Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Stoppen met anticonceptie vanaf mei 2013

Stoppen met anticonceptie vanaf mei 2013
Sammie

Senior Member

Topics: 2
15-03-2013 13:36
Hoi hoi,

Ik ga eind april/begin mei mijn spiraaltje laten verwijderen, en wij gaan dan voor ons eerste kindje! Big Grin zijn er nog meer meiden die het rond die tijd willen gaan proberen? Lijkt me gezellig om er samen naar toe te leven, het duurt voor mijn gevoel al veel te lang hihi!

Liefs, Sammie
Sammie

Senior Member

17-03-2013 14:42
Of ben ik nog te vroeg? :p
Koekie

Posting Freak

Topics: 7
17-03-2013 14:54
Hoi Sammie, ik denk dat er vanzelf mensen aansluiten hoor. Een spannende tijd voor jou! Ik kan me voorstellen dat het voor je gevoel al veel te lang duurt, dat gevoel ken ik Wink Ik ben zelf vorige week gestopt met de pil na bijna 2,5 jaar gewacht te hebben op mijn vriend en vind het wachten op mijn menstruatie al veeeeeel te lang duren :p
Sammie

Senior Member

17-03-2013 16:12
Oh dan wacht ik geduldig af Wink

En volgens mij duurt iedere seconde te lang als je eenmaal besloten hebt om zwanger te willen worden haha.
Ik hoop dat het jullie snel lukt! Ook voor jullie een spannende tijd dus.
Bati

Posting Freak

Topics: 4
17-03-2013 20:40
@ Koekie: leuk dat jullie er eindelijk voor gaan!!!!! Hoop dat t snel lukt, natuurlijk ook voor jouw Sammie Wink!
Koekie

Posting Freak

17-03-2013 20:49
Dank je wel Bati! Ik heb er lang genoeg voor gewacht vind ik, hopelijk gaat de rest wat sneller Wink Hoe gaat het met jou?
Sammie

Senior Member

18-03-2013 11:37
Zo! afspraak is gemaakt. 23 april gaat mn spiraal eruit! Dan nog even ongesteld worden en daarna gaan we echt beginnen! Big Grin ik vind het nu al spannend. Moet maar veel afleiding zoeken Tongue

Dankje Bati, hoop dat het jullie ook snel lukt!
Bati

Posting Freak

19-03-2013 14:18
@ Koekie: ja ik heb bij de eerste ook iets van 2,5 jaar gewacht op mn man. Maar ik gebruikte wel al een jaar geen pil meer toen we er eindelijk voor gingen!
Nu zijn we aan t denken om dus voor een tweede te gaan. We zien wel hoe t loopt, dus daarom die "voorzichtige" ticker Wink
@ Sammie: ja hoop t ook voor je. Helaas is t niet altijd zo en heb je veel geduld nodig.....Duim voor je!
Sammie

Senior Member

21-03-2013 14:05
Helaas lukt het niet altijd even makkelijk inderdaad. En tuurlijk hoop je voor iedereen dat het meteen raak is, maar om mezelf in bescherming te nemen ga ik er zeker niet vanuit dat het snel raak zal zijn. Is dat wel het geval dan is dat alleen aar mooi meegenomen. En tja, hoop mag je altijd hebben toch? Ik vind het al een fijn idee dat de afspraak om mn spiraal te laten verwijderen eindelijk gemaakt is.
Nu alleen nog wachten tot het zover is!

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie tips om er relaxt onder te blijven? Ik heb de neiging om elke dag wel te kijken hoeveel dagen het nog duurt haha. En tuurlijk probeer ik wel bezig te blijven en de ene keer lukt dat beter dan de andere. Maar ik ben nou eenmaal een ongeduldig persoon haha.
krikra

Posting Freak

Topics: 3
24-03-2013 00:23
Ik wil me hier ook melden. Ik ga morgen (maandag) aan mijn laatste strip beginnen. Mei maand ontpil maand, maar dus wel al gestopt, en dan vanaf juni gaan we er tegen aan! Word bij ons voor de tweede. Ben al moeder van een zoon. Die geboren is in Januari 2012!
Bati

Posting Freak

24-03-2013 14:14
@ Sammie: kan ik eigenlijk niet veel over zeggen hoe ik t heb gedaan. Omdat we toen bij D (waarschijnlijk) niet zonder medicatie zwanger zouden kunnen worden had ik nooit gedacht dat t toch spontaan kon. Dus was t aftellen. Nu weet ik wel dat je kunt aftellen, maar dat t niet helpt. Soms komt je ongi ook later dan "normaal" omdat je zo hoopt dat t raakt is en denkt dat t zo is. Dus dan zorg je volgens mij er zelf voor dat de ongi later komt. Het enige wat ik kan zeggen dat een forum niet altijd bevorderend kan werken omdat je allemaal dames ziet die zwanger zijn of ook bezig zijn. Dus dan blijf je ermee bezig. Het is natuurlijk wel fijn om je hart hier te luchten. Eigenlijk wat ik wil zeggen: soms lukt t "sneller" als je er niet eveel mee bezig bent en t is ook soms leuker Wink Ik hoop dat je in elk geval dat ik je snel kan feliciteren!!!!
@ Krikra: leuk dat jullie voor een tweede gaan!
Bati

Posting Freak

24-03-2013 14:15
dus was t afwachten bedoelde ik bij de 2e zin in het midden...mn nederlands is vandaag niet zo top Wink
Sammie

Senior Member

25-03-2013 11:47
Welkom Krikra! Voor jou dus ook een spannende tijd Smile

@Bati, ja dat had ik me ook al gerealiseerd. Maar ik ga dan ook niet elke dag de hele dag hier rondsnuffelen. Het is zeker mijn bedoeling niet om er continu mee bezig te gaan zijn. Net wat je zegt, dat kan er voor zorgen dat je ongesteldheid net wat later komt. Wel bedankt voor je tips natuurlijk! Smile maar ik heb ontzettend de behoefte om erover te praten, en onze omgeving weet niet dat wij het gaan proberen. En om mijn man er niet helemaal gek van te laten worden denk ik dat dit een goede oplossing is Wink
Wel heel vervelend dat je rekening moest houden met dat je waarschijnlijk niet zomaar zwanger werd. Dat moet een zware tijd zijn geweest. Wel super dat het dan toch gelukt is hoor!
Sammie

Senior Member

03-04-2013 10:45
Zijn er inmiddels al meer meiden die het vanaf mei willen gaan proberen? Big Grin

En over 3 weken ben ik gewoon spiraalloos! Haha Tongue
Sammie

Senior Member

03-04-2013 14:26
Over het spiraaltje gesproken, het inbrengen was best gemeen, weet iemand hoe het zit als je 'm eruit laat halen? Ik heb het al gegoogled en daar was vooral te lezen dat het verwijderen veel minder pijn doet. Iemand hier ervaringen mee? Ik heb een koperspiraal flexi-T, en hij zit er nu zo'n anderhalf jaar in. Vind t stiekem wel een beetje eng :$ :p
Koekie

Posting Freak

03-04-2013 17:17
Hoi Sammie, het schiet ook niet op hier he? Toevallig is er iemand in het maart topic die de spiraal heeft laten verwijderen en zij vond het onwijs meevallen, maar ik kan me voorstellen dat je het wel een beetje eng vindt. Nog 20 daagjes wachten voor je. Kruipen de dagen of valt het wel mee?
Sammie

Senior Member

03-04-2013 19:28
Hoi Koekie, nee inderdaad niet. Denk dat we aan de vroege kant zijn hihi.
Oh oke, dat is weer een mening die meevalt. Ik denk dat ik me drukker maak dan zou moeten. Maar ja, als we een kindje willen zal dat dingetje er toch uitmoeten Wink de dagen gaan op zich wel snel voorbij. Ik probeer steeds een naar een bepaalde dag toe te werken. Dagen waarop ik iets te doen heb en die dichterbij liggen dan de 23e. Dus op zich valt t wel mee Smile
Jij bent inmiddels aan het ontpillen toch? Hoe gaat dat? Smile
Koekie

Posting Freak

03-04-2013 19:40
Waar ik bang voor was, gebeurt helaas weer. Ben al drie weken lang op en af ongesteld, dus dat is wel balen. Morgen dus maar even de huisarts bellen in de hoop dat ik niet weer tot zes weken hoef te wachten voor ze ingrijpen. Maarja, inderdaad alles voor dat kindje Wink
Sammie

Senior Member

03-04-2013 20:21
Oh dat is echt balen... Sad ik hoop dat het gauw voorbij is voor je! Ik zit te denken hoe dat bij mij ging. Voor mn spiraal heb ik 8 jaar aan de pil gezeten. Ik wilde geen hormonen meer vandaar dat ik ben overgestapt, (met 6 maanden ertussen) maar ik had juist dat mijn menstruatie uitbleef voor 2 maanden ofzo.
Maar laat je niet afwimpelen door de huisarts hoor. Als jij wil dat er naar gekeken wordt moet je dat gewoon zeggen. Dit is al rottig genoeg, en het moet gewoon zo kort mogelijk duren toch?
Zijn jullie wel van plan tussendoor al 'bezig' te gaan of wacht je eerst een normale menstruatie af?
Koekie

Posting Freak

03-04-2013 20:44
Momenteel is er nog weinig moment om wat te proberen, dus het is nu echt afwachten. Maar zodra het kan, gaan we er ook echt voor Smile
krikra

Posting Freak

03-04-2013 23:13
Spiraaltje uit halen valt reuze mee. Soort van naaldenprik. Maar voordat je auw kan zeggen is het eigenlijk al gebeurt.

Nog 1,5 week en dan is mijn strip klaar. Dan 1 cyclus ontpillen en dan gaan we er voor. Overigens wel met iedere keer een echo erbij. Aangezien ik bij de laatste zwangerschap in eerste instantie zwanger was van een (waarschijnlijk) 2 eiige 2 ling.
Sammie

Senior Member

04-04-2013 11:40
@koekie, ja vreesde ik al.. Nou ik hoop dat het snel stopt en dan t liefst voor 9 maanden Wink lukt het jou ook een beetje om afleiding te vinden of gaan de dagen erg langzaam voor je gevoel?

@krikra, dankjewel. Jullie stellen me wel gerust hoor. Nog even en ik lig daar heel relaxt :p
Oh jemig. Om de hoeveel tijd krijg je een echo dan? Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.
krikra

Posting Freak

04-04-2013 12:45
Zeker iedere maand een keer. Maar kan ook zo vaker zijn. Voor de eisprong, om te kijken of er 1 of 2 eitjes rijpen. Zijn we te vroeg dan 2 keer en anders 1 keer. Hoop stiekem snel zwanger te zijn! Nog 1,5 week pil slikken! Dan een ontpil maand, en dan ergens in mei serieus beginnen!
Sammie

Senior Member

04-04-2013 13:45
Ja tuurlijk hoop je dat. En ik hoop met je mee Wink
We zullen ongeveer hetzelfde moment gaan beginnen dan. Ik heb stiekem al uitgerekend dat indien er niks geks gebeurt, ik eind mei/ begin juni mn eerste nod zal hebben. Ik kan echt niet wachten, tis heel erg haha.

Ik hoop iig dat het ontpillen meevalt. Dat je meteen een mooie cyclus hebt!
Koekie

Posting Freak

04-04-2013 17:20
@ Sammie, afleiding vinden is erg lastig. Ik wil er zooooo graag eindelijk voor gaan, ik vond 2,5 jaar wachten wel lang genoeg, maar dat dit dan ook weer het begin is, daar baal ik zo van. Maarja, je verandert er zo weinig aan. Ach, misschien is het een positief teken, alle slechte dingen mijn lichaam uit, dan is het helemaal klaar voor de kindje Smile
Sammie

Senior Member

04-04-2013 18:02
@koekie, ja ik weet er alles van. Zelf was ik er ook al 2 jaar geleden klaar voor, maar omdat ik toen midden in mijn bachelor zat was het beter om even te wachten nog. En zodra je dan besloten hebt om ervoor te gaan duurt elke dag te lang. Wink hou idd maar in gedachten dat alle rotzooi van de pil dan uit je lichaam is. Plus, als het nu al 3 weken duurt zal het toch wel elk moment voorbij zijn? Smile
Koekie

Posting Freak

04-04-2013 18:05
@ Sammie, toen ik ongeveer 2,5 jaar geleden miscommunicatie had met mijn vriend en stopte met de pil, ben ik na 6 weken de huisarts maar gaan bellen omdat het toen nog niet over was. Toen heb ik medicijnen gekregen om me te 'resetten'. Ik ben enigszins bang dat dit weer hetzelfde gaat. Af en toe wordt het minder en hoop ik dat het ophoudt, maar de volgende dag begint het dan gewoon weer. Eerdaags toch maar de huisarts bellen denk ik...
Sammie

Senior Member

04-04-2013 18:09
@koekie, echt heel vervelend! hoe ging dat toen met die medicijnen? Schoot het erna wel een beetje op?
Koekie

Posting Freak

04-04-2013 18:11
@ Sammie, je slikt dan 10 dagen medicijnen, krijgt dan weer een onttrekkingsbloeding en daarna was het over en had ik weer een 'normale' cyclus. Je bent alleen wel weer een maand kwijt en ik hoopte zo dat het uit zichzelf zou stoppen en we niet nog meer tijd zouden zijn. Maarja, als het nu weer door gaat zetten, ga ik de huisarts er toch maar weer naar vragen denk ik. Aan de ene kant slik ik ijzertabletten tegen bloedarmoede, aan de andere kant loopt het er weer uit, dat schiet ook niet op natuurlijk.
Sammie

Senior Member

04-04-2013 18:30
@koekie, dus in het ergste geval zou het zo'n 2,5e week duren voor je dan echt aan de slag kunt? Ik snap dat je het zelf wilt doen en dat het extra tijd kost maar dan heb je wel zekerheid toch? Denk je niet dat ondanks het wat langer duurt je die zekerheid wel fijner vindt? Al snap ik je wel hoor! Sad tis gewoon erg rot als je t zo graag wil
Koekie

Posting Freak

04-04-2013 20:04
@ Sammie, het is ook een beetje het gevoel van gelijk weer met pillen beginnen en het feit dat ik zo hoopte dat mijn lichaam gewoon zou doen wat het moest doen. Bij iedereen duurt het hooguit lang voordat de normale menstruatie start door het ontpillen en ik heb gelijk weken achter elkaar. Zo stom! Ik moet me er ook maar overheen zetten dat ik gewoon een geval apart ben Wink
Sammie

Senior Member

04-04-2013 20:37
@Koekie, dat valt wel mee hoor. Iedereen heeft tijd nodig om te ontpillen alleen als je dat moet doen op t moment dat je eigenlijk voor een kindje wil gaan duurt iedere dag te lang. Dus zo gek is het niet hoor, ik ben precies zo, en zou er exact hetzelfde over denken. Maar dat maakt t allemaal niet makkelijker, je wil gewoon aan de slag en zo snel mogelijk! Wink tuurlijk doet je lichaam wel wat het moet doen, het duurt alleen even. Mijn verhaal kort: 14 jaar oud en continu problemen met mn menstruatie. Dan 8 jaar pil gehad om het goed te laten zijn. Toen 6 maanden niks ivm willen ontpillen en misschien aan kinderen willen beginnen. Toen ben ik 2 maanden niet ongesteld geweest en langzaam ging het de goeie kant op. Na 6 maanden toch maar spiraal genomen. En toen begon het gezeur. Ik werd na het plaatsen meteen ongesteld en dan bleef ik voor 2 hele maanden. Ik raakte er net van overtuigd dat mijn lichaam het nooit zelf zou kunnen en dat kinderen krijgen waarschijnlijk moeilijk zou worden, toen het juist toen eindelijk normaal begon te werken. En nu heb ik een normale regelmatige cyclus. Dus het is gewoon vervelend dat je zo snel wil beginnen maar uiteindelijk lost je lichaam het wel op Smile (zo kort was mn verhaal toch niet hihi)
Maar de keus afwachten of toch al binnenkort naar de dokter moet je zelf maken. Maar dat aparte geval valt vast wel mee hoor Wink wij gaan gewoon samen ongeveer eind mei / begin juni een zwangerschapstest doen! Wink (hoop ik tenminste)
Koekie

Posting Freak

04-04-2013 20:55
@ Sammie, yeah, er is dus nog hoop voor me! Tongue
Sammie

Senior Member

04-04-2013 21:21
@koekie, zeker weten Wink! Anders stel je voor jezelf een uiterste datum dat je ongesteldheid weg moet zijn en zo niet, dan ga je daarna meteen naar de dokter. Dan kun je ergens naartoe leven en geeft het misschien wat meer rust. Wat ook weer in je voordeel kan werken wat betreft je cyclus Wink
Koekie

Posting Freak

05-04-2013 07:48
@ Sammie, vanmorgen had ik gewoon een positieve ovulatietest in mijn handen (eentje die niet over de datum was dit keer :oopsSmile en toevallig is het bloeden ook net weer echt gestopt. Hoewel ik het vreemd vind dat die test positief is, ga ik er toch maar even van uit dat het klopt en ik dus binnen 48 uur ovuleer. Ik doe dus even helemaal niets met een huisarts en vanavond wel met mijn mannetje als dat kan :-D
Sammie

Senior Member

05-04-2013 08:24
@koekie, oh wat spannend! Big Grin dat zou super zijn!! Het zou moeten kloppen toch Wink dus inderdaad, zodra je je mannetje ziet, bespring hem voordat je ei springt, hihi.
Koekie

Posting Freak

06-04-2013 10:59
@ Sammie, ik snap er niet zoveel meer van. Gisteravond nog een keer getest omdat ik het niet geloofde en toen was de test weer negatief. Ik dacht nog dat ik misschien te veel gedronken had voor het testen, maar vanmorgen was de test ook negatief. Normaal heb ik echt twee dagen een positieve test, dus ik vraag me nu echt af of de test van gister misschien niet klopt. Hoe dan ook vind ik het maar raar. Ik blijf dus maar testen en heb zo'n vermoeden dat mijn ei nog moet komen, maar voor het geval hij gister was, heb ik natuurlijk wel mijn kans gegrepen Wink Tot nu toe blijft de ongi weg, dus hopelijk was dit het en lost mijn lichaam het zelf op Smile
Sammie

Senior Member

06-04-2013 20:03
@koekie, hmm wel gek inderdaad. Maar misschien is je lichaam nog wat van slag door al die hormonen. Wellicht was ie wel terecht positief maar door de schommelingen weer snel weg. Je hebt in ieder geval je best gedaan en ik hoop met je mee dat het wegblijft! Wink over ongeveer 2 weken een positieve test? Wink :p
Koekie

Posting Freak

06-04-2013 21:27
@ Sammie, ik denk het niet, maar oh wat zou dat onwijs gaaf zijn! Wink
Sammie

Senior Member

07-04-2013 13:36
@koekie, laten we het stiekem hopen maar nog nergens vanuit gaan Wink
Sammie

Senior Member

10-04-2013 19:27
Koekie?! Nog steeds geen ongi? Smile

Krikra? Hoe is het met jou?

Hier begin ik langzaam te wennen aan het idee om mn spiraal weg te laten halen. Qua geduld gaat het iets beter, maar iedere dag wou ik meer en meer dat het al zover was hihi
Koekie

Posting Freak

10-04-2013 19:58
Nope, gelukkig niet! Gister wel een heeeeeeel klein beetje bloed verloren, exact 5 dagen na mijn positieve ovulatietest, dus dat laat mijn hoofd natuurlijk weer op hol slaan Wink Verder gelukkig helemaal niets. Hopelijk blijft dat zo, worden we over een ruime week gewoon ongi en kunnen we dan op de volgende positieve ovulatietest wachten Smile

Voor jou is het inmiddels ook aftellen tot het verwijderen van de spiraal toch? Ik kan me het zo goed voorstellen. Als je eenmaal de beslissing neemt om voor een kleintje te gaan, dan wil je er ook gelijk voor gaan.
Sammie

Senior Member

10-04-2013 21:12
@koekie, oh innestelingsbloeding? Wink (A) wie weet! Maar hoe dan ook, over een ruime week dus meer duidelijkheid. Dat is sowieso al fijn natuurlijk.

Klopt ja! Nog 13 dagen. Het begint nu wel echt dichtbij te komen. Heb tussendoor genoeg te doen dus ik ben lekker bezig en vooral goed afgeleid. Maar inderdaad, sinds we de keus echt hebben gemaakt duurt elke dag me te lang. Daarom probeer ik ook in kleine stapjes te denken. Dus nu eerst dat spiraal en ongi worden. En daarna begint het echte werk pas. Smile
krikra

Posting Freak

13-04-2013 11:50
Nog 2 pilletjes!!!
Sammie

Senior Member

13-04-2013 17:53
@krikra, eindelijk!!! Big Grin
Koekie

Posting Freak

13-04-2013 17:58
@ krikra, yeah! Nu komt het echt heeeeel erg dichtbij Wink
krikra

Posting Freak

14-04-2013 21:49
Slik, net de laatste pil gepakt!
Sammie

Senior Member

14-04-2013 22:25
@krikra, super! Smile wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! Je gaat nu een maandje ontpillen toch? Laat je het deze maand wel op zn beloop of is het nog echt niet je bedoeling om deze maand al zwanger te worden?
Sammie

Senior Member

16-04-2013 20:28
Volgende week rond deze tijd ben ik spiraalloos!! :o Big Grin
Koekie

Posting Freak

16-04-2013 20:30
Yeahhh Sammie! Het aftellen is nu echt begonnen! Whoohoo Big Grin
krikra

Posting Freak

16-04-2013 20:44
Spannend Sammie!

Spannend ja! En nee mei is echt niet de bedoeling om zwanger te worden. En ontpil maand, en onthoud maand. Onze zoon is in 2011 in Mei verwekt!
Sammie

Senior Member

16-04-2013 21:16
Koekie, bij jou nog geen ongi te bekennen??

Krikra, ah op die manier. Snap ik. Smile

En ja, het aftellen is voor mn gevoel nu pas écht begonnen Big Grin Big Grin Big Grin

Er hebben zich trouwens nog niet echt veel meiden hier aangemeld he?
Koekie

Posting Freak

16-04-2013 21:24
@ Sammie, nee en de 19e is mijn NOD. Ik geloof niet dat ik zwanger ben, maar hoop het stiekem wel heeeel erg Wink

Inderdaad nog weinig meiden. Het wordt gewoon onze maand :p
Sammie

Senior Member

17-04-2013 07:23
@koekie, oh wat spannend allemaal dit haha! Het zou toch wat zijn als je in een keer zwanger blijkt te zijn, en dat na het rotte begin van de maand Wink ga je vrijdag ook meteen een test doen?
Koekie

Posting Freak

17-04-2013 07:24
@ Sammie, ik denk het wel. Ik ben nooit zo geduldig :oops:
Sammie

Senior Member

17-04-2013 07:31
@koekie, ik vrees dat ik hetzelfde ben. Haha. Ik ben al zo ongeduldig vanwege mn spiraal... Moet je nagaan als t eenmaal echt zover is ............. :p
Koekie

Posting Freak

17-04-2013 07:48
Het wordt nog wat met ons dan! Haha :-D
mrinkiej

Posting Freak

Topics: 5
17-04-2013 19:21
Ik meld me hier ook! Wij gaan vanaf eind mei (nog 2 ongi's voor de go) proberen voor een tweede kindje!
Onze eerste is geboren op 5 dec 2012. Daarvoor heb ik een miskraam (13 weken) en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, daarbij
ook anderhalf jaar moeten wachten na de miskraam tot het weer raak was. Omdat we graag zo min mogelijk leeftijdsverschil willen gaan we gewoon de
natuur zn gang laten gaan. Ben bevallen via een spoedkeizersnede dus een half jaar wachten is wel verstandig, want wat als he Wink
Heb me voorgenomen om deze keer niet te gaan stressen, gewoon van elkaar genieten en dan zien we wel!

Zie dat er nog niet zoveel meekletsen hier, maar ga dr vanuit dat dat helemaal goedkomt!
Koekie

Posting Freak

17-04-2013 19:52
Welkom mrinkiej! Ik lees al een tijd mee op het forum en heb zo wel het een en ander meegekregen van wat je allemaal hebt meegemaakt. Een heftige tijd maar een heel mooi meisje als resultaat! Ik vind het ook nog steeds een geweldige naam! Gaat verder alles goed?
supermama

Posting Freak

Topics: 0
17-04-2013 20:41
Meiden, mag ik me ook bij jullie aansluiten?
Ik hoor eigenlijk thuis in het stoppen in april topic, maar dat bestaat niet zag ik.
En ach, ik heb morgen mijn laatste pil, dan ongi dus dan zitten we ook bijna op mei toch.
We hebben al een zoontje van bijna 21 maanden. En wie weet komt er dus snel een brusje.
Bij J zijn we in juli gestopt met de pil. Elke keer een cyclus van 28 dagen en 5 december had ik een posi test in handen.
Wie weet hoe het nu gaat lopen. Wel weer spannend.
Sammie

Senior Member

17-04-2013 21:03
Welkom mrinkiej en supermama! Big Grin

@mrinkiej, jemig dat is vervelend. Ik hoop dat als je er eenmaal weer voor gaat we je snel mogen feliciteren.

@supermama, mijn spiraal gaat er volgende week uit dus eigenlijk had ik er april bij moeten zetten, al met al: leuk dat je je bij ons voegt Big Grin leuk een brusje! Ik hoop dat het snel mag lukken!
Koekie

Posting Freak

17-04-2013 21:10
Welkom supermama! Gezellig dat je hier ook mee komt praten! Ik hoor hier eigenlijk ook niet thuis, want ben al in maart gestopt, maar wat maakt het uit Wink
Sammie

Senior Member

19-04-2013 08:19
@koekie, en en en ????? Big Grin
Koekie

Posting Freak

19-04-2013 08:33
Helaas weer negatief, maar dat had ik ook wel verwacht. Hopelijk snel ongesteld en dan kunnen we er echt voor gaan Smile
Sammie

Senior Member

19-04-2013 09:01
@koekie, oh das jammer! Maar minder erg dan wanneer je echt dacht dat je zwanger zou zijn... Idd, kom maar op met de ongi dan kan de echte ronde beginnen Wink
mrinkiej

Posting Freak

19-04-2013 19:12
Bedankt voor het warme welkom meiden!

@Koekie: Dankjewel! Het was zeker een heftige tijd, maar het was het helemaal waard!
Alles gaat super, Kaylee is nog steeds een klein meisje, bij laatste cb bezoek
5 kg en 57 cm, ze was toen 4 maandjes. We zijn net gestopt met de borstvoeding omdat
die enorm terugliep, en ze is verder echt een super vrolijk makkelijk kindje.

Wat is de reden dat je 2,5 jaar hebt moeten wachten om te stoppen met de pil als ik
vragen mag? Oooh en al getest zie ik!!, jammer dat ie negatief was.

@Supermama: welkom! Wie weet gaat het deze keer wel net zo snel!
Koekie

Posting Freak

19-04-2013 19:32
@mrinkiej, natuurlijk mag je dat vragen! Ik heb een vriend die er niet klaar voor was en eerst het gevoel wilde hebben dat hij financieel het dak boven het hoofd van de kleine kon garanderen. Ik kon alles in mijn eentje betalen, maar dat was niet genoeg voor hem omdat hij het gevoel wilde hebben dat hij een echte pappa kon zijn. Uiteindelijk is dat nog niet heel veel anders geworden, maar heb ik hem wel kunnen overtuigen dat ik het minimaal 2 jaar in mijn eentje red en dat is voor nu voldoende...

Ik heb inderdaad getest, maar aangezien dit mijn ontpilronde is had ik er ook niet veel van verwacht. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Als ik snel ongesteld word althans Smile
supermama

Posting Freak

19-04-2013 20:31
@Marinkiej, eigenlijk ben ik nu veel minder bezig met of het snel gaat of niet.
Ik ben al zo ontzettend dankbaar dat ik een gezonde zoon heb. En het zou een zegen zijn er nog een gezond kindje bij te krijgen.
En of dat snel gaat, of dat er wat tijd over heen gaat, daar maak ik me minder druk om.
We zien wel wanneer het komen mag.
mrinkiej

Posting Freak

19-04-2013 21:01
@Koekie: Wat super dat ie nu eindelijk om is! Wachten heeft lang geduurd zeker? Zie dat jullie al 13 jaar samen zijn, wauw!
Ontpilronde kan trouwens wat langer duren dan normaal, soms moet je cyclus op gang komen. Op naar een nieuwe ronde zodra je ongi dr is, enne anders
gewoon lekker zwanger hoor hihi Wink

@Supermama: Absoluut waar! Zo denk ik er ook over, we zien wel! Bij Kaylee wel echt gestressed geweest, met de gedachte wat als het nooit lukt... maar deze keer laat ik het allemaal lekker op me af komen.
Koekie

Posting Freak

19-04-2013 21:44
@mrinkiej, het wachten heeft heeeeeeeel lang geduurd Wink Mijn eierstokken laten zich al 2,5 jaar horen en dan is elke dag te lang! Haha.
mrinkiej

Posting Freak

19-04-2013 21:57
@Koekie: Haha snap ik!! Maar het is zover!!
Koekie

Posting Freak

19-04-2013 22:00
Jouw dochtertje heeft trouwens een geweldige geboortedatum, ik ben zelf op de 6e jarig! Veel mensen vinden dat vreselijk, maar ik vond het altijd geweldig om met sinterklaas jarig te zijn, want hij wist altijd dat ik dan ook jarig was en dan kreeg ik (zogenaamd) een groter cadeautje! Ik vond het heerlijk! :p
mrinkiej

Posting Freak

19-04-2013 22:09
Hihi ja toch? Was trouwens op de 24e uitgerekend dus had totaal geen rekening gehouden met een sinterklaaskindje!
Gaan wij ook doen denk ik, een extra mooi cadeautje voor Kaylee. Krijg idd vaak te horen dat het een rotdatum is, of arm kind! vind dat echt onzin!
Sammie

Senior Member

22-04-2013 10:23
Morgen is het eindelijk zover!! Dan gaat mn spiraal eruit! Maar weet een van jullie misschien of mijn normale cyclus zich dan zonder problemen doorzet? Of zal ik na verwijdering gaan bloeden?
justme

Junior Member

Topics: 1
22-04-2013 13:10
hai hai,

We hebben samen pas besloten dat ik ga stoppen met de pil.
Nog 5 dagen dan is mn strip klaar. Dan meestal na 4 dagen onge en dat duurt dan ongeveer een dag of 5/6.
Dus ga de maand mei pilloos in!
Ben heel benieuwd hoe mn lichaam gaat reageren zo zonder die pilhormonen..
En hoelang het dan duurt tot ik mn echte onge krijg enz.

groetjes voor nu.
Marietje

Member

22-04-2013 16:55
hoi hoi

Ik zit nu in mijn eerste pil loze cyclus hoor dus eigenlijk in een april groep maar die is er niet echt. Mijn vriend en ik hebben onlangs besloten ervoor te gaan. Mijn nod zou de 8mei zijn maar weet nog niet precies hoe lang mijn cyclus gaat zijn. We zijn al wel flink aan het klussen deze week want mijn eisprong is waarschijnlijk woensdag volgende periode ga ik denk ik ovutesten doen.
Koekie

Posting Freak

22-04-2013 18:03
@ Sammie, whoohoo! Eindelijk spiraalloos morgen!

@ justme en Marietje, welkom!
supermama

Posting Freak

22-04-2013 20:10
@koekie. Hier ook een beetje een vergelijkbaar verhaal als bij jullie. Ik wilde ook al een tijdje kinderen.
Mijn man was er destijds (nu 5 jaar geleden) nog niet klaar voor. Hij had in zijn hoofd eerst trouwen.
Hij heeft mij enkele maanden later ten huwelijk gevraagd en we zijn dus eerst getrouwd.
Dit zorgde ervoor dat hij eerst aan het idee kon wennen. uiteindelijk zijn we op onze trouwdag gestopt met de pil. (ongeveer 2 jaar nadat ik kinderen ter sprake had gebracht)
Nu zijn we de trotse ouders van een prachtzoon van anderhalf!

Vandaag is mijn ongi doorgebroken. Met een dag of 4 zijn we daar ook weer vanaf en dan ben ik benieuwd of mijn cyclus net als de vorige keer dat ik stopte mooi 28 dagen zal zijn. Het enige nadeel van stopppen met de pil vind ik dat je niet kunt regelen wanneer je ongesteld word haha.

Justme en marietje, welkom.

Sammie, spannend. Succes morgen.
Koekie

Posting Freak

22-04-2013 20:22
@ supermama, dat ken ik! Mijn mannetje wilde eigenlijk ook eerst trouwen, maar dat hebben we nu omgedraaid omdat ik me echt wel zorgen maak om mijn leeftijd in combinatie met mijn schildklierziekte en een gezinnetje krijgen. Gelukkig begreep mijn vriend dat ook en kunnen we er nu eindelijk voor gaan. Ik ben nog steeds nog ongesteld, inmiddels 3 dagen overtijd maar op de NOD een negatieve test, en mijn vriend begint al opmerkingen te maken dat ook na NOD nog een positieve test kan komen en dat het in de roos was. Echt grappig! :p Het is gewoon ontpillen natuurlijk, maar ik vind het wel schattig om te zien dat hij er nu echt anders mee om gaat.
Sammie

Senior Member

23-04-2013 09:20
Justme en marietje, welkom! Dat jullie snel zwanger mogen worden Smile

Ben nog niet spiraalloos, heb om 16 uur een afspraak zodat manlief mee kon...
Sammie

Senior Member

23-04-2013 15:57
Spiraal is eruit! Big Grin

En voelde er niks van, de eendenbek was nog erger :p
Koekie

Posting Freak

23-04-2013 18:17
Yeah! Wat fijn dat het zo mee viel meis! Nu kun je er ook voor gaan!
supermama

Posting Freak

23-04-2013 19:33
Fijn Sammie, dat het meeviel!
Sammie

Senior Member

24-04-2013 19:23
@koekie, is je ongi er al??

En hoe is het met de andere meiden?

Zullen we trouwens net zo'n lijstje maken als je in andere topics tegenkomt??

Naam: ....................... Leeftijd........................ Hoeveelste kindje............NOD
Sammie .....................24 .................................1e.................. (Voorlopig) 1 juni
Koekie

Posting Freak

24-04-2013 19:35
Nog steeds niet ongi, ook nog geen signalen dat het gaat komen.

Naam: ....................... Leeftijd........................ Hoeveelste kindje............NOD
Sammie .......................24 ...............................1e....................................(Voorlopig) 1 juni
Koekie..........................29................................1e....................................Wachten op ongi
krikra

Posting Freak

24-04-2013 19:52
Sammie .......................24 ...............................1e....................................(Voorlopig) 1 juni
Koekie..........................29................................1e....................................Wachten op ongi
Krikra...........................29................................2de..................................17 mei (mei ontpil maand)
krikra

Posting Freak

24-04-2013 19:52
Koekie wanneer word jij 30?
Koekie

Posting Freak

24-04-2013 20:00
Ik word in december 30 Smile
supermama

Posting Freak

24-04-2013 20:36
Krikra...........................29................................2de..................................17 mei (mei ontpil maand)
Supermama...................29...............................2de...................................20 mei )bij een cyclus van 28 dagen)
Koekie

Posting Freak

24-04-2013 20:57
Sammie jij bent het jonkie van het stel zo te zien en ik ben de oude beginner aangezien de rest voor een tweede gaat :p

Supermama...................29...............................2de...................................20 mei (bij een cyclus van 28 dagen)
mrinkiej

Posting Freak

24-04-2013 23:16

Supermama...................29...............................2de...................................20 mei (bij een cyclus van 28 dagen)
Mrinkiej........................25................................2de...................................1 mei (bij 35 dagen)

Marietje en justme welkom!!

@Koekie: Hihi leuk om te zien idd dat ie er nu zo mee omgaat! en hij heeft gelijk
het kan idd wel, NOD is natuurlijk lastig te bepalen zonder pil, kan heel goed zijn
dat je cyclus wat langer is! Las in een ander topic over je schildklier aandoening,
heftig hoor! Duim voor je dat je een wondertje mag krijgen! Vind dat je er erg positief
instaat, respect!

@Sammie: op naar de 1e ronde!!

Voelt trouwens wel gek om in te vullen 2de kindje hihi, weet nog als de dag van gisteren dat we voor de 1ste gingen hihi.
Hier stiekum al een kansje deze ronde, condoom geknapt in de cruciale dagen, ga nergens vanuit maar wie weet!
Sammie

Senior Member

25-04-2013 12:35
@koekie, ja inderdaad Smile hihi

@mrinkiej, oh dat zou toch wat zijn he Wink nog een paar daagjes.

En ik wil toch nog even wat kwijt over mij spiraal verwijderen. Het verwijderen viel dus al mee, maar ook de krampen die ik kon krijgen vielen mee. En geen bloed te bekennen! Nu hopen dat ik gauw ongesteld word! En hetzelfde hoop ik natuurlijk voor jou koekie! Enig idee hoe lang je cyclus normaal gesproken duurt?
Koekie

Posting Freak

25-04-2013 13:08
@ Sammie, normaal ergens tussen de 30 en 40 dagen, maar ik word altijd exact 14 dagen na mijn positieve ovulatietest ongesteld. Ach, ik kan alleen maar afwachten. Misschien heb ik eerdaags nog een positieve ovulatietest in handen Wink
myka27

Posting Freak

Topics: 9
25-04-2013 13:18
whaaaaaaaaa Mrinkiej
door voor een tweede wondertje :-) ik duim voor je meid

*breekt weer uit*
mrinkiej

Posting Freak

25-04-2013 13:39
@Sammie: Spannend, hopenlijk snel je ongi!

@Koekie: Heb je deze keer ook een positieve ovu test gehad? Hoeveel dagen erna zit je nu?

@Myka: Aaah lief! Dankjewel meid! Duim ook nog steeds voor jou!!

Zou idd wat zijn hihi, maar denk het nie hoor.
Koekie

Posting Freak

25-04-2013 13:42
Ik heb nu 1 positieve ovulatietest gehad ipv de gebruikelijke 2 en zit daar inmiddels al 21 dagen overheen, nu dus een week 'overtijd'. Ik heb alleen nog steeds mijn twijfels of die positieve ovulatietest ook mijn eisprong betekende, het kan dus nog alle lanten op. Het wordt in ieder geval een lange ronde...
mrinkiej

Posting Freak

26-04-2013 09:28
@koekie: spannend hoor! Misschien is tempraturen iets voor jou? Stuk goedkoper dan ovulatietestjes en je weet dan vrij nauwkeurig wanneer je ei is geweest aan de hand van je temp lijst. Nadeel is dat je dan pas achteraf ziet wanneer je ei is geweest. Is het trouwens ook zo dat je eerder hulp kan krijgen van de gyn? Ivm je schildklier bedoel ik?
Koekie

Posting Freak

26-04-2013 10:10
Ik weet niet of dat algemeen geldt, maar ik heb met mijn gyn afgesproken dat ik na 3 maanden zelf proberen mag komen, dus dat is heel snel. Dat vind ik ook wel een prettig idee, want op een gegeven moment gaat de leeftijd natuurlijk ook meespelen en worden de kansen ook kleiner...
mrinkiej

Posting Freak

26-04-2013 12:05
@koekie: dat geldt niet algemeen, normaal is het een jaar proberen voor je een afspraak mag maken, tenzij er bijzonderheden zijn. Lijkt me idd wel een fijn gevoel dat je eventueel snel hulp kan krijgen.
Sammie

Senior Member

26-04-2013 12:36
@koekie, wel fijn dat ze het je eerst zelf laten proberen. We duimen heel hard met je mee! En anders krijg je tenminste al snel hulp.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (47): 1 2 3 4 5 ... 47 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave