Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Vruchtbaarheidshandelingen IUI Deel 4

IUI Deel 4
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
26-03-2012 08:43
Haaai allemaal,

Tijd voor deel 4!
Hier de link naar het oude topic:
http://www.zwangerworden.nu/showthread.p...-3/page300
Odile

Posting Freak

Topics: 0
26-03-2012 12:14
dank je wel ruth!
lin1984

Unregistered

26-03-2012 17:14
thanks!

hier gaat het wel redelijk! Heb weer meer zin in t leven, en sport weer met veel regelmaat! Morgen hebben we gesprek in het zkh om te kijken hoe of wat...
dus ff spannend. We willen nu nog 1x, we gaan met hemelvaart 5 dagen op vakantie, en in juli 3 weken.. dus willen daarvoor nog .. en dan in de zomer pauze.. of tonnetje rond worden! Maar dat er dan geen polonaise aan mn lijf is..

hoe gaat het met jou?? lukt het om te genieten??

ruth, wanneer heb je nu een gesprek in het zkh? zou trouwens vertellen dat je niet veel hoop meer uit iui haalt, en liever door zou willen naar ivf. En daar nog wel kansen ziet voor jullie..

xx
ruthje

Posting Freak

26-03-2012 22:29
Hoi meiden!

Lin, fijn dat je je beter voelt. Ik ben ook weer wat opgekrabbelt. Ik heb een goed argument trouwens, had er niet eerder aan gedacht maar mijn mama wees me erop.
Mijn moeder kwam met 37 in de overgang en mijn oma met 35 jaar. kans is dus groot dat ik al in de voorfase zit...en dan is icsi de enige optie. Maar er is wel grote kans dat zwanger worden hier niet meer gaat lukken...als ik al in de pré overgangsfase zit.
Nou ja, dat kunnen ze in mn bloed zien....ik ga ernaar vragen. Moet volgende week dinsdag heen voor evaluatie.

liefs
capri77

Unregistered

27-03-2012 07:39
Hi girls,

Jeetje ruth, dat je moeder en oma zo vroeg in de overgang kwamen. Dat zou ik zeker in het zkh aankaarten. Hebben ze bij jou nooit die bloedwaardes onderzocht? Hoe oud ben je eigenlijk? Ik ben 35 en bij mij hebben ze die waardes afgelopen jaar wel onderzocht (gelukkig nog geen tekenen van overgang).

Lin, wat fijn om te horen dat je er alweer meer zin in hebt gekregen en dat je lekker aan het sportne bent! Goed om goed voor je lijf te zorgen en bovendien helpt het denk ik wel om je gedachten wat te verzetten en daarnaast val je er ook nog eens lekker vanaf. 3 vliegen in een klap dus!

Hier gisteren toch weer even van mijn a propos gebracht omdat mijn schoonzusje toch zwanger blijkt te zijn. 15 weken al! Vandaar dus dat ze snel wilde trouwen, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Onlangs een weekendje weg geweest en ik was er enorm gestressed over (je kent het wel, de hele tijd iemand die onbewuste check - neemt ze een wijntje? etc) dus mijn man heeft toen nog met haar erover gesproken en toen ontkende ze in alle toonaarden. Haar goed recht natuurlijk om te wachten met vertellen tot ze er klaar voor is, maar het zit me toch een beetje dwars. Vervolgens echt een bagger/piekernacht gehad en droomde ook nog eens dat andere collega/vriendin zwanger was... Aaarghh...

Het is gewoon zo frustrerend dat in de 2,5 jaar dat wij nu bezig zijn, IEDEREEN om ons heen zwanger is geworden en/of een kindje heeft gekregen... En allemaal zonder moeite! Zou je daar ooit aan kunnen wennen??!

Sorry voor mijn geklaag haha. Komt ook omdat er verder niets te melden is. Zit te wachten op mijn ongi die op zijn vroegst donderdag mag komen zodat we zeker deze ronde kunnen starten... Donderdag prikinstructie.... Ben benieuwd (en bang).

Jones, hoe is het met jou?

Dani, op het wachtbankje? Weet jij al wanneer je gaat beginnen?

Liefs
Odile

Posting Freak

27-03-2012 07:40
ruth, zo dat is al vroeg in de overgang wist niet dat dat kon joh. hopen maar dat het nu bij jou nog niet het geval is maar idd wel een extra motivatie om naar icsi over te gaan. fijn dat je weer wat op krabbelt.

lin, hier gaat genieten goed hoor, maar vond het erg moeilijk om er over te praten nu met al de tegen slagen die er hier waren. je begint met name 's avonds al echt een buikje te zien overdag ook wel maar dan kan je ook zeggen dat ik gewoon enorm ben aangekomen, hihihihi. goed dat jij ook weer wat opkrabbelt en dat je voor jezelf duidelijk termijnen hebt gesteld kan je ook nog een beetje genieten van het leven tussendoor als alleen maar zwanger worden. jeetje wat is dat raar om op te schrijven zeg. bedoel als je ervoor gekozen hebt om voor een kindje te gaan dan wil je dat ook gewoon en er dan niet aan denken, poeh lijkt me erg moeilijk. je zal vast heel goed begrijpen wat ik bedoel. veel succes in elk geval met het gesprek vandaag!
ruthje

Posting Freak

27-03-2012 08:46
capri. je gevoel is erg herkenbaar! Naast dat gevoel ben ik ook zo bang dat er straks iemand in onze omgeving is die een kindje krijgt en "onze" naam/namen gaat geven. Dat houd me de laatste tijd zo ontzettend bezig....iedereen gaat ons voorbij, krijgt kindjes, is gelukkig, krijgt de 2de, of de 3de...en iedereen zijn leven gaat door. De onze staat al jaren stil...en oh wat een angst dat dat zo blijft.
Wat balen ook van je schoonzusje, kan me voorstellen hoe je je daar onder voelt. Hopelijk heb je snel geluk met ivf meid.

Hier ook balen als een stekker....bah! Weer een cyclus weg gooien...
capri77

Unregistered

27-03-2012 09:00
Ruthje, dat heb ik ook hoor! En helaas gebeurt dat ook. Maar ik probeer dan maar tegen mezelf te zeggen dat als het bij ons zover ik komt ik gewoon lekker mag doen wat ik zelf wil. Dus dan maar twee kindjes met dezelfde naam in de vriendengroep (familie is misschien wat lastiger, damn daar had ik nog niet bij stil gestaan!). Ik heb er lang zat op gewacht, dus dat recht eigen ik mezelf gewoon toe!

En ja, zoals je zegt: iedereen gaat verder en wij staan stil. Waarom eigenlijk? Omdat die kinderwens ons leven kwam verzieken. Hopelijk met ivf meer geluk, maar ik zie ook hier op het forum dat het echt niet vanzelfsprekend is!

Ik hoop voor jou dat jullie snel mogen starten met ICSI. Zo lang wachten is geestelijk ook slopend, daar zou best wat meer aandacht voor mogen zijn in het ziekenhuis. Denk dat je met het overgangsverhaal overigens wel een sterk argument hebt. Hadden ze jou bloedwaardes nu al eens getest?

Ik probeer me steeds vaker een leven zonder kinderen voor te stellen. Enorm moeilijk, want ik kan me eerlijk gezegd geen voorstelling maken waar ik ook nog een leuk & blij gevoel van krijg. Misschien is dat wel het probleem...
dani

Posting Freak

Topics: 9
27-03-2012 10:16
Ach meiden, wat een verdrietige berichtjes weer.

Ruth: hoe oud ben je dan als ik vragen mag? Heftig dat je mama en oma al zo vroeg in de overgang kwamen. Wist ook niet dat t zo vroeg al kon. :oops: Kunnen ze dat via bloed meten dan? Als je eitjes aanmaakt en eisprong hebt, dan is het toch goed, of denk ik nu te simplistisch? Je hebt wel voldoende argumenten nu lijkt me!! Dan moeten we straks toch echt dit IUI topic gaan sluiten en allemaal over naar IVF/Icsi topic.... ;-) Wanneer had je ook weer gesprek? Ga hard voor je duimen!!

Capri: ach lieve meis, zo herkenbaar je verhaal. Lastig van je schoonzus. Ook beetje raar dat ze het eerst nog heeft lopen ontkennen. kan me herinneren dat je dat al vermoedde inderdaad. Bah. Weten zij van jouw situatie? Vwb naam: mijn zus heeft een kindje (1 vd 3) met een naam die op 1 letter na lijkt op mijn favoriete meisjesnaam. Baal ik ook van, maar misschien dat als wij ooit n meisjes krijgen toch gewoon lekker voor die naam gaan!
Wel fijn dat je nu mag starten met IVF! Ik verwacht vrijdag mijn ongi. En moet dan eerst 2 maanden aan de pil, bah bah bah!!! Eind juni pas onze eerste poging (tp). Vrijdag weet ik dus zeker dat ik 3 mnd lang niet zwanger zal zijn. Aan de ene kant fijn om 3 mnd geen hoop-teleurstelling te hebben zoals de afgelopen 2,5 jaar maar aan de andere kant baal ik er ook enorm van!!! Ik wil gewoon zo graag verder :-(
ruthje

Posting Freak

27-03-2012 11:07
dani, ik ben 33. Het is zo dat je ongeveer 10 jaar voordat je in de overgang komt al verminderde kwalitiet van eicellen hebt, vandaar dat de kans om zwanger te worden met de leeftijd ook minder word.
Je eicellen raken aangetast door de tand des tijds, de hormonale veranderingen in de pré overgangsfase zorgen ervoor dat je eicellen fouten gaan bevatten waardoor ze of niet bevrucht kunnen raken, of niet goed doordelen en je zo dus een miskraam krijgt.
Vandaar ook het hoge miskramen aantal bij dames van 36+. Als ik net als mijn mama met 37 jaar in de overgang kom, dan ben ik nu dus al in het voortraject.
Misschien vandaar de miskramen? Maar dat blijft gissen. Ze kunnen aan je AMH waarde in het bloed zien of je in de overgang zit, of in het voorstadium. Aan de waarde kunnen ze ook ontleden hoeveel eicelreserve je nog hebt geloof ik. Ik ga dat laten prikken.

liefs
Odile

Posting Freak

27-03-2012 12:01
ruth, jeetje zeg wat een verhaal. hoop voor je dat je snel kan laten prikken en dat je hopelijk dan ook nog goede uitslagen gaat krijgen. ik ga daar in elk geval hard voor duimen.

dani, nee niet weggaan hoor ik volg jullie nog en om nu naar het ivf/icsi topic te gaan. is voor mij niet zo handig hoor. wat balen zeg dat je zolang moet wachten, bahbahbah.
Sanne1986

Junior Member

27-03-2012 15:14
Hoi hoi Dames,

Ik hoop dat ik hier mee mag gaan schrijven....
Heb deel 1 van het IUI clubje gelezen en dat was ondanks alles erg gezamelijk en ondersteunend vond ik.

Wij zijn al vanaf 2009 bezig met onze kinderwens maar door de ziekte van mijn man steeds uitgesteld.
Wij hebben 18 rietjes van goede kwaliteit in de vriezer en daar is nu onze eerste IUI mee gedaan, zit nu op wachtdag 9 en mag zondag testen. Mijn gevoel geeft alle signalen af dat ik ongesteld word dus ik ben er bang voor....we wachten rustig af....
Zo nu en dan verlies ik mijn rust en dan word ik gillend gek, maar dat zal er wel bijhoren....
De IUI wordt gedaan in eigen cyclus zonder medicijnen..

Hoe gaat het verder met julie??

Groetjes Sanne
ruthje

Posting Freak

27-03-2012 16:38
sanne, welkom!!! Is je man zo ziek geweest dat er zaad ingevroren moest worden?
Spannend he die wachtweken! Ik duim voor je hoor, ennuh het zegt soms niets he...het gevoel hebben dat ongesteldheid eraan komt kan ook zwangerschap betekenen!
Sanne1986

Junior Member

27-03-2012 16:48
Hoi Ruthje,

Ja, mijn man heeft zaadbalkanker.....we hopen dat het nu voorgoed weg blijft!!!!!
Ik Hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben er bang voor...
Wil me er ook niet te gek mee maken dat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn....het zijn echt menstruatieklachten, nouja we zien wel zondag!

Op welke wachtdag testen jullie? En tellen jullie de inseminatie dag dan ook mee?

Groetjes
ruthje

Posting Freak

27-03-2012 17:14
Sanne, heftig dus! Hopelijk blijft het nu weg meid!
Inseminatiedag is wachtdag 0, ik test altijd 13 of 14 dagen na de inseminatie.
lin1984

Unregistered

27-03-2012 18:08
[INDENT]hee..
vanmiddag gesprek gehad in zkh. Ik had de arts zo ver dat we over 2 weken al mochten beginnen.... alleen was er nu geen plek voor punctie! Balen, nu starten we na hemelvaartsdag, want dat weekend zijn we op vakantie, en dan begin juni is mn mannetje een week op vakantie.. en in juli gaan wij alweer samen 3 weken. Dus ff plannen zo! pfff... maar nu kan het , anders zouden we pas weer in septembere beginnen, en dat zou ik echt neit willen nu!
Voel me nu juist weer wat beter, sport weer met regelmaat, ben weer graag onder de mensen, en ben erg druk en actief!
Heb me net wel ff in bad laten liggen met een boek Confusedmile: zodat ik ook nog wel mn rust neem. Qua werk gaat het ook beter, en werk elke week een uur extra!
oja. ook de emmy's besproken.
hadden qualiteit 3 dus matig daarom konder er ook geen ingevroren worden.
xx [/INDENT]
dani

Posting Freak

27-03-2012 18:51
@sanne: welkom sanne!! Heftig van je man!! Hoop dat het inderdaad weg blijft nu. Houdt dit in dat hij nu geen zaadproductie meer heeft? (en jullie het dus met 18 rietjes moeten doen?) Hoop voor je dat het gewoon meteen lukt. Het gros vd vrouwen is binnen het half jaar zwanger dus hoop jullie ook!!

@ruth: duidelijk verhaal. Wel heftig allemaal! Testen ze daar niet standaard op? Hoop dat je nu wel gewoon toestemming krijgt voor Icsi. Gewoon ziekenh niet meer uitgaan voordat je Icsi mag doen ;-) Wanneer heb je gesprek? Moet je dan weer zo'n end rijden?

@odile: haha, ik ben nog niet weg hoor! En kijk hier, we hebben weer een frisse IUI dame erbij ;-) En lief hoor dat je ons wilt blijven volgen!

@lin: wat een planning allemaal he? Hoelang moet je na hemelvaart medicatie? Oftewel wanneer is punctie? Mijne eind juni. Zittten we misschien een beetje gelijk :-)
ruthje

Posting Freak

27-03-2012 19:14
ja 3 april hebben we een gesprek daarzo, 200 km rijden hihi
dani

Posting Freak

27-03-2012 19:17
pff ruth, vervelend hoor voor jullie!! Nóg een reden waarom jullie sneller geholpen moeten worden. Zou een petitie met handtekeningen hier op t forum die je dan weer inlevert op t ziekenh helpen :-) ?? Iedereen voor Icsi voor Ruth !!!! 3 april, volgende wk gelukkig al. :-)
capri77

Unregistered

28-03-2012 11:16
@Sanne, welkom! Hoewel het vreemd blijft om iemand te verwelkomen in een groep waar niemand denk ik voor zijn plezier terechtkomt, hoop ik dat je hier een plekje vindt om je hart te luchten. Heftig verhaal zeg, van je man. En 18 rietjes? Staat dat gelijk voor 18 pogingen? En hoe is de kwaliteit na ontdooing? Hoop voor je dat het snel raak mag zijn!

@Lin, wat jammer dat er geen plek is nu! Zou wel mooi geweest zijn om meteen door te gaan he. Fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat! En ja een bad is inderdaad op zijn tijd erg belangrijk Smile

@Dani, he gaat het bij jou?? Twee dagen nog in deze cyclus - is er nog hoop?? Ik heb mijn NOD over 4 dagen (aldus mijn iPhone app). Zou mooi zijn om op de valreep voor ivf toch nog op natuurlijke wijze zwanger te raken, maar ik reken nergens op.

Mijn man is gisteren bij de apotheek geweest dus de koelkast ligt nu vol met spuiten. Morgen de instructie - spannend dus, want als mijn app gelijk heeft gaan we dus al snel beginnen!

Verder voel ik me erg gestressed/opgejaagd. Het gedoe met mijn schoonzus zit me erg dwars. Ze weet van onze situatie en we hebben haar expliciet gevraagd om het ons te vertellen als ze zwanger zou zijn vanwege alle stress die ik er om heb. Haar reactie was toen vol begrip, dus ik begrijp echt niet waarom ze wacht tot 15 (!) weken met het vertellen. Toen we haar hebben verteld over onze situatie en vroegen of ze het ons zou willen vertellen heeft mijn man zelfs op de man af gevraagd of ze zwanger was waarop het antwoord nee was. Als ik nu terugreken, was ze toen dus al bijna 12 weken...
En het is niet zo dat we haar nooit zien...

Daarnaast voelt het ook als "stealing my thunder", maar daar kan zij natuurlijk niets aan doen...

Ik moet het loslaten, ik weet het. Ik voel me alleen niet erg serieus genomen in mijn gevoel. En dat is niet de eerste keer!

Thanks for listening - nu houd ik erover op (beloofd!)

Liefs
Odile

Posting Freak

28-03-2012 15:05
dani, tuurlijk wil ik jullie blijven volgen klets al lang genoeg met jullie mee. wil dus ook af en toe wil weten hoe het met jullie gaat hoor!

sanne, welkom hier en succes met wachten nog even.

capri, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. het is gewoon een rot situatie en kan me heel goed voorstellen dat het steekt. ik zou bijna zeggen/vragen waarom ze het niet eerder hebben verteld. kan alleen maar zeggen heel veel sterkte en je mag hier altijd klagen, misschien lucht het wat voor je op.

liefs.
dani

Posting Freak

28-03-2012 18:31
@capri: haha, jij ook Iphone app dus. Ik ook. Die zegt dat ik morgen ongi moet worden, maar omdat mijn ei wat later was heb ik er 1-2 dgn bijgeteld voor de zekerheid. We lopen dus beetje gelijk. Heb geen hoop hoor. Nou ja dat jok ik. Natuurlijk heb ik wel een sprankje hoop maar ik zal niet meer super teleurgesteld zijn. Ik verwacht mijn ongi. Heb nergens last van dus.... morgen of vrijdag zal het wel doorzetten. In IVF topic had meisje het over 2 wkn pil slikken voordat met decapeptyl gestart moet worden, dus ookal word ik pas zaterdag ongesteld, ik overweeg nu toch om pas einde v april aan de pil te gaan.
Mbt je schoonzus: snap echt dat je daarvan baalt. Kan me heel goed voorstellen dat je je niet serieus genomen voelt. Ik zou het misschien toch nog eens met haar bespreken omdat het waarschijnlijk alleen maar lastiger wordt nu zij een buik begint te krijgen. Dadelijk komen zij trots vertellen dat zij een gezond jongetje/meisje krijgen na 20 wkn echo terwijl jij dadelijk vol in IVF zit... Ik bedoel, ze moeten wel begrijpen dat ze rekening met je moeten houden, hoe het voor jou voelt... Enne... er gewoon over blijven schrijven hier hoor. Daar zijn wij voor!!!
capri77

Unregistered

29-03-2012 19:57
Hi girls,

Zo, vandaag de prikinstructie gehad. Toch wel raar, om jezelf met een naald te prikken. Maar so far so good!
Koelkast ligt vol met medicijnen, dus de duiveltjes mogen komen en dan kan het feest beginnen!

Begin ook al wat buikkrampjes te krijgen, dus zal wel niet lang meer duren nu...
dani

Posting Freak

29-03-2012 22:18
@capri: toch raar dat jij nog niet eerder hormonen hebt gehad en nu meteen aan de IVF gaat. Waarom hebben jullie niet 3 IUI zonder en daarna 3 met gedaan? Bijzonder om te zien hoe dat toch weer per ziekenh verschilt...
dani

Posting Freak

29-03-2012 22:20
@capri; lees net mijn stukje nog eens over en dat " meteen aan de IVF" bedoel ik niet verkeerd Jij bent even lang bezig als ik dus al veeeeeeel te lang. Maar meer dat t raar is dat er geen tussenstap is geweest met al 1e aanraking met hormonen omdat je nu meteen " het grove geschut krijgt" .... (zeg ik weer meteen... nou ja, je snapt vast wel wat ik bedoel)
ruthje

Posting Freak

30-03-2012 08:22
Er zijn onderzoeken geweest en daaruit blijkt dat iui met hormonen niet een grotere kans op zwangerschap geeft dan iui in eigen cyclus.
Misschien besluiten artsen daarom om geen hormonen toe te dienen in iui als iemand een stabiele eigen cyclus heeft. Hier in mijn ZH zijn ze ook niet zo happig op hormonen, omdat dat juist inbreekt in het natuurlijke proces van de vrouw. wat weer kan zorgen voor problemen.

Ik snap daarentegen niet zo goed waarom ziekenhuizen iedereen maar volpompen met hormonen, terwijl de meerwaarde echt minimaal is, en de belasting van zo'n behandeling wel 3x zo zwaar word.

liefs
capri77

Unregistered

30-03-2012 11:17
Dani, ik begrijp wat je bedoelt hoor.

Ruth, helemaal mee eens! Bovendien geeft IUI met hormonen een verhoogd risico op meerlingen, wat weer extra complicaties met zich meebrengt. Daarom kiest mijn zkh voor IUI in eigen cyclus, ook omdat dit zo dicht mogelijk bij de natuur staat.
lin1984

Unregistered

30-03-2012 16:16
Hee ..

Hier slecht nieuws... mijn opa is vannacht overleden. Hij heeft een mooie leven gehad, en het is goed zo, maar ondanks dat allemaal erg verdrietig.
Zal ook ff wat minder hier zijn, ga 2 maanden aan de pil,

kus lin
dani

Posting Freak

30-03-2012 18:10
@ruth: AZM geeft juist aan dat onderzoeken aan hebben getoond dat er wel degelijk meer zwangerschappen uit IUI met hormonen kwamen dan zonder. De reden waarom konden ze niet goed aangeven maar de resultaten waren er wel naar... Stom dat ook dit weer per ziekenh verschilt.

@lin: zie ander topic: gecondoleerd!! Hopelijk kunnen jullie hem een mooi afscheid geven. En onthoud: achter iedere traan van verdriet schuilt een glimlach van herinnering.
:
ruthje

Posting Freak

31-03-2012 08:25
Lin gecondoleerd meid!! Doe je rustig aan?

Dani, er zijn idd 2 onderzoeken geweest...en het verschil was zo minimaal tussen beide onderzoeken. Een licht verhoogde kans met hormonen...daarbij moet je denken aan 2%-3% meer kans...
maar goed, we zullen het zien...

liefs
Sanne1986

Junior Member

31-03-2012 14:39
Hoi hoi dames,

Hoe is het hier??
Onze eerste IUI is helaas mislukt, we hebben gisteren ook al een gesprek gehad met de arts.
Gezien de kleine kans die bij IUI tot zwangerschap leiden, hebben we besloten om verder te gaan met ICSI....
Aangezien we het met 18 rietjes moeten doen en als je dan bereken dat je voor één IUI 2 tot 3 rietjes nodig heb....
Bij mij volgende menstruatie kan ik instromen met het ICSI-traject....in de tussende liggende periode mogen we nog 1 IUI poging doen als we willen..., maar het voelt zo als de rietjes vergooien....

Liefs
ruthje

Posting Freak

01-04-2012 09:44
Sanne, wat balen dat het is mislukt. Fijn en goed dat jullie voor icsi gaan...ik had het al gedacht maar wilde je in de wachtweken niet onzekerder maken.
Ik zou idd wachten op icsi en geen zaadjes "vergooien"

liefs
ruthje

Posting Freak

01-04-2012 12:01
dinsdag is de dag des oordeels, HET gesprek in ZH... We zullen zien wat er gaat gebeuren! Ben eigenlijk helemaal klaar met alles, gesprekken bij fiom komen ook steeds uit op hetzelfde. Eigenlijk wil ik diep van binnen wel stoppen, maar ben bang dat ik daar gedurende mijn leven spijt van krijg.
Moeilijk moeilijk..al die gedachten, maar ben gewoon aan rust toe. Al bijna 5 jaar staat ons leven in teken van de kinderwens, zoveel dingen moeten we er voor op geven, niet op vakantie want het geld hebben we nodig om de pogingen te betalen, en meer van dat soort dingen...we leven al jaren in de 0 stand. En die drukte aan mn kop, de teleurstellingen, de verwachtingen die niet uit komen, vallen en weer proberen op te staan. het kost me zo ontzettend veel energie, en kracht.
hebben we nog wel een leven samen als de kinderwens weg valt? Zijn we elkaar niet onderweg kwijt geraakt door zij aan zij te vechten voor datgeen wat we willen.
Willen we doorgaan, misschien ten koste van alles? Ik heb rust nodig, en misschien is stoppen met de behandelingen wel datgeen wat ik nodig ben. Kom er steeds weer op uit, maar ben zo bang dat ik spijt ga krijgen als ik stop. Zo ik geloof dat ik dat even kwijt moest!
Roosie

Posting Freak

Topics: 3
01-04-2012 21:23
Lieve Ruth, in de eerste plaats een dikke knuffel! Moeilijk allemaal hé, al die energie, kracht, hoop en teleurstellingen jaren lang.
Maar zolang je bang bent er spijt van te krijgen er niet alles aan gedaan te hebben zou ik doorgaan.
Vooral als je een ICSI behandeling mag gaan doen, dat biedt weer zoveel meer kansen dan IUI.
Wie weet is er iets met je eitjes, waardoor de zaadjes er niet binnen kunnen dringen.
Je eitjes zijn nog niet onderzocht en dat kan met ICSI en daar worden hele goede resultaten mee behaald en dan doel ik niet alleen op Jane.
Ik ga heel hard voor je duimen dat je met ICSI verder mag, want zoveel IUI's daar wordt je tureluur van. Je hebt zelfs verschillende donoren gehad, wordt nu echt tijd om een stap verder te mogen doen.

Heel veel succes dinsdag!

Liefs Roosie
capri77

Unregistered

01-04-2012 21:55
Ruth, een dikke knuffel voor jou!! Wat een tweestrijd he. Doorgaan of stoppen, wetende dat het misschien toch had gekund... Het gevoel van de steeds terugkerende cyclus van hoop, vertrouwen en teleurstelling, keer op keer. De vraag of je nog samen bent omdat je samen voor hetzelfde doel aan het vechten bent. En wat er nog over is van jullie samen als dat doel wegvalt. Elk op zich grote en belangrijke vragen/gevoelens en kan me voorstellen dat het gevoel van "er klaar mee zijn" soms de overhand krijgt. Terug naar het moment voordat de kinderwens in je leven kwam. Of je leven kwam verzieken, zoals ik het soms weleens zie.

Niemand kan je helpen deze vragen te beantwoorden. Maar ik ben ervan overtuigd dat als de tijd er rijp voor is, jij zelf zult weten wat de beslissing is en wat jouw/jullie pad in het leven gaat zijn. Komt tijd, komt raad - ik geloof echt dat dat zo is.

Praktisch gezien zou ik denk ik sowieso even afwachten wat ze dinsdag zeggen - wat nou als je inderdaad ICSI kunt gaan doen, dat biedt dan toch weer perspectieven. Zou het mogelijk zijn voor jou/jullie om een pauze in te lassen? De dingen eens op een rijtje zetten, even lekker van elkaar genieten, samen leuke dingen doen. Nu stoppen, betekent immers niet dat je het niet later weer op kunt pakken.

Luister naar je gevoel meid. Probeer er achter te komen wat op dit moment de beste keuze is voor jou en wees niet bang om spijt te krijgen. We leven in het nu en wat belangrijk is, is dat jij je happy voelt met de weg die je inslaat!

Liefs
capri77

Unregistered

01-04-2012 21:59
@Sanne: balen dat je eerste IUI niet gelukt is. Goed dat jullie al meteen met ICSI mogen beginnen. Met 2 a 3 rietjes per keer kan het hard gaan en dan kun je ze beter maar zo goed mogelijk gebruiken! Ik zou denk ik die IUI niet doen, want het aantal rietjes (en daarmee pogingen) die je hebt zijn beperkt en kansen bij IUI zijn niet erg hoog...
Lastige keuze, want ICSI is wel weer een stap verder natuurlijk en je wilt het graag het liefst zo natuurlijk mogelijk...

Wanneer zou je met ICSI mogen beginnen?
dani

Posting Freak

02-04-2012 07:37
@sanne: balen van de mislukte IUI. Hoeveel rietjes gebruiken ze voor een ICSI? Als dat er "maar" 2 zijn, dan zou je kunnen overwegen om er bijv 10 over te houden voor 5 ICSI pogingen en de rest nog met IUI te proberen? Lastige keuze....

@Ruth: meid, wat voel ik met je mee!! Het is ook allemaal niet niks!! Morgen heb je in ieder geval duidelijkheid of ICSI nu al tot de mogelijkheden behoort. Ondanks dat wij in vergelijking met jou "pas" 2,5 jaar bezig zijn, snap ik wel heel goed wat je zegt. Ook ik twijfel wel eens aan alles. Maar zoals Roosie denk ik goed zegt: zolang je bang bent spijt te krijgen omdat je niet alles geprobeerd hebt zou ik zeker door blijven gaan. Ik zou misschien wel een soort van deadline afspreken: bijv: als je aan het einde van dit jaar nog niet zwanger bent dat jullie dan even heerlijk samen op vakantie gaan. Geld hiervoor apart houden. Quality time met zijn 2en is ook heel belangrijk!!! Je hoort helaas te vaak dat mensen elkaar inderdaad verliezen in dit traject. Heel veel kracht en wijsheid toegewenst lieve Ruth en duim voor goed nieuws (ICSI!!) morgen!
Jones

Posting Freak

02-04-2012 10:29
@Ruthje: lieverd, wat een belangrijk gesprek! En wat je schreef, dat raakte me echt! Zoveel onzekerheden, verdriet en vragen, maar ik blijf er van overtuigd dat er ooit een dag komt waarop heel de puzzel in elkaar valt! Je verdient het zo!
Hopelijk neem je vandaag de nodige rust om morgen dit belangrijke gesprek aan te gaan! Ik zal heel hard aan je denken en hoop dat je met een beslissing buiten wandelt, waar je je zelf in kan vinden!
STERKTE EN SUCCES!!!!!!!

xxxxxxxxxjes Jones
ruthje

Posting Freak

02-04-2012 17:16
Thanks lieve dames voor jullie begripvolle en opbeurende woorden! jullie hebben gelijk, zolang ik twijfel moet ik doorgaan!
Al heb ik wel bedacht dat ik ook al heel gelukkig was met een pleegkindje(s)..die optie blijft altijd open. Mochten we wel een "eigen" gezin krijgen, dan wil ik zowieso in de toekomst pleegkindjes gaan opvangen.
Komt tijd, komt raad.. ik wacht eerst het gsprek met de arts morgen af!
Roosie

Posting Freak

02-04-2012 19:11
@Ruthje, heel veel succes morgen! Bekijk het stapje voor stapje, dat hielp mij tenminste wel hopelijk jou ook!

Liefs Roosie
Jones

Posting Freak

02-04-2012 19:41
Nog een extra succes voor morgen, Ruthje!!!!!!!!!!!
lin1984

Unregistered

02-04-2012 19:49
kom ff snel .. ruth heel veel succes morgen!!
kus lin

hier gaat het mwa.. net naar opa gaan kijken, hij ligt er vredig bij. Het is goed zo, maar ontzettend veel verdriet!
Morgen avondwake, en woensdag begrafenis. Ik ga stuk lezen in de kerk voor mn opa.
xx
dani

Posting Freak

02-04-2012 21:36
@lin: knap van je meid! Ik heb dat zelf ook gedaan, zowel bij oma als opa. Vond het wel lastig om het droog te houden, maar had er goed gevoel over/bij en heb van vele mensen complimentjes gekregen achteraf, Sterkte!!!

@ruth: succes morgen!!! Laat je snel iets weten? KNUFFEL
capri77

Unregistered

02-04-2012 21:50
Lin, wat knap dat je een stuk gaat lezen voor je opa. Morgen de avondwake en woensdag de begrafenis... gaat ineens snel he. Heel veel sterkte gewenst!

Ruth, heel veel succes morgen!! Laat je iets weten?

Liefs
Odile

Posting Freak

03-04-2012 07:51
lin, gecondoleerd en wat super en sterk dat je wat gaat lezen voor je opa!!!

ruth, weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wat een gevecht ga jij met jezelf aan en wat vind ik jou toch sterk. kan je alleen maar ontzettend veel succes wensen vandaag en ga voor een goede afloop duimen voor je.

liefs.
Jones

Posting Freak

03-04-2012 09:56
@Lin: wat knap dat je een stuk gaat voorlezen voor je opa!!!!!!!! Haal rust uit de avondwake vanavond en neem in alle stilte en liefde afscheid van je opa! Gelukkig dat hij er vredig bij lag.. voor hem is de grootste pijn nu eindelijk voorbij! Wees sterk, laat je tranen de vrije loop en geniet van de mooie herinneringen aan je opa! Je draagt hem altijd bij jou, in je hartje! Sterkte vanavond met de wake! xxx

@Ruthje: ook jij ONGELOOFLIJK VEEL STERKTE VANDAAG!!!!!! Ik hoop dat je de nodige kracht vindt en met een beslissing buiten wandelt, waarbij je jezelf goed voelen kan...
Laat maar iets weten, als je er klaar voor bent! IK DENK AAN JE!!!!!!

xxxxjes
ruthje

Posting Freak

03-04-2012 15:30
hoi meiden, I am back!

Nou de kogel is door de kerk, we doen 1 ICSI poging. En daarna zien we wel verder. Zodra ik ongesteld word, over een week of 2,3, start ik met de pil, en 11 mei prikinstructie en start prikken.
In juni de punctie en evt terugplaatsing. Vind het doodeng maar ben wel blij dat er eindelijk actie word ondernomen. Bloed is onderzocht en er is een antrale FM gedaan. Heb nog zat eicelreserve, en volgens arts moet mijn AMH ook hoog genoeg nog zijn. Anders word ik gebeld.
Zoals het er nu uitziet kom ik de eerste jaren niet in de overgang...

liefs
dani

Posting Freak

03-04-2012 19:02
@ruth: zie ander topic. Maar ook hier nog een soort van proficiat met start van Icsi!! Heb er een goed gevoel over!! Watch my words..... :-) Ook fijn dat je nog lang niet in overgang zit. Hopelijk geeft ook dat je wat meer rust!

Donderdag intake IVF!! En vrijdag heerlijk vrij: we gaan naar beste vriendin in Utrecht. Eerst shoppen met manlief en daarna lekker eten en logeren bij vriendin :-) :-) :-)
capri77

Unregistered

03-04-2012 19:52
ruthje, had in ander topic al gereageerd, maar ook hier nog even: fijn voor je dat je door mag naar ICSI! Hopelijk geeft dit weer nieuwe moed!

dani, lekker dat je vrijdag vrij bent - en lekker shoppen in Utrecht! Geniet er maar van!!
ruthje

Posting Freak

03-04-2012 21:53
hoi dames,

Vind dat het IUI topic voor IUI'ers is, als wij allemaal over icsi gaan praten daar word de drempel te hoog voor anderen die wel IUI doen. We kunnen wel op hun reageren, maar laten we onze verhalen over puncties etc in het ICSI stuk houden.
Roosie

Posting Freak

03-04-2012 22:32
@Ruth wat super je mag ICSI! En nog lang niet in de overgang! Eindelijk actie idd mijn duimen draaien al, als je vragen hebt weet je me te vinden.

Liefs Roosie
noortje

Posting Freak

04-04-2012 08:31
Ruthje, lees hier af en toe nog wel eens mee.. Echt super dat je voor icsi mag, hoop echt voor je dat dit resultaat op gaat leveren! Blijf je volgen... (de rest trouwens ook)

Jones, nog bedankt voor je lieve berichtje een tijdje terug op het andere topic, ben niet altijd in staat om meteen te reageren.
Jones

Posting Freak

04-04-2012 10:35
@NOORTJE: graag gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!

@Lin: hoe gaat het met je vandaag?? Ik hoop dat de wake je gisterenavond een mooi afscheid heeft gegeven! Sterkte vandaag met de begrafenis!

xxx
Jones

Posting Freak

04-04-2012 10:36
ruthje schreef:hoi dames,

Vind dat het IUI topic voor IUI'ers is, als wij allemaal over icsi gaan praten daar word de drempel te hoog voor anderen die wel IUI doen. We kunnen wel op hun reageren, maar laten we onze verhalen over puncties etc in het ICSI stuk houden.

HELEMAAL mee eens, Ruthje!

xxx
Odile

Posting Freak

04-04-2012 11:41
ruth, goed nieuws dus en nog niet in de overgang en door naar icsi. succes de komende tijd!!!!!
lin1984

Unregistered

04-04-2012 17:50
He meiden,
Vind ik ook ruth.. en wat een goed nieuws! Ben blij voor jullie!

hier vandaag emotionele dag! moet zeggen dat ik er nog niet helemaal bij ben... pfff... verdrietig allemaal.
ik ben een van de oudste kleinkinderen , dus ook altijd in het begin goed verwend, en mn oma leefde toen ook nog... veel verhalen gehoord over hoe trots hij altijd op me was. En over dat hij altijd op me paste, en wat hij dan altijd deed. Leuk om te horen, wist het natuurlijk al wel, maar zo'n verhaal doet op zo';n dag toch wel goed! Het was een mooi en waardig afscheid! Ik heb gisteren en vandaag gelezen in de kerk voor mn opa, beetje slikken en snikken.. maar het is gelukt.

Ik ga me ook meer aansluiten bij de ivf.. vind dat ruth daarin gelijk heeft!
Succes allemaal!!!
liefs lin
dani

Posting Freak

04-04-2012 20:22
@lin: heftig zo'n dag!! Knap van je hoor dat je gesproken hebt!!
dani

Posting Freak

04-04-2012 20:23
Meiden, ook ik zal hier best nog meelezen maar denk idd dat Ruth gelijk heeft: ik zal vooral nog op IVF topic actief zijn. Succes allemaal!!!
Jones

Posting Freak

04-04-2012 21:15
Ik sluit me mee aan bij de anderen!
Ik ga zeker nog meelezen, maar vooral in het IVF-topic reageren!

Ik wens wel alle IUI'ers alle succes toe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xxxjes Jones
ruthje

Posting Freak

05-04-2012 07:52
Noortje, wat fijn dat het goed gaat!!!
Odile

Posting Freak

05-04-2012 07:56
oke meiden, maar dan zal ik ook afscheid van jullie moeten nemen :-(. ik red het niet om bij allemaal verschillende topics te reageren waar ik ook verder niet echt kom. hoop voor de iui meiden dat het clubje snel weer groter wordt!!

lin, wat ontzettend goed en knap wat je hebt gedaan!!!!! sterkte nog de komende tijd.

liefs odile en ik zal jullie missen ;-(.
ruthje

Posting Freak

05-04-2012 08:38
odile, je kan hier toch gewoon blijven schrijven? Wij lezen ook hier hoor, en reageren ook echt wel. ben toch veel te benieuwd hoe het met jou gaat???!!!!
Alleen punctieverhalen etc zullen we iedereen wat besparen.
Jones

Posting Freak

05-04-2012 10:18
@Odile, lieverd!!!!!!!!!!! We gaan nog zeker meelezen en reageren!!!!!!!!!!!!!! We vergeten je niet!!!!!!!
Maar we gaan (zoals Ruthje dat zegt) niet constant zitten praten over onze technische kant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik volg je op de voet! BELOOFD!!!!!!!!!!!!!!!!!

xxxjes
Odile

Posting Freak

05-04-2012 10:19
ruth, oh oke nou vooruit dan maar ;-). hier gaat het goed hoor. heb niet echt te klagen. begin alleen last van mijn onrrug te krijgen, waarschijnlijk zal dat op den duur uitmonden in hetlaas bekkeninstabiliteit :-(. maar goed we letten erop en trekken op tijd aan de bel. daarnaast hebben we afgelopen weekende de kinderwagen gereserveerd :-). die gaan we dan uiteindelijk in week 20 bestellen. verder nog rustig met dingen kopen enzo.
ruthje

Posting Freak

05-04-2012 10:41
Odile, die bekkenklachten moet je idd wel serieus nemen! rustig aandoen iig. leuk dat de kinderwagen gereserveerd is, wat voor kleur hebben jullie gekozen? Unisex?
Je bent alweer 14 weken, wat gaat het toch snel!! Nog even en je gaat je kleine voelen!
Odile

Posting Freak

05-04-2012 11:57
ruth, ja schiet al op he. maar wat duurde het lang in het begin :-(. we hebben een blauwe wagen en een rode bak voor het begin gekozen oja en een aqua maxi cosi. dus ja zeg het maar. ben gek van blauw of het nu meisje of jongen wordt :oops:. er waren ook niet echt andere kleueren, ja zwart, bruin, cherise, blauw en rood dus. tja wat moet je dan he. kan niet wachten tot ik de kleine voel, dan heb je tenminste bevestiging nu is het nog best onzeker moet ik zeggen, was blij dat ik gisteren bij de vk het hartje mocht horen :-).
lin1984

Unregistered

05-04-2012 14:45
hee.. ik lees hier ooknog wel mee hoor!! en odile.. wil zekers jouw verhalen ook nog horen!!! is ook moeilijk om hier weg te gaan , uit het vertrouwde clupje...
Leuk zeg die babyspullekes! Wil ook!!! Lijkt me super!!

liefs lin
Odile

Posting Freak

05-04-2012 15:07
lin, daarom vind ik het ook zo moeilijk om dingen hier te schrijven. jullie willen ook en verdienen het ook zo. maar goed als erom gevraagd wordt dan laat ik natuurlijk van me horen hoe het met me gaat enzo.
Jones

Posting Freak

05-04-2012 15:24
@Odile: laat maar lekker van je horen!!!!!!!!!!! Zalig die babyspulletjes! Lijken me heel mooi!!!

xxx
lin1984

Unregistered

05-04-2012 15:34
ik werk op een kinderdagverblijf op een babygroep, dus regelmatig confronterend... maar nu gaat het weer een heel stuk beter!
Odile

Posting Freak

06-04-2012 07:40
oke oke meiden, maar toch zal ik het hier niet helemaal overspoelen met mijn verhalen. heb het zelf gemerkt in een ander topic van zwanger worden waar ik sinds het begin bij zat daar was op een gegeven moment iedereen zwanger behalve ik en een ander meisje. nou was wel erg confronterend dat het alleen maar daar overging. dus ik zal het wel met beleid mededelen en op verzoek natuurlijk.

lin, jeetje wat zal dat lastig zijn, maar goed om te horen dat het nu beter gaat. volgens mij is de begrafenis van je opa vandaag toch, heel veel sterkte met dit zware afscheid.

liefs
lin1984

Unregistered

06-04-2012 17:52
hee..
afgelopen woensdag was de begrafenis.. was erg mooi, maar toch ook wle heftig!
ben vandaag voor het eerst weer gaan werken... de hele dag!!! Ben zo happy daarmee!! Het is goed gegaan, en heb alles volledig mee kunnen doen!! dacht dat ik wel om zou vallen van vermoeidheid, maar dat is gelukkig niet zo!! Volgende week 3 dagen van 7 uur ... en dan uit de ziektewet, en weer 4 dagen van 9/10 uur maken!! (nu deze week 6uur per dag) maar dna 5 dagen..
dus over een week weer 1 dag vrij in de week!!

Odile, jij mag er van mij gerust over praten hoor! vind ik niet erg!! vind het leuk om te horen, en op de hoogte te blijven.. in voor en tegenspoed is het toch? Smile

xx
dani

Posting Freak

07-04-2012 19:15
@lin: knap van je meid! En zo fijn dat je hele dag gewerkt hebt en je goed voelt!!

@odile: sluit me bij Lin aan hoor. Het is goed om ook af en toe naast alle moeilijke behandeling-verhalen positieve zwangerschapsstories te kunnen lezen. Daar doen we t allemaal voor!!
Odile

Posting Freak

10-04-2012 07:36
lin en dani, oke dan blijf ik mijn verhalen ook bij jullie posten. maar goed voor nu niets nieuws te melden ;-). heeft iedereen een beetje gezellige pasen gehad ondanks het flut weer?

jones, hoe is het eigenlijk met jou??

liefs.
Jones

Posting Freak

10-04-2012 10:13
@Odile: ik ben mijn laatste dagjes van de stimulatie in gegaan! Vanavond heb ik een laatste FM -meting en dan hoogstwaarschijnlijk donderdag mijn pick-up!
Ik vind het razend spannen en kijk er langs de ene kant echt naar uit (EINDELIJK weer een kans), maar langs de andere kant vind ik heel dat punctie-gedoe best weer ongelooflijk spannend en beangstigend....

Hoe gaat met jou en de zwangerschap? Tgoch, wat vliegt de tijd, reeds 14 weken ook!!!!
Geniet je al volop????

XXXX
Odile

Posting Freak

10-04-2012 11:47
jones, goed om te horen dat het goed gaat met je. kan me goedvoorstellen dat je gemengede gevoelens, jeeeee ik heb weer een kans en dan aan de andere kant brrrrr wat staat me te wachten.

hier gaat alles goed hoor en idd volop aan het genieten.
lin1984

Unregistered

10-04-2012 17:39
hee
hier gaat het redelijk, ben nu stees meer aan het werken, en lukt goed.
weer meer aan het sporten, dus steeds weer beter..
xx
capri77

Unregistered

10-04-2012 22:36
Hi meiden,

Nou beetje bizar maar "mag" toch hier weer even meeschrijven want mijn IVF poging is afgeblazen wegens slechts 1 groot eitje en wordt nu dus escape IUI. Dit keer wel met hormonen dus en mag ook de utrogestan bolletjes gebruiken. Wie weet doet het iets voor ons! Smile
Odile

Posting Freak

11-04-2012 11:44
hey capri, nou heel veel succes dan en ik ga voor je duimen!!!!!!
ruthje

Posting Freak

16-04-2012 18:47
capri, ook hier duim ik voor je!!

Odile, hoe gaat het meis?
capri77

Unregistered

16-04-2012 20:08
Thanks ruthje! Ik weet zeker dat het helpt Smile
Odile

Posting Freak

17-04-2012 09:10
hey ruth, goed hoor, heb nog steeds niet echt te klagen. buiten dan die onderrug die gewoon af en toe echt pijnlijk is. verder zijn we lekker op zoek naar een kinderkamer, vooral aan het kijken wat we leuk vinden enzo. gelukkig hebben we wel dezelfde smaak :-). oja en we hebben de 28ste weer een echo maar dan wel een pretecho/geslachtbepaling. we willen zo graag weten wat het word!!!!of beter gezegd wat het is :-).

hoe is het verder met jou??

capri, ik duim ook hard voor je hoor hoe mooi zou het zijn starten met ivf escape naar iui en dan gewoon zwanger ik vind het een droom scenario en duim ervoor.
ruthje

Posting Freak

17-04-2012 09:12
Oh wat spannend een geslachtsbepaling!! Mogen wij ook weten wat eht wordBig Grin
Ik denk een meisje!

Hier alles goed, ik geniet nog even van de rust voordat hier het circus gaat beginnen.
Odile

Posting Freak

17-04-2012 10:29
ruth, tuurlijk de hele wereld mag het weten :-)!!!!! wat leuk dat je een meisje denkt waardoor?? ben niet nieuwsgierig hoor. ik weet het zelf namelijk nog niet zo goed, soms denk ik door het dwarsliggen met de nekplooimeting dat is zeker een meisje en de volgende keer denk ach waarom niet een jongen. weet het dus niet zo goed :oops:. maar ben daardoor denk ik wel extra nieuwsgierig. wat lekker dat je van de rust kan genieten zal je denk ik best goed doen of niet??
ruthje

Posting Freak

17-04-2012 10:34
Odile, een meisje is gewoon een gok. Moet er wel bij zeggen dat 90% van mij gokken altijd juist is Wink
Odile

Posting Freak

17-04-2012 11:57
ruth, ik moet nog 1 1/2 wk wachten ja en nu wordt ik alleen maar nog nieuwsgieriger :-(, grrrrrrr jouw schuld ;-). zou het wel grappig vinden als het idd een meid is. mijn man ik zijn nog uitbundig enzo en vrienden vinden ons dan ook meer een jongens type als een meisjes type. dus ja zou grappig zijn als het dan toch een meid is :-).
capri77

Unregistered

17-04-2012 15:48
Ooh... spannend Odile! Ben ook benieuwd! Enne... een meid zou zomaar kunnen, maar dat is vooral gebaseerd op de kleuren van je banner! hahaha

Ja, zou wat mij betreft ook echt een droomscenario zijn om zwanger te worden van de escape IUI. Hopelijk heeft mijn lichaam besloten dat ik die punctie echt niet hoef...! Nog een weekje wachten... Boobies doen al wel minder pijn en verloor ook iets van bruin slijm, dus ben niet meer zo hoopvol als eerst... Confused
Jones

Posting Freak

17-04-2012 17:12
Spannend Odile!!!!! Xxxjes
dani

Posting Freak

17-04-2012 20:32
@capri: hoop niet opgeven hoor!! Jij moet de nieuwe hcg golf opstarten!!!!! Hoe cool als je die punctie niet meer zou hoeven!!!!

@Odile: spannend voor jou!! Als het maar gezond is toch?!?

@ruth: hoop dat je binnenkort heel vaak moet gokken naar t geslacht!! En dan om te beginnen bij jezelf! :-)
Odile

Posting Freak

18-04-2012 07:39
capri, euhhh kan ook innesteling zijn he. niet meteen gaan wanhopen. ennuh borsten komen en gaan believe me :-). wil je niet te veel hoop geven hoor maar keep up the good spirit. tja, banner is gewoon gekozen zonder er bij na te denken dus wie weet.

dani, ben het helemaal eens me je woorden voor ruth!!!!!
ruthje

Posting Freak

18-04-2012 09:05
innesteling is tussen de 5-10 dagen na eisprong. Capri, je zit dus in de goede dagen om wat bruinige slijm te verliezen. daarnaast kan het ook zo zijn door de utrogestan dat er een adertje geknapt is in je schede...dat gebeurd nml ook nog wel eens.
Odile

Posting Freak

23-04-2012 14:08
hey meiden, hoe is het hier en wat is het hier nu stil :-(.

capri, hoe is het bij jou, wanneer kan je testen of is de ronde al voorbij??
capri77

Unregistered

23-04-2012 14:25
Hey Odile, lief dat je aan me denkt!

Ik moet nog tot vrijdag wachten, als voor die tijd de ongi niet is doorgebroken. Droomde al twee nachten dat ik ongi ga worden maar er komt nog niets. Kan ook dat de Utrogestan het tegenhoudt... Verder geen echte kwaaltjes en ook geen raar haar Smile

Hoe is het met jou?? Nog een weekje en dan weet je wat het wordt he! Begin je al een lekker buikje te krijgen?
Jones

Posting Freak

23-04-2012 15:10
Ik lees ook nog mee hoor!!!!
Ik heb niet veel te melden, zit nog steeds op die vervelende wachtbank! Vrijdag eindelijk bloedtest!!!!

Het is het met je Odile? Wanneer heb je nu geslachtsbepaling???? Je kleintje doet het super hé!

xxxxxxxxxxx
Odile

Posting Freak

24-04-2012 08:01
capri, tuurlijk denk ik aan je. tis veel te spannend vind ik, zou gewoon zo mooi zijn dat een escape je wens in vervulling gaat brengen. ik vind het nog steeds een goed plan.ennuh je droom is gewoon een nachtmerrie en die kan je best vaak hebben als je zwanger bent ;-), sorry kon ik niet laten om te zeggen. tja raar haar, wat is dat toch he bij mij :-). hier nog niet echt een buikje, ik zie het wel maar anderen nog niet echt. sprak toevallig een collega en die geloofde eigenlijk niet dat ik bijna 17 wk ben. maar goed ik ben ook lang dus de kleine heeft daardoor ook veel ruimte. maar goed 's avonds kan je er niet meer omheen hoor dan is het echt wel duidelijk. jaaaaa, zaterdag dan weet ik het. ben alleen bang dat ik het hier maandag pas vertel aangezien ik het weekend best druk ben. maar goed je weet het nooit met mij. ben echt zo benieuwd.

jones, hmmm oke ja die wachtbank, ze zouden hem af moeten schaffen. voor zover ik er wat van kan zeggen doet de kleine het super maar ben blij dat ik zat een echo heb dan kan ik het tenminste weer zien en dan is het tenminste weer even bevestigd enzo. lees ik nu goed inje onderschrift dat jij al terugplaatsing hebt gehad?? of te wel kan jij binnenkort testen? ik ben natuurlijk niet heel erg bekend in de ivf materie maar ben wel heel benieuwd hoe jij en de rest ervoor staan.
ruthje

Posting Freak

24-04-2012 08:14
Haaaai,

Odile, je buik gaat straks echt wel groeien hoor, nu zit ie gelukkig nog niet in de weg en kan je lekker alle bewegingen nog maken. Straks heb je ineens een groeispurt!

Hier geen nieuws...ben nog steeds aan het wachten op ongi en dan start de pil. De dag dat ik start met de pil is de dag dat het echt gaat beginnen.
spannend!
Odile

Posting Freak

24-04-2012 08:28
ruth, ongetwijfeld, maar voor nu is het nog niet veel. ach wat je zegt kan nu nog alles doen en zit er niets in de weg :-). oei spannend voor jou dus. wanneer verwacht je je ongi?
ruthje

Posting Freak

24-04-2012 08:52
de 30ste moet ik ongesteld worden....vind het wel spannend!
Odile

Posting Freak

24-04-2012 09:57
ruth, daar kan ik me iets bij voorstellen je gaat toch ineens uit een vertrouwde situatie en met iets totaal nieuws beginnen. kan allemaal leuk in de boekjes staan maar je moet het maar wel ondergaan en je weet in die zin niet wat er allemaal gaat gebeuren in je lijf en met je lijf. sterkte met afwachten in elk geval, denk veel aan jou en de rest!
Odile

Posting Freak

27-04-2012 09:39
capri, hoe is het met je?? weet je al wat, of durf het niet te vertellen. ik duim in elk geval voor je.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave