Aaaaahhh!!! Vorig jaar rond deze periode stuiterde ik door t huis na t zien van n positieve zwangerschapstest.
Uitgerekend in december 2012!
Nu, 1 jaar later ben ik de trotste mama van een heerlijk gezond blij ventje!
Nog nooit is n jaar zó snel voorbij gevlogen.. December 2013 Is aan de beurt!
Gefeliciteerd Chantal. Leuk dat er een december topic is. Mijn zoontje is in december 2012 geboren en de tijd gaat snel. Voor je het weet, zit je met je kleintje met de kerstboom in huis.
Bedankt Puk! Ik ben nog wel voorzichtig blij tot ik de echo gehaald heb maar hoe is het met jou nu dan? Beetje afstand kunnen nemen?
Tiiger als ik van de IUI uitga 4 dec, van mijn laatste menstruatie 6 dec, had vroege eisprong
Ik durf niet echt meer te hopen.
Wel goed geklust, maar dat doen we elke maand eigenlijk we, dus dat zegt ook niets.
Hoop ook dwt we hier samen mogen kletsen
Ik meld me hier aan, ben 2 december uitgerekend. Ik heb al een tweeling van 4,5. We wilden toch heel graag nog een kindje.
Heel spannend allemaal. Ik voel me echt heel erg beroerd, heel erg moe, en de hele dag overgeven...... Had ik tijdens mijn. Eerste zwangerschap ook.
Ik hoop dat alle dames hieronder ook snel zo'n geluk mogen hebben als ik.
Vind het verschrikkelijk dat het krijgen van een kindje helaas niet voor iedereen zo makkelijk gaat. Ik duim voor jullie.
Ik duim ook mee voor myka dat het goed blijft gaan. Zo inderdaad bijzonder zijn.
Tijger, het zo zomaar kunnen. Wat me opvalt, is dat veel broertjes en zusjes in dezelfde maand jarig zijn of vlak bij elkaar. Vaak ook met jezelf en andere familieleden. Ikzelf ben van december. Mijn zoon is twee weken later dan mijn verjaardaf geboren en mijn dochter precies 1 maand eerder.
Dit is mijn 4e ronde en in ronde 2 een MK gehad.
Denk dat ik vorig weekend mn eisprong heb gehad en heb vanaf die tijd al gevoelige borsten die de laatste 3 dagen voller zijn geworden.
Ook ben ik al 4 nachten en ochtenden zo beroerd en misselijk!!!! Ik herken dit wel een beetje van de eerste keer.
Mijn NOD is pas a.s zaterdag ( uitgaande van cyclus van 30 dagen zt je altijd goed )
Ik hoop echt heel erg dat ik mee kan kletsen hier!!
Tijger1: Voor jou hoop ik het ok zo erg...
En alle anderen ok natuurlijk!
Hallo, dames sluit me hier ook aan. ben aanstaande woensdag 5 weken als het goed is, dus zal rond 11 dec. zijn uitgeteld, het is ons eerste kindje, dus erg spannend en vreemd, vandaag al de hele dag ongi krampen, gelukkig nog niet echt misselijk geweest, zo af en toe een vlaag maar verder niets.!!
@ th90... jaaa zeker duim ik voor je hoop dat je je hier ook kan aansluiten!!!!
Goedemorgen!
Ik mag me hier ook komen melden.
Ik vind het allemaal erg spannend, ik was namelijk ookal in december 2011 uitgerekend, maar kreeg toen in juni een miskraam na 13 weken. Gelukkig hebben we in de tussentijd een prachtige dochter gekregen die volgende maand 1 wordt.
We wilden er eigenlijk vanaf deze maand weer voor gaan, maar afgelopen maand toch 1x onveilig gedaan en ik ben gewoon al zwanger!!!! Hoe bizar!!?!
Wederom dus in december uitgerekend, het geeft een beetje een dubbel gevoel, maar we gaan het gewoon zien en afwachten.
Iedereen die hier ook al zwanger is, van harte gefeliciteerd, hopelijk blijven alle kleintje lekker zitten en voor degene die nog hopen; heel veel succes meiden!!!!
@cindy, zou wel een leuk kerstcadeau zijn he haha.
welkom eliza, gefeliciteerd!! ook lekker snel aangeteld dus..
Hier gister en vandaag enorme buikkramp gehad met zitten gaat het maar met lopen,. loop ik bijne krom. nu lees ik overal dat het verder weinig kwaad kan, en het de baarmoeder enz. is dus hopelijk trekt het snel weg!! verder gelukkig nog niet misselijk.
@ eliza, ja het zouden ook de darmen kunnen zijn die anders gaan liggen of de banden die een beetje beginnen te rekken, en indd een crackertje of liga pakken bij de misselijkheid, dan trek het weg
@chantal, ja indd bij ons ook de eerste dus allenmaal toch vreemd, me beste dinnetje heb ik het vandaag verteld, moest het toch aan iemand kwijt.. haha zondag vertellen we het tegen onze ouders.
Meiden ik heb een vraagje: Mijn urine is een steek geler als normaal, heeft iemand hier ok last van?
En ik wilde ok nog vragen of iemand hier last heeft van mega buikkrampen/steek achtig, heb gisteravond met een kruik op de bank gezeten zo zeer deed het.
Maar ik zie dat er meer zijn.
Tip: Kruik helpt echt goed en dan met je benen iets omhoog gaan zitten dan rollen je darmen op zngoeie plek. ( die laatste tip komt door mn werk )
Heb geen bloedverlies meer, verloskundige zei dat als ik geen buikpijnk had ik me geen zorgen hoef te maken.
Volgende week eerste afspraak met verloskundige.
Ik ben 24/7 misselijk, heeft iemand nog tips?
Gelukkig twinmomm! Ik schrok me gister ook kapot, had na het plassen een licht dun streepje rood op het wc papier, dat was gisteravond, daarna niet meer gehad maar ben er wel naar van, heb hiervoor ook een mk gehad nl dat begon ook met bloedverlies maar werd wel steeds wat meer, heb geen buikpijn gehad trouwens, hopelijk komt het bij ons allebei niet meer terug!!
Ja als ik iets eet werd het wel beter ja de misselijkheid, heb het nu niet zo erg meer, alleen nog gevoelige borsten en moe
Steken heb ik ook niet echt last van en gele urine ook niet maar drink ook megaveel thee op een dag..
Leuk je ouders vertellen zondag Mupke! Die van mij weten het al ook omdat we al in de MM lopen maar waren wederom heel blij, nu hopen dat
het wel goed gaat!
Nou ga weer verder, zit op het werk nl :oops:
Twinmom, wat fijn dat het gestopt is!!
Tegen misselijkheid kun je misschien wat eten voor je opstaat, bijv. een cracker ofzo, groene appels schijnen ook te helpen net als vanille vla.
Chantal, logisch dat je je rotschrikt als je mk de vorige keer zo is begonnen, maar 9 van de 10 x is het niks hè, maar weet dat dat niet helpt als je het ziet, want dan komt meteen die angst weer bovendrijven. Ik weet het helaas maar al te goed.
Ik had bij mijn mk juist wel de hele dag een zeurderig gevoel in mijn buik en de mk was er echt ineens. Achteraf waren die buikpijnen dus weeen.
Mupke, leuk dat jullie het zondag gaan vertellen! Gaan jullie het nog op een speciale manier doen?
Th, hier geen gelere urine, maar hij ruikt wel sterker/anders.
Houd het even in de gaten, anders even een testje laten doen op een blaasontsteking.
ik voel juist eigenlijk vrij weinig, ook gek hihi. Heb meer last van m'n buik bij m'n middenrif dan onderin en soms wat misselijk, weeïg.
Straks de vk maar eens bellen voor een afspraak.
Fijn dat je vrij weinig voelt Eliza! Probeer ook te denken dat het niks hoeft te zijn, vorige keer kreeg ik bij elk toiletbezoek wel bloed daarna, nee die buikpijn heb ik toen niet gehad wel heel erg veel bloedverlies en lang, ga hopen dat het nu niks is! Ben benieuwd wanneer je naar de VK mag!
Maar is moeilijk hè? Waarscijnlijk extra nu langzaamaan die periode er weer aan komt waar het toen misging.
Het scheelt misschien ook met welke termijn je een mk krijgt in hoeverre je buikpijn hebt.
Met 6,5 week is het kindje natuurlijk nog zoveel kleiner dan met de 13 weken waarop ik mijn mk heb gehad. Wij hebben ons kindje gezien en dat was echt al helemaal af en paste precies op mijn hand, tussen de muis en je vingers.
Mijn dochter ligt nu op bed, dus ik ga ff bellen :-)
@ eliza, ik heb een fotolijstje gekocht, bij de ikea, daar zit tussen het glas en de foto nog ruimte, waar de foto hoort hebben we een gedichtje, en ervoor blauwe en roze muisjes bijde ouders verwachten het niet omdat als ze erover begonnen wij het steeds uitstelde, zovan ooh over een jaartje ofzo dan kijken we wel. haha
Net de verloskundige gebeld, vanacht niet geslapen van de pijn in me buik, niet onderin maar wat hoger, denk echt m'n darmen, ze zei dat ik het moest proberen met roosvicee laxo, en yakult, dus net gelijk na de winkel gereest, ik heb geen bloed verder verloren dus verder kon ze ook niks natuurlijk, en een echo met 5 weken zieje bijna niets, dus kijken als dig help, ik hoop het, en dat het niets anders is..
Leuk idee Mupke! Ben benieuwd hoe ze reageren! Hopelijk helpt de roosvicee! Al een afspraak gemaakt Eliza? Ja met 13 weken lijkt het me nog veel moeilijker! Denk je dat je wat veiliger zit..
Heel leuk idee Mupke!
Heb je ook last van obstipatie of dat niet? Hopelijk helpt de roosvicee je. Bij mij helpt die altijd erg goed!
Heb de intake op 2 mei en de eerste echo op 16 mei. Kon ook op 15 mei, maar dat is de eerste verjaardag van mijn dochter, vond ik toch een beetje spannend, stel dat het niet goed is, moeten we daar voortaan aan denken op haar verjaardag, dus toch maar gekozen voor een dagje later.
Misschien moeten we anders even een schema maken met wie wanneer is uitgerekend en afspraken heeft??
Ja de mk was het heftigste wat ik ooit heb meegemaakt en hoop het echt ook nooit meer mee te hoeven maken, moest ook naar het zkh en nog een curettage hebben en heb ook heel veel bloed verloren. Veel meer nog dan na mijn bevalling. Was echt lang zwak en uit de roulatie. :-(
@ eliza, ja das indd leuker op de dag erna, maar we gaan er voor 100% voor dat het goed gaat..!!
je heb wel eens vaker last van me darmen gehad, en nu is er natuurlijk vanalles bezig in me lijf. de verloskundige zei ook dat veel het indd van het hcg hormoon hebben, maar gelukkig ben ik niet echt misselijk ofzo.wel wat moe, en een cupmaat groter geloof ik :-o haha
Wij hebben het eigenlijk al aan iedereen verteld. Mede omdat ik zo ziek ben.
Op mijn werk moest ik wel, want ik werk met dieren en daar zitten wat risico's aan. Ik mag nu bepaalde dingen niet meer doen.
Maar met mjn eerste zwangerschap hebben we het eigenlijk ook heel snel verteld.
Ik heb medicijnen gekregen voor de misselijkheid, want ik kan echt niet normaal functioneren op het moment.
Wat zullen we allemaal opgelucht zijn als we de eerste echo hebben gehad. De dagen duren lang nu. Haha
Wij moeten nog even kijken wanneer we het gaan vertellen; we zijn er nog niet helemaal overuit. Ik denk dat we het de dichtstbijzijnde familie vertellen na de eerste echo, met pinksteren ofzo of misschien al wel met moederdag en de rest pas na de 13 weken grens, maar dat is ook een beetje afhankelijk van de echo misschien.
Fijn dat je medicatie gekregen hebt Twinmom, heb je al het idee dat het werkt?
Logisch dat je het dan al aan iedereen hebt moeten vertellen.
Mupke, daar gaan we idd voorlopig maar vanuit :-)
Gaat lekker dan al met je borsten haha
Goedemorgen, hier niks meer gezien gelukkig, wel erg moe, misselijk en zere borsten weer sinds gisteravond, hopelijk een goed teken :-) Vanavond
komt MvM langs, doen jullie daar ook aan mee? Hoop dat het test het nog wel doet.. Ik wil het de rest ook pas na de 2e echo vertellen hoor als dat lukt, zal wel rond de Pinksteren zijn ja! Hoop ook dat je medicijnen werken Twinmom!
Goed idee een lijstje maken, kan ik nu alleen niet doen maar thuis wel een keer proberen, mocht iemand anders handig zijn mag dat ook natuurlijk :-)
Goedemorgen allemaal!
Ook ik ben in december uitgerekend! Maandag heb ik een test gedaan en er was al snel een plusje te zien. Dinsdagochtend nog een keer met CB en daar stond 2-3 weken zwanger. Vandaag ga ik mijn 4e week in (als ik het goed heb).
Weinig last van wat dan ook (op het vele plassen na!). Maandag naar de huisarts, want tja; we zijn zwanger. En nu?
@ twinmom, gelukkig heb je medicatie en gaat het nu snel beter met je.
@chantal, ik doe niet met MvM mee, niet zo mijn ding eerlijk gezegt.
@ Kato, welkom en gefeliciteerd!! je kan gewoon de verloskundige bellen hoor en alvast een afspraak maken bij der je kan natuurlijk wel na je huisarts, maar die doet waarschijnlijn ook nog een testje, en zegt je dan dat je de verloskundige kan bellen
Nou, ik wil het me ouders en schoonouders graag al vertellen, dat als "stel" het gaat mis, dat ik dan dat verdriet met hun kan delen en er niet alleen mee zit, bij de rest willen we wachten tot 10 weken.
Welkom Kato en gefeliciteerd!!
Ik ben ook niet naar de huisarts geweest, loop al in het ziekenhuis dus eerst daar een vroege echo en dan hopelijk naar de verloskundige, daar mag je je hier aanmelden bij zes weken en dan plannen ze je in voor de intake en 1e echo rond de 8 weken.
Ik doe wel mee met MvM want weet helaas zelf hoe moeilijk het kan zijn om zwanger te worden en dan heb je die hulp hard nodig natuurlijk! maar dat moet iedereen zelf weten
Ja heb ook zoiets als je het de ouders verteld kan je daar ook je verdriet mee delen mocht het misgaan, de rest wacht ik ook me, behalve 1 goede vriendin van mij die weet het ook al, die loopt ook in het zkh dus daar kan je dan ook veel mee delen
pff wordt er niet meer wijs uit, als ik bij babybytes die ticker maak komt daar te staan dat ik al 7,5 week ben :-o
op een andere site staat alweer 6 weken, ik zou vandaag eigelijk 5 weken zijn volgens de verloskundige. ik snap hem niet meer helemaal. heb pas over 4 weken echo dus dan weet ik het pas precies.
Welkom Kato, gefeliciteerd! Je hoeft inderdaad alleen maar je huisarts op de hoogte te stellen en dat kan gewoon met een telefoontje. verder gaat alles via de vk. Je kan er gewoon een uitkiezen en bellen voor een intakegesprek enzo.
Ik zie mvm ook niet echt zitten, maar heb me toch maar opgegeven, vind het ook wel goed om het te doen, dus ga het toch maar proberen. Ik werd net al gebeld voor een afspraak, maar ben aan het werk en had niet opgenomen, dus ze stond op mijn voicemail.
Mupke, je moet toch gewoon je datum laatste menstruatie invullen of niet? en anders kan je toch op verschillende sites aan de hand van je cyclus je uitgerekende datum bepalen en die datum voorlopig aanhouden in je ticker?
dat je hem nog een paar dagen aan moet passen na de echo is natuurlijk heel goed mogelijk.
Een verschil van 2,5 week is wel heel veel. Dat kan bijna niet toch? Of heb je zo'n onregelmatige cyclus dat je vaak geen idee hebt wanneer je ongesteld moet worden?
Of nee je was pas net met de pil gestopt en een keer ongesteld geweest, dus dan weet je het toch precies hoelang je cyclus was? en dus ook wanneer je ongeveer uitgerekend bent? In ieder geval zou ik die 5 weken maar aanhouden haha. Klinkt logischer. :-)
Ik heb de medicijnen genomen. Bijwerking was dat je er erg duf van kan worden en beter niet kan autorijden.
Ik ben nu op mijn werk, en ik ben inderdaad zo verschrikkelijk duf. Ik moet tot 17.00.
Ik zou het liefst even een middagdutje willen doen.
Helaas zijn mijn collega's vrij.....
@eliza, ja dit was meteen me eerste ronde raak. maar me ontpilronde was 26dgn, en dacht al van misschien is me echte eerste ronde wel langer gewees mja dat weet ik nu natuurlijk niet :mrgreen: vandaar dat ik me nu afvraag hoever ik ben. afwachten maar tot over 4 weekjes..
@twinmom, balen zeg!! altijd die stomme bijwerkingen.. kan je ook geen uurtje eerder gaan ofzo? doe maar lekker rustig aan meid!!
Balen Twinmom van de bijwerkingen! heb je de middag nog overleefd? Ik word ook steeds misselijker en zo moe dat is 's avonds bijna niet meer wakker kan blijven pff.. Gister is MvM geweest, de teststreep knalde gelijk op de test eerder dan de controlesteep en was nog veel dikker ook dus
was wel blij, vorige keer was die veel licher dus maak blijkbaar goed HCG aan, goed dat je ook meedoet Eliza! Voor veel mensen echt belangerijk die niet zo maar zwanger kunnen worden
Lastig Mupke maar zie dat een ticker hebt nu! Was is het dan lang wachten he tot de 1e echo! Ik mag vroeger maar zelfs dat vind ik nog lang duren..
Ja Twinmom, hoe is het gisteren verder gegaan? Balen vd bijwerking, maar ik denk wel fijner dan steeds misselijk zijn?
Hier komt Mvm morgenmiddag langs, maar eens zien hoe we het af gaan spreken, heb nl nogal nieuwsgierige buren. Misschien maar bij een depot langs ofzo...
10 weken is wel lang he? Mocht jij meteen beginnen Chantal?
Ik heb een vriendin in de medische molen, dus weet van dichtbij hoe lastig het voor sommige meiden is om zwanger te worden.
fijn dat je nu zoveel hcg aanmaakt Chantal! Zal je vast ook wel wat geruststellen of niet?
Hier vanmorgen ook echt wel wat misselijk. Ben snel wat gaan eten, toen was het weg! :-)
Lijkt er dus op dat het hcg hier ook wel aan het stijgen is. Ben benieuwd naar de test morgen. Vond hem zaterdag nl. Nog best licht.
Zie trouwens nu ineens dat mijn ticker de slide (of hoe noem je dat) mist. Straks eens ff naar kijken.
Hoi Eliza, ja heb gelijk de kratten gekregen maar zit ook nu op zes weken, volgens mij mag je dan beginnen, bij mij halen ze de kratten achterom uit de tuin dus denk dat dat niet zo opvalt hopelijk bij de buren :-)
Ja eten helpt wel wat tegen de misselijkheid, zal ik wel mega aankomen alleen..
Achterom is bij ons ook niet echt handig, zeker niet als het straks mooi weer gaat worden en iedereen buiten is.
Ik begreep idd dat je van 6 tot 16 weken mee mag doen.
Ach en als je misselijk bent hoef je toch niet veel te eten of wel? Bij mij helpt een mandarijntje of een droog toastje vaak al nou dat zijn de calorieën toch niet lijkt me?!
Hahaha ja dat was ook meer een grapje, neem altijd tomaten of vanillevla, tomaatjes staan al naast mn bed maar dat hielp niet genoeg vanacht toen nog maar wat vla :-) Mn vriend zat al te mopperen maar die had me juist wakker gemaakt door laat naar bed te gaan
Volgens mij kan je het ook wel wegbrengen ja als je dat fijner vind, tien weken wel lang ja maar heb het er wel voor over, stinkt wel trouwens die flessen brr.. werk ook fulltime dus het is niet de hele dag bij mij
Ik kom mij een beetje voorzichtig hier ook melden.
Vanmorgen test gedaan en er kwam een streepje.
Ben nog erg voorzichtig en denk zaterdag weer een test doen.
welkom tijger, en geniet lekker van je zwangerschap, ze zeggen een streepje is een streepje, dus gefeliciteerd meid!!
@chantal, met hoeveel weken heb jij je eerste echo? als ik nu indd gewoon 5 weken ben, ben ik er met de echo 9, en als ik er nu wel al 7 zou zijn dan zijn het dan 11weken, ochja, we zien wel.afwachten.... meer kunnen we toch niet doen,
Ik ben vandaag zo duf al een konijn, bleeh, me vriend zegt, doe vandaag maar rustig aan. ja dat doe ik al vanaf maandag, omdat ik toen zo slecht eraan was, nu gaat het redelijk. maar gewoon nergens zin in.toch maar voorzichtig eens beginnen. ik werk voor mezelf en heb het lekker rustig deze week, dus ook wel eens lekker.
Tijgertje, een voorzichtige gefeliciteerd dan! Hopelijk wordt het snel een dikke gefeliciteerd :-)
Kan me heel goed voorstellen dat je het nog spannend vind. Waren je mk al vroeg?
Zag dat jullie wel ook zaadonderzoek en een afspraak bij de gyn hebben. Misschien nu voor niks dan?
Laten we het hopen!
Mupke, ik ben ook zó moe vandaag!! Pfffff, heb net lekker ff een uurtje op bed gelegen. Kon niet slapen maar lag wel lekker wat te doezelen.
Heb het ook steeds hardstikke koud! Echt vervelend. Weet eigenlijk niet eens precies waardoor dat komt, weet een van jullie dat?
Heb net ook nog even een testje gedaan, de test was zaterdag zo licht en dan MVM morgen....dacht wil wel ff meer zekerheid op een vette test haha, dat was gelukkig zo. Controlestreep en teststreep waren bijna even donker en dan met middagurine. Zit wel goed dus.
Ziet er goed uit! Pff ik ben ook al zo heel erg moe, niet gezellig ;s avonds! Werk op een school op de administratie, begin om
half acht, sleep me de dag door en na het avondeten kan ik bijna niet meer wakker blijven
Hallo
Ik zal me even voorstellen ik ben Anna en 37 jaar en zwanger van ons tweede kindje nog maar 4 weekjes dus heel pril.
Ik denk dat ik ongeveer rond de 15 december ben uitgerekend al zal de vk begin december zeggen omdat hun anders rekenen.
Ik heb al een zoon hij is al weer 12 jaar oud en die is in de 7de hemel dat hij eindelijk een broertje of zusje krijgt.
Voor mijn man word het de eerste keer dat hij vader word al is hij als een vader voor mijn zoon.
Januari heb ik een miskraam gehad ik was toen 8 weken zwanger hoop dat het nu beter gaat.
Mijn eerste afspraak zal pas eind april begin mei zijn omdat ze hier pas met 10 weken een eerste echo doen.
awjager. welkom. en gefeliciteerd!! hopelijk blijft nu alles goed gaan!! wat spannend indd voor je zoontje van 12 dattie een broertje of zusje krijgt.
geen idee eliza, misschien ook hormonen haha.. goed schema gemaak..!! toppie
Ik ben kapster, ik kom bij de mensen thuis, dus werk lekker voor mezelf, het nadeel is wel dat ik 2 avonde in de week werk. de dinsdag en donderdag. maar ach, doe het heel graag
Welkom Anna en gefeliciteerd! Hopelijk blijft deze uk lekker plakken en kan er echt een brusje komen voor je zoon!
Waarom rekent de vk anders dan? Zij kijken toch ook gewoon naar de datum van je laatste menstruatie en de gemiddelde duur van je cyclus?
Hier doen ze ook een eerste echo (pas) met 10/11 weken dus ik mag ook nog een ruim een maand wachten helaas.
Oh nou ik reken niet van de eerste dag van mijn menstruatie want dat kan niet.
Ik reken minimaal 1 week later en dat klopt ook met de test die ik heb gedaan.
Eerder kan gewoon niet omdat we toen geen interactie hadden.
Vandaar dat ik anders reken stelt niks voor maar scheel een week hahaaha.
Ja zeker super spannend allemaal en hoop dat het nu allemaal wel goed gaat.
Morgen eerst naar de huisarts omdat ik wat steken heb en die heb ik al een tijdje.
Bij ons is de eerste echo ook pas met 10 weken vind ik persoonlijk vrij laat maar ja wie ben ik dan weer he.
Sommigen hebben het al met 7 weken of 8.
Nou ja rustig afwachten maar zal voor mijn eind april of begin mei ongeveer zijn.
Eliza zaadonderzoek is al gedaan, vriendlief heeft net dinsdag ingeleverd. En afspraak gyn gaat wel door alleen ga ik hem even verzetten naar later tijdstip omdat ik niet met 6 weken echo wil.
Eerste mk was met 7,5 week, tweede met 5 week en derde met 6 week maar in spanning moeten zitten tot bijna 8 weken.
Daarom wil ik nu ook pas na 7 weken de echo.
Ik krijg dus wel. Vroege echo vanwege de miskramen en omdat we bij de gyn lopen.
Anna ook gefeliciteerd!
Je krijgt altijd 2 weken cadeau, daarom rekenen ze vanaf eerste dag laatste menstruatie
Welkom Anna! Tijger hoop zo voor je dat het nu goed gaat! Kan me voorstellen dat je voorzichtig bent! heb ik ook al nu na 1 MK! Heb ook een vroege echo met ruim 7 weken omdat ik in het ZKH loop, als alles goed is mag je je daarna aanmelden bij de VK en die maakt met 8 en 12 weken nog een echo volgens mij, vind het toch wel fijn ook al weet ik dat het nog geen garantie geeft.
Ik mag als het goed is ook daarna gewoon naar de vk. Erg fijn. Is wat minder zakelijk dan bij de gyn.
Ben ook blij met meerdere evho's.
Toen ik eerste mk kreeg liep ik gewoon bij vk, en als ik zou willen zou ik daar gelijk al heen kunnen en ook een vroege echo.
Maar heb zoiets heb nog afspraak staan bij de gyn dus ga daar eerst wel heen.
Volgende week maar even bellen en dan even overleggen om afspraak op te schuiven.
Ik liep nu ook bij acupunctuur, ga haar volgende week bellen en vragen of ze mij nu nog verder kan behandelen nu. Ze kunnen namelijk ook naaldjes zetten tegen miskramen.
Alles proberen maar
Ik hoor het idd vaker dat je wel een vroege echo krijgt als je een verleden hebt met mk, misschien dat ik er dan toch ook eerder nog een krijg....Intakegesprek maar even afwachten.
Weet trouwens ook niet wat ik daar moet gaan vertellen haha, ze weten alles al van vorig jaar, dus zal niet zo lang duren denk ik.
Hoop voor jullie dat jullie straks idd lekker naar de vk mogen.
Oja en die 2 weken cadeau hihi, die krijg je aan het begin, maar met een beetje pech moet je ze aan het eind alsnog bijna voldragen....mijn dochter kwam 10 dagen te laat, was niet echt een cadeautje ;-)
Helaas is het voor definitief voorbij dat ik me hier kan melden...
Vanmorgen toch ongi geworden, wel ineens een mooie cyclus van 32
Daar ben ik al erg blij mee!
Ik heb toch elke keer zon twijfels, behalve begin van de week dat ik zon last van me darmen had, voel ik nu eigenlijk vrij weining. slaap wel wat slechter, en voel soms de baarmoeder wel wat trekken, en dan denk ik steeds, zal het nog goed zitten.. zal het nog wel leven, en dan duren 3,5 week wachten op eerste afspraak best lang
Heel herkenbaar Mupke, heb vandaag ook minder last van alles en dan begin ik gelijk weer te denken dat het niks meer is, wat kan afwachten toch lang duren dan!
Balen Myka!! Heel veel sterkte met de Clomid straks.
Mupke, ja het is soms ook lastig om te wachten!!
Anna, dat is fijner lijkt me!
Hier is MVM net weg. Ook bij haar gelukkig weer een knaltest! Ze was verbaasd zelfs dat hij al zo knalde omdat ik pas 5 weken ben en de lijn dan vaak minder duidelijk is dan dat hij was bij mij. Ik mag dus ook meteen gaan beginnen. Heb de kratten gehad en een cadeautje dus we gaan er voor :-)
Jazeker is dat fijner.
Ik heb nu ook nergens last van tenminste niet van de kwaaltjes zeg maar.
1 eierstok is wat aan het demonstreren mat af en toe een steek of bijeentrekking zo voelt het maar dat is alles.
heb nog niet echt gevoel van zwanger zijn.
Myka balen hoor!!
Ga hard duimen dat je snel zwanger bent!!
Knuffel.
Ik krijg steeds meer last van mijn borsten.
En wat last van vermoeidheid. Maar dat komt ook doordat ik gister om 00.00 nog niet sliep en dat de wekker van mijn vriend om 5.10 ging en ik toen niet meer geslapen heb.
Vanavond ook weer werken van 17.30 tot 22.45.
@tijger, das indd weinig slaap ja..
@chantal, van me borsten heb ik ook last, me bh's zaten al erg krap, een maat groter gekocht, en dat bevalt me vriend wel haha.. bij mij valt het qua honger enzo mee, hoop echt dat ik niet al teveel kg aankom.
een wat intiemere vraag, hoe zit het bij jullie nu met het "klussen" ? vind het nogal akelig
Mijn borsten voelen alleen wat zwaarder soms en de tepels zijn wat gevoeliger, maar alleen als mijn man ze aanraakt. Ik geef nog bv en dan heb ik er geen last van.
De intimiteit is hier ook wat gevoeliger, maar dat had ik de vorige keer ook, gaat vanzelf over. Manlief vindt het trouwens wel wat spannend hoor om nu seks te hebben. Doet het eigenlijk liever even niet tot we wat verder in de zwangerschap zijn, of tenminste dat gevoel krijg ik.
Intimiteit even geen behoefte aan. Haha
Vriendlief ook niet. Durft het ook niet goed nu.
Hebben het zolang verplicht moeten doen dat we nu even zoiets hebben even niet. Haha
Hier ook weinig actie, we weten dat het er niks mee te maken heeft maar vorige keer begon de miskraam dag.na het klussen en inderdaad hier ook zo lang verplicht bezig geweest pff, met de.misselijkheid en vermoeidheid ook weinig zin trouwens nu, heb net gemberkoek en een. Thee met gember gehaald, benieuwd of het iets helpt..
Chantal ben je zo beroerd elke keer?
Probeer je al iets te eten op bed voordat je opstaat?
Hier steeds meer last van gevoelige borsten.
En merk dat ik regelmatig moet eten anders wordt ik wat misselijk.
Heb ik alle zwangerschappen al zo vroeg gehad