Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten Welke test meest betrouwbaar?

Welke test meest betrouwbaar?
lenny

Administrator

Topics: 668
11-09-2006 09:11
Alle testen zijn betrouwbaar. Het is niet zo dat de test van de huisarts beter is dan een test van de drogist of internet.

Het verschil zit altijd in het gebruiksgemak en de gevoeligheid van de test (dus hoe vroeg je al kan testen).

Ik kan je de testen van MatCare aanraden. Deze zijn erg gevoelig (2x zo gevoelig als clearblue) en kun je al een paar dagen voor de menstruatiedatum uitvoeren en erg voordelig.

http://www.matcare.nl
Boukje

Unregistered

19-09-2006 10:23
hi Lenny,

Bedankt voor de tip, ik wist eigenlijk niet welke test ik zou moeten nemen, cb is errugh duur (zeker als je een paar keer wilt testen). ik heb net een bestelling geplaatst bij mat care, gezien je positieve omschrijving!
Diana

Unregistered

26-09-2006 14:56
Het klopt wel dat zwangerschapstesten betrouwbaar zijn maar een positief resultaat is afhankelijk van de hoeveelheid hcg in je urine. Je kunt heel veel hcg in je bloed hebben en redelijk weinig in je urine. dat hangt er van af of je veel hebt gedronken waardoor de urine dun is of omdat de hcg gewoon niet zo vlot wordt uitgescheiden. Sommige vrouwen krijgen tijdens de zwangerschap altijd een negatief of vaag resultaat bij die testen, ik bvb, en dan is een bloedtest handiger.

Groetjes, Diana
Marisca

Unregistered

26-09-2006 16:41
Hoi Diana,

Een vraagje, omdat jij het over een bloedtest hebt, vanaf wanneer zou je die kunnen laten uitvoeren? Mijn huisarts heeft daar nl niks over gezegd. Hij zei, gewoon testen, en als je volgende maand nog niet ongesteld bent, kunnen we een echo laten doen. Een bloedtest noemt hij niet! En ik nog wel speciaal gevraagd of er echt geen andere manier is om er sneller achter te komen dan wachten op een echo...

Grtjs
marisca
sporty

Unregistered

26-09-2006 16:43
je kan eerder in het bloed zien dat je zw bent dan op een zw test.

maar weet niet waarom ze dat niet doen
weet wel dat in belgie je zelf om een bloedtest mag gaan ...wij hebben een verwijskaart nodig
Marisca

Unregistered

26-09-2006 16:48
He Sporty, jij ook weer online... Smile

Lastig hoor, die huisartsen. Hoopte ook eigenlijk dat hij er niet was, en ik zijn vervangster zou krijgen, maar helaas. Zij is meestal wat soepeler met verwijsbrieven en dergelijke. Nou ja, ik ga gewoon weer terug als mijn volgende ong. ook weer uitblijft. Nog 12 dagen en dan zullen we het weten.....

Grtjs
Marisca
sporty

Unregistered

26-09-2006 16:49
tja wachten he da's het ergste

ik wacht ook weer op me voldende ongi een dag of 14 geloof ik
Diana

Unregistered

29-09-2006 11:48
Hoi allemaal ik ben zelf ook aan het wachten. Ik weet niet waarom je huisarts je geen bloedtest heeft aangeboden maar zover ik weet kan dat altijd. Als je zwanger bent heb je een hcg waarde van boven de 1000 en ze kunnen met een bloedtest zelfs een hcg waarde van 1 of twee meten. dat doen ze bijvoorbeeld als je een mola hebt: (woekerende moederkoek zonder embryo). Dan moet je namelijk terug naar 1 voordat je weer zwanger mag worden.

Ik weet zelf niet meer of ik nou zwanger ben of niet. Ik had een vrij heftige bloeding rond de tijd van mijn menstruatie maar daarna bleven de zw-tests postief. maar dinsdag teste ik met een ander merk en toen was het weer negatief. het is dus mogelijk dat die bloeding een miskraam was en ik nog een poosje hcg in mijn bloed had zitten en dat dat nu weer weg is. maar die bloeding duurde maar 3-4 dagen en dat vindt ik zo kort voor een miskraam.
Dus is die test nu fout? En kan dat nog als je al 7 1/2 weken bent?
Ik mag nu komende donderdag 5 oktober een echo laten maken. Ben erg benieuwd!
Ik laat het resultaat zeker weten want lijkt me voor iedereen interessant als je dus ook zo zwanger kunt zijn.

Groetjes Diana
sporty

Unregistered

29-09-2006 18:08
ja idd diana dat is raar... misschien een innestelings bloeding??

wie weet
Diana

Unregistered

06-10-2006 07:39
Helaas, ik had dus toch een miskraam, op de echo zag ik een lege baarmoeder. Dus ook als de miskraam vroeg was kun je nog twee tot drie weken een positieve test krijgen.
Groetjes, diana
sporty

Unregistered

06-10-2006 13:08
gecondoleerd dan maar.... jammer zeg.... en nu op naar de volgende ronde?

:?
johan.miranda

Unregistered

06-10-2006 17:02
Vervelend Diana, je zal wel balen dat het zo gelopen is.
Zeker omdat je toch al een 7 weken zwanger was.
Hopelijk lukt het je snel om opnieuw zwanger te raken..
Succes!!

Groetjes Miranda
Diana

Unregistered

07-10-2006 15:16
Ja ik wil best weer zwanger zijn, maar eigenlijk is dat niet zo verstandig omdat ik nog een jaartje moet studeren.
Ik ben vandaag alweer een dag overtijd - tenminste als ik meteen weer een normale cyclus heb na die miskraam - maar als ik ongesteld wordt dan ga ik toch wel eerst mijn studie afmaken.
sporty

Unregistered

07-10-2006 16:43
tja dat zijn zo van die twee strijd dingen je wil ze alle bij maar het kan niet tegelijk.

ik heb nu 2 ov testen gedaan en 2x een licht streepje maar dat ik negatief in tegenstelling van een zw test.

ik hoop zo dat ik bet deze testen een keer goed zit in me cyc en het ook een keer raak is na 7 maanden
johan.miranda

Unregistered

07-10-2006 17:08
Ja je studie is ook belangrijk..
Had je er niet voor gekozen dan om zwanger te raken??

Ja wat je zoal leest is het voor je lichaam beter om niet meteen na een miskraam weer zwanger te raken, maar kan me er best in vinden dat je dat juist heel graag wil..

Nu je over tijd bent denk je dat je weer zwanger bent of is het toeval??

groetjes miranda
johan.miranda

Unregistered

07-10-2006 17:12
nou ik hoop het ook voor je sporty!!
Het word wel extra spannend nu.
Ik hoop ook voor je dat het snel lukt..

Ik moet nog tot donderdag wachten..
dan moet ik weer ongesteld worden, maarja ik heb helemaal nergens last van, dus denk dat het helaas weer naar de volgende ronde is terwijl we toch ongeveer om de dag gemeenschap hebben...
Moet ook bijna weer naar de gyneacoloog dus ben ook wel benieuwd wat eruit de bloedtest komt..heb ik wel of geen ovulatie?
Die vraag draag ik nog twee weken met me mee....
Diana

Unregistered

07-10-2006 21:06
Ja hoi Miranda,
logische vraag natuurlijk of ik er voor gekozen had. Aan de en kant wel denk ik. Ik ben 24 en wilde altijd al jong moeder worden. Bovendien zat ik wel eens met de gedachte te spelen om tussen mijn studie door al een gezin te beginnen. Maar dan dacht ik: waarom moeilijk als het ook makkelijk kan?!
En toen bleek ik ineens zwanger! Ik was blij en bezorgd tegelijk, want mijn vriend gaat komende zomer afstuderen en moet dan dus meteen een baan zoeken.

Wat nu betreft: ik denk eigenlijk niet dat ik zo kort na de miskraam weer vruchtbaar was - maar theoretisch is het wel mogelijk. En dan - tja.
Eerlijk gezegd ben ik nu om half acht 's avonds alweer doodmoe en vanmiddag was ik een beetje misselijk.
Maar dat kan ook allemaal zijn omdat mijn lichaam zich na de miskraam nog steeds moet omstellen naar een normale cyclus. Of ik word een dezer dagen ongesteld. Ik zie wel. Ik heb ook even geen zin om te testen, want ik moet eerst dinsdag afrijden voor mijn rijbewijs. :?
Even geen andere dingen aan m'n hoofd.
johan.miranda

Unregistered

08-10-2006 12:26
oh spannend!
Dan zou ik ook eerst even daaraan denken inderdaad!!
Ik wens je heel veel succes met afrijden en hoor daarna wel weer of je dan inmiddels wel ongi bent geworden..

Groetjes miranda
Diana

Unregistered

10-10-2006 09:23
Ben voor mn rijbewijs helaas gezakt. Ben er heel droevig over want het is nu al de 5e keer.
Maar ik ben nog niet ongesteld dus ga zo zoetjes aan weer een test doen.
Weet je ik heb zo genoeg van dat gespannen zijn, eerst over het fijt dat ik niet zeker wist of ik een miskraam had, dan voor mn rijbewijs, en nu ben ik weer over tijd. Van mijn part mag de NOD nu wel komen want dan kan ik weer gewoon verder leven. Je op iets verheugen wat dan uiteindelijk toch niet gebeurt is gewoon zo vermoeiend!
Diana
johan.miranda

Unregistered

10-10-2006 17:52
Ik ken het wachten.
Al ben ik nu 2 dagen eerder dan normaal ongesteld geworden, teminste dit was de tweede maand zonder pil, maar als ik tussendoor een maand niet slikte had ik altijd een cyclus van 28 dagen, deze maand dus van 26 dagen.
Moet volgende week donderdag weer naar de gyneacoloog, ben nu wel benieuwd wat er uit de bloedtest is gekomen..

Jammer dat je gezakt bent, zeker omdat het al de zoveelste keer is, hopelijk haal je het snel wel en weet je ook snel wat meer over je eventuele zwangerschap!!

groetjes miranda
Mariska

Unregistered

11-10-2006 12:00
Hoi allemaal,

Ik las net dat er andere testen nog beter zijn dan cb. Ik heb namelijk zelf 3 testen van cb die positief waren en nog 4 negatieve testen. En het is door mekaar heen dus niet eerst negatief en dan positief. Maar uit mijn bloedtest kwam ook negatief uit en ik ben nog steeds niet ongesteld en heb ook geen bloeding gehad.

Groetjes

Mariska
sporty

Unregistered

11-10-2006 13:21
mariska misschien maar je gewoon heeeeel laat dat hormoon aan.

blijf hopen en de moet niet verliezen!!
Diana

Unregistered

11-10-2006 14:50
Hoi mariska, als een bloedtest negatief is dan kun je niet zwanger zijn. Want iedereen maakt al vijf dagen na de bevruchting hcg aan alleen is het bij sommigen nog heel lang te weinig om met een urinetest aan te tonen. Maar een bloedtest kan zelfs het allereerste piepkleine beetje hcg meten.
Dit las ik in een artikel over hcg-hormoon. Weet niet meer waar. En ik heb nog niet gehoord dat ze verschillende soorten bloedtests hebben.
Jammer hoor, het enige wat ik me kan voorstellen is dat je eisprong zo laat was, dat je op de dag van de bloedtest nog helemaal geen hcg had. dat is dan voor de innesteling, dus minder dan vijf dagen na de bevruchting. Dan kan je dus pas over twee weekjes weer met een gewone test testen. Ik hoop het voor je, maar waarscheinlijk wordt je toch ongesteld.
Diana
P.S.: Goed te weten dat CB wel eens een vals resultaat geeft. Ik heb nu matcare besteld, echt heel goedkoop.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave