Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Hoe lang kan ontpillen duren?

Hoe lang kan ontpillen duren?
cynthia34

Unregistered

03-03-2008 09:54
Ladies,

Ik ben in november 2007 gestopt met de pil.
Ik zal nu inmiddels toch wel "ontpilt" zijn, of kan dat in sommige gevallen wel paar maanden tot een half jaar duren?

gr Cynthia
catarina

Senior Member

Topics: 8
03-03-2008 10:58
hoi cynthia 34
ik ben in oktober gestopt met de pil en heb een cylus gehad van 28,29,30,29,???word ook 29 want ik heb ovu testen gebruikt en mijn ei komt ook waneer die moet komen dus ik ben wel ontpilt
maar kan wel langer dan een half jaar duuren weet niet of je regelmatig ongie bent
maar als je er geen pijl op kan trekkken ben je nog in de ontpil fase
denk ik
gr linny
Saskia15

Unregistered

03-03-2008 12:37
cynthia je kan er niks van zeggen bij iedere vrouw is dit anders. ik merkte dat ik ontpilt was omdat ik na een reeks van zeer regelmatige cyclussen ineens een dag eerder ongesteld werd. De keer daarna was het raak en was ik zwanger.

Succes!
suusie

Unregistered

13-03-2008 13:47
kan idd wel tijdje duren de vorige keer dat ik gestopt was
was mijn 1e cyclus zelfs 90 dagen jah echt hoor
en die erop 40. en die erna was ik zwanger.
valt dus niet echt touw aan vast te knopen want ben in jan opnieuw gestopt
en heb nu al normale cyclus tenminste bijna hihhi
suus44

Unregistered

13-03-2008 22:34
mijn laatste cycles was 3 december, vanaf toen was ik gestopt met de pil.
nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden, dus al 3.5 maand niet. ik heb er ook
best last van, ongie gevoel in mijn buik, groeiende borsten, gevoelige tepels, opgezette buik, vettere huid..
ik vraag me ook af, hoelang duurt dat ontpillen!?! de testen geven helaas negatief aan.
ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren...
suusie

Unregistered

14-03-2008 08:21
dat is idd wel erg lang maar zoals je al zag heb ik er dus de eerste keer ook erg last van gehad.
maar gewoon vol blijven houden en anders eens naar arts gaan en vragen die hebben er vast wel iets voor .
suus44

Unregistered

14-03-2008 22:33
ik vind het nu ook echt wel lang duren, dus ik denk dat ik maandag een afspraak ga maken bij de ha en dan zien we het allemaal wel...
hoop voor jou dat het snel raak is!
doremi

Unregistered

15-03-2008 12:18
suus44 schreef:mijn laatste cycles was 3 december, vanaf toen was ik gestopt met de pil.
nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden, dus al 3.5 maand niet. ik heb er ook
best last van, ongie gevoel in mijn buik, groeiende borsten, gevoelige tepels, opgezette buik, vettere huid..
ik vraag me ook af, hoelang duurt dat ontpillen!?! de testen geven helaas negatief aan.
ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren...

Misschien een stomme vraag hoor, maar weet je zeker dat je niet zwanger bent???
suus44

Unregistered

19-03-2008 09:56
naja, dat vroeg ik me dus ook aldoor af. heb verschillende testen gebruikt van goedkopere tot de duurste.
volgende week ga ik naar de ha, ben benieuwd!
kaatje85

Unregistered

19-03-2008 11:05
Ik ben bijna een jaar bezig geweest, voordat echt alle rommel en hormonen uit mijn lijf was!!
Ik heb nu sinds januari weer een cyclus van 30 - 32 dagen!!

Bij de ene duurt het langer dan bij de ander, ik heb wel eens mensen gehoord die er 1 1/2 jaar voor nodig hadden voordat ze ontpilt waren.
Maar ook mensen die net gestopt waren en een maand later kwamen vertellen dat ze zwanger was, is dus echt per persoon verschillend!
Residee

Unregistered

19-03-2008 20:37
Hej Cynthia,

Ben zelf ook eind november 2007 gestopt en nog steeds niet ongesteld geworden. Wel heeeel klein beetje last gehad maar dat mocht geen naam hebben... nou ben benieuwd hoe het bij jou zal verlopen Smile
Rembrandt

Unregistered

19-03-2008 21:22
Ik was in November gestopt met de pil, eigenlijk meteen een regelmatige cyclus, nu bijna 11 weken zwanger. Misschien dat het wel scheelt, dat ik soms een paar weken met de pil stopte tussendoor. Mijn vriend werkt 6 weken in het buitenland en is daarna 6 weken thuis. In die 6 weken dat hij weg was stopte ik. Ik vond het echt 3 x niks die pil.
Lyfke24

Unregistered

23-03-2008 20:07
Hallo allemaal, ook ik ben in nov. 07 gestopt. Had de 3 cyclussen daarna keurig 29-dagen, en nu zit ik al een week te wachten (4 testen gedaan: allemaal negatief). Ik vraag me dus ook af: hoort dit bij het ontpillen? Waarom de 1e 3 cyclussen dan wel fijn regelmatig? Tuurlijk hoop ik stiekem dat ik zwanger ben, maar zolang de test negatief aangeeft... :?: :roll: :?:
Heb wel altijd rond de ovulatie slijmverlies gehad (ook in die 3 cycli na het stoppen) maar desondanks gaf de OV-test (heb ik deze ronde voor het eerst gebruikt) 6 dagen op rij negatief aan, dus ik dacht al dat deze ronde "geen kans van slagen had". Maar ja, nu word ik dus maar niet ongesteld... Heeft iemand hetzelfde meegemaakt misschien??
Grtz
Anna82

Unregistered

25-03-2008 16:28
ja helaas wel -zie mijn banner- om gillend gek van te worden! Heb eerst ook een tijdje zitten klooien met losse ovutesten(waar maar geen ei uit kwam), maar heb nu zo'n persona monitor, scheelt een hoop gedoe, maar helaas nog niet zwanger ( wil eerst nog deze cyclus proberen met die persona, dan heb ik drie keer bewijs van een ei/lh piek, ben ik daarna nog niet zwanger dan ga ik naar de huisarts) :x
marmar

Unregistered

02-04-2008 20:30
hoi dames,

Ik ben in oktober gestopt met de pil en ben twee weken geleden toch maar naar de huisarts gegaan.
Ik ben wel erg regelmatig ongi maar ik heb iedere maand erg veel las van mijn eisprong en de weken die erop volgen tot en met de menstruatie. Mijn buik voelt opgezet en krampen, gevoelige borsten, misselijk, duizelig en heeeeeel erg moe. Iedere keer denk ik.....zwanger misschien? maar dan wordt ik ongi. En zo erg dat er geen misverstand over kan bestaan.
Mijn huisarts zegt dat omdat ik een zware pil heb geslikt mijn hormoonhuishouding nog niet normaal is.
Mijn huisarts heeft gezegd dat dit een zwangerschap niet in de weg staat. alleen is het erg vervelend.

Veel succes iedereen.

groetjes mij
gizmorixy

Unregistered

17-04-2008 20:51
ik ben 5 januari 2007 gestopt met de pil .
heb al een paar keer regelmatige cyclus gehad van rond de 28 a 29 dagen .
maar er zaten ook maanden tussen dat het langer dan 60 dagen duurde .
het langst was bijna 3 maanden .
meisje25

Unregistered

19-04-2008 14:33
Ik heb ruim 8 jaar de pil geslikt, waarvan 7 jaar Trinordiol (een drie fase pil). Zit nu op 28 dagen na het stoppen met de pil, maar nog geen tekenen van de :evil: . Ik heb geduld. Je leest overal dat drie maanden wachten geen uitzondering is...
Wat bedoel jij met een zware pil, Marmar? Ik heb namelijk geen idee waar Trinordiol onder valt. Als je zoekt op internet en in boeken dat lees je namelijk dat de drie fase pil je normale cyclus nabootst (zonder eisprong dan Wink )
marmar

Unregistered

19-04-2008 15:13
Hoi Meisje25
Ik heb bijna 5 jaar microgenon 50 geslikt. Dit is geen drie fasen pil. De meeste pillen hebben een concentratie van 30 maar ik had dus een concentratie van 50 ( of dit mg is durf ik je zo niet te zeggen, dan zou ik dat op moeten zoeken)
Deze pil wordt eigenlijk zelden meer voorgeschreven maar omdat ik bij lichtere pillen doorbraakbloedingen had hebben ze toch maar deze gegeven. Iedere keer als ik een andere arts had ( ik ben militair en dan heb je geen vaste huisarts) vroegen ze me weer waarom ik deze pil gebruikte. Deze pil had ook behoorlijk veel invloed gehadop mijn gedrag/gevoel. Soms was ik erg down. Dit kan dus ook van de pil komen. Een aantal jaren geleden, toen ik nog helemaal niet bezig was met kinderen krijgen, was ik zelfs 'schijnzwanger'. Mijn borsten begonnen melk te produceren.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken. Er zit dus meer in de pil die ik gebruikte dan in een normale pil.
Ik heb vanaf oktober 2007 tot afgelopen maand heel veel last gehad van het ontpillen ( ik was drie van de vier weken ziek) maar ik geloof dat het nu rustiger wordt.

Ik hoop dat ik je vraag een beetje beantwoord heb en dat je wijs kan uit mijn verhaal.
groetjes mij
meisje25

Unregistered

20-04-2008 19:07
Hoi Marmar,

Ik snap het. Ik ken idd alleen de Microgynon 30. Ik heb die in het begin ook gebruikt en had daar ook klachten van (welke weet ik eigenlijk niet eens meer :oops: het is al een tijdje geleden) De huisarts heeft mij toen de Trinordiol gegeven.
Maar ik snap nu in iedergeval wat je bedoelt met een zwaardere pil. Smile

Groetjes meisje25
polle

Unregistered

20-05-2008 13:56
Dat vraag ik me ook een beetje af.
Ik was gestopt met de pil en werd direct 2 weken later "ongesteld"? Veel mensen zeggen dat dat het niet is geweest, ik was het dan ook maar heel even. Maar nu wordt het lastig te bepalen. Ik ben juist destijds aan de pil gegaan omdat ik zeer onregelmatig ongesteld werd en er veel kwalen van had. Hoe kan ik nu bepalen wanneer ik ontpilt ben? Want die regelmaat zal er nog steeds niet zijn denk ik. De kwalen zijn inmiddels weer terug Sad dat dan weer wel...hihi.

Liefs polle en dank voor antwoord alvast
Anna82

Unregistered

20-05-2008 14:04
tja is moeilijk te zeggen, ik ben nu pas sinds een paar maanden een beetje regelmatig rondom de 30 dagen, maar dat regelmatig moet je ruim nemen want dit is met een paar dagen verschil. Zit er steeds een week of meer verschil in ten opzichte van de vorige cyclus, tja dan ben je echt ontregelmatig. Ontpillen betekend volgens mij dat je lichaam weer zelf de cyclus regelt, met alles wat daar bij hoort wat je normaal ook zou hebben, hoofdpijn/buikpijn/emo/weet ik het wat... In principe zijn de hormonen van de pil wel snel je lichaam uit, maar het kan dus wel een tijdje duren voordat je lichaam weer zelf helemaal bezig is je hormoontjes te regelen.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave