Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen Verdriet....

Verdriet....
mama1988

Unregistered

22-02-2008 23:29
Verdiet is het ergste wat er is, en toch heb ik het best vaak.
Ook al huil ik niet, binnen in mijn hart(je) heb ik verdriet, soms om kleine dingen en soms niet.

Vanvond was weer een avond vol tranen.
Ik zit op internet (hyves) rond te snuffel, kom ik (weer) een oude klasgenoote tegen. M. 18 jr oud.
Ik dacht leuk even kijken op haar site(profiel) en toen zag ik het meteen, Ze is zwanger!! (echo foto's stonden op de site)
Ik snel alles door lezen en jahoor 5 a 6 maanden zwanger.

Nou toen begonnen de tranen te lopen en nu nog voel ik ze prikken, ik vind het voor iedereen leuk dat ze de kans krijgen om een kindje
te baren maar in sommige (thuis) situaties kan het niet(goed) Ik bedoel : diep in mijn hart vind ik het gemeen, ik vind het heel erg
om dit te zeggen maar ik vind het echt gemeen dat hun wel kindertjes kunnen krijgen en dat wij, jij en ik er enige moeite voor moeten doen.
(we weten allemaal wel wat ik bedoel) Ik weet dat ik absoluut niet zo mag denken, (aangeleerd gedrag) maar helaas denk ik er wel zo over
vooral als ik lees dat ze net 18 is en haar vriendje in het buitenland zit in het leger.

Vanavond ook een (telefoon) gesprek gehad met mijn moeder, ze zegt dat ik er te veel mee bezig ben, klopt helemaal.
Zo lukt het niet hoor meissie aldus mijn lieve moeder.

Maar mam, een kindje is bij ons toch veel beter af, 2 inkomens een groot huis, enzovoort iedereen hier kent het wel.
Tja daar had mijn moeder zo een twee drie geen antwoord op.

Maar snapt niemand dan hoe graag hoe zeer ik kindere wil. Ik heb er alles voor over echt alles..
En ik voelde mij van de week zo goed, ik kan niet zeggen hoe en wat ik voelde maar het leek of ik zwanger was... en dan weer niet.
Ik ben zo verdrietig... ik wil al jaren kinderen, het is niet iets wat ik bedacht hebt tussen een snee brood eten.. Nee ik heb er super
goed over na gedacht (met mn man) en wij willen het zooo graag. Te graag (ofterwijl ik)

Herkent iemand dit, dit verdriet vanuit je hart???
Ik vind het heel erg dat jullie dit lezen dat ik mij zo moet voelen, maar ik zoek denk ik steun??

Mn man en ik gaan voor de 5de ronde, dus nog niks aan de hand... Maar toch..

Ik voel me op dit moment super leeg en verdrietig. Wat moet ik in godnaam doen.

Geen ovulatieteseten, internetberekeningen maken en gewoon vrijen, of het allemaal wel doen en kijken of het einde van de maand
gelukt is. Wat we hopen. Waarom ben ik nog niet zwanger, het gaat ons toch wel lukken ik bedoel die klasgenoot is ook in een keer zwanger!

Zo, ik vind het fijn om mijn hart gelucht te hebben, bedankt voor het lezen lieve (aanstande) mama's
doremi

Unregistered

23-02-2008 00:26
Lieve lieve ........?
Dit is ontzettend herkenbaar! Ik was/ben ook erg verdrietig, vooral deze ronde had ik er erg veel last van.
Je wil tenslotte niets liever..... en bij mij is er gewoon heeeeeeel sterk het gevoel dat het nooit gaat lukken (heb ik al jaren).
Vorige week vertelde een vriendin dat ze zijn begonnen en tuurlijk gun ik het haar, maar toch vond ik het niet echt leuk en eerlijk gezegd ben ik gewoon bang dat zij meteen zwanger wordt (en tegelijkertijd vind ik mezelf weer zoooooo stom hierom, denk ik, wat ben je voor vriendin als je zo voelt?!?!). Ik vind gewoon dat ik eerst aan de beurt ben, maar zo werkt het niet. Gelukkig hebben we elkaar op dit forum, ik heb echt veel steun aan de meiden hier! Iedereen snapt het en leeft met je mee......

Wilde je even laten voelen dat ik het begrijp en dat ik met je meeleef! Misschien vind je het leuk om op mijn weblog te kijken (boel herkenning denk ik), ik heb zelfs paar dagen een berichtje geschreven met als titel verdrietig.....

Toch maar samen vol goede moed deze ronde in?

In ieder geval voor jou een hele dikke knuffel:

[Afbeelding: hugs.gif]
Syl

Posting Freak

Topics: 50
23-02-2008 08:56
Lieve Mama1988,

ik begrijp je verdriet en gevoelens ontzettend goed! Ook ik vind dat een kindje beter af is bij ouders met een stabiele relatie en stabiel inkomen dan bijv bij een alleenstaande moeder die verslaafd is aan drugs en rare dingen moet doen om aan eten en drugs te komen..

mama1988 schreef:Maar mam, een kindje is bij ons toch veel beter af, 2 inkomens een groot huis, enzovoort iedereen hier kent het wel.
Tja daar had mijn moeder zo een twee drie geen antwoord op.
en ik begrijp dat je dit ook zegt omdat je zo verdrietig bent, toch ben ik het hier niet helemaal mee eens...
Ik zal je uitleggen waarom...

Mijn nichtje wilde vanaf haar 18e dolgraag een kindje. Haar man die wat ouder is, heeft er al twee vanuit een eerder huwelijk en was gesteriliseerd. Dat hebben ze ongedaan laten maken en later bleek dat ze maar 15% kans hadden dat het zou lukken.
Na twee jaar heeft ze geaccepteerd dat het niet meer zou lukken en een tijdje later raakte ze toch zwanger. Ze wilde het kindje weg laten halen omdat ze geen stabiele situatie hadden wat betreft inkomen en woning.
Haar ouders hebben toen gezegd dat het allerbelangrijkste is dat het kindje geen honger lijdt, en alle liefde krijgt die het nodig heeft..
Het kindje is nu vier jaar. Het kindje lijdt geen honger, krijgt alle liefde die het nodig heeft en nog meer. ze heeft meer speelgoed dan ze mee kan spelen...
Ze wonen klein, toch heeft het meiske alle ruimte om te spelen.

Mijn schoonzusje wil graag een kindje maar geen relatie. Zij heeft een stabiel inkomen en een stabiele situatie.. Zou zij dan geen kindje mogen krijgen?

Nogmaals ik begrijp je verdriet ontzettend goed! Toch kun je jou verdriet niet bij dat meisje neerleggen die een man in het buitenland heeft. Het is hun leven en waar zij voor kiezen.
Dat jij twee inkomens en een groot huis hebt betekend niet per definitie dat het kindje daar gelukkiger van wordt dan wanneer het papa en mama maar een inkomen hebben en op een flatje wonen van 55 vierkante meter...

Sterkte ermee! ik hoop dat je je snel beter voelt!
catarina

Senior Member

Topics: 8
23-02-2008 10:25
mooi gezegt syl
ik sluit me daar bij aan

maar kan goed begrijpen dat je het op dit moment niet eerlijk vind het is soms moeilijk maar wel de natuur
als je genoeg liefde hebt te geven of je nou allen ben of met zijn twee
dat is het belangerijkste

maar hier kun je alles kwijt wat je even dwars zit dat scheelt al een hele hoop

gr cat
pauline

Unregistered

23-02-2008 10:51
Hoi mama1988,

Als jij je momenteel zo voelt, dan mag dat. En dat je dan geen politiek correcte antwoorden geeft is ook helemaal niet erg. Dat is jou mening en gelukkig wonen we in een land waar je die mag uiten. We zijn allemaal jaloers op die gene die eerder zwanger is. En ga nou niet zeggen dat dat niet zo is, want dat is wel zo. Alleen is jaloers zijn in onze maatschappij niet wenselijk en daarom zeggen we maar, we gunnen het die ander. Dat is eigenlijk allemaal gelul. We gunnen het ons zelf het meest. Dat is natuurlijk ook het oergevoel. In de dierenwereld werkt het ook zo. Degene die vruchtbaar is is het sterkst. Die overleefd alles. Het enige verschil met ons is dat wij verstand hebben gekregen en we worden geacht deze ook te gebruiken. Ik zelf probeer al 14mnd zwanger te worden en helaas nog zonder resultaat. Mijn vriendinnen zijn allemaal afgelopen jaar bevallen. Dat valt niet mee. Hun baby's zijn zo schattig, dat wil ik ook. Nu krijg ik wel steeds meer het gevoel dat het goed is dat ik zo lang moet wachten en niet hun. Mijn vriendinnen zijn allemaal namelijk niet zo sterk als ik. Ze zitten gauw in de rats als iets niet lukt en zo ben ik niet. Ik zie altijd alles positief. Dus ik ben van mening dat mijn tijd nog komt. Tuurlijk zie ik het ook wel eens niet zitten, maar zoals ze dat zo mooi zeggen: Na regen komt zonneschijn. Mama1988 dat geldt ook voor jou. Na het verdriet komt ook weer blijdschap. En misschien moet je er nog een tijd op wachten, maar wieweet heeft dat wel een reden.

veel liefs Pauline
mama1988

Unregistered

23-02-2008 11:38
Onzettend bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Gelukkig ben ik niet de enigste..

En syl ik hun het je schoonzusje natuurlijk wel, een kindje. Iedere andere ook. En ik ben ook blij voor iedereen die wel zwanger is of kids heeft
alleen stikem ben ik wel jarloes, en soms(zo als gister avond) uit dat zich.. Ik weet dat ik niet over dat meisje(oude klasgenoote) verdriet en jarloes moet zijn
maar toch overkomt het me. En mn man en ik willen ook zeker weer positief ronde 5 in gaan. En dat gaat ook wel lukken..

@ Mijn man: nieuwe maand, nieuwe kans meissie...

En dat is ook zo, dat weet ik ook maar je wilt alles.

Bedankt, dat ik mijn hart kon luchte dat had ik gisteravond echt even nodig.

Over een goede week is het weer klustijd, iemand nog leuke tips?

Ik bedoel, ik heb ovulatietesten liggen waneer kan ik die ongeveer gaan gebruiken??
En als je twee streepjes hebt(vorige keer had ik 2 lichte streepjes, en een dag later niks) moet je dan 'meteen' klussen of hoeveel uur daarna kan het nog??

Als nog bedankt,
Syl

Posting Freak

Topics: 50
23-02-2008 14:59
hoi mama1988,

Het is ook heel goed dat je je gevoelens uit, en nogmaals ik begrijp ze ook, echt! En je mag het ook zeker zo voelen!
Toen ik jou bericht las, kwamen die gedachten in me op. En die wilde ik met je delen. Niet om je te veroordelen omdat je zo denkt, maar ook omdat het allemaal niet altijd zo vanzelfsprekend is als het lijkt...

En Pauline, niet iedereen is jaloers hoor. ik ben het nooit geweest. misschien ook omdat ik het geluk had binnen een half jaar zwanger te raken.

Mama, laat je niet ontmoedigen door mijn woorden om hier van je af te schrijven, dat was zeker niet de bedoeling! Wilde alleen mijn mening naast die van jou leggen.

Sterkte meis en ik hoop dat het snel raak is!!!!

Liefs Syl
mama1988

Unregistered

24-02-2008 13:20
Dankje syl.

We gaan weer vol goede moed op naar ronde 5.

Gister ben ik naar de winkel geweest waar dat meisje dus werkt, en ik ben zo moedig geweest(vond ik zelf) om met haar te praten. Was al een tijdje geleden dat we elkaar gesproken hadden. En ook kwam het ter sprake dat ze 6 maanden zwanger is. Ze was zo blij en straalde zo op dat moment dacht ik alleen, wat erg dat ik zo gedacht hebt dat het niet eerlijk was dat zij zwanger is. Ik hunde haar het zo,gister. Ik vond het erg van mij zelf dat ik zo gedacht hebt terwijl zij nu zo gelukkig is en ze vind het heel moeilijk dat haar vriend in het buitenland zit voor werk.(de eerste 5 maanden is hij niet bij de zwangerschap geweest)

Ik heb haar veel strekte en geluk gewenst voor de komende tijd en ik ben met een goed gevoel naar huis gegaan...
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave