Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden beginnen in februari/maart 2012

beginnen in februari/maart 2012
Sanne1985

Senior Member

Topics: 4
07-02-2012 11:58
hallo allemaal!

ik vroeg me af of er meiden zijn die ook willen beginnen in feb/mrt.
lijkt mij gezellig om wat ervaringen te delen!
aangezien de groep 'starten in jan2012' al een stuk verder is hoop ik dat deze topic mag blijven staan.

ik hoor graag jullie reacties!
Diamonds

Senior Member

Topics: 0
07-02-2012 12:50
Hoi Sanne! Na een bewogen jaar waarin we eigenlijk eerder zouden starten en we nu besloten eind feb/begin maart te starten en zijn helemaal happy hiermee Smile Eerdere momenten waren toch telkens niet de juiste, waardoor we er geen goed gevoel bij hadden. Nu zijn we er beide klaar voor en kunnen we niet wachten. Helaas moeten we dit nog wel even. Mijn lief is momenteel bezig met zijn reis (die hij altijddd al eens wilde maken haha, ook een reden wat ons eerder tegenhield om te beginnen) en hij komt over twee weken thuis. Dan wordt ik vrij snel ongesteld en daarna beginnen we. Ik vind het ontzettend spannend. Jij?

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 27 en lief is 29. Lief heeft een eigen bedrijf en rechten gestudeerd. Ik ben docent Engels op het HBO. We wonen in het zuiden van het land. Ik wil verder niet te veel kwijt hier (omdat je anders zo snel via Google etc. te vinden bent, en dat is met mijn beroep niet echt handig haha). Maar mocht jij (of in de toekomst anderen) iets meer willen weten, ik ben een open boek haha, maar dan wel even via privé berichtje Smile
VickyS

Posting Freak

07-02-2012 13:30
hoi dames

ik kom me hier ook alvast even melden. zocht eigenlijk een topic voor een brusje in 2012 maar kon ik zo snel niet vinden. Misschien dat ik deze alsnog aanmaak een keer. Ik wil ook graag hier meekletsen als jullie het goed vinden.

ik ben dus Vicky, 27 jaar en heb een zoontje van net 1. mijn vriend en ik hebben besloten om na deze pilstrip te stoppen (heb nog 4 dagen en dan nog een nieuwe, die maak ik ook nog op...) dus dat zal midden maart zijn wanneer deze op is!
de reden dat wij nog even wachten is omdat we nog veel moeten verbouwen, hebben nl geen slaapkamer meer over voor het nieuwe beebje dus moeten de zolder ombouwen tot onze slaapkamer en de trap naar zolder van plek veranderen..

als jullie nog iets willen weten...
Sanne1985

Senior Member

07-02-2012 13:30
Hoi Diamonds,
Bedankt voor je reactie, ik zal vanavons uitgebreid reageren, zit nu op mijn werk nml.
We komen we overeen zoals ik uit je verhaaltje kan lezen haha!
tot straks
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
07-02-2012 17:08
sanne, dit topic is oké hoor! Big Grin
Diamonds

Senior Member

07-02-2012 18:06
@vicky leuk dat je ook komt kletsen Smile er is wel een brusje 2012 hoor, maar je bent hier natuurlijk ook hartstikke welkom :p
Sanne1985

Senior Member

07-02-2012 18:49
@ Ruthje, bedankt!
@ VickyS, leuk dat je mee komt kletsen! Hopenlijk melden zich meer meiden, dan krijgen we een leuke groep. Wat leuk dat je al een kleine hebt, lieve foto zeg! Heb je de eerste keer lang moeten 'klussen' voordat het zover was? Hoe is de zwangerschap verder verlopen, een beetje goed?
@daimonds, wauw je vriend op reis, waar is hij ergens? Is hij lang weg?

Ik zal me ook even kort voorstellen. Ik ben 27 jaar, mijn vriend van dezelfde leeftijd. Ik woon in een klein dorpje in Noord-Holland. Ik werk op een vakantiepark part-time, mijn vriend heeft een full-time baan. Wij hadden in eerste instantie bedacht om september 2011 te stoppen met de pil. Helaas kwam het voor mijn vriend op dat moment ineens te dichtbij. Een hele teleurstelling voor mij aangezien ik al gestopt was met roken en begonnen was met foliumzuur. Hebben er een flinke woordewisseling op nagehouden en ik heb me erbij neer moeten leggen. Een kindje maak je natuurlijk met z'n tweeen. Een tijd terug zijn we op kraamvisite geweest bij een vriend van ons, en daar is het gevoel bij mijn vriend weggenomen. Wij hebben het niet heel erg breed, (net als dat stel) en dat was toch een beetje onze angst. Je wil toch een kind een goede toekomst bieden. Gelukkig hebben we goed met dat stel gepraat en kwamen we erachter dat wij echt niet de armste sloebers van de wereld zijn, en dat we er nu dan toch voor gaan. Eergisteren heb ik mijn laatste pil geslikt, en als het goed is wordt ik dan vrijdag of zaterdag ongi. Dan is het vooral afwachten hoelang de cyclus duurt, maar ik ben niet van plan om te wachten totdat mijn cyclus regelmatig is, we zien wel....

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Vind het allemaal erg spannend!
Diamonds

Senior Member

07-02-2012 19:27
@sanne: wat fijn dat jullie er toch uit zijn gekomen en dat je vriend er nu ook klaar voor is. Het is toch vervelend he? Als jij er wel aan toe bent maar je vriend nog niet... Precies dat heb ik vorig jaar ook meegemaakt. Gelukkig is het voor alletwee goed gegaan Smile ik hoop voor je dat je snel een regelmatige cyclus hebt. Maar je gaat dus niet een ronde wachten begrijp ik maar meteen de gok nemen? Spannend!

@vicky: ja ik ben ook benieuwd naar jouw eerste zwangerschap en hoe dit gegaan is.

Wat een koud weer he? Ik ben echt een zonaanbidster en kan niet wachten totdat de lente begint en het weer lekker warm wordt. En jullie? Hebben jullie wel iets met de winter?
VickyS

Posting Freak

07-02-2012 19:36
Neeee ik ben absoluut een zomermens!! het enige voordeel aan de winter is die heerlijke frisse lucht!! ik heb nl astma...

Sanne, vervelend dat je vriend dan ineens de boot afhoudt! Gelukkig zijn jullie er nu allebei klaar voor! en je leeft toch altijd naar het geld dat je hebt dus veel of weinig, het komt altijd goed!!

de eerste keer hebben wij er 6 maanden over gedaan, redelijk lang voor mijn idee, iedereen in onze vriendengroep was binnen 2-3 maanden zwanger.. ik weet dat ik nog geluk heb gehad maar toen werd ik toch ongerust...

ik heb een prima zwangerschap gehad, niet misselijk geweest, alleen tot het einde heel erg moe, fulltime werken was echt heel zwaar voor mij! ik werk nu 3,5 dag, alleen kreeg ik rond 20 weken last van mijn bekken maar met wat cesartherapie (tips om beter te lopen en zitten) ging dat een stuk beter!

Rens was trouwens een stuitligger, draaien is niet gelukt en ik mocht natuurlijk proberen te bevallen tot 40,5 week, net op de dag dat we een keizersnede gingen inplannen begonnen spontaan mijn weeën, tot 6 cm ging alles goed maar toen bleef het te lang hangen en heb ik toch een spoed ks gehad. ben heeeeel blij dat ik nog weeen heb gehad! en de ks viel me erg goed mee, alleen de eerste week veel pijn gehad!

zo lang verhaal hahaha :-) als jullie nog iets willen weten, vragen staat vrij!
Sanne1985

Senior Member

07-02-2012 20:01
Hier nog een zomermens haha! Ik vind de winter wel gezellig hoor, maar dit is me toch echt te koud! Laat het maar snel weer lente worden...Of eerst nog een elfstedentocht????

@daimonds, ja gok nemen....Ik hoef er ook niet meteen op te zitten, snap je. Ik ga er sowieso niet vanuit dat ik de eerste maand zwanger wordt. Is een heel raar gevoel, maar ergens heb ik dat. Is natuurlijk onzin want het kan best, maar soms heb je wel eens zo'n 'achterhoofdgevoel' dat ik denk....volgens mij gaat dat bij ons niet zo snel.
@Vickys, 6 maanden lijkt mij idd lang, als je er zo mee bezig bent en je vrienden zo snel zwanger zijn. Pfff, heftig zo'n keizersnee, heb je er een groot litteken aanover gehouden?
VickyS

Posting Freak

07-02-2012 20:05
nee echt een heel klein streepje! is echt heeeel mooi gemaakt!

oh ja... die elfstedentocht.. ben het nu al weer beu, op de radio hoor je de hele dag nix anders..

ik dacht elke ronde weer dat ik zwanger was, dan voel je hier weer een krampje en dan daar hahaha, maar toen ik echt zwanger was wist ik het al 2 dagen voor de test! had alleen maar zin in koffie en mijn tepels zagen er anders uit.. toen wist ik al genoeg!
Sanne1985

Senior Member

07-02-2012 20:11
Ik denk idd dat je dat toch op de een of andere manier voelt als het zover is. Maar als je al wat langer bezig bent dan ga je natuurlijk achter elk gevoel wat zoeken, lijkt mij.
Wij hebben er sowieso voor gekozen om rustig te beginnen, zonder ovulatiestesten en dat soort hulpmiddelen. Maar ik denk dat je op een gegeven moment toch wat ongeduldig wordt. Mijn vriend zegt ook; je moet er niet téveel mee bezig zijn. Maar ik denk dat dat voor een vrouw toch een stuk gevoeliger ligt dat voor een man.

als ik zo over het algemeen op dit forum kijk zijn er toch best veel mensen die er vrij lang mee bezig zijn. Ik vraag me dan toch af in hoeverre ze 'hard'oefenen zeg maar haha. Want ik heb wel eens gehoord dat je toch om de dag moet klussen, wil je de grootste kans maken, maar moet dat dan ook op de dagen dat je niet rond je eisprong zit? Niet dat ik dat erg vind, maar dat vraag ik me dan af.
Ze hebben mij verteld dat je rond je ei het vruchtbaarste bent, maar dat je wel om de dag moet klussen wil je de grootste kans maken. Waarom zou je dan perce moeten ontpillen? Als je toch op blijkbaar op meerdere dagen vruchtbaar bent? Misschien een stomme vraag maar vind het zo raar...
VickyS

Posting Freak

07-02-2012 20:15
dat van om de dag lijkt me meer iets voor als je geen ovutesten gebruikt of niet zeker weet wanneer je je eisprong hebt. Als je precies weet wanneer je je ei hebt heb je 3 vruchtbare dagen, daar zou ik er dan 2 van benutten met een rustdag middenin!

hier ook geen ovutesten gebruikt, ik voelde mijn ei altijd heel erg goed, soms te goed, auw!!

is voor een man idd makkelijker om minder mee bezig te zijn, maar toen na 6 maanden begon mijn vriend zich toch ook zorgen te maken hoor.. het is ook ons lichaam en zij zitten niet met al die hormonen natuurlijk!

nou ik ga even lekker in bad liggen!
Sanne1985

Senior Member

07-02-2012 20:34
oeh een bad lijkt me ook heerlijk, zeker met dit weer! Wij hebben ook een bad, maar volgens mij is de vorige eigenaar een liliputter geweest, want ik pas er met opgetrokken knieeen nét in haha.
Mijn vriend heeft zich al de afstandbediening toegeigend, zit nu naar biljard te kijken Confused. Even de afstandbediening zien af te pakken dus Big Grin.

Leuk dat jullie reageren, vind het fijn om zo ervaringen uit te delen, vooral als we dadelijk allemaal zijn begonnen! In mijn vriendenkring zit (op de vriend van mijn vriend na) niemand die uberhaubt bezig is met zwanger worden (zover ik weet), dus je kunt het er ook met niemand over hebben. Dan is zo'n forum wel heel fijn!
Nou ik vind het zooo spannend! Hoop dat ik z.s.m. ongesteld wordt (goh, dat heb ik nog nooit gezegt) zodat we aan de gang kunnen!!!!
Diamonds

Senior Member

07-02-2012 22:39
@vicky: wat fijn dat het maar een kleine streep is dat litteken. Dat zal wel even schrikken zijn geweest dat het alsnog een spoed ks werd of niet? Heb e nu wel de voorkeur voor een natuurlijke bevalling?

@sanne: ontpillen is vooral zodat je je eigen lichaam en cyclus leert kennen maar nog het meeste omdat het lastig is om de bevruchting te berekenen, mocht je meteen toch zwanger zijn zonder eerst een hele cyclus gewacht te hebben. Jij weet nu namelijk helemaal niet wanneer je ongesteld wordt (en dus wanneer ongeveer je ei is) een exacte datum is daardoor dan moeilijker te betekenen. En ze adviseren minimaal 6wkn voor de bevructing met foliumzuur te beginnen als dit kan, dat zou het beste zijn. Maar ja, 'ze' vertellen natuurlijk wel heel veel. Ik denk dat het weinig kwaad zit mocht je toch meteen zwanger worden Smile ik persoonlijk zou het niet doen maar dat ik erg persoonlijk natuurlijk.

Ik heb wel ovu testen, dit omdat toen ik stopte met de pil ik mijn ei niet voelde en graag voordat we gingen klussen wilde weten wanneer mn ei was zodat ik dit daarna kon loslaten. Toen bleek dat ik de eerste paar maanden na mijn pilstop helemaal geen eisprong had (terwijl mn cyclus wel hartstikke regelmatig was) dus het heeft bij mij ook even op gang moeten komen na 10 jaar pilgebruik. Toen ik eenmaal mn ei wel kreeg voelde ik het ook, maar omdat ik toch schrik had/heb van het niet hebben van een eisprong denk ik dat ik het niet kan laten om toch te testen. Ik ben ook een controlfreak dus kan ze toch sowieso niet links laten liggen. Lief is er natuurlijk van overtuigd dat hij super zaad heeft en ik meteen zwanger ben haha. Die van jullie ook? @vicky: wie van jullie begon er over een 2de en wanneer?
VickyS

Posting Freak

08-02-2012 08:32
Sanne, bij onze vriendengroep zijn er maar 2 koppels die nog geen kinderen hebben en 1 daarvan is al een tijdje bezig, de rest hebben allemaal al kinderen maar nog wil ik het er niet met hun over hebben want dan krijg je elke maand weer die vraag, en??? daar heb ik geen zin in, vertel het wel als het zo ver is!

Diamonds, ja ik hoop wel een natuurlijke bevalling mee te mogen maken maar moet sowieso in het ziekenhuis bevallen. was wel schrikken maar ik wist van te voren dat de kans 50/50 was dus had er wel rekening mee kunnen houden.
ik wou ook best vroeg al weer zwanger worden want ik mistte gewoon mijn dikke buik maar gelukkig heeft mijn vriend dat uit mijn hoofd kunnen praten. ik vind het nu prima zo! we begonnen er eigenlijk met rond kerst over om gewoon deze pilstrips op te maken en dan weer te proberen, hebben er allebei ontzettend veel zin in!
Diamonds

Senior Member

08-02-2012 09:01
@vicky: Ja dat vind ik dus ook vervelend. Iedereen hier verwacht gewoon dat mijn lief en ik snel aan kinderen gaan beginnen omdat ze allemaal vinden dat het de tijd er voor is. Dus elke keer als ik een wijntje oversla of me niet goed voel is de eerste vraag: oh...zwanger? met zo'n sneaky glimlach haha. En dan ben ik nog niet eens bezig. Ik zei gisteren toevallig tegen mijn schoonzusje: de lol is er gewoon vanaf om iedereen het straks te vertellen als ik wel zwanger ben omdat iedereen het van mij/ons nu verwacht en ze vinden het vast doodnormaal haha. Ik vertel dus tegen niemand behalve mijn moeder en beste vriendinnen (zal wel moeten want we gaan nog vaak zat stappen en dan drink ik ineens niet meer haha) dat we bezig zijn.

Stoppen jullie ook nu al met alcohol drinken of doen jullie dat pas als je echt zwanger bent?
VickyS

Posting Freak

08-02-2012 09:10
ik drink niet heel erg vaak maar blijf gewoon lekker een wijntje of biertje drinken tot ik moet testen hoor, de eerste weken (tot de test) heb je nog geen bloedband dus kan het geen kwaad, maar ik drink dus niet vaak, als je elk weekend heeeeel veeeeel drinkt zou ik iig toch minderen. Maar ik zou wel willen dat mijn vriend minder gaat drinken want hij drinkt meer/vaker en dat is natuurlijk ook niet goed voor het zaad he.. ;-)

bij de eerste viel het bij ons hard op omdat ik rookte en toen nog wel op een verjaardag een paar flesjes wijn op kon, toen ik daar ineens mee stoptte wisten ze natuurlijk genoeg..
Sanne1985

Senior Member

08-02-2012 09:12
Als je vrienden idd allemaal al kinderen hebben dan gaan ze natuurlijk ook vragen hoelang het bij jullie nog duurt. Kan me voorstellen dat je dan de druk een beetje voelt. Daar heb ik gelukkig niet zoveel last van, bij ons in de vriendengroep is er nog maar 1 stel pap en mam. Wel merk ik op bijvoorbeeld verjaardagen e.d. dat mensen er wel vanuit gaan dat wij de eerstvolgende zijn, maar wij doen daar dan een beetje lacherig over. Mijn moeder weet het wel, en 1 goeie vriendin, maar helaas steunt die me er niet echt super in. Mijn moeder wel, die is helemaal blij als het zover is, maar mijn vriendin vind dat ik nog niet moet beginnen....Denk dat ze een beetje jaloers is aangezien ze al een tijd een vriend heeft, maar die wil niet eens samenwonen, laar staan aan kinderen beginnen, en dat wil zij wel heel graag.

Maar daar laat ik me niet door tegenhouden hoor, haha.

@daimonds, ik heb dat over het ontpillen veel gelezen hier op het forum. Ik heb laatste het 9maanden boek gekocht (echt een aanrader hoor, ook als je nog niet zwanger bent), en daar staat ook een stuk in over ontpillen. Het is idd zo dat je niet weet wanneer je ei is, maar er staat ook bij dat het niet schadelijk is voor het kind. Ook mbt het foliumzuur staat aangegeven dat het beste is om er 4weken van tevoren mee te beginnen. Eer dat ik mijn eerste ei heb (als je dat al hebt in de eerste maand) zit ik al rond de 2 weken, dus vind niet dat ik er telaat mee begin.

Stoppen met alcohol drinken zal wel moeten. Maar soms mag je toch best een glaasje wijn drinken als je er zeker van bent dat je niet zwanger bent (tijdens je ongesteldheid ofzo bedoel ik)

Wat gaan jullie daarmee doen?
Sanne1985

Senior Member

08-02-2012 09:14
@vickys, wat bedoel je met jou eerste stukje, dat je geen bloedband hebt? MIsschien stomme vraag hoor.....Wink
VickyS

Posting Freak

08-02-2012 09:19
Sanne, wel een beetje balen dat je vriendin je niet zo steunt... Ach ze zal vast bijdraaien wanneer het zover is!

ik begin ook gewoon met foliumzuur wanneer ik mijn laatste pil heb genomen. Ik ga er ook gewoon vanuit dat het de eerste ronde niet raak is dus ga ook niet een ronde "ontpillen". Heb ik trouwens vorige keer wel gedaan, ben toen in augustus gestopt met de pil en pas in oktober zijn we voor het echt begonnen. Had toen steeds een cyclus van 30 tot 35 dagen (best lang dus...)
VickyS

Posting Freak

08-02-2012 09:23
nou ik heb me altijd laten vertellen dat moeder natuur er voor gezorgd heeft dat pas wanneer wij een positieve test in handen hebben (misschien zelfs iets later) de placenta en navelstreng zijn werk gaan doen en dat de baby dus niet binnenkrijgt wat jij eet/drinkt die eerste weken dus als je een wijntje drinkt voor je 5/6 weken bent zou dat niet erg zijn (al zou ik dat nog niet doen hoor!!! ik let na de eisprong wel een beetje op wat ik eet en drink)
limburgs maedje

Senior Member

Topics: 3
08-02-2012 09:25
vanuit januari succes voor jullie meiden!
Sanne1985

Senior Member

08-02-2012 09:25
@vickyS, nee inderdaad dat gevoel heb ik ook over dat ontpillen. Zoalng het is aangetoond dat het niet schadelijk is is het geen probleem toch. Ja en wat je zegt, dat foliumzuur beginnen na de laatste pil, ik verwacht ook niet dat ik over een maand zwanger ben. Ik denk dat je lichaam sowieso nog gewend is aan die pilhormonen ofzo. 30-35 dagen is wel lang, maja als het dan ook snel raak is Wink.

Weet je, ik zit er al zolang mee in mn hoofd, en wil dan ook gewoon aan de gang. Hebben al 3 maanden in gedachte dat we eind februari stoppen, en dan wil ik niet weeer wachten. Wel vet spannend!

Ik zie dat jij in je vorige bericht zegt dat je ook rookte. Ben je daarmee van tevoren gestopt, of toen je wist dat je zwanger was? Vond je het lastig om te stoppen? Ik moet zeggen, ik rook 3 a 4 sigartten per dag dus dat valt wel mee, denk ook wel dat ik daar vanaf kom. Een collega van mij rookte als een ketter en die stopte ook ineens. Heb ik dat later eens nagevraagd, maar ze zegt ook; als je weet dat er iets in je groeit dan stop je automatisch wel.
Ik vind het er ook niet uitzien, bijvoorbeeld met een sigaret achter een kinderwagen, laat staan als je hoogzwanger bent. Mijn buurmeisje is hoogzwanger, maar staat gewoon met een peuk in haar mond haar huis te schilderen....echt triest....
Sanne1985

Senior Member

08-02-2012 09:28
@vickys, grappig wat je zegt over die test en de navelstreng...maar opletten is wel beter denk ik Wink

nou meiden, ik ga aan het werk, anders betrapt m'n baas me nog en die wil me vast niet op een ik-wil-zwanger-worden-forum zien haha. Ik reageer vanavond weer! Fijne dag allemaal!
VickyS

Posting Freak

08-02-2012 09:31
dank je Limburgs Maedje, zie je ook in het topic, brusje 2012 ;-)

ik ben bij Rens gestopt op de dag dat ik een positieve test in handen had, nooit problemen mee gehad maar ik rookte ook niet veel, was al heel veel geminderd zeg maar! en inderdaad, als je weet dat er een klein mensje in je groeit, ik kon het zelfs niet meer denk ik..
heb ook vriendinnen die gewoon doorroken, vind ik zo sneu maar dat is hun eigen keuze. ik kan later zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om mijn kindje een goed leven te geven, heb ook bv gegeven omdat ik zelf heel veel allergieen en astma heb, om die kans te verkleinen zeg maar.
nu rook ik af en toe nog op een verjaardag een sigaretje maar die ga ik straks ook niet missen hoor!
Sanne1985

Senior Member

08-02-2012 23:30
@iedereen, helaas vanavond geen tijd gehad om te kletsen, morgen zeker weer! Slaap lekker allemaal!
VickyS

Posting Freak

09-02-2012 09:19
goedemorgen

gisteren de laatste pil genomen, heb nu nog 1 strip liggen maar twijfel of ik een stopweek doe of in 1x doorga, kan ik toch weer een week eerder beginnen :mrgreen:
Sanne1985

Senior Member

09-02-2012 10:36
Morgen,
Oeh spannend zeg, inderdaad lastig om die keuze te maken maar je moet doen waar je je het beste bij voelt. Heb je een reden waarom je nog een maand wil wachten?

@hier alles prima, morgen als het goed is ongesteld worden dus ben benieuwd. Gisteren niet op het forum gezeten want was bij mijn moeder. Ze had een hele doos met babykleertjes die wij vroeger aan hebben gehad, super lief! En weer veel gekletst over het zwanger worden, aangezien ik dat alleen met haar kan bespreken. Mn moeder denk dat ik volgende maand al zwanger ben want die gaat ervan uit dat als je met de pil stopt je meteen zwanger bent Confused. Heb ik haar dat gisteren maar even uitgelegd maar ze begreep het niet helemaal haha.
Ik ga in april weer terug naar mijn oude werk, aangezien het me hier niet bevalt. En das natuurlijk raar dat je daar dan werkt en na 2 maanden weer moet zeggen; ow ja ben zwanger haha. Naja, we zien wel....

En vickys, al bedacht wat je gaat doen?
Sanne1985

Senior Member

09-02-2012 10:37
@ vickys, ow stopweek zie ik nu staan, dacht je hele laaste strip niet meer nemen....Ja, weekje eerder is toch leuk haha.
VickyS

Posting Freak

09-02-2012 10:47
haha, ja neem hem maar gewoon door...

ow jee, die moeders toch he!!

wat voor werk doe je? Wel fijn dat je terug op je oude werk terecht kan! en ach, daar moet je je geen zorgen over maken!!
Sanne1985

Senior Member

09-02-2012 10:56
IK werk momenteel op een vakantiepark, maar heb echt een onwijze hekel aan mijn collega's en baas. Het botert echt totaal niet. Werk hier nu 1 maand, aangezien ik een geldbuffer wou opbouwen voor de toekomst van ons kindje. Maar ik werk liever minder dan dat ik hier nog moet zitten. Moet nog 7 weken en is echt uitzitten nu, heel vervelend.
Ik ga terug naar een ander vakantiepark waar ik het altijd heel erg naar mijn zin had, maar helaas door te weinig uren niet kon blijven werken. Nu heb ik weer contact met ze opgenomen en bieden ze mij meer uren omdat ze me graag terug willen hebben. Win-win situatie dus.
Mijn manager daar weet dat wij met kinderen krijgen bezig zijn, dus neem aan dat ze dat ook in haar gedachte heeft gehad toen ze me terug nam. Ze heeft zelf 2 kinderen en zal dat ook niet erg vinden. Ik hoop alleen niet dat ze me dan over een jaar mijn contract niet verlengen.....maar dat zal wel meevallen. Af en toe moet je gewoon gokken en in het diepe springen toch? Kom ik teminste een beetje van mijn controledrang af Wink.

Jij nog leuke plannen vandaag?
VickyS

Posting Freak

09-02-2012 11:04
wel leuk dat ze je zou graag terug willen en meer uren geven. en als je manager af weet van je kinderwens zal ze daar naar mijn idee niet moeilijk over doen nee!! ben nu stiekem wel benieuwd in welk park je werkt ;-)
Nou nog 7 weekjes doorbikkelen dan! succes ermee!

ik ben nu nog aan het werk maar ben vanmiddag vrij, heb ik weekend dus lekker met Rens boodschappen doen en dan wat spelen!
Sanne1985

Senior Member

09-02-2012 11:08
Ow lekker vrij vanmiddag, wou dat ik dat had. En dan nog lekker spelen met je mannetje, super leuk!
Nou ik wens je veel plezier en geniet van je dag!

ps. Dat van dat vakantiepark hou ik maar ff voor me, je weet nooit wie het allemaal leest he Wink
VickyS

Posting Freak

09-02-2012 11:17
Dank je, komt vast helemaal goed!!

ok snap ik natuurlijk wel (als je het ook toch kwijt wil pb :-))
Enchanting

Posting Freak

Topics: 5
09-02-2012 15:45
Hoi meiden,

Ik zal me allereerst even voorstellen.

Ik ben 28 jaar en mijn man wordt in maart 28 jaar.
Ik ben al een aantal jaar toe aan kinderen alleen mijn man was dat nog niet.
Een van mijn vriendinnen heeft nu een jaar een kleine :-D en een andere vriendin vertelde ons pas dat ze zwanger is.
Zij heeft PCO en kon niet makkelijk zwanger worden maar na een jaar is het haar toch gelukt.

Nu heb ik heel lang met mijn man zitten praten en beetje ruzie maken en zijn we eruit we gaan ervoor :-D ( ik wordt er ook niet jonger op haha)

Heb ik december mijn laatste pilstrip op en toen een ontrekkingsbloeding gehad.
Twee weken daarna ontzettend buikpijn misselijk en zere borsten. Ik dacht is het nu al zover ???
Maar dit blijkt ontpillen te heten. Ik heb opgezocht en gelezen dat het lang kan duren voordat je weer ongesteld wordt...
Maar gelukkig 29 januari werdt ik ongesteld uit mezelf.
Nu heb ik van die ovulatietesten gekocht om te kijken of ze inderdaad werken ben zomaar benieuwd.

En verder tja om de dag klussen en dan hopen dat het snel raak is.

Aan alle meiden hier veel suces met zwanger worden we gaan ervoor.
Myrke

Junior Member

09-02-2012 19:06
Hoi meiden!

Leuk dat er ook een forum is geopend voor meiden die in februari/maart ervoor willen gaan! Laat ik me eerst even voorstellen, ik ben 21 jaar mijn vriend 26. We wonen 1 jaar samen en hebben ruim 5 jaar een relatie. We hebben allebei een grote kinderwens en enkele maanden geleden besloten dat we er in 2012 voor willen gaan! Nu ik begonnen ben aan mijn laatste pilstrip kan ik haast niet wachten. Ook ben ik inmiddels begonnen met het slikken van foliumzuur.

Ik vind het leuk om ervaringen met jullie uit te wisselen en ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Ciaaoo
VickyS

Posting Freak

09-02-2012 19:42
he welkom Enchanting en Myrke, fijn dat er nog meer meiden zich hier melden! wordt hier nog een gezellige boel! hoop dat we allemaal snel zwanger mogen zijn!

hier begin ik vanavond aan mijn laatste pilstrip! ga dit weekend ook maar vast foliumzuur in huis halen!
Sanne1985

Senior Member

09-02-2012 20:25
@enchanting, leuk dat je mee komt kletsen! Wordt inderdaad een beetje drukker, das wel heel gezellig! Mijn vriend en ik hebben ook een woordenwisseling gehad hoor, maar als je er goed over praat komt dat helemaal goed! En het is natuurlijk allemaal erg spannend, dus dan kan de spanning ook oplopen. Erg leuk dat je nu echt gaat beginnen en fijn dat je de 29ste ongesteld werdt! Nu maar hopen dat je snel zwanger wordt!

@Myrke, ook welkom, gezellig dat je mee komt kletsen! Spannend inderdaad nu aan je laatste pilstrip, dan komt het echt dichtbij he! Dan zitten we wel allemaal in hetzelfde schuitje!

Hier nu nog alles rusig, als alles goed is moet ik morgen ongesteld worden maar voel op het moment nog niks. Normaal krijg ik daar toch al een avond van tevoren last van. Maar ik ben wel eens vaker 1 dag later dus zaterdag kan ook. Heb ik alleen savonds een feest en dan vind ik het altijd zo rot om op de eerste dag ongesteld te zijn. Heb er altijd veel last van, jullie ook?
Nou, ik heb vandaag een 'mega-deal'kunnen afsluiten voor een wii-spelletje (ipv 45,00 nu 20,00 betaald NICE) dus dat gaan ik en vriendlief eens uitproberen. Ik kom straks nog even een kijkje nemen!

Gezellig allemaal, hoop dat we allemaal snel zwanger zullen zijn!
Diamonds

Senior Member

09-02-2012 21:06
Hoi Dames! Wat leuk dat er twee meiden meer zijn Smile welkom!

@Vicky: ik las net uit welke stad je komt, daar woon ik ook Big Grin haha. Voor jou dus nu nog 21 dagen en dan hopelijk vrij snel ongesteld worden...

@Sanne: Relaxt dat je weer terug naar je oude baan kan met een win-win situatie. En ze zal idd vast wel begrip hebben omdat ze zelf ook kinderen heeft en er tenslotte al vanaf weet.

@Enchating: Ik was er ook eerder aan toe dan mijn vriend en daar zijn ook zeker de nodige woordenwisselingen over gevallen. Maar zoals al gezegd; als je er dan samen uitkomt dat is dat des te fijner. Waar kom jij ongeveer vandaan?

@Myrke: Ga jij ook net als @Enchanting (en ik) met ovulatietesten beginnen of kijk je het eerst gewoon een paar maanden aan? Uit welk gedeelte van het land kom jij?

Ik heb vandaag een carnavalsoutfit gekocht. Ik ga niet verkleerd (als iets) maar heb gewoon een jasje met heel veel zooi erop en een gouden legging en zo'n venetiaans masker. @Vicky: vier jij carnaval?
VickyS

Posting Freak

09-02-2012 21:10
haha diamonds grappig!!! misschien kennen we elkaar wel :-D kunnen we straks samen gaan babyshoppen, leuke kleertjes kopen ;-)

dit jaar gaan we met vrienden naar kindercarnaval zaterdag en zondag de optocht kijken,... dus niet meer zoals vroeger,maar ik vind het geweldig!!
Enchanting

Posting Freak

10-02-2012 07:40
Goedemorgen Meiden,

Bedankt voor het welkom :-D.
@sanne1985 Ja ik wilde al hele poos beginnen maar hij nog niet.
Nu is eindelijk de knoop doorgehakt en ben ik eind december met de pil gestopt.

Toen mijn vriendin ze dat ze zwanger was werdt ik heel jalours :oops: eigelijk best erg maar ja.
Heb het haar ook gewoon verteld en we hebben bijgekletst.
Ze kon het ook wel begrijpen gelukkig.
Maar nu gaan we eindelijk zelf proberen.

Vandaag ga ik me derde ovulatietest doen.
Maar ondanks dat doen we gewoon om de dag klussen hihi..
En gister had ik rustdag haha maar ja manlief wilde toch wel nou vooruit dan maar haha....

Iedereen werkse vandaag of hangse op de bank hihi.
Ik ben er vanmiddag weer...:-D
Sanne1985

Senior Member

10-02-2012 08:44
@ Enchanted, hihi, extra klussen is niet zo erg toch Wink.
Ik ben vandaag wederom aant werk, dus ben er vanavond weer. Hopelijk dan ongesteld maar nu nog niks te bespeuren Big Grin. Tot vanavond!
Diamonds

Senior Member

10-02-2012 10:22
Goedemorgen ladies. Vandaag is mijn vrije dag Smile dus ik zit alweer een uur naar baby dingen te neuzen op internet haha. Het duurt me nu ineens lang zeg.. ik word pas ronde 26ste ongesteld (en lief is pas de 22ste terug) dus daarna kunnen we pas voor het echt klussen... Ik weet gewoon nu al dat ik alles me lang gaat duren haha. twee weken wachten op je ei...en dan twee weken wachten of je ongi wordt. Hopelijk maar 1x maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat dat ook wel eens wat meer maandjes zou kunnen gaan duren haha.
Gaan jullie vandaag/vnv nog iets leuks doen? Ik ga lekker koken met een vriendinnetje en wellicht vnv even de stad in.
Zijn jullie allemaal 100% Nederlands? Ik ben half surinaams (hindoestaans).
Liefs!
VickyS

Posting Freak

10-02-2012 11:26
ik ben vandaag ook thuis maar heb mijn handen vol aan een ziek/flauw ventje dat heeeel moe is maar niet wil slapen...

ik kom eigenlijk uit België, heb mijn vriend 11 jaar geleden leren kennen op vakantie (in belgie) en woon nu 5 jaar in Tilburg (hij komt uit Tilburg)

ja duurt lang dan he Diamonds als je iets zooooo graag wil! ik ben iig gisteren begonnen aan mijn laatste pilstrip dus nu kan het aftellen beginnen!
Jes81

Senior Member

Topics: 1
10-02-2012 11:31
Hoi Meiden,

**Ik kom ff inbreken bij jullie**

Vorig jaar melde ik me aan voor de zelfde periode als jullie nu, ik wil jullie allemaal veel succes wensen!!
VickyS

Posting Freak

10-02-2012 11:38
dank je jes!! :-D
Enchanting

Posting Freak

10-02-2012 14:33
@ Diamonds Ik kom uit Zeeland vandaan. En nu we er samen uit zijn lijkt het klussen ook veel leuker haha...

Ik ga vandaag niet veel meer doen heb gewerkt... morgen gaan we schaatsen dus dan zal ik aan het eind van de rit ook wel kapot zijn hihi..
Maar ik geloof dat we dan nog een kroegentocht gingen houden haha.....

@ sanne werkse dan ejj enne hoop dat je ongesteld wordt ( of juist niet hihi) wachten duurt zo lang pfff.

@vickys Beterschap met je ventje ...
Enchanting

Posting Freak

10-02-2012 19:32
Zo vanmiddag een ovu test gedaan en weer zo licht als ik weet niet wat.
Maar ik krijg nu sinds vanmiddag af en toe steek aan de linkerkant in me buik.
Dus net maar weer ff ovu testje gedaan en hij is al donkerder aan het worden dusss wie weet...
Moet over 2 dagen volgens berekening ook eisprong hebben dus ja zou kunnen...

Pfff.. vanavond maar weer aan de klus haha....
Myrke

Junior Member

10-02-2012 20:23
Hoi dames!

Leuk om al met zo'n grote club meiden te zijn! De eerste periode gaan we proberen zwanger te worden zonder ovulatietesten e.d. Verder ben ik al wel heel bewust gezond aan het leven. Ik sport heel veel en nu ook schaatsen natuurlijk. Veel fruit, volkorenbrood, melk drinken, eigenlijk gewoon heel gezond doen! Natuurlijk ook af en toe wat lekkers, zoals chocolaaa :-D.. Ook rook ik niet en eigenlijk drink ik ook nooit alcohol. Ik ben er klaar voor! ;-)

Verder kom ik uit het zuiden van het land, maar dit jaar geen carnaval voor mij maar wintersport..

@Enchanting, ook mijn beste vriendin heeft onlangs een babytje gekregen. Door dat lieve mannetje te zien bevestigd voor ons nog meer hoe graag we een kindje willen.
@Vicky en Diamonds, ik zie dat jullie ook uit het zuiden komen, ik woon in de buurt van Den Bosch
@Sanne1985, leuk dat je jullie zwanger worden plannen met je moeder hebt gedeeld. Zelf hebben wij onze plannen nog niet gedeeld met iemand. Ik ga het nog wel vertellen aan mijn beste vriendin. Toch zal het bij niemand als een verrassing komen als we zwanger zijn.

Fijne weekend allemaal!

Byebye
Sanne1985

Senior Member

10-02-2012 21:09
@jes81, thx!
@Myrke, wat goed dat je op je leefpatroon let, ik ben ook op aant letten. Maar ik vind het wel lastig omdat ik nog niet zwanger ben. Ik rook wel, en drink af en toe een wijntje, maar ga er (en moet er) ook echt meer op letten.

@hier, nog geen ongesteldheid te bekennen, nog niet eens een krampje.....Normaal heb ik de avond van tevoren al kleine pijntjes, maar nu nog steeds niet. Misschien ben ik er ook teveel mee bezig...Denk steeds; hoe eerder ongesteld, hoe eerder het is afgelopen, hoe eerder we aan de gang kunnen....Maja, meestal als je er teveel mee bezig bent, hoelanger het uitstelt....
]
Jullie nog wat gezelligs in de planning vanavond?
Diamonds

Senior Member

11-02-2012 00:02
@Vicky: voelt je manneke zich alweer wat beter?
@Enchanting: Have fun morgen op de schaatsen! (en met de klus vnv haha) wat fijn dat je ovu test aangeeft dat je ei er aan komt. Ben benieuwd of hij morgen nog donkerder is.
@Myrke: Ik kom oorspronkelijk uit DenBosch en ga daar ook Carnaval vieren Smile Eerste jaar dat ik mee ga doen. Andere jaren ging ik nooit of maar een avondje. Erg goed van je dat je zo gezond leeft.
@Sanne: Hopen dat je snel ongesteld wordt. Wie weet duurt het nu gewoon een paar dagen langer. En ja, zoals je al zegt; door de stress kan ie ook uitblijven.

Ik heb vandaan een ovu test gedaan en hij is heel licht maar niet wit. Ik verwacht op 2dgn een posi ovu test. Niet dat het uitmaakt want lief komt pas over 1,5 week thuis haha. Maar ik kon het niet laten en had er nog zo veel liggen haha.
Vnv lekker Surinaams gekookt en visite gehad. Nu gezellig met een vriendinnetje de avond besteden. Die woont nu bij mij voor zolang als lief met zijn reis bezig is.
Ik probeer ook gezonder te leven en dat gaat me redelijk goed af. Ik ben gestopt met drinken (maar dat ga ik met Carnaval wel even overboord gooien, want zonder een paar wijntjes is dat anders echt niet te doen, dan ga je je overal aan ergeren.) en roken deed ik sowieso al niet dus dat scheelt. Verder probeer ik veel groente en voldoende fruit te eten.

Fijne avond ladies!
Roos1987

Member

11-02-2012 08:40
Hoi allemaal,

Wat was het spannend om de knoop officieel door te hakken en te beslissen dat we ervoor willen gaan!
Donderdag ben ik begonnen aan mijn laatste pilstrip en slik nu ook foliumzuur!
Mijn naam is Roos en ik ben bijna 25! 10 jaar samen met mijn vriend en 2 jaar samenwonend!
Ik vind het allemaal super spannend, het lijkt me erg leuk om hier met jullie over te kletsen!

Fijn weekend allemaal!
Sanne1985

Senior Member

11-02-2012 09:35
@Roos, leuk dat je komt meekletsen, welkom!
@Vickys, hoe is het met de kleine man, weer een beetje beter eraan?

Hier nog steeds niks te bespeuren wat ongi betreft Sad....Zelfs geen krampje...Nu maar afwachten wat de dag brengt misschien dat het in de loop daarvan komt....Hoop t wel anders is het wel een beetje raar

Nog plannen voor het weekend iemand? Wij niet, lekker rustig aan doen...We hebben meestal het weekend helemaal volgepropt maar dit weekend lekker rustig aan...heerlijk!
Roos1987

Member

11-02-2012 11:06
Lekker toch, Sanne, een rustig weekend.
Bij ons komen er 3 stelletjes eten vanavond. Straks boodschappen doen, maar eerst eens bedenken wat voor hapjes ik zal gaan maken...

Fijn weekend!
VickyS

Posting Freak

11-02-2012 11:20
hoi Roos, welkom hier en veel succes en plezier met zwanger worden!! klinkt gezellig, lekker eten met zijn allen!!!

Rensje is al iets beter maar nog wel een beetje zeuren en flauw. Vannacht maar 2x wakker geweest ipv 6 dus dat scheelt al...

hier vanmiddag even shoppen (voor een baby, is altijd leuk ;-)) en vanavond lekker rustig filmpje op de bank.. een weekendje rustig aan tussen al de drukte van de laatste en komende tijd..
Sja

Member

11-02-2012 13:19
Hoi dames!

Het lijkt me erg leuk om met jullie mee te kletsen over wat we nu met z'n allen meemaken!
Mijn vriend en ik zijn ook net gestopt met de pil en hopen op een wondertje!
Dit is dus de eerste maand dat we het proberen.
Spannend hoor!
Even wat over mezelf:
Ik ben 24 jaar en woon in overijssel.
Mijn vriend is 26.
We wonen nog niet zo heel lang samen, maar het voelt goed en zijn allebei toe aan gezinsuitbreiding Smile

Ik ben nu even onderweg, maar vanavond neem ik ff de tijd om een berichtje achter te laten Smile

Liefs Sja
Roos1987

Member

11-02-2012 16:22
Sja: ook voor jou veel succes gewenst!
Sja

Member

11-02-2012 18:42
Hoi Dames!

Was ik weer..
Zo, dit typt iets makkelijker achter de laptop ipv Iphone.

@Enchanting: Wat spannend he, nu je ovulatie zo dicht bij is.
Ga je je toch afvragen: zou het raak zijn?
Ik ben zelf vorige week voor het laatst ongesteld geweest maar ik heb nog geen idee wat mn cyclus is omdat dit de eerste maand is zonder pil..
Ik heb ovulatietesten gekregen van mn beste vriendin maar die zijn al wel anderhalf tot 2 jaar oud dus ik weet niet of dat wel betrouwbaar is..

@Myrke: wat goed zeg! Dat je zo gezond bezig bent.
Ik moet zeggen dat ik daar nu nog niet zo bewust op let, maar mocht ik zwanger worden natuurlijk wel.

@Sanne: Wanneer moest je ongesteld worden? (heb ik even gemist) En na deze ongesteldheid gaan jullie beginnen?
Spannend!! Wel leuk he, dat we hier alles kunnen bespreken. Aangezien onze omgeving (denk ik bij de meesten?) nog niet op de hoogte zijn van de plannen. Mijn beste vriendin weet het, en mn vriend kon zn mond niet houden tegen zn zusje, maar daar blijft het ook bij. Wil nog wel de familie kunnen verrassen!

@Diamonds: Wat moet je dan geduld opbrengen ofniet! Lief van huis, en rammelende eierstokken!
Bouwt de spanning wel op he.

@ Vickys: Wat een mooi mannetje heb je! Super leuk ook, een broertje of zusje in de maak! Was je snel zwanger met Rens?

@Roos: Wat een beslissing he, stoppen met de pil! Ik vond en vind het ook allemaal reuze spannend!
We lagen in bed toen we het er over hadden, dat moment vergeet ik nooit weer!
We hebben het er constant over; "Als er een kleintje komt.." Hopen dat we allemaal gauw een positieve test hebben!

Vanmiddag hebben manlief en ik lekker geshopt. Spiegel gekocht, vloerkleed besteld en lampen uitgezocht. Om het huis wat gezelliger te maken. Straks lekker koken en dan heerlijk met de beentjes omhoog op de bank.
Quality-time voor elkaar.
Iedereen een heel fijn weekend!!
xxxx
VickyS

Posting Freak

11-02-2012 20:35
he Sja, welkom hier!! Gezellig!!!

Dank je!! :-D ik was bij Rens na 6 maanden zwanger (nou iets langer want had een cyclus van gemiddeld 35 dagen...)

hier alleen thuis want mijn vriend is naar zijn beste vriend toe, zijn vriendin heeft een einde gemaakt aan de relatie, ze hebben ook een kleine van bijna 2 en hij kon vanavond wel wat gezelschap gebruiken..

heb ook maar weer foliumzuur in huis gehaald, wel gek hoor, in de winkel de hele tijd om me heen kijken of ik niemand bekend zag.. hebben wel aan vrienden verteld dat we binnenkort voor een brusje gaan maar hebben nog niet gezegd dat dat volgende maand al is :mrgreen:

heb vandaag voor Rens een maffiapakje gekocht voor carnaval, te schattig!! kon ook nix anders leuk vinden..

fijne avond iedereen!!
Sanne1985

Senior Member

12-02-2012 10:27
@Vickys, een maffiapakje haha, inderdaad té schattig! Ik had dat ook met het foliumzuur kopen, ben je echt bang dat je ineens iemand achter je in de rij staat die je kent haha. Gelukkig niet gebeurd....
Ai wat erg voor die vriend zeg, en ook zo erg voor een klein kind! Misschien komt het wel weer goed, dat weet je ook maar nooit.

@Sja,Welkom, gezellig dat je mee komt kletsen! Zo'n forum is inderdaad handig als er niet zoveel mensen zijn die van je wensen afweten. Bij ons weten alleen mijn moeder en een goede vriendin het, maar die accepteerd het (nu nog) niet zo. Beetje jaloers heb ik het idee. Verder zijn er in mijn vriendengroep op één stel na geen kleine kinderen of vrouwen (voor zover ik weet) met zwanger worden bezig, dus kun je ook geen vragen stellen. Hier kan dat wel, dus dat vind ik wel erg fijn.

Nou, ik ben gisterenavond dan ook eindelijk eens ongesteld geworden. Vanacht een paar keer wakker geworden van echt flinke buikkrampen, so dat deed zeer zeg! Hopelijk wordt die pijn niet veel erger als ik de volgende keer ongesteld wordt zonder de pil te hebben gebruikt....
Enchanting

Posting Freak

12-02-2012 13:35
Hoi DAmes,

Nou gister lekker aan het schaatsen geweest bijna 50 km... pfff...
Vanmorgen weer een ovutest gedaan en was al iets donkerder.
Zou volgens berekening me eisprong vandaag moeten hebben :S..
We hebben genoeg geklust dus daar kan het niet aan liggen hihi....

Iedereen een fijne zondag toegewenst wij gaan lekker bankhangen Big Grin
Roos1987

Member

12-02-2012 15:46
Zo! Knap hoor, bijna 50 km schaatsen! En wat goed dat jullie fanatiek geklust hebben Wink

Ik merk dat ik zo enthousiast ben dat ik aan iedereen wil vertellen dat ik ga stoppen met de pil... Maar aan de andere kant vind ik het ook vervelend en niet nodig dat mensen het weten en er ook steeds naar gaan vragen! Hoe hebben jullie dat gedaan?
Roos1987

Member

12-02-2012 15:46
Ik heb mijn foliumzuur trouwens via internet besteld, haha! Ook veel te bang om iemand tegen te komen!
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
12-02-2012 16:41
Hoi,hoi

IK mag me hier ook melden, ik ben nu 2 weken geleden ongi geweest en als het goed is is morgen mijn ei sprong dus ik ben benieuwd.

Ik zal me even voorstellen: Ben riannetje, getrouwd en een prachtige dochter van 2 jaar.
riannetje

Posting Freak

12-02-2012 16:47
Ik ben trouwens 31 en mijn man is 34 jaar en we wonen in Gelderland.

@vickyS : Er is wel een topic hoor voor een 2e kindje in 2012, volgens mij heet t: zwanger worden van een 2e kindje in 2012..
@sanne1985: Wij hebben het op dit moment ook niet 'breed'maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt..
Sja

Member

12-02-2012 17:17
@Enchanting: ZOWW! 50km? Ik doe het je niet na.. Erg knap.
@Roos: Jaaa, dat heb ik ook! Vind het erg moeilijk om me stil te houden, maar wel leuker om het straks te vertellen als nog niemand het weet. Is de verrassing wat groter. Die is bij ons zowieso groot want ik denk niet dat iemand het verwacht!
Aangezien we nog niet zo heel lang bij elkaar zijn. Alles ging bij ons erg snel. We kenden elkaar al wat langer maar sinds juli een relatie. Na 4 weken besloten samen te gaan wonen en in November in ons stulpje getrokken. Het voelt goed en we zijn helemaal in de wolken nu we bezig zijn met een kleintje.
Mijn vriend zat vrijdag nog ff in de kroeg met mn schoonvader. Om hem een beetje te peilen zei hij voor de grap: Sja is zwanger. Zn pa keek verschrikt; Nee... Echt? Maar hij had het wel leuk gevonden.
Toch ben ik wel benieuwd wat onze omgeving gaa zeggen. Maarja, het is onze beslissing, en wij zijn er zeker van, daar gaat het om toch?
@Riannetje; Wat leuk, een 2e kindje! Spannend.. En welkom..!
@Vickys: Haha! Maffiapakje! Super gaaf! Ga je zn haartjes ook glad achterover strijken met gel? :-D
@Sanne: Bah.. wat vervelend he, de buikpijn.. Hoop dat het de volgende keer beter gaat..!

Ik ben trouwens afgelopen vrijdag met foliumzuur begonnen.
Ik heb het in het dorp naast ons gehaald, haha. Ook omdat ik bang was dat mensen me zouden zien.
Morgen ff nieuwe ovulatietestjes halen. Ben erg benieuwd! Klussen gaat bij ons trouwens prima, dus daar kan het, ook bij ons, niet aan liggen :mrgreen:
Fijne zondag ladies, ik ga ff badderen met mn mannetje
xxxx
riannetje

Posting Freak

12-02-2012 18:17
Ook ik heb foliumzuur gekocht maar ik was niet bang dat iemand me zag want het is geen geheim dat we een 2e willen, maar t kan nog zo lang duren voordat t raak is ( en de natuur moet mee werken)

Als je bijna je eisprong hebt, heb je dan een beetje een ongi gevoel?? Ik heb dat vandaag namelijk, maar ik weet niet of ik goed zit met mjin gevoel..
Enchanting

Posting Freak

12-02-2012 19:09
Hoi meiden,

Net weer een ovu test gedaan omdat het volgens berekening vandaag zou moeten zijn.
Heb wel raar gevoel in me buik maar ovu test wordt niet donkerder dan controlestreep...
Net ook weer nieuwe bestelling gedaan voor als de andere op zijn....
En gewoon door klussen ondertussen.

Moet ff grappig verhaal kwijt....
Ik stopte dus eind december met de pil en mijn man wilde nog geen kinderen dus condooms gekocht.
Heb ik hier op dorp gehaald... wij die dingen willen gebruiken lukt het niet enzo nou ja details laat ik maar weg (hij kromp meteen zeg maar haha)
Dus hij zei nou dan maar zonder...
Ik de dag erna foliumzuur gekocht weer hier op het dorp.(haha)
En twee weken daarna een zwangerschapstest ( die negatief was)
Die man hier moet ook wel gedacht hebben haha :confused:....

Maar goed nu zijn we een maand verder en klussen we erop los haha.....

@ Roos, Ja door de spierpijn heen toch maar geklust haha...

@Sja suces meid met zwanger worden hoop het snel is voor je Big Grin

Fijne avond iedereeen en tot morgen weer
Diamonds

Senior Member

12-02-2012 19:18
Nog niet zwanger
[TABLE="width: 639"]
[TR]
[TD]Naam [/TD]
[TD]Leeftijd[/TD]
[TD]Kindje[/TD]
[TD]Ronde[/TD]
[TD]NOD[/TD]
[TD]Opmerking[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sanne[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]VickyS[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2de[/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Enchanting[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Myrke[/TD]
[TD]21[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Roos1987[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Riannetje[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]2de[/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Diamonds[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]0[/TD]
[TD]25-mrt[/TD]
[TD]We beginnen na mijn ongi van 26 feb[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Wat leuk dat er veel nieuwe dames zijn! Welkom!
Ik vond een lijstje wel op zijn plaats haha. Komt het nog een stukje dichterbij Wink
Missen jullie iets aan het lijstje? Nu maar hopen dat we snel een 'Zwanger' gedeelte mogen toevoegen? Het lijkt net het handigst dat we het lijstje steeds op datum NOD sorteren. Dan kun je namelijk snel zien wiens NOD er aan zit te komen.

@Roos: Echt spannend he? Als je je realiseert dat je met je laatste pilstrip bezig bent. Ga je ontpillen of gaan jullie meteen beginnen? Hoe was het etentje? Ik wil het idd ook enthousiast vertellen maar het haalt idd de verrassing er af. Alleen bij ons verwacht iedereen gewoon dat we snel gaan beginnen dus echt al groot nieuws wordt een zwangerschap (helaas) toch niet ontvangen. Mijn moeder een twee vriendinnen weten er van. Verder is het voor iedereen gissen en als ze er naar vragen dan zeg ik nog steeds mijn oude verhaal: "Ik ben er klaar voor maar mij lief moet er ook klaar voor zijn" (weten zij veel dat dat nu ook echt zo is haha)
@Sanne: Hoe was je lekker rustig weekendje? Maak je borst maar net haha. Ik heb echt veel meer last van mijn ongesteldheid zonder de pil dan met de pil. Maar hij duurt wel kort (3 dagen meestal)
@Vicky: Jij ook al een fijn chill weekend zie ik Smile
@Sja: Als het goed voelt dan maakt het niet uit hoe lang je samen bent. Als jij weet dat het een sterke relatie is dan is dat alles wat belangrijk is toch? Het bouwt de spanning inderdaad op ja. Het voelt nu echt voor het eerst als een gemiste kans want ik voel letterlijk mijn eierstokken een eitje leiden haha en dan denk ik echt van: ohhh zonde, had een mooie baby kunnen zijn hahaha.
@Enchanting: 50km?? Jeetje haha, fanatiekeling. Wat knap zeg! Ik wou dat ik zou sportief was. Vnv dus ondanks het schaatsen weer aan de klus voor je eisprong haha.
@Riannetje: Leuk dat je al een meisje hebt. Hoe was die zwangerschap en bevalling? Wist je van te voren dat je een meisje zou krijgen? Eisprong kan idd een beetje hetzelfde voelen als ongi maar de 'pijn' (steken of krampjes) zitten bij mij wel weer richting de lies en vaak ook maar aan een kant (mijn ongi pijn is echt gewoon in mijn onderbuik). Niet iedere vrouw voelt overigens haar eisprong. Sommige voelen het echt als het eitje los raakt (een soort van steekje) maar ik heb niet het idee dat ik dat voel (zal er deze dagen eens op letten) ik voel meer wat steekjes in de twee dagen er voorafgaand.

Wie van jullie wil eigenlijk het geslacht weten van het baby'tje? En als je het al wilt weten hou je het dan voor jullie tweeën, een kleine groepje naasten of mag iedereen het weten? Ikzelf wil zeker het geslacht weten en ik denk ook dat ik het niet geheim zou houden (ik open boek en grote mond zou dat ook nooit kunnen denk ik haha) maar af en toe denk ik dat het ook wel leuk is om het voor de rest geheim te houden.
(ik heb mn bericht niet meer overgelezen haha dus als er veel typefouten in staan sorry Smile)
Enchanting

Posting Freak

12-02-2012 19:22
[TABLE="class: cms_table, width: 639"]

[TR]
[TD]

Naam
[/TD]
[TD]

Leeftijd
[/TD]
[TD]

Kindje
[/TD]
[TD]

Ronde
[/TD]
[TD]

NOD
[/TD]
[TD]

Opmerking
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sanne[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]VickyS[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2de[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Enchanting[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD] 1[/TD]
[TD] 26 feb[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Myrke[/TD]
[TD]21[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Roos1987[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Riannetje[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]2de[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Diamonds[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]0[/TD]
[TD]25-mrt[/TD]
[TD]We beginnen na mijn ongi van 26 feb[/TD]
[/TR]

[/TABLE]
VickyS

Posting Freak

12-02-2012 19:42
hoi!!

ik vul bij mijn naam nog even niets in want beginnen volgende maand pas..

hi Riannetje, had het forum al gevonden idd ;-) zit jij daar ook??

Sja, goed idee met die gel.. er hoorde eigenlijk ook een hoed bij maar die kon ik niet vinden dus dan maar gel ja!!

hier vandaag zo'n hoofdpijn en een paar druppels bloed.. denk dat mijn lichaam niet goed snapt want pil doorslikken betekend. heb het al wel vaker 2 maanden achter elkaar gedaan maar dit was de 3de maand, misschien toch te veel..

wij vertellen dit keer ook weer wat het wordt, hebben dat bij Rens ook gedaan en kan dat toch niet voor mezelf houden!

beetje kort want heb nog steeds hoofdpijn en ga weer lekker op de bank hangen, tot morgen!!!
Roos1987

Member

12-02-2012 19:47
Ik ben echt een dummie en ga hier toch ondanks dat ik al heel veel heb gelezen een vraag stellen:
Als ik nu de pil nog slik en over 2 weken stop weet ik toch nog niet wat mijn eerste NOD is?

Wij willen sowieso nog niet echt met ovulatietesten etc aan de slag, omdat we vrij veel klussen :p!
Dus ja, is het dan wel of niet ontpillen?!

Ik voel me wel echt een dummie, hoor! Ik denk dat ik moet gaan ondervinden hoe het allemaal zal gaan lopen! Ik wil niet dat het zon project wordt... Maar wil wel gauw een baby'tje, hihi... Spannend!

Wij willen trouwens wel het geslacht weten!
riannetje

Posting Freak

12-02-2012 20:44
@Diamonds: Ik had in mijn zwangerschap bloedverlies wat niet te verklaren was. Onderzoeken gedaan maar er kwam niets uit.
De bevalling was pijnlijk hahaha, en op het laatst zat mijn dochter met een schouder vast dus was er wat paniek. Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden.

Wij wisten dat het een meisje zou worden en bij een 2e willen we het weer weten ( we zijn allebei erg nieuwschierig)

@Vicky: IK zit/zat daar ook maar ik heb nog niet echt aansluiting heb ik het gevoel dus dan klets ik nu nog liever hier..

@Roos1987: Waarom ben je een dummy?? Je mag hier op het forum alles zeggen en vragen en niets is raar..

Over 2 weken stoppen, 3 a 4 dagen later ongi, en stel dat dat 5 dagen duurt dan is je volgende NOD dag als ik het goed betekend heb: 3 april ( maar dat weet ik niet zeker)
Roos1987

Member

12-02-2012 20:51
@riannetje: bedankt voor je reactie! Eerst mijn strip maar afmaken, mijn cyclus afwachten, lekker klussen en daarna naar data kijken Wink En ondertussen lekker zwijmelen!
riannetje

Posting Freak

12-02-2012 20:55
@Roos1987: Graag gedaan!!:-D
Sja

Member

12-02-2012 21:41
Leuk, zo'n lijstje! :-D
Ik weet zelf nog niet zo goed hoe en wat qua dagen.. We hebben ook pas besloten om met de pil te stoppen toen ik deze eigenlijk weer opnieuw moest bestellen. Ik had hem vanaf maandag de 6e moeten slikken. Ik ben daarvoor 3 dagen opgesteld geweest, en dat was volgens mij dinsdag woensdag donderdag daarvoor. Maar helemaal zeker weet ik het niet. Ik heb namelijk tussendoor ook nog een doorbraakbloeding van 8dagen gehad. :confused: Dat was toen ik de pil nog een week moest slikken.
Ik ga nu flink klussen, en mocht ik ongesteld worden gewoon weer opnieuw tellen. Ik sluit me dus aan bij Roos.
Morgen dus ook ff ovulatietesten halen want ben wel nieuwschierig..!
Ik wil zeker weten wat het word! Daar zijn wij allebei veel te nieuwschierig voor.
Ik denk dat ik mn beste vriendin en jullie het wel ga vertellen, maar voor de rest wil ik het graag een verrassing laten.

Net lekker uit eten geweest met mn vent. Heeeeerlijke biefstuk gehad! Zou zomaar eens de laatste kunnen zijn voor een lange tijd hihi:-D
Nu lekker optijd onder de wol want de arme schat moet weer om 6uur beginnen..
En morgen nog ff wat liefs halen voor valentijnsdag! Doen jullie nog iets voor jullie mannen?
Weltrusten ladies, en tot morgen!
xxxx
Sanne1985

Senior Member

12-02-2012 23:40
ff kort bericht vanaf mn iphone...typt idd niet zo fijn dus morgenavond een groter verslag. er is echter 1misschien domme vraag maar moet het toch ff zeker weten: de NOD, is dit de dag na je ongesteldheid?dat je helemaal er vanaf bent? ik heb t al n paar keer voorbij zien komen maar weet t niet zeker....

truste en tot morgen!
riannetje

Posting Freak

13-02-2012 01:10
@Sanne1985: NOD= NIET ONGESTELDHEIDS DAG Dus je wilt dan niet ongi worden. Bv: Mijn NOD is 27 feb, snappie??
riannetje

Posting Freak

13-02-2012 01:12
Enchanting schreef:[TABLE="class: cms_table, width: 639"]
[TR]
[TD]

Naam

[/TD]
[TD]

Leeftijd

[/TD]
[TD]

Kindje

[/TD]
[TD]

Ronde

[/TD]
[TD]

NOD

[/TD]
[TD]

Opmerking

[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sanne
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]1ste
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]VickyS
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]2de
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Enchanting
[/TD]
[TD]28
[/TD]
[TD]1ste
[/TD]
[TD]1
[/TD]
[TD]26 feb
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Myrke
[/TD]
[TD]21
[/TD]
[TD]1ste
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sja
[/TD]
[TD]24
[/TD]
[TD]1ste
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Roos1987
[/TD]
[TD]24
[/TD]
[TD]1ste
[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Riannetje
[/TD]
[TD]31
[/TD]
[TD]2de
[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]27 feb[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Diamonds
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]1ste
[/TD]
[TD][/TD]
[TD]25-mrt
[/TD]
[TD]We beginnen na mijn ongi van 26 feb
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zo even ingevuld!!
Enchanting

Posting Freak

13-02-2012 08:34
@ Diamonds Ik denk dat ik het ook wel wil weten. Mijn man zegt het niet te hoeven weten. Als ik het weet dan zal ik ook zeker me mond voorbij praten haha ik ken mezelf.
Het wordt al lastig volgende maand aan het begin ga ik weekeindje naar me ouders toe... Tja en dan niet roken en misschien nog niet ongesteld (hoop ik).

En wanneer vertellen jullie aan iemand als jullie zwanger zijn ?
Mijn man had het er over om het te vertellen als we 3 maanden zijn... ( zo lang me mond houden pfff :-o)

@Sanne fijn dat je ongesteld bent geworden dan ben je in iedergeval uit de zenuwen daarvoor.
En dan kan je komende maand er tegen aan hihi Smile
Ik heb er de eerste keer na het stoppen met pil ook zo een last van gehad maar werdt gelukkig na 28 dagen ongesteld.
Hoop dat me cyclus een beetje regelmatig is zodat ik niet elke keer in de zenuwen zit en met testen in de weer moet gaan hihi.

Sinds gister heb ik een beetje vage buikpijn rommelen enzo
Zouden ze aan het vechten zijn in me buik :mrgreen:.

Nou over 12 dagen kan ik gaan testen geloof ik maar wacht er dan nog paar dagen langer mee...
Diamonds

Senior Member

13-02-2012 10:35
@Enchanting: Ik zou het idd ook pas na 12 weken vertellen. Misschien na 8 weken wel aan mijn ouders en beste vriendinnen. Maar totdat ik een hartje heb zien kloppen is het echt alleen voor mij en mij lief Smile Zou jij kunnen wachten met testen dan? Ik zou dat nooit kunnen haha

@Sja: Dat is idd lastig rekenen dan. Gewoon zoals je zegt gaan tellen bij de eerste ongi dag. Fijn dat je nog een biefstukje hebt kunnen eten. Dat zou ik zo missen als ik zwanger was!

@VickyS: Is je hoofdpijn gezakken meis?

@Roos: vragen zijn hier niet stom hoor. daar is het forum juist voor. en al die termen die op je afkomen...

Ik had vandaag een knal test met de ene ovu test (teststreepje donkerder dan controlestreep) maar met de cb digitale ovu test had ik negatief. Heel vreemd...
Ik hoop echt dat ik niet soort dingen niet heb als we dadelijk voor het echt gaan...
VickyS

Posting Freak

13-02-2012 11:37
hoi!!!

wij hebben het vorige keer na de 7 weken echo verteld, toen we het hartje zagen kloppen! nog best vroeg maar toen moest ik het echt kwijt!!!

hier nog steeds hoofdpijn eigenlijk... wel minder dan gisteren!

Toen Rens geboren was heb ik geloof ik elke weer argentijnse steak op, terwijl ik dat voor mijn zwangerschap bijna nooit at maar omdat je het dan 9 maanden niet mag heb je toch het gevoel dat je nog in moet halen ... :confused:

nog leuke valentijn plannen hier?? ik ga naar de kapper morgen, vergeten dat het valentijn was maar wij doen daar toch niet echt aan.. heb wel net een nieuw sapph setje gekocht dus dan kan ik die mooi eens aan ;-)
Sja

Member

13-02-2012 13:01
Enchanting, wat spannend!! 12 Dagen is echt niet lang meer!
Ik zou zooooo niet kunnen wachten met testen!

Oh, stoppen met roken.. Ook zoiets. Misschien heel slecht maar ik ben nu nog niet gestopt.
Manlief ook niet, maar als ik positief test ben ik er echt gelijk klaar mee. En mn vriend is wel zo lief dat ie zegt
dat ie niet meer bij mij in de buurt zal gaan roken. Smile

Gister na het klussen zegt ie ineens; Schat, nu kunnen we niet meer terug he. Misschien is het nu wel raak!
Haha. Ik zei: wil je terug dan? Gelukkig zei hij volmondig: Nee, absoluut niet! Kan niet wachten tot die kleine er is..

Nog ff een "dom" vraagje van mij.. Voor de zekerheid. Je telt toch vanaf de eerste dag van je ongesteldheid wanneer je volgende keer weer moet worden?:geek:

Diamonds, wat vaag van die ovu testen! Je verwacht juist van cb wel een betrouwbaar resultaat!
En die andere testen geven ook niet voor niks aan dat je je ei hebt. Vooral omdat het nu de tijd er voor is!
Frustrerend....

Als ik zwanger word zou ik het graag pas na 12 weken vertellen maar ik weet niet of ik het zo lang voor me kan houden!
En mn vent kan dat zowieso niet denk ik. Die maakt het liefst op dag 1 flyers om over het dorp te versprijden Wink

Leuk Vickys, zo'n sapph setje! Goed plan ook. Het nuttige met het aangename combineren Wink
Geeeeeen idee wat ik moet halen voor valentijnsdag.. Ik denk gewoon iets kleins, iets liefs. Niet te gek.
Het is wel onze eerste valentijnsdag samen.. Haha, bizar!
We vonden laatst nog een foto van ons samen toen we 16 waren en een paar weken verkering hadden. (ja, toen sloeg de vonk ook al eens over) CUTE!
Wat een broekies. Gelijk ingelijst die foto.

Nou ladies, ff stofzuigen en dweilen en dan kadootje shoppen..
Fijne dag!!
xxxxx
VickyS

Posting Freak

13-02-2012 13:19
oh Sja, jullie hebben vroeger ook al iets met elkaar gehad?? leuk!!! hahha flyers...

ja de eerste dag van je ongesteldheid is je 1e teldag zeg maar! :-D
Sanne1985

Senior Member

13-02-2012 13:42
ahja dat van dat tellen was ik ook aant twijfelen haha.
zit wederom op mn werk maar kan t niet laten om af en toe te spieken.ik kom vnv weer terug kan ik alles op mn gemak lezen.
Sja

Member

13-02-2012 17:42
DUS! Ik vandaag ovulatietest gekocht. Voor de gein gelijk maar ff doen.
2 streepjes!
Dus nu de grote vraag: klussen vanavond?
Want we hebben gister geklust, en ze zeggen dat het beter is om om de dag te klussen ipv elke dag.
Maar ergens heb ik gevoelsmatig wel de behoefte om vanavond weer te klussen, om de kans te vergroten.
Wat zeggen jullie? Help! Wink
xxx
Sja

Member

13-02-2012 17:46
Oh jongens, ik ben gewoon nerveus! Hebben jullie dat ook? Hihi...
Sanne1985

Senior Member

13-02-2012 18:17
@Sja, volgens mij is 1 dag voor de eisprong klussen ook een grote kanshebber, omdat de zaadcellen langer in je lichaam blijven leven en dus meer kans maken op bevruchting??? Weet t niet zeker hoor maar staat me iets van bij. Maar als die test deze uitslag geeft, waarom niet??
Ook ik zit nog met het roken....Erg slecht natuurlijk! Het is altijd beter om van tevoren te stoppen, maarja zolang je nog niks merkt vind ik dat erg lastig.

@Diamonds, Raar inderdaad van die testen. Kun je niet nog een andere halen dan?

@Riannetje, leuk dat lijstje! Maar hoe voeg ik nu iets in op dat lijstje?

Hier nog steeds ongi, maar heb wel het idee dat het al minder aan het worden is. Gelukkig maar want heb er deze keer echt last van. Normaal alleen lichamelijk maar merk dat ik nu ook geestelijk een beetje in de knup zit. Maja, gaat wel over.
Is het een rare vraag als ik denk dat ik mijn NOD nog niet kan berekenen? Ik weet toch nog helemaal niet hoelang mijn cyclus is? Ben wel echt zeer benieuwd, maar het is nu ook heel vervelend niet te weten wanneer je precies ongesteld moet worden. Met de pil is dat natuurlijk veel makkelijker te bepalen....Want stél nou, dat je wél de eerste ronde zwanger bent, dan zit je misschien heeel lang te wachten totdat je een keer gaat testen?? Denk dat ik nu snap waarom vrouwen ontpillen :-D.

Gisteren hebben we een super leuke middag gehad. Een vrienden stel van ons kwam op bezoek en die hebben een kleine van 4 maanden. Zoooo schattig! Mijn vriend was ook weer meteen verkocht. En heb echt heel erg fijn met dat meisje zitten kletsen. Ik ken haar niet super goed, maar was wel heel vertrouwd en fijn om alles te vragen. Ze is er inmiddels wel achter dat wij nu ook gaan beginnen Wink.

Even terugkomen op de vraag of je het geslacht wilt weten; ik en mijn vriend zijn daar wel overuit dat we dat beide willen weten, maar dat we het tegen niemand zeggen. Lijkt me gewoon te spannend, en ik ben te nieuwsgierig om dat niet te weten haha.
Wij hebben het er ook al over gehad tegen wie we het wanneer zouden zeggen; sowieso mijn moeder vertel ik het meteen, de rest proberen we zeker tot de 10 weken mee te wachten. Misschien dat ik het nog tegen ons vriendenkoppel vertel, omdat je toch haar ook wat dingen kunt vragen.

Verder ben ik alleen maar erg benieuwd. Ga denk ik eens kijken op http://www.zwangerschapspagina.nl want daar kun je zo'n "handtekening"onder je stukjes zetten. Heb dan nog geen regelmatig cyclus, maar vind het toch wel leuk hihi.

Hoe is het allemaal met jullie???
Roos1987

Member

13-02-2012 18:18
Leuk om na een dag werk jullie berichtjes te lezen! Wel veel om op alles te reageren! Moet nl zo trainen! Ik ben ook erg nerveus hoor Sja! Maar t zijn meer een soort gelukskriebels die ik de hele dag voel. Vriendje stuurde vandaag n berichtje waarom ik m'n pilstrip eigenlijk nog afmaak.. Uhh..

Ik zou t echt moeilijk vinden om t heugelijke nieuws nog niet aan m'n ouders te vertellen! Hoeveel weken ben je meestal met een positieve test..? Dan moet je het nog zo lang voor je houden!

Wij ook geen Valentijntypes.. Zo'n Saphh setje vind ik overigens wel een goed idee Wink
Sanne1985

Senior Member

13-02-2012 18:22
@roos, volgens mij ben je gemiddeld tussen de 3 tot 5 weken ofzo? Denk dat je dan wel in de gaten hebt dat je lichaam veranderd....
Leuk he die kriebels, ik vind het ook zo spannend, maar heb wel van die 'verliefde' kriebels hihi.

Even checken of mijn nieuwe onderschrift werkt....
Sanne1985

Senior Member

13-02-2012 18:23
yes, doet het....kan ik 'm straks altijd nog aanpassen....Krijg toch een beter idee zo....
Roos1987

Member

13-02-2012 18:34
Leuk Sanne! Want wanneer ben jij gestopt met de pil?
Sanne1985

Senior Member

13-02-2012 18:37
Hoi Roos, ik ben nu net gestopt, nu ongesteld en dat is bijna over dus dan kunnen we aan de gang haha.
En jij, ook al gestopt?
Sja

Member

13-02-2012 18:38
Ja, juist. Van die gelukszalige verliefdheid kriebels!
Ga toch maar klussen vanavond Wink

Ja Roos, waarom eigenlijk? Haha.
Leuk dat ie dat stuurt!

Ik heb mijn mannetje voor valentijn een grote kaart gegeven met een kado erbij: een verwenbehandeling in een spa voor ons 2tjes Big Grin Wie weet geeft hij mij wel het mooiste valentijnskado dat er bestaat! Zou wel een leuk familieverhaal kunnen worden Wink

Wat leuk he, Sanne, zo'n droppie van 4 maand.
Krijg je helemaal de kriebels van he!

Ik ga ook eens ff neuzen op die site..
xxxx
Roos1987

Member

13-02-2012 18:42
Sanne1985 schreef:Hoi Roos, ik ben nu net gestopt, nu ongesteld en dat is bijna over dus dan kunnen we aan de gang haha.
En jij, ook al gestopt?

Ik ben net begonnen aan m'n laatste strip... Nog geen cyclusberekening, NOD etc voor mij... Al kan ik niet wachten!
riannetje

Posting Freak

13-02-2012 21:03
Hoi,hoi
@Sanne1985: Je moet met een citaat reageren en dan kan je je gegevens er in zetten..

Over t roken: Ik rookte ook voordat ik zwanger was van mijn dochter. Zodra ik een positieve test had heb ik een vol pakje sigaretten in de vuilnisbak gegooid en ik rook nu 3 jaar later nog niet. ( al vind ik het nog steeds lastig hoor om niet te roken)

Volgens heb heb ik vandaag of morgen ook mijn ei, maar we hebben gister avond ook geklust, en ik had er nu niet zoveel zin in ( we willen er geen 'we moeten nu klussen'ding van maken.
Roos1987

Member

13-02-2012 21:42
Ik lees wat dingen over roken... Nu rook ik zelf niet, maar lust wel een biertje! Hoe doen of deden jullie dat? Ik dacht eigenlijk zodra ik stop metende pil ook geen alcohol meer te drinken...
riannetje

Posting Freak

13-02-2012 22:06
Roos1987 schreef:Ik lees wat dingen over roken... Nu rook ik zelf niet, maar lust wel een biertje! Hoe doen of deden jullie dat? Ik dacht eigenlijk zodra ik stop metende pil ook geen alcohol meer te drinken...

Maar stel dat het nog heel lang duurt voordat je zwanger bent ( wat uiteraard niet te hopen is) drink je dan helemaal geen biertje meer??
riannetje

Posting Freak

13-02-2012 22:09
Ik drink gewoon nog een biertje en eet ook nog file american want je weet nooit hoe lang duurt voordat je zwanger bent...
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (39): 1 2 3 4 5 ... 39 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave