Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Marktonderzoek voor een nieuw product

Marktonderzoek voor een nieuw product
cyclecheck

Junior Member

Topics: 1
21-03-2013 20:41
Beste aanstaande moeders,

Op de Universiteit Utrecht zijn we bezig met het uitwerken van een marketingplan voor een nieuw apparaatje (bestaat momenteel alleen nog maar als idee.. HelaasSmile). Een onderdeel van dit marketingplan is het meten van de bereidheid van de markt (Dubbel inkomen gezin met een kinderwens) om dit product te gebruiken.

Het product waar het om gaat wordt een soort implanteerbare chip die je hormoonspiegels meet, en aan de hand hiervan je meest vruchtbare moment kan bepalen. Deze chip kun je uitlezen met een smartphone of tablet, en via de bijbehorende app kun je dus je gehele menstruatiecyclus bijhouden. Werkt een beetje als de standaard urine test, alleen zit het dus permanent in je lichaam. Het idee is dat dit product op dezelfde wijze wordt ingebracht als de implanon anticonceptie pil (al wordt het doel ervan natuurlijk totaal anders).

Als studenten zouden wij het echt enorm op prijs stellen als jullie de vragenlijst die hieronder vermeld staat in zouden willen vullen, dat helpt ons aan een goed cijfer, en alle vrouwen met een kinderwens in de toekomst misschien aan een mooi product.

http://freeonlinesurveys.com/s.asp?sid=8...r8ah227637

Groetjes,

Rianne, Tom, Hong, Welmoet en Simon

PS: Als dit bericht in strijd is met de regels van het forum, of op de verkeerde plek staat: Sorry sorry sorry!
lenny

Administrator

Topics: 668
22-03-2013 00:29
Nee hoor, je hebt toestemming gevraagd, het is akkoord.

Succes met de opdracht!
pooh1986

Posting Freak

Topics: 5
23-03-2013 09:08
Hoi!

Ik heb de lijst ingevuld. Alleen de laatste vraag kan ik niet beantwoorden via mijn telefoon..kan er niks in typen! Jullie hebben het erover dat 20urinetesten ongeveer 50 euro kosten. Ik had 20 testen voor de helft. Maar wat betreft het antwoord op de laatste vraag: ik zou er geen geld aan uit willen geven!
leonec

Posting Freak

Topics: 21
23-03-2013 09:10
maar hoezo dubbel inkomen ?
pooh1986

Posting Freak

23-03-2013 09:28
Goede vraag inderdaad! Die snap ik ook niet helemaal...zou die chip zou duur zijn dat ie met een enkele inkomen niet aan te schaffen is? Wink
leonec

Posting Freak

23-03-2013 09:42
ja maar dat wil niet zeggen dat je henm dan kunt aanschaffen..mensen met een 1 persoonsinkomen kunnen ook geld hebben ;-)
leonec

Posting Freak

23-03-2013 09:42
bedoel eigenlijk niet kunt aanschaffen
pooh1986

Posting Freak

23-03-2013 11:25
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in!

Ik ben benieuwd of we er nog antwoord op krijgen.
leonec

Posting Freak

23-03-2013 11:29
hahahah ja ik ook :-)
cyclecheck

Junior Member

28-03-2013 00:26
Beste aanstaande moeders,

Allereerst heel erg bedankt voor het invullen van de enquete! We hebben er erg veel aan gehad! Veel van geleerd, en wat goeie inzichten opgedaan.

Om eerst even een vraag in de reacties te beantwoorden:

Waarom alleen de dubbelinkomens? -> Eerder marktonderzoek heeft aangetoond dat dubbelinkomens (vooral hogeropgeleid) voorlopers zijn op het gebruik van nieuwe technologie. Ze zijn de zogenoemde early adopters. Omdat ons product best wel wat barrières doorbreekt qua wat mensen "normaal" vinden denken we dat we ons op die groep moeten richten.

Verder was de redenering ook dat dubbelinkomens doorgaans allebei op carrière gefocust zijn, en wanneer ze de beslissing nemen dat ze een kindje willen, dat ze zo snel mogelijk zwanger willen zijn. Bij enkel inkomens verwachten we toch dat er wat minder druk op de ketel zit (man en vrouw hebben meer tijd voor elkaar, vrouw heeft minder werkstress, kan beter naar zichzelf luisteren etc.)

Hopelijk beantwoord dit jullie vragen wat het dubbelinkomen betreft.

Het apparaatje wordt niet goedkoop volgens onze ramingen, maar ook niet echt verschrikkelijk duur. We verwachten dat het eindproduct rond de 290 euro moet gaan kosten. Hiermee heb je dan dus wel elk moment van de dag toegang tot informatie over je eigen cyclus ( dus losse testen kopen hoeft niet meer), en mooie bijkomstigheid is dat de chip aan de hand van diezelfde hormonen kan zien dat of je zwanger bent of niet. Dus zwangerschapstesten hoeft ook niet meer. En als de technologie het toelaat (zover zijn we nog niet) kan die chip gewoon jarenlang door blijven werken, wat dus handig is bij vervolg zwangerschappen.

En als finale, een samenvatting van wat we hebben geleerd van alle respondenten:

95% vind het krijgen van kinderen een weloverwogen beslissing. 5% ziet wel waar het schip strand.
Gemiddeld verwachten ondervraagden binnen 7 maanden zwanger te zijn, en als t na 1 jaar nog niet is gelukt word er medische hulp gezocht.
80% van de vrouwen met een kinderwens heeft aangegeven ovulatietesten te (willen)gebruiken.
30% zou onze chip per direct gebruiken, 35% pas na 8.5 maanden (gemiddeld). 35% zou zoieso geen chip willen gebruiken.

52% van de respondenten ziet meerwaarde in een chip, wat gek is want 77% vind het geen fijn idee het elk moment met een smartphone uit te kunnen lezen.
42% vindt dat de huidige testen eigenlijk goed genoeg zijn, terwijl 6% heeft aangegeven helemaal geen testen te willen doen.

Hopelijk heb ik zo ook wat vragen van jullie beantwoord.

Nogmaals heel erg bedankt voor het invullen!!!

Groetjes,

Welmoet, Rianne, Hong, Tom en Simon
cyclecheck

Junior Member

28-03-2013 00:27
Vergeten erbij te zetten, en kon geen modify knopje vinden, dus bij deze:

De vragenlijst wordt nu afgesloten, dus reageren is niet meer nodig!!
leonec

Posting Freak

28-03-2013 08:41
Nou ben ik het echt niet mee eens..wij willen ook net zo snel een kindje hoor..En meer tijd voor elkaar ...ik heb een man die dubbel zoveel werkt..
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave