Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Forumclubje mama's 2011

Forumclubje mama's 2011
Bati

Posting Freak

Topics: 4
26-10-2011 19:33
Hallo, mij leek t leuk om met meerdere mama's hier te kletsen die dit jaar een kindje hebben gekregen (of nog onderweg is).
Zodat we ervaringen kunnen uitwisselen.

Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Bati (zeg liever niet mn echte naam). Ben 24 jaar en ben op 05 mei 2011 bevallen van een mooie dochter Demi.

Hopelijk volgen er meer en kunnen we lekker kletsen hier!
Liefs
Bati

Posting Freak

27-10-2011 15:36
Niemand?
Mar22

Posting Freak

Topics: 5
27-10-2011 19:48
Hey Bati,

Loopt nog geen storm hier...

WIl hier wel mee kletsten, maar of ik heeeeel veel zal kletsen dat kan ik niet beloven, heb er nog 3 waar ik mee klets Smile

Nou ik ben dus Mar, ben 25 jaar sinds 29-09-2009 de trotse mama van dochtertje Fenna en sinds 06-10-2011 de trotse mama van zoontje Ties...
Bati

Posting Freak

27-10-2011 21:36
Hoi Marr, nee t is niet erg druk hier Wink Gelukkig kom je me vergezellen Big Grin Nog gefeliciteerd met je zoontje! Leuke naam trouwens.
En hoe is het nu met 2 kinderen? Valt t mee, of is het nu erg druk? En hoe reageert Fenna op Ties? Ik zie dat Fenna pas 2 jaar oud is. Ook met haar nog gefeliciteerd.
Liefs
ikke44

Posting Freak

Topics: 2
27-10-2011 22:13
Hoi! Idd nog niet echt druk hierWink
Ik ben ikke, ben 24 jaar en sinds 5 mei 2009 moeder van Indy en sinds 3 mei 2011 van LyntheBig Grin
Bati ken ik alWink
Mar, nog gefeliciteerd met je kindjes! hoe gaat het nu met 2? En vind grote zus het leuk?Wink
jojo82

Posting Freak

Topics: 0
27-10-2011 22:58
ik ben jojo 29 jaar en moeder van Nick 29-07-2009 en Lynn 30-04-2011
en ik ken Bati en Ikke ook al hihi..
jojo82

Posting Freak

27-10-2011 23:00
@mar gefeliciteerd met je kinderen! oh nog zo'n lief klein babytje van 3 weekjes!! Lynn is al weer zo groot! gaat veelste snel, ze gaat al bijna naar maat 74...
Yente

Posting Freak

27-10-2011 23:53
Ik ben Yente, 30 jaar en sinds 22 april 2011 moeder van Bente. Jojo, ikke en Bati ken ik al Smile

Zit momenteel met een enorme hoestbui beneden om dochter en man niet wakker te maken. Oh wat ben ik vreselijk verkouden!
joyceg

Posting Freak

Topics: 1
28-10-2011 07:51
Hallo allemaal,Ik ben Joyce (en ik ken jullie nog niet:-D) en ben sinds 10-3-2011 mama van Tess.
Hoop dat er gauw nog wat dames mee komen kletsen.
Mar22

Posting Freak

28-10-2011 09:09
Hoi dames,

Bedankt voor jullie felicitaties!
Inderdaad is Fenna net 2 jaar, ik was op haar verjaardag uitgeteld van Ties. Alleen kwam Ties dus een weekje later, mama vond niet zo leuk overtijd gaan. Maar denk dat Ties een hele eigen dag wilde om jarig te zijn Wink Hihihih..

Fenna is een lieve grote zus, kusjes geven en helpen met de fles. Maar ze kan nu ook goed haar aandacht vragen. Maar ze zit ook vollop in de peuterpubertijd "ik ben twee en zeg nee"
Maar over het algemeen gaat het allemaal goed hoor. Proberen ook bewust alleen met Fenna dingen te doen, even knutselen of zondagmorgen zwemmen..

@ Yente, wat een leuke (nick)naam heb je! Is ook nog op ons lijste gepasseerd die naam! Smile En wat heeft Bente een mooie dag op 22 april, is heel fijn om dan jarig te zijn! Hihih.. Ben ik zelf ook jarig..

@ Jojo, ja het gaat snel he! Zul je zelf met Nick ook wel hebben, ze worden ineens zo groot en wijs!

Waar komen jullie ongeveer vandaan? Ik uit provincie Gelderland ---> ergens in de Achterhoek..
Bati

Posting Freak

28-10-2011 18:35
@ Joyceg: welkom Big Grin Hopelijk volgen er meer.
@ Ikke, Yenthe, Jojo: ook welkom hahaha Wink
@ Mar: ik kom uit t zuiden. Vlak bij Maastricht. Gelukkig dat Fenna goed met Ties kan omgaan!
Bati

Posting Freak

28-10-2011 18:43
@ Alle dames: gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? Morgen hebben we niet zoveel gepland. Meestal wat boodschapjes doen enzo. Zondag gaan we naar Babydump met mn zus. Zij is nl nu 18 wkn zwanger en wilt graag gaan kijken voor haar spulletjes. Is wel leuk Big Grin Ik zal t wel niet kunnen laten om met niks thuis terug te komen.
@ Joyceg: hoe gaat t met Tess? Kan ze al goed zitten? En heel ze al tandjes? Vind t wel leuk om eens te weten wat ik "ongeveer" kan verwachten over een maand Big Grin
Aan de ene kant ook wel een verrassing. Maar dan kan ik soms weten wat er aan de hand is.
@ hier: Demi was vandaag bij oma en opa geweest. Ze had weer niet zo goed gegeten en was een beetje hangerig. Ze had ook vuur rode wangen, die zijn nu weer wat weggetrokken. Maar nog geen tandjes ofzo te zien. Merk wel dat t tandvlees wat veranderd is. Ze vind haar voetjes nu ook super. Vooral als ze zit wilt ze graag de voetjes pakken. Ze bukt zich zo ver dat ze met haar mondje aan haar voetje komt. Big Grin
blondiej

Member

Topics: 3
28-10-2011 18:48
hej dames,

ik wil ook graag meekletsen hier...Ik ben blondiej, wordt zondag 24 en ben 8 april bevallen van een prachtige zoon niek. Kom uit gemeente montferland. wel leuk om ervaringen ezo met elkaar te kunnen delen!!
Bati

Posting Freak

28-10-2011 19:07
@ Blondiej: ook welkom, leuk dat je mee komt kletsen. Alles goed met je zoontje Niek? Ik zie aan je banner dat je snel zwanger was geworden, fijn!!!! Wil je zelf nog graag een tweede? Of hebben jullie t daar misschien nog niet over gehad.
Wij hebben wel eens er over gepraat, maar nog niet serieus. Zowiezo als ik een tweede zou willen dan wacht ik (denk ik) nog tot Demi zeker 1 1/2 jaar is. Misschien zelfs 2 jaar. Maar nu mn zus zwanger is ben ik benieuwd als zij dan bevalt of t dan gaat kriebelen.....Ik moet zeggen dat Demi best wel een makkelijk kindje is tot nu toe. Hopelijk ook bij een tweede Wink Alleen hoef ik niet meer dezelfde bevalling. Liever een die wat vlotter gaat. Kon je dat maar uit kiezen hahaha Big Grin
blondiej

Member

28-10-2011 19:26
ja wij (ik) hopen nog een keer een tweede te mogen krijgen, mijn man vindt 1 ook prima maar omdat ik nog heel graag een 2e wil, vindt hij t ook goed. ik was idd snel zwanger eigenlijk de 2e ronde want de eerste ronde was maar een halve haha. we begonnen toen ik net m'n eisprong gehad had. dus eigenlijk had ik die ook nog tussen haakjes moeten zetten. met niek gaat alles goed, het is echt een heel vrolijk en makkelijk mannetje, heb de eerste 3 maanden wel als heel erg pittig ervaren omdat hij uren per dag heeft gehuild van de krampen. maar nu niks meer te klagen. heb opzich ook een goeie bevalling gehad. 9,5 uur maar wel heel heftig. begon met breken van de vliezen en meteen zeer heftige rug en buik weeen met nog geen minut rust er tussen.toen de ontsluiting een paar uur op 4 bleef ben ik naar het ziekenhuis gegaan en heb een ruggenprik gehad. toen zat ik binnen het uur op 9 met persdrang en nog eens 40 minuten een knip en een scheur verder is niek geboren, en hij was het dubbel en dwars waard:-D

zie dat jij een behoorlijke lange weg hebt gehad naar jullie wondertje, zouden jullie ook nog graag een 2e willen? leuke naam demi!! stond ook op ons lijstjeWink
blondiej

Member

28-10-2011 19:27
wij willen ook graag nog een jaartje wachten tot we voor een 2e wondertje gaan trouwensSmile
Bati

Posting Freak

28-10-2011 20:15
@ Blondiej: mn bevalling was dus wat minder. We waren voor een echo gegaan naar het ziekenhuis (was toen 39 wkn 4 dgn,dinsdag). Daar bleek uit dat Demi niet meer was gegroeid sinds mn vorige echo (34 wkn). Dus daarom moest ik ingeleid worden de volgende dag met behulp van een balloncatheter. (Woensdag). En de volgende dag weeenopwekkers gekregen en vliezen gebroken. (donderdag) Veel weeen achter elkaar, ook geen rust er bijna tussen. Ik bleef op 6 cm hangen. Geen vooruitgang. Het hartje van Demi ging achteruit en ik ontspande me niet genoeg daarom heb ik ook een ruggenprik gekregen. (In de tussentijd, voor de ruggenprik, hebben ze nog elektrodes aan het hoofdje van Demi bevestigd. Hebben ze ook nog geprobeerd om een sneetje in haar hoofd te maken om het zuurstofgehalte in het bloed te onderzoeken, fijn als je weeen hebt en je moet dan super stil liggen. Dat lukte me niet echt :S......)Demi is 's avonds om 23.25 geboren. Zo ga weer verder de Voice kijken Big Grin
joyceg

Posting Freak

28-10-2011 21:11
@bati met Tess alles prima ze is een heerlijk lief en vrolijk meisje. Eigenlijk van begin af aan. Alle problemen met gebroken nachten en zo kan ik echt niet over mee praten ons meisje slaapt al vanaf week 2 door. Nu is het zelfs zo dat ik haar echt wakker moet maken rond 08.00. Zitten gaat nog niet goed alleen,maar dat komt meer doordat ze niet stil kan zitten dus zodra ze zit wil ze weer naar links,rechts en valt ze om. Tandjes komen er aan er zitten er twee aan te komen,maar aan haar is niks te merken. Ik kom trouwens uit zuid-Limburg. Ga gauw weer de Voice kijken.
Mar22

Posting Freak

28-10-2011 21:17
Welkom Blondiej! Kom je beetje uit de buurt! Wink

Hier 2 makkelijke bevallingen gehad..

Bij Fenna braken snachts met 38+2 mijn vliezen om 03.00 uur. Vrijwel meteen sterke en regelmatige weeen. VK kwam om half 6, toen had ik 2 cm. Ze zou om 11.00 weer langs komen om te kijken hoe het ervoor stond.
Ik stond om 9.00 onder de douche toen ik persdrang kreeg, gauw VK gebeld en toen zij kwam had ik dus al 10 cm ontsluiting. Mocht 10.10 persen en een half uurtje later werd Fenna geboren.. Persen ging moeizaam, en moest geknipt worden en de kramhulp moest meedrukken op mijn buik omdat Fenna niet onder het schaambot door wilde en steeds terug floepte met haar koppie......
7.5 uur vanaf breken van de vliezen..

Bij Ties kreeg ik savonds om 21.00 mijn eerste wee, maar was nog niet erg sterk dat ik dacht "nu gaat het beginnen" ( was weekje overtijd, zou die volgende dag naar Gyn. moeten omdat ik dan 41 weken was ) tot 22.00 onregelmatige en zwakke weeen. Tot het om 22.00 los barstte en ik ze om de 3 minuten kreeg. De VK gebeld en zij was er 23.00 ( omdat met Fenna vrij vlot was gegaan naar volledige ontsluiting voor een 1e, en bij een 2e vaak sneller gaat ) en toen zij mij toucheerde had ik 4 cm, op dat moment kreeg ik een wee en toen zei ze "oke je hebt er nu 6" Ging dus in 1 wee 2cm vooruit.
Zij heeft om 00.00 kraamzorg gebeld en 00.15 mijn vliezen gebroken. Zat toen vrij snel aan de 8 cm, maar Ties lag met zijn koppie er niet goed voor waardoor ik al persdrang kreeg..
Dat heb ik een half uur tegen moeten houden, mijn god dat was afzien! Tot ik het om 00.18 niet meer hield en mocht persen en 8 minuutjes later was Ties er. Klein scheurtje..
Al met al 4.5 uur vanaf de eerste wee om 21.00

@ Bati, hoe groot was Demi dan met de geboorte? Omdat ze de laatste weken niet meer gegroeid was..
ikke44

Posting Freak

28-10-2011 22:56
Het wordt al wat drukkerBig Grin

Jojo, Lynthe gaat ook al bijna naar maat 74 :S (sommige dingen zit ze al in..) Gaat zo ontzettend hard..

Yente, he bah, hoesten wel aardig snel weer over gegaan? Hier ook erg verkouden:S

Mar, ahh leuk dat ze zo lief is voor haar broertje. En die van mij zit ook in de peuterpuberteit hoor, erg fijn:S Maar ondanks dat is ook zij wel lief voor haar zusje gelukkigWink
Wel grappig, mijn man is 22 april jarig, en Yente stond eerst ook op ons lijstje (maar ken al iemand die zo heet dus heb er toch maar iets anders van gemaakt)
Tjee snelle bevallingen heb je gehad zeg! Geen naweeen gehad nadien? Hoor je namelijk veel bij een snelle bevalling..

Bati, Ah altijd leuk shoppen bij de babydumpWink Leuk dat je mee gaat met haar. Ik woon vlakbij een babydump dus kwam er eerst regelmatig, geloof dat ik inmiddels niet meer weet wat ik kopen moet dus kom er de laatste tijd wat minder hahaWink
En Lynthe sabbelt haar sokken gewoon helemaal nat, die denkt geloof ik dat haar voetjes op te eten zijnWink
Morgen avond feestje, verder lekker niks dit weekendBig Grin (en feestje moet ik ook nog maar kijken hoe het gaat want denk niet dat je daar veel kan zitten en kan nog niet zo lang staan:S maar is gelukkig dicht bij huis)

Joyceg, lekker dat je zo'n makkelijk meisje hebt, Lynthe sliep ook met 2 weken door, echt heerlijk (de oudste al met 1 week dus ken het verder ook niet hoor die gebroken nachtenWink) Fijn dat je niet wat aan haar merkt dat de tandjes door komen.

Blondiej, wat vervelend dat Niek de eerste maanden zoveel last had van krampjes, fijn dat het nu wel allemaal lekker gaat!

Bevallingen: Hmm die van de eerste was een hel... Nacht van zaterdag op zondag braken de vliezen, maar weeen zetten niet echt door, maandagochtend naar het ziekenhuis voor controle (ivm langer dan 24 uur gebroken vliezen) vanaf toen mocht ik niet meer thuis bevallen ivm infectiegevaar, weer naar huis zou dinsdagochtend ingeleid worden, maandag avond werden de weeen wat heftiger, na een tijdje zkh gebeld en moesten direct komen, daar een hele tijd gelegen maar weeen deden te weinig, dinsdagochtend (vroeg) toch verder ingeleid, flinke weeenstorm, op een gegeven moment ruggeprik gekregen voor wat rust, 's avonds 10cm ontsluiting maar geen persweeen, moest 1,5 uur persen op eigen kracht, na 3 kwartier hebben ze de OK gebeld, spoedkeizersnede.... Ze paste er niet doorSad (9pond)
2e bevalling: Geplande keizersnede ivm zelfde groei als de eerste dus uit voorzorg ks...

Wij willen waarschijnlijk nog graag voor een derde proberen, maar pas over een jaar/anderhalf jaar en misschien nog wel iets langer. Ik wil zelf wel graag een derde, dat gevoel was er gelijk al maar heb niet zo'n heel fijne kraamtijd gehad en nog loopt niet alles even soepel dus dat moet eerst allemaal helemaal fijn gaan.

Ohja, ik kom uit Overijssel-> TwenteSmile
Yente

Posting Freak

28-10-2011 23:16
Helaas vanavond weer hetzelfde verhaal. Veel hoestbuien en keelpijn. En dat met een meisje dat ontzettend onrustig is en al steeds moet huilen. Hoop dat ze een beetje door mijn gehoest heen kan slapen...

Ik kom trouwens uit Brabant.
Bati

Posting Freak

29-10-2011 08:55
@ Joyceg: dat is fijn dat je bijna geen gebroken nachten kent. En ook uit t zuiden, wat leuk!@ Mar: dat zijn snelle bevallingen geweest. Maar soms zijn die ook best wel pijnlijk, omdat t zo snel gaat, of viel dat mee? Demi was uit eindelijk niet te klein.....ze woog 2990 gram en was 48 cm. Ben zelf klein, dus een grote baby past volgens mij niet echt Wink Ze had schijnbaar wel een dunne navelstreng en een kleine placenta.
@ Ikke: gister was t pas de eerste keer dat Demi aan haar voetjes begon te sabbelen, dus ben benieuwd of ze haar voetjes ook gaat op eten Wink
@ Yente: vervelend dat hoesten. Hopelijk gaat t snel over!!!! Heb je niks er voor dat helpt?
@ lichaam: zijn jullie weer allemaal terug op jullie gewicht? Passen jullie oude broeken weer? En wanneer was dat dan? Hier nog altijd niet. Ben wel veel aangekomen (23 kg en gestopt met roken). Maar tot nu toe pas 10 kg eraf!!!! Soms vind ik dit best wel vervelend. Ik woog vroeger te weinig. Ze dachten dus vaker dat ik anorexia had, maar hoe ik nu ben vind ik ook niet fijn. Sommige mensen zeggen dat ik beter er nu uit zien, maar snappen niet dat t voor mij een groot verschil is nu. Ik probeer niet veel te snoepen, buikoefeningen (bijna) elke dag en ik heb een lopend beroep (dus beweging heb ik zowiezo). Af en toe ren ik hier op de loopband, maar de weegschaal vind ik nog altijd niet lief! Ik heb ook nog altijd als ik zit een vetrol en ook nog altijd een bruine streep op mn buik. Deze is wel wat waziger geworden. Ze zeggen wel eens: 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Dan ik heb nog 3 mnd te gaan........:S
jojo82

Posting Freak

29-10-2011 11:22
@joyceg en blondiej welkom!!

@bati ik moet nog een kilo dan ben ik weer op gewicht, moet zeggen dat de laatste 2 weken ik 2-3 kilo ben afgevallen... zo ineens niks voor gedaan.
ik paste al wel heel snel weer mn kleren al hing het allemaal er wel wat overheen..hihi maar moet zeggen dat mn broeken van voor deze zwangerschap nu te ruim zitten..... Bij Nick gingen de kilo's er pas weer af nadat ik gestopt was met Bv en toen had ik na een jaar ongeveer het gevoel dat ik weer redelijk normaal was.. en toen werd ik alweer zwanger.. moet zeggen dat ik ook behoorlijk veel loop en til hier met een peuter van 16 kilo! dus heb het idee dat dat de reden wel is waarom het nu sneller gaat. meid komt echt wel goed! en idd iedergeval 9 maanden ontzwangeren hoor!!

ik kom uit Overijssel echt aan de duitse grens, vlak bij Slagharen.

@Yente wat vervelend zeg dat hoesten! wordt je ook zo moe van! beterschap.
@Ikke volgens mij gaan onze meisjes redelijk snel op! ik moet maandag weer naar cb ook voor nick...

hier ook een meisje wat heel makkelijk is sliep ook al door met 3 weekjes
deze week was ze alleen even minder te pas, een sprongetje denk ik want gistren draaide ze dan eindelijk van rug naar buik... alleen weet ze nu ineens niet meer hoe ze terug moet... terwijl ze al een poosje draaide van buik naar rug. dus ben druk aan het terug draaien hihi!

@Mar dus 2 snelle bevalllingen!

zal zo ook mn bevallingsverhalen even plaatsen
jojo82

Posting Freak

29-10-2011 11:47
de bevalling van Nick:

ik was 37.5 zwanger toen de bevalling begon
rond de middag was ik bij de vk, en was mn bloeddruk wat hoog dus werd besloten dat ik s'middags even naar de gyn moest...
toen ben ik naar mn ouders gegaan om te eten, en toen braken daar mn vliezen een half uur nadat ik bij de vk weg was..
de vk kwam al snel en ik had al bijn 3 cm ontsluiting en vollop weeen. toen ben ik tegen 3 uur naar het zh gegaan, moest daar wel bevallen omdat ik al naar her Zh moest ivm mn bloeddruk, daar bleef de weeenstorm maar doorgaan, ben een hele poos blijven hangen op 5 cm, toen tegen 7 uur s'avond ik persdrang kreeg
en ik volledige ontsluiting had, mocht toen dus persen alleen bleef Nick steken,en zn hartslag omlaag ging, dus met veel geduw op mn buik (verloskundige lag er bijna bovenop) en getrek is nick na 20 minuutjes geboren met een gewicht van 3720 gr.
dit was een bevalling van 6.5 uur

de Bevalling van Lynn begon met 38.6 weken weer met gebroken vliezen, alleen was zei niet ingedaald dus moest gelijkgaan liggen (was gelukkig nu wel thuis)
de vk is snel gekomen en bleek dat Lynn goed was ingedaald! mocht ik gelukkig weer gaan lopen!
alleen bleef het nu dus rustig........ geen enkele wee, zo ging de dag voorbij en de nacht ook... Nick was heel onrustig die nacht dus ik heb bijna niet geslapen en tegen de tijd dat ik geen zin meer had om hem elke x weer in zn eigen bedje tegaan leggen was het half 6 ik heb hem bij ons gelegt zodat ik even kon gaan slapen...niet dus. er kwam heel af en toe een wee voorbij, maar nog lang niet regelmatig of sterk genoeg,
tegen half 8 heb ik mn man wakker gemaakt dat Nick maar moest worden opgehaald, omdat het wat begon te rommelen.
om 8 uur was de vk en zat ik op 3cm en mocht ik het van haar wel thuis gaan proberen (ivm langdurig gebroken vliezen moest het binnen 24 uur opgang komen)
had er zelf weinig vertrouwen in want voelde bijna nog geen weeen,
tegen 8.20 is zij weg gegaan ze zou op 11 uur weer komen,
ik ben nog maar gaan douchen om tegen 8.50 even op bed te gaan liggen, dat kleine beetje weeen wat ik had was ineens over...
om vervolgens tegen 9 uur in een weeenstorm teug te komen, mn man heeft de vk gebeld (ik vond he onzin want ze was net weg...)
ze is met een noodgang hier naar toe gereden en toen ze me zag is ze gelijk het bed gaan klaar maken(ik dacht nog die is gek hihi)
ik ben gaan liggen tegen 9.20 en zat ik al op 8cm!!!! had ook gigantische persdrang en laatste 2 cm ging ook snel, na 8 minuutjes persen is weer na veel getrek
Lynn geboren met een gewicht van 3840 na 39 weken zwangerschap,
de kraamhulp was telaat
vanaf dat ik wat echte ween kreeg was het ongeveer 1.5 uur , ze rekenen natuurlijk vanaf de gebroken vliezen, maar de vk zij al wel. mocht er eentje bijkomen dan moeten we je echt niet overtjd laten gaan, omdat Nick en Lynn allebij bleven steken en omdat als ik weeen heb het zo snel gaat dat ze het bijna niet afkunnen kijken....
ikke44

Posting Freak

30-10-2011 00:24
Yente, Beterschap! Erg vervelend dat vele hoestenSad Hopelijk slaapt je meisje er gewoon door heen.

Bati, hihi vastWink Vanavond was ik haar aan het afdrogen na het douchen, had ik net de teentjes droog, stak ze ze in haar mondje.. Waren ze weer nat:SWink
Ik ben inmiddels 7 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap van de jongste, en dus even zwaar als voor de zwangerschap van de oudsteBig Grin (net sinds vanmorgen hoorWink) Dus ben eindelijk weer op het goeie gewicht... (dus wie weet na een tweede zwangerschapWink) Maar moet er wel bij zeggen dat mijn buik nog steeds flubber is hoorTongue (heb de hoop dat dat ooit goed komt al opgegeven..)

Jojo, Je woont dan niet eens zo heel ver van mij vandaan denk ik. (bij de oudste zat ik op een forum, kwam iedereen uit brabant of limburg...)
Wat toevallig, ik moet a.s. donderdag weer naar het cb...
Haha dat terug draaien had Lynthe paar weken geleden ook, kon ze al lang maar deed ze ineens niet meer, en dan lag ze daar op haar buik te kijken hihi, inmiddels draait ze meestal zelf wel weer terug..
jojo82

Posting Freak

30-10-2011 10:18
@ikke ik denk dat wij een kleine 30 km van elkaar afwonen... weet waar je vandaan komt volgens mij..:wink:
jojo82

Posting Freak

30-10-2011 10:18
Lynn is vandaag alweer een half jaar!
ikke44

Posting Freak

30-10-2011 10:56
Jojo, hihi dat kan maar zo, misschien heb ik het wel een keer gezegd, maar blijf er toch nog beetje voorzichtig meeWink Gefeliciteerd met LynnWink Lynthe is a.s. donderdag een half jaarSmile
Bati

Posting Freak

30-10-2011 18:41
@ Jojo: Gefeliciteerd met Lynn!
@ Ikke: Demi was een paar dagen geleden gedraaid van haar rugje naar de buik, maar terug draaien lukte toen niet (of ze wilde t niet). Ze heeft t nu niet meer gedaan. Al ligt ze wel vaker op haar zij. Dus ben benieuwd wanneer ze het weer gaat doen.
@ hier: nog altijd een ramp met groentehapjes.....volhouden! Woensdag naar het CB, ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is! Nog een fijne avond!
Liefs
ikke44

Posting Freak

30-10-2011 19:20
Bati, toevallig zeg, jij ook al deze week naar het cb. Ben ook wel benieuwd of Lynthe nou nog gegroeid is, ik moest eigenlijk elke week wegen omdat ze niet meer groeide maar door de operatie is het er al 2x bij ingeschoten dus a.s. donderdag is de eerste keer weer (plus dan ook gewoon afspraak)
Vervelend dat de groentehapjes nog niet zo lekker gaan, idd volhouden, hoeveel smaken heeft Demi nu gehad?
jojo82

Posting Freak

31-10-2011 16:21
zo vanmorgen weer naar het cb geweest Nick is nu 94.5 cm en 16.1 kilo en verder alles weer goed en kwa ontwikkeling loopt hij voor...
Lynn was 68.5cm en een gewicht van 8825gr!!! en verder ok alles goed!

vandaag weer even een baaldag... het is de geboorte dag van mijn zus *
ikke44

Posting Freak

31-10-2011 17:28
Jojo, sterkte meid!! Tjee wat is Nick al groot, Indy is maar 90cm (ongeveer) en rond de 13 kilo... Poeh Lynn word ook een flinke meid zegSmile
Bati

Posting Freak

31-10-2011 19:49
@ Jojo: sterkte! En wat zijn groeien de kids goed zeg!
@ Ikke: tot nu toe 2 verschillende hapjes: boerenkool (ongeveer 7 dgn geprobeerd) en nu wortel (zo'n 5 dgn nu). Maar weer vandaag huilen,huilen.......
Bati

Posting Freak

31-10-2011 19:57
Zowe, ff reclame gemaakt op de andere topics van 2011 dat dit topic er ook is hihihi Big Grin
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
31-10-2011 20:24
Bati schreef:Zowe, ff reclame gemaakt op de andere topics van 2011 dat dit topic er ook is hihihi Big Grin

Reclame maken mag niet he!! Hahahaha grapje. :mrgreen:
Naïma

Posting Freak

31-10-2011 20:37
Hoi, ik ben Larissa, 28 jaar en sinds 8-7-2011 moeder van onze zoon Sami.
@ Mar22, nog gefeliciteerd met de geboorte van Ties.
Bati

Posting Freak

31-10-2011 20:43
@ Naima: welkom Big Grin, ik heb nog nooit de naam Sami gehoord, apart maar zeker mooi!
@ Sanel: :mrgreen:
Naïma

Posting Freak

31-10-2011 21:43
@ Bati, Sami is een Arabische naam. Ik ben getrouwd met een Libiër. Vandaar dat wij voor een Arabische naam gekozen hebben. Maar ik wilde wel een beetje een vlotte naam.
Nien85

Posting Freak

31-10-2011 23:08
Hoi hoi,

Ik kom ook meekletsen. Ik ben Nien (Jeanine) en in januari (12e) bevallen van een mooie dochter Marjolein. Het gaat na de opstartproblemen heel erg goed en het is een ondernemend meisje.
ikke44

Posting Freak

31-10-2011 23:27
Bati, he wat vervelendSad Hopelijk gaat het snel wat beter! Hier alleen nog maar peer geprobeerd en dat gaat steeds beterSmile Banaan durf ik alleen nog niet aan want ze poept al zo ontzettend weinig en het is nu al een stuk steviger dan eerst:S Wel moeilijk hoor...

Naima en Nien, welkom!
Mijntje

Posting Freak

Topics: 6
01-11-2011 00:21
Ik ben Mijntje, 30 jaar en mama van Madelief (7), Milan (5) en Vieve (7mnd). Ik woon vlakbij Amsterdam. Mijn bevallingen; Madelief, 39w3d, 17:00 klein scheurtje in de vliezen, 02:00 eerste wee, 20:00 persen, 22:00 naar het ziekenhuis, ik had geen persweeen en was op. Zou een tangverlossing krijgen, maar nadat de knip gezet was toch nog wat kracht en om 22:36 was Madelief er. Milan, 39w6d, 22:30 vliezen braken en meteen weeen. 04:00 persen en om 04:10 was hij er. Vieve, 39w1d, gestirpt door de vk (was helemaal op) en al 3 cm ontsluiting door oefenweeen. 23:00 lichte weeen, 01:00 toch maar vk gebeld. 5 cm oontsluiting, naar het ziekenhuis, weeen nog steeds prima te doen. Om 02:45 mijn vlieze gebroken, 02:58 persen en 03:04 was ze er. Madelief wilde ik thuis is in het ziekenhuis geboren, Milan thuis en Vieve in het geboortehotel. 3x anders Smile.
VickyS

Posting Freak

01-11-2011 09:14
Hoi dames,

kom hier ook eens kijken! ik ben Vicky, 26 jaar (nog 1 maandje...) en heb 1 zoon, Rens van 9 maanden. Bevalling is een ks geworden omdat Rens een stuitligger was. Wel zelf geprobeerd tot 6 cm maar toen bleef ik hangen en hebben ze een ks gedaan.
Ik kom uit Antwerpen maar woon nu al 5 jaar in Tilburg en ben nu 10 jaar samen met mijn vriend (een Tilburger ;-))
korel

Posting Freak

01-11-2011 09:27
Dag dames,

Kom hier ook maar even kijken!
Ik ben Korel, 23 jaar en ben 2 juni bevallen van een zoon Ruben. Bevalling is in het ziekenhuis gebeurt en ging voorspoedig alleen het persen ging niet helemaal goed ( hij had gewoon een te groot hoofd Wink ) uiteindelijk met een behoorlijke knip is het gelukt! In totaal 8 uurtjes dus mag niet klagen geloof ik!
Kom trouwens uit de flevopolder. Alleen wij wonen aan boord ( binnenvaartschip)
Over +/- een jaartje willen we voor een brusje gaan :-D
korel

Posting Freak

01-11-2011 09:28
Ohja knip + tang, dus mijn boefje had enorme hoofdpijn, en was flink toegetakeld, heel zielig.
korel

Posting Freak

01-11-2011 09:29
Mijntje, dat zijn 3 totaal verschillende bevallingen zeg!
joyceg

Posting Freak

01-11-2011 09:55
Ik ben op 10-3-11 bevallen van Tess. De bevalling heeft uiteindelijk ruim 2 dagen geduurd en ik was ook echt kapot,maar ik zou het zo weer doen. Het eerste gedeelte heeft dus neerwerp lang geduurd maar toen ik uiteindelijk mocht gaan persen was ze in 4 min daar. Met maar 1 klein scheurtje in mijn schaamlip. Aangezien ze dit niet kunnen hechten heb ik een souvenir aan de bevalling overgehouden.

Het begint wel een druk groepje te worden. Lastig om terug te lezen en toch op iedereen te reageren.
Laroompie

Member

01-11-2011 10:27
Goeiemorgen!

Ik ben laroompie, 27 jaar en sinds 29 september jl. mamma van Tom Smile .... Heb zelf tijd meegekletst in forum uitgerekend september 2011, maar door drukte ben ik niet echt meer toegekomen om actief mee te kletsen..

Zal proberen dit hier op te pakken Smile
VickyS

Posting Freak

01-11-2011 11:15
jaja het wordt hier gezellig :mrgreen:
korel

Posting Freak

01-11-2011 11:27
Nou Bati, nou wordt het hier lanzaamaan toch drukker :-D

Laroompie, hihi d8 al, 45 weken zwanger... phoe lange dracht :-D
ran83

Posting Freak

Topics: 23
01-11-2011 11:28
zet hier even een berichtje neer om dit topic makkelijk weer te vinden...
VickyS

Posting Freak

01-11-2011 12:06
he verdorie nu krijg ik mijn ticker niet meer goed... Sad
VickyS

Posting Freak

01-11-2011 12:15
Jeuj toch gelukt... :-D
ran83

Posting Freak

01-11-2011 12:21
Ben ran... ben 27 jaar en mama van 2 ukkie's.... amy is geboren op 16 november 2009 en ashley 20 juli 2011

De bevalling ging me te snel en was een zogeheten stortbevalling.... S'morgens werd ik met 39 weken ingeleid omdat ik een zwangerschapsvergiftiging had, rond de middag zijn m'n vliezen gebroken...om 3 uur zat ik zo op 3/4 cm ontsluiting en om iets voor 4 had ik persdrang en riep een zuster, die vervolgens de vk/gyn haalde en die wou even kijken hoeveel cm ontsluiting ik had...ik lag op m'n zij en ging op m'n rug liggen zodat ze dat kon kijken, maar toen was onze meid d'r hoofdje al zichtbaar en mocht ik al meepersen...met 2 persweeën kwam ze ter wereld, ze was niet helemaal bij en huilde in eerste instantie niet...op foto's zag je later ook wel dat ze wat blauwig was...gelukkig begon ze later te huilen en werd even door de kinderarts onderzocht....Onze meid was 49cm en woog 2590 gram.

Ben benieuwd of k het bij kan houden met kletsen hihi...
jannelies

Senior Member

01-11-2011 12:55
Hallo, ik ben Jannelies, 28 jaar. Ik ben 23 december 2010 bevallen van Sanne. Ik schrijf al mee met de topic mama's Januari 2011. Ik was in eerste instantie 6 januari uitgerekend, dat is vervolgens veranderd naar 31 december en ben uiteindelijk dus 23 dec. bevallen. Omdat ik al een tijdje meekletste met de mama's 2011, heb ik permissie gekregen om daar te blijven schrijven:-D
De bevalling was behoorlijk zwaar, heeft 34 uur geduurd en uiteindelijk is de vacuumpomp er aan te pas gekomen. Ik kon daarna ook 6 dagen niet uit bed komen.
Ik las ergens iets over de zwangerschapskilo's. Ik was ook 23 kg. aangekomen en heb (na 10,5 maand) nog steeds 6 kg 'over'.
Rebecca

Posting Freak

01-11-2011 13:00
Hoi meiden! Een aantal van jullie ken ik al maar veel ook niet! Mijn naam is Rebecca en ben 13 juni bevallen van mijn zoontje Sven. Prima bevalling gehad. Rond 15.30 begonnen de weeen, 18.00 naar het ZH met 3 cm, daar in bad gelegen van 18.30-20.00 en wilde in bad bevallen maar vliezen waren nog niet gebroken en dat wilde de vk op bed doen dus vliezen gebroken: 10 cm ontsluiting en enorme persdrang, 20.37 geboren met flinke knip (ging allemaal beetje te hard, anders was ik volledig uitgescheurd). Prima kraamtijd gehad en prima herstel. Moederschap zelf vind ik pittiger. Sven heeft nu al een hele sterke wil en kan erg driftig zijn als hij even zijn zin niet krijgt. Momenteel krijgt hij al een tandje en is daar erg lamlendig en huilerig door. Ook zit hij volgens mij in een groeispurt. Hij was nooit zo groot, heeft nu nog maatje 62,maar denk dat dat snel gaat veranderen. Geboortegewicht was 3480 dus prima, maar daarna een typische borstvoedingscurve. Geef nog volledige bv en hoop dat nog lang te kunnen doen, het bevalt me prima. Sven krijgt nog geen bijvoeding, want reageert allergisch op vanalles en nog wat. Toch lijkt hij wel toe te zijn aan bijvoeding dus ik kijk het nog heel even aan en anders start ik met rijstebloem of fruit. Sven heeft toen hij twee maanden was een weekje doorgeslapen, maar sindsdien komen er steeds meer voedingen bij, erg hongerig typje dus. Met zn tanden kwam hij 's nachts zelfs twee keer. 1x vind ik niet erg maar 2x, pfffff...... van de mama's hier waarbij de kindjes al snel doorsliepen: geven jullie flesvoeding? dan schijnen ze toch een stuk sneller door te slapen! ik moet denk ik gewoon nog even doorbijten, komt vast snel goed!

Qua ontwikkeling is Sven denk ik een beetje lui, kletsen doet hij wel erg veel en zitten vindt hij t mooiste wat er is, maar in de box blijft hij stug op zn rug liggen naar het plafond staren. Hij vindt er ook niet veel aan in de box, zit liever op schoot rechtop of in de wipper, maar ja hij moet het toch een keer leren he. Moet wel zeggen dat hij zijn benen nu vaak omhoog gooit en dan naar rechts zwaait dus wie weet... van buik naar rug lijkt er nog helemaal niets te gebeuren. Hij kan erg goed op zn buik maar is het snel zat, toch oefenen we vollop!

Hoop het een beetje bij te kunnen houden hier, klets al mee met erg veel topics, maar vind het altijd weer gezellig!
Rebecca

Posting Freak

01-11-2011 13:01
Oh en kilo's: 18 kg aangekomen, nu bijna 12 eraf, dus ook nog zes te gaan... heb t idee dat het nu pas een beetje begint te komen.. heb wel weer platte buik,maar alles zit rond mn heupen en benen!
korel

Posting Freak

01-11-2011 13:21
Rebecca, misschien 1 troost ik geef flesvoeding en ruben slaapt pas sinds 2 weken door. Maar misschien als je in de laatste voeding rijstebloem doet ( afgekolfde bv) slaapt hij misschien wel door. Ruben slaapt er dus sinds 2 weken op door.. En hij vind het ook erg lekker geloof ik, het is de enigste fles die tot de laatste druppel wordt leeg gedronken:-D

Ran83, dat ging idd snel, Wel even schrikken als ze zo ter wereld komen, gelukkig was alles goed!

Hier ook 18 kilo erbij, maar inmiddels alles er weer af gelukkig. Alleen nog geen platte buik. dus veel truitjes staan nog voor geen meter.. Wink
Mijntje

Posting Freak

01-11-2011 13:25
Ik geef ook nog steeds bv, nu wel met hapjes erbij. Rebecca, jij vindt Sven langzaam? Vieve doet ook niet veel, rolt nog niet en pakt nooit haar voeten oid. Ik heb zelf het gevoel dat haar gewicht in de weg zit. Te zware billen om mte rollen en door dr dikke benen passen haar tenen niet in haar mond haha. Ze is nu 9,5 kilomet 7 maanden. Ze was bij de geboorte 4030. Ik was 19 kilo aangekomen en daar zijn en nu nog 5 van over. Precies de kilo's die ik er zelf aangesnoept heb Wink. Had steeds als smoes, 9 maanden ontzwangeren, maar ik heb nu nog maar. 2 maanden haha. Dat wordt afzien in deze maanden Big Grin. Ach, ik zit er niet zo mee. Ik heb trouwens ook 3x andere weeen gehad. 1ste, rugweeen, 2de beenweeen en de 3de vond ik ze niet zo duidelijk. Alleen de laatste 15 minuten nadat mijn vliezen waren gebroken. Toen ging ik dood haha, voelde ik het overal.
ikke44

Posting Freak

01-11-2011 14:29
Tjee het word hier drukSmile wel gezellig!
Ik hou het even kort want ben aan het kolven en moet zo weer weg (naar zkh nacontrole van operatie aan galblaas en hechtingen verwijderen)

Rebecca, ik geef ook nog bv en hoop het ook nog een hele tijd te kunnen gevenSmile Mijn beide kinderen sliepen binnen een paar weken door maar hoor het inderdaad vaker dat dat bij bv minder snel gebeurt. Idd misschien proberen wat korel zegt? (is alleen niet zo leuk om dan te moeten kolven..) Hoelaat geef je de laatste voeding?
Qua ontwikkeling, elk kind doet dat in zijn eigen tempo en ze zeggen dat jongens minder snel zijnWink (al is dat natuurlijk niet altijd waarWink) En met zijn tandjes is ie weer erg snel of niet? Die zijn hier nog niet in zicht in elk geval...
Ohh wou dat ik ook weer een platte buik had, ik val juist af bij mijn billen en benen:S

Bij de eerste 15 kilo aangekomen, daarna ongeveer 5 blijven plakken, bij de tweede 7 kilo aangekomen, na de bevalling al gelijk 6 kwijt en sinds afgelopen zondag zit ik weer op het gewicht van voor de eerste (eindelijkWink) alleen die buik flubbert nog steeds:S (komt ook niet meer goed denk ik maar heb er wel 2 mooie meiden voor gekregen dusSmile)

Ohh moet nu gaan...
Bati

Posting Freak

01-11-2011 14:43
Confusedhock: boh.....wat is het opeens druk hahaha, moet zelf een paar pagina's lezen zie ik.....dus ga ik dat maar eens ff doen Big Grin
Bati

Posting Freak

01-11-2011 15:00
@ Naima: aha, okee, daarom heb ik die naam nooit gehoord. Het is zeker een vlotte mooie naam! En alles goed met Sami?
@ Nien: welkom, gelukkig dat t beter gaat! Mag ik vragen wel opstartproblemen?
@ Ikke: vanmorgen ging hier t fruithapje ook opeens niet goed. We hebben een stoeltje van de ikea op aanbeveling van familie....maar sorry ik vind het zelf geen fijn stoeltje. Misschien als ze groter is, maar nu echt niet. Ik heb al een verkleiner erin, maar ze hangt scheef en stoot steeds haar hoofdje tegen die stoel. Dus na 20x vloeken vanmorgen heb ik haar maar ouderwets in het wippertje gezet. Maar mevrouwtje wilde toen geen hapje meer. Dus ze heeft misschien 3 hapjes fruit gehad......Schijnbaar wilt ze geen eten meer krijgen in het wippertje.....Dus maar een ander stoeltje gaan halen denk ik! En suc6 in het zh!!!!!
@ Mijntje: zo te lezen echt 3 verschillende bevallingen. Bewust gekozen voor een 3e? Ivm dat er tussen de eerste 2 kids 2 jaar zit en tussen Milan en Vieve bijna 4,5 jaar?
@ Vicky: Welkom, jou ken ik al Big Grin
@ Joyce: ja, het begint zeker druk te worden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch Big Grin
@ Laroompie: welkom, ik ben zelf ook benieuwd of ik alles kan bijhouden. Wink
@ Korel: leuk dat je ook mee komt kletsen!!!!
@ Ran: Welkom!
@ Jannelies: ik was degene die ook 23 kg aangekomen is. En na 6 mnd pas 10 kg eraf. Dus er mag zeker nog wat af Wink
@ Rebecca: jou ken ik ook Wink Welkom! Ik geef flesvoeding. En Demi sliep al snel door. Heel veel suc6 met de bv!!!! (Oh ja, ik doe nu ook rijstebloem in de laatste fles).
Juudje81

Senior Member

01-11-2011 15:25
Ga ook proberen mee te kletsen Wink (heb alles wel gelezen, maar beetje veel om op te reageren).

Ik ben Juudje, 31 jaar en 25 januari voor het eerst moeder geworden van onze zoon Niels. Niels is een gezonde Hollandse jongen en niet één van de snelsten Wink (net als zn ouders, hahaha Big Grin )
Zelf momenteel hard op zoek naar werk, maar voor 4 ochtenden is dat niet zo makkelijk...
Mijntje

Posting Freak

01-11-2011 16:05
Bati, bewust gekozen voor de 3de. Ik vond het superzwaar om de 1ste 2 zo vlot achter elkaar te hebben. Vorig jaar hadden we pas weer een beetje energie en vonden we het tijd voor een 3de. Ik kan nu 100% genieten van Vieve, de oudste 2 vermaken zich al goed zelf Smile
Naïma

Posting Freak

01-11-2011 16:57
@ Bati, we hebben helaas al van alles achter de rug met Sami. Oa een urineweginfectie, toen hij nog maar 2.5 week oud was. Maar nu gaat het goed. Sami is echt een heel vrolijk (soms een beetje hyper) mannetje. Hij vindt het heerlijk in de box en grijpt ook al van alles wat om hem heen ligt. Alleen maakt hij nog geen aanstalten om zich om te rollen en hij vindt op de buik liggen vreselijk. Dan begint hij echt te huilen.

Op 8 juli werd ik 's ochtends vroeger wakker v.d. weeën. Deze kwamen meteen om de 5 min. Ik ben er een poosje uitgegaan om te kijken of het aan zou houden en na ruim een uur heb ik mijn man wakker gemaakt. Tasje gepakt en naar mijn moeders huis gereden want daar kon ik mooi op de begane grond bevallen. We wonen zelf in een huisje met allemaal trappetjes. Rond 8u waren we daar. Ik wilde me net verschonen en stond in de douche toen mijn vliezen al braken. De vk kwam rond 9u en ik had toen 3cm ontsluiting. Rond 13.00u kwam ze weer en toen had ik pas 4cm. Schoot dus niet echt op. Ze zou pas om 16.30u weer terugkomen, maar dat heb ik niet meer gered. Rond 15.00u kreeg ik al wat persdrang en ik heb de vk gebeld, want de weeën kwamen nu allemaal achter elkaar. Helaas kon zij niet komen, want ze zat bij een andere bevalling. Er moest iemand vanuit een andere praktijk komen en die was er pas rond 16.00u. Ze voeld en ik had toen rond de 9cm ontsluiting. Was dus toch nog snel gegaan. Ik mocht persen en ondertussem kwam er toch een vk binnen vd praktijk waar ik zelf ook zat. Het schoot niet op. Na een uur was de kleine er nog niet. Het laatste stukje ontsluiting floepte steeds weer terug en daardoor kwam Sami's hoofd er maar niet langs. We hebben het nog 10 min. geprobeerd en toen heeft de vk een ambulance laten komen. Met spoed moest ik naar het ziekenhuis en ondertussen mocht ik niet persen. Het was een onmogelijke opgave. In het ziekenhuis aangekomen, was het spitsuur en moest ik nog een half uur op de gyn wachten. Uiteindelijk kwam ze toch. Het randje was door het hobbelige ritje helemaal weg. Na een echo van Sami mocht ik weer persen en uiteindelijk is hij om 18.40u ter wereld gekomen.

Over het gewicht. Ik heb een alles behalve normale zwangerschap gehad. Heel misselijk en veel overgeven al vanaf week 6. Twee keer uitgedroogd geweest en galstenen gehad. Daardoor ook nog veel pijn gehad en daarom ben ik op 9 maart ook nog geopereerd. Ze hebben mijn galblaas verwijderd. Ondertussen was ik al 10 kilo afgevallen. Het overgeven en de misselijkheid zijn wel beter geworden, maar nooit helemaal weggegaan. Aan het eind vd zwangerschap was ik nog wel weer 3 kilo aangekomen, maar dat was puur kind. Na de bevalling was ik nl -12 kilo.
Rebecca

Posting Freak

01-11-2011 17:09
@mijntje: ja ik heb ook de kilo's over die ik er zelf aangesnoept heb hoor... eigen schuld en minder sporten he.. deed dat 5x per week en met verlof opeens niet meer, nou dan wil dat wel.. moet zeggen dat ik op t cb ook zie dat trage kinderen vaak stevige kinderen zijn. Is ook wel logisch natuurlijk, moeten een stuk meer gewicht verplaatsen. Maar jij geeft bv dus ze regelt het helemaal zelf, dus echt TE zwaar zal ze niet zijn... ach volgens de richtlijnen hoeven ze pas met 9 maanden te rollen dus we hebben nog even Wink

@ikke: ja das precies wat me tegenhoudt.. dat ik moet gaan kolven om pap te kunnen maken. Laatste voeding is meestal rond 23 uur. Soms slaat hij deze ook over en komt hij 3 uur 's nachts... dus tja, dan heb ik zitten kolven en dan komt ie niet haha.. en om nou pas te kolven als meneer al wakker is.. dan wordt hij weer zo klaarwakker omdat hij zolang moet wachten... lastig he! wat fijn trouwens dat ze bij jou wel snel doorsliepen zeg! Ik hoop dat het hier snel komt al vind ik 1x niet zo erg, maar vaker wel! Grappig ook dat jij juist op andere plekken afvalt en ik mijn oude buikje weer terug heb haha... tis ook nooit goed he Wink en maar 7 kg aangekomen bij de tweede? hoe heb je dat gedaan? en met zn tandjes is sven inderdaad erg snel!

@naima: ik ken je natuurlijk uit ons juni forum Wink maar ben je inmiddels alweer een beetje aangekomen en hoe voel je je nu lichamelijk?
Naïma

Posting Freak

01-11-2011 17:26
@ Rebecca, hihihi gelukkig niet aangekomen. Die kilo's moesten er hoog nodig af. Lol!
Ik ben helaas lichamelijk niet zo in orde. Pijntjes die aanhouden. Bloed geprikt afgelopen vrijdag.
De eerste uitslagen zijn goed, nu nog de uitslag vh vitamine D gehalte afwachten.
Sanel

Posting Freak

01-11-2011 17:38
Bati
Jaja dat krijg je als je overal reclame maakt. Whahahaha. Lekker kletsen meiden! Gezellie. Ik hoor hier niet thuis. Mijn kids zijn van 2009 en 2010.
Rebecca

Posting Freak

01-11-2011 17:46
@sanel: 2011 gaat t dan ook niet meer worden Wink
@naima: jeetje wat vervelend dat de pijntjes blijven, hopelijk goede uitslagen! enne... -12 en nog steeds moeten afvallen? hoeveel wil je kwijt dan? als je toch al moest afvallen is die -12 kilo van de zwangerschap een mooie bijkomstigheid maar denk toch dat je het niet liever nog een keer zo zou willen lijkt me... sterkte en succes!
Sanel

Posting Freak

01-11-2011 17:58
Hahaha Rebecca dat zal hem idd niet meer worden. Dat zou wat zijn zeg. Deze zitten al dicht op elkaar laat staan als ik dit jaar weer zou moeten bevallen. Nee wij zij klaar. We hebben een jongen en een meisje en onze wens was 2 kindjes.
Rebecca

Posting Freak

01-11-2011 18:04
ja klinkt inderdaad als een perfect plaatje zo! je hebt groot gelijk! best zo kort ertussen? zat even te rekenen en in jouw geval was ik over 2 maanden alweer zwanger, waaaaaa moet daar echt even niet aan denken!
Sanel

Posting Freak

01-11-2011 18:11
Ja dat klopt wel idd. Er zit 16 maanden tussen dus Fenna was ongeveer 7 maanden dat ik weer zwanger was. Ik dacht er toen ook nog niet aan hoor toen Fenna 4.5 maand was. Hahaha. We zijn gestopt met de pil met de veronderstelling dat duurt wel weer een half jaar maar niets was minder waar en was meteen zwanger. Hahaha.
Rebecca

Posting Freak

01-11-2011 18:17
ach achteraf wel lekker toch, ben je lekker snel 'klaar' Wink genietze van je mooie wondertjes!
korel

Posting Freak

01-11-2011 18:18
Sanel, vind je het zwaar dat ze zo kort op elkaar zijn? Of gaat de 2e mee in het ritme?

Ik zit stiekum soms al te denken aan een 2de! haha!
korel

Posting Freak

01-11-2011 18:20
Rebecca, en hem standaard wakker maken om 22:00/23:00 helpt niet? Het is idd vervelend om te kolven en hij dan niet komt!
Rebecca

Posting Freak

01-11-2011 18:22
nou weet t nog niet want ben er nog niet mee begonnen haha! hij is nu sowieso erg van slag door die nieuwe tijd. Hij wilde altijd rond 18.30 naar bed, nu lag hij er om 17 uur al in. Maar als hij straks komt voor een voeding haal ik m er mooi nog ff uit!
korel

Posting Freak

01-11-2011 18:26
Ruben is ook erg van slag door de nieuwe tijd, vooral s'ochtends.. hij sliep tot 8 uur ( ik dolgelukkig, haha) alleen nu is het om half 6 al feest! Dusja, beetje jammer. Bed tijd s'avonds is ook vervroegd ja. Hij gaat zo in bad en dan ligt hij om 7 uur in bed en dan haal ik hem om ongeveer half 10 weer uit bed voor zijn 4e fles. S'nachts wordt hij wel 1xtje wakker, maar dan krijgt hij zijn speen en slaapt weer verder.
Bati

Posting Freak

01-11-2011 18:52
@ Naima: pfff, je hebt niet echt een leuke zwangerschap gehad, en de bevalling eigenlijk ook niet zo goed gegaan. Hopelijk ben je snel weer in orde! Heel veel sterkte!
@ Rebecca: ja, dat is snel met de tandjes. Hier heb ik al vaker gezegd: ik denk dat ze tandjes krijgt (als ze wat aan het jammeren was en vaker rode wangetjes had). Maar tot nu toe geen....ben benieuwd.'
@ Sanel: ow ja, je hebt ze snel achter elkaar gekregen zie ik. Gaat alles goed met ze? En ja de reclame maken heeft geholpen Big Grin
@ Hier: Demi weer vanavond groentehapje gegeven. (Nu eigen gemaakte, had nl nog potjes van een vriendin gekregen. D8 maakt die eerst op ivm vvd). Het was echt niet te doen. Krijsen, slaan, huilen......steeds maar geprobeerd. Maar alles komt even hard er weer uit. Ik ben maar gestopt er mee, want ze was zo hysterisch aan t doen dat ze bijna geen lucht meer kreeg. Daarna maar haar flesje gegeven, maar ze was zo overstuur dat die fles in het begin ook niet zo super ging. Ik heb haar maar in badje net gedaan, om rustig te worden. En nu ligt ze in bed.....pffffff, dat word nog wat. Morgen naar het CB, ben benieuwd wat ze daar te zeggen hebben!
Bati

Posting Freak

01-11-2011 18:54
@ Rebbeca: wij halen Demi ook nog altijd 's avonds eruit. Ze krijgt haar laatste flesje rond 22.00. En zo lang op zijn tot die fles red ze natuurlijk niet. We hebben t al eens vaker geprobeerd om het flesje vroeger te geven, maar dan komt Demi ook 's nachts vragen voor een fles.
Mijntje

Posting Freak

01-11-2011 19:24
Bati, gaat fruit wel goed? Of is het met alle hapjes? Vieve eet nu ondrtussen wel de fruit erg goed, maar avondeten weigert ze bij mij (manlief zegt dat ze bij hem wel eet.. Haha). Maar ik maak me er niet druk om. Komt vanzelf hoor. NAIMA, klinkt precies als mijn eerste bevalling. Heftig hoor! Naja het stukje van het persen, dat koppie wat steeds heen en weer gaat, lreeg haar onmogelijk over die hobbel heen pfff. REBECCCA, ooow 9 maanden pas Smile. Dan heeft ze nog 2 maanden, dat komt goed. Ach ik geloof het wel, tis alleen wennnen, madeleif en milan waren erg vlot, die deden alles altijd net iets vroeger dan de boekjes zeiden. Vieve is lekker langzaam.
Sanel

Posting Freak

01-11-2011 19:28
korel schreef:Sanel, vind je het zwaar dat ze zo kort op elkaar zijn? Of gaat de 2e mee in het ritme?

Ik zit stiekum soms al te denken aan een 2de! haha!

Het is wat je onder zwaar versta. Ik heb echt een baggerzwangerschap gehad met Kian. Zat met 24 weken al thuis en mocht niet meer werken. Kon ook niet veel meer doen en dat is lastig met een meisje dat net 1 was geworden. Gelukkig liep Fenna met 11.5 maand al los en scheelde dat echt enorm. Snel daarna kon ze al zelf de trap op. Ik was het met 37 weken echt zo zat en heb ik me laten verwijzen door de vk naar de gyn voor een inleiding. Heeft wel even geduurd voordat ze dat wilde doen maar na een flink potje janken toch maar wel gedaan. Helaas zat ik nog pot en potdicht en kon ze niets voor me betekenen...Ze vertelde dat het in mijn situatie ook niet goed is om me te laten inleiden (vanwege enorme bloedverlies na de geboorte van Fenna) om het op te wekken. Dus heb ik het toch maar naast me gelegd. Ook Kian werdt te laat geboren. 3 dagen. De bevalling duurde maar 4 uurtjes en was ook zo weer thuis. Kian is wel geboren met navelstreng om zn keeltje dus heeft wel een slechte opstart gehad. Toen ie een week oud was heeft ie nog 2 dagen in zh gelegen omdat ie erg suf was en heel slecht dronk. Daarna is alles beter gegaan maar zoeken naar een schema is lastig. Fenna had een goed schema en Kian moet zich daar aan wennen. Die kun je nog in schema brengen en Fenna niet zo makkelijk meer. Aangezien de kleintjes veel sprongetjes hebben werken ze zich elke keer in een ander schema. Hahaha.Ik heb met beide trouwens de fles gegeven. Het is zeker zwaar maar ik zou het daar niet voor laten hoor. Want het is echt wel leuk hoor zo dicht op elkaar. Ze zijn echt heel lief samen. Maar soms ook broer en zus. Hahaha.

Hier een plaatje van mijn boefjes!!
[ATTACH=CONFIG]6410[/ATTACH]
ran83

Posting Freak

01-11-2011 19:29
Bati gaat het vanaf het begin al niet goed de hapjes??? en geef je ze op tijden dat ze eigenlijk een fles moet??

Hier ook nog niet helemaal gewend aan de nieuwe tijd....ze kwam s'nachts altijd nog 1 keer, maar is nu de 2de keer al rond 6 uur, maar heeft dan geen trek...ze is gewoon wakker... S'avonds krijgt ze rond 8 uur de laatste voeding, als ik d'r wakker maak s'avonds later helpt niets voor het doorslapen.
Juudje81

Senior Member

01-11-2011 19:29
@ late fles: hier ook nog steeds. Maken Niels standaard nog wakker rond 22u. Zo lang hij de flessen leeg drinkt, vind ik het prima. Afbouwen komt wel.

@ Bati: hier moest Niels helemaal niets weten van groente- en/of fruithapjes in het begin. Wij zijn met 6 maanden begonnen en hier was het na de eerste keer ook elke keer hysterisch, krijsen, huilen etc. Maar ja, je wil toch dat hij proeft...... totdat ik een andere moeder tegenkwam. Haar 4e kind wilde ook niet. Ok, dacht ze, dan wachten we nog maar. Later ging het dus wél goed. Wij zijn dus na 2 weken proberen ook een periode helemaal gestopt met bijvoeding (was het CB het hier trouwens ook mee eens). Wel aan blijven bieden, maar zonder druk. Hij at dus niks, totdat we met 7,5 maand op vakantie waren. Ineens at meneer brood en ging ook groente en fruit er daarna prima in..... en nu eet hij als een bouwvakker (nou vooruit, momenteel even niet, maar volgens mij is dat weer een fase).
Hier zat Niels overigens ook nog helemaal niet te smakken of zo met 6 maanden. Hij had er duidelijk de interesse nog niet voor en vond zijn flessen nog véél te lekker.

@ sanel: das inderdaad best dicht op elkaar. Ik moet er nog even niet aan denken hoor, weer zwanger te zijn Wink Vond het héérlijk, maar vind 1 uk nu nog wel even genoeg. Het leuke is bij jou wel dat ze dus niet zo veel verschillen in leeftijd!
ran83

Posting Freak

01-11-2011 19:31
Sanel dat klinkt idd bekend....dat in schema brengen van je 2de kindje... De oudste heeft van al d'r eigen schema, maar de jongste kun je nog wat rekken met sommige dingen. Moet ook wel zeggen dat ik het soms wel zwaar vindt, maar alleen op de dagen dat ashley gewoon echt veel last van krampjes heeft....en vindt het balen dat ik de nachten nog niet door kan slapen, maar verder geniet ik ook volop van m'n kleine meiden hihi...
Mijntje

Posting Freak

01-11-2011 19:39
Het is ook superleuk zo dicht op elkaar. Madelief en milan slapen bijna iedere dag bij elkaar in bed, ze kunnen niet zonder elkaar, maar overdga ook absoluut niet met elkaar Wink haha. Madeleif is een lekker kattekoppie en Milanlaat zich veelste snel op de kast jagen. Ben benieuwd wat de kleinste voor veranderingen gaat brengen in de omgang tussen hun.
Juudje81

Senior Member

01-11-2011 19:47
@ mijntje: wat schattig van je 2 kindjes!
Sanel

Posting Freak

01-11-2011 19:48
Ohh hier zijn ze exact hetzelfde..Confusedhock:. Driftig en ongeduldig. Hahahaha. Maar wel heel vrolijk hoor. Ze kunnen lekker het speelgoed van elkaar af pakken. Hahahaa.

Ran
Ja jij zit met bv dus das alweer gauw anders lijkt me. Kian sliep hier met 3 weken al door dus dat was echt verwennerij natuurlijk.
jannelies

Senior Member

01-11-2011 20:38
Nadat Sanne de 1e 3 weken 's nachts niet wilde slapen en vervolgens 9 weken 's avonds niet wilde slapen, sliep ze met 3 maanden door. Vanaf 4 maanden kreeg ze 20.30u de laatste fles tot de volgende ochtend 20.00u. Inmiddels krijgt ze half 8 de laatste fles en slaapt ze tot ongeveer 7.30u. Ze krijgt trouwens flesvoeding, na 2 dagen gestopt met borstvoeding. Dat wilde niet goed lukken en ik was nog uitgeput van de bevalling en had erg last van mn bekken (instabiliteit), dus dat kon er niet bij hebben. Heb er overigens nooit spijt van gehad dat ik ben gestopt met bv.

Wat betreft de kindjes die moeite hebben met de groente/fruithapjes: Dat komt uiteindelijk vast goed, gewoon blijven aanbieden zonder dwang. De 1 is er nu eenmaal eerder aan toe dan de ander.

Sanne heeft er qua ontwikkeling flink de vaart in. met 6 maanden zat ze, met 8 maanden kroop ze door het hele huis, 8,5 maand lopen rond de tafel en sinds gisteren klimt mevrouw de hele trap op! Ik moet ook continu achter haar aan, want ze doet alles wat niet mag! Tis een klein dondersteentje:-D

[ATTACH=CONFIG]6413[/ATTACH]
Rebecca

Posting Freak

01-11-2011 21:18
@bati: eruit halen voor laatste voeding hebben we een tijdje gedaan maar meneer is dan zoooo slaapdronken dat hij zich alleen maar verslikt en zo en hij komt dan alsnog 's nachts, dus daar maar mee gestopt. Als ik rijstebloem zou gaan geven, dan geef ik dat met de voeding van 19 uur denk ik.. en dan 's nachts of laat nog een keer de borst. 1 keertje 's nachts vind ik niet zo erg...

@mijntje: wel typisch hoor bij derde kindjes... ontwikkeling kan erg snel gaan doordat ze het voorbeeld zien, maar kan ook juist erg traag gaan omdat ze gewend zijn dat alles op zn tijd moet... komt wel goed inderdaad!

@sanel: ah god wat een liefies! en ze lijken op elkaar! en jeetje wat een zwangerschap van kian, maar gelukkig heb je er een mooi wondertje voor terug!
Bati

Posting Freak

01-11-2011 21:54
@ Sanel: wat een lieve foto!!!!
@ de hapjes: fruithapje eet ze meestal wel goed (tussen de eerste fles en tweede fles geef ik deze). En t groentehapje geef ik als ik de 3e fles moet geven. Als ze een paar hapjes heeft gehad geef ik haar de 3e fles. Het probleem is dat ze uberhaupt niks van het hapje wilt hebben. Van mij hoeft ze niet alles op te eten, maar gewoon een beetje proberen. Ben gewoon bang dat ze op mij gaat lijken. Ik zelf lust niet veel omdat ik zelf niet genoeg eigenlijk ben gepusht ben geworden door mn ouders. (Ben het 6e kind, dus denk dat mn ouders zoiets hadden van laat maar zitten). Naja, we horen t morgen wel bij het CB, wel lief dat jullie mee denken! Smile
Bati

Posting Freak

01-11-2011 21:58
@ Ran: t fruithapje had ik btw ook in het begin meer moeite mee. Nu gaat t een stuk beter.
ikke44

Posting Freak

01-11-2011 22:37
Bati, bedoel je die plastic kinderstoel die je in het wit rood en blauw kunt kopen? Wij hebbend die voor vakantie enzo aangeschaft. Voor gewoon thuis hebben we een meegroeistoel van Geuther en een tripptrapp, maar die laatste is zonder extra's dus daar zit de oudste opWink Lynthe kan in de stoel van geuther heel goed zitten (met een stoelverkleiner van een andere stoel want daar zit geen stoelverkleiner bij) He wat vervelend dat ze fruit ook al niet wou vanmorgen. Lynthe heeft nog niet helemaal goed door hoe je van een lepeltje moet etenWink
Succes morgen bij het cb!

Juudje, heb jij ook meegekletst in het topic van proberen zwanger te worden maart of april 2010?

Mijntje, Wij willen ook graag nog een derde proberen te krijgen, maar ben er ook al over uit dat daar wat langer tussen moet als tussen deze 2, is soms idd behoorlijk druk, en nou loopt het ook nog niet allemaal zo geweldig dus eerst alles goed op de rit. Ik denk dat je oudsten het nu ook veel bewuster mee maken dat ze een zusje hebben gekregen of niet?

Naima, oh wat vervelend zo'n zwangerschap en dan ook nog galstenen in de zwangerschap gehad:S Ik kreeg ze vlak na de bevalling, ben 2 weken geleden eindelijk geopereerd... Vervelend dat het nog niet zo lekker gaatSad

Rebecca, kan me goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten, en al helemaal niet als hij niet altijd komt voor die voeding. Ja ben wel blij dat ze zo snel doorsliepen, afgelopen nacht kwam de oudste ineens, pfff dat breekt dan ineens op (en dat is dan nog maar 1 nachtje, respect voor jou hoor!)
En die 7 kilo bij de jongste.. Ik had er natuurlijk nog iets van 5/6 kilo aanzitten van de oudste en ik ben tot 24 weken behoorlijk misselijk geweest dit keer, daardoor ben ik in het begin juist afgevallen en pas na die 24 weken ging ik weer wat groeien, de kleine heeft er in elk geval geen last van gehad want die was ruim 8 pond, en zodoende was ik natuurlijk gelijk al weer een hoop kilo's kwijtTongueWink
Lynthe krijgt trouwens ook rond 22 uur de laatste voeding, misschien kan het wel eerder maar niet geprobeerd en bevalt me prima zoals het nu gaat dus laat het voorlopig maar zo...

Sanel, ahh wat een lekker stel zegBig Grin Dat lijkt mij ook zo leuk, er zit tussen mijn dochters precies 2 jaar, hoop dat ze wat aan elkaar hebben, maar als dat niet zo is is ook prima hoor...

Jannelies, ahh wat lekker herkenbaar, mijn oudste rolde met 2 maanden alle kanten op, met 6 maanden kon ze zitten, een week later stond mevrouw rechtop in de box (schrok me wildWink) met 7 maanden overal langs lopen en ook alles wat niet mag he:S Hopelijk doet deze het iets rustiger aan (alhoewel tot nu toe:S)

Hier dus net een week bezig met fruithapjes, bij de oudste wel al met 4 maanden begonnen maar de jongste spuugt enorm veel waarvoor we bij de kinderarts lopen, ze dachten eerst aan reflux maar geen medicijn of niks wat hielp, nu denken ze aan koemelkallergie dus ik zit op een koemelkvrijdieet (ivm de bv) en het gaat de laatste week erg goed, waarschijnlijk moet ik volgende week weer koemelk nemen en kijken of ze dan weer anders reageert, daardoor moesten we ook langer wachten met groente en fruit (mocht officieel nog niet beginnenWink) ze heeft tot nu toe alleen nog maar peer gehad want merkte gewoon dat ze echt wat wou, en dit gaat best goed al heeft ze nog niet helemaal door hoe je van een lepeltje moet eten hahaSmile
jojo82

Posting Freak

01-11-2011 23:10
jeetje meiden..... wat is er veel bijgeschreven! weet nu alles al niet meer..

voor alle "nieuwe meiden" welkom! gezellig zeg zo'n grote groep.

wij hebben net zo als ikke de Geuther kinderstoel, we hebben alleen Lynn er nog niet ingehad, maar met Nick vond ik het in iedergeval een super stoel!
in de trip trap stoel hing hij echt, en zat hij niet mooi, dat is ook bij ieder kind natuurlijk anders.

ik geef ook nog steeds bv Lynn krijgt ook bijvoeding, fruit vindt ze heerlijk! groente wisseld een beetje.
heb wel het idee dat het kolven nu wat minder gaat....gun me er ook niet meer echt de tijd voor.

Lynn slaapt vanaf de 3e week al door, meestal gaat ze er tegen 20.00-20.30 in en slaapt ze tot de volgende ochtend,
alleen vorige week was ze verkouden en werd ze s'nachts even wakker.

ik zal morgen even proberen op iedereen te reageren... teminste al er niet weer ineens zoveel geschreven wordt hihi!!
VickyS

Posting Freak

02-11-2011 14:19
oh jee, hebben jullie het verschrikkelijke nieuws gehoord van dat meisje van 5 maanden oud, zwemmen met mama, er vallen speakers naar beneden, op haar hoofdje en nu is ze overleden!! en dan nog wel in het zwembad waar ik binnenkort met Rensje wou gaan zwemmen. Heb er echt tranen van in mijn ogen, ga je met je baby zwemmen en dan kom je alleen thuis... Cry ben er even stil van...
Mijntje

Posting Freak

02-11-2011 15:41
He bah Vicky, dat is wel verschrikkelijk nieuws! Wat een nachtmerrie voor de ouders, daar kom je toch nooit meer overheen? Moet daar echt niet te lang stil bij staan! Vieve heeft ook haar eerste valpartij gehad. Mijn dochter van 7 ging paardje rijden met haar op een speelgoedpaard (70cm hoog). Ze zit dan achter Vieve. Ik lette even niet op en Madelief bedacht opeens iets en liet Vieve alleen op het paard zitten. Boink! Madelief moest harder huilen dan Vieve. Ze voelde zich zo schuldig. Arme meisjes.
Rebecca

Posting Freak

02-11-2011 16:25
Ohja vreselijk nieuws he... getver de getver, sven is net zo oud... moet je inderdaad maar niet te lang bij stil staan, bah!! zo heb je opeens geen kindje meer... brrrr kippevel!

Sven zijn hartje was trouwens in orde! Hij heeft een klein gaatje tussen de boezems maar dat is zonder consequenties! Ik ben dus ook weer helemaal opgelust!
korel

Posting Freak

02-11-2011 16:39
VIcky, Verschrikkelijk nieuws, Moet er niet aandenken, Zo'n klein meisje... net zo oud als Ruben.. Bah. Daarna kwam in het nieuws dat een moeder met inparkeren in het water is gereden in utrecht. Zij kon er uit komen maar haar 2 kindjes van onder de 5 hebben het niet overleefd. Je kunt vandaag het nieuws beter niet kijken.

Mijntje, so dat is ff schrikken...VOor madelief natuurlijk ook, wat niet haar bedoeling... Gelukkig zijn die kleintjes het zo vergeten.

Rebecca. Dat is goed nieuws, Fijn dat het verder geen consequenties heeft!

Ruben is vandaag alweer 5 maanden... Jeejj.. :-D
Naïma

Posting Freak

02-11-2011 16:41
@VickyS, ja heb het net op journaal gehoord. Maar ook het nieuws over die 2 kindjes die met auto en al het water in zijn gereden. Moeder kon nog net op tijd ontsnappen. Echt zo vreselijk. Het zou je maar overkomen.
VickyS

Posting Freak

02-11-2011 16:59
ja verschrikkelijk, je moet er inderdaad maar niet te lang bij stil staan! dat is gewoon het ergste wat een moeder kan overkomen!!!

Mijntje, ah zielig zeg van Vieve! Ook zielig van Madelief dat ze zo geschrokken was!!

Rebecca, goed nieuws!!!
joyceg

Posting Freak

02-11-2011 18:35
@Mijntje bah wat eng. Ik ben die kleine van mij ook steeds aan het opvangen. Als ze zit laat ze zich net zo makkelijk vallen. Blijft eng,maar je weet dat het toch eens gebeurt.
@Rebecca wat een fijn nieuws!!!!

Bah al dat nieuws van die kindjes hoorde het vandaag ieder uur op de radio kreeg het er iedere keer koud van
Bati

Posting Freak

02-11-2011 20:42
@ Ikke: ja die bedoel ik, vreselijk stoeltje. Makkelijk denk ik wel hoe je zegt voor op vakantie mee te nemen, maar meer ook niet (voor ons dan). Super dat Lynn de peer zo lekker vond. Hopelijk volgen er snel meer smaakjes.@ Jojo: denk zowiezo dat we dit weekend (als we tijd hebben) voor een stoeltje kijken. Ik zal aan je advies denken Big Grin Thnx!
@ Vicky: heh, wat erg. Moet je niet aan denken!
@ Mijntje: dat is ff schrikken! Hopelijk zijn ze t weer snel vergeten?!
@ Rebbeca: he, fijn nieuws!!!! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent!
@ Korel: proficiat met Rubens 5 maandjes Big Grin
@ Naima: ja had ik ook gehoord op de radio. Verschrikkelijk!
@ hier: vanmorgen is mn man naar het CB geweest. Ik moest jammer genoeg werken.....Demi weegt nu 7920 gram en is 67 cm groot. Ze was wat steviger (volgens de "gemiddelde"). Maar nu ze de hapjes en nu ook de flesjes minder drinkt komt dit wel goed. Ook bij het CB zeide ze: gewoon blijven proberen met de hapjes. En als ze de flesjes minder drinkt, dan zit ze ook vol. De enige tip die we eigenlijk hebben gekregen was om t ritme wat te veranderen. Dus misschien hier maar wat aan doen dan. Ze adviseerde ook om het speelmobiel weg te doen bij de box, omdat ze anders zich vaker bleef focussen hierop. Zo beweegde ze meer door de box heen. Ze draaide wel goed en ze praatte ook al veel Big Grin Dat word dan nog wat Wink
Ze heeft net nog een groentehapje gekregen van mn man....het ging. Al ietsjes meer dan anders. Naja, stapje voor stapje!
Ik ga podb. Fijne avond! Liefs
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (6): 1 2 3 4 5 6 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave