18-06-2012 08:05
18-06-2012 08:54
Ik weet zeker dat we in deel 2 allemaal gaan bevallen!
18-06-2012 10:07
Ik hoop het ikke. Begin het nu wel langzaam een beetje moe te worden. Slaap super slecht en heb echt last van mijn bekken,maar goed nog een paar weekjes. Al hoeft uk van mij niet tot 40 weken te wachten hoor.
18-06-2012 10:09
Ikke, dat mag ik wel hopen ja.
Poeh net bijgelezen en ik weet t nu al niet meer. De hersentjes willen even niet mee werken. Sorry. Natas, meis toch, wat een gedoe nu toch. Met bv/fv, thuis en dat gemetsel. Ik kan over bv/fv denk ik alleen maar zeggen: doe waar jij je goed en lekker bij voelt. Hopelijk vind je snel de rust terug en kun je nog genieten van je laatste weken zwangerschap! Let goed op jezelf, meid! Verder draaien hier ook de duimen voor de herexamen van zoonlief van ... (sorry ik weet t toch niet meer). Hopelijk gaattie het super doen!! Iemand vroeg hoe de foto's geworden zijn. De fotografe heeft er een paar doorgestuurd en ze zijn zo mooi!! Ben nu al tevreden en ik heb er nog maar een paar gezien. Ow even een vraagje. Beetje intiem/genant/persoonlijk misschien, maar ik doe t toch. Gebruikt er iemand van jullie perineum olie? En zo ja, denk je dat het helpt? Ik heb het nl in huis en gister voor het eerst gebruikt. Mn man deed t en we keken elkaar aan en zeiden: en dit moet werken?? Ik ga weer even flink bezig met mn studie, want dat schiet niet echt op.
18-06-2012 10:13
hai meiden, Bib hier
@ikke, ja, dat denk ik ook!! Spannend allemaal! @joyce dat is balen. Niet teveel staan en lopen, mijn vriend heeft een plastic stoeltje voor me gekocht omdat ik gek werd van de eetkamerstoelen (kon er niet meer op zitten) en waarmee ik ook kan douchen (doe ik nu nog gewoon staand hoor) en dat scheelt heel veel! En als het me te gek wordt, ga ik gewoon even liggen met een kussen tussen mijn knieen, dat werkt ook goed. Doe ik 's nachts standaard. Hier wat dikkere voeten dus pootjes maar es omhoog vandaag. @natas, hoe is het met de metselaars?? Woensdag weer controle vk.
18-06-2012 12:00
Hee meiden,
pfff als je hier af en toe komt is het zo moeilijk om alles bij te lezen en op iedereen te reageren... dus ik beperk me even tot het bovenstaande :-) @Natas: je kan toch altijd beginnen met BV, mocht het om wat voor reden ook niet gaan, kan je altijd nog over naar FV. Of is dat te makkelijk gedacht? Doe inderdaad wat goed voelt voor jou. @Joyce: wat balen dat je zo'n last hebt van je bekken en dat je slecht slaapt. Ik hoop voor jou ook dat de kleine lekker een stukje voor die 40 weken komt. Op een gegeven moment is het mooi geweest he?! @Maja: ik ben benieuwd naar je foto's, wij hebben thuis ook wat foto's gemaakt en die zijn super mooi geworden. Leuk hoor! En dat van die perineumolie, herkenbaar!! Haha! Ik ben zelf ook net 2 a 3 dagen aan het smeren en masseren, maar voel me wel lichtelijk debiel. Ik vraag me dus ook af of het wel echt werkt... Iemand hier ervaring? Zometeen liggingsecho, ik heb zo'n zin om onze kleine meid nog een keer te gaan bekijken! Ik weet in ieder geval dat ze met dr koppie naar beneden ligt, die gaat geen kant meer op. Maar toch altijd leuk om te zien hoe ze nou precies ligt. Want ik voel van alles woelen bovenin mijn buik maar wat is nou wat?
18-06-2012 12:37
@maja, dat was ik (van de foto's en de zoon!): leuk dat ze zo mooi zijn geworden, voor publicatie op het forum of houd je het prive? En bedankt voor het meeduimen, over 4 minuten begint het..
perineumolie: niet in huis, maar een collega adviseerde het me wel laatst. Tja. Is het een beetje het motto baat het niet dan schaadt het niet? Ik heb nog helemaal niets nergens gesmeerd maar ja, het is down under natuurlijk wel kwetsbaar. Wat ik van de haptonome meekreeg: als ze roepen persen persen persen gaan de meeste vrouwen met meer kracht persen, terwijl je geen haast hoeft te hebben en het vooral over het doorgaan gaat. Dus wie weet kunnen we daar op het hoogtepunt nog iets mee straks? Maar ik hoor graag alle positieve verhalen over die olie, dan begin ik ook:-D. In het kader van de genante praat: moeten jullie ook vaker poepen of ligt dat aan mij?? Vroeger (voor de zwangerschap) gewoon 1 x per dag, nu soms wel 3 x ofzo!! Wat is dat voor een gekkigheid:oops: @seep, leuk om weer wat van jou te lezen, ben benieuwd of je nog wat ziet op de liggingsecho, als het kindje ver is ingedaald, zie je niet veel meer hoorde ik. Maar wel fijn dat het al mooi gezakt is! En dat bijlezen.. zelfs als je regelmatig meeschrijft is het nog een hele klus, dus geeft niets hoor. En we vergeten hier continu wat we schrijven.. zouden we soms zwanger zijn?! dat gewoel: bij mij ligt baby met bipsje boven en dat schuift wel es van linksmidden naar midden en voetjes heel duidelijk rechts (trapjes in mijn zij) en dat schijnt een heel gebruikelijke voorkeurshouding te zijn. Bipsje is echt een bolletje, redelijk hard, voetjes voel ik wat kleiner en mobieler. Baby is hier al helemaal ingedaald en gaat volgens vk waarschijnlijk nergens anders meer naar toe. En hoe voel jij je verder?
18-06-2012 12:39
@maja, succes met je studie, knap dat je uberhaupt de boeken nog oppakt, bij mij liggen ze al maanden te verstoffen.. ik vind het echt moeilijk om dat weer op te pikken. Beetje baby-obsessie??
18-06-2012 12:48
Seep is jou uk nu al helemaal ingedaald?
Ik ga morgen naar de vk dan ben ik benieuwd wat ze zegt. Vanochtend wel weer kramp onder in mijn buik bij het wakker worden. Net veel plezier woensdag bij de vk. En over dat poepen. Ja dat heb ik een tijd geleden ook gehad. Nu wel weer gewoon 1x maar nog niet eens iedere dag. Maja ik ken die olie niet, maar heb zelf het idee dat dat toch niet helpt. Ik zie we hoe iker dan aantoe ben. Met of zonder hechtingen, we krijgen er iets prachtig voor terug. Hebben jullie allemaal last van je bekken/ heupen of niet? Ik heb namelijk nergens last van en vraag me af of dat wel goed is?
18-06-2012 14:21
kijk aan, alweer 300 pagina's volgekletst
@Joyce; kan me er iets bij voorstellen; als ik hoor wat je nog allemaal doet.. pff @Maja; geen idee, ik gebruik het niet... Heb er wel goede verhalen over gehoord @Seep; toch altijd leuk zo'n echo, dan kan je inderdaad een beetje plaatsen wat je allemaal voelt. Hier heb ik ook echt geen idee meer hoe de kleine ligt op t gevoel @Net; vaker poepen; hier ook hoor. Eerst ook lang niet zo vaak als nu. Heeft misschien te maken met minder ruimte voor de darmen ofzo??? @Ikke; niet zoveel last van mn bekken/heupen hier hoor. Soms wel eens een beetje pijn van het weekworden ervan maar niet zovaak meer als int begin van de 20 weken genante praat; dan heb ik er hier nog wel 1. Hoe scheren jullie je in vredesnaam nog van onderen??? Ik moet dat echt blind doen want kan niet meer om mn buik heenkijken. T streepje wat daar zat is inmiddels niet veel meer van over haha Merk hier verder dat het lopen wel ietsje minder goed gaat nu. Kon een paar weken terug ngog prima van en naar de stad lopen wat dan zo'n 2 uur lopen is in totaal. Vonden we altijd een leuke wandeling. Nu was ik naar de stad gefietst en na zo'n 10 min lopen begon het allemaal wat pijnlijk te worden onderin mn buik (banden ofzo?) Oja, en lekkende tepels nemen nu wel toe zeg. Tis niet dat het eruit stroomt maar zie toch telkens wel wat vlekjes in mn pyjama/bh zitten en vanochtend zelfs een hele streep over mn borsten haha. Vind het nog steeds maar een gek idee hoor dat daar straks alle voeding voor die kleine uitkomt voor t komende half jaar (als het natuurlijk allemaal lukt) Zo ga nu maar weer eens lekker rustig in bed liggen met een boekje, even opladen voor vanavond zwangerschapszwemmen
18-06-2012 14:57
Im hier kan ik er nog beetje omheen kijken, maar grootste gedeelte doe ik op gevoel hoor. En we moeten maar zo denken: ik den dat ze heel wat gewend zijn.
18-06-2012 15:02
@IM, haha, de genante praat komt nu goed los.. wat/wie volgt?? Ik kan ook echt niet meer over mijn buik heen kijken en ik sluit me maar aan bij wat ikke zegt: ze zijn vast van alles gewend en anders zullen ze er ook wel niets van zeggen. " Mevrouwtje, wat een woestenij, dacht u zo te kunnen bevallen?? Het moet ook voor ons te doen zijn hoor," :-D ik hoor het de vk/arts al zeggen. No pictures please...
18-06-2012 15:54
Hee meiden,
zal ik even gezellig meedoen met de genante praat? perineum olie; ja heb ik gekocht, ben er mee begonnen vorige week vergeet het wel eens avonds maar dacht, ach proberen waard toch? ik doe het dan zelf maar kom er nie zo heel goed meer bij wahaha scheren; wat een hell, mn benen doe ik nog maar weinig, oksels elke dag, en down under doe ik om de paar weken als ik denk van oeh nou mag het weer haha.. ik doe het op gevoel en volgens vriendlief doe ik dat heel goed dus ik vertrouw hem.. wil het wel netjes hebben van onder als ik ga bevallen, puur voor mezelf! en mn benen moet ik ook meer eens gaan bijhouden.. maar pff wat een klus zeg! naar de wc; hier juist obstipatie, wat een hell.. ik eet nu vooral muesli, veel vezels, yoghurt, fruit en groente.. en vooral geen stoppende dingen. En roosvicee laxo.. maar het blijft een bevalling op zich en hard.. grr.. gelukkig komt het wel maar dus echt heeeel moeilijk. Niet leuk dus!! lekkende borsten had ik al en dat blijft, droogt nu regelmatig op en heb ik van die rare witte korstjes op me tepel. snachts lekt het vooral. Achja laat maar lekken heb er geen last van haha. Nog meer weten? ik ben een open boek hahaha Hier veel last van steken van onder, en gevoel dat ze dieper komt te liggen(kan natuurlijk nog dieper indalen) ik denk maar zo, wat ik nu krijg hoeft straks niet meer. Verder ook wel wat vaker ongi krampjes...maar ach hoort er bij dan maar he.. Vandaag mn eerste babywas gewassen, leukleuk!! de roze was hangt nu te drogen, morgen is de witte aan de beurt!
18-06-2012 16:00
[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table"]
[TR] [TD]Naam [/TD] [TD]Leeftijd [/TD] [TD]Hoeveelste [/TD] [TD]Uitgerekend [/TD] [TD]Voorgevoel/krijgt [/TD] [TD]Bv/fv [/TD] [TD]Zkh/thuis [/TD] [/TR] [TR] [TD]Net [/TD] [TD]39 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]5 -07-2012 [/TD] [TD]jongen/Verrassing [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Natas [/TD] [TD]24 [/TD] [TD]2e [/TD] [TD]9-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]fv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Anna [/TD] [TD]30 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]10-07-2012 [/TD] [TD]Verrassing [/TD] [TD]fv [/TD] [TD]thuis [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ikke [/TD] [TD]26 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]10-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]fv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Joyceg [/TD] [TD]30 [/TD] [TD]2e [/TD] [TD]15-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maja [/TD] [TD]28 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]19-07-2012 [/TD] [TD]Jongen [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Angel [/TD] [TD]23 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]20-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Kapster [/TD] [TD]26 [/TD] [TD]3e [/TD] [TD]22-07-2012 [/TD] [TD]Jongen [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Wendyl [/TD] [TD]26 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]25-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]fv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Bloempie86 [/TD] [TD]25 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]25-07-2012 [/TD] [TD]Jongen [/TD] [TD]fv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Seep [/TD] [TD]30 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]27-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]IM88 [/TD] [TD]24 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]27-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [/TABLE] Bevallen[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table"] [TR] [TD]Naam [/TD] [TD]Datum [/TD] [TD]Hoeveel weken [/TD] [TD]Naam [/TD] [TD]Lengte / gewicht [/TD] [TD]zkh/thuis [/TD] [/TR] [TR] [TD]Cassie247 [/TD] [TD]08-06-2012 [/TD] [TD]36 weken [/TD] [TD]M.a.s.o.n [/TD] [TD]2700 gram / 42 cm [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [/TABLE] Afspraken 18 juniâ¦..Natasâ¦...controke vk 18 juni....Seep......liggingsecho 22 juni....Wendyl...liggingsecho + controle vk 26 juni....Maja......controle vk + bevallingsgesprek 27 juni....Angel....controle vk Verlof 14 juni....Wendyl 18 juni....Seep ??????....Joyceg
18-06-2012 18:03
Ik meld me ook aan voor schunnige praat :p
Olie: niet in huis, niet eens over nagedacht. Moet wel zeggen dat als ik het zo lees (heb het ook even opgezocht op internet) dat ik het misschien wel ga kopen, alleen wat een klus zeg om daar 4-5 minuten te gaan 'masseren'??!!?!? Ach, baat het niet dan schaadt het niet natuurlijk... Scheren: oksels natuurlijk regelmatig, benen lukt ook nog wel enigszins en down under gaat hier ook op gevoel, daarna 'show' ik het aan vriendlief en tot nu toe keurt hij het telkens goed Volgens mij zijn ze daar in het ziekenhuis ook wel wat gewend en om er nou helemaal 'kaal' te gaan liggen vind ik ook weer zo wat hahaha Poepen: bij mij was het ook altijd eenmaal per dag, maar de laatste weken echt wel vaker. Ook weer regelmatiger diarree, maar goed ik geloof dat ik liever dit heb dan obstipatie... @Net: word je nu ook al wat zenuwachtiger nu je die 37 weken grens bent gepasseerd? @Ikke: hier ook niet echt heel erg veel bekkenpijn hoor, alleen bij het opstaan enz.. heerlijk toch dat je zo weinig kwaaltjes hebt?? Vol energie, weinig pijntjes.. geniet er van hoor!! @Natas: vind het heel naar voor je. Zo kan je toch niet optimaal genieten van je verlof en de laatste weekjes zwangerschap. Hoop dat het vandaag met de metselaars goed is gegaan.. en ook wat betreft de BV/FV, het komt vast goed meis, je maakt wel de juiste keuze. @Joyce: jij dus beroerde nachten en lange dagen.. kan me voorstellen dat je er flink klaar mee bent dan. @Maja: hier ook respect hoor dat je zin hebt om je studieboeken in te duiken.. @Seep: benieuwd hoe je kleintje nu ligt en of je er wat van weet te maken van wat nou wat is.. (pff wat een zin). Hier de 29e weer naar de VK en de 26e liggingsecho, ben erg benieuwd wat we nog van hem kunnen zien.. Verder weinig nieuws.. laatste loodjes en merk dat ze idd wat zwaarder worden..
18-06-2012 18:31
Bloempie maar ondat ik weinig/ geen klachten heb denk ik weer dat dat ook niet goed is. Dan vraag ik me dus dingen af of ik wel soepel genoeg ben daar beneden en of het wel goed gaat met uk omdat het mij niet uitput en ik die laatste loodjes dus helemaal niet heb/ merk.
Je ziet misschien niet mega veel op de liggingsecho maar alles wat je ziet is toch weer super leuk!
18-06-2012 19:31
Hoi hoi,
Pfoe, heb ff wat moeten bijlezen, heb nogal een druk weekend gehad... @angel: wat jammer dat er niet veel leuke foto's bij zaten. Gelukkig wel mooie kunnen kiezen! Leuk, hè, die babywas! Ik heb nu alles gehad, moet alleen nog dekentjes vd kinderwagen wassen, vd week ook maar eens doen! @im: hè balen, nog steeds in stuit. Heb ff opgezocht wat moxatherapie is, hoop dat het werkt! Ik duim mee! @ikke: jee, fijn weer terug naar de vk! Mooi gewicht, ga ik ook maar eens vragen aan de vk wat ze voor gewicht verwacht, ben benieuwd... En maak je niet druk, hoor! Ik voel me ook nog prima en zolang uk nog goed aanwezig is probeer maar te genieten van de energie die je nog hebt! Snap je wel, hoor, ik heb ook weinig klachtjes... Vraag me af of ik een hel van een bevalling ga krijgen als tegenhanger ofzo, maar ach, dat zien we dan wel weer! @natas: jippie 37 weken! En bv... Tsja, snap je twijfel wel. Wat vindt je man? O, lees net dat-ie er helemaal achter staat. Fijndat hij je iig steunt! Snap ook je bezwaren op het werk, is voor mij de belangrijkste bijzaakom geen bv te geven. Ondanks dater regels zijn om tijd te geven ed moet je je daar wel prettig bij voelen! @maja: ook foto's gemaakt! Leuke erbij lees ik! Fijn hoor! Ga je er nog iets leuks mee doen? @joyce: klinkt als een heerlijke vaderdag! Balen van je bekken... @net: en hoe is het herexamen gegaan? En al weer 37,5 week! @bloempje: klinkt allemaal heel vermoeiend zo'n drukke week! Haha, heerlijk hoor, geniet ervan! @seep: hoe was de echo? Overigens heel herkenbaar bovenin die buik! Ik hou het maar op schudden met die billen! Haha! @olie: wel gelezen gebruik het niet... @stoelgang: wel anders dan 'normaal' niet echt meer volgens mij... @bekken/heupen: gelukkig ook geen last van! Ik fiets wel liever dan dat ik loop, maar dat komt meer doordat ik dan last krijg van m'n banden... @nesteldrang: hoe is dat bij jullie? Ik heb al 2 weken het huis op z'n kop staan! Nu alle belangrijke zaken gedaan, alleen kelder en bijkeuken nog... Wordt zo ongeveer gek van mezelf (en manlief ook!) @indalen: hier ligt de kleine ook vana 32 weken ingedaald hoor! Schijnt bij de 1e eerder te zijn dan bij een volgende... @vluchttas: hij staat klaar! Briefje erop met wat er nog bij moet, hopelijk hebben we hem niet nodig! @vaderdag: voor m'n pa en schoonpa wat gekocht, manlief heeft pech, ik heb ook niets voor Moederdag gehad... @scheren: op goed geluk! Kan nog een heel klein beetje zien overigens, maar hou het bij en laat. Manlief af en toe kijken of het er nog uit ziet, haha! Benen doe ik tegenwoordig zittend in de douche @lekkende borsten: nog niet gehad...
18-06-2012 19:39
Goh, deel 2 is begonnen en de genante praat barst los... haha.
Ik zal ook ff meedoen. Scheren: Benen en oksels doe ik regelmatig... kwil er wel een beetje verzorgd bij liggen en je weet nooit wanneer ukje zich aandient. En down under doe ik ook op gevoel. Ik hoor manlief niet klagen, dus het zal wel goed zijn. Naar de wc: ik heb last van diarree. Al zo'n beetje de hele zwangerschap. Laatste paar dagen sowieso wat last van mn darmen. Misschien omdat ukje nog verder aan het indalen is? Lekkende borsten: daar kan ik niet over meepraten, want daar heb ik geen last van. Anngel, leuk he om die babywas zo te zien hangen!! Dames, bedankt dat jullie het zo knap van me vinden om in de boeken te duiken. Ik moet zeggen dat ik er ook wel moeite mee heb, hoor. Wil liever andere dingen doen. Ik hoor de laatste tijd dat ik er zo goed uitzie!! Haha... zaterdag avond op een verjaardag en ik had net mn moeder op s.kype en die zei het ook al. Nou ja ik voel me ook eigenlijk prima en dat straal ik blijkbaar uit.
18-06-2012 19:41
Anna ook weinig klachten dus! Nesteldrang isxer hier nog niet zo. Wel met de babykamer. Die is helemal schoon en op het bedje opmaken na, startklaar.
18-06-2012 19:49
im, hier ook lekkende tepels, heb ook al verschillende gele vlekken gezien in mn pyama. dr is voeding haha.
scheren doe ik voor een groot deel ook nog op gevoel maar 1x in de zoveel tijd neem in zo'n badkamer spiegeltje mee onder de douche, laat me zakken op mn kont in de douchebak en dan spiegeltje ervoor en zo scheren. zie je tenminste wat je doet haha. lopen gaat opzich nog wel goed. alleen sinds vandaag wel dat ik in mn linker lies (uitstralend naar de binnenkant van mn bovenbeen) een vervelend gevoel krijg en ik dan t idee heb dat als ik echt door zou lopen ik door mn been heen kan zakken. (maar gebeurd niet) poepen, hier de laatste dagen ook gerust 3/4x op een dag. ook echt mega vaak. perineum olie, niet gebruikt en ga ik dit keer ook niet doen. weet niet of het echt succes heeft op het wel of niet inscheuren. als t te lang duurt, de kleine heeft gepoept in het vruchtwater of ze zijn bang dat t gaat scheuren word je alsnog ingeknipt. ikke, heb ook totaal geen last van mn bekken of mn heupen. had ik bij mn zoontje ook niet, dus daar hoef je echt niet perse last van te krijgen. net, hoe is het met je zoon gegaan en zn examen? seep, hoe was de liggingsecho? joyce, denk je om jezelf meid. je bent al 36 weken zwanger he. t metselen is vanmorgen helaas niet door gegaan. ze waren er wel maar t kwam met bakken uit de lucht hier dus na een half uurtje zijn ze vertrokken. konden zo niets doen. komen morgen ochtend terug en tot nu toe geven ze voor morgen droog weer aan, dus gaan ze morgen bouwen (eindelijk) vanmorgen controle bij de vk gehad. geboorteplan is aangepast dat ik last minute beslis over de voeding, maar ook er in gezet dat ik of mijn man het kindje de eerste fles geven en niet iemand van de afdeling. voor als we toch voor de fles gaan. ik had geen 'gekke' dingen erin gezet waar we t over moesten hebben, of dat t wel mogelijk was. dus als t geod is en t word een keizersnede, blijft de kleine bij mij tot ze met mij klaar zijn. dat heb ik er wel in gezet. bloeddruk was wat hoger dan de vorige keer toen 110/58 en nu 110/70 is die al weleens vaker geweest tijdens de zwangerschap maar meestal zit ik op de 60/65 ach, tot 85 is er niets aan de hand, lig er niet wakker van. hoofdje lag nog iets of wat los maar niet meer zo los als de vorige keer. en ze schat de kleine op 3300/ 3400 gram dus 6.5/7 pond bij 40 weken. ietsje groter dan mn zoontje was. ach we gaan het zien! en t is nog een mooi gewicht zo. heb ook aangegeven dat ik niet over de 41 wil gaan en dat is genoteerd en gelijk al besproken wat ze wanneer gaan doen. maar hoop echt dat het uit zichzelf begint en dat alles niet nodig is. heb sinds vanavond weer aardig wat momenten met steken daar beneden. sommige doen ook echt gemeen pijn! waar dat weer van is??
18-06-2012 19:54
nesteldrang, hier de ene keer wel en de andere keer niet. de babykamer is nagenoeg klaar. alleen t bedje nog en de naam op de plank en hoes om t waskusen. doe ik even als ons bed omhoog staat want dan is mn schoonmoeder nog boven. en de wieg die komt vandaag naar beneden als t goed is dus morgen schoonmaken en opdekken.
benen en oksels: oksels om de dag, altijd onder de douche en mn benen doe ik met zo'n sil epile, hoeft maar 1x in de zoveel tijd. erg prettig! dus weinig omkijken naar. en idd, deel 2 en de genante praat begint haha.
18-06-2012 20:45
Oke nog een genant praatje als we dan toch bezig zijn. Hoe is jullie afscheiding? Als ik wakker word en ik ga staan dan voel ik het zo me onderbroek in lopen. Ik ga dan gauw naar de wc en heb dan een hele lading witte en dunne afscheiding. De rest van de dag is het meer geel en zijn het echt dike klodders. Echt zo vaag! Herkenbaar?
18-06-2012 21:00
@ikke: heeeeeel herkenbaar. Het wordt afgeraden, maar ik gebruik de wereld aan inlegkruisjes.
18-06-2012 21:04
Jup ergherkenbaar..heel.irri ook want loopt er zo uit. Hier ook inlegkruisjes hoor ga niet de hele dag met een.natte slip lopen hehe
leuk he zwanger zijn hahaha
18-06-2012 21:06
Ik gebruik ook inlegkruisje ja. En die zijn dan soms zo doorweekt dat ze los laten, dus gebruik er wel wat!
18-06-2012 21:10
Hahaha nou idd, dat plakkerige en natte gedoe tussen m'n benen heb ik ook geen zin in.
Kunnen we alvast beetje wennen aan die mega kraamverbanden :p Fijn, die laatste loodjes. Trouwens ik ben heel benieuwd hoe t met cassie is...
18-06-2012 21:11
hier ook wel meer last van afscheiding idd maar niet zo dat ik s morgens bij t opstaan gelijk een lading verlies. vaak nadat ik ben wezen plassen en even heb gelopen. dan moet ik naar de wc omdat ik het voel zakken zeg maar.
en als je in de stad loopt of in de winkel of iets. bah. idd erg prettig, die laatste loodjes.
18-06-2012 21:12
Jaa erg fijn net als je ergens bent ofzo haha. Hier wel sochtends meteen al bleegh.
Maare nog gefeliciteerd met je 37 weken natas.. Nog steeds het gevoel van eerder komen?
18-06-2012 21:20
nou de ene keer wel en de andere keer denk ik, nee hoor. we gaan over tijd. en omdat wij nu weten wat ze wanneer gaan doen (waar ik ook weer tegenop zie want dat wil ik eigenlijk helemaal niet, maar wil ook niet over de 41 weken heen) heb ik er ook nog de hoop bij gekregen dat het vanzelf gaat beginnen en voor dat ze dus gaan strippen of doorsturen of inleiden. maar we wachten af. mn schoonmoeder heeft nog sterk t gevoel dat t eerder gaat komen. die vroeg van t weekend al of ik t matje al op bed had liggen en die belde vanavond dat ze begin deze week komen helpen t bed omhoog te zetten. dus die heeft t er niet helemaal op geloof ik. mijn moeder zit te diep in de ellende momenteel om er echt bij stil te staan denk ik. neem ik haar ook niet kwalijk. dat komt straks wel weer als de kleine er is en t voor haar ook rustiger is geworden. ze moet zoveel regelen, die is er helemaal niet mee bezig wanneer de kleine komt (denk ik dan he)
en ja, 37 weken. weer een mijlpaal! ben ik echt wel blij mee en heb zelf zo iets van: vanaf komend weekend mag je komen. nu nog niet, eerst ff bouwen hier achter en daarna mag je komen.
19-06-2012 09:20
@Net; hahah tja als ze dat zouden zeggen zou je wel vreemdopkijken. Hoe vond trouwens je zoon zn examen gaan?
@Angel; schattig he, die babywas. En zo klein allemaal J Is toch eigenlijk nietvoor te stellen dat datgene wat nu in onze buik zit dat straks aanheeft @Anna; hier nog niet echt nesteldrang. Scheelt misschien ookdat ik al vanaf 32 weken vrij ben en rustig aan alles wat ik op het lijstje hadstaan aan het doen ben. En ach wie weet haal ik het ookwel in mn hoofd om overeen paar weken alle ramen te willen wassen haha @Ikke; herkenbaar hoor. Vies he! Thuis red ik vaak nog netde wc. Als ik de deur uitga en zeker toen ik nog moest werken deed ik toch maareen inlegkruisje in⦠Hier; gisteren mn paspoort opgehaald. hehe het drama met de id kaart enzo is nu eindelijk vorobij en heb gewoon mn paspoort binnen vandaag lekker was en poetsdagje houden. morgen gezellig lunchen met een vriendin. Dan is verlof wel heel makkelijk he, het plannen (zeker wanneer je onregelmatig werkt) gaat dan ineens zoveel makkelijker Men geeft nu trouwens aan dat mn buik echt wel heel dik begint te worden. Zie dat zelf echt niet meer. Wilde nog wat foto's maken van hoe ik er nu naakt uit zie (wel beschaafde hoor) als herinnering. Moet ik dan misschien binnenkort maar gaan doen anders neem ik echt het formaat kamerolifant aan. Excuses trouwens voor typ-fouten en teksten aan elkaar. Heb het in word geypt en op de 1 of andere manier plakt ie dan vanalles aan elkaar...
19-06-2012 12:22
im, ik zie ook niet meer of ik wel of niet groei hoor. mensen vinden mn buik ook echt groot! maar zelf vind ik het wel meevallen voor mn gevoel. moet ook nodig weer een buikfoto maken. is ook al weer 2 of 3 weken geleden. even kijken wanneer mn mannetje tijd heeft om te helpen met de foto.
en dingen inplannen is idd erg makkelijk als je verlof hebt. hoef je geen rekening te houden met je werk en je bent lekker vrij dus kan veel vaker.
19-06-2012 13:48
he meiden,
even snel, ben bekaf bib @ikke afscheiding: precies wat je zegt, heel herkenbaar. Heb het lang geprobeerd met steeds een schone onderbroek, maar dat liep de spuigaten uit.. nu dus ook maar aan het verband. @bloempie, ik ben nog niet zenuwachtig, maar het blijft ook nog wat onwerkelijk.. en denk zelf dat het nog wel even duurt, maar ja, dat zal toch uiterlijk een paar weken zijn.. spannend dus wel! @im, ik zag mezelf laatst in grote spiegel en toen dacht ik wel, wow wat een buik! van bovenaf is het een heel ander zicht.. en ik merk dat buik nu echt wel wat meer 'in de weg' zit en dat ik veel vermoeider ben. @natas, hoop voor je dat het droog blijft! Had vanmiddag een oudcollega met haar kleintje van 2 maanden op bezoek, heel gezellig, maar dacht van te voren wel even te kunnen douchen en boodschappen te kunnen doen.. niet dus. Gelukkig had ze zelf dingen meegenomen.. ik schaam me diep. Maar ik had vannacht voor het eerst echt een beetje een slopende nacht, tussen 3 en half 6 drukkende buik (harde buik??) en niet geslapen en veel gewoeld. Daarna uitgeput in slaap gevallen, tot half 11 met enkele onderbrekingen. Maar toen moest ik dus echt opstaan en aan de gang ivm visite. Dat viel allemaal een beetje tegen. Wil nu ook een dutje gaan doen, maar wilde ook hier even checken. Maar nog een keer naar de winkel, dat gaat het niet worden vandaag. En afspraken maak ik tegenwoordig maximaal om de dag, elke dag trek ik niet meer. Maar goed, donderdag 38 wk he, dus het mag.. ga zo even liggen en dan kom ik later terug om weer even op iedereen te reageren
19-06-2012 15:07
hallo!
Lekker he, al die genante bijverschijnselen ;-P @ Afscheiding: heb er hier ook behoorlijk last van, als ik in een bepaalde houding zit, of opsta na het slapen loopt het er ook zo uit! Dus gewoon elke dag een inlegkruisje hoor. Ook al zeggen ze dat het beter is van niet. Ik ga niet de hele dag met een natte broek lopen.. @ Scheren: probeer het hier ook down under nog af en toe op de tast, ben vorige week naar de sauna geweest, toen heb ik er maar even een spiegeltje bij gepakt :-) @ Ontlasting: beetje wisselend, maar ik heb altijd al rare ontlasting gehad, nu alleen soms heel hard, met heel zacht. (sorry misschien een beetje goor) @ nesteldrang: heb er hier wisselend last van, ik ben wel elke dag 2x aan het stofzuigen, onze hond verhaard nogal. Ik heb een stofzuigrobot voor mn verjaardag gevraagd, haha! (ben 5 juli jarig) Verder was de echo helemaal goed gisteren, kleine meid ligt perfect op schema qua groei, ze ligt al lekker met haar koppie in mijn bekken, dus inderdaad niet zoveel meer te zien. Ik geloof dat ze nog niet helemaal ingedaald is, maar wel helemaal vast en goed in mijn bekken zodat je kan zien dat het past, zei de echomevrouw. Hier ook af en toe steken down there, het zal wel bij het indalen horen? Gisteren op kraambezoek geweest bij goede vrienden, dat was zo leuk! Ze waren helemaal happy en niet uitgeput. Zij was flink ingescheurd maar al vrij snel goed genezen. Na een week op bed te hebben gelegen, was ze weer helemaal fit. En de kleine ging ook helemaal goed. Ook wel eens leuk om te zien en te horen. Wij krijgen vaak alleen maar doemverhalen te horen.
19-06-2012 15:22
Seep fijn een goede echo en dat zal al aardig vadt ligt.
Je hoort idd vaak de slechte verhalen, maar de goede wil men ook horen! Net ff een versnelling terug zetten meid!
19-06-2012 15:30
Ah de genante praat houdt nog ff aan.
Afscheiding: ik ben dus niet de enige die daar last van heeft. Nesteldrang: heb ik met vlagen last van, geloof ik. Ik vind nu dat de slaapkamer opgeruimd en gepoetst moet worden voordat het wiegje erin mag. Dus komende of volgende week wordt dat mijn project. Natas, nog gefeliciteerd met je 37 weken!! Mijlpaal bereikt! Ukje kan/mag nu ieder moment komen. Lijkt me zo raar. IM, fijn dat het gelukt is met het paspoort gedoe. En lekker aan de poets geweest dus. Net, wat leuk om zo'n kleintje over de vloer te hebben. En gelijk heb je: je bent bijna 38 weken, dan gaat het allemaal niet meer zo snel en makkelijk. Hopelijk heeft het dutje je even goed gedaan. Seep, nog naar de sauna geweest? Ik krijg het al warm als ik er aan denk. Mijn man had graag nog een keer willen gaan, maar ik wilde niet. Leuk leuk op kraambezoek! En positieve verhalen zijn altijd fijn om te horen. Zeker als je zelf bijna moet bevallen. Hier: gister even hectische avond gehad. Kwam terug van de zw-gym, dacht nog even lekker op de bank te kunnen ploffen en dan te gaan slapen. Zegt manlief dat zn ouders nog even komen. Vlak voordat zij kwamen kwam de kat terug met een bloedende achterpoot. Dus die moest verbonden worden. Maarja dat gaat niet zo makkelijk alsie de hele tijd spartelt. Gevolg: kleren onder t bloed, keukenvloer onder t bloed. Maar t zat.... helaas maar voor een half uur. Toen was het verband er alweer af. Moesten we nog een keer met het arme beessie in de weer, want het bloedde nog steeds. Deze keer met 8 handen. Ik was helemaal uitgeput. Toen eindelijk naar bed; wisten we niet waar de kat was. Die mag normaal niet op de slaapkamer 's nachts, maar we hadden geen flauw idee waar hij was. Dus maar gewoon gaan slapen. Lagen we net in bed, komt de kat onder het bed vandaan en springt erop. Toch maar even in de gang gedaan. Vanmorgen was het verband er al weer af en lag er een mooi bloedspoortje van pootafdrukjes van de zolder via de trap naar de overloop. Vandaag dus lekker gedweild. Hij heeft een wondje aan zn nagel, maar ik denk dat het wel weer vanzelf geneest. Het bloedde gister heel erg en vandaag viel het alweer reuze mee. Maar ik vind dat zo zielig, he... hier kan ik al om huilen. Laat staan als mijn kind dadelijk met een kapotte knie thuiskomt. Ik zie het al voor me: moeders en kind samen janken... haha.
19-06-2012 15:31
Seep, fijn dat de echo goed was!! (helemaal vergeten te melden)
19-06-2012 15:51
@Seep: fijn weer dat de echo goed was.. dus niet meer zoveel kunnen zien? Wij hebben 'm volgende week dinsdag.. ben benieuwd.
Het is geloof ik echt weer de tijd van het jaar wat betreft het verharen van huisdieren, hier 3 katten en die haren pff... dan is zo'n robot wel ideaal ;-) @Net: kan me voorstellen hoor dat je puf op is, helemaal na zo'n brakke nacht. Morgen weer een dag toch?! @IM: ik zie ook niet meer hoor dat mn buik groeit. Krijg nog steeds wel eens opmerkingen van: goh, weet je zeker dat het er geen 2 zijn.. pffff. Het typen in Word werkt beter voor jou he haha @Natas: las op FB dat het eerste muurtje staat? Heel fijn! @Maja: leuk he, emoties herkenbaar hoor! Kan er soms heel eng uit zien en als het alleen zn nageltje is dan valt het wel mee.. zie het al voor me, kind huilen en moeders ernaast.. hahah denk dat we tegen die tijd van de ergste hormonen af zijn @Ikke: woehoeee jij mag ook BIB/BUB-en ;-) gefeliciteerd met je mijlpaal. Nesteldrang: valt hier (geloof ik) nog mee. Merk wel dat ik steeds meer dingen wel gewoon gedaan wil hebben, partner wordt hier wel lichtelijk 'gek' van zei hij laatst haha. Hier vanochtend met vriendlief mee geweest naar het ziekenhuis in Utrecht. Was wel ff een lange zit (wij moeten vanuit het hoge Noorden komen), maar wel even fijn dat je dan ook vragen kan stellen. Hij heeft in 2010 zijn enkel behoorlijk geblesseerd en vorige week een MRI gehad. Nu blijkt het dus toch dusdanig kapot te zijn dat het een operatie wordt, maar gelukkig kan en mag dit nog even wachten.. wel fijn met het oog op de naderende bevalling
19-06-2012 17:19
ben ik weer..
@ikke, jij ook 37 wk! had het even gemist, sorry! dus nu al 3 bib/bub, op naar de rest! Inderdaad, weer een versnelling terug, maar ik dacht dat hij al in de 1 stond, nu blijkbaar in de achteruit..:-D @maja, als je kind met bloedende knie thuiskomt, dan gaat je instinct eerst kijken hoe erg het is, draagt vervolgens een pleister aan en deelt kusjes uit en dan later, als niemand het ziet, laat je alsnog een traan indien nodig. Dus maak je geen zorgen. Fijn he, die rondvliegende hormonen! Ik krijg tegenwoordig overal tranen van in mijn ogen (kan geen tijdschrift meer lezen met zielig verhaal).. En dat kleintje op visite was echt een schatje, al een beer van een baby, heel mooi hoofdje. Onvoorstelbaar dat we straks allemaal een kindje hebben he!! @seep, altijd fijn zo'n echo he! En positieve bevallingsverhalen zijn we ook gek op (andere lees ik gewoon niet tot na mijn eigen bevalling)! @bloempie, wat een rit, en wat vervelend dat er een operatie moet komen, maar het heeft geen haast dus? is dat met sporten gebeurd? Dat is ook al best lang geleden, heeft hij er veel last van? en weet iemand hoe het cassie vergaat??
19-06-2012 17:40
Net haha in zijn achteruit! Niet te hard gas geven in zijnachteruit, want ook dan kan je hard gaa.
Bloempie fijn dat de operatie niet snel hoeft te gebeuren. Wil je niet aandenken hoe jullie het dan zouden moeten doen met de kleine!
19-06-2012 20:13
net, haha tja dan maar in zn achteruit he. je moet wat. doe rustig aan meid. je bent bijna 38 weken..
ikke, jij ook 37 weken!! seep, fijn dat de echo goed was. en je ziet idd niet veel meer nu he. hadden wij ook. en positieve bevallingsverhalen zijn altijd fijn! ik ken die van mezelf en kan alleen maar hopen dat deze meevalt. maar mn nicht had bij de 2e een bevalling die ook prima verliep. wel ingeleid met 40.1 maar toch een vlotte en goede bevalling. altijd fijn om te lezen idd want je hoort meestal de horror verhalen en niet die waarin het goed is gegaan. net, ik weet dat cassie thuis is en wat meer kleur op de wangen heeft inmiddels (gelezen op fb) maar verder geen idee. bloempie, klinkt idd als een lange zit. en helaas toch een operatie nodig. balen zeg! wel fijn dat het kan wachten tot na de bevalling. kun je zelf ook even herstellen want als jij net bevallen bent en je man word geopereerd, lijkt me geen fijne combi. maja, ahh die poes toch. vind t ook altijd zielig als de poes hier iets heeft. is gelukkig nog niet vaak gewond geweest maar toch. als je kind valt doet dat zeker wat met je (met mij wel tenminste) ga zo snel mogelijk naar hem toe, troost hem en vraag waar hij zich pijn heeft gedaan. zie ik niets dan krijgt hij er een kus op en vaak is het dan al goed. bloed het dan til ik hem op en zet hem op t aanrecht, kijk nog eens goed en evt maak ik t schoon en plak ik een pleister (die vind hij nog niet zo leuk... is raar natuurlijk) en dan nog een kus erop en als t heel erg is mag hij wat lekkers uitzoeken. heb m tijdens de zwangerschap per ongeluk met zn handje tussen de deur genepen. hij stond aan de andere kant van t halletje en ik doe de deur dicht maar merk dat die niet helemaal wil sluiten en mee dat ik denk... oh ow!! begint hij te brullen!! handje tussen de deur. vingers gelijk dik en blauw en bloeduitstorting erop. gelijk opgetild, onder de kraan. bleef huilen, weer kijken, dokter gebeld en de auto in en weg. en tussendoor steeds troosten. oh toen voelde ik me echt ellendig!! zat echt te janken bij de huisarts en vond het zo zielig en zo erg!! hij heeft ook echt lang gehuild toen (niet gek) en heeft zn handje ook gewoon bijna een week niet gebruikt. hij kreeg toen van iedereen cadeautjes haha. van opa en oma, van zn tante van zn andere opa en oma. en iedereen mocht zn handje zien... de schat. bloempie, ja ja we hebben een stukje muur staan!!! in een uur tijd hebben ze 2 stukjes van 17 lagen opgebouwd. toen moest hij weg want hij moest nog met de auto naar de garage. morgen ochtend kan hij vanaf half 8 al bouwen want dan hoeft t stellen niet meer en t isolatie materiaal zit er tegen dus ook dat hoeft niet meer morgen. dus morgen gaat t als t goed is een stuk verder dan vandaag. ben zo benieuwd! ben nu al blij met het resultaat (foto staat op fb)
20-06-2012 09:07
Hoi dames.
Hier ook BIB! Beeb zit nog goed op z'n plek... @net: rustig aan maar , hoor! Dat mag nu allemaal @natas: ach dat manneke! Kan me voorstellen dat je je enorm *** voelde! Is gelukkig hoe gekomen! @seep: groeiecho helemaal goed! Fijn, hoor! @maja: arme kat, nu helemaal over? @bloempje: Minder dat je vriend onder het mes moet, wel fijn dat het na de bevalling mag @ikke: jij ook 37 weken gehaald! Gefeliciteerd! @hier: z'n gangetje. Heb gister op m'n nichtje van 9 maanden gepast, pfoe, wat een uitputtingslag is dat! Geloof nu dus ook niet dat ik snel na deze weer zwanger zou willen worden. Ti's toch wel handig als die kleintjes wat meer zelf kunnen geloof ik... Respect voor alle moeders die dat wel hebben! Was wel leuk, hoor! Fijne dag allemaal!
20-06-2012 09:48
@Anna ja een kleintje erbij is zeker een stuk zwaarder dan zwanger zijn zonder dat er iets rond loopt. Maar ja dat wisten we van te voren en denk dat het straks ook wel weer voordelen heeft dat ze zo dicht op elkaar zitten. Jij gefeliciteerd met je 37 weken is echt weer een mijlpaal he!
@Bloempje wat vervelend dat je vriend toch geopereerd moet worden,maar idd een geluk dat het nog even kan wachten. Anders zou je dadelijk voor 2 personen moeten zorgen. @Natas hier ook een moeder die wel eens domme dingen doet. Zo heb ik onze meid een tijd geleden een stukje van het topje van de vinger afgeknipt. Wou even snel de nageltjes bij knippen nou ja snel is dus geen goed idee. En voor ik het in de gaten had trok ze ineens terug en had ik een stukje vinger te pakken. Bloeden,bloeden,bloeden en de kleine natuurlijk schreeuwen. Ik in paniek huilend mijn moeder opgebeld en gevraagd wat ik moest doen,want het bleef maar bloeden. Zij gauw met de auto gekomen en met mij en de kleine naar de huisarts die moest er wel om lachen terwijl ik het liefst met haar mee zat te huilen. Schoon gemaakt en verbonden. heb me echt schuldig gevoeld zeker,omdat ze ook nog heel trots met haar vinger in het verband de hele tijd haar hand de lucht in hield. Iedereen vroeg dus ook aan me wat er gebeurd was. Nou leuk hoor om te vertellen dat ik het schuld was. @Net wel je rust pakken hoor!!! (zegt iemand die dat dus echt niet kan) Maar zonder gekheid is echt belangrijk zeker ook om een beetje uitgerust aan je bevalling te kunnen beginnen. Sorry dames ik ben de rest alweer kwijt ben echt een zeef. Vandaag tot 14.00 werken dan tot 17.00 vrij en dan weer van 17.00 tot 20.00. Dus jullie zien het ik ben al zo slim om vandaag iets minder te werken. Die paar uurtjes dat ik tussendoor vrij ben ga ik maar eens nuttig besteden met de tas klaar maken,want dat wordt langzaam aan ook wel eens tijd. Voor je het weet is het zover en staat er nog niets klaar. Deze week ook maar eens de wieg bij mijn ouders vandaan halen en die helemaal klaar maken. Moet ook de piepschuimletters nog verven en beplakken dus nog werjes genoeg te doen. de babywas is gelukkig allemaal klaar en ligt netjes in de kast. Zo nu weer aan het werk mijn pauze zit erop.
20-06-2012 09:59
@joyce: succes vandaag met werken, en inderdaad slim om smiddags wat uurtjes vrij te pakken.. je bent ook alweer bijna 37 weken!! denk een beetje aan jezelf
@anna: jeee ook 37 weken! @natas: ik zag de foto inderdaad, het begin is er meid, en hopen dat ze vandaag lekker opschieten!! Moet gewoon klaar voordat je kleintje zich aandiend! @ikke: ook natuurlijk nog gf met je 37 weken!! @net: haha nog een versnelling terug, hier ga ik over mn grens heen maar dat is puur omdat ik het nu af wil hebben!! Man even strijken en alles doet me al pijn haha.. Ach ik slaap er wel goed van morgen alweer 38 weken, jeeee! @seep; wat fijn, een goede echo!! @maja: hoe is het met de kat?? toen mn poes was gestereliseerd en ze had zo;n pijn savonds en was heel onrustig begon ik zo te huilen, voelde me zo belachelijk haha! @bloempie: geniet van je massage haha Hier niet veel bijzonders, goed geslapen vannacht, beetje last van mezelf en gister giga pijn in mn rug en bekken en buik van het strijken, maar ach de witte was bestaat nu nog uit kleertjes dat kan ik zo strijken, en dan de 2 bonte wasjes nog en die hoef ik morgen pas te strijken, en dan is de was klaar. En dan ga ik langzaam beginnen met de schoonmaak (ik heb mezelf immers gegeven tot volgende week vrijdag dus dat gaat makkelijk lukken haha)
20-06-2012 10:19
@Seep; de sauna, jeetje... Dat zou voor mij ook echtte warm zijn. Merk dat ik het op het moment ook veel sneller warm heb dan eerst. Een sauna zou echt teveel van t goede zijn (en dat terwijl ik het anders heerlijk vind). Hihi een stofzuigrobot Ben benieuwd hoe jullie hond daarop reageert
@Maja;altijd zielig he als zo'n hulpeloos besstje pijn heeft/bloed. Daar kan je je goed zorgen om maken en druk mee zijn... @Ikke en Anna; Woehoe, nog meer bib/bubbers! hier duurt het nog wel ff voordat ik mee mag doen haha @Bloempie; balen dat het niet goed genoeg hersteld is en een operatie noodzakelijk is zeg... Wat vind ie daar zelf van? Wel fijn dat het nog even kan wachten want dat kan je er niet bijgebruiken denk ik. @Net; die tranen, heel herkenbaar haha. Gisteren een goed boek gelezen om de haverklap zat ik half te janken haha. soms zelfs bij stukjes waarvan het niet eens zielig/vervelend was! Wel heerlijk trouwens, zoveel tijd dat je gewoon lekker een dagje kan lezen... @Anna; kan me voorstellen dat dat erg vermoeiend was met 37 weken... @Joyce; goed dat je het voor jouw doen rustiger aan doet. Vind het nog steeds wel erg veel werken hoor, ik doe het je niet na @Angel; al die was er ineens bij, dat vraagt inderdaad wel ineens veel van je rug. Had hier ook rugpijn toen ik de babywas achter de rug had Hier; gisteren heerlijk vanaf 12 uur tot 19 uur heerlijk gelezen. Het boek ik 1 keer uitgelezen, goh dat is echt lang geleden dat ik dat kon doen zeg! Wel zo'n feel good boek (opeen paar zielige stukjes na waar de nodige traantjes om gelaten zijn) dus voelde me weer helemaal vrolijk 's avonds. Vandaag even een wasje erin en 's middags lekker lunchen met een vriendin. Zo is verlof echt geen straf Toen ik gisteren trouwens lekker lag te lezen heb ik me toch een gewoel en bewegen gevoeld in die buik. Zoveel dat ik me af begon te vragen of ze niet bezig was met draaien. Maargoed, dat is misschien wel te positief bekeken haha. Voelde niet als onweer in de buik, zoals de verloskundige beschreef dat veel mensen het vinden voelen. Lastig dat ik nu niet meer kan voelen hoe het ligt. Weet nu pas volgende week do wat ze allemaal heeft uitgespookt daarbinnen...
20-06-2012 11:25
@Anna: sorry, jou helemaal vergeten!! Jij begint ook met BIB-en hoe voel je je na je oppas avontuur
@Joyce: verstandig hoor een paar uurtjes minder, nu ook tijd voor jezelf plannen en toch wat tot rust komen.. @IM: klinkt als een goed besteed verlof-dagje. Lekker lezen en genieten van ukkie.. wanneer hoor je meer over een eventuele draaipoging? @Natas: schiet al aardig op he dat muurtje.. nu hopen dat het klaar is voordat de kleine komt.. zou ook wel erg fijn zijn ben je verder weer een beetje bijgekomen na al die narigheid? Hier 35 weken, joehoeee! Vanochtend massage gehad, maar ik merk dat als je een half uur moet stilliggen (15 min ene zij en 15 min andere zij) dat ik het benauwd krijg. Normaal gesproken in bed kan je nog wat draaien enz, maar dat gaat zo lastig op de massage tafel.. ach het komt toch allemaal wat meer in de verdrukking. Verde rustig aan maar weer, vanmiddag wil ik nog even kijken voor een lang nachthemd en grotere onderbroeken, dan kan ik de vluchttas in orde maken. Fijne dag meiden!
20-06-2012 11:32
Bloempie, balen dat er een operatie moet komen. Maar fijn dat het wel uitgesteld kan worden.
Net, ach zal wel goed komen als kind met bloedende knie thuis komt, hoor. En dat terwijl ik doktersassistente ben... echt heel erg... als er iets met mezelf is, ben ik ook zo kleinzerig. Word nog wat tijdens de bevalling... haha. En ja tranen staan bij mij ook snel in de ogen bij iets emotioneels. Natas, hopelijk schieten ze vandaag lekker op met het muurtje! En oh gossie wat zielig van je zoontje, maar hij is er vast helemaal bovenop gekomen. Anna, gefeliciteerd met je 37 weken! Fijn dat alles lekker zn gangetje gaat. Houden zo! Joyce, goed van je dat je wat uurtjes vrij neemt af en toe. Je moet wel aan je rust toe komen, hoor! IM, heerlijk zo'n middagje lezen! Lekker van genieten, meid! En vandaag ook leuke dingen op het programma. Lekker, hoor. Hier: met de kat gaat het al weer goed. Gister heeftie veel geslapen, dus dat is mooi. Nu wil hij alweer naar buiten, maar ik wacht nog even tot het wondje helemaal genezen is. Sja... het blijft ons zorgenkindje, zeg ik altijd. Toen hij nog geen 1 was (hij is nu 2,5) heeftie een ongeluk gehad. Daardoor blind geweest en wist niet meer hoe hij moest lopen. Echt heel zielig. We stonden op het punt om hem in te laten slapen, maar een dag voordat we dat wilden doen, leek het erop alsof hij weer iets beter werd. Daarna langzaam weer opgeknapt, maar hij blijft een klungeltje af en toe. Verder net naar de stad geweest en wat kleertjes voor de baby gekocht. En een tshirt om in te bevallen (hoop alleen dattie lekker zit, want kon hem niet passen) en joggingbroek voor na de bevalling. Wat voor maat luiers hebben jullie eigenlijk? Wij hebben er van 2-5 kg, dat is toch wel goed?
20-06-2012 12:01
hai meiden,
bib hier! @anna, ook al aan de bib /bub toe, gefeliciteerd!! en nog een hele dag oppassen, wauw! Ja, zwanger met een kleintje, petje af voor alle moeders hier! Die van mij kan ik gewoon naar de winkel sturen of de was laten ophalen, al willen ze nog steeds tijd en aandacht en eten, ook als ze 17 zijn.. haha! @maja, die luiermaat heb ik ook gekocht, moet goed zijn. Fijn dat het met je kat alweer beter gaat! @joyce, ja, ik doe rustiger aan, mag geen afspraken meer maken van mijn man.. energie sparen voor bevalling is beter. Daar heeft hij wel gelijk in. En jij dan ook wel een beetje (veel) gas terugnemen zo langzamerhand he, met je gewerk en je kindje en je drukke leven!! Voor een ander is het altijd makkelijker om aan te raden dan het voor jezelf in de praktijk te brengen, zo werkt het ook bij mij ja. Tot je jezelf tegenkomt. Die grenzen moeten we nu niet meer teveel op willen zoeken, dat is beter voor ons en de babies! @natas, fijn dat er schot in je muur komt! @bloempie, 35 wk, het gaat hard hoor! @IM, wie weet is het toch gedraaid.. duim nog steeds! En lekker he, gewoon een boekje lezen en verder helemaal niets! @seep, sauna, ik krijg het al heet onder de douche (worden jullie daar ook zo moe van), ik zet het water steeds kouder! En een stofzuigerrobot.. laat even weten of dat goed werkt, lijkt me ideaal! Kan zo'n ding ook ramen lappen?:-D @angel, kan je de strijkplank niet verzetten of erbij gaan zitten? zo te horen sta jij ook te overdrijven namelijk! Rustig aan hoor! Ik pak tegenwoordig indien mogelijk overal of een krukje erbij of een stoel, dat gerek en gestrek en gebuig is niet fijn anders. En strijken is best zwaar! meiden, hoe maken jullie die bedjes op? Ik worstel met de aanschaf van een molton/zeiltje.. ik word helemaal gek van al die lagen en wij hebben een heel brede wieg (70 cm breed) dus de gewone wiegdingen zijn te krap. En in de winkel zie ik van alles liggen en weet ik niet wat ik nou wel of niet nodig heb. Ik heb nu: matras, overtrek, lakentje, dekentje. En daartussen dus nog ergens zo'n molton?? herexamen zoon: hij zei zelf: ging wel (dus ik gok op een 5). hier vannacht van 3 tot bijna 9 geslapen, dus radbraken van gisteren weer helemaal goed gemaakt! heerlijk! Vanmiddag naar de vk, en wil nog weer even naar de bieb. En ik wil heel graag naar de kapper, maar dat schiet steeds niet op. fijne dag meiden
20-06-2012 14:54
Bib
Joyce, jij dus ook een oeps moment gehad. Mn zoontje liet ook aan iedereen zn handje zien haha. En ik met schaamrood op de wangen vertellen dat ik m tussen de deur had gedaan. Oh wat voel je je dan rot he! Angel, jij dus druk met de was en de strijk. Tja moet ook gebeuren. Is nog best wel een werk he! Ik dacht dat t bij een 2[SUP]e[/SUP] wel mee viel, nou niet dus! Bloempie, oh massage… jaloers!! haha En 35 weken!! Ben wel redelijk bijgekomen van alle narigheid. Probeer het zo snel mogelijk naast me neer te leggen. Ik kan er niets aan veranderen, t is al gebeurd. (helaas!) Heb vandaag zowel mn moeder als mn vader gezien. Moeder kwam vanmorgen. Ff geholpen met digiD aanvragen enzo en mn pa kwam vanmiddag ff langs. Was met de fiets bij de fietsenmaker geweest en die zat hier in de buurt dus kwam ff bij mn zoontje en de verbouwing kijken. Maja, ja hoor mn zoontje is er weer helemaal bovenop gekomen. Je ziet er niets meer van en hij gebruikt m weer goed. Fijn dat het met de kat weer beter gaat. Maatje luiers, in t begin heb je maat 1 nodig. Is idd 2 – 5 kg. Heb hier een aantal pakjes van kv luiers op voorraad liggen. Die kleine kan dr best gaan doen hoor haha. Anna, ja jij mag ook geen bib/ bub’en! Net, ik heb t bedje zo opgedekt: matrasje, molton hoeslakentje, hoeslakentje (katoen of jersey) en dan bij t hoofdje een hydrofiel luier (dubben vouwen en dan in de lengte nog een keer dubbel vouwen… of in een punt vouwen) en dan lakentje en een dubbele deken (moet in t begin ivm op temperatuur kunnen blijven) Heb geen zeiltje in bed want dat mag niet ivm kans op wiegendood. En t examen ging wel… hmmm.. wat voor cijfer had hij nodig? Hoop echt voor hem dat hij het gehaald heeft!
20-06-2012 15:16
hoi dames! hier ben ik weer even...ik hoop dat ik nog geen bubs heb gemist hier....ga jullie nu goed volgen hihi
wij zijn inmiddels thuis, het zijn twee weken ziekenhuis geweest...wat ben ik blij om thuis te zijn! wel zwaar nu...omdat ik nog verre van hersteld ben.M.ason doet het echt super, echt een genot! de borstvoeding loopt ook super, dus dat is allemaal mooi meegenomen. ik ga vandaag of morgen mijn verhaal op schrijven en hoop binnenkort weer wat actiever te kunnen zijn op het forum. hoop dat het allemaal goed gaat met jullie! liefs
20-06-2012 16:25
@Cassie: wat fijn weer wat van je te horen!! Kan me goed voorstellen dat je blij bent dat jullie samen lekker thuis zijn en super dat de bv zo goed verloopt. M.ason ziet er goed uit hoor, mooi ventje (foto FB). Heb ooit ergens gelezen dat de nasleep van HELLP wel even kan duren en behoorlijk ingrijpend kan zijn, hoop dat je je rust kan pakken en ben benieuwd naar je verhaal. In ieder geval erg fijn om wat van je te lezen.
@Natas: Goede instelling hoor! Je kan er toch weinig aan veranderen, maar leuk is het natuurlijk niet. @Maja: jij ook de laatste inkopen gedaan dus voor de bevalling? Komt vast wel goed, maatje groot past altijd @Net: en al uitslag van je zoon? Heerlijk he dat je dan een nacht lekker door kan slapen.. voel je je vaak gelijk een anders mens EN uitgerust.. Hier ook nog eens flink balen, vanmiddag belt de toekomstige gastouder dat ze zich terug trekt. Zij is aangesloten bij een bepaald gastouderbureau en wilde zich ook aansluiten bij het gastouderbureau waar wij zaken mee doen zeg maar, maar dat mag niet; ze mag alleen bij DAT gastouderbureau aangesloten zijn en anders moet ze zich over laten schrijven. Lekkere dikke domper, want het verschil in prijs tussen beide bureaus is nogal groot (op basis van wat wij willen ⬠100 netto per maand) , anders had ik ons wel laten overschrijven. (hoop dat jullie het nog een beetje snappen haha). Vanmiddag dus allemaal belletjes gepleegd en gegevens opgevraagd enz enz en nu maar afwachten. Denk dat we een nieuwe gastouder kunnen gaan zoeken . Vervelend zo tegen het einde.. Nu maar eens beginnen met koken. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. FIjne avond!
20-06-2012 17:40
@Cassie wat fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk knap je snel weer op en kan het echte genieten beginnen. Idd een knap mannetje hoor en ook een leuke foto van de 2 broertjes samen.fijn dat de borstvoeding ook goed loopt daar hoop ik ook echt op (bij de eerste was het een beetje een drama en heb ik uiteindelijk 6 maanden gekolfd) Heb je de vorige keer ook borstvoeding gegeven?
@Bloempie wat balen van die gastouder. Hopelijk vind je snel een nieuwe die je aanspreekt. Lijkt me toch wel fijn als het geregeld is voordat de kleine er is. @Natas zoals jij heb ik het bedje/wieg ook opgemaakt. En idd geen zeiltje.Dus dames ook echt niet kopen,want volgens de winkels heb je het echt nodig,maar de kraamzorg haalt het meteen weer eruit. @Maja die maat luiers is prima. Lekker geshopt dus nog even. Wel een fijn gevoel als je alles een beetje in huis hebt. Gelukkig gaat het met de kat weer beter. @Net ik hoop voor je dat je zoon het toch nog gehaald heeft. En dat naar de kapper gaan wel doen he!!!!! Is echt heel belangrijk:-D:-D Vertel ik hier ook altijd tegen bijna mama's. Want na de bevalling weet je natuurlijk niet hoelang het duurt voor je weer eens weg kunt en je wilt natuurlijk wel een beetje leuk op de foto's staan. @Im88 wie weet is de kleine idd wel gedraaid. Zeker als je zo'n gerommel hebt gevoeld dan zou het natuurlijk zo maar kunnen. Zou natuurlijk erg fijn zijn. Lijkt me heerlijk eens een heel boek in 1 keer uitlezen. @Angel wat een hoop werk he die was. Geloof me je wordt er straks een stuk sneller in. Dan hoeft niet meer alles helemaal strak gestreken te zijn. Maar nu wil je natuurlijk alles stijlvol verantwoord in de kast hebben liggen. vervelend dat je ook last hebt van je bekken en rug ik kan er over meepraten. Hier heb ik het meest last als ik gezeten heb en weer ga staan en 's nacht in bed als ik wil draaien dan ben ik echt een paar minuten bezig,omdat alles dan zo'n pijn doet. Maar dit had ik de vorige keer ook en wat ik me kan herinneren was dat na de bevalling heel snel weer over dus nog even. Hier ben ik even aan het smokkelen. ben eigenlijk aan het werk we hebben nu vrije inloopavond voor heren,maar heb echt geen puf. Dus zit nu even achter en hou via de camera in de gaten of het niet echt te druk wordt dan spring ik dan wel bij.Dadelijk nog koken en dan komen om 8 uur mijn ouders eten die komen nl terug van vakantie dus vind ik het ook zo zielig om dan niet voor ze gekookt te hebben. Heb maar besloten dat het lekker makkelijk lasagna wordt. Fijne avond allemaal!!!!!
20-06-2012 22:36
Cassie, wat fijn dat je weer thuis bent. En nee je hebt geen bub’s gemist hier hoor.
Pff 2 weken ziekenhuis. Ik snap heel goed dat je blij bent dat je weer lekker thuis bent. Doe rustig aan, neem de tijd en hopelijk voel je je snel beter Super dat de borstvoeding zo goed loopt. En m. ason is een mooi mannetje hoor. heb foto gezien samen met trotse grote broer. Bloempie, he bah daar zit je ook niet op te wachten aan het eind van je zwangerschap zeg. Nieuwe gastouder zoeken. En 100 euro in de maand is nogal wat! Daar zou ik ook zeker naar kijken hoor. Hopelijk vinden jullie snel een leuke nieuwe gastouder met wie het goed klikt. Joyce, ik heb wel een zeiltje maar die heb ik bij mn zoontje pas in bed gelegd toen hij ouder was, en dan alleen bij de billetjes. Maar verder ook niet. En nu doe ik m er in t begin ook echt niet onder.
21-06-2012 05:44
@Net; denk dat hij een hoger cijfer moest halen dan een 5 of niet? Aangezien je zei dat het een heel hoog cijfer moest zijn. Wanneer krijgt ie de uitslag? @ua bedje; de molton doe ik om het matrasje (als matrasbeschermer) Bij het wiegje issie bij mij ook iets te klein. Leg hem dan voornamelijk op het onderste deel. In het begin past dat prima aangezien ze dan toch nog niet heel groot is, later is dat ter hoogte van de billetjes, beschermt hopelijk het matras bij evt doorlekken vd luier. En idd zoals natas zegt bij het hoofd een hydrofielluiere ivm evt spugen of verlies van veel haartjes ofzo. Een zeiltje voorkomt circuleren van lucht waardoor je eerder kans hebt op wiegendood, die komt er bij mij dan ook echt niet in! Een molton moet maar voldoende zijn hoop ik, neemt ook een hoop vocht op
@Bloempie; nog steeds klinkt die massage mij goed in de oren hoor, hmmm (jaloers! haha). Dat van die gastouder is wel heel vervelend als je je al ergens goed bij voelt zeg! En 100 euro is een hoop geld, dat laat je toch ook niet liggen... kan me voorstellen dat je het vervelend vind om nu nog opzoek te gaan. succes hoor @Maja; heb 1 pak maat 1 omdat ik niet weet hoe groot ze is als ze geboren wordt en hoe lang ze dat maatje blijft en 2 pakken maat 2 (3 pakken waren in de aanbieding) Zo bijgekocht als maatje 1 opraakt @Joyce; groot gelijk, even rustig aan doen! @Cassie; wat ontzettend fijn dat je weer thuis bent en de kleine het zo goed doet! Daar heb je weer "mazzel" mee, dat scheelt ook in jouw herstel. Ben benieuwd naar je heftige verhaal... Hier; kon vanaf 6 uur niet meer slapen. Maakte denk ik een verkeerde beweging met mn been want kreeg me toch een pijnlijke steek onderin mn buik! Zullen mn banden wel zijn geweest. Nu nergens last meer van maar dan schrik je wel even en lig je direct wakker: dan dingen door je heen als, vliezen zijn toch niet gebroken? Veel te vroeg ben nog geen 37 weken etc. hahah maar goed dat ik nu nergens last meer van heb Vandaag maar eens flink aan de poets gaan. Keukenkastjes maar uitmesten en uitsoppen. Even weer wat kalorieen verbranden want heb er gister met de lunch met mn vriendin veel te veel ingestopt (vers fruit sapje, bagel, choco muffin en choco melk) was wel lekker moet ik zeggen haha. Ze zei trouwens dat ze bezig waren iets leuks voor mij te plannen maar dat dat nog niet lukte (is bij mn vriendinnengroep altijd lastig te plannen, bijna iedereen werkt onregelmatig) dus misschien krijg ik ook nog wel iets van een babyshower ofzo haha
21-06-2012 08:29
Im das wel erg vroeg wakker ja. En auwie! Ik zou ook meteen zulke dingen denken als ik zulke steken zou hebben. Zou wel leuk voor je zijn een babyshower of iets. Ik hoop dat het je vriendinnen lukt iets gezamenlijk te regelen.
Ik heb ook een molton om het matrasje en op mijn uitzetlijst van de kraamzorg stond ook dat ik drie flanellen doeken nodig jad. Zelf denk ik dat ze die willen gebruiken in plaats van een hydrofiele luier onder het hoofdje. Dames dat weten jullie vast wel.moet een eerste kindje nou bij 37 weken al helemaal zijn ingedaald of niet?
21-06-2012 09:58
bib
Im, hmm er komt dus nog een verassing aan. Wie weet idd een babyshower. En ik ken je gevoel dat je ‘bang’ bent dat je vliezen breken of de weeën beginnen als je iets pijnlijks voelt. had dat ook. Ook als ze heel druk was. Dacht ik echt, doe nou rustig.. straks trap je door de vliezen heen en dan ben je veel te vroeg. En nu mag het haha. Al heb ik soms nog wel t idee dat ze er doorheen probeert te trappen. Heb me dan een bulten op mn buik van een voetje of een knie of een elleboog. Doet dan ook gewoon pijn. Zo strak staat alles. Ikke, ze vinden het wel fijn geloof ik als je kindje is ingedaald. Weet niet of het met 37 weken al moet, maar als t is ingedaald geeft dat aan dat er geen belemmering is voor het kindje om in het bekken te zakken. Maar niet alle kindjes zijn ingedaald als de bevalling begint. Er zijn ook kindjes die pas tijdens de bevalling indalen. Of die kort van te voren een stukje indalen en pas tijdens de bevalling helemaal indalen. Hier heerlijk geslapen vannacht in mn hoge bed. Ook maar 1x naar de wc geweest dus mag niet klagen. Zoontje hoorde ik pas weer om kwart over 9. Ook erg lekker! Wel tussendoor keer wakker geweest van t bouwen hier achter, maar dan gewoon weer in slaap gevallen. Hier rustig ochtendje. Geen zin om echt iets te doen. Wasje draait, keukenkastjes afgedaan, vanmiddag na t bouwen stofzuigen want dat heeft nu toch geen nut en een wasmand opgeruimd. Morgen t aanrecht en de tegeltjes en waarschijnlijk nog een keer stofzuigen. En dan van t weekend niet teveel.
21-06-2012 12:35
Bib!
@cassie, goed te lezen dat je weer thuis bent. Ik kan de foto's op facebook niet bewonderen, maar afgaande op de andere dames hier heb je een mooi zoontje!! ik hoop dat het met jou inmiddels beter gaat en dat je lekker thuis kunt aansterken, en genieten van je kleintje. @bedje: bedankt voor de opmaaktips, nu ga ik ook gewoon zo'n moltonhoes eronder doen. En dat met die hydrofiele luiers moeten we maar even zien, want die zijn niet breed genoeg voor de wieg. @IM, ja, hij moet een 7,4 halen... zulke cijfers heb ik uberhaupt de afgelopen jaren bij hem niet gezien dus vandaar mijn niet al te hoge verwachtingen. Maar woensdag weten we het zeker. Leuk dat er nog een verrassing voor je komt..! vannacht wakker gelegen van half 2-half 6 pfffffff dus zit nu redelijk uitgeteld op de bank. Geen krampen oid gehad, gewoon wakker. Daarna wel geslapen tot een uur of 8 (ging man weg), daarna tot half 11, toen weer es naar de wc, broodje gegeten en terug in bed tot half 1. moet echt even bijkomen. Maar goed, vandaag wel in wk 38 beland!! @ikke, indalen bij 1e kindje is met een wk of 37 wel de bedoeling, bij een 2e kindje kan het inderdaad veel later of pas tijdens de bevalling, wat Natas ook zegt. Maar vk controleert het en zal het ook melden of het ingedaald is ja of nee, (dit als vliezen breken en baby niet is ingedaald, dan moet je gaan liggen) wat zegt zij? @natas, fijn dat je goed geslapen hebt! Kun je het gedoe met je ouders een beetje van je afzetten? @joyce, kapper zit hier om de hoek, ik neem je advies ter harte:-D @bloempie, wat vervelend van die gastouder!! Hoop dat je gauw een leuke nieuwe vindt!
21-06-2012 12:43
Lekker rustig aan doen idd dames!
Vk heeft al aantal keer gezegd:het kindje is aan het indalen. Dat zei ze afgelopen dinsdag ook, maar heb er toen niet aangedacht om te vragen of het al helemaal is ingedaald of niet. Komende dinsdag moet ik dat dan maar even vragen als ik het dan weer niet vergeet.
21-06-2012 12:44
Net, maar hopen dat je zoon het gehaald heeft dan. Wanneer krijgt hij uitslag? Enne lekker een afspraak maken bij de kapper, hoor. Je weet nooit wanneer de volgende knipbeurt komt.
Natas, fijn dat je het wel een beetje naast je neer kunt leggen. En dat je vannacht lekker geslapen hebt. Cassie, fijn om weer iets van je te horen. Jeetje 2 weken ziekenhuis... kan me voorstellen dat het lekker is om weer thuis te zijn. En wat fijn dat M.ason het goed doet. Doe het rustig aan, meid. Neem de tijd en we horen wel weer van je als je er aan toe bent. Geniet maar lekker van je gezinnetje. Bloempie, wat balen van dat gastoudergebeuren. Hopelijk kunnen jullie snel iets nieuws vinden. Succes met zoeken. Joyce, hebben je ouders een fijne vakantie gehad? Wat lief van je dat je dan voor ze kookt. Enne lekker smokkelen, hoor... je moet goed aan jezelf denken nu en af en toe rust pakken. IM, dat is idd wel erg vroeg. Kan me voorstellen dat je klaar wakker bent als je steken hebt in je buik. Gelukkig heb je er nu geen last meer van. Had jij toen ook een moment van: ow jee als de baby NU komt, dan moet ik nog dit en dat en zus en zo doen, anders ben ik er nog niet klaar voor, hoor? Ik had dat een paar weken geleden nl. Toen had ik last van mn buik en toen kreeg ik een klein paniekmomentje. Spannend die verrassing van je vriendinnen. Ben benieuwd wat het zal zijn. Hier: vandaag 36 weken... nog 1 weekje en ik mag mee bib/bubben. Verder weinig te melden eigenlijk. Niet zo heel goed geslapen, maar nu druk met studie en de was.
21-06-2012 14:00
ik heb even mijn verhaal opgeschreven, het is nogal lang! excuses!
Mijn verhaal: Op 4 juni ben ik smorgens opgenomen omdat ik hoge bloeddruk had , vocht vasthield, en een spoortje eiwit in mijn urine had. De dagen erna werd ik goed in de gaten gehouden, maar mijn bloeddruk zakte en de klachten werden niet erger, zo ziek voelde ik me ook niet…in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap waar de pre eclampsie in een snel tempo erger werd. Ik had zelfs nog gehoopt even naar huis te mogen voordat de geplande keizersnede plaats zou vinden. Die stond op 18 juni gepland, met 37 weken en 3 dagen. De nacht van 5 naar 6 juni kreeg ik rond 12.30 weeën, aan de de ctg gelegd en ze waren heel regelmatig en goed te meten. Eerst om de 5 min , daarna om de 3 minuten…en ze hielden een volle minuut aan. Ik had verwacht die nacht te bevallen. Om 6.30 was alles afgezakt en ben ik weer gaan slapen. 6 en 7 juni nog veel harde buiken gehad maar zetten ook niet door. De avond van 7 juni kreeg ik steeds meer last van mijn buik. Rond 1 uur was het niet meer te houden en hebben ze geprobeerd een schoorsteentje te plaatsen omdat ze dachten dat mijn buik gevuld was met lucht,, dit deed niets. Hierna begon ik heel hevig te braken, en dit is in de loop van de nacht steeds erger geworden totdat ik alleen nog maar zwart gal braakte. Ze dachten eerst dat ik weeën had, maar geen ontsluiting …dat had ik ze zelf ook wel kunnen vertellen. Het deed zo veel pijn dat ik nog heb geroepen dat een bevalling er niets bij was! En mijn eerste bevalling was een hel. Hierna ging het steeds slechter en werden de artsen en verpleegkundige paniekerig, ze hebben om 5 uur mijn moeder gebeld dat ze moest komen want die stond in het systeem als nood contact persoon. Smorgens is mijn eigen gyn erbij gehaald omdat we het echt niet meer wisten en ik steeds achteruit ging, ik was nog amper bij bewust zijn. Er is nog een echo gemaakt van mijn lever, die bleek op klappen te staan. Kort hierna is mijn hartslag weggezakt en hebben ze me naar de ok gebracht voor een spoedkeizersnede. Ik heb niet alles meer meegekregen. De katheder plaatsen bijvoorbeeld…niets van gevoeld…ik ben vrij snel onder narcose gebracht zodat ze konden intuberen,etc. mijn moeder mocht overal bijblijven. Ze heeft ook foto’s van de hele operatie mogen maken, zonder het gordijntje ervoor. Om 9.34 is onze pracht zoon geboren! Hij deed het geweldig en had een apgar score van 9 en daarna 10! Hij woog 2700 gram en was 46 cm lang. Mijn vriend was er inmiddels en heeft de kleine gepakt totdat hij mij 2 uur later van de uitslaapkamer mocht halen. Eindelijk zag ik mijn kindje! Helaas was het van korte duur, ze hadden mijn bloed resultaten binnen en ik bleek een ver gevorderde vorm van het hellp syndroom te hebben. Ze hebben doeken over mijn hoofd heen gelegd en me in een donkere kamer gelegd. Er zat zoveel vocht om mijn hersenen dat mijn reflexen ook te hard gingen, heb toen een diabetes aanval gehad en daarna is er een magnesium infuus aangelegd in mijn voet omdat alle aders al doorgeprikt waren. De gyn is nog binnen geweest en heeft tegen mijn moeder gezegd dat de kans groot was dat ik het niet zou halen en dus daarom mocht ze in het ziekenhuis blijven die nacht. De dagen erop heb ik alleen maar op bed gelegen met het infuus en katheder. Ze kwamen M. gelukkig wel een paar keer bij mij leggen maar we lagen wel op aparte afdelingen. Op dag 6 mocht ik naar zijn afdeling, heerlijk! Op dag 9 zijn we thuis gekomen. De artsen weggen dat deze zwangerschap 25 jaar van mijn leven heeft gekost en dat ik me het beste kan laten steriliseren, dat is een beslissing voor de toekomst…eerst maar eens herstellen en genieten van mijn gezin J
21-06-2012 14:29
Wow cassie das wel een heel heftig verhaal zeg! Ik wist niet dat jezo slecht heb gelegen! Wat knap dat je erzo uit ben gekomen zeg! Petje afvoor jou doorzettingsvermogen. Extra genieten van je gezin na zo iets heftigs hoor! Pfff!
21-06-2012 15:30
jeeetje Cassie, ik krijg er kippenvel van..
Wat een respect zeg.. en wat hebben jullie (en vooral jij) veel geluk gehad. Nu op en top genieten van je gezinnetje hoor.. Blij dat je er zo uit bent gekomen, moet je toch niet aan denken.
21-06-2012 16:47
Cassie, wat een verhaal, zeg! Ik had me niet gerealiseerd dat het zo erg was allemaal. Meid, doe het rustig aan en geniet van je gezinnetje. Dat is nu het belangrijkste.
21-06-2012 17:43
Jeetje Cassie, wat een heftig verhaal! En wat heerlijk dat je nu weer thuis bent en van je kleine mannen kunt genieten! Doe rustig aan en laat je maar verwennen!
21-06-2012 19:48
jeetje cassie, wat een verhaal meid. wat heb je veel meegemaakt!
doe rustig aan, geniet van je gezinnetje en laat je verwennen. dat heb je dik verdient!
21-06-2012 20:04
Heftig hoor Cassie, ik hoop dat je goed hersteld en wat ben je dankbaar voor je gezonde mannetje en dat mama weer lekker bij haar gezin kan zijn... heftig hoor, nu alles verwerken en genieten van je gezin!
Dikke knuf!
22-06-2012 09:21
@Cassie; jeetje wat een verhaal... Zo zie je toch maar weer dat het allemaal niet vanzelfsprekend is... Geniet van je gezinnetje!
@Net; dat klink als een niet zo'n prettige nacht En alweer 38 weken!!! Jeetje wat gaat dat nog hard. Duurt niet heel lang meer he, begint de spanning/nieuwsgierigheid al een beetje te stijgen? @Ikke; ookal het geheugen als een zeef? @Maja; had niet zoiets van dat die kleine niet mocht komen omdat ik nog vanalles moest doen. Heb er eerst voor gezorgd dat ik alles voor die kleine heb gedaan zoals de was, decoratie voor op t kamertje en de vluchtkofferr klaarzetten enzo. Nu ben ik met alle huishoudelijke dingetjes bezig. Echt puur de schrik dat het veel te vroeg zou zijn als het nu zou komen. Kan me wel voorstellen als je nog niet alles voor die kleine klaar hebt dat dat onrust oproept ja Hier; vandaag verder met deel 2 van de keuken poetsen. Alle kastjes leegruimen poetsen en alles geordend terug. Goh, dan besef je ineens wat een rommel het was haha. Als dat gedaan is kan ik weer 1 ding van mn lijstje strepen Verder vandaag maar een een huisarts hier regelen. Na t verhuizen nog niet gedaan en anders zou ik er met de auto heen moeten. Met een kleine op komst en alle mogelijke onzekerheden/nieuwe dingen/ evt spruw ed die daarbij kunnen komen kijken lijkt het me handig om er 1 op loopafstand te hebben.
22-06-2012 09:33
Goedemorgen meiden,
net: gefeliciteerd met je 38 weken, kan nooit meer lang duren nu... spannend! benieuwd of je ook daadwerkelijk de eerste bubber gaat worden nu haha Balen van je zoon, als die deze niet haalt wat zijn dan de consequenties, jaar opnieuw? im: goed bezig en vooral om het in 2 delen te doen En ja dat is wel prettig om idd een huisarts dichtbij te hebben, hopelijk is het snel geregeld! Gefeliciteerd met je 35 weken! Hier gister ineens spontaan de badkamer gepoetst haha, dus die is klaar(alleen bijhouden) Vandaag de laatste kleertjes strijken en dan is de babywas weg! Volgende week ga ik verder met het poetsen want heb nu geen puf meer. Wil straks ff op pad nog een paar dingetjes kopen. (nee niet meer voor de baby haha!) Ohja, 36 weken vandaag!! whoeohe
22-06-2012 09:35
[TR] [TD]Naam [/TD] [TD]Leeftijd [/TD] [TD]Hoeveelste [/TD] [TD]Uitgerekend [/TD] [TD]Voorgevoel/krijgt [/TD] [TD]Bv/fv [/TD] [TD]Zkh/thuis [/TD] [/TR] [TR] [TD]Net [/TD] [TD]39 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]5 -07-2012 [/TD] [TD]jongen/Verrassing [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Natas [/TD] [TD]24 [/TD] [TD]2e [/TD] [TD]9-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]fv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Anna [/TD] [TD]30 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]10-07-2012 [/TD] [TD]Verrassing [/TD] [TD]fv [/TD] [TD]thuis [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ikke [/TD] [TD]26 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]10-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]fv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Joyceg [/TD] [TD]30 [/TD] [TD]2e [/TD] [TD]15-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maja [/TD] [TD]28 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]19-07-2012 [/TD] [TD]Jongen [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Angel [/TD] [TD]23 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]20-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Kapster [/TD] [TD]26 [/TD] [TD]3e [/TD] [TD]22-07-2012 [/TD] [TD]Jongen [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Wendyl [/TD] [TD]26 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]25-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]fv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Bloempie86 [/TD] [TD]25 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]25-07-2012 [/TD] [TD]Jongen [/TD] [TD]fv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]Seep [/TD] [TD]30 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]27-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [TR] [TD]IM88 [/TD] [TD]24 [/TD] [TD]1e [/TD] [TD]27-07-2012 [/TD] [TD]Meisje [/TD] [TD]bv [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [/TABLE] Bevallen[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table"] [TR] [TD]Naam [/TD] [TD]Datum [/TD] [TD]Hoeveel weken [/TD] [TD]Naam [/TD] [TD]Lengte / gewicht [/TD] [TD]zkh/thuis [/TD] [/TR] [TR] [TD]Cassie247 [/TD] [TD]08-06-2012 [/TD] [TD]36 weken [/TD] [TD]M.a.s.o.n [/TD] [TD]2700 gram / 46 cm [/TD] [TD]zkh [/TD] [/TR] [/TABLE] Afspraken 22 juni....Wendyl....liggingsecho + controle vk 26 juni....Maja........controle vk + bevallingsgesprek 27 juni....Angel.......controle vk 29 juni....Bloempie..controle vk Verlof ??????....Joyceg
22-06-2012 09:40
[TR] [TD]Naam[/TD] [TD]Leeftijd[/TD] [TD]Hoeveelste[/TD] [TD]Uitgerekend[/TD] [TD]Voorgevoel/krijgt[/TD] [TD]Bv/fv[/TD] [TD]Zkh/thuis[/TD] [/TR] [TR] [TD]Net[/TD] [TD]39[/TD] [TD]1e[/TD] [TD]5 -07-2012[/TD] [TD]jongen/Verrassing[/TD] [TD]bv[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [TR] [TD]Natas[/TD] [TD]24[/TD] [TD]2e[/TD] [TD]9-07-2012[/TD] [TD]Meisje[/TD] [TD]fv[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [TR] [TD]Anna[/TD] [TD]30[/TD] [TD]1e[/TD] [TD]10-07-2012[/TD] [TD]Verrassing[/TD] [TD]fv[/TD] [TD]thuis[/TD] [/TR] [TR] [TD]Ikke[/TD] [TD]26[/TD] [TD]1e[/TD] [TD]10-07-2012[/TD] [TD]Meisje[/TD] [TD]fv[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [TR] [TD]Joyceg[/TD] [TD]30[/TD] [TD]2e[/TD] [TD]15-07-2012[/TD] [TD]Meisje[/TD] [TD]bv[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maja[/TD] [TD]28[/TD] [TD]1e[/TD] [TD]19-07-2012[/TD] [TD]Jongen[/TD] [TD]bv[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [TR] [TD]Angel[/TD] [TD]23[/TD] [TD]1e[/TD] [TD]20-07-2012[/TD] [TD]Meisje[/TD] [TD]bv[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [TR] [TD]Kapster[/TD] [TD]26[/TD] [TD]3e[/TD] [TD]22-07-2012[/TD] [TD]Jongen[/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Wendyl[/TD] [TD]26[/TD] [TD]1e[/TD] [TD]25-07-2012[/TD] [TD]Meisje[/TD] [TD]fv[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [TR] [TD]Bloempie86[/TD] [TD]25[/TD] [TD]1e[/TD] [TD]25-07-2012[/TD] [TD]Jongen[/TD] [TD]fv[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [TR] [TD]Seep[/TD] [TD]30[/TD] [TD]1e[/TD] [TD]27-07-2012[/TD] [TD]Meisje[/TD] [TD]bv[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [TR] [TD]IM88[/TD] [TD]24[/TD] [TD]1e[/TD] [TD]27-07-2012[/TD] [TD]Meisje[/TD] [TD]bv[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [/TABLE] Bevallen[TABLE="class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table"] [TR] [TD]Naam[/TD] [TD]Datum[/TD] [TD]Hoeveel weken[/TD] [TD]Naam[/TD] [TD]Lengte / gewicht[/TD] [TD]zkh/thuis [/TD] [/TR] [TR] [TD]Cassie247[/TD] [TD]08-06-2012[/TD] [TD]36 weken[/TD] [TD]M.a.s.o.n[/TD] [TD]2700 gram / 46 cm[/TD] [TD]zkh[/TD] [/TR] [/TABLE] Afspraken 22 juni....Wendyl....liggingsecho + controle vk 25 juni....Natas.......controle vk 26 juni....Maja........controle vk + bevallingsgesprek 27 juni....Angel.......controle vk 29 juni....Bloempie..controle vk Verlof ??????....Joyceg
22-06-2012 09:44
net, 38 weken! t aftellen is toch wel echt begonnen nu hoor. nog 14 dagen tot je uitgerekende datum.
ben ook erg benieuwd of je nu ook als eerste van ons gaat bevallen of dat er nog iemand (of meerdere) voor gaan. t gaat echt spannend worden nu hier, leuk! al aardig wat die 37 weken zijn inmiddels. hier gister de buitenkant van de keukenkastjes gedaan. vandaag een stukje aanrecht (heb een vrij grote keuken dus veel aanrecht) kijk volgende week wel verder. energie is beetje ver te zoeken. vannacht half uur wakker gelegen van de pijn bij mn ribben. echt niet grappig. als ik me lang maakte werd de kleine druk en deed t alsnog pijn. uit eindelijk helemaal in elkaar gedoken en toen zakte t af. dus of dat nou de oplossing is? echt als ik daar naar kijk mag ze heel snel komen hoor! die pijn ga ik echt niet missen. vanmorgen ook wat steken down under gehad. met gaan zitten of bukken. pff voelde ook even niet prettig zeg. soms op die momenten echt t idee dat ze gewoon naar buiten komt zakken. had dit bij mn zoontje echt allemaal niet. denk dat de zoon van net dan idd het jaar over moet doen, als hij zakt.
22-06-2012 10:08
@natas: ooh die pijn in de ribben heb ik ook zo'n last van de laatste paar dagen, ook snachts verschrikkelijk.. het lijkt nu sinds 2 dagen iets minder maar dan komt het zo ineens weer opzetten. En ze duwt er ook heerlijk maar haar kontje tegenaan. Ik heb ook af en toe nu het gevoel dat ze er zo uit kan zakken haha... voel de steken dan van onder zooo laag. Nouja, laatste loodjes he haha
22-06-2012 10:14
Angel jeej 36 weken en net 38 weken!
Wat een poetsmiepen hier allemaal zeg. Hehe! Echte nesteldrang dus! Nou hier heb ik dat niet in de mate waarin jullie dat hebben, maar ik wil wel dat het netjes is. Imm een huisarts zoeken lijkt me idd wel een heel slim idee. Ook wel weer moeilijk want je weet nooit wat een goede is.
22-06-2012 10:31
Moge dames!
BIB @net en angel, gefeliciteerd 38 weken en 36 weken! @im: lijkt me wel handig idd een huisarts dichtbij... Lekker, he, dat poetsen! Heel herkenbaar, van mij mag hoeft de kleine alleen vandaag nog te blijven zitten, ga zo beginnen aan de slaapkamers en dan heeft alles een grote beurt gehad! Geen idee wat ik volgende week ga doen... haha! @natas: lekker rustig aan! @ikke: ook lekker voor jezelf geen nesteldrang, hoor! Ik had nog wat achterstallig onderhoud (tsja wat wil je als je tot 30 weken 60 uur werkt...), dus dat moest echt eerst! @hier: gister naar de vk geweest, heb ff gevraagd wat ze als geboortegewicht schat en daar schrok ik van... Ze gaf aan tussen 7 en 8 pond! En dat terwijl er de hele zwangerschap tegen me wordt geroepen dat het geen groot kindje is! Maatje 50 dus niet nodig waarschijnlijk... Overigens is dat blijkbaar gemiddeld bij een volgroeide baby... Overigens gisteravond de hele avond harde buiken gehad! Zat gewoon lekker op de bank en ze waren niet pijnlijk, wel irritant. Ik kon ze nog op een hand tellen, maar nu niet meer... Druk weekend voor de boeg, dus denk dat ik me niet eerder dan maandag weer meld! Fijn weekend allemaal!
22-06-2012 10:33
@cassie, wat een verhaal zeg, dat was schrikken! Blij te lezen dat je het allemaal doorstaan hebt nu. Ik hoop dat je de rest van je kraamtijd kunt genieten, bij kunt komen en aan kunt sterken.
@im, ja, ik ben wel nieuwsgierig, maar vind het ook een gek idee dat er straks ineens een babietje is!!! En mijn man heeft qua planning het liefst wk 40, dus die hoopt dat de baby nog even blijft zitten, haha, niet dat de baby zich daar ook maar iets van gaat aantrekken natuurlijk. Fijn dat je goed 'over' bent. Nieuwe huisarts, meestal heb je wel een soort kennismakingsgesprek, dan kun je een beetje voelen of het klikt. @angel en natas, ribbenpijn en steken, herkenbaar, en het is hier inmiddels minder (baby is wat lager gaan liggen). Als het te bar werd, probeerde ik baby haptonomisch wat naar onder te krijgen (hand op lager gedeelte), maar dat bipsje ... vond het blijkbaar heel fijn om dat zo omhoog te steken. Gevoel alsof baby er zo uit kan vallen ook herkenbaar, volgens mij zijn dat indalingsperikelen, komt ook goed. oja, bib hier, maar dat was wel duidelijk he:-D en vannacht weer goed geslapen, net nog een extra uurtje (tot keihard bel ging voor meterstand... pffff gelukkig was zoon nog thuis die kon opendoen) dus dat is een stuk beter dan gisteren. @ikke mijn poetsdrang is wel een beetje weg hoor, ik probeer het bij te houden maar grote klussen als de badkamer doet mijn man. Ga zo maar es douchen en wil de nieuwe L*nda nog even kopen, weer es wat anders dan al die babytijdschriften
22-06-2012 10:35
oh en mijn zoon zal het jaar inderdaad over moeten doen als hij het her niet goed genoeg heeft gemaakt, de vraag is nog even waar (oude school of volwassenonderwijs). Woensdag weten we het zeker.
22-06-2012 10:38
@anna, rustig aan he! En qua schatting gewicht heb ik wel gehoord dat ze er ook zomaar heel erg naast kunnen zitten.. en inderdaad, 7 pond is heel gemiddeld. Goed weekend dan alvast!
22-06-2012 11:35
Anna das wel ff iets anders als je dat gewicht ineens krijgt te horen, maar ze kunnen er ifdd naast zitten hoor. Al klopt het bij mij toe wel aardig. Vorige week vrijdag had de gyn op de echo gemeten en kwam op 2300 gram. Afgelopen dinsdag weer bij de vk en die voelde en deed een schatting van 5 pond. Dus dat klopte wel aardig. Heb je veel kleren maatje 50 dan?
Net fijn dat je een goede nacht heb gehad! Veel leesplezier!
22-06-2012 12:25
ikke, 5 pond.... daarmee bedoelde ze dat ze t nu op 5 pond schat neem ik aan? 5 pond bij de geboorte is wel echt een klein kindje hoor. (woog ik bij mn geboorte en was uitgedragen zwangerschap)
anna, is even schrikken als je denkt en ze zeggen dat t een klein kindje is en de schatting komt op 7 a 8 pond. maar t is idd en schatting en daar kunnen ze er ook heel erg mee naast zitten. hier zo rond de 3300 3400 gram denken ze. met de 3d 4d pret echo schatte ze het ook rond de 7 pond dus zou weleens kunnen kloppen hier. (is dan wel bij 40 weken) maandag weer een andere vk. zal t haar ook eens vragen haha. angel, weet niet of jij dezelfde 'pijn' hebt als ik. ik heb t al vanaf een week of 30 (of al wat eerder) mn huid doet ook pijn en voelt raar enzo. t is bij mij gekomen na t hoesten van de verkoudheid. is iets denk ik te zwaar belast of iets. heb t bij mn zoontje toen ook gehad) nu is t ook weer aan het zeuren. zo niet fijn! net, fijn dat je zoon nog ff thuis was om de deur open te doen. stomme meterstand metingen. kom niet s morgens.. sommige mensen willen en kunnen uitslapen!
22-06-2012 12:52
Natas ja nu op 5 pond. Is idd niet veel daarom.mag het van mij nog wel ff blijven zitten en wat aankomen hoor!
22-06-2012 19:07
5 pond is idd een kleintje, dan hebben ze niet zo veel reserves en dat is opzich toch ook wel lekker hoor.
denk dat je meisje dan rond de 2900/ 3000 gram zal wegen bij 40 weken. herken t namelijk wel van mn zoontje. die was met 40.4 2925 gram. dan zou ze nu in 2.5 week nog 400 gram groeien. dat is wel iets wat ze geloof ik ook aankomen nog. en wie weet is ze straks alsnog 3200 gram. maakt ze nog een groei spurtje nu mama rustig thuis zit.
22-06-2012 19:12
Hihi natas wie weet. Maar ga er idd vanuit dat het rond dat gewicht zit. Denk niet dat ze ineens nog een spurt maakt, maar je weet het niet.
22-06-2012 19:33
Zow, weer flink gekletst vandaag zie ik.
Heb het net gelezen en weet nu al niks meer. Ben een beetje moe nu. Net, fijn dat je zoon nog ff kon opendoen! En wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Lekker genieten van je tijdschrift! Ben benieuwd wat er uit de her van je zoon komt. Gewicht baby: ik hoop voor ons dat we allemaal gewoon gemiddelde babietjes krijgen. De vorige keer bij de vk schatte ze op gemiddeld, maar noemde ze geen gewicht. Zal ze komende dinsdag wel doen, denk ik. Poetsdrang: jeetje, meiden wat zijn jullie poetserig! Ik heb er (nog geen ) last van. Hoewel ik wel wil dat de slaapkamer gepoetst wordt. Manlief is nu al druk bezig met opruimen, zodat de kastjes afgedaan kunnen worden. Hier: vandaag gordijntje besteld. Duurt alleen nog wel ff voor het allemaal geregeld is (eerst afspraak om te meten bij ons thuis, dan bestellen, dan ophangen). Maar we hebben vandaag ook een rolgordijntje gekocht, dus dat kan al opgehangen worden. Hangt er in ieder geval iets. En nog wat kleertjes gekocht voor Henkie. Was zo bang dat we te weinig hadden. Nu ga ik lekker met de benen omhoog tv kijken. Fijne avond!
22-06-2012 21:28
maja, die poetsdrang kan bij jou nog komen hoor. of niet... had er bij mn zoontje ook niet zoveel last van moet ik eerlijk zeggen.
en dus nog even geduld met de gordijntjes. komt vast goed meid. en anders hangt t rolgordijn er vast. er kan dan in ieder geval iets dicht. haha toch nog wat kleertjes gekocht. grappig is dat he, dat je bang bent dat je te weinig zal hebben. ik heb hier genoeg maatje 50. maar de net wat grotere zijn er gelijk een stuk minder heb weinig 50/56 of groot vallende 50. dus hopelijk is ze niet veel langer dan 50 cm haha. pff krijg weer last van die plek bij mn ribben. bah! ach beter nu dan vannacht in bed. morgen drukke dag dus weet niet of ik kan bib'en. denk s avonds pas. eerst naar de stad met mn zusje, dan naar soort jaarmarkt met zusjes en moeder en s middags verjaardag. owja, van t juni topic hoeft er nog maar 1 te bevallen... dan zijn ze allemaal bevallen en zijn wij aan de beurt!
22-06-2012 21:50
Nou veel plezier morgen! Hoeveel waren er in het junitopic? Nog veel overtijd?
Ja beter nu last van je ribben dan vanacht.
22-06-2012 21:58
Ikke, ze waren met een groep van 18 meiden. (incl cassie. Die kletste daar ook mee)
1 daarvan is al een poos niet meer geweest geloof ik Zijn er nu dus 16 bevallen (en misschien die ene die niet meer komt) 9 jongens en 6 meisjes en nog 1 verassing Wat ik in t lijstje kan zien (zover t ingevuld is) zijn er 4 overtijd gegaan en die nog moet bevallen is morgen uitgerekend. En de rest is allemaal voor de uitgerekende datum bevallen. Variërend van 1 dag voor de uitgerekende datum tot 5 weken te vroeg.
23-06-2012 07:43
hallo allemaal even een egoberichtje.
donderdag controle gehad en voor de afspraak bij de gyn had ik een ctg. Dit deden ze,omdat ik door de voorliggende placenta de kleine slecht voel.Toen ze me aangesloten hadden zei de verpleegkundige gelijk " zo die kleine heeft haast" bleek de hartslag veel te snel te zijn. Zowel van mij als van de baby. Ze stelde me wel meteen gerust en zei dat dat best even kon,maar dat hij zo wel moest zakken. Na een half uur waren onze hartslagen nog steeds zo hoog en is de gyn erbij geroepen die heeft een echo gemaakt om te kijken of alle doorbloedingen goed waren en dit was gelukkig goed. ik had ook wat verhoging en dit kon ook een snellere hartslag veroorzaken. Hij wou me een paar uur later terug zien en dan moest de hartslag van de baby lager zijn anders ging hij een spoedkeizersnede overwegen. Nou ik schrok me dood,want ik voelde me prima en zoiets verwacht je helemaal niet. Een paar uur later terug en toen was de hartslag gelukkig lager,maar nog niet wat het moest zijn mijn temp, was ook opgelopen. Ik mocht naar huis,maar moest me de volgende dag (gisteren) weer melden. Gisteren was de ctg gelukkig een stuk beter de hartslag ligt nog steeds hoger dan gemiddeld,maar dit kan zeiden ze mijn koorts was weg en ze hadden genoeg vertrouwen voor het weekend dat ik dinsdag "pas" terug hoef. Ben benieuwd wat er dan uitkomt. Voel me verder prima. Maar probeer nu echt wel rustiger aan te doen. Vandaag werk ik een halve dag en volgende week heb ik mezelf,maar de halve week ingepland. Sorry dat ik even niet op jullie reageer,maar heb wel teruggelezen en weet nu al niet meer wie wat zei. Ga proberen het nu weer wat beter te volgen.
23-06-2012 08:37
Joyceg jemig wat heftig meid! Dat verwacht je idd niet als je je zo goed voelt. Pff ik zou ook schikken als ze het ineens over een keizersnee hebben hoor! Gelukkig gaat het nu beter en hou je idd maar rustig. Is het wel verstandig om nog te blijven werken? Kun je misschien niet beter helemaal je rust nemen?
Enne is niet erg dat je niet op ons reageerde nu hoor en dat hoef je als het aan mij ligt ook niet te doen hoor. Ha lekker rustig aan doen en laat de boel lekker de boel!
23-06-2012 10:06
Gaat lekker hiero. Heb ik net mijn ontbijt naar binnen gewerkt voel ik het nogal hoog zitten. Dat heb ik wel eens vaker maar dan moet ik ff paar keer slikken en een boer laten en dan zakt het weer. Nu dus niet en ik kon de wc niet halen dus heb het heel subtiel op mijn ontbijtbordje gekwakt en daarna doorgered naar de wc want er kwam nog meer. Ik zal verdere details besparen. Verder voel ik me niet ziek ofzo en heb de melk nog gecontroleert maar die is gewoon goed, dus waar dit dan vandaan komt.....
23-06-2012 10:52
@Net; wat fijn dat je wat beter had geslapen. Als je alleen maar zulke nachten hebt op het eind lijkt het me wel heel zwaar... En fijn is dat he, even lekker op de bank met een goed tijdschrift
@Anna; 7-8 pond is volgens mij gemiddeld hoor. Zou me om dat gewicht niet heel veel zorgen maken. @Maja; leuk leuk spulletjes voor de babykamer bestellen wel fijn dat je al een rolgordijn hebt hangen, zal je namelijk net zien dat die kleine zich eerder aandiend dan de gordijnen. Qua kleertjes moet je er ook aan denken dat je waarschijnlijk nog veel krijgt he, zou dus niet helemaal losgaan. Is zo'n zonde als ze hard groeien... @Joyce; oef... dat is even schrikken. Wel fijn dat de hartslag al iets rustiger was en dat het waarschijnlijk aan je verhoging ligt. Lastig dat je een eigen zaak hebt, dan stop je volgensmij wat minder snel met werken dan anders. Goed dat je het rustiger aan doet! Zou vooral goed naar jouw lichaam en je kindje luisteren nu @Ikke; he bah, hoop dat het bij die ene keer blijft... Hier; Dit weekend is manlief t hele weekend werken. hij komt pas morgenmiddag aan het eind van de middag thuis Hij is bij een vriend aan het werk en slaapt daar ook. Voel me nu dus een klein beetje eenzaam haha. Als je al de hele week de tijd hebt voor vanalles is het fijn om als je niks te doen meer hebt lekker bij manlief op de bank te kruipen maar helaas gaat dat nu niet. Dan maar de konijntjes extra aandacht geven haha. Verder een heel schattig muziekdoosje besteld om te laten maken in de kleuren van t kamertje (groen) met t muziekje waar de kleine nu al vanaf 20 weken naar luisterd. Is t muziekje van mijn oude muziekdoos die ik als babytje had. Die is alleen zo aan het slijten dat een nieuwe verstandig leek haha. Ben benieuwd... http://www.sweetvillage.nl/a-22696226/mu...evrouw-uil
23-06-2012 13:31
@Joyce: jeetje, goed dat je het nu echt rustiger aan gaat doen hoor, want blijkbaar vraagt je lichaam er toch om. Snap idd dat je flink bent geschrokken en wat betreft het forum; geen probleem hoor een ego-berichtje haha. Doe maar lekker rustig aan en denk alsjeblieft goed om jezelf.
@Ikke: ah, herkenbaar. Schijnt iets te zijn idd van het laatste stadium. Ik had gisterochtend bijna hetzelfde alleen kwam het er niet uit, maar heb er echt nog wel een uur last van gehad dat de boel me zo hoog zat. Misschien helpt wat rustiger eten en/of je ontbijt een beetje verdelen over de ochtend? @IM: aah niks aan he helemaal alleen zijn.., maar ach het weekend is zo voorbij. Wat een GEWELDIG muziekdoosje haha heeel leuk! @Anna: bij mij werd gezegd dat tussen de 7 en 8 pond iets meer is dan gemiddeld, maar niet extreem.. niet te druk om maken dus. @Maja: Henkie flink verwend dus ;-) heb je genoten van je relax avondje? HOe is het met de kat? @Natas: zag op FB dat de metselaars klaar zijn? Ideaal hoor! Lekker of de jaarmarkt gesjokt? Juni-topic gaat idd hard.. nog 1tje die moet bevallen en dan zijn wij aan de beurt!! Benieuwd wie van ons als 'eerst' gaat.. nouja eigenlijk als 2e, Cassie was de 1e natuurlijk. Hier gisteren met vriendlief weggeweest. Moet wel zeggen dat dat best een beetje tegenvalt zo'n avondje weg, maar het was gezellig. Vandaag weinig, ga zo nog even verder met strijken en vanavond ook geen plannen. Fijn weekend meiden
23-06-2012 14:05
hallo meiden,
bib hier @joyce, ik sluit me aan bij de andere meiden hier: doe aub rustig aan en zorg goed voor jezelf en de baby!!! @bloempie, ja, het wordt allemaal wat zwaarder he, ook de leuke dingen. Waar je vroeger fluitend 6 afspraken maakte, is nu 1 soms al te veel.. vaak merk je pas achteraf dat het een tikkie te veel was overigens.. @ikke, was jij dat nou van dat ontbijt? Oja, ik zie het al. Rustig aan met eten, kleine beetjes helpt misschien. En laten we hopen dat dit eenmalig was ja.. dat hoog zitten is wel herkenbaar. @im wat een leuke muziekdoos!! en jammer dat je in je uppie zit.. @natas, hopelijk geen last gehad vannacht met slapen? En hoe was je jaarmarkt/verjaardag/drukke dag? @maja, volgens mij komt het wel goed met die kleertjes.. en je krijgt waarschijnlijk ook nog van alles. Maar ja, voor je eigen gemoedsrust.. ik snap het wel. hier vannacht weer goed geslapen, en het is weekend, dus ook geen wekker van mijn man, dus allebei relaxed aan gedaan. Inmiddels al wel naar de slager, bakker geweest, vaatwasser, koelkast gedaan, was weggevouwen, goed bezig he!! en nu weer ruuuuuuustig aan. Morgen verjaardag van zoontje vriendin, daar wil ik nog wel even naar toe, voor de rest geen afspraken meer. Ik merk dat dat best vermoeiend is, je wil toch gezellig doen, huis weer aan kant (voor de 100e x), iets lekkers in huis.. babykamer laten zien (trappen op en af). Kreeg nog tip van de haptonome; bij kraamvisite ga je zelf gezellig in bed liggen en de koffie is beneden. Als je zelf beneden blijft de hele tijd, is dat knap vermoeiend en sommige mensen blijven gewoon te lang hangen. Als je boven in bed ligt, is dat toch anders, en dan mag man het beneden even redden. Die ga ik dus wel even onthouden! verder heeft zoonlief mijn fiets naar het werk meegenomen ZONDER te vragen..grrrrr. Zijn eigen band is zacht/lek! fijn weekend allemaal!
23-06-2012 21:40
Joyce, jee meid wat een bericht van jou kant. Heftig zeg dat het hartje van de kleine veel te snel klopte en dat ze zelf een spoed keizersnede hebben laten vallen. Snap dat je daar van schrok. Zie je dan ff niet aankomen. Fijn dat de hartslag na die paar uur wat rustiger was. Nu dus dinsdag weer terug. Hoop dat de ctg dan goed mag zijn en dat je koorts dan ook over is. goed van je dat je jezelf komende week maar een halve week ingepland hebt. je moet nu ook echt aan jezelf en jullie kindje denken hoor. duim voor je dat het dinsdag goed mag zijn.
Bloempie, nou ze zijn nog niet helemaal klaar, maar de kant van de achtertuin is klaar. Nu moet er nog 1 muurtje aan de andere kant gemetseld worden maar daarvoor moet de fundering nog gegraven en gestort worden. Dus daar kunnen ze komende week niet aan beginnen. Gaat denk ik die week erna worden. En je avondje weg viel beetje tegen dus. Jammer is dat Net, heb dat al eens vaker gehoord ja. Koffie beneden en kijken boven. Hebben we hier toen niet gedaan. Sommige kregen de koffie wel beneden, als ik aan t voeden was (of een poging deed tot… maar anders was t ook gewoon koffie boven. Zolang je in je bed zit, blijven mensen toch niet zo lang. Als je beneden zit dan hebben ze sneller t idee dat het goed met je gaat en willen ze nog weleens blijven plakken idd. Kan heel vervelend zijn als je ze weg wilt hebben omdat je het zat bent. Oh fijn, zonder te vragen ff je fiets meenemen. Drukke dag was opzich wel gezellig. In de stad geweest met mn zusje en ze is geslaagd voor de dingen die ze wilde hebben. Heb zelf 2 pakken p@mpers maat 2 gekocht. Had voordeelaanbieding van kv gekregen via de mail dat ik 2 pakken met 50% korting kon kopen. Dan zijn ze goedkoper dan de kv eigen merk luiers dus hup, 2 pakken meegenomen. Heb nu ook al 5 pakken maatje 2 liggen. Toen havendag (jaarmarkt) was ook gezellig. Mn zoontje heeft in een brandweer auto gezeten en in een brandweer boot (weet niet hoe dat officieel heet) en de verjaardag was ook wel gezellig opzich. Erg veel gelopen dus nu lekker op de bank en niet teveel meer doen. Vanmiddag verrast toen ik thuis kwam. Mn man had samen met mn schoonouders en zwager heel wat gedaan hier achter! Onder de schuifpui en de achterdeur is beton gestort, de achtertuin is weer in gestraat, schoon geveegd en op geruimd. De ramen zijn gewassen, de tuintafel is schoon gemaakt en de tuinstoelen. Was echt een verassing toen ik thuis kwam. Dus wat de achtertuin betreft… kom maar op kleine! Alleen nog die fundering graven ,storten, muur bouwen en dak erop. Maar achter kunnen we zitten, kan mn zoontje spelen, kan de was weer normaal naar buiten en hebben we ruimte! Heerlijk!
24-06-2012 16:04
alle meiden uit het juni topic zijn bevallen!!!
nu zijn wij aan de beurt! ben heel erg benieuwd hoe t hier zal gaan. of er veel meiden overtijd gaan.
24-06-2012 16:15
Jippie wij zijn aan de beurt
Ik mag vandaag ook mijn eerste bib melding doen. Toch wel een fijn gevoel als je die 37 weken grens gehaald hebt. Vanmiddag weer een uur aan ctg gelegen uiteindelijk waren ze voor nu tevreden,maar de hartslag bleef aan de hoge kant. Ook nog urine onderzoek gehad ivm knallende hoofdpijn,maar hi kwam gelukkig ook niets uit. Nu dinsdag terug voor weer een ctg of ik moet me eerder melden als de hoofdpijn niet overgaat.
24-06-2012 16:34
Jeej wij zijn aan de beurt!!"
Joyceg jemig zeg zo blijf je wel bezig. Wel goed dat ze je zo in de gaten houden hoor! En die hoofdpijn is wel vreemd ja. Pff heb vandaag echt zo weinig eetlust. Weet niet waar dat ineens weer vandaan komt.
24-06-2012 16:54
joyce, die 37 weken is echt weer een mijlpaal he!
was ook blij toen ik 37 weken was. en de hartslag dus nogsteeds te hoog. raar van die hoofdpijn zeg. maar wel goed dat ze gelijk urine gecontroleerd hebben. hou t goed in de gaten meid. en hopelijk dinsdag een mooie ctg met een rustigere hartslag. ikke, ik heb ook dagen dat ik echt geen eetlust heb. heb voor mn gevoel vandaag ook erg weinig op nog. 2 beschuitjes, pizza, paar dropjes, druiven en een paar koekjes. dus valt ook mee. als t goed is vanavond nog salade met stokbrood. morgen weer controle vk.
24-06-2012 17:55
@Joyce: toch nog niet helemaal goed dus? Was je koorts wel weg? Hoop dat je hoofdpijn ook snel weg is en hoera 37 weken gefeliciteerd!!
@Natas: verkeerd gekeken, maar het schiet tenminste wel lekker op bij jullie daar! @Ikke: hier ook hoor soms heel weinig eetlust. Ook niet zo gek natuurlijk nu de maag flink in de verdrukking is.. het schijnt beter te worden als ukkie helemaal is ingedaald.. Ben je nog misselijk geweest? Dames, wij zijn aan de beurt!! Ben benieuwd wie als eerste gaat van ons nu.. en wie idd over tijd gaat lopen. HEbben jullie er zelf een gevoel over? Ik denk zelf continu dat ik over tijd ga lopen en heb zelf steeds 2 augustus in gedachten. Slaat natuurlijk nergens op haha. Fijne avond!
24-06-2012 18:59
Bloempie nee niet meer misselijk gelukkig. Wel drie keer beetje duizelig.
Mijn gevoel gaat echt alle kanten op. Van deze week tot aan een week overtijd. Ik kan er dus niks van zeggen.
24-06-2012 21:57
bloempie, kan gebeuren dat je t een keer verkeerd ziet of iets.... maar we zijn al een heel eind en daar ben ik enorm blij mee!
voorgevoel. de ene keer denk ik dat deze kleine echt wel eerder komt. maar aan de andere kant denk ik dat t inleiden word (ik weet al een inledings datum... mits er plek is in het ziekenhuis...omdat ik niet over een bepaalde grens wil en hoef te gaan ivm plotseling overlijden van t kindje van mn nicht tijdens de zwangerschap. schommel erg tussen komende week (27e of 28e want dan ben ik jarig en de 28e mn schoonmoeder) en mn man roept al een poos 1 juli. maar aan de andere kant ben ik 'bang' dat het strippen word en evt inleiden. en ik heb echt zo de hoop dat het voor die tijd komt!! dat het uit zichzelf begint en dat alles niet nodig is. de vorige keer is mn zoontje precies de dag voor de geplande strip poging geboren. opzich ook wel een goed idee om je voor te nemen dat je overtijd gaat lopen. is het minder frustrerend als je idd overtijd gaat. ik dacht bij mn zoontje echt 18 december. en dat ik met de kerst weer lekker alles kon eten enzo, want dan was de uitgerekende datum voorbij dus dan was hij geboren. hij kwam dus de dag na kerst. dus nu ga ik er ook wel beetje vanuit dat ik wel weer over tijd ga.
25-06-2012 04:49
eindelijk ons juli topic aan de beurt!! ben benieuwd naar alle babies , data, en namen! Wat is het snel gegaan, en helemaal als ik zie dat ons kleintje al 2weken is.
@joyce doe rustig aan meid!!! gelukkig heb je nu de 37 weken grens gehaald, lijkt mij ook fijn...bij beide kindjes niet gered haha! is de hoofdpijn wat gezakt? nou de kolfsessie zit er weer op dus ik ga nog gauw 2 uurtjes slapen voor de volgende voeding weer begint! ik kom morgen wat uitgebreider reageren. |