Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Starten per november 2011!

Starten per november 2011!
IM88

Senior Member

Topics: 1
21-10-2011 11:56
Hallo allemaal,

Wij gaan per november 2011 starten met een poging tot het (mogen) krijgen van een kindje!! Aangezien dit een spannede periode is, die je nog niet direct wilt delen met je familieleden lijkt dit mij de ideale uitkomst om er toch lekker over te kunnen kletsen.

Ik zal (kort) wat over mezelf vertellen;
Ik ben 23 jaar, mijn man 30 jaar. Sinds een paar maanden zijn we getrouwd en ons nieuwbouw huisje is bijna af. Huisje is er, boompje is er, nu alleen nog het beestje! Smile
in juli en in augustus hebben we al een poging gewaagd. Dat is helaas niet gelukt. Toen hebben we besloten 2 rondes te wachten ivm een opleiding die ik op het werk ga volgen. Nu zit ik weer in mijn "voorbereidingsronde" (ofwel gezond eten, goed slapen, en foliumzuur slikken). Per ongeveer 14 november gaan we weer van start!
Heb er erg veel zin in! Nu alleen nog enthausiaste dames die hier graag over meekletsen... Wie voelt zich geroepen?
Sanniess

Unregistered

21-10-2011 11:58
*breek even in*

Hoi IM88!!! Ik zie dat je een nieuw topic hebt geopend voor novemberstarters!! Veel succes straks in november en kom als je wilt af en toe nog gezellig in jou 'oude' topic kletsen Big Grin

*breek weer uit*
mutsiemuts

Posting Freak

Topics: 2
21-10-2011 12:01
@im88
alweer een nieuw topic, pff de tijd gaat hard
`ons `topic is nog steeds niet vol voor jou hoorSmile je hoorde er eerder ook al gewoon lekker tussen
en zoveel zwangeren zijn er nog niet bijgekomen

alleen ik zij de gek die daar is blijven hangen hihi
IM88

Senior Member

21-10-2011 12:04
Hoi sanniess!
inderdaad! Vanaf november ga ik weer voor een frisse start en gelukkig hoeven er dan geen onderbrekingen meer te zijn, dat voelt erg goed!
Ik lees nog steeds regelmatig mee het het "oude" topic en voel nog steeds de spanningen als er iemand gaat testen hihi. Wel goed dat ik er niet dagelijks mee bezig ben geweest, daardoor is de tijd zoveel sneller gegaan! Nu ik weer in mijn "voorbereidingsronde" zit begon het toch weer te kriebelen en ik dacht, ik open gewoon een topic voor november starters! Ik zal met jullie mee blijven lezen en af en toe nog eens een update plaatsten hihi.
Jij/jullie alvast heeft veel succes met zwanger worden!
Sanniess

Unregistered

28-10-2011 21:38
Hey meid, nog weinig starters vanaf november Sad misschien komt t nog, en anders klets je wer terug in ons topic!! Daar zijn we echt nog lang niet allemaal zwanger hoor!! Ik ben ook pas in ronde 1 nu bezig dus wat dat betreft pas je er nog prima bij Big Grin
IM88

Senior Member

29-10-2011 21:29
ivm nog geen mede forummers in dit topic ga ik maar weer gezellig in mijn oude topic meekletsen. voor degene die in november gaan beginnen veel succes gewenst!
Justme50

Junior Member

Topics: 0
29-10-2011 21:43
Dag allemaal!

Ook mijn pillenstrip is sinds vorige week door de wc gespoeld... Ook ik zit in de voorbereidingen, dus vind het erg leuk om te lezen dat ik niet de enige ben!!!

Even kort:
Ik ben 26 jaar, ruim 8 jaar samen met mijn man waarvan 5 jaar samenwonend.

Vind het allemaal maar erg spannend... :-)
ster77

Member

30-10-2011 08:24
ha Im88 en justme50,

Ook ik ga in november weer proberen. Ik zeg weer want ik heb een zoontje van bijna een jaar.
Bij mijn zoontje heb ik al wel meegelezen op deze site, maar nooit aangemeld, nu bij het proberen voor een tweede lijkt het me erg leuk om dit samen met anderen te delen.
Kort over mezelf. Ik ben 34 en 14 jaar samen met mijn vriend. Volgend jaar juni gaan we trouwen en daarom zijn we nog niet eerder gestart met proberen zwanger te worden. Ik wil nl. niet hoogzwanger voor het altaar staan ;-)
Ik hoop dat er meer mensen zijn die zich zullen aansluiten, im88 ik hoop dat je er nog bent ;-)
Ik heb me pas net aangemeld dus ik moet alles nog even uitzoeken qua banners enz.

tot schrijfs.
X Ster
IM88

Senior Member

30-10-2011 09:51
@Just me en Ster, wat gezellig dat jullie meekletsen! ik dacht er stopt niemand in november... maar gelukkig toch wel! gezellig!

@Ster: gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Spannend! Wij zijn ook kortgeleden getrouwd, kan me de voorbereidingen en spanning nog goed herinneren Smile Al een idee hoe jullie de bruiloft doen? Groot, klein? en je hebt al een zoontje van bijna 1... Leuk dat je er nu al zo snel weer voor gaat. Was je bij hem snel zwanger en hoe verliep je zwangerschap?

@just me; idd erg spannend! Hoelang heb je de pil geslikt, hoe was je cyclus voor de pil? Hoop dat je snel je "ei" gaat vinden Smile

Wij zelf hebben ons niet meer in kunnen houden met wachten haha. Ik slikte al foliumzuur dus we hebben besloten deze ronde maar te beginnen. We zitten nu weer in onze "klusperiode" tot nu toe volgens mij nog geen eisprong gehad maar verwacht hem de komende dagen. en daarna begint de spanning weer haha
Zullen we een kort lijstje starten? Als er meer mensen mee gaan kletsen kunnen we elkaar nod in de gaten houden, geeft weer extra spanning haha

Naam...................Leeftijd................... NOD......................Hoeveelste kindje
IM88....................23........................ ...18 nov.....................1e

Zwanger.........leeftijd.......ronde raak.......uitgerekend
ster77

Member

30-10-2011 10:24
@Im88, leuk je bent er nog ;-)
Leuk pas getrouwd, heb je een leuke dag gehad? Ik moet eerlijk bekennen dat we er nog niet zo heel veel mee bezig zijn, ik denk ook omdat het 'pas' volgend jaar is. Wel heb ik al jurken gepast, en 'de' jurk gevonden, maar die was natuurlijk veels te duur. Niet handig aangepakt om niet eerst de prijs te vragen haha. daarnaast weet ik natuurlijk niet wanneer het raak zal zijn en hoe ik er tegen die tijd uit zal zien. Ga in januari nog maar een keertje passen. Ze kunnen tegenwoordig al heel veel met de jurken als de bruid zwanger is.
We gaan op/aan het strand trouwen en ik denk een beetje gemiddeld zo'n 75 mensen op het feest totaal en daggasten rond de 35.
We hebben bewust gekozen om al snel voor een tweede te gaan i.v.m mijn leeftijd (wil zelf voor mijn gevoel niet te oud zijn, nou ja wat 'te' oud natuurlijk) en het lijkt ons leuk als ze dicht op elkaar zitten.
Wat betreft het zwanger worden dat heeft zeker wel 10 maanden geduurd (ook een reden om al te beginnen). Ik heb een hele fijne, makkelijke zwangerschap gehad en mijn bevalling verliep vlekkeloos.
In het kort 00.30 braken de vliezen (had ik niet echt door), 00.45 begon een weeenstorm die tot 03.20 duurde en na 38 moeten persen was hij er om 03.58 of zoiets.
Ik besef dat ik echt een geweldige bevalling heb gehad. net na de bevalling zei de verpleegkundige dat bij een eventuele volgende de verloskundige maar voor de deur moest gaan liggen omdat het mogelijk nog sneller zal gaan.
Nou een heel verhaal geworden haha. Ik lees nu pas dat je niet naar de bevalling vroeg, nou ja weet je dat ook gelijk ;-)
tot schrijfs.
X Ster
ster77

Member

30-10-2011 10:25
oh en wat leuk dat je al bent begonnen.... spannend!!!
Ik kan niet wachten moet ik eerlijk zeggen, maar ben ook wel bang dat het weer zolang gaat duren. We zullen zien!
Ster
IM88

Senior Member

30-10-2011 11:03
@Ster: wij hebben een goede dag gehad. We hebben het heel simpel gehouden hoor, had een jurk uit een galajurken winken, beetje laten pimpen in een bruidsmodezaak dus dat was niet extreem duur. We zijn 's ochtends met alleen beide gezinnen en mijn oma's erbij getrouwd, een lekkere brunch en daarna nog 3 uurtjes met onze dichtsbijzijnde vrienden een klein feestje in de kroeg. In totaal waren er 40 mensen. Hebben er goed van genoten, veel gelachen en lekker ongedwongen. De volgende dag op huwelijksreis gegaan, 3 weekjes amerika, heerlijk! Hebben jullie een idee of jullie op reis gaan en wanneer?
wat fijn dat je zo'n gemakkelijke zwangerschap hebt gehad na zo lang je best ervoor te doen zwanger te raken... hopen dat het deze keer sneller raak is! toch altijd interessant om te lezen hoe een bevalling bij een ander is verlopen hoor, in iedergeval, ik hoop dat ook een keer mee te mogen maken en ervaringen van anderen zijn dan altijd interessant Wink
Al een idee van je cyclus? hoe was die voor de zwangerschap van je zoontje? vul je jezelf ook in in het lijstje?
Justme50

Junior Member

30-10-2011 11:08
Leuk dat er meer volgen! En prettig te zien dat er iemand is die al een kindje heeft, want ik verwacht dat er heeeel veel vragen gaan komen :-).

Ik heb de afgelopen 2 jaar een Mirena spiraal gehad. Ik had regelmatig last van buikpijn aan de linkerkant en leerde dus later dat dit te maken heeft met mijn eisprong. 2 maanden geleden de Mirena laten verwijderen. De week erna werd ik weer ongesteld, maar omdat dit zo heftig was en ik juist in de tentamentijd zat, heb ik nog 3 weken de pil geslikt.

De buikpijn tijdens de spiraaltijd was niet prettig, maar ik besef nu wel dat dit een handig hulpmiddel is! Laat die buikpijn dus maar komen.

Ik moet zeggen dat ik, sinds ik dus geen hormonen meer binnenkrijgen, veeeeel meer zin heb in klussen :-D. Nu maar even afwachten op de buikpijn....
ster77

Member

30-10-2011 12:21
@im88; klinkt als een erg leuke bruiloft! Ik ben benieuwd hoe de onze word. In ieder geval op blote voeten en ook lekker relaxed.
@justme50; vraag maar raak hoor haha. Rem me ook maar af als ik teveel verteld. Uit ervaring weet ik dat het ook wat vervelend kan zijn ;-)
X Ster
Justme50

Junior Member

30-10-2011 12:50
ooo even het lijstje aanvullen! Ik weet mijn NOD nog niet helemaal zeker ivm een paar weken de pil. Indien nodig pas ik het later wel weer aan!

Naam...................Leeftijd................... NOD......................Hoeveelste kindje
IM88....................23.......................... 18 nov..................1e
Justme50..............26.......................... 21 nov..................1e
IM88

Senior Member

30-10-2011 18:42
inderdaad spannend om al begonnen te zijn, hoop zo dat mijn ei duidelijk is deze maand, dan kunnen we echt gericht klussen Smile
@Just me; jij zit trouwens heel dichtbij mij met je nod, wie weet kunnen we tegelijkt testen Smile Zie dat je nog studeert? Wat voor een studie volg je?
@ster; die vragen zullen ook vanuit mij wel komen haha!
Justme50

Junior Member

30-10-2011 19:07
Inderdaad maar een paar dagen tussen! Maar goed, ik weet het niet helemaal zeker. Dit is als ik uitga van 28 dagen.

Inderdaad nog aan de studie maar wel bijna klaar. Nog 2 tentamens in december en dan hoop ik mijn HBO afgerond te hebben. Ik doe de studie Maatschappelijk Werk en Dienstverlening in deeltijd (een dag per week). Maar het einde is in zicht!!

Gericht klussen is beter. Maar anders gewoon iedere dag in de vermoedelijke week zou ik zeggen :-D
ster77

Member

30-10-2011 19:15
IM88....................23........................ .. 18 nov..................1e
Ster77..................34........................... 08 nov ..................2e

8 nov. is nog geen officiele NOD, dat wordt pas volgende maand ;-)
M'n cyclus is altijd erg regelmatig. Toen ik stopte met de pil na 16 jaar al en na de bevalling ook weer. Altijd zo'n 28 a 29 dagen.
@justme50; leuke studie, ik heb SPH gedaan, maar werk alweer een lange tijd haha.
en voor beide: vraag maar raak!
X Ster
Justme50

Junior Member

30-10-2011 20:21
Hey Ster,

SPH was me net een brug te ver, MWB is al erg sociaal voor mijn doen... Ik werk ook een aantal jaren, ik heb vanaf mijn 16e in deeltijd gestudeerd. Ik wilde graag hierna nog SJD gaan doen. Is ongeveer 2 jaar met vrijstellingen, maar gezien de plannen nu heb ik besloten daar niet meer aan te beginnen. Wie weet weer over een jaar of 10?
ster77

Member

31-10-2011 08:01
@justme; je bent nooit te oud om te leren. Mijn vriend gaat over twee jaar nog een studie doen en dan is hij bijna 35. Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan met twee kleine kinderen (tenminste als we gezeged zijn met een tweede).
Ikzelf probeer nog veel cursussen te doen, maar ik ben meer van de praktijk dan van de theorie zeg maar ;-)
X Ster
Justme50

Junior Member

31-10-2011 17:20
Jaaa ik ook, dat is de reden dat ik altijd in deeltijd gestudeerd heb. Ben voor nu in ieder geval bij dat het er bijna op zit.

Door dat gedoe met spiraal - pil kan het zijn dat ik ergens niet goed geteld heb. Ik heb namelijk de hele dag al kramp, wat meestal mijn eisprong betekent... hmm... :?
IM88

Senior Member

31-10-2011 17:27
@ster; wat fijn zeg zo'n regelmatige cyclus, dan is het tenminste gemakkelijk te bepalen wanneer je je eisprong hebt.

hier: ik probeer mijn ei nu te vinden haha. mijn cylus varieert tussen de 26 en 30 dagen. lutalefase is denk ik 13 dagen (aan de hand van steekjes en cervixslijm bepaald). Zit nu op dag 13, verwacht hem dus elk moment, binnen nu en 4 dagen. Ik twijfel echter een beetje over mijn cervixslijm... Het is wel al meer en meer doorzichtig maar in mijn ogen nog niet rekbaar genoeg en ook nog niet vochtig genoeg aan de buitenkant. Daaropafgaande zou mijn ei-sprong dus nog niet binnen 2 dagen zijn (is na slijm meestal na 1-2 dagen)... In het boek van Mariel Croon over zwangerworden staat dat je rond de eisprong de bevruchtingskans verhoogd door dagelijks te klussen. Nu krijg is aan de hand van mijn cyclus wel de neiging om daar nu mee te beginnen, maar mijn slijm lijkt iets anders te zeggen. Weet ook niet of we het volhouden om langer dan 3-4 dagen achter elkaar te klussen, dan is echt de lol eraf. Dus zit een beetje in een dilemma... Wat zouden jullie doen? al beginnen met dagelijks of niet?
IM88

Senior Member

31-10-2011 17:30
@justme; het zou inderdaad door hormonen even wat van slag kunnen zijn... Ik weet niet of je ook je cervixslijm in de gaten houdt? Daar kan je namelijk meestal (bij mij in dit geval niet echt duidelijk maar meestal wel) ook wel veel aan zien
Justme50

Junior Member

31-10-2011 17:35
Lieve IM, ik kan er niet over meepraten. Sinds ik geen hormonen in mijn lijf heb, klus ik wat af... Na ruim 10 jaar anticonceptie is er een wereld voor mij open gegaan!

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, maar het niet doen als het tegen je zin is. Het moet ook 'leuk' blijven lijkt mij... Ik heb overigens net gelezen dat recent onderzoek heeft uitgewezen dat een orgasme bij vrouwen bijdraagt aan de bevruchting. Dus... :-D

Ik herken overigens je beschrijving van het slijm, same here op dit moment...
Justme50

Junior Member

31-10-2011 17:36
@ Ster.. Ja het viel mij toevallig vandaag op dat het er ineens anders uitzag. Beetje zoals de beschrijving van IM eigenlijk (zullen we dan echt gelijk opgaan!?! :-) )
IM88

Senior Member

31-10-2011 17:45
@justme; Hahahaa wie weet gaan we echt gelijk op, zou wel toevallig zijn! Smile van dat onderzoek heb ik inderdaad ook gehoord. Is geen probleem om voor een orgasme te zorgen gelukkig :-D, we letten er nu wel extra op dat dat niet wordt overgeslagen haha dus daarmee de kans verhogen doen we al Smile Zal eens aan manlief vragen wat hij ervan denkt maar denk dat we nu maar met iedere dag gaan beginnen.
Justme50

Junior Member

31-10-2011 17:47
Update hier: slijm inmiddels erg doorzichtig en veel meer. Voor de zekerheid gaan we er dus weer voor ;-). Manlief vraagt zich overigens af waar deze nymfo vandaan komt

IM -> go go go !! Succes!
IM88

Senior Member

31-10-2011 18:51
hahah ik denk dat we inderdaad gelijk lopen justme! ik wou er net op gaan plaatsen dat het bij mij ook veel meer is en doorzichtig begint te worden (nog niet helemaal) :-D:-D:-D zie ik dat jij het er ook net neer hebt gezet! Wat een toeval, wat een toeval...
IM88

Senior Member

31-10-2011 18:53
veel klusplezier!! :-D
Sanniess

Unregistered

31-10-2011 19:56
@IM, bij mij begon het cervixslijm 5 dagen voor mijn eisprong.. ik zou dus pas iedere dag seksen vanaf bijvoorbeeld je 3e cervixslijm dag, voor de rest gewoon om de dag!

Zo heb ik t tenminste ook gedaan.. nu nog afwachten of mn eitje bevrucht is!!
IM88

Senior Member

01-11-2011 12:46
thnx Sannies! (wat leuk trouwens dat je hier reageert! Smile ) Als ik zo even terugdenk is begon het bij mij idd ook wat eerder, zo'n 4 dagen... Denk als ik nu mijn slijm zo zie dat het nog 2-3 dagen duurt, zijn toch gisteren maar al begonnen met dagenlijks. we zien wel of het het vol houden (hope so..) want wil niet dat we tegen onze zin in klussen.
jij hebt nu dus je ei een beetje gevonden? Ben heel benieuwd of het nu gelukt is voor je!
IM88

Senior Member

01-11-2011 13:12
@ster &just me: hoe is het met jullie? Just me al druk aan de klus?? En Ster voor jou komt je nod en daarna de officiele klus voor een tweede ookal dichtbij, spannend!

Hier: Zijn nu sinds 2 dagen dagelijks aan de klus. Hoop dat mijn onderkant het dagelijks volhoud en dat de zin dan ook aanwezig blijft... Wil zoo graag een kindje! Zeker nu we over exact een week je sleutel van ons nieuwe huis krijgen!!!! Heb al een paar keer in het kamertje gestaan wordt de babykamer moet worden (=nieuwbouw) mijn man zei laatst ook nog dat dat het perfecte babykamertje was, dat het een mooi formaat was, vertrouwd voelde en hij praat nu continu over "de babykamer' ipv slaapkamer 2, zoals ie op de tekeningen heet en we hem eerst noemde... ahhhh!
Justme50

Junior Member

01-11-2011 19:33
Heeey!

Wat spannend, de sleutel van jullie huis!! En wat lief ook hoe je man reageert... ik sta ook soms versteld van die van mij hoor! Bekijk hem ineens met hele andere ogen (en nee, niet alleen door mijn nymfo bril :mrgreenSmile.

Hier gaat het prima, ook wij klussen deze week iedere dag. Nog steeds af en toe buikpijn, wat kan betekenen dat mijn eisprong er echt aan zit te komen. Anders zou ik niet weten waar het door komt. Dus dan maar het zekere voor het onzekere. Slijm is overigens vandaag veel minder, dus ben benieuwd hoe dat morgen is...

Vandaag geen foliumzuur genomen, ik ben aan het kijken of daar mijn gigantische hoofdpijn vandaan komt. En vandaag inderdaad geen koppijn gehad. Ik probeer het morgen weer, hopelijk blijft het weg en heeft het aan iets anders gelegen. Huisarts gaf aan dat het niet aan het stoppen met de pil kan liggen, aangezien ik die maar 3 weken heb geslikt...

Overigens, nu het allemaal dichterbij komt merk ik dat ik steeds maar blijf denken, 'wat als het niet lukt?' Ik probeer ook maar niet de rest van het forum te lezen, raak er erg gedeprimeerd van...

IMM - zet m op! :-)
IM88

Senior Member

01-11-2011 19:51
@just me; ik denk inderdaad dat het door de foliumzuur komt, die hoofdpijn. Dat had ik namelijk de eerste twee maanden ook! (we hebben in aug en sept al een poging gewaagd). Ik slikte toen de foliumzuur van de etos. Omdat foliumzuut slikken toch wel erg goed blijkt te zijn ben ik overgestapt op de pillen van Gravitamon. Dat is een multivitamine voor zwangere vrouwen (waar ook de juiste hoeveelheid foliumzuur in zit) had op hun website gekeken en daar staat dat je het ook kan slikken als je zwanger wilt worden. sindsdien geen hoofdpijn meer gehad. Misschien ook een idee voor jou?
Dat doemdenken, tja, dat is hier ook aanwezig hoor. zowel bij mij als mijn man. Hij maakt zich af en toe zorgen of het wel goed zit bij hem en of die ene keer in zijn jeugd dat hij daar een klap op heeft gehad geen probleemen veroorzaakt. Ik zelf heb ook allerlei enge dingen in mijn hoofd gehaald, bij een bepaald pijntje toch maar weer gegoogled. heb bijv. ook een cyste gehad de laatste ronde (die was toen gesprongen) nou dan ga je ook vanalles bedenken wat daar nog meer kan zitten en googlen... Dus ik denk dat je zeker niet de enige bent Smile
ster77

Member

01-11-2011 20:25
hey meiden,

jeetje ik kan jullie niet bijhouden hoor ;-) Hier even niet online geweest. Zoontje is ziek en heeft ons de afgelopen twee nachten wakker gehouden. ppfff ben echt helemaal kapot. Net weer naar boven en nu slaapt hij gelukkig (weet niet voor hoelang, maar benut mijn tijd goed hihi). Vriend is werken vanavond (vergadering). Wat betreft het slijm enz. ik heb er echt geen idee van.... ik kan me nog herinneren dat het me veels te lang duurde voordat ik zwanger werd en dat ik daar behoorlijk gestressed van raakte, ik ben toen een aantal maanden gestart met ovulatietesten. Uiteindelijk toen we zeiden.... oke we zien wel... toen was het raak.
Als ik jullie zo open alles op zie schrijven kan ik er nog wel een schepje bovenop doen ;-) je moet ervan uit gaan dat het geen jaar duurt, jullie zijn jong (en ik ben zo oud.. geintje), maar mocht het wat langer duren en je wil het nog leuk houden. Trek wat leuks aan of koop partner link, erg leuk spel :-0
Over dat orgasme heb ik ook gelezen, geloof ook wel dat dit klopt.

@Im: wauw leuk een nieuw huis! En wat lief dat je vriend/man er zo over praat.
@justme: erg he als je na een lange tijd gestopt bent met de pil, die mannen weet niet wat ze overkomt haha.

het kan zijn dat ik wat vergeten ben, maar dat merk ik dan vanzelf wel.
liefs
daanbanaan

Junior Member

01-11-2011 20:52
Hey Girls,

Ik ben net nieuw hier.. Als jullie het leuk vinden klets ik graag met jullie mee hier..

Vanaf begin oktober gestopt met de pil...
ben 24 jaar oud en mijn vriend is 30 jaar..
Ben heel benieuwd en hopen op snel succes!!!!
daanbanaan

Junior Member

01-11-2011 21:00
mijn ongesteldheid is een tijdje uitgebleven.. toen heb ik ergens gelezen om teunisbloemolie en tarwekiemolie te gaan slikken, dit zou ter bevordering van de doorbloeding zijn en de andere zou ook zorgen voor de innestelling van de eitjes.. dit bevestigde mijn huisarts die tevens homeopaat is.. na 3 dagen dit geslikt te hebben werd ik ongesteld!!! kan toeval zijn maar ik voel me er top bij! Smile

Ik heb het trouwens ook ineens heeeeel veel zin sinds die hormonen na bijna 10 jaar uit mijn lijf zijn.. Wink
Justme50

Junior Member

01-11-2011 21:08
Welkom in onze nymfo club Daan :mrgreen:!!! Erg gezellig dat je erbij bent gekomen!

En dank voor de tip!!!
Daantje79

Senior Member

01-11-2011 21:18
He meiden,

Ik wil ook graag met jullie mee komen kletsen!

Even kort:
Ik ben 32 jaar, inmiddels 2,5 jaar getrouwd en we hebben een dochter van bijna 17 maanden. Voor mijn zwangerschap heb ik een miskraam gehad met ongeveer 10 weken en afgelopen zomer ben ik, iets eerder dan gepland, zwanger geraakt van ons 2e wondertje. Het kindje was enorm welkom, maar helaas bleek het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te gaan. In eerste instantie zou ik geopereerd worden, maar uiteindelijk is gekozen voor een injectie met methotrexaat (soort chemo). Na de behandeling mocht ik 3 maanden niet zwanger worden, maar vanaf deze ronde mogen we er weer voor gaan!
Allemaal heel veel succes met zwanger worden!
Daantje79

Senior Member

01-11-2011 21:19
Hahaha, lekker overzichtelijk, 2 keer een Daan in het forum Wink.
Justme50

Junior Member

01-11-2011 21:35
Nou Daantje, ook voor jou welkom!

En wat een heftig verhaal zeg... Wel fijn dat jullie er nu weer voor mogen gaan!
Daantje79

Senior Member

01-11-2011 21:41
Dank je! Ben ook blij dat we het eindelijk af kunnen sluiten en weer voor een brusje voor ons meisje kunnen gaan. Vind het ook wel spannend hoor, kans op weer een bbz is wel iets vergroot... Maar we gaan er vanuit dat alles nu goed gaat (wel eerst zwanger worden natuurlijk Wink).
IM88

Senior Member

02-11-2011 12:16
Weer twee meiden erbij, wat een gezellig clubje begint het te worden zeg! Welkom Daanbanaan en Daantje! Ik hoop dat ik uit elkaar ga houden wie wie is haha

@Ster; wat vervelend zeg! Waar heeft je zoontje last van? hihi Partnerlink spelen in de klusperiode is dus ook een goed idee :oops: Nouja wie weet Wink zat net even te googelen op dat spel en zag dat wij zoiets volgens mij ook wel eens gehad hebben. volgens mij heb je daarvan ook een spel van romeo en julia? Dat zit in elk geval in de verhuisdoos haha. Misschien kan ik nog wel eens gaan kijken voor zoiets. Tot nu toe houden we de klusperiode nog goed vol maar mijn ei is nog niet gesprongen dus wie weet houden we het dan extra lang vol hahaha

@Daanbanaan: Hoelang heeft je eerste cyclus geduurd dan? weet je zo welk middel goed werkt voor de innesteling van de eitjes? Dat valt altijd te proberen natuurlijk!

@Daantje: Jeetje wat een verhaal zeg! Wat onwijs fijn dat jullie er nu weer voor mogen gaan! Hoelang duurde het voordat je zwanger bij de zwangerschappen? Krijg je nu eerder/extra controle als je weer zwanger raakt? Ik hoop voor jullie dat je snel een brusje mogen krijgen!

Hier: Tot nu toe nog druk aan de klus. Merk wel dat het bij manlief en mij wat gevoeliger begint te worden; de onderkant hihih .:mrgreen: Helaas mag je geen glijmiddel gebruiken; schijnt vaak zaaddodend te zijn al staat het niet altijd op de verpakking. zit er aan te denken om als het deze ronde niet lukt een glijmiddel in huis dat halen dat je wel mag gebruiken. Heb gehoord over "preseed" ofzo. dat schijnt vruchtbaarbevorderend glijmiddel te zijn ofzo? Nouja, als het ons maar de klusperiode doorhelpt Smile

oh en zetten jullie jezelf ook in het lijstje, Daan en Daantje?

IM88....................23........................ .. 18 nov..................1e
Ster77..................34........................ ... 08 nov ..................2e
Stefje87

Senior Member

02-11-2011 14:51
Hallo allemaal,

Ik was aan het neuzen op internet en kwam toen hier op deze site terecht, het lijkt me wel gezellig om gezellig met jullie te "kletsen".

Ik zou me even voorstellen ik ben 24 en ben nu iets meer dan 6jaar en 9maanden samen met mijn vriend, na een poos geleden de knoop te hebben doorgehakt heb ik gisteren mijn laatste pil ingenomen.
Ben nu echt super benieuwd wat er allemaal komen gaat, allemaal nieuwe dingen vind het echt super spannend en mijn vriend ook hij zegt heb me er al iets op voorbereid ( in hoevere je je er op kunt voorgereiden natuurlijk haha). Dus hoop hier samen met jullie een gezellige tijd te hebben!!!!!!!!!
ster77

Member

02-11-2011 15:04
Hai,

Welkom beide daanen :-)
@im88; Hij had hoge koorts (zondag op maandag zelfs 41,2 dat was wel wat eng) en moet heel erg hoesten. Ik ben vandaag lekker aan het hoesten, was er net vanaf, maar ja....
Oh en wat betreft dat speciale glijmiddel, dat heb ik in huis vanwege de eerste keer. Weet niet of dat gewerkt heeft (zeggen dat het de zwemmers ook de goede kant op stuurt ofzo, klint wel gek als ik het zo opschrijf haha), maar helpt in ieder geval wel tegen een pijnlijke onderkant ;-)
@Daantje; Ah nu snap ik de berichting op dat andere forum ;-) Wat naar zeg en dan moet je ook nog drie maanden wachten, lijkt me best moeilijk! Bij mij duurde de eerste nogal lang, mag ik vragen of dat bij jou ook zo was? (daar hou ik nu toch ook wel rekening mee om niet teleurgesteld te raken) Succes in ieder geval deze ronde!
@Daanbanaan; spannend hoor, laatste pil weg. Succes met klussen en klets gezellig mee.
@stefje87: welkom en klets gezellig mee. Ook voor jou spannend!

@hier; gaat gelukkig een stuk beter met m'n zoontje, maar kom ik thuis van het werk is vriend ziek aan het worden. De mannen liggen allebei in bed dus even tijd voor mezelf ;-)
Morgen nog een dagje werken en dan weekend. ga vrijdag naar de jonge gezinnenbeurs met een vriendin en zat. geven we een etentje omdat vriend jarig is volgende week.
Volgende week vrijdag wordt zoontje 1 jaar, ben echt zo benieuwd hoe hij dat gaat vinden :-) Wij vinden het in ieder geval echt zo leuk. zo'n jaar is zo om, al die cliche's zijn waar haha.
Nou tot schrijfs meiden
X Ster
ster77

Member

02-11-2011 15:05
@daantje, ik bedoel natuurlijk niet andere forum, maar andere forumberichten waar ik ook mee schrijf.
Daantje79

Senior Member

02-11-2011 16:30
He meiden,

Stefje, gezellig dat je mee komt kletsen. Succes met zwanger worden Big Grin.

IM88 en Ster, ik ben alle keren erg snel zwanger geraakt... Ben in mei 2009 gestopt met de pil en was in ronde 2 zwanger (eigenlijk in de 1e serieuze klusronde). Vervolgens kreeg ik met bijna 10 weken een miskraam en was ik die ronde erop direct weer zwanger van onze dochter. Nadat zij in juni 2010 geboren is heb ik tot april van dit jaar de pil geslikt. Ik wilde alvast de hormonen uit mijn lijf hebben omdat we in september voor een brusje wilden gaan. Verder geen anticonceptie gebruikt, omdat ik altijd een regelmatige cyclus heb. We durfden het er wel op te wagen en als ik iets eerder zwanger zou zijn was het ook van harte welkom. Dit gebeurde dus in juli, maar gevoelsmatig klopte dit helemaal niet met mijn cyclus. Achteraf klopte mijn gevoel en ging het dus om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Zwanger raken is tot nu toe dus niet zo'n probleem geweest, zwanger blijven dus wel helaas... Ik mag bij een eventuele volgende zwangerschap trouwens met 6 weken al komen voor een echo om een eventuele bbz uit te sluiten...

IM88, glijmiddel heb ik geen ervaringen mee... Toen ik zwanger raakte van mijn dochter was dat ook na een klusmarathon van 1, 5 week :oops:, dat werkte in ons geval dus wel!

Ster, kan me voorstellen dat het lastig is om alle verhalen duidelijk te hebben in het andere topic, maar dat komt vanzelf wel. Fijn dat het wat beter gaat met jullie kleine man. Spannend bijna zijn 1e verjaardag, ik vond dat zo'n bijzondere dag!
Daantje79

Senior Member

02-11-2011 16:32
O ja, het lijstje:

Ster77..................34........................ ... 08 nov ..................2e
Daantje79.............32............................23 nov....................2e
IM88

Senior Member

02-11-2011 16:48
@Stefje: wat gezellig dat je mee komt kletsen! Wat spannend he, als je net het besluit hebt genomen en ervoor gaat! Heb je lang de pil geslikt? Al enig idee van je cyclus? Zet je je trouwens ook in het lijstje? Dan kunnen we wanneer elkaars nod eraan komt ook zenuwachtig voor je zijn hihi

@Daantje; jeetje, vruchtbaar stel zijn jullie volgens mij, zo snel telkens zwanger! Nu inderdaad nog zwanger blijven... Wel fijn dat je een vroege echo mag krijgen, kan een hoop ellende schelen lijkt me...

@Ster; Dart is wel hoog, die koorts... Je hebt nu dus een ziekenboeg thuis, maar hopen dat jullie straks niet met zn drieen op bed liggen! heb t glijmiddel toch maar besteld, een pijnlijke onderkant is niet fijn namelijk :oops: al is denk ik onze klusperiode wel voorbij tegen de tijd dat het door de brievenbus valt. Dan maar voor de volgende ronde...

Hier; nog steeds een beetje een vaag lijf hiero. Nier echt duidelijkheid qua slijm; nog geen hele natte dag gehad, wel al 3 dagen wat stugge draden maar nog geen pijnlijke steken (wat bij mij meestal gebeurd waaraan ik dus de ei-sprong link) :?
Daantje79

Senior Member

02-11-2011 17:09
Im88, misschien heb je het glijmiddel wel helemaal niet nodig en ben je deze ronde al zwanger Big Grin. Ik hoop het voor je!
Noor

Posting Freak

Topics: 11
02-11-2011 17:56

Ster77..................34....................... ... 08 nov .................2e
Noor....................30............................+/- 16 nov.............2e
Justme50..............26........................... 21 nov..................1e
Daantje79.............32............................23 nov...................2e

Dames, ik wil me graag aansluiten in dit topic. Ook wij zijn weer aan het proberen zwanger te worden.
Onze dochter is nu ruim 1. We hebben bijna anderhalf jaar moeten wachten op een zwangerschap, hopelijk gaat het dit keer wat sneller. Aan de andere kant, we hebben een prachtige gezonde dochter en weten dat het lange wachten beloond kan worden.

En wat ben ik blij dat ik hier even snel wat gelezen heb... Vergeet zomaar de foliumzuur, oeps. :-D Thanx voor de reminder, haha....

Later probeer ik nog meer tijd vrij te maken om eens rustig jullie verhalen te lezen.....
IM88

Senior Member

02-11-2011 19:26
@Noor; gezellig dat je hier mee komt kletsen! Hopelijk gaat het deze keer wat sneller. Ben je wel op de natuurlijke manier zwanger geraakt van je dochter? Lijkt me pittig, 1.5 jaar wachten...

@daantje, tja wie weet... Zou natuurlijk super zijn Smile
Daantje79

Senior Member

02-11-2011 20:01
Noor, gezellig dat je mee komt kletsen! Hopelijk gaat het zwanger worden van een broertje of zusje wat sneller dan je eerste zwangerschap.
Justme50

Junior Member

02-11-2011 20:09
Voor degene die ik gemist heb; WELKOM!!!
Noor

Posting Freak

02-11-2011 20:10
Bedankt voor jullie welkom. :-D

Ach bijna 1,5 jaar... Dat is inderdaad met een heleboel ups en downs gegaan. Mijn man bleek verminderd vruchtbaar, dat is ook de reden dat de kans per keer gewoon een stuk kleiner was. Gelukkig is het wel allemaal vanzelf gelukt en hebben we het de tijd gegeven. Maar goed, makkelijk is anders natuurlijk. Ons geluk kon niet op toen het eenmaal raak was en we zijn ontzettend blij dat het wondertje ook gezond mocht uitgroeien.

We weten nu ook dat het langer zal duren, althans daar ga ik vanuit. Ik denk alleen wel dat ik me een ongeluk schrik wanneer het ronde 1 al raak is, haha... Het komt wel, ik weet nu dat het kan...
Stefje87

Senior Member

02-11-2011 20:36
Jah spannend vind ik het wel jah. Ik heb je pil volgens mij meer dan 10 jaar geslikt dus ook wel benieuwd of het nog verschil maakt zonder hahaha Is het op het lijstje zetten gewoon een kwestie van alles overnemen en dan mezelf erbij te zetten. En het spijt me zeer maar het is echt nieuw voor me maar waar staat NOD voor:-? Want er is me gezegt dat ik alles mocht vragen hahah
Daantje79

Senior Member

02-11-2011 20:43
Noor, wat fijn dat het dan toch via de natuurlijke weg gelukt is om zwanger te raken. Dan geeft inderdaad vertrouwen voor een 2e zwangerschap!

Stefje, het lijstje inderdaad kopiëren en jezelf erbij zetten. NOD is je niet-ongesteldheids-dag. De dag waarop je dus eigenlijk ongesteld moet worden, maar het hopelijk niet wordt omdat je zwanger bent (dus de dag waarop een positieve test mogelijk is)! Inderdaad gewoon alles vragen, ik snapte in het begin ook niets van alle afkortingen die gebruikt werden....
Stefje87

Senior Member

02-11-2011 20:51

Ster77..................34....................... ... 08 nov .................2e
Noor....................30........................ ....+/- 16 nov.............2e
Justme50..............26.......................... . 21 nov..................1e
Daantje79.............32.......................... ..23 nov...................2e
Stefje87...............24.............................05 nov...................1e

Nou ik heb me erbij gezet moet ik hem dan ook gewoon steeds weer aanpassen?????
daanbanaan

Junior Member

02-11-2011 21:46

Noor....................30........................ ....+/- 16 nov.............2e
Justme50..............26.......................... . 21 nov..................1e
Daantje79.............32.......................... ..23 nov...................2e
Daanbanaan...........24...........................+/-23 nov.....................1e

Heb ook gelijk even het lijstje ingevuld, heb bij NOD waarschijnlijk 23 november ligt er een beetje aan want soms is mijn cyclus nogal onregelmatig!!
de pilletjes voor de doorbloeding van de baarmoeder dus de innestelling beter te laten zijn is: tarwekiemolie tabletjes. gewoon te halen bij de kruidvat!

Verder is het vooral afwachten (waar ik niet heel goed in ben) en hopen op het beste.
en veel klussen :-D al heb ik de tip gekregen om ook met je man te bespreken dat het normaal is dat het ongeveer 1 jaar kan duren, anders kunnen zij er ook teveel mee bezig zijn en denken dat het misschien aan hun ligt enz... ook zo sneu als je het mee de slaapkamer in neemt en het moeten wordt ipv zin hebben..
wat ons betreft willen we het natuurlijk graag zo snel mogelijk maar vinden we het ook prima als het wel een jaartje duurt. je hebt het toch niet in de hand en zijn allang blij dat het uberhaupt kan lukken op de nauurlijke manier!!
daanbanaan

Junior Member

02-11-2011 21:53
mijn eerste cyclus was trouwens 7 weken!!! killing... dacht dat ik gek werd!
Maar na bijna 10 jaar de pil geslikt te hebben is het natuurlijk niet zo raar dat je lichaam even op gang moet komen!
Justme50

Junior Member

02-11-2011 21:53
@ Stefje: vraag gewoon alles.. een paar van ons (waaronder ik) zijn redelijk nieuw. Je bent dus echt niet de enige die soms met dit soort vragen zit!

Bereid je vooral voor op de veranderingen van een leven zonder pil. Mijn ervaring is bijvoorbeeld dat je libido gigantisch toeneemt. Manlief wist niet wat hem overkwam :-D. Daarbij kan je eerste menstruatie na de pil best heftig zijn, maar dat ligt er ook aan hoe die was voor je aan de pil ging. Ook kan het zijn dat je nu, 2 weken nadat je ongesteld bent geweest, ook ineens een soort buikpijn krijgt. Dit heeft te maken met je eisprong, wat je niet hebt als je de pil slikt..

@ hier: het is DE week dus hier wordt hard geklust! Vandaar dat ik weinig op het forum ben, ben met heeeeeeele andere dingen bezig dan computeren.

Fijne avond allemaal en succes: ik denk aan jullie! Zet m op!

Ow ja, Imm... die koppijn lag dus inderdaad aan de folium... ik ga jouw tip opvolgen en morgen die pillen die jij slikt halen! Thanks!
daanbanaan

Junior Member

02-11-2011 21:57
Jaaa @justme50!! had ik ook.. libido toenemend.. jezusssss.. niet normaal!!! wat een verschil..
mn man heeft al gezegd dat ik nooit meer aan de pil mag hoor!!! :twisted:

Girls... laat het wel leuk houden he, maak de mannen niet gek met al dat gezeur over baby's.. als we willen klagen of zeuren of gewoon hyper willen doen moeten we dat hier doen!!!:-D
Stefje87

Senior Member

02-11-2011 22:09
@Daanbanaan dat zeg je goed laten we zulke dingen maar hier doen hahaha maar wat had je dan die 7 weken??? Sorry ben er nog nie helemaal in thuis qua benamingen hahaha
@justme50 heev veel succes met klussen
daanbanaan

Junior Member

02-11-2011 22:10
Er zat 7 weken tussen voordat ik weer ongesteld werd ipv 4!!
Stefje87

Senior Member

02-11-2011 22:13
miss beter dat dan 7 weken ongie of kan zoiets eigenlijk niet dat zou pas een ramp zijjn denk ik
daanbanaan

Junior Member

02-11-2011 22:14
dat zou in principe niet moeten kunnen, maar het frustrerende eraan vind ik dat je niet in de hand hebt wanneer het weer kotm en OF het wel komt..
gewoon gezond leven en lekker veel klussen maar!! :-D
Stefje87

Senior Member

02-11-2011 22:16
Jah kan ik me wel voorstellen want je weet helemaal niet hoe of wat en wanneer, ik ben ook heel benieuwd wat het bij mij gaat worden.
IM88

Senior Member

02-11-2011 23:03
@daanbanaan; tarwekiemolietabletten dus... Die moet ik dan maar eens gaan halen; alles voor een goede innesteling natuurlijk! :-D

@Just me; klusze! Al een ei-sprong bemerkt?

@Stefje; telkens als je nod voorbij is (ofwel je ongesteld bent geworden) dan kan je bereken je wanneer je volgende nod is en verander je dat in het lijstje. Als je zwanger bent, waar we natuurlijk allemaal op hopen!! dan moeten we er een nieuw lijstje onderplakken met zwangeren en wanneer uitgerekend enzo. Heb het lijstje even veranderd zodat ie in chronologische volgorde staat en we met de eerste die zn nod zal krijgen mee kunnen gaan zenuwpezen Smile

Stefje87...............24......................... ....05 nov...................1e
Ster77.................34....................... ... 08 nov ....................2e
Noor....................30........................ ....+/- 16 nov..............2e
IM88....................23........................ .. 18 nov.....................1e
Justme50.............26.......................... . 21 nov....................1e
Daanbanaan...........24........................... +/-23 nov...............1e
*Lies*

Member

03-11-2011 09:40
Dag allemaal,

Ik ben hartstikke nieuw hier en ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen! :?

Ik zal me even voorstellen...

Ik ben 22 jaar en ben in september 2011 getrouwd met de liefde van m'n leven! Op 15 september heb ik mijn laatste pil ingenomen. Ben nu op weg naar mijn tweede normale ongesteldheid (hopelijk niet!) mijn 1e cyclus was 29 dagen. Wat zou betekenen dat ik op 16 november ongesteld zou moeten worden. Als mijn cyclus zo netjes blijft natuurlijk. Ik ben heel benieuwd en vind het allemaal redelijk spannend. Ik zit nu in ronde 2.

Ik zal proberen elke dag de berichten te lezen, maar heb niet altijd internet tot mijn beschikking! :-D

Tot spreeks en het lijkt me een heel leuk en gezellig forum!

*Lies*
daanbanaan

Junior Member

03-11-2011 10:25
Welkom lies!!!

leuk dat je erbij bent, ook spannend voor jou!!!
Vul je ook even het lijstje in? Smile
*Lies*

Member

03-11-2011 10:34

Stefje87...............24......................... ....05 nov...................1e
Ster77.................34....................... ... 08 nov ....................2e
Noor....................30........................ ....+/- 16 nov..............2e
Lies....................22.............................+/- 16 nov...............1e
IM88....................23........................ .. 18 nov.....................1e
Justme50.............26.......................... . 21 nov....................1e

Hoop dat ik het zo goed heb gedaan! :oops:

*Lies*

Member

03-11-2011 10:36
Niet dus... Poging 2!

*Lies*..................22.........................+/- 16 nov.................1e
Daantje79

Senior Member

03-11-2011 11:13
Welkom Lies!

Nou, hier niet echt een optimale situatie om te klussen. Onze kleine meid is al 2 nachten aan het spoken en spuugt constant haar bedje onder... Daar gaat de romantiek Sad.
Stefje87

Senior Member

03-11-2011 13:30
@lies welkom, ik ben er ook pas net dus dat scheeld maar ik ben er nu al wel achter dat je alles kunt en mag vragen!!!!!!! Dat is iets wat echt super fijn is dus hoop dat jij dat ook zo mag ervaren en natuurlijk heel veel succes met klussen en dat je maar snel zwanger mag worden.
@Daantje dat is minder hoop voor haar dat het snel weer over is en natuurlijk voor jou ook want dat is niet wat!
IM88

Senior Member

03-11-2011 17:24
Gezellig dat je mee komt kletsen Lies! Ook pas getrouwd zie ik, leuk, gefeliciteerd! Heb je een mooie dag gehad? Je hebt het lijstje helemaal goed ingevuld hoor Smile Wat Stefje al zegt; alle vragen/ opmerkingen en hyper zwangerworden praat kan je hier kwijt hoor Smile

Hier gebeurt nog niet veel bijzonders, volgens mij (nu dag 16) nog geen ei-sprong gehad, in iedergeval nog niet gevoeld. Twijfelde vandaag een beetje of mijn borsten wat gevoelig worden (is altijd na mijn eisprong) Vandaag de pre seed binnengekregen dus ik weer wel wat er op het programma staat vanavond :mrgreen: Nu manlief nog overtuigen...:?
Sanniess

Unregistered

03-11-2011 18:30
@IM.. ben vanmiddag ongesteld geworden Sad
Justme50

Junior Member

03-11-2011 20:07
Dag allemaal en nogmaals welkom voor de mensen die ik gister gemist heb!

Hier gat het zo zo.. Manlief heeft een fikse keelontsteking en ligt doodziek in bed. Laten dit nu net DE dagen zijn... Balen dus, maar ik vind het ook ontzettend sneu voor hem dus ben extra lief.. Desnoods maar een ronde wachten, het is niet anders.

IMM, hoe staat het trouwens met je eisprong? Ik heb sinds vandaag echt echt echt slijm dus de mijne komt eraan! Fijn om te merken dat ik toch gelijk had met de kramp, geeft me wel iets meer vertrouwen in mijn lichaam. Ben benieuwd of we nog steeds gelijk opgaan :-D. Trek je dat dagelijks klussen nog?

Voor iedereen fijne avond!!
daanbanaan

Junior Member

03-11-2011 20:10
Justme50.. Balen dat je mannetje net rond deze periode ziek is!!
Maar het is sniet anders, geef het ook de tijd he.. het duurt bij veel mensen ongeveer een jaar voordat ze zwanger zijn..
Ik denk dat je daar ook gewoon vanuit moet gaan, hoe eerder het is, des te leuker.. toch?! :-D
Justme50

Junior Member

03-11-2011 20:12
Ach ja, ik staar mij ook maar niet blind op een termijn. Ik ga zelf uit van minimaal een half jaar. Hoe eerder hoe leuker, maar we hebben het helaas niet altijd zelf in de hand. Wat voor en controlefreak zoals ik best moeilijk is hahahahahahaaa!
daanbanaan

Junior Member

03-11-2011 20:18
Jaaaa i know.. same here.. ik had het in het begin ook heel erg..
momenteel zit ik meer in de fase dat het leuk is als het nu komt, maar ook prima als het over een jaar is..
we zijn happy met zn 2en, hebben het goed, hebben een leuk huis.. hartstikke fijn, met een kleintje zou het nog een kroon op onze liefde zijn, maar er zijn ook genoeg mensen die al dat andere niet eens hebben.. zo probeer ik het maar te relativeren.. en tenslotte zijn er zelfs mensen aan de andere kant van de wereld die dood gaan van de honger en zitten wij ons hier druk te maken als het een maandje langer duurt voordat we misschien zwanger zijn... :-?
IM88

Senior Member

03-11-2011 20:19
@Sannies; he shit! Wat jammer zeg dat het niet raak wasSad Had het zo gehoopt voor je... Wel een kortere cyclus dit keer ofniet?
Noor

Posting Freak

03-11-2011 20:29
Hoi hoi...

welkom Lies!
Justme50, inderdaad erg vervelend dat je mannetje zo ziek is. Lekker veel verse vruchtensapjes doen misschien wonderen.
Sanniess, jammer dat je ongesteld bent geworden vandaag. Hopelijk meer succes in de volgende ronde.
Daanbanaan, zo'n fase is goed! Het geeft je vast wat rust.
IM88, een fijne avond met je mannetje. :-D

@hier, vandaag wat bruin verlies. Zit nu op dag 26 van mijn cyclus en begin wel wat krampen te voelen zo af en toe. Omdat mijn cyclussen wat langer zijn, en ik vorige maand ook bruin verlies heb gehad (toen op dag 20/21), verwacht ik dat het nog wel even duurt. Voorheen had ik dat nooit en nu al twee rondes na elkaar. Raar lichaam soms. ;-)
IM88

Senior Member

03-11-2011 20:29
@just me; was vanochtend een klodder slijm verloren (lekker smakelijk he), ietsje natter, een steekje hier en daar nog steeds geen pijn in mijn borsten dus nog geen sprongetje gehad. Hoop dat ik mijn eisprong net zo goed voel als de vorige keer, die was namelijk wel heel duidelijk! gisteren 1 dagje niet geklust, vandaag wel en manlief overtuigd dat het morgen ook nog wel kan Smile. Heb nu dat preseed spul, moet zeggen dat gaat wel lekker soepel zeg :mrgreen::oops: zo hou ik het wel dagelijks vol haha Smile Oja vandaag ook tarwekiemoliecapsules gekocht Smile
Wat vervelend dat je man ziek is! Keelontsteking kan je behoorlijk ziek van zijn dus klussen is niet echt een optie lijkt me... Maar hopen dat er al een voorraadjeop wacht ligt voor als je ei binnenkort springt (kan lang goed blijven he!)
*Lies*

Member

03-11-2011 21:17
Dag allemaal,

Fijn dat je hier gewoon alles kan zeggen en vragen! Ontzettend leuk! Volgens mij heb ik vandaag mijn eisprong gevoeld... (denk ik)! Mijn vraag dan ook, wat voelen jullie daarbij? En hoe vaak klussen jullie? En klopt het dat je na het stopsein van de pil veranderd in 1 of andere nympho:oops: mijn man weet niet wat hem overkomt haha!

De trouwdag was echt helemaal geweldig! Supermooie dag! Ik kan alle verhalen nog niet zo goed bijhouden hoor! Maar dat komt nog wel!

Echt leuk hier!
daanbanaan

Junior Member

03-11-2011 21:23
@Lies KLOPT!!! je hebt als je stopt met de pil ineens heeeeeel veel zin!!! had ik ook!!
eisprong voel ik persoonlijk nooit heel goed.. dus daar kan ik je niet heel goed mee helpen, die andere meiden hier wel volgens mij!
het klussen doen wij een beetje om de dag.. het moet wel leuk blijven en vooral voor mn mannetje geen verplichting worden dat die denkt dat ik het alleen maar wil voor een baby.. vind ik persoonlijk Smile
Justme50

Junior Member

03-11-2011 22:10
Ja hoor, lees maar terug. Mijn nieuwe naam is Nymfo. Aangenaam :-D

Ik voel mijn eisprong heel duidelijk. Meestal tegen de avond krijg ik dan pijn links onderin mijn buik. Dit wordt soms erger als ik ga liggen. Als ik hard druk, voel ik ook iets hards.. Heel vaag. Volgende dag is het over! Overigens schijnen er ook veel vrouwen te zijn die het niet voelen hoor!
*Lies*

Member

03-11-2011 22:25
Gelukkig dan ben ik niet de enige nympho:-D, maakt het uit als je oms wel vaker klust? :oops: ik had vanmiddag hele scherpe steken rechtsonderin. Dit hield even aan en toen ebtehet weer weg, had al twee dagen spanning in m'n buik voelde beetje als spierpijn!

Vind het allemaal zo interessant... En moet nog wel wat geduld krijgen...hahaha!
Sanniess

Unregistered

04-11-2011 08:17
@Im ja dat wel maar de vorige keer was t ontpillen.. dus nu 33 dagen en daar ben ik wel super blij mee!! Al is t wel jammer natuulijk dat ik niet zwanger ben, maar had t ook niet verwacht!

Wel fijn dat ik niet nog 3 dagen moest wachten en dan negatief testte.. nu werd ik gewoon iets eerder ongi, dat was dan wel weer fijn!
ster77

Member

04-11-2011 09:05
@Noor gezellig dat je mee komt kletsen. Ook jij dus 'lang' gedaan over de eerste. Je hoort wel dat een tweede sneller gaat, ik ben benieuwd of dat bij ons ook zo is. En het is idd. wat je zegt het lange wachten word beloond met iets moois.
@Im88 goed dat je het besteld hebt, en wie weet ben je idd. al zwanger ;-)
@lies; welkom meid. Wat leuk getrouwd! Ik ga volgen jaar trouwen, heb je een leuke dag gehad?
@daantje; balen meid dat je dochter ziek is. zoontje hier gelukkig weer beter, maar zelf ook 'weer' flink aan het hoesten. Man ook nog zien, maar hoop over twee weken beter dan is onze start ;-)
@Justme; ook zo'n lekkere controle freak, ken er nog eentje hier.
@Sannies; jammer zeg, maar wel fijn dat je niet later gaat testen en dan teleurgesteld wordt.

@hier; even snel terug gelezen, maar nu snel klaar maken voor de jonge gezinnen beurs. zoontje weer beter (zo goed als) en manlief nog in bed en ziek. Ik wat hoesten, maar ook al beter nu we een betere nacht hebben gehad. Tja herfst het dat hoort erbij ;-)
Ik ga later meer op jullie reageren, maar ben erg bezig geweest met de zieken en moet nu weg.
We krijgen al een leuk clubje zo, gezellig.

Xster
IM88

Senior Member

04-11-2011 12:48
@Lies; ik voel mijn ei-sprong de ene keer beter dan de andere. Begin nu het vermoeden te krijgen dat ik hem van de rechter stok beter voel dan van de linker, heel vreemd haha. Bij mij is het zo dat ik een dag of 4 vooraf wat krampjes/lichte steekjes voel ter hoogte van mijn eierstokken en baarmoeder, de eisprong zelf voel ik rechts voor ong een halve minuut scherpe steken die een beetje pulseren, daarna zakt dat weer. Ik denk dat ik gisteren mijn eipsprong van links heb gehad, die voelde ik in mijn rug (voel pijn van mijn buik vaker in mijn rug), dat voelde voor mij een beetje als een ongiekramp ter hoogte van mijn eierstok...
Wij klusten de eerste twee rondes (dit is ronde 3 voor ons) om de dag vanaf ongeveer 4 dagen voor de eerste mogelijkheid tot eisprong tot 2 dagen na de laatste mogelijkheid tot ei-sprong (mijn cyclus varieert van 26-30 dagen) Deze ronde hebben we het activer aangepakt haha. in het boek van Mariel Croon (zwanger worden) staat namelijk dat als je de kans op een zwangerschap wilt verhogen dat je dan rond de ei-sprong iedere dag kan klussen. Dat hebben we dan deze ronde ook gedaan. Op dag 8 en 10 geklust en vanaf dag 12 iedere dag (op 1 dag na, toen geen zin) tot en met dag 18. Nu het effect maar afwachten Smile
IM88

Senior Member

04-11-2011 12:56
@just me; en heb jij je ei-sprong al gehad? Ben zo benieuwd of we gelijk oplopen hihi. Ik denk dat ik hem gisteren heb gehad, mijn baarmoedermond voelt nu ook iets harder dus ga er maar vanuit. Vanaaf nog 1 keer klussen en dan maar hopen dat het voldoende effect heeft gehad Smile
@Ster; veel plezier op de jonge gezinnenbeurs! Wie weet zijn we in februari allemaal wel zwanger en kunnen we met zn allen naar de 9 maanden beurs :-D Lets hope so!
Justme50

Junior Member

04-11-2011 13:10
Heeey IMM.... Nee ik heb m denk ik nog niet gehad. De kenmerkende pijn, die bij mij altijd links is, heb ik nog niet gehad. Maar aan mijn lijf te voelen en aan het slijm te zien (sorry dames voor deze ranzige taal), kan het nooit lang meer duren!!
Stefje87

Senior Member

04-11-2011 15:12
Wat een ranzige taal weer hahahaha grapje hoor het is wel duidelijke taal, toch wou ik jullie ook nog even wat vragen zoals jullie weten is het voor mij echt nieuw heb dinsdag mijn laatste pil ingenomen wat is er bij jullie veranderd toen jullie zijn gestopt met de pil een aantal zijn nimfo geworden maar zijn er verder ook nog digen?? Ben eigenlijk wel benieuwd.
Justme50

Junior Member

05-11-2011 09:20
Hoi Stefje,

Ik heb eerst een jaar of 10 de pil geslikt. Daarna ben ik overgestapt op de Mirena spiraal. Die heb ik na anderhalf jaar, aan het einde van de zomer laten verwijderen. Ik moest toen wachten tot ik weer ongesteld werd en dat was een groot drama. Omdat ik toen net in een drukke tijd zat, ben ik in overleg met de arts weer even aan de pil gegaan. Dan is mijn menstruatie wat normaler.

Al met al ben ik dus nu maar 3 weken aan de pil geweest. Ik weet nog wel, toen ik overstapte op het spiraal, ik spontaan 2 kg afviel. De ene heeft dit wel, de andere heeft dit niet. Ligt er ook aan of je bent aangekomen toen je ooit met de pil begon.

Wat voor mij wel een groot verschil was, is mijn menstruatie. Die is vele malen heftiger dan met de pil, en duurt ook 2 dagen langer. Veel vloeien, veel buikpijn, rugpijn en labiel. Toen ik aan de pil was, ging dit veel beter.

Achteraf gezien kan ik zeggen dat de pil bij mij dus sowieso een laag libido veroorzaakte en veel hoofdpijn. Mirena beinvloedde mijn libido overigens ook, maar niet zo erg als bij de pil. Nu ik niets meer heb, is dit dus blijkbaar weer gezond. En ben ik dus van nature een nymfo ;-)

Wat het precies met jou gaat doen, zul je moeten ondervinden. Sommige mensen willen na het stoppen nooit meer aan de pil, andere kunnen niet wachten om er weer aan te beginnen....

Succes en ik hoor wel welke veranderingen je gaat merken!!
Justme50

Junior Member

05-11-2011 09:23
Ow ja IMM, ik denk dat mijn ei ook voorbij is gekomen, of ik zit er helemaal naast en hij moet nog komen. De afscheiding ziet er weer wat anders uit, maar is dus maar 3 dagen slijmerig geweest. Daarbij heb ik nu al 2 dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Kan mij niet herinneren of ik dit eerder ook had... Even afwachten dus!

Man is aan de betere hand gelukkig, maar nog niet top. Durf hem dus nog niet te bespringen, wil niet dat ie iets tegen zijn zin gaat doen :-D. Dus ook hiermee maar even afwachten...
IM88

Senior Member

05-11-2011 21:38
@just me; idd maar even afwachten, je hebt aardig wat van tevoren geklust dus dat scheelt. Ik denk dat het voor die mannen van ons ook behoorlijk wat vraagt; (vergeet ik af en toe Smile ) ze moeten toch maar iedere keer 'dr op' als wij denken dat we ons ei hebben, en ook nog eens klaarkomen hihi... Dusja :oops: Dan is het inderdaad wel prettig als ie dat niet tegen zn zin doet :-D

Hier: moet nu 3 nachten werken Sad Heb dr niet zoveel zin in... Blegh! Nu ben ik maar aan het afwachten wanner mijn borsten zeer gaan doen; dat begint meestal 3-4 dagen na mijn ei, dan weet ik zeker dat ik hem gehad heb. Merk dat ik stiekem af en toe even dr op druk om te zien of dat al zeer begint te doen :-? hoezo ongeduldig :-D
Justme50

Junior Member

06-11-2011 15:17
Manlief is aan de betere hand en gister, op zijn eigen initiatief geklust. Ook vanmorgen nog even hahahahahaaaa. Ik krijg het idee dat hij het nog spannender vindt als ik. Hoe ongelofelijk schattig zijn ze op deze manier! Ik had al een toprelatie, maar heb nu echt het gevoel dat we samen de hele wereld aankunnen.

Eisprong heb ik volgens mij nu echt wel gehad. De buikpijn is over sinds vandaag. Nu maar afwachten dus! Overigens probeer ik mij er zoveel mogelijk voor af te sluiten op dit moment. Anders is het wellicht zo'n teleurstelling als het niet lukt.

Wel braaf de teunisbloem en VSM capsules gehaald en aan het slikken!
IM88

Senior Member

06-11-2011 19:07
Hoeist met iedreen? Allemaal weekend aan het vieren volgens mij Smile

@just me; wat fijn dat je man zich weer beter voelt! en wat schattig kunnen die mannen toch zijn he hihi

@Stefje; ik gebruikte de nuva ring (dar zitten iets minder hormonen in) daar ben ik echter al vanaf maart mee gestopt. Heb weinig verschil gemerkt, alleen dat mijn buik iets minder opgeblazen is. Kan helaas je vraag dus niet goed beantwoorden...

@Ster; hoe was de beurs? Hoe gaat het met je ziekenboeg?

Hier; weinig verandering hier, af en toe twijfel ik of ik al steekjes in mijn borsten voel. Verwacht wel dat ze binnenkort pijnlijk worden; anders weet ik echt niet meer wanneer mijn ei is geweest...:-?
*Lies*

Member

06-11-2011 19:48
Hier nog niks nieuws nog een paar dagen wat steekjes gehad na de eisprong. Vanaf wanneer zou je wat kunnen gaan merken? Wat zou je dan voelen? En hoelang na de eisprong ben je nog vruchtbaar? Ik heb trouwens nog een beetje zeurende pijn aan de kant waar mijn ei is geweest? Klopt dat? En soms een beetje menstruatieachtige pijntjes in mn buik. Ik weet het echt niet! Ben benieuwd of jullie wat weten. Ik heb van het weekend al een paar keer geprobeerd erop te komen om te reageren, alleen elke keer deed hij het niet. Nu maar via mijn mobiel, ook niet optimaal maar hij doet het.Mijn man is er ook zo lief over, inderdaad erg schattig! Ik ben trouwens na het stoppen met de pil iets afgevallen, kan nu op mn tel even niet zo goed zien wie het vroeg maar bij deze! Zo maar even lekker tv kijken en dan is het weekend alweer voorbij...Tot gauw meiden en ben benieuwd naar jullie reacties!
ster77

Member

07-11-2011 07:53
Ha meiden,

Goedemorgen.... zo eindelijk weer even tijd om te reageren. Nou ja eigenlijk niet, want ik zit op m'n werk ;-) Hier een gek weekend. De ziekenboeg is weer wat beter, moet zeggen dat ik zelf nog wel wat in de lappenmand zit. Hoest m'n longen uit m'n lijf, waardoor ik 's nachts mezelf wakker houdt, maar verder gaat het wel.
Morgen moest ik eigenlijk ongesteld worden, maar ik ben het zaterdag al geworden. Zit ik jullie te vertellen hoe'n geweldige regelmatige cycles ik heb...... kom lekker betrouwbaar over zo haha.
Wel gek, want dat is nog niet eerder gebeurd sinds de bevalling?
Gisteren naar de dierentuin geweest en daarna nog lekker effe ergens een bakkie gedaan. Heerlijk zondagje dus ;-)

Wat betreft klussen, nou voor ons gaat het dan ook starten. Meestal voel ik m'n eisprong wel, maar ik ben er niet echt mee bezig geweest het afgelopen jaar dus moet maar weer eens gaan opletten. Oh en ik vergeet steeds foliumzuur in te nemen, toch handig idd. zo'n forum. Iemand anders was dit volgens mij ook vergeten ;-)

@daantje; was jou kindje nu ook ziek? Ik hoop weer wat aan de betere hand.
@de rest; klus ze of zitten jullie al op het wachtbankje, weet het even niet meer uit m'n hoofd. Hoop nu wat meer mee te kunnen lezen.

X Ster
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (31): 1 2 3 4 5 ... 31 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave