Zwanger Worden .NU forum [Archief] Complicaties Miskraam Cyclus na spontane mk

Cyclus na spontane mk
suus1

Posting Freak

Topics: 16
24-10-2012 18:37
Hey dames,

In het andere onderwerp kan je lezen hoe mijn mk ging, maar nu heb ik nog een vraag.
Mijn mk begon 15okt, en sinds vandaag vloei ik helemaal niks meer (al een paar dagen wat oud bloed).
Nu heb ik vandaag een ovu test gedaan omdat ik mijn cyclus nu niet ken, en ik mijn ei niet wil missen.
Wat denk je? de test was bijna positief!
Kan het zijn dat die LH testen niet kloppen na een mk?
Of zal zo snel na het vloeien mij eitje echt al in aantocht zijn??

Iemand ervaringen hiermee???
Hopelijk weten jullie het want ik snap niks meer van mijn lijf Sad

Liefs suus
ItGirl

Senior Member

Topics: 1
24-10-2012 18:57
De LH testen blijven positief zolang je nog HCG in je bloed hebt. De kans daarop is bij jou erg groot. Doe maar eens een zwangerschapstest, die is waarschijnlijk ook nog positief. Het is goed dat het spontaan is gekomen, ben je alles kwijt? Laat dit bij twijfel goed checken! Ik heb wel al 10 keer oud bloed gehad en dan begon het weer opnieuw. Heb tot 9 weken na mijn miskraam positieve zwangerschapstesten gehad en vloei nog steeds. 10 weken nu. Ik ben een extreem geval en heb zo goed als zeker een miskraam uit een EUG gehad, heel lang verhaal.. Maar om terug te komen op je vraag: zolang er nog zwangerschapshormoon is heb je GEEN cyclus en dus geen eisprong. Wel laat dit hormoon een LH test positief uitslaan. Je kunt het zelf bijhouden met zwangeschapstests, maar bij twijfel: laat een gyn kijken of bloed afnemen, zo kunnen ze precies zien hoeveel HCG je nog in je bloed hebt.
De kans dat er bij jou iets ergers is is heel klein hoor Wink maar dan snap je in ieder geval waar ik vandaan kom.

x Itgirl
suus1

Posting Freak

24-10-2012 19:03
Thanks itgirl,

Ja een zwangerschaps test (kv 2voor5euro) is nog heel licht positief.
Dus pas als deze test echt geheeeeel nega is kan ik er vanuit gaan dat een LH test klopt?
Ik ga sowieso volgende week voor een echo om te kijken of ik helemaal schoon ben Smile
Maar hoorde dat je na een mk extra vruchtbaar bent en wil dus geen ei missen, vandaar mijn vragen Smile
Ik ben ook alweer aan het temperaturen en die is ook nog aardig hoog (vanmorgen 36,7 terwijl hij normaal in het begin van mijn cyclus rond de 36,0 zou moeten zijn), dus denk dat ik daar dan maar van uit ga nu en dat in de gaten ga houden.
Mocht die weer normaal zijn, dan zal de hcg er ook wel uit zijn en kan ik de ovu testjes vast weer doen Smile
huisje_boompje_beestje

Posting Freak

Topics: 7
24-10-2012 23:41
Suus.... eerste cyclus na mk, mag tot 6 weken duren.... Dus tussen week 3 en 4 flink klussen 3Wink als je t psychisch aan kunt....
En ovutesten zeggen nu idd niks zoals itgirl al zei......
suus1

Posting Freak

25-10-2012 07:17
hbb, thanks voor jou reactie.
Ja ik denk dat dat het beste is inderdaad.
Met veel klussen hebben we gelukkig nooit problemen gehad, dus laten we dat maar doen ja Smile
Wel lastig dat je niet goed kan meten en weten wanneer je eitje springt.
Ik kreeg er altijd een rustig gevoel bij als mijn ovutest posi was, want dan wist ik iig wanneer mijn NOD zou moeten zijn.
Nu maar afwachten dus...
suus1

Posting Freak

25-10-2012 07:23
Itgirl, Zie nu pas dat jij een bbz hebt gehad Sad
Ook heel moeilijk lijkt me.
Ik wilde je nog heel veel sterkte en geluk toe wensen voor de toekomst.

En hhb, jij hebt ook al een tijd moeilijke periodes zeg!
Jij ook heel veel sterkte. En ik hoop echt van harte dat je snel weer zwanger word, en dan van een blijvertje!
ItGirl

Senior Member

26-10-2012 11:46
Thanks Suus,
Ik word woensdag alsnog geopereerd. Het bloeden blijft doorgaan, geen opties meer.... Maar daarna kan het alleen maar beter worden!
Jij ook sterkte Smile en idd, zodra je niet meer vloeit gewoon klussen. Je lichaam pakt het wel weer op. We zijn er immers voor gemaakt!
xx
suus1

Posting Freak

28-10-2012 19:37
Itgirl, heel veel sterkte voor woensdag en het herstel erna, wat een pech zeg.
Hopelijk mag jij ook je gewone cyclus snel weer terug krijgen hierna.

Ik zelf zie ook een beetje op tegen woensdag, dan krijg ik de controle echo.
Ben zoo bang dat ik niet helemaal schoon ben.
Ben vrijdag avond weer begonnen met werken (3 uurtjes) maar had daarna weer beurs gevoel/pijn in mijn buik.
Ook begon het vloeien weer (nadat ik 2 dagen al niet meer gevloeid had).
Nu zit ik weer thuis en w8 eerst de echo af voordat ik weer ga werken, maar ben door dat vloeien wat vrijdag weer begon (wat gelukkig maar 1,5dag duurde)wel wat onzeker of ik wel helemaal schoon ben.

Hoe dan ook suc6 woensdag!
Liefs suus
Horatia

Senior Member

29-10-2012 10:53
@Suus1, ik heb bij 8 weken een miskraam gehad en ik had tot vier weken na de miskraam nog steeds positieve zwangerschapstesten. Om die reden ben ik ook pas weer met ovutesten begonnen nadat ik zeker wist dat mijn ongi was geweest. Die testen kunnen namelijk nog steeds reageren op het HCG hormoon dat nog vrij lang in je bloed rondwaart!

Succes met alles!
Stefje87

Senior Member

Topics: 0
29-10-2012 14:47
Hoi Hoi Suus,

Ik heb je verhaal een beetje meegekregen wat vervelend allemaal zeg!!!!! Ik heb zelf ook een mk gehad nu bijna 2mnd geleden dit is wat ik toen vond op internet ik weet niet of je er wat aan hebt...

Hoe weet je nou wanneer je weer vruchtbaar bent na een miskraam? Tel vanaf de eerste dag van de miskraam-bloeding je nieuwe cyclus. Niet helemaal juist, maar het geeft je wel een houvast. De meeste vrouwen krijgen rond de 20e dag na de miskraam weer een eisprong. Echter, dit kan ook langer duren wanneer het lichaam meer tijd nodig heeft voor herstel. Stress zorgt ervoor dat de eisprong langer op zich laat wachten.

Wil je helemaal zeker weten wanneer je cyclus weer opnieuw begint, wacht dan na de miskraam af tot de eerste nieuwe menstruatie. Vanaf de eerste dag van je echte cyclus kan je weer gaan tellen zoals je voorheen deed. Dan heb je meer zekerheid, maar wachten hierop is niet perse nodig. Het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt!!

Wat ik je nog zeggen wil is neem je tijd!!!! Ze zeggen ook dat je niet eerder weer zwanger word dan wanneer je lichaam eraan toe is!!!!! Wachten is niet leuk maar je lichaam heeft wel wat meegemaakt waar ie van moet herstellen!!!!

Heel veel succes en ik hoop voor je dat je snel weer 2 Streepjes Hebt!!!!!!

Liefs
suus1

Posting Freak

30-10-2012 08:32
Horatia, Ik heb gelukkig sinds gisteren een negatieve zwangerschapstest gehad! Bij mij gaat het dus gelukkig best snel.
Neemt niet weg dat het inderdaad nog wel in je bloed kan zitten dus ga ik ook niet helemaal van de ovu testen uit.
Maar ben er wel weer mee begonnen, en samen in combinatie met mijn temp kan ik mijn ei wel vinden hoop ik.
Mijn ovu test was gister negatief en mijn temp is weer normaal laag, dus denk dat mijn cyclus eindelijk weer normaal word nuSmile
Iig heel veel suc6 met je zwangerschap! Geniet er maar van!

Stefje, bedankt voor de info!
Ik neem zeker de tijd. Zit nu lekker thuis, en heb het gevoel al wel weer aan het werk te kunnen nu maar blijf zeker thuis tot vrijdag. Gisteren weer voor het eerst geklust en voelde niet vervelend.
Nu dus maar hopen dat de echo morgen positief is, dan kunnen we eindelijk verder Smile
Jou cyclus was na de mk trouwens best heel mooi (niet zo lang).
Hopelijk mag het bij jou ook snel raak zijn!
Stefje87

Senior Member

Topics: 0
30-10-2012 12:32
Klopt mijn cyclus was niet echt veel langer daar was ik ook wel blij mee.... Ze zeggen dat de cyclus na een mk meestal zit tussen de 4 en 6 weken en daar zat ik mooi tussen in met mn 33 dagen. Gelukkig viel mijn ongie daarna ook wel mee want vaak de eerste ongie is dan hevtiger... ach jah dan is je baarmoeder in elk geval mooi schoon heeft ie grote schoonmaak gehad. Ik zit nu weer op het wachtbankje dus ben wel heel benieuwd nog ff wachten tot zondag ;-)

Ik ga duimen voor je dat je morgen een mooie echo hebt!!!! Ik heb nadie tijd ook nog een echo gehad en toen konden ze al zien dat mijn cyclus weer opgang was gekomen want mijn baarmoederslijm was alweer bezig met zichzelf opbouwen!! Hoop voor jou ook dat het ert allemaal goed uitziet!!!

xXx
suus1

Posting Freak

01-11-2012 10:58
Stefje spannende voor jou weer!
W88 duurt lang he.
Ik heb gisteren mijn echo gehad, en alles was ook prima in orde.
Precies zoals jij al zei zagen ze ook dat mijn slijmvlies alweer mooi dik was, en er stond een eitje op springen!
Ze verwachte mijn ovulatie binnen een dag of 3, dus we zijn alweer druk bezig met klussen Wink
Doe ook nog de ovutesten (hcg is helemaal weg nu) en die beginnen ook steeds iets donkerder te worden, alleen mijn temperatuur is nog stabiel (vorige keer kwam de eisprong met na een temp dipje) dus zal wel eerdaags allemaal gaan aangeven dat ik een ovulatie heb Smile

Heel veel suc6 met zwanger worden, ik hoop dat het deze ronde voor ons beide weer raak mag zijn!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave