Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Starten in januari 2012

Starten in januari 2012
Zeepaard12

Senior Member

Topics: 1
03-11-2011 12:27
Hoi allemaal,

Wie wil er net als ik voor het eerst zwanger worden in 2012?
Momenteel ben ik met de pil gestopt om mijn hormonen uit mijn lichaam te krijgen en de cyclus weer zijn normale gang te laten gaan... Nu vrijen we dus nog veilig! Vanaf 1 januari willen we hiermee stoppen en echt gaan proberen zwanger te worden! De test en het potje Foliumzuur staat al in de kast....

Liefs zeepaard12
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
22-11-2011 15:30
Per ongeluk dit topic gesloten...zal het veranderen.
ruthje

Posting Freak

22-11-2011 16:01
sesam open u
Sanne1985

Senior Member

Topics: 4
22-11-2011 16:12
@mariska: maar begrijp ik het dan goed dat je nu het veilig doet totdat je cyclus normaal is? Zitte er dan zo'n grote gevolgen aan als je zwanger wordt terwijl je niet hebt ontpilt? Sorry zal wel een domme reactie zijn maar sta echr in het beginpunt van dit avontuur..vandaar dat ik me hier heb aaangemeld ;-)
Mariska

Unregistered

22-11-2011 17:21
@Sanne jammer dat onze vorige krabbels hier weg zijn.

Oh nee we doen het niet veilig. Hoe eerder ik zwanger ben, hoe beter, haha. Voor het kindje zou er ook geen schade zijn hoor!! (tenminste volgens mij niet hoor!!) Alleen het is voor ons wel fijner om te weten hoe de cyclus is en om straks uit te rekenen, mochten we toch zwanger zijn hoelang we dan zwanger zouden zijn.
Maar de kans is klein dat ik nu eisprong heb, omdat me normale cyclus nog neit op gang is. Van de pil is meer ontrekkingsbloed.
Ik ben ook nog niet super slim erin hoor, ben me weg er ook in aan het vinden.
Niena

Posting Freak

22-11-2011 18:09
Ah ik had een topic aangemaakt, maar die bleek al te bestaan! Dank Ruthje Wink

Ben al gestopt met de pil en nu ongi, dus mijn cyclus is normaal op gang gekomen. Ik ga er wel vanuit dat ik december waarschijnlijk nog aan het ontpillen ben en het dus mss nog onregelmatig kan zijn :S weet het natuurlijk niet en hopelijk kunnen wij 2012 ons wondertje verwachten.
ruthje

Posting Freak

22-11-2011 18:13
Citaat:jammer dat onze vorige krabbels hier weg zijn.

Jullie oude krabbels zijn niet weg hoor, maar die staan nog in het gesloten topic wat dubbel was...ik zal ff een link hier plaatsen dan kunnen jullie het terug lezen
http://www.zwangerworden.nu/showthread.p...nuari-2012!
Bovenstaande link is van het gesloten topic, je kan daar niet meer posten. Hier kan het wel.

Er waren 3 topics over hetzelfde onderwerp, de oudste blijft bewaard en de rest heb ik gesloten. Dit ivm verwarring.
Zeepaard12

Senior Member

22-11-2011 18:52
Ik dacht al, waarom reageert niemand op mijn topic? Haha... Had wel verwacht dat er meer meiden zijn, die met dezelfde vragen zijn...
Ik ben eind oktober gestopt met de pil en volgens de planning moet ik a.s. maandag ongi worden.
Wil eerst 2 keer ongesteld zijn geweest ( of in ieder geval beetje regelmatig) voordat we er echt voor gaan....
@Sanne1985 Wij doen het nu dus nog wel veilig en vanaf 1 januari niet meer........
Sanne1985

Senior Member

22-11-2011 19:32
@Zeepaardje12; Hoelang heb je nu dan gestopt met de pil? En kun je me uitleggen waarom je het dan toch veilig doet, ondanks dat je graag zwanger wilt worden.

@Mariska: Dus jij bent zeg maar aan het ontpillen, maar je doet het zonder voorbehoefsmiddelen omdat je zegt dat je dan straks kan zien hoelang je zwanger bent. Tegenwoordig heb je daar toch ook specifieke testen voor? Als je kijkt naar die clear blue test, die geeft ook aan hoelang je zwanger bent.

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? Ik wordt bijna 27, mijn vriend is 4 jaar jonger dan mij dus voor hem is het ook erg spannend.

x sanne
Mariska

Unregistered

22-11-2011 19:37
@Sanne, mocht ik nu zwanger zijn/raken weet ik juist niet hoelang ik zwanger ben. Omdat me cyclus zo raar is. Die clearblue weet het opzich wel, maar kan er ook nog weleens naast zitten. Maar goed als hij maar verteld dat we zwanger zijn toch, hihi.
Maar met normale cyclus weet je iets beter hoelang je zwanger kan zijn zeg maar.
Ik ben vanaf 20 oktober gestopt met de pil, nog geen ongi gehad, zit op dag 42. 2 weken geleden wel getest, was toen nega. We wachten dus maar effe af. Het komt soms voor dat je nog wel eisprong hebt, maar die kans is minimaal.
Wij doen het dus zonder condooms, omdat we toch wel zwanger willen raken. Dan is het niet meer nodig bij ons. Maar iedereen staat daar natuurlijk anders in. De 1 heeft liever eerst normale cyclus, ieder zo zijn ding.

Ik ben nu 28, in mei word ik 29. Mijn man is 29 wordt in mei 30. We zijn nu 3,5 jaar samen en sinds kort getrouwd.
Sanne1985

Senior Member

22-11-2011 20:05
Ha Mariska,

Ow, nu snap ik je punt ook! Ik wist niet dat je maar 1 keer die eisprong hebt (wat logisch is natuurlijk,duh) maar ik zou ook verwachten dat als je al 42 wacht tot je ongesteld wordt, dat je dan zou gaan twijfelen.
Wat grappig zo'n forum, zo leer je nog eens wat!
Mijn vriend gaf al aan dat hij graag naar de huisarts zou gaan voor dragen e.d. Hebben jullie dat ook gedaan?
Mariska

Unregistered

22-11-2011 20:13
@Sanne. Sorry snap je stukje zin niet geheel over de huisarts. Waarom wil je vriend naar de huisarts?
Ik ga voorlopig zelf nog niet naar de huisarts. Mocht ik in december nog niet ongi zijn geworden, test ik nog een keer. Als ik in januari boven de 80 dagen kom, zoek ik wel even contact met me huisarts. Heb al keertje contact gehad met de assistente van de huisarts, omdat ik benieuwd was hoelang ik eigenlijk de pil nu slikte. Toen vertelde ze mij, dat ik altijd afspraak kon maken. Zodat de huisarts mij kon vertellen, kwa cyclus en hoe alles nu echt werkt. Misschien dat dan maar in januari en wie weet heeft zij dan ook tips voor de cyclus op gang te helpen.Lees ook namelijk iets over teunisbloemolie of iets, maar weet niet of het iets is. Of iets over etos zwanger worden tabletten. We zien wel.
Sanne1985

Senior Member

22-11-2011 20:16
Nou, meer omdat hij zijn vragen wil stellen die hij wil weten, en hoe alles in z'n werk gaat...
Voor mij hoeft dat ook niet, volgens mij neem je pas contact op met de huisarts als je daadwerkelijk zwanger bent, of als er problemen zijn.
Mariska

Unregistered

22-11-2011 20:22
@Sanne, nee hoor dat hoeft niet hoor meis. Je kunt ook gewoon afspraak maken om juist te weten hoe het in zijn werking gaat. Wat ik net ook vertelde over mijn assistante van de huisarts. Die zei toen ook al, oh je mag altijd afspraak maken hoor, kunnen we dingen uitleggen etc etc.
Al je vriend er een fijner gevoel bij heeft, gewoon doen!!
Sanne1985

Senior Member

22-11-2011 20:31
Ja misschien is dat inderdaad niet zo'n stom idee, al kan iedereen wel raden hoe het in z'n werk gaat Wink.
Naja, als hij zich daar beter bij voelt kan het geen kwaad toch? Ik denk dat het er wel mee te maken heeft dat hij een stukje jonger is.
Ik zou eigenlijk al in september stoppen met de pil, maar hij krabbelde toen op het laatste moment terug. We zaten toen ook in een
zware thuissituatie met zijn ouders, dus denk dat dat ook wat heeft meegespeeld. Afgelopen week zijn we op kraamvisite geweest bij een
vriend van hem (ook van dezelfde leeftijd) en vanaf dat moment is hij omgeslagen en ziet hij het toch wel zitten. Hij is alleen niet zo'n pratertje,
dus is voor mij een forum wel handig voor vragen haha.
Niena

Posting Freak

22-11-2011 21:00
Misschien een handige tip: bij de apotheek staan ook heel veel handige foldertjes/boekjes over zwanger worden/zwanger raken e.d.
De drempel is dan ook meteen wat lager!
Ik ben overigens 26 en mijn man ook!
Wij zijn 7,5 jaar samen en afgelopen juli getrouwd Big Grin
Zeepaard12

Senior Member

22-11-2011 21:10
@Sanne Ik wil eerst even "ontpillen" voordat ik zwanger ga ( proberen althans) te worden.... Dan kan je inderdaad beter bepalen wanneer je precies bent uitgeteld. Ik heb nu 8 jaar de pil geslikt en het lijkt me beter om even een gewone cyclus af te wachten.... ( Wordt vaak ook aangeraden)
Ik heb 27 okt de laatste pil ingenomen, toen werd ik de 31 ongi, dus moet het volgens mijn "normale" cyclus as maandag worden... Dus ben heel benieuwd!!! Ze zeggen soms dat je de eisprong ook kan voelen, maar heb niets gevoeld hihi!! Misschien is die inderdaad nog wel niet geweest....

@Mariska 42 dagen is wel lang ja... Maar goed, het kan natuurlijk wel. Hoe lang heb je pil geslikt dan? En had je voor je de pil slikte wel een regelmatige cyclus?

Het moeilijkste vind ik nu het er met niemand over hebben, terwijl je toch zoveel vragen hebt!! Daarom is dit forum geweldig!!!

Ik ben trouwens 25 en mijn vriend 32..
Mariska

Unregistered

22-11-2011 21:33
@Zeepaard. Ik heb de pil 15 jaar geslikt. Volgens mij had ik daarvoor wel normale cyclus, alleen last van giga buikpijn, maar weet het niet meer zeker, zolang geleden. Ik hoop wel snel ongi te worden ja, want vind 42 dagen wel lang. Veel dames zeggen dat het wel mee valt, maar sjah zij zijn ook al tijdje bezig.
Hopelijk ben jij wel gelijk ongi van de week, of wie weet zwanger, hihi.
Zeepaard12

Senior Member

23-11-2011 07:40
Als het goed is ben ik nog niet zwanger Mariska, want vrijen nog veilig haha! Nog een maandje en dan gaan we voor het eggie....
Mariska

Unregistered

23-11-2011 08:30
@Zeepaardje, vind het wel leuk dat wij vlak na elkaar gestopt zijn met de pil. hihi. Scheelt 1 week. Scheelt ook weer 7 jaar pilgebruik, ik heb hem 15 jaar geslikt, maar lekker belangrijk, hihi. Voor jou wel fijn dat je waarschijnlijk wel ontpilt ben in januari, mits je ongi regelmatig is. Maar daar gaan we nu gewoon al vanuit!! En volgens mij willen jullie eerst rustig starten toch?
Dat willen wij eigenlijk ook wel. Maar ja ben er nu al zoveel mee bezig!! Maar goed we zien wel. Gemiddeld duurt het 1 jaar voor een vrouw zwanger is, dus we hebben nog eventjes.
Niena

Posting Freak

23-11-2011 08:56
Ik deel het gevoel dat het fijn is om met iemand erover te praten.
Op het moment dat we besloten om ervoor te gaan, werd ik heel onzeker terwijl dat niks voor mij is.
Ineens vertrouwde ik niet meer op mijn lijf en nog steeds ben ik er niet zeker van dat ik ooit zwanger kan worden.
Heel gek!!!
Sanne1985

Senior Member

23-11-2011 10:19
@Nina; heel herkenbaar! Wij willen dit al heel lang, maar nu puntje bij paaltje komt wordt ik ook erg onzeker....Beetje bang voor wat er gaat komen zeg maar.
Zal wel normaal zijn toch, is ook heel erg spannend...
Beer

Senior Member

Topics: 8
23-11-2011 12:40
Hoi allemaal,

mijn partner en ik willen vanaf mei 2012 voor een tweede kindje gaan en het lijkt mij leuk om hier mee te kletsen! Bij het zwanger worden van ons eerste kindje ben ik ook actief geweest op dit forum en klets nu ook mee binnen het forum mama's oktober 2010!

Ik ben vorige maand al wel gestopt met de pil om mijn cyclus in kaart te brengen!

Liefs Beer!
Sanne1985

Senior Member

23-11-2011 13:43
Gezellig! Weer iemand erbij!
Niena

Posting Freak

23-11-2011 17:22
Welkom beer!
Leuk een 2e, is er nog een reden waarom jullie pas vanaf mei 2012 ervoor willen gaan (als ik zo vrij mag zijn om het te vragen)?
Zeepaard12

Senior Member

23-11-2011 18:32
@Mariska We doen inderdaad zeker rustig aan.... Voelt voor mij en mijn vriend gewoon beter! Ik ben er ook veel mee bezig hoor, soms moet ik nog uitkijken dat ik het niet tegen iemand zeg hihi! Daarom is dit forum zo fijn.....

@Sanne1985 Ik vind het ook spannend wat er komen gaat... Heel stom, maar bij ieder pijntje in de buik denk ik nu: hmm zou dit een eisprong kunnen zijn, word ik nu ongesteld of zijn het ontpilverschijnselen!!
linn

Junior Member

Topics: 0
25-11-2011 18:00
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en wil me graag wij jullie aansluiten,
Ik ben 22 jaar en mijn vriend is 24, wij zijn nu 3jaar samen en zijn er nu samen klaar voor een kleine.
we zijn vorige week 17november gestopt met de pil, dus het is allemaal heel nieuw en spannend.
Hopelijk kan ik hier veel kwijt en veel leren van anderen.

groetjes
Zeepaard12

Senior Member

25-11-2011 20:36
Welkom Linn!!! Leuk dat je je hier aan sluit.... Spannende tijd breekt zeker aan....
Natascha1982

Posting Freak

25-11-2011 21:38
Lekker cluppie hier al, en sluit me daar graag bij aan. Ik ben nu 29 en vorig jaar september trotse mama geworden van een zoon. In 2012 gaan we hoopvol door voor een broertje of zusje!
Mariska

Unregistered

26-11-2011 11:23
@Linn en Natascha welkom hier!! Hopelijk hebben we met z'n alle 2012 een kleine is onze handen!!

Hier nog steeds aan het wachten op me ongi en vind het nu gewoon echt niet meer leuk!! Iedereen zegt wel het komt wel en geduld hebben. Staat er ook onder bij mij, maar leuk is anders!!
Zeepaard12

Senior Member

26-11-2011 15:07
@Mariska Kan me voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent... Duurt inderdaad lang, op een gegeven moment is je geduld gewoon op. Ik moet aankomende maandag ongesteld worden en zelfs wachten tot dat duurt al lang, dus leef met je mee!

Krijg nu wel echt ontpilverschijnselen, heb ineens mega vet haar en krijg puistjes! ( Dat heb ik sinds mijn 17e niet meer gehad en ben nu 25) Maar goed, tis voor een heeeeeeeeeeeel goed doel ! Wink
Beer

Senior Member

Topics: 8
27-11-2011 09:01
@Niena, we gaan er pas vanaf mei 2012 voor omdat ik anders in problemen geraak met mijn afstuderen. Dus vandaar dat wij nog enkele maandjes wachten. Twee weken geleden wel de eerste bloeding gehad na het stoppen met de pil! Na 28 dgn! Gisteren was het dag 14 van mijn cyclus en had toch echt het idee en gevoel dat mijn ovulatie er aan zat te komen, ik ben benieuwd over 14 dagen!

@Alle nieuwe mensen, Welkom! Hoop dat het voor jullie ook allemaal niet lang zal duren en jullie snel zwanger mogen zijn. Bij mijn eerste was ik in ronde 2 zwanger, dus hoop dat het dit keer weer zo snel mag gaan zijn!!

@Zeepaard, vreemd he, hoe je lichaam kan gaan reageren op andere hoeveelheid hormonen?! En het is zeker voor een heel goed doel!! Big Grin
Zeepaard12

Senior Member

27-11-2011 10:30
@Beer Inderdaad raar, je bent er ook gewoon veel mee bezig. Ik moet morgen ongi worden en ben al hele tijd aant opletten of ik iets voel en al iets zie! haha.... Maar we wachten vol spanning af...
Mariska

Unregistered

27-11-2011 10:38
@Zeepaardje, ik hoop zo dat je echt niet zolang moet wachten dat als ik moet, zucht!! Wat voor cyclys had je nu berekend, 28 dagen? Hopelijk deze week een positieve test en anders snel ongi worden!!
De buikkrampen blijven hier, maar begin nu er weer misselijk bij te worden, sjonge. Hopelijk 2012 de 1e ronde voor mij
Zeepaard12

Senior Member

27-11-2011 18:53
@Mariska Das niet zo fijn dat je weer misselijk bent shit zeg... Kan je niet gewoon toevallig zwanger zijn?? haha...
Ik heb niks met testen gedaan, normaal als ik nu wel de pil had geslikt, moest ik morgen ongesteld worden.. Dus ben benieuwd!
Mariska

Unregistered

27-11-2011 19:00
@Zeepaardje, door het rare gevoel in de buik nu en de misselijkheid begin ik weer te twijfelen. Het hoort bij het "ontpillen" maar stel dat ik nu toch zwanger ben. Maar ja heb vorige week nog getest. Al zeggen ze soms dat het net na het stoppen met de pil langer kan duren voordat het echt te testen valt, zucht. Weet nu effe niet meer. Misschien deze week nog maar keer testen of naar de HA
Voor jou dus wel spannend!! Zal voor positieve uitslag duimen. Al wou jij vanaf januari echt pas aan de gang toch? Maar het zal vast niet erg zijn als het nu al komt, hihi.
Zeepaard12

Senior Member

27-11-2011 19:32
@Mariska Ja ik kan me helemaal voorstellen dat je gaat twijfelen... Zou toch op een gegeven moment maar een test gaan doen... Wie weet!
Inderdaad, we gaan vanaf januari 'aan de slag". Maar stel dat het nu al is, is het meer dan welkom natuurlijk! Duim ook voor jou!
Mariska

Unregistered

27-11-2011 19:35
Ik heb vorige week nog getest, was super nega. Maar sjah ga denk toch maar naar de HA, al is het alleen om effe erover te praten
Zeepaard12

Senior Member

27-11-2011 19:49
Kan nooit kwaad!! Dan ben je daarna ook weer gerustgesteld...
linn

Junior Member

28-11-2011 15:09
@ zeepaard12 ik ben 18 november pas gestopt met de pil en heb nu ook al een aantal pukkels wat ik voorheen ook niet had, dat je zo snel veranderingen merk he (wat een rotzooi die hormonen eigenlijk).. maja het is voor het goede doel:oops: heb het er graag voor over.

@mariska hopelijk heb je snel duidelijkheid!
Kythara

Junior Member

28-11-2011 16:17
Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen; ik ben 28 jaar, getrouwd sinds vorig jaar september met mijn man die ik nu bijna 4 jaar ken. En volgend jaar willen mijn man en ik proberen een kindje te krijgen. Ik ben momenteel nog met een studie bezig, die ik volgend jaar juni af wil sluiten. Nu had ik een vraag; ik slik nu bijna 4 jaar de pil. Is het verstandig om eerst een tijdje van de pil af te zijn voordat je begint?

Groetjes
Myrke

Junior Member

29-11-2011 18:39
Hoi allemaal,

Leuk dat er al een topic is te vinden voor meiden die zwanger hopen te worden in 2012. Ook ik ben er eentje van! ;-)

Laat ik mijzelf even voorstellen, ik ben 21 jaar en woon samen met mijn 25 jarige vriend. We hebben nu 5 jaar een relatie en een grote kinderwens!

In 2012 willen wij beginnen met proberen een kindje te krijgen, ben op dit moment nog niet gestopt met de pil.

Groetjes,
Myrke
Myrke

Junior Member

29-11-2011 18:46
@kythara, ik zit met dezelfde vraag over de pil.. Hopelijk kan iemand ons hier tips in geven?
Zeepaard12

Senior Member

29-11-2011 21:00
@kythara en Myrke: Als je zoekt op Internet kom je van alles tegen. Ik heb het boek zwangerschap voor dummies gekocht. Daarin staat ook dat je in principe meteen mag beginnen als je gestopt bent met de pil. Het is dan alleen moeilijker te bepalen wanneer je precies zwanger bent geraakt, omdat je nog niet weet hoe je cyclus is.... En dus wanneer je eisprong is. Maar het kan gaan kwaad, meteen te beginnen. Ik wacht zelf 2 keer af... Moest nu gisteren ongesteld worden, maar tot nu toe nog niks!
Inieh

Senior Member

29-11-2011 21:45
Zelf heb ik het als erg prettig ervaren om eerst 2 maanden te ontpillen.. dan merk je alle veranderingen in je lichaam die bij het ontpillen horen. Gedurende die tijd vrij je veilig en weet je dus dat de symptomen niet te maken hebben met een eventuele zwangerschap.

Nu we net bezig zijn ga ik ook meteen alles koppelen aan een eventuele zwangerschap.. ook niet handig Wink
Mariska

Unregistered

30-11-2011 06:38
@Inieh, ik ben bijna 2 maand verder, zit op dag 50, maar nog geen ongi te zien. Dus voor mij niet eerst ontpillen! Ik waag het er wel op en doe wel extra test!
Niena

Posting Freak

30-11-2011 10:09
Zijn er meiden die ook helemaal geen last hebben van ontpillingsverschijnselen of waarbij dat mss later nog gekomen is?
Zeepaard12

Senior Member

30-11-2011 11:36
@Mariska Pff dag 50 alweer... Echt gek, ik begin je nu nog meer te begrijpen, want ik zit pas op 31 en vind het al veel te lang duren!! Dus jullie gaan er nu voor???? Succes en natuurlijk heel veel plezier!!!
Mariska

Unregistered

30-11-2011 11:48
@Zeepaardje, mijn lichaam heft iets langer nodig om te ontpillen denk ik. Al ben ik al 3 dagen misselijk, staan me tepels recht vooruit. Moet nog uitkijken met wat ik aantrek, sjonge. Nog even geduld. Ga denk wel weer snel testen, alleen maar om zeker te weten!

Wanneer ga jij een banner eronder zetten? Kunnen we je supporten de aankomende dagen. en ook als de ovu tijd is!!
Zeepaard12

Senior Member

30-11-2011 12:04
Geen idee hoe ik zoiets maak haha! Heb nu wel een handtekening aangemaakt, kijken of dat werkt....
Mel1983

Senior Member

30-11-2011 12:08
*breekt even in*

meiden wat spannend dat jullie er in 2012 voor gaan! In ieder geval heel veel succes (en plezier).

ik las jullie vraag over ontpillen: niet iedereen heeft 'ontpillingsverschijnselen', maar het is wel verstandig om alle hormonentroep uit je lichaam te hebben voor je echt begint te klussen voor een baby. dit hoeft natuurlijk niet, maar geeft vaak wel sneller resultaat (lees: een dikke buik :-D).

Ik duim voor heel veel baby's in 2012/2013!

*breekt weer uit*
Mariska

Unregistered

30-11-2011 12:11
@Zeepaardje, als je een banner echt leuk vind zoals ik hem heb. Kun je op die van mij klikken en hem daar verder invullen. Mocht het niet lukken wil ik wel helpen hoor!! Maar snap je handtekening nu ook en dan kunnen we je nog meer aanmoedigen en knuffels geven bij een baalmoment!

@Mel1983. Van harte nog met je zwangerschap? Jij dus niet veel last ervan? Werd je snel ongi na de pilstop? Ik zit namelijk al op dag 50 zucht
Mel1983

Senior Member

30-11-2011 12:14
@Maris: nee, ikzelf heb er niet veel last van gehad. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik niet eerder gestopt met de pil en toen was ik zwanger in ronde 4.
Na de bevalling ben ik niet meer begonnen met de pil en toen we voor de 2e gingen was het raak in ronde 1. Denk dat dat wel met de pil te maken had.

Ik schrijf ook met een paar meiden nog voor ik zwanger was van de 1e en daar hebben meiden wel eens een cyclus gehad van 80-100 dagen. Huisarts zei toen dat dat 'gewoon' ontpillen was... Het is dus bij iedereen anders. Je ongi komt dus vast wel, niet te veel zorgen om maken!
Mariska

Unregistered

30-11-2011 14:52
@mel, wauw ben nu al jaloers, hihi. Al ben ik natuurlijk niet eens bij 1 ronde, lol. Ja weet dat ik nog niet super ver ben, al baal ik er wel van! Bij de 90 dagen ga ik sowieso naar de HA, al is het alleen maar of effe te praten.
valkje1986

Junior Member

Topics: 2
01-12-2011 10:01
Hoi Allemaal,
Het lijkt me leuk om hier mee te komen kletsen en mijn ervaringen met jullie te delen.
Afgelopen zondag heb ik mijn laatste pil gehad, dus we willen nu gaan kijken wat mijn lichaam doet.
Het komende half jaar gan we niet gepland aan de slag maar kijken we hoe dat het loopt.
Ik zal me even in het kort voorstellen.
Ik ben 25 jaar en mijn man is 27. We zijn pas getrouwd en hebben al enige tijd een kinderwens.
We vinden het allemaal erg spannennd en hopen hier onze ervaringen te kunnen delen.
Liefs Valkje
Zeepaard12

Senior Member

01-12-2011 10:06
Hey Valkje, leuk dat je ook hier mee komt kletsen!!
Mariska

Unregistered

01-12-2011 10:13
@Valkje. Welkom hier, altijd gezellig nieuwe dames erbij!
@Zeepaardje, heb je al getest? Of wacht je nog effe af, vanwege ontpillen?
valkje1986

Junior Member

01-12-2011 13:19
Thanks dat ik gezellig mee mag kletsenWink
Is iedereen van jullie al gestopt met de pil? En wachten jullie nog een paar rondens of zijn jullie al begonnen met ronde 1?
Ben erg benieuwd naar iedereen zijn verhalen. Ik heb wel een beeetje terug gelezen, maar moeilijk om meteen alles te kunnen volgen.
Mariska

Unregistered

01-12-2011 13:29
@Valkje. Ik zelf ben eind oktober gestopt met de pil. Heb hem 15/16 jaar geslikt. Helaas nog aan het ontpillen. Nog niet ongi geweest na de pilstop. Dus nog niet bij ronde 1, snik. Heb nu wel vage klachten zoals misselijk, moe en stijve tepels. Dat zijn waarschijnlijk ontpillingsverschijnselen. Zit inmiddels al op dag 51, zucht. De 1 heeft er wel last van en de ander niet! Dus bij jou hoeft het helemaal niet hoor!!
Hopelijk mag jij snel aan ronde 1 gaan beginnen! Succes!
valkje1986

Junior Member

01-12-2011 13:34
@Mariska: Zo dat is al een hele periode. Maar dat hoor je idd wel vaker! Hopelijk wordt je snel ongesteld of beter nog... ben je zwanger Smile
Ik ben 6/7 jaar aan de pil geweest, dus dat is vrij kort. Geen idee hoe mijn lichaam erop gaat reageren. Voorheen was ik vaak vrij lang ongesteld. Door de pil bleef dit mooi onder controle, dus ben benieuwd hoe het nu gaat.
Jij ook heel veel succes!!!
linn

Junior Member

01-12-2011 14:21
zo er is weer veel bij geschreven, na een paar dagen.
ik ben wel vaker gestop met de pil tussen door ivm bijwerkingen van al die hormonen toen had ik steeds geen last van ontpillen dus hoop dat dat nu ook zo is.
lijkt me erg vervelend die onzekere periode vooral met die bijwerkingen die ook op zwangerschapskwaaltjes lijken.
ik heb als het goed is van het weekend mijn vruchtbare periode dus ben erg benieuwd of het in 1x raak zal zijn.

welkom nieuwe dames!
Zeepaard12

Senior Member

01-12-2011 14:29
@Mariska Nee heb nog geen zwangerschapstest gedaan, want we hebben niet onveilig gevreeen! Dus denk dat het gewoon wat langer duurt nu, net als bij jou! Mocht het nog heel lang duren, wacht ik nog een ongesteldheid af, maar gaan we er voor...
Zit nu op dag 34....
Zeepaard12

Senior Member

01-12-2011 14:30
Ik bedoel, wacht ik niet nog een ongesteldheid af, maar gaan we ervoor...
linn

Junior Member

01-12-2011 14:49
hopelijk hebben jullie snel wat meer duidelijkheid..
Inieh

Senior Member

01-12-2011 19:38
Oooooh hebben jullie er ook zoooo'n zin in!!! *kriebels in mijn buik*
leeuw

Posting Freak

Topics: 7
02-12-2011 08:56
Ik zou me ook graag aan willen melden, maar moet vrees ik nog even wacht. Moet mijn vriend nog even overtuigen dat het leuk is om een brusje voor onze zoon te gaan maken. Zou dat zelf erg leuk vinden. Vind mezelf echt een moeder voor 2 kindjes. Hoop zo dat hij van gedachten veranderd. VInd het nl erg moeilijk om te wachten tot hij misschien een sja gaat zeggen. Hij heeft altijd veel tijd nodig voor veranderingen in het leven. Dus ook voor het tweede kindje.

Ik wens jullie in elk geval alvast heelveel succes met zwanger worden. Dat is zo spannend en toch ook leuk.
Niena

Posting Freak

02-12-2011 10:19
Welkom allemaal!

*ik breek weer even in* Ben namelijk al wel gestopt met de pil, maar ik hoop dat wij ons wondertje in 2012 kunnen verwachten.

Iedereen heel veel succes met 'klussen' en dat het maar snel raak mag zijn.

@ Leeuw geduld is een schone zaak, maar ik begrijp je wel hoor. Straks heeft hij 9 maanden om eraan te wennen Wink

Heb dit weekend overigens mijn 1e eisprong na het stoppen van de pil, maar in 2012 gaan we echt serieus aan de slag. Ben nu heel erg mijn lichaam in de gaten aan het houden om mijn cyclus in beeld te krijgen.
En jeetje wat doet mijn lichaam allemaal raar hahaha
valkje1986

Junior Member

02-12-2011 13:32
@Linn: Heel veel succes! Jij kunt al echt aan de slag!
@Zeepaard: Wat onzeker allemaal, hopelijk wordt je snel ongesteld. IK wacht er ook op maar ben zondag pas gestopt! Dus ik heb nog even. Succes!
@Inieh: Ik heb er ook zin in!!!! Kriebeld idd... Jij bent al 2 rondens verder zie ik! Spannend! Succes met alles.
@leeuw Je kunt toch gezellig meekletsen, wie weet draaid hij snel bij Wink
@Niena: Jij ook heel veel succes.

Iedereen die ik vergeten ben wens ik ook heel veel succes natuurlijk en hopelijk wordt 2012 ons jaar Smile Met een mooi wondertje!!
linn

Junior Member

03-12-2011 11:50
@valkje1986: ja ik ben erg benieuwd hoe lang het zal gaan duren Smile

allemaal heel veel succes en hopelijk zijn we allemaal zwanger in 2012!
Zeepaard12

Senior Member

03-12-2011 19:22
@Mariska hoe is het daar? Al ongesteld geworden????
Mariska

Unregistered

03-12-2011 19:37
@Zeepaardje. Hier nog steeds hetzelfde. Gisteren dacht ik ongi te worden. Heb paar druppels verloren, maar daar is het bij gebleven helaas.
Hoe is het bij jou nou dan?
pooh1986

Posting Freak

Topics: 5
03-12-2011 21:00
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum! Zou graag met jullie mee willen kletsen.
Ik ben pooh1986, ik ben 25 jaar. Mijn man is 30 jaar. Wij zijn 6.5 jaar samen en afgelopen juni getrouwd. Daarna ben ik gestopt met de pil. Ik wilde de tijd nemen om mijn cyclus goed op gang te laten komen. Heb helaas wel een lange cyclus (33-38-37-36) Ik hoop dat deze nog netjes terug gaat naar de 28 dagen!
In jan. 2012 willen we voor ons eerste kindje gaan :-D
spongebob

Junior Member

03-12-2011 21:00
Ik ben nieuw hier; weet nog niet hoe alles werkt, maar...mag ik meekletsen? Ik wil ook zwanger worden in 2012...Ben van de week begonnen met het slikken van foliumzuur (nog niet gestopt met de pil). groetjes spongebob
Mariska

Unregistered

04-12-2011 00:51
@Alle nieuwe dames, welkom, altijd leuk!!

@Pooh1986, opzich zijn je cyclussen dan toch aardig goed. Tenminste het scheelt niet ver met elkaar!! De eisprong is zo wel iets makkelijker te tellen!! Het zou fijn zijn als het minder wordt idd, maar goed je hebt eisprong!

@Spongebob, wanneer ga je stoppen met de pil? Kun je niet nu al stoppen dan, zodat je cyclussen beetje in orde kunnen komen?
Niena

Posting Freak

04-12-2011 10:51
@ Pooh Welkom! Ik denk dat er al heel wat dames jaloers zijn dat je uberhaupt een cyclus hebt wat dicht bij elkaar ligt, dus ik zou me er niet te druk om maken. Als je je eisprong wilt berekenen (want ook met een vaste cyclus kan dat varieren) kan je gaan temperaturen of betrouwbaarder zijn de ovulatietesten.

@ Spongebob Welkom! Ja waarom ben je al niet gestopt met de pil? Je zou er dan voor kunnen kiezen om wel veilig te vrijen, maar dat je in ieder geval je cyclus al op gang hebt. Er zijn dames die daar namelijk wel een tijdje over doen. Wij hopen ook een wondertje te mogen krijgen in 2012. Daarom ben ik in november 2011 gestopt met de pil en "zwanger worden" van et*s aan het slikken en nu cyclus in de gaten houden en goed op mijn lichaam letten. In 2012 gaan we serieus aan de gang, maar je weet nou eenmaal niet wanneer het raak kan zijn.
Mariska

Unregistered

04-12-2011 11:10
@Alle hier even een ego bericht. Ik kan het wel van de daken afschreeuwen, lol. Als goed is ben ik nu echt ONGI!!!!!:-D:-D ik ben zo blij, ik ben zo blij. Ben wel gelijk ziek, koorts, hoofdpijn en dikke vette buikpijn, maar boeit mij dat!!! Nog nooit zo blij ermee geweest, whahahahaha
Lunanoa

Posting Freak

Topics: 9
04-12-2011 14:28
YES! Wij gaan er in januari 2012 ook weer voor!

Ben Lunanoa, 22 jaar. Hebben al een zoon van 1,5 jaar.

Pooh: Je hebt een prima cycles meid!

Had voorheen cyclessen van 40 tot 48 dagen. Het heeft een jaar geduurd voordat wij zwanger raakten. Wel in ronde 5 zwanger geweest maar dit werk een miskraam.
We zijn eerder voor een 2e gegaan, toen was ik de eerste ronde zwanger maar ik werd alsnog ongesteld.
We hebben ons kinderwens voor een 2e zo'n 7 maanden aan de kant moeten schuiven dus in januari wordt het weer spannend!

Hier vandaag ook begonnen met foliumzuur slikken. Zooooooo appart allemaal weer.

Ik zal nu even bijlezen over iedereen Wink
Lunanoa

Posting Freak

04-12-2011 14:34
Lin: Ik begrijp dat jij al op dag 90 zit en NOG niet ongesteld bent geworden?

Teunisbloem olie schijnt te helpen tegen de onregelmatige cyclessen. Kun je in tabletvorm krijgen. Ik zal eens informeren. Ken een paar meiden die het gingen slikken vanwege een kansloze cycles en ze zijn beide zwanger/bevallen.

Mocht je naar de huisarts gaan, krijg je waarschijnlijk een kuurtje om een doorbraakbloeding op te wekken ( provera volgens mij ) Soms pakt het lichaam het op, soms niet.
Vrouwen krijgen ook wel de tip om een pilstrip te slikken.
Ik zal iig eens informeren naar die tabletten. Baadt het niet, dan schaadt het niet.
Mariska

Unregistered

04-12-2011 14:49
@Lunanoa: leuk dat jij ook gezellig hier komt kletsen! Ook al een kleine van 1,5 wat leuk!! Maar ook alweer wat meegemaakt met proberen zwanger te worden. Ik begin gewoon al gelijk met een knuf te geven. Super dat je er toch weer voor wilt gaan. Je cyclussen zijn gelukkig bijna allemaal gelijk. Voel je je eisprong ook? Zijn die hetzelfde als toen je bezig was met je 1e wondertje?
Nou wens je nu al heel veel succes!! Tot de volgende krabbel!
pooh1986

Posting Freak

04-12-2011 15:10
@ Mariska: wat fijn! snap helemaal dat je blij bent ondanks alle kwaaltjes die er bij komen kijken!

Ik besef mij ook heel erg goed dat ik heel blij mag zijn met mijn cyclussen..een vriendin van mij heeft na 1,5 jaar niet ongesteld te zijn geworden er ziekenhuisbezoeken voor moeten plegen om het allemaal een beetje aan de praat te krijgen. Dit heb ik van vrij dicht bij mee gemaakt, waardoor ik er ook bewust voor heb gekozen om al vroeg met de pil te stoppen. Ik had alleen gehoopt dat mijn cyclus na een half jaar weer rond de 28 dagen lag (was ik voordat de pil begon ook namelijk) Maar goed..ben inderdaad al heel blij dat er uberhaupt een ei-sprong plaats vind Smile Vandaag ook begonnen met foliumzuur..dan begint het allemaal wel dichterbij te komen hoor!
Mariska

Unregistered

04-12-2011 15:14
@Pooh1986, snap je wel hoor. Cyclussen van 28 dagen is altijd fijner dan van 36. Hoe gaat het nu bij die vriendin dan? Al regelmatiger ongesteld. Of misschien inmiddels al zwanger?
Hoelang ben je al gestopt met de pil dan en hoelang slikte je hem? Niet dat het uitmaakt! Aangezien ik 15/16 jaar de pil slikte en nu ongi ben. Al is het pas dag 1 van de ongi en ik hoop dat het er meer worden!
pooh1986

Posting Freak

04-12-2011 16:07
@ mariska Ik ben ongeveer 9 jaar de pil geslikt, geloof ik. Ik ben eind juni gestopt met de pil omdat dit voor mij het enige was wat ik voor mijn gevoel 'voor' kon zijn Wink
Mijn vriendin is na 1,5 jaar doorverwezen naar het ziekenhuis. hier heeft ze pillen met hormonen gekregen die de rijping van een eitje teweeg zouden moeten brengen. Dit werkte maar zorgde er niet voor dat de natuur daarna zelf zijn werk zou doen. Na nog een keer ophoging te hebben gekregen van hormonen (wat ook niet het gewenste effect) zijn ze tijdelijk gestopt omdat de medicijnen erg veel bijwerkingen had.
Na een tijdje had ze via via iemand gehoord die baat had bij accupunctuur. Dit is ze gewoon proberen en wonder boven wonder helpt dit ook nog! Ze is nu alweer 3 kwart jaar ongesteld ongeveer...maar helaas nog niet zwanger...

Dit heeft mij wel met beide benen op de grond gezet en mij doen laten realiseren dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is om een kindje te krijgen! Ik hoop dat wij in 2012/2013 wel allemaal een kleine mogen begroeten!!
Mariska

Unregistered

04-12-2011 16:26
@Pooh1986, jammer dat ze nog niet zwanger is. Vooral ook omdat ze al met van alles bezig is. Ze is dus nu helemaal gestop in het ziekenhuis dan?
Door zulke verhalen om je heen weet je nog veel beter dat het een wonder is als je zwanger MAG raken!

Door mijn moeder wist ik het eigenlijk al gelijk wel. had zelf een oudere broer moeten hebben, maar helaas is hij nooit gekomen. Me ma heeft nog meer miskramen gehad. Daardoor sta ik er nog meer bij stil. Al heb ik wel allemaal dames, me eigen zus, schoonzusje, vriendinnen. Die gelijk bij ronde 1/2 zwanger waren. Maar ga er zelf niet vanuit! We zien wel. Ben als goed is net gestart bij ronde 1 en daar ga ik eerst van genieten! hihi
Nootje38

Posting Freak

Topics: 17
04-12-2011 18:33
Hallo dames, hier een oudere mama van 40 en trots op haar zoon van 16 jaar en dochter van bijna 10 jaar.. helaas 2 sterretjes in 2009,
en nu zwanger rond de 6 weken rond 28 juli uitgerekent,

Ik las in het topiq iets over het slikken van Foliumzuur
het is het beste als je dit nog voor dat je zwanger ben.
ik slik Puur Mama van VSM en daar zit alles in.. wat belangrijk is voor het kindje..
en lun wat groeit die meid van je.. gaat snel he.. ppff die 2 van mij zijn alweer 10 en 16.. waar blijf de tijd.. hier hopen we juli 2012 een wondertje te mogen krijgen..

Maar voor de iedereen zal ik duimen voor een mooi wondertje in 2012.

Liefs Nootje
Anipat

Junior Member

04-12-2011 19:39
hoi allemaal
Ik wil ook graag mee kletsen op dit forum!!
Ik heb vorige week samen met mijn vriend besloten om 29 dec mijn laatste pil in te nemen en dan te proberen om in 2012 een klein wondertje te krijgen.
Ik ben 26 jaar en mijn vriend 29. Hij is er al ruim 7 jaar klaar voor maar ik heb het altijd tegen gewerkt maar heb nu eindelijk toch de knoop door gehakt.

De rede dat ik de 29ste pas stop is dat met de feestdagen niet ineens heel heftige ontpillgs verschijnselen of mijn ongi ga krijgen. Vandaar dat ik nog ff wacht.
Lunanoa

Posting Freak

04-12-2011 19:48
En lekker een borrel in de december maanden is ook wel lekker he ? hahahahahaha

Nootje: Wat leuk dat je zwanger bent. Heb jij niet een miskraam gehad toen ik zwanger was van Owen? Zaten we in het uitgerekend in juni 2010 topic?
Heb overigens een zoon & geen dochter :p

Pooh: Heftig van je vriendin. Ze heeft vast Clomid gehad.
Wat verdrietig dat het nog niet gelukt is Sad Hebben ze haar man zijn zaad ook onderzocht?

Gemiddeld duurt het een half jaar tot een jaar om zwanger te raken.
Maar gewoon lekker positief er in stappen en proberen niet overal apen en beren te zien. Wieweet zijn jullie allemaal mega snel zwanger Wink Ik hoop het voor jullie Big Grin

Hoe oud zijn jullie allemaal? Wat doen jullie voor werk etc. etc. ?

Werk zelf momenteel fulltime in de kinderopvang. Dit omdat mijn vriend door een depressie is thuis komen zitten en zijn baan kwijt raakte ( vandaar onze stop voor een 2e kind)
In maart gaat hij weer fulltime aan de slag & hebben wij rustig vaarwater voor een 2e spruit.
Hij is overigens kok.
Ben 22 jaar & mijn vriend is 27. We hebben dus een zoon: Owen!
Lunanoa

Posting Freak

04-12-2011 19:49
Over de eisprong: Ik voel hem niet springen. Maar heb wel een paar dagen flinke buikpijn waardoor ik weet wanneer hij ongeveer is. Daarnaast heb ik veel last van Cervix slijm zodat het heet. Dus het is vrij duidelijk. Ook gezien de vrij regelmatige cycles.

Wij gaan neit met ovulatie testen werken. We willen het lekker rustig aan doen zonder te veel stress. Omdat het zwanger raken van de eerste nog best een tijd heeft geduurd, heeft dat best veel stress meegebracht in ons (sex) leven & dat willen we niet nog een keer.
Mariska

Unregistered

04-12-2011 19:55
Me man is 29 en ik ben 28. Ben algemeen assistent bij een accountantskantoor. Sinds oktober zijn we getrouwd. Wil al heel lang mama worden. Al bij me vorige relatie, toen ook al poging gedaan, toen niet gelukt. me lichaam gaf denk toen al aan dat het niet goed was, relatie slecht was. Toen was ik namelijk ook gestopt met de pil, maar duurde toen veel langer om ongi te worden.
Nu dus gelukkig getrouwd en toe aan een gezinnetje, mama te zijn. Al ben ik al 28, hopelijk mag ik het wonder mee te maken om mama te worden over meerdere wondertjes!
Lunanoa

Posting Freak

04-12-2011 19:59
Vast wel!

Ennuh, de teunisbloem olie hebben veel mensen baat bij w.b.t. hun cyles. Altijd het proberen waard lijkt me?

http://www.paranormaaladviespunt.nl/Gezo...edies.html

Je lichaam kan dat inderdaad heel goed aangeven. Ik geloof nogal in het "lot".
Op het moment dat wij naar dokter zouden voor een doorverwijzing naar de gyn. voor onderzoeken was ik zwanger Wink
Wij gingen er voor toen ik nog student was. Toen ik klaar was & een leuke baan had raakte ik meteen zwanger. Dus misschien was ons plannetje niet zo'n goed idee hahahaha.
Nootje38

Posting Freak

04-12-2011 20:44
Lun idd ik ben dat vrouwke die toen die miskraam heb gehad..
en klopt het is inderdaad een knul van jullie. en nu voor nummer 2 in 2012 spannend meid..
voor de andere toy toy en een fijne avond allemaal
Lunanoa

Posting Freak

04-12-2011 20:46
Fijn dat je weer zwanger bent. Maar dat heeft best een poos geduurd dan. Gezien Owen nu 1,5 jaar is. Zijn jullie via de medische weg zwanger geraakt ?
Nootje38

Posting Freak

04-12-2011 20:48
lun je hebt het over het lot.. vraag het me ook wel is af..
Hier teste ik op 24-11 positief en die dag werd mijn vriend 50 en die dag was het 2 jaar geleden dat ik definitief te horen kreeg dat het kindje niet meer leefde dat was om 14 uur en teste postitief om 14 uur.. en ben uitgerekent op de dag van mijn vriend haar dochter zijn verjaardag zij word dan 24 jaar.
Nootje38

Posting Freak

04-12-2011 20:50
verleden jaar februarie had mijn toenmalige vriend een ongeluk gehad.. heeft hier een tijd op revalidatie gezeten.. maar die relatie ging niet goed, en heb het toen uitgemaakt nu al een tijd een nieuwe vriend.. en daar klikt het super mee.. en gezien onze leeftijden wilde we niet al te lang wachten..
Zeepaard12

Senior Member

04-12-2011 21:01
@Mariska Wow geweldig dat je ongi bent geworden!!! Super!!!!!! Ben echt heel erg blij voor je.... Nu dus lekker aan de slag! hihi... Heel veel plezier gewenst...

@ Rest van de dames: Leuk dat jullie je hier (weer) hebben aangemeld. Ik ben zelf 25 jaar, mijn vriend 32. Ben eind oktober met de pil gestopt en nu aan het wachten totdat ik ongesteld wordt! Had ik 28 nov moeten worden, maar nog niets te zien! Maar nu Mariska het ook is geworden na 53 dagen wacht ik nog even af... We willen in januari voor het eggie gaan! Spannend!!
pooh1986

Posting Freak

04-12-2011 21:39
@ zeepaard, ook jij wordt vast snel ongi! Heb je al enig klachtjes of voel je nog helemaal niks??

@lunaola, helemaal met je eens wat betreft het borreltje Wink Nog ff van genieten, hopelijk mag het straks niet meer!!

Ik ben op het moment fulltime aan het werk als leerkracht op een basisschool. Ik heb mijn eigen groepje kleuters. Erg leuk...en ook erg druk Wink
Natascha1982

Posting Freak

04-12-2011 21:42
Druk druk druk hier!! Nootje van harte gefeliciteerd!! Ik was ook in juni 2010 uitgerekend en kreeg uiteindelijk ook een miskraam. Grappig om zo toch weer dezelfde mensen tegen te komen hier!!
Lunanoa

Posting Freak

04-12-2011 22:10
Ah jij ook Natascha!
Jullie gaan dus ook voor een 2e? Big Grin Spannend. Een zoon gekregen zie ik. Wat super.

Nootje: Zo das pittig allemaal. Nu dus weer een nieuwe vriend. Snel voor een kindje, maar gezien jullie leeftijd logisch dat je er snel voor gaat. Ik hoop dat het dit keer helemaal goed gaat meid.

Zeepaard: Spannend!

Pooh: Leuk zeg, een kleutergroep. Wou het eerst ook maar toch niet doorgeleerd.

Gaan jullie straks parttime werken?

Ennuh, waar komt iedereen vandaan? Big Grin

Hier Friesland.
Anipat

Junior Member

05-12-2011 07:57
Ik kom uit Capelle aan den IJssel en werk fulltime als kapster.
Weet nog niet of ik parttime ga werken ligt eraan of vriendlief dan een baan heeft hij zit namelijk al meer dan een jaar thuis.
Dus dat is nog even afwachten.

Dat borreltej zit er voor mij zowiezo niet in drink geen alcohol hihi. Het is meer het idee dat ik sjaggo zit te zijn met kerst. Wat nu als nog kan gebeuren zitten in afwachting van mijn ma die heeft te horen gekregen dat er vlekjes zijn gezien op haar mammografie. Dus ik zit met gemixte gevoelens. Aan de ene kant helemaal blij dat ik de beslissing heb genomen en aan de andere kant zwaar in de stress voor mijn mams. Heb haar wel gelijk verteld dat wij gaan proberen zwanger te raken heeft ze toch nog iets om blij over te zijn.

Nou ik ga naar mijn werk ik kom vanaaf nog wel weer ff buurten xxx
Niena

Posting Freak

05-12-2011 08:59
Wat leuk pooh ik ben ook fulltime leerkracht van groep 3/4! En we zitten nu te wachten op Sinterklaas Big Grin
Zeker een drukte, maar ik ga daarom ook parttime werken mocht het zover zijn.

Wij zijn nu bezig met onze eerste klusronde en ik ben heel benieuwd! Spannend allemaal.

Iedereen heel veel succes rond de feestdagen. Voor de één moeilijk om niet te drinken, mond dicht te houden of inderdaad stress.
Zeepaard12

Senior Member

05-12-2011 09:27
Schrijf ik gisteravond dat ik nog steeds niet ongi bent, ga ik vanmorgen douchen en yes het is zover!!!!! Dank je wel voor dit leuke kado Sinterklaas! haha... ben nog nooit zo blij geweest met ongi zijn....
Dus zat vandaag op dag 35....
Begin alleen nu te twijfelen of ik nog een ongi ga afwachten of dat we na deze week gaan beginnen. Mijn vriend wil het liefst al beginnen, omdat hij ook zegt: de kans dat je niet meteen zwanger raakt is groter dan dat je het wel raakt... Dus zit nog in dubio.
Ben een echte carnavalsvierder ( kom uit Brabant) dus met de carnaval niet drinken is geen optie. ( Mocht ik toch zwanger raken, heb ik het er natuurlijk graag voor over) Maar als het daarna kan is het nog mooier haha.... Dus wie weet gaan we na volgende week ook wel aan de slag! Ik hou jullie op de hoogte!

@ Anipat Heel veel sterkte met je moeder. Mijn moeder heeft dit 2 jaar geleden ook gehad en is er gelukkig goed uit gekomen..... Denk aan je!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (30): 1 2 3 4 5 ... 30 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave