Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten Zwanger of niet?

Zwanger of niet?
suus1

Posting Freak

Topics: 16
16-11-2012 07:49
Hey dames, ik hoop dat iemand mij kan vertellen of ik terecht blij kan zijn of niet.

15 Oktober heb ik een mk gehad, na 9 dagen te hebben gevloeid heb ik een kv test gedaan en die was nog licht positief.
Daarna een keer een negatieve in de handen gehad.

Nu heb ik deze cyclus gelijk weer ovutesten gedaan, want bij de controle echo (voor de mk) bleek er alweer een eitje klaar te staan en binnen een paar dagen zou die springen, en die wilde we niet missen!
Nu 12 dagen na de positieve ovu testen heb ik positief zwanger getest met clear blue digital.
Zou het nog mogelijk kunnen zijn dat die clear blue digital gevoeliger is dan de kv (2 voor €5) en dat die nog een spoortje hcg van mijn mk meet?
Heb ook een kv test gedaan vanmorgen maar die gaf maar een schaduwlijntje aan.
ItGirl

Senior Member

Topics: 1
16-11-2012 15:12
Hoi Suus,

dit is eigenlijk de enige reden waarom gynaecologen aanraden te wachten opnieuw zwanger te worden: als je weer ongesteld bent geweest weet je het zeker.

Je hebt een negatieve test gehad, dat betekent dat je HCG onder 50 is. De officiële nulgrens ligt echter op 0-5. Bij een HCG onder 50 heb je nog wel zwangerschapshormoon in je lichaam en ook wel dusdanig dat het te hoog is voor een niet-zwangere.

Je zult echter geen ei-sprong krijgen als je nog zwangerschapshormoon in je lichaam hebt. Jou gyn heeft je eitjes zien klaarstaan, dus groot kans dat het hcg daadwerkelijk weg was en je nu weer zwanger bent! Heel even geduld, test om de dag: maak elke keer een foto van het streepje: neemt het toe? Dan van harte!

Ik ben zelf aan het wachten op mijn eerste ongi na mijn BBZ- en operatie. Ik moet wel even pas op de plaats maken, maar door mijn lange BBZ-geschiedenis (zie mijn topic bij BBZ) heb ik wel wat kennis opgedaan Wink Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet gewacht hebt en hoop dan ook van harte dat het raak is!

Ik blijf wel ff spieken!
xx Itgirl
suus1

Posting Freak

16-11-2012 18:22
Itgirl, jij hebt inderdaad heel wat meegemaakt.
Ik hoop dat je wens snel in vervulling gaat zodra dat weer kan!

Ik had bij de controle aan mijn gyn gevraagt of ik gelijk weer zwanger mocht worden en had hier zelf niet bij stilgestaan inderdaad. Mijn gyn zei ook gewoon dat dat mocht en denk daarom dat ze gelijk mijn eitjes ging bekijken bij de controle echo.
Dat eitje zou binnen 5 dagen wel moeten gaan springen zei ze, en inderdaad mijn ovutesten gingen van geheel negatief naar helemaal positief na 4 dagen na de echo.
Dus ga er wel vanuit dat ik gewoon een eisprong heb gehad.

Heb voor alle zekerheid de gyn gebeld vanmiddag om na te vragen waar ik vanuit moet gaan (ik slik medicijnen die zo snel mogelijk verhoogt moeten worden als ik zwanger ben) en die vertelde me dat het inderdaad hoogst waarschijnlijk een nieuwe zwangerschap is. Ik moet zondag weer een test doen en kijken of het lijntje donkerder word, en zoja vanaf maandag mijn medicatie aanpassen (dus eigenlijk precies wat jij ook zei over dat nogmaals testen).
Maar aangezien ik gister stiekem (te vroeg) ook al had getest, zie ik eigenlijk al wel verschil tussen die 2 testen.
Gisteren was ik nog bang dat ik me die schaduw inbeelde, maar vandaag stond er echt een donkere schaduw die na indrogen zelfs licht roze werd.
Dus ik ga er helemaal vanuit dat het gewoon opnieuw raak is nu.
Heb een vroege echo staan over 3 weken (als ik 7 weken zou moeten zijn), dit omdat ik sowieso al onder begeleiding zou moeten zijn als ik zwanger ben en het protocol daar wil dat iedereen die onder controle is in dat ziekenhuis een vroege echo krijgt. Heb namelijk ook bloeddruk problemen en daarvoor word ik elke zwangerschap scherp in de gaten gehouden.

Owww ik hoop zo dat deze zwangerschap goed gaat en dat alles mooi 40weken gezond blijft zitten!
Vind het echt doodeng bij elk steekje wat ik voel, dat had ik voor mijn mk helemaal niet.
10 December de eerste echo, we zullen zien.
ItGirl

Senior Member

19-11-2012 16:12
Suus! Wat fijn! Je bent dus gewoon weer hartstikke zwanger. Ik hoop zo dat het goed gaat! Hier lekker ongi, dus ik begin me weer 'normaal' te voelen. Ik durf er nog niet helemaal voor te gaan, volgende nod is net voor kerst, stel dat test positief is, ben ik denk ik nog wel heel bang dat het misgaat en wil ook wel van de feestdagen genieten. Voor nu denk ik dus dat het nog een maandje uitstel.. Voor jou duim ik heel hard!! xxx
suus1

Posting Freak

19-11-2012 19:29
Thanks! Dat is heel erg lief van je.
Je moet ook zeker de tijd nemen om dit alles te verwerken.
Pas als je weer 100% wil moet je er weer voor gaan.

Ik merk ook nu dat de angst er goed in zit en dat dit best heftig is tot ik een goede echo ga krijgen.
Ik ben voor mezelf wel echt blij dat we er weer zo snel voor gingen, want ben echt super blij dat het weer raak is.
Maar een mk zoals ik had is ook heel wat anders dan wat jij hebt meegemaakt, dat lijkt me ook echt vreselijk, en ik neem aan dat het herstel sowieso langer duurt.
In welk onderwerp praat je nog meer op dit forum? kan ik je af en toe in de gaten houden en spieken of het al gelukt is Wink
Ik kom trouwens ook uit Gelderland (in de buurt van Nijmegen), das wel toevallig Smile

Liefs suus
J.D.

Posting Freak

Topics: 2
20-11-2012 14:03
@suus, gefeliciteerd met de zwangerschap, hopelijk gaat dit keer alles goed!

@ItGirl, knuffel!
suus1

Posting Freak

20-11-2012 20:38
JD, Thanks! Jij ook suc6 nog met deze zwangerschap!
Wie weet kiezen we weer dezelfde naam voor ons kleintje Smile haha
J.D.

Posting Freak

22-11-2012 12:09
Haha jij ook bedankt! Ja zou zomaar kunnen dat we weer de zelfde naam kiezen, ik hou je in de smiezen! Wink
ItGirl

Senior Member

28-11-2012 20:20
@suus1: beetje laat, maar ik zit in 'stoppen met de pil zomer 2012'. Deze week 4 zwangeren, dus hoop geluksmaand! Bij jou alles nog goed? Duim voor je!
suus1

Posting Freak

29-11-2012 11:07
Itgirl, Ja wie weet een heel vruchtbare maand.
Ik zie dat je een rust ronde hebt? Is dat dat je er deze ronde iets minder mee bezig bent of dat jullie deze ronde anticonceptie gebruiken?

Hier gaat alles zijn gangetje.
Nog geen druppel bloed gezien! Heb goede hoop, maar vind het nog zoooo lang duren voor de eerste echo.
Nog minder dan 2 weken w88 maar het lijkt een eeuwigheid te duren haha.
ItGirl

Senior Member

30-11-2012 12:09
OHh dat kan ik me voorstellen. Wij hebben even rust, in de zin van er niet zo mee bezig. Ik heb nog behoorlijk veel pijn. Gisteren is die zo toegenomen dat ik vanmiddag naar de gyn ga. Ben er nog steeds niet gerust op. Geen bloed voor jou is natuurlijk heel fijn! Kan me voorstellen dat de tijd nu kruipt.... Komt vast goed. Voelt het nu ook anders voor je?
suus1

Posting Freak

01-12-2012 09:34
jeetje, suc6 bij de gyn. Hopelijk is alles goed.

Ik merk niet heel veel verschil met de vorige keer.
Toen voelde het ook gewoon goed en waren we verrast bij de echo's die steeds slechter werden.
Het enige wat ik qua verschil merk is dat ik de vorige keer wat meer lichte pijn onderin mijn buik had (dacht toen dat dat het oprekken van de baarmoeder was, maar misschien toch niet).
DUs ik ben heel benieuwd naar de eerste echo.
J.D.

Posting Freak

03-12-2012 14:42
@ItGirl, tjee heb je nu weer zo een pijn, jasses hopelijk valt het mee bij de gyn!
@suus, volgende week je 1ste echo, ik ga voor je duimen!
suus1

Posting Freak

03-12-2012 17:41
Itgirl, hoe gaat het nu met de pijn? Kon de gyn nog iets vinden wat de pijn heeft veroorzaakt?

JD, thanks! Ja het duurt nu niet heel lang meer.
Wat zal ik blij zijn als het een week verder is! Nouja mits de uitslag van de echo goed is natuurlijk Wink
J.D.

Posting Freak

04-12-2012 13:26
Gewoon uit gaan van het positieve!
suus1

Posting Freak

10-12-2012 19:49
Nou meiden, vandaag wel een kloppend hartje gezien en een beebje ter grote van 6weken 5 dagen, maar....
Weer net als bij de mk is een bloeding te zien op de echo Sad
Ik ben zooooo bang dat het weer precies zo fout gaat Sad

Voor het hele verhaal van de vorige keer kan je kijken bij onderwerp: onderzoeken en dan in mijn gemaakte topic over bloedingen op de echo.

Volgende week maanden opnieuw een echo, en tot die tijd....afwachten in enorme stress net als vorige keer Sad
J.D.

Posting Freak

11-12-2012 15:35
@suus, tjeetje meis niet echt de echo waar je op gehoopt had, dus eigenlijk weet je nog niet veel! Kan me voorstellen dat je stress en spanningen hebt, wel fijn dat je volgende week al mag terug komen. Wat naar dat het bij je mk ook zo ging, dat maakt het allemaal nog veel stressvoller. Ik ga heel erg voor je duimen dat de bloeding niks betekent en je gewoon over ruim 30 wkn je 2de wondertje vast mag houden!

@ItGirl, hoe is het met jou?
ItGirl

Senior Member

11-12-2012 19:37
@Suus: duim nog steeds voor je!
@JD: met mij is alles goed, spiek nog wel mee op het april-forum maar schrijf er niet meer. Als ik soms bedenk dat ik ook al ong 21 weken zou zijn... Moet k maar niet doen. Ik heb geen pijn of andere klachten meer en mijn cyclus is normaal. Druk aan de klus dus Wink En met jou? Alles nog op schema?
lillie

Senior Member

11-12-2012 22:06
itgirl, heel fijn om te lezen dat je eindelijk hersteld bent. Wat heb jij lang moeten lijden. Hopelijk kun je dat snel achter je laten, met hopelijk een nieuwe zwangerschap!

suus, kan me voorstellen dat dit ongelofelijk eng is!! Ik hoop ontzettend voor je dat het bloed deze keer niks betekent en dat je ukkie zich goed vasthoudt in je baarmoeder!!
suus1

Posting Freak

11-12-2012 22:08
itgirl, snap dat pijnlijk is.
Ik laat ook nog maar af en toe weten hoe het gaat bij het uitgerekend in mei topic.

Fijn dat het wel beter gaat met je, en dat de pijn weg is.
Kan je weer verder.
Veel klusplezier!
J.D.

Posting Freak

12-12-2012 13:58
@ItGirl, kan me voorstellen dat het lastig voor je is, om te beseffen hoe ver je zou zijn (denk wel dat je blijft rekenen) wel fijn dat je geen pijn meer hebt en het klussen weer begonnen is, duim zo voor een snelle zwangerschap met een kindje in je armen als resultaat.
@suus, gaat het een beetje meis?

Hier loopt alles nog op schema hoor! Lichamelijk wil het niet zo, maar tja geniet volop van het zwanger zijn (al vind ik het lastig om dat zo hier te typen)
suus1

Posting Freak

12-12-2012 14:51
lillie zie nu pas dat we haast tegelijk gepost hebben op de vorige pagina.
Thanks meid, ik hoop het ook!

JD, natuurlijk moet je dat ook gewoon kunnen zeggen hoor!
Fijn dat je er van geniet Smile Moet je ook zeker doen ondanks de beperkingen en kwaaltjes die je nu hebt, voor je het weet is het voorbij.

Tja, hier is het nieuws van maandag wel een beetje gezakt.
Kon maandag wel door de grond gaan bij die echo, maar nu zie ik het weer wat positiever en bedenk ik me dat het nog alle kanten op kan gaan.
Hoop heel erg dat het snel weer maandag is, en dat ik een gegroeid ukkie ga zien.
Als het maandag gegroeid is heb ik er al wat meer vertrouwen in Smile
We gaan het zien!
J.D.

Posting Freak

12-12-2012 20:56
Ja hoe lastig het ook is wel goed dat je het wat positiever bekijkt...we gaan er vanuit dat het de goede kant op gaat deze keer hoor...ik blijf duimen!
J.D.

Posting Freak

16-12-2012 20:34
Veel succes voor morgen Suus! Hopelijk is jullie kleine ukje gegroeid! Ik duim nog altijd....
suus1

Posting Freak

16-12-2012 21:29
Thanks! ik ben ook heeeeel benieuwd!
ItGirl

Senior Member

17-12-2012 08:41
@suus: ik hoop zoooo dat alles goed is meis, wat een spanning. *knuffel*
suus1

Posting Freak

17-12-2012 09:08
Thanks meid! nu maar hopen dat we meer weten vanmiddag en niet weer naar huis gaan met een nog grotere onzekerheid!
J.D.

Posting Freak

17-12-2012 12:32
@ItGirl, bij jou wordt het nu spannend!! ik duim natuurlijk ook voor jou!!!!!
suus1

Posting Freak

17-12-2012 16:34
Nou dames goed nieuws!
het kindje is gegroeid en nu precies zo groot als zou moeten zijn (8weken)!
Het hartje klopte ook nog steeds heel goed, dus we zijn helemaal blij!
De bloedingsvlek was ook kleiner geworden (door het lichaam opgenomen denken we), en ligt iig niet aan de kant van de placenta (was ik vorige keer vergeten te vragen).
Dus al met al positief nieuws!
Het blijft een iets verhoogde kans op mk tot 12 weken zwangerschap (door die bloeding), maar de arts was tevreden met deze echo (en wij ook!).
Nu pas 3 januari weer voor controle, en gelijk ook een half uur aan de bloeddruk meter.
Was vandaag ook wat hoog, maar na het half uur werd het al beter (zal de stress wel geweest zijn), maar aangezien ik eerder een hoge bloeddruk en medicatie daarvoor heb gehad word ik extra streng in de gaten gehouden.

We kunnen nu iig vrolijk de feestdagen in, want we hebben er weer de volste vertrouwen in Smile

Itgirl, wat spannend weer voor je! Heb je al enig idee wanneer je gaat testen?

JD, bij jou nog alles goed?
J.D.

Posting Freak

17-12-2012 17:47
Jeeeeeeeeej ik ben blij!! blij!! blij!! voor jullie! Dit kleintje blijft gewoon plakken en groeit uit tot een prachtige baby!! Ga nu maar lekker vol vertrouwen de feestdagen in!

Hier gaat het wel hoor, lichamelijke ongemakken daar gelaten. De kleine is een druktemaker en voel ik echt super veel de hele dag door, zo gezellig! Alweer bijna 24 weken zwanger, gaat zo snel!
ItGirl

Senior Member

17-12-2012 18:10
@Suus: Jeeeeeeey!! Echt superblij voor je! Wat ontzettend fijn! En 1,5 cm is al best wat Big Grin Dit wordt idd een heel mooi kindje!!
@JD: JAa heel spannend hier. Al sinds zaterdag zeer pijnlijke borsten, vandaag heel klein beetje bruinverlies. Precies als vorige keer. Maar verder voel ik niks. Voel me heel normaal. Beetje getrek in bmstreek, maar kan me het ook inbeelden. Zaterdag is mijn NOD, maar weet niet of ik stiekem vrijdag al test. Vorige keer op NOD getest en toen was ie al 2-3 weken...
xx
Anne90

Member

17-12-2012 18:54
laten we het hopen Itgirl!!!
suus1

Posting Freak

18-12-2012 08:00
JD, heerlijk hoor dat bewegen voelen de hele dag.
Kan niet w88 tot het weer zover is.

Itgirl, spannend! Ik zou ook niet kunnen w88 tot NOD, dus ben benieuwd wat je doet en wat je dan test!
J.D.

Posting Freak

18-12-2012 12:12
@ItGirl, spannend!! oei klinkt wel goed de zelfde symptomen als verleden keer, ik duim weer verder!
@Suus, ik voelde Lucas vanaf 14,1 week en deze vanaf week 14...Blijft genieten...maar tjee wat gaat de tijd snel!
ItGirl

Senior Member

18-12-2012 22:24
Ik ben ongesteld Sad Kreeg vanmorgen buikpijn en acuut bloed. 4 dagen te vroeg! En zonder voorwaarschuwing. En ook de bij mij bekende obstipatie is uitgebleven. Maar het is echt zo, dus kan er niet omheen. Cyclus wel korter: nu 29 dagen. Meteen ticker maar aangepast. Ach, nu maar lekker genieten van de feestdagen, met een wijntje en champagne! Het gekke is dat ik nu wel allemaal plopjes heb, net als toen ik zwanger was. Maarja, misschien een heel enthousiaste ongesteldheid.... xx
suus1

Posting Freak

18-12-2012 22:57
He Itgirl, balen zeg! Het klonk inderdaad toch echt alsof het wel raak was.
Maar 1 voordeel dat je nu zonder na te denken kan genieten van de feestdagen is een feit.
Wel apart die plopjes.

JD, wat snel!
Met 14 weken al! Heerlijk hoor. Ik weet het eigenlijk niet precies meer, zal eerdaags eens mijn zwangerschapsdagboek van toen erbij pakken Smile
J.D.

Posting Freak

19-12-2012 16:26
Wat balen ItGirl, wat kan je lichaam je voor de gek houden dan he, pff! Nou idd maar positief bekijken en lekker wat drinken tijdens de feestdagen en dan volgende maand gewoon raak hoor!
J.D.

Posting Freak

24-12-2012 14:15
Fijne kerstdagen meiden!
suus1

Posting Freak

24-12-2012 15:27
Jullie ook fijne kerstdagen!! Geniet er van!
J.D.

Posting Freak

08-01-2013 11:09
@suus, hoe gaat het nu?
@ItGirl, met jou ook alles goed?
ItGirl

Senior Member

08-01-2013 21:51
Hoihoi,

Met mij is alles goed, spannende tijden weer. Maar beetje idioot, heb al tijdje rare klachten. Misselijk, afasie, moe, steekjes in buik. En dat klopt dus niet, want kan niet. Zit middenin mijn cyclus haha, en ben ongi geweest. Wel maar 3 dagen, maar was t wel. En getest en was negatief. Dussem, op mijn lichamelijke ongemakjes moeten we maar niet afgaan. Heel stom, maar vorige keer had ik een innestelingsbloeding, zit ik nu beetje op te wachten. Denk wel dat NOD later zal vallen, 4 dagen ongeveer. Spannend dus! En fijn om 'back ik the game' te zijn. Bij jou alles oké?

En suus? Ik volg jullie ook nog wel in de uitgerekend topics. Lees overal mee haha, in de hoop dat ik me ook een keer weer kan aansluiten. xx
lillie

Senior Member

08-01-2013 22:55
Ha itgirl,

fijn dat je hier blijft zodat we jou ook in de gaten kunnen houden :mrgreen:. Het is je ontzettend gegund om snel zwanger te zijn en dan 8 maanden na een positieve test ook een gezond ukkie vast te houden!
Ik ben het levende bewijs dat het kan, na een bbz een goede zwangerschap hebben, dus bij jou gaat het vast ook helemaal goed komen!

liefs
ItGirl

Senior Member

09-01-2013 12:09
@Lillie: ik hoop ook dat het snel raak is Smile Straks ff testen halen, niks meer in huis....
J.D.

Posting Freak

11-01-2013 11:06
@ItGirl, wat ben je lekker positief meid! Ik duim zo goed als ik kan dat het deze ronde raak mag zijn voor jullie!!
ItGirl

Senior Member

11-01-2013 19:53
ohh ik hoop het ook, voel van alles, maar denk dat ik ongesteld wordt. Heb geen innestelingsbloed gezien, borsten beginnen al minder opgezet te worden. Je weet niet, maar toch.. We wachten nog even. Wilde me gisteravond omdraaien in bed en kreeg ineens een mega steek in onderbuik. Alsof ik een spier verrekte! heb ook wel een opgezet gevoel en het rommelt, maar haha, misschien ook wel mijn darmen... Weer t zelfde liedje: maak mezelf lekker in de war! Fijn weekend xx
J.D.

Posting Freak

12-01-2013 10:59
Haha, zo kun je idd je zelf lekker gek praten en w.s. als het zover is dat je zwanger bent heb je helemaal geen symptomen, haha. Toch blijf ik lekker duimen hoor! Jij ook een fijn weekend Xx
J.D.

Posting Freak

15-01-2013 22:23
En? blijft je ongi nog weg?
ItGirl

Senior Member

17-01-2013 08:34
Tot nu toe wel, dus snap niet mwer waarom vorige ronde maar 29 dagen was. Ben op 31. Voor bbz altijd 33 dus nog maar even wachten. Op dag 27 getest, wit. Sowieso te vroeg. Nu geduldig (ahum) afwachten... xx
J.D.

Posting Freak

17-01-2013 10:38
@IrGirl, nou spannend maak jij het zeg!! hopelijk snel die mooie test met 2 dikke strepen!!
ItGirl

Senior Member

19-01-2013 10:05
:twisted: Sad Heel balen hier....
J.D.

Posting Freak

19-01-2013 11:17
Àh nee! Ik baal met je mee, had het je zo gegund!! Volgende ronde duim ik gewoon weer mee!!
lillie

Senior Member

19-01-2013 14:45
Ik ook! Hoop echt dat je nog een paar maandjes zwanger mag zijn tegelijk met ons!!
suus1

Posting Freak

25-01-2013 11:29
Hey meiden, sorry was het topic even kwijt geraakt Sad

Itgirl wat balen zeg! Ik gun het je zo!!
Duimen dat deze ronde meer geluk brengt voor je.

Hier alles goed. Na alle echo's die we inmiddels wel gehad hebben ben ik er nu wel gerust op.
De combinatietest was helemaal goed, en alle echo's geven aan dat de uk goed groeit.
5 Februari krijgen we te horen wat het word, ik ben heel benieuwd.

JD, bij jou ook alles goed? Het gaat alweer hard voor jou zeg! Alweer bijna 30 weken!
Wat vliegt de tijd.
J.D.

Posting Freak

26-01-2013 17:14
@suus, wat een goed nieuws dat jullie ukje zo goed groeit!! en nog even en jullie weten het geslacht..heb je een voorkeur?

Hier gaat het redelijk. Vind het gewiebel, geduw en geschop erg leuk! maar verder mag het van mij wel een weekje of 10 verder zijn, vind het dit keer lichamelijk echt zwaar! Idd bijna 30 weken! klinkt ineens zo ver!
suus1

Posting Freak

26-01-2013 17:47
JD, ik ervaar dit keer ook (nu al) dat ik het lichamelijk zwaarder vind Sad
Achja het is maar 40 weken op een mensenleven zeg ik maar steeds tegen mezelf Smile

Ik heb geen echte voorkeur. Een meid is natuurlijk wel heel leuk omdat we al een zoon hebben en ik het wel heel leuk zou vinden ooit een bruiloft en zwangerschap met een dochter mee te maken (maar ook geen garanties dat dat gebeurd als je een meid krijgt natuurlijk). En aan de andere kant lijkt me een jongen zoveel praktischer (we hebben alles al in huis voor een jongen) en het lijkt me dat ik me in de pubertijd minder druk maak als ze uit willen gaan etc dan wanneer het een meid is.
En je kan natuurlijk ook een hele goede band opbouwen met een schoondochter.
Dus eigenlijk heeft het beide voordelen en maakt het me niet uit Smile
J.D.

Posting Freak

26-01-2013 18:14
Haha, hier ook geen voorkeur, heb altijd gezegd als de eerste een jongen is zal de 2de dat ook wel zijn..dus ben benieuwd! Vind een jongensgezin heel erg leuk! maar als ik in de winkel kleren wil kopen voor Lucas hangt er zoveel minder dan al dat meiden spul! Maak je het bekend wat je verwacht? of houden jullie het voor jezelf?

Ja zo denk ik ook hoor! maar tjee mijn bekken en die navelbreuk er nog bij betekent dat ik zo weinig kan en wil zoveel! hahaha... zeker nu die kleine steeds achter die breuk gaat liggen... maar ik blijf zwanger zijn bijzonder vinden...zeker als ik naar Lucas kijk en denk dat hij gewoon uit mij komt!! maar hierna hou ik er wel mee op hoor, mijn lichaam gaat nog een zwangerschap niet accepteren!
J.D.

Posting Freak

26-01-2013 18:20
Maaruh voor het lijkt of ik niet blij ben met deze zwangerschap! Ik ben dol gelukkig dat ik dit keer spontaan zwanger ben geworden! Dat mijn lichaam dat kan! en super gelukkig dat er nog zo een klein wurmpje in me groeit! Dus eigenlijk heb ik weinig te klagen natuurlijk! lol
suus1

Posting Freak

26-01-2013 21:18
JD, haha ik snap je helemaal meid! Ik ben hierna ook helemaal compleet en klaar met mijn lichaam belasten.
Maar wel lastig je bekkenpijn en die breuk Sad
Wij zullen het wereldwijd bekend maken 5 Februari wat het word.
Ik kan het toch niet 100% voor me houden en vind het maar lastig om telkens te denken: wie weet het nu wel en wie weet het nu niet? Haha dus daarom geen gedoe.

Het is inderdaad wel zo dat er voor meiden veel meer leuke kleding etc te koop is ja, maar ik vind het des te meer een uitdaging om Lucas mooi en niet te duur te kleden Smile
Het lijkt me ook zo leuk al die kleine pakjes die Lucas aan heeft gehad nog een keer aan te kunnen trekken bij zo'n kleintje!
Dan zie ik de hele babyperiode van Lucas nog een keer voorbij komen (vind het zooo snel voorbij zijn gegaan!).
Klinkt misschien raar, maar na de geboorte van Lucas heb ik een tijd in een dip gezeten (door hormonen die uit balans waren ivm een schildklier ziekte en de bevalling in combinatie) en ik hoop zoooo dat ik deze keer wat meer kan gaan genieten van de kleine!
J.D.

Posting Freak

26-01-2013 21:49
@suus, ik hoop met je mee dat je nu een mooie tijd hebt na de bevalling! En het is zkr zo al die kleine pakjes van Lucas straks weer te mogen zien is genieten!
Ja er zijn gelukkig genoeg betaalbare leuke jongens kleertjes! De tijd vliegt sowieso snel voorbij!!
ItGirl

Senior Member

27-01-2013 08:17
Hou dames,
Gisteren kreeg ik opnieuw ongipijn, terwijl ik aan het eind van mijn ongi hoor te zitten of eigenlijk al er na. Maar pijn was best heftig en ook iets meer bruinverlies. Dus ik heb een test gedaan. Om uit te sluiten dat de klachten door een zwangerschap veroorzaakt zouden worden. Je raadt jet al. Test is positief. Wegens de pijn en angst ha post gebeld. Die heeft me doorgestuurd naar gyn. Vervolgens echo gehad. Geen vruchtje te zien in bm. Ook niet in eileider. Wel bloed in buikholte, achter bm. Kan indicatie voor nieiwe bbz zijn en ik he een verhoogd risico.. gyn gaf aan dat ik in zkh mocjt blijven maar ben naar huis gegaan. Hij heeft hcg laten prikken. Straks uitslag en nog keer prikken. Krijg ik ook meteen uitslag van. Ik heb pijn rechts dus geen hoop. Sowieso niet op een goede zwangerschap. Kan nog maar denk ik zelf niet. Demk al ober 5 week te zijn dan en dan zou er wel iets in bm te zien moeten zijn. Ik hoop alleen dat mijn eileider goed is en ik die niet kwijtraak. Maar die kans is zeer aanwezig. Sad vannacht slecht geslapen. Zo weer naar het ziekenhuis.
Liefs
suus1

Posting Freak

27-01-2013 09:57
Meid nee! Wat een rot onzekere tijd!
Dat bloed had ik dus ook al 2 keer tijdens een zwangerschap op de echo staan dus dat hoeft op zich niks te betekenen want die vlek is deze zwangerschap weer vanzelf verdwenen en soms komt ie naar buiten.
Dat ka soms lijden tot het mee gaan van het vruchtje maar soms ook niet, en dat je zomaar een week minder ver kan zijn moet ook kunnen door een late innesteling.
Dus houd alle opties nog open meid!.
Zolang ze het vruchtje nergens kunnen vinden (ook niet buiten de baarmoeder dus) zou ik hoop houden en afwachten, tenzij je echt zoveel bloed verliest met stolsels etc, dan kan het goed al naar buiten komen Sad
Ik duim voor je meid en houd met spanning het forum in de gaten!
Heel veel sterkte!
J.D.

Posting Freak

27-01-2013 10:27
Ah jasses ItGirl, dit hadden we natuurlijk niet gehoopt. Wel de positieve test maar verder geen ellende. Meis ik hoop zo dat het allemaal goed komt voor je! Een hele dikkkkkkke knuffel! X
suus1

Posting Freak

27-01-2013 15:50
Itgirl, weet je al meer? ik ben heel benieuwd, en duim nog steeds voor je!
ItGirl

Senior Member

27-01-2013 18:03
Dank voor de meelevende woorden. Ik ben vanmorgen alleen voor de uitslag in zkh geweest en hcg is 120 en daarmee erg laag. Volgens berekening zou ik nu 4+6 zijn en dit is nog erg kort. Bij een goede zwangerschap zou het hcg al hoger zijn in de meeste gevallen. Maar ik ervaar pijn rechts en het lijkt voor mij weer dezelfde kant op te gaan. Er zijn 4 scenario's:-ik ben te vroeg en alles komt goed (bijna nihil)-ik heb een vmk gehad en de hcg is bijna weer weg (kleine kans).*-ik heb een bbz en mijn lichaam ruimt nu op en herstelt vanzelf (redelijke kans)-ik heb bbz en mijn Rechtereileider functioneert ook niet goed (grote kans)In het laatste geval moet ik weer onder het mes. Maar dat is nog wel op de zaken vooruit lopen. We houden het stil (alleen ouders en mijn zus weten het) en ik ga morgen gewoon werken. Ik voel me redelijk, wel wat pijn rechts maar risico is er op dit moment niet. Vanaf woensdag ben ik 1, 5 week vrij. Hopen dat het met een sisser afloopt. Heb zelf testen gehaald en doe elke dag 1 om voor mezelf al te zien of het stijgt of daalt. Voor mijn gemoedsrust. Ben vanmiddag ook lekker bij sportwedstrijd vl wezen kijken en lig nu plat. We moeten afwachten tot vrijdag, dan weer prikken en consult tenzij pijn toeneemt.Niks leuks aan dus, allemaal bagger. Ik wil nu niet te ver vooruit kijken en pak mijsn rust goed. Tot vrijdag weet ik toch niets meer.*Heel erg dank voor het meeleven, doet me goed**.Liefs itgirl
ItGirl

Senior Member

27-01-2013 18:05
Heb ff gekopieerd uit ander topic. Sorry. Vl zit achter laptop en op tel was al veel werk om 1 x te typen.
Xxxx
lillie

Senior Member

27-01-2013 19:28
he itgirl, wat ontzettend klote dat we dit nieuws van je moeten horen. Natuurlijk duim ik mee dat het alsnog goed blijkt te zijn, maar dit klinkt zo'n beetje hetzelfde als de keer dat ik terug kwam uit het ziekenhuis waarbij later bleek dat het een bbz was.
Was het bij jou de vorige keer ook rechts?
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat als het inderdaad buitenbaarmoederlijk is dat je lichaam het dan zo goed en snel mogelijk zelf oplost. Als je veel pijn krijgt wel echt terug gaan he, want dat kan betekenen dat je eileider knapt...wil je niet bang maken, maar het is natuurlijk belangrijk om goed op jezelf te letten.
Heel veel sterkte en succes, een dikke knufel van mij. En als je je verhaal kwijt wilt, mag dat natuurlijk zo vaak als je dat wilt!
suus1

Posting Freak

27-01-2013 19:32
Och meid, wat vreselijk om in deze onzekerheid te zitten Sad
4 opties die allemaal waar kunnen zijn.
Het ene lijkt dan misschien een grote kans te hebben dan het andere, maar alles is nog mogelijk.
Ik bekijk onzekere dingen altijd zo: per optie heb je 50% kans (het is wel zo of het is niet zo).
Geen menselijk lichaam werkt volgens een boekje helaas.
Wel verontrustend dat je de pijn lijkt te herkennen, maar ik hoop toch stiekem dat de pijn een andere oorzaak heeft en dat jou verhaal goed gaat aflopen dit keer.
Als het mis gaat heb je enorm verdriet of je het nu wel of niet al had verwacht, dus probeer voor nu een beetje hoop te hebben om deze tijd door te komen.
Heel veel sterkte met w88! knuf!
ItGirl

Senior Member

27-01-2013 22:21
@lillie:vorige x was links. Daar is eileider al weg. Nu rechts. Dus das wel heel eng. Ik sta in survival modus tot vrijdag. Lief dat er zo meegeleefd wordt. Xxx
J.D.

Posting Freak

28-01-2013 10:34
Lieve ItGirl, ik ga zo ongelooflijk hard duimen, heb zo met je te doen..het is je zo gegund! En dan zolang in onzekerheid...ik hoop echt op een goede uitkomst!
ItGirl

Senior Member

30-01-2013 11:06
Hoihoi meiden,

de test wordt iedere dag iets lichter dus ik heb hoop op een 'goede' afloop. Helaas wel weer pijn, dus tussen hoop en vrees in. Nog 2 dagen tot ziekenhuis. Duurt lang.... Sad

xx niet blije itgirl
J.D.

Posting Freak

30-01-2013 12:16
Ach meissie, ik duim mee voor een "goede" afloop. Xx en knuff voor jou sterkte ItGirl!
lillie

Senior Member

30-01-2013 16:29
Ik leef echt met je mee meis!! Vind het zoooo oneerlijk dat je hier doorheen moet. Jij had je portie ellende al dubbel en dwars gehad, dus nu was het tijd voor goed nieuws! Ik hoop dan ook echt voor je dat het maar zo goed mogekijk mag aflopen, op welke manier dat dan ook mag zijn.
Aardbeitje

Junior Member

30-01-2013 21:20
Itgirl, heel veel sterkte. Rot wat je allemaal mee moet maken, hoop dat het allemaal goed komt.♡ xx
Liminous

Posting Freak

Topics: 9
30-01-2013 21:59
Itgirl, wat een heftige periode! En ik herken je angst maar al te goed.

Hier ook een bbz gehad, maar ze kwamen er pas achter toen ik op een morgen met giga veel pijn op stond en toen mn eileider geknapt bleek te zijn.
Ik had een prachtig kindje mét kloppend hartje in mn rechter eileider.

Anyway, heel veel succes en sterkte in deze slopende tijd!!
suus1

Posting Freak

31-01-2013 08:07
Itgirl, het lijkt er inderdaad op dat je steeds meer duidelijkheid krijgt.
Hopelijk klopt het wat je denkt, ook al zouden we je allemaal nu eindelijk een gezonde zwangerschap gunnen!
Hopelijk gaat de dag vandaag snel voorbij en is het snel vrijdag.
Sterkte nog met w88 en alvast voor morgen. Knuf!
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
31-01-2013 21:35
Nu breek ik ff in...

Itgirl, wat lees ik nu toch weer... ben beetje gaan zoeken nav je ticker die ik zag toen je me succes kwam wensen... :-(

Wat een onzekerheid toch weer, na die hele weg van vorig jaar...
Laat 't alsjeblieft niet zover komen als de vorige keer he... laat je niet wegsturen!!

Ik hoop echt heel erg dat 't deze keer met een sisser afloopt of dat je inderdaad gewoon veel minder ver bent dan je denkt...
Ga nu duimen voor jou, dat je morgen meer duidelijkehid krijgt!!!
Sterkte meis x
Shar

Posting Freak

Topics: 0
31-01-2013 21:42
Itgirl wat een rotnieuws weer zeg Sad. er blijft jullie ook niks bespaard.
En idd waat hoop ook zegt laat je zeker niet weg sturen door artsen die niet in durven grijpen mocht t zover komen.

Heel veel sterkte weer. Dikke knuffel!!
J.D.

Posting Freak

01-02-2013 10:08
@Itgirl, succes vandaag! Knuff...
suus1

Posting Freak

01-02-2013 11:51
Suc6 vandaag!
lillie

Senior Member

01-02-2013 13:41
Ik duim voor je itgirl! Hopelijk vandaag een goede uitslag!!
hoop1970

Posting Freak

01-02-2013 13:53
... nog geen nieuws??
ItGirl

Senior Member

01-02-2013 14:33
Hallo! Hier ben ik. Wow, wat lief, jullie allemaal hier Smile
Mijn hcg is in sneltreinvaart gedaald naar 8. Zoals het hoort bij een 'normale' VMK. De bloeding zal vanzelf stoppen en over twee weken gaan we alles nakijken en de opties nog eens doornemen. Hiermee heb ik besloten eerst rust te nemen en na de zomer weer verder te kijken. We hebben een vakantie geboekt in juni. Twee weken selfdrive in Zuid-Afrika. Gaan we heerlijk van genieten en ik ga weer lekker trainen voor het hardlopen en weer helemaal fit worden. Ik vind dat mijn lichaam eerst weer in conditie moet zijn, voor ik weer verder kan. Een moeilijke keuze, maar voor nu voor mij de beste. Ik blijf wel gewoon spieken en schrijven, alleen zal dit minder zijn.
Veel succes voor alle lieve meiden. Luister naar je lichaam en geniet van alles om je heen (en in je buik Wink )

Liefs Itgirl
Shar

Posting Freak

01-02-2013 14:36
Goed dat t zo gedaald is!
Moedig besluit ook van je, is ook niet niks geweest de afgelopen maanden. Klinkt goed ook de vakantie even samen genieten.
Dikke knuffel meid!
J.D.

Posting Freak

01-02-2013 15:36
Wat fijn dat je HCG gedaald is, al is dit de beste van de slechte optie's. Snap wel dat het een moeilijke keus is, maar ik vind die vakantie wel een heel goed idee!! Ik wens je heel veel geluk! en natuurlijk voor de toekomst een ukkie! X
lillie

Senior Member

01-02-2013 15:37
O he, wat fijn dat je lichaam het zelf oplost! Geluk bij een ongeluk, want leuk is het natuurlijk niet.
Die vakantie klinkt top, dus dat is een mooi punt om naar uit te kijken, lijkt me zo. Hopelijk vind je je rust en herstelt je lichaam goed, zodat je weer op een positieve manier door kunt! veel liefs
hoop1970

Posting Freak

01-02-2013 15:51
Oh dat is "goed" om te lezen...

en wat betreft je besluit... ook heel wijs en verstandig!!! Dit is voor je lijf niet niks geweest en ook voor je psyche en waarschijnlijk je relatie heeft 't ook flinke impact gehad.

dus inderdaad, ga een paar maanden lekker genieten, conditie opbouwen en 't lijf en hoofd voorbereiden op de nieuwe periode.
Heel veel succes en sterkte de komende tijd, hopelijk kun je deze fase vlot afsluiten zonder al teveel pijn en bloedverlies!
x
suus1

Posting Freak

01-02-2013 20:08
Ben blij te horen dat je lichaam het zelf op kan lossen.
Maar meid wat heb je veel mee gemaakt zo in korte tijd.
Heel goed dat je de rust pakt en je lichaam in topconditie wil hebben.
Ik wens je al het beste toe en in de toekomst een prachtige uk.
Knuf!
lillie

Senior Member

03-02-2013 13:07
he itgirl, hoe gaat het er nu mee? Heb je nog veel pijn? En hoe is het met het vloeien?
ItGirl

Senior Member

03-02-2013 16:33
Hey hoi,

ik heb een ontzettende baaldag. Ik dacht, als de HCG weg is, komt alles goed. Denk ik dat even wederom verkeerd. Sinds vandaag weer veel pijn, alleen rechtsonderin mijn rug. Exact hetzelfde als toen, maar nu de andere kant. Ondanks dat het nu veel sneller ging ben ik toch bang dat de schade al is aangericht. Als het zo aanhoudt bel ik morgenvroeg meteen het ziekenhuis. Mijn intuitie zegt echt dat het mis is. Ik wil heel graag ongelijk hebben, maar ben bang met mijn voorgeschiedenis, dat ik de sjaak ben...

Als jullie nog een mooie, rooskleuriger theorie hebben: Graag... Wil niet nog een keer door die hel. Maar als t dan wel moet, liever heel snel.

Liefs
Shar

Posting Freak

03-02-2013 17:26
Meid ik zou morgen sowieso gaan bellen, gewoon zekere voor t onzekere nemen en je niet weg laten sturen je kan beter voor niks bellen dat je zekerheid heb dan niet. Vooral na alles wat je al meegemaakt heb. En mocht de pijn erger worden zou ik zelfs vandaag nog bellen naar een huisartsenpost.

Sterkte weer!
hoop1970

Posting Freak

03-02-2013 18:03
Itgirl begrijp ik hieruit dat je geen echo hebt gehad vrijdag??
Dan zou ik zeer zeker bellen, vandaag nog! echt meid, je hebt genoeg meegemaakt om de klachten te kunnen vergelijken.

Natuurlijk kunnen 't "gewoon" krampen zijn die horen bij 't afstoten van 't vruchtje, maar de vorige keer hebben ze je echt, veel maar dan ook veeeeeeeeeeeeeel te lang laten doorsukkelen!!!!!

Sterkte!
lillie

Senior Member

03-02-2013 19:18
he itgirl. Ik sluit me aan bij de rest, ik kan je helaas niet opvrolijken met een 'alles komt goed praatje'. Ik heb een bbz die door mijn lichaam werd afgestoten en heb alleen pijn gevoeld in mijn lies, die doortrok naar mijn heup. De pijn in de rug herken ik dus ook niet. Ik zou inderdaad ook gewoon meteen bellen hoor! Belangrijk om goed naar je lijf te luisteren. Heel veel sterkte meis!!
suus1

Posting Freak

03-02-2013 20:07
Meid, ik zou ook vanavond nog bellen!
Wie weet gebeurd er wel veel tussen nu en morgen en baal je morgen dat je niet eerder hebt gebeld.
Bij de huisartsen post nemen ze je (hier iig wel) vaak snel serieus als je aangeeft al eerder ene bbz hebt gehad en je de klachten daarvan herkend.
Een echo lijkt me wel op zijn plaats en zo snel mogelijk!
ItGirl

Senior Member

04-02-2013 10:03
Hoihoi,

Bij mij is de situatie wel bijzonder. Ik heb namelijk geen vruchtje meer in mijn lijf, of zwangeschapshormoon. Dus officieel is er geen bbz. Alleen ik voel gewoon dat er iets kapot is. Op dezelfde manier als toen. Toen ook na het afstoten van al het hormoon (wat toen veel langer duurde) bleek dat mijn eileider kapot is.

Heb vanmorgen gebeld en had assistente aan de lijn. Ik heb al 4 gyns gezien, maar de dienstdoende van vandaag nog nooit. Assistente had met hem overlegd en hij zei: " Ga maar in bed met een paracetamol en bel maar als het over een dag of twee niet over is". Normaal laat ik me makkelijk overdonderen en klap ik dicht als ik boos ben, of verdrietig. Dit keer heb ik aangegeven zeer teleurgesteld te zijn en het gevoel te hebben niet serieus genomen te worden. En dat het al erg genoeg is hoe het de vorige keer gegaan is, dat ik al een eileider moet missen, nu voel dat het weer mis is en ik niet met een paracetamolletje op bed wil liggen. Dat ik toen continue mijn gevoel opzij zette voor de zgn deskundigheid van artsen, maar dat ik nu toch wel wat krediet verdien. Assistente zei toen dat ze het heel naar voor me vond, en dat ze nog keer ging proberen. Als ik niks had gezegd had ik ws alleen maar bevestigd dat het niet zo dringend is.

Ik werd net teruggebeld, ze had mijn gyn thuis gebeld. Die werkt morgen en wil me morgen zien. Daar ben ik mee akkoord gegaan. Acuut zal het niet zijn, heb vorige keer ook maanden rondgelopen. 1 dag kan wel. Ben morgen jarig. Heb net keihard zitten janken. Ik denk dat ik maar ff oversla dit jaar.

xx
suus1

Posting Freak

04-02-2013 11:12
Meid toch wat een ongelooflijke arts! (die eerste dan).
Daar word je toch woedend van!
Ik zie dat je in Gelderland woont, mag ik vragen bij welk ziekenhuis je komt?
Ik kom ook elke 3 weken in het umc st Radboud (woon ook in Gelderland) en daar ben ik tot nu toe erg serieus genomen!
Ze zijn soms zelfs voorzichtiger dan ik zelf nodig vind, maar laat het allemaal maar onderzoeken als hun dat graag willen.
Met andere woorden: ik voel me daar enorm begrepen en serieus genomen.
Bij de baliemedewerkster die je vaak aan de telefoon krijgt moet je soms even pushen dat ze overleggen met de arts, maar dat doet ze eigenlijk altijd wel zodra ik aangeef dat ik ongerust ben.
1 nadeel van dat ziekenhuis vind ik wel: je ziet meestal alleen maar arts assistenten die pas de hulp inroepen van de gyn als ze het niet zeker weten. Maar dat is bij mij nooit echt een groot probleem geweest.

Heel veel sterkte vandaag met de pijn en het verdriet, en hopelijk dat ze morgen weten waar de pijn precies vandaan komt.
Ik vind het iig super goed van je dat je zo doorgezet hebt en morgen terecht kan, want je weet nooit of het wel kan w88 aangezien je niet 100% precies weet wat er aan de hand is (al heb je wel een vermoeden).
Dikke digi knuffel!
hoop1970

Posting Freak

04-02-2013 12:35
...OH OH...

af en toe schaam je je bijna voor je "collega's"

Wat goed van je!! dat je er tegin bent gegaan!!!
en fijn dat je morgen gezien wordt.

en wat betreft je verjaardag... denk dat de mensen om je heen heel goed snappen als je er dit jaar niet zo'n behoefte aan hebt (en anders is 't jammer)
Sterkte meis! en effe janken kan heerlijk opluchten! je hebt veel voor de kiezen gehad de laatste maanden, dat moet er toch een keer uit.
Kom morgen weer even kijken...
ItGirl

Senior Member

04-02-2013 13:06
@Suus: hoor veel goede verhalen over het Radboud, maar woon er 3 kwartier vandaan, dus dat is wel heel ver. Woon in de achterhoek. Maar als ik niet verder kom of hier een slecht gevoel aan overhoud ga ik wel overwegen naar een ander ziekenhuis te gaan.
@Hoop: Ja, die verjaardag is ook lang verhaal. Ben bezig een surprisefeest voor VL aan het organiseren. Hij wordt vrijdag 25, donderdagavond komen hier vrienden en familie en we versieren het huis. Ik wil het nog niet afblazen, maar vl weet dit natuurlijk ook helemaal niet. Word beetje dol van schoonmoeder (die helpt met organiseren) want ze dendert door alsof er niets aan de hand is. Heel fijn om zo positief te zijn, maar zo dubbel. Heb het gevoel dat we van alles organiseren wat uiteindelijk toch niet doorgaat.....

Probeer me nog maar beetje op studie te storten, vrijdag examen. Hoewel ik zover nog niet eens wil kijken. Lig lekker op de bank, zitten gaat niet echt meer....

Dank voor jullie lieve reacties, ik houd jullie op de hoogte..... xxx
lillie

Senior Member

04-02-2013 14:26
oooooh itgirl. Ik vind het zoooo ineerlijk allemaal!! Ik word echt boos als ik lees dat ze je willen afschepen met een paracetamolletje! Vind dat echt belachelijk, na alles wat je al hebt moeten doorstaan.
Heel goed dat je dus hebt aangedrongen. Blijf goed voor jezelf opkomen, want jij kent je lijf het beste en dat is de vorige keer ook gebleken. Heeeeeel veel sterktr meis, ik kom later terug
ItGirl

Senior Member

04-02-2013 16:45
Ik zou jullie morgen allemaal wel willen meenemen naar het ziekenhuis Smile ook een stuk gezelliger. Houd jullie op de hoogte.... xx
Shar

Posting Freak

04-02-2013 16:55
O meid wat een stelletje $*%#$# daar zeg. Totaal geen medeleven lijkt wel en inzicht ontbreekt ze ook daar. Zeker na alles wat je al heb meegemaakt zou je toch denken dat ze je gelijk helpen al is t maar om je gerust te stellen nee sturen ze je naar bed met paracetamol. Heel goed dat je heb aangedrongen dit keer!
Ik zou zo met je meegaan als ik dichtbij zou wonen.
Sterkte weer en succes met de studie.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave