Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Mama's Maart 2011 deel 2.

Mama's Maart 2011 deel 2.
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
24-02-2012 23:47
Dames hier is deel 2 van jullie topic.
Veel kletsplezier.

Liefs Sanel.

De link naar het oude deel:http://www.zwangerworden.nu/showthread.p...11/page300
kimbo

Senior Member

Topics: 0
25-02-2012 09:56
oh jee mijntje wat erg zeg, hoe is het gebeurt? Dus niet alleen een helm op de fiets op maar ook in wagen...jeetje wat schrikken! Hopelijk gaat het goed met haar en kunnen jullie na die 24 uur weer naar huis, heel fijn dat je mag blijven...
Sandra7175

Posting Freak

25-02-2012 11:28
Mijntje... Hoe gaat het met Vieve?

Kimbo, hoe gaat het met Sophie? Drinkt ze weer?
Mijntje

Posting Freak

Topics: 6
25-02-2012 12:32
Vieve is weer de oude, we zijn lekker thuis. Madelief was aan het klieren, dus ik pakte haar bij haar armen en liet daarbij de wagen los, op de een of andere manier viel hij toen om. We hebben trouwens gister dat huis bekeken waar ik het laatst over had. Het is echt helemaal de bom!! Wij zijn verliefd.. Denk dat er deze week nog een bord in de tuin gaat Wink. Gauw dit proberen te verkopen en uiteraard een bouwtechnische keuring laten maken, het is tenslotte meer dan een eeuw oud.
Ana

Posting Freak

Topics: 3
25-02-2012 16:18
wat fijn dat het oke is allemaal met Vieve! moest je wel 24 uur blijven of mocht je eerder naar huis.

en Sophie, hoe gaat het met haar?

hier weer van die tandjesnachten. En ze wordt ook nog stug om half 7 wakker. Dus na twee a drie van die nachten is mama weer behoorlijk moe Sad Overdag slecht eten en slecht in slaap komen - hopelijk snel resultaat...
kimbo

Senior Member

25-02-2012 17:21
Hier gaat het weer goed met Sophie, ze drinkt weer redelijk ...ook weer 150 ml melk. En ze eet voor 2, is dus echt aan het inhalen. Je ziet haar bolle wangen weer terug komen, heerlijk!!! Met mij gaat het helaas nog niet echt goed, nu keelpijn erbij sinds 2 dagen en ik blijf maar verhoging houden bah...ik heb echt exact hetzelfde als sophie. Ik kan gelukkig weer iets meer eten, maar afgelopen dagen was echt niet leuk. Nu hopen dat de keelpijn en verhoging snel weg gaat...over een week op vakantie dus dan willen we wel fit zijn!

Mijntje, wat spannend dat het huis helemaal top was, ben benieuwd! Heb je foto's of een link?

Bij ons nog niet echt ontwikkelingen, vriend had bij de boekhouder aangegeven dat we willen verhuizen en of dat nu wel mogelijk is aua hypotheek...toen zei hij: Maar ... is toch al bezig met dat ene huis voor jullie?
De eigenaar van de zaak kan een huis krijgen op een ander villapark bij ons in de buurt en wil dit aan ons doorverkopen, geen idee hoe die constructie zit, maar het is waarschijnlijk een stuk goedkoper als de nieuwprijs. Ik ben dus erg benieuwd hoe ze dat in gedachten hadden. Krijg vanavond de brochure van het huis, op internet al een jaar zitten zwijmelen, want hij heeft weleens eerder gevraagt of het niets voor ons was. Maar ja huis is zo duur dat ik dacht dat kunnen we nooit betalen (denk ik nu nog hoor haha) maar hij zegt dat het wel goed komt.

Nou we zullen zien...ik ben al helemaal bezig met plaatjes op internet verzamelen van mijn ideale inrichting...ik wil namelijk dat als het lukt het ook echt zo word als ik altijd had gedroomd maar er in dit huis niet van is gekoemn door te snelle beslissingen.

hahaha jullie begrijpen wel dat ik helemaal doorsla nu...het is ook wel een beetje te gek allemaal....vriend bv gestart, ik waarschijnlijk baan kwijt, huis misschien verkopen, nieuw huis aankopen enz enz....iets teveel van het goede voor mijn zenuwen hihi
Mijntje

Posting Freak

25-02-2012 19:23
http://www.funda.nl/koop/edam/huis-47186...buiten-42/

Er staan maar 3 foto's op, niks van de binnenkant. We hadden een
bouwval verwacht maar van binnen is de rechterkant (vanaf de groene deur)
helemaal keurig onderhouden, alhoewel wel verouders. De linkerkant vanaf de
groene deur was een werkplaats, als je dat bij het huis gaat betrekken is het gigantisch. Boven 4 grote slaapkamers en badkamer.
Dan zit er achter nog een aanbouw over de lengte van 4 meter breed, die willen
we dan gaan slopen, dan hebben we een erf van 5x18 achter het huis. De houten
schuur is alleen al 4x6. Hebben het plan om die te gaan verbouwen tot 1 persoonshuisje. Verdienen we meteen wat om de hypotheek te betalen. We zullen
niet veel stijgen in lasten, maar alles wat meebetaald gaat worden kunnen wij
weer sparen voor verbouwingen. Leon en ik hebben al heel vaak naar dit soort
woningen gekeken, maar dat begon dan vanaf 3 ton en dan moets je nog alles
verbouwen. Hier kunnen we prima wonen en verbouwen wanneer we tijd, geld en zin
hebben. Daarnaast is het een uniek object, een prachtig oude vrijstaande
dijkwoning met uitzicht over de polder, maar wel tegen een nieuwbouwwijk aan met
veel kindjes. Aaaargh het is echt te mooi om waar te zijn! Ik hoop zo dat ons
huis snel verkocht kan worden en dat het andere bouwtechnisch in orde is
natuurlijk. Maar zover als te zien is, staat het als een huis. Nergens verzakt,
geeen scheuren in de muren, balken aan de onderkant en dak zijn droog.

De man die er woont is failliet en kan zo mee doen aan dat programma over die mensen die alles verzamelen, alles stond tot aan de nok toe vol!
Mijntje

Posting Freak

25-02-2012 19:28
Kimbo, wat fijn dat ze weer beter drinkt en voor 10 eet. Beetje jammer dat ze nu weer tanden krijgt. Kan me voorstellen dat je al helemaal enthousiast bent. Manlief en ik hebben het ook al helemaal ingericht Wink. We gaan van de week ons huis op FB en een plaatselijk krantje zetten. Ik maak zelf een verkoopplaatje. Ik vind een makelaar zonde geld. Het is gewoon een goed nieuwbouwhuis, wat we zeer geprijsd in de markt gaan zetten. We hoeven geen winst te maken, het volgende huis is maar iets duurder als wat we nu hebben. Ik hooooop zo dat het gaat lukken Smile))

Ana, Ach gossie die arme schat van jou. En vooral arme mama!! Wat zal dat erin hakken nu je zwanger bent.
Sandra7175

Posting Freak

25-02-2012 20:50
Wauw, Mijntje! Dat worden slapeloze nachten in verband met inrichten en ideeën die spontaan opkomen.

Bah, Ana. Sterkte!

Hier al weer een drama nacht achter de rug. Ging goed tot half een, daarna drie keer bijna een uur wakker geweest. Ben gesloopt. Waarom? Geen idee. Geen tandjes, koorts etcetera. Ze wil papa of mama bij zich hebben. Zolang we op d'r kamertje zijn is het goed. Zodra ze merkt dat we weg zijn is het weer huilen. Las wel dat dit bij het sprongetje hoort waar ze nu in kan zitten... Laten we het daar dan maar op houden. Nog tips? Laten huilen ben ik geen ster in.
Ana

Posting Freak

25-02-2012 22:36
Lekker bij je laten slapen Wink maar goed dat zijn keuzes die je wel of niet wilt maken.

Tja die eerste zes tandjes in het eerste trimester, die hakten er pas in.... vanavond ben ik tegelijk met Joela gaan slapen dus heb er al twee uur opzitten. Da's best lekker. Straks verder.
Sandra7175

Posting Freak

26-02-2012 09:26
Dat werkt wel inderdaad ;-). Wil dat eigenlijk voorkomen. Maar... Vannacht heeft geslapen van 20-8.15uur. Wauw, heerlijk!
Mijntje

Posting Freak

26-02-2012 10:47
Hier spreekt een ervarene.. Nooit bij je in bed laten slapen :mrgreen:!!! Pff we hebben wat gevechten gehad met Madelief om haar in haar eigen bed te krijgen haha. Maar het helpt zeker Wink. Vieve slaapt gelukkig het allerbeste in haar eigen bed, zo blij mee.

Hebben jullie spannende plannen vandaag? Manlief heeft al 3 nachtdiensten, zooo saai. Voel me dan altijd een alleenstaande vrouw.
kimbo

Senior Member

26-02-2012 10:59
@mijntje, wat gaaf zeg dat huis, en die prijs??? Wij hebben dat betaald voor onze rijtjeswoning...pfff..nu is het hier ook duur wonen in de stad dus ja ...maar kan me voorstellen dat het een leuk project is om voor te gaan! Succes met nadenken en evt. verkopen van je huis.
Mijntje

Posting Freak

26-02-2012 11:36
Het huis waar we nu wonen, super simpel ruitjeshuis uit 1972, is ook die prijs. Normaliter zou dat huis minimaal 400.000 kosten bij ons in de buurt. Maar nu doordat die vent failliet is, gaat het voor deze prijs weg. Pff ben er wel mee bezig hoor, huis op JaaP.nl zetten, bord in de tuin, brochures maken, advertentie voor de krant, flyers. Ben gelukkig erg handig met Publisher en kan het allemaal zelf maken. Ik ga absoluut geen makelaar in de armen nemen. Dat vind ik zonde geld. Onze vorige woning hebben we ook elf verkocht, in de goede tijd, was binnen 8 dagen verkocht Wink. Komt mijn binnehuisarchitectuur ook weer van pas, om het huis mooi verkoopbaar te maken Wink. Manlief mag zich bezighouden komende dagen met het huis opknappen. De concurentie in de buurt ligt allemaal ver boven de 250.000, wij willen het voor 239.000 te koop zetten. Ik ben tot nu toe positief, maar moet nog maar meemaken over er uberhaupt kijkers komen haha.
Mofie

Posting Freak

Topics: 5
26-02-2012 12:43
Vanmiddag op kraamvisite en verder niets gepland.
Manlief is nu trainen voor de komende wedstrijden.
kimbo

Senior Member

26-02-2012 15:10
jeetje mijntje, kunnen we jou niet inhuren voor ons huis binnenkort? Ik durf dat niet he...om het zelf te verkopen, wat als je lastige bouwtechnische vragen krijgt, en je koopcontract etc...hoe doe je dat dan? Spaart inderdaad wel kosten uit. Hopen dat het nieuwe huis niet snel verkocht is dan...weet je of er meer kijkers waren?
kimbo

Senior Member

26-02-2012 15:11
en mofie, misschien vergeten hoor, maar wat voor sport doet je man? Veel plezier op kraamvisite...altijd weer leuk!
Mofie

Posting Freak

26-02-2012 20:22
@Kimbo, motorcross ;-)
Mijntje

Posting Freak

26-02-2012 20:30
Ik vind makelaars een stelletje boeven haha. Bouwtechnische vragen kan een makelaar ook niet beantwoorden. Ik kan alleen eerlijk zeggen wat ik weet. Als de koper zekerheid wilt, moeten ze een bouwtechnische keuring laten doen. Het koopcontract komt wel goed, een vriendinnetje heeft heel lang in de makelaardij gewerkt. Maar je kunt ook NVM voorbeelden downloaden.

Zover ik weet zijn er geen andere kijkers. Het is heel gunstig dat het huis al langer te koop staat en dat er geen foto's van de binnenkant op staan. Die ziet er namelijk best goed uit!

Mofie, stoer! Dat zou wel iets voor mij zijn.. alhoewel misschien toen ik 18 was en nergens angst in zag.
Sandra7175

Posting Freak

26-02-2012 20:58
Mijntje alias de makelaar ;-). Goed zeg! Moet zeggen dat ik ons huis ook zonder makelaar zou verkopen. Inderdaad je kunt via nvm voorbeelden downloaden. Wanneer je vragen hebt ook de makelaar zeggen ze heel simpel... De verkoper geeft aan dat... Geen garanties dus. Via eigen huis vereniging kun je ook veel informatie krijgen over verkoop en koop van een huis. Hebben ook een helpdesk. Heb ik toen veel aan gehad.
Ben nu bezig met een tuin te ontwerpen. Als we niet verhuizen dan moet de tuin maar veranderen. Vanmiddag de tuin opgemeten en zojuist op ruitjes papier uitgetekend op schaal. En nu maar kliederen met een potlood. Kan het ook wel op op de computer doen maar vind het zo lekker om daarna met tig vellen op de bank neer te ploffen. Zag zojuist ook erg leuke steigerhoutenmeubelen voor buiten... Man nog even overtuigen dat we die dan echt nodig hebben, hahahahaha.
Wil ook een grote rechthoekige trampoline in de tuin, in de grond. Als ik kijk naar de kinderen van mijn zus, die doen er zoveel mee. Misschien ook een klein huisje, met glijbaan? Of toch een zandbak? Fietsruimte? Waterbak / zandbak op stahoogte? Mmm over doorslaan gesproken. Ik sluit me aan bij de club ;-).
Mijntje

Posting Freak

26-02-2012 21:08
Hahaha Sandra! Wij hebben in 2009 de tuin gedaan, tropische beplanting, een patio van protugese tegeltjes en een houten veranda. Kan ik straks weer helemaal opnieuw beginnen Smile. Leuk he dat zelf ontwerpen? Kan echt mijn dagen vullen met dat soort dingen. Net zoals nu de website, brochure en advertentie vormgeven, vind dat superleuk. Zou daar best mijn werk van kunnen maken.
Sandra7175

Posting Freak

26-02-2012 21:33
Hier idem. Als ik dan bezig ben droom ik tegelijk over een eigen bedrijfje ;-).
Dat wordt weer slecht slapen vannacht door alle ideeën over tuinen, eigen bedrijfje, meubelen, bloembakken, lampen...
Mijntje

Posting Freak

26-02-2012 21:45
Ik ben 'snachts altijd op mijn productiefst. Als ik op mijn werk vastzit, dan bedenk ik 'snachts de beste oplossingen. Kan dan heel helder nadenken en goed plannen. Nou welterusten Wink
Sandra7175

Posting Freak

26-02-2012 21:54
Dat klopt inderdaad. Heb ook een blocnote naast m'n bed om alle ideeën op te schrijven. Zowel privé als zakelijke dingen belanden daarin. Als ik ze niet opschrijf ben ik bang dat ik ze weer vergeten ben de volgende dag. Alleen zo'n zonde van je nachtrust ;-). En als de kleine dan ook nog een paar keer wakker wordt dan kun je zo'n mooie ideeën hebben opgeschreven maar dan komt er de volgende dag helemaal niks van terecht. Pfoe, mijn adrenaline giert door m'n lijf... Hihi en dat van een tuinontwerp. Net m'n man ook enthousiast gemaakt. Hij ziet het ook helemaal zitten (behalve de meubelen). Daar moet ik dus nog even aan werken. Ga toch maar eens naar bed nu... Morgen moet ik weer fris en fruitig de manager zijn (die niet aan het tuinontwerpen is).
Dree

Senior Member

26-02-2012 23:30
Hahaha hoor ze gaan! Crea bea's
kimbo

Senior Member

27-02-2012 08:42
hahaha hier ook in de nacht productief, toen ik nog werkte als recruiter, had ik ook een blocnote naast mijn bed ivm ideeen en dingen te doen, anders raakte ik in de stress. Nu val ik met nadenken altijd in slaap. Ik zie nu de plattegrond van ons droomhuis voor me en ga die dan met mijn ogen dicht inrichten. Hihi helemaal gestoord.

En sandra wat leuk een tuin ontwerpen, ik heb dat hier 3 jaar geleden ook gedaan, was nog leeg (nieuwbouw) en had dus een blank doek om mee te werken. Hebben een redelijk strakke tuin, aan de voorkant een vlonderterras (grijs) van composiet houtdelen, dan een stuk gras met 3 grote natuurstenen staptegels en achterin van natuursteen (grijs 60x60) een terras. Aan de zijkant heb ik een border gemaakt met een minivijver (rechthoek) van het zelfde materiaal als de vlonder. Ziet er best leuk uit, al zeg ik het zelf.

Even nog een vraagje mijntje, hoe doe je dat met advertenties enzo? Plaats je die dan ook op funda etc? Normaal regelt de makelaar dat natuurlijk en dan betaal je dat pas achteraf....denk dat een makelaar ook wel korting krijgt toch?
Ik zit net te denken, wij hebben een vriend die makelaar is...zou natuurlijk alles zelf kunnen doen en aan hem kunnen vragen of hij (evt. tegen weinig kosten) het contract opmaakt voor ons.
Hmmm, nou ik weet het nog niet. Het gaat hier namelijk niet makkelijk worden om te verkopen en ben bang als we het zelf doen dat we alles misschien wel verpesten!

Wij hebben hier gisteren de projectfolders gekregen van ons droomhuis...wat gaaf zeg! Mijn vriend gaat nu vragen aan zijn compagnon wat de mogelijkheden zijn (de architect is namelijk een vriend van zijn compagnon) misschien krijgt hij wel korting op het huis ofzo. Vooralsnog lijkt het onbetaalbaar en onbereikbaar voor nu. Ben wel lekker bezig met een moodboard hihi...alsof ik het nog niet druk genoeg heb hahahaha....
Mofie

Posting Freak

27-02-2012 11:17
@Mijntje, spannend hoor allemaal! Heb je het er ook met de kids over?

@Kimbo, hoe staat het met jullie verhuisplannen?
kimbo

Senior Member

27-02-2012 11:22
hahaha mofie, in mijn hoofd ben ik al bezig. Mijn vriend gaat eerst met zijn compagnon bespreken hoe het zit met het nieuwbouwhuis waar hij ons een folderpakket van heeft gegeven. Hij kent de architect en krijgt misschien wel korting (anders kunnen we dit nu echt (nog) niet betalen...is geloof ik bijna 7 ton. Mocht dit voor ons realiseerbaar zijn, dan gaan we nog voor de zomer ons huis te koop zetten. het nieuwe huis zou dan zomer 2013 klaar kunnen zijn....

aan de ene kant ben ik dus al heel actief aan het denken en kijken naar van alles...aan de andere kant toch nog een terughoudendheid omdat ik niet weet of het wel mogelijk is wat we hebben gezien...even afwachten dus.
Gelukkig wil mijn vriend hier het liefste zsm weg dus die zet er nu ook wat vaart achter, normaal gesproken moet ik aan hem trekken en dat hoeft nu niet...dus dat is fijn voor een proactief typetje als ik. Je begrijpt dus wel dat de zenuwen hier door mijn lijf gaan door alle spannende ontwikkelingen.

Nu zo eerst even boodschappen doen, sophie is bij mijn schoonmoeder en ik ben nog een dag ziek thuis gebleven van het werk vandaag...blijf maar verhoging en keelpijn houden bah! Even kijken hoe het vanmiddag gaat anders toch maar even naar HA.
Mijntje

Posting Freak

28-02-2012 08:13
Mofie, we vragen wel aan de kindjes hoe ze het zouden vinden. Met Milan moeten we voorzichtig zijn, hij vindt dit soort dingen heel heftig. Kimbo, toch geen louche praktijken he?? Ik zou een beetje argwanend zijn bij zulke mooie praatjes, maar dat ben ik. Echt zou wel te cool zijn als dat huis op het villapark door kan gaan. Pfff ik ben zwaar aan het dieten, ben er even helemaal slap van, maar dan schijnt bij deze fase te horen. Daarentegen is er al wel 2,5 kilo af in een kleine week Smile. Ik doe Atkins en wil er minimaal 10kg af. Ik woog nog ssteeds evenveel als na de bevalling Sad
Mijntje

Posting Freak

28-02-2012 08:15
Sandra geef jij eigenlijk nog bv? Of ben je gestopt met haar verjaardag? Ik ben zo aan het twijfelen of ik door moet gaan.
Ana

Posting Freak

28-02-2012 08:21
Mijntje succes met afvallen, ik was voordat ik de eerste keer zwanger raakte bezig met Dukan, dat is ongeveer net zoiets als Atkins, wijkt op enkele punten af. Maar ging als een trein. Het zal nog wel even duren voor ik dat weer mag Smile maar dan ga ik er zeker weer voor. En het snelle resultaat werkt heel motiverend om door te zetten in die eerste fase.

hier nu dan toch echt 7 (zichtbare) tanden en weer rust s nachts. vannacht heeft ze van half 8 tot 6 geslapen, zonder een kik te geven, dat is nog NOOIT gebeurd. Natuurlijk was ik wel elke keer wakker hihi gewenning. En helaas voor mij was het om 6 uur dan ook echt afgelopen, zingen en zo vrolijk als wat.
Mijntje

Posting Freak

28-02-2012 09:22
Ana, wat heerlijk zo'n nacht! Als ze daar maar een gewoonte van maakt. Werkte jouw dieet met hetzelfde principe? Mijn vriendin zei dat het normaal is om na 3 dagen in ketose te zijn en dat je lichaam de eerste 4 dagen energieloos aanvoelt. Ik sleep mezelf naar mijn werk, mijn lichaam schreeuwt om suikers. Zij zegt dus dat dat erbij hooort en over 2 dagen over is. Ik hoop het!
juffie1979

Senior Member

28-02-2012 09:52
hier ook al een paar mindere nachten, toch de tandjes???
Ana

Posting Freak

28-02-2012 10:27
Mijntje, ja heel normaal hoor. maar heel snel zul je toch een energieboost gaan ervaren....! super gewoon. je bent even aan het afkicken en je lichaam gaat zich aanpassen.

Juffie heel goed mogelijk hoor. hopelijk voor jullie komen ze snel door en duurt die 'voorbereiding' niet zo lang.
kimbo

Senior Member

28-02-2012 10:36
@mijntje, nee hoor wij doen niet aan louche praktijken...hahaha...ben daar helemaal niet van en ga voor de veiligheid. Maar de enige optie die ik kan bedenken waardoor het kan is als hij korting krijgt op de aankoopprijs, wat ik me best kan voorstellen als vriendendienst. Ach we wachten rustig af!
En wat goed dat je aan het afvallen bent...ik moet zeggen...een weekje flinke griep doet ook wonderen voor het afvallen hoor hahaha. Ik ben geloof ik ook zomaar 2 kilo kwijt. Ik hoefde niet echt af te vallen (weeg gewoon wat ik voor de wangerschap ook woog) maar zou zelf wel een kilo of 4 a 5 eraf willen, maar geen zin om iets te doen.

Ana wat fijn dat je zo'n heerlijke nacht hebt gehad, en nu vol houden hahaha Wel altijd jammer dat je zelf steeds wakker bent, heb ik ook hoor...dat moet je los kunnen laten en dan heerlijk slapen!

Ik heb net maar de huisarts gebeld, ik blijf kwakkelen, koorts, verhoging, darmen/maag van streek, keelpijn, dan weer in mijn oren en duizelig pfff ellende. Ik ben wel gewoon op en ga ook naar buiten maar ben niet lekker en snel moe. Morgen kan ik terecht bij de HA, gaan volgende week een weekje weg en wil dan wel fris en fruitig zijn.
Ana

Posting Freak

28-02-2012 10:56
beterschap Kimbo!

ja dan lig je wakker want je denkt steeds: nu zal ze wel wakker worden. Smile

Nog iets heel anders, hoe staat het met lopen? gemiddeld gaan kindjes rond de 12 maanden lopen maar ik kan me even niet herinneren of er ook vroege vogeltjes waren hier? Joela in elk geval niet! Ze ging eerst als een speer maar toen ze eenmaal kon kruipen, vond ze het allemaal wel best!
Maar! Op haar verjaardag vorige week zag ik voor het eerst hoe ze een anderhalve stap van mij naar de tafel zette. Ze stond toen ook sinds een paar dagen af en toe spontaan los. Sindsdien doet ze dit steeds vaker, niet meer dan drie stapjes heb ik gezien en als ik het echt met haar probeer gaat ze prompt zitten. Maar ik denk dat ze het nu dan toch wel snel door zal hebben.

Ze kan een heeeeel klein beetje klappen maar doet dat zonder enthousiasme, echt zo van 'nou ja omdat je zo aandringt'. Nog altijd niet zwaaien of wat dan ook. Niet omdat ze het niet zou kunnen maar gewoon omdat het haar niet interesseert.
kimbo

Senior Member

28-02-2012 11:19
ana, hier ook nog geen stapjes hoor, sophie word wel steeds zekerder en staat soms even los bij de salontafel. Dit heeft ze zelf niet door want als je met haar oefend gaat ze steeds zitten haha, zelfde verhaal dus. Ik denk wel dat het binnen nu en 2 maanden gaat komen ...ze moeten het even door hebben. Ik probeer met lopen weleens 1 hand los te laten , maar dan raakt ze in paniek hoor! Toch nog een beetje eng allemaal. Ze kan wel al aardig lopen achter haar loopwagentje en vind het nu ook leuk.

Wel zijn we lekker bezig met zelfstandig eten, ze eet met een vorkje (als je die aangeeft en soms prikt ze zelf al brood) en voor de rest krijgt ze een lepel, ze is lekker aan het scheppen, het komt alleen niet in haar mond maar naast haar bordje.
Ana

Posting Freak

28-02-2012 13:36
Vorige week wilde ze nog niet aan 1 hand lopen maar nu wel dus het kan snel gaan, Kimbo.
knap dat je haar zelf laat eten. nou ja knap van haar. Maar ik laat haar nog maar zelf lepelen, heb zo ook al genoeg was....
suutje

Senior Member

28-02-2012 15:29
Volgens mij is lopen met 1 jaar geen gemiddelde maar best vroeg. Wes durft aan 1 hand te lopen (gaat nog niet zo stabiel) en laat zich in de box af en toe los.
Is echt aan het experimenteren.
Mijntje, niet stoppen met bv. Sinds ik gestopt ben met bv is de gezondheid van Wes aan het kwakkelen. Constant verkouden, oorontsteking, ontstoken ogen....ga zo maar door. Ik heb spijt dat ik toch niet langer heb gegeven maar helaas kan ik niet meer terug. Knap dat je aan het afvallen bent. Ik moet ook nog 5 kilo maar ik heb nog geen zin...
Mijntje

Posting Freak

28-02-2012 15:47
Dank je Suutje Smile, dan blijf ik nog even doorgaan.

Hier is Vieve net als Sophie, ze kan het allemaal wel (losstaan, aan 1 handje lopen), maar ze raakt meteen in paniek. De kracht en motoriek zijn er dus wel, maar de durf niet. Op een hobbelpaard of karretjem vindt ze ook doodeng.

Ze heeft nog steeds nooit omgerold, kan niet zelf van zit naar lig en andersom, tijgeren gaat zwaar moeizaam, kruipen niet, optrekken redt ze net niet.

Wat ze wel doet, hupsen op haar billen om vooruit te komen, lopen aan 2 handjes, staan als ik haar neer zet, zwaaien, handkussen, gewoon kussen en knuffelen, handen klappen, handjes in je zij, dansen (heen en weer wiegen), ja en nee schudden, knijpen als ze boos is (:evilSmile, kiekeboe spelen, wijzen, papa en mama en poes zeggen en vast nog wel wat dingen. Soms vindt ik haar wat langzaam, omdat ze veel grove dingen weigert, als ik dan neerzet wat ze wel doet valt het allemaal super mee.

1 jaar lopen is hartstikke vroeg, denk dat 16 maanden gemiddeld is. Milan liep met 11 maanden en Madelief met 12 maanden.
juffie1979

Senior Member

28-02-2012 17:02
Ines wil nu niet meer met 2 handen lopen maar met 1 hand. ook stapt ze hele tijd rondjes rond de salon tafel, ook met de loopkar loopt ze heel wat af.
soms heeft ze niet in de gaten dat ze los staat.
Als ze ergens snel wil zijn kruipt ze nog wel eens, maar meestal lopen.

hier was ik na de bevalling van ines ook snel terug op gewicht. Morgen 30 weken zwanger en ik weeg 8 kilo meer. Maar ik heb het idee dat mijn buik wel veel groter is.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik voor de komende winter een nieuwe garderobe aanschaf. De meeste kleding heb ik 2x gedragen met een dikke buik.

Vannacht werd ines wakker en was ontroostbaar. Voel nu bobbels in haar mond. ook merk ik dat ze niet veel moeite wil doen voor haar eten. Liefst alles vloeibaar.

kimbo- beterschap

vanaf wanneer deden jullie je eerste kindje laten slapen op nieuwe kamer, een week of 6 van te voren of al eerder?

Zelf gister ook met migraine na huis gekomen, wat erg als je dan niet de medicijnen mag pakken die je anders gebruikt.
Mijntje

Posting Freak

28-02-2012 17:56
Juffie, ik zo dat z.s.m. Dan staat het helemaal los van de bevalling. Misschien beval je wel eerder?
suutje

Senior Member

28-02-2012 20:15
Lis is een heel makkelijk kind. Die liet ik een week voor de bevalling in haar nieuwe bed slapen. Zij ging met 1,5 jaar naar het peuterbed dat ging bij haar heel gemakkelijk. Ligt echt wel aan je kindje hoor. Wat denk je zelf... Heeft ze veel tijd nodig om te wennen of niet. Mijn kids moeten ook wel makkelijk zijn want ik ben dat ook. Dus soms hebben ze ook weinig keuze.
Sandra7175

Posting Freak

28-02-2012 20:48
Ik ben aan het afbouwen met de bv. Heb nu een jaar fulltime gekolfd en vind het nu genoeg. Vandaag begonnen met hardlopen. Was snel weer op mijn oude gewicht maar strak is anders ;-). Wil voor de zomer toch echt weer een strak figuur (of ja, strakker in ieder geval). Ben weer gestart met een programma waarin je binnen 10 weken 5 km hardloopt. Ging hartstikke goed vandaag en was weer heerlijk om te doen. Vind het ook raar om af te bouwen met de bv maar het moet er een keer van komen. Ben nu bezig met de laatste voeding af te bouwen. Gaat goed. Leanne reageert ook goed op de fv. Geen rare kwaaltjes of zo zoals Suutje omschrijft gelukkig.
Mijntje

Posting Freak

29-02-2012 08:17
Knap hoor Sandra! Een jaar kolven RESPECT! Juffie, een goede nacht gehad ondanks de aankomende tandjes?
Mijntje

Posting Freak

29-02-2012 08:19
Suutje, je klinkt altijd alsof je alles op orde hebt Big Grin. Ik ben ook supermakkelijk, ik zou weleens willen dat ik meer ritme heb voor de kinderen. Hier hebben we weinig vaste rituelen.
juffie1979

Senior Member

29-02-2012 12:55
Vannacht een goede nacht gehad, maar we hadden haar in bed de fles gegeven en als je ze dan in haar bedje let dan pikt ze het niet.
Geef ik haar beneden de fles en leg ik haar daarna weg gaat het beter. Ik voel nu echt bobbels in haar mond, hopelijk komen ze door.

Leggen jullie je kind wakker weg of slapend? En lezen jullie eerst een boekje voor of na de fles/

Gebruiken jullie nu gewone melk of peutermelk 4? En geven jullie nog een fles rond 7 uur of niets meer?

sandra- ik deed voor dat ik zwanger was ook hardlopen en heb programma start to run gedaan en met mp3 speler evy gruyers. Ik kon op het laatst goed een 1uur hardlopen.
Straks als ik weer ben bevallen willen ik het hardlopen ook weer op gaan pakken. Ik mis het nu wel.
Sandra7175

Posting Freak

29-02-2012 16:39
Die heb ik ook Juffie, een Belgisch accent ;-). Les een achter de rug. Ben benieuwd...
Ik gebruik nu peutermelk 4. Mag ook gewone melk maar ik vond de overgang van borstvoeding, nu naar flesvoeding en dan nu weer naar gewone melk wel heel groot. Waarschijnlijk kan het gewoon maar ik denk dat het beter is. We geven rond kwart over zeven de laatste fles, daarna boekjes lezen, knuffelen en dan naar bed. We leggen haar wakker in bed. Ze draait en moppert vaak wat (en soms huilen) maar meestal slaapt ze binnen een paar minuutjes. Soms wordt ze dan na een kwartier / half uurtje huilend wakker. Dan gaan we nog even terug, aaitje over d'r bolletje en rugje even wachten en weer weg.
Mofie

Posting Freak

29-02-2012 19:05
@Mijntje, zie dat jullie huis maandag in de verkoop gaat! Spannend hoor!

Elin eet nu sinds een paar dagen met de pt mee om 17.30/18.00 uur en wil rond 19 uur ook
nog een fles en dat gaat goed ware het niet dat ze nu echt veel last heeft van haar doorkomende tandjes.
Wat een dag vandaag zeg! Ze wilde niet slapen en is nu kapot maar kan dan nog niet slapen.
kimbo

Senior Member

29-02-2012 19:07
@juffie, wij geven nog peutermelk 4, ze vind gewone melk echt niet lekker. Ik geef haar rond 19.00/19.15 nog een fles en ik lees vaak voor de fles een boekje met haar...daarna even met speentje knuffelen met mama en dan wakker in bed. Meestal slaapt ze gelijk, behalve als ze een dag weinig heeft geslapen (zoals vandaag) dan is ze zo moe dat ze moeite heeft met in slaap vallen, dan hoor ik haar af en toe huilen.

Ik ben vanmorgen toch maar naar de HA geweest en wat denk je? ontsteking aan mijn keelamandelen en dus een week aan de antibiotica , daarom bleef ik dus ook zo ziek en koorts houden. Hopelijk nu snel opknappen dan kunnen we echt genieten van onze vakantie volgende week.
Mofie

Posting Freak

29-02-2012 20:01
@Kimbo, ik las het op FB. Vervelend zeg!

Hier gewone halfvolle melk of Nutrilon dreumesmelk.
Elin gaat altijd wakker naar bed. Moest net nog een aantal keren heen en weer lopen
want dan staat ze weer rechtop ´mama´ te roepen terwijl ze hondsmoe is.
Sandra7175

Posting Freak

29-02-2012 20:03
Gelukkig weet je nu wel wat het is Kimbo en kun je hoop ik fris en fruitig op vakantie!
Dree

Senior Member

29-02-2012 22:42
He jakkie kimbo...

Juffie, wij hebben savonds altijd hetzelfde ritueel. Pyamatje aantrekken op de commode, dan in dr pyama+slaapzak een laatste flesje 150ml water met 1 schepje melk voor de smaak en dan 2 liedjes zingen, het 2e liedje is altijd hetzelfde (als het liedje afgelopen os geeft ze zelf al een kusje haha) daarna wakker in bed leggen en zeggen wie haar er morgen uithaalt, dan de muziekbal aan en slapen maar. Ze gaat altijd lief slapen. Misschien door t ritueel die overigens bijna autistisch is haha.

Ze krijgt nu nog friso 3 en daarna gewoon halfvol..

Hier nog steeds geen tanden....

Echt een super schattig jurkje besteld voor dr verjaardag van bonnie jean, echt over de top hahaha.
suutje

Senior Member

29-02-2012 23:30
Mijntje, ik doe maar wat hoor.
Bij ons heeft de middelste er wel eens moeite mee dat mama het opeens toch weer anders heeft bedacht. Onze horoscopen gaan wat dat betreft ook niet zo goed samen.
Wes lezen we overdag voor. Ik poets zijn tanden elektrisch en daarna gaat hij met een fles in bed. Ik weet wel dat het eigenlijk omgekeerd moet maar volgens mij slaapt hij al bij de laatste slok. Om dan nog te gaan poetsen. En daarna doe ik de andere twee in bed. Pyama aan tandenpoetsen, plassen, voorlezen of een verhaaltje van de radio. En daarna is er koffie....
Heerlijk.
En nu ga ik maar naar bed. Morgen weer een lange werkdag.
Gr. Suutje.
suutje

Senior Member

29-02-2012 23:33
Oja, en Mijntje ik ben helemaal niet zo goed in orde scheppen, maar daar stoor ik me niet aan. Ons huis is om te leven. Niet superschoon maar ook niet poeterig.
Mijntje

Posting Freak

01-03-2012 09:34
Suutje, ah gelukkig, ik voel me altijd een chaotische moeder (ben ik ook) en heb dan het gevoel dat de rest van nederland alles keurig op orde heeft. Vieve was iets afgevallen, dus gaven ze haar prikjes niet, want ze vonde dr ook wat pips?? Naja, zal wel. Vieve krijgt best veel diksap, wil dat nu gaan vervangen voor melk, peutermelk is ook wel een goede. Dat krijgt ze dan naast de bv die ze nog krijgt. Als ze dan niet aankomt? Juffie, zoals hierboven gezegd ben ik niet van de rituelen haha,, maar vieve krijgt voor het slapen de borst, een ksu en een knuffel en gaat in bed. Daar zeg ik nog; welterusten boeffie, en daar moet ze het mee doen. Ze moet soms even huilen, maar ik ga dr niet naar toe. Ik hoor goed aan haar huil of het echt is of zeuren, ik ben moe, maar ik wil niet slapen huil. Gister weer bij het huis wezen kijken, had gehoopt dat het tegen zou vallen haha, dan was alle stress voorbij, maar nee het was weer geweldig en bouwtechnisch dik in orde. Er zit zelfs vloerverwarming in! Ons huis stata nu te koop, ik hoop zo dat er snel een geinteresseerde komt. Kimbo, toch een AB kuur, goed zo. Ben je waarschijnlijk weer helmaal fit op vakantie. Ik was gister ook bij de HA, maar werd naar huis gestuurd met een neudspray Sad. Had gister weer verhoging. Heb een sluimerede ontsteking in mijn holtes, i k word er ook gek van. Ziek of beter, dat. Gekwakkel!
Mofie

Posting Freak

01-03-2012 10:46
@Dree, heb die jurkjes gezien op internet. Inderdaad echt Amerikaans maar voor zo'n gelegenheid geweldig!
Ga ook even kijken ;-)
Mofie

Posting Freak

01-03-2012 15:03
En besteld ;-) Welke heb jij besteld Dree?

Vanmorgen zwangerschapstest gedaan omdat we vorige week een x onveilig hebben gevreeën.
Zou pas vanaf as. zaterdag echt kunnen testen maar kon niet wachten en zag een minuscuul licht streepje.
Zaterdag nog eens testen en dan maar eens zien wat eruit komt.
Planning was over een half jaar zwanger proberen te raken maar als het nu zo is, is het zeker gewenst!
Sandra7175

Posting Freak

01-03-2012 16:13
Oeh, wat spannend Mofie!
Mijntje

Posting Freak

01-03-2012 16:51
Waaah wat spannend Mofie!! Mijn zusssen gaan een jurk bestellen op Monsoon.com (hoofdwinkel van Asscesorize) daar hebben ze mega schattige prinsessejurken. Ben ik altijd helemaal gek op in Londen en is sinds kort eindelijk in Nederland leverbaar! Yes! Owja trouwens, manlief heeft een bod gedaan op het huis, er komt zaterdag al iemand ons huis bezichtigen, hartslag van 200 de hele dag haha
joyceg

Posting Freak

Topics: 1
01-03-2012 17:17
Hallo allemaal, ben ik weer.
Terug van vakantie en het daarna zo druk gehad in de zaak dat ik 's avonds kapot was en alleen nog maar wou slapen. Dus even een paar dagen niet veel op internet geweest.
De vakantie was super!!!! Heerlijk weer gehad en Tess heeft zich voorbeeldig gedragen. Ook het vliegen is me 100% meegevallen ze heeft lekker geslapen op schoot en voor de rest alleen maar lief naar iedereen zitten zwaaien.
Heb net even terug zitten lezen nu nog even kijken wat er is blijven hangen.
Kimbo heel veel beterschap en hoop dat het nu met de medicijnen snel beter gaat.
Mijntje wat super dat je al zo snel reactie hebt op je huis en nu maar duimen dat het snel verkocht is.
Mofie spannend hoor!! Ben benieuwd. Bij ons was het trouwens ook na 1 keer raak terwijl ik er bij Tess ruim een jaar over gedaan heb.
Dree leuk he feestkleren uitzoeken. Ik ben afgelopen maandag voor Tess haar verjaardag op pad geweest en heb bij de outlet een super schattige jurk van Jottum gekocht. Is alleen jammer dat ze nog niet loopt want dan ziet zo'n jurkje er gelijk een stuk leuker uit.
Over het avond ritueel Tess krijgt rond 19.00 een fles Nutrilon 4 en daarna pyama aan,tandjes poetsen,een verhaaltje voorlezen en naar bed. Ze is dan nog wakker,maar slaapt binnen een kwartier zonder huilen.
Volgens mij ben ik weer een beetje bijgeschreven,maar als ik iemand ben vergeten sorry.
Ana

Posting Freak

01-03-2012 17:19
Mofie dat zou wat zijn, gewoon in 1x en niet eens echt gepland haha.
Mijntje, ik hoop voor jullie dat het gewoon allemaal rondkomt met de huizen (koop en verkoop) het klinkt goed hoor, nu al een kijker...

hier vanochtend uitgebreidere echo gehad, kindje sliep en had de beentjes tegen elkaar dus er was geen zinnig woord over geslacht te zeggen (al zeggen ze daar sowieso niet echt wat over zo vroeg, hier tenminste niet. - met Joela wist ik het al met deze termijn) Alles was in elk geval goed maar dat idee had ik al wel, ik voel het kindje dagelijks dus zo druk maak ik me er niet om.
Sandra7175

Posting Freak

01-03-2012 17:26
Heerlijk, Ana!

Mijntje... Het gaat wel allemaal snel nu. Je adrenaline draait nu overuren?

Dat klinkt als een heerlijke vakantie, Joyce. Mmmmm.

Hier een moe meisje. Vannacht was ze weer tig keer wakker. Vanochtend twee uur geslapen en nu is ze ook al weer 1,5 aan het tukken. De rest redelijk vrolijk maar wel wat wankel. Snel huilen, mopperig.
Mijntje

Posting Freak

01-03-2012 18:14
Waaah wat spannend Mofie!! Mijn zusssen gaan een jurk bestellen op Monsoon.com (hoofdwinkel van Asscesorize) daar hebben ze mega schattige prinsessejurken. Ben ik altijd helemaal gek op in Londen en is sinds kort eindelijk in Nederland leverbaar! Yes! Owja trouwens, manlief heeft een bod gedaan op het huis, er komt zaterdag al iemand ons huis bezichtigen, hartslag van 200 de hele dag haha
joyceg

Posting Freak

01-03-2012 21:03
@ana wat fijn dat alles goed was en jammer dat je het geslacht nog niet weet,maar het belangrijkste is natuurlijk dat alles er goed uit zag.
Maandag heb ik de 20 weken echo ben benieuwd of het nog steeds een meisje is.
@Sandra hopelijk komt er een betere nacht voor je aan met veel uurtjes slaap.
Sandra7175

Posting Freak

01-03-2012 21:23
Hihi, Jocye, hij/zij ligt nog te twijfelen. Meisje of jongen... Wat wil ik worden. Toch weer spannend die 20 weken echo lijkt me.

Wij zo slapen... Lang slapen hopen we!
juffie1979

Senior Member

01-03-2012 22:02
mofie- spannend,

ana- moet je nu nog een keer terug komen voor echo, zodat ze kunnen zien wat het wordt.

ons proefje geboortje kaartje is klaar. Ga dit weekend nog even de adressenlijst nalopen en dan kan ik de enveloppe in orde gaan maken.

iemand nog tips voor brandend maagzuur, had ik bij de 1ste zwangerschap geen last van.

Joyce, wel weer spannend he de 20 weken echo. Ga je ook een pretecho doen?

Wel grappis dat er al weer diverse mama`s nu zwanger zijn.
Bij de zwangerschaps groep is er nu ook iemand die ook zwanger is.

Ik duik ook mijn bed in, morgen half dagje werken en dan weekend en dnog 4 weken (12 dagen) werken
Dree

Senior Member

01-03-2012 22:16
Mijntje, oh leuk zeg dat zou wel heel snel zijn dan he!

Mofie, lang wachten tot zaterdag... Wel heel leuk zo onverwachts hihi. Ik wacht er nog een tijdje mee... Ik heb trouwens een jurk op marktplaats gekocht voor 15, wel dat merk en verschrikkelijk amerikaans haha. Als ikm op de site gekocht zou hebben wilde ik die ene met die lichtroze rok en die grote 1. Welke heb jij?

Ana, wil je graag weten wat t wordt? Is het gebruikelijk bij jullie of dat niet? (om t geslacht te weten)

Juffie, het gaat zoo snel bij jou haha.

Joyce, fijn dat het vliegen meeviel! Vind t toch wel spannend altijd...
Dree

Senior Member

01-03-2012 22:16
Ohja, hebben jullie nog tips voor een verjaardagscadeau? Vind t zó moeilijk!
Mijntje

Posting Freak

01-03-2012 22:55
Als jij ook zwanger bent Mofie, dat zijn jullie al met zn vieren! In het aprilgroepje is er nu 1 zwanger. Echt superleuk hier Smile. Sandra, ik hoop ook op een heeeele lange nacht voor jullie. Juffie, watvoor soort geboortekaartje is het? En beetje dezelfde stijl als vorige keer? Joyce, spannend de 20 weken echo! Zal je raar staan te kijken als het nu een jongetje is haha. Ana, jammer dat jullie het niet konden zien. Vieve lag destijds wijdbeens voor de camera, heel handig Wink. Manlief staat hier de boel te schilderen haha. Met kids heb je toch wat gebruikerssporen... Die worden nu vakkundig uitgewist. Zal nog eens wat worden hier Wink, als we dan niet gaan verhuizen, is me eigen huis wel weer mooi.
Mijntje

Posting Freak

01-03-2012 22:57
Dree, ik vind een kadootje ook zo moeilijk. Ik wilde een loopkarretje kopen. Nou vertelde mijn nichtje dat hun een schaaphobbelpaard hadden gekocht. Vind het een beetje stom om 2 van die grote dingen te geven/in huis te hebben. Ga ook nog maar eens diep nadenken.
Ana

Posting Freak

02-03-2012 08:31
ja ik wil het geslacht graag weten Smile half april gaan we naar NL en dan wil ik wel kunnen shoppen Wink
het is hier zelfs vrij normaal om de naam vooraf al te vertellen aan iedereen... maar dat wil ik niet.

Ik krijg nog wel zeker twee echo's voordat ik naar NL ga dus ik denk dat het wel gaat lukken dan. (je krijgt hier standaard bij elke controle een echo en ze willen je elke 4 weken zien...)
Mijntje

Posting Freak

02-03-2012 09:08
Dus volgende keer ben je 21 weken, dan kun je het wel goed zien. Heb je een voorgevoel? Spannend hoor, vind het superleuk dat ik met jullie mee ga maken. Hier gaat er waarschijnlijk nooit meer gebeuren.
Ana

Posting Freak

02-03-2012 09:34
ik heb een voorgevoel dat het een jongetje e is. maar ik zou het liefst nog een meisje willen Wink dus ik ga niet teleurgesteld raken volgens mij Big Grin

hier een meisje dat echt werkelijk niet te genieten is. Paracetamol gegeven, es kijken of dat de trick gaat doen.
vannacht ook al een feestje gehad - tandje 8 is on it's way.
joyceg

Posting Freak

02-03-2012 10:09
Wel fijn Ana dat je zo vaak een echo krijgt. En nu maar hopen dat het de volgende keer duidelijk te zien is. Ik was er trouwens van overtuigd dat het nu een jongen zou zijn zeker,omdat ik me zo anders voel,maar toch een meisje dus wie weet.
Mijntje ik vind het met kado's ook zo moeilijk heb ook echt gevraagd om niks groots meer te geven. Onze woonkamer lijkt nu al meer op een parkeergarage met alle auto's,loopwagens en poppenwagens. Nu nog afwachten of iedereen zich er ook aan houd. Heb mijn moeder al tegen moeten houden ze zag laatst zo'n retro Vespa scooter als loopauto die was meteen verliefd,maar heb echt gezegd dat het huis vol is. Nu krijgt ze van mijn ouders een schommel voor buiten.
Mijntje

Posting Freak

02-03-2012 10:52
Dat is een beter kado idd. Wel leuk een vespa loopauto Smile. Als we het andere huis gaan kopen, dan hebben we een mega grote speelruime voor de kids. Kan ik binnen een schommel ophangen en kunnen ze racen met auto's, hier is het te klein. Hier zijn we hemel en aarde aan het bewegen om ons huis een btje toonbaar te maken. Ondertussen is Madelief haar feestje vanmiddag en is manlief aan het werk. Morgen komen vrienden terug na 3 jaar op reis te zijn geweest, dus feestje en zondag is Madelief haar verjaardag. Verder moet ik nog ergens tussendoor naar de Ikea om haar nieuwe bed te halen (wilde ze kado) en is manlief het hele huis aan hett witten voor de verkoop Confused. Ik weet niet hoe ik dat allemaal moet trekken haha. En dan maandag gewoon weer uitgerust en blij naar het werj Wink
Ana

Posting Freak

02-03-2012 10:56
joh dat gaat jou best lukken, met al die extra adrenaline die je nu in je lijf hebt!!

(pfff wel druk hoor!)
Sandra7175

Posting Freak

02-03-2012 12:08
Wat een drukte, Mijntje! Maar wel leuk :-).

Juffie, ik gebruikte Maalox tabletten, hielpen een beetje. Op het laatst sliep ik bijna rechtop maar dat is niet aan te bevelen ;-).
joyceg

Posting Freak

02-03-2012 13:13
Wat een drukte Mijntje,maar wel allemaal leuke dingen. Ik heb zelf altijd hoe drukker ik het heb hoe meer ik gedaan krijg dus hopelijk geldt dat voor jou ook.
Mijntje

Posting Freak

02-03-2012 14:04
Ik had bij Madelief en Vieve enorme maagzuur, wat het allerbeste hielp bij mij was melk melk en nog eens melk. Ik dronk wel 2 liter op een dag haha. Wat ik absoluut niet moest eten, was pitiitg en dingen met roomboter, cake enz. Zolang ik die regels hanteerde redde ik het.
Ana

Posting Freak

02-03-2012 14:16
ik heb ook weer last van maagzuur. Je mag gewoon rennies en galviscon nemen. maar bij mij hielpen zure dingen zoals augurken (heel cliche)
bij anderen helpt het om brood te eten, vanillevla of een schep suiker ed. google maar eens op huismiddeltjes, er zijn er heel veel maar je moet even ontdekken wat bij jou helpt.
als het echt heel erg is dan kun je ook medicatie krijgen via de huisarts.
joyceg

Posting Freak

02-03-2012 14:49
Ik heb ook alweer standaard Rennies in al mijn tassen zitten. Bij Tess ook heel veel last van gehad en nu ook al weer sinds een paar dagen. Op het laast heb ik toen via de gyn een drankje gekregen,omdat het zo erg werd dat ik er constant van aan het overgeven was. Dat drankje hielp erg goed,maar geen flauw idee hoe het heet.Maar ik denk dat als je tot nu toe nog niks hebt genomen je je prima kunt redden met rennies of zoiets dergelijks
Mofie

Posting Freak

02-03-2012 17:14
@Dree, heb de jurk met gekleurde rondjes en ballonnetjes met Birthday Girl erop besteld.

Zou ook wel willen wachten voor een tweede maar ik ben nu 34 en wil geen 'oudere' moeder zijn.
Dan denk ik ach.. dat half jaar dat eigenlijk de planning was om weer zwanger te raken, maakt dan ook niets
meer uit.

Morgenochtend testen en dan woensdag nog een x.
suutje

Senior Member

02-03-2012 20:40
Dree, wij hebben de pukylino gegeven. Ben er erg blij mee. Is vrij klein en Wes kan er nu al de kamer mee rond.
Dree

Senior Member

02-03-2012 21:08
Suutje, zó 1tje hebben wij al.. haha wel heel leuk he!

Mofie, snap dat je geen 'oude' moeder wil zijn.. voor mijzelf heb ik natuurlijk geen haast, ben net 23 maar mijn vriend wordt in mei 35... En wil ook niet dat onze kinderen een oude papa hebben haha. Jurkje is echt leuk!
Mijntje

Posting Freak

02-03-2012 23:06
Hoe laat ga je testen Mofie? Ga dan meteen even checken hier Big Grin
joyceg

Posting Freak

03-03-2012 00:04
Ben ook benieuwd Mofie.
Ana

Posting Freak

03-03-2012 08:06
nou Mofie.... bring it on Big Grin
Sandra7175

Posting Freak

03-03-2012 09:07
Je houdt het wel spannend, Mofie... ;-)
kimbo

Senior Member

03-03-2012 09:54
hahaha MOFIE....waar ben jeeeeee???
Niemand is nieuwsgierig hoor hahahaa

Nou hier alles weer wat beter, geen last meer van keel en koorts en dat na 3 dagen antibiotica...i love it!
Sophie zit geloof ik sinds gisteren in de peuterpuberteit...pfff ze is zo lastig (en dat was ze nooit) alleen maar nee nee nee, opstandig en huilen als ze haar zin niet krijgt. Ik ga de komende dagen weer even streng zijn en niet toegeven met dingen die ze wil, ben bang dat het anders uit de hand loopt hier hahahaha
Mofie

Posting Freak

03-03-2012 10:15
Vanmorgen geen streepje te zien op de test en ineens een beetje bruin bloedverlies terwijl ik as. woensdag
ongesteld moet worden. Heb wel een aantal zwangerschapssymptomen welke ik herken van de eerste keer maar ga
ervan uit dat ik gewoon ongesteld word.
Sandra7175

Posting Freak

03-03-2012 11:06
Dat is dan toch een teleurstelling hè Mofie. Hoop voor jullie dat het toch raak is en anders duim ik voor de komende maanden!

Kimbo, zullen we onze twee dames samen zetten... Hier dezelfde fase. Ze slaapt slecht en droomt heel veel. Wordt veel huilend wakker en maakt piepgeluidjes. Weer een dramanacht achter de rug dus... Zelf hooguit een uurtje of drie geslapen. Man de hele dag naar Zandvoort... Wordt een pittig dagje ;-).
Ana

Posting Freak

03-03-2012 11:07
oh jammer Mofie!! ik denk dat je er inmiddels toch wel op hoopte, of niet?
Mofie

Posting Freak

03-03-2012 11:26
Aan de ene kant ben ik opgelucht omdat ik het net iets te kort op elkaar vind en aan de andere kant
had het natuurlijk zeer gewenst geweest. Nu ga ik weer netjes aan de pil en gaan we het over een tijdje proberen.
Mijntje

Posting Freak

03-03-2012 13:22
Ahhh Mofie, jammer! Nu weer aan de pil, kun je de volgende keer er weer bewust voor kiezen. Kimbo, top dat je je weer beter voelt. Sandra, bah niks aan zulke nachten, sterkte vandaag. Zandvoort is aan mijn kant van het land Wink. Eerste kijker gehad, ze waren zeer geinteresseerd en ik verwacht wel een bod. Ze hebben eerer geboden op huizen in de buurt, maar niemand wilde zakken met zijn prijs.. Aangezien wij al 20000 minder vrgan dan de goedkoopste in de buurt verwacht ik wel een positief resultaat. Maandag in het plaatselijke krantje, verwacht dan nog wel een paar reacties.
Sandra7175

Posting Freak

03-03-2012 13:42
Jeetje, Mijntje, dat gaat echt als een trein bij jullie! Wat geweldig. Ik duim...

Weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet doen 's nachts. Ze is zo enorm aan het dromen dat ze de hele tijd huilend half wakker wordt. Ze is dan af en toe echt helemaal in paniek. Zo zielig. Lig ik net in m'n bedje, bijna in slaap, whehehehehehehe.
Zo enorm frustrerend. Gisteren van 22.30 - 3.00 op en neer gelopen. Ten einde raad toch maar in bed genomen. Daar werd ze ook vaak wakker maar was ze iets rustiger. Ben er helemaal niet voor om d'r in bed te nemen. Hebben we ook nog maar 1x eerder gedaan. Ben bang dat ik ze nu ook weer een nieuwe gewoonte aanleer... maar wat dan? Laten huilen heb ik geprobeerd (eventjes want kan daar toch niet goed tegen). Vast ritme, lichter voedsel, wel/geen fles, rustig ritueel voordat ze gaat slapen, in bad voor het slapen gaan, knuffeltje in bed... Ideetjes... altijd welkom!
joyceg

Posting Freak

03-03-2012 14:58
@Sandra bah wat vervelend. Helaas (gelukkig) heb ik geen tips. Heb namelijk totaal geen ervaring met gebroken nachten. Hoop voor je dat het een fase is die heeeeeel snel over is.
@Mofie jammer dat het niet raak was,maar nu kan je het wel gaan plannen hoe je het zelf graag wilt. Al is het natuurlijk nooit echt te plannen. Hoop voor je dat als jij er aan toe bent het snel raak is.
@Mijntje wauw wat snel al onwikkelingen met jullie huis. Nu hopen dat er snel een mooi bod komt.En dat jullie droomhuis dan ook nog te koop is.

Wij mogen morgen naar een verjaardag van een kindje wat 1 week jonger is dan Tess het grote verschil is dat het jongetje vanaf de geboorte blind is. Is echt zo heftig om dan het verschil tussen die twee kleintjes te zien.
suutje

Senior Member

03-03-2012 16:44
Mijntje, wat een leuk huis heb je. Had je zelf al gezien dat je in je woonkamer een paar hele duidelijke orbs op de foto hebt gezet.

Mofie, beetje onzekere periode nu dus. Doe het lekker rustig aan.
Gr. Suutje.
Sandra7175

Posting Freak

03-03-2012 19:48
Dat kan ik me voorstellen, Joyce. Mijn ex zwager is ook blind. Hij is dit echter pas op latere leeftijd geworden. Hij heeft dan ook een referentiekader. Vanaf de geboorte blind, zo klein, bah dat is heftig. Het manneke zal het ook vast super doen. Alleen het verschil zal idd wel erg groot zijn. En dan klaag ik over gebroken nachten...
Mijntje

Posting Freak

03-03-2012 22:46
Suutje, wat zijn orbs?? Die witte stippen heb ik vrij regelmatig in huis op de foto. Er zit er ook 1 gezellig op de bank, die orb voelt zich helemaal thuis haha. Joyce, getsie blind. Wisten ze het meteen vanaf de geboorte? Hij weet niet beter straks, hij zal zijn andere zintuigen wel extra sterk ontwikkelen. Wat voor verschillen zie je vooral? Een moeder van school heeft een zoontje van ruim een jaar, die spuugde heel erg als baby en de ontwikkeling ging ook wwat traag, nu blijkt toch dat hij een syndroom heeft (geen down, maar een ander). Zo sneu, het is maar de vraag of hij ooit gaat praten en hoe hij zich gaat ontwikkelen. Echt bizar, dat je dat pas na een jaar krijgt te horen.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (12): 1 2 3 4 5 ... 12 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave