Zwanger Worden .NU forum [Archief] Product informatie Producten bespreken Welke baby/kinderschoentjes zijn geschikt?

Welke baby/kinderschoentjes zijn geschikt?
Oyam

Posting Freak

Topics: 4
18-10-2011 22:02
Mijn dochtertje begint net te lopen. Nu nog aan de hand, maar binnenkort vast ook los. Ik ben nog helemaal niet thuis in kinderschoenen. Welke merken heb je zoal en welke schoenen zijn er goed voor kindjes die net gaan lopen? Ik las iets over schoen met een soepele / leren zool, maar welke merken of winkels verkopen die? (En ook niet onbelangrijk; hoe duur zijn ze ongeveer?)
Yvetje

Junior Member

Topics: 0
20-10-2011 08:43
Hoi hoi, mijn dochter loopt nu sinds een week. Wij zijn hier naar een schoenenwinkel gegaan waar ze haar voetjes hebben opgemeten. Zij heeft nu een paar van het merk twins. Wij wilden graag dat ze goede schoenen heeft. Deze kosten rond de €80,-

XxX
Oyam

Posting Freak

20-10-2011 09:56
Gefeliciteerd! Leuk dat ze loopt, ik kijk er ook zo naar uit!

Twins onthou ik in elk geval. 80 euro vind ik wel veel, maar ik wil natuurlijk ook dat ze goede schoenen heeft als ze leert lopen. Noemde de verkoopster misschien nog andere merken die ook geschikt zijn (en misschien ietsje goed goedkoper)?
Yvetje

Junior Member

20-10-2011 10:00
Uhm.. nee. Dat niet. We zijn er zo wel achtergekomen dat ze erg smalle voetjes heeft. Miss met advies de schoentjes van Van Haren. Zij hebben het merk elephant geloof ik.

XxX
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
20-10-2011 10:41
In dit artikel staan wat handige tips over de eerste schoentjes.[URL="http://artikelen.foobie.nl/leven/wanneer-koop-je-de-eerste-babyschoentjes-en-wat-is-belangrijk-bij-de-aanschaf-hiervan/"]

http://artikelen.foobie.nl/leven/wanneer...f-hiervan/[/URL]

Elephant, dat merk ken ik idd ook. Je hebt ook Shoesme, en Ecco schijnt ook heel goed te zijn.

€ 60 tot € 80 ben je (helaas) zo kwijt voor de eerste schoentjes, maar het is zo belangrijk dat ze goed leren lopen. Ik heb de eerste schoentjes dan ook echt in een goede winkel gekocht (ik had geen idee hoe je de voetjes nou moest opmeten en hoeveel ruimte je over moet houden en zo). Je kunt natuurlijk ook in de winkel kijken en dan op internet dezelfde shoppen...

Nog een tip: koop (winter)schoentjes uit de collectie van vorig jaar. Ik had hier zo 50% korting! En aan die schoentjes zie je niets. Alleen is het wel hopen dat ze dan nog net de goede maat hebben natuurlijk.

En koop pas schoentjes als ze ook echt veel mee naar buiten gaat. Als ze alleen binnen loopt, zijn blote voetjes, sokjes met antislip of leren (soepele) slofjes net zo goed.

Succes en plezier met het zoeken van schoentjes!
Oyam

Posting Freak

20-10-2011 20:42
Bedankt voor de tips! Ik heb nu weer wat ideeen om verder te gaan zoeken. Ik las in dat artikel dat je pas schoenen moet kopen als ze al drie maanden goed kunnen lopen. Ik heb dus nog even Wink Ik laat wel weten wat het geworden is.
Eerst maar eens goede slofjes gaan kopen. Toevallig ook nog ideeen? Slofjes van de Hema voldoen zeker niet...
Free

Posting Freak

Topics: 2
20-10-2011 21:42
Wij hebben voor Y slofjes van slofjes gekocht! Via internet.. Toen ze net ging lopen zeg maar.. En ze draagt ze nu nog in huis.

En haar eerste schoentjes zijn van shoesme en hebben we bij ziengs gehaald.. Waren 60 euro.. Let wel op dat t goede schoenen zijn voor de winter.. Straks met de vorst en evt sneeuw voldoen de slofjes niet meer Wink

Wij moesten echt veterschoenen hebben. Ze krijgt zelf ritsen en klitteband los. Dus ja dan moet je wel even zoeken Wink
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
21-10-2011 15:44
Probleem bij de meeste slofjes is dat ze makkelijk uitgaan of dat de kleintjes ze makkelijk zelf uit kunnen trekken, dus dat is wel iets waar je op zou moeten letten. Maar die leren slofjes van de hema kunnen volgens mij prima.

Leren slofjes kun je ook onwijs veel op internet vinden, zie bijvoorbeeld de reclames bij die link in m'n vorige bericht, zo heb ik ze ook gevonden. En dan ben je vaak al voor vanaf € 13 - € 20 klaar, dat vind ik dan nog meevallen. Alleen buiten heb je er niets aan, daar zijn ze niet voor bedoeld.
lonnekeleoni

Posting Freak

25-10-2011 07:43
Hier hebben we destijds in een schoenenwinkel het advies gekregen om pas nadat hij 6 weken goed loopt de eerste schoenen (met een zachte zool) te kopen. Gelukkig was het in de zomer en Kai liep altijd op zijn blote voetjes/sokken buiten. Toen hij goed liep heb ik schoenen gekocht van Shoesme die toen ook in de aanbieding waren omdat het einde seizoen was. Ik merkte dat hij hier echt aan moest wennen en weer even minder goed liep dan op blote voeten. Bij dezelfde schoenenwinkel kreeg een vriendin van mij het advies om meteen bij de eerste stapjes babyschoenen aan te doen, er zijn dus erg wisselende verhalen over.
Nu heeft hij Nike en Adidas schoenen van de Bristol, zijn erg leuk en maar rond de 30 euro, scheelt dus erg veel geld en ik hoor regelmatig mensen zeggen:"Moet je kijken, dat jongetje heeft al Nike's"
Oyam

Posting Freak

31-10-2011 19:46
Wij oriënteren lekker verder. We waren dit weekend even bij een schoenwinkel en daar zeiden ze 'pas kopen als ze goed kan lopen'. Dat kan ze nog niet, dus hebben we nog eventjes. Inmiddels ook naast Shoesme, Superfit en Piedro ontdekt. Iemand ervaringen mee, zijn dat goede (eerste) schoentjes?

Ps. Is Kai vandaag 1 jaar geworden? Gefeliciteerd!!
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
31-10-2011 20:36
Ik zou mooi nog even wachten tot de uitverkoop, dat duurt ook niet zo lang meer en kan je veel besparen Wink

Scapino heeft schoenen met het dr. Visser keurmerk, deze zijn ook goed.
Free

Posting Freak

Topics: 2
01-11-2011 08:10
Woeffies van bristol hoor ik ook goede verhalen over! Maar dan wel als je kleintje loopt Wink
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
01-11-2011 08:37
slofjes heb ik gekocht op baby-schoenen (en dan .nl er achter maar dacht dat je geen linken van winkels meer mocht plaatsen dus doe t ff zo)
zijn niet duur en heb er echt veel plezier van gehad.

mijn zoontje heeft lang heel goed gelopen maar dan wel aan 1 vinger. hij durfde niet los te laten. buiten mocht hij niet op de slofjes lopen van mij (was voorjaar) vond dat te koud. ben toen baby schoentjes van shoesme tegen gekomen. deze hebben een heel dun zooltje maar ze kunnen er wel mee buiten lopen. advies gevraagd en zoals hij liep mocht hij er al op lopen. alleen buiten gedaan! verder op die slofjes.
toen ze te klein waren liep hij nogsteeds niet helemaal los. naar de schoenenwinkel geweest (1 met kennis en veel advies) en alles vertelt over hoe hij liep en t hem daar ook laten doen. hij liep goed zeiden ze, alleen die ene vinger hielt hij vast. iets stevigere schoentjes gekocht die volgens hun echt goed konden. (waren nog geen echte schoenen met stugge zool hoor) en meneer heeft die schoenen en de dag erna loopt hij los. loopt er zo opeens vandoor. bijna niet gevallen en nooit gewankeld.
die schoentjes heeft hij toen best lang aangehad nog en daarna hebben we echte schoenen gekocht. met gewone zool.

de slofjes was ik iets van 15 - 17 euro voor kwijt (incl verzendkosten)
die van shoesme waren in de aanbieding dus waren 25 (anders 50)
en de eerste schoentjes waarmee hij los ging lopen waren 50 maar die heb ik van mn schoonmoeder gekregen.

idd in de uitverkoop schoentjes doen scheelt een hoop. zijn 2e paar schoentjes had ik voor de helft (en kreeg ik van mijn moeder)
en nu heeft hij zn eerste echte dure schoenen aan. waren richting de 80 euro (maar had cadeaubon gekregen voor zn eerste verjaardag dus scheelde ook weer)
Oyam

Posting Freak

01-11-2011 20:57
Gefeliciteerd Free en Shiley met jullie 2e zwangerschap! Shiley jij hebt vast vandaag of gisteren positief getest?! Wauw, leuk hoor!

Bedankt voor de tips weer!! De uitverkoop houd ik zeker in de gaten en bij Scapino en Bristol ga ik ook maar vast eens even kijken.
Koekoek

Posting Freak

Topics: 1
27-01-2012 23:45
keq is ook een goed merk.. en idd dr visser. die zijn ongeveer 40 euro.

mijn dochtertje heeft nu 10 weken schoenen aan en moet alweer nieuwe.. byebye 80 euro als je dat eraan uit hebt gegeven Sad
Oyam

Posting Freak

28-01-2012 22:11
Dan hoop k niet dat jij er die 80 euro aan uitgegeven hebt!!

We hebben dan eindelijk vandaag haar eerste schoentjes gekocht. Ze loopt inmiddels los, dus nu 'mocht' het Wink Het zijn schoentjes van Shoesme geworden met een flex-zooltje. In de uitverkoop, dus ook maar 45 euro. Ik hoop dat ze er 4-6 maanden mee doet...
Koekoek

Posting Freak

Topics: 1
29-01-2012 09:01
ik geef idd geen 80 euro uit voor schoentjes.

shoesme zijn idd ook lekker soepel. leuk dat ze lekker los loopt!!! de eerste schoentjes deden wij volgens mij 4-5 maanden mee .. was maatje 21 ..
nu heeft ze alweer 24 hihi ( 2 jaar)
SelOg

Posting Freak

Topics: 7
01-02-2012 15:47
Oyam, Mijn dochter loopt al een tijdje, maar het is niet zo dat ze lange afstanden loopt buiten. Daarom gebruiken wij nog steeds haar Adidasjes als we naar buiten gaan. Binnen hebben we soepel slofjes van Prenatal. Zo heeft ze het niet koud en kan ze ook makkelijk stappen. Die dingen kosten 7 euro
leonec

Posting Freak

Topics: 21
18-02-2012 09:22
mijn dochtertje liep met 12 maanden..en al best goed...
ben naar een schoenwinkel geweest en ik wou eerst van die zachte schoentjes halen,ze adviseerden mij om gewoone schoenen te halen...met toch wel een beetje een flexibele zool..

Nou ze hebben mij ook 70 euro gekost maar ze heeft er de hele zomer op helopen en het ging meteen goed :-)
Laura Austrinsh

Junior Member

20-12-2015 23:53
Proberen graag babyschoenen voor eerste stappen attipasnl.nl
altijdpositief

Junior Member

05-11-2018 11:23
Voor kinderen vind ik degelijke schoenen heel belangrijk. Aan kleertjes geef ik niet zoveel geld uit, maar de schoentjes voor mijn zoontje koop ik altijd van bekende merken. En ja, daar geef ik een behoorlijk bedrag aan uit. Ik vind het heel belangrijk dat hij goed leert lopen. Dit kan op latere leeftijd heel wat problemen met de voeten en de rug voorkomen.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave