Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Uitgerekend in September 2013! :-) jippie!

Uitgerekend in September 2013! :-) jippie!
Tanja85

Posting Freak

Topics: 4
20-12-2012 10:27
Volgens mij bestond deze topic nog niet....

Ik heb zojuist deze ochtend een testje gedaan -tegen beter weten in, een heel verhaal- en die gaf aan: 'n mooi kruis.
Hierna heb ik een digitale van Clear Blue gedaan en ook die gaf aan dat ik zwanger was, met tijdsaanduiding 1-2 .
Ik vloeide de afgelopen máánden ongeveer iedere 2 weken, dus heb geen idee hoelang ik precies zwanger ben. Aan de hand van de aanduiding "1-2" gok ik iets meer dan 3 weken. Dan zou ik ongeveer rond 3 september ergens uitgerekend moeten zijn.
Ik ben benieuwd!

Even afwachten en dan de komende week ofzo een keer de verloskundige maar eens bellen :-)

Verder, zal ik me even voorstellen:
Ik ben 27 (8 feb. a.s. 28), heb 4 januari van dit jaar een dochtertje gekregen: R.osalie. Al na ca. 3 maanden begonnen we te hopen op een tweede uk. Dit omdat mijn man ietsje ouder is (40 wordt ie over 'n paar weekjes). Helaas ging dat niet zo vlot als gehoopt, maar dan heb ik het vooral over dat ik ontzettend veel vloeide. Ik heb net 2 afspraken achter de rug bij de gynaecoloog en zou nu het cyclusanalyse-traject ingaan om te kijken waar dat vloeien vandaan kwam. Dan zou ik vanaf eerste dag van mijn volgende menstruatie iedere 3 dagen ongeveer een echo maken en progesteron prikken. Dat is nu fijn niet nodig!!
10 dagen terug heb ik nog een echo gehad en onderzoeken van de gyn. , maar ik denk dat deze zwangerschap toen nog te pril was om te zien!!! Wauw spannend zeg!

Ben dit keer meer gespannen als de vorige keer of het oed blijft gaan die eerste spannende 12 weken.

Nou, hopelijk komen er snel meer zwangeren bij :-)v
Angel27

Posting Freak

Topics: 5
20-12-2012 10:54
Hihi Tanja, leuk je in dit topic te zien ;-) Dat er veel mogen aansluiten!!
Lammetje

Senior Member

Topics: 1
20-12-2012 12:46
Tanja: wauw wat een verrassing voor jullie! Wat leuk zeg!
Ik hoopte stiekem dat ik dit topic mocht openen :-) Maar nu hoop ik dat ik me snel aan mag sluiten!
Als dit onze ronde wordt, dan ben ik 1 september uitgerekend gok ik. Spannend!
Tanja85

Posting Freak

20-12-2012 15:00
Dankjewel allemaal :-) ik hoop dat je snel komt aansluiten Lammetje!
Ja, ik weet niet zeker of ik precies hier in dit topic hoor, of misschien toch eind augustus uitgerekend ga zijn ... spannend, even afwachten. Dat zal pas later de eerste termijnecho uitwijzen.
Maar voor nu: duimen dat alles goed blijft gaan!!!
Tanja85

Posting Freak

23-12-2012 15:46
Nog niemand die zich hier kan aansluiten ...?
schattemie

Posting Freak

25-12-2012 19:49
hihi, een nieuwe maand alweer !
Hopelijk heb je er snel wat lotgenoten bij in het septembertopic
(net zoals zovelen hoop ik natuurlijk één van hen te zijn, haha) succes iig !
Sja

Member

Topics: 0
25-12-2012 21:45
Hoi ladies!

Als jullie het goed vinden sluit ik me graag bij dit topic aan.
Ik ben 25, mijn vriend 26 en we komen uit overijssel.
Mijn NOD was gisteren maar ik heb zondag al getest en.........: Zwanger!!
Dit was onze 2e ronde dus het is allemaal erg snel gegaan!
We zijn helemaal in de wolken met dit blijde nieuws.
Als alles goed mag gaan word dit ons eerste kindje!

Wat een mooie verassing Tanja, gefeliciteerd!
En jij ook gefeliciteerd Lammetje!

Spannend he, om te bellen naar de verloskundige voor een afspraak. Leuk!
Heb jij al gebeld Lammetje?
Ik heb maandag gebeld en kan 10 Januari terecht voor een inwendige echo om
te bepalen hoe ver ik precies ben. Als het goed is ben ik dan 6 weken en dus uitgerekend rond 2 september!

Liefs Sja
Sja

Member

25-12-2012 21:47
Oh, ik zie dat hier onder nog verkeerde informatie staat.
Wij zijn begin dit jaar ook gestopt met de pil maar hebben die beslissing, door omstandigheden, toch nog even uitgesteld.
Tanja85

Posting Freak

27-12-2012 20:22
Hoi Sja,

volgens mij vergis je je wat betreft Lammetje en is zei niet zwanger. Ze kwam vertellen dat ze hoopte dit topic te openen alleen.

Maar van harte gefeliciterd Sja!
Dan zijn wij tweetjes de eerste in dit topic :-)

Ik vond het bij mijn eerste zwangerschap ook heel spannend allemaal, de verloskundige bellen, huisarts inlichten, 1e termijnecho.
Ben er deze zwangerschap wat nonchalanter in tot nu toe.
Heb vandaag pas de verloskundige gebeld, terwijl ik al een weekje wist dat ik zwanger was. Heb de afspraak op 9 januari voor de intake. Zij doen niet zelf de echo's, dus ik heb een apparte afspraak gemaakt bij de echoscopiste. Die heb ik zelf wat later gepland, namelijk op zaterdag 19 januari als ik ongeveer 8 weken ben.
Ik ben daar wel héél nieuwsgierig naar.
Maar vind dat ik zelf maar geduld moet hebben hahaha ;-)
Ik vind het ook fijn als ik bij 8 weken een goede echo heb, dan heb je de meest kritieke weken achter de rug. Okay, tot 12 weken zo'n beetje blijft het spannend, maar de eerste 8 zijn wel het spannendste.

Is het nieuws inmiddels al wel een beetje geland Sja?
Wat heerlijk voor jullie dat jullie zo snel zwanger zijn geraakt!

Heb je al een idee wanneer je het "de wereld" wil vertellen?
Wij willen het doen na de echo bij 8 weken. Dat vinden we een mooi moment.
Lammetje

Senior Member

27-12-2012 20:53
Inderdaad ben ik niet zwanger maar ik ben wel overtijd dus ik hoop me van het weekend hier wel aan te sluiten. Duimen jullie mee??
Tanja85

Posting Freak

28-12-2012 07:23
Lammetje in duim zó ontzettend hard voor je mee! Ik gun het je súper om je hier bij aan te kunnen sluiten!!!
Ik zal vanavond thuis ook een extra mooi kaarsje voor je branden, dat is de kerstgedachte nog maar zullen we maar zeggen ;-)

Ik begin trouwens al behoorlijk moe te geraken, ben niet vooruit te branden. Ik merk dat een dag als gisteren dat mijn dochtertje hyper actief en ondeugend is, ik echt helemaal op ben.
Maar goed, liever dit dan die misselijkheid. Maar goed, die kan nog komen. 's ochtends vroeg voel ik me wel niet helemaal 100%, heb dan nog geen behoefte aan eten. Verder voel ik me eigenlijk nog niet echt zwanger haha
manu

Senior Member

Topics: 3
28-12-2012 16:06
Hallo dames,

Kom me ven aansluiten en hopelijk 9 maanden blijven :-D

Ik ben 32, mijn man 34 en onze dochter 20 maanden. Dit wordt dus ons tweede kindje. Vanochtend positief getest, kon vannacht echt de slaap niet vatten. Dacht/hoopte dat het deze ronde raak zou zijn, dus dan wel erg spannend. Maar gelukkig dus positief!

Vind het echt een wonder, de eerste ging namelijk niet zo gemakkelijk, toen zijn we met hulp van zkh 1,5 jaar bezig geweest en nu een half jaar zomder hulp. Gek, hè.

Ik ga in het nieuwe jaar even verloskundige bellen. Ik weet eigenlijk niet wanneer ze hier termijnenecho doen, bij onze eerste hadden we de eerste echo in het zkh. Moet zeggen dat ik het eigenlijk net zo spannend en leuk vind als de eerste zwangerschap.

O, ja volgens mij ben ik rond 5 september uitgerekend.
Tanja85

Posting Freak

28-12-2012 20:53
Gezellig Manu! Fijn dat je je aan kunt sluiten hier :-)

Ik vind de eerste termijnecho ook spannend. Op de een of andere manier besef ik me veel beter dan de eerste keer dat het niet vanzelfsprekend is dat het goed is en ben ik dus ergens veel meer gespannen voor de eerste echo.
Van de andere kant kan ik het veel beter van me afzetten dan de eerste keer, ben ik minder bezig met het zwanger zijn. Niet dat ik het minder spannend vind ofzo, maar de trein van ons gezinnetje dendert voort en ik heb er simpelweg minder tijd voor. En je weet natuurlijk ook veel meer wat je te wachten staat, in die zin is het natuurlijk wel iets minder spannend.

Naja, hoe dan ook: die eerste 12 weken mogen van mij voorbij vliegen, zodat ik snel in de "veilige zone" kan zitten.
Hebben jullie dat ook zo? Dat jullie zo graag die risicovolle eerste weken voorbij zijn? Of genieten jullie nu al meteen heel erg in het moment?

Oja, Manu, wanneer ze de eerste echo maken verschilt per verloskundige praktijk of -zoals ik heb- apparte echoscopiste. Mijn echoscopiste is er graag heel vroeg bij, dat was bij R. ook, al rond 6,5 weken. Ik zelf heb het op 8 weken gepland staan omdat ik het prettiger vind dat ik dan de meest risicovolle weken er op heb zitten.

Mijn afspraken:
9 januari intake verloskundige (dat stelt verder niets voor, gewicht meten, bloeddruk meten, gesprekje, samen bepalen hoe ver ik ongeveer zwanger ben op berekeningen gebaseerd)
19 januari 1e terminbepaling echo (ik gok dat ik dan 8 weken ben, maar goed: ik gók dat dus maar)

Ik ben benieuwd wanneer jullie je afspraken maken!

Zo, ben benieuwd wanneer er nog meer dames aansluiten :-)
Lola1985

Senior Member

30-12-2012 04:53
Goedemorgen dames,
ik mag me ook aansluiten bij deze topic......Yeah!!!
Gefeliciteerd lotgenoten. Ben er nog steeds van onderste boven en kan ook slecht slapen.
Maar na een half jaar vol spanning is het nu echt...... Wij gaan voor ons eerste kindje dus alles is nieuw. Dat maakt het denk ik ook zo spannend.
Gisteren morgen getest omdat ik dan 4 dagen overtijd was en ja hoor er stonden gewoon 2 dikke strepen!!
Moet wel zeggen dat ik sinds vanavond en deze nacht behoorlijke buikpijn heb. Dat maakt me wel wat angstig maar I'll keep the faith! Hoort er ook bij geloof ik he?
Ga maandag wel de dokter bellen aangezien ik een hoge bloeddruk heb dus ik gok dat ik maandag een bezoek moet plegen maar vind het niet erg.
Nou ik ga proberen weer wat te slapen......
Tot later mama's in spe!
Tanja85

Posting Freak

30-12-2012 07:37
Welkom Lola :-)
Gezellig dat je hier naartoe gekomen bent!!
Ja, spannend en onzeker, dat is het zeker.

Ik heb dat ook hoor als ik een krampje of steekje voel, dat ik meteen zoiets heb van "oeh, er zal toch niets mis gaan?". Maar 'n moment later heb ik er toch vertrouwen in, dat moet van mezelf!
manu

Senior Member

30-12-2012 07:56
@lola Gefeliciteerd! En die eerste 12 weken zijn ook gewoon spannend. Buikpijn kan ook zijn omdat je baarmoeder aan het oprekken is. Maar ik denk het ook bij elke pijlscheut.....

Hebben jullie eigenlijk al klachtjes? Hier heel de dag hoofdpijn, dacht dat bij mijn eerste de klachten pas rond 6 weken kwamen, maar schijnt wel te kunnen.
Tanja85

Posting Freak

30-12-2012 08:02
Ik merk al sinds een weekje dat ik echt in no-time mega-moe ben. Echt niet leuk meer. Als ik een dag flink in de weer ben met m'n dochtertje (bijvoorbeeld op dagen dat m'n man moet werken dat ik het alleen doe), dan kun je mij werleijk opvegen.
IK herken dat niet zo van bij de zwangerschap bij R., maar toen werd ik vanaf 6 weekjes echt ongelooflijk ziek, misselijk, spugen 24-per-dag tot zo'n 17 weken. Dus ik ben me daar alvast mentaal op voor aan het bereiden.

Ja, hoofdpijn kan natuurlijk ook zo'n vroege klacht zijn. Wel vervelend hoor. Had je altijd al veel last van hoofdpijn of is dit best nieuw voor je nu ineens?
Tanja85

Posting Freak

30-12-2012 08:03
werleijk = werkelijk
Lola1985

Senior Member

30-12-2012 22:25
Fijne geruststelling dat de buikpijn normaal is.....gelukkig is het nu bijna weg voor zolang het duurt! Morgen de ha bellen ivm me medische achtergrond even horen hoe/wat verder. De spanning is gelukkig wat weg gezakt,leek haast een soort shock wat je dan overkomt. Morgenochtend ga ik de clearblue test doen, dan weet ik wat zekerder hoever ik ben.....bovendien weet ik ook zeker dat ik het dan echt niet droom hihi. Ga zo slapen,heb zo'n beroerde nacht gehad.

Lieve lotgenotjes, ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling met hele vruchtbare maanden in het nieuwe jaar......mama's in spe!x
Kitty

Posting Freak

Topics: 11
31-12-2012 10:08
Meiden, ik meld me ook! Als alles goed mag gaan ben ik 11 september uitgerekend van ons eerste kindje! Kan get. Nog steeds niet geloven!
manu

Senior Member

31-12-2012 13:25
Welkom Kitty! Zie dat je geduld aardig op de proef is gesteld. En nu nog eens 9 maanden wachten!
Lammetje

Senior Member

31-12-2012 15:03
Kitty: wauw meid jij ook hier! Echt hartstikke leuk, gefeliciteerd!

Ik mag me ook hier melden, echt zo geweldig. Mijn uitgerekende datum is ergens begin september dus ik weet nog niet of mijn ticker klopt. Ik heb 17 januari een afspraak bij de gyn, dan ben ik precies 7 weken, zou je dan al een hartje kunnen zien? Want ik ben zo bang om te vroeg te komen..

Voor de andere meiden: leuk, welkom! Er komt er vandaag of morgen nog 1 waarvan ik het al weet hihi.
We moeten snel maar eens een lijstje maken!

Ik voel me nog niet echt zwanger, beetje steken onderin is inderdaad van je baarmoeder en voor de rest is het nog een gek gevoel. We hebben vanmorgen bij de prenatal al wat leuke dingetjes gekocht, heerlijk! Ook al is het onze tweede het blijft toch wel heel speciaal!!
finaly87

Posting Freak

Topics: 12
31-12-2012 15:03
hey meiden!!
Ik kom me ook aansluiten als dat mag! Big Grin
Ik ben nog helemaal beduusd hoor, want heb vanochtend getest, en ja hoor, 2 streepjes!!
Net een clear blue gedaan: zwanger 1-2.. dus t is echt zo! Wat een geweldige jaarafsluiter!
Ik kom gauw meer over mezelf vertellen (als jullie me niet al kennen, dit is tenslotte ons 3e wondertje Wink) en op de rest reageren, bijlezen, etc!
heb vandaag gewerkt en moet ons nu snel klaar gaan maken voor oud/nieuw viering Wink

Goede jaarwisseling allemaal!!

Liefs!
Lammetje

Senior Member

31-12-2012 16:16
Joepie finaly ! ! !
Ik ben ook nog beduusd van je sms vanmorgen!
Super gaaf om samen met jou in hetzelfde topic te mogen schrijven!
Lola1985

Senior Member

31-12-2012 19:28
gefeliciteerd nieuwe zwangere dames!!!

wij zijn samen ondertussen wat bijgekomen van het nieuws. vanmorgen bij de ha geweest ivm me medische achtergrond en ook daar was alles goed. ben 4september uitgerekend,dus 5 weken nu. we hebben 21 januari de afspraak staan bij de verloskundige en heb ook gebeld om me op te geven voor moeders voor moeders. zijn er meer dames die dat gaan doen?

allemaal een fijne,gezellige en liefdevolle jaarwisseling gewenst met veel mooie momenten in 2013
Tanja85

Posting Freak

31-12-2012 20:19
Ik dacht het al Lammetje, een licht streepje is echt een streepje! Welkom :-) ben blij voor je!

Welkom Kitty!!!!!! Wat fijn!!!! Jij zat toch ook in "niet echt soepeltjes"?

Heej Finaly, ook welkom! Yep, ik ken je nog toen ik probeerde zwanger te worden van R., toenkwam ik je bij zwanger worden tegen destijds.

Jeej er komen er snel veel bij, super!

Ik ga nu snel koken, er komen zo vrienden eten en dan een gezellig oud en nieuw vieren.
Iedereen: fijne jaarwisseling!
(ik klets snel uitgebreider bij hoor)
Kitty

Posting Freak

01-01-2013 00:26
Ho meiden, dat klopt, daar zit ik ook! :-) kan het nog niet geloven en ben nog zo bang dat het misgaat...
Anna77

Posting Freak

01-01-2013 10:31
Dames ik kom er ook bij, net als finaly gisteren een licht streepje op een test, daarna cb test 1-2 weken! Wat een knallend einde van 2013!!!
En jullie ook allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap, wat superspannend allemaal hè? Smile
Anna77

Posting Freak

01-01-2013 10:33
Oh en nog even mezelf introduceren: ik ben Anna, 35 jaar en zwanger van ons tweede kindje. Al 18 jaar samen en 6 jaar getrouwd, ook al 10 jaar met 2 lieve katten. Smile
Kitty

Posting Freak

01-01-2013 10:56
Welkom Anna! Wat spannend!
Tanja85

Posting Freak

01-01-2013 12:04
@Kitty: ik heb daar een tijdje meegeklets, niet heel actief hoor, maar daar herkende ik je dus van! Ja, erg onzeker die eerste periode, ben ook best bang dat het misschien mis gaat. Maar ik moet er van mezelf vertrouwen in hebben!!

@Anna77: welkom! Wauw, wat was het snel raak bij jullie, 2e ronde meteen? Super gefeliciteerd!

Zo, veel positieve testen dus nét op het randje van 2012! Dat gaat voor ons allemaal een prachtig jaar worden :-)

Nou, ik heb ook oud en nieuw weer overleefd, zonder dat mensen het door hadden dat ik geen alcohol dronk. Sja, we vierden het met vrienden bij ons, en dat valt ziets snel op natuurlijk. Dus ik ben creatief geweest: ik heb een fles alcoholvrije rode wijn overgeschonken in een lege fles echte rode wijn. Niemand die dus iets door had ;-)
Dat had ik ook met 2e kerstdag gedaan.
Ben dat toneelspelen wel beu hoor, zeker met die feestdagen. Ik kijk er naar uit dat we het gaan vertellen!
Even geduld tot m'n 8-weken echo op 19 januari! Spannend .....

Hebben jullie allemaal de afspraken al staan in het nieuwe jaar?

En wanneer gaat het voor jullie het moment van vertellen zijn?

Wat zijn jullie verwachte uitgerekende datum?

Ik 1 september. Maar dat kan nog alle kanten op, ik zou het niet weten.
Anna77

Posting Freak

01-01-2013 13:29
Dank dames!

Tanja, jij hebt een hele hobbelige weg achter de rug zie ik, fijn dat het toch raak is nu!
Ja wij hebben enorme mazzel, heb eind oktober mn mirena laten verwijderen, en de tweede ronde meteen raak. Ik kan het amper geloven.

Je bent wel erg creatief geweest met de niet-alcoholische drankjes! Hahahaha! Smile Hier gisteren thuisgebleven, dus dat was geen probleem. 's middags kwam mijn moeder eten, en die heb ik het meteen verteld. Weet nog niet wanneer we de rest gaan vertellen, maar van mij hoeft het deze keer niet te wachten tot na de echo. Mocht het misgaan dan is het ook fijn als ze dat weten. Maar betekent niet dat we het aan de grote klok gaan hangen, maar aan een paar mensen vertellen ofzo? Nou ja, we zien wel.
Uitgerekende datum is 11 september, of misschien 1 of 2 dagen eerder.

Ik vroeg me eigenlijk af wanneer ik de VK moest gaan bellen, maar het kan natuurlijk helemaal geen kwaad om alvast te bellen binnenkort om een afspraak te maken. Hebben we meteen wat om naartoe te leven!

Hebben jullie nog of al ergens last van? Ik heb een beetje een kramperig gevoel in mijn buik. Geen ongi-gevoel. Had ik vorige keer volgens mij ook. Dat was t voorlopig, maar volgens mij gaat het hcg gehalte nog flink toenemen de komende tijd, dus ben benieuwd...!
Kitty

Posting Freak

01-01-2013 13:47
Eigenlijk hier ook al verteld, meer omdat ze ook wisten dat ik rond m'n NOD zat en we er al zolang over deden, mocht het toch fout gaan dan hebben we ook nog steun. Vanmiddag gaan we na mijn vader, vertellen we het ook wel, vinden we wel mooi begin van het nieuwe jaar. We zeggen er wel bij dat het nog pril is, haha.
Sja

Member

01-01-2013 14:33
Heey Mommy's to be!

Iedereen van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws!!
Wat leuk dat er al zo veel meiden zijn bijgekomen!
Ik ben ffies niet op het forum geweest ivm de feestdagen Wink
Maar ik ben weer helemaal terug!

Onze feestdagen waren erg leuk! We hebben het onze ouders eigenlijk gelijk na het testen verteld.
We waren van plan om het de rest pas te vertellen na de eerste termijn echo (10Januari) maar
we konden het niet voor ons houden! Haha. Dus een paar van onze vrienden weten het, en vandaag gaan
we naar de opa en oma van mijn vriend. En dan weten de meeste mensen het al wel, alleen mn werk nog, maar dat
doe ik na de echo.

Leuk Tanja, we gaan om dezelfde tijd naar de verloskundige! Mij hebben ze verteld dat ze wel een
(inwendige) echo gaan doen om precies te bepalen hoe ver ik ben. Erg leuk!!

Ik vind het net als jullie ook super spannend allemaal, en vooral of alles goed gaat!
De krampjes en steekjes herken ik heel erg! Ik was ook gelijk bang van: Oh,oh.. gaat het mis?
Maar een lief vriendinnetje vertelde me dat het heel normaal was en ik me niet druk moest maken..
Fijne geruststelling!

Lieve dames, ik ga me ff gauw klaarmaken om het grote nieuws te vertellen. Ik kom gauw terug om wat dieper
in te gaan op jullie persoonlijke verhalen Big Grin Een lijstje maken is idd een leuk idee!

Dikke kus, en op naar een topjaar!! Vol gezonde baby's en happy mama's!
DeejSjhu

Member

Topics: 2
01-01-2013 15:29
hallo allemaal.
De beste wensen nog & natuurlijk gefeliciteerd. .!!
ook ik kan denk ik hier mee kletsen eind augustus begin sep waarschijnlijk mijnuitrekenen datum
allemaal wel heel erg spannend.
voor ons de aller 1ste Xkan iemand mij misschien helpen
met wat ik kan verwachten bij 1ste X naar vk (moet morgen bellen)
gr.
Guusje

Member

01-01-2013 16:42
Hallo!! Ik mag me ook bij jullie aansluiten!! Eerste week van september komt ons eerste kindje!!
Kitty

Posting Freak

01-01-2013 16:52
Welkom allemaal!

Ik heb idd ook steekjes/ plopjes in m'n onderbuik, voelt vreemd, mss ook omdat ik het niet ken.

Hebben het en aan m'n vader verteld, die is helemaal Proud dat ie opa mag worden hihi
Guusje

Member

01-01-2013 18:45
Die plopjes herken ik ook! Daarnaast moet ik elk half uur naar de wc en smaakte mijn friet in het restaurant naar vis (heb ze afgelopen weekend aan de arme serveerster terug gegeven, ik wist nog niet dat ik zwanger was). Inmiddels smaakt ook brood naar vis haha! Heel bizar allemaal. Ik ben voor het eerst zwanger en het is zo vreemd wat er allemaal met je lichaam gebeurd!
Vandaag hebben we ook onze ouders ingelicht, 1 januari was wel een mooie dag!
Ik merk dat jullie allemaal super blij zijn. Ik heb dat gek genoeg eigenlijk nog niet echt. Ik heb nu, ondanks dat ik het erg graag wilde, een vreemd gevoel van; "Heb ik wel een goede keuze gemaakt?" Herkennnen jullie dit ook? Misschien omdat we drie weken geleden pas besloten hebben dat we ervoor gaan en dat het nu ineens raak is?)
Guusje

Member

01-01-2013 18:56
Ik zal me trouwens ook nog even voorstellen: Ik ben guusje 31 jaar en ben nu zwanger van ons eerste kindje!
Kitty

Posting Freak

01-01-2013 19:48
Guusje, ik herken dat mijn stokbrood met ei smaakte na oliebol Haha spannend he. Nou ik geloof het ook nog niet hoor, vind het doodeng gaa
manu

Senior Member

01-01-2013 20:02
Zo, word al heel clubje zo, gezellig.

@deejsju eerste keer vk is intakegesprek, vragen ze naar je medische geschiedenis, erfelijke ziekten in familie (hoge bloeddruk, open ruggetjes ed). Sommige vk maken gelijk een termijnecho om te bepalen hoe ver je precies bent.

@tanja Zo, dat is creatief. Anders wil een griepje ook wel helpen Wink

Hier al verteld aan de ouders. Wilde het eigenlijk iets later vertellen, maar mijn ouders zeiden dat ze vakantie gingen boeken in juni en september.... Dus toen maar gezegd. Ha ha, ze vonden het wel vervelend dat ze ons nu "gedwongen" hadden het al te vertellen. Wilde eigenlijk voor onze dochter shirtje kopen met " grote zus". Ach, ook wel fijn, was bang me te verspreken.

Ik ga morgen vk bellen. Zij hebben intake rond 7-8 weken en pas met 12 weken termijnecho. Wel jammer dat de echo zo lang duurt.
finaly87

Posting Freak

01-01-2013 20:30
Heey mama's 2 be!! Allereerst, allemaal super Gefeliciteeerd!!! En de beste wensen voor 2013, dat het een prachtig en onvergetelijk jaar mag worden! Big Grin

ter introductie: ik ben 25 jaar, zwanger van ons 3e kindje (uitgerekend rond 8/9 September), we hebben samen al 2 zoontjes van 3 jaar en 1 jaar (zie ticker). Mijn man en ik zijn bijna 6 jaar samen waarvan 5 jaar samenwonend, en 3,5 jaar getrouwd Wink. en ik werk in de Kraamzorg.

Ik lees net alles hier terug, en vind het zo leuk om te lezen allemaal! dan denk ik, oooh wat leuk voor jullie!... maar ik zit er zelf ook in!! hahahha het besef is er nog niet helemaal.. komt vast nog!

(jamilah, ook hier bedankt voor je felicitatie Wink hihi)

Tanja85, jaa zoiets dacht ik al!! leuk om nu samen zwanger te zijn! Je bent lekker creatief met alcohol lees ik haha.. slim! Wink Ik heb gezegd dat ik de BOB was, dus niemand had argwaan Wink.. en er lagen zomaar geen verboden hapjes, dus ik ben er goed door heen gekomen!

Ik heb nog helemaal geen afspraken gemaakt.. ik denk dat ik volgende week een afspraak ga maken.. de vk plant de eerste afspraak toch pas rond 8-9 weken (bij 2e of meer kindje) en de echo zal dan rond 9-10 weken zijn..

Wij willen het eigenlijk proberen pas te vertellen als we een 1e goede echo hebben gehad, dus rond 9 weken hopelijk.. De eerste 2 x hebben we het direct na testen verteld.. maarrr aangezien ons zoontje van 3 het nu goed zal beseffen als we vertellen dat hij nog een broertje/zusje krijgt lijkt het ons verstandiger te wachten tot we "zeker" weten dat alles in orde is. Dus moet iedereen wachten want strax verspreekt iemand zich.. maar na die echo vertellen we het dus de familie, en as die op de hoogte zijn mag iedereen het weten. Denk trouwens dat ik mn vriendinnen wel al stiekem in ligt hoor Wink is toch wel leuk om het al te delen, buiten t forum dan!.. Maar dit is maar een plan, want kan best dan mn ouders/zusje het al eerder vermoeden! Je ziet/merkt het nogal snel bij mij hihi..

Ik kan wel al merken dat ik zwanger ben. Ik heb allemaal puistjes, krampjes en steken in mn buik (die krampjes maken me ook bang of er echt geen ongi door breekt hoor), moe, buikje begint al te bollen, meer slijm, warrig.. haha nou dat is wel even genoeg. Bij mn 1e en 2e werd ik rond 6/7 weken ochtendmisselijk, tot ca 16/18 weken! hopelijk is het dit keer wat minder?? we wachten af!

Ik zal wel even een lijstje gaan maken, vind ik leuk!
finaly87

Posting Freak

01-01-2013 20:53
Naam Leeftijd ?Kindje Uitgerekend Geslacht
Sja 25 1e 02-09-2013 ???
Lammetje 26 2e 02-09-2013 ???
DeejSjhu 1e 02-09-2013 ???
Tanja85 27 2e 03-09-2013 ???
Lola1985 27 1e 04-09-2013 ???
manu 32 2e 05-09-2013 ???
Guusje 31 1e 05-09-2013 ???
finaly87 25 3e 09-09-2013 ???
Anna77 35 2e 11-09-2013 ???
Kitty 1e 11-09-2013 ???

Hopelijk is het zo naar wens? als iemand er nog wat bij wilt, zeg het maar! en als je aanvullende gegevens hebt, vul maar in of geef het door dan vul ik of iemand anders het in Wink
finaly87

Posting Freak

01-01-2013 20:54
hmmm had er ruimtes tussen, maar die zijn weer weg! weet niet hoe je zo een vakjes-schema hier kan krijgen.. iemand anders wel??
finaly87

Posting Freak

01-01-2013 21:02
[TABLE]
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje?[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Geslacht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lammetje[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]DeejSjuh[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tanja85[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]03-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1985[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]04-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]manu[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Guusje[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]finaly87[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD]09-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna77[/TD]
[TD]35[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kitty[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Tanja85

Posting Freak

02-01-2013 06:56
Even de boel in grid gezet en ook mezelf verschoven, ik gok toch dat ik de 1e sept. uitgerekend ga zijn zoiets.....
Sorry, m'n dochtertje eist nu aandacht, ik reageer snel op iedereen.
In ieder geval welkom iedereen!!!!

[TABLE="class: grid"]
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Geslacht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tanja85[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]01-09-2013[/TD]
[TD]wil niet weten[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lammetje[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]DeejSjuh
[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1985[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]04-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Manu [/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Guusje[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]finaly87[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD]09-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna77[/TD]
[TD]35[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kitty[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Kitty

Posting Freak

02-01-2013 08:20
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Geslacht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tanja85[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]01-09-2013[/TD]
[TD]wil niet weten[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lammetje[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]DeejSjuh
[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1985[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]04-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Manu [/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Guusje[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]finaly87[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD]09-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna77[/TD]
[TD]35[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kitty[/TD]
[TD]26 (28jan 27)[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE][/QUOTE]

Geloof dat ik mezelf ook nog niet voorgesteld heb, kitty is 26 (word de 28ste deze maand 27) en woon zon 2 jaar samen met mijn mannetje. We zijn in augustus 2011 gestopt dus ons geduld is lang op de proef gesteld, 17 rondes.
Kitty

Posting Freak

02-01-2013 08:21
Kitty schreef:[TABLE="class: grid"]
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Geslacht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tanja85[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]01-09-2013[/TD]
[TD]wil niet weten[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lammetje[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]DeejSjuh
[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1985[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]04-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Manu [/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Guusje[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]finaly87[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD]09-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna77[/TD]
[TD]35[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kitty[/TD]
[TD]26 (28jan 27)[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD]wil het niet weten[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Geloof dat ik mezelf ook nog niet voorgesteld heb, kitty is 26 (word de 28ste deze maand 27) en woon zon 2 jaar samen met mijn mannetje. We zijn in augustus 2011 gestopt dus ons geduld is lang op de proef gesteld, 17 rondes.[/QUOTE]
Anna77

Posting Freak

02-01-2013 08:50
Helemaal mooi zo'n lijstje, we zijn echt al goed op weg zo!

Ik ga volgende week de vk wel bellen, nog even zelf aan het idee wennen eerst. Of misschien ben ik later deze week toch te ongeduldig en bel ik eerder, hahahaha. Toen ik het opschreef dacht ik, oh, da's nog best lang wachten, hahaha, hoezo ongeduldig?!

Guusje, ik herken het, je gevoel. Dat je een kindje wilt maar dat het dan ineens ook echt gaat gebeuren! Zo snel ook nog in ons geval! (mazzelaars zijn we!) Een van mijn eerste gedachten was ook, o jee! Nu al?! Het is gewoon ff wennen, logisch toch? Er ging van alles door mijn hoofd, en die van mn man, die ging het al hebben over verbouwen, hoe moet dat dan met onze dochter tijdens de bevalling en dat soort dingen, hahaha!
Kitty

Posting Freak

02-01-2013 09:17
Zijn jullie ook zo onzeker? [ATTACH=CONFIG]11834[/ATTACH] mijn testen worden niet donkerder, wel lichtjes maar maak me echt druk :-( krijg ze trouwens niet beter op de foto met m'n iPad.
Anna77

Posting Freak

02-01-2013 09:37
Kitty, ik zie geen foto. Maar onzekerheid ook hier hoor, ik merk er (nog) zo weinig van, vanmiddag testen kopen en nog eentje doen vanavond. Vervelend he, heb je zo lang moeten wachten op het moment dat je zwanger bent, maar dan begint daarna weer een hele lange tijd van wachten... 11 september, mooie datum hoor, gaan we samen liggen puffen, hahaha! Smile
Kitty

Posting Freak

02-01-2013 09:39
Ja zag he dat ie het niet deed, helaas pindakaas hihi.

Maar ja ik word wel angstig van die onzekerheid, bang dat het misgaat.
Wil zelfs voor de zekerheid een "lap" inleggen...
Ikga zo een clearblue halen en die morgen doen. Als daar zwanger op komt dan heb ik pas rust haha
DeejSjhu

Member

02-01-2013 11:12
hallo, ook hier steeds vaag gebloed in de buik, gisteren zelfs buikpijn
met echt steken(was niet fijn)
ook moe steeds (kennen meer dit? moeheid?)
vanmorgen vk gebeld 10jan kan ik terecht voor 1ste controle,
thnx voor de info, wel spannend allemaal. ..!!
voor in de 'kalender' mij leeftijd is 21 (wordt in maart22)
dus nog een jonge moeder ♡
wij hebben het oudjaarsdag gezecht tegen familie & naaste vrienden
voor de rest wil ik eigenlijk wel tot 12weken wachten.
Kitty

Posting Freak

02-01-2013 11:21
Ik doe morgen een clearblue digital en als die "zwanger" zegt geloof ik t pas echt! Dan ga ik achter de gyn en Mvm aan
Lola1985

Senior Member

02-01-2013 11:32
Hey zwangere meiden,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het maar een mooi, gezond en fijn jaar mag worden met een bolle buike en een gezond kindje....

Manu, Guusje, Finaly, Kitty en Anne....gefeliciteerd meiden! Hoe voelen jullie je verder? Al een ha/vk gebeld?

Laat ik me ook even voorstellen voor diegene die me nog niet kennen:
Ik ben dus Lola, 27 jaar, ben in mei 5 jaar samen met me vriend en we zijn in de 6e ronde zwanger geworden (best netjes al zeg ik het zelf).
Mijn gezondheid word een spannend punt de aankomende maanden aangezien ik reuma heb ik mijn bekken waardoor ik mogelijk al snel bekkeninstabiliteit kan hebben en moeilijk kan gaan lopen. Daarnaast heb ik ook een hoge bloeddruk dus ook dat moet goed in de gaten gehouden worden. Daarom ben ik ook de 31e al bij de ha geweest en gelukkig was me bloeddruk redelijk en heb ik de 21e een afspraak gemaakt bij de verloskundige.
Verder heb ik me ook opgegeven voor moeders voor moeders en ben net gebeld dat ze vanavond langskomt voor een gesprek want ik mag vanaf nu al beginnen met urine opvangen voor ze.

Wat betreft die spanning en onzekerheid, ik herken het helemaal. De eerste dagen was ik heel bang dat er toch nog bloed zou komen maar sinds gisteren is dat wel minder geworden. Heb zaterdag de 29e de eerste test gedaan en toen stonden er al 2 dikke strepen. Die za-zo nacht heb ik maar 3 uur geslapen van spanning/ opwinding en alles wat er door me heen ging. We hebben het die zaterdag gelijk aan me moeder en broertje vertelt en op oudjaarsdag aan onze beste vrienden. Het is toch fijn om er met mensen over te kunnen praten, ook als het mis gaat! We hebben oudjaarsdag de clearblue test gedaan die gaf al aan 3+ dus dat zou 5 weken moeten zijn. Dus ik ga nu de 6e week in zeg maar.....en vanmorgen nog de laatste test gedaan en die was vetter dan vet....hahaha blijft toch leuk om die bevestiging te krijgen.

Hoe voelen jullie je verder?
Ik heb af en toe wel wat buikpijn/ trekkerig gevoel in me liezen. Verder ben ik bij vlagen misselijk en vooral moe. Ook heb ik wel last van me darmen......ipv de voorspelde harde ontlasting is het bij mij juist dunner. Maar verder voel ik me goed, ben vooral vrolijk en blij en lach uitbundig merk ik haha.

Nou dat was even mijn verhaal tot nu toe.....ben benieuwd naar jullie verhalen. Tellen jullie ook zo af? Afspraak vk, de 12 weken ed?

Liefs van mij
DeejSjhu

Member

02-01-2013 11:34
@kitty ik duim voor je Wink
heb vanmorgen vk gebeld, eind deze maandveld een vrouw
mij die voor mvm werkt om het een & ander.
dan ben ik ook bij vk geweest& weet dan waarschijnlijk ook wanneer mijn eisprong is geweest haha
Anna77

Posting Freak

02-01-2013 11:41
DeejSjhu, fijn dat je al snel langs kan komen bij de VK. Dat bloed is niet fijn, maar het kan voorkomen. Steken in je buik en moeheid horen er echt bij, ik kan me van de vorige keer nog heel goed herinneren dat ik die eerste 3 maanden ineens middagdutjes deed en om 8 uur al op bed lag.

Kitty, ik ga vanavond nog een test doen, de CB heb ik meteen gedaan na de 1e test, fijn om het woordje 'zwanger' in beeld te zien!

Lola, jij ook gefeliciteerd! Wat spannend, zeker voor jou, fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden en het tot nu goed gaat!

Ik heb wat gevoelige borsten, af en toe steekjes in mijn buik en soms bij vlagen een beetje misselijk, maar misschien dat dat gewoon van de 'stress' is dat ik zwanger ben, maar dan niet in negatieve zin (ik stuiter nog steeds hoor). Oh en ik moet vaker plassen. Ik ga maar weer zo. Wink

Ik ga snel ook de VK bellen, ik wil een datum om naartoe te leven! Smile

Oh, en had ik dat nou al geschreven...? We hebben het al aan de naaste familie verteld, zulk leuk nieuws kon ik niet voor me houden en inderdaad als het mis mocht gaan, dan is het fijn om steun te krijgen.
Heb me ook net ingeschreven voor MvM, binnenkort weer lekker in kannen plassen. Wink

Fijne dag iedereen!
Lola1985

Senior Member

02-01-2013 11:41
@ Tanja, hoe is het eigenlijk met je man? Die was toch geopereerd? Gaat dat allemaal weer goed?
Kitty

Posting Freak

02-01-2013 11:43
Ik krijg sowieso een vroege echo vanwege onze medische achtergrond/ onderzoeken die we hebben gehad omdat het lang duurde. Dus we zullen zien. Nog 1 nachtje slapen.

Volgens de vrouw bij de Etos was ik gewoon zwanger haha als ik al 5 dagen een tweede streepje zag
finaly87

Posting Freak

02-01-2013 11:50
Tanja thanx voor de aanpassing haha. Ik kreeg de lijntjes niet Wink jij wilt dus niet geslacht weten? Ik wel!

Ik was trouwens de 2e ronde zwanger. Augustus laatste pil genomen. Toen 2 rondes om de dagen heen gevreeen om mn cyclus te weten. Die was toen 28-34. Toen Nivember 1e x rond de eispr gevreeen, cyclus 29 onbevrucht Wink Toen wilde ik December even overslaan omdat ik anders weer rond verjaardagen van mn zoons ben uitgerekend, maar rond eisprong wilde mn man ineens niet overslaan.. En nu dus zwanger haha. En dus uitgerekend rond verjaardagen van mn 3 mannetjes!

Ik ben ook nog onzeker hoor, tot ca 9 weken weet je niets! Niet hoe t gaat, je voelt en hoort nog niks.. Onzekere tijd. Die clear blue zwanger/niet zwanger vond ik ook wel erg prettig! Dat geeft wat meer t gevoel zwanger te zijn haha. Mijn buik zet wel al veel te snel op! Maarja logisch bij 3e kindje geloof ik.. Ik ga volgende week de vk bellen. Had haar toevallig vorige week al ingelicht dat we "bezig" zijn hihi, zag haar in een kraamgezin.
Tanja85

Posting Freak

02-01-2013 12:13
@Anna77: grappig dat jij juist nu zoiets hebt van we willen het nu juist iedereen al snel vertellen, zelfs nog voor de echo. Wij hebben het juist bij onze eerste tegen iedereen heel snel verteld en hebben nu besloten echt te wachten tot we een echo gehad hebben met ongeveer 8 weken (19 januari is het zo ver).
En, heb je een afspraak gemaakt? Idd, vond ik ook, kun je lekker naartoe leven.

@Kitty: leuk, dus al verteld :-) en je vader ook inmiddels? Hoe waren de reacties?
17 rondes, da’s inderdaad lang geduld hebben voor jullie geweest. Wat een ontzettende rottijd moet dat zijn geweest. Hebben ze gevonden waarom het bij jullie zo lang duurde?
Onzeker was ik de eerste week dat ik ’t wist, maar nu niet meer. Misschien werkt het voor jou ook beter om een test te halen van Clear Blue met een digitale termijnaanduiding. Ik heb die 2 gedaan, om te zien of die aanduiding langer werd (een week tussen de twee testen). Dat deed het, en dat stelde me gerust. Oh, ik lees nu inmiddels dat je dit al van plan bent.

@Sja: wat leuk dat iedereen al van jullie blijde nieuws af weet, leuke reacties gekregen?
Fijn hoor, 10 januari al lekker de eerste termijn-echo. Mijn echo-scopiste wilde ook vroeg, maar ik heb lekker m’n eigen geduld even op de proef gesteld haha.

@Guusje: haha, zo da’s al vroeg dat alles je niet smaakt. Alles smaakt naar vis? Haha wat grappig, nog nooit van gehoord. Wel ontzettend vervelend. Dan begint het niet lekker worden voor jou al erg vroeg, balen hoor. Hopelijk gaat het snel een beetje over!!
Ik herken het niet wat je zegt, van “heb ik en goede keus gemaakt”, maar misschien komt het omdat ik voor mijn eerste zwangerschap en ook deze zwangerschap niet meteen in ronde 1 of 2 meteen zwanger ben geraakt en er dus al langer mee bezig was. Is dat gevoel van je inmiddels al een beetje over?

@Manu: nou, een griepje als smoes gaat het ‘m niet worden, hebben ze meteen door. Ik heb me bij R.osalie ook suf “gesmoesd” met griepjes etc. Ik kreeg steeds de vraag in het afgelopen half jaar als ik ergens zei dat ik niet wilde drinken omdat ik hoofdpijn had/grieperig was/anders, van “heej, ben je weer zwanger dan??”.
Aj, jij zat in een lastige situatie dus, dat je ouders een vakantie wilden boeken. Snap goed dat dat reden voor je was om het te vertellen ja. Maar goed, wel erg leuk om het te vertellen :-)
Jammer dat je niet een vroege termijnecho extra krijgt bij jullie verloskundige. Bij R.osalie had ik er zelfs één rond de 6 weekjes of iets eerder, één rond de 8,5 weken en één bij de 12 weken. Ze zijn er hier dus iets scheutiger mee.

@finaly87: grappig zeg, dat ik je hier weer tegenkom. Eind 2010 werkte je nog als gastouder toch? Ben je in tussentijd omgeschoold tot kraamverpleegster? Wel leuk werk hoor! Hoeveel werk je nu met 2 kids?
Ik snap goed dat je het later verteld nu je zoontje het beter beseft. Wij willen het nu ook bewust later vertellen dan we bij onze eerste deden. Gewoon, om het even ons eigen “geheime” feestje laten te zijn en om eerst ook een goede echo te hebben gehad. Maar geduld genoeg om tot de 12-weken echo te wachten heb ik ook niet ;-) dus het wordt meteen vertellen na de 8-weken-echo op 19 januari.
Oja, fijn zeg, 2[SUP]e[/SUP] ronde zwanger, dat je zo makkelijk zwanger wordt :-) Heerlijk!

@lola1985: ik hoop voor je dat de klachten rond je reuma mee gaat vallen en dat je helemaal geen bekkeninstabiliteit ontwikkelt. Hou het goed in de gaten.
Fijn dat je al zo’n lekkere dikke test gedaan hebt :-) Waarschijnlijk ben je dan ongeveer net zo ver als ik denk ik, toch? A.s. zondag gok ik dat ik 6 weken ben.
Klopt, mijn man was in oktober geopereerd, gelukkig is hij er zo goed als helemaal van hersteld! Dat moet ook wel, als ik weer zo ziek word als de vorige keer, moet hij flink de zorg en het huishouden van me overnemen in de eerste periode.

Ik begin me met de dag een stuk misselijker te voelen, en eigenlijk gedurende de hele dag. Ik bereid me dan ook weer er op voor dat het weer hetzelfde gaat verlopen als bij R.osalie: dat betekend ziek (24-uur per dag), misselijk en spugen van week 6 t/m week 17/18 van de zwangerschap. Maar goed, daarna kan het feestje beginnen, dat overleven we dus ook wel weer ;-).
Vermoeidheid is er nu ook al zo’n week.

Ik begin wel steeds nieuwsgieriger te worden wat nu m’n echte uitgerekende datum gaat zijn.
Pfff, straks is het 31 augustus en hoor ik hier ineens niet ;-) Naja, dan blijf ik toch lekker hier kletsen hoor! Maar goed, het kan zowaar ook ineens een aantal dagen later zijn. Bij R. wist ik precies wanneer ik uitgerekend was (dat klopte met de echo’s op de dag nauwkeurig!!) maar nu door regelmatig bloeden niet. Gek is dat.
Kitty

Posting Freak

02-01-2013 12:21
Ik heb idd een clearblue klaarliggen voor morgen. Vind het weer onwijs Spannend.
Anna77

Posting Freak

02-01-2013 12:25
Tanja, dat klinkt heftig! Ze zeggen dat elke zwangerschap anders is, dus ik hoop voor jou dat dat nu anders is, het is best een tijd dat je anders ziek zou zijn! Misselijk, ok, maar spugen, bah!
Oh en lekker hier blijven hoor, als het toch augustus is, of werd je dochter voor de uitgerekende datum geboren? Dan moet je toch echt naar augustus toe hoor. Wink

Nog geen afspraak gemaakt, de VK praktijk is woe en donderdag niet bereikbaar voor maken van afspraken, dus ik wacht nog tot vrijdag. Smile
Anna77

Posting Freak

02-01-2013 12:27
Kitty, ik meen me te herinneren dat je de CB vanaf je NOD ook gewoon overdag mag doen, hoeft niet perse 's ochtends! Die van mij heb ik gedaan met mn tweede plas, nadat ik m gekocht had dus meteen. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt!
DaantjevD

Senior Member

Topics: 9
02-01-2013 13:10
*breekt even in*

Lieve Kitty! wat was ik blij met je privé berichtje zeg!!!
Die clear blue kun je nu ook gewoon doen hoor! je bent zwanger dus hij zal 'zwanger" aangeven meis!

Moeilijk te beseffen he als je al zo vaak een negatieve uitslag hebt gehad.. haha mijn man zei 'nee... hij is gewoon stuk..." haha maar dat was ie niet! ik ben toch echt zwanger!

Komt goed meis.. neem je rust en geniet ervan! ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn omdat je je toch wat zorgen maakt omdat je nog maar zo pril zwanger bent.. maar probeer vertrouwen te hebben...

En die test.. je moet het natuurlijk zelf weten maar je kan hem echt doen wanneer je wilt! succes!

*breekt weer uit*
manu

Senior Member

02-01-2013 13:52
@sja Lekker zeg, zo vroeg de echo. Dan wordt het toch echt heel erg echt!

@tanja Voor jou dus heel onbekend wanneer je uitgerekend bent. Spannend hoor. Bij mij kan het maar 2 of 3 daagjes schelen.

@finaly Leuk beroep, kraamhulp. Wel pittig, hoor. Jij wilt dus wel weten wat het wordt. Ik niet, hoop het vol te kunnen houden. Weet van de eerste dat hoe dichter bij de bevalling, hoe nieuwsgieriger we werden.

@lola wel heftig zeg. Heb jouw verhaal al wel eerder gelezen. Zat e nou ook bij gestart zomer?

Hier vanochtend vk gebeld, kan 30 januari voor intake (9 weken dan) en pas daarna echo. Poe, lang wachten hoor. Eh, ben ik trouwens de enige die maar 1 zw. Test heeft gedaan? Zwanger is zwanger Wink
Kitty

Posting Freak

02-01-2013 16:38
DaantjevD schreef:*breekt even in*

Lieve Kitty! wat was ik blij met je privé berichtje zeg!!!
Die clear blue kun je nu ook gewoon doen hoor! je bent zwanger dus hij zal 'zwanger" aangeven meis!

Moeilijk te beseffen he als je al zo vaak een negatieve uitslag hebt gehad.. haha mijn man zei 'nee... hij is gewoon stuk..." haha maar dat was ie niet! ik ben toch echt zwanger!

Komt goed meis.. neem je rust en geniet ervan! ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn omdat je je toch wat zorgen maakt omdat je nog maar zo pril zwanger bent.. maar probeer vertrouwen te hebben...

En die test.. je moet het natuurlijk zelf weten maar je kan hem echt doen wanneer je wilt! succes!

*breekt weer uit*

Thanks lieve meis!

Nja, die test doe ik dus morgen hihi, want heb vandaag zoveel gedronken.

M'n borsten worden weer gevoeliger. Ze waren even rustig en nu weer pijnlijker. Die krampjes blijven, dat vind ik toch wel beetje eng.
Lammetje

Senior Member

02-01-2013 18:10
Ha meiden, wat is hier gezellig gekletst! Hou ik wel van!

Lola: reuma oef wat spannend! fijn dat je gelijk vanaf het begin goede begeleiding krijgt

Kitty: nog 1 nachtje! Ik heb die clearblue ook overdag gedaan dat ging prima

Manu: nee ik heb ook nog maar 1 test gedaan!

Finaly: goed lijstje goed bezig geweest! van mij weet je alles :-)

Anna: wij hebben het alleen mijn ouders verteld en ik heb het al wel tegen mijn 2 beste vriendinnen verteld, die wisten het het eerst hihi, verder houden we het nog even geheim tot de eerste echo!

Guusje: ik herken me niet in dat gevoel, maar ik ben wel blij dat de zwangerschap nog een poosje duurt. Dan heb je tijd om ernaar toe te leven, alles voor te bereiden enz. Dus in die 9 maanden krijg je dat gevoel vanzelf hoor! Maar ik weet wel dat het bij onze eerste zo was dat ik de dagen wel vooruit wilde trekken en dat ik echt zat te wachten en te niksen, dat zal nu anders zijn omdat het onze 2e is.

Sja: heerlijk he zo'n vroege echo, ik moet ook nog maar 15 daagjes wachten, dat is zo voorbij!

Hopelijk ben ik niemand vergeten. Mijn maag is ook wat sneller van streek maar ik ben niet echt heel misselijk. Maar dat zou wel heel goed kunnen komen want bij onze eerste heb ik 9 maanden gespuugd. Ik loop ook met een big smile :-)
manu

Senior Member

02-01-2013 18:32
Wie had het ook alweer over MvM? Duidelijk dat ze tekort hebben, heb vanmiddag formulier ingevuld, morgen komen ze al langs. Toch nog een tweede zw.test Smile
Kitty

Posting Freak

02-01-2013 18:35
Ik heb het er wel over gehad, ik wacht morgen de clearblue af voor m'n eigen gevoel en dan ga ik ook formulier invullen hihi
Sja

Member

02-01-2013 19:21
Hoi Dames!

Zo zo, lekker veel berichtjes weer!
Gezellig he!

Ja, echt heel leuk dat de eerste echo al zo vroeg is! Ze boden het zelf aan dus ja, dan zeg ik geen nee! Wink Het kan me niet gauw genoeg gaan, die eerste weken!
Ik las dat je het hartje kunt horen met een week of 6 dus ik hoop dat dat bij ons ook al kan!

@Lammetje: Wat stom van mij! Ik las je eerste berichtje een beetje te snel!
Maar gelukkig heb je nu geweldig nieuws en hoor je gezellig bij de september club! Big Grin

@Tanja: Wat knap van je dat je zo veel geduld kan opbrengen!
Mij lukt dat niet hoor..! Hihi. Ik ben veel te nieuwschierig. Misschien omdat het ook de eerste is en het allemaal zo spannend en nieuw is? Ja, we kregen erg leuke reacties! Mijn moeder kwam al aan met buikbalsem en schattige kleerhangertjes! Hoe lief. En mijn schoonmoeder zei dat ze graag een wiegje voor ons wilde kopen. Heel enthousiast dus! Big Grin

@Lola: Oei, wat vervelend zeg! Lijkt me heftig. Een zwangerschap kan ook best een aanslag op je lichaam zijn ja.. Maar wie weet valt het mee.. Ik duim voor je dat je er goed doorheen komt! Zonder al te veel pijn en nare dingen als bekkeninstabiliteit!

@Guusje: Het is ook wel heel wat he, zwanger zijn! Je wil het graag en hoopt er zo op maar als het dan zover is word het toch wel heel echt he! Het is ook wel erg spannend! Zelf heb ik niet zoiets van: is dit wel de goede keuze? Maar meer: Kan ik dit wel? Kan ik wel moeder zijn? Ga ik het allemaal wel goed doen?
Maar we hebben nog ffies om aan het idee te wennen en er naar toe groeien Smile

@Kitty: Zo meis, daar heb je best lang over gedaan!! Lijkt me vreselijk.. Als je het zo graag wil en het komt maar niet! Zo zie je maar weer, het is echt een wonder!!
Gelukkig is het nu raak en kun je lekker gaan genieten van je aanstaande moederschap!

@Finaly1987: Wauw, je 3e kindje. Wat mooi! Je hebt dus al een beetje ervaring met het zwanger zijn! Kunnen we je mooi wat dingen vragen Wink

@Manu: Oeii, duurt lang he, wachten!! Vreselijk.. Gelukkig kun je hier lekker uitgebreid kletsen over alles!

Wel fijn om te horen dat veel dames herkenbare dingetjes hebben! Zoals krampjes, en de onzekerheid die daar bij komt! Maar we moeten er op vertrouwen dat het allemaal goed komt.
Ik heb trouwens 4 testen gedaan!! Haha.
De eerste van kruidvat (2 voor 5,-) daar kwam een licht streepje te staan. Dat vond ik nog een beetje vaag dus nog 1 gedaan. Hetzelfde.
Daarna ook 2 van clearblue. Digitaal. En...... ZWANGER!! Ik kan het nog moeilijk bevatten hoor.. Klinkt heel gek maar ik denk af en toe: straks kom ik bij de verloskundige blijkt er toch niets te zitten! Of het is mis.. Ben ik best bang voor..
Maar tot nu toe is er geen reden om paniek te zaaien dus ik spreek mezelf streng toe en zeg dat ik positief moet zijn, en dat het allemaal goed komt! Wink Big Grin

Vandaag trouwens voor het eerst misselijk geweest! Kwam voornamelijk door geurtjes. Ik merkte dat ik niet veel geurtjes kon verdragen. In de loop van de middag nam dat wel af gelukkig. Verder geen klachten.

Zo, dat was me het verhaaltje wel! Ik ga nu met manlief lekker bankhangen.
Fijne avond dames, en tot gauw!!

Liefs xxxx
Lovely

Junior Member

02-01-2013 19:49
Goedenavond dames! Vanmiddag een test gedaan en ZWANGER! Was nogal onverwacht, maar toch erg welkom :-)
Ik ben 'Lovely', 26 (bijna 27) jaar, moeder van een dochter van bijna 1 jaar (half januari is ze jarig).
Zwanger van ons tweede kindje dus. Ik moet wel zeggen; ik voel me helemaaaaal niet zwanger eigenlijk. Voel me niet anders dan anders. Ben rond 10 september uitgerekend. Heb de vk nog niet gebeld, dat komt nog wel. Bij ons doet de vk rond 9 weken de intake + termijnecho, dat zal dus ergens begin februari zijn. Kan ik alvast een smoes bedenken waarom ik vrij moet hebben van mijn werk ;-)
Wil iemand mij toevoegen in het lijstje? Ik ben er zelf niet zo handig in!
Fijne avond dames!
Tanja85

Posting Freak

02-01-2013 19:56
@Kitty: hij zal vast een mooie uitslag geven morgen ochtend, die Clear Blue!!

@Anna77: vrijdag even een afspraakje maken dus :-) leuk!
Ik hoop idd dat voor mij het verhaal op gaat dat iedere zwangerschap anders is. Hoe was het wat betreft misselijkheid/vermoeidheid/etc. bij jouw eerste zwangerschap in ‘t begin?

@manu: haha, ja erg hè: ik heb er de eerste keer meteen 2 gedaan: één gewoon van clear blue en die gaf licht een kruis aan en toen meteen er achteraan zo’n digitale. ’n Week later heb ik weer zo’n digitale gedaan. Erg hè! Jij dus netjes maar één test :-) goed hoor!

@Lammetje: ik dat dat ik het al heftig had gehad bij mijn eerste (tot 17/18 weken gespuugd) maar jij dus heel je zwangerschap? Oh jeej meid, heb met je te doen :-( Hopelijk is deze zwangerschap in positieve zin anders!

@Sja: wat heerlijk die enthousiaste reacties van je (schoon-)ouders! Leuk leuk, een wiegje gaat er komen dus! Heerlijk hoor. Lekker met je hele familie aan de voorpret :-) En zo hoort het ook!
Hè bah, de eerste echte ochtendmisselijkheid begint bij je te komen dus. Vervelend!
Ja, ik spreek mezelf ook streng toe dat ik er gewoon vertrouwen in moet hebben dat het goed komt allemaal. Dat moet gewoon, we moet er eigenlijk vanaf dag één van genieten hoor! Het gaat ook zó snel voorbij.

Oja, mijn dochter werd precies op de uitgerekende datum geboren! Ben benieuwd of ik dat twee keer kan presteren ;-) haha

Verder ben ik vandaag echt heel de dag misselijk geweest, geen behoefte aan eten. Hmmm, dat begint steeds herkenbaarder te worden van de vorige keer. Hopelijk wordt het niet erger dan dit, dan is het goed te doen.
Kitty

Posting Freak

02-01-2013 19:56
Welkom lovely! Gefeliciteerd.
Tanja85

Posting Freak

02-01-2013 19:58
Welkom Lovely!
Nou, veel overeenkomsten hebben wij dus, mijn dochter is namelijk begin januari dit jaar geboren en dus ook bijna 1 jaar!
Maar van harte gefeliciteerd ook met jouw zwangerschap!

Ik zou zeggen: voeg je gezellig toe aan ons lijstje!!
Lovely

Junior Member

02-01-2013 20:03
Ik weet niet of het zo lukt, maar ik doe een poging (bn echt zoooo niet handig mt computers):
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Geslacht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tanja85[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]01-09-2013[/TD]
[TD]wil niet weten[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lammetje[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]DeejSjuh[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1985[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]04-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Manu [/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Guusje[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]finaly87[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD]09-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna77[/TD]
[TD]35[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kitty[/TD]
[TD]26 (28jan 27)[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lovely[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]10-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/QUOTE]

Geloof dat ik mezelf ook nog niet voorgesteld heb, kitty is 26 (word de 28ste deze maand 27) en woon zon 2 jaar samen met mijn mannetje. We zijn in augustus 2011 gestopt dus ons geduld is lang op de proef gesteld, 17 rondes.[/QUOTE]
Lola1985

Senior Member

02-01-2013 22:00
welkom Lovely....gefeliciteerd!!

@manu, ik had het over MvM. Heb vanavond een gesprek gehad en ik ga flessen vullen! Ze gaf aan dat er weinig vrouwen zich op het moment opgeven dus dat het steeds moeilijker word onvruchtbare stellen te helpen helaas.....
Dus mensen.....geef je op voor moeders voor moeders. Het enige wat je hoeft te doen is urine te verzamelen!
Bovendien krijg je al een heeel leuk kraamcadeau van ze en ze zijn je zooooo dankbaar.....net als de onvruchtbare stellen. Weet je dat jij met 10 weken urine verzamelen tientallen stellen kan helpen om zwanger te worden?? Dat is toch mooi.
Ik ga er volgende week mee beginnen, kan vanaf 6/6,5 week dus nog even wachten en idd weer een positieve zwangerschapstest :mrgreen:

Ladies, fijne avond!
manu

Senior Member

02-01-2013 22:12
@lola Fijn dat je enthousiast bent. Heb zelf betwijfelt omdat je gratis grondstoffen geeft aan een commercieel bedrijf dat goed verdient aan het medicijn. Maar het helpt wel diegene die moeilijk zwanger kunnen worden, dus doe daarom toch mee.
Guusje

Member

03-01-2013 07:26
hallo allemaal! Bedankt voor jullie reacties! Ik begin steeds meer aan het idee te wennen en de blijdschap begint steeds meer de overhand te nemen!

Kitty: Heb je de clear blue al gedaan? Ik heb hem gisteren om 18:00 ook gedaan. Het klopt volgens mij precies. Als je hem afleest, dan voelt het helemaal echt

manu, lola, kitty: er verdienen altijd andere mensen aan. maar als iedereen daarom geen urine geeft, dan kunnen vrouwen die zwanger worden misschien geen hormoon krijgen. Dus super goed dat je het doet! Ik heb er ook even over nagedacht, maar ik woon in een voortuinloos huis midden in de stad! Ik zie die urineflessen daar al staan haha!

lovely: gefeliciteerd welkom!!

Tanja: ik herken je misselijkheid! Ik heb vannacht mijn vriend om 16:00 uit bed gejaagd om een boterham en een emmer te halen Wink

Allemaal: Wanneer hebben jullie je eerste echo??? Misschien is het leuk om dat ook in het lijstje te zetten?

Groetjes G
Anna77

Posting Freak

03-01-2013 08:13
En Kitty??

Ja, ik heb me ook al aangemeld voor MvM, volgende week komt er iemand langs. Ook leuk dat je dan nog een keer 'gratis' een zwangerschapstest krijgt! Wink
Morgen bellen naar de VK, ik denk dat ze daar net als vorige keer geen echo;s doen dus daar zal ik even apart een afspraak voor moeten maken voor na de intake bij de VK.

Tanja, ik was vorige keer wel flink misselijk, maar heb niet hoeven spugen. Had verder een behoorlijke afkeer van vlees en eieren, met name varkensvlees. Gisteren gekookt, aardappels aangebrand, sausje aangebrand, zegt manlief, oh, je bent echt zwanger, vorige keer was dat de hele zwangerschap, op een of andere manier kon ik niet meer goed koken blijkbaar, omdat het me zelf niet smaakte. Hahahaha!
Nu al wel bij vlagen een beetje misselijk, en vooral het gevoel dat alles anders ruikt. En intenser.

Fijne dag iedereen!
Yente

Posting Freak

03-01-2013 08:50
Hey meiden,

Ik kom me ook bij jullie aansluiten. Op nieuwjaarsdag een positieve test in mijn handen, kon (en kan het eigenlijknog steeds) niet geloven. Gisteren nog eens een digitale en die zei ook netjes zwanger 2-3 dus het is echt zo!

Ik ben Yente, 31 en heb een dochtertje van 20 maanden. En nu dus zwanger van nr. 2.
Anna77

Posting Freak

03-01-2013 08:55
Gefeliciteerd Yente!!! En welkom hier.

Volgens mij was december een vruchtbare maand, we zijn al best met een flink aantal! Leuk!
Lammetje

Senior Member

03-01-2013 09:37
Sja: het blijft altijd spannend! Maar ik zit ook iedere keer in mijn onderbroek te kijken. Ook omdat ik me nog niet echt zwanger voel. Mijn maag is af en toe van streek maar dat vind ik nog niet veel voorstellen bij wat ik in mijn eerste zwangerschap had: ziekenhuis opname, sondevoeding, gekneusde ribben van het overgeven.. Dus daarmee vergeleken stelt dit niks voor.
Leuk hoor al die cadeautjes! Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste krijg. Ik weet nog van de vorige keer dat de meesten wat gaven na de 12 weken echo. Is toch een soort magische grens. We gaan het zien!

Tanja: zo dat is knap precies op die datum! Vervelend he die misselijkheid!

Lovely: welkom!

Guusje: haha een boterham en een emmer, nou het kan niet missen dat jij zwanger bent :-)

Anna: heel herkenbaar, ik had de vorige keer afkeer van alles met af en toe een aanval om iets van de Mac Donalds te eten wat er vervolgens ook weer uit kwam. Ik hoefde ook bijna niks meer brrr

Yenthe: welkom! gefeliciteerd.

Gisteravond zouden we zuurkool eten en ik wil het op gaan zetten en ik ga me daar kokhalzen! Brrr echt geen lucht!! Toen heeft manlief friet gehaald, ik moest er niet aan denken om zelf te frituren. haha! Nu vanavond een 2e poging want zolang we prakjes kunnen eten ga ik die eten. Dat hield de vorige keer namelijk zo snel op.

Moeders voor moeders: ik voel me moreel verplicht om mee te doen omdat ik zelf ook met hormonen zwanger ben geworden, maar ik zie er ook wel erg tegenop. Die lucht van je plas brrrr. Ik ga eerst even naar ze bellen om wat informatie.

Hebben jullie zelf al iets leuks gekocht voor de baby? Ik heb 1 pakje gekocht, wit met lichtgrijs, 1 rompertje van Nijntje en een wit dun gebreid vestje met een wit dun gebreid mutsje. Kon het niet laten! Wil voor een 2e uk ook wel wat nieuwe dingetjes en dat kleine spul blijft leuk!!
Kitty

Posting Freak

03-01-2013 11:00
Lovely schreef:Ik weet niet of het zo lukt, maar ik doe een poging (bn echt zoooo niet handig mt computers):
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Geslacht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tanja85[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]01-09-2013[/TD]
[TD]wil niet weten[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lammetje[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]DeejSjuh[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1985[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]04-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Manu [/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Guusje[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]finaly87[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD]09-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna77[/TD]
[TD]35[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kitty[/TD]
[TD]26 (28jan 27)[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD]29/01 16:00uur eerste echo bij de gyn[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lovely[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]10-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Geloof dat ik mezelf ook nog niet voorgesteld heb, kitty is 26 (word de 28ste deze maand 27) en woon zon 2 jaar samen met mijn mannetje. We zijn in augustus 2011 gestopt dus ons geduld is lang op de proef gesteld, 17 rondes.[/QUOTE][/QUOTE]
Kitty

Posting Freak

03-01-2013 11:02
Nou dames, test zei: zwanger 2-3 dus jaaaaaa nu geloof ik het!
Meteen de gyn gebeld, en ik kan 29 januari terrecht voor een vroege echo (was ook de afspraak vanwege de medische achtergrond)
En dan net aangemeld bij Mvm. Spannend! Laat de baby maar groeien!
Kitty

Posting Freak

03-01-2013 11:07
Welkom en gefeliciteerd Yente!
DeejSjhu

Member

03-01-2013 11:20
@Kitty gefeliciteerd supper..!!
zelfde uitslag als mij op oudjaarsdag haha suc6
ik kan 10jan 2uur bij vk komen
& zei regeld ook voor mij mvm
gisteren meteen nog ff gebeld voor mijn polis te veranderen
dus nu ook gedektvoor bevalling Wink
Tanja85

Posting Freak

03-01-2013 11:22
Gefeliciteerd Yente! Welkom bij ons clubje :-)

Een aardig grote groep inmiddels moet ik zeggen!!!

Hier: de erste keer spugen is een feit. Vanochtend om 8:10 uur ..... bah!
Voel me ook de hele dag door misselijk. Moet zeggen dat ik dat continue misselijke gevoel erger vind dan het spugen.
Kitty

Posting Freak

03-01-2013 11:34
He vervelend Tanja, ik heb alleen tintelende handen!
Tanja85

Posting Freak

03-01-2013 11:38
Ik was er gelukkig al op voorbereid, bij R.osalie begon het precies zo .......
En alles komt uiteindelijk goed :-)
Kitty

Posting Freak

03-01-2013 12:04
Dat is 1 ding zeker hihi
Yente

Posting Freak

03-01-2013 12:31
[TABLE]
[TR]
[TD]Naam
[/TD]
[TD]Leeftijd
[/TD]
[TD]Kindje
[/TD]
[TD]Uitgerekend
[/TD]
[TD]Geslacht
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tanja85
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]2e
[/TD]
[TD]01-09-2013
[/TD]
[TD]wil niet weten
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja
[/TD]
[TD]25
[/TD]
[TD]1e
[/TD]
[TD]02-09-2013
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lammetje
[/TD]
[TD]26
[/TD]
[TD]2e
[/TD]
[TD]02-09-2013
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]DeejSjuh
[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e
[/TD]
[TD]02-09-2013
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1985
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]1e
[/TD]
[TD]04-09-2013
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Manu
[/TD]
[TD]32
[/TD]
[TD]2e
[/TD]
[TD]05-09-2013
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Guusje
[/TD]
[TD]31
[/TD]
[TD]1e
[/TD]
[TD]05-09-2013
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]finaly87
[/TD]
[TD]25
[/TD]
[TD]3e
[/TD]
[TD]09-09-2013
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Yente
[/TD]
[TD]31
[/TD]
[TD]2[SUP]e[/SUP]
[/TD]
[TD]09-09-2013
[/TD]
[TD]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna77
[/TD]
[TD]35
[/TD]
[TD]2e
[/TD]
[TD]11-09-2013
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kitty
[/TD]
[TD]26 (28jan 27)
[/TD]
[TD]1e
[/TD]
[TD]11-09-2013
[/TD]
[TD]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lovely
[/TD]
[TD]26
[/TD]
[TD]2e
[/TD]
[TD]10-09-2013
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Yente

Posting Freak

03-01-2013 12:33
Zo. Mezelf ook maar even toegevoegd, maar ben bang dat ik het mooie lijstje nu al verpest heb....

Ik ben overigens ook al vanaf de eerste positieve test misselijk. Net als vorige keer. Wel nog met vlagen (erg lange).
Zit te twijfelen of ik al met de vk zal bellen en me al zal aanmelden bij mvm. Is misschien nog erg vroeg...
Kitty

Posting Freak

03-01-2013 12:36
Ik heb het al gedaan mocht het nog misgaan meld ik gewoon af,
Lammetje

Senior Member

03-01-2013 12:45
Ik ben zo slecht in die lijstjes! Dus ik krijg er ook geen lijntjes tussen.

Kitty: wauw geweldig meid! Echt super! Die claerblue zijn echt de leukste testen :-)

Tanja: he vervelend! Ik vind inderdaad de misselijkheid ook erger dan het spugen zelf.
Kitty

Posting Freak

03-01-2013 13:29
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Geslacht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tanja85[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]01-09-2013[/TD]
[TD]wil niet weten[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lammetje[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]DeejSjuh[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1985[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]04-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Manu [/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Guusje[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]finaly87[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD]09-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[TR]
[/TR]
[TD]yente[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]09-09-2013[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna77[/TD]
[TD]35[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kitty[/TD]
[TD]26 (28jan 27)[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD]wil het niet weten (denk ik) haha[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lovely[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]10-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Hoop dt het gelukt is, werk vanaf de iPad, haha! Yente staat er tussen als het goed is
Kitty

Posting Freak

03-01-2013 13:30
[TR]
[TD]Naam[/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Uitgerekend[/TD]
[TD]Geslacht[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tanja85[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]01-09-2013[/TD]
[TD]wil niet weten[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lammetje[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]DeejSjuh[/TD]
[TD][/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]02-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lola1985[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]04-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Manu [/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Guusje[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]05-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]finaly87[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]3e[/TD]
[TD]09-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]yente[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]09-09-2013[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Anna77[/TD]
[TD]35[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kitty[/TD]
[TD]26 (28jan 27)[/TD]
[TD]1e[/TD]
[TD]11-09-2013[/TD]
[TD]wil het niet weten (denk ik) haha[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Lovely[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]10-09-2013[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Hoop dt het gelukt is, werk vanaf de iPad, haha! Yente staat er tussen als het goed iskrijg alleen de kleurtjes niet goed.
Kitty

Posting Freak

03-01-2013 14:48
Okay, mijn eerste kotsbui is een feit! M'n appel kwam er uit waar hij maar 1x door hoefde te gaan...
Anna77

Posting Freak

03-01-2013 16:19
Jeetje, wat een gespuug hier! Wel fijn omdat het een bevestiging is dat je echt zwanger bent, maar hoop dat het snel over is voor jullie! Om maar niet te spreken over ziekenhuisopnames enzo!

En Kitty: Jeejjjj! Smile
Lammetje

Senior Member

03-01-2013 16:22
Kitty haha wat zeg je dat grappig :-) Hopelijk blijft het bij deze appel!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (13): 1 2 3 4 5 ... 13 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave