken zwanger van ons tweede kindje, ik ben 35 jaar. Helaas heeft hier de tweede ook lang op zich laten wachten. Ik ben zwanger geworden van de 3e IUI. @Dotcom, was je hier gebleven Wink wil jij mij misschien ook ff toevoegen aan t lijstje, ik weet niet echt hoe dit moet.. (pos test op 02-05, eerste echo op 23 mei, uitgerekend op 08-01) alvast bedankt!
knufknuf

Senior Member

15-05-2013 20:03
[quote=dotcom][TABLE="class: grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[TD]geslacht[/TD]
[TD]afspraken[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Knufknuf[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]23-04-2013[/TD]
[TD]02-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lynn[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]06-05-2013[/TD]
[TD]07-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD]28 mei echo 6 Juni intake[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sennah[/TD]
[TD]35[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]02-05-2013[/TD]
[TD]08-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD]23 mei 1e echo[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dotcom[/TD]
[TD]40[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]06-05-2013[/TD]
[TD]13-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD]22 mei 1e echo[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tammy[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]05-05-2013[/TD]
[TD]14-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD]12 juni eco[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Marietje[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]09-05-2013[/TD]
[TD]14-01-2014[/TD]
[TD]?[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
knufknuf

Senior Member

15-05-2013 20:04
Gefeliciteerd en welkom Sennah!
3e iui das geen korte weg geweest. Hoe lang heeft het totaal geduurd? Hoe oud is zoontje of dochtertje?
knufknuf

Senior Member

15-05-2013 20:11
Sennah je bent toch al langer dan 5 weken zwanger? Tenminste ik ga er vanuit 7 weken te zijn? Of heb ik misgeteld?
@ iedereen fijn dat we de kwaaltjes een beetje kunnen delen ;-)
sennah

Member

15-05-2013 20:36
@knufknuf, dankjewel voor het aanpassen vh schema. Mijn dochtertje is 2,5 jaar, we wilden eigenlijk graag dat ze dicht na elkaar zouden volgen, maar de natuur beslist anders. Het heeft helaas een dikke anderhalf jaar geduurd voor ik nu zwanger ben van de tweede, de reden is onverklaarbaar, eerste was wel 'gewoon', gelukkig is het dus via IUI met hormoonstimulatie wel gelukt...Wat betreft de lengte van de zwangerschap, morgen ben ik idd 6 weken zwanger, maar ik tel niet in weken plus dagen, dus in weken was het vandaag nog 5... Smile Zijn er hier ook nog dames die ook meedoen met Moeders voor Moeders? Ik ben vandaag begonnen, ik weet door de IUI dus ook hoe belangrijk het is!
knufknuf

Senior Member

15-05-2013 20:56
Gefeliciteerd en welkom Sennah!<br>3e iui das geen korte weg geweest. Hoe lang heeft het totaal geduurd? Hoe oud is zoontje of dochtertje?<br><br>
knufknuf

Senior Member

15-05-2013 21:04
:Soms doet de pagina erg vreemd weet niet waarom er nog een bericht is gestuurd heb wel opnieuw ingelogd en er stond nog iets open maar dat was een berichteje welke al was verstuurd.
@ sennah 1,5 jaar is idd lang prettig dat ze konden helpen. Wij waren net naar ziekenhuis gegaan omdat welanger dan. een jaar bezig waren maar de gynacoloog vertelde dals er niets uit komt dan nog een jaar proberen en dan pas iui en als dat niet lukt na een aantal pogingen ivf.gelukkig blijkt achteraf dat ik al zwanger was bij mij eerste inwendige echo :-) maar de dokter heeft dat niet gezien / gezegd. Dus ben benieuwd of hij er al een aantekening van had gemaakt ;-)
knufknuf

Senior Member

15-05-2013 21:09
Als echo goed is dan ga ik me inschrijven voor moeders voor moeders dan gaan we het ook tegen iedereen vertellen:-)
knufknuf

Senior Member

15-05-2013 21:12
@marietje goed dat je gewoon naar de verloskundige mag. Bijna 9 weken is volgens mij normaal toch. Ik vind dat ik al snel mag metnog geen 8 weken. Maar heb ook direct gebeld na positieve test en niet na nod gewacht en we gaan naar gynacoloog
Marietje

Member

15-05-2013 21:22
Sennah gefeliciteerd en welkom.

Ik heb gisteren het aanmeld formulier ingevuld voor moeders voor moeders. Ben alleen bang dat ik niet mee kan doen door mijn medicijnen.
dotcom

Senior Member

16-05-2013 09:39
@ Sennah, welkom gezellig dat je hier ook komt kletsen. Ik zie dat het lijstje al is aangepast

Ik wil wel meedoen aan MvM, maar ik wil eerst een goede echo afwachten.

@ Knufknuf, vervelend dat je zo last van je darmen hebt, mischien helpt roosvicee Laxo of pruimen eten

@ Marietje, fijn dat je toch gewoon naar de vk mag, die nemen toch meer de tijd voor je dan de gyn is mijn ervaring.

Bij de zwangerschap van mijn dochter ben ik van cup b naar cup e gegaan, maar dat is weer helemaal goed gekomen hoor.

@ Tammy, fijn he zo'n mooie test, wordt je toch weer even blij van

@ Lynn, fijn dat je ook al lekker vroeg een echo mag, mijn gyn wil me zelfs al zien met 6 weken zwangerschap. Veel vinden het nix zo vroeg omdat je nog niet zo veel ziet maar ik vind het wel fijn omdat je wel kan zien of het goed zit voor dat termijn.

Bij de zwangerschap van mijn dochter ben ik van cup c naar f gegaan, maar dat is we
Het toch wel herkenbaar dat we allemaal wel onzeker zijn of je nu veel of weinig kwaaltjes hebt. Ik voel me nog steeds niet zwanger, zelfs met mijn miskramen voelde ik me meer zwanger... :confused: onzekere muts die ik ben heb ik vanochtend nog een test gedaan, ik heb er nog een paar liggen en het is toch zonde om die te laten liggen. Wink De test streep stond er meteen en 2x zo donker als de controle streep, dus mijn hcg stijgt wel lekker iig. ik is weer blij voor vandaag. :mrgreen: Gelukkig nog een klein weekje tot de echo.

Hopelijk hebben wel allemaal een goede echo meiden.

dotcom

Senior Member

16-05-2013 10:19
Oh ik zie dat het mis is gegaan in mijn bericht, zwangerschapsdementie begint al in te kicken. Toch nog een zwangerschapskwaaltje :mrgreen:

De foto staat in mijn profiel
Marietje

Member

16-05-2013 18:20
Ik heb vandaag de verloskundige gebeld. 30 mei intake en 23 Juni echo. Nu weet ik alleen niet of ze met de intake ook al hartje gaan luisteren ben ik helemaal vergeten te vragen . Wat denken jullie?? Ik ben dan bijna 8 weken en 23 Juni al 11 weken. Oh dat duurt nog zo lang voor mijn gevoel he bah. 30 mei valt mee dus hoop echt dat ik dan al iets van een onderzoek krijg wil gewoon bevestiging van een vk of arts of wie dan ook.
tammy

Posting Freak

16-05-2013 20:41
@Sennah; Gefeliciteerd!! Leuk dat je mee komt kletsen!!

@Marietje; Ik hoop ook voor je dat je 30 mei al een echo krijgt, maar denk dat je alleen intake krijgt.... Anders hadden ze denkt ik intake+echo gepland en daarna een nieuwe afspraak voor de 12 weken echo. Hoop voor je dat ik het mis heb, maar heb deze volgorde al een keer eerder op het forum gelezen. Anders bel je toch nog een keertje? Gewoon vragen, want anders zit het je alleen maar dwars.
knufknuf

Senior Member

16-05-2013 22:23
mooie streep dotcom:-)

knufknuf

Senior Member

18-05-2013 07:22
De echo was goed 7 weken en kloppend hartje :-) :-) ouderswaren aan het wachten op uitslag onderzoek maar hadden we niets verteld van de wending dat zaadondrzoek enzo niet meer nodig was hihi
dotcom

Senior Member

18-05-2013 07:55
@ knufknuf, wat goed meid, gefeliciteerd!!! Geniet ervan. Krijg je over een paar weken weer een echo?

@ marietje, phoe, das nog wel even wachten idd, met 8 weken kan je nog geen hartje horen helaas. Misschien kan je vragen of je eerder een echo mag. Het verschild wel per vk, bij mijn vk waar ik naar toe ga als ik van de gyn groen licht krijg, doen ze met 8 weken eerst een echo en daarna pas een intake. Rond 11 weken krijg je nog een termijn echo. Misschien is er nog een ander vk bij jullie in de buurt waar je naar toe kan als je deze vk niet fijn vind?
sennah

Member

18-05-2013 09:57
@Knufknuf, super dat je eerste echo goed was! Wat zullen je ouders opgekeken hebben haha. Is toch wel een leuke wending zo ja. @Marietje, Ik zou ook de vk nog eens bellen om dat te vragen, zoals dotcom ook al zegt, verschilt het heel veel per vk... Ik hoop voor je dat t wel met 8 weken een echo is. @Dotcom, jij aankomende woensdag de echo he?! Ik Donderdag, ik vind het ook spannend hoor. Heb jij de eerste echo ook in het ZH? Ik de 1e wel, en als die gewoon goed is, dan mag ik verder naar de vk buiten het ZH...
sennah

Member

18-05-2013 09:58
Sorry zie dat mijn ENTER-toets niet werkt? Alles staat achter elkaar ipv onder elkaar??
Marietje

Member

18-05-2013 10:46
Ik ga deze week even bellen om het na te vragen. Heb al een beetje. Rondgekeken naar andere verloskundige maar die doen allemaal eerste echo rond 10 weken. Ik zou dan al bijna 12 weken zijn. Ik hoop dat ik er ook een met 8 weken kan krijgen dacht eigenlijk dat dat heel normaal is. Iedereen die ik ken heeft dat ook gehad.
tammy

Posting Freak

18-05-2013 11:05
Jeeee knufknuf! Lijkt me echt heel bijzonder zo'n eerste echo!

Dotcom en Sennah; veel succes deze week! Hoop op goed nieuws.

Hier even heel erg geschrokken. Afgelopen vrijdag een heel klein beetje rozig bloed. Helemaal in de stress natuurlijk. Was in de avond dus kon niets anders doen dan afwachten. Hele nacht in de spanning en af en toe in slaap gevallen. Gelukkig verder niets meer aangetroffen, geen buikkrampen en ook tot aan vandaag gelukkig niets meer. De kliniek gebeld en die denkt een bloedvaatje gesprongen. Zolang het niet veel helderrood bloed is met stolsels is het waarschijnlijk niets. We zijn wel even geschrokken zeg. Maar het was echt heel weinig en daarna niets meer dus hoop dat dit het was. Misschien doordat ik nog utrogestan bolletjes moet blijven inbrengen dat er iets beschadigd is.
knufknuf

Senior Member

21-05-2013 08:43
@ tammie o das zeker schrikken. nu wel gerustgesteld?
dotcom

Senior Member

21-05-2013 09:03
Goedemorgen dames,

Nog een beetje van het pinksterweekend kunnen genieten? Wij zijn zondag even naar het bos geweest en de kinderboederij, dat vind mijn dochter zo leuk en gister hebben we een nieuwe bank gekocht. Die oude kon echt niet meer en op dit moment wordt ons huis verbouwd dus ik vond dat er ook een nieuwe bank moest komen.

Morgen de 1e echo, ooooohhhh zo spannend.

@ sennah, de echo hebben we idd in het zh. Bij mijn dochter mochten we na de 12 weken echo naar de vk. Ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan.

@ Tammy, dat is wel even schrikken. Gelukkig geen roze meer gespot. Het kan idd van de progesteron komen, hoe lang moet je die bollen nog gebruiken?
Eekhoorntje

Posting Freak

21-05-2013 11:31
Hallo meiden,

Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik kom me ook jij jullie aanmelden. Heb gisteren ontdekt dat ik zwanger ben. Komt eigenlijk als een verrassing, niet gepland. Onze dochter is net 2 weken geleden 1 jaar geworden dus het is vrij snel... Dringt ook nog niet helemaal door.
Zojuist een CB digital test gedaan en die zegt dat ik 2-3 weken zwanger ben dus het zal dan wel echt zo zijn he. We zijn het weekend weg geweest en heb heerlijk aan de carpaccio en rosébier gezeten, had namelijk totaal geen idee dat ik zwanger kon zijn. Maar als het goed is is er nog geen bloedband dus zou het nog niet zoveel kwaad moeten kunnen... We zijn bijna 2 jaar aan t proberen geweest zwanger te raken (clomid moeten slikken) van mijn dochter en hier gingen 3 vroege miskramen aan vooraf. Heb dus nog geen idee of dit goed blijft gaan maar verrassend is het wel zo spontaan zwanger zonder het te proberen.
Marietje

Member

21-05-2013 19:30
@tammy he bah wat schrikken. Nu alles weer goed?

@dotcom suoer veel succes en plezier bij de echo morgen.

@eekhoorntje gefeliciteerd wat een leuke verrassing!

Vanmorgen heb ik de vk gebeld en krijg eerst echo inderdaad pas 24 juni . Dan ben ik bijna 11 weken. Pufff dat vergt een hoop geduld. Donderdag komen mijn ouders thuis van vakantie dus kan ik het eindelijk vertellen. Mijn schoonouders weten het al . Verder gaan we het rond de 8 weken aan broers/zussen en twee vriendinnen vertellen . En dan na de eerste echo de rest. Hoe pakken jullie dit aan?
Vrijdagochtend komt er iemand van moeders voor moeders langs
dotcom

Senior Member

25-05-2013 08:40
Hehe, we zijn er weer. Hoe is het met iedereen?

we hebben woensdag een goede echo gehad. We hebben een hartje gezien en zelfs even gehoord. Wat bijzonder zeg. We zijn zo happy. Het klopte ook helemaal met het termijn dus het ziet er allemaal heel goed uit.

We worden nog wel even goed in de gaten gehouden en krijgen over 2 weken weer een echo.

@ eekhoorntje, welkom en gefeliciteerd.

@ marietje, leuk, dat jullie het al verteld hebben. Wij gaan het pas na de 2e echo vertellen denk ik

@ sennah, ik heb nog aan je gedacht. Hoe was de echo?
Mama

Junior Member

25-05-2013 09:24
Hallo dames,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!

Zou ik me misschien nog bij jullie mogen aanmelden? Ik moet nog een beetje aan het idee wennen, maar ik ben zwanger Big Grin heel stom eigenlijk, want we waren er helemaal nog niet mee bezig. ik had wel al allemaal vitamines in huis gehaald en testen want we zouden na mijn ongi beginnen voor een brusje voor onze dochter. we gingen er vanuit dat het weer minimaal een halfjaar of langer zou duren en ik werd maar niet ongesteld. we hadden 1 keer een condoom "vergeten" maar dat was de dag nadat mijn ongesteldheid voorbij was en dat was nog ruim 2 weken voordat ik mijn eisprong zou hebben (lange cyclussen), dus geen moment aan gedacht dat ik misschien wel zwanger zou zijn.
Toen ik woensdag 3 dagen overtijd was toch maar getest maar meer omdat ik stront verkouden was en met een gerust hart pijnstillers wou slikken en toen was daar ineens een tweede streep.

Ik ben nog steeds heel verbaast want met mijn dochtertje zijn we bijna een jaar bezig geweest voordat het raak was en nu ineens omdat we 1 keer een condoom zijn "vergeten".. gisteren dus nog maar een cb test gedaan en die zei 2-3 weken.

Ik heb dus ook geen idee wanneer ik uitgerekend ben. ergens tussen 20 en 27 januari maar ik houd het nog maar even op de 27ste. heb ook nog geen verloskundige gebeld, maar wel mezelf al ingeschreven bij moeders voor moeders.
Eekhoorntje

Posting Freak

25-05-2013 09:54
@dotcom: fijn dat je zo'n goede echo had. Die 1e keer het hartje zien kloppen is zo'n bijzonder, emotioneel moment. Geniet er lekker van.
@marietje: wat laat 1e echo met 11 weken. Of heb je al een echo gehad?
@mama: welkom!! Jouw verhaal lijkt erg op de mijne. Zo zie je maar als je er niet mee bezig ben lukt het ineens heel snel.

Ik heb 6 juni intake en echo bij de verloskundige. Ben heel benieuwd of we een kloppend hartje zullen zien. Aangezien ik voor mijn dochtertje 3x een vroege miskraam heb gehad ben ik er toch wel een beetje bang voor..... Nog even geduld.....
Lynn

Senior Member

25-05-2013 10:00
@ Dotcom wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad en ook al het hartje gehoord hebben,

@ Mama welkom hier, wat leuk dat het nu zo spontaan is gelukt.

@ Sennah en hoe was jouw echo??

@ Tammy hoe is het nu met je??

Hier ben aan het aftellen voor a.s. dinsdag onze allereerste echo, ben zo benieuwd. Ook wel erg nerveus maar komt vast goed.
Ik ben nu regelmatig de hele dag misselijk maar nog niet tot overgeven, ik ben niet van het overgeven dus als dat me bespaart mag blijven. maar alles voor het goede doel.
sennah

Member

25-05-2013 10:40
@Dotcom, ook via deze kant, super dat jullie echo goed was. Is toch altijd weer een mooie geruststelling voor nu. @Mama & eekhoorntje, leuk dat jullie zo snel zwanger geraakt zijn van een brusje! (Zelf hebben we er dik anderhalf jaar over gedaan, ik ben het niet helemaal eens met jullie opmerking van dat als je er niet bezig bent dat het dan wel snel lukt....soms heb je geluk, soms heb je pech...) @Lynn, as dinsdag de echo, ook spannend! Gewoon bij de vk of in het ZH? (Sorry maar mn entertoets doet gek, ik kan geen regels openlaten tussen de antwoorden.....grrr)
sennah

Member

25-05-2013 10:41
Hier donderdag dus de 7 weken echo gehad...die was erg goed. Eigenlijk veel te
goed...ik ben dus zeker zwanger van een tweeling! Het nieuws hakte er wel ff in
hoor. Je weet dat t risico bestaat maar nu het echt zo is, tjonge...
En eigenlijk als de gyn echt goed keek ben ik zelfs zwanger van een drieling,
slik.... Maar dat derde eitje deed niet echt heel erg mee met de rest, dus de
gyn verwachte dat die het niet ging halen. Eerlijk gezegd zou ik dat niet erg
vinden hoor, want drie kindjes in mn buik is echt teveel...dat zou echt wel
prychisch ook een enorme inslag hebben hoor. Volgende week do weer een echo, en
'hopelijk' is de derde dan ook gestopt met meedoen. Er zat ook veel minder
tot geen hartactie in, niet zo snel en goed als in de andere twee, dus het zou
wrsch ook niet een 'goed' kindje zijn....dus nog even spannend deze week. Tegen
anderen hebben we het niet over de 3e gehad, maar hebben we verteld dat we er 2
krijgen....dat voelde toch iets beter...we gaan het zien as week!
Eekhoorntje

Posting Freak

25-05-2013 12:26
@sennah: natuurlijk is het een kwestie van geluk als het snel lukt. Bij mijn dochtertje hebben we er 1 jaar en 9 maanden over gedaan om zwanger te raken. Ik liep bij de gynaecoloog, moest dagelijks temperaturen, clomid slikken, gen-onderzoek etc etc. Maar juist net na mijn laatste mk, ik was voor die ronde te laat om clomid te slikken en dus dachten we dat proberen geen zin had dus we sloegen die ronde wel over, raakte ik zwanger van mijn dochter. Volgens de gynaecoloog had dat ook heel erg te maken met het geestelijke aspect. Hij had al heel vaak meegemaakt dat juist wanneer mensen het "loslieten" het juist lukte. Nu waren we helemaal nog niet van plan zwanger te worden maar omdat het bij de vorige zolang duurde hebben we ook niet echt opgelet. Hadden eigenlijk juist besloten dat we het wel goed vonden zo. Mijn man heeft al 2 jongens met zijn ex dus 4 was misschien toch teveel vh goede. Zijn vorige maand getrouwd en in de "wittebroodsweken" dus klaarblijkelijk zwanger geraakt. Voor mij dus wederom terwijl ik er niet mee bezig was. Maar het is uiteraard nog steeds een kwestie van net het geluk hebben van het juiste moment, gezond eitje en zaadje etc. Blijft toch een wonder!

Pfff 3 vruchtjes....kan me voorstellen dat dat heftig is. 2 is al heftig!! Ben benieuwd wat de volgende echo uitwijst. Het risico is er altijd maar je verwacht dat toch eigenlijk niet he. Spannend hoor!
Mama

Junior Member

25-05-2013 18:02
@Eekhoorntje. Kan me goed voorstellen dat je bang bent dat het weer mis gaat. dat het maar snel zo ver is dat je een echo krijgt! en dat als je er niet mee bezig bent het ineens lukt zo ervaar ik het nu bij allebei de kindjes ook. Is natuurlijk lang niet voor iedereen hetzelfde maar bij mijn dochter lukte het ook toen wij "de hoop" op een gewone zwangerschap hadden opgegeven. Denk dat het bij mij een soort van stress hormoon is ofzo want ook meegespeeld heeft.

@Lynn. Spannend! Alvast veel succes voor dinsdag. misschien helpt het om kleinere porties te eten gedurende de dag? of droge crackers tegen de misselijkheid?

@Sennah. Wat nou als het hartje wel blijft kloppen en het geen "goed" kindje is? Ik heb geen idee hoe zoiets dan werkt. Moet dat dan sowieso geboren worden? Het zal idd wel zwaar zijn maar als het er eenmaal is dan vind je er wel een weg in. Je past je uiteindelijk toch aan, aan de situatie. Misschien kun je ook meer hulp krijgen na de bevalling of van familie?
knufknuf

Senior Member

25-05-2013 18:22
@sennah wow wat een nieuws. Ik duim voor jullie. Spannend zeg.
Nadia30

Member

26-05-2013 11:56
Hoi dames,

Mag ik mij hier ook aanmelden!
Ik ken Dotcom nog van de vorige keer, helaas hier dus ook een ma gehad bij 8 weken.
Nu gelukkig weer zwanger en uitgerekend op 29 januari 2014!
Vind het dus ook spannend en ben dus heel erg onzeker. Hopelijk blijft het goed gaan.
Ik meld mij weer aan omdat ik het nog stil wil houden tot wij de echo hebben gehad op 27 juni.
Wilde het zelf pas bij 9 weken. Ben ik in ieder geval over het termijn heen van de miskraam.
Veel succes
Bati

Posting Freak

26-05-2013 12:33
Heey meiden, ik kom me hier ook maar eens aanmelden Wink Iedereen gefeliciteerd natuurlijk Wink Weet niet zeker of ik hier thuis hoor, want durf niet te zeggen wanneer ik precies uitgerekend ben ivm onregelmatige cyclus. Krijg 04 juni een echo dan weet ik meer, dus t kan ook best zijn dat t een februari-kindje word (als alles goed gaat *klopt af*)Heb ff de laatste paar pagina's gelezen.
@ Dotcom: zie aan je onderschrift dat t helaas vaker fout is gegaan. Lees ook dat jullie een goede echo hebben gehad, gelukkig. Hoop dat alles goed blijft gaan!
@ Sennah: dat zal ff "schrikken" zijn geweest. En vooral als t er misschien 3 zijn. Ook natuurlijk bijzonder. Zijn er in de familie dan tweelingen? Of drielingen? (Omdat je vaak hoort dat t in de familie zit)
@ hier: laatste paar dagen veel last gehad van buikpijn. Dit heb ik bij mn dochter nooit gehad, dus het is een beetje verontrustend. Geen bloed, dus dat is natuurlijk weer positief. Dus maar de echo afwachten!
Eekhoorntje

Posting Freak

26-05-2013 12:54
Welkom Nadia en Bati en van harte gefeliciteerd!!
Mama

Junior Member

26-05-2013 15:28
@Bati en Nadia. welkom! en gefeliciteerd Big Grin
Bati

Posting Freak

26-05-2013 20:20
thnx Smile
Eekhoorntje

Posting Freak

26-05-2013 20:50
Ik vind het nog steeds zo onwerkelijk dat ik zwanger ben.....kan er nog steeds niet helemaal bij. Qua klachtjes: hoofdpijn, steken in mijn liezen en onderbuik, heel sterk reukvermogen en rommelende darmen....hoop dat het snel 6 juni is .. wil zekerheid!
dotcom

Senior Member

26-05-2013 21:02
@ mama, welkom en gefeliciteerd

@ eekhoorntje, ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje bang bent, je gaat toch anders een zwangerschap in na een mk. Hopelijk een mooi hartje 6 mei. Enneh, dat klinkt wel als goed zwanger die kwaaltjes hihi...

@ Lynn, spannend, dinsdag de echo, hoever ben je dan, 8 weken?

@ sennah, wauw, gefeliciteerd met de goede echo, en zwanger van een 3ling. Dat is wel even slikken. Lagen er ook 3 eitjes klaar om te springen bij de laatste fm? Ik ben benieuwd naar de echo donderdag of het er nog 3 zijn of dat het zwakke vruchtje het toch heeft opgegeven. Spannend weer

@ Nadia, welkom en gefeliciteerd, fijn dat je ook weer zo snel zwanger bent en hopelijk nu met een plakkertje. Ik duim voor een mooie echo 27 juni

@ bati, Welkom en gefeliciteerd
knufknuf

Senior Member

26-05-2013 21:15
Gefeliciteerd Bati en Nadia
Hoe voelen jullie je?
Spannend he. Zeker als je een miskraam hebt gehad heb je toen een echo gehad vooraf?
Het blijven wondertjes dat alle processen precies goed moeten gaan he. Hopelijk kun je extra echo's krijgen om je gerust te kunnen stellen. We gaan gewoon uit van een mooie echo. Sterkte met wachten
Bati

Posting Freak

26-05-2013 21:47
@ eekhoorntje: die onzekerheid is erg vervelend. Ik lees dat je een mk hebt gehad met hoeveel weken was dat als ik vragen mag?
@ sennah: heb je 3 eitjes terug laten plaatsen? Of lees ik t helemaal verkeerd Confused wanneer heb je de volgende echo?
Eekhoorntje

Posting Freak

26-05-2013 21:51
@knufknuf: bij mijn mk's was op de echo's niets te zien en 1x alleen vruchtzakje. Stond toen onder controle van gyn en kreeg ik veel eerder een echo dan nu bij de vk. Al is echo met 7 wk bij de vk ook nog snel. Ze doen ze liever met minimaal 8wk dan heb je net iets meer zekerheid. Sgenda technisch kwam dat echter niet uit. Zijn jullie ook zo vreselijk moe??
Eekhoorntje

Posting Freak

26-05-2013 21:52
Bati mijn mk's waren telkens tussen de 4-6 weken
Bati

Posting Freak

26-05-2013 21:54
@ eekhoorntje: hoezo met 8 wkn meer zekerheid? Wat erg dat je zoveel mks hebt gehad, duim voor je dat t nu goed gaat!
Eekhoorntje

Posting Freak

26-05-2013 22:22
Ze zeggen dat wanneer er met 8wk een kloppend hartje te zien is de kans op een mk (vroege mk) met geloof ik zo'n 90% is verminderd. Percentage weet ik niet meer precies... Meeste vmk's gebeuren voor de 8wk. Mijn verloskundige zei ook dat als we met de echo een kloppend hartje zien met 7 wk er nog steeds reëele kans is dat het alsnog mis gaat. Maar bij mijn dochter hadden we kloppend hart bij 5, 5 wk en dat ging ook goed. Is een kerngezond prachtig wondertje geworden
tammy

Posting Freak

27-05-2013 05:44
Hallo meiden. Even een kort berichtje. Alles is denk ik goed. Na die keer geen spotting meer gehad. Ben nu sinds week 6 onwijs misselijk en moet echt regelmatig wat eten om het misselijkheidsgevoel onder controle te houden. We zijn nu 2,5 week in de usa dus vandaar wen kort bericht.
Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!
Tot over 2 weken!

Gr tamara
Mama

Junior Member

27-05-2013 06:21
@Tammy. veel plezier nog in de usa

Dat van die kans op een miskraam verkleind word naar 8 weken heb ik ook weleens gehoord. daarom had ik bij mijn dochter een extra echo aangevraagd bij 8 weken. moest ik wel voor betalen toen, maar daarna heb ik het mijn werkgever verteld. ben ik nu weer van plan. Weten jullie al wanneer je het op je werk gaat vertellen en bij familie? Hier weet nog niemand het behalve ik en mijn man.

@Klachten. hier beginnen de gevoelige borsten een beetje te komen en af en toe een vlaag misselijkheid maar anders dan dat heb ik nergens last van. heb zelfs energie voor 10! dus ik geniet er maar van, voordat dat straks veranderd Wink
Mama

Junior Member

27-05-2013 13:17
Ahhh... ik krijg volgende week al een echo... nu word het toch wel heel erg spannend. Ik had een extern echo bureau gebeld en verteld dat ik met ultra sone geluid werk dus graag zo snel mogelijk een hartje wil horen, zodat ik voor mijn gevoel zekerheid heb en ik het op mijn werk kan vertellen. die man bood aan om vanavond al langs te komen.. vind ik toch wel heel erg snel, dan ben ik heel erg teleurgesteld en bang als ik geen hartje hoor. dus nu ga ik volgende week.. dan ben ik tussen de 6 en 7 weken dus zou je het waarschijnlijk wel moeten kunnen horen.. spannend!!!
Eekhoorntje

Posting Freak

27-05-2013 14:15
Spannend mama!!!
Bati

Posting Freak

27-05-2013 20:13
@ Eekhoorntje: weer wat geleerd. Dacht dat die 90% pas bij 12 wkn zou zijn. Bij D ook een kloppend hart gezien tussen 5-6 wkn. Ben nu benieuwd. Nog 1 weekje wachten....@ Tammy: Thnx voor de felicitatie. Geniet van je vakantie.
@ Mama: spannend zeg! Hopelijk horen jullie een mooi hartje kloppen!
@ hier: toch nog wel steeds last van buikpijn. Af en toe lijkt t ook of ik pijn aan mn maag heb. Ben benieuwd. Bij onze dochter nooit gehad, maja ieder zwangerschap is natuurlijk anders.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (14): 1 2 3 4 5 ... 14 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave