Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Zwanger willen worden en groter leeftijdsverschil

Zwanger willen worden en groter leeftijdsverschil
Saar80

Posting Freak

Topics: 15
27-05-2012 17:31
Zijn er meiden met "oudere" kinderen die zwanger willen worden van de 2e. Met oudere kinderen bedoel ik > 3 jaar. Het schijnt in onze maatschappij gebruikelijk te zijn om 1,5-2,5 jaar tussen 2 kinderen in te hebben.

Zijn er meiden die, door omstandigheden, of door bewuste keuze een groter leeftijdsverschil tussen de kids hebben of willen hebben?

In mijn geval is het zo dat ik een behoorlijke traumatische ervaring heb overgehouden aan de bevalling van mijn zoontje. Dit zag ik pas na een maand of 10 na de bevalling in. Zat behoorlijk met mezelf in de knoop. Daarnaast heb ik steeds pech met het behouden van een baan voor langere tijd (kom ergens steeds als laatste bij dus als eerste er uit), dit is ook iets wat meespeelt. Als derde en vierde reden is het zo dat we een behoorlijke druktemaker in huis hebben (weet niet wat stilzitten is) en wilde mn man niet eerder aan een tweede beginnen....

Hopelijk zijn er meerdere die zich hierin herkennen!
Madelief1980

Posting Freak

Topics: 10
27-05-2012 18:22
Hoi Saartje,

Ik kan er niet over meepraten want ons dochtertje is nog geen jaar. Maar ik heb wel vriendinnen die kindjes hebben met juist 4 jaar ertussen en met maar weinig tijd ertussen. En er zitten echt voordelen aan het grotere leeftijdsverschil vind ik. Vaak slapen de oudere kindjes beter, wat je nachtrust in de zwangerschap ten goede komt. Ook zie ik dat die kids al veel meer kleine opdrachten kunnen doen en snappen als ze niet direct aandacht krijgen. Maar grootste voordeel wat ik zie is dat de oudste al naar school gaat en je dan ook tijd hebt om je uk exclusieve aandacht te geven.

Het lijkt idd heel gebruikelijk dat kinderen elkaar snel opvolgen, maar dat komt volgens mij ook voort uit dat we over het algemeen wat later kinderen krijgen.

Succes met zwanger worden!

X
Saar80

Posting Freak

27-05-2012 19:22
@Madelief, miss heeft het met leeftijd te maken....ik weet het niet. In mijn vriendenkring zijn de vrouwen niet extreem "oud" wanneer ze van nummer 1 bevallen. (Tussen de 25 en 32 jaar). Zelf was ik 28 en nader nu dus de 32....(in september). Ik probeer idd het wel voordeel van bijna 4 jaar leeftijdsverschil te zien hoor. Mijn zoontje gaat straks al naar school en dan heb ik lekker veel tijd met de baby....maar ben ook bang dat ze minder aan elkaar hebben....
Madelief1980

Posting Freak

Topics: 10
28-05-2012 06:06
Nee, oud is dat niet, maar toch veel ouder dan een paar generaties geleden. En als je een wens hebt voor drie kindjes en je eerste komt als je 29 bent wacht je toch niet tot je 33 volgens mij.

En over je angst dat ze niet veel aan elkaar hebben, daar zou ik helemaal niet bang voor zijn. Ik kom uit een gezin met 4 kinderen. Mijn jongste zusje is 7 jaar jonger dan ik en met haar heb ik vanaf haar geboorte de beste band. Spreek haar nu nog bijna dagelijks en wij speelden altijd samen. Leeftijd zegt niet alles.

Wel heel rot trouwens dat je zo'n naar gevoel over hield aan de bevalling. Is dat nu minder?
Saar80

Posting Freak

28-05-2012 08:09
Ja dat is gelukkig wel minder. Maar heeft wel een hele tijd geduurd hoor. Wilde graag thuis bevallen en dat is uiteindelijk in een spoedkeizersnede geeindigd (na 35 uur). Er zijn wat grote fouten gemaakt....zo was mijn zoontje bijna 5 kilo met de geboorte (en 57 cm) en dat hebben ze met een extra echo rond de 38 weken niet gezien....(schatting was tussen de 3,5 en 4 kilo) Hierdoor verliep de bevalling dus heel anders terwijl ze het vooraf hadden kunnen inschatten. Ben zelf namelijk ook erg groot en heb als kind groeiremmers gehad...Maar daarover is te weinig bekend in combi met zwangerschap....Daarna is de wond te strak gehecht waardoor ik een dikke week met inmense pijn heb gelopen waardoor mijn hele kraamtijd (en kraamzorg) zó snel voorbij waren dat ik niet heb kunnen genieten....Nou ja, al met al geen fijne ervaring. Ben heel lang bezig geweest met vragen als "had dit voorkomen kunnen worden?" maar ook met "hoe groot is de kans op nog een lange/zware baby?"....

Idd is zo net voor je dertigste in deze tijd niet oud maar een paar generaties geleden wel....Ik heb een vriendin die graag 3 kinderen wilde en ze nu dus in 3 jaar tijd heeft gekregen...Ze is net 32 geworden...

Fijn dat jij en je jongste zusje zoveell met elkaar hebben! Hoop dat dat hier ook zo gaat zijn. Ik ben inmiddels wel blij dat mijn zoontje nu al ouder is en veel dingen begrijpt, hij kan zelf dingen duidelijk maken en ik hoef straks niet met een dubbele kinderwagen lopen of met een kindje wat nét in de peuterpubertijd zit wanneer er een baby bijkomt....Genoeg voordelen...! ;-)
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave