Zwanger Worden .NU forum [Archief] Complicaties Miskraam miskraam 12 weken

miskraam 12 weken
vivi

Posting Freak

Topics: 3
14-11-2011 10:17
Hoi meiden,

Afgelopen vrijdag bleek bij de 12 weken echo dat het hartje van mijn 2e kindje (to-be) niet meer klopt. Het kindje is misschien al 2,5 week geleden gestorven.
Vlak hiervoor had ik ook een vmk in augustus.
Ik zit vol vragen en verdriet. Het lijkt me fijn er hier met meiden over te kletsen met een soortgelijke situatie of die me tips kunnen geven.

Nu is het wachten op spontane miskraam en anders curettage. Het is gewoon zo onwerkelijk dat ik nu zwanger ben maar niet meer van een levend kindje. Ik had al snel een dikke buik en heb dus al zwangerschap kleding aan (ik had alles al liggen van de vorige zwangerschap waaruit mijn dochter is geboren sept 2008)

Mijn voornaamste vraag: als je meerdere mk's achter elkaar hebt... hoe komt dat? kan dat onderzocht worden? heb ik nu een grotere kans weer een mk te krijgen bij een volgende zwangerschap? wanneer durfde jullie het weer aan zwanger te worden?

Ik heb zo'n slecht voorgevoel dat ik helemaal geen tweede meer ga krijgen...
vivi

Posting Freak

17-11-2011 15:31
wat jammer dat er niemand gereageerd heeft. Ik reageer zelf nog even omdat ik inmiddels wat antwoorden heb en anderen daar misschien iets aan hebben.

Omdat ik nu 2 miskramen achter elkaar heb krijgen wij een chromosoom onderzoek zodra deze zwangerschap echt afgebroken is. uit het chromosoom onderzoek kan onder andere een verhoogde kans op een miskraam blijken, maar ook afwijkingen bij de vrucht. sowieso zal dan altijd een vruchtwaterpunctie plaats vinden.

Ik sta as dinsdag ingepland voor de curettage. Ik ben er nu behoorlijk rustig onder al kijk ik wel uit naar het moment dat ik er vanaf ben. Helaas dus nog tot dinsdag wachten. Maar het is niet anders.
Tijger1

Unregistered

17-11-2011 15:41
vivi, zie nu pas je topic.
wat naar zeg dat je met de 12 weken echo kreeg te horen dat het niet goed was.
kan mij je onzekerheid goed voorstellen dat je bang bent dat je geen tweede kindje krijgt.

ik zelf heb net vorige week dinsdag te horen gekregen dat we een mk hadden gehad. die donderdag het vruchtzakje verloren.
gister wer een echo gehad en nog niet helemaal schoon. maar dat zou goed komen. ik hoop het maar.

wil je alvast heel veel sterkte wensen voor dinsdag!
Daantje79

Senior Member

Topics: 1
17-11-2011 16:02
Vivi, ik zie dit topic ook nu pas voorbij komen. Wat naar dat het allemaal zo loopt!
Ik heb voordat ik zwanger werd van mijn dochter een miskraam gehad met een kleine 10 weken. Ik had een bloeding en kreeg direct een echo, hierop was te zien dat het vruchtje al met 7,5 week gestopt was met groeien. Vervolgens moest ik ook afwachten of de mk spontaan door zou zetten en dit gebeurde gelukkig...
Vervolgens raakte ik in de daarop volgende maand zwanger van onze dochter.
Inmiddels willen ook wij graag een brusje voor ons meisje, maar helaas kreeg ik afgelopen juli een buitenbaarmoederlijke zwangerschap... Weer iets anders dan een miskraam, maar het ging dus weer mis Sad.
Ondanks dat ik dus geen 2 miskramen gehad heb begrijp ik wel heel goed het gevoel dat je je afvraagt of er nog wel een 2e komt. Inmiddels hebben wij groen licht om er weer voor te gaan, maar ik ben zo bang voor weer een bbz of mk...
Positieve is dus wel dat ik na mijn miskraam direct zwanger geraakt ben!
Ik hoop dat het onderzoek geen verhoogde kans op een miskraam uitwijst en je heel snel weer zwanger bent. Voor nu in ieder geval heel veel sterkte gewenst!
Tijger1

Unregistered

17-11-2011 16:14
jeetje daantje. jij hebt ook al heel wat meegemaakt zeg!
kan mij heel goed voorstellen dat het nu erg spannend en eng is om weer zwanger te worden.

ik vind het wel fijn om te horen hoe snel jij na je mk weer zwanger wa.
hoop dat dat voor ons ook geld
vivi

Posting Freak

17-11-2011 17:19
He meiden, bedankt voor de reacties.
tijger, ik was na mijn vorige miskraam (met 5 wkn al) ook de volgende maand zwanger, dat was dus deze zwangerschap die nu bij 12 wkn niet oke bleek.
Er is hier ook een topic waarin meiden bijhouden hoe snel je na een mk weer zwanger bent, daarin zie je wel dat er echt veel de 1e of 2e ronde alweer zwanger zijn. Dat kan schijnbaar door de hormonen komen.
Ik had na de mk in augustus heel sterk het gevoel dat ik meteen weer wilde (na 1 weekje ofzo) en voelde ook dat het zou lukken. Toen lukte dat dus ook direct.

Nu loop ik al 3 weken met een dood kindje en moet dus nog tot as dinsdag gaan wachten. Nu heb ik niet het idee dat ik weer snel zwanger wil worden. Ik heb er nu al 4 maanden zwangerschap met 2 mk's opzitten, het is wel effe klaar voor mij.

Sowieso denk ik maar even het chromosoomonderzoek afwachten.

@daantje, ja jee zeg wat heftig. Fijn dat je nu weer groen licht maar het is inderdaad heel spannend lijkt me. Ik vraag me ook af hoe ik, wanneer ik zwanger ben, die 1e 12 weken door moet komen. Ook ben ik bang dat het dan met 20 weken ofzo alsnog mis zal gaan.

Maar als er geen afwijkingen gevonden worden dan hebben we allemaal iedere keer 80% kans op een normale, gezonde zwangerschap.

Sterkte meiden!!!
Tijger1

Unregistered

17-11-2011 17:35
vivi, verschrikkelijk zeg, zo kort achter elkaar de miskramen.
en dan nu loop je met een dood kindje in je buik, verschrikkelijk idee is dat.
voor je gevoel moet het er gelijk maar uit he.
kan mij wel voorstellen dat jij nu even niet durft zwanger wil worden, dat je dat even niet durft.
eerst dit allemaal maar even een plaatsje geven, dat heeft even tijd nodig.

wel spannend straks die onderzoeken zeg!
hoop dat jullie daar goede uitslag van krijgen en je dan snel een goede zwangerschap mag hebben

ik was nog niet zover. ik was 7 weken en 4 dagen dat ik was bloedverlies had. vk gebeld. echo gehad, en die zag alleen een klein streepje in mijn baarmoeder. voor de zekerheid moest ik bloedprikken, kijken of mijn hcg waarde niet te hoog meer was.
kreeg gelijk 's middags telefoontje van de vk. moet met spoed naar de gyn toe. mijn bloedwaarde was erg hoog en ze waren bang voor een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. gelukkig was dit niet zo.
wel zag de gyn nog een leeg vruchtzakje zitten. en het wa gestopt met 5 weken en een paar dagen.
en vorige week donderdag ben ik dat verloren. moest vrijdag weer op controle komen bij de gyn. bloedwaarden waren gelukkig ook gezakt.
wel nog veel stolsels en bloed in de baarmoeder te zien.
gister weer voor controle geweest. baarmoeder wel schoon, maar in de baarmoederhals was nog wel bloed en een stolsel te zien.
rare is nu alleen dat ik dat stolsel niet verloren ben en ik ook geen bloedverlies meer heb.
hoef niet meer terug te komen, maar als ik het niet vertrouw of ik wel leeg ben mag ik bellen en krijg ik nog een echo

heet geeft mij wel hoop dat zoveel mensen zo snel weer zwanger zijn na een mk
vivi

Posting Freak

17-11-2011 19:19
Hoi tijgertje,
was je ook bij een vk of direct bij de gyn? als je bij de vk was kan je daar misschien ook nog even voor een nacontrole gaan? Lijkt me toch naar als je een beetje met de twijfel zit of het er nu wel of niet uit is.
Ik belde net nog even de vk (ik heb echt 'zulke schatten die helemaal meeleven) en die vertelde dat ik toch wel moet rekenen op een kleine bevalling met stolsels zo groot als ping-pong ballen... ik zie daar zo tegenop, lijkt me heel erg confronterend wanneer ik die stolsels zie. Maarja, curettage zal vast ook geen pretje zijn.
Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal verder gaat... konden we maar in de toekomst kijken he!
Succes met weer zwanger worden voor jou iig!
groetjes
Daantje79

Senior Member

17-11-2011 20:07
Tijger, bij jou dus ook maar kort geleden dat je een mk gehad hebt. Gelukkig was het geen bbz... Dat geeft zo'n ontzettend lange nasleep. Ik de miskraam emotioneel veel zwaarder ervaren dan de bbz, waarschijnlijk omdat ik toen een stuk verder was in mijn zwangerschap en bovendien onze kleine meid nog niet had. De bbz heeft lichamelijk veel meer impact gehad. Als je het stolsel niet vertrouwd zou ik inderdaad even terug bellen, al is het maar om zelf gerust gesteld te worden. Heel veel succes met opnieuw zwanger worden.

Vivi, kan me voorstellen dat je je lichaam even rust wil geven na 2 zwangerschappen die in een mk geëindigd zijn... Hoe lang duurt het voordat je de uitslag van het onderzoek terug krijgt? De onzekerheid blijft ben ik bang bij een volgende zwangerschap toch nog wel een tijdje... Ik was de eerste keer erg onbezorgd, maar toen ik zwanger was van Ella kon ik eigenlijk pas na de 20 weken echo écht genieten. Klinkt heftig trouwens, dat de curretage op een kleine bevalling gaat lijken, pffff.... Ik verloor het vruchtje vanzelf en dat was inderdaad ook al vrij groot, heb ook wel heftige krampen gehad, maar gelukkig niet vergelijkbaar met de bevalling. Alvast heel veel sterkte voor dinsdag!
Tijger1

Unregistered

17-11-2011 21:57
vivi ik was bij de vk, die heeft mij doorgestuurd naar de gyn.
vk kan op hun eho apparatuur niet goed zien die bloedstolsels.

maar vanavond had ik bij het afvegen weer wat bloed. dus misschien komt het nu nog los.

bah, wat een naar idee dat je rekening moet houden met een kleine bevalling.
ik had dat gelukkig niet. maar ik was natuurlijk ook nog niet echt ver.
had wel vorige week erg krampen, maar niet zoals bij de bevalling.

wens je alvast heel veel succes!! denk aan je
vivi

Posting Freak

18-11-2011 10:25
he meiden, pfff wachten tot dinsdag duurt lang.
nou de curettage is niet net als een mini-bevalling hoor, juist als het vanzelf komt. als jullie aangeven dat het wel meeviel zal dat mij vast ook meevallen!
Mijn mk met 5 weken heb ik helemaal niet gevoeld!! dat was ook raar. ik had vooral heel veel last van m'n darmen.
En bevallen is echt heel pijnlijk, maar menstruatie voel ik normaal ook niet. Ik ga er dus maar vanuit dat het mee zal vallen mocht het nu vanzelf komen.
Eigenlijk hoop ik dat het snel dinsdag is en gecuretteerd wordt.

Fijn he dat we al kleintjes hebben? Ik ben me nu zo bewust wat een groot wonder N is. Ik werd zwanger van haar zonder er al voor te willen gaan maar was dolgelukkig (ik was 26 dus prima). ik heb me die hele zwangerschap geen 1 zorg gemaakt en nog steeds ben ik nauwelijks ooit bezorgd om haar (ze is ook nooit ziek en maakt weinig brokken). ze is inmiddels 3. En nu dus zomaar uit het niets 2 mk's. ik snap er niks van maar ben me nu zo bewust van het feit dat ik heel gelukkig ben met ons dochtertje!!
Tijger1

Unregistered

18-11-2011 11:45
vivi kan mij voorstellen dat het erg lang duurt voor dat het dinsdag is.
hoop dat je het eigenlijk voor die tijd zelf nog gaat verliezen.
een vriendin van mij heeft wel veel pijn ervaren toen zij een mk kreeg.
ik heb ook wel meer last gehad dan bij normale menstruatie. maar niet dat ik krom lag zeg maar.
had vooral veel krampen. lang leve de paracetamol. ik vond het niet nodig om die pijn te voelen de hele dag.

het is ook erg fijn dat we al een gezond kindje hebben rondlopen.
r geeft mij ook veel afleiding. kreeg vorige week van veel mensen het aanbod dat hij wel bij hun mocht komen, maar dat wilde ik zelff niet. met hem om mij heen heb ik mooi wat afleiding.
hij is bijna 2,5 nu.

vandaag beetje een dubbele dag. had vandaag de eerste afspraak bij de vk staan. wordt je er toch nog weer even mee geconfronteerd. bah
morgen weer lekker beginnen met werken.
vorige week toen het gebeurde had ik vakantie. en moest dinsdag en woensdag werken, die hebben ze mij nog ziekgemeld.
maar nu wel weer tijd om te werken vind ik zelf. even wat meer afleiding. moeten toch door
vivi

Posting Freak

18-11-2011 11:54
He, ja ik had toen bij mijn 1e mk ook een paar ziektedagen. het was toen zo heel warm (in aug). dus gewoon veel in het zwembadje in de tuin gezeten.
Bij mij op de echo te zien dat alles weg was. de vk zei zelfs dat er al weer nieuw baarmoederslijm werd gevormd, voor de volgende zeg maar. Ik had daarna zelf ook wel zoiets van nou als mijn lijf er klaar voor is dan moet mijn geest ook maar weer mee.
En ik merkte echt binnen 10 dgn na de mk alweer een ei-sprong op, toen was ik echt gemotiveerd, haha! Ik hoop voor jou dat het ook allemaal zo uitpakt zoals je het je nu wenst.
En als je je prettig voelt op je werk is dat inderdaad het beste. Alleen maar thuiszitten maakt je toch meer een patient/slachtoffer dan wanneer je gewoon mee kunt draaien.
Ik heb maandag alleen nog een thuiswerkdag, dat ga ik proberen en dan di de ingreep, ik hoop dan donderdag wel 1 dagje te kunnen werken (of een halve), en dan vrijdag is mijn vrije dag alweer. zo bouw ik het rustig op...
nouja, eerst maar eens afwachten hoe het gaat!
Dat je de dingen niet in de hand hebt daar ben ik nu wel achter!!
Tijger1

Unregistered

18-11-2011 12:05
ze hebben mij vorige week ook al ziekgemeld, anders was het wel zonde van mijn vakantie dagen.
ik denk wel dat ik mij er prettig bij voel om weer even lekker bezig te zijn.
bij mij is het op het werk altijd zo druk dat ik niet veel tijd heb om te piekeren. haha
en het weekend is bij ons altijd wat relaxter dan door de weeks. morgen overdag werken en zondag 's avonds. dus ook nog wel lekker

ik ben erg benieuwd of je volgende week al kan werken. ik weet niet hoe dat gaat met een curretage., hoe je je lichamelijk dan voelt.

wij zijn ook wel weer gemotiveerd om ervoor te gaan. alleen vloei ik nog steeds iets. er was woensdag op de echo ook te zien dat er nog wel een stolsel zat. dus laat die maar snel eruit komen, kunnen we weer verder.

en inderdaad de dingen hebben we helaas niet in de hand
Daantje79

Senior Member

18-11-2011 12:31
Ik heb er ook heel veel steun aan dat ons meisje er is. Ik vond de bbz lichamelijk erg zwaar, maar kon alles verder best goed relativeren omdat we het geluk hebben dat we al een kleine meid hebben! Ella is nu bijna 1,5 jaar, vind het zo'n leuke leeftijd, ze kletst me de oren van het hoofd.

Ik heb met de miskraam ook een paar dagen vrij gehad van het werk. De bbz viel in mijn zomervakantie, maar heb me daarna nog ziek moeten melden door de nasleep (nierbekkenontsteking, oogontsteking als gevolg van de methotrexaatbehandeling).

Meiden, gun jezelf in ieder geval de tijd om het een plekje te geven en ook je lichaam de tijd om te herstellen. Begrijp ook wel dat jullie snel weer aan de slag willen, had ik ook hoor, je wilt toch het normale leven weer oppakken...
Tijger1

Unregistered

18-11-2011 12:56
daantjuh jeeetje zeg wat balen dat je die lichamelijke klachten daarna ook nog kreeg. alsof er niet genoeg was gebeud al zeg.
leuke leeftijd inderdaad 1,5 jaar.
die van mij heeft best een lastige leeftijd nu. haha
alles is nee. en alles wil hij zelf doen.
en hij reageerde heel erg op mij afgelopen 1,5 week, ik zat slecht in mijn vel. kon weinig hebben. dus het botste hier de hele dag door met hem. was blij dat hij 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal was.

ik krijg van mijn teamleidster alle medewerking. heeft gekeken of ik wel met vast personeel werkte. en niet met alleen maar inval krachten. als ik wel met alleen maar inval krachten had gestaan had ik niet mogen werken van haar.
en als ik even een dipje had of even moe was moest ik gewoon even gaan zitten en wat gaan drinken. en mij nwerktempo moest ik maar even wat lager leggen.

merk wel dat bij mij de spanningen er allemaal nu uitkomen, ben heel erg moe en veel hoofdpijn. nu heb ik ook het vermoeden dat er een voorhoofdsholte ontsteking zit te broeien. mijn weerstand is echt bar slecht op het moment

jij gaat alweer naar het einde van deze ronde,. spannend! wat zegt je gevoel?
Daantje79

Senior Member

18-11-2011 13:56
Wat fijn dat ze op je werk zo begripvol zijn, dat was bij mij gelukkig ook het geval. Wat doe je precies voor werk?
Ik merk trouwens ook goed dat de kleine meid niet te genieten is als ik niet lekker in mijn vel zit. Gek hoe ze daar zo op reageren hè! Jouw zoontje zal nu wel zo'n beetje in de peuterpuberteit zitten, lastige periode, al heeft onze kleine meid ook een duidelijk eigen willetje.
Lijkt inderdaad of de spanning er dan allemaal uitkomt en het zich uit in andere klachten, bah hoofdpijn is zo vervelend... Hopelijk gaat het snel over!

Inderdaad hier nog 6 daagjes wachten op mijn NOD. Ben ontzettend gespannen en er veel meer bezig dan goed voor me is Wink. Heb eigenlijk wel een goed gevoel. Ik ben alle keren erg snel zwanger geraakt, maar moet er nu natuurlijk niet vanuit gaan dat dit weer het geval is... Het gekke is dat ik gevoelsmatig zelfs al een stapje verder ben... Hoop zo dat als ik zwanger ben, dat het dan wel 'gewoon' op de goede plek zit. Vind ik erg spannend... Krijg dan wel al met 6 weken een echo.
angie77

Posting Freak

Topics: 8
18-11-2011 14:09
hey dames

ik wil hier ook wel op reageren ook aql is het maar om te zeggen dat je ook na 2 mk een gezonde zwangerschap kunt krijgen .
ik heb een dochter van 13 en een zoon van 2 daartussen in heb ik maarliefst 5 mk gehad waarvan 1 met bijna 13 weken en dat is heel vervelend en doet heel veel pijn.
toen mijn zoontje 1 werd wilden we het weer gaan proberen , dolblij waren we toen het vorigjaar januari eindelijk raak was maar helaas na 5 weken een mk wat een verdriet weer maar toch weer verder gaan proberen en in april was het weer raak maar helaas eindigde dat ook weer in een mk op 6 weken.
gelijk die maand erna was het weer raak maar bij de echo bleek dit keer dat het nu wel goed id baarmoeder zat en nu ben ik 33 weken zwanger van een jongentje weer.
dus het is echt mogenlijk hoor meis! ik heb ook alle onderzoeken gehad en daar kwam ook niks uit .
dus ik ben het bewijs dat het echt kan ook na meerdere miskramen.
ik wens je heeeeel erg veel sterkte de komende tijd met dit verlies te verwerken en neem je tijd ga pas weer proberen als je er echt weer aantoe bent.

dikke knuff angela
Tijger1

Unregistered

18-11-2011 14:11
kan mij voorstellen dat je het nu ontzettend spannend vindt. ga voor je duimen dat je zwanger bent en dat het ook op de goede plek zit.
jij bent dus elke keer snel zwanger geraakt.
is van mijn zoontje wel, wa ik 3 maand met de pil gestopt en toen zwanger. en nu waren we in december er weer voor gegaan. en in september zwanger geraakt.
dus poosje moeten wachten.
hoop heel erg dat het nu dus wel sneller gaat.

fijn hoor dat je als je nu weer zwanger bent met 6 weken een echo krijgt.
ik krijg bij mijn volgende zwangerschap ook eerder een echo. kan naar de poli van de gyn bellen en krijg daar dan vroege echo.
en bij mijn vk krijg ik dan ook rond de 8 weken een echo.

ik werk als verzorgende ig in een verzorgingshuis. dus eigenlijk altijd wel druk.
wat doen jullie voor werk?
Tijger1

Unregistered

18-11-2011 14:14
angie hebben wij niet samen gekletst toen we zwnager waren van onze mannetjes? ik kletste toen nog onder een andere naam hier

jeetje wat heb jij al veel meegemaakt zegt.
pfft heftig allemaal zeg. zoveel miskramen al.
wel heel fijn om te lezen dat je nu al 33 weken zwanger bent!
Daantje79

Senior Member

18-11-2011 17:01
Angie, wat een verhaal zeg, maar wat heerlijk dat je na alle ellende nu zwanger bent van een nieuw wondertje. Altijd fijn om een 'succes verhaal' te lezen Big Grin. Veel succes met de laatste loodjes!

Tijger, ik hoop ook voor je dat het nu sneller raak mag zijn. Jouw werk lijkt me trouwens lichamelijk wel zwaar tijdens een zwangerschap zeg (en normaal gesproken trouwens ook). Respect hoor! Ik werk als juriste bij een HBO onderwijsinstelling.
vivi

Posting Freak

18-11-2011 21:23
He ladies,
@angie, jee zeg wat veel miskramen. ik weet dus echt niet of ik dat zou trekken. heb jij wel eens een onderzoek gehad waarom er zoveel miskramen zijn? wel super dat je dadelijk gewoon 3 kindjes hebt, dat is ook mijn droom en lijkt nu zo ver weg. Bedankt voor jouw bericht!!!!

klopt, niet te snel weer aan het werk. aan de andere kant, ik ben tijdens de zwangerschap vanaf de laatste week van september heel veel ziek geweest en heb echt maar enkele dagen gewerkt de afgelopen 7 weken. Ik word hier thuis soms helemaal gek. ik zal zeker wel wachten tot ik het lichamelijk ook aan kan maar ik heb werk waarbij ik zelf bepaal wanneer ik wat doe en ik kan ook gewoon voor een paar uurtjes naar kantoor gaan.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik zo duidelijk gevoeld dat het niet goed was dat het bijna een opluchting was toen de ontknoping kwam, begrijpen jullie wat ik bedoel?? Ik was en ben uiteraard er heel verdrietig van maar het was zo naar hoe ik me voelde, nu voel ik me al veel lichter... dus ik heb al behoorlijk wat verwerking achter de rug.
Ook de rust dat ik met mezelf heb afgesproken dat ik niet meer in 2011 zwanger ga proberen te worden is heel relaxed.

Daantje, oh spannend joh!!! ik hoop het voor je.

@tijgertje, wat balen joh dat je zo lang hebt moeten wachten (elke maand is te lange he?) en dat het mis is gegaan. Het is natuurlijk altijd verschrikkelijk maar toch. Ik hoop voor je dat er nog lekker wat hormonen zijn achter gebleven en dat je in je nieuwe ronde snel raak kunt schieten... doe je ovutests?

Verder TVOH kijken....
Tijger1

Unregistered

18-11-2011 21:39
vivi wat doe je voor werk?
en wat fijn dat jij voor jezelf de rust al een beeetje hebt.
ik had wel het gevoel dat het niet goed was de dag voor ik bij de vk mocht komen voor extra controle. zei toen al tegen mijn vriend dat het niet goed zat.
ik merk dat ik het nog niet heb verwerkt. nog best veen emo momentjes.
net ook even, mijn vriend en ik hadden het erover dat we anders nar de vk hadden gemoeten voor de eerste afspraak.
is even weer erg conronterend.
maar goed merk wel dat het steeds beter met mij gaat op vandaag na dan.

ik heb wel ovu testen gebruikt. en mijn temp bijgehouden,
had wel constante cyclus.
wij gaan er nu dus ook gelijk wel weer voor en dan zien we het wel.
zeg net tegen mijn vriend ik heb maar 1 verjaardagscadeautje dat ik wil hebben. daar zuo niets tegen op kunnen.
ik ben vlak voor de kerst jarig
vivi

Posting Freak

19-11-2011 10:11
@tijgertje, zou zeker leuk zijn wanneer je dan alweer zwanger bent.
mijn cyclus was overigens wel anders na de mk dan ervoor. ervoor zat de ei-sprong ergens vanaf dag 14 tot 16 en erna zat ie al op dag 7 ofzo. ik heb dat niet met tests gemeten maar op het gevoel (sympotomen) en ik ben er wel zwanger van geraakt. Misschien ook iets voor jou om in de gaten te houden.

Ik vond eigenlijk mijn eerste mk ook veel moeilijker dan deze. dat was bij 5 weken. Hoewel de meeste mensen vol begrip zijn (niet zoveel wisten het toen natuurlijk) voelde ik toch wel de druk 'me niet aan te stellen' en dat is nu helemaal niet. Iedereen denkt nu te weten dat mijn wereld volledig is ingestort maar ik denk dat het verschil tussen de mk's niet is de intensiteit van het verdriet maar de veel langere nasleep die deze laatste met zich gaat meebrengen.

Ik ga vandaag maar weer veel leuke dingen proberen te doen. enjoy life!!
Tijger1

Unregistered

19-11-2011 22:20
vivi leuke dingen gedaan?

hier een hele zware dag gehad
vaak mijn verhaal moeten doen vandaag aan collega's. veel traantjes dus gelaten. pfft
ben nu ook heel erg moe. merk ook echt dat ik nog ontzettend moe ben.
en moest vanaag lange dag werken.
maar goed we hebben dat weer gehad.

wij gaan denk ik maar om de dag klussen en dan zien we wel wanneeer ik mijn ei heb.ik had voor mijn mk mijn ei rond dag 17/18.
zag ik doormiddel van mijn temp in de gaten te houden
ik heb ook wel eens ovu testen gedaan, maar dat vond ik niet heel erg fijn.
we moeten maar weer afwachten of ik snel zwanger wer ben of dat het even duurt

ik denk dat jij van de week de klap nog wel gaat krijgen, als het echt weg is.
maar kan ook meevallen natuurlijk, maar dan is misschien het besef er meer
vivi

Posting Freak

21-11-2011 09:09
He tijgertje, ik zie er ook tegenop naar m'n werk te gaan, als je op de gang loopt... iedereen die je tegen komt. Ik ben benieuwd wanneer mijn buik weer inzakt want nu is ie nog behoorlijk zwanger. ik weet ook nog niet of ik deze week aan werken toe kom. misschien donderdag.
Ik hoop geen klap meer te krijgen hoor, ik vind het eigenlijk zo al wel genoeg!
Ik denk dat ik het heel moeilijk krijg wanneer ik weer zwanger ben, dat stel ik dus maar even uit!
Tijger1

Unregistered

21-11-2011 10:03
vivi ik hoop ook dat je geen klap krijgt.
en op het werk is het inderdaad erg zwaar de eerste dag.
gister ging het bij mij een stuk beter, maar werkte dan ook met dezelfde collega's.
morgenavond moet ik weer met anderen werken. blijft gewoon nog even heftig om elke keer je verhaal te doen.

kan mij voorstellen dat je even niet meer zwanger durft te worden.
moet je morgen al op tijd naar het ziekenhuis?
Daantje79

Senior Member

21-11-2011 12:44
Vivi, ook hier nog een keer heel veel sterkte voor morgen, ik hoop echt dat het meevalt. Wel snel trouwens om donderdag weer te gaan werken. Je bepaalt het uiteraard zelf en ik begrijp ook dat je verder wilt, maar gun je lichaam ook wat tijd om te herstellen meid!

Tijger, lastig om je verhaal te vertellen op het werk... Fijn dat het de 2e dag alweer een stuk beter gaat! Ik had op een gegeven moment ook geen zin meer om telkens hetzelfde verhaal te vertellen, vooral aan mensen waar in niet zoveel mee heb...
vivi

Posting Freak

21-11-2011 19:52
he ladies, ja ik moet daar al om 7.45 zijn! en vannacht om 02.00 uur die vaginale pil inbrengen om de baarmoedermond te verzachten enzo.
Ik weet ook helemaal niet of het fysiek realistisch is om donderdag te gaan hoor. Ik zie wel. Er is niemand die me druk oplegt, maar ik dacht zelf zo dan is het 1 dagje (en dan ga ik een half dagje ofzo) en dan ben ik alweer vrij want vrijdag is m'n vrije dag.

@daantje spannende dagen voor jou!!!
Tijger1

Unregistered

21-11-2011 20:12
vivi heel veel sterkte voor morgen!
en maar afwachten hoe het met je gaat en of je donderdag weer kan werken.

daantje spannend voor jouw!! hoop dat je zwanger bent en dat alles nu goed gaat!!
Daantje79

Senior Member

22-11-2011 09:47
Thanks meiden, ik begin het ook steeds spannender te vinden nu...

Vivi, succes vandaag! Hopelijk valt het allemaal mee....
Tijger1

Unregistered

22-11-2011 09:50
wanneer wil je gaan testen?

hier zijn we maar weer begonnen met klussen.
maar goed weet helemaal niet hoe of wat nu. dus we zien het wel
Daantje79

Senior Member

22-11-2011 14:16
Heb donderdag mijn NOD en wil sowieso niet voor die tijd gaan testen (zeg ik nu met mijn grote mond Wink). Eigenlijk is het nog beter om tot vrijdagochtend te wachten omdat ik meestal donderdagavond ongesteld word.... Heb al zoveel testen verspild met de BBZ, maar het blijft zo lastig om ze in de kast te laten liggen.

Spannend jullie weer aan het klussen! Gebruik je ovulatietesten, of is het op goed geluk (wat een uitdrukking!)?

Vivi, ik heb veel aan je moeten denken vandaag, ik hoop dat alles goed gegaan is.
Tijger1

Unregistered

22-11-2011 15:35
vivi hoe is het vandaag gegaan?
en hoe gaat het nu met jouw?

daantje hoop dat nog kan wachten met testen, maar weet hoe moeilijk het is.
moet wel zeggen hoe langer we al bezig waren, hoe minder snel ik ging testen.
ben erg benieuwd bij jouw hoor!

wij doen nu op goed geluk.
wel temp ik mij 's morgens af en toe even om te kijken hoe mijn temp is, zo kan ik zien wanneer mijn ei is geweest.
ik heb gister wel even een testje gedaan om te kijken of mijn hormonen al uit mijn lichaam zijn, of in elk geval zover weg zijn dat ik geen positieve test meer heb. maar test was dus nog wel positief, niet knal, maar toch wa het plusje er wel.
mijn temp is ook nog wat hoger dan normaal voor mijn ei.
maar al wel gezakt.

vanavond werken van 17.30 tot 22.45 en morgen werken van 7.00 tot 15.30.
zie er tegen op, komt doordat ik nog zo moe ben. dan is laat vrog helemaal vermoeiend.
net maar even samen met zoontje geslapen
Daantje79

Senior Member

22-11-2011 15:41
Tijger, hoe lang is het nu precies geleden dat de MK doorgezet heeft? Ik had namelijk na een week al weer een spierwitte test in handen. Ik weet dat dit per persoon erg kan verschillen, maar omdat je ook al schreef over de bloedprop die nog bij de baarmoedermond zat, zou ik wel even in de gaten houden of al het weefsel uit de baarmoeder is....
Tijger1

Unregistered

22-11-2011 15:48
ik heb vorige week woensdag nog moeten bloedprikken, en toen was het hcg nog 400.
al enorm gezakt aangezien die week ervoor op dinsdag de waarde 5400 was.

denk dat ik moet rekenen op de dag dat ik het vruchtzakje ben verloren. want toen begon ik ook meer bloed verlies te krijgen. dat was donderdag 10 november
mkijn baarmoeder was schoon, maar ze zag nog een bloedprop zitten bij de baarmoedermon'/hals.
heb nog wel wat bloedverlies gehad na die echo, maar niet veel.
vind het maar lastig allemaal hoe en wat
vivi

Posting Freak

23-11-2011 13:28
He ladies,

Daar ben ik weer.
Gisteren was een rare dag. en nog wel nu eigenlijk...
's nachts al die pillen indoen en toen voelde ik toch wel veel. ik vond dat wel eng. Toch om 4 uur nog even in slaap gevallen tot 6. om 7 uur weer op en naar het ziekenhuis toe.
Daar waren ze erg lief maar je krijgt wel 100 keer dezelfde vragen. iedereen wil lief tegen je zijn dus ze zijn dan erg blij als je antwoord dat je er al 1 hebt en dan gaan ze dankbaar daarover verder. achja.
Met bed en al in de blote kont (onder een denkentje hoor...) door het ziekenhuis naar ok. Eerst infuus aanleggen enzo. Daarna naar de ok zelf. het was even wachten op de gyn maar toen ie er was was ik binnen not-time onder zeil en daarna werd ik alweer wakker. Toen was er wel een uur verstreken. Zo raar, een uur waarin zoiets belangrijks gebeurt en waarvan je zelf geen enkel besef hebt.
Weer terug naar de afdeling waar mijn mannetje gelukkig was en daar had ik een privé kamertje. Ik had heel veel tranen verwacht maar het blijft uit.
Ik ben daar nog tot 's middags 3 uur gebleven. Veel soepjes eten wasnt ik was lijkbleek en had amper bloeddruk. maar het toch al weer aardig goed gekomen want vandaag heb ik al gewandeld door de stad en nu zit ook al een tijdje rechtop.
Ik voel me wel erg vreemd, zie tegen veel dingen op, voel me bedrukt. Misschien is dit mijn manier dan om dit te verwerken. Ik neem er maar de tijd voor.
Heb sowieso gezegd dat ik morgen niet kom naar het werk omdat ik nog even tijd nodig heb.
Ik werk altijd di-wo-do op kantoor (en de rest thuis) dus nu stel ik dat gelijk een heleboel dagen uit. Ik geloof ook niet dat ik het aankan dat mensen je allemaal zo bekijken van .... aaaaah. ofzo.

Nouja...

@daantje, spannend joh! ik hoop voor je dat het al gelukt is maar het zal natuurlijk ook goed kunnen dat je nog even een maandje (of meer) moet wachten.
@tijgertje, ik denk wel dat het tijd is voor een nieuwe controle echo.

Ik bloed trouwens maar amper. zo raar. ik ben van plan nog even naar het zkh te bellen want ze vertelden me dat ik moest rekenen op 2 weken bloedverlies en nu heb ik eigenlijk maar 12 uur gehad...
Tijger1

Unregistered

23-11-2011 21:30
vivi goed dat je morgen lekker thuis blijft.
denk maar even aan je zelf.
vervelend dat je bloeddruk gister elke keer zo laag wa.
en raar dat je amper bloedverlies hebt. maakt je wel onzeker he?

en wat je zegt klopt wel hoor. het is best zwaar al die blikken van medelijden. hoe goed bedoelt ook.
ik heb dat op mijn werk ook. ik heb veel collega's. en vandaag allemaal collega's die ik nog niet gezien had, veel wisten he nog niet, maar hadden mij een poosje gemist. zeiden dat dan ook, dus gewoon verteld wat er aan de hand was.
heel lief allemaal hoor, maar soms wel vermoeiend.
vivi

Posting Freak

24-11-2011 09:47
he, ja ik ben blij dat ik vandaag niet gegaan ben. Vandaag ben ik alleen thuis, mijn vriend is weer naar z'n werk, dochter naar de psz en vanmiddag gaat ze naar opa en oma. even rust voor mij. Maar het valt me nu juist echt allemaal koud op m'n dak. ineens komt nu toch het besef en het verdriet. het is hard. maarja ik zal ermee moeten dealen, er zit niks anders op.
Tijger1

Unregistered

24-11-2011 11:48
vivi dikke knuffel voor jouw!!
je hebt nu echt de tijd om even erbij stil te kunnen staan, nu je alleen bent.
laat het verdriet er maar lekker uitkomen. het met even een plekje krijgen!!
Tijger1

Unregistered

24-11-2011 11:48
daantje hoe is het bij jouw?
nog kunnen wachten met testen?
Daantje79

Senior Member

24-11-2011 12:01
Vivi, meid wat fijn dat het allemaal achter de rug is. Ik vind een curretage best heftig hoor, je gaat toch onder algehele narcose en als ik dan lees over je bloeddruk etc.. brrr.. Fijn dat het lichamelijk in ieder geval beter lijkt te gaan, maar wel verstandig dat je vandaag niet bent gaan werken. Je moet jezelf toch echt de tijd gunnen om over zo'n ingrijpend moment in je leven heen te komen. Vaak als je wat meer rust hebt, zoals vandaag, komt het allemaal naar boven. Ik vind het soms nog wel beangstigend dat ik zo nuchter bleef onder het feit dat ik een bbz heb gehad. Was alles enorm aan het relativeren... Ben nog weleens bang dat ik daar een klap van ga krijgen, maar vooralsnog gaat het goed Big Grin.

Tijger, hoe gaat het met jouw bloeding, is die inmiddels gestopt?

Hier: gisteren getest, maar helaas negatief Sad. Was erg teleurgesteld omdat ik er zo'n goed gevoel over had... Een uur later verscheen er wel een heeeel licht streepje, maar ik hoorde al van een ander meisje hier op het forum dat zij bij dezelfde test (Kruidvat) ook een indroogstreep had en ze was uiteindelijk niet zwanger.... Ik ga er dus maar vanuit dat mijn ongi vandaag doorzet, anders morgen of overmorgen nog een keer testen. Denk eerlijk gezegd niet dat het zover komt. Weet ook wel dat dit pas de eerste ronde is, maar ik ben er al met al natuurlijk wel al een hele tijd mee bezig. Ik houd jullie op de hoogte Wink.
Tijger1

Unregistered

24-11-2011 12:14
daantje ik heb helemaal geen bloedverlies meer. na de echo vorige week woensdag heel weinig bloedverlies nog gehad.

balen van je negatieve test, hoop dat je te vroeg hebt getest en morgen of het weeken een posotieve test in handen hebt.
snap wel dat je nu gewoon graag snel zwanger wil zijn, na alles wat er nu gebeurd is.
denk dat wij dat ook gaan krijgen hoor. zijn ook al vaanf december nu bezig. en je wilt gewoon zo graag!
Daantje79

Senior Member

24-11-2011 12:26
Dacht dat je nog wat licht bloedverlies had gehad, maar valt gelukkig dus mee!

Ik vind het eigenlijk ontzettend stom van mezelf dat ik nu zo ongeduldig ben... Ik heb verdorie al een gezonde meid rondlopen en mag dus absoluut niet klagen. Heb er in de afgelopen maanden ook helemaal geen moeite mee gehad dat ik nog even moest wacht, maar nu het voor het echie is vind ik het toch wel moeilijk.
vivi

Posting Freak

24-11-2011 12:33
he meiden,
@daantje, ik zou dat ook hebben hoor. zeker weten. bij mij spookt nu af en toe de gedachte door m'n hoofd om echt aan de anti-conceptie te gaan. Wrs zie ik de zaken nog niet helder en moet ik alles wat verder laten zakken. Maar wat jij al tegen mij zei, als je niet zwanger mag worden dan kan je je er bij neer leggen, op het moment dat je weer mag en kans hebt dan wordt die onrust en hoop weer aangewakkert. Ik geloof niet dat ik dat al aankan, helemaal het idee dat ik de eerste 3 maanden van een zwangerschap weer door moet, dat trek ik gewoon niet. helemaal niet zwanger kunnen worden is dan misschien wel makkelijker, omdat ik het dan echt uit kan zetten.
Ik hoop echt voor je dat je alsnog positief gaat testen. Was het een test die je ook voor nod kon doen? anders bestel je die testjes hier op de site, die dunne die kunnen ook 4 dgn van te voren en gaven bij mij steeds hetzelfde beeld als de dure testen uit de winkel. en anders volgende maand. je bent steeds snel zwanger geweest geef je aan toch?

@tijgertje, hoe is het met jou nu?

ik ga vanmiddag nog in het bos wandelen en dan lekker douchen en een dutje doen denk ik... dat helpt wellicht toch het beste, rusten, rusten, rusten...
Tijger1

Unregistered

24-11-2011 12:35
is helemaal niet stom van jezelf.
je wilt gewoon een broertje of zusje voor haar erbij. en die wens is er nu eenmaal.
ik heb het ook hoor. was elke keer teleurgesteld dat ik ongi werd.

ik had na die echo nog heel iets bloedverlies gehad, maar verder niet.
wel was er op de echo toen nog te zien dat en nog een bloedprop in de baarmoederhals/mond te zien was.
maar die ben ik nog niet tegen gekomen. haha
misschien wel een keer tijdens de ontlastig eruit gekomen of zo.
Tijger1

Unregistered

24-11-2011 12:39
vivi wandelse, en doe lekker rustig aan.
moeilijk om soms je rust te pakken he!
kan mij goed voorstellen dat je nu even niet meer eraan wilt denken om zwanger te worden. dit moet eerst allemaal verwerkt worden!
en een plaatsje gaan krijgen.

met mij gaat het wel goed. heb alleen nog last van vermoeidheid
nu lekker 4 dagen vrij.
merk dat het werken echt veel energie nog van mij vraagt, nu heb ik lichamelijk ook wel zwaar werk.
verder ben ik wel al wat minder down.
kan het allemaal wel goed relativeren. wel redelijk nuchter
Daantje79

Senior Member

24-11-2011 20:51
Nou meiden, nog geen ongi te bekennen dus net maar weer een testje gedaan. De 'early' van Predictor en er verscheen een heel lichte streep.... Voor mijn gevoel moet hij wel dikker zijn, vooral omdat het een test is die al 4 dagen voor je NOD gebruikt kan worden. Maar goed, er is in ieder geval iets gaande...
Tijger1

Unregistered

24-11-2011 21:16
spannend daantje!!!
ga heel hard duimen dat je streep dikker gaat worden!
Daantje79

Senior Member

24-11-2011 21:30
Dank je Big Grin. Hoor net alleen weer dat die testen ontzettend onbetrouwbaar zijn.... Grrrr.... ik word hier gek van!
Tijger1

Unregistered

24-11-2011 21:58
ikik heb goede ervaringen met de kv testen.
vivi

Posting Freak

25-11-2011 10:40
@daantje, superspannend he!! Waarom zou zo'n test onbetrouwbaar zijn? volgens mij testen ze echt alleen positief wanneer er hcg gemeten wordt in je bloed. wel vervelend dat die streep niet zo dik is, daar zou ik ook onzeker van worden. Je hebt nu toch ervaring en weet hoe een dikke streep eruit ziet. probeer afleiding te zoeken, dingen doen je leuk vindt en dan hopen dat het snel een dikke streep en buik is!!!

Ik ga proberen de komende dagen ook veel leuke dingen te doen maar ook veel rusten. Ben nog erg moe en merk dat er nog van alles zit te wringen (in m'n hoofd).
Tijger1

Unregistered

25-11-2011 14:03
vivi neem de tijd om alles weer op een rij te krijgen hoor.
het is niet niets wat er nu allemaal gebeurd is.
en alleen maar goed wat leuke dingen doen, beetje afleiding.

daantje hoe is het nu bij jouw?

ik had vanmorgen ineens weeer heel iets bloedverlies. snap er niets van.
misschien komt nu het bloedstolsel nog los. ook wel beetje kramp onder in de buik.
dcht dat alles nu achter de rug was en wij verder konden. maar helaas
vivi

Posting Freak

25-11-2011 15:10
hmm, balen tijger. je wil toch door he! maar probeer gewoon mee te bewegen met je lijf. en eerlijk gezegd zou ik echt nog een keer voor een echo gaan, desnoods bij je vk.
Tijger1

Unregistered

25-11-2011 16:11
als ik nog een keer voor een echo ga, kan ik beter naar zkh gaan., die hebben betere echo apparatuur om dit soort dingen te zien.
ik wacht even af of er nu wat meer los komt.
heb volgende wek zo weinig tijd om daarheen te gaan. moet werken en cursussen voor het werk. ben vanaf maandag tot en met zondag alleen de woensdag vrij. pfft
kruimeltje

Posting Freak

Topics: 15
25-11-2011 17:00
@vivi, ik lees nu pas dit topic. Heel veel sterkte en doe het rustig aan.

Dat weinig bloeden na de curettage had ik ook. Kan dus best.

En hoop houden hoor! Hier ook eerst 3 miskramen (1 curettage en 2 vroege mk's) gehad en nu gezond zwanger van een zoontje.

Tijgertje, ik zou wel even in de gaten houden of dat stolsel er wel echt uitkomt, want dat kan er ook voor zorgen dat je cyclus niet op gang komt omdat er nog wat zit.

Daantje, ik hoop dat de testen duidelijker gaan worden de komende dagen.
Tijger1

Unregistered

25-11-2011 17:16
kruimeltje wat onzettend leuk dat je nu zwanger bent en een zoon en dat alles goed gaat!!

ik hou het inderdaad ook wel in de gaten. ze hadden vorige week wel gezegd dat het nog wel even kon duren voor het bloeden over was.
nu was het bloeden dus wel over al, maar begint nu weer. maar is maar heel iets.
en ik weet dus niet of het stolsel er wel of niet uit is
ze zat vorige week ook te twijfelen of ik nog lang moest komen, dat zou dan 2 weken later zijn geweest.
dus als ik deze week het stolsel nog niet kwijt ben, ga ik denk ik maar wel even bellen
voel mij altijd z'on onzekere muts dan
vivi

Posting Freak

26-11-2011 21:05
@kruimeltje, bedankt voor je reactie! Enerzijds denk ik dat ik nog een mk aan moet kunnen, anderzijds denk ik dat ik dan echt niet meer zwanger durf te worden. dus nu durf ik niet te denken aan zwanger worden want als het dan misgaat dan betekent dat het einde van het zwanger worden... ik word ook gek van mezelf!

@tijgertje, probeer het gewoon zo te bedenken dat wanneer iemand op het topic tegen jou zou vertellen wat jij tegen ons verteld: wat zou je die persoon dan adviseren? afwachten of laten checken? dan kom je misschien beter tot wat je echt zou vinden ipv dat je je zelf een onzekere muts of zeur vindt.

@daantje, zijn de testen al wat duidelijker??

Wij hebben onze dochter een nachtje uit logeren gehad zodat we samen konden praten. het was echt goed, we hebben allebei het idee dat we de natuur maar zijn gang moeten laten gaan. over 2 weken gaan we nog samen een nachtje weg. Ik ben wel echt blij met mijn vent!!!
Tijger1

Unregistered

26-11-2011 22:18
vivi wat fijn dat jullie even goed samen hebben kunnen praten.
en lekker hoor over 2 weken samen een nachtje weg! lekker vooruitzicht

daantje ik ben erg benieuwd of je nog een duidelijkere test in je handen hebt gehad?

ik denk dat ik iemand ook zou adviseren om te bellen. maar is toch altijd weer moeilijk om te doen.
komt denk ik ook omdat je het zo graag wilt afsluiten en door wilt gaan
vanaf gisteravond ook geen bloedverlies meer gehad. mijn temp zakt ook goed.
meet hem 's morgens voor het opstaan.
denk dat ik deze week nog even aankijk en anders bel aan het eind van de week
vivi

Posting Freak

27-11-2011 18:13
@tijger, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar persoonlijk kan ik het juist pas afsluiten als er een controle echo is geweest waarop te zien is dat alles weg is. bij mij staat er op 22 december 1 gepland. Maar ik heb sowieso maar 2 dagen bloedverlies gehad en nu al vanaf donderdag dus niet meer. wel af en toe een bruinig iets. maar dat zal nu met een paar dagen wel weg zijn. ik ben wel erg benieuwd hoe het dan verder gaat met mijn lichaam. ik merk wel dat nu pas goed tot me door begint te dringen dat ik niet meer zwanger ben, dat ik gaan kindje krijg in mei. ben er steeds verdrietiger van.
Tijger1

Unregistered

27-11-2011 20:07
vivi dikke knuffel voor jouw!!
is heftig hoor.
geef het ook de tijd om te verwerken.

de reden dat ik geen echo meer krijg is dat mijn baarmoeder schoon was de laatste keer, zal alleen nog een bloedstolsel in de baarmoedermond/hals.
dus ze verwachte dat die wel gewoon weg zou gaan.en omdat mijn hcg heel goed gezakt was.
maar er werd wel gezegd dat ik wel mocht bellen als ik het niet vertrouwde.

heb trouwens het idee dat ik mijn eisprong nu heb.
wat last van mijn buik en merk het aan de afscheiding.
vivi

Posting Freak

27-11-2011 20:30
@tijger, oh spannend!! ik ben erg benieuwd hoe ik daarop ga reageren als ik dat bij mezelf merk, de vorige keer merkte ik wel dat ik die kans wilde pakken zeg maar, haha. ik hoop dat ik dat nu even een paar maandjes kan laten (als het komt dan komt het maar ik heb geen zin om te seksen voor een baby, alleen voor het plezier zeg maar)
Tijger1

Unregistered

28-11-2011 07:36
vivi kan mij voorstellen dat je even niet wil denken om voor een baby bezig te gaan.
jij hebt het nu ook al 2 keer meegemaakt.

ik reageer er nog wel rustig op. we klussen en we zien het dan wel weer.
vanmorgen een zwangeschapstest gedaan en die is nu eindelijk negatief
vivi

Posting Freak

28-11-2011 14:03
hopelijk is ie over 2 weken weer positief dan!
Daantje79

Senior Member

28-11-2011 15:38
He meiden,

Sorry dat ik pas zo laat reageer, maar heb een erg druk weekend achter de rug, met als topper zaterdag een reünie van mijn basisschool, was zo leuk!

Tijger, wat vervelend dat je weer een bloeding hebt gehad... Als je het niet vertrouwd zou ik trouwens toch even bellen... Normaal gesproken doe ik dat ook niet zo snel, maar bij de BBZ heb ik toch een aantal keer aan de telefoon gehangen. Beter 10 keer teveel dan 1 keer te weinig. Is de bloeding inmiddels gestopt? Ik neem aan van wel aangezien je schrijft dat je je ei gevonden denkt te hebben Big Grin. Spannend hoor! Fijn dat de test vanmorgen in ieder geval negatief was en zoals Vivi zegt: over 2 weken weer positief Big Grin.

Kruimeltje, wat heerlijk dat jullie een zoontje krijgen. Van harte gefeliciteerd!

Vivi, wat fijn dat je zoveel steun aan je man hebt! Goed dat jullie samen de tijd nemen om alles een plekje te geven. Vervelend dat alles toch veel meer impact op je heeft dan je in eerste instantie dacht meid. Natuurlijk wel heel erg begrijpelijk, je was natuurlijk ook al best ver in je zwangerschap en hebt je helemaal ingesteld op het idee dat je in mei weer mama zou worden... Ben je inmiddels alweer aan het werk? Een hele dikke knuffel vanaf hier!

Hier helaas zaterdag ongi geworden... Heb normaal gesproken een erg regelmatige cyclus van 28 of hooguit 29 dagen en nu opeens 30... We hebben dus ook echt op de verkeerde dagen geklust. Nu nog steeds erg heftig ongi, hopelijk is het snel over en kunnen we weer gaan klussen. Morgen met manlief naar Maastricht/Valkenburg met overnachting, zin in!

Gezellig om met jullie te kletsen meiden!
vivi

Posting Freak

28-11-2011 17:18
@daantje, dat 'weekendje weg' is iets te vroeg gepland voor je ei en de romantiek, gna gna!

ik reageer later op de rest...
vivi

Posting Freak

28-11-2011 20:25
zo daar ben ik weer, kleine meid op bed en alles opgeruimd... pfff.
ik begin, soms, al weer iets meer energie te krijgen. nu helaas weer knallende koppijn. dat zal ook wel iets hormonaals zijn...

@daantje, toch wel erg jammer he. maar komt goed hoor. één van de volgende rondes is van jou! Leuk zeg reunie van je basisschool. Woon je nog waar je naar de basisschool bent geweest?

klopt het is niet iets kleins wat er is gebeurt. Ik merk gewoon wat fases. eerst was er een soort opluchting omdat ik aanvoelde dat iets niet goed was. Dat was steeds zo'n naar gevoel dat ik in eerste instantie echt een soort rust over me heen kreeg. Daarna kwam het toeleven naar de curettage. daarna de focus op hoe we verder willen en ineens realiseerde ik me.... ik ben dit kindje verloren, ik ben niet meer zwanger...
Het gaat best wel hoor, ik kom elke dag wel door. er zijn zelfs een heleboel leuke dingen. ik geniet echt dubbel en dwars van mijn mooie, lieve dochter en ik probeer vooral niet verder dan 1 dag te kijken.

Vandaag heb ik thuis gewerkt. Morgen en overmorgen ga ik een halve dag naar het werk en donderdag de hele dag. Zal wel gaan lukken.
Tijger1

Unregistered

28-11-2011 20:55
vivi die hoofdpijn komt mij bekend voor
ik gooide het er elke keer op dat de spanning er toch uit moest en dat het er op die manier uit kwam.
fijn dat je al meer energie begint te krijgen.

wat goed dat je thuis al weer wat gewerkt hebt.
succes morgen op je werk.

daanje wat jammer zeg dat je ongi gekomen is.
hoop dat de volgende ronden jullie ronde wordt!

en ook ik vind het gezellig om met jullie te kletsen.

ik had 1 dag beetje bloedveries en daarna niets meer..
en nu ook negatieve test gehad vandaag, dus de hormonen verdwijnen wel uit mijn lichaam nu.
ook het idee dat ik mijn ei heb gehad, of heb.
hoop ook dat ik over 2 weken positieve test weer heb, maar gaan we maar niet vanuit
ik durf niet te hopen dat het nu snel raak is, aangezien we nu best lang hebben moeten wachten
wachten het maar af, weet ook niet goed vanaf wanneer ik zou kunenn gaan testen als mijn ongi er niet is
vivi

Posting Freak

29-11-2011 17:00
hoi tijgertje, als je zeker weet dat nu je ei-sprong is dan zou ik dezelfde tijd aanhouden als normaal tussen ei en menstruatie zit en dan kun je dus weer testen. Ik snap dat je denkt dat het weer even kan duren maar het is net als met kansberekening, het kan nu wel heel snel raak zijn. zeker omdat je die hormonen nog hebt... (deels dan)

Vandaag gewerkt en heel veel gehuild. het is een echte jankdag. ik heb een halve dag gewerkt en vanmiddag was N nog thuis (nu is ie weer naar z'n werk) dus bij hem even goed uitgehuild. Het lucht niet eens op. Bleeeeeeeh!!!!
Tijger1

Unregistered

29-11-2011 17:20
moest je op het werk vaak je verhaal vertellen?
ik vond de eerte dag werken ook heel erg zwaar.
lekker alles eruit gooien hoor meid!
vivi

Posting Freak

29-11-2011 19:33
ja er kwamen veel collega's naar me toe of ze keken me zo aan met zo'n ernstige blik... ik voelde al de brok in mijn keel op het moment dat ik de lift uitstapte, gadver!
verder heel de dag knallende koppijn... pfff.
Tijger1

Unregistered

30-11-2011 07:57
vivi het wordt minder op het werk hoor.
ik ben nu 1,5 week weer aan het werk. en krijg nog wel de vraag hoe het met mij gaat. maar hoef mijn verhaal niemand meer te vertellen
gister hadden we teambuildingsuitje. bijna alle collegga's waren mee, maar gelukkig geen een keer mijn verhaal hoeven te doen.
maar de eerste dagen op het werk zijn erg zwaar. vond ik zelf wel in elk geval.

merk wel dat de collega's en teamleidster heel voorzichtig met mij zijn. heel lief ook voor mij.
echt super hoe je wordt opgevangen vind ik.

en jank maar lekker op je werk. geeft helemaal niets. gooi het er maar uit. beter dan het tegen te houden
vivi

Posting Freak

30-11-2011 17:45
ja, ik voelde me alleen lichamelijk de afgelopen dagen ook zo zwak. halve dagen lukte net en dan weer slapen. nu blijkt wel waarom... ik ben namelijk alweer ongesteld geworden! het zat gewoon enorm te wringen daarbinnen, gekke hormonen enzo!
Ik heb nog naar het ziekenhuis gebeld en het kan inderdaad al een menstruatie zijn. Ik ga maar eens in de gaten houden of het ongeveer hetzelfde is als een menstruatie qua hoeveelheden enzo maar voorlopig is het precies hetzelfde. ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat allemaal...
Tijger1

Unregistered

30-11-2011 18:50
vivi dat is snel je menstruatie al.
je had ook niet veel bloed verloren na de ingreep he?
vivi

Posting Freak

30-11-2011 19:38
nee 2 dagen een mini beetje bloed na de ingreep.
ik dacht al bij mij zal de menstruatie al wel snel, zo na 3 weken ofzo komen maar zoooo snel! nouja, het past wel bij mijn lijf.
Tijger1

Unregistered

30-11-2011 20:23
je weet nu wel waar je aan toe bent. dat is dan wel weer fijn
ben benieuwd wanneer mijn ongi komt. geen idee
Daantje79

Senior Member

01-12-2011 20:48
He meiden,

Ik ben weer terug van onze dagen in Valkenburg/Maastricht. Inderdaad een beetje te vroeg voor een vakantiebaby, maar desondanks heerlijk genoten Wink.

Vivi, goed dat je weer aan het werk bent, maar kan me voorstellen dat het enorm zwaar is. Fijn dat je daar je emoties kunt tonen. Dat had ik ook op mijn werk, kon soms zomaar ineens in huilen uitbarsten. Gelukkig hadden mijn collega's daar begrip voor. Wat een snelle ongi weer trouwens, hopelijk heeft je lichaam snel weer alles op orde.

Tijger, fijn dat jij je draai weer een beetje begint te vinden op het werk. Wat prettig dat je collega's en teamleider zoveel rekening met je houden. Op zulke momenten leer je mensen pas echt kennen.

Vivi, jij vroeg nog naar mijn reünie: ik woon inderdaad nog in dezelfde plaats als waar in naar de basisschool ben gegaan. We wonen in een redelijk grote stad en ik heb hier ook gestudeeerd en ben daarna blijven 'hangen'. Een paar oud klasgenootjes zijn wel verder weg gaan wonen. We hebben al afgesproken om in januari bij een van de meiden in A'dam op bezoek te gaan, gaan we daar gezellig op stap. Eigenlijk niet zo handig om dan zwanger te zijn, hahaha. Nee hoor, dan maar geen wijntjes Wink.
vivi

Posting Freak

02-12-2011 17:28
He ladies,

hier vandaag een dag zonder tranen, tot nu toe! Vanavond uit eten met een paar vriendinnetjes en dan kan ik dus ook een wijntje drinken... lekker hoor.
Ik begin me iets beter te voelen, met iets meer energie ook en minder hoofdpijn vooral.

Die menstruatie of wat het ook was heeft maar 1 dag geduurd. Vandaag helemaal niks meer te bekennen. Zou het dan toch nog een stolsel geweest zijn?? Dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen?

x
Tijger1

Unregistered

03-12-2011 14:01
daantje fijn dat je leuke dagen hebt gehad!

vivi raar met het bloedverlies.
had je veel bloedverlies die dag dan?
stolsel zou neem ik bij jouw niet echt kunnen na een curretage, maar ik weet het niet zeker

fijn dat je je iets beter lijkt te gaan voelen.

ik ben aan het aftellen. morgenavond nog werken en dan heerlijk 1,5 week vakantie.
normaal tel ik nooit zo af naar deze vakantie. maar merk dat ik er nu echt aan toe ben.
toen ik mijn mk kreeg had ik vakantie. was extra ingepland omdat de dagen op moeten worden gemaakt. maar heb aan die week totaal neits gehad.
dus hoop nu wel een vakantie te hebben waar ik iets aan heb.

vanmiddag gaan we met de kleine man de cadeautjes doen voor sinterklaas.
kind weet zo neit waar hij mee moet spelen denk ik. haha
vivi

Posting Freak

03-12-2011 20:55
he ladies,
na gisteren helemaal geen bloed vandaag weer wel... nu met best veel stolsels. Wat is dit nou?? Iemand dit ook meegemaakt?
Ik begin dan toch te denken dat het nog naslaap curettage is maar ik he echt 5 dagen helemaal niks gehad. Ik heb vandaag ook weer veel meer buikpijn en steken in mijn vagina/baarmoeder. Heel naar.
Nouja, ik ga er maar gewoon vanuit dat het nog normaal is aangezien curettage nog geen 2 weken geleden is.

Emotioneel gaat het wel veel beter. Vandaag ook geen tranen en ook niet echt van die wanhopige gevoelens.

Hoe is het met jullie?
Tijger1

Unregistered

04-12-2011 09:59
vivi raar inderdaad dat je nu ineens weer bloedverlies hebt.
maar even in de gaten houden!

wat fijn dat het met jouw zelf ook wat beter gaat.

hier gaat eht goed.
vanavond nog werken en dan 1,5 week vrij.
weet nu zeker dat ik mijn ei heb gehad. vanmorgen maar weer eens mijn temp gemeten, en was stuk hoger.
nu maar afwachten wanneer mijn ongi komt, of misschien komt die niet. maar wacht zo wie zo nog even poosje met testen

gister sinterklaas gevierd met de kleine man.
zo komen opa en om nog even klein cadeautje brengen
Daantje79

Senior Member

05-12-2011 12:01
He meiden,

Wat fijn dat het met jullie allebei in ieder geval emotioneel een stuk beter gaat.

Vivi, vreemd dat je zoveel bloed en stolsels verliest, lijkt mij toch nog de nasleep van de curretage, vooral omdat je bloedverlies in de eerste instantie zo weinig was. Even in de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon bellen!

Tijger, wat spannend dat je je ei hebt gehad!! Zou toch geweldig zijn als je gelijk weer zwanger bent Smile. Dat had ik bij Ella ook en ik moet zeggen dat het de pijn enorm verzacht, al blijft het verdriet er natuurlijk wel.

Hier helaas ziek thuis, ben toch aangestoken door ons meisje.... Heb een keelontsteking en voel me erg beroerd, komt niet zo goed uit aangezien de klusweek eigenlijk vandaag zo'n beetje moet beginnen, hahaha. Verwacht mijn ei pas richting het weekend, dus hopelijk hebben we nog even.
Gisteren ook hier Sinterklaas gevierd. Ella is echt enorm verwend, ze vond het ook erg interessant om alle cadeautjes uit te pakken. Ze vond alles zelfs zo leuk dat ze vanmorgen niet naar het KDV wilde, maar thuis wilde blijven bij haar nieuwe speelgoed, hahaha!
Odile

Posting Freak

Topics: 0
05-12-2011 14:25
hoi meiden,

ik kom me bij jullie aanmelden. ik heb vorige week na 7 1/2 week zwanger zijn ons kindje verloren. bij ons gaat het emotioneel al wat beter ware het niet dat ik af en toe toch nog wel wat traantjes voel. maar goed na omstandigheden voel ik me goed. ik zou het leuk vinden om met julle mee te kletsen en zal me in een volgend berichtje even verder voorstellen.

liefs odile
Tijger1

Unregistered

05-12-2011 15:09
hey odile, je hebt ons gevonden
ik ken je natuurlijk al, kletsen al poosje samen hier op het forum

daantje wat vervelend dat je nu ziek bent.
wat hoor je toch veel mensen die ziek zijn, gewone griep en buikgriep!
beterschap, en hoop dat je eind van de week toch nog wel wat kan klussen. hihi

ik ga er zelf niet vanuit dat ik nu al zwanger zou zijn
denk ook wel stukje zelfbescherming. zijn natuurlijk al best lang bezig, toen zwanger en werd dan een mk. kan mij ook gewoon niet voorstellen dat ik nu wel snel na de mk zwanger zou zijn.

ik heb nu wel het hele weekend al en vandaag kramperig gevoel onder in de bik, alsof mijn ongi zo kan komen
dus wacht het allemaal maar af. wil eigenlijk nog wel een dikke week wachten met testen als mijn ongi niet komt.
donderdag is het alweer 4 weken geleden dat ik het vruchtzakje ben verloren. denk dat ik vanaf dan beetje moet rekenen. want toen werd het bloedverlies ook erger.
Daantje79

Senior Member

05-12-2011 16:14
Odile, wat verdrietig dat je ook een miskraam gehad hebt. Hopelijk helpt erover schrijven alles een plekje te geven. Ik merk in ieder geval dat het erg prettig is om hier met andere meiden te praten over de achtbaan van emoties waarin je terecht komt. Ik hoop dat je alles een plekje kunt gaan geven en je snel weer zwanger bent!

Tijger, kan me voorstellen dat je er niet op durft te hopen dat je direct weer zwanger bent... Is denk ik ook de goede instelling, maar goed, je weet maar nooit Wink.
Daantje79

Senior Member

05-12-2011 16:16
Ik rekende na de mk ook de dag dat ik het vruchtje verloor als eerste dag van mijn ongi trouwens. Heeft volgens mij ook te maken met het moment dat al het hcg uit je lijf is. Ik kreeg na de BBZ pas weer een eisprong en daarna ongi toen het hcg onder de 10 was...
vivi

Posting Freak

05-12-2011 16:30
@odile, welkom hier. dit is het één van de rubrieken uit dit forum waar je helemaal niet in wil zitten maar als je er éénmaal aan gewend bent is het hier toch ook wel gezellig....
ontzettend rot dat je zwangerschap is afgebroken. Je hebt er ook best even over gedaan om zwanger te raken zie ik. Is dit je eerste kindje? Kom hier in ieder geval maar lekker meekletsen als je behoefte hebt.

Bij mij gaat het allemaal nog steeds op en af, zal er wel bij horen. de afs zijn in ieder geval niet erg diep meer en op mijn top voel ik me nu zelfs erg gelukkig. heel gek maar ik vind dat dit alles ook mooie dingen met zich meebrengt. meer rust, het besef dat je niet alles kunt plannen en sturen in het leven. Doen jullie wel eens iets met mindfullness? ik denk dat wanneer je iets moeilijks meemaakt je vanzelf mindfull wordt, je concentreerd je dan vanzelf op de gebeurtenis. oke tot zover de filosofische levensbeschouwing by me....
Tijger1

Unregistered

05-12-2011 16:54
daantje ik weet niet wanneer mijn hcg uit mijn lichaam weer was, of in elk geval rond de 10.
weet wel dat het heel erg gezakt al was, ook bij de laatste echo.
en vorige weeek ng wel even testje gedaan en die was toen negatief, was dacht ik vorige week maandag.

dit is inderdaad een topic waar je niet terecht wilt komen, maar ik vind het wel erg fijn om met jullie hier te kletsen
het topic waar ik eerst kletste, en waar odile ook kletste is gewoon best wel moeilijk, want de meesten zijn daar al zwanger, 1 al bevallen en paar die tegen het eind aan lopen.
er wordt daar voornamelijk over het zwanger zijn gekletst, dus niet echt aansluiting meer

vivi denk dat het erg logisch is dat het op en af gaat.
je curretage is nog niet zo lang geleden en denk dat het ook nog moeilijker is omdat jij ook al verder zwanger was
ik merk dat ik soms nog moeilijke momenten ook heb, maar dat het al wel minder wordt
Daantje79

Senior Member

05-12-2011 17:17
Vivi, ik ken mindfullness wel, maar heb er eigenlijk nooit iets mee gedaan. Ik ben normaal gesproken erg nuchter, maar merk wel dat ik door al deze ervaringen anders in het leven sta. Ik ben nu dus toch wat meer bezig met alle impact die het op mijn leven heeft. Eigenlijk ben ik ook erg gelukkig nu, ben ook wel bang dat een nieuwe zwangerschap alles weer overhoop kan gooien omdat het bijvoorbeeld weer niet goed afloopt. Maar ja, de wens voor een 2e kindje is toch sterker...

Tijger, ik testte met KV 2 voor 5 nog bij erg weinig hcg positief, heb je die ook gedaan? Dan mag je er echt wel vanuit gaan dat het hcg uit je lichaam is hoor!

Grappig inderdaad dat we zo gezellig blijven kletsen hier. Dacht even kort te reageren, maar bind het fijn dat we door blijven kletsen!
Tijger1

Unregistered

05-12-2011 18:28
ik heb de andere van kv gebruikt
Daantje79

Senior Member

05-12-2011 18:59
Zal vast wel goed zijn tijger! De meeste testen laten al bij super weinig hcg een streep zien. Bovendien is je tempratuur wat hoger, dus ik denk dat je gewoon je ei hebt gehad Big Grin!
Tijger1

Unregistered

05-12-2011 20:09
ik denk zelf ook dat dat wel goed zit
ik teste bij mijn zoontje al heel snel met de kv test positief,met die waar ik nu ook mee heb getest.
zal morgen mijn temp weer eens opmeten. kijken hoe hoog hij dan is.

ach en we moeten het maar gewoon allemaal afwachten. hoe lastig het ook is.
we zien wel hoe lang deze ronde duurt
Odile

Posting Freak

06-12-2011 08:32
hey meiden,

ik zal me nu even voorstellen. ik ben odile en ben nu nog 26 maar vanaf vrijdag 27 ;-). wij hebben sinds 20-10-2010 de kinderwens voor ons eerste kindje. maar zoals jullie kunnen zien in mijn banner wil dat niet helemaal lukken. daarnaast heb ik fibromyalgi (wekendelen reuma) en PMS, deze combinatie is zeker geen succes en ben daardoor eigenlijk sinds ik gestopt ben met de pil steeds zieker geworden. hierdoor zijn wij al snel in de malle molen geraakt en zijn dan nu ook bezig met alle onderzoeken waarom het bij ons nog niet wil lukken. wij hebben als laatste odnerzoek een hsg onderzoek gehad, echt neit prettig maar je bent er wel vruchtbaarder door. nou dat bleek wel want ik was meteen zwanger, wij natuurlijk helemaal blij aangezien je een jaar bezig bent. met 6 1/2 week hebben we een echo gehad en die was helemaal top. helaas begon ik de dag erna wat oudbloed te verliezen, maar dat wordt erbij werd gezegd dus prima (dit was op donderdag). het weekend werd het alleen erger dus ik heb op maandag de vk gebeld en die zei dat het toch wel lang kan aanhouden dus prima, toen had ik alleen 's middags ook wat slijm verlies en heb weer de vk gebeld. aan het einde van de middag kregen we een extra echo om me gerust te stellen, ik blij natuurlijk. helaas begon ik naar mate de middag vorderde ook bloed te verliezen en ben meteen van mijn werk weggegaan en was blij dat we een echo zouden hebben. helaas was op de echo alles goed kindje was goed maar het hartje klopte niet snel genoeg meer en had dus 70% kans op een mk. 's avonds heb ik toen heel veel krampen en toch mer bloedverlies gehad, maar het vreemde was dinsdag had ik nergens meer last van geen bloed en geen krampen. ik kreeg toch de hoop dat ik er 1 zou zijn die tussentijds bloedverlies had en dat alles daarna gewoon weer goed zou komen. maar helaas dinsdag om 22:00 uur moest ik naar de wc voor te plassen en toen ben ik ook ons kindje verloren. de droom in duigen en dus ook ontzettend veel verdriet.

ik moet zeggen ik heb al veel meegemaakt in mijn leven wat betreft mijn gezondheid en kan daardoor gelukkig alles heel goed relativeren. neemt niet weg dat het verdriet blijft en dat ik ontzettend bang ben voor een volgende zwangerschap. maar goed ik blijf zeggen de natuur heeft anders besloten en dat zal dan wel ergens goed voor zijn geweest. ik kan nu weer aardig lachen maar af en toe ook nog best wel huilen. maar het gaat met de dag beter en ik weet zeker dat niet alleen ik maar wij allemaal er weer boven op komen en dat wij allemaal onze wens een keer in vervulling zien gaan.

zo een heel verhaal maar het helpt ook om het van je af te schrijven en dan weten jullie ook een beetje met wie jullie te maken hebben ;-).

tijger, ik weet zeker dat het bij jou gaat goedkomen!!!!!
Tijger1

Unregistered

06-12-2011 08:39
odile ik ken jouw natuurlijk al.
vind het fijn om te lezen dat ook jij weer wat opkrabbelt.
en ook hier geld nog steeds dat ik best nog eens een rot dag heb, maar de goede dagen overheersen hier duidelijk.

ik hoop dat jij door het onderzoek wat je toen hebt gehad en de hormonen die nu nog in je lichaam zitten jij ook weer snel zwanger mag zijn!

en ik weet zeker dat het met ons allemaal hier goed komt!

mijn temp was vanmorgen nog verder gestegen.
zondag was hij 37.03 en nu 37.08\
voor de mk heb ik hem nooit zo hoog gehad. bleef steken bij 37.03 en dan daalde hij weer, kwam mijn ongi. en veel rondes haalde ik de 37.0 graden niet eens
maar goed het kan nu allemaal heel erg anders gaan.
Odile

Posting Freak

06-12-2011 09:18
hey tijger,

jeetje je gaat het zo wel spannend maken hoor. je bent niet ziek aan het worden ofzo ;-).

tuurlijk komt het goed en met iedereen!!!
Tijger1

Unregistered

06-12-2011 11:24
behalve dat ik mij rot hoest nergens last van. maar met dat hoesten loop ik ook al weken. eigenlijk haast wel vanaf de miskraam. ene keer meer last van dan de andere keer.
ik heb zelf nog zoiets het zal wel heel anders allemaal lopen dan voor de mk.
Odile

Posting Freak

06-12-2011 13:19
vervelend joh die hoest. ach ja wat zal ik zeggen, je hebt nu eenmaal onzekerheid omdat je compleet niet weet hoe je cyclus is.
Tijger1

Unregistered

06-12-2011 13:40
precies, geen idee hoe de cyclus loopt
wachten het maar rustig af.

ach die hoest gaat wel weer over, kom er nu even niet zo goed vanaf. maar je hoort meer mensen daarover
vivi

Posting Freak

06-12-2011 16:14
he meiden,

Oh tijger, spannend joh!! Ik hoop het enorm voor je...
Odile, jee wat heftig om het zo te verliezen, herkende je ook echt het kindje? (of wil je er niet over praten dan sorry!!), heb je er iets mee gedaan?
Ik was daar heel bang voor maar heb curettage gehad dus niks gezien.

@daantje, ja gezellig he! Leuk dat jij blijft hangen!! Ik weet niet, volgens mij ben ik niet nuchter, haha! Maar wel, hoe zal ik dit zeggen... ik weet niet.... ik ben geen aansteller en ook niet hysterisch ofzo zeg maar. Maar wel van de diepe dalen, hoge pieken en ik lees ook de flow (en ook mama magazine en 101 woonideeen, hahaha waarom zeg ik dit allemaal??)

Odile, ik vind het heel naar voor je hoe het gelopen is. Ik hoop voor je dat je door alle hormonen in je lijf inderdaad weer snel zwanger kunt raken. Op de website van de vereniging van gynaecologen kun je ook veel heldere info lezen. Mij hielp dat omdat je daar ook leest dat ook vrouwen met herhaalde miskramen uiteindelijk meestal meerdere kinderen hebben.

Dikke kus voor jullie allemaal!!
Tijger1

Unregistered

06-12-2011 16:22
ik heb een vriendin, zij heeft nu 3 gezonde kinderen. maar is ook heel wat aan vooraf gegaan
duurde lang voor ze zwanger was, dat is toen een miskraam geworden, daarna een dochter gekregen, bij de geboorte erg spannend geweest, meisje ademde niet na de geboorte, gelukkig alles goed gekomen, tussen de eerste en tweede nog 2 miskramen gehad.
zij heeft bij alle miskramen curretage moeten hebben
en nu dus 3 gezonde kids!
moet zeggen als ik daaraan denk, denk ik helemaal het komt allemaal wel goed.
heb nu ook heel veel steun aan haar gehad.

ik vind het zelf nog niet echt spannend. heb zelf totaal niet gevoel dat ik al zwanger kan zijn.
spookt natuurlijk wel door het hoofd dat het kan. maar wil er niet teveel aan denken nog.
durf ook echt nog niet te testen of zo.
wacht daar zo wie zo nog paar dagen mee. hou wel even mijn temp in de gaten
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (4): 1 2 3 4 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest