Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Vroeggeboorte

Vroeggeboorte
Spring

Posting Freak

Topics: 13
08-08-2012 08:05
Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Ik had gisteren controle in het ziekenhuis en daar wordt ivm de vroeggeboorte van onze dochter (32,5 week) nu elke 4 weken mijn baarmoederhals gemeten. Dat doen ze omdat het verkorten van de baarmoederhals een indicatie schijnt te kunnen zijn dat de baby te vroeg komt. De baarmoederhals was van 3,4 cm bij 20 weken, nu 2,5 cm bij 24 weken. Behoorlijk stuk korter geworden dus. In principe volgens de gyn en vk (nog) niet zorgelijk, omdat ze volgens protocol niets doen zolang het boven de 2 cm is, maar ik maak me eerlijk gezegd toch wat zorgen. Als hij nog een stuk korter wordt, is dat namelijk geen goed teken en kan het zijn dat ik opgenomen moet worden om bedrust te houden en in de gaten te worden gehouden. Nu over 2 weken weer controle ipv over 4 weken. Ik hoop maar dat hij dan niet korter is geworden en ons tweede meisje nog een tijdje in mijn buik wil blijven wonen... Mijn vraag is of er misschien vrouwen hier zijn die hier zelf mee te maken hebben gehad of er meer over weten?

Groetjes
slotje

Posting Freak

Topics: 0
08-08-2012 14:20
gelukkig geen ervaring mee, maar wat ontzettend spannend zeg, ik snap zeker dat je je zorgen maakt. Heel veel succes en ik hoop dat er over 2 weken mooi nieuws is! Maar misschien kan je al voor jezelf het al wat rustiger aan gaan doen evt al de ziektewet in?
sannie1978

Senior Member

Topics: 0
08-08-2012 14:49
Hoi spring,

ik ben 2x veel te vroeg bevallen, bij mijn zoontje met 30 weken en met de tweeling met 30,5. Afgelopen maand is mijn dochtertje met 36 weken gehaald ondanks dat mijn baarmoedermond ook wat verkort was en ik veel harde buiken had. Moet wel bekennen dat ik vanaf 27 weken bijna niets meer heb gedaan. Vanaf 34 weken ben ik weer meer gaan ondernemen. Dus het is mogelijk om na een vroeggeboorte wel langer zwanger te zijn. Luister naar je lichaam en doe het rustig aan. Er is mij verteld dat als je tussen 20 en 24 weken een verkorte baarmoedermond hebt je wel een grotere kans op een vroeggeboorte hebt maar dat het geen vaststaand feit is dat dit inderdaad gebeurd!! Suc6!
Spring

Posting Freak

Topics: 13
08-08-2012 15:09
Slotje: bedankt voor je berichtje. De vk en gyn zeiden dat er nog geen actie werd ondernomen omdat de lengte nog boven de 2 cm was. Ik heb gevraagd of ik iets kon doen, bv rustiger doen of minder tillen e.d. en ze zei dat dat allemaal nog niet nodig was. Denk dus niet dat ik nu al hoef te stoppen met werken, maar lief dat je meedenkt. Probeer zelf wel wat rustiger aan te doen en meer rust te nemen.

Sannie: fijn om te lezen dat het nog niet betekent dat deze baby zowiezo te vroeg komt. Gaat bij jou alles goed met alle vier de kinderen? Aan onze dochter is helemaal niet te merken dat ze bijna 2 maanden te vroeg was, dus wat dat betreft heb ik wel goede hoop dat het geen negatieve gevolgen hoeft te hebben (muv de ziekenhuistijd :-() als kindjes te vroeg komen. Hoop gewoon heel erg dat hij nu niet meer korter wordt en de volgende controle over 2 weken positief is. Heb jij bij je tweede en derde zwangerschap extra controle gehad? Is de bmhals toen ook gemeten en zo ja, hoe was de lengte bij jou?
Mila

Posting Freak

Topics: 14
09-08-2012 18:49
Ik ben bevallen met 25 weken en weet dat ik toen idd een baarmoedermond had minder dan 1 cm toen ik met spoed werd opgenomen.
Ik had toen ook al weeenactiviteit.
Maar hoe dat verder zit met rond de 2 cm weet ik niet... ik weet wel dat er idd een methode is die aan de hand van de baarmoedermond kan "voorspellen" of je een vroeggeboorte krijgt.
maantje

Posting Freak

Topics: 1
10-08-2012 18:02
Gelukkig geen ervaring! Mila wat geweldig dat jouw wonders "gewoon" leven terwijl ze ZO vroeg zijn geboren!!!
Mila

Posting Freak

10-08-2012 19:20
Maantje, ja het is echt een wonder. Met 25 weken hebben ze 30% overlevingskans en mijn meisjes leven!
Daarbij gaat alles zo goed dat voor als nog lijkt dat ze er niets aan over hebben gehouden. Ze ontwikkelen zich precies zoals het moet.
maantje

Posting Freak

Topics: 1
10-08-2012 20:01
Wat geweldig zeg!! Jouw moppies waren wel echt klein zeg!! Heb je geen foto? Ben echt benieuwd!!

xx
Mila

Posting Freak

10-08-2012 21:15
naar hoe ze nu zijn of hoe ze waren? wil geen foto;s hier plaatsen, maar heb wel facebook. pb me maar even
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave