Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten Positieve ovulatietest op dag van eisprong?

Positieve ovulatietest op dag van eisprong?
Eefie

Member

Topics: 4
17-07-2012 12:12
Hoi allemaal,
Ik heb even een vraagje, want ik kom er zelf niet echt uit.
Op 14 juli, cd 30 had ik om twaalf uur een knalpositieve ovulatietest. Diezelfde avond om negen uur weer getest en weer knalpositief. De avond van 15 julie om negen uur, nog positief, de dag erop niet meer. Bij de eerste test dus het begin van de lh piek gevonden zou je denken. Tot dusverre niks vreemds dus.
Maar nou had ik op 14 juli, cd 30, dus ook in dip in mijn temperatuur die sindsdien is gaan stijgen. FF heeft nu dus mijn ei op de 14e gezet.
Hoe zit dit nou? Ik snap dat je op de dag van je eisprong een positieve ovulatietest kunt hebben, omdat je dan het staartje van de lh piek meet, en een aantal uur later het ei springt. Maar hoe kan ik dan ook die dag erop zo'n postieve test hebben?
We hebben op de 14e en de 16e geklust, waren we dan te laat?
Eefie

Member

Topics: 4
17-07-2012 19:43
Hmmm twintig keer gezien en niemand een idee? :-?
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
20-07-2012 09:26
Hoi Eefie, mijn testjes en temperatuur kloppen ook niet met elkaar. Gisteren een postieve test op dag 11, maar fertility friend zet mijn ei al op dag 9. Dt kan sowieso niet, want deze cyclus wordt door de gyn gevolgd en toevallig op dag 9 een eiblaasmeting gehad. Die was toen 17,5mm en volgens de gyn zou ik dan op dag 11 of 12 mn eisprong moeten hebben. Dat klopt met de ovulatietest, maar dus niet met mn temperatuur.
Voor zover ik weet heb je vlak voor je eisprong de dip in je temp. dus dan lijkt mij dat je je ei op de 15e gehad hebt. Ik heb zelf gemerkt dat FF later in je cyclus nog weleens de mening bijstelt en je eisprong verplaatst. Dat had ik de vorige keer. Toen zette die hem eerst op dag 11 en 10 dagen later opeens op dag 19, maar dat kon sowieso niet. Wie weet zit daar ook ergens de oorzaak van het niet zwanger raken hier, maar dat weten we pas nadat ik binnenkort op progesteron heb laten prikken.
Als ik het zo lees, dan denk ik niet dat jullie te laat waren met klussen. Om de dag is prima en de beste dagen zijn op of 1 dag na de positieve ovu-test en een van die dagen is benut. Nu nog een leuke einduitkomstSmile
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave